Verstappen forum
forum.verstappen.nl

Startpagina » Verstappen » Max & Jos Verstappen » FORMULA 1 2019 PIRELLI GRAND PRIX DE FRANCE (21-23 Juni)
Re: Vettel en Red Bull... [bericht #26608 is een antwoord op bericht #26605] zo, 23 juni 2019 17:45 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Mulder is op dit moment afwezig  Mulder
Formula 3

2e stoeltje bij Red Bull is zelfmoord voor je carrière op dit moment.

Re: Saaie race, alweer [bericht #26609 is een antwoord op bericht #26595] zo, 23 juni 2019 18:08 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
spark is op dit moment afwezig  spark
Formula 1

Jip schreef op zo, 23 juni 2019 16:46
Wat een saaie race zeg, heb eigenlijk voornamelijk met 1 oog gekeken. Weer die stomme 1-2 van Mercedes. Hamilton wel zwaar dominant maarja wat verwacht je nog in zo'n auto. Heel jammer dat we weer zo'n race hebben gekregen. Max kon helemaal niks doen, zwaar teleurstellend hoe deze auto werkt, na al die upgrades die we zouden moeten verwachten. Zie het heel somber in dit jaar en eigenlijk ook volgend jaar. Max moet alvast verder gaan kijken dan alleen Red Bull.

Gasly moet echt vervangen worden, zo snel mogelijk. P11 finishen in een Red Bull is heel slecht. Hij is gewoon niet waar die moet zijn en hoort in een Red Bull veel beter te doen. Zo snel mogelijk eruit. Hopelijk volgende week bij de back to back race weer een leukere spannende race.
Ik krijg kromme tenen van het commentaar van Lewis achteraf bij het interview van Brundle. Hij was bang voor een exploderende band. Tsja, en dan gaat Lewis 1 rondje voor het einde nog even het snelste rondje proberen neer te zetten🤨 Beetje tegenstrijdig.

Re: Vettel en Red Bull... [bericht #26610 is een antwoord op bericht #26605] zo, 23 juni 2019 18:09 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Sieper is op dit moment afwezig  Sieper
GP winner

We gaan nu een kritische fase van het Honda project in. Zelfs update 3 heeft niet echt veel winst gebracht. Honda doet 4 races per PU. Die is er echt alles aan gelegen om geen gezichtsverlies op te lopen. Het lijkt haast eerder dat die 4 wedstrijden eerder zijn om geen plof te hebben dan dat het echt een betere PU is. Bij de andere 3 fabrikanten lijkt de spec 2 een echte update te zijn.

Nu dus heel erg hopen op die echte update.

Kijk de wagen is ook nog niet goed, dat is ook duidelijk, RBR heeft veel verloren met de nieuwe aero en banden, maar Max was er vandaag post race bij Jack toch wel (beschaafd) duidelijk over.

Heel erg jammer want voorlopig zit (e imho moet hij dat ook proberen) Max bij RBR. Als ze echt wegzakken dan hoeft Max zélf maar een paar foutjes te maken en hij wordt weggehoond.

Het is dat Max zelf alles goed doet.

Re: Vettel en Red Bull... [bericht #26611 is een antwoord op bericht #26610] zo, 23 juni 2019 18:26 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Jip
GP winner

Die PU is echt nog niet waar het moet zijn zoals sommige mensen hier suggereren, Max heeft dat ook vandaag weer bevestigt. Op zowel PU vlak als chassis moet RB heel veel verbeteren, en snel ook.

Re: Saaie race, alweer [bericht #26612 is een antwoord op bericht #26609] zo, 23 juni 2019 18:30 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Zerobyte
Formula 3

spark schreef op zo, 23 juni 2019 18:08

Ik krijg kromme tenen van het commentaar van Lewis achteraf bij het interview van Brundle. Hij was bang voor een exploderende band. Tsja, en dan gaat Lewis 1 rondje voor het einde nog even het snelste rondje proberen neer te zetten🤨 Beetje tegenstrijdig.
Ik heb precies het zelfde gevoel, als ik Hamilton hoor praten na de race krijg ik braakneigingen door zijn domme gezwets of dat wij de kijkers een andere wedstrijd gezien hebben als hij gereden heeft!

[Bijgewerkt op: zo, 23 juni 2019 18:31]

Dit bericht aan een moderator rapporteren

Re: Saaie race, alweer [bericht #26619 is een antwoord op bericht #26612] zo, 23 juni 2019 19:47 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
GP winner

Ric 2 5 sec straffen, een voor leaving the track en een voor forcing lando off track. Pierre erft P10.

Re: Saaie race, alweer [bericht #26620 is een antwoord op bericht #26619] zo, 23 juni 2019 19:54 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
To the MAX is op dit moment afwezig  To the MAX
Karting

Sieper schreef op zo, 23 juni 2019 19:47
Ric 2 5 sec straffen, een voor leaving the track en een voor forcing lando off track. Pierre erft P10.
Volledig terecht!

Hoe haalt hij het ook in zijn hoofd om zo'n strak georganiseerde optocht te willen verstoren?!

Weer het maximale eruit gehaald: top [bericht #26621 is een antwoord op bericht #26397] zo, 23 juni 2019 20:04 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Dejavu01 is op dit moment afwezig  Dejavu01
Formula 1

Weer een maximale effort van Max. Hij levert tenminste kwaliteit, wat je niet kan zeggen van red bull en van honda. Wat kan die meer doen? Het wordt wel een droevig seizoen als het team niet in staat is hem de tools te geven om te winnen. Al dat geroeptoeter over de updates dit en dat blijken toch maar weer gebakken lucht. Er valt niet eens een opgaande lijn te bespeuren. Treurig gewoon. Maar ja, het lijkt mij niet dat mercedes of ferrari een optie zijn. Een catch22 bij red bull.

Re: Saaie race, alweer [bericht #26622 is een antwoord op bericht #26620] zo, 23 juni 2019 20:12 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
bacodraak
Formula 1

To the MAX schreef op zo, 23 juni 2019 19:54
Sieper schreef op zo, 23 juni 2019 19:47
Volledig terecht!

Hoe haalt hij het ook in zijn hoofd om zo'n strak georganiseerde optocht te willen verstoren?!
Hij is leuk !!! lol

Honda power !!!

Re: Weer het maximale eruit gehaald: top [bericht #26623 is een antwoord op bericht #26621] zo, 23 juni 2019 20:17 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
DeNak
Formula 3

Het belangrijkste voor de komende maanden is een verbetering van PU en chassis en dat derr Helmut zijn waffel houdt. Iedere keer weer blah blah blah en telkens een teleurstelling. Ook Schummie is een positivo die kennelijk niet in de gaten heeft dat vanuit MK alleen maar gebakken lucht wordt uitgestoten. Max blijft uit loyaliteit bij Red Bull hetgeen hem siert, maar of het verstandig is?

Groet,
DeNak

Re: Weer het maximale eruit gehaald: top [bericht #26624 is een antwoord op bericht #26623] zo, 23 juni 2019 20:33 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
GP winner

Ja, het is verstandig. Max moet nu geen bruggen verbranden. Iig 2020 ook proberen. Daarna kan niemand hem verwijten over te stappen. Hij is nog jong genoeg.

Het is nu allemaal zuur en niks, maar wie weet over een aantal races.

Ik krijg meer en meer de indruk dat Honda nu om de 4 races wisselt om maar betrouwbaar te blijven. De McLaren periode heeft erin gehakt. RBR hetzelfde met Renault. Hopelijk werken ze dan wel écht keihard aan die echte update. Die ene jongen met inside info die heel af en toe post zei toch ook dat het allemaal niet zo soepeltjes ging met de PU voor het seizoen begon?

Gasly zei ook eens dat Honda soms wat vind en soms ook tijden niets. Dat geloof ik best, je moet soms ook geluk hebben bij testen en proberen. Het is gewoon a hell of a job.

Max toch weer op P4 en een Ferrari outpaced. Hopelijk blijft hij zo ontspannen doorwerken als hij deed. Nu niet mokken, dat is het domste voor je carrière dat je kan doen. Gewoon blijven doen zo hij deed. En niet dat morsige van dat laatste stuk met interview Jack. Go Max!

Re: Weer het maximale eruit gehaald: top [bericht #26625 is een antwoord op bericht #26624] zo, 23 juni 2019 20:43 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Wouter
GP winner

Sieper schreef op zo, 23 juni 2019 20:33
Die ene jongen met inside info die heel af en toe post zei toch ook
dat het allemaal niet zo soepeltjes ging met de PU voor het seizoen begon?

Over welke jongen heb je het? En wat zei hij?

Re: Saaie race, alweer [bericht #26626 is een antwoord op bericht #26622] zo, 23 juni 2019 20:44 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Edmund Husserl is op dit moment afwezig  Edmund Husserl
Karting

Ze blijven het wel heel consquent niet begrijpen daar... Manmanmanman wat een drama Boink

Re: Weer het maximale eruit gehaald: top [bericht #26627 is een antwoord op bericht #26624] zo, 23 juni 2019 20:48 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Zerobyte
Formula 3

Precies @Sieper hoe zuur het nu ook gaat Max doet er gewoon goed aan om zijn contract uit te dienen,
wij zijn maar fans dan kan ik me zo voorstellen dat Max helemaal baalt van deze auto.

Verder vind ik het bewonderenswaardig hoe rustig hij dan voor de camera's staat Yay
Op naar Oostenrijk kijken hoe het daar weer gaat drive

Re: Weer het maximale eruit gehaald: top [bericht #26628 is een antwoord op bericht #26625] zo, 23 juni 2019 21:01 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Airbag
Formula 3

Wouter schreef op zo, 23 juni 2019 20:43
Ik denk "RC Escoire". Die poste dit bericht: https://forum.verstappen.nl/index.php?t=msg&th=673&g oto=21493&rid=0#msg_21493

Re: Weer het maximale eruit gehaald: top [bericht #26629 is een antwoord op bericht #26625] zo, 23 juni 2019 21:05 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
GP winner

Dat weet ik niet meer precies Wouter ☺️

Het was in de periode voor het seizoen dat we vaak een bemoedigend Schummie stukje mochten lezen (wat ik altijd graag doe) deze jongen had blijkbaar al wel eens een aanvaring gehad oid. Iig had hij een wat andere blik toen hier de hoop nog hoog was op basis van zaken die hij hoorde vanuit de fabriek (zal best ook via via zijn).

Het is erg jammer dat het gat weer zo groot is, RBR terug geslagen door de regelwijzigingen en Honda nog niet met de grote stappen. Toch is Max er nog bij bij de Ferrari's. Ik hoop dat hij zo lekker positief door blijft knokken.

Re: Weer het maximale eruit gehaald: top [bericht #26630 is een antwoord op bericht #26629] zo, 23 juni 2019 21:06 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
GP winner

Juist! Dat was wat ik bedoelde airbag. Bedankt!

Re: Weer het maximale eruit gehaald: top [bericht #26631 is een antwoord op bericht #26628] zo, 23 juni 2019 21:13 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Neo33 is op dit moment afwezig  Neo33
Formula 3

Airbag schreef op zo, 23 juni 2019 21:01
Ik denk "RC Escoire". Die poste dit bericht: https://forum.verstappen.nl/index.php?t=msg&th=673&g oto=21493&rid=0#msg_21493
Er is eigenlijk maar op 1 vlak vooruitgang geboekt en dat is betrouwbaarheid. Met Renault had je echt de meeste gekke storingen en problemen die je tot nu toe met Honda bespaard blijft. En dan bedoel ik dus de falende sensors, bougies, loszittende kabels, refurbishte onderdelen waarvan het lijkt dat ze bij het grofvuil hebben gelegen tot aan een nieuwe motor die op het circuit wordt afgeleverd met een gebroken krukas.

Ze wisten van te voren dat Honda achter lag op Mercedes en Ferrari en dat je met name het ontwikkelings potentieel en de workstatus kocht. Het moet er alleen nog op een bepaald punt eruit gaan komen en de grote vraag zal zijn of dat gaat gebeuren of dat we misschien straks wel achterblijven met de Alonso experience en dat het de komende 6 jaar gewoon net niet blijft.

Re: Weer het maximale eruit gehaald: top [bericht #26632 is een antwoord op bericht #26631] zo, 23 juni 2019 21:24 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Roelof is op dit moment afwezig  Roelof
Formula 3

https://twitter.com/Marco_Blanker/status/1142857095986974726 ?ref_src=twsrc%5Etfw%7Ctwcamp%5Etweetembed%7Ctwterm%5E114285 7095986974726&ref_url=https%3A%2F%2Flive.ad.nl%2Flive%2F 5d0b6158960f61000161f25d%3Ftheme%3Dad%26steps%3D20

Re: Weer het maximale eruit gehaald: top [bericht #26633 is een antwoord op bericht #26632] zo, 23 juni 2019 21:28 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
GP winner

Ahaha, mooi!

Re: Saaie race, alweer [bericht #26635 is een antwoord op bericht #26595] zo, 23 juni 2019 23:41 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
powerslave is op dit moment afwezig  powerslave
Karting

Lewis had het over een gebroken stoel, ik heb daar verder niks over gehoord maar het lijkt mij onveilig en begrijp dan ook niet dat hij de wedstrijd heeft mogen uitrijden zonder op z'n minst binnen te moeten zijn gekomen ter controle van die stoel.

Re: Saaie race, alweer [bericht #26636 is een antwoord op bericht #26635] ma, 24 juni 2019 00:38 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Malle Jodokus is op dit moment afwezig  Malle Jodokus
Karting

Powerslave schreef op zo, 23 juni 2019 23:41
Lewis had het over een gebroken stoel, ik heb daar verder niks over gehoord maar het lijkt mij onveilig en begrijp dan ook niet dat hij de wedstrijd heeft mogen uitrijden zonder op z'n minst binnen te moeten zijn gekomen ter controle van die stoel.
.
Haha ja Queen Lewis verzint elke race weer van alles waardoor zijn prestatie er beter uitziet. Als je maar continu roept en klaagt over hoe zwaar het is, dat je voor een onmogelijke opgave staat, dat je echt alles hebt moeten geven.. Dat je halve Mercedes aan stukken ligt.. ja. dan lijkt het gepresteerde nog veel knapper Coffee

Lewis is (volgens mijn totaal ongefundeerde mening) het schoolvoorbeeld van een narcist. Let bijvoorbeeld maar eens op de interviews direct na de race. Altijd als de nr 2 of nr 3 wordt geïnterviewd komt Lewis even de 'shine' stelen. Door het handje vd geïnterviewde te komen schudden, of door tijdens het interview de aandacht van het publiek weg te trekken. Alles wat Lewis doet moet bijzonder zijn, anders dan de anderen, puur om op te vallen.
Bij de driver-parade staat hij doorgaans ook helemaal apart vd rest op die vrachtwagen met zo'n gezicht van kijk mij eens bijzonder zijn.
Om het over z'n mindgames en z'n rare gedoe met dat blonde slaafje maar helemaal niet te hebben.

Begrijp me niet verkeerd het is een fantastische coureur, maar voor de rest... lolly

Nil Volentibus Ardum

Re: Saaie race, alweer [bericht #26637 is een antwoord op bericht #26636] ma, 24 juni 2019 07:54 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Roelof is op dit moment afwezig  Roelof
Formula 3

Alles om zijn fans te boeien

Re: Saaie race, alweer [bericht #26639 is een antwoord op bericht #26637] ma, 24 juni 2019 09:29 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Manual is op dit moment afwezig  Manual
Karting

Wat een saaie bedoeling was het gisteren...slaapverwekkend.
Max uiteraard prima met zijn P4, maar dat was ook het maximale.

Zijn we allemaal te somber? [bericht #26640 is een antwoord op bericht #26397] ma, 24 juni 2019 10:35 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Dejavu01 is op dit moment afwezig  Dejavu01
Formula 1

Terugkijkend op the day after vraag ik me af of we het allemaal niet wat te somber inzien. Qua racespektabel is dat zeker niet het geval: de FIA is niet in staat de reglementen zodanig vorm te geven dat het publiek waar voor zijn geld krijgt. Wat betreft redbull/honda: de racepace van Max ten opzichte van de ferrari's (over de mercedessen praten we maar even niet) was niet verkeerd. Hij bleef lange tijd in het zicht van Leclerc en was in een gedeelte van de 2e stint zelfs in staat wat tijd af te snoepen (afgezien van de laatste ronden waar hij het liet lopen). Vettel vormde zelfs geen enkele bedreiging. Ook was Max ruim 1 min. sneller dan de eerste mclaren. Is Max dan het referentiepunt voor de prestaties van red bull/honda? Ik denk het niet: de prestatie van Gasly geeft aan dat red bull/honda het niet voor elkaar heeft. Max is een buitencategorie coureur en weet de tekortkomingen van red bull/honda tot op zekere hoogte te verbloemen. Gasly vervangen is denk ik een doodlopende weg voor red bull: elke coureur gaat het zwaar krijgen tov Max. Red bull (Newey) moet aan de bak en Honda moet haar schroom om af te gaan eens van zich afwerpen (ze zijn veel te voorzichtig om snel progressie te maken).

Even alles op een rijtje... [bericht #26641 is een antwoord op bericht #26603] ma, 24 juni 2019 10:47 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Tizz is op dit moment afwezig  Tizz
Formula 3

Ik denk niet dat Max gaat verkassen aan het eind van dit seizoen. Hij vind Honda een
intressant projekt waar hij kennelijk bij wil zijn en dat vind ik getuigen van een
beresterke visie. Zeker van zo'n jonge kerel. Maar het projekt lijkt niet te verlopen
zoals het was bedacht en de vraag is of ze dat voor volgend seizoen weten te keren.
Als volgend seizoen ook doodbloedt, is de kans groter dat hij weg gaat. Dan denk ik
dat Hulk een kandidaat is of wellicht Bottas.
Met Gasly ga je de oorlog niet winnen. Hij is nog geen millimeter dichterbij gekomen.
Als je dan kijkt naar het verschil in prijzengeld tussen een 2e en een 3e plaats in
het CWC dan is dat 12-13 miljoen dollar als ik het allemaal goed begreep. Dan kijken
we even naar de stand in het CWC: Ferrari 198 punten, RB 137. Als je dan bedenkt dat
als RB 2 Verstappens had gehad, hadden ze op 200 gestaan. Dan moet je als RB er over
na gaan denken om Gasly te vervangen. Kandidaten: eigenlijk alleen Ocon. Ja, er is het
één en ander gebeurd tussen die twee maar tussen Ricciardo en Max was nou ook niet
bepaald alles koek en ei...

Tizz.

Re: Saaie race, alweer [bericht #26642 is een antwoord op bericht #26636] ma, 24 juni 2019 11:01 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
spark is op dit moment afwezig  spark
Formula 1

Malle Jodokus schreef op ma, 24 juni 2019 00:38
.
Haha ja Queen Lewis verzint elke race weer van alles waardoor zijn prestatie er beter uitziet. Als je maar continu roept en klaagt over hoe zwaar het is, dat je voor een onmogelijke opgave staat, dat je echt alles hebt moeten geven.. Dat je halve Mercedes aan stukken ligt.. ja. dan lijkt het gepresteerde nog veel knapper Coffee

Lewis is (volgens mijn totaal ongefundeerde mening) het schoolvoorbeeld van een narcist. Let bijvoorbeeld maar eens op de interviews direct na de race. Altijd als de nr 2 of nr 3 wordt geïnterviewd komt Lewis even de 'shine' stelen. Door het handje vd geïnterviewde te komen schudden, of door tijdens het interview de aandacht van het publiek weg te trekken. Alles wat Lewis doet moet bijzonder zijn, anders dan de anderen, puur om op te vallen.
Bij de driver-parade staat hij doorgaans ook helemaal apart vd rest op die vrachtwagen met zo'n gezicht van kijk mij eens bijzonder zijn.
Om het over z'n mindgames en z'n rare gedoe met dat blonde slaafje maar helemaal niet te hebben.

Begrijp me niet verkeerd het is een fantastische coureur, maar voor de rest... lolly
Kijk eens naar de lichaamstaal van de verbaasde Bottas na de finish. Je ziet hem denken, wordt ik nou besodemieterd door mijn eigen team of niet? Alles gaat OK tot Q3 en dan vindt "Lewis" opeens iets extra wat hij niet heeft. Wat is het verschil tussen mijn Mercedes en Lewis zijn Mercedes?

Re: Even alles op een rijtje... [bericht #26643 is een antwoord op bericht #26641] ma, 24 juni 2019 11:10 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
DeNak
Formula 3

Tizz schreef op ma, 24 juni 2019 10:47
Ik denk niet dat Max gaat verkassen aan het eind van dit seizoen. Hij vind Honda een
intressant projekt waar hij kennelijk bij wil zijn en dat vind ik getuigen van een
beresterke visie. Zeker van zo'n jonge kerel. Maar het projekt lijkt niet te verlopen
zoals het was bedacht en de vraag is of ze dat voor volgend seizoen weten te keren.
Als volgend seizoen ook doodbloedt, is de kans groter dat hij weg gaat. Dan denk ik
Met Gasly ga je de oorlog niet winnen. Hij is nog geen millimeter dichterbij gekomen.
Als je dan kijkt naar het verschil in prijzengeld tussen een 2e en een 3e plaats in
het CWC dan is dat 12-13 miljoen dollar als ik het allemaal goed begreep. Dan kijken
we even naar de stand in het CWC: Ferrari 198 punten, RB 137. Als je dan bedenkt dat
als RB 2 Verstappens had gehad, hadden ze op 200 gestaan. Dan moet je als RB er over
na gaan denken om Gasly te vervangen. Kandidaten: eigenlijk alleen Ocon. Ja, er is het
één en ander gebeurd tussen die twee maar tussen Ricciardo en Max was nou ook niet

Tizz.
Interessante optie; Max met Ocon. Beide heren zouden elkaar tot grote prestaties kunnen pushen. Je loopt wel de kans dat je een Perez-Ocon situatie creëert. Er is altijd verteld dat Ocon gedurende de F3-tijd over een veel betere auto beschikte dan Max bij Van Amersfoort. Dat zou weer betekenen dat Max qua capaciteiten Ocon overtreft. Ik vraag mij af of dat wel zo was. Met de F3 had je vrijwel gelijkwaardige auto's ter beschikking dus er blijft dan weinig ruimte over om grote verschillen te maken. De coureur maakt hier het grote verschil.Ocon bij Red Bull? Wat mij betreft; "bring it on".

Groet,
DeNak

Re: Saaie race, alweer [bericht #26644 is een antwoord op bericht #26642] ma, 24 juni 2019 11:12 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
raymondwitvoet is op dit moment afwezig  raymondwitvoet
Formula 3

Tja, je kunt niet meer uit iets halen dan er in zit, ik begrijp dat het een populaire uitspraak is om aan te geven hoe goed Max is maar als je iet er uit kunt halen dan zit het er in. Gasly lukt het duidelijk niet, Max wel. Mercedes is een eigen league dit jaar, helaas want zo saai als gisteren heb ik het niet vaak gezien. Eindelijk hebben ze de auto en de banden voor elkaar, jammer voor de spanning, goed als referentiepunt. Red Bull is enigszins vergelijkbaar met Ferrari, net een fractie minder en dat is zeker niet zo dramatisch zoals hier overtrokken wordt gesteld, stelletje dramakings hier op het forum af en toe zeg. Als de power van de Honda eindelijk echt vrijgegeven wordt zijn die rollen weer omgedraaid. Blijft de erg hoge lat die Mercedes heeft neergelegd.

Einfach Kurven Machen

Re: Saaie race, alweer [bericht #26646 is een antwoord op bericht #26644] ma, 24 juni 2019 11:55 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Wouter
GP winner

raymondwitvoet schreef op ma, 24 juni 2019 11:12
Red Bull is enigszins vergelijkbaar met Ferrari, net een fractie minder en dat is zeker niet zo dramatisch zoals hier overtrokken wordt gesteld,
stelletje dramakings hier op het forum af en toe zeg.

Als de power van de Honda eindelijk echt vrijgegeven wordt zijn die rollen weer omgedraaid.

Bij die laatste zin heb ik wel mijn twijfels.
RBR krijgt de mechanische grip niet goed voor elkaar. Dat is niet zo 1,2,3 op te lossen/compenseren.
Ook met meer power van de motor zal het bochtenwerk niet goed genoeg zijn.
Wel zullen ze op de rechte stukken en de snelle bochten tijd winnen, maar het voornaamste is
de mechanische grip goed voor elkaar te krijgen en dat zie ik voorlopig niet gebeuren.

Re: Saaie race, alweer [bericht #26648 is een antwoord op bericht #26646] ma, 24 juni 2019 12:36 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Formula 3

Wij krijgen onze info allemaal uit tweede of zelfs derde hand. Dat is vermakelijk en geeft veel speculatie maar zeker weten doen we niets hier, al die speculatie is ook een deel van de charme. We weten dus niet hoe het is met de mechanische grip van RB en ook niet van Ferrari. Wat we wel weten is dat Ferrari veel sneller is op de rechte stukken. Toch liggen de tijden in de race bij elkaar in de buurt. Ergens maak RB het dan goed toch? Mercedes laat ik overigens buiten beschouwing, die zitten in hun eigen league, zichtbaar en meetbaar, het ging mij om de rollen omdraaien met Ferrari.

Einfach Kurven Machen

Re: Saaie race, alweer [bericht #26650 is een antwoord op bericht #26636] ma, 24 juni 2019 13:07 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
'Round the outside is op dit moment afwezig  'Round the outside
Karting

Malle Jodokus schreef op ma, 24 juni 2019 00:38
.

Tijdens het interview met Lewis loop ik laatste tijd steeds even weg. Die interviews zijn echt niet om aan te horen. Zoals altijd waren er weer enorme problemen en was het een bovenmenselijke prestatie om te winnen. En zoals altijd was het publiek weer fantastisch.

Wat een onzin: Lewis heeft een superieure auto en een zwakke teamgenoot. Het zou raar zijn als hij niet had gewonnen. Daarbij heeft Lewis ook altijd alle geluk van de wereld. Alleen al dit seizoen: Bahrain (Leclerq krijgt uitgerekend daar motorproblemen), Monaco (Max sneller door verkeerde bandenkeuze, maar Monaco hè, daar kan je niet inhalen), Canada (dubieuze beslissing stewards). Voor mij staat dan ook niet vast dat Lewis een fantastische coureur is. Hij heeft in ieder geval nog niet laten zien dat hij past in het rijtje Senna, Schumacher etc.

Bottas begon het seizoen goed, maar is definitief geknakt. Jan Lammers gaf het eerder al aan: subtoppers kunnen een paar races boven hun niveau presteren, maar dat houden zij geen heel seizoen vol. We zijn dus weer terug bij Bottas 1.0. In Barcelona begon het zich dat al af te tekenen. Lewis dus kampioen en de rest van het seizoen is een formaliteit. FIA en Pirelli: bedankt!

Outsider

Re: FORMULA 1 2019 PIRELLI GRAND PRIX DE FRANCE [bericht #26651 is een antwoord op bericht #26577] ma, 24 juni 2019 13:18 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
duif is op dit moment afwezig  duif
Formula 3

Nu lijkt dat niet te kloppen volgens Doornbos en missen ze 60 PK. Tja wat weet hij echt?

When nothing goes right, go left

Re: FORMULA 1 2019 PIRELLI GRAND PRIX DE FRANCE [bericht #26652 is een antwoord op bericht #26651] ma, 24 juni 2019 14:21 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
GP winner

Ik heb me weleens uitgelaten over Lewis, ik denk niet dat hij een echte narcist is, hij is socially awkward (kijk dat filmpje van hem als 8 jarig jongetje die RC autos bestuurt maar eens terug, veelzeggend) en omdat hij zich geen houding weet te geven spelt hij de getapte jongen (en hij zal er ook best in zijn gaan geloven). Er zal ook wel een stukje psychologie achter zitten (dat geloof ik best). Nico hield het ook niet met hem uit.

Voor mij is wel onomstotelijk bewezen (trouwens) dat hij van de echte buitencategorie is (Senna, Schumacher). Ik denk zeker te weten dat Max beter is dan allle coureurs op de grid (ook tot de buitencategorie behoord) en zich in het rijtje der groten aan kan sluiten (zonder rampspoed) maar lewis is daarop de enige uitzondering, ik weet niet wie er echt beter is. Ze zullen dicht bij elkaar zitten. Max is denk ik nog iets sneller maar lewis is ondertussen zo super ervaren (en sluw) en heeft altijd al het voordeel van de gearriveerde man.

Maargoed, hopelijk kan RBR/Honda stappen maken want Max begint zo langzamerhand toch aan zijn grens te raken en dat kan niet goed zijn.

Re: FORMULA 1 2019 PIRELLI GRAND PRIX DE FRANCE [bericht #26654 is een antwoord op bericht #26652] ma, 24 juni 2019 14:50 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
DeNak
Formula 3

Was het een grapje of klopte het echt dat vader Jos in de pitbox van Ferrari werd gesignaleerd? Een beetje de druk erop zetten bij RBR

Groet,
DeNak

Re: FORMULA 1 2019 PIRELLI GRAND PRIX DE FRANCE [bericht #26656 is een antwoord op bericht #26654] ma, 24 juni 2019 16:03 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
NextYear is op dit moment afwezig  NextYear
Formula 3

DeNak schreef op ma, 24 juni 2019 14:50
Was het een grapje of klopte het echt dat vader Jos in de pitbox van Ferrari werd gesignaleerd? Een beetje de druk erop zetten bij RBR
Geen grap ,want Jos maakt geen grappen net als Mercedes en Dr Helmut...

Re: FORMULA 1 2019 PIRELLI GRAND PRIX DE FRANCE [bericht #26657 is een antwoord op bericht #26656] ma, 24 juni 2019 16:47 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
de MAX-fan is op dit moment afwezig  de MAX-fan
Karting

"....want Jos maakt geen grappen...."

Nou....dat zeg je nu wel maar ik heb toch wat gevonden....

"Het grapje van vader Jos in Melbourne kwam voorafgaand aan een seizoen...."

Re: Saaie race, alweer [bericht #26659 is een antwoord op bericht #26646] ma, 24 juni 2019 18:34 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Formula 3

Zo slecht is RB ook niet. Zoals ook op het forum van F1technical al terecht is opgemerkt, de afstand met Sainz was al meer dan een minuut... dan is je auto niet slecht.

Einfach Kurven Machen

Re: Saaie race, alweer [bericht #26660 is een antwoord op bericht #26659] ma, 24 juni 2019 18:52 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
GP winner

Daarbij wel de kanttekening dat de McLaren s niets te winnen hadden bij een hoger tempo (al ging Norris stuk natuurlijk dus hadden ze eigenlijk toch een grotere marge nodig) en wellicht niet tot het gaatje zijn gegaan. Max moest wel Vettel naar plan F dwingen en zal wat meer tempo hebben gemaakt.

[Bijgewerkt op: ma, 24 juni 2019 18:53]

Re: Even alles op een rijtje... [bericht #26662 is een antwoord op bericht #26643] ma, 24 juni 2019 19:06 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Edmund Husserl is op dit moment afwezig  Edmund Husserl
Karting

DeNak schreef op ma, 24 juni 2019 11:10

Tizz.
Interessante optie; Max met Ocon. Beide heren zouden elkaar tot grote prestaties kunnen pushen. Je loopt wel de kans dat je een Perez-Ocon situatie creëert. Er is altijd verteld dat Ocon gedurende de F3-tijd over een veel betere auto beschikte dan Max bij Van Amersfoort. Dat zou weer betekenen dat Max qua capaciteiten Ocon overtreft. Ik vraag mij af of dat wel zo was. Met de F3 had je vrijwel gelijkwaardige auto's ter beschikking dus er blijft dan weinig ruimte over om grote verschillen te maken. De coureur maakt hier het grote verschil.Ocon bij Red Bull? Wat mij betreft; "bring it on".
Ik vraag me dat niet af, ik twijfel er niet eens aan, een team als Prema zet over een seizoen gezien een betere auto neer dan van Amersfoort (en dat bedoel ik met alle respect naar van Amersfoort). Vergeet ook niet dat Ocon met een Mercedes reed en Max met een nieuwe "onbekende" Volkswagen motor.

Het grootste probleem echter is dat Ocon nog niet bewezen heeft z'n bovenkamer op orde te hebben, met als toppunt het eraf kegelen van Max. Dat risico gaan ze bij RB niet aan (Renault daarentegen zie ik Ocon wel binnen halen).

Gasly veilig volgens Marko [bericht #26664 is een antwoord op bericht #26662] ma, 24 juni 2019 19:27 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Formula 3

De "Wagen wordt uit elkaar gehaald" excuus komt erbij. 1e En Gasly krijgt steun vanuit onverwachte hoek, Marko die geeft aan dat het geen optie is om Gasly te vervangen. De auto wordt binnenste buiten gekeerd op zoek naar scheurtjes in het chassis.

En nu ik erover nadenk, rijd Gasly niet met het chassis dat hij in de winter test in de poeier reed?? Coffee

https://www.gpblog.com/en/news/39947/former-formula-1-driver -says-gasly-doesn-t-belong-in-red-bull-seat-our-own-quotes-. html

Re: Even alles op een rijtje... [bericht #26665 is een antwoord op bericht #26662] ma, 24 juni 2019 19:38 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Formula 3

Edmund Husserl schreef op ma, 24 juni 2019 19:06
DeNak schreef op ma, 24 juni 2019 11:10

Tizz.
Ik vraag me dat niet af, ik twijfel er niet eens aan, een team als Prema zet over een seizoen gezien een betere auto neer dan van Amersfoort (en dat bedoel ik met alle respect naar van Amersfoort). Vergeet ook niet dat Ocon met een Mercedes reed en Max met een nieuwe "onbekende" Volkswagen motor.

Het grootste probleem echter is dat Ocon nog niet bewezen heeft z'n bovenkamer op orde te hebben, met als toppunt het eraf kegelen van Max. Dat risico gaan ze bij RB niet aan (Renault daarentegen zie ik Ocon wel binnen halen).
Voor een ieder die het F3 seizoen volledig heeft gevolgd dat jaar tussen Max en Ocon weet hoe de vork in de steel zit. Prema had een veel groter budget dat ook preventief elke race weekend bepaalde onderdelen deed vervangen wat andere teams niet konden gezien het budget. 1 van de redenen dat Max ook nog wel eens regelmatig wat problemen had met het elektrische systeem van de auto en koppeling die hem flink wat punten heeft gekost laat staan de motor plof aan het einde van het seizoen. Elke keer als Max en Ocon op de baan 1 op 1 gevechten had kwam Max daar bijna altijd als beste uit.

Ocon, die is al lang een gepasseerd station voor Mercedes. Als die het echt in Ocon zien zitten had hij dit jaar wel een zitje in de F1 gehad. Stilstand is achteruitgang en dan wordt je heel snel vergeten en dat lijkt nu ook met Ocon te gebeuren. Ik durf mijn geld er niet op in te zetten dat Ocon ooit nog voor het Mercedes team komt te rijden. Zit hij voor volgend seizoen ook op de bank dan is het over. Ben benieuwd.

[Bijgewerkt op: ma, 24 juni 2019 19:40]

Re: Saaie race, alweer [bericht #26666 is een antwoord op bericht #26635] ma, 24 juni 2019 20:40 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
duif is op dit moment afwezig  duif
Formula 3

Exact, ik dacht het zelfde.
Maar het viel allemaal mee blijbaar want meneer heeft gewonnen zonder uit de cockpit te vliegen bij elke remactie 1e

When nothing goes right, go left

Re: Gasly veilig volgens Marko [bericht #26681 is een antwoord op bericht #26664] di, 25 juni 2019 09:41 Naar vorige bericht
RazorBiteXL
Formula 3

Ze halen het chassis alleen maar uit elkaar om te kunnen zeggen: deze pace is volledig jouw schuld.

Ik geloof niet dat er veel mis is met het chassis, dat hadden ze dan allang gevonden met al hun testen.

Vorige onderwerp: Line up 2020
Volgende onderwerp: FORMULA 1 MYWORLD GROSSER PREIS VON ÖSTERREICH 2019
Naar forum gaan: