Verstappen forum
forum.verstappen.nl

Startpagina » Verstappen » Max & Jos Verstappen » FORMULA 1 2019 PIRELLI GRAND PRIX DU CANADA (7-9 Juni)
Re: Overdrijven ? [bericht #26303 is een antwoord op bericht #26295] ma, 10 juni 2019 12:17 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Tizz is op dit moment afwezig  Tizz
Formula 3

Hij zat achter Norris omdat hij niet snel genoeg was op de
medium in Q2.

Dus dat wordt de grote update die in Barcelona had moeten komen ?

De spec3 zal ongetwijfeld meer vermogen hebben maar zonder grip
en downforce krijg je dat gewoon niet op het asfalt.

Tizz.

Re: Overdrijven ? [bericht #26304 is een antwoord op bericht #26303] ma, 10 juni 2019 12:35 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Sieper is op dit moment afwezig  Sieper
GP winner

Het verschil tussen geel en rood was 0,8 seconde. Dat voordeel had Norris dus al in Q2 tov max en Max kwam ook nog in verkeer.

Ze hebben in Q2 gegokt, en wellicht hun hand wat overspeeld, om Max een kans te geven te vechten met de top. Op rood was het ook klaar geweest.

Dat Bottas dan in Q3 de mist in gaat is extra zuur. (En dat Magnussen de muur in klapt, wat niet allen Max maar ook de twee Toro Rosso uit de strijd haalt).

Er zijn tactische fouten gemaakt in Q2, te veel risico. Daar zitten ze nu in, hopelijk kunnen ze de auto snel weer goed krijgen. De regelwijzigingen hebben erg veel pijn gedaan.

Re: Treurig race van red bull [bericht #26305 is een antwoord op bericht #26300] ma, 10 juni 2019 12:51 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
spark is op dit moment afwezig  spark
Formula 1

Roelof schreef op ma, 10 juni 2019 11:43
spark schreef op ma, 10 juni 2019 11:13
Roelof schreef op ma, 10 juni 2019 10:03
Wet! schreef op ma, 10 juni 2019 09:32
Heeft Ferrari nu echt beroep aangetekend? Wat denken die? Er verandert toch niks aan de uitslag.
Het is gewoon gezeur. De straf valt onder onveilig terugkomen op de baan. Vettel mag misschien onbedoeld Lewis bijna de muur ingeduwd hebben en kon daar naar eigen zeggen niet veel aan doen maar 1 fout heeft hij bij die actie gemaakt, hij heeft zich niet ingehouden om een eventueel ongeluk te voorkomen. Hij heeft er alles aan gedaan om Lewis voor te blijven met als gevolg een bijna ongeluk.
Wat had Seb dan anders moeten doen? Remmen op het gras?😂 Met wat voor een snelheid komt hij weer de baan op, krijgt vervolgens grip en kan dan pas actie ondernemen? Je zet een F1 niet zomaar even stil.

De regels zijn niet duidelijk. Onveilig terugkeren op de baan dan denk ik aan de volgende situatie. Iemand (Grosjean😜) spint en draait zonder te kijken de baan weer op. Niet iemand die een foutje maakt op volle snelheid en er alles aan doet om niet te crashen. Race accident anders kunnen we beter gaan dammen met zijn allen.
Gas terugnemen ipv gas erop om Lewis voor te blijven, dan was die ook meer beheersd de baan op gekomen.
Weet je wat ze eens zouden moeten doen bij een gevalletje zoals dit? Laat de RB (Monaco( dan wel de Ferrari maar eens 'staan'en kegel de Mercedes van Lewis er vol af. Sorry, foutje mijn schuld. Misschien dat deze onfeilbare meneer het dan eens gaat snappen.

Re: Max naar Mercedes, laatste wens van Niki [bericht #26306 is een antwoord op bericht #26286] ma, 10 juni 2019 12:57 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
maxtrash is op dit moment afwezig  maxtrash
Formula 3

Obelix schreef op ma, 10 juni 2019 01:27
Er zijn nu 7 races geweest, en je kan de volgende conclusies trekken: Mercedes is superieur (ook omdat Ferrari en Red Bull steken laten vallen). Ferrari is het snelst (en krijgen het niet voor elkaar om dat uit te buiten) en Red Bull Honda is aan het uitvinden hoe ze het best kunnen worden.
Mercedes is het snelst en niet Ferrari.
Misschien op het rechte stuk, maar ligt dat echt aan de motor of heeft Mercedes zich gewoon meer gefocust op de bochten?

Re: 'Bijna ongeluk' [bericht #26307 is een antwoord op bericht #26306] ma, 10 juni 2019 14:59 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Wet! is op dit moment afwezig  Wet!
Formula 3

En dat zou een voordeel zijn voor?

Let it rain, rain, rain!!

Re: 'Bijna ongeluk' [bericht #26308 is een antwoord op bericht #26301] ma, 10 juni 2019 15:15 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Dejavu01 is op dit moment afwezig  Dejavu01
Formula 1

Hamilton mag dan een topcoureur zijn, maar hij is ook gewoon een matennaaier. Daar zijn tig voorbeelden van te noemen in zijn carriere. Gisteren weer slim daar heen gestuurd waar geen ruimte was met de straf voor Vettel als gevolg. Dit afgezien van het feit dat Vettel zichzelf in deze situatie bracht (fout lag bij hem).

Karma is a b*tch [bericht #26309 is een antwoord op bericht #26294] ma, 10 juni 2019 15:19 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Edmund Husserl is op dit moment afwezig  Edmund Husserl
Karting

Dit is de 2e keer dat Vettel als eerste serieus de Sjaak is na een regel die wordt ingevoerd door kritiek op handelen van Max door de gevestigde orde. Een van de grootste criticasters op de stuurkunsten van Max vanaf het begin was Seb. Maar Seb was de eerste die bestraft werd wegens 'moving under breaking' en nu is ie de eerste prominent die bestraft wordt wegens 'unsafe regaining the track'. Kijken of ze deze MaxII regel nu ook in de prullenbak gooien.

Laat die jongens nou racen, maar dan moeten de jongens ook beloven om op te houden met zeuren, dus no more: "did you see that?" Gewoon lekker raggen en ellebogen.

Re: Overdrijven ? [bericht #26313 is een antwoord op bericht #26295] ma, 10 juni 2019 17:39 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Tizz is op dit moment afwezig  Tizz
Formula 3

Ik hoop dat ze dan de boel een beetje op de rit krijgen maar ik heb er
niets over kunnen vinden op zijn twitter...

Tizz.

Re: Treurig race van red bull [bericht #26317 is een antwoord op bericht #26299] ma, 10 juni 2019 18:52 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
bacodraak
Formula 1

Sieper schreef op ma, 10 juni 2019 11:38
We zijn nu met zijn allen erg teleurgesteld, RBR is niks, Honda wordt nooit wat.

Ik denk daar toch iets anders over. Max geeft dat zelf ook telkens aan en ik geloof hem over het algemeen wel want hij praat weinig onzin. Max geeft zelf ik weet al niet hoe vaak aan dat de grip achter niet goed is. Dat is momenteel het grootste probleem.

Je zag dat bijvoorbeeld in Monaco bij de tunnel in accelereren ook (al werd dat ook wel erger omdat ze in traction 6 ipv 12 stonden) terwijl op de remmen de RBR er daar net zoals hier ook weer geweldig uit zag. Kijk maar hoe Max op iedereen inliep in de hairpin en in de bochten op Monaco, niet normaal.

Er zijn ook wel redenen voor, de kracht van RBR zat vorig jaar in de steeds betere high rake vloersealing (gedurende het seizoen). Nu verliezen ze de bargeboards, de FW en krijgen ze de dunnere banden. 3 regel factoren die daar enorm aan bijgedragen hebben. Redbull is haar voordeel grotendeels kwijt en zal tijd nodig hebben weer overnieuw hieraan te werken. Newey gelooft volgens mij dat dat nog steeds kan met high rake. Ik hoop het.

Maar (naast meer power van Honda) voorlopig zullen we op rear limited circuits zoals Canada enorm is, Max meer zien strugglen, zeker in weekeinden waar het ook zijn kant niet op valt.

Dat hij zo koel en rustig blijft werken aan zijn resultaat sterkt mij enorm, in mijn vertrouwen in Max maar ook in de hoop dat het met de RB15, RBR nog goed kan komen. Hopelijk snel, maar dat verwacht ik niet.
Ik denk daar ook anders over , blijf het maar scorebord journalistiek vinden die commentaren op een teleurstellende race .
Vol verbazing zat ik naar de vraag van die blonde vrouw van F1 te kijken (tijdens de rijdersparade) , gesteld aan Ricciardo met als strekking of hij nu een lange neus trekt naar al die criticasters die zeiden niets te begrijpen van zijn overgang naar Renault ..., tja dus 1 vierde plaats in kwalificatie veegt alle teleurstellende resultaten van Renault tot nu toe van tafel.
Dat is de F1 ten voeten uit , je bent zo goed als je laatste race ...
Max zei na de race nog alle vertrouwen te hebben in het PROJECT !!! Honda , en dat is wat ik vooraf zag als kans en wat ik nu langzaam zie ontvouwen .
Honda is niet gewoon een nieuwe motorpartner maar een onderdeel van een project wat ze samen aan gegaan zijn om gezamenlijk de aanval op Ferrari en Mercedes te openen , waarbij een samensmelting van de beiden Red Bull teams en Honda nodig is.
Het viel mij al op dat Honda prominent boven de deur van het nieuwe "Holtzhaus" afgebeeld was , tekenend voor wat er zich (in mijn ogen) langzaam aan het ontvouwen is namelijk een drie-eenheid die samen de strijd aangaan .
De Ferrari - Haas constructie heeft die weg geopend en met de grote Red Bull baas en Marko op leeftijd denk ik dat het de bedoeling is om het Red Bull aandeel in het team in de toekomst om te draaien tot een hoofdsponsor rol (Honda Red Bull Racing).
Terug naar dit seizoen , ik hoop dat Red Bull deze keer niet tot het einde vol doorontwikkeld en gaat voor dagsuccessen maar op tijd volle bak op 2020 gaat concentreren , en dit seizoen laat voor wat het is ...een overgangs jaar .

Cheers

Honda power !!!

Re: Treurig race van red bull [bericht #26318 is een antwoord op bericht #26317] ma, 10 juni 2019 19:00 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
CF230 is op dit moment afwezig  CF230
Karting

Precies dat laatste riep ik ook in het MK-topic. Ontwikkelen die handel, gooi er desnoods een spec 6, 7 of 8 tegenaan. Jammer dan van de gridstraffen, p5 haal je toch wel (en was anders ook het maximaal haalbare realistisch gezien) en dan heb je tenminste nog wat inhaalactie op de baan en hopelijk in 2020 een topmotor!

Re: Treurig race van red bull [bericht #26319 is een antwoord op bericht #26317] ma, 10 juni 2019 19:08 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Wouter
GP winner

bacodraak schreef op ma, 10 juni 2019 18:52

Terug naar dit seizoen , ik hoop dat Red Bull deze keer niet tot het einde vol doorontwikkeld en gaat voor dagsuccessen
maar op tijd volle bak op 2020 gaat concentreren , en dit seizoen laat voor wat het is ...een overgangs jaar.

Juist in een overgangsjaar moet je continu vol doorontwikkelen! Daarnaast ook vroeg met 2020 bezig zijn.
Ze hebben daar al extra personeel voor aangetrokken.

Re: Treurig race van red bull [bericht #26320 is een antwoord op bericht #26319] ma, 10 juni 2019 19:14 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
bernuldi is op dit moment afwezig  bernuldi
Formula 3

Wouter schreef op ma, 10 juni 2019 19:08

Terug naar dit seizoen , ik hoop dat Red Bull deze keer niet tot het einde vol doorontwikkeld en gaat voor dagsuccessen
maar op tijd volle bak op 2020 gaat concentreren , en dit seizoen laat voor wat het is ...een overgangs jaar.
Juist in een overgangsjaar moet je continu vol doorontwikkelen! Daarnaast ook vroeg met 2020 bezig zijn.
Alles wat ze dit jaar vinden gaan ze voordeel van hebben volgend jaar.

Gr bernuldi (die blij is met de mogelijkheid een handtekening toe te voegen)

Re: Treurig race van red bull [bericht #26321 is een antwoord op bericht #26319] ma, 10 juni 2019 19:18 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
bacodraak
Formula 1

Maar als je qua concept het volgend jaar (iets) anders gaat doen (kijk naar mercedes) dan zijn die inspanningen verloren moeite . (ook al heb je daar extra personeel voor)
Red Bull moet de cyclus doorbreken dat ze elk jaar met een achterstand beginnen m.i.

Cheers

Honda power !!!

Re: Treurig race van red bull [bericht #26322 is een antwoord op bericht #26321] ma, 10 juni 2019 19:35 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Wouter
GP winner

bacodraak schreef op ma, 10 juni 2019 19:18

Cheers
.
.
Maar als je qua concept het volgend jaar (iets) anders gaat doen (kijk naar mercedes) dan zijn die inspanningen verloren moeite . (ook al heb je daar extra personeel voor)
Red Bull moet de cyclus doorbreken dat ze elk jaar met een achterstand beginnen m.i.

Cheers

Die inspanningen zijn alleen verloren moeite als je dit jaar al opgegeven hebt!
Moet je het maar opgeven als je geen kampioen kunt leveren? Honda is al super blij met een podium!
Uiteraard moet RBR eens stoppen met altijd maar met een achterstand te beginnen.
Maar met genoeg personeel, net zo als Mercedes het aanpakt, kunnen ze aan beide concepten werken.
En stop nou eens met die pilsjes achterover te slaan na elk bericht!! Oale zoepert. lol

Re: Treurig race van red bull [bericht #26323 is een antwoord op bericht #26320] ma, 10 juni 2019 19:40 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
bacodraak
Formula 1

bernuldi schreef op ma, 10 juni 2019 19:14

Alles wat ze dit jaar vinden gaan ze voordeel van hebben volgend jaar.
Even voor de duidelijkheid , ik heb het over Red Bull niet Honda , die moeten volle bak doorgaan tot het einde van het seizoen Razz

Honda power !!!

Re: Treurig race van red bull [bericht #26324 is een antwoord op bericht #26323] ma, 10 juni 2019 19:55 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Dejavu01 is op dit moment afwezig  Dejavu01
Formula 1

Je moet toch eerst begrijpen waar het fout gegaan is?

Re: Treurig race van red bull [bericht #26325 is een antwoord op bericht #26324] ma, 10 juni 2019 20:10 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
bacodraak
Formula 1

Dejavu01 schreef op ma, 10 juni 2019 19:55
Je moet toch eerst begrijpen waar het fout gegaan is?
Wat is "fout" gaan ? , in mijn ogen is Red Bull de laatste jaren te laat met schakelen naar het nieuwe seizoen en blijven ze te lang focussen op doorontwikkelen van de huidige auto voor dag succesjes om vervolgens weer als 3de team met een achterstand te beginnen .

Elk jaar hetzelfde , inhalen tijdens het seizoen lukt niet afdoende , tegen de tijd dat ze er weer bij zitten is de concurrentie alweer volle bak met volgend seizoen bezig en herhaalt zich deze hele cyclus weer ...

Honda power !!!

Re: Treurig race van red bull [bericht #26327 is een antwoord op bericht #26325] ma, 10 juni 2019 20:24 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
GP winner

Nou, in 2017 en 2019 is dat zo gebleken. In 2016 en 2018 niet of in veel mindere mate. Je moet ook telkens op boksen tegen betere motoren dus je aero en chassis moet echt aanzienlijk beter zijn. Zeker na regelwijzigingen (2017 en 2019) is dat wellicht niet reeel. Hopelijk komt het weer. Volgend jaar geen grote wijzigingen en wie weet eindelijk een goede motor.

[Bijgewerkt op: ma, 10 juni 2019 20:24]

Dit bericht aan een moderator rapporteren

Re: Treurig race van red bull [bericht #26328 is een antwoord op bericht #26325] ma, 10 juni 2019 20:25 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Jarno77 is op dit moment afwezig  Jarno77
Karting

Geeft dit jaar niet een vertekend beeld omdat Mercedes als enige goed met de dunnere banden overweg kan? Alle andere teams worstelen. Met de banden van vorig jaar had RBR er denk ik veel beter voorgestaan. Ferrari idem dito.

Re: Treurig race van red bull [bericht #26329 is een antwoord op bericht #26322] ma, 10 juni 2019 20:56 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
bacodraak
Formula 1

Wouter schreef op ma, 10 juni 2019 19:35
bacodraak schreef op ma, 10 juni 2019 19:18

Cheers
.
.

Cheers
Die inspanningen zijn alleen verloren moeite als je dit jaar al opgegeven hebt!
Moet je het maar opgeven als je geen kampioen kunt leveren? Honda is al super blij met een podium!
Uiteraard moet RBR eens stoppen met altijd maar met een achterstand te beginnen.
Maar met genoeg personeel, net zo als Mercedes het aanpakt, kunnen ze aan beide concepten werken.
En stop nou eens met die pilsjes achterover te slaan na elk bericht!! Oale zoepert. lol
Sorry voor het achteroverslaande bier , lol (degene die mij persoonlijk kennen zullen bevestigen dat dat wel een realistisch beeld is van mij maar dat ter zijde) , Tuurlijk zal Honda super blij zijn met een podium , echter om Mercedes (en Ferrari) serieus aan te pakken miste ze (m.i.) de laatste jaren mankracht en budget.
Gezamelijk hebben ze dat nu (Red Bull , Toro Rosso en Honda) , tel dat personeel maar eens bij elkaar op maar dan moeten ze nu wel doorpakken .

Cola'tje dan ? Cola

Honda power !!!

Re: Treurig race van red bull [bericht #26330 is een antwoord op bericht #26299] ma, 10 juni 2019 20:59 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
a1ring is op dit moment afwezig  a1ring
Karting

We zijn nu met zijn allen erg teleurgesteld, RBR is niks, Honda wordt nooit wat.

Ik denk daar toch iets anders over. Max geeft dat zelf ook telkens aan en ik geloof hem over het algemeen wel want hij praat weinig onzin. Max geeft zelf ik weet al niet hoe vaak aan dat de grip achter niet goed is. Dat is momenteel het grootste probleem.

.......

Dat hij zo koel en rustig blijft werken aan zijn resultaat sterkt mij enorm, in mijn vertrouwen in Max maar ook in de hoop dat het met de RB15, RBR nog goed kan komen. Hopelijk snel, maar dat verwacht ik niet.

Het punt wat velen van ons lijken te vergeten door al het "gesandbaggen" in de wintertest is dat RBR al sinds de aankondiging van de samenwerking met Honda, 2019 een overgangsjaar zou worden. Dan kan Hemut Marko wel schreeuwen wat hij wil omwille van marketing, maar voor een overgangsjaar, vind ik het niet slecht...

En zeg nou zelf, zouden jullie echt vrolijk worden als Max alles wint zoals Hamilton het nu doet? ik niet in iedergeval, ik opteer voor 6 a 10 kanshebbers voor een wereldtitel, waarbij er _echt_ met het mes tussen de tanden wordt gestreden. (ps. dan wel de stewards standrechtelijk wegbonjouren aub, zodat het geen Jurysport is zoals nu)

Re: Treurig race van red bull [bericht #26331 is een antwoord op bericht #26330] ma, 10 juni 2019 21:01 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
bacodraak
Formula 1

a1ring schreef op ma, 10 juni 2019 20:59

.......

Het punt wat velen van ons lijken te vergeten door al het "gesandbaggen" in de wintertest is dat RBR al sinds de aankondiging van de samenwerking met Honda, 2019 een overgangsjaar zou worden. Dan kan Hemut Marko wel schreeuwen wat hij wil omwille van marketing, maar voor een overgangsjaar, vind ik het niet slecht...

En zeg nou zelf, zouden jullie echt vrolijk worden als Max alles wint zoals Hamilton het nu doet? ik niet in iedergeval, ik opteer voor 6 a 10 kanshebbers voor een wereldtitel, waarbij er _echt_ met het mes tussen de tanden wordt gestreden. (ps. dan wel de stewards standrechtelijk wegbonjouren aub, zodat het geen Jurysport is zoals nu)
Eens ...

Honda power !!!

Re: Treurig race van red bull [bericht #26332 is een antwoord op bericht #26331] ma, 10 juni 2019 21:25 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
GP winner

Misschien ben ik wel goedgelovig maar ik hoopte er weldegelijk meer van. Ik hoopte dat Max zijn getemper juist een stukje sandbaggen was. Ook nu nog hoop ik nog steeds op aanhaken dit seizoen en deze race was ook niet zo dramatisch als wellicht leek. Hij was qua resultaat wel slecht maar er waren ook een aantal redenen die dat nog ernstiger het geval maakte dan reeel.

We gaan het weer zien. Is Paul ricard rear of front limited? Weet iemand dat zo?

[Bijgewerkt op: ma, 10 juni 2019 21:26]

Re: Treurig race van red bull [bericht #26333 is een antwoord op bericht #26329] ma, 10 juni 2019 21:27 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Wouter
GP winner

bacodraak schreef op ma, 10 juni 2019 20:56
Wouter schreef op ma, 10 juni 2019 19:35
En stop nou eens met die Cheers achterover te slaan na elk bericht!! Oale zoepert. lol
.
Cola'tje dan ? Cola

Nou, vooruit dan maar. Als het maar geen Coca Cola Zero/Light met zoetstoffen is, want dat is puur vergif. Laughing

Re: Treurig race van red bull [bericht #26334 is een antwoord op bericht #26333] ma, 10 juni 2019 21:28 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Wet! is op dit moment afwezig  Wet!
Formula 3

Ach je moet ergens aan dood gaan.

Let it rain, rain, rain!!

Re: Treurig race van red bull [bericht #26335 is een antwoord op bericht #26332] ma, 10 juni 2019 21:31 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
bacodraak
Formula 1

Sieper schreef op ma, 10 juni 2019 21:25
Misschien ben ik wel goedgelovig maar ik hoopte er weldegelijk meer van. Ik hoopte dat Max zijn getemper juist een stukje sandbaggen was. Ook nu nog hoop ik nog steeds op aanhaken dit seizoen en deze race was ook niet zo dramatisch als wellicht leek. Hij was qua resultaat wel slecht maar er waren ook een aantal redenen die dat nog ernstiger het geval maakte dan reeel.

We gaan het weer zien. Is Paul ricard rear of front limited? Weet iemand dat zo?
Ik snap wat je bedoelt , stel je eens voor afgelopen race een safety car net nadat ze allemaal gewisseld hadden , iedereen weer bij elkaar en Max op de gele band (volgens mij gokte ze ook daarop) ... Helaas boo

Honda power !!!

Re: Treurig race van red bull [bericht #26337 is een antwoord op bericht #26294] ma, 10 juni 2019 22:23 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
ShiftUp is op dit moment afwezig  ShiftUp
Formula 3
Forum_Mod

Roelof schreef op ma, 10 juni 2019 10:03
Het is gewoon gezeur. De straf valt onder onveilig terugkomen op de baan. Vettel mag misschien onbedoeld Lewis bijna de muur ingeduwd hebben en kon daar naar eigen zeggen niet veel aan doen maar 1 fout heeft hij bij die actie gemaakt, hij heeft zich niet ingehouden om een eventueel ongeluk te voorkomen. Hij heeft er alles aan gedaan om Lewis voor te blijven met als gevolg een bijna ongeluk.
Eensch. Vettel maakt een fout en belandt naast de baan. Het is vervolgens zijn verantwoordelijkheid om veilig op de baan terug te keren. Dat doet hij niet: Hamilton moest remmen en werd bijna de muur in gereden.

Vettel kan redenen aandragen waarom hij denkt dat hij niet anders kon. Maar de regels zijn nu zoals ze zijn en dan hangt hier gewoon een straf aan. Of je blij wordt van deze regels, is een andere discussie.

Re: Overdrijven ? [bericht #26338 is een antwoord op bericht #26295] ma, 10 juni 2019 22:24 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
ShiftUp is op dit moment afwezig  ShiftUp
Formula 3
Forum_Mod

Klopt, er komen weer updates aan voor Frankrijk. Max zei dat ook.

Re: Weging Vettel gezien??? [bericht #26339 is een antwoord op bericht #26337] ma, 10 juni 2019 22:36 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Dachtical
Karting

Hamilton ramde bewust Riciardo van de baan in Monaco 2016(?), na een fout in de chicane. Ricciardo moest vol in de remmen terwijl er eerst voldoende ruimte was naast Hamilton. Geen straf. Misschien was Hamilton daarom ook wat milder.

Overigens:

Moest Vettel zich niet eerst laten WEGEN na de race???????????????????????
De camera zat er meteen op, hij dronk wat in de winners ruimte. Waar was zijn helm?

Ik heb het hier niet gelezen (veel posts), anders sorry.

[Bijgewerkt op: ma, 10 juni 2019 22:43]

Re: Weging Vettel gezien??? [bericht #26375 is een antwoord op bericht #26339] wo, 12 juni 2019 15:32 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
'Round the outside is op dit moment afwezig  'Round the outside
Karting

Dachtical schreef op ma, 10 juni 2019 22:36
Hamilton ramde bewust Riciardo van de baan in Monaco 2016(?), na een fout in de chicane. Ricciardo moest vol in de remmen terwijl er eerst voldoende ruimte was naast Hamilton. Geen straf. Misschien was Hamilton daarom ook wat milder.

Overigens:

Moest Vettel zich niet eerst laten WEGEN na de race???????????????????????
De camera zat er meteen op, hij dronk wat in de winners ruimte. Waar was zijn helm?

Ik heb het hier niet gelezen (veel posts), anders sorry.

Formule 1 2019 is een simpele sport waarbij snelle auto's achter elkaar aan rondjes rijden, inhalen zeer moeilijk of vrijwel onmogelijk is, stewards met twee maten meten ten gunste van de veelwinnaars en aan het einde wint een Mercedes.

(vrij naar Gary Lineker)

Outsider

Re: Weging Vettel gezien??? [bericht #26379 is een antwoord op bericht #26375] wo, 12 juni 2019 17:02 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Dachtical
Karting

Thanks,

Het ging me meer om het tweede deel:
Vettel duwde zijn auto terug en liep via een andere weg terug dan nummer 1 en 3.
De camera ging er meteen achteraan, Vettel verdween uit het zicht op een bepaald moment.

Er zijn regels voor het wegen van de drivers. Ik ken ze niet precies, maar uit beeld verdwijnen lijkt me een nono.
In de winnaarsruimte verschijnen daarna zonder helm ook (en wat drinken (hij aarzelde bij het wel of niet drinken)), daar werd niet gewogen volgens mij.

Hoe zit het nu?

Heeft iemand iets meer gezien??

Anders Max 4e plek? Yay

Over je reactie:
Was "All drivers are equal, but some drivers are more equal than others" (Stewart?) er ook niet zoëen?

[Bijgewerkt op: wo, 12 juni 2019 17:06]

Ferrari gaat niet in hoger beroep. [bericht #26384 is een antwoord op bericht #26308] do, 13 juni 2019 10:49 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Wouter
GP winner

Ferrari gaat niet in hoger beroep.

Citaat:
Formel 1: Ferrari zieht Einspruch gegen Vettel-Strafe zurück
Ferrari verfolgt den Einspruch gegen Sebastian Vettels Strafe beim Kanada GP nicht weiter. Darum waren die Erfolgsaussichten ohnehin minimal.
Nun ist der große Aufreger des Kanada GP 2019 zumindest offiziell beendet. Nach Informationen von Motorsport-Magazin.com verfolgt Ferrari den angekündigten Einspruch gegen die Strafe, die in Montreal gegen Sebastian Vettel ausgesprochen wurde, nicht weiter.

Bron.

Joylon Palmer over Canada GP. [bericht #26402 is een antwoord op bericht #26010] do, 13 juni 2019 22:09 Naar vorige bericht
Wouter
GP winner

Vorige onderwerp: FORMULA 1 2019 GRAND PRIX DE MONACO
Volgende onderwerp: Line up 2020
Naar forum gaan: