Verstappen forum
forum.verstappen.nl

Startpagina » Verstappen » Max & Jos Verstappen » Straffen na botsen ect ect in de race (Vettel heeft afgelopen zondag een straf van 10 sec gekregen)
Straffen na botsen ect ect in de race [bericht #27392] ma, 15 juli 2019 15:54 Naar volgende bericht
KeesJanV is op dit moment afwezig  KeesJanV
Karting

O.a. in het voetbal waar een strafschop wordt uitgedeeld als een tegenstander een doelpunt onreglementair voorkomt en terecht. Max is een podium plaats ontnomen door Vettel, waarom geen compensatie voor de verloren tijd voor Max in deze?
Dat zijn nu de huidige reglementen, aanpassen lijkt mij nog niet zo slecht.

Re: Straffen na botsen ect ect in de race [bericht #27394 is een antwoord op bericht #27392] ma, 15 juli 2019 17:17 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Wet! is op dit moment afwezig  Wet!
Formula 3

Je hebt hier niet te maken met een sport van 1 team tegen het andere. Straffen gaan nu eenmaal zo in het racen.

Let it rain, rain, rain!!

Re: Straffen na botsen ect ect in de race [bericht #27395 is een antwoord op bericht #27394] ma, 15 juli 2019 17:40 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Sieper is op dit moment afwezig  Sieper
GP winner

Op zich zou je een tijdcompensatie kunnen doen, dat is best eerlijk (je racet dan ook wel tegen andere teams maar Gasly en Leclerc bijvoorbeeld hadden geen "recht" op allebei een plaatsje winst, strikt kijkend naar de directe oorzaak).

Maar hoeveel tijd wil je dan geven, latere safety cars, verder tijdverlies door later optreden vervolgproblemen. Race is soweiso vaak dood na een tijdstraf (omdat mensen hun tactiek erop gaan aanpassen, met een tijdsbonus zal dat minder spelen maar toch, daar gaat dan op gereden worden).

het is gewoon bittere pech als je een ongeluk krijgt. part of the deal, dat weet je ook als je verdedigd, zo prober je ook zoveel mogelijk een botsing te voorkomen. Asl je toch tijdsbonus krijgt valt dat ook wat weg.

Re: Straffen na botsen ect ect in de race [bericht #27439 is een antwoord op bericht #27392] wo, 17 juli 2019 10:07 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Eagle771 is op dit moment afwezig  Eagle771
Karting

KeesJanV schreef op ma, 15 juli 2019 15:54
O.a. in het voetbal waar een strafschop wordt uitgedeeld als een tegenstander een doelpunt onreglementair voorkomt en terecht. Max is een podium plaats ontnomen door Vettel, waarom geen compensatie voor de verloren tijd voor Max in deze?
Dat zijn nu de huidige reglementen, aanpassen lijkt mij nog niet zo slecht.
Ik snap je punt wel. Maar autosport vergelijken met voetbal is appels met peren vergelijken. Laat het maar zoals het is. Heeft nl ook zijn charme. De dood of de gladiolen.
Buiten dat, heeft compensatie geven hoop haken en ogen. Wat als je gewoon uitvalt door ongeval? Dan nog op podium eindigen? Lijkt me niet. Laten ze gewoon racen op ouderwetse manier. Dat is altijd het mooiste.

Re: Straffen na botsen ect ect in de race [bericht #27515 is een antwoord op bericht #27394] zo, 21 juli 2019 13:39 Naar vorige bericht
KeesJanV is op dit moment afwezig  KeesJanV
Karting

De reglementen worden regelmatig aangepast, dus waarom niet de straffen ook aanpassen of nieuwe invoeren.
Ik vergelijk het voetbal niet met de autosport, mijn doel was het aangeven dat dat best eerlijk is als je een ander met of zonder opzet benadeeld door de fout van de ander dat te compenseren.

Vorige onderwerp: FORMULA 1 ROLEX BRITISH GRAND PRIX 2019
Volgende onderwerp: MAX EN SIMRACING
Naar forum gaan: