Verstappen forum
forum.verstappen.nl

Startpagina » Verstappen » Techniek, auto- en motorsport » Le Mans/Alonso
Le Mans/Alonso [bericht #26437] zo, 16 juni 2019 21:55 Naar volgende bericht
spark is op dit moment afwezig  spark
Formula 1

De Toyota van Kobayashi/Conway/Lopez was het snelste van de twee en lag bijna de hele 24 uur op kop. Dan, vlak voor het einde geeft een sensor aan dat de rechter voorband lek is. Ze komen binnen en verwisselen de band en gaan weer op weg. Wat blijkt, de sensor gaf het verkeerd aan, het was de rechter achterband die lek was. Gevolg, nogmaals een langzaam rondje en de Toyota van Alonso neemt de kop over en wint. Nou wil ik niet Alonso in het verdachtenbankje zetten maar ik heb een vraag. Als je lekke band hebt en je komt binnen, is het dan niet logischer alle 4 banden te wisselen? Is het normaal om met 1 nieuwe band te rijden en 3 gebruikte en deels versleten? Heb je dan geen verschil in grip tussen de nieuwe en de gebruikte? Zijn er experts hier op het forum?

Re: Le Mans/RTH [bericht #26469 is een antwoord op bericht #26437] di, 18 juni 2019 20:41 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
spark is op dit moment afwezig  spark
Formula 1

De snelste raceronden van de RTH rijders:

Nyck de Vries 3.29.023
Giedo van der Garde 3.29.260
Frits van Eerd 3.38.843

Dat scheelt nogal.

Re: Le Mans/RTH [bericht #26470 is een antwoord op bericht #26469] di, 18 juni 2019 23:20 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Sieper is op dit moment afwezig  Sieper
GP winner

Twee grote talenten en een welwillende amateur.

Re: Le Mans/Alonso [bericht #26486 is een antwoord op bericht #26437] wo, 19 juni 2019 19:40 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
mk10 is op dit moment afwezig  mk10
Formula 3

spark schreef op zo, 16 juni 2019 21:55
De Toyota van Kobayashi/Conway/Lopez was het snelste van de twee en lag bijna de hele 24 uur op kop. Dan, vlak voor het einde geeft een sensor aan dat de rechter voorband lek is. Ze komen binnen en verwisselen de band en gaan weer op weg. Wat blijkt, de sensor gaf het verkeerd aan, het was de rechter achterband die lek was. Gevolg, nogmaals een langzaam rondje en de Toyota van Alonso neemt de kop over en wint. Nou wil ik niet Alonso in het verdachtenbankje zetten maar ik heb een vraag. Als je lekke band hebt en je komt binnen, is het dan niet logischer alle 4 banden te wisselen? Is het normaal om met 1 nieuwe band te rijden en 3 gebruikte en deels versleten? Heb je dan geen verschil in grip tussen de nieuwe en de gebruikte? Zijn er experts hier op het forum?

ssst..Alonso wordt goed betaald om te winnen, hetzij goedschiks dan wel kwaadschiks

“Als je in een wagen wordt geplaatst moet je racen om te winnen. Een tweede of derde plaats is altijd onvoldoende”

Re: Le Mans/Alonso [bericht #26487 is een antwoord op bericht #26486] wo, 19 juni 2019 21:17 Naar vorige bericht
ForzaOlanda is op dit moment afwezig  ForzaOlanda
Formula 3

mk10 schreef op wo, 19 juni 2019 19:40
spark schreef op zo, 16 juni 2019 21:55
ssst..Alonso wordt goed betaald om te winnen, hetzij goedschiks dan wel kwaadschiks
het wisselen gaat maar met een paar man bij Le Mans, dus is het logisch alleen een band te wisselen, zeker met nog weinig ronden te rijden. wel een ongelovelijke fout

Vorige onderwerp: Jeffrey Herlings #84
Volgende onderwerp: W Series
Naar forum gaan: