Verstappen forum
forum.verstappen.nl

Startpagina » Verstappen » Max & Jos Verstappen » FORMULA 1 2019 GRAND PRIX DE MONACO (23-16 Mei)
Re: Een verloren training lijkt mij [bericht #25769 is een antwoord op bericht #25763] do, 23 mei 2019 22:18 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Mark is op dit moment afwezig  Mark
Formula 3

Sieper schreef op do, 23 mei 2019 21:39
Ik hoop dat het goed komt, ik zat al tussen hoop en vrees, nou blijkt dat Max er tóch (zoals ik hoopte) bij zat en pats, daar staan we weer in de garage.

Nou, ik zal maar weer vasthouden aan hoop.
Sorry maar doet dat maar liever niet. Jij hebt jezelf blijkbaar aangepraat dat Max mee doet voor de pole terwijl dat niet de verwachting was en dat er nu ook niet in lijkt te zitten. De kans daarop lijkt erg klein.

Zet die hoop nou eens uit je hoofd, ook na Q1 en Q2 morgen... Ik zou gewoon op P3 rekenen en alles meer is winst...

Ik bedoel het niet zo hard als het klinkt maar je bent behoorlijk gefrustreerd de laatste tijd...

Re: Een verloren training lijkt mij [bericht #25770 is een antwoord op bericht #25769] do, 23 mei 2019 22:34 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Sieper is op dit moment afwezig  Sieper
GP winner

Ik vind van niet, alleen er zijn een aantal momenten in een seizoen dat je hoop hebt, en mág hebben. Bij de start, 1e weekend. Iedereen praat wel maar pas dan blijkt wie er snel is. Daarna kwam de Spanje update, iedereen kan wel zeggen het wordt niks, maar dat hoeft helemaal niet, dat zien we daar pas echt (iig erg dicht bij Ferrari gekomen). En nu dan Monaco, dit was vorig seizoen het enige circuit waar RBR echt een voordeel had. Dan hoop ik gewoon weer en ja, dan is de teleurstelling groot, zeker als hij er toch bij zit en er weer andere ellende is. Ik blijf ook gewoon nog wel hoop houden voor deze qualy.

De verdere races, daar zal merc de aankomende tijd er voor staan, maar hier houd ik nog steeds even hoop. En ja daar hoort dan ook teleurstelling en zelfs wat frustratie bij als het mislukt / Max weer in de garage staat, metname daar hoopte ik vanaf te zijn.

Overigens, ik ben er van overtuigd dat Max het verdient om om de titel te kunnen strijden. Liefst bij RBR wat mij betreft. Ik wil nog best een jaar wachten, maar als het verhaal is dat RBR een subtopper is en je niet eens mag hopen op meer en we daar maar vrede mee moeten hebben dan wordt het misschien echt wel tijd om na afloop dit contract verder te kijken.

[Bijgewerkt op: do, 23 mei 2019 22:39]

Dit bericht aan een moderator rapporteren

RB15 vs W10. [bericht #25771 is een antwoord op bericht #25767] do, 23 mei 2019 22:38 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Wouter
GP winner

Ik zat ook zojuist onboard beelden te bekijken en mij viel iets op bij Max zijn wagen en Bottas zijn wagen.
Als beiden naar links sturen in de bocht lijkt het of de ophanging van de RB15 bijna (of) helemaal niet beweegt.
Bij de Mercedes gaat deze duidelijk naar boven in de bocht of als je naar de rechter band kijkt lijkt de wagen te zakken.
Gezichtsbedrog of is er tóch verschil? Iemand?

Max: https://streamable.com/xgiez

Bottas: https://streamable.com/66x9w

[Bijgewerkt op: do, 23 mei 2019 22:41]

Re: RB15 vs W10. [bericht #25772 is een antwoord op bericht #25771] do, 23 mei 2019 22:42 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
GP winner

Die bocht in Monaco is wel een extreme, sommige auto's worden daar een driewieler. Dat zou best een normaal set-up iets kunnen zijn wat Bottas wagen daar laat zien.

Re: Een verloren training lijkt mij [bericht #25773 is een antwoord op bericht #25770] do, 23 mei 2019 23:03 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
ForzaOlanda is op dit moment afwezig  ForzaOlanda
Formula 3

Sieper schreef op do, 23 mei 2019 22:34
Ik vind van niet, alleen er zijn een aantal momenten in een seizoen dat je hoop hebt, en mág hebben. Bij de start, 1e weekend. Iedereen praat wel maar pas dan blijkt wie er snel is. Daarna kwam de Spanje update, iedereen kan wel zeggen het wordt niks, maar dat hoeft helemaal niet, dat zien we daar pas echt (iig erg dicht bij Ferrari gekomen). En nu dan Monaco, dit was vorig seizoen het enige circuit waar RBR echt een voordeel had. Dan hoop ik gewoon weer en ja, dan is de teleurstelling groot, zeker als hij er toch bij zit en er weer andere ellende is. Ik blijf ook gewoon nog wel hoop houden voor deze qualy.

De verdere races, daar zal merc de aankomende tijd er voor staan, maar hier houd ik nog steeds even hoop. En ja daar hoort dan ook teleurstelling en zelfs wat frustratie bij als het mislukt / Max weer in de garage staat, metname daar hoopte ik vanaf te zijn.

Overigens, ik ben er van overtuigd dat Max het verdient om om de titel te kunnen strijden. Liefst bij RBR wat mij betreft. Ik wil nog best een jaar wachten, maar als het verhaal is dat RBR een subtopper is en je niet eens mag hopen op meer en we daar maar vrede mee moeten hebben dan wordt het misschien echt wel tijd om na afloop dit contract verder te kijken.

mooi gezegd, hoop doet leven.
P3 in de kwali zou al top zijn, want ze zijn nog altijd het 3de team. En dan een race waar de Mercedessen in de fout gaan, en Max er met de buit vandoor gaat.

Re: RB15 vs W10. [bericht #25774 is een antwoord op bericht #25771] do, 23 mei 2019 23:09 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Formula 3

Wouter schreef op do, 23 mei 2019 22:38
Ik zat ook zojuist onboard beelden te bekijken en mij viel iets op bij Max zijn wagen en Bottas zijn wagen.
Als beiden naar links sturen in de bocht lijkt het of de ophanging van de RB15 bijna (of) helemaal niet beweegt.
Bij de Mercedes gaat deze duidelijk naar boven in de bocht of als je naar de rechter band kijkt lijkt de wagen te zakken.
Gezichtsbedrog of is er tóch verschil? Iemand?

Max: https://streamable.com/xgiez

Bottas: https://streamable.com/66x9w
je ziet duidelijk bij de laatste stuuruitslag, de stuurstang iets omhoog gaan,waardoor die wielen extra camber krijgen. een van de geheimen van Mercedes?

Re: Een verloren training lijkt mij [bericht #25775 is een antwoord op bericht #25773] do, 23 mei 2019 23:10 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
GP winner

Keerzijde is wel elke keer de teleurstelling maar ik ben volgens mij niet totaal onrealistisch, voor mij waren deze drie momenten die van "high hopes". Mocht ik zaterdag weer erg teleurgesteld raken dan zal ik proberen het hier zo min mogelijk neer te pennen.

Re: Een verloren training lijkt mij [bericht #25776 is een antwoord op bericht #25775] do, 23 mei 2019 23:39 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Mark is op dit moment afwezig  Mark
Formula 3

Ik vind Max ook geweldig rijden en imo zelfs beter dan Hamilton, dus ja hij verdient meer en ik hoop ook dat dat er een keer uitkomt en dan heb ik het niet over af een toe een race winnen.

Het is sowieso erg jammer dat de laatste jaren de auto steeds belangrijker is geworden en de coureur steeds minder belangrijk. De auto's zijn echt veel te simpel om te besturen, dat zag je wel aan mazepin

Edit: Mazepin vandaag wel weer op 1.4s van teamgenoot de Vries die de F1 teams niet hoeven te hebben maar rijdt in een Mercedes wel toptijden

[Bijgewerkt op: do, 23 mei 2019 23:41]

Re: Een verloren training lijkt mij [bericht #25777 is een antwoord op bericht #25776] vr, 24 mei 2019 00:02 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
GP winner

Ja, Cream. Cash Rules Everything Around Me.

Misschien is het ook wel onrealistisch van me om te verwachten dat RBR met haar budget (dat natuurlijk wel groot is) écht kan knokken met Mercedes. Dat is niet alleen in de autosport zo, geld wordt steeds maar belangrijker.

De vraag is hoe veel Honda het echt waard is/mag zijn. Voor Mercedes is winnen in de F1 een enorme merk/imago boost. Ik geloof niet dat het voor Honda nu zó veel waard zal zijn. Mensen kopen geen luxe "AMG" Honda's bij winst in de F1. Bij Mercedes werkt het wel zo, die ster glanst door overwinningen.

Mazepin zat wel op 2 compounds zachter daar in Spanje, dat moet je wel meerekenen. En hij parkeerde er ook één in de muur, dus hij nam veel risico, dan ben je ook iets sneller (wanneer het goed uitpakt).

[Bijgewerkt op: vr, 24 mei 2019 00:04]

Re: Een verloren training lijkt mij [bericht #25778 is een antwoord op bericht #25777] vr, 24 mei 2019 06:45 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
spark is op dit moment afwezig  spark
Formula 1

Sieper schreef op vr, 24 mei 2019 00:02
Ja, Cream. Cash Rules Everything Around Me.

Misschien is het ook wel onrealistisch van me om te verwachten dat RBR met haar budget (dat natuurlijk wel groot is) écht kan knokken met Mercedes. Dat is niet alleen in de autosport zo, geld wordt steeds maar belangrijker.

De vraag is hoe veel Honda het echt waard is/mag zijn. Voor Mercedes is winnen in de F1 een enorme merk/imago boost. Ik geloof niet dat het voor Honda nu zó veel waard zal zijn. Mensen kopen geen luxe "AMG" Honda's bij winst in de F1. Bij Mercedes werkt het wel zo, die ster glanst door overwinningen.

Mazepin zat wel op 2 compounds zachter daar in Spanje, dat moet je wel meerekenen. En hij parkeerde er ook één in de muur, dus hij nam veel risico, dan ben je ook iets sneller (wanneer het goed uitpakt).
Core business van Mercedes, Ferrari, Renault en Mclaren. Het ontwerpen/ontwikkelen/produceren/verkopen van (super)auto's. Core business van RB, verkoop van blikjes. Budget van Mercedes: elk moertje en boutje wordt, een beetje simpel gezegd, standaard vervangen na elke wedstrijd. Versleten of niet is niet aan de orde, het wordt gewoon vervangen. Er wordt 24/7 door ontwikkeld en gewerkt. Dat is gewoon de realiteit. Dan vind ik het nog ongelovelijk knap wat RB en TR presteren.

RB15 vs W10. Mercedes' front Suspension Analysis. [bericht #25779 is een antwoord op bericht #25772] vr, 24 mei 2019 09:07 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Wouter
GP winner

Sieper schreef op do, 23 mei 2019 22:42
Die bocht in Monaco is wel een extreme, sommige auto's worden daar een driewieler. Dat zou best een normaal set-up iets kunnen zijn wat Bottas wagen daar laat zien.

Dat blijkt dus geen normale setup te zijn. Een technicus heeft de onboard beelden van Bottas bekeken en uitgelegd.
Hier de uitleg bij de afbeelding. Geen gezichtsbedrog dus, de wagen zakt! Het schijnt legaal te zijn.
Waarom heeft RBR dat niet?! Confused

Citaat:
Mercedes' front Suspension Analysis❗
___
🇬🇧🔹Slow turns were the weakest aspect in the Mercedes W9 and specially the W8, their long wheelbase (longest of the grid) was a problem in slow tracks like Monaco, as their pressure center moves backwards a lot as speed decreases, generating understeer due to the loss of front downforce❗
🔹Before the start of the 2018 season, FIA introduced a new technical regulation (after Ferrari's suggestion) that limited the hight variation of the floor (front) with the variation of the direction angle. Therefore since 2018, a suspension system called "Pushrod on Upright" is legal❗
🔹Ferrari tested this system later on during the 2018 season, but isn't using it this year. However, Mercedes noticed that this system was perfect to solve their slow turn problems in 2019❗
🔹In the video, you can see how the W10 moves down significantly when the turning angle is at its maximum in the Monaco hairpin❗

Nogmaals video onboard Bottas. https://streamable.com/66x9w

https://scontent-amt2-1.cdninstagram.com/vp/3757f6eba1194047f4e2f28cd3aca9ac/5D7FADD1/t51.2885-15/e35/60681658_810563542651385_8883234011086712097_n.jpg?_nc_ht=scontent-amt2-1.cdninstagram.com

Div uitslagen VT1 en VT2. [bericht #25780 is een antwoord op bericht #25622] vr, 24 mei 2019 09:19 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Wouter
GP winner

De race simulatie maakt in Monaco niet veel uit, want je moet het tempo van je voorganger aanhouden. Toch maar een overzicht.

https://scontent-amt2-1.cdninstagram.com/vp/8eafae0972d41c287f814bc8cf78b4f8/5D9C08C7/t51.2885-15/e35/61518149_140225477147769_2298487253074262270_n.jpg?_nc_ht=scontent-amt2-1.cdninstagram.com

https://scontent-amt2-1.cdninstagram.com/vp/21af8487e9c5b96abffea6c77f3a0eda/5D787A04/t51.2885-15/e35/60817043_133164664533063_2037257402961279895_n.jpg?_nc_ht=scontent-amt2-1.cdninstagram.com

Re: Div uitslagen VT1 en VT2. [bericht #25783 is een antwoord op bericht #25780] vr, 24 mei 2019 13:25 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
RazorBiteXL
Formula 3

Conclusie: de race pace van Verstappen is het snelst van allemaal! ;)

Re: Div uitslagen VT1 en VT2. [bericht #25788 is een antwoord op bericht #25783] vr, 24 mei 2019 15:24 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
peter-w
Formula 3

Inderdaad. Die ging te snel voor waarneming. hupmax

Goed nieuws vanuit Renault. [bericht #25790 is een antwoord op bericht #25622] vr, 24 mei 2019 21:58 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Wouter
GP winner

Goed nieuws vanuit Renault. Twee artikelen met uitspraken van Abiteboul.
Een artikel op het Nederlandse Motorsport en een veeeel langer artikel op het Duitse AMuS.

https://nl.motorsport.com/f1/news/renault-fundamenteel-probl eem-drijfstang-cyril-abiteboul/4394789/

Citaat:
Nadat ze aanvankelijk niet op volle kracht mochten draaien in Spanje, heeft Renault nu besloten dat ze in Monaco wel voluit mogen gaan.

"We hebben ons deze winter volledig kunnen focussen op het winnen van vermogen zodat we weer competitief kunnen worden", zegt Abiteboul. "Dat houdt in dat we bewust gekozen hebben voor performance en dat is ten koste gegaan van onze betrouwbaarheid. Het betekent dat we een aantal motoren die we eigenlijk op de testbank hadden moeten proberen voor de betrouwbaarheid, ingezet hebben om extra vermogen te vinden. Hierdoor hadden we wat betreft vermogen een goede start van dit seizoen, maar de betrouwbaarheid was ondermaats. Uiteindelijk speelden daar dus twee zaken: het verhaal rond de MGU-K is bekend en daarnaast was er de kapotte drijfstang, waarmee Nico in Bahrein uitviel. Dat is een fundamenteel onderdeel waarvan je niet wil dat het kapot gaat."

Abiteboul verklaart dat de motorproblemen hebben gezorgd voor mindere prestaties in Shanghai en Baku en dat het team geen plan B klaar had liggen om snel te reageren. Toch heeft de Fransman er nu alle vertrouwen in dat het volledige potentieel van de power unit weer gebruikt kan worden. "We hebben in Barcelona een stap gezet, we wilden daar eerst nog wat feedback verzamelen. We hebben inspecties gedaan en wilden zeker weten dat alles goed was. Dit weekend maken we nog een stap waardoor we feitelijk weer net zo competitief zijn als aan het begin van het seizoen, toen we redelijk sterk waren. Om het in perspectief te plaatsen hadden we de afgelopen twaalf maanden het plan om 50 kW vermogen te winnen. Daarvan hebben we de eerste 40 gehaald en we proberen er nog 10 bij te krijgen dit seizoen.

forumpliesie Uit onze analyses blijkt dat we ons in racetrim nu kunnen meten met Ferrari en Mercedes, maar dat Ferrari in de kwalificatie nog een voorsprong heeft. En vanaf dit weekend zitten we weer op dat niveau [dankzij de gevonden verbeteringen]."

https://www.auto-motor-und-sport.de/formel-1/renaul-neustart -gp-frankreich-2019/

Citaat:
Über den Winter 54 PS gefunden.

Abiteboul honoriert, dass die Motorabteilung über den Winter 40 Kilowatt (54 PS) gefunden hat. Ziel für die ganze Saison waren 50 kW (68 PS), was im Verlauf der Saison noch erreicht werden soll. „Im Rennen haben wir die gleiche Leistung wie Mercedes und Ferrari. Nur im Qualifikations-Modus ist uns Ferrari noch überlegen." Im Vergleich zu 2016 sei das ein wahrer Quantensprung, so Abiteboul.

Seit Monte Carlo kann Renault wieder auf die Leistung wie zum Saisonbeginn zugreifen. Für das elfte Rennen der Saison (Budapest), vielleicht aber schon das neunte (Silverstone) verspricht Abiteboul den letzten 10-Kilowatt-Schritt wie vor der Saison geplant.

„Wenn wir beim Motor in der Lage sind, unsere Ziele zu erreichen, sollten wir das auch beim Chassis tun."

Da sind die Probleme allerdings etwas anders gelagert. Die Entwicklungsschritte kommen nicht schnell genug ans Auto. „Wir sind nicht effizient genug. Es dauert zu lange, bis Aerodynamik-Upgrades über die Designabteilung in die Produktion kommen."

Abiteboul führt das darauf zurück, dass die Truppe in Enstone zu schnell gewachsen ist. „Wir haben dort in den letzten drei Jahren von 450 auf 750 Leute aufgestockt. Leider ist die Organisation nicht entsprechend mitgewachsen. Die Arbeitsprozesse und die Arbeitsmoral sind auf dem Stand von 450 Leuten stehengeblieben."

Re: Goed nieuws vanuit Renault. [bericht #25791 is een antwoord op bericht #25790] vr, 24 mei 2019 22:05 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
raymondwitvoet is op dit moment afwezig  raymondwitvoet
Formula 3

16 en 17 in VT 2, yep het gaat top daar met het vermogen.... Laughing Laughing Laughing Laughing

Einfach Kurven Machen

Re: RB15 vs W10. Mercedes' front Suspension Analysis. [bericht #25792 is een antwoord op bericht #25779] vr, 24 mei 2019 22:23 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Roelof is op dit moment afwezig  Roelof
Formula 3

Wouter schreef op vr, 24 mei 2019 09:07
Sieper schreef op do, 23 mei 2019 22:42
Dat blijkt dus geen normale setup te zijn. Een technicus heeft de onboard beelden van Bottas bekeken en uitgelegd.
Hier de uitleg bij de afbeelding. Geen gezichtsbedrog dus, de wagen zakt! Het schijnt legaal te zijn.
Waarom heeft RBR dat niet?! Confused

Citaat:
Mercedes' front Suspension Analysis❗
___
🇬🇧🔹Slow turns were the weakest aspect in the Mercedes W9 and specially the W8, their long wheelbase (longest of the grid) was a problem in slow tracks like Monaco, as their pressure center moves backwards a lot as speed decreases, generating understeer due to the loss of front downforce❗
🔹Before the start of the 2018 season, FIA introduced a new technical regulation (after Ferrari's suggestion) that limited the hight variation of the floor (front) with the variation of the direction angle. Therefore since 2018, a suspension system called "Pushrod on Upright" is legal❗
🔹Ferrari tested this system later on during the 2018 season, but isn't using it this year. However, Mercedes noticed that this system was perfect to solve their slow turn problems in 2019❗
🔹In the video, you can see how the W10 moves down significantly when the turning angle is at its maximum in the Monaco hairpin❗
Nogmaals video onboard Bottas. https://streamable.com/66x9w

https://scontent-amt2-1.cdninstagram.com/vp/3757f6eba1194047f4e2f28cd3aca9ac/5D7FADD1/t51.2885-15/e35/60681658_810563542651385_8883234011086712097_n.jpg?_nc_ht=scontent-amt2-1.cdninstagram.com

Klinkt een beetje als dit systeem:

https://youtu.be/ubxy_5T58W4

Een jaar geleden voor het eerst gezien en sinds afgelopen winter leverbaar. Het verschuift de montagebrug van de dempers met het sturen waardoor het ook aan 1 kant de ophanging omhoog trekt en de andere kant omlaag duwt.

Re: RB15 vs W10. Mercedes' front Suspension Analysis. [bericht #25793 is een antwoord op bericht #25792] vr, 24 mei 2019 23:14 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Mulder is op dit moment afwezig  Mulder
Formula 3

Ik erger mij weer rot aan onze zogenaamde F1 journalisten..Als Max nu zegt dat tweede rij maximaal is dan vraag je toch meteen "hoezo, je staat 2e in de eerste vrije training, waarom geen 1e rij?"

Re: Goed nieuws vanuit Renault. [bericht #25794 is een antwoord op bericht #25791] za, 25 mei 2019 00:01 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
peter-w
Formula 3

Da,s strategie.. Heb beste bewaren ze voor het laatste. lol lol

Re: Goed nieuws vanuit Renault. [bericht #25797 is een antwoord op bericht #25794] za, 25 mei 2019 11:35 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Formula 3

Dat zal het zijn lol

Echt verrot dat RB dit jaar niet zo sterk is als normaal in Monaco..maar stiekem hoop ik nog steeds op een wondertje en de 1e pole voor Max.

Re: RB15 vs W10. Mercedes' front Suspension Analysis. [bericht #25799 is een antwoord op bericht #25793] za, 25 mei 2019 11:55 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
GP winner

Mulder schreef op vr, 24 mei 2019 23:14
Ik erger mij weer rot aan onze zogenaamde F1 journalisten..Als Max nu zegt dat tweede rij maximaal is dan vraag je toch meteen "hoezo, je staat 2e in de eerste vrije training, waarom geen 1e rij?"
Nou, dat vroeg Olav toch ook wel? Antwoord van Max was dat Lewis op oudere banden zat, met een flat spot (en hij die tijd al eerder in de training zette). Daarna zei hij dat Mercedes dus te sterk zou zijn (naar zijn verwachting). Hij weet natuurlijk zelf wel hoe diep hij al heeft moeten gaan.

We gaan het zien. Op naar FP3.

Lecerc: Reprimand [bericht #25801 is een antwoord op bericht #25622] za, 25 mei 2019 14:03 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Jip
GP winner

Leclerc komt er mee weg, en krijgt alleen een reprimand. Kan dus meevechten voor pole:

https://pbs.twimg.com/media/D7aT-3qWwAAZ36J.jpg

Re: Lecerc: Reprimand [bericht #25802 is een antwoord op bericht #25801] za, 25 mei 2019 14:13 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Wouter
GP winner

Jip schreef op za, 25 mei 2019 14:03
Leclerc komt er mee weg, en krijgt alleen een reprimand. Kan dus meevechten voor pole:

Ik had niet anders verwacht. Kreeg Ricciardo voor hetzelfde niet drie plaatsen gridstraf?
Leclerc krijgt dat als geboren en getogen Monegast natuurlijk niet in zijn thuis race.

Re: Lecerc: Reprimand [bericht #25803 is een antwoord op bericht #25802] za, 25 mei 2019 14:14 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
GP winner

Hij was er toen het net gebeurde. Heeft wel afgeremd. Het blijft een moeilijk verhaal met straffen. De een krijgt ze wel de ander niet.

Slechts 2 Mercedessen in de top 10 VT3.. [bericht #25804 is een antwoord op bericht #25622] za, 25 mei 2019 14:22 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
sanchez is op dit moment afwezig  sanchez
Formula 3

2 * Mercedes, 4 * Honda en 4 * Ferrari.
Toch een teken dat de Mercedes motor ook niet alleenbepalend is.
Sterk van Honda hoor, maar ja wel een circuit waar de power er wat minder toe doet.

Raised on F1GP1, matured on F1GP2

Re: Lecerc: Reprimand [bericht #25805 is een antwoord op bericht #25802] za, 25 mei 2019 14:27 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Jip
GP winner

Wouter schreef op za, 25 mei 2019 14:13
Jip schreef op za, 25 mei 2019 14:03
Ik had niet anders verwacht. Kreeg Ricciardo voor hetzelfde niet drie plaatsen gridstraf?
Leclerc krijgt dat als geboren en getogen Monegast natuurlijk niet in zijn thuis race.
Dat van Ricciardo was onder een rode vlag volgens mij, hoorde net op Sky dat hier geen precedent voor is. Alsin nog nooit heeft iemand in de training tijdens een VSC de delta overboken, de stewards had dus beetje vrij spel hier. Opzich zorg t wel voor meer actie.

Problemen bij Max [bericht #25806 is een antwoord op bericht #25622] za, 25 mei 2019 14:54 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Jip
GP winner

Problemen bij Max zijn auto. Zijn vloer ligt eraf en ze zijn hard aan het sleutelen, zojuist op Sky?

Quali Monaco [bericht #25807 is een antwoord op bericht #25806] za, 25 mei 2019 16:06 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Riempie is op dit moment afwezig  Riempie
Karting

Niet slecht gereden van Max, top gedaan! Echter tegen de power van Mercedes...morgen weer een MB 1-2...ben er inmiddels wel klaar mee. Q3 motorpower weer omhoog (zie S1) en fluitend naar pole. Morgen rijdt dit treintje weer naar de finish....hopelijk daarmee podium voor Max. Gemaximaliseerd...maar toch een leeg gevoel...nee, F! is wel eens spannender geweest....jammer hoor! Go Max hupmax

Re: Quali Monaco [bericht #25808 is een antwoord op bericht #25807] za, 25 mei 2019 16:10 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
GP winner

Max moet morgen een overcut op Bottas proberen. Hopelijk komt die 50 -70 party mode pk van ook Honda er nog aan.

Re: Quali Monaco [bericht #25809 is een antwoord op bericht #25807] za, 25 mei 2019 16:51 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
bernuldi is op dit moment afwezig  bernuldi
Formula 3

Riempie schreef op za, 25 mei 2019 16:06
Niet slecht gereden van Max, top gedaan! Echter tegen de power van Mercedes...morgen weer een MB 1-2...ben er inmiddels wel klaar mee. Q3 motorpower weer omhoog (zie S1) en fluitend naar pole. Morgen rijdt dit treintje weer naar de finish....hopelijk daarmee podium voor Max. Gemaximaliseerd...maar toch een leeg gevoel...nee, F! is wel eens spannender geweest....jammer hoor! Go Max hupmax
Denk dat Max er dichterbij had kunnen zitten. Q3 verliep niet optimaal. In de race Bottas onder druk zetten en wie weet wat er mogelijk is.

Gr bernuldi (die blij is met de mogelijkheid een handtekening toe te voegen)

Re: Quali Monaco [bericht #25810 is een antwoord op bericht #25809] za, 25 mei 2019 17:21 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
maxtrash is op dit moment afwezig  maxtrash
Formula 3

Het gebeurt relatief vaak dat Max niet zijn beste kwalificatie neer zet in het laatste rondje.
Vandaag had het weinig uitgemaakt.

Re: iedere race nog steeds een beetje hoop.......te vergeefs. [bericht #25811 is een antwoord op bericht #25622] za, 25 mei 2019 17:25 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
MadMax is op dit moment afwezig  MadMax
Formula 3

Vandaag voor het eerst weinig zenuwen voor de kwalificatie van Monaco......normaal 1 van de spannendste van het jaar.
Waarom tja MB, ergens had ik nog een beetje hoop, dat Max voor een verassing kon zorgen maar niets was minder waar. In de race waar de startpositie het belangrijkste is start MB van 1 en 2.......
Komen er signalen van de FIA dat ze zich zorgen maken over de situatie in de formule1? Niet of nauwelijks!!!
Schreef ik hier vorige week dat ik mij al een beetje zorgen begon te maken over 2020 i.v.m het concept van MB in tegenstelling tot Ferrari en RB.....
Lees ik vandaag al wat in de media dat RB al met een oog kijkt naar 2021 omdat 2020 misschien ook al een moeilijk verhaal kon gaan worden......
Sorry ik begin langzaam een beetje pissig te worden, nog even chagrijnig als vorige week, RB eigenlijk geen schijn van kans t.o.v MB in Monaco.......n.b. Monaco!!!
Ga morgen even de start kijken daarna ga ik waarschijnlijk nuttigere dingen met mijn tijd doen dan kijken naar een optocht die normaal gesproken gewonnen gaat worden door het team dat nu al kampioen is.....
Sorry voor mij negatieve verhaal maar zo dominant was MB alleen in 2014 en 2015 als ik mij niet vergis, hopelijk hebben jullie meer geduld en hoop maar dat van mij is op....

Re: iedere race nog steeds een beetje hoop.......te vergeefs. [bericht #25812 is een antwoord op bericht #25811] za, 25 mei 2019 17:33 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Wet! is op dit moment afwezig  Wet!
Formula 3

Het is geweldig dat Red Bull Ferrari gewoon voorbij is. Mercedes is op dit moment te sterk. Inderdaad, op dit moment. Als de ontwikkeling zo door gaat bij Red Bull weet je het nooit. Zij kijken ook naar waarom Mercedes ineens sneller is in de langzamere bochten. Nog even en iedereen rijdt met hetzelfde systeem, onder het mom beter goed gekopieerd dan slecht verzonnen.

Let it rain, rain, rain!!

Re: Quali Monaco [bericht #25813 is een antwoord op bericht #25810] za, 25 mei 2019 17:34 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Zerobyte
Formula 3

Max had gelijk als de banden niet op temperatuur komen houd het op, vooral in Monaco waar je zo iets kan kussen en dan is het game over!
Kan nog van alles gebeuren morgen drive

Re: Quali Monaco [bericht #25814 is een antwoord op bericht #25813] za, 25 mei 2019 17:48 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Formula 3

Ja als die 2 Mercedessen elkaar de eerste bocht niet gunnen hupmax

Re: iedere race nog steeds een beetje hoop.......te vergeefs. [bericht #25815 is een antwoord op bericht #25811] za, 25 mei 2019 18:11 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Wouter
GP winner

MadMax schreef op za, 25 mei 2019 17:25
Vandaag voor het eerst weinig zenuwen voor de kwalificatie van Monaco......normaal 1 van de spannendste van het jaar.
Waarom tja MB, ergens had ik nog een beetje hoop, dat Max voor een verassing kon zorgen maar niets was minder waar. In de race waar de startpositie het belangrijkste is start MB van 1 en 2.......
Komen er signalen van de FIA dat ze zich zorgen maken over de situatie in de formule1? Niet of nauwelijks!!!
Schreef ik hier vorige week dat ik mij al een beetje zorgen begon te maken over 2020 i.v.m het concept van MB in tegenstelling tot Ferrari en RB.....
Lees ik vandaag al wat in de media dat RB al met een oog kijkt naar 2021 omdat 2020 misschien ook al een moeilijk verhaal kon gaan worden......
Sorry ik begin langzaam een beetje pissig te worden, nog even chagrijnig als vorige week, RB eigenlijk geen schijn van kans t.o.v MB in Monaco.......n.b. Monaco!!!
Ga morgen even de start kijken daarna ga ik waarschijnlijk nuttigere dingen met mijn tijd doen dan kijken naar een optocht die normaal gesproken gewonnen gaat worden door het team dat nu al kampioen is.....
Sorry voor mij negatieve verhaal maar zo dominant was MB alleen in 2014 en 2015 als ik mij niet vergis, hopelijk hebben jullie meer geduld en hoop maar dat van mij is op....

Honda komt al snel met de spec 3 motor die een grote upgrade heeft. Je kunt nu al zien dat de RB15 ook al een stuk beter is geworden.
Wacht nog maar even af wat er de komende races gaat gebeuren. knipoog
Ik heb vandaag weer een zeer volwassen Max gezien, die niet koste wat het kost nog even snel verloren tijd goed wil maken.
Hij heeft er weer alles uitgehaald, meer kon hij niet doen. Top!!

Re: iedere race nog steeds een beetje hoop.......te vergeefs. [bericht #25816 is een antwoord op bericht #25815] za, 25 mei 2019 18:14 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
SpeeDirk is op dit moment afwezig  SpeeDirk
Formula 3

... en zo is't ook! Yay Yay Yay

Formule 1 liefhebber, fan van Max en jarenlang van Jos

Re: Quali Monaco [bericht #25817 is een antwoord op bericht #25810] za, 25 mei 2019 18:28 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
GP winner

maxtrash schreef op za, 25 mei 2019 17:21
Het gebeurt relatief vaak dat Max niet zijn beste kwalificatie neer zet in het laatste rondje.
Vandaag had het weinig uitgemaakt.
Hoi Maxtrash, dat is je gevoel. Vorig seizoen werd dat ook vaak gezegd en toen is iemand het uit gaan zoeken. Max is juist bovengemiddeld goed in zijn laatste Q2 rondje. Vandaag is hij gewoon zeer volwassen, geen onnodig risico meer genomen. Ricci hield hem wat op in de outlap voor het 2e rondje, hierdoor geen temperatuur in de banden en in sector 1 al 2 tienden kwijt. Die win je tov Mercedes nooit terug. Ik vind Max enorm rustig overkomen.

Re: RB15 vs W10. Mercedes' front Suspension Analysis. [bericht #25818 is een antwoord op bericht #25799] za, 25 mei 2019 18:30 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Formula 3

Sieper schreef op za, 25 mei 2019 11:55
Mulder schreef op vr, 24 mei 2019 23:14
Nou, dat vroeg Olav toch ook wel? Antwoord van Max was dat Lewis op oudere banden zat, met een flat spot (en hij die tijd al eerder in de training zette). Daarna zei hij dat Mercedes dus te sterk zou zijn (naar zijn verwachting). Hij weet natuurlijk zelf wel hoe diep hij al heeft moeten gaan.

We gaan het zien. Op naar FP3.

Nee Max vertelde het spontaan, Mol vroeg niet door.

Max had ook wel door dat een beetje journalist die vraag zou stellen denk ik lol

[Bijgewerkt op: za, 25 mei 2019 18:31]

Nee hè?! Gasly drie plaatsen gridstraf! [bericht #25819 is een antwoord op bericht #25622] za, 25 mei 2019 18:44 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Wouter
GP winner

Gasly drie plaatsen gridstraf!

Citaat:
Adam Cooper @adamcooperF1
·
5 m
FIA confirmation of three-place impeding penalty for @PierreGASLY
, so with @Anto_Giovinazzi
receiving the same there will be a bit of a shuffle of the grid.
No action on drivers who missed the weight check
Citaat:
Albert Fabrega @AlbertFabrega

Three grid position penalty for Gasly for Impeding Grosjean during qualifying. He will start P8

[Bijgewerkt op: za, 25 mei 2019 18:47]

Re: Nee hè?! Gasly drie plaatsen gridstraf! [bericht #25820 is een antwoord op bericht #25819] za, 25 mei 2019 18:54 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
GP winner

Kon niet uitblijven. Het zit Gasly niet mee.

CWC... [bericht #25821 is een antwoord op bericht #25812] za, 25 mei 2019 19:39 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Tizz is op dit moment afwezig  Tizz
Formula 3

Door het geknoei en de pech van Gasly wordt het nog
lastig om voor Ferrari te eindigen in de CWC.

Tizz.

Re: Nee hè?! Gasly drie plaatsen gridstraf! [bericht #25822 is een antwoord op bericht #25820] za, 25 mei 2019 20:48 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
mk10 is op dit moment afwezig  mk10
Formula 3

Sieper schreef op za, 25 mei 2019 18:54
Kon niet uitblijven. Het zit Gasly niet mee.

De weegbrug missen en een incidentje tijdens de VSC mogen blijkbaar wel Coffee

“Als je in een wagen wordt geplaatst moet je racen om te winnen. Een tweede of derde plaats is altijd onvoldoende”

Leclerc [bericht #25823 is een antwoord op bericht #25622] za, 25 mei 2019 21:13 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Dejavu01 is op dit moment afwezig  Dejavu01
Formula 1

Leclerc zegt alle risico's te gaan nemen om naar voren te komen, ook al is het crashrisico groot. Dus we zijn al van een crash verzekerd morgen. Vind overigens dat de wedstrijdleiding dergelijke uitspraken niet hoort te accepteren! Risico's nemen alla, maar wel op een zuivere manier.

Re: Leclerc [bericht #25824 is een antwoord op bericht #25823] za, 25 mei 2019 21:20 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Formula 1

Quote: "Ik zal riskeren dat ik ga crashen, maar momenteel is dat het enige dat we kunnen doen."

Re: Leclerc [bericht #25825 is een antwoord op bericht #25824] za, 25 mei 2019 21:34 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Wouter
GP winner

Dejavu01 schreef op za, 25 mei 2019 21:20
Quote: "Ik zal riskeren dat ik ga crashen, maar momenteel is dat het enige dat we kunnen doen."

Meneer Leclerc zit heel anders in elkaar dan de buitenkant doet vermoeden. Daar komen ze nog wel achter.
Ondertussen is Ferrari lekker bezig.

Citaat:
🇬🇧🔹Scuderia Ferrari has fired two chief engineers today, after the disappointing start to the 2019 season.
🔹Alessandro Cinelli, chief in the SF90's aerodynamic performance departmemt, has left the team after this car's aero design hasn't worked as expected, specially the front half.
🔹The second name is Giacomo Tortora, chief of the car's development department (including tyres). He has also been fired by the Scudería this morning, as the team has recently identified a problem in the SF90's front suspension.
🔹It is important to highlight that these decisions have been made BEFORE today's qualifying disaster with Charles Leclerc

Re: Leclerc [bericht #25826 is een antwoord op bericht #25825] za, 25 mei 2019 21:53 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Zerobyte
Formula 3

En de totale paniek is uit gebroken bij Ferrari, dat gaat echt helpen om de problemen opgelost te krijgen.

En nu we gaan zien hoe goed Leclerc om gaat met wat tegenslag, als dat het zelfde is als Ferrari weten we genoeg !

In ieder geval een top team onwaardig.

[Bijgewerkt op: za, 25 mei 2019 21:53]

Re: Leclerc [bericht #25827 is een antwoord op bericht #25824] za, 25 mei 2019 22:25 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Edmund Husserl is op dit moment afwezig  Edmund Husserl
Karting

Of je doet dat om af te dwingen dat mensen ruimte laten wanneer je in de buurt komt. Beetje psychologische oorlogvoering, ik zie er geen kwaad in. Innocent untill proven guilty. Niks mis wanneer zo'n gast een karakter en tanden toont. Ik mag dat wel. Alleen idd. geen domme dingen doen, da's voor niemand nuttig.

Re: Leclerc [bericht #25828 is een antwoord op bericht #25827] zo, 26 mei 2019 10:50 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Sport is op dit moment afwezig  Sport
Formula 3

dat is geen karakter maar stoer doen....
je ziet nog echt van die verwende puber trekjes bij hem.

Regen Monaco [bericht #25829 is een antwoord op bericht #25622] zo, 26 mei 2019 11:38 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Jip
GP winner

Er is een serieuze kans dat we de race starten op het natte baan, met misschien nog wat regen tijdens de race:

https://i.gyazo.com/edf33d6fb585531e1628d8f224c28880.png

Kimi's 300ste race. [bericht #25830 is een antwoord op bericht #25622] zo, 26 mei 2019 12:08 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Wouter
GP winner

Vandaag de 300ste race voor Kimi, waar hij zelf niets om geeft Smile, maar er wordt door Alfa Romeo Racing wel aandacht aan besteed.

https://scontent-amt2-1.cdninstagram.com/vp/8e28c1ef8438b8c6f35f88819d68deb2/5D9CA33C/t51.2885-15/e35/60387784_142816013462073_1555909193972773326_n.jpg?_nc_ht=scontent-amt2-1.cdninstagram.com

Re: Leclerc [bericht #25831 is een antwoord op bericht #25827] zo, 26 mei 2019 12:42 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Neo33 is op dit moment afwezig  Neo33
Formula 3

Edmund Husserl schreef op za, 25 mei 2019 22:25
Of je doet dat om af te dwingen dat mensen ruimte laten wanneer je in de buurt komt. Beetje psychologische oorlogvoering, ik zie er geen kwaad in. Innocent untill proven guilty. Niks mis wanneer zo'n gast een karakter en tanden toont. Ik mag dat wel. Alleen idd. geen domme dingen doen, da's voor niemand nuttig.
Eens, Max heeft in het verleden ook wel eens dergelijke uitspraken gedaan of zijn we die al weer vergeten?. Hoort er een beetje bij, misschien wat jeugdigheid maar ik heb hier zeker geen probleem mee.

Oplossing voor Ferrari [bericht #25832 is een antwoord op bericht #25831] zo, 26 mei 2019 12:43 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Formula 3

Het hoeft niet zo moeilijk te zijn hé. 1e

Re: Leclerc [bericht #25833 is een antwoord op bericht #25826] zo, 26 mei 2019 13:18 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
peter-w
Formula 3

Het komt door Vettel. die is blijkbaar nog belangrijk.
Die maakte een fout waardoor hij naar binnen moest op de valreep.
Iedereen concentreerde zich om Vettel op tijd nog naar buiten te krijgen.

Vergeten ze gewoon dat ze nog een rijder hebben die naar buiten moet omdat hij in de gevaren zone zit.. Boink

Re: Leclerc [bericht #25834 is een antwoord op bericht #25824] zo, 26 mei 2019 13:20 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Formula 3

Dejavu01 schreef op za, 25 mei 2019 21:20
Prima, laat hem maar risico's nemen, in zijn positie heeft ie weinig te verliezen. Zolang ie maar geen gevaarlijke situaties veroorzaakt. En wie weet levert het een safetycar op waar Max zijn voordeel mee kan doen.

Re: Regen Monaco [bericht #25835 is een antwoord op bericht #25829] zo, 26 mei 2019 13:43 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Frontwinger is op dit moment afwezig  Frontwinger
Formula 3

Het lijkt erop dat het 50/50 gaat worden qua natheid...

https://meteonews.ch/en/Weather_Radar/CMC/Monaco

Attack the post, not the poster...

Q3 [bericht #25836 is een antwoord op bericht #25622] zo, 26 mei 2019 13:53 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Formula 1

Waarom liet Max het eigenlijk lopen in Q3. Hij kwam met nog 6 sec onder de vlag door. Had dus nog een rondje kunnen doen. Geen peut meer of gewoon voorzichtig?

Re: Q3 [bericht #25837 is een antwoord op bericht #25836] zo, 26 mei 2019 14:11 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Formula 3

Geen temperatuur in zijn banden

Re: Regen Monaco [bericht #25838 is een antwoord op bericht #25829] zo, 26 mei 2019 14:13 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
NextYear is op dit moment afwezig  NextYear
Formula 3

Jip schreef op zo, 26 mei 2019 11:38
Er is een serieuze kans dat we de race starten op het natte baan, met misschien nog wat regen tijdens de race:

https://i.gyazo.com/edf33d6fb585531e1628d8f224c28880.png
Als we de Buienradar mogen geloven gaat het zo rond 4en serieus regenen
https://www.weerplaza.nl/regenradar/europa/monaco/monaco/13934/

Re: Nee hè?! Gasly drie plaatsen gridstraf! [bericht #25839 is een antwoord op bericht #25819] zo, 26 mei 2019 14:16 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Tizz is op dit moment afwezig  Tizz
Formula 3

IK vind die Gasly echt helemaal niks. Toen Max van TR naar RB ging,was hij
de eerste training een paar tienden langzamer dan Ricciardo en wilde direkt
weten waarom dat was. Nu is Gasly tot nog toe flink aan het tobben en hij
is blij als het verschil slechts een paar tiendes is. Hoe kan je daar als
RB nu toch tevreden mee zijn ? Gaan ze binnenkort weer Kvyat terughalen ?

Tizz.

icon4.gif  Alweer nieuwe aandrijfassen voor de RB15 wagens. [bericht #25840 is een antwoord op bericht #25830] zo, 26 mei 2019 14:24 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Wouter
GP winner

Citaat:
Adam Cooper @adamcooperF1
·
For the second consecutive race @redbullracing
has changed the driveshaft assemblies on the cars of @Max33Verstappen and @PierreGASLY
under parc ferme. Clearly still serious reliability concerns after GAS's Baku failure...

Moeten we blij zijn met P3? [bericht #25841 is een antwoord op bericht #25622] zo, 26 mei 2019 14:44 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Formula 3

Moeten we blij zijn met P3 vandaag? Wellicht is Max dan van zijn Monaco complex af, maar mooier is dat hij hem er naast zet bij Hamilton. One Legend has gone, a new One is taking control

Re: Nee hè?! Gasly drie plaatsen gridstraf! [bericht #25842 is een antwoord op bericht #25839] zo, 26 mei 2019 14:53 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Formula 3

Tizz schreef op zo, 26 mei 2019 14:16
IK vind die Gasly echt helemaal niks. Toen Max van TR naar RB ging,was hij
de eerste training een paar tienden langzamer dan Ricciardo en wilde direkt
weten waarom dat was. Nu is Gasly tot nog toe flink aan het tobben en hij
is blij als het verschil slechts een paar tiendes is. Hoe kan je daar als
RB nu toch tevreden mee zijn ? Gaan ze binnenkort weer Kvyat terughalen ?

Tizz.
Stomste wat ze kunnen doen. Laat Kvyat eerst een constant rijden voor je dit overweegt.

Re: Regen Monaco [bericht #25843 is een antwoord op bericht #25838] zo, 26 mei 2019 14:56 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Ries is op dit moment afwezig  Ries
Karting

Als het (maar) na de start gaat regenen, dan wordt het spektakel... En dan krijg je een gevecht op heel andere orde... Wordt weer eens tijd hupmax

Long time F1 fan, Marshal @ Circuit Zandvoort, visited F1 races @ Spa, Nurnberg, Monaco, Hockenheim, Austria.

Unsafe release... [bericht #25844 is een antwoord op bericht #25622] zo, 26 mei 2019 15:46 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Frontwinger is op dit moment afwezig  Frontwinger
Formula 3

Standaardstraf minimaal €5000 euries boete (ook in de race)...en nu ineens ook 5 seconden tijdstraf. Meten met 2 maten heet dat...

https:// www.racefans.net/2018-f1-season/2018-f1-statistics/2018-f1-p enalties-index/

Attack the post, not the poster...

[Bijgewerkt op: zo, 26 mei 2019 15:51]

Re: Unsafe release... [bericht #25845 is een antwoord op bericht #25844] zo, 26 mei 2019 15:51 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Formula 3

Frontwinger schreef op zo, 26 mei 2019 15:46
Standaardstraf minimaal €5000 euries boete...en nu ineens (ook) 5 seconden tijdstraf. Meten met 2 maten heet dat...

https:// www.racefans.net/2018-f1-season/2018-f1-statistics/2018-f1-p enalties-index/
Unsafe release is altijd een tijd of drive trough in de race, geld boete krijgen ze hier nog bovenop.

Max komt nog goed weg met 5 sec, die is nog wel te overkomen deze race. Gewoon Hamilton vooruit duwen en zorgen dat je Vettel 5 sec los rijd. Komt goed.! drive

Re: Unsafe release... [bericht #25846 is een antwoord op bericht #25845] zo, 26 mei 2019 16:18 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
maxtrash is op dit moment afwezig  maxtrash
Formula 3

ik verdenk Hamilton ervan om de boel lekker op te houden om Bottas binnen de 5 sec. te houden van Max. En sowieso is er geen reden om gas te geven, want Max kan toch niet inhalen.

[Bijgewerkt op: zo, 26 mei 2019 16:19]

Re: Unsafe release... [bericht #25847 is een antwoord op bericht #25844] zo, 26 mei 2019 16:27 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Jip
GP winner

Frontwinger schreef op zo, 26 mei 2019 15:46
Standaardstraf minimaal €5000 euries boete (ook in de race)...en nu ineens ook 5 seconden tijdstraf. Meten met 2 maten heet dat...

Nu moet je echt ophouden hoor. Normaal is het een drive through, Max is juist ontzettend gematst hier.

Re: Unsafe release... [bericht #25848 is een antwoord op bericht #25846] zo, 26 mei 2019 16:53 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Formula 1

maxtrash schreef op zo, 26 mei 2019 16:18
ik verdenk Hamilton ervan om de boel lekker op te houden om Bottas binnen de 5 sec. te houden van Max. En sowieso is er geen reden om gas te geven, want Max kan toch niet inhalen.
Dat zou niet slim zijn van Lewis. Zijn directe concurrent voor het WK is Bottas en niet Max.

Re: Unsafe release... [bericht #25849 is een antwoord op bericht #25848] zo, 26 mei 2019 16:58 Naar vorige berichtNaar vorige bericht
Formula 1

spark schreef op zo, 26 mei 2019 16:53
maxtrash schreef op zo, 26 mei 2019 16:18
Dat zou niet slim zijn van Lewis. Zijn directe concurrent voor het WK is Bottas en niet Max.
Eigenlijk een waardeloze GP, je kan niet inhalen. Max was sneller maar wat kan je doen op dit kart baantje.

Vorige onderwerp: Waar gaat Max naartoe in 2020??
Volgende onderwerp: FORMULA 1 2019 PIRELLI GRAND PRIX DU CANADA
Naar forum gaan: