Verstappen forum
forum.verstappen.nl

Startpagina » Verstappen » Max & Jos Verstappen » FORMULA 1 MYWORLD GROSSER PREIS VON ÖSTERREICH 2019 (28-30 Juni)
Re: 40 min onboard met Max. [bericht #27035 is een antwoord op bericht #27010] di, 02 juli 2019 22:11 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Mulder is op dit moment afwezig  Mulder
Formula 3

TOP Wouter die beelden!!

Wat mij opvalt, in deel 3 komt de melding "mode 11, full power to the end", maar een paar ronden daarna gaat ie toch weer terug naar mode 7, mode 8 en max meldt nog een keer "i got mode 6 again".

Zijn al die mode veranderingen, los van opschroeven om in te halen, nou om brandstof te sparen of om de temperaturen te regelen? weet iemand dat?

Re: 40 min onboard met Max. [bericht #27036 is een antwoord op bericht #27035] di, 02 juli 2019 23:24 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Sieper is op dit moment afwezig  Sieper
GP winner

Net als met dameskleding, de modes volgen elkaar sneller op dan een normaal mens bij kan houden.

Horner: "Auto was ongelooflijk snel, maar ik weet niet waardoor" [bericht #27038 is een antwoord op bericht #27036] wo, 03 juli 2019 09:58 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Espresso
Formula 3

Citaat:
Horner: "Auto was ongelooflijk snel, maar ik weet niet waardoor"

Red Bull Racing behaalde in Oostenrijk haar eerste zege van 2019 aan de hand van een ontketende Max Verstappen. Maar hoe groot het aandeel van de Nederlander ook was, het zou onmogelijk zijn geweest zonder competitieve auto. De RB15 toonde zich snel in Spielberg, al kan teambaas Christian Horner daar nog niet helemaal de vinger achter krijgen.

Het is aannemelijk dat de hoogte - weliswaar in mindere mate dan Mexico, maar toch - en een goede bandenkeuze van invloed zijn geweest. Desondanks is het opmerkelijk te noemen dat Red Bull Racing zo sterk voor de dag kwam op een circuit waar vermogen - met de omhooglopende stroken - nog altijd van groot belang is. Horner observeert al deze dingen, maar zegt eerlijkheidshalve nog steeds naar een volledige verklaring te zoeken.

"In de tweede helft van de race waren we echt ontketend", stelt de Brit tegenover onder meer Motorsport.com. "De auto was ongelooflijk snel. Maar ik moet in alle eerlijkheid toegeven dat ik niet precies weet waardoor." Het is voor Horner dan ook de voornaamste vraag of dit tempo structurele verbetering betekent. "De updates die we voor de afgelopen races hadden meegenomen, vielen nu goed samen. Maar deze race hebben we wel op de moeilijkste manier gewonnen", duidt hij op een comeback met meerdere inhaalacties op het asfalt. "We moesten drie of vier van onze grootste tegenstanders op de baan inhalen en dat heeft Max precies gedaan."

Bij Red Bull Racing smaakt deze thuiszege vanzelfsprekend naar meer. Topadviseur Helmut Marko heeft al laten optekenen nog eens vier zeges te verlangen - 'want dat heb ik tijdens een persconferentie in Tokyo beloofd' - maar Horner is liever iets voorzichtiger. "We bekijken het per race. We hebben nu in ieder geval de eerste overwinning met Honda te pakken, dat is al een geweldig moment. Ze hadden hiervoor volgens mij één keer gewonnen in 27 jaren, dus we moeten nu gewoon verder bouwen. We proberen de auto nog verder te verbeteren en samen alles te geven, maar ons eerste doel is nu in ieder geval gehaald", duidt de teambaas van Max Verstappen en Pierre Gasly op winnen in 2019.
Bron: Motorsport

[Bijgewerkt op: wo, 03 juli 2019 09:58]

Dit bericht aan een moderator rapporteren

Re: Horner: "Auto was ongelooflijk snel, maar ik weet niet waardoor" [bericht #27039 is een antwoord op bericht #27038] wo, 03 juli 2019 10:19 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Dejavu01 is op dit moment afwezig  Dejavu01
Formula 1

Heeft iemand een overzicht van de visueel zichtbare veranderingen aan de rb15 sinds frankrijk? Als het de hoogte is dan belooft dat nog wat voor brazilie en mexico. Maar het lijkt mij niet alleen de hoogte, maar dat het inderdaad allemaal samenviel in spielberg. Maar overall: the minds are up again na deze heerlijke race.

Re: 40 min onboard met Max. [bericht #27040 is een antwoord op bericht #27010] wo, 03 juli 2019 10:28 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Annet is op dit moment afwezig  Annet
Karting

Dank je Wouter! Dat was genieten Cool

Re: Horner: "Auto was ongelooflijk snel, maar ik weet niet waardoor" [bericht #27042 is een antwoord op bericht #27039] wo, 03 juli 2019 11:00 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Jarno77 is op dit moment afwezig  Jarno77
Karting

Dejavu01 schreef op wo, 03 juli 2019 10:19
Heeft iemand een overzicht van de visueel zichtbare veranderingen aan de rb15 sinds frankrijk?
Daar ben ik ook wel benieuwd naar. Tijdens de trainingen kwam Newey even in beeld; die had veel aandacht voor de flapjes aan de zijkant van de bodemplaat (skirts?) Het kan ook maar zo iets heel simpels zijn, waardoor alles ineens op z'n plaats valt.

Re: Horner: "Auto was ongelooflijk snel, maar ik weet niet waardoor" [bericht #27043 is een antwoord op bericht #27042] wo, 03 juli 2019 11:05 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
HemlockMcGee is op dit moment afwezig  HemlockMcGee
Karting

https://www.f1technical.net/forum/viewtopic.php?f=12&t=2 7916&start=795

Re: 40 min onboard met Max. [bericht #27047 is een antwoord op bericht #27010] wo, 03 juli 2019 18:27 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
OllieBB is op dit moment afwezig  OllieBB
Karting

Lekker om te zien hoor die beelden. Bedankt voor het delen @Wouter

Als alles opeens op je afkomt, dan rij je aan de verkeerde kant

Re: 40 min onboard met Max. [bericht #27049 is een antwoord op bericht #27047] wo, 03 juli 2019 19:04 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Roelof is op dit moment afwezig  Roelof
Formula 3

https://grandprix33.nl/humoristische-minidrivers-doen-de-gra nd-prix-van-oostenrijk/

Re: 40 min onboard met Max. [bericht #27050 is een antwoord op bericht #27049] wo, 03 juli 2019 19:27 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Wet! is op dit moment afwezig  Wet!
Formula 3

Ze blijven leuk. Alleen het Gasly dingetje zal niet overal goed vallen sleep

Let it rain, rain, rain!!

Re: 40 min onboard met Max. [bericht #27051 is een antwoord op bericht #27047] wo, 03 juli 2019 19:41 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Wouter
GP winner

OllieBB schreef op wo, 03 juli 2019 18:27
Lekker om te zien hoor die beelden. Bedankt voor het delen @Wouter

Graag gedaan @OllieBB. Wat heb jij toch een mooie nickname!

"Als je begrijpt wat ik bedoel". Doet me aan vroeger denken. Laughing

Re: Tsjongejongejonge.... [bericht #27052 is een antwoord op bericht #26936] wo, 03 juli 2019 22:02 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Mark is op dit moment afwezig  Mark
Formula 3

Muldoon schreef op zo, 30 juni 2019 23:28
Vettel was een paar jaar geleden een zure vent maar de laatste tijd zegt hij war mij betreft de juiste dingen. Ik hoop dat ze hem bij Ferrari uit zijn lijden verlossen en hem op de plek van gasly zetten. Het viel mij trouwens op dat bij het inhalen van de achterblijvers leclerc bijna niet een keer DRS kreeg. Ze verdwenen allemaal net voor het meetpunt voor zijn neus vandaan, wat enorm in het voordeel van max was. Toeval of heeft hij weinig vrienden?
Dit viel mij ook op Ja. En diezelfde coureurs gingen Max nog een tow geven van 1 naar 3 en dan heel ongunstig in de buitenbocht in bocht 3 aan de kant waarmee ze Max dus eerst een tow geven, dan ideaal aan de kant gaan na de DRS detectie zodat Max ook nog DRS na bocht 3 had. Raikkonen, Perez en 1 van de williamsen, ik geloof Kubica, deden dat allemaal.

Zelf helaas de race niet live kunnen kijken. Op vakantie in het buitenland, geen F1 op de TV en met een VPN Ziggo Go gebruiken werkte niet omdat internet te zwak was. Hele dag alles vermeden en alle gevaarlijke Whatsapp chats op negeren gezet maar om 11 uur toch nog een bericht gekregen van iemand die zelfs wist dat ik op vakantie was en slecht internet had........ dus Ja beetje domper maar alsnog s nachts gekeken

Re: De huid van de beer... [bericht #27054 is een antwoord op bericht #26965] wo, 03 juli 2019 22:10 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Formula 3

Tizz schreef op ma, 01 juli 2019 11:46
Laten we niet vergeten dat Mercedes gewoon dikke problemen met de koeling
had. Volgende race in Silverstone staan ze dus waarschijnlijk weer dik voor
de RB en Ferrari. Neemt niet weg dat je kon zien dat de wagen beter gaat...

Tizz. Nu nog Gasly vervangen...
Silverstone is de laatste jaren ook 1 van de 3 zwakste banen van RBR omdat veel bochten volgas zijn en het dus veel lange rechte stukken zijn. Dat lijkt in Oostenrijk ook zo maar daar is geen enkel echt lang recht stuk.

Ik verwacht in UK dus ook een lastigere race maar daarna komen nog veel goede banen voor Red Bull zoals Singapore, Mexico, Brazilië, USA, Hongarije ook wel. Ik denk dat ze de penaltys pakken in Spa en Sochi. USA moeten ze niet doen want je kan daar wel inhalen maar ze zijn daar vaak zo sterk dat ze beter voor winst mee kunnen doen. En Japan willen ze natuurlijk sowieso niet doen en Sochi zit daar net voor.

2 motoren in 1x bijpakken mag niet meer toch?

Sky F1 driver ratings [bericht #27120 is een antwoord op bericht #27052] za, 06 juli 2019 08:57 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Armani is op dit moment aanwezig  Armani
Karting

Ik lees al jaren op dit forum, en nu voor de eerste keer plaats ik een bericht.

Ik vraag me af waarom Sky nog geen F1 driver ratings heeft gepubliceerd na Oostenrijk. Normaal doen ze dat op maandag of dinsdag, het is nu zaterdag maar ik heb ze nog niet gezien.

Is het misschien omdat Hamilton een slechte race reed? Natuurlijk had hij koelingsproblemen maar hij heeft ook zelf zijn voorvleugel beschadigd.
Max heeft een fantastische race gereden, ik was erbij en het was een geweldige ervaring!

Grt, Armani

Re: Sky F1 driver ratings [bericht #27136 is een antwoord op bericht #27120] zo, 07 juli 2019 00:02 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Riempie is op dit moment afwezig  Riempie
Karting

Aha, dat was jou ook opgevallen! Ik kijk ook daags na de race naar de verschillende sites met driver ratings. Sky is hierin altijd de meest prominente. Maar inderdaad bijna 1 week na dato nog steeds geen cijfers van sky...vreemd zouden ze er mee op gehouden zijn? Welke complot theorieën kunnen we hier weer verder op los laten ? Nog steeds nagenietend van de race van Max ..verblijf ik.....op naar Silverstone ...Go Max!

Re: Sky F1 driver ratings [bericht #27137 is een antwoord op bericht #27136] zo, 07 juli 2019 01:58 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Formula 3

Daar hebben al meerdere mensen voor gemaild ook en die hadden nog geen antwoord gekregen daarop. Geen idee of het echt met Hamilton te maken had want ik denk dat ze bij sky ook blijer worden van een leukere race, maar raar is het wel ja.

Max factor [bericht #27151 is een antwoord op bericht #27137] ma, 08 juli 2019 18:20 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
SuperKuup is op dit moment afwezig  SuperKuup
Karting

Alle kenners en niet kenners waren er over eens, dat de Oostenrijkse grand prix het aankijken meer dan waard was t.o.v. vorige races. Vooral de Franse grand prix was "a boring one!"

Zelf heb ik de race eens terug gekeken en heel veel "experts" aangehoord. Brundle, Hill, Priestley, Palmer, Die Resta, Crofty, Windsor..enz. Allemaal vonden ze de race geweldig en ook vonden ze dat Max geen penalty moest krijgen voor zijn actie op Leclerc, behalve 1. Peter Windsor vindt dat Max een penalty had moeten krijgen voor zijn actie. Hij haalde een voorbeeld uit de Formule 3 aan waarbij een rijder voor de zelfde actie wel een straf kreeg.

Het ging hem vooral om de "consistency" van de stewads die hierin falen.

Waar het mij om gaat is, iedereen vond het een mooie race! Maar haal nu Max eens uit de race en bekijk de race alsof Max niet meedoet. Leclerc leidt van start tot finish. De MERC rijden hun rondjes rond als aangeschoten wild, Bottas tweede en Vettel wordt derde.

Enig lichtpuntje zijn de beide McLarens!

Vrijwel geen actie op de baan!En dat geldt niet alleen voor deze race.
De Max factor is toch wel heel hoog in de F1.

Re: Max factor [bericht #27153 is een antwoord op bericht #27151] ma, 08 juli 2019 21:04 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
bernuldi is op dit moment afwezig  bernuldi
Formula 3

SuperKuup schreef op ma, 08 juli 2019 18:20
Alle kenners en niet kenners waren er over eens, dat de Oostenrijkse grand prix het aankijken meer dan waard was t.o.v. vorige races. Vooral de Franse grand prix was "a boring one!"

Zelf heb ik de race eens terug gekeken en heel veel "experts" aangehoord. Brundle, Hill, Priestley, Palmer, Die Resta, Crofty, Windsor..enz. Allemaal vonden ze de race geweldig en ook vonden ze dat Max geen penalty moest krijgen voor zijn actie op Leclerc, behalve 1. Peter Windsor vindt dat Max een penalty had moeten krijgen voor zijn actie. Hij haalde een voorbeeld uit de Formule 3 aan waarbij een rijder voor de zelfde actie wel een straf kreeg.

Het ging hem vooral om de "consistency" van de stewads die hierin falen.

Waar het mij om gaat is, iedereen vond het een mooie race! Maar haal nu Max eens uit de race en bekijk de race alsof Max niet meedoet. Leclerc leidt van start tot finish. De MERC rijden hun rondjes rond als aangeschoten wild, Bottas tweede en Vettel wordt derde.

Enig lichtpuntje zijn de beide McLarens!

Vrijwel geen actie op de baan!En dat geldt niet alleen voor deze race.
De Max factor is toch wel heel hoog in de F1.
Windsor heeft ze niet meer op een rijtje als hij de botsing in de F3 race vergelijkbaar vindt...

Gr bernuldi (die blij is met de mogelijkheid een handtekening toe te voegen)

icon5.gif  Bandjes [bericht #27171 is een antwoord op bericht #27153] di, 09 juli 2019 22:33 Naar vorige bericht
Espresso
Formula 3

Valt me trouwens op dat zowel Verstappen als Sainz bij de 2de stint de banden 'rustig' hebben ingereden.
En pas na een ronde of 10-15 in de aanval zijn gegaan.

Lijkt er wel op dat als je de Pirelli's eerst rustig inrijdt ze langer meegaan en op een-of-andere gekke manier meer 'grip' vasthouden.

Vorige onderwerp: FORMULA 1 2019 PIRELLI GRAND PRIX DE FRANCE
Volgende onderwerp: FORMULA 1 ROLEX BRITISH GRAND PRIX 2019
Naar forum gaan: