Verstappen forum
forum.verstappen.nl

Startpagina » Verstappen » Max & Jos Verstappen » FORMULA 1 MYWORLD GROSSER PREIS VON ÖSTERREICH 2019 (28-30 Juni)
F1.gif  FORMULA 1 MYWORLD GROSSER PREIS VON ÖSTERREICH 2019 [bericht #26684] di, 25 juni 2019 15:41 Naar volgende bericht
Jip
GP winner

FORMULA 1 MYWORLD GROSSER PREIS VON ÖSTERREICH 2019
Red Bull Ring - 28 tot 30 Juni

https://i.imgur.com/IJ2Dbcp.jpg
https://www.formula1.com/content/fom-website/en/racing/2018/Austria/_jcr_content/image16x9.img.1536.high.jpg
https://www.gannett-cdn.com/-mm-/b4adfb017220b0952ee5a093c69c084a98da88d5/c=0-262-4672-2890/local/-/media/2018/07/01/USATODAY/usatsports/d10b811968844bbe95776ca97ff44d5e.jpg?width=3200&height=1680&fit=crop

Na een saaie race in Frankrijk, niet getreurd, dit weekend hebben we weer een Grand Prix. Het is tijd voor de eerste back-to-back race in 2019 en daarmee ook ronde 9 van het F1 Wereldkampioenschap in 2019. Formule 1 reist af naar de Red Bull Ring in Spielberg, Oostenrijk. De thuisrace van Red Bull en de race waar Max Verstappen vorig jaar won. Of dat dit jaar ook mogelijk is is klein, Mercedes is ontzettend snel en Red Bull loopt achter de feiten aan. Verwacht wel een zee van oranje en een groot feest, de Nederlanders zijn weer aanwezig in overvloed!

Circuit Informatie
De Red Bull Ring is een Oostenrijks racecircuit in Spielberg, Stiermarken.

Het circuit werd in 1969 gebouwd en kreeg als naam de Österreichring. Vanaf 1970 tot en met 1987 werd er de Grand Prix van Oostenrijk verreden. Later, in 1995 werd het circuit verbouwd en ingekort en kreeg het de naam A1 Ring. Vanaf 1997 tot 2003 werden er weer F1-race gehouden op dit circuit. Na 2003 werd het circuit gesloten en gedeeltelijk gesloopt, Dietrich Mateschitz, gedeeltelijke eigenaar van Red Bull, kocht het circuit op en in 2011 werd het circuit weer geopend en kreeg de naam Red Bull Ring.

https://cdn-1.motorsport.com/images/mgl/68vbvG82/s8/f1-austrian-gp-2017-red-bull-ring-new-corner-numbering.jpg
- Ronde Lengte: 4.318 km
- Race Laps: 71
- Race Lengte: 306.452 km
- Lap Record: 1:06.957 (Kimi Räikkönen, 2018)
- 2018 Pole Position: 1:03.130 (Valtteri Bottas)
- Pole Position: Linker kant van de grid
- Baan Volgorde: Met de klok mee
- Afstand tot bocht 1: 185 m
- Pitlane afstand: 242 m
- Snelste bocht: 210 km/h, bocht 8
- Langzaamste bocht: 85 km/h, bocht 2
- DRS Zones: Start/finish en rechte stuk tussen bocht 2 en 3
- Full throttle: 66%
- Top Speed: 310 km/h
- Versnellingen per lap: 54
- Safety Car kans: Laag, vanwege de lange uitloopstroken

https://image.redbull.com/rbcom/010/2014-06-04/1331656486729_3/0010/1/1500/1000/1/red-bull-ring-circuit.jpg

Race Weekend - Tijden in Nederland
Uiteraard ook dit weekend weer de normale tijden:

https://i.gyazo.com/bfb16c5130f46fa39d124f5df5eeec30.png

Race Weekend - Bandenkeuze
Pirelli kiest bij deze Grand Prix voor de C2 (hard), C3 (medium) en C4 (soft) band

https://pbs.twimg.com/media/D9WGdmJXkAEFjIo?format=jpg&name=4096x4096

Drivers World Championship (Ronde 8/21)

https://pbs.twimg.com/media/D9zm8wYWsAAKKCT?format=jpg&name=large

Constructors' World Championship (Ronde 8/21)

https://i.gyazo.com/f4151e741a1284b1ecbd4741e0d2d313.png

Technisch overzicht en rijders informatie

https://i.gyazo.com/57916a3c06c52f3fd1cfb6510e35b8fe.png

Kwalificatie van 2018

https://i.imgur.com/QpxoTSN.jpg

Race van 2018

https://www.grandprix247.com/wp-content/uploads/2018/07/2018-Austrian-Grand-Prix-Result.jpg

[Bijgewerkt op: zo, 30 juni 2019 19:59] door moderator

Dit bericht aan een moderator rapporteren

Re: FORMULA 1 MYWORLD GROSSER PREIS VON ÖSTERREICH 2019 [bericht #26685 is een antwoord op bericht #26684] di, 25 juni 2019 15:57 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Peter
GP winner
Forum_Mod

Top Jip , bedankt.

Peter

Moderator www.verstappen.nl

Re: FORMULA 1 MYWORLD GROSSER PREIS VON ÖSTERREICH 2019 [bericht #26686 is een antwoord op bericht #26684] di, 25 juni 2019 15:58 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
SpeeDirk is op dit moment afwezig  SpeeDirk
Formula 3

Jip, het ziet er weer gelikt uit en veel info, thanks! hupmax

Formule 1 liefhebber, fan van Max en jarenlang van Jos

Re: FORMULA 1 MYWORLD GROSSER PREIS VON ÖSTERREICH 2019 [bericht #26687 is een antwoord op bericht #26686] di, 25 juni 2019 17:48 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Zerobyte
Formula 3

Thanks Jip zoals altijd weer top.

Kijken of we nu weer een echte race krijgen.

Re: FORMULA 1 MYWORLD GROSSER PREIS VON ÖSTERREICH 2019 [bericht #26690 is een antwoord op bericht #26687] di, 25 juni 2019 20:46 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Wet! is op dit moment afwezig  Wet!
Formula 3

Ziet er weer erg goed uit!

Let it rain, rain, rain!!

............ [bericht #26691 is een antwoord op bericht #26684] di, 25 juni 2019 23:49 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
MadMax is op dit moment afwezig  MadMax
Formula 3

Top Jip!!!!
Bedankt weer voor de inzet!!!
De volgende GP staat alweer voor de deur.........
Komt het door de warmte of door de staat van de f1 op dit moment het doet me niks meer het voelt niet eens meer als een gp weekend...... ik speur niet eens naar nieuwtjes over RB......
Verwacht ik iets aparts of iets wat het aanzien waard is komende weekend????
Nee niet echt, heb een verjaardag zondag, de verjaardag van mij jongste gaan we vieren.......op zondag middag.
Laat ik het positief bekijken ik maak mij geen enkele zorgen dat ik de race niet kan volgen👍👍👍 waarschijnlijk ben ik na afloop blij dat ik niks heb gezien
Ik hoop zelfs dat het weer een super saaie 1-2 word voor MB alleen maar omdat dan de kans groter word dat de pleuris uitbreekt en dat alle fans gaan eisen dat er iets gaat veranderen, dat de kijkcijfers zichtbaar extreem dalen.......
Dat er nog maar 1 optie is om de f1 te redden!!! Hard en snel ingrijpen en na de zomerstop terug gaan naar de banden van vorig jaar!!!!
Waarschijnlijk hoop ik op iets onmogelijks de FIA heeft de afgelopen maanden al laten zien dat het niet bij machten is tijdig iets fatsoenlijks te maken van de races......hun regelwijzigingen hebben zoals gewoonlijk weer eens een het averechts effect gehad.......hoewel ik deze dit keer niet had zien aankomen.
Voor de mensen die wel tijd gaan maken om te kijken, heel veel sterkte en ik hoop voor jullie dat er iets onverwachts gebeurd......

[Bijgewerkt op: di, 25 juni 2019 23:50]

Re: ............ [bericht #26693 is een antwoord op bericht #26691] wo, 26 juni 2019 07:19 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
MiGi is op dit moment afwezig  MiGi
Karting

Bedankt Jip voor de moeite zit er weer goed uit!

Hopen dat ze dit weekend die nieuwe Honda motor vol opdraaien op zondag,
dan maar een plof, nu guts no glory

Max over Honda. [bericht #26696 is een antwoord op bericht #26684] wo, 26 juni 2019 09:41 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Wouter
GP winner

Max tegenover Dieter Rencken over Frankrijk en Oostenrijk.

Citaat:
Honda, who had already introduced an upgrade for its power unit at the Azerbaijan Grand Prix, brought its 'spec three' hardware for Verstappen, Pierre Gasly and Daniil Kvyat last weekend. However Verstappen is concerned about their rate of progress compared to their rivals.

"You could see in lap one I think we are missing some top speed to the top guys," he said in response to a question from RaceFans. "The McLarens behind are very quick on the straight.

"The car balance is not too bad. We do need to gain a bit of performance from the car to be really competitive. We do need to make a bigger step also with the engine."

"You could see the Renault over one lap they have a quite powerful 'quali mode' or whatever they use in lap one," he added. "Afterwards they have to back it out, of course, and then you can see they are not a threat any more. But over one lap we can definitely improve a bit more."

Verstappen believes further gains from Honda are "definitely coming," in "the upcoming races." But he is concerned for Red Bull's prospects at its home race.

"[It's] not much better than this weekend, I think, to be realistic, but we will see."

"A lot of straights and not many corners to really gain a lot if you already gain something, because at the moment I don't think we are that superior [there]."

Hij zegt wel dat Honda meer vermogen moet leveren, maar dat is vanwege het feit dat ze te weinig mechanische grip hebben (Waché z'n taak)
en dat proberen ze op te vangen met meer downforce (Newey z'n taak), waardoor de snelheid op de lange rechte stukken afneemt.

Max draait de rollen een beetje om, want als de wagen goed was, zou je de potentie van de Honda motor beter zien.

Nu krijgt Newey het op zijn bord in de media, terwijl hij eigenlijk het mindere werk van Waché moet oplossen. Niet terecht.

"The car balance is not too bad." Ja, na acht races en lapwerk om de "slechte" mechanische grip te compenseren.
Die balanse leek nog ver te zoeken in de bochten, gezien de schokkende bewegingen aan het stuur.
Kan me voorstellen dat Gasly daar erg veel moeite mee heeft.

Honda verricht uitstekend werk door eerst de Turbo sterk te verbeteren, waardoor er veel onderdelen veel beter en langer gaan werken.
Meer vermogen komt nu aan de beurt, maar eerst moest dat goed zijn. Petje af voor Honda.

Zo, dat moest ik even kwijt. Coffee

Tanabe over Honda. [bericht #26697 is een antwoord op bericht #26696] wo, 26 juni 2019 11:48 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Wouter
GP winner

Citaat:
TOYOHARU TANABE
TECHNICAL DIRECTOR, HONDA RACING F1

This is a big weekend for both our teams, at the home of Red Bull. It's another reason to want to do well here. Located in scenic countryside, at 4.3 kilometres it is a relatively short track, but it still presents plenty of interesting challenges for drivers and engineers. It has many uphill and downhill sections and with its altitude of 700 metres above sea level, we need to keep our eye on the affect this has on the turbine and also on cooling. Having given our Spec 3 PU its debut a few days ago without any issues in France, we have acquired plenty of data from it. This week all four of our drivers, including Alex, will have the latest specification PU which means he has to take grid penalties. Once again, very hot conditions are forecast for this weekend too, so we must keep that factor in mind during our preparation and refer to data we have acquired in France.

https://en.hondaracingf1.com/races/2019/austrian-grand-prix. html?tab=setup

Re: Max over Honda. [bericht #26698 is een antwoord op bericht #26696] wo, 26 juni 2019 12:34 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
'Round the outside is op dit moment afwezig  'Round the outside
Karting

Wouter schreef op wo, 26 juni 2019 09:41
Max tegenover Dieter Rencken over Frankrijk en Oostenrijk.

Citaat:
Honda, who had already introduced an upgrade for its power unit at the Azerbaijan Grand Prix, brought its 'spec three' hardware for Verstappen, Pierre Gasly and Daniil Kvyat last weekend. However Verstappen is concerned about their rate of progress compared to their rivals.

"You could see in lap one I think we are missing some top speed to the top guys," he said in response to a question from RaceFans. "The McLarens behind are very quick on the straight.

"The car balance is not too bad. We do need to gain a bit of performance from the car to be really competitive. We do need to make a bigger step also with the engine."

"You could see the Renault over one lap they have a quite powerful 'quali mode' or whatever they use in lap one," he added. "Afterwards they have to back it out, of course, and then you can see they are not a threat any more. But over one lap we can definitely improve a bit more."

Verstappen believes further gains from Honda are "definitely coming," in "the upcoming races." But he is concerned for Red Bull's prospects at its home race.

"[It's] not much better than this weekend, I think, to be realistic, but we will see."

"A lot of straights and not many corners to really gain a lot if you already gain something, because at the moment I don't think we are that superior [there]."
Hij zegt wel dat Honda meer vermogen moet leveren, maar dat is vanwege het feit dat ze te weinig mechanische grip hebben (Waché z'n taak)
en dat proberen ze op te vangen met meer downforce (Newey z'n taak), waardoor de snelheid op de lange rechte stukken afneemt.

Max draait de rollen een beetje om, want als de wagen goed was, zou je de potentie van de Honda motor beter zien.

Nu krijgt Newey het op zijn bord in de media, terwijl hij eigenlijk het mindere werk van Waché moet oplossen. Niet terecht.

"The car balance is not too bad." Ja, na acht races en lapwerk om de "slechte" mechanische grip te compenseren.
Die balanse leek nog ver te zoeken in de bochten, gezien de schokkende bewegingen aan het stuur.
Kan me voorstellen dat Gasly daar erg veel moeite mee heeft.

Honda verricht uitstekend werk door eerst de Turbo sterk te verbeteren, waardoor er veel onderdelen veel beter en langer gaan werken.
Meer vermogen komt nu aan de beurt, maar eerst moest dat goed zijn. Petje af voor Honda.

Zo, dat moest ik even kwijt. Coffee

Hoi Wouter,

Waar leid je uit af dat de mechanische grip zo slecht is? Vorig jaar was dit juist een sterk punt van RB. Hoe kan dit nu opeens anders zijn? In Monaco ging de RB ook best goed (uiteindelijk kostte de illegale actie van Bottas Max de tweede plaats en twee strafpunten op zijn licentie).

De slechte balans in de bochten kan ook veroorzaakt zijn doordat de temperatuur van de banden niet in het juiste window komt (of te houden is).

Doornbos gaf aan dat Honda 60 pk te kort zou komen. Als dat waar is, is dat toch wel veel. Wie weet hier meer over? Schummi?

Als Doornbos gelijk heeft, is het niet vreemd dat Max aangeeft dat Honda meer vermogen moet leveren. Desondanks respect voor Honda, maar ze zijn er nog lang niet.

Outsider

Re: Max over Honda. [bericht #26699 is een antwoord op bericht #26698] wo, 26 juni 2019 13:24 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Wouter
GP winner

'Round the outside schreef op wo, 26 juni 2019 12:34
Hoi Wouter,

Waar leid je uit af dat de mechanische grip zo slecht is? Vorig jaar was dit juist een sterk punt van RB. Hoe kan dit nu opeens anders zijn? In Monaco ging de RB ook best goed (uiteindelijk kostte de illegale actie van Bottas Max de tweede plaats en twee strafpunten op zijn licentie).

De slechte balans in de bochten kan ook veroorzaakt zijn doordat de temperatuur van de banden niet in het juiste window komt (of te houden is).

Doornbos gaf aan dat Honda 60 pk te kort zou komen. Als dat waar is, is dat toch wel veel. Wie weet hier meer over? Schummi?

Als Doornbos gelijk heeft, is het niet vreemd dat Max aangeeft dat Honda meer vermogen moet leveren. Desondanks respect voor Honda, maar ze zijn er nog lang niet.

@Round the outside, dat is algemeen bekend dat de RB15 te weinig mechanische grip heeft en ook Max heeft dat toegegeven.
Dat kan deels gecompenseerd worden door de downforce te verbeteren, waardoor ze de banden beter op temperatuur kunnen krijgen en houden.
Als ze sneller willen op de rechte stukken, moeten ze met minder vleugel gaan rijden, maar Max zei dat daar de
achterkant niet goed genoeg voor is. Dan gaat de wagen in de bochten weer glibberen en glijden.
Een oplossing zou dus meer vermogen kunnen zijn, maar de oorzaak is het gebrek aan een goede mechanische grip.

Dat Honda er nog lang niet is ben ik niet met je eens. Het draait niet alleen om piek vermogen, maar ook om tijdens
de race zo lang mogelijk zoveel mogelijk vermogen te hebben en daar is Honda mee op de goede weg.
Deze sterk verbeterde Turbo is een enorme boost voor de hele PU, langer gebruik kunnen maken van het aanwezige vermogen
door meer uit de brandstof te halen en meer te regenereren naar de batterij.
Dit is nodig om in elke ronde tijdens de race op een lang vol gas stuk volledige maximale elektrische ondersteuning te kunnen geven.

Re: Max over Honda. [bericht #26700 is een antwoord op bericht #26699] wo, 26 juni 2019 15:15 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Airbag
Formula 3

Wouter schreef op wo, 26 juni 2019 13:24
'Round the outside schreef op wo, 26 juni 2019 12:34
Hoi Wouter,

@Round the outside, dat is algemeen bekend dat de RB15 te weinig mechanische grip heeft en ook Max heeft dat toegegeven.
Dat kan deels gecompenseerd worden door de downforce te verbeteren, waardoor ze de banden beter op temperatuur kunnen krijgen en houden.
Als ze sneller willen op de rechte stukken, moeten ze met minder vleugel gaan rijden, maar Max zei dat daar de
achterkant niet goed genoeg voor is. Dan gaat de wagen in de bochten weer glibberen en glijden.
Een oplossing zou dus meer vermogen kunnen zijn, maar de oorzaak is het gebrek aan een goede mechanische grip.

Dat Honda er nog lang niet is ben ik niet met je eens. Het draait niet alleen om piek vermogen, maar ook om tijdens
de race zo lang mogelijk zoveel mogelijk vermogen te hebben en daar is Honda mee op de goede weg.
Deze sterk verbeterde Turbo is een enorme boost voor de hele PU, langer gebruik kunnen maken van het aanwezige vermogen
door meer uit de brandstof te halen en meer te regenereren naar de batterij.
Dit is nodig om in elke ronde tijdens de race op een lang vol gas stuk volledige maximale elektrische ondersteuning te kunnen geven.

Wat ik mij wel begin af te vragen is wat waar is en wat niet. Zoals Max aangaf was het duidelijk te zien dat Leclerc hem op power voorbij ging na bocht 2. Op dat punt op het circuit lijkt mij mechanische grip geen issue meer. Dus is het bericht van het tekort aan mechanische grip niet een verhaaltje om te verhullen dat de Honda toch minder power heeft dan de concurrentie? Want het valt mij ook op dat Max opeens over het te kort aan vermogen begint. Ligt de Honda nog 60 pk achter op de concurrentie? Als dat zo is, dan is het RB chassis helemaal zo slecht nog niet en zijn de verhalen over het slechte chassis enkel bedoeld om Honda in bescherming te nemen.

Re: Max over Honda. [bericht #26701 is een antwoord op bericht #26700] wo, 26 juni 2019 15:38 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Wouter
GP winner

Airbag schreef op wo, 26 juni 2019 15:15
Wat ik mij wel begin af te vragen is wat waar is en wat niet. Zoals Max aangaf was het duidelijk te zien dat Leclerc hem op power voorbij ging na bocht 2. Op dat punt op het circuit lijkt mij mechanische grip geen issue meer. Dus is het bericht van het tekort aan mechanische grip niet een verhaaltje om te verhullen dat de Honda toch minder power heeft dan de concurrentie?

Nee, dat is het niet.
RBR heeft vóór de kwalificatie een vleugel voor heel veel downforce gemonteerd. Dat kost veel tijd op het lange rechte stuk.
Vorig jaar reden ze in Frankrijk met veel minder vleugel, omdat de mechanische grip goed was en dus niet nodig.

Verder reed Ferrari nu met weinig vleugel, zodat ze op het rechte stuk snel zijn.
Ze gaan dit weekend meer vleugel zetten, om oa de banden beter te laten werken.

https://www.motorsport.com/f1/news/ferrari-downforce-top-spe ed-binotto/4481646/

Citaat:
25 juni 2019 Ferrari wil iets van haar topsnelheid inleveren in de jacht op meer downforce. De Scuderia staat na acht races nog altijd met lege handen en is vastberaden het tij te keren. Meer downforce moet de sleutel tot succes worden.

Ferrari had het zoals verwacht lastig tijdens de Franse Grand Prix. Waar men in Canada nog kon profiteren van een superieure topsnelheid, was het op Paul Ricard weer het oude liedje. Ferrari verliest veel terrein in bochtige sectoren door een gebrek aan downforce. Na de volgende nederlaag is men daar in Maranello ook achter. De oplossing moet even simpel als doeltreffend zijn: iets minder het primaat bij topsnelheid leggen, om zo downforce te winnen.

"We kijken ernaar om uiteindelijk meer downforce te creëren, ten koste van wat topsnelheid", zegt teambaas Mattia Binotto desgevraagd tegen Motorsport.com. "Ondanks dat de auto daarmee nog niet enorm efficiënt is, geeft het ons wel meer downforce om de banden aan de praat te krijgen. Dat moet voor ons de richting zijn om in te werken", vervolgt Binotto. Naast het overduidelijke snelheidsprobleem dat Ferrari heeft, helpt de koerswijziging volgens Binotto dus vooral in omgang met het rubber. "We hebben in Frankrijk weer gezien hoe lastig dat is, vooral in de kwalificatie. Daar moeten we ons dus op focussen."

[Bijgewerkt op: wo, 26 juni 2019 15:42]

Re: Max over Honda. [bericht #26702 is een antwoord op bericht #26701] wo, 26 juni 2019 17:02 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
DeNak
Formula 3

Misschien dit jaar een kwalificatietijd van onder de minuut op dit Mickey Mouse-circuit?

Groet,
DeNak

[Bijgewerkt op: wo, 26 juni 2019 17:02]

Re: Max over Honda. [bericht #26703 is een antwoord op bericht #26702] wo, 26 juni 2019 17:17 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Sieper is op dit moment afwezig  Sieper
GP winner

Ze hadden vorig jaar allemaal veel minder vleugel staan. De nieuwe voorvleugel (breder) geeft meer downforce maar/en tegelijkertijd heb je minder de mogelijkheid (geen cascades, minder streaks onder de vleugel, simpelere wingendplate, minder barge board gebied) om de vuile lucht weg te sturen van de vloer (dus werkt de diffuser minder goed) en dus zetten ze allemaal meer achtervleugel om de balans te houden. Wellicht dat de teams met de Ferrari oplossing (die geven wat Frowntwing DF weg door de andere outwash keuze) minder last hebben van deze balans issues en met minder rear wing toe kunnen.

Ik denk dat MAx in zijn post race interview met Jack vrij duidelijk was (het blijft praten met omwegen) dat hij de grip en aero van de RB15 helemaal niet zo slecht vind, maar dat ook Honda nu aan de bal is).

Ik weet niet of dat gewoon de teleurstelling dat ze nu wat wegzakken was die daar sprak, of evt weet hij dat Honda best al wat in het vat heeft met de huidge spec 3.0 en probeert hij ze te "overuigen" dit alvast beschikbaar te stellen.

Re: Max over Honda. [bericht #26704 is een antwoord op bericht #26701] wo, 26 juni 2019 17:20 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Airbag
Formula 3

Wouter schreef op wo, 26 juni 2019 15:38
Airbag schreef op wo, 26 juni 2019 15:15
Wat ik mij wel begin af te vragen is wat waar is en wat niet. Zoals Max aangaf was het duidelijk te zien dat Leclerc hem op power voorbij ging na bocht 2. Op dat punt op het circuit lijkt mij mechanische grip geen issue meer. Dus is het bericht van het tekort aan mechanische grip niet een verhaaltje om te verhullen dat de Honda toch minder power heeft dan de concurrentie?

Nee, dat is het niet.
RBR heeft vóór de kwalificatie een vleugel voor heel veel downforce gemonteerd. Dat kost veel tijd op het lange rechte stuk.
Vorig jaar reden ze in Frankrijk met veel minder vleugel, omdat de mechanische grip goed was en dus niet nodig.

Verder reed Ferrari nu met weinig vleugel, zodat ze op het rechte stuk snel zijn.
Ze gaan dit weekend meer vleugel zetten, om oa de banden beter te laten werken.

Ja daar heb je ook weer gelijk in van die extra downforce.

Re: Max over Honda. [bericht #26706 is een antwoord op bericht #26703] wo, 26 juni 2019 17:35 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Wouter
GP winner

Sieper schreef op wo, 26 juni 2019 17:17
Ik weet niet of dat gewoon de teleurstelling dat ze nu wat wegzakken was die daar sprak, of evt weet hij dat Honda best al wat in het vat heeft met de huidge spec 3.0 en probeert hij ze te "overuigen" dit alvast beschikbaar te stellen.

Dat laatste dus (wat je hier schrijft), want Honda is te voorzichtig om vermogen vrij te geven (wat al vaker te zien was).

Marko tijdens een persconferentie in Graz vandaag (waar Max een demo gaf). knipoog

Citaat:
Mehr Risiko ab sofort beim Motor

Helmut Marko verkündete auf der Pressekonferenz zudem Neuerungen bei der Motor-Strategie von Red Bull Racing. Der Honda-Motor sei generell unglaublich zuverlässig. Jedoch: Im Zuge von Updates während der Saison sei Red Bull gegenüber anderen Motorherstellern etwas zurückgefallen. „Wir versuchen jetzt gemeinsam mit den japanischen Partnern, etwas mehr Risiko einzugehen. Das ist schwierig. Die haben eine etwas andere Denkkultur."

https://www.vol.at/live-stream-mit-max-verstappen-als-auftak t-zum-oesterreich-gp/6263325

Demo: https://twitter.com/redbullracing/status/1143882172857823232

[Bijgewerkt op: wo, 26 juni 2019 17:40]

RB 15. [bericht #26707 is een antwoord op bericht #26684] wo, 26 juni 2019 20:51 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Wouter
GP winner

Op Twitter foto's van de onlangs wijzigingen aan de RB15:

Citaat:
nicolas carpentiers @NicolasF1i
A good shot of the revised diffuser on the @redbullracing
RB15 in France #techF1
https://pbs.twimg.com/media/D96v0BtWkAEuzGx?format=jpg&name=900x900

Citaat:
nicolas carpentiers @NicolasF1i

The new front wheels on the @redbullracing
is part of a complete redesign (new hub, new wheelnut, new support for brakes...), as explained by @ScarbsTech
. Here some pics of the revised bits inside #techF1

https://pbs.twimg.com/media/D95kO0IXsAAjVZw.jpg

https://pbs.twimg.com/media/D95kO0WWkAAqg9-.jpg

Re: RB 15. [bericht #26710 is een antwoord op bericht #26707] do, 27 juni 2019 00:26 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
GP winner

Top, bedankt voor het delen. Flinke wijzigingen asn de diffuser! Hopen!

Re: RB 15. [bericht #26711 is een antwoord op bericht #26710] do, 27 juni 2019 07:51 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
kwibus is op dit moment afwezig  kwibus
Formula 3

Als ik het goed lees reden ze al met deze diffuser in Frankrijk.

..... the power of dreams!

Re: RB 15. [bericht #26714 is een antwoord op bericht #26711] do, 27 juni 2019 13:33 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
DeNak
Formula 3

Al deze fraaie wijzigingen hebben in Frankrijk niet veel geholpen. Dat zal in Oostenrijk dan niet veel anders zijn.

Groet,
DeNak

Re: RB 15. [bericht #26715 is een antwoord op bericht #26711] do, 27 juni 2019 14:28 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
GP winner

kwibus schreef op do, 27 juni 2019 07:51
Als ik het goed lees reden ze al met deze diffuser in Frankrijk.
Je hebt gelijk, het staat er zelfs in het frans ("ancien") dus die diffuser update zat er net als de wielen in Frankrijk al op.

Enige winst dit weekend (tenzij er meer updates volgen) zal dan aan het circuit liggen en evt de PU verder open.

Re: Max over Honda. [bericht #26716 is een antwoord op bericht #26706] do, 27 juni 2019 15:29 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
duif is op dit moment afwezig  duif
Formula 3

Dat van die andere Japanse cultuur is natuurlijk bullshit Herr Marko.
Bij McLaren ging Honda vaak genoeg over de grens

When nothing goes right, go left

Re: Max over Honda. [bericht #26717 is een antwoord op bericht #26716] do, 27 juni 2019 16:04 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Formula 3

duif schreef op do, 27 juni 2019 15:29
Dat van die andere Japanse cultuur is natuurlijk bullshit Herr Marko.
Bij McLaren ging Honda vaak genoeg over de grens
Dat waren precies mijn gedachten. Openschroeven die handel en dan kijken wat t hebben kan. Als t dan kapot loopt weet je meteen wat er sterker moet worden.

Re: Max over Honda. [bericht #26718 is een antwoord op bericht #26716] do, 27 juni 2019 16:11 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Tizz is op dit moment afwezig  Tizz
Formula 3

Nja, volgens mij was het McLaren die over de grens ging.

Tizz.

Morgen, vrijdag 09.00 uur vergadering met Pirelli. [bericht #26720 is een antwoord op bericht #26684] do, 27 juni 2019 16:30 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Wouter
GP winner

Samenvatting: Zal Pirelli in 2019 nog nieuwe banden maken?

Nu willen de tien teambazen, Pirelli en vertegenwoordigers van de FIA de knoop doorhakken op vrijdagochtend om 9 uur in de paddock van Spielberg. Als een meerderheid wordt gevonden, kan Pirelli echter alleen gedeeltelijk reageren. Meer dan een terugkeer naar het dikkere loopvlak, zoals gebruikt in 2018, zit er niet in.

De bandenmakers kunnen het hele ontwerp van hun producten niet van de ene op de andere dag veranderen. Het zou dus bij een stijver karkas blijven.

Citaat:
Baut Pirelli noch 2019 neue Reifen?

Der Druck auf Pirelli wächst. Die Langeweile auf der Rennstrecke hat das F1-Management und die FIA aufgeschreckt. Am Freitag treffen sich in Spielberg alle Teamchefs, Vertreter der FIA und Pirelli, um über Änderungen zu verhandeln.

Jetzt wollen die zehn Teamchefs, Pirelli und Vertreter der FIA am Freitagmorgen im 9 Uhr im Fahrerlager von Spielberg den gordischen Knoten lösen. Wenn sich eine Mehrheit findet, könnte Pirelli jedoch nur bedingt reagieren. Mehr als eine Rückkehr zu der dickeren Lauffläche, wie sie 2018 zum Einsatz kam, ist nicht drin.

Die Reifenbauer können nicht über Nacht die ganze Konstruktion ihrer Produkte ändern. Es bliebe also bei einer steiferen Karkasse. Eine weitere Frage ist der Zeitpunkt der Änderung. Pirelli hat die Reifen für die nächsten zwei Monate schon produziert. Die Italiener werden sich das bezahlen lassen.

https://www.auto-motor-und-sport.de/formel-1/pirelli-diskuss ion-reifen-2019-aenderungen/

Re:reanimeren!!! [bericht #26722 is een antwoord op bericht #26720] do, 27 juni 2019 17:38 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Formula 3

De F1 stort in als MB 1-2 blijven scoren en de races zo saai blijven, waarom blijft de f1 de plank toch steeds mis slaan, het gaat hier toch niet over de plaatselijke korfbal vereniging!!
Ik was al aan het vloeken toen Pirelli deze winter trots aankondigde dat we dit jaar nog iets meer 1 stoppers gingen zien, maar de nieuwe banden zouden zeker het spektakel gaan vergroten!!! Pffff
Kom op Pirelli ik weet niet hoe of wie of wat deze k.t banden heeft verzonnen, maar neem jullie verantwoording en ga gewoon terug naar de banden van vorig jaar niet alleen het loopvlak ook de minder stijve wangen.....
En als het aan mij ligt verander dan a.u.b de grote van de velg ook niet in 2021, ook dat lijkt mij alleen een cosmetische verbetering en de vorige cosmetische verandering heeft ook alleen maar ellende gebracht!!

Re:reanimeren!!! [bericht #26725 is een antwoord op bericht #26722] do, 27 juni 2019 20:15 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Formula 3

Die laatste cosmetische verbetering zal er in ieder geval voor zorgen dat de banden nog stijver worden in 2021. Met die grotere wielen is er ook minder wang.

Re:reanimeren!!! [bericht #26727 is een antwoord op bericht #26725] do, 27 juni 2019 20:41 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Formula 3

Dat bedoel ik, ik zie totaal geen voordelen!!! Met de laatste cosmetische veranderingen bedoelde ik de bredere banden en bredere wagens, deze brachten bochtensnelheden die geweldig waren maar races die gelijk een stuk slechter waren, het aantal inhaal acties daalde gigantisch........geef ons a.u.b ontzettend lelijke wagens die schitterende races kunnen leveren!!!

Drivers press conference met Max. [bericht #26732 is een antwoord op bericht #26684] vr, 28 juni 2019 09:53 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Wouter
GP winner

Re: Morgen, vrijdag 09.00 uur vergadering met Pirelli. [bericht #26734 is een antwoord op bericht #26720] vr, 28 juni 2019 10:37 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
koos is op dit moment afwezig  koos
Karting

Bevestiging geen verandering banden in 2019 volgens Albert Fabrega.

https://twitter.com/AlbertFabrega/status/1144519348981309440 ?s=09

Re: Morgen, vrijdag 09.00 uur vergadering met Pirelli. [bericht #26738 is een antwoord op bericht #26734] vr, 28 juni 2019 11:14 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Formula 3

Weer een diepte punt, keer op keer als je hoopt op ergens een verbetering in de show, een noodgreep om er nog iets van te maken dan komen we weer bedrogen uit.
Ik hoop nu zo op een weer een dominant weekend en een Renault en McLaren die ook een mega kut weekend hebben......
Sorry maar ben alweer zwaar teleurgesteld....

Re: Morgen, vrijdag 09.00 uur vergadering met Pirelli. [bericht #26739 is een antwoord op bericht #26738] vr, 28 juni 2019 11:45 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Riempie is op dit moment afwezig  Riempie
Karting

Even een positieve noot...nog maar FP1 (is nog bezig)....maaruh Verstappen op gele bandjes 0.4 sec sneller dan Mercedes op de rode bandjes ! 0.6sec sneller dan Ferrari op gele bandjes......ik weet het zijn nog maar de 1e beschietingen....maaar dit ziet er veelbelovend uit ! Go Max 1!!

VT1 [bericht #26741 is een antwoord op bericht #26739] vr, 28 juni 2019 11:47 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Wouter
GP winner

Riempie schreef op vr, 28 juni 2019 11:45
Even een positieve noot...nog maar FP1 (is nog bezig)....maaruh Verstappen op gele bandjes 0.4 sec sneller dan Mercedes op de rode bandjes ! 0.6sec sneller dan Ferrari op gele bandjes......ik weet het zijn nog maar de 1e beschietingen....maaar dit ziet er veelbelovend uit ! Go Max 1!!

Ook is opvallend dat hij als eerste de baan op ging, terwijl hij anders altijd eerst een half uur binnen staat!

[Bijgewerkt op: vr, 28 juni 2019 11:47]

Re: VT1 [bericht #26742 is een antwoord op bericht #26741] vr, 28 juni 2019 12:05 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Neo33 is op dit moment afwezig  Neo33
Formula 3

Wouter schreef op vr, 28 juni 2019 11:47
Riempie schreef op vr, 28 juni 2019 11:45

Ook is opvallend dat hij als eerste de baan op ging, terwijl hij anders altijd eerst een half uur binnen staat!
Waarschijnlijk even gezicht laten zien aan de vele Nederlandse F1 fans die langs de baan zitten. Daarnaast zat er ook een Aero rek erop en hebben ze verschillende voor vleugels getest. Zal er vast wel mee te maken hebben gok ik zo.

Overigens is dit een heel kort baantje, verwacht ook dat het allemaal een stuk dichterbij elkaar zal zitten. Maar wil natuurlijk niet zeggen dat alle problemen gelijk zijn opgelost. Cool

Re: VT1 [bericht #26743 is een antwoord op bericht #26742] vr, 28 juni 2019 12:13 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Karting

Helaas...te vroeg gejuicht.....de 'pikorde' heeft zich zojuist hersteld.....P5 lijkt hoogst haalbare dit weekend.....*zucht*

Re: VT1 [bericht #26744 is een antwoord op bericht #26742] vr, 28 juni 2019 12:19 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
GP winner

De rode run ging niet top. Maar ik denk dat in die banden niet veel echt snelle rondes zitten en Max had geel in sector 1 in zijn beste ronde.

Re: VT1 [bericht #26745 is een antwoord op bericht #26744] vr, 28 juni 2019 12:28 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Karting

Ah..hopelijk zit er dan nog wat in het vat. Wat me weer opviel was het grote verschil in sector1 tussen de topteams...Mercedes en Ferrari deden dit in 16.3...Max kwam niet onder de 16.6...daar verlies je dan alweer 0.3sec. Waarschijnlijk meer voorvleugel gestoken om sneller te zijn in met name sector 2...waar Max een van de snelste tijden noteerde. Missen nog steeds voldoende Honda power voor op de rechte stukken.

Re: VT1 [bericht #26747 is een antwoord op bericht #26745] vr, 28 juni 2019 12:33 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
GP winner

Sector 1 zit die bocht na het rechte stuk, zoals Rick Winkelman terecht zei, pak je die niet optimaal, dan heb je daar dat hele stuk steil naar boven tot turn 3 is dat geloof ik, last van. Ik denk dat Max daar in zijn beste ronde in T1 niet helemaal perfect zat.

[Bijgewerkt op: vr, 28 juni 2019 12:33]

Re: VT1 [bericht #26754 is een antwoord op bericht #26747] vr, 28 juni 2019 14:15 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Singapore2008 is op dit moment afwezig  Singapore2008
Formula 3

Opvallend vond ik ook dat er weinig consistente long runs gereden zijn door de topteams. Daar valt echt niks van af te leiden.

Re: VT1 [bericht #26755 is een antwoord op bericht #26754] vr, 28 juni 2019 14:23 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
RazorBiteXL
Formula 3

Die komen in VT2

Re: VT1 [bericht #26757 is een antwoord op bericht #26755] vr, 28 juni 2019 15:41 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Karting

kl#^$%#$te, dit gaat niet helpen....gecrasht. Kostbare trainingstijd verloren. Kapotte versnellingsbak.....grid consequenties !??

Re: VT1 [bericht #26758 is een antwoord op bericht #26757] vr, 28 juni 2019 15:43 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Jip
GP winner

Ja, daar gaan we. G*dv*rd*mme.... Klaar weer.

Re: VT1 [bericht #26759 is een antwoord op bericht #26755] vr, 28 juni 2019 15:44 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Nickela is op dit moment afwezig  Nickela
Formula 3

En er stevig af. Just lost it zei hij volgens mij tegen zijn monteurs.

Zou dit een teken zijn dat hij momenteel veel te veel moet pushen om er nog een acceptabele tijd uit te peuren. Gebeurde toen ze net een andere vleugel erop gezet hadden.
Niet goed, dit

[Bijgewerkt op: vr, 28 juni 2019 15:45]

Re: VT1 [bericht #26760 is een antwoord op bericht #26759] vr, 28 juni 2019 15:48 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Formula 3

En Bottas er nog harder af.
Wat is hier aan de hand?

Re: VT1 [bericht #26761 is een antwoord op bericht #26759] vr, 28 juni 2019 15:58 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Formula 3

De wind?

[Bijgewerkt op: vr, 28 juni 2019 15:59]

Re: VT1 [bericht #26762 is een antwoord op bericht #26761] vr, 28 juni 2019 16:00 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Mario is op dit moment afwezig  Mario
Formula 3
Forum_Mod

Ik denk dat de wind een grote rol speelt bij de crashes van Max, Bottas en Vettel. Mocht er een versnellingsbak gewisseld moeten worden bij Max krijgen we een leukere race als vorige week denk ik ;-).

Re: VT1 [bericht #26763 is een antwoord op bericht #26761] vr, 28 juni 2019 16:11 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
NextYear is op dit moment afwezig  NextYear
Formula 3

Nickela schreef op vr, 28 juni 2019 15:58
De wind?

Harde wind -->verstoorde vortices-->slechte downforce--> boem ...<

Re: VT1 [bericht #26764 is een antwoord op bericht #26763] vr, 28 juni 2019 16:13 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
GP winner

Zat er dan de racebak in? Op vrijdag?

Oude voorvleugel erop en meteen eraf.

[Bijgewerkt op: vr, 28 juni 2019 16:14]

Re: VT1 [bericht #26765 is een antwoord op bericht #26764] vr, 28 juni 2019 16:34 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
bacodraak
Formula 1

Sieper schreef op vr, 28 juni 2019 16:13
Zat er dan de racebak in? Op vrijdag?

Oude voorvleugel erop en meteen eraf.
Nee volgens Horner , was een vrijdag bak .

Honda power !!!

Re: VT1 [bericht #26766 is een antwoord op bericht #26765] vr, 28 juni 2019 16:36 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Mario is op dit moment afwezig  Mario
Formula 3
Forum_Mod

Gasly op P3 op slechts +0.4 is wel weer positief

Re: VT1 [bericht #26767 is een antwoord op bericht #26758] vr, 28 juni 2019 16:43 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Eagle771 is op dit moment afwezig  Eagle771
Karting

Volgens mij geen consequentie voor Verstappen, behalve kostbare trainingstijd. Was vrijdag-bak. Gezien de tijd van Gasly, zie ik aardige potentie van Verstappen. Wordt mooie weekend. Zelf ga ik de race volgen in Ziggo studio in Hilversum. Volgens mij wordt het heel wat minder saai dan vorig week.

Re: VT1 [bericht #26768 is een antwoord op bericht #26743] vr, 28 juni 2019 16:48 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Karting

Riempie schreef op vr, 28 juni 2019 12:13
Helaas...te vroeg gejuicht.....de 'pikorde' heeft zich zojuist hersteld.....P5 lijkt hoogst haalbare dit weekend.....*zucht*
Gezien VT2 hopelijk niet te vroeg gejuicht.....gaat volgens mij leuk worden.

Re: VT1 [bericht #26769 is een antwoord op bericht #26767] vr, 28 juni 2019 16:49 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
GP winner

Veel plezier vogeltje 771!

Re: VT1 [bericht #26770 is een antwoord op bericht #26769] vr, 28 juni 2019 16:52 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Karting

Sieper schreef op vr, 28 juni 2019 16:49
Veel plezier vogeltje 771!
Dankjewel, gaat wel lukken. Laughing Cool

[Bijgewerkt op: vr, 28 juni 2019 16:57]

Re: VT1 [bericht #26776 is een antwoord op bericht #26768] vr, 28 juni 2019 20:21 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Formula 3

Eagle771 schreef op vr, 28 juni 2019 16:48
Riempie schreef op vr, 28 juni 2019 12:13
Gezien VT2 hopelijk niet te vroeg gejuicht.....gaat volgens mij leuk worden.
Dat weten we na fp3 misschien.

Fantastisch! [bericht #26793 is een antwoord op bericht #26684] za, 29 juni 2019 16:03 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Jip
GP winner

JAAAAAAAAAA. GEWELDIG! P3! Hamilton under investigation, als die een penalty krijgt, wat zou kunnen, staat Max gewoon op twee! Nu al zin in morgen.

Re: Fantastisch! [bericht #26794 is een antwoord op bericht #26793] za, 29 juni 2019 16:05 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
FB01 is op dit moment afwezig  FB01
Karting

Idd! Maar, ik verwacht geen penalty voor Hamilton. Die krijgt altijd alleen maar waarschuwingen.

Re: Fantastisch! [bericht #26795 is een antwoord op bericht #26793] za, 29 juni 2019 16:05 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Zerobyte
Formula 3

Zeer goede run van Max en mooi starten vanaf 3e plek voor nu.

Re: Fantastisch! [bericht #26796 is een antwoord op bericht #26795] za, 29 juni 2019 16:11 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Jip
GP winner

P9 voor Gasly... Begint steeds erger te worden. Deze man moet eruit.

Re: Fantastisch! [bericht #26797 is een antwoord op bericht #26794] za, 29 juni 2019 16:14 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
peter-w
Formula 3

denk het ook niet...

Een top prestatie van Max op Geel en goede uitgangspositie voor de Race. hupmax

Re: Fantastisch! [bericht #26798 is een antwoord op bericht #26797] za, 29 juni 2019 16:32 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Karting

Prima gedaan van Max...petje af. Morgen starten op gele bandjes...hopelijk goede race pace ... alle kans op een podium en wellicht (weer) de winst ?
Hamilton was blij met 3 verschillende teams op 1, 2 en 3...ik ga bijna denken dat Mercedes het erom doet...ze hebben de 'party mode'wellicht gedisabled om het weer wat spannend te maken ;-) ...nee dat zal toch niet Smile Go Max !!!

Re: Fantastisch! [bericht #26799 is een antwoord op bericht #26796] za, 29 juni 2019 16:37 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Neo33 is op dit moment afwezig  Neo33
Formula 3

Jip schreef op za, 29 juni 2019 16:11
Zal niet lang duren, ik blijf erbij dat het na de Zomerstop gaat gebeuren. Marko begint zijn geduld ook een beetje verliezen.

https://www.gpblog.com/nl/nieuws/40278/marko-kritisch-op-gas ly-hij-moet-newey-niet-vertellen-hoe-je-een-auto-bouwt-.html

Achter 2 Alfa's en een Haas en dan moet hij ook nog op de Rode band gaan starten morgen , ik zie hem morgen ook wel buiten de punten eindigen.

Top van Max, hij gaat altijd wel lekker op dit baantje. Hopelijk een goede podium plek morgen en ik denk dat een overwinning er zelfs gewoon in zit hier. Misschien dat Hamilton nog een penalty krijgt, en Leclerc die start op de rode band is ook nog maar de vraag of dat de juiste keuze is geweest.

Re: Fantastisch! [bericht #26803 is een antwoord op bericht #26799] za, 29 juni 2019 17:14 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Mulder is op dit moment afwezig  Mulder
Formula 3

Hamilton nog under investigation..normaal gesproken krijgt die gridstraf als je het bewijs ziet..dan zou Max van P2 starten..

Re: Fantastisch! [bericht #26804 is een antwoord op bericht #26803] za, 29 juni 2019 17:31 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Wouter
GP winner

Mulder schreef op za, 29 juni 2019 17:14
Hamilton nog under investigation..normaal gesproken krijgt die gridstraf als je het bewijs ziet..dan zou Max van P2 starten..

Russell heeft net 3 plaatsen gridstraf gekregen voor het ophouden van Kvyst in zijn snelle ronde.
Nu is het wachten op Hamilton zijn straf. Reprimande zeker.....

Re: Fantastisch! [bericht #26805 is een antwoord op bericht #26796] za, 29 juni 2019 17:37 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
NextYear is op dit moment afwezig  NextYear
Formula 3

Jip schreef op za, 29 juni 2019 16:11
Stoeltje voor Jos ! drive

Heeft nog wat tegoed van Honda.
Think east !

Re: Fantastisch! [bericht #26806 is een antwoord op bericht #26805] za, 29 juni 2019 17:51 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Formula 3

Hahahaha

Dat zijn er nog maar een paar hier die dat nog weten. Wat is er destijds veel over geboomd op het forum

[Bijgewerkt op: za, 29 juni 2019 17:51]

Re: Fantastisch! [bericht #26808 is een antwoord op bericht #26806] za, 29 juni 2019 18:02 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
sanchez is op dit moment afwezig  sanchez
Formula 3

P2!

Raised on F1GP1, matured on F1GP2

Re: Fantastisch! Hamilton 3 plaatsen gridstraf! [bericht #26809 is een antwoord op bericht #26804] za, 29 juni 2019 18:04 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Wouter
GP winner

Wouter schreef op za, 29 juni 2019 17:31
Mulder schreef op za, 29 juni 2019 17:14
Russell heeft net 3 plaatsen gridstraf gekregen voor het ophouden van Kvyst in zijn snelle ronde.
Nu is het wachten op Hamilton zijn straf. Reprimande zeker.....

3 Plaatsen gridstraf en een strafpunt en terecht!!

Re: Fantastisch! Hamilton 3 plaatsen gridstraf! [bericht #26810 is een antwoord op bericht #26809] za, 29 juni 2019 18:07 Naar vorige berichtNaar vorige bericht
sanchez is op dit moment afwezig  sanchez
Formula 3

Misschien krijgt Leclerc nog teamorders om Vettel voorbij te laten Smile

Raised on F1GP1, matured on F1GP2

Vorige onderwerp: FORMULA 1 2019 PIRELLI GRAND PRIX DE FRANCE
Volgende onderwerp: FORMULA 1 ROLEX BRITISH GRAND PRIX 2019
Naar forum gaan: