Verstappen forum
forum.verstappen.nl

Startpagina » Verstappen » Max & Jos Verstappen » FORMULA 1 2019 GRAND PRIX DE MONACO (23-16 Mei)
Re: FORMULA 1 2019 GRAND PRIX DE MONACO [bericht #25931 is een antwoord op bericht #25928] ma, 27 mei 2019 16:52 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Airbag
Formula 3

MadMax schreef op ma, 27 mei 2019 16:34
De straf van Max kon ik wel goed mee leven, has ook hoger uit kunnen vallen......
Maar dat er totaal niet gesproken word in de media over Leclerc die een safetycar veroorzaakt en dat er geen onderzoek word ingesteld naar bottas zijn langzame rijden vind ik wel weer getuigen van klassenjustitie...
Waarom zegt RB hier niks van en dienden ze niet meteen een protest in tegen Bottas? Er zij toch regels voor achtger de safetycar iets van 12 auto lengtes? Of gelden die alleen als men achter de safetycar is aangesloten waarom is er niemand die hier duidelijkheid over geeft of de actie nu wel of niet zou mogen volgens de regels?
Of is RB gewoon dom geweest om dit niet aan te kaarten?
Kan zijn dat er wel al dingen over gezegd zijn maar heb de heledag nog geen tijd gehad om internet af te speuren....
Het duurde echt heel lang voor er een beslissing viel over de unsafe release en na die hele lange tijd was de straf erg mild. Dus het zou mij niets verbazen als er heel veel door RBR gecommuniceert is geweest en dat daarom de straf enkel 5 seconden was.

Re: FORMULA 1 2019 GRAND PRIX DE MONACO [bericht #25932 is een antwoord op bericht #25931] ma, 27 mei 2019 17:27 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
mk10 is op dit moment afwezig  mk10
Formula 3

Airbag schreef op ma, 27 mei 2019 16:52
MadMax schreef op ma, 27 mei 2019 16:34
De straf van Max kon ik wel goed mee leven, has ook hoger uit kunnen vallen......
Maar dat er totaal niet gesproken word in de media over Leclerc die een safetycar veroorzaakt en dat er geen onderzoek word ingesteld naar bottas zijn langzame rijden vind ik wel weer getuigen van klassenjustitie...
Waarom zegt RB hier niks van en dienden ze niet meteen een protest in tegen Bottas? Er zij toch regels voor achtger de safetycar iets van 12 auto lengtes? Of gelden die alleen als men achter de safetycar is aangesloten waarom is er niemand die hier duidelijkheid over geeft of de actie nu wel of niet zou mogen volgens de regels?
Of is RB gewoon dom geweest om dit niet aan te kaarten?
Kan zijn dat er wel al dingen over gezegd zijn maar heb de heledag nog geen tijd gehad om internet af te speuren....
Het duurde echt heel lang voor er een beslissing viel over de unsafe release en na die hele lange tijd was de straf erg mild. Dus het zou mij niets verbazen als er heel veel door RBR gecommuniceert is geweest en dat daarom de straf enkel 5 seconden was.
Strategie RB had anders kunnen zijn, maar wat koffiedik kijken is;
Verstappen die geen gebruik maakt van een pitstop tijdens de Safety Car en probeert een gat te creeeren van 20 - 25 seconde.
Dit had misschien gekund, maar weet niet welk tempo Lewis dan had gereden om Max onder druk te zetten.

Hier mag weleens over worden gediscussieerd;
FIA die een regel maakt ivm het onnodig ophouden van Bottas in de toekomst te voorkomen is het uitsluiten van dubbele pitstops;
Teamgenoten mogen niet in de zelfde ronde de pits in voor een reguliere stop, tenzij schade.
Dubbele pitstops hebben een spectaculaire evenementwaarde, maar dit kan er dus gebeuren als teamgenoten achter elkaar rijden.

“Als je in een wagen wordt geplaatst moet je racen om te winnen. Een tweede of derde plaats is altijd onvoldoende”

Re: Waar komt dit ineens vandaan? [bericht #25933 is een antwoord op bericht #25930] ma, 27 mei 2019 20:30 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Wouter
GP winner

Dejavu01 schreef op ma, 27 mei 2019 16:44
Waar komt dit ineens vandaan?
Als dit waar is kiest Leclerc kennelijk het hazepad door de paniek bij Ferrari....maar lijkt mij gebakken lucht.

Op deze Italiaanse site staat er iets over.

https://www.formulapassion.it/manifestomotore/fuori-dal-coro /f1-leclerc-sotto-una-buona-stella-ferrari-mercedes-gpmonaco -438045.html?fbclid=IwAR0oKCc6YXTjSJIA-MOFuo_T9x4gvV3F8rmKrN _Qjb_CY2251a6xzTbMbyg

Citaat:
In particolare nella tarda serata di domenica ha preso corpo l'interesse di una squadra di primo livello con l'assicurazione di una potenziale disponibilità nei suoi confronti.

Particularly in the late evening of Sunday the interest of a first level team took shape with the assurance of a potential availability/willingness towards him.

Re: Waar komt dit ineens vandaan? [bericht #25934 is een antwoord op bericht #25933] ma, 27 mei 2019 20:54 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Neo33 is op dit moment afwezig  Neo33
Formula 3

Wouter schreef op ma, 27 mei 2019 20:30
Dejavu01 schreef op ma, 27 mei 2019 16:44
Waar komt dit ineens vandaan?
Als dit waar is kiest Leclerc kennelijk het hazepad door de paniek bij Ferrari....maar lijkt mij gebakken lucht.
Op deze Italiaanse site staat er iets over.

https://www.formulapassion.it/manifestomotore/fuori-dal-coro /f1-leclerc-sotto-una-buona-stella-ferrari-mercedes-gpmonaco -438045.html?fbclid=IwAR0oKCc6YXTjSJIA-MOFuo_T9x4gvV3F8rmKrN _Qjb_CY2251a6xzTbMbyg

Citaat:
In particolare nella tarda serata di domenica ha preso corpo l'interesse di una squadra di primo livello con l'assicurazione di una potenziale disponibilità nei suoi confronti.

Particularly in the late evening of Sunday the interest of a first level team took shape with the assurance of a potential availability/willingness towards him.
Ik kan geen Italiaans, maar als je hem door de Translator heen haalt is het nog steeds lasting om er kaas van te maken. Heb meer het idee zoals ik het zou moeten intepreteren dat het gaat om het Management van Leclerc die boos is op Ferrari over de gang van zaken gedurende de eerste races. Dus niet alleen de Q mishap in Monaco maar ook de dubieuze team orders die hij bij tijd en wijlen voor zijn kiezen heeft gekregen.

Daarnaast geeft dit artikel aan dat het om een top team gaat, Mercedes kan het niet zijn want Bottas doet het nu goed dus die hebben geen reden om te veranderen. Dus dan blijft er maar 1 team over en laat daar nou net een no2 rijder rond rijden die flink te kort komt op de No1 rijder. Alleen Red Bull kennende zullen ze dat niet doen, Horner heeft al eens aangegeven dat ze ooit Alonso konden hebben en ook andere rijders maar dat dat zou betekenen dat ze dan afzien van hun filosofie en dat is jonge rijders een kans geven die uit hun eigen junior programma komen.

Leclerc moet gewoon antwoorden op de baan en zorgen dat hij van natuurlijk de no1 rijder word door Vettel op de baan te verslaan. Net zoals Max dat met Ricciardo heeft gedaan, het zelf afdwingen. Als je dat niet kan dan ben je niet goed genoeg, het proberen af te dwingen door zijn management boos te laten zijn op Ferrari daarmee ga je het niet redden.

Vertaling door Google Translate

De Grand Prix van Monaco zou Ferrari duur kunnen kosten. Er is nog geen tijd geweest om zich te verheugen over de tweede plaats van Vettel - verkregen dankzij de aan Max Verstappen opgelegde boete - die de controverse over het arme management in de kwalificatie door Charles Leclerc - veroordeelde vanaf de bodem van het 'rooster' voor een ongekend geschil tussen technici en computers - ze vertonen geen teken van afnemen. Integendeel, de relaties tussen Maranello en de managers die de carrière van Monegasque beheren, zouden bijna het breekpunt zijn. Het gedrag in de wedstrijd van Leclerc leidde tot applaus in de perszaal van Monte Carlo en enthousiasmeerde het publiek dat een soort van 'Charles-koorts' tegen hem begon te cultiveren, met uitzondering van het team dat de voorkeurspunten van een waarschijnlijke plaatsing had verkozen.

Maar de woede verzameld vanaf het begin van het seizoen, eerst voor de stabiele bestellingen met onzekere motivatie en vervolgens voor het beheer van de kwalificatie, moest een uitlaatklep vinden. De eerste tien ronden van Charles Leclerc in de race van het prinsdom met inhalen op Loews en Rascasse, zo agonistische woede, maar ook stil in de richting van een niet-gedeeld of zelfs herhaaldelijk bestraffend management. Een schreeuw die de paddock overstak en oren vond die erop leken te luisteren. Met name de interesse van een team op het eerste niveau met de zekerheid van een mogelijke beschikbaarheid tegenover hem kreeg pas op zondag vorm

[Bijgewerkt op: ma, 27 mei 2019 20:56]

Dit bericht aan een moderator rapporteren

Re: Waar komt dit ineens vandaan? [bericht #25935 is een antwoord op bericht #25934] ma, 27 mei 2019 21:22 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Sieper is op dit moment afwezig  Sieper
GP winner

Klinkt idd als powerplay om zijn positie te verbeteren binnen Ferrari.

Volgende fout van Leclerc en consorte.

Re: Waar komt dit ineens vandaan? [bericht #25936 is een antwoord op bericht #25934] ma, 27 mei 2019 21:32 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Zerobyte
Formula 3

Nou Charles zal zeker een potje kunnen sturen maar gisteren reed hij na die mooie eerste inhaal actie als een dweil.
En na die lekke band reed hij als een idioot, en nu zet ik even mijn oranje bril af en kijk naar Max zijn race van vorig jaar van 20 naar 9 dan zie je toch een duidelijk verschil.

Ferrari heeft natuurlijk fouten gemaakt maar ik zou hem daarop toch even op gewezen hebben want hij rijd daar zijn hele auto in puin
en is het einde race.

Re: Waar komt dit ineens vandaan? [bericht #25937 is een antwoord op bericht #25936] ma, 27 mei 2019 23:10 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
GP winner

Door Leclerc zijn onderdeelstrooi actie verloor Max zijn P3 en een evt kans op een overcut op Bottas (bij een reguliere stop) voor P2.

Nu heeft Max weer 2 strafpunten erbij op zijn licentie en boze puber Leclerc (die indruk wekt hij bij mij) komt straffeloos weg.

Re: Waar komt dit ineens vandaan? [bericht #25938 is een antwoord op bericht #25937] di, 28 mei 2019 04:55 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
spark is op dit moment afwezig  spark
Formula 1

Sieper schreef op ma, 27 mei 2019 23:10
Door Leclerc zijn onderdeelstrooi actie verloor Max zijn P3 en een evt kans op een overcut op Bottas (bij een reguliere stop) voor P2.

Nu heeft Max weer 2 strafpunten erbij op zijn licentie en boze puber Leclerc (die indruk wekt hij bij mij) komt straffeloos weg.

Max en Leclerc zijn de enigste smaakmakers en redenen waarom ik F1 kijk. Max niet alleen omdat hij NLer is maar ze racen beide tenminste. Magnussen is ook een uitzondering. De meeste F1 coureurs zijn van het type '"zwaan kleef aan". Maar goed Max heeft de naam een "bad boy" te zijn en daar wordt altijd scherper op gelet. Komt nog eens bij dat Red Bull ook een team is wat risico durft te nemen dan ben je al snel het bokje. Niet terecht maar liever dit dan een grijze muis. Nog een tip voor Ferrari. Neem als Ferrari zijnde een strategische beslissing aan de pitmuur en doe vervolgens het tegenovergestelde, zit je altijd goed😉

Re: FORMULA 1 2019 GRAND PRIX DE MONACO [bericht #25939 is een antwoord op bericht #25925] di, 28 mei 2019 09:20 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Tizz is op dit moment afwezig  Tizz
Formula 3

Het lijkt erop alsof hij goed kijkt hoe Max zijn belangen behartigt.
Vanaf het begin af aan vol erop.

Verbaasd me wel in die zin dat rookies toch meestal even de kat uit
de boom kijken, maar tegelijkertijd heeft hij wel een punt. Vettel
lijkt zijn uiterste houdbaarheid voorbij en Leclerc heeft zich toch
iedere keer aan stalorders moeten onderwerpen. Maar hij moet niet
vergeten dat hij toch ook zelf missers heeft begaan zoals in Baku.
Als hij naar RB zou komen, zijn we verzekerd van vuurwerk.
Dat is iig zeker...

Tizz.

Re: Leclerc. [bericht #25940 is een antwoord op bericht #25939] di, 28 mei 2019 10:35 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Wouter
GP winner

Tizz schreef op di, 28 mei 2019 09:20

Dat is iig zeker...

Tizz.

Zouden ze bij RBR nou echt een coureur willen hebben die ondanks zijn talent
over een aantal zeer onplezierige eigenschappen beschikt?

Hij is absoluut geen team player. Hij is een heethoofd en een driftkikker.
Dat bleek ook uit zijn uitspraak nadat hij heel kwaad was op zijn team zaterdag:
"I will have to take a lot of risk I think. I'll be risking to crash,
but in the end, that's the only thing we need to do now."
Door de fout van zijn team kon hij niet anders dan risico's nemen en desnoods crashen.
Zullen ze bij Ferrari blij mee zijn geweest dat hij zijn belofte ook nog waar heeft gemaakt.

Hij is zeer sluw en geslepen en wikkelt de journalisten om zijn vinger.
Hij stelt hele hoge eisen aan zichzelf, prima, maar als een ander dat niet doet,
geeft hij ongezouten zijn mening en valt anderen en zijn team af en public.
Hij is erg verguld van zichzelf, maar heeft voor niets en niemand respect.
Deze volgens velen ideale schoonzoon zit heel anders in elkaar dan de buitenkant doet vermoeden.
Elk woord dat hij zegt is weloverwogen, heel sluw en geraffineerd.

Dit is uiteraard het beeld dat ik al jaren van hem heb en waar weinigen het mee eens zullen zijn.
Na afloop van de race zei hij over de board radio ook nog even dat alles Hulkenberg zijn schuld was,
want die moest hem een wagenbreed ruimte laten. Tja, iedereen moet voor meneer aan de kant.
Dat hij op hoge snelheid met een kapotte achterband naar de pits reed, waardoor de vloer kapot ging,
daar zei hij dan weer niets over. Onvoorstelbaar dat hij daar geen straf voor kreeg, alles lag vol rotzooi.

Zal mij benieuwen hoelang iedereen hem nog op een voetstuk zal plaatsen.
Men schijnt te vergeten dat hij nog maar een paar races bij Ferrari rijdt en dan al zo'n houding vertoont.
Ik wens Binotto heel veel sterkte om deze knaap in het gareel te houden,
maar ik denk dat hij daar veel te aardig voor is.

Re: FORMULA 1 2019 GRAND PRIX DE MONACO [bericht #25941 is een antwoord op bericht #25923] di, 28 mei 2019 10:51 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
MiGi is op dit moment afwezig  MiGi
Karting

Griffel schreef op ma, 27 mei 2019 14:51

Wat mij ook opviel is de media positie van Leclerc. Hij kondigde als het ware zijn eigen crash op zaterdag al aan. Nu lees je hier bijna geen kritiek op terug. Als max dit had gedaan, was de hele wereld er weer over gevallen. Leclerc is zo'n uitgekookt mannetje, iedereen trapt maar in zijn praatjes. In mijn ogen komt hij nog niet in de buurt van Max.

Inderdaad, ik walg ook van dat ventje.
Waarom hij zo op handen en voeten gedragen wordt mag joost weten, maar wij niet.

Had Max moeten doen, had de hele wereld weer op de kop gestaan Angry

Ik hoop echt zo dat Redbull z'n shit voor elkaar krijgt, Honda blijkt te leveren, nu hun nog.
En als dat allemaal loopt, rijt Max de rest de stront voor ogen.
Als je na gaat dat ze nu al een zware kluif aan hem hebben hupmax hupmax

Re: Leclerc. [bericht #25942 is een antwoord op bericht #25940] di, 28 mei 2019 12:10 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
MadMax is op dit moment afwezig  MadMax
Formula 3

Helemaal mee eens, belachelijke houding als we kijken naar wat hij dit jaar heeft laten zien.....
Ja hij is snel, en nee ik ben het niet met de teamorders eens, maar zulke dingen bespreek je achter gesloten deuren. Max valt zijn team ook niet af ondanks dat ook het team fouten maakt zo hier en daar. Leclerc zit net een paar races bij Ferrari en heeft nu al geen geduld meer......
Hij zal eerst zoals Ricciardo Vettel moeten verslaan en lukt hem dat niet dit jaar dan volgend jaar, en belangrijker nog gewoon ieder raceweekend laten zien dat hij Vettel zijn snelheid heeft dan komt zijn kans vanzelf dan word Vettel aan de kant geschoven en mag hij ervoor gaan. Maar net als bij Max hij zal samen moeten werken met het team en geduld hebben, Ferrari lijkt dit jaar geen kampioens auto te hebben......dus werk hard samen zodat je het volgend jaar wel hebt........

Re: Leclerc. [bericht #25943 is een antwoord op bericht #25940] di, 28 mei 2019 12:57 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Formula 1

Wouter schreef op di, 28 mei 2019 10:35
Tizz schreef op di, 28 mei 2019 09:20

Dat is iig zeker...

Tizz.
Zouden ze bij RBR nou echt een coureur willen hebben die ondanks zijn talent
over een aantal zeer onplezierige eigenschappen beschikt?

Hij is absoluut geen team player. Hij is een heethoofd en een driftkikker.
Dat bleek ook uit zijn uitspraak nadat hij heel kwaad was op zijn team zaterdag:
"I will have to take a lot of risk I think. I'll be risking to crash,
but in the end, that's the only thing we need to do now."
Door de fout van zijn team kon hij niet anders dan risico's nemen en desnoods crashen.
Zullen ze bij Ferrari blij mee zijn geweest dat hij zijn belofte ook nog waar heeft gemaakt.

Hij is zeer sluw en geslepen en wikkelt de journalisten om zijn vinger.
Hij stelt hele hoge eisen aan zichzelf, prima, maar als een ander dat niet doet,
geeft hij ongezouten zijn mening en valt anderen en zijn team af en public.
Hij is erg verguld van zichzelf, maar heeft voor niets en niemand respect.
Deze volgens velen ideale schoonzoon zit heel anders in elkaar dan de buitenkant doet vermoeden.
Elk woord dat hij zegt is weloverwogen, heel sluw en geraffineerd.

Dit is uiteraard het beeld dat ik al jaren van hem heb en waar weinigen het mee eens zullen zijn.
Na afloop van de race zei hij over de board radio ook nog even dat alles Hulkenberg zijn schuld was,
want die moest hem een wagenbreed ruimte laten. Tja, iedereen moet voor meneer aan de kant.
Dat hij op hoge snelheid met een kapotte achterband naar de pits reed, waardoor de vloer kapot ging,
daar zei hij dan weer niets over. Onvoorstelbaar dat hij daar geen straf voor kreeg, alles lag vol rotzooi.

Zal mij benieuwen hoelang iedereen hem nog op een voetstuk zal plaatsen.
Men schijnt te vergeten dat hij nog maar een paar races bij Ferrari rijdt en dan al zo'n houding vertoont.
Ik wens Binotto heel veel sterkte om deze knaap in het gareel te houden,
maar ik denk dat hij daar veel te aardig voor is.

Ken je hem persoonlijk? Je gaat we heel ver. Volgens mij hield hij zich netjes aan de Ferrari teamorders dit jaar en noemde hij zichzelf stupid in Baku. Ik heb het idee dat Ferrari veel meer fouten maakt waar wij geen weet van hebben. Max hield in het begin ook zijn mond over de Renault motor maar na het zoveelste akkefietje ging hij ook publiekelijk klagen. Leclerc is een typische jonge hond. Weinig geduld,

Re: Leclerc. [bericht #25944 is een antwoord op bericht #25943] di, 28 mei 2019 13:17 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Sport is op dit moment afwezig  Sport
Formula 3

Als Leclerc resultaten levert, dan zullen die onplezierige eigenschappen wel vergeven worden.
Maar een beetje heel veel verbeelding heeft die knaap wel, 't is gewoon een puber ;)

Re: Leclerc. [bericht #25945 is een antwoord op bericht #25944] di, 28 mei 2019 14:54 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Karting

Welke teamorder?Die waarbij die in Bahrein Seb voorbij vloog omdat ie anders moest liften.
En puber, hij is 21!
Hij is gewoon een vies arrogant mannetje, en die uitspraken, allemaal toneel spel.
Wat dat betreft heeft ie goed gekeken naar Lewis,die kan ook zo lekker acteren, maar die
heeft zijn strepen verdient.

Re: Leclerc. [bericht #25946 is een antwoord op bericht #25945] di, 28 mei 2019 15:27 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
DeNak
Formula 3

Ik kijk op van de heftige reacties in de richting van Leclerq. In de jaren dat hij reed voor Van Amersfoort en in de GP2 heb ik nog nooit berichten kunnen lezen waarin hem arrogantie en egoïsme wordt verweten. Tot nu toe heeft hij laten zien dat hij net zo- of zelfs sneller is dan Vettel. Dat vind ik heel knap voor een knul van 21 die net in de formule 1 komt kijken. Het vuurtje wat nu wordt opgestookt door een Italiaanse website is alleen maar bedoeld om hun frustratie over het slechte presteren van Ferrari een geluid te geven. Het is jammer dat Ferrari in Italië gevestigd is want wanneer je de fabriek met het personeel in Engeland neer zou zetten zou de invloed van Italiaanse pers en tifosi een stuk minder zijn en zou het team veel beter presteren dan het nu doet, ondanks al het geld wat er jaarlijks wordt ingepompt. Het thuisfront is eigenlijk de oorzaak van alle commotie in en rond het team.

Groet,
DeNak

Re: Leclerc. [bericht #25947 is een antwoord op bericht #25946] di, 28 mei 2019 15:59 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
GP winner

Ik kijk net zo tegen het karakter van hem aan als Wouter. Maargoed, lekker belangrijk, hij is snel en heus geen draak van een vent of zo, begrijp alleen niet zo goed waarom hij zo'n enorme gun factor schijnt te hebben terwijl de immer oprechte Max een verwende&gevaarlijke eikel schijnt te zijn. Van het weekend noemde de redder van Niki Max nog een verwend nest. Er liep er toch maar één stampvoetend en alle verantwoordelijkheid van zich afschuivend door de paddock en dat was niet Max.

Ik vind dat gewoon vervelend, in mijn ogen is Max soms wel eens obstinaat als mensen hem wat voor de voeten werpen maar eigenlijk altijd heel respectvol en oprecht terwijl iemand die het leuk weet te brengen niet tegen de bierkaai hoeft te vechten. Dat voelt voor mij onterecht.

Re: Leclerc. [bericht #25948 is een antwoord op bericht #25947] di, 28 mei 2019 18:39 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Formula 1

Sieper schreef op di, 28 mei 2019 15:59
Ik kijk net zo tegen het karakter van hem aan als Wouter. Maargoed, lekker belangrijk, hij is snel en heus geen draak van een vent of zo, begrijp alleen niet zo goed waarom hij zo'n enorme gun factor schijnt te hebben terwijl de immer oprechte Max een verwende&gevaarlijke eikel schijnt te zijn. Van het weekend noemde de redder van Niki Max nog een verwend nest. Er liep er toch maar één stampvoetend en alle verantwoordelijkheid van zich afschuivend door de paddock en dat was niet Max.

Ik vind dat gewoon vervelend, in mijn ogen is Max soms wel eens obstinaat als mensen hem wat voor de voeten werpen maar eigenlijk altijd heel respectvol en oprecht terwijl iemand die het leuk weet te brengen niet tegen de bierkaai hoeft te vechten. Dat voelt voor mij onterecht.
Nou, iemand mongool noemen dan wel dreigen met het geven van een kopstoot wordt in het buitenland toch iets anders ontvangen dan door ons nuchtere, alles moet kunnen en mogen, Nederlanders. Hij bedoelde dit niet zo maar zei het wel. Maar goed iedereen heeft recht op fouten maken als je er maar van leert. Max is na 4 jaar duidelijk volwassen geworden. Klaar om WK te worden. Ik vindt 21 jaar nog steeds jong en niet iedereen is hetzelfde. Leclerc is gewoon "the new kid in town" en daar gaat alle aandacht naar uit. Goed voor Max, kan die zich richten op het scoren. Btw, jaloerse mensen hou je toch, het bevestigd alleen maar dat Max succes heeft😉

Terugblik op het weekend. [bericht #25950 is een antwoord op bericht #25622] di, 28 mei 2019 20:09 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Wouter
GP winner

Terugblik op het weekend. Een kleine quote hieruit.

"A celebrated Formula 1 journalist with more than 500 (consecutive) Grands Prix' experience, David Tremayne is one of those familiar paddock figures who has seen it all, met them all, and written about it all, over almost five decades of F1 racing. Here, he shares his hot takes after round 6 of the 2019 season in Monaco..."

Citaat:
By David Tremayne

Albon's Monaco drive made you forget he's a rookie...

Regular readers will know that I'm a big fan of Alex Albon, and the way he drove in Monaco made you completely forget that he's a rookie.

He qualified 10th, not too far off much more experienced team mate Daniil Kvyat, and didn't make any serious errors. In the race he made a set of softs last 39 laps, then set a best time of 1m 15.907s on the 42nd.

That was a very decent lap at that moment, and he followed it up with fastest lap up to that point of 1m 15.607s. That remained fastest until Valtteri Bottas banged in a quickie with 1m 15.163s while catching up late in the race, before Pierre Gasly used a new set of softs for the overall best of 1m 14.279s. But Alex's time remained third overall.

He can be justly proud of his seventh place, especially as he was only sixth-tenths off Dany.

I'm really enjoying seeing how his rookie season is developing.

De hele terugblik op het weekend op Formula1.

Re: Leclerc. [bericht #25951 is een antwoord op bericht #25945] di, 28 mei 2019 20:38 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Kartmen is op dit moment afwezig  Kartmen
Karting

Je hebt al eens kennis met hem gemaakt vermoed ik, met een een pilsje gedronken, of op zijn minst een bakje koffie? Hem als eens de hand geschud misschien dan, of hallo tegen hem gezegd? Of je kent zijn ouders goed, of zijn oom? Allemaal niet vermoed ik? Dan blijft de conclusie dat je je mening baseerd op info uit de media en je eigen (bekrompen) beeldvorming. Dat is in mijn optiek iets wat je voor je houdt en zeker niet geschikt om te ventileren op social media...

Re: Leclerc. [bericht #25952 is een antwoord op bericht #25951] di, 28 mei 2019 21:47 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Mulder is op dit moment afwezig  Mulder
Formula 3

Wat een geweldige TV en wat duidelijk dat Monaco zo snel mogelijk van de kalender af moet.
Vorig jaar al beroerd dat niemand ook maar een poging deed op Ric maar dit jaar met een nummer 2 die de hele race lang heeft lopen zoeken..het is echt een aandluiting dat Monaco..je kan niet racen op die baan.

Zandvoort verwacht ik overigens soortgelijk..dus tja..hoe positief is dat precies..

Goed de race..Lewis echt in paniek op de radio..geweldig..ik kan mij niet voorstellen dat die paniek echt is..als dat zo was zou hij nooit op dat niveau kunnen rijden..het is een showmannetje..and that's what i'm talking about.

Max geweldig..alle geprobeerd..er zat niet meer in

Die straf..echt..F1 moet eens nadenken over pitstraat regels..laat ze gewoon 2 of 3 dik in die pitstraat rijden net als Nascar en Indy..wie voor ligt ligt voor. Het is toch belachelijk dat je om tienden van seconden strijd maar in de pits ineens moet gaan wachten ook al ben je 4/10 eerder..tja..dat is geen wagenlengte in de pits dus moet je maar wachten? wat een bullshit..zeker hier..waar Vettel dan ook nog eens voor zou moeten worden gelaten...was je ook p4..heeft je dus eigenlijk niks gekost en ons een hoop kijkplezier gebracht.

En dan inderdaad Bottas..moet er geen regel komen die het verbied om onnodig langzaam te rijden in SC situaties? eenmaal achter de SC moet je zovel lengtes maximaal houden..maar voor die tijd?

Leclerc was een lachertje..wanhopige duikacties om in te halen en dan jezelf uitschakelen bij de derde poging om vervolgens je eigen wagen aan gort te trekken..het is logisch, hij moet ook leren, net als Max moest, maar erg talentvol komt het niet over..een snel rondje rijden is wat anders dan racen.

Ik heb genoten van de race. Ik las ook ergens dat Lewis nog veel en veel meer heeft zitten klagen dan wij gehoord hebben op tv..ik ben benieuwd wanneer die compilatie op internet verschijnt.

oh ja..prachtig om die beleving te zien..die pitcrew van max..geweldig..die gaan voor Max door het vuur

[Bijgewerkt op: di, 28 mei 2019 21:50]

Re: Teamradio Hamilton. [bericht #25953 is een antwoord op bericht #25952] di, 28 mei 2019 22:15 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Wouter
GP winner

Mulder schreef op di, 28 mei 2019 21:47

Ik heb genoten van de race. Ik las ook ergens dat Lewis nog veel en veel meer heeft zitten klagen dan wij gehoord hebben op tv..ik ben benieuwd wanneer die compilatie op internet verschijnt.

Gisteren @Mulder! Alsjeblieft......

Re: Teamradio Hamilton. [bericht #25955 is een antwoord op bericht #25953] di, 28 mei 2019 22:51 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Mulder is op dit moment afwezig  Mulder
Formula 3

Geweldig..dank!

Re: FORMULA 1 2019 GRAND PRIX DE MONACO [bericht #25959 is een antwoord op bericht #25932] wo, 29 mei 2019 10:03 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
duif is op dit moment afwezig  duif
Formula 3

Ik begrijp al helemaal niet dat er dubbele pitstops in Monaco mogen worden uitgevoerd gezien de krapte daar.
Maar goed, er wordt nooit over geklaagd

When nothing goes right, go left

Re: FORMULA 1 2019 GRAND PRIX DE MONACO [bericht #25960 is een antwoord op bericht #25925] wo, 29 mei 2019 10:04 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Formula 3

Gasly eruit en Leclerc erin.
Misschien dat die wat meer druk op Max kan zetten

Re: Leclerc. [bericht #25962 is een antwoord op bericht #25940] wo, 29 mei 2019 10:45 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Tizz is op dit moment afwezig  Tizz
Formula 3

Volgens mij bedoelen we min of meer hetzelfde. Ik heb hem nauwelijks
gevolgd voor de F1 maar ik denk dat zijn persoonlijkheid makkelijk af
te lezen is. Hij wil Ferrari niet openlijk bekritiseren na duidelijke
strategische missers maar zijn lichaamstaal is overduidelijk. Het is een
heethoofd met weinig geduld. Hij wil winnen. En hij is volledig over-
tuigd van zichzelf.

Maar laten we wel wezen, dat zijn eigenschappen die Max niet vreemd zijn.
Ik vind het gebrek aan respekt wel verfrissend. Laten die ouwe knarren
maar eens zien wat ze kunnen. Ik heb me jarenlang afgevraagd wat Barrichello
en Massa toch in godsnaam in de F1 deden. De absolute wil om te winnen vind
ik prima. Het gebrek aan die wil is iets wat we het Nederlands elftal jaren-
lang hebben verweten. Het absolute geloof in jezelf is iets wat je gewoon
wel moet hebben anders rij je zomaar rond zoals Bottas vorig jaar. En ook
de schuld op anderen schuiven is bepaald geen unieke eigenschap.

Ik denk dat het vuurwerk zou worden als ze beiden in hetzelfde team rijden
juist omdat ze zoveel gemeen hebben en omdat ze allebei gewoon een flink
potje kunnen racen. Maar ik hoop dat hij gewoon lekker blijft waar hij is
zodat Hammi, Max en Leclerc er een mooi kampioenschap van maken.

Tizz.

[Bijgewerkt op: wo, 29 mei 2019 10:46]

Re: Team radio Max [bericht #25964 is een antwoord op bericht #25950] wo, 29 mei 2019 11:42 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Airbag
Formula 3

Was nog niet geplaatst denk ik:

Re: FORMULA 1 2019 GRAND PRIX DE MONACO [bericht #25965 is een antwoord op bericht #25960] wo, 29 mei 2019 11:48 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Formula 1

duif schreef op wo, 29 mei 2019 10:04
Gasly eruit en Leclerc erin.
Misschien dat die wat meer druk op Max kan zetten
Ik weet niet of de video al eerder langs is gekomen maar hier Max en Leclerc in hun kart tijd in 2012 Wink

[URL][URL]

Re: FORMULA 1 2019 GRAND PRIX DE MONACO [bericht #25969 is een antwoord op bericht #25965] wo, 29 mei 2019 16:32 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Karting

Ik had deze al gezien, maar moet je eens goed naar die ogen kijken als die reageert Mad

Re: Leclerc. [bericht #25970 is een antwoord op bericht #25940] wo, 29 mei 2019 16:47 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
erwin964 is op dit moment afwezig  erwin964
Karting

Eens ....is een gluipert die leclerc.

Re: Leclerc. [bericht #25972 is een antwoord op bericht #25969] wo, 29 mei 2019 17:15 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Wouter
GP winner

MiGi schreef op wo, 29 mei 2019 16:32
Ik had deze al gezien, maar moet je eens goed naar die ogen kijken als die reageert Mad

Precies dát dus @MiGi.
Ik heb heel veel interviews met Leclerc bekeken de afgelopen jaren, juist om tóch een positief beeld van hem te kunnen krijgen.
Des te meer ik er zag, des te erger het juist werd. Hij gaat vooral helemaal los als hij Italiaans spreekt,
want dat doet hij liever dan Engels.
Je weet echt niet wat je hoort en vooral ziet, die gezichtsuitdrukkingen en gebaren met de handen. surprised

Re: FORMULA 1 2019 GRAND PRIX DE MONACO [bericht #25973 is een antwoord op bericht #25959] wo, 29 mei 2019 17:48 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
ForzaOlanda is op dit moment afwezig  ForzaOlanda
Formula 3

duif schreef op wo, 29 mei 2019 10:03
Ik begrijp al helemaal niet dat er dubbele pitstops in Monaco mogen worden uitgevoerd gezien de krapte daar.
Maar goed, er wordt nooit over geklaagd
Wat Bottas deed, de boel ophouden zodat hij in de pits niet hoefde te wachten op Hamilton, is dat toegestaan? Moet je bij een Safety Car niet de auto voor je volgen, maximaal 5 lengtes?

raar dat je er niemand over hoorde

Re: FORMULA 1 2019 GRAND PRIX DE MONACO [bericht #25975 is een antwoord op bericht #25969] wo, 29 mei 2019 18:01 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Formula 1

MiGi schreef op wo, 29 mei 2019 16:32
Spreekt er hier iemand Italiaans? De reporter vind het incident Max/Charles nogal grappig?

RBR weer niet sterk in Monaco [bericht #25976 is een antwoord op bericht #25973] wo, 29 mei 2019 18:07 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Formula 3

Max was natuurlijk weer maximaal onderweg in Monaco. RBR weer niet.

Practise: Problemen met de koeling, Max weinig kunnen testen.

Q3: Max in verkeer naar buiten sturen, zodat de banden niet op warmden en hij langzamer was dan in Q2 (waar de rijders het relativ rustig aan doen om de banden goed te houden voor de race)

Race:
1. een ronde te laat gepit. Bij de beelden van Leclerc zijn debris, hadden ze gelijk kunnen pitten. er was een risico dat er geen safetycar was gekomen, maar dan was Max allen op P5 terug gevallen. Was hij gelijk gestopt dan kon Bottas de boel niet ophouden, en was hij Bottas sowieso voorbij gegaan, wellicht ook Hamilton.
2. Geen Strategie om Max voorbij Hamilton te krijgen: Gasly gebruiken, of zich verremmen en de bocht afsnijden. dan wellicht extra 10 sec penalty voor gaining an advantage, maakt niet uit, dan had ie 55 ronden gehad om een gat te trekken.
3. Max niet managen /informeren bij Pitstop, Bottas zat in dode hoek, hadden ze Max verteld dat Bottas ernaast zat, had hij een half metertje meer ruimte gelaten en was er geen straf geweest.
4. geen strategie om P2 te behouden: Max had zich 10 sec kunnen laten terug vallen, net doen of er een probleem was, en dan 5 rondjes volle bak rijden om een gat van 5 sec te trekken naar Bottas en Vettel

Al met al, RBR wederom geen Contructor of the Race, mocht men deze prijs invoeren. Toch jammer, Marko schreewt veel, maar weinig zinvols. Ze zouden moeten lobbien omvolgend jaar weer de banden van vorig jaar te hebben. Als je wilt klagen doe het dan tijdens de race, dat Bottas de boel blokkeert, wellicht was daardoor de straf van Max niet uitgesproken.

Gelukkig door Max wel een spannende race gezien, maar wat was er gebeurd als Max er voorbij gekomen was, en iedereen volle bak had moeten rijden. Dat was toch wat geweest......

Re: FORMULA 1 2019 GRAND PRIX DE MONACO [bericht #25977 is een antwoord op bericht #25975] wo, 29 mei 2019 18:14 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Formula 3

nou die reporter vind het vooral grappig dat Leclerc, zegt dat er niet veel aan de hand was, en even later de teameigenaar? zegt dat hij niks gezien heeft. (wel dus, sneaky actie) daarom moet ie lachen.

ben wel geschrokken van de reacties bij video. Schijnbaar zijn de tifosi toch een beetje blind, en is Max de rode stier waarom ze afreageren. Speelt Hamilton weer slim Puke

Re: RBR weer niet sterk in Monaco [bericht #25978 is een antwoord op bericht #25976] wo, 29 mei 2019 19:21 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Formula 3

ForzaOlanda schreef op wo, 29 mei 2019 18:07

Q3: Max in verkeer naar buiten sturen, zodat de banden niet op warmden en hij langzamer was dan in Q2 (waar de rijders het relativ rustig aan doen om de banden goed te houden voor de race)

Race:
1. een ronde te laat gepit. Bij de beelden van Leclerc zijn debris, hadden ze gelijk kunnen pitten. er was een risico dat er geen safetycar was gekomen, maar dan was Max allen op P5 terug gevallen. Was hij gelijk gestopt dan kon Bottas de boel niet ophouden, en was hij Bottas sowieso voorbij gegaan, wellicht ook Hamilton.

[b]Gelul, Max zou dan de pits inkomen en de rest kan nog op volle snelheid door..je verliest veel tijd hierdoor.[/b
]

2. Geen Strategie om Max voorbij Hamilton te krijgen: Gasly gebruiken, of zich verremmen en de bocht afsnijden. dan wellicht extra 10 sec penalty voor gaining an advantage, maakt niet uit, dan had ie 55 ronden gehad om een gat te trekken.

Dan zou die de gewonnen positie weer terug moeten geven anders krijgt tie een drive trough.

3. Max niet managen /informeren bij Pitstop, Bottas zat in dode hoek, hadden ze Max verteld dat Bottas ernaast zat, had hij een half metertje meer ruimte gelaten en was er geen straf geweest.

Split second beslissing, makkelijk achteraf weten hoe het had gemoeten, kan je niet RB de schuld van geven.

4. geen strategie om P2 te behouden: Max had zich 10 sec kunnen laten terug vallen, net doen of er een probleem was, en dan 5 rondjes volle bak rijden om een gat van 5 sec te trekken naar Bottas en Vettel

Lewis was dan ook vaart gaan minderen en je weet niet welke pace Max kan rijden en Vettel had dat misschien gewoon bij gehouden om in de 5sec marge te blijven.

Al met al, RBR wederom geen Contructor of the Race, mocht men deze prijs invoeren. Toch jammer, Marko schreewt veel, maar weinig zinvols. Ze zouden moeten lobbien omvolgend jaar weer de banden van vorig jaar te hebben. Als je wilt klagen doe het dan tijdens de race, dat Bottas de boel blokkeert, wellicht was daardoor de straf van Max niet uitgesproken.

Tja, als je alles van te voren weet en achteraf is altijd makkelijk praten.
Ik vind dat toch echt te goedkoop, zeker bij een GP als Monaco waar alles hectiek is etc.

Gelukkig door Max wel een spannende race gezien, maar wat was er gebeurd als Max er voorbij gekomen was, en iedereen volle bak had moeten rijden. Dat was toch wat geweest......

“Als je in een wagen wordt geplaatst moet je racen om te winnen. Een tweede of derde plaats is altijd onvoldoende”

[Bijgewerkt op: wo, 29 mei 2019 19:24]

Re: FORMULA 1 2019 GRAND PRIX DE MONACO [bericht #25979 is een antwoord op bericht #25977] wo, 29 mei 2019 19:28 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
maxtrash is op dit moment afwezig  maxtrash
Formula 3

als ik eerlijk ben is er wel veel sprake van scorebord journalistiek. Laten we wel wezen: niemand rekende er op dat die inhaalpoging van Max ging lukken. En zelfs als het gelukt was had het weinig uitgemaakt omdat hij die 5 sec. niet meer kon goed maken.
Het was dus eigenlijk een zelfde soort actie als hij vorig jaar op Hamilton probeerde. Het had nu net zo goed fout kunnen gaan en dan hadden we hetzelfde liedje gehad. Het gaat om het gedrag en niet om de uitkomst.
En ja, ik vind ook dat Max een uitstekend seizoen draait maar deze actie begrijp ik gewoon niet zo.

Re: RBR weer niet sterk in Monaco [bericht #25980 is een antwoord op bericht #25976] wo, 29 mei 2019 19:38 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
maxtrash is op dit moment afwezig  maxtrash
Formula 3

ForzaOlanda schreef op wo, 29 mei 2019 18:07

er zijn relatief te vaak van dit soort problemen ja. Ook vorig jaar was lang niet altijd Renault de schuldige. Bijv. de versnellingsbak ging wel eens kapot.

Citaat:

dat zullen ze best geprobeerd hebben maar je bent ook afhankelijk van anderen. Gevalletje had de keeper de bal kunnen hebben of niet. Niet bij voorbaat een fout van Red Bull.

Citaat:

Race:
Dit lijkt me geen optie. Zelfs als je goed anticipeert op een gele vlag: zolang hij niet daadwerkelijk actief is, is de pitstop delta een stuk groter en val je ver terug. En track position is alles in Monaco.

Citaat:

Eens, maar als je gewoon rechtdoor rijdt aan het einde van de tunnel moet je dan niet gewoon je plek terug geven? En het zou ook niet echt sportief geweest zijn.
Daarnaast was het "plan" wellicht te wachten tot de bandjes van Hamilton echt op zouden zijn. Het lukte uiteindelijk niet maar goed wellicht was het wel de strategie

Citaat:

Klopt, maar Max is een topcoureur en wist natuurlijk precies hoe de situatie was toen ze allemaal de pits in reden. M.a.w. dat had hij zelf ook kunnen bedenken. Idem, de motor setting die hij vergat terug te zetten.

Citaat:

alhoewel ik dus niet vind dat RB grove fouten heeft gemaakt (ze zijn geen Ferrari) ben ik het wel met je eens dat ze ook niet opvallen door briljante acties. Hier is dus zeker nog winst te boeken.

Citaat:

inderdaad zonde dat dit niet gebeurde...

[Bijgewerkt op: wo, 29 mei 2019 19:39]

Re: RBR weer niet sterk in Monaco [bericht #25982 is een antwoord op bericht #25980] wo, 29 mei 2019 21:57 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Formula 3

Race:

Dit lijkt me geen optie. Zelfs als je goed anticipeert op een gele vlag: zolang hij niet daadwerkelijk actief is, is de pitstop delta een stuk groter en val je ver terug. En track position is alles in Monaco.

ik heb nog even gekeken, het gat naar P5 van 30sec. dus een gemiste kans

Re: RBR weer niet sterk in Monaco [bericht #25983 is een antwoord op bericht #25982] wo, 29 mei 2019 22:19 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
GP winner

Het enige dat misschien anders had gekund was bij het verlaten van de box Bottas nét niet raken (maar ik denk dus dat je dat blijkbaar écht niet kan zien als coureur) en hem er dan voorkropen bij uitdraaien pitstraat. Dan had ie de unsafe release denk ik nog gekregen. Misschien de twee licentie strafpunten niet.

Re: RBR weer niet sterk in Monaco [bericht #25984 is een antwoord op bericht #25978] wo, 29 mei 2019 23:18 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Formula 3

Punt 4 vind ik echt goed bedacht. Punt

Re: RBR weer niet sterk in Monaco [bericht #25985 is een antwoord op bericht #25984] do, 30 mei 2019 14:21 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Formula 3

duif schreef op wo, 29 mei 2019 23:18
Punt 4 vind ik echt goed bedacht. Punt
dankje, maar als ik het kan bedenken, zou er toch ook iemand bij RBR zijn. Hoeveel man hebben ze daar zitten?

zowel de commentator bij ORF en RTL roepen dat er rotzooi op de baan ligt en een safetycar, virtueel of niet, er aan komt. Max had een gat van 30 sec op P5, dus risiko vroege stop was minimaal.

Mercedes looft Bottas. [bericht #25986 is een antwoord op bericht #25622] do, 30 mei 2019 17:26 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Wouter
GP winner

Nou moe.....Mercedes looft Bottas voor ophouden coureurs tijdens safety car-fase.

Citaat:
Hoofdstrateeg James Vowles loofde het werk dat Bottas uitvoerde tijdens de safety car-fase. "Als je naar binnenkomt voor een dubbele pitstop onder een safety car is het belangrijk dat je een gat laat tussen de auto's, zodat de eerste auto geholpen kan worden in de pits en de tweede er meteen achteraan kan. Dat heeft Valtteri op het circuit perfect gedaan."

"Lewis had zijn pitstop en je kon zien dat Valtteri er meteen bij aansloot. Daarna is het een rechtstreeks duel tussen Vettel, Verstappen en Valtteri tijdens de pitstop. Helaas raakte Lewis een wheel gun toen hij wegreed en het kostte de monteurs een paar seconden om dat te herstellen. Dat kostte uiteindelijk een paar tienden. Dat is alles, maar het is ook genoeg om posities te verliezen."

Vorig jaar moest Sirotkin in Frankrijk hetzelfde doen van Williams en kreeg daarvoor een tijdstraf van 5 sec,
net als bv Hulkenberg in 2016!

Citaat:
"The stewards reviewed the video, team radio communications and GPS data. Car 35 was instructed to stack behind Car 18 and to go "plus 8" The driver of Car 35 then slowed significantly creating a large gap behind Car 18, by driving unnecessarily slowly."

Re: Mercedes looft Bottas. [bericht #25987 is een antwoord op bericht #25986] do, 30 mei 2019 17:56 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Wet! is op dit moment afwezig  Wet!
Formula 3

Tja, dat waren ze vast opeens vergeten.....

Let it rain, rain, rain!!

crash kid.............. [bericht #25988 is een antwoord op bericht #25622] do, 30 mei 2019 19:55 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
riesje is op dit moment afwezig  riesje
Formula 3

op rn 356 staat een stukje over max van crash kid tot superster ik vraag me af hoe ze aan de naam crashkid komen voor die paar keer dat hij een foutje maakt in 4 jaar max was al een superster toen hij in de F1 kwam maar ik vind in vergelijk met vele andere nieuwkomers dat hij zeeeer weinig echte fouten heeft gemaakt ook gezien de winsten en podia die hij gehaald heeft
ik vind dat er altijd direct een negatieve naam aan iemand gehangen word als het een paar keer tegenzit hij haalt meer uit de auto dan menigeen zou kunnen en dan kan je niet altijd spreken van fouten maar gedrevenheid en dat maakt hem tot de toekomstige kampioen.

Re: crash kid.............. [bericht #25989 is een antwoord op bericht #25988] do, 30 mei 2019 20:38 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
GP winner

Max heeft altijd veel en veel te veel onterechte kritiek en weerstand gehad. Misschien is dat echt wel gewoon zo omdat hij een all time great is, aan het worden is en dit in feite de onderkenning daarvan is, zelfs van diegene die dat liever niet zien.

Re: Mercedes looft Bottas. [bericht #25990 is een antwoord op bericht #25986] do, 30 mei 2019 20:42 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Formula 3

Wouter schreef op do, 30 mei 2019 17:26
Nou moe.....Mercedes looft Bottas voor ophouden coureurs tijdens safety car-fase.

Citaat:
Hoofdstrateeg James Vowles loofde het werk dat Bottas uitvoerde tijdens de safety car-fase. "Als je naar binnenkomt voor een dubbele pitstop onder een safety car is het belangrijk dat je een gat laat tussen de auto's, zodat de eerste auto geholpen kan worden in de pits en de tweede er meteen achteraan kan. Dat heeft Valtteri op het circuit perfect gedaan."

"Lewis had zijn pitstop en je kon zien dat Valtteri er meteen bij aansloot. Daarna is het een rechtstreeks duel tussen Vettel, Verstappen en Valtteri tijdens de pitstop. Helaas raakte Lewis een wheel gun toen hij wegreed en het kostte de monteurs een paar seconden om dat te herstellen. Dat kostte uiteindelijk een paar tienden. Dat is alles, maar het is ook genoeg om posities te verliezen."
Vorig jaar moest Sirotkin in Frankrijk hetzelfde doen van Williams en kreeg daarvoor een tijdstraf van 5 sec,
net als bv Hulkenberg in 2016!

Citaat:
"The stewards reviewed the video, team radio communications and GPS data. Car 35 was instructed to stack behind Car 18 and to go "plus 8" The driver of Car 35 then slowed significantly creating a large gap behind Car 18, by driving unnecessarily slowly."
Dat Mercedes en Hamilton....snap niet dat die onderhand niet door het merendeel worden uitgekotst.
Een grote farce, keer op keer weer een toneelstukje.
Topteam, goed chassis en een motor geintroduceerd sinds 2014 hierdoor lichtjaren voorsprong.
Fantastische coureur in de gelederen met Hamilton.
Maar het overdreven underdog verhaaltje elke keer ophangen, bij elke GP de allerbeste fans bedanken en heel vaak net doen alsof ze met hangen en wurgen de winst over de streep trekken.
Dat gedrag of je met je zoon van 4 armpje aan het drukken bent en hem het gevoel geeft dat hij bijna van je kan winnen.

Laten ze daar alsjeblieft mee ophouden, maar blijkbaar zijn er nog zat mensen die er met open ogen intrappen.
Het lever natuurlijk heel veel sympathie als je als een Rocky Balboa de wedstrijd wint ipv dat je de Ivan Drago uithangt, maar man man dat er nog heel veel fans zijn die zich op deze manier in de maling laten snap ik ook nie echt meer.

Re: crash kid.............. [bericht #25991 is een antwoord op bericht #25989] do, 30 mei 2019 22:31 Naar vorige bericht
Formula 1

Sieper schreef op do, 30 mei 2019 20:38
Max heeft altijd veel en veel te veel onterechte kritiek en weerstand gehad. Misschien is dat echt wel gewoon zo omdat hij een all time great is, aan het worden is en dit in feite de onderkenning daarvan is, zelfs van diegene die dat liever niet zien.
Hoge bomen vangen veel wind. Max: (te) jong, snel, uitgesproken, iemand die toen zonder rijbewijs de gevestigde F1 orde aan viel. Het perfecte paaltje om tegen aan te plassen. Begin vorig jaar bijna kapot geschreven. Bijna iedereen zou mentaal er aan onder door gegaan zijn. Kijk eens waar hij nu staat. Kijk eens wat voor een antwoord Max heeft gegeven via resultaten op het circuit. Verbazing wekkend. Respect afgedwongen door super resultaten en zijn plek opgeeist tussen de toprijders. Zoals ik al zei, jaloerse mensen hou je toch, draai het om en beschouw het als een compliment😉

Vorige onderwerp: Waar gaat Max naartoe in 2020??
Volgende onderwerp: FORMULA 1 2019 PIRELLI GRAND PRIX DU CANADA
Naar forum gaan: