Verstappen forum
forum.verstappen.nl

Startpagina » Verstappen » Max & Jos Verstappen » Line up 2020 (Merc, ferrari en red bull)
Line up 2020 [bericht #26020] zo, 02 juni 2019 10:56 Naar volgende bericht
Johan79 is op dit moment afwezig  Johan79
Karting

Wil graag reacties op het volgende. Mijn gevoel zegt me nl, dat er een wissel in line up komt in 2020. Line up 2020 wordt, naar mijn idee:
RB: Vettel en Hulkenberg
Ferrari: Hamilton en Leclerc
Merc: Max en Bottas

Wat denken jullie? Even ter info, niet kijkende naar contracten of iets dergelijks, want elk contract kan ontbonden worden.

Re: Line up 2020 [bericht #26022 is een antwoord op bericht #26020] zo, 02 juni 2019 11:13 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Theo is op dit moment afwezig  Theo
Formula 3

Het kan zeker! Maar ik denk dat het team van Max het prima vindt om het nog minstens een jaar bij Red Bull aan te kijken. Max is nog zo jong, die gaat nog makkelijk 15 jaar mee. Die kan nog naar drie andere teams na 2020 om succes te boeken. Indien Honda er volgend jaar nog niet bij zit, zal ie zeker vertrekken voor 2021. En Mercedes lijkt logisch als Hamilton stopt of weggaat.

Vettel begint een moeilijk verhaal te worden. Die heeft straks misschien helemaal geen opties.

Leclerc heeft de beste kaarten in handen als ie zo blijft presteren. Mocht Vettel z'n biezen pakken, dan zoekt Ferrari een Bottas naast Lecrerc. Hulk wellicht.

Re: Line up 2020 [bericht #26023 is een antwoord op bericht #26020] zo, 02 juni 2019 11:25 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
mk10 is op dit moment afwezig  mk10
Formula 3

Johan79 schreef op zo, 02 juni 2019 10:56
Wil graag reacties op het volgende. Mijn gevoel zegt me nl, dat er een wissel in line up komt in 2020. Line up 2020 wordt, naar mijn idee:

Wat denken jullie? Even ter info, niet kijkende naar contracten of iets dergelijks, want elk contract kan ontbonden worden.
4 topcoureurs die van team wisselen...lijkt me een beetje teveel van het goede.
Max heeft met RB icm Honda een unieke kans om Mercedes van de troon te stoten.
Mocht Hamilton weggaan bij Mercedes zullen meerdere monteurs zijn weg volgen richting Ferrari om daar de kans te pakken om ook iets unieks neer te zetten, dus om dan als Max zijnde naar Mercedes te gaan lijkt me niet de juiste.
Ik denk serieus dat RB volgend jaar de kans gaat pakken.
Dit jaar komt te vroeg omdat je simpelweg niet in 1 keer kan slagen ivm de motorleverancierswissel..dat heeft tijd nodig.
Als ik kijk naar McLaren die vorig jaar voor het eerst de Renault motor had ging het ook nog niet van een leien dakje.
Dit jaar zijn ze stukken beter, zelfs beter dan het fabrieksteam van Renault.
Of Max volgend jaar kampioen wordt ligt aan meerdere factoren, maar dat ze voor het eerst sinds jaren echt competitief zullen zijn ben ik van overtuigd.
Het beste lijkt mij om bij RB te blijven om daar kampioen te worden, of het uiteindelijk gaat lukken....

“Als je in een wagen wordt geplaatst moet je racen om te winnen. Een tweede of derde plaats is altijd onvoldoende”

Re: Line up 2020 [bericht #26024 is een antwoord op bericht #26023] zo, 02 juni 2019 11:49 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Wet! is op dit moment afwezig  Wet!
Formula 3

En het is geen voetbal, contracten worden in deze sport wel gerespecteerd. Daarom is mijn conclusie dat jouw voorspelling pas voor het seizoen 2021 uit zou kunnen komen. Dan lopen zowel Lewis als Sebastian als Max zijn contract af.

Let it rain, rain, rain!!

Re: Line up 2020 [bericht #26025 is een antwoord op bericht #26024] zo, 02 juni 2019 13:00 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Neo33 is op dit moment afwezig  Neo33
Formula 3

Voor volgend jaar gebeurt er nog niks, Hamilton wil minimaal 7 titels voordat hij zal stoppen en daar heeft hij tot 2025 de tijd voor. En zolang Hamilton bij Mercedes zit en Bottas het naar behoren doet is er voor hun geen reden om veranderingen door te voeren op rijders gebied. Dan heb je nog Ferrari maar zoals nu gerund zou ik daar mijn vingers niet aan branden. Dus dan blijft alleen Red Bull over.

Dus ja, Max zit voorlopig vast aan Red Bull en ik sta er totaal niet van op te kijken als alles blijft zoals het is dat hij tot 2025 vast zit aan Red Bull. Ik hoop dan ook oprecht dat volgend jaar hun jaar wordt, echter resultaten uit het verleden laten iets anders zien.

Ze starten altijd langzaam aan het seizoen, passen zich niet goed aan aan nieuwe regels. Zelfs in hum kampioensjaren met Vettel was dit het geval. Het probleem wat ze nu hebben is de "spending war" van Mercedes en Ferrari waar ze tussen zitten. Dus ja eigenlijk ziet het er helemaal niet goed uit. Volgend jaar moet het gebeuren (de regels blijven hetzelfde) als het dan niet lukt dan zie ik Max ook geen kampioen worden met Red Bull en dan zou ik als team Verstappen zijnde eens goed gaan nadenken over een alternatief plan.

Stel dat Mercedes geen optie blijft zou ik opteren voor het volgende:

Wat om bij Ferrari een zelfde iets te proberen wat Schumacher heeft gedaan. Ik zou dan eens om de tafel gaan zitten en kijken of je Horner en Newey zo ver kan krijgen om mee te gaan naar Ferrari. Binotto terug naar de ontwerp tafel samen met Newey en als we dan toch bezig zijn zou ik ook nog eens kijken of je Aldo Costa van Mercedes terug kan halen. M.a.w. Ferrari weer een klein beetje "ver-Engelsen" Laughing

Waarom vraag je je af, Mercedes zal waarschijnlijk na 2025 stoppen en eventueel verder gaan als motor leverancier afhankelijk van de nieuwe motoren die er na 2025 moeten gaan komen. En zullen zich volledig gaan richten op FE

Ferrari zal altijd aan de F1 verbonden blijven in goede en slechte tijden. Zodra Mercedes verslagen zal worden trekken die de stekker eruit (2025).

Ik hoop dat Red Bull Honda goed komt en gun het Max ook, maar ben bang dat we een ongekende reeks van Mercedes tegemoet gaan. Confused

Re: Line up 2020 [bericht #26026 is een antwoord op bericht #26020] zo, 02 juni 2019 18:19 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
spark is op dit moment afwezig  spark
Formula 1

Johan79 schreef op zo, 02 juni 2019 10:56

Vettel en Hulkenberg zijn in 2020 al weer 32 jaar oud. Niet echt waar RB voor staat, jong en dynamisch.

Re: Line up 2020 [bericht #26027 is een antwoord op bericht #26026] zo, 02 juni 2019 19:04 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Sieper is op dit moment afwezig  Sieper
GP winner

Hulk is niet beter dan Ricci. RBR heeft eigen opleiding, Albon komt eraan, Honda zal een Japanner willen. Ik zie RBR aanvullingen eerder uit de eigen geledingen komen.

[Bijgewerkt op: zo, 02 juni 2019 19:04]

Dit bericht aan een moderator rapporteren

Re: Line up 2020 [bericht #26028 is een antwoord op bericht #26027] zo, 02 juni 2019 19:15 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Zerobyte
Formula 3

Ik ook en Honda zal zeker snel een Japanner bij Toro Rosso willen hebben.
Blijft allemaal moeilijk maar hoop toch dat Max bij Red Bull blijft tot 2020.
We mogen toch hopen dat de regels nu fatsoenlijk worden aangepast en de rijder meer centraal komt te staan in plaats van auto/motor.

En (1) mocht Mercedes alleen blijven tot 2025 bij meer inspraak naar motor regels mogen ze die gelijk er gooien, en (2)Ferrari stemrecht afpakken en alle macht naar de FOM en laat teams zich nog alleen met de auto bezig houden en verder mond houden of stoppen!

Re: Line up 2020 [bericht #26033 is een antwoord op bericht #26028] ma, 03 juni 2019 11:08 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
kwibus is op dit moment afwezig  kwibus
Formula 3

Ik heb dit in een ander draadje al gepost maar het past ook hier wel en geeft wat te denken:

Ik ken iemand die de beveiliging tijdens de Jumbo Racedagen doet. Hij heeft tijdens het weekend een keer een tijd in de buurt van Max en Pierre gestaan en kon zo wat opvangen van hun gesprekken. Veel koetjes en kalfjes, maar.....op een gegeven moment ging het gesprek tussen Max en Pierre over de overstap van Hamilton naar Ferrari. En volgens mijn "bron" klonk het alsof het al een voldongen feit is dat de overstap er komt.

..... the power of dreams!

Re: Line up 2020 [bericht #26074 is een antwoord op bericht #26033] wo, 05 juni 2019 16:26 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
To the MAX is op dit moment afwezig  To the MAX
Karting

Ik verwacht dat Max idd nog zeker een jaar bij RB blijft en dat alles daarna afhangt van de prestaties van de RedBull Honda auto.

Als Max zou besluiten om RB te verlaten, weet ik zeker dat zowel Mercedes en Ferrari er alles aan zullen doen hem binnen te halen, mits hij uiteraard t.o.v. de anderen zo blijft presteren als het afgelopen jaar.

[Bijgewerkt op: wo, 05 juni 2019 16:27]

Dit bericht aan een moderator rapporteren

Re: Line up 2020 [bericht #26422 is een antwoord op bericht #26074] za, 15 juni 2019 13:34 Naar vorige bericht
Matazurka is op dit moment afwezig  Matazurka
Karting

2020 line-up:
Mercedes: Hamilton-Bottas
Red Bull: Max-Kvyat
Ferrari: Vettel-Leclerc

2021 line-up:
Mercedes: Max-Bottas
Red Bull: Ticktum-Kvyat
Ferrari: Hamilton-Leclerc
* Vettel stopt in 2021.

Vorige onderwerp: FORMULA 1 2019 PIRELLI GRAND PRIX DU CANADA