Verstappen forum
forum.verstappen.nl

Startpagina » Verstappen » Max & Jos Verstappen » FORMULA 1 2019 PIRELLI GRAND PRIX DU CANADA (7-9 Juni)
F1.gif  FORMULA 1 2019 PIRELLI GRAND PRIX DU CANADA [bericht #26010] za, 01 juni 2019 16:07 Naar volgende bericht
Jip
Berichten: 1110
Geregistreerd: maart 2017
GP winner

FORMULA 1 2019 PIRELLI GRAND PRIX DU CANADA
Circuit Gilles Villeneuve - 7 tot 9 Juni

https://i.ytimg.com/vi/N_txvelZMb0/maxresdefault.jpg
https://msmproduction.s3-eu-west-1.amazonaws.com/s3fs-public/content/F1/2018/7%20%E2%80%93%20Canada/verstappen_fastest_in_canadian_gp_fp2.jpg
https://static.formula1.ferrari.com/imgresize-cache/c75737499713b6fed4d3f420059ae05a.jpg

Na een spannende Grand Prix in Monaco zitten we over een week in een hele andere tijdzone voor ronde 7 alweer in het FIA F1 wereldkampioenschap in 2019. Formule 1 reist af naar het Circuit Gilles Villeneuve in Montreal, Canada. Het circuit dat benoemd is naar de bekende Formule 1 coureur Gilles Villeneuve, nadat hij overleed tijdens de GP op circuit Zolder. Het word de 56e editie van de Canadian GP en word sinds 1978 op dit circuit gehouden. Lewis Hamilton is een meester op dit circuit, hij heeft hier al 6 keer gewonnen, bijna net zoveel als Michael Schumacher die hier 7 keer heeft gewonnen. De toch wel bekendste bocht op dit circuit is The Wall of Champions, wat de laatste bocht is. In 1999, Damon Hill, Michael Schumacher en Jacques Villeneuve waren allemaal gecrasht in deze bocht, vandaar de naam. Het word hier weer uitkijken naar upgrades, Mercedes en Honda zullen allebei met een motor upgrade komen.

Circuit Informatie
Het Circuit Gilles Villeneuve is een stratencircuit nabij Montreal in Canada. Het 4.361 meter lange circuit Ile de Notre Dame (later hernoemd naar Circuit Gilles Villeneuve) werd aangelegd op een kunstmatig eiland in de Saint-Lawrence River. Het werd ontworpen te midden van meren en de paviljoenparken van de Expo 67. Het loopt langs de roeibaan die gebruikt werd voor de Olympische Spelen van 1976.

https://maxf1.net/wp-content/uploads/2018/06/2018-F1-Canadian-GP-track-map-Circuit-Gilles-Villeneuve.jpg?x78659

- Ronde Lengte: 4.361 km
- Race Laps: 70
- Race Lengte: 305.27 km
- Lap Record: 1:13:622 (Rubens Barrichello, 2004)
- 2018 Pole Position: 1:10.764 (Sebastian Vettel)
- Pole Position: Linker kant van de grid
- Baan Volgorde: Met de klok mee
- Afstand tot bocht 1: 150 m
- Snelste bocht: 260 km/h, bocht 5
- Langzaamste bocht: 80 km/h, bocht 2
- DRS Zones: Start/finish en rechte stuk voor bocht 13
- Full throttle: 57%
- Top Speed: 350 km/h
- Versnellingen per lap: 50
- Safety Car kans: 53%

https://i.redd.it/8kheb66c0tf21.jpg

Race Weekend - Tijden in Nederland
Canada ligt in een hele andere tijdzone, daarom zijn de meeste sessies aan het einde van de middag en de avond:

https://i.gyazo.com/6395a220d57a203aa071f1700d9f563d.png

Race Weekend - Bandenkeuze

https://pbs.twimg.com/media/D7qlJXEX4AIvqAC?format=jpg&name=4096x4096

Drivers World Championship (Ronde 6/21)

https://pbs.twimg.com/media/D7gxaS9XsAICmC3?format=jpg&name=large

Constructors' World Championship (Ronde 6/21)

https://pbs.twimg.com/media/D7lnHW1WkAIcl65?format=jpg&name=large

Technisch overzicht en rijders informatie

https://i.gyazo.com/97ad28f950eea9f6b35d1a1e32b8ba52.png

Kwalificatie van 2018

https://external-preview.redd.it/32DsgbOzhKzAmXjTz4HkjjHpV12NCuYvDXfK7S9sXDE.jpg?width=1024&auto=webp&s=418c15e0297cc33c7f6894c89db012b9b40d42d3

Race van 2018

https://pbs.twimg.com/media/DfZjqK0XUAAa7GU.jpg

[Bijgewerkt op: zo, 09 juni 2019 22:22] door moderator

Dit bericht aan een moderator rapporteren

 
Re: FORMULA 1 2019 PIRELLI GRAND PRIX DU CANADA [bericht #26011 is een antwoord op bericht #26010] za, 01 juni 2019 16:16 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Peter
Berichten: 1114
Geregistreerd: januari 2017
GP winner
Forum_Mod

Top weer tx



Moderator www.verstappen.nl
 
Re: FORMULA 1 2019 PIRELLI GRAND PRIX DU CANADA [bericht #26012 is een antwoord op bericht #26011] za, 01 juni 2019 16:53 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Zerobyte
Berichten: 396
Geregistreerd: maart 2017
Formula 3

Thanks Jip Yay
 
Re: FORMULA 1 2019 PIRELLI GRAND PRIX DU CANADA [bericht #26013 is een antwoord op bericht #26012] za, 01 juni 2019 17:38 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Mex Versteppen is op dit moment afwezig  Mex Versteppen
Berichten: 66
Geregistreerd: april 2017
Karting

Thx mate. Ziet der wederom netjes uit, Jip. Petje af. Cheers

Wie niet waagt, blijft altijd maagd.
 
Re: FORMULA 1 2019 PIRELLI GRAND PRIX DU CANADA [bericht #26014 is een antwoord op bericht #26013] za, 01 juni 2019 17:45 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Mex Versteppen is op dit moment afwezig  Mex Versteppen
Berichten: 66
Geregistreerd: april 2017
Karting

Long term forecast for Circuit Gilles Villeneuve, Quebec (Canada)

https:// www.yr.no/place/Canada/Quebec/Circuit_Gilles_Villeneuve/long .html

#GOMAX. drive hupmax


Wie niet waagt, blijft altijd maagd.

[Bijgewerkt op: za, 01 juni 2019 17:45]

Dit bericht aan een moderator rapporteren

 
Re: FORMULA 1 2019 PIRELLI GRAND PRIX DU CANADA [bericht #26015 is een antwoord op bericht #26014] za, 01 juni 2019 18:52 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Roelof is op dit moment afwezig  Roelof
Berichten: 439
Geregistreerd: maart 2017
Formula 3

https://www.formula1.com/en/latest/article.formula-1-burns-r ubber-in-chicago-with-stadium-stunt.59WoZKZj2P1gi7dEZyXeD8.h tml
 
Re: FORMULA 1 2019 PIRELLI GRAND PRIX DU CANADA [bericht #26021 is een antwoord op bericht #26010] zo, 02 juni 2019 11:05 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
OllieBB is op dit moment afwezig  OllieBB
Berichten: 58
Geregistreerd: november 2017
Karting

Dank je wel Jip...de voorbeschouwing ziet er weer, zoals altijd, top uit Yay . Ik krijg altijd weer zin in het komend raceweekend als ik je voorbeschouwing lees drive

Als alles opeens op je afkomt, dan rij je aan de verkeerde kant
 
Re: FORMULA 1 2019 PIRELLI GRAND PRIX DU CANADA [bericht #26030 is een antwoord op bericht #26021] ma, 03 juni 2019 08:53 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Griffel is op dit moment afwezig  Griffel
Berichten: 234
Geregistreerd: juli 2017
Formula 3

Volgens mij is dit 1 van Max zijn beste circuits. Hopelijk kan hij het de Mercedessen weer lastig maken, wellicht wel een update van Honda voor nodig om de update van Mercedes te counteren.
Als hij 1 mercedes kan verschalken is voor mij het een zeer geslaagd weekend.
 
F1.gif  Event & Timing Information [bericht #26031 is een antwoord op bericht #26010] ma, 03 juni 2019 09:26 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Wouter
Berichten: 2446
Geregistreerd: maart 2017
GP winner

TECHNICAL REPORTS
STEWARDS DECISIONS
Classification
Lap Times
Best Sector Times
Maximum Speeds, etc,etc.

https://www.fia.com/events/fia-formula-one-world-championshi p/season-2019/eventtiming-information-13

 
Re: Event & Timing Information [bericht #26032 is een antwoord op bericht #26031] ma, 03 juni 2019 10:47 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
MiGi is op dit moment afwezig  MiGi
Berichten: 75
Geregistreerd: maart 2017
Karting

Bedankt weer Jip, ziet er weer strak uit Yay
 
Pluspunt voor RBR in Canada? [bericht #26069 is een antwoord op bericht #26010] wo, 05 juni 2019 10:54 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Wouter
Berichten: 2446
Geregistreerd: maart 2017
GP winner

Pluspunt voor RBR?

https://www.formula1.com/en/latest/article.tech-tuesday-why- the-circuit-gilles-villeneuve-wont-brake-red-bull.Z6EvoBKPz7 9840j4zP0Nt.html


Citaat:
Red Bull introduceerde onlangs nieuwe remschijven en remklauwen voor. Deze koolstofvezelschijven hebben nog meer koelopeningen dan voorheen - meer dan 1.400, zoals te zien is in de bovenstaande afbeelding. Dit zal het komende weekend speciaal voordeel brengen in Montreal, want het Canadese circuit behoort tot de zwaarste test van remmen die het hele seizoen te zien is.

Het door de mens gemaakte eilandcircuit heeft een combinatie van langzame bochten die met elkaar verbonden zijn door uitbarstingen van snelle straights. Dit impliceert op zich al een zware remenergie, maar wat het bijzonder zwaar maakt, is dat, in tegenstelling tot Monza, de rechte stukken niet lang genoeg zijn om de remmen voldoende te laten afkoelen voordat ze opnieuw moeten worden gebruikt.
.......
Op deze manier kan het tempo van een race in Montreal erg gevoelig zijn voor de temperatuur van de baan - en hoe meer koelingsgaten in de schijf kunnen worden geperst, hoe harder de auto geruime tijd kan worden gebruikt. Laten we dus eens kijken hoe de nieuwe schijf van Red Bull in Canada rijdt - en of deze een essentiële rol kan spelen in het dichten van de achterstand van het team.

Het schijnt zaterdag zo'n 25 graden te worden en zondag 27.

https://www.myweather2.com/Motor-Racing/Canada/Circuit-Gille s-Villeneuve.aspx?sday=3

[Bijgewerkt op: wo, 05 juni 2019 10:56]

Dit bericht aan een moderator rapporteren

 
Toyoharu Tanabe. [bericht #26071 is een antwoord op bericht #26010] wo, 05 juni 2019 12:42 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Wouter
Berichten: 2446
Geregistreerd: maart 2017
GP winner

https://pbs.twimg.com/media/D8SnptdXUAU-35U?format=jpg&name=small

https://en.hondaracingf1.com/races/2019/canadian-grand-prix. html
 
Re: Pluspunt voor RBR in Canada? [bericht #26077 is een antwoord op bericht #26069] wo, 05 juni 2019 19:25 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Nickela is op dit moment afwezig  Nickela
Berichten: 101
Geregistreerd: maart 2017
Formula 3

Bij zulke hoge temperaturen spelen de banden ook een grotere rol.
Bij de tot nu toe spaarzame sessies waarbij het warm was, ging dat RB beter af dan de anderen naar mijn idee.

Ik hoop dat dit ook zo in Canada is en dat ze dan ook nog voordeel hebben van die remmen.

Nog nieuws aan het update front ?
 
Over de nieuwe paddock. [bericht #26080 is een antwoord op bericht #26010] do, 06 juni 2019 12:15 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Wouter
Berichten: 2446
Geregistreerd: maart 2017
GP winner

Na jaren van krappe omstandigheden en tijdelijke teamgebouwen, heeft de paddock van het Circuit Gilles-Villeneuve een enorme make-over ondergaan en dit jaar worden teams, media en gasten verwelkomd in een state-of-the-art, bekroonde CAD $ 60 miljoen (US $ 45 miljoen) complex.
"Die oude garages waren 40 feet diep en vrij krap. De nieuwe zijn 85 feet diep, dus we hebben de ruimte voor teams meer dan verdubbeld."

De Canadese Grand Prix-promotor François Dumontier legt uit hoe het allemaal gebeurde in slechts 10 maanden en waarom de nieuwe paddock de inzet van Canada voor de toekomst van de Formule 1 bevestigt

https://www.grandprix247.com/wp-content/uploads/2019/06/montreal-new-pits-complex.jpg


Citaat:
After years of cramped conditions and temporary team buildings, the paddock of the Circuit Gilles-Villeneuve has undergone a massive makeover and this year teams, media and guests will be welcomed to a state-of-the-art, award-winning CAD$60 million (US $45-million) complex.

Canadian Grand Prix promoter François Dumontier explains how it all happened in just 10 months and why the new paddock confirms Canada's commitment to the future of Formula 1

François, you've been waiting a long time to see these new pit buildings constructed. What can teams, media and guests expect from the new complex?

*FD: Let's start with the teams. The previous garages were built as far back as 1988 and F1 has changed massively since then. Those old garages were 40 feet deep and pretty tight. The new ones are 85 feet deep, so we have more than doubled the space for teams. That means no more temporary tents behind the garages. All of their equipment will go inside and they will have access to everything they need.
It's a similar story for media. To begin with, the old TV broadcast booths, which were on the other side of the track to the paddock are now gone and we have permanent facilities for broadcasters in the new building. The view of the track is great and the facilities are, I think, state of the art. I hope visiting media will also have everything they need.
Finally, in terms of Paddock Club opportunities, the capacity here is now for 5,000 guests. So we have scope to grow the event and we can now offer a state of the art experience to guests.

Demolition of the old buildings started soon after last year's race and you had just under a year to complete construction of the new complex. Were there any challenges along the way?

*FD: It was certainly a challenge. To construct something like this in 10 months, especially with our winter conditions... It's almost a miracle. And this past winter was a tough one, even for us! But we succeeded. It was a nice challenge and we're really proud of the final product.
 
Max en Kvyat over Canada en Honda. [bericht #26082 is een antwoord op bericht #26010] do, 06 juni 2019 14:45 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Wouter
Berichten: 2446
Geregistreerd: maart 2017
GP winner

Max en Kvyat over Canada, tijdens een door Red Bull en ExxonMobil georganiseerde bijeenkomst in Montreal gisteravond.

Nederlands artikel. https://nl.motorsport.com/f1/news/max-verstappen-weekend-can ada-gp-2018-herhalen/4448133/

Engels artikel. https://www.motorsport.com/f1/news/kvyat-canada-good-test-ho nda/4448299/

Citaat:
Daniil Kvyat thinks this weekend's Canadian Grand Prix will be a 'good test' to judge the level of progress that Honda has made with its Formula 1 engine in 2019.

Toro Rosso's Kvyat thinks that on the back of encouraging performances for his own team this year, the long straights at the Circuit Gilles Villeneuve should deliver some important answers on the extent of Honda's gains.

"My season has been going pretty well, and hopefully we can carry on the momentum here too," said Kvyat at an event with fuel and lubricants supplier ExxonMobil in Montreal.

"This track is unique and it will be a good test for our engine in terms of how fast we can go on the straight. We are looking forward to it."

Kvyat has scored nine points in six races this year, which is the same as he managed in 2016 and 2017 combined after being dropped by the senior Red Bull team.

The focus on Honda's potential is shared by Max Verstappen, who says that while Honda may not be the best on the straights, it does not mean Red Bull is heading in to the weekend without high hopes.

https://scontent-amt2-1.cdninstagram.com/vp/becbb26e3bf5a880a55f609d53ad02a9/5D92F7D9/t51.2885-15/e35/61400482_506691899869950_4796820964792260791_n.jpg?_nc_ht=scontent-amt2-1.cdninstagram.com

[Bijgewerkt op: do, 06 juni 2019 14:47]

Dit bericht aan een moderator rapporteren

 
Mercedes introduceert inderdaad nieuwe motor dit weekend [bericht #26085 is een antwoord op bericht #26010] do, 06 juni 2019 17:14 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Jip
Berichten: 1110
Geregistreerd: maart 2017
GP winner

Citaat:
As expected, Mercedes confirm they will run their "Phase 2" upgraded engine in all cars with their power-units in Canada this weekend

[Bijgewerkt op: do, 06 juni 2019 17:15]

Dit bericht aan een moderator rapporteren

 
RB15 en Honda berichtje. [bericht #26088 is een antwoord op bericht #26085] do, 06 juni 2019 20:12 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Wouter
Berichten: 2446
Geregistreerd: maart 2017
GP winner

AMuS: Am Red Bull ist eine Änderung sehr deutlich erkennbar. Im Bereich des S-Schacht-Ausgangs sind nun zwei zusätzliche Finnen angebaut - so ähnlich, wie es auch Mercedes macht.

Bij de Red Bull is een verandering heel duidelijk zichtbaar. In het gebied van de S-duct-uitgang zijn nu twee extra vinnen bevestigd, vergelijkbaar met wat Mercedes doet.

https://mediaproxy.tickaroo.com/v3/image/tickaroo/ticker/w480dp-h320dp/media-00jwkwks5t52ay3foluur7

https://mediaproxy.tickaroo.com/v3/image/tickaroo/ticker/w480dp-h320dp/media-00jwkwks6652ay3foluur8

En een vreemd Twitter bericht zojuist van Honda. Zou het dan toch ......?

Citaat:
Honda Racing F1 @HondaRacingF1
Interviews in full swing this afternoon 📝
We're also doing some PU prep in the garages but we can't show you that 🚫
You'll just have to trust us...

https://twitter.com/HondaRacingF1/status/1136691492435701760
 
Re: RB15 en Honda berichtje. [bericht #26089 is een antwoord op bericht #26088] do, 06 juni 2019 20:39 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Sieper is op dit moment afwezig  Sieper
Berichten: 2008
Geregistreerd: juli 2017
GP winner

Wooop wooop!

Gister een foto van een Honda (half opgebouwd) in een STR gezien. Ze komen normaal toch fully assembled?

Hopen jongens!
 
Re: RB15 en Honda berichtje. [bericht #26090 is een antwoord op bericht #26089] do, 06 juni 2019 21:59 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Wet! is op dit moment afwezig  Wet!
Berichten: 461
Geregistreerd: maart 2017
Formula 3

Heeft de stier eindelijk horens gekregen?

Let it rain, rain, rain!!
 
Re: RB15 en Honda berichtje. [bericht #26092 is een antwoord op bericht #26090] do, 06 juni 2019 23:28 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Sieper is op dit moment afwezig  Sieper
Berichten: 2008
Geregistreerd: juli 2017
GP winner

Hele gave vleugeltjes.

Alle laatste updates (de dichte neus, deze vleugels) kosten drag, ik denk dat we dat ook wel als een teken mogen zien.

Deze vleugels versterken iets de trek van de s duct en zullen de lucht mooier richting de achtervleugel sturen?
 
Re: RB15 en Honda berichtje. [bericht #26093 is een antwoord op bericht #26092] vr, 07 juni 2019 07:36 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Theo is op dit moment afwezig  Theo
Berichten: 160
Geregistreerd: maart 2017
Formula 3

Goed punt Sieper. Als Red Bull drag-elementen begint aan te brengen, betekent het dat de auto beter aan het worden is terwijl er genoeg vermogen is om te compenseren.

Mogelijk zijn ze aan 't anticiperen op spec 3 in Monza (ongeveer) die mogelijk pas al dat vermogen gaat leveren.
 
Re: RB15 en Honda berichtje. [bericht #26099 is een antwoord op bericht #26093] vr, 07 juni 2019 10:42 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Nickela is op dit moment afwezig  Nickela
Berichten: 101
Geregistreerd: maart 2017
Formula 3

Of ze gaan de huidige spec (2.0) wat verder opschroeven, omdat ze weten dat die nu 7 races mee kan maar dat dat niet hoeft gezien de op handen zijn update naar spec 3.

Zou helemaal kunnen passen in het beeld wat er nu is. Er lijkt nu nog geen (fysieke) update te komen, maar gezien eerdere post is Honda wel ergens mee bezig.
Ik hoop dat we dit nog gaan horen, dat ze het vermogen wat verder openzetten, dat ze met een brandstofupdate weer wat meer eruit kunnen halen, dat ze een agressievere mapping kunnen gaan gebruiken.

Fingers crossed.
 
Re: RB15 en Honda berichtje. [bericht #26101 is een antwoord op bericht #26093] vr, 07 juni 2019 11:05 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Griffel is op dit moment afwezig  Griffel
Berichten: 234
Geregistreerd: juli 2017
Formula 3

Theo schreef op vr, 07 juni 2019 07:36
Goed punt Sieper. Als Red Bull drag-elementen begint aan te brengen, betekent het dat de auto beter aan het worden is terwijl er genoeg vermogen is om te compenseren.

Mogelijk zijn ze aan 't anticiperen op spec 3 in Monza (ongeveer) die mogelijk pas al dat vermogen gaat leveren.

Nee, ik denk dat het volgende aan de hand is met de RB15.

Honda is op dit moment de duidelijke nummer 3 in de PWR unit rangorde. Normaal gesproken compenseert dit Red-Bull met een low drag filosofie. Ik vermoed dat door de regel veranderingen ICM met het dunnere loopvlak van de banden, deze 'truc' van red-bull niet meer werkt. Zodoende krijgen ze niet genoeg temperatuur in de banden, verschillende voorbeelden van te noemen onder andere Baku, Monaco Q3, en nog veel meer. Het lijkt erop dat het nu juist loont om met (veel) meer downforce te gaan rijden, zodat je de banden wel in de juiste temperatuur window krijgt. Dit verklaart dan de extra vleugeltjes en niet meer de open voorvleugel. Ik denk dat het eerder daarmee heeft te maken dan dat Honda ineens zoveel meer PK heeft. Als de volgende updates van Honda komen, is dit natuurlijk alleen maar mooi meegnomen, maar prioriteit 1 is downforce voor de banden.
 
Re: RB15 en Honda berichtje. [bericht #26107 is een antwoord op bericht #26101] vr, 07 juni 2019 12:43 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
DeNak
Berichten: 131
Geregistreerd: maart 2017
Formula 3

Mee eens Griffel.

Groet,
DeNak
 
Re: RB15 en Honda berichtje. [bericht #26109 is een antwoord op bericht #26101] vr, 07 juni 2019 13:28 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Apex33 is op dit moment afwezig  Apex33
Berichten: 50
Geregistreerd: maart 2017
Karting

Citaat:
ee, ik denk dat het volgende aan de hand is met de RB15.

Juist! Jij hebt het helemaal gebrepen Griffel.

Afgezien van het motorvermogen van Mercedes, moet je je eens voorstellen wat de resultaten zouden zijn tot nu toe als ze nog met de banden spec van agelopen jaar gereden zouden hebben, met dit vermogen en downforce zou de MB de banden compleet aan flarden rijden, wellicht zelfs extra stops nodig hebben, maar nee....

(ps. De auto van Merc tijdens de Barcelona test was niets meer dan een wassen-neus, een oud chassis geschikt gemaakt om wat nieuwe componenten te testen, terwijl de real-deal al lang klaar stond achter de gordijnen)


-- .- -..- ..-. --- .-. -.. .-- -.-.
 
Re: RB15 en Honda berichtje. [bericht #26110 is een antwoord op bericht #26101] vr, 07 juni 2019 13:42 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Wouter
Berichten: 2446
Geregistreerd: maart 2017
GP winner

Griffel schreef op vr, 07 juni 2019 11:05
Theo schreef op vr, 07 juni 2019 07:36
Goed punt Sieper. Als Red Bull drag-elementen begint aan te brengen, betekent het dat de auto beter aan het worden is terwijl er genoeg vermogen is om te compenseren.

Mogelijk zijn ze aan 't anticiperen op spec 3 in Monza (ongeveer) die mogelijk pas al dat vermogen gaat leveren.
.
Nee, ik denk dat het volgende aan de hand is met de RB15.

Honda is op dit moment de duidelijke nummer 3 in de PWR unit rangorde. Normaal gesproken compenseert dit Red-Bull met een low drag filosofie. Ik vermoed dat door de regel veranderingen ICM met het dunnere loopvlak van de banden, deze 'truc' van red-bull niet meer werkt. Zodoende krijgen ze niet genoeg temperatuur in de banden, verschillende voorbeelden van te noemen onder andere Baku, Monaco Q3, en nog veel meer. Het lijkt erop dat het nu juist loont om met (veel) meer downforce te gaan rijden, zodat je de banden wel in de juiste temperatuur window krijgt. Dit verklaart dan de extra vleugeltjes en niet meer de open voorvleugel. Ik denk dat het eerder daarmee heeft te maken dan dat Honda ineens zoveel meer PK heeft. Als de volgende updates van Honda komen, is dit natuurlijk alleen maar mooi meegnomen, maar prioriteit 1 is downforce voor de banden.

Yay Yay Yay Griffel.
 
Re: RB15 en Honda berichtje. [bericht #26111 is een antwoord op bericht #26088] vr, 07 juni 2019 14:56 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Jip
Berichten: 1110
Geregistreerd: maart 2017
GP winner

Alleen Max heeft die nieuwe vleugeltjes in FP1, Gasly nog met het oude, ze zijn er dus blijkbaar nog mee aan het testen:

https://pbs.twimg.com/media/D8dc_IAWwAUkDkm.jpg

[Bijgewerkt op: vr, 07 juni 2019 14:56]

Dit bericht aan een moderator rapporteren

 
Red Bull en Toro Rosso met nieuwe ES [bericht #26112 is een antwoord op bericht #26010] vr, 07 juni 2019 15:14 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Jip
Berichten: 1110
Geregistreerd: maart 2017
GP winner

Citaat:
Also Honda fits new batteries to all cars but Albon. It's their second unit and starting cicle. No penalties.
They all keep old units on the pool for future races.
Nog geen nieuwe ICE, TC of MGU-H voor RB op het moment.
 
Re: RB15 en Honda berichtje. [bericht #26113 is een antwoord op bericht #26109] vr, 07 juni 2019 15:27 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
OllieBB is op dit moment afwezig  OllieBB
Berichten: 58
Geregistreerd: november 2017
Karting

off topic:
@Apex: Gave handtekening onder je post Yay. Ik heb de vertaling even gedaan via het web ;-)


Als alles opeens op je afkomt, dan rij je aan de verkeerde kant
 
Re: Nog meer nieuwe onderdelen. [bericht #26115 is een antwoord op bericht #26085] vr, 07 juni 2019 17:40 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Wouter
Berichten: 2446
Geregistreerd: maart 2017
GP winner

Nog meer nieuwe onderdelen.
https://pbs.twimg.com/media/D8d7jm8XkAILn1G.jpg
https://pbs.twimg.com/media/D8d7kGUXUAA-BfH.jpg

[Bijgewerkt op: vr, 07 juni 2019 17:42]

Dit bericht aan een moderator rapporteren

 
VT1 [bericht #26116 is een antwoord op bericht #26010] vr, 07 juni 2019 18:18 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Nickela is op dit moment afwezig  Nickela
Berichten: 101
Geregistreerd: maart 2017
Formula 3

VT1 zegt nog niets, maar Max langzamer dan vorig jaar, dat zegt mij in ieder geval al dat ze nog over hebben. Mercs weer favoriet in mijn ogen.
Als de laatste 15 minuten op yellows een maat was voor de long runs, ziet dat er slecht uit tov Merc en Fer
 
Re: VT1 [bericht #26117 is een antwoord op bericht #26116] vr, 07 juni 2019 18:35 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Sieper is op dit moment afwezig  Sieper
Berichten: 2008
Geregistreerd: juli 2017
GP winner

Max zat in zijn snelle runs (op het 2e setje) toen de baan al veeeeeel sneller was telkens in verkeer.
 
Re: VT1 [bericht #26118 is een antwoord op bericht #26117] vr, 07 juni 2019 18:39 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
CF230 is op dit moment afwezig  CF230
Berichten: 76
Geregistreerd: mei 2017
Karting

Hoop dat RBR of FER kunnen regelen dat STR, Alfa of Haas een Oconnetje gaan doen op MER. Zou zowel voor het kampioenschap als de kijkcijfers een goede zet zijn...
 
Re: VT1 [bericht #26119 is een antwoord op bericht #26118] vr, 07 juni 2019 19:14 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Wouter
Berichten: 2446
Geregistreerd: maart 2017
GP winner

CF230 schreef op vr, 07 juni 2019 18:39
Hoop dat RBR of FER kunnen regelen dat STR, Alfa of Haas een Oconnetje gaan doen op MER.
Zou zowel voor het kampioenschap als de kijkcijfers een goede zet zijn...


Is al geregeld!! Zij zien dat ook helemaal zitten.


https://scontent-amt2-1.cdninstagram.com/vp/b2f52fcd746fa06331246dcb4d02ad32/5D801585/t51.2885-15/e35/61847749_162473271454908_1565722912985493905_n.jpg?_nc_ht=scontent-amt2-1.cdninstagram.com
 
Re: VT1 [bericht #26120 is een antwoord op bericht #26119] vr, 07 juni 2019 19:41 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Sieper is op dit moment afwezig  Sieper
Berichten: 2008
Geregistreerd: juli 2017
GP winner

Moeten ze wel een Franse frusti met grootheidswaanzin zien te vinden. Grosjean telt eigenlijk niet heh, stiekemzwitser.
 
Duidelijke taal van Max [bericht #26122 is een antwoord op bericht #26010] za, 08 juni 2019 00:24 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Dejavu01 is op dit moment afwezig  Dejavu01
Berichten: 550
Geregistreerd: maart 2017
Formula 1

Vrij vertaald uit het interview met Olav: de auto is ruk!
Honda doet het volgens hem goed.
Daar waar ze vorig jaar minder vleugel konden zetten omdat de downforce prima was, moeten ze nu vleugel bijzetten om nog enige downforce te kunnen genereren.
 
Re: Duidelijke taal van Max [bericht #26123 is een antwoord op bericht #26122] za, 08 juni 2019 07:27 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
ForzaOlanda is op dit moment afwezig  ForzaOlanda
Berichten: 174
Geregistreerd: maart 2017
Formula 3

blijkbaar hebben ze Honda onderschat, of wilden dat Honda er goed uit zag, door een auto met weinig drag te bouwen.

Kijk eens waar McLaren staat
 
VT2: Max in de muur [bericht #26124 is een antwoord op bericht #26010] za, 08 juni 2019 07:33 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
ForzaOlanda is op dit moment afwezig  ForzaOlanda
Berichten: 174
Geregistreerd: maart 2017
Formula 3

een Monaco momentje voor Max. Verkeer op in de snelle ronde, niet afbreken, en de auto in de muur zetten! weer een leermomentje zulllen we maar zeggen. jammer, dat ze daar wat tracktime verloren hebben.

Toch vraag ik me steeds meer af hoe goed RBR is. Degene die in de weg reed was Gasly, je zag het op tv al van mijlenver aankomen. waarom wordt er niet even over de radio gezegd, dat Pierre eerder op het gas moet gaan.

ik zie Mercedes niet zulke fouten maken.

cheers Forza

 
Re: VT2: Max in de muur [bericht #26125 is een antwoord op bericht #26124] za, 08 juni 2019 09:35 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Zerobyte
Berichten: 396
Geregistreerd: maart 2017
Formula 3

Ik vond het ook een aha momentje hebben, en was nergens voor nodig en kost alweer een hoop tracktime zo zonde.
Eens kijken wat het straks gaat brengen.

[Bijgewerkt op: za, 08 juni 2019 09:35]

Dit bericht aan een moderator rapporteren

 
Re: Duidelijke taal van Max [bericht #26126 is een antwoord op bericht #26123] za, 08 juni 2019 09:50 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
MadMax is op dit moment afwezig  MadMax
Berichten: 464
Geregistreerd: maart 2017
Formula 3

Tja hele duidelijke taal......
Het is elk jaar natuurlijk een puzzel, altijd wat veranderingen dit jaar weer meer als vorig jaar. Maar 1 ding is duidelijk voor mij Newey heeft al jaren lang niet meer de beste auto gebouwd aan het begin van het seizoen.....RB heeft dan de ontwikkelings snelheid waardoor ze vaak aan het eind van het seizoen het beste chassis hebben maar hebben ze de afgelopen jaren gemiddeld over het jaar wel ooit het beste chassis gehad??
Ik blijf erbij ze hadden Key nooit mogen laten gaan en hem naast Newey moeten zetten.....Ja het is natuurlijk makkelijk om een zondebok te vinden. Maar het blijft een feit dat ook bij het ontwerpen van een auto de resultaten uit het verleden geen garantie geven voor de toekomst. En kijken we naar de RB15 dan kunnen we misschien beter kijken naar hoeveel moeite Gasly heeft om er maar iets van te bakken.....wat men al vaker schrijft Max laat de RB15 er beter uitzien dan hij is, misschien wel veel beter!!!
 
Tsja... [bericht #26127 is een antwoord op bericht #26122] za, 08 juni 2019 11:18 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Tizz is op dit moment afwezig  Tizz
Berichten: 401
Geregistreerd: maart 2017
Formula 3

Ben het helemaal met je eens. Heb het ook al een paar keer geprobeerd te vertellen:
Kijk maar...

Tizz.
 
Re: Tsja... [bericht #26128 is een antwoord op bericht #26127] za, 08 juni 2019 11:28 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Roelof is op dit moment afwezig  Roelof
Berichten: 439
Geregistreerd: maart 2017
Formula 3

He hit the wall of champions so he must be a champion!
 
Re: Duidelijke taal van Max [bericht #26129 is een antwoord op bericht #26126] za, 08 juni 2019 12:02 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Neo33 is op dit moment afwezig  Neo33
Berichten: 289
Geregistreerd: maart 2017
Formula 3

MadMax schreef op za, 08 juni 2019 09:50
Tja hele duidelijke taal......
Het is elk jaar natuurlijk een puzzel, altijd wat veranderingen dit jaar weer meer als vorig jaar. Maar 1 ding is duidelijk voor mij Newey heeft al jaren lang niet meer de beste auto gebouwd aan het begin van het seizoen.....RB heeft dan de ontwikkelings snelheid waardoor ze vaak aan het eind van het seizoen het beste chassis hebben maar hebben ze de afgelopen jaren gemiddeld over het jaar wel ooit het beste chassis gehad??
Ik blijf erbij ze hadden Key nooit mogen laten gaan en hem naast Newey moeten zetten.....Ja het is natuurlijk makkelijk om een zondebok te vinden. Maar het blijft een feit dat ook bij het ontwerpen van een auto de resultaten uit het verleden geen garantie geven voor de toekomst. En kijken we naar de RB15 dan kunnen we misschien beter kijken naar hoeveel moeite Gasly heeft om er maar iets van te bakken.....wat men al vaker schrijft Max laat de RB15 er beter uitzien dan hij is, misschien wel veel beter!!!
Hoe vaak heeft Newey nu een wagen gebouwd die er vanaf het begin er stond. Dat is alleen de RB7 en RB9 geweest in de handen van Vettel. Wagens die afgestemd waren op Vettel met de "blown exhaust" waarmee Vettel vanaf race 1 races kon winnen op eigen kracht. Zelfs in de kampioensjaren met de RB8 en RB10 moesten ze een inhaalslag maken om te kunnen winnen. Sindsdien is het eigenlijk elk jaar hetzelfde liedje, een inhaalslag die er gemaakt moet worden gedurende het seizoen. Leuk dat je snel ontwikkeld, maar je zal er vanaf het begin moeten staan. Daarnaast denk ik dat de nieuwe regels met betrekking tot de bargeboards en de vleugels toch meer negatieve effect op de performance van Red Bull heeft gehad. Tel daarbij op dat Mercedes ook grote stappen heeft gemaakt op een vlak waar de Red Bull normaal gesproken heel sterk is dan krijg je dit verschil.

Volgend jaar moet het gebeuren, daarna gaan de regels weer op de schop voor 2021 en beginnen ze weer vanaf 0. En de kans dat Red Bull er vanaf het begin staat is meer uitzondering dan regelmaat.

Mee eens dat ze James Key niet hadden moeten laten gaan, maar die was het ook niet eens met de weg die STR in zou slaan. Het zou best kunnen zijn dat daar meer heeft gespeeld en dat Key niet meer echt op speaking terms was met Helmuth Marko.

Ik blijf erbij, zolang Red Bull niet in staat is om op eigen kracht voor pole te gaan zie ik ze ook niet meedoen voor het kampioenschap. Her en der zal er vast wel een keer een race gewonnen worden, maar dat komt dan meer door Max die het op de baan zal moeten doen.

 
Re: RB15 en Honda berichtje. [bericht #26130 is een antwoord op bericht #26110] za, 08 juni 2019 13:13 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Theo is op dit moment afwezig  Theo
Berichten: 160
Geregistreerd: maart 2017
Formula 3

Uitstekend inzicht Griffel. Klinkt volkomen plausibel. Dat gezegd hebbende, ik vermoed dat behalve Mercedes elk ander team dit probleem heeft. Iemand zei al eerder dat Mercedes als enige de banden heeft begrepen en daar de auto op gebouwd heeft. Icm met de toch al sterke motor betaalt dat voordeel zich dubbel en dwars uit op. Het lijkt een beetje op het seizoen met de blown diffuser, waar het hele veld een heel seizoen de Brawns aan het bijhalen was.

Terug naar Canada: als Max beter dan p5 eindigt doet ie het weer goed. Laten we hopen dat de nieuwe Honda straks samen met het verbeterde chassis eindelijk Red Bull in staat stelt op voor pole te vechten. Tegen die tijd zal Ferarri er ook wel staan. Tot die tijd is het afwachten en toekijken.
 
Re: Duidelijke taal van Max [bericht #26131 is een antwoord op bericht #26126] za, 08 juni 2019 13:26 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
bernuldi is op dit moment afwezig  bernuldi
Berichten: 406
Geregistreerd: maart 2017
Formula 3

MadMax schreef op za, 08 juni 2019 09:50
Tja hele duidelijke taal......
Het is elk jaar natuurlijk een puzzel, altijd wat veranderingen dit jaar weer meer als vorig jaar. Maar 1 ding is duidelijk voor mij Newey heeft al jaren lang niet meer de beste auto gebouwd aan het begin van het seizoen.....RB heeft dan de ontwikkelings snelheid waardoor ze vaak aan het eind van het seizoen het beste chassis hebben maar hebben ze de afgelopen jaren gemiddeld over het jaar wel ooit het beste chassis gehad??
Ik blijf erbij ze hadden Key nooit mogen laten gaan en hem naast Newey moeten zetten.....Ja het is natuurlijk makkelijk om een zondebok te vinden. Maar het blijft een feit dat ook bij het ontwerpen van een auto de resultaten uit het verleden geen garantie geven voor de toekomst. En kijken we naar de RB15 dan kunnen we misschien beter kijken naar hoeveel moeite Gasly heeft om er maar iets van te bakken.....wat men al vaker schrijft Max laat de RB15 er beter uitzien dan hij is, misschien wel veel beter!!!
Dit is scorebordjournalistiek.
De RB15 is het een na beste chassis. Veel beter dan Ferrari, en iets minder dan Mercedes. Tel daar de zwakkere motor bij op en Redbull staat waar ze staat.
Tegen de investeringen van Mercedes valt niet op te boksen.


Gr bernuldi (die blij is met de mogelijkheid een handtekening toe te voegen)
 
Re: RB15 en Honda berichtje. [bericht #26132 is een antwoord op bericht #26130] za, 08 juni 2019 13:32 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Dejavu01 is op dit moment afwezig  Dejavu01
Berichten: 550
Geregistreerd: maart 2017
Formula 1

Mercedes heeft de banden begepen door de truc om de auto 2018 in de laatste races te voorzien van sensoren specifiek voor de banden. Dit met het oog op de bandentests na Abu Dhabi waar alleen mocht worden gereden met de configuratie 2018. Mercedes deed dit als enige team en heeft daardoor dus een flinke voorsprong op de andere tema kunnen opbouwen qua data.
 
Re: RB15 en Honda berichtje. [bericht #26133 is een antwoord op bericht #26132] za, 08 juni 2019 13:53 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Sieper is op dit moment afwezig  Sieper
Berichten: 2008
Geregistreerd: juli 2017
GP winner

Misschien is in Monaco gewoon weer gebleken dat RBR weer het beste chassis heeft. Wie weet. Ik denk dat er ook zeker een stukje politiek zit tov de houding tov Honda. Deze twee zijn een team en ze gaan samen op voor de long run. Allebei zitten ze bij elkaar het allerbeste.

Ik denk niet dat Mercedes haar bandenvoordeel door die ene truc komt. Alle 4 de races vorig jaar met de dunnere banden waren hun problemen er al niet. Dat pleit is beslecht in de politieke keuze van FOM Pirelli om nu altijd voor die banden te gaan.

[Bijgewerkt op: za, 08 juni 2019 13:56]

Dit bericht aan een moderator rapporteren

 
Re: RB15 en Honda berichtje. [bericht #26134 is een antwoord op bericht #26132] za, 08 juni 2019 14:19 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
mk10 is op dit moment afwezig  mk10
Berichten: 136
Geregistreerd: maart 2017
Formula 3

Dejavu01 schreef op za, 08 juni 2019 13:32
Mercedes heeft de banden begepen door de truc om de auto 2018 in de laatste races te voorzien van sensoren specifiek voor de banden. Dit met het oog op de bandentests na Abu Dhabi waar alleen mocht worden gereden met de configuratie 2018. Mercedes deed dit als enige team en heeft daardoor dus een flinke voorsprong op de andere tema kunnen opbouwen qua data.
is exact mijn gedachte ( heel slim van ze), maar ik leef ondertussen ook met het gegeven dat als er iets niet lekker is voor de Mercedes auto dit aangepast wordt door de FIA.

Ze hebben die motor in 2014 bij die FIA door der strot geduwd, dit heeft ze lichtjaren voorsprong gegeven.
Vervolgens was er ook iets met te dunne maat velgen en niet ideaal was voor ze, banden die ze opvraten en ook dit is aangepast.
Voor mij zijn dit dusdanige dingen waardoor ik niet het volledige respect heb voor een Hamilton met al zijn kampioenschappen.
Die ene in de McLaren vindt ik waarschijnlijk die gene waar ik de meeste waardering heb, al die andere in die Mercedes beginnen voor mij een randje aanfluiting te krijgen.


Zondag de race om 20.10u en Nederlands elftal om 20.45u...zit zelfs te tobben om de F1 op te nemen.
Da's een lange tijd geleden voor mij dat ik er zo in staat mede door de huidige gang van zaken in de F1.
Zijn er hier meer F1 en voetbal liefhebbers die onderhand met het zelfde twijfelgevalletje zitten?



“Als je in een wagen wordt geplaatst moet je racen om te winnen. Een tweede of derde plaats is altijd onvoldoende”

[Bijgewerkt op: za, 08 juni 2019 14:19]

Dit bericht aan een moderator rapporteren

 
Re: RB15 en Honda berichtje. [bericht #26135 is een antwoord op bericht #26134] za, 08 juni 2019 14:49 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Sieper is op dit moment afwezig  Sieper
Berichten: 2008
Geregistreerd: juli 2017
GP winner

Nee hoor, F1. Dat voetbal is sowieso om des keizers baard.
 
Re: RB15 en Honda berichtje. [bericht #26136 is een antwoord op bericht #26134] za, 08 juni 2019 15:30 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Neo33 is op dit moment afwezig  Neo33
Berichten: 289
Geregistreerd: maart 2017
Formula 3

Als Max niet had gereden weet ik niet of ik dit F1 zou volgen. Richting einde 2010 was ik de interesse al een klein beetje verloren waarbij ik met name voor de ochtend races al niet meer opstond. In 2012 of 13 hadden we overigens wel een mooi seizoen met iets van 7 of 8 verschillende winnaars, je weet wel dat jaar dat zelfs Maldonado en Grosjean races wisten te winnen. En eigenlijk vanaf dat punt is het bergafwaarts.

Nu zal ik waarschijnlijk wel de puristen achter mij aan krijgen met het excuus dat je F1 volgt omdat je F1 fan bent. Nou ik dus niet, ik volg het alleen maar vanwege Senna/Jos/Max en vooral vanwege zijn of hun manier van rijden. En begrijp me niet verkeerd, ik volg de F1 al sinds eind jaren 80. En uiteraard zijn er wel meerdere seizoenen dat er 1 team dominant is geweest. Echter waren de wagens en rijders toen veel aansprekender dan hoe het er momenteel aan toe gaat.

Het hedendaagse "groen rijden" liften/coasten/banden sparen is gewoon niet mijn F1, dit doe je maar in het WEC of de FE ofzo. Maar goed ook hier zullen de meningen wel over verschillen. Er zal vast wel een reden zijn dat ik mijn liefde voor de Indycar weer heb terug gevonden. De afgelopen 3 races heb ik meer actie en onvoorspelbaarheid gezien dan dat je in een heel F1 seizoen zal zien. Coffee



 
Re: RB15 en Honda berichtje. [bericht #26138 is een antwoord op bericht #26134] za, 08 juni 2019 17:56 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
'Round the outside is op dit moment afwezig  'Round the outside
Berichten: 8
Geregistreerd: mei 2019
Karting

mk10 schreef op za, 08 juni 2019 14:19
Dejavu01 schreef op za, 08 juni 2019 13:32
Mercedes heeft de banden begepen door de truc om de auto 2018 in de laatste races te voorzien van sensoren specifiek voor de banden. Dit met het oog op de bandentests na Abu Dhabi waar alleen mocht worden gereden met de configuratie 2018. Mercedes deed dit als enige team en heeft daardoor dus een flinke voorsprong op de andere tema kunnen opbouwen qua data.
is exact mijn gedachte ( heel slim van ze), maar ik leef ondertussen ook met het gegeven dat als er iets niet lekker is voor de Mercedes auto dit aangepast wordt door de FIA.

Ze hebben die motor in 2014 bij die FIA door der strot geduwd, dit heeft ze lichtjaren voorsprong gegeven.
Vervolgens was er ook iets met te dunne maat velgen en niet ideaal was voor ze, banden die ze opvraten en ook dit is aangepast.
Voor mij zijn dit dusdanige dingen waardoor ik niet het volledige respect heb voor een Hamilton met al zijn kampioenschappen.
Die ene in de McLaren vindt ik waarschijnlijk die gene waar ik de meeste waardering heb, al die andere in die Mercedes beginnen voor mij een randje aanfluiting te krijgen.


Zondag de race om 20.10u en Nederlands elftal om 20.45u...zit zelfs te tobben om de F1 op te nemen.
Da's een lange tijd geleden voor mij dat ik er zo in staat mede door de huidige gang van zaken in de F1.
Zijn er hier meer F1 en voetbal liefhebbers die onderhand met het zelfde twijfelgevalletje zitten?

Zojuist een interview met Horner op Sky. Volgens Horner is alleen MB blij met het dunnere loopvlak. De 9 andere teams zouden weer terug willen naar het dikkere loopvlak omdat ze een auto hebben ontworpen die milder is voor de banden. Het zou "noble" zijn van Pirelli om terug te gaan naar het dikkere loopvlak.

Bizar dat de aanpassing van loopvlak alleen in het voordeel van MB is. Hoewel, het past wel in de trend dat regelwijzigingen steeds in het voordeel zijn van MB, olieverbranden langzaam mag worden afgebouwd, Bottas de boel mag ophouden in Monaco, etc..

Zeer teleurgesteld in de F1. Het had een mooi jaar kunnen worden: Hamilton in het begin van het jaar sneller, Max die punten maximaliseert, steeds sneller wordt, er overheen gaat en in de laatste race het WK nog net weet binnen te slepen. Of net niet. Daar had ik ook mee kunnen leven.

Maar helaas, de FIA (of eigenlijk MB) heeft anders beschikt. Hoeveel 1-2-tjes van MB gaan we nog krijgen?





Outsider
 
Re: RB15 en Honda berichtje. [bericht #26139 is een antwoord op bericht #26138] za, 08 juni 2019 18:05 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Sieper is op dit moment afwezig  Sieper
Berichten: 2008
Geregistreerd: juli 2017
GP winner

Max weer in verkeer, nu in die laatste chicane achter een Mercedes. Hij had 85 honderdste verloren op de P1 tijd in sector 1 en 2 en sector 3 is wel de probleemsector, maar geen 8 tienden 😉. Je zag hem nu ook duidelijk van het gas gaan, geen wallbrush in FP3 natuurlijk. De zeikers gaan al los over gisteren. Lewis zwijgen ze dan natuurlijk graag over.
 
Re: RB15 en Honda berichtje. [bericht #26140 is een antwoord op bericht #26139] za, 08 juni 2019 18:10 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Jip
Berichten: 1110
Geregistreerd: maart 2017
GP winner

Sieper schreef op za, 08 juni 2019 18:05
Max weer in verkeer, nu in die laatste chicane achter een Mercedes. Hij had 85 honderdste verloren op de P1 tijd in sector 1 en 2 en sector 3 is wel de probleemsector, maar geen 8 tienden 😉. Je zag hem nu ook duidelijk van het gas gaan, geen wallbrush in FP3 natuurlijk. De zeikers gaan al los over gisteren. Lewis zwijgen ze dan natuurlijk graag over.
Waarom zit Max telkens in verkeer? Is dat toeval of moet RB hem op een beter moment de boon op laten gaan, hoor t heel veel de laatste tijd.
 
Re: RB15 en Honda berichtje. [bericht #26141 is een antwoord op bericht #26140] za, 08 juni 2019 18:17 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Sieper is op dit moment afwezig  Sieper
Berichten: 2008
Geregistreerd: juli 2017
GP winner

Toeval, die laatste chicane is net een sluis, zeker wanneer men daar gaat wachten op elkaar is er geen pijl op te trekken. Plus Max gaat altijd laat om optimale omstandigheden te hebben, dan is de kans op verkeer groter. Maar de data is ook natuurgetrouwer em met de FPs win je de wedstrijd niet. Het is maar afstellen.

[Bijgewerkt op: za, 08 juni 2019 18:17]

Dit bericht aan een moderator rapporteren

 
Re: RB15 en Honda berichtje. [bericht #26142 is een antwoord op bericht #26139] za, 08 juni 2019 18:19 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
bernuldi is op dit moment afwezig  bernuldi
Berichten: 406
Geregistreerd: maart 2017
Formula 3

Sieper schreef op za, 08 juni 2019 18:05
Max weer in verkeer, nu in die laatste chicane achter een Mercedes. Hij had 85 honderdste verloren op de P1 tijd in sector 1 en 2 en sector 3 is wel de probleemsector, maar geen 8 tienden 😉. Je zag hem nu ook duidelijk van het gas gaan, geen wallbrush in FP3 natuurlijk. De zeikers gaan al los over gisteren. Lewis zwijgen ze dan natuurlijk graag over.
Welke zeikerds?


Gr bernuldi (die blij is met de mogelijkheid een handtekening toe te voegen)
 
VT 3 een seconde off the pace? [bericht #26143 is een antwoord op bericht #26010] za, 08 juni 2019 18:24 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
duif is op dit moment afwezig  duif
Berichten: 118
Geregistreerd: maart 2017
Formula 3

VT 3 was wederom exemplarisch voor RBR:
Veel te weinig track time benutten terwijl je toch al tijd had ingeleverd in VT 2 bij Max, maar nu komen ze ook nog ernstig snelheid te kort, is de RB15 volgens Max slechter dan die van vorige jaar en geeft ook Honda aan zich te hebben verslikt in de snelheid van de concurrentie.

Al met al ga ik niet met veel vertrouwen de kwalificatie bekijken. Een verloren weekend, mits Ferrari en Mercedes hun eigen glazen ingooien.



When nothing goes right, go left
 
Re: VT 3 een seconde off the pace? [bericht #26144 is een antwoord op bericht #26143] za, 08 juni 2019 18:49 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Wet! is op dit moment afwezig  Wet!
Berichten: 461
Geregistreerd: maart 2017
Formula 3

Max moest banden sparen voor de race. Dan kun je al je banden wel opbranden in een training, maar dan kom je nog steeds geen steek verder.

Let it rain, rain, rain!!
 
Re: VT 3 een seconde off the pace? [bericht #26145 is een antwoord op bericht #26144] za, 08 juni 2019 19:04 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Sieper is op dit moment afwezig  Sieper
Berichten: 2008
Geregistreerd: juli 2017
GP winner

Hij heeft evenveel setjes gebruikt als iedereen, ze hebben er gewoon niet superveel. Wat RBR altijd doet is wachten tot de baan schoner is, dan zijn de trackcondities dichter bij de Q omstandigheden en dan haal je dus het meeste betrouwbare data uit de banden.

Je komt wat eerder in verkeer en bij problemen heb jebgeen tijd meer, dat zijn de (potentiële) nadelen.

Ik denk wel dat ze er dichtbij zitten eigenlijk. Dat zou dan hier alsnog een P5 kunnen zijn maar zo liggen de kaarten nu.

[Bijgewerkt op: za, 08 juni 2019 19:06]

Dit bericht aan een moderator rapporteren

 
Re: VT 3 een seconde off the pace? [bericht #26146 is een antwoord op bericht #26145] za, 08 juni 2019 19:14 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Jip
Berichten: 1110
Geregistreerd: maart 2017
GP winner

Sieper schreef op za, 08 juni 2019 19:04
Hij heeft evenveel setjes gebruikt als iedereen, ze hebben er gewoon niet superveel. Wat RBR altijd doet is wachten tot de baan schoner is, dan zijn de trackcondities dichter bij de Q omstandigheden en dan haal je dus het meeste betrouwbare data uit de banden.

Je komt wat eerder in verkeer en bij problemen heb jebgeen tijd meer, dat zijn de (potentiële) nadelen.

Ik denk wel dat ze er dichtbij zitten eigenlijk. Dat zou dan hier alsnog een P5 kunnen zijn maar zo liggen de kaarten nu.
Red Bull doet dit elk weekend en het pakt heel vaak niet goed uit, ze hebben wel vaak dat een FP sessie niet goed uitpakt. Misschien moeten ze daar is naar kijken.
 
Re: VT 3 een seconde off the pace? [bericht #26147 is een antwoord op bericht #26144] za, 08 juni 2019 19:15 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
mk10 is op dit moment afwezig  mk10
Berichten: 136
Geregistreerd: maart 2017
Formula 3

Ach, misschien voor de verandering vandaag 1 of 2 Ferrari's op de 1e startrij.
En waarschijnlijk heel wat mensen die een gat in de lucht springen omdat Mercedes een keer geklopt wordt.
Precies....een keer.

Vrije training 3 heeft Ziggo al om zeep geholpen met het commentatorgebeuren.
De kwalificatie is veelzeggend, want die kan je haast wel van te voren invullen.
De race is vooral lift en coast, Mercedes die het kunstmatig leuk probeert te houden en vooral hun 2e man als bodyguard gebruiken.
Je hoopt op een verrassing, maar komt vaak bedrogen uit.
En als het spannend wordt komt er vaak een straf waar niemand wijzer van wordt.

Hopelijk schrikt de F1 wakker als de kijkcijfers wereldwijd gaan dalen...minder toeschouwers naar GP's komen.
De F1 leeft door Max, maar krijg wel steeds vaker de gedachte dat hij de functie van pacemaker heeft en zodra die wegvalt het hart langzaam afsterft.


“Als je in een wagen wordt geplaatst moet je racen om te winnen. Een tweede of derde plaats is altijd onvoldoende”
 
Re: VT 3 een seconde off the pace? [bericht #26148 is een antwoord op bericht #26147] za, 08 juni 2019 19:26 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
CF230 is op dit moment afwezig  CF230
Berichten: 76
Geregistreerd: mei 2017
Karting

Zou mooi zijn, FER op 1 en 2, maar vrees toch dat Merc in Q3 nog wel wat extra's kan brengen... Max normaal gesproken p5, hoop dat ie binnen 0,5 sec van p1 zit...
 
Re: VT 3 een seconde off the pace? [bericht #26149 is een antwoord op bericht #26148] za, 08 juni 2019 19:31 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Sieper is op dit moment afwezig  Sieper
Berichten: 2008
Geregistreerd: juli 2017
GP winner

Ik ben alleen bang (daar heb je hem weer) voor track limits in die bocht 8-9 (die dikke kerb waar Max steeds overheen rijd) hij zit dan met 4 wielen buiten de witte strepen.
 
Nieuwe MGU-K voor Stroll. ICE failure. [bericht #26150 is een antwoord op bericht #26010] za, 08 juni 2019 19:49 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Wouter
Berichten: 2446
Geregistreerd: maart 2017
GP winner

Nieuwe MGU-K voor Stroll en de oude spec 1 motor er weer in. (Albert Fabrega)
Mercedes heeft bevestigd dat het een fout in de nieuwe ICE was.

Citaat:
Andrew Benson @andrewbensonf1
·
Stroll had an engine failure, Mercedes confirm. In the internal combustion engine. His entire engine will have to be changed. As yet, Mercedes don't know the cause and therefore don't know if it has ramifications beyond Stroll. Remember all Merc-engined cars have new PUs.

Stroll's engine failure was on an out lap. Mercedes looking into it. It's inevitably a concern for the rest of the cars
 
Re: VT 3 een seconde off the pace? [bericht #26151 is een antwoord op bericht #26145] za, 08 juni 2019 20:13 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
MadMax is op dit moment afwezig  MadMax
Berichten: 464
Geregistreerd: maart 2017
Formula 3

Max zijn snelste tijd in VT3 was op mediums in een run van 8 rondjes dus valt allemaal wel mee.....
 
Re: VT 3 een seconde off the pace? [bericht #26152 is een antwoord op bericht #26151] za, 08 juni 2019 20:21 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Sieper is op dit moment afwezig  Sieper
Berichten: 2008
Geregistreerd: juli 2017
GP winner

Max pakte P2 in de Q1, later (track evolueert weer als een malle) gingen ze daar nog overheen maar hij zit er echt dichtbij!
 
Re: VT 3 een seconde off the pace? [bericht #26153 is een antwoord op bericht #26152] za, 08 juni 2019 20:41 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Sieper is op dit moment afwezig  Sieper
Berichten: 2008
Geregistreerd: juli 2017
GP winner

.....
 
Redbull: PRUTSERS [bericht #26154 is een antwoord op bericht #26010] za, 08 juni 2019 20:41 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
a1ring is op dit moment afwezig  a1ring
Berichten: 23
Geregistreerd: maart 2017
Karting

Groete zucht
 
Re: VT 3 een seconde off the pace? [bericht #26155 is een antwoord op bericht #26152] za, 08 juni 2019 20:42 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Zerobyte
Berichten: 396
Geregistreerd: maart 2017
Formula 3

Man man man wat een pannenkoeken bij Red Bull waarom zolang wachten .
Krijg hier echt de piep van.

[Bijgewerkt op: za, 08 juni 2019 20:45]

Dit bericht aan een moderator rapporteren

 
Re: VT 3 een seconde off the pace? [bericht #26156 is een antwoord op bericht #26155] za, 08 juni 2019 20:43 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
SuperKuup is op dit moment afwezig  SuperKuup
Berichten: 44
Geregistreerd: juli 2017
Karting

Wat een knoeiers bij RBR!!! Boink
 
Re: FORMULA 1 2019 PIRELLI GRAND PRIX DU CANADA [bericht #26157 is een antwoord op bericht #26010] za, 08 juni 2019 20:43 Naar vorige berichtNaar vorige bericht
Nickela is op dit moment afwezig  Nickela
Berichten: 101
Geregistreerd: maart 2017
Formula 3

Lekker dan. Super goed gedaan RB.

imwithstupid

 
Vorige onderwerp: FORMULA 1 2019 GRAND PRIX DE MONACO
Volgende onderwerp: Line up 2020
Naar forum gaan: