Verstappen forum
forum.verstappen.nl

Startpagina » Verstappen » Max & Jos Verstappen » FORMULA 1 2019 GRAND PRIX DE MONACO (23-16 Mei)
Re: Unsafe release... [bericht #25850 is een antwoord op bericht #25848] zo, 26 mei 2019 16:59 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
CF230 is op dit moment afwezig  CF230
Karting

Bah.... Schijtmercedes, schijtFIA. De F1 is compleet verziekt.

Re: Unsafe release... [bericht #25851 is een antwoord op bericht #25850] zo, 26 mei 2019 17:00 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Zerobyte
Formula 3

Tja het is niet anders wel spannend maar we kopen er niks voor .

Re: Unsafe release... [bericht #25852 is een antwoord op bericht #25851] zo, 26 mei 2019 17:02 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Sieper is op dit moment afwezig  Sieper
GP winner

Max krijgt vast dat 2e strafje ook nog wel, en licentiepunten en dan erft Gasly P4 ook nog.

Re: Unsafe release... [bericht #25853 is een antwoord op bericht #25852] zo, 26 mei 2019 17:07 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Jip
GP winner

Sieper schreef op zo, 26 mei 2019 17:02
Max krijgt vast dat 2e strafje ook nog wel, en licentiepunten en dan erft Gasly P4 ook nog.
Hamilton is juist degene die daar under investigation is, Max deed niks fout.

Re: Unsafe release... [bericht #25854 is een antwoord op bericht #25847] zo, 26 mei 2019 17:09 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Frontwinger is op dit moment afwezig  Frontwinger
Formula 3

Zeg Jipieflip, dat je hier de racedraadjes verzorgd. maakt je geen God van het forum, dus neem je medicijnen in en probeer het dan nog een keer respectvol. Heb het dus mis mbt tijdstraf...just an honest mistake...

Attack the post, not the poster...

[Bijgewerkt op: zo, 26 mei 2019 17:09]

Dit bericht aan een moderator rapporteren

Re: Unsafe release... [bericht #25855 is een antwoord op bericht #25854] zo, 26 mei 2019 17:13 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Wet! is op dit moment aanwezig  Wet!
Formula 3

Jawel, hij was te laat met zijn actie. Jammer dat t team niet net een tiende eerder was bij de pitstop.

Let it rain, rain, rain!!

Re: Unsafe release... [bericht #25856 is een antwoord op bericht #25854] zo, 26 mei 2019 17:14 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Jip
GP winner

Frontwinger schreef op zo, 26 mei 2019 17:09
Zeg Jipieflip, dat je hier de racedraadjes verzorgd. maakt je geen God van het forum, dus neem je medicijnen in en probeer het dan nog een keer respectvol. Heb het dus mis mbt tijdstraf...just an honest mistake...
Vind ik mezelf dan een God op het forum? Totaal niet. Ik ben volkomen respectvol naar je, zei alleen dat wat je zei niet waar was. Beetje rare reactie dit.

Re: Unsafe release... [bericht #25857 is een antwoord op bericht #25856] zo, 26 mei 2019 17:17 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Mario is op dit moment afwezig  Mario
Formula 3
Forum_Mod

Graag respectvol met elkaar om gaan

Moderator www.verstappen.nl

Re: Unsafe release... [bericht #25858 is een antwoord op bericht #25856] zo, 26 mei 2019 17:18 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
GP winner

Weer eens een keer Max zijn pech dit. Enorm demoraliserend imho. Hadden ze dichter bij de pit entry gestaan dan waren ze spekkoper.

Re: Unsafe release... [bericht #25859 is een antwoord op bericht #25850] zo, 26 mei 2019 17:21 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
spark is op dit moment afwezig  spark
Formula 1

CF230 schreef op zo, 26 mei 2019 16:59
Amazing dit, amazing dat. Ik wordt een beetje moe van Lewis. Hij heeft gewoon mazzel dat je niet kan inhalen anders had hij nooit gewonnen, zelfs geen tweede geworden.

Re: Unsafe release... [bericht #25860 is een antwoord op bericht #25856] zo, 26 mei 2019 17:22 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
eddy is op dit moment afwezig  eddy
Karting

Overigens, ontopic heeft Frontwinger wel een punt. De laatste 12 unsafe releases zijn allemaal bestraft met een boete. Waarom nu niet?

Re: Unsafe release... [bericht #25861 is een antwoord op bericht #25860] zo, 26 mei 2019 17:31 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
maxtrash is op dit moment afwezig  maxtrash
Formula 3

volgens Doornbos gaan we het nog jaren over deze grand prix hebben. Wat heeft hij gerookt?

Re: Unsafe release... [bericht #25862 is een antwoord op bericht #25861] zo, 26 mei 2019 17:33 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
GP winner

Nou, 2 strafpunten er weer bij voor Max omdat hij probeerde Bottas in te halen. Max wordt echt voor alles altijd keihard gestraft. Ik voel de behoefte om keihard te schelden.

Zometeen nog een strafje voor de touch op Lewis en nog een strafpunt.

F......

[Bijgewerkt op: zo, 26 mei 2019 17:33]

Re: Unsafe release... [bericht #25863 is een antwoord op bericht #25859] zo, 26 mei 2019 17:33 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
NextYear is op dit moment afwezig  NextYear
Formula 3

4 x Honda in de top 8 ,dat zegt ook wat !

Dikke punten voor TR

[Bijgewerkt op: zo, 26 mei 2019 17:37]

Re: Unsafe release... [bericht #25864 is een antwoord op bericht #25863] zo, 26 mei 2019 17:34 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
GP winner

Niet echt. Power doet hier relatief weinig, de chassis zijn zo slecht nog niet.

Re: Unsafe release... [bericht #25865 is een antwoord op bericht #25862] zo, 26 mei 2019 17:40 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
bernuldi is op dit moment afwezig  bernuldi
Formula 3

Sieper schreef op zo, 26 mei 2019 17:33
Nou, 2 strafpunten er weer bij voor Max omdat hij probeerde Bottas in te halen. Max wordt echt voor alles altijd keihard gestraft. Ik voel de behoefte om keihard te schelden.

F......
Strafpunten??? Pfffff

Overigens, Max had Lewis ook kunnen laten rijden. Gaatje laten vallen en dan uiteindelijk weg rijden van Vettle om die 5 seconden te pakken

Gr bernuldi (die blij is met de mogelijkheid een handtekening toe te voegen)

Re: Unsafe release... [bericht #25866 is een antwoord op bericht #25864] zo, 26 mei 2019 17:40 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
GP winner

Mika salo de steward, de Max hater.

Re: Unsafe release... [bericht #25867 is een antwoord op bericht #25865] zo, 26 mei 2019 17:44 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
eddy is op dit moment afwezig  eddy
Karting

bernuldi schreef op zo, 26 mei 2019 17:40

F......
Strafpunten??? Pfffff

Overigens, Max had Lewis ook kunnen laten rijden. Gaatje laten vallen en dan uiteindelijk weg rijden van Vettle om die 5 seconden te pakken

Eens. Dat was de beste strategie geweest

Re: Unsafe release... [bericht #25868 is een antwoord op bericht #25865] zo, 26 mei 2019 17:49 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Jip
GP winner

No further action

https://pbs.twimg.com/media/D7gRpRXWwAQNQW4.jpg

Re: Unsafe release... [bericht #25869 is een antwoord op bericht #25868] zo, 26 mei 2019 17:51 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
GP winner

Gelukkig, maar nu wel al weer naar 7 punten. Gewoon door die kittige situatie.

Re: Unsafe release... [bericht #25870 is een antwoord op bericht #25869] zo, 26 mei 2019 17:53 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Jip
GP winner

Sieper schreef op zo, 26 mei 2019 17:51
Gelukkig, maar nu wel al weer naar 7 punten. Gewoon door die kittige situatie.
Die punten snap ik ook niet eerlijk gezegd, want Max kan daar niks aan doen en moet op het team vertrouwen, geldboete was dus beter geweest in plaats van de punten. Alhoewel ik nooit zo veel waarde hecht aan die punten, Max komt toch niet op de 12 uit.

Re: Unsafe release... [bericht #25871 is een antwoord op bericht #25870] zo, 26 mei 2019 17:57 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
GP winner

Als hij ze steeds zo makkelijk krijgt.

De andere situatie met Lewis is no further penalty gelukkkig.

Re: Unsafe release... [bericht #25872 is een antwoord op bericht #25866] zo, 26 mei 2019 18:11 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Formula 1

Sieper schreef op zo, 26 mei 2019 17:40
Mika salo de steward, de Max hater.
Salo, komt die ook niet uit Finland? Tijdens de safety car, Bottas houdt express Max en Seb op tijdens de entrance van de pits om Lewis tijd te geven om te pitten. Anders had Bottas stil komen te staan achter Lewis in de pits en was Max er zeker voorbij gegaan. Lewis zijn banden waren op en daarom konden Seb en Bottas weer binnen de 5 seconde window van Max komen. Seb zijn banden waren op, heeft Bottas ook maar 1 poging gedaan bij Seb? Mooi weer rijders bij Mercedes.

Re: Unsafe release... [bericht #25873 is een antwoord op bericht #25861] zo, 26 mei 2019 18:21 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Formula 1

maxtrash schreef op zo, 26 mei 2019 17:31
volgens Doornbos gaan we het nog jaren over deze grand prix hebben. Wat heeft hij gerookt?
Ik denk dat Doornbos stiekum van treintjes houdt want ik zag de spanning niet zo.

Re: Unsafe release... [bericht #25874 is een antwoord op bericht #25849] zo, 26 mei 2019 18:32 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Roelof is op dit moment afwezig  Roelof
Formula 3

spark schreef op zo, 26 mei 2019 16:58
maar wat kan je doen op dit kart baantje.
Cavia bak toch?

Re: Unsafe release... [bericht #25875 is een antwoord op bericht #25865] zo, 26 mei 2019 18:58 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Mickey77
Karting

@Bernuldi: "Gaatje laten vallen en dan uiteindelijk weg rijden van Vettel om die 5 seconden te pakken"

Dat had niet gewerkt, dan had HAM gewoon ook rustiger aan gedaan. Want hij had als doel om zijn banden zo lang mogelijk goed te houden. Net zo goed als VET en BOT als doel hadden om vlak achter Max te blijven, had HAM als doel om vlak voor Max te blijven.

Het enige alternatief voor de keuze om te proberen HAM in te halen, was te pitten. Dan had hij ook 4e geworden (GAS had hem wel voorbij laten gaan omdat hij nieuwere banden had). Dan had hij dus moeten proberen het gat naar BOT te dichten en hem in te halen.

De keus was dus ofwel HAM inhalen en kans op 1e worden, ofwel tweede keer pitten en dan proberen BOT in te halen om 3e te worden. Tsja die keuze is makkelijk voor Max...

Lewis had het benauwd! [bericht #25876 is een antwoord op bericht #25849] zo, 26 mei 2019 19:12 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
SuperKuup is op dit moment afwezig  SuperKuup
Karting

"That was probably the hardest race I've had," said Hamilton!

Dit was pas de eerste race waar ze schouder aan schouder streden voor de eerste plaats, en dat ronden lang!
Lewis is een hele goede coureur, maar wat een gezeur over de radio. Na afloop vanaf de pitmuur alle complimenten naar Lewis toe hoe geweldig hij wel niet is!
Ik vroeg mijn vrouw voor een teiltje want ik werd gewoon niet goed Puke

Nogmaals Lewis is uiteraard een top coureur! Hoort bij de grote jongens, Senna, Schumacher...enz

Maar als hij vaker deze races tegen Max gaat krijgen, dan gaat hij het loodje leggen denk ik. Daarvoor kwam hij veel te paniekerig over is mijn mening.

Re: Unsafe release... [bericht #25877 is een antwoord op bericht #25865] zo, 26 mei 2019 19:48 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
To the MAX is op dit moment afwezig  To the MAX
Karting

bernuldi schreef op zo, 26 mei 2019 17:40

F......
Strafpunten??? Pfffff

Kon niet. Op het moment dat Max geen druk meer zou zetten, zou Lewis het tempo ook laten inzakken. Lewis zou geen tiende harder rijden dan noodzakelijk. Dat gat zou dus nooit ontstaan. Max heeft alles gedaan wat binnen zijn mogelijkheden lag. Wat mij betreft een zwaar frustrerende race om te kijken en weer een persoonlijk dieptepunt in mijn lange geschiedenis van F1 races kijken. Dit jaar vraag ik me elke race weer af hoelang ik het nog volhoud.....En ik heb alles gezien vanaf 1992.

Re: Lewis had het benauwd! [bericht #25878 is een antwoord op bericht #25876] zo, 26 mei 2019 20:04 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Formula 1

SuperKuup schreef op zo, 26 mei 2019 19:12
"That was probably the hardest race I've had," said Hamilton!

Dit was pas de eerste race waar ze schouder aan schouder streden voor de eerste plaats, en dat ronden lang!
Lewis is een hele goede coureur, maar wat een gezeur over de radio. Na afloop vanaf de pitmuur alle complimenten naar Lewis toe hoe geweldig hij wel niet is!
Ik vroeg mijn vrouw voor een teiltje want ik werd gewoon niet goed Puke

Nogmaals Lewis is uiteraard een top coureur! Hoort bij de grote jongens, Senna, Schumacher...enz

Maar als hij vaker deze races tegen Max gaat krijgen, dan gaat hij het loodje leggen denk ik. Daarvoor kwam hij veel te paniekerig over is mijn mening.
Dat gevoel heb ik ook. Alle respect voor Mercedes maar dat overdreven gedoe. Je hebt het grootste budget, snelste auto en een party mode tot je beschikking dus elke keer die verbaasde blikken dat ze in Q3 toch weer pole halen, iets wat de hele wereld al verwachte 🤨 Ze komen over of ze Mount Everest zonder zuurstof beklommen hebben.

Re: Unsafe release... [bericht #25879 is een antwoord op bericht #25877] zo, 26 mei 2019 20:06 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Mulder is op dit moment afwezig  Mulder
Formula 3

Ik vond dit echt de spannendste GP van Monaco in jaren..spannend omdat je constant het gevoel had dat Max een Move zou maken op Lewis...het wachten was op het foutj van Lewis.
Lewis wist dit..en zijn radio, bijna in paniek, sprak boekdelen..ik ga deze jongen niet achter mij houden..
Lewis maakte geen fout, daar moet je hem ook credits voor geven..1 snap overstuur voor de tunnel en max zou hem gehad hebben..
Toch mooi dat Max nog een alles of niks eruit gooit..vergeleken met die slappe vertoning vorig jaar waar niemand ook maar iets proberde tegen Ric met 160Bhp minder..slappe hap toen.

Ook zie ik wel het failliet van d F1 vandaag..Max die in de pistraat Bottas nipt voorblijft..en dan krijg je straf??? wtf?? had max dan achter Vettel moeten aansluiten ?? wat een bullshit bureaucratie..ik snap er niks van dat dit onder lierty nog gebeurt..die jongens snappen toch wel dat racen in de pitlane sexy is? en dat je met een pistop tienden kan winnen en dat tienden voor een ander geen autolengte is..

ik snap niks van de straf voor Max..waardeloos..slap..het enige dat de race vandaag het aangluren waard maakte, max op p2 jagend op Hamilton, wordt bestraft?? de stewards zagen liever een slappe optoch met Max die achter vettel braaf naar P4 reed zonder dat iemand ooit druk op iemand zou zetten.

@*# @*# gdver.... [bericht #25880 is een antwoord op bericht #25622] zo, 26 mei 2019 20:09 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
riesje is op dit moment afwezig  riesje
Formula 3

je kan daar al nergens inhalen leg je in de pitstraat een halve lengte voor moet je nog aan de kant gaan dus een snellere pitstop maken helpt ook al niet je kan ook zeggen dat bottas een unsafe releas deed omdat de stop te traag was wat een k#tzooi is de F1 aan het worden en dat is NIET door een rose bril gezien maar ik wordt schijtziek van al die regeltjes die niks met racen te maken hebben en dan is max nog niet boos ook ,ik verlang weer terug naar de max van vorig jaar.

Re: Unsafe release... [bericht #25881 is een antwoord op bericht #25850] zo, 26 mei 2019 20:11 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
mk10 is op dit moment afwezig  mk10
Formula 3

CF230 schreef op zo, 26 mei 2019 16:59
Max krijgt een straf, maar weet niet of er een minimum snelheid is zodra de Safety car ingezet wordt.
Bottas zat 1.5 seconde achter Hamilton en creëert bewust een gat tussen de 5 - 10 seconden om niet stil te hoeven staan en zelf t haasje te zijn.

Slim van Bottas, maar of het reglementair is weet ik niet, dit is dus iets wat ik graag had willen weten van de zogenaamde kenners ( Mol, Plooij en studio mensen van Ziggo)
Die zijn blijkbaar alleen thuis om te lachen om hun eigen grappen en continue opendeur opmerkingen te maken.

Overigens vond ik RB ook niet handig dat ze Gasly voor de zekerheid nog wat terug te laten zakken, voor hetzelfde geld krijgt Max nog eens 5 of 10 seconden straf na het akkefietje met Hamilton.

“Als je in een wagen wordt geplaatst moet je racen om te winnen. Een tweede of derde plaats is altijd onvoldoende”

Re: Unsafe release... [bericht #25884 is een antwoord op bericht #25881] zo, 26 mei 2019 20:34 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
GP winner

Tja, dat was best een vernedering geweest. Hebben ze niet gedaan en gelukkig was het ook niet nodig achteraf.

Monaco 2019 [bericht #25885 is een antwoord op bericht #25884] zo, 26 mei 2019 20:49 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Riempie is op dit moment afwezig  Riempie
Karting

Tja, voor volgend jaar stel ik voor de prijzen gelijk uit te reiken na de qualificatie. Dit is geen race...maar meer een parade op hoge snelheid. Vervolgens wordt juist degene weer gestraft die er wel een race van probeerde te maken. Max top gereden...er alles aan gedaan....maar je kan hier niet inhalen met zulke brede auto's. Hamilton leek de enige die hier nog niet van op de hoogte was....wat een gezeur en geklaag van hoe moeilijk het allemaal weer was...drama queen...ricciardo won de race vorig jaar met een auto welke hinkend naar de finish reed (miste toen zo,n 160 pk). Viel mee dat Max niet nog een penalty kreeg ....hij probeert tenminste wat....de rest blijft braaf rijden in de parade. Conclusie: afschaffen deze race in Monaco, competitieve auto,s introduceren welke elkaar echt kunnen inhalen...qua race was dit niet om aan te gluren. De F1 moet actie gaan ondernemen....de voorspelbaarheid neemt alleen maar toe. Hopelijk in Canada meer spanning en weer een ECHTE race! Go Max hupmax

Re: Monaco 2019 [bericht #25886 is een antwoord op bericht #25885] zo, 26 mei 2019 20:58 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Formula 3

ik realiseer me net dat je in het voordeel bent als je pitbox aan het begin van de pitstraat zit. Jij kunt dan ongehinderd wegrijden en de anderen die vertrekken moeten jou voorrang verlenen.
Is dat eigenlijk altijd dezelfde volgorde?

Re: Monaco 2019 [bericht #25887 is een antwoord op bericht #25886] zo, 26 mei 2019 21:00 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
GP winner

Toen Bottas bij het inrijden Max en Vettel 5 seconden ophield was Max gezien. Zowel de Ferrari als de Mercedes box zitten dichterbij de entry. Ik meen volgorde op basis van CWC uitslag vorig seizoen? Of loting?

Re: @*# @*# gdver.... [bericht #25889 is een antwoord op bericht #25880] zo, 26 mei 2019 21:42 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Wouter
GP winner

riesje schreef op zo, 26 mei 2019 20:09
......en dan is max nog niet boos ook ,ik verlang weer terug naar de max van vorig jaar.

Max was niet boos, omdat hij heeft ge-no-ten van deze race, net als ik.
Ronde na ronde Hamilton opjagen, die steeds onzekerder werd, in de spiegels moest kijken en bidden dat zijn banden het niet zouden begeven.
Hij was echt munt toen hij uitstapte en Max topfit, omdat hij had genoten, voor het eerst sinds hele lange tijd!

Op naar Canada, waar Hamilton waarschijnlijk een nieuwe motor krijgt en Max ook. Eéntje met een grote(re) upgrade.
Let the party begin!! hupmax

Oh ja, vandaag vier Honda aangedreven wagens in de top 8, mede door de geweldige drivability. The power of Honda !!

[Bijgewerkt op: zo, 26 mei 2019 21:45]

Re: Monaco 2019 [bericht #25891 is een antwoord op bericht #25887] zo, 26 mei 2019 22:23 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Sport is op dit moment afwezig  Sport
Formula 3

Sieper schreef op zo, 26 mei 2019 21:00
Toen Bottas bij het inrijden Max en Vettel 5 seconden ophield was Max gezien. Zowel de Ferrari als de Mercedes box zitten dichterbij de entry. Ik meen volgorde op basis van CWC uitslag vorig seizoen? Of loting?
https://i.postimg.cc/63Cdn1Q7/screenshot-65.jpg
Oftewel, Max is eigenlijk nog gewoon 2e, RB moet eens van zich gaan afbijten met die op Ma gerichte straffen! Angry

Re: Monaco 2019 [bericht #25893 is een antwoord op bericht #25891] zo, 26 mei 2019 22:38 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
GP winner

Ik vind het eigenlijk ook wel heel smerig. Door dit illegale ophouden werd Max in deze situatie gedwongen. Anders had Bottas moeten doublestacken en was Max hem voorbij geweest en hij zat al voor Vettel. Ook nu nog. Max had op merites P3 en zonder deze Mercedes faul play had hij zelfs P2 te pakken gehad.

Maar daar staan we weer, P4 en 2 strafpunten waar je een jaar aan vast zit. Grrrggghh.

Re: Monaco 2019 [bericht #25894 is een antwoord op bericht #25887] zo, 26 mei 2019 23:18 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Singapore2008 is op dit moment afwezig  Singapore2008
Formula 3

Op basis van CWC uitslag vorig seizoen

Re: Monaco 2019 [bericht #25895 is een antwoord op bericht #25891] zo, 26 mei 2019 23:21 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Singapore2008 is op dit moment afwezig  Singapore2008
Formula 3

Ja, dat dacht ik tijdens de race ook al. Ik zei al dat Bottas niet direct mee kon omdat hij dan tijd zou verliezen, maar ik zag gdirect daarna dat hij een gaatje gemaakt had en dacht al dat dat niet mocht.

Re: Monaco 2019 [bericht #25896 is een antwoord op bericht #25891] zo, 26 mei 2019 23:23 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Airbag
Formula 3

Sport schreef op zo, 26 mei 2019 22:23
https://i.postimg.cc/63Cdn1Q7/screenshot-65.jpg
Oftewel, Max is eigenlijk nog gewoon 2e, RB moet eens van zich gaan afbijten met die op Ma gerichte straffen! Angry
De regels zijn niet heel duidelijk. Wel als je achter de safety car zit, maar niet als dat nog niet het geval is. Zo lang de safety car line niet overschreden is, gelden de regels denk ik niet. Wat mij betreft zou het strafbaar moeten zijn wat Bottas deed, maar ik denk dat het nergens beschreven is.

Re: Monaco 2019 [bericht #25897 is een antwoord op bericht #25896] zo, 26 mei 2019 23:38 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
GP winner

Iig zat alles weer eens tegen. In Q3 zat Ricci Max expres op te houden tijdens zijn inlap (terwijl hij Lewis er wel langs liet) en nu pakte die SC weer super slecht uit.

Wel enorm goed van Max hoe hij hier niet meer over zeurt bij de pers. Heel cryptisch benoemd hij het, maar geeft ze geen kans meer hem als een zaniker weg te zetten.

[Bijgewerkt op: zo, 26 mei 2019 23:38]

Re: Monaco 2019 [bericht #25898 is een antwoord op bericht #25897] zo, 26 mei 2019 23:48 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Airbag
Formula 3

Het was een heerlijke race van Max. Ronde na ronde na ronde Hamilton onder druk zetten. Spannend tot aan het einde. Vettel en Bottas volgden braaf zonder iets te proberen. Jammer dat het Max net niet lukte om Hamilton voorbij te gaan, maar het was een nette poging.

[Bijgewerkt op: zo, 26 mei 2019 23:49]

Re: Unsafe release... [bericht #25900 is een antwoord op bericht #25881] ma, 27 mei 2019 00:25 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Malle Jodokus is op dit moment afwezig  Malle Jodokus
Karting

het blijft lastig, zo'n jurysport Boink

Nil Volentibus Ardum

[Bijgewerkt op: ma, 27 mei 2019 00:31]

Re: Monaco 2019 [bericht #25901 is een antwoord op bericht #25886] ma, 27 mei 2019 00:43 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Yupiteru is op dit moment afwezig  Yupiteru
Karting

Beste Maxtrash,

je waarneming is zeer juist. Het team dat kampioen wordt bij de constructeurs mag als eerste box in de pitstraat, het team dat tweede wordt daarna en zo verder.

Groeten,
Yupiteru, die iets meer leest en iets minder post maar we zijn er nog steeds hupmax

[Bijgewerkt op: ma, 27 mei 2019 00:44]

Re: Unsafe release... [bericht #25902 is een antwoord op bericht #25845] ma, 27 mei 2019 07:09 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Formula 1

Neo33 schreef op zo, 26 mei 2019 15:51
Frontwinger schreef op zo, 26 mei 2019 15:46
Standaardstraf minimaal €5000 euries boete...en nu ineens (ook) 5 seconden tijdstraf. Meten met 2 maten heet dat...

https:// www.racefans.net/2018-f1-season/2018-f1-statistics/2018-f1-p enalties-index/
Unsafe release is altijd een tijd of drive trough in de race, geld boete krijgen ze hier nog bovenop.

Max komt nog goed weg met 5 sec, die is nog wel te overkomen deze race. Gewoon Hamilton vooruit duwen en zorgen dat je Vettel 5 sec los rijd. Komt goed.! drive
Hamilton was 75% van de wedstrijd een rijdende chicane die op elk ander circuit geen eerste was geworden. Of toch niet, hij was amazing die zich heel breed kon maken. Afijn, de "happy few" hebben hun feestjes en parties weer gehad in Monaco dus we kunnen ons nu weer richten op het racen in Canada.

Re: Monaco 2019 [bericht #25903 is een antwoord op bericht #25897] ma, 27 mei 2019 08:29 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
bernuldi is op dit moment afwezig  bernuldi
Formula 3

https:// www.racefans.net/2019/05/26/verstappen-was-stuck-in-start-th rottle-map-for-most-of-race/

Ik weet niet wat het effect is geweest, maar mogelijk verklaart dit waarom Hamilton steeds een gat kon trekken, met name bij het ingaan van de tunnel en het rechte stuk bij start/finish?

Gr bernuldi (die blij is met de mogelijkheid een handtekening toe te voegen)

Re: Monaco 2019 [bericht #25905 is een antwoord op bericht #25903] ma, 27 mei 2019 09:09 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
GP winner

Ja, dat vermoed ik wel, het zal zeker een rol hebben gespeeld. Zonde zonde zonde, Max geknokt maar het viel weer niet zijn kant op.

Re: @*# @*# gdver.... [bericht #25907 is een antwoord op bericht #25889] ma, 27 mei 2019 09:25 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
SpeeDirk is op dit moment afwezig  SpeeDirk
Formula 3

Als fans kun je niet meer als tevreden zijn over de race en Max zijn prestatie... RBR kruipt langzaam maar zeker dichterbij.

Formule 1 liefhebber, fan van Max en jarenlang van Jos

Re: Monaco 2019 [bericht #25908 is een antwoord op bericht #25905] ma, 27 mei 2019 09:25 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
MiGi is op dit moment afwezig  MiGi
Karting

Is het niet zo dat Max die straf kreeg omdat ze elkaar geraakt hadden. Was dat het niet
het geval geweest had die waarschijnlijk ook alleen die 5000 boete gehad, dat is mijn mening.

Mijn Take-Aways van Monaco [bericht #25909 is een antwoord op bericht #25622] ma, 27 mei 2019 10:14 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Husky
Karting

- Saaie optocht, muv de start (altijd spannend) + 2 of 3 acties op de baan of in de pits.

- Max hele wedstrijd in de versnellingsbak bij Lewis, maar onmogelijk om in te halen in Monaco. Gewaagd, spannend maar (achteraf) nutteloos. Lewis liet zich niet in een fout dwingen.

- Leermomenten voor Leclerc, en Ferrari (schaamrood)

- Torro Rosso deed lekker mee. Middenveld (F1,5) is interessant voor de race-fan.

- Sainz goede start, en was, met zijn Renault torretje, sneller dan een (1) TR de heuvel op. 2e TR pakt ie in de bocht door meer momentum.

- Gasly zat er aardig bij. Ondanks extra stop maar 5 seconden, eigenlijk dus 10 sec, achter Max gefinisht en de snelste ronde.

- Lewis (en Mercedes) zijn jankers: Hij zou never nooit binnenkomen. Dus de boordradio's waren een Groot Toneelspel. Alleen "interessant doen" dat ie oh zo'n moeilijke race had, "misschien wel zijn moeilijkste ooit". Belazer ons niet!! @Superkuup, kan je vrouw ook een teiltje bij mij langsbrengen? Als hij geen Brit was, was ie allang door Sky & Britse pers "ontmantelt".

- Lewis is absoluut een goede coureur, en zelfs topcoureur. Maar 1 van de all-time greats vind ik hem nog niet. Daarvoor heeft ie teveel voordeel gehad van de dominantie van Mercedes. Of anders gezegd: te weinig tegenstand gehad (van teamgenoten). Ik verheug mij erop dat Max met RBR hem in zowel Q3 als race (op andere circuits dan Monaco) onder druk kan zetten. Ligt Lewis niet op kop, dan is ie niet sterk! Nogmaals, (nog) niet een van de "all-time-greats". Max zit dichter bij "all-time-greats" qua lef en acties dan Lewis. Max heeft nog veel tijd in F1 om de resultaten te behalen van een "all-time-great". Vettel is in die ranking vanaf 2014 afgezakt, door een aantal overbodige fouten (ook door Ferrari). Maar Vettel kan en wil wel "attackieren". Lijkt mij leuk als Vettel en Hamilton van plaats wisselen in 2020. Wishful thinking, helaas. Zou de sport goed doen.

- Helmut Marko, moet niet zeuren over straffen voor Max en Gasly. Wordt ongeloofwaardig. Beide waren volledig terecht. Hij kweekt er juist meer "vijandigheid" mee bij de stewards en publiek. Volgens mij is oa Mika Salo niet "contra" Verstappen of RBR, zoals sommigen roepen. Bij de bestrafte actie van Max bij Raikkonen binnendoor in de laatste ronde in de US, nam Salo de moeite om kamp verstappen (Jos) uitleg te geven. Dat had ie niet hoeven doen en ook niet gedaan als ie een hekel zou hebben aan Max of RBR (of Jos). Jos had dat alleen niet in de pers moeten vertellen (iets dat je in vertrouwen wordt verteld, hoort buiten de pers te blijven. En Jos weet dat donders goed).

- RBR en Max komen eraan ...

Mijn mening. Aanvullingen?

What IFs:

- Als Max Bottas niet had geraakt in de pits en zodoende een lekke band had bezorgt. Zou hij dan ook een straf hebben gekregen? Op andere circuits waarschijnlijk ook, maar zou van enige coulance vanwege de krappe pitsstraat in Monaco sprake kunnen zijn? Men laat weleens zulke gevechten gebeuren in de top. (Bv Vettel "op" Lewis in Bakoe, nauwelijks straf voor opzettelijk op Lewis inrijden onder safetycar, terwijl een ander gewoon de zwarte vlag had gekregen).

- Liet Bottas teveel ruimte vallen achter Lewis voor de pitsstop? 5 autolengtes is een rekbaar begrip. Maar geldt dat ook voor de 2e auto achter de safety-car?

Ik kijk uit naar Canada met de "Wall of Champions". Altijd goed voor spektakel.

En Max doet het daar vaak goed. Zoals de verdedigende acties op Rosberg in 2016, die er uiteindelijk vanaf spint.

Gr. Husky

Re: @*# @*# gdver.... [bericht #25910 is een antwoord op bericht #25889] ma, 27 mei 2019 10:35 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Indy91 is op dit moment afwezig  Indy91
Karting

Wouter schreef op zo, 26 mei 2019 21:42
......en dan is max nog niet boos ook ,ik verlang weer terug naar de max van vorig jaar.

Ronde na ronde Hamilton opjagen, die steeds onzekerder werd, in de spiegels moest kijken en bidden dat zijn banden het niet zouden begeven.
Hij was echt munt toen hij uitstapte en Max topfit, omdat hij had genoten, voor het eerst sinds hele lange tijd!

Op naar Canada, waar Hamilton waarschijnlijk een nieuwe motor krijgt en Max ook. Eéntje met een grote(re) upgrade.
Dus in Canada naar alle waarschijnlijkheid de 3e motor van het seizoen erin, met een grotere update dan de 2e motor?

Heb je dit van het bericht van Tanabe-San:
Citaat:
Tanabe-San: Now, we take a break from Europe and head to Montreal. The track there is very different to this one, so we will be working hard on our PU development before going to Canada.

Of heb je dit vanuit een andere bron vernomen?

Vettel en Bottas [bericht #25911 is een antwoord op bericht #25622] ma, 27 mei 2019 10:47 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Dejavu01 is op dit moment afwezig  Dejavu01
Formula 1

Vettel en Bottas zagen de bui al hangen. Geen enkele poging gezien om druk te zetten. Ze hielden in vergelijking tot Max (alledrie op hard) de banden dan ook clean. Ik vind dit een aanfluiting van deze twee coureurs. Max daarentegen was voortdurend aan het pushen om Hamilton in een foutje te dwingen. Respect daarvoor. Hij ging voor de winst en daarom was een overcut of bandenwissel geen optie voor hem. Hopelijk kan die er dit seizoen nog een paar pakken.

Re: @*# @*# [bericht #25913 is een antwoord op bericht #25910] ma, 27 mei 2019 10:56 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Wouter
GP winner

Indy91 schreef op ma, 27 mei 2019 10:35

.
Dus in Canada naar alle waarschijnlijkheid de 3e motor van het seizoen erin, met een grotere update dan de 2e motor?

Heb je dit van het bericht van Tanabe-San

Of heb je dit vanuit een andere bron vernomen?

Deze informatie heb ik gekregen van een Japanse Honda medewerker uit Milton Keynes.
De bedoeling is Canada als alles volgens plan verloopt.
Deze motor heeft weer dezelfde grote upgrade als de vorige grote upgrades. Minimaal 25Kw,
welke geleidelijk zal worden vrijgegeven.

Goed gereden... [bericht #25914 is een antwoord op bericht #25889] ma, 27 mei 2019 11:04 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Tizz is op dit moment afwezig  Tizz
Formula 3

Ik vond dat Max gewoon sterk reed. Hammi heeft lekker zitten zweten Laughing

Gasly er het maximale uit gehaald en Leclerc leerde dezelfde les als
Max de afgelopen jaren. Die strategen van Ferrari... lol

Tizz.

Re: Mijn Take-Aways van Monaco [bericht #25915 is een antwoord op bericht #25909] ma, 27 mei 2019 11:06 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Husky
Karting

Toevoeging:
Uit interview met Lewis (https://t.co/3tPXlhmPBa)

Lewis wacht al jaren op meer uitdaging, gezien de uitspraak: "out there on your own for so long".
Eindelijk stond er keer druk op en vond hij het "probably most intense race ever".
Opvallend vaak het woord"crack" gebruikt, wat hij niet van plan is te doen (maar zit al wel in zijn hoofd).

Dus laat Max maar komen, dan wordt het pas echt leuk en spannend.
Want dat lijkt de enige coureur op dit moment waar Lewis iets van te vrezen heeft.
Mogelijk ook Leclerc, als hij en Ferrari de boel op de rit krijgen.

[Bijgewerkt op: ma, 27 mei 2019 11:07]

Re: Monaco 2019 [bericht #25917 is een antwoord op bericht #25903] ma, 27 mei 2019 11:45 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Formula 3

bernuldi schreef op ma, 27 mei 2019 08:29
https:// www.racefans.net/2019/05/26/verstappen-was-stuck-in-start-th rottle-map-for-most-of-race/

Ik weet niet wat het effect is geweest, maar mogelijk verklaart dit waarom Hamilton steeds een gat kon trekken, met name bij het ingaan van de tunnel en het rechte stuk bij start/finish?
interessant.
wel vreemd dat het kennelijk niet meer uit te zetten is: "Drivers cannot deactivate the mode once they are at racing speeds, and Verstappen didn't return to the pits for the rest of the race."

Re: Mijn Take-Aways van Monaco [bericht #25918 is een antwoord op bericht #25915] ma, 27 mei 2019 12:01 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
raymondwitvoet is op dit moment afwezig  raymondwitvoet
Formula 3

Klein verschil LeClerc vs Verstappen werd deze race duidelijk. Max ging van 20 naar 9 vorig jaar met meerdere sublieme inhaalmanouevres...

Einfach Kurven Machen

Re: Monaco 2019 [bericht #25919 is een antwoord op bericht #25917] ma, 27 mei 2019 12:28 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Neo33 is op dit moment afwezig  Neo33
Formula 3

maxtrash schreef op ma, 27 mei 2019 11:45
bernuldi schreef op ma, 27 mei 2019 08:29

interessant.
wel vreemd dat het kennelijk niet meer uit te zetten is: "Drivers cannot deactivate the mode once they are at racing speeds, and Verstappen didn't return to the pits for the rest of the race."
Ik denk dat het hier mee te maken heeft, de standaard ECU van de FIA. Cool

Start systems :
8.3.1 Any system, the purpose and/or effect of which is to detect when a race start signal is given, is
not permitted.
8.3.2 The ECU will implement a "lockout" period after each race start or pit stop during which a
number of power unit and clutch related functions will be frozen or disabled. Details of the
strategy may be found in the Appendix to the Technical Regulations.

Re: @*# @*# gdver.... [bericht #25921 is een antwoord op bericht #25889] ma, 27 mei 2019 13:53 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Formula 1

Max was niet 😡. Max weet wat er in de nabije toekomst beschikbaar komt bij RB/Honda en dat is blijkbaar genoeg om 😋 te zijn? Zijn body language gisteren na de GP gaf me veel hoop. Misschien heb ik het mis maar de RB time komt er spoedig aan?

Re: @*# @*# [bericht #25922 is een antwoord op bericht #25921] ma, 27 mei 2019 14:14 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Wouter
GP winner

spark schreef op ma, 27 mei 2019 13:53
.

.
Max was niet 😡. Max weet wat er in de nabije toekomst beschikbaar komt bij RB/Honda en dat is blijkbaar genoeg om 😋 te zijn? Zijn body language gisteren na de GP gaf me veel hoop.

Misschien heb ik het mis maar de RB time komt er spoedig aan?

Mijn belangrijkste zin heb je niet geciteerd. Confused lol

Let the party begin!! hupmax Dat zal al vrij snel zijn, Canada of de race erna.

Re: FORMULA 1 2019 GRAND PRIX DE MONACO [bericht #25923 is een antwoord op bericht #25622] ma, 27 mei 2019 14:51 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Griffel is op dit moment afwezig  Griffel
Formula 3

Ik heb weer genoten van de race van Max gisteren.
Maar ik ben de wijze van de beoordeling van de FIA echt spuug en spuugzat.
Bottas houdt expres de hele boel op omdat hij anders sowieso van de 2de plek naar de 4de plek was teruggevallen IVM de dubbele stop.
Monaco, de nauwste pitstraat op de kalender, en de pitstop met 3 verschillende teams om positie dit moet de wedstrijdleiding toch meenemen in de beoordeling? Max lag minstens 50 cm voor op Bottas, moet je dan gaan wachten totdat ze vrolijk voorbij zijn gereden?
Mercedes heeft deze sport totaal in hun zak, de FIA, de regelgeving, alles. Wat een aanfluiting. Angry Angry Angry Angry Angry Angry Angry Angry Angry Angry Angry Angry Angry Angry

Wat mij ook opviel is de media positie van Leclerc. Hij kondigde als het ware zijn eigen crash op zaterdag al aan. Nu lees je hier bijna geen kritiek op terug. Als max dit had gedaan, was de hele wereld er weer over gevallen. Leclerc is zo'n uitgekookt mannetje, iedereen trapt maar in zijn praatjes. In mijn ogen komt hij nog niet in de buurt van Max.

Re: FORMULA 1 2019 GRAND PRIX DE MONACO [bericht #25924 is een antwoord op bericht #25923] ma, 27 mei 2019 14:58 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Wouter
GP winner

Griffel schreef op ma, 27 mei 2019 14:51

Mercedes heeft deze sport totaal in hun zak, de FIA, de regelgeving, alles. Wat een aanfluiting. Angry Angry Angry Angry Angry Angry Angry Angry Angry Angry

Hier, even lachen.....🤣🤣🤣

https://twitter.com/rameckers/status/1132691659832090624

Re: FORMULA 1 2019 GRAND PRIX DE MONACO [bericht #25925 is een antwoord op bericht #25923] ma, 27 mei 2019 16:09 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Schummie01 is op dit moment afwezig  Schummie01
Formula 3

Leclerc zou zondagavond al gesproken hebben met een ander team dat wel onderdak aan hem zou willen bieden.
Als dat klopt kan dat alleen om Mercedes en RBR gaan.
Andere teams zijn geen optie voor hem.
Volgens mijn informant ging dat niet om RBR, maar hij was er niet zeker van.
Ik denk dat Ocon zich alvast beter kan gaan richten op de FE. Tenzij hij wil schitteren bij Williams.
Het silly season begint steeds vroeger.
Dus de klimaatverandering raakt ook de F1.
Wordt vervolgd.

Re: FORMULA 1 2019 GRAND PRIX DE MONACO [bericht #25926 is een antwoord op bericht #25925] ma, 27 mei 2019 16:12 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Jarno77 is op dit moment afwezig  Jarno77
Karting

Leclerc heeft een vierjarig contract met Ferrari...

Re: FORMULA 1 2019 GRAND PRIX DE MONACO [bericht #25927 is een antwoord op bericht #25925] ma, 27 mei 2019 16:29 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Wouter
GP winner

Schummie01 schreef op ma, 27 mei 2019 16:09
Leclerc zou zondagavond al gesproken hebben met een ander team dat wel onderdak aan hem zou willen bieden.
Als dat klopt kan dat alleen om Mercedes en RBR gaan.
Wordt vervolgd.

Dat hoeft helemaal niet om een top team te gaan. Sauber en Haas zouden hem ook wel graag willen.
Wellicht zijn die er wel achter dat dit jaar toch te vroeg voor hem is in een top team.
Beter eerst nog een jaartje in een middenmoot team ervaring opdoen.
Zo'n gesprek hoeft trouwens helemaal niets te betekenen.

Re: FORMULA 1 2019 GRAND PRIX DE MONACO [bericht #25928 is een antwoord op bericht #25923] ma, 27 mei 2019 16:34 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
MadMax is op dit moment afwezig  MadMax
Formula 3

De straf van Max kon ik wel goed mee leven, has ook hoger uit kunnen vallen......
Maar dat er totaal niet gesproken word in de media over Leclerc die een safetycar veroorzaakt en dat er geen onderzoek word ingesteld naar bottas zijn langzame rijden vind ik wel weer getuigen van klassenjustitie...
Waarom zegt RB hier niks van en dienden ze niet meteen een protest in tegen Bottas? Er zij toch regels voor achtger de safetycar iets van 12 auto lengtes? Of gelden die alleen als men achter de safetycar is aangesloten waarom is er niemand die hier duidelijkheid over geeft of de actie nu wel of niet zou mogen volgens de regels?
Of is RB gewoon dom geweest om dit niet aan te kaarten?
Kan zijn dat er wel al dingen over gezegd zijn maar heb de heledag nog geen tijd gehad om internet af te speuren....

Re: FORMULA 1 2019 GRAND PRIX DE MONACO [bericht #25929 is een antwoord op bericht #25927] ma, 27 mei 2019 16:38 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Manual is op dit moment afwezig  Manual
Karting

En wie zou zijn vervanger worden ?

Waar komt dit ineens vandaan? [bericht #25930 is een antwoord op bericht #25925] ma, 27 mei 2019 16:44 Naar vorige berichtNaar vorige bericht
Dejavu01 is op dit moment afwezig  Dejavu01
Formula 1

Als dit waar is kiest Leclerc kennelijk het hazepad door de paniek bij Ferrari....maar lijkt mij gebakken lucht.

Vorige onderwerp: Waar gaat Max naartoe in 2020??
Volgende onderwerp: FORMULA 1 2019 PIRELLI GRAND PRIX DU CANADA
Naar forum gaan: