Verstappen forum
forum.verstappen.nl

Startpagina » Verstappen » Max & Jos Verstappen » FORMULA 1 2019 EMIRATES SPANISH GRAND PRIX (10-12 Mei)
Re: Q 1. [bericht #25390 is een antwoord op bericht #25387] za, 11 mei 2019 16:08 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Riempie is op dit moment afwezig  Riempie
Karting

Eerlijk is eerlijk, gezien de VTs valt het quali resultaat van Max niet tegen. De Ferrari's gesplit...jammer dat de 2e stint in Q3 geen verbetering gaf...Vettel was te pakken. Mercedes is echter ongenaakbaar...0.8s verschil met Ferrari, 0.9s met RB...tja, vreemd om te zeggen na 4 races...maar het is nu al duidelijk dat hze fluitend beide titels gaan pakken dit jaar. Bottas gaat het niet volhouden tegen Hamilton....Hamilton naar de 6e titel. Lijkt me geen goede zaak voor F1...maar het is niet anders. Volgend jaar een nieuwe kans!

Re: FORMULA 1 2019 EMIRATES SPANISH GRAND PRIX [bericht #25391 is een antwoord op bericht #25389] za, 11 mei 2019 16:09 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Jip
GP winner

9 tiende!!!! is het gat naar Mercedes, vorig jaar 6 tiende... Veels te groot, denk dat zelfs Ferrari Mercedes niet kan verslaan.

Re: FORMULA 1 2019 EMIRATES SPANISH GRAND PRIX [bericht #25392 is een antwoord op bericht #25389] za, 11 mei 2019 16:10 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Zerobyte
Formula 3

En morgen genoeg kansen, hoop wel op een betere start morgen.
Voor Mercedes fans is dat natuurlijk mooi, maar voor de F1 in zijn geheel is dit killing.

[Bijgewerkt op: za, 11 mei 2019 16:13]

Dit bericht aan een moderator rapporteren

Re: Q 1. [bericht #25393 is een antwoord op bericht #25387] za, 11 mei 2019 16:15 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Neo33 is op dit moment afwezig  Neo33
Formula 3

14/15 all over moge wel duidelijk zijn nu toch. Yay

Waar ik een beetje bang voor ben is dat Mercedes een "Red Bull chassis" heeft gebouwd. Die wisten donders goed dat op dat vlak nog veel te verbeteren viel vooral gezien de doorontwikkeling van Red Bull gedurende het seizoen. Je ziet het nu ook in de statistieken terug dat Mercedes zo goed als op elk vlak beter is (Rechte lijn snelheid, Low, Medium en High speed bochten, en niet met een klein beetje ook. In dezelfde statistieken valt ook te zien dat Red Bull op en nabij Ferrari zit kwa performance,.. alleen Mercedes opereert dit moment op een heel ander niveau waar niemand aan kan tippen.

Als Mercedes zo doorgaat dan zou het dit jaar misschien nog wel eens op een Whitewash kunnen uitdraaien. Mercedes heeft een allrounder van een wagen gebouwd die het op elke baan goed gaat doen.

Frustrerend.....

Re: Q 1. [bericht #25394 is een antwoord op bericht #25393] za, 11 mei 2019 16:24 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Sieper is op dit moment afwezig  Sieper
GP winner

Dat worden iets van 19 één tweetjes denk ik. De nieuwe vleugel regels erg ongunstig voor high rake, de nieuwe dunnere banden erg gunstig tegen blistering die bij low rake en lange eerder optreed. Niet alleen blistering weg maar ook het opwarmen gaat nu juist beter bij de lange low rake auto's. Oilburn nog steeds niet verboden. 2200 man FTE.

Mercedes is nu gewoon de alleen heerser.

Re: Q 1. [bericht #25395 is een antwoord op bericht #25394] za, 11 mei 2019 16:41 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
CF230 is op dit moment afwezig  CF230
Karting

Schijtmercedes... echt geen woorden voor. Ik wil strijd zien, spanning, geen toneelstuk. Zie de uitslag morgen wel op teletekst Puke

Re: Max niet blij [bericht #25396 is een antwoord op bericht #25394] za, 11 mei 2019 16:43 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
SuperKuup is op dit moment afwezig  SuperKuup
Karting

Max was bepaald niet blij. Hij zag dat het gat naar MERC groter is geworden.

Iedereen hoopte dat RBR dichter bij zou komen. Helaas gebeurt dat (nog) niet.

Re: Q [bericht #25397 is een antwoord op bericht #25390] za, 11 mei 2019 16:46 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Wouter
GP winner

Riempie schreef op za, 11 mei 2019 16:08
Eerlijk is eerlijk, gezien de VTs valt het quali resultaat van Max niet tegen. De Ferrari's gesplit.

Gezien de VT's vind ik dat Max een uitstekende kwalificatie heeft gereden ! Nooit gedacht dat hij tussen de Ferraries zou eindigen !
Hij zit over een ronde op hetzelfde niveau als Ferrari en dat was niet vooraf te verwachten.
Heel goed gedaan van Max ! hupmax Morgen Vettel proberen te verslaan !

3Vettel-..21.284...28.357...26.611...1:16.272
4Verstappen-..21.685...28.274...26.322...1:16.357
5Leclerc-..21.537...28.405...26.513...1:16.588

Re: FORMULA 1 2019 EMIRATES SPANISH GRAND PRIX [bericht #25398 is een antwoord op bericht #25391] za, 11 mei 2019 16:48 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Airbag
Formula 3

Jip schreef op za, 11 mei 2019 16:09
9 tiende!!!! is het gat naar Mercedes, vorig jaar 6 tiende... Veels te groot, denk dat zelfs Ferrari Mercedes niet kan verslaan.
Honda moet nog zo'n 65 kW vinden en dan doet Max helemaal mee. Smile

Re: Max niet blij [bericht #25400 is een antwoord op bericht #25396] za, 11 mei 2019 18:08 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
MadMax is op dit moment afwezig  MadMax
Formula 3

Helaas is Max zijn interpretatie van de verhoudingen altijd realistisch en goed....
Max had (waarschijnlijk) net als enkele van ons (ik ook) nog een klein beetje hoop op de titel......Dit klein beetje hoop heeft MB met deze kwalificatie totaal weggevaagd........
Het enige positieve voor Max en ons is dat RB Ferrari binnen bereik heeft maar Max is klaar voor een gooi naar de titel en weer om de oren gereden worden door een nog dominantere MB is voor hem en ook de neutrale kijker heel erg pijnlijk. Bedankt FIA goed nagedacht over de regelveranderingen die op alle fronten voordelig blijken te zijn voor MB, dat het inhalen makkelijker is geworden en vaak veel te makkelijk weegt niet op tegen het feit dat MB door niemand meer bij te houden is......
Ben trots op Max maar dit seizoen word nog zwaarder dan de afgelopen jaren........hopelijk word Bottas kampioen dat is het enige wat dit seizoen nog dragelijk kan maken voor mij...

Re: Max niet blij [bericht #25401 is een antwoord op bericht #25400] za, 11 mei 2019 18:34 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
GP winner

In Q1 zat hij er goed bij, gaat dan het extra party vermogen erop dan kan RedBull Honda niet mee.

Re: Max niet blij [bericht #25402 is een antwoord op bericht #25401] za, 11 mei 2019 18:39 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
maxtrash is op dit moment afwezig  maxtrash
Formula 3

De analyses zijn hier spot on wat betreft. Max had nog een stille hoop dat de grote update iets zou brengen maar het verschil is gewoon te groot. Hij weet nu hoe de vlag er voor dit seizoen bij hangt en weet ook dat als ze dit seizoen niet dichterbij komen ook volgend seizoen een probleem wordt. Mercedes heeft nu ook qua Aero de beste auto.

Afschaffen maar... Dit heeft zo geen zin

[Bijgewerkt op: za, 11 mei 2019 18:42]

Maximaal resultaat [bericht #25403 is een antwoord op bericht #25397] za, 11 mei 2019 18:41 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Tizz is op dit moment afwezig  Tizz
Formula 3

Maar het wordt weer eens duidelijk waarom ik niet meedoe in
de polonaise van het onrealtistische optimisme. Max doet alles
wat hij kan maar dat is gewoon niet genoeg. Ik vraag me af of
Rb de hele setup op de race heeft afgestemd en de kwali gewoon
kado heeft gedaan. Ik vraag me af hoe lang RB nog blijft door-
modderen met Gasly.

Vettel bakt er ook weinig van. Het is hem niet gelukt de winter
te gebruiken voor een reboot zoals Bottas daar fantastisch in is
geslaagd. Ik vind hem eigenlijk al knudde sinds dat Max hem in
de regenrace in Brazilie voor gek zette. Hij zou echt een sabbats-
jaar moeten nemen. LeClerc maakte een fout vandaag en dat kostte
hem meteen de hele kvali.

Ik ga morgen lekker wat anders doen...

Tizz. sleep

Re: Maximaal resultaat [bericht #25404 is een antwoord op bericht #25403] za, 11 mei 2019 18:44 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
GP winner

Leclerc maakt voor de tweede race op rij een grote fout in de qualy. Gaat hij morgen op race pace ook last van hebben denk ik.

Re: FORMULA 1 2019 EMIRATES SPANISH GRAND PRIX [bericht #25405 is een antwoord op bericht #25174] za, 11 mei 2019 19:00 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
To the MAX is op dit moment afwezig  To the MAX
Karting

Misschien een beetje toestanden bij de start, maar verder zal het weer een saaie optocht worden ben ik bang.
Mercedes 1-2 met twee vingers in de neus. Die hebben op dit moment zoveel over.

Re: FORMULA 1 2019 EMIRATES SPANISH GRAND PRIX [bericht #25406 is een antwoord op bericht #25405] za, 11 mei 2019 19:20 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
DeNak
Formula 3

Dramatisch! Ik ga morgen mijn moeder verwennen. Aan Mercedessen die Ferrari en RBR op 1 minuut zetten ga ik mij niet vergapen.

Groet,
DeNak

Re: FORMULA 1 2019 EMIRATES SPANISH GRAND PRIX [bericht #25407 is een antwoord op bericht #25406] za, 11 mei 2019 19:28 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Formula 3

Maak je geen zorgen die minuut gaat het niet worden volgens MB zullen ze deze 1-2 op hun tandvlees binnen hebben gehaald met een auto die zogenaamd heel veel problemen had met van alles en nog wat......zoals altijd.....wij weten beter....

[Bijgewerkt op: za, 11 mei 2019 19:29]

Re: FORMULA 1 2019 EMIRATES SPANISH GRAND PRIX [bericht #25408 is een antwoord op bericht #25407] za, 11 mei 2019 19:46 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
GP winner

In Q1 kon Max nog goed meekomen, morgen kan Merc ook niet de hele tijd high power draaien. Evengoed hebben ze een voorsprong maar wellicht kan Max morgen toch nog eea laten zien.

Re: FORMULA 1 2019 EMIRATES SPANISH GRAND PRIX [bericht #25409 is een antwoord op bericht #25408] za, 11 mei 2019 19:51 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Karting

Max zal morgen zijn ballen weer uit de broek rijden, daar ben ik van overtuigd!

Waarschijnlijk zal net als de vorige race, de gele band het moeten doen voor Max. drive

Re: FIA [bericht #25410 is een antwoord op bericht #25174] za, 11 mei 2019 19:55 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Formula 3

Ik ben echt al de heledag totaal naar de klote, chagrijnig als de pest.....wie had dat gedacht na deze winter, iedereen verwachte een titanen strijd tussen Ferrari en MB en wie weet kon Max de schade beperkt houden en later ook nog aansluiten als titel kandidaat, er was in het verleden vaak een dominant team, maar die dominantie duurde nooit langer dan 4 of maximaal 5 jaar......
Liberty heeft echt een kat in zak gekocht.....hoe zullen zij zich voelen als morgen MB weer een dominante 1-2 scoort? Ze kwamen en zouden er wel even een veel betere show van maken!! Het tegendeek is waar, het lijkt jaar na naar slechter te worden. Het inhalen is te makkelijk geworden met een veel te effectieve drs waardoor verdedigen vrijwel onmogelijk is geworden.....Zijn er nog mogelijkheden voor de FIA om in te grijpen?......vroeger onder Bernie werd er ook van alles uitgehaald om dominantie te doorbreken.
Ben erg nieuwsgierig naar media en de kritieken die gaan komen de komende dagen als MB morgen een dominante 1-2 gaat scoren......

Re: FORMULA 1 2019 EMIRATES SPANISH GRAND PRIX [bericht #25411 is een antwoord op bericht #25409] za, 11 mei 2019 19:59 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Formula 3

Als ik mij niet vergis was MB op de mediums in de VT3 ook 0,7 sneller dan Max met de medium. Max kan het Ferrari moeilijk maken maar MB is ver buiten bereik, alleen laat MB het waarschijnlijk spannender lijken dan het is door weer op 90% te rijden...

Re: FORMULA 1 2019 EMIRATES SPANISH GRAND PRIX [bericht #25412 is een antwoord op bericht #25411] za, 11 mei 2019 20:27 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Roelof is op dit moment aanwezig  Roelof
Formula 3

Wat zeuren jullie nu?????

Het was al aangekondigd dat dit jaar een WK titel er niet in zit en sowieso het seizoen tot zover positief is. Dat Max niet positief is mag duidelijk zijn maar Honda en RB zijn zeer tevreden over de tot zover behaalde prestaties door Max.

RB ontwikkelt door aan de auto, Honda sleutelt lekker verder aan de motor en Max gooit hoge ogen door foutloos te rijden en af en toe een Ferrari te jennen.

Laten we rustig afwachten wat dit seizoen nog brengt en hopen op volgend jaar.

Re: FORMULA 1 2019 EMIRATES SPANISH GRAND PRIX [bericht #25413 is een antwoord op bericht #25411] za, 11 mei 2019 20:33 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
HemlockMcGee is op dit moment afwezig  HemlockMcGee
Karting

Mercedes staat er idd weer lekker voor...

Dat ze in de quali de engine mode een paar tandjes agressiever zetten is dan maar zo, maar waar ik mij aan stoor is dat ze dit in de eerste paar ronden van de race ook doen. Uiteraard om daarmee binnen de eerste 3 ronden buiten de DRS afstand te komen van de achtervolgers. Bah. Zet gewoon lekker de DRS vanaf ronde 1 actief, dan kunnen de mercs ook eens aangevallen worden. Ze zijn al genoeg geholpen afgelopen winter lijkt me...

Re: FORMULA 1 2019 EMIRATES SPANISH GRAND PRIX [bericht #25414 is een antwoord op bericht #25412] za, 11 mei 2019 20:47 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Zerobyte
Formula 3

Roelof schreef op za, 11 mei 2019 20:27
Wat zeuren jullie nu?????

Het was al aangekondigd dat dit jaar een WK titel er niet in zit en sowieso het seizoen tot zover positief is. Dat Max niet positief is mag duidelijk zijn maar Honda en RB zijn zeer tevreden over de tot zover behaalde prestaties door Max.

RB ontwikkelt door aan de auto, Honda sleutelt lekker verder aan de motor en Max gooit hoge ogen door foutloos te rijden en af en toe een Ferrari te jennen.

Laten we rustig afwachten wat dit seizoen nog brengt en hopen op volgend jaar.

Nou het is niet echt zeuren ,maar dat Mercedes dit jaar met stip op 1 en 2 staat gaat toch lichtelijk irriteren.
En mocht dit het hele jaar zo gaan en er geen veranderingen komen mogen de FIA en de Fom zich toch eens achter de oren gaan krabben.
Zo maken ze de sport compleet kapot! nog afgezien wat de andere sponsors hier van vinden.

Re: FORMULA 1 2019 EMIRATES SPANISH GRAND PRIX [bericht #25415 is een antwoord op bericht #25414] za, 11 mei 2019 20:49 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
RazorBiteXL
Formula 3

De FIA heeft dit seizoen totaal kapot gemaakt met hun regels. Ik heb echt zwaar de pest in dit seizoen. Ik zie Max dit jaar niet op eigen kracht winnen.

Re: FORMULA 1 2019 EMIRATES SPANISH GRAND PRIX [bericht #25416 is een antwoord op bericht #25415] za, 11 mei 2019 21:06 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Formula 3

Het biet enige troost dat ik hier lees dat ik niet de enige ben die er totaal doorheen zit......tuurlijk hoop ik dat Max erbij kan komen wat helaas niet lukt, maar wie verwacht nou dat Ferrari hier ook geslacht word op het circuit waar ze het bloed van al hun fans deze winter sneller hebben doen stromen.....de fans die een kampioenschap al aan voelde komen. Jammer dat ik geen Italiaans kan lezen maar ook daar zullen de media zich behoorlijk roeren na deze K.O. in de kwalificatie.....

Re: Maximaal resultaat [bericht #25418 is een antwoord op bericht #25404] za, 11 mei 2019 21:13 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Mark is op dit moment afwezig  Mark
Formula 3

Sieper schreef op za, 11 mei 2019 18:44
Leclerc maakt voor de tweede race op rij een grote fout in de qualy. Gaat hij morgen op race pace ook last van hebben denk ik.
Leclerc is tot nu toe alleen in Bahrain sterker dan Vettel geweest maar toch wordt hij continu gehypet en Vettel onderuit gehaald. Er zijn zelfs mensen die echt denken dat Leclerc in Baku in de race beter was dan Vettel.

Re: Maximaal resultaat [bericht #25419 is een antwoord op bericht #25418] za, 11 mei 2019 21:26 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Formula 3

HIer de 16,3 van Max, niks mis mee maar het kan dus nog 1 seconde sneller. Confused

https://streamable.com/xgiez

Re: Maximaal resultaat [bericht #25420 is een antwoord op bericht #25418] za, 11 mei 2019 21:35 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Formula 3

Nog even doorgaand op Leclerc, ik zie dat hij ook al 4-1 achter staat in de kwali tegen Vettel. Als ik me niet vergis heeft Max van de 5 keer al 3x voor Leclerc gekwalificeerd en niet 1 keer voor Vettel.

Daarnaast begrijp ik de timing van de depressie hier niet. Dit was gisteren toch ook al heel duidelijk? Ik had er gisteren al behoorlijk de pest in, inmiddels is het er wel uit. Ik voorspelde gisteren thuis dat Max in Q1 op P2 zou staan en dan zou weg zakken en het Mercedes op 1 en 2 en Ferrari op 3 en 4 werd met Max op 0.9 op 5, en dan de Haas auto's en Gasly. Die voorspelling kwam bijna helemaal uit, behalve dat Max op die 0.9 nog 4e staat en dat Gasly 6e staat met wat marge zelfs. Dus in die zin is het nog een lichte positieve meevaller.

De Formule 1 is in 2014 gewoon totaal gesloopt. 2007, 2008, 2010, 2012 waren allemaal prachtige jaren en ook 2013 was nog prima ondanks een zegereeks van 9 stuks van Vettel aan het eind. Mercedes heeft de sport kapot gemaakt door de regels in hun richting te duwen, een richting waarin zij al jaren aan het ontwikkelen waren. Zo is het nu met de banden ook gegaan, want Mercedes kreeg blaren en zette Pirelli onder druk met veiligheid. De banden in 2016 waren stukken beter met altijd 2 of 3 stoppers.

Het grote geld maakt de sport gewoon totaal kapot. Van mij mogen de rijke teams weg, van mij mag er een budgetlimiet komen. Wonderen bestaan gewoon niet meer in deze Formule 1. Zoals maldonado nog een race won, zoiets is nu echt ondenkbaar. Check maar eens welke coureurs en teams in 2012 allemaal podiums haalden... Met motoren die 7 races mee moeten gaan ze natuurlijk ook zelden kapot. Een motor die 300km mee moet zal het einde wel eens niet halen. Formule E is elektrisch, Formule 1 is herrie. En als de relevantie voor straatautos verdwijnt, mij best. Dan gaan Mercedes en Renault maar. Red Bull rijdt mee voor marketingredenen, Ferrari en McLaren zullen met een V8 geen probleem hebben, en de rest zijn priveteers, die willen gewoon racen en liefst in een wat gelijkmatiger veld met lagere budgetten. Dus eerlijk gezegd hoop ik dat de 2021 regelgeving op zich laat wachten, de F1 instort en er een goedkopere herstart komt. Op lange termijn is dat beter want LM gaat dit niet oplossen.

Maar goed, op korte termijn - ik heb me gisteren ook beseft dat ik meer plezier aan dit seizoen beleef als je accepteert dat Mercedes 1 en 2 eindigen, geef de hoop op voor dit seizoen. Voor mij zit een deel van het saaie er ook in dat ik met Hamilton en Bottas allebei niks heb, waardoor die strijd me niet interesseert. Omdat ik Hamilton nep vind en vind dat hij de titels zo wel heel makkelijk krijgt heb ik gisteren besloten voor Bottas te gaan juichen ook. Zo is er nog enige spanning voor de titel.

Ik denk dat Max de 3e plek wel kan pakken. Ferrari zit conceptueel verkeerd. Ze zijn echt heel zwak in langzame bochten en hun potentieel is beperkt. Ik denk dat zij het steeds zwaarder krijgen, dus voor Max hoop ik gewoon op P3. Die titel gaat gewoon niet gebeuren dit seizoen. En volgend seizoen proberen niks aan te trekken van alle op niks gebaseerde euforie van de verschillende orakels want je kan wel de hele winter onzinverhaaltjes lezen, tot de wintertests of zelfs Australië weet je praktisch niks.

Re: Maximaal resultaat [bericht #25422 is een antwoord op bericht #25420] za, 11 mei 2019 21:59 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Formula 3

En nog 1 dingetje over de Mercedes dominantie... Vergeet niet dat Mercedes al jaren domineert op dit circuit. 7e jaar op rij pole nu. Het gat is hier vaak groot. Kampioen worden ze sowieso en races winnen wordt lastig voor de rest maar de gaten gaan een stuk kleiner zijn in andere weekenden.

Re: Maximaal resultaat [bericht #25423 is een antwoord op bericht #25422] za, 11 mei 2019 22:25 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Zerobyte
Formula 3

De teams hebben het zelf in de hand als er nu eens een paar niet gaan tekenen in 2021 en een dikke vinger aan de FIA geven moeten ze wel anders is het over en uit voor Formule 1.

Of willen ze dan verder met 3/4 teams ?

Ik gun Mercedes het beste maar dit is niet meer leuk om naar te kijken.

Re: Maximaal resultaat [bericht #25424 is een antwoord op bericht #25423] zo, 12 mei 2019 04:04 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Theo is op dit moment afwezig  Theo
Formula 3

OK, we zijn teleurgesteld. Dat is logisch, en terecht, maar laten we even een paar dingen op een rij zetten:

1. Max zelf zei dat Spanje sowieso niet hun circuit zou zijn, teveel bochten vol gas en de Honda is er gewoon nog niet. Op z'n laatst in Silverstone komt de volgende versie.
2. De updates hebben de Red Bulls in elk geval behoorlijk dichtbij de Ferrari's gebracht, mogelijk ervoor op vele circuits
3. F1 is altijd al gedomineerd door een team. In de vorige eeuw was het meer regel dan uitzondering als een team het hele veld op een rondje zette.
4. Tijdens de race lijkt het verschil nog altijd heel klein te zijn tussen de drie top teams
5. Iedereen die Jos al aanmoedigde, is het meer dan gewend om blij te zijn als ie überhaupt de finish haalde. Top 10? Tijd voor een echt feest. Punten (top 6)?! Rondvaartboot voor Jos.
6. Max was sneller dan Ferrari in sector 2 en 3. Met de lengte van de Mercedes, zie ik Max meedoen voor pole position en de eerste race win in Monaco.

Teleurstelling hoort bij sport, dat vind ik mooi, maar bij winnen hoort ook verliezen. Mercedes hebben het wederom geweldig gedaan en zoals Vettel en Max zeiden: het is aan hun om ze te verslaan door nog harder te werken. En het is aan ons om ze te blijven steunen.

Ik ga morgen weer de tussentijden volgen en de spanning zoeken in de ronde tijden tussen Max en de drie voor 'm. Veel plezier aan de fans die overgebleven zijn!

Re: Maximaal resultaat [bericht #25425 is een antwoord op bericht #25424] zo, 12 mei 2019 07:40 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
spark is op dit moment afwezig  spark
Formula 1

Theo schreef op zo, 12 mei 2019 04:04
OK, we zijn teleurgesteld. Dat is logisch, en terecht, maar laten we even een paar dingen op een rij zetten:

1. Max zelf zei dat Spanje sowieso niet hun circuit zou zijn, teveel bochten vol gas en de Honda is er gewoon nog niet. Op z'n laatst in Silverstone komt de volgende versie.
2. De updates hebben de Red Bulls in elk geval behoorlijk dichtbij de Ferrari's gebracht, mogelijk ervoor op vele circuits
3. F1 is altijd al gedomineerd door een team. In de vorige eeuw was het meer regel dan uitzondering als een team het hele veld op een rondje zette.
4. Tijdens de race lijkt het verschil nog altijd heel klein te zijn tussen de drie top teams
5. Iedereen die Jos al aanmoedigde, is het meer dan gewend om blij te zijn als ie überhaupt de finish haalde. Top 10? Tijd voor een echt feest. Punten (top 6)?! Rondvaartboot voor Jos.
6. Max was sneller dan Ferrari in sector 2 en 3. Met de lengte van de Mercedes, zie ik Max meedoen voor pole position en de eerste race win in Monaco.

Teleurstelling hoort bij sport, dat vind ik mooi, maar bij winnen hoort ook verliezen. Mercedes hebben het wederom geweldig gedaan en zoals Vettel en Max zeiden: het is aan hun om ze te verslaan door nog harder te werken. En het is aan ons om ze te blijven steunen.

Ik ga morgen weer de tussentijden volgen en de spanning zoeken in de ronde tijden tussen Max en de drie voor 'm. Veel plezier aan de fans die overgebleven zijn!
Wij, RB fans, zijn teleurgesteld. Of moet het omgedraaid worden? Ferrari was in de wintertesten de benchmark. Daar staat RB tijdens deze GP op gelijke hoogte mee. Het middenveld staat heel dichtbij elkaar. Alleen Mercedes heeft een veel grotere stap gemaakt dan RB en Ferrari verwachte. Ook Vettel kan dit jaar opnieuw zijn titel verwachtingen in de Italiaanse prullenbak gooien. Wie had dit jaar Ajax bijna in de CL finale verwacht? Niemand toch? De RB doelstelling was dit jaar scoren en betrouwbaarheid opvoeren en volgend jaar WK worden. Voorlopig worden deze doelstellingen gehaald. Alleen er is een ander team wat nog grotere stappen maakte.

Re: FORMULA 1 2019 EMIRATES SPANISH GRAND PRIX [bericht #25426 is een antwoord op bericht #25416] zo, 12 mei 2019 08:08 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
duif is op dit moment afwezig  duif
Formula 3

Even Translate vertaler in de browser installeren

When nothing goes right, go left

[Bijgewerkt op: zo, 12 mei 2019 08:10]

Re: Maximaal resultaat [bericht #25428 is een antwoord op bericht #25424] zo, 12 mei 2019 08:48 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Schummie01 is op dit moment afwezig  Schummie01
Formula 3

Theo schreef op zo, 12 mei 2019 04:04

Punt 5, misschien ben ik daarom wat geduldiger, en optimistischer.

En misschien hebben de racegoden nog een leuke verassing in petto.
Een getergde Lewis die de race van zichzelf en Bottas compromiteerd.
Max met een goede start die Vettel verschalkt.
Dan ziet de wereld er al weer heel anders uit.

Punt 3. Inderdaad. Vraag maar eens aan de mannen van McLaren in hun hoogtijdagen met Honda.

En als het alleen maar het aankijken waard is als Max de wereldkampioenschappen aaneenrijgt, tja dan zul je iets vaker teleurgesteld zijn.
Veel plezier vanmiddag.

Re: Maximaal resultaat [bericht #25429 is een antwoord op bericht #25428] zo, 12 mei 2019 09:13 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Formula 3

Stel dat het wonder gebeurt en Max Vettel verschalkt en de Mercedessen eraf gaan en stel dat hij dan wint. Dan is dat super, maar qua titelkansen verandert dat dit jaar niks.

Ik kijk inmiddels ook alweer 25 jaar dus ik kijk absoluut niet alleen om Max voor de titel te zien vechten, maar deze periode van dominantie is anders dan anderen. Meer dan ooit maken de auto's het verschil en de coureur haast niet - in de vorige eeuw kon een topper een seconde pakken op zijn teamgenoot, nu wordt de pikorde met uitzondering van de middenmoot puur door de auto's bepaald. Daarnaast duurt deze periode van dominantie ook al langer dan ooit en lijkt het nog niet heel snel te eindigen.

En vroeger gebeurden er ondanks dominantie veel meer onverwachtse dingen. Er was veel minder betrouwbaarheid, je wist tot het einde van de race dat er altijd nog iets kon gebeuren. De VSC is aan de ene kant goed maar het haalt ook de onvoorspelbaarheid van de SC uit de sport, en een zekere onvoorspelbaarheid en random is juist wat de F1 mooi maakt.

Het gaat niet om Max, want het decennium voor Max (en ook na Jos) was super om te volgen, het gaat me veel meer om de sport algemeen.

Re: Maximaal resultaat [bericht #25430 is een antwoord op bericht #25428] zo, 12 mei 2019 09:20 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Wet! is op dit moment afwezig  Wet!
Formula 3

Vraag het maar aan Nigel Mansell in zijn actief geveerde Williams. Dan weet je dat er altijd teams dominant zullen zijn. Kijk naar de Ferrari hoogtijdagen van Schumacher, naar de McLaren hoogtijdagen van Hakkinen, naar de hegemonie van Red Bull zelf met Vettel. Al dat gezeur al 4 jar lang over Mercedes. Dan moet de rest zijn huiswerk beter doen. Redt Ferraei dat met al die emotionele Italianen in de top? Nee! De Duitse Grundlichkeit wint het van de Italiaanse emotie.

Let it rain, rain, rain!!

Re: Maximaal resultaat [bericht #25431 is een antwoord op bericht #25430] zo, 12 mei 2019 09:36 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Wouter
GP winner

Wet! schreef op zo, 12 mei 2019 09:20
Al dat gezeur al 4 jar lang over Mercedes. Dan moet de rest zijn huiswerk beter doen.

Al dat gezeur steeds over dat de rest zijn huiswerk maar beter moet doen.
Enig idee hoeveel tijd en geld Ferrari en RBR/Honda er voor Barcelona weer in hebben gestoken om het beter te gaan doen?!
Zij hebben uitstekend werk verricht, maar Mercedes heeft weer iets gevonden waardoor ze sneller zijn.
Bij Ferrari werd gisteren precies hetzelfde gezegd als dat wat Max tegen Jack Plooij zei.
Je verwacht dat je met een groot update pakket en een betere motor dichterbij gaat komen, en wéér doet Mercedes een grotere stap.
Dat werkt frustrerend, want Ferrari en RBR hebben hun huiswerk goed gedaan, voor niets blijkt nu.

Het is te hopen dat Honda zeer snel met de spec 3 op de proppen komt, dan is RBR Ferrari tenminste voorbij.
Ferrari en RBR en hun fans zagen gisteren hun verwachting voor het WDC gisteren in rook opgaan.
Bovendien zit niemand elke race op een wedstrijd te wachten wie de winnaar wordt, Bottas of Hamilton.
Dit alles omdat Mercedes hun huiswerk zo goed heeft gedaan.

Kop op jongens! [bericht #25432 is een antwoord op bericht #25174] zo, 12 mei 2019 09:59 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Dejavu01 is op dit moment afwezig  Dejavu01
Formula 1

Na al dat getreur nog even dit: in de laatste stint in q3
1. Bottas 1.15.9
2. Hamilton 1.16.2
3. Verstappen 1.16.3
4. Vettel 1.16.5
5. Leclrec 1.16.6
Dat was toch niet verkeerd!?
Max ook op 0,2 in de eerste stint op Hamilton.
Conclusie: het rondje van Bottas was uitzonderlijk en waarschijnlijk had Bottas alles mee.

Re: Kop op jongens! [bericht #25433 is een antwoord op bericht #25432] zo, 12 mei 2019 10:14 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
CF230 is op dit moment afwezig  CF230
Karting

Juist het feit dat Bottas een dergelijke ronde kon neerzetten baart mij zorgen. Het is en blijft een beperkte coureur en dit toont alleen maar meer de dominantie van Mercedes aan. Zelfs Stroll kan pole rijden in die wagen!

Sinds de V6 zijn er 104 gp's gereden. Daarvan zijn er 78 gewonnen door Mercedes. Het grootste deel van de races die ze niet hebben gewonnen komt doordat ze het zelf verknalden (crashes, motorproblemen). Er zijn maar heel weinig races op eigen kracht gewonnen door een ander team. Vorig jaar leek dat te kenteren dankzij de banden, maar helaas heeft Pirelli dit seizoen aan Mercedes geschonken...

Mooi verhaal ! [bericht #25434 is een antwoord op bericht #25424] zo, 12 mei 2019 10:46 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Formula 3

Maar het gaat mij niet om het winnen maar om de strijd. Niet om het
kampioenschap maar om me er bij betrokken voelen. Ik ken geen sport
waarbij ze gewoon fans zo overduidelijk lastig vinden. Mischien met
uitzondering van de race in Texas. Als je het vergelijkt met de NHL
of de NBA is het gewoon waardeloos.

Tizz.

Re: Kop op jongens! [bericht #25435 is een antwoord op bericht #25432] zo, 12 mei 2019 10:52 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Wouter
GP winner

Dejavu01 schreef op zo, 12 mei 2019 09:59

Conclusie: het rondje van Bottas was uitzonderlijk en waarschijnlijk had Bottas alles mee.

Nee, het rondje van Bottas was niet uitzonderlijk. Dat leek zo omdat Hamilton een hele slechte kwalificatie reed.
Met een foutloze coureur is dit gewoon de tijd die die Mercedes wagen in zich heeft en de andere wagens niet.

Re: Mooi verhaal ! [bericht #25436 is een antwoord op bericht #25434] zo, 12 mei 2019 10:59 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
GP winner

Juist. Een vraag aub. En dan kijkt die pers ...... nog boos de camera in ook.

Re: Kop op jongens! [bericht #25437 is een antwoord op bericht #25435] zo, 12 mei 2019 11:09 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
GP winner

Wouter schreef op zo, 12 mei 2019 10:52
Dejavu01 schreef op zo, 12 mei 2019 09:59

Nee, het rondje van Bottas was niet uitzonderlijk. Dat leek zo omdat Hamilton een hele slechte kwalificatie reed.
Met een foutloze coureur is dit gewoon de tijd die die Mercedes wagen in zich heeft en de andere wagens niet.
Hamilton is dit seizoen ook gewoon nog niet zo goed bezig (muv race in Bahrein) en tóch staat hij in de powerrankings alweer geweldig hoog. Want oh oh wat is meneer toch geweldig. Zelfs Bottas die vorig jaar echt gepakt werd door Max is nu untouchable.

De geweldige Mercedes laat nu ocons (die ik persoonlijk ook middelmaat vind, net iets beter dan Bottas maar een veelvoud in kwallerigheid) hoop wel in rook opgaan.

Mercedes heeft nu die extra slit in de voorvleugel (in het derde element) van RBR gekopieerd zag ik. Dat werkt dus erg goed. Er zal veel afhangen van de hoeveelheid geld (sommigen noemen dat huiswerk) die Honda ertegenaan wil gooien. En nog meer van welke regelveranderingen ten gunste van metname Mercedes elk jaar weer op het menu staan. Die lijntjes zijn overduidelijk. Mercedes heeft de totale macht in de F1. Zij die prijs en de auto verkopen, de rest mag veldvulling zijn. Ik krijg hier bijna Benetton achtige cheat visioenen van. Alleen cheaten ze legaal want ze doen het niet buiten de regels, de regels zijn juist haar machtsmiddel.

Re: Kop op jongens! [bericht #25438 is een antwoord op bericht #25433] zo, 12 mei 2019 11:28 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Formula 3

Alle wijzigingen dit jaar zijn in het voordeel van MB......de grote vraag begint langzaam aan te worden, moeten RB en Ferrari niet al de pijlen gaan richten op 2021???
Gaat hun concept met de grote rake wel nog goed werken met deze nieuwe voorvleugel??
Moet je nog wel 300 tot 500miljoen steken in een laatste jaar met deze auto's terwijl MB zich wel al voor 90% aan het richten is op 2021, omdat ze toch nog steeds de grootste kanshebber zijn met hun concept langere wielbasis en waarschijnlijk nog steeds een PU met voorsprong?
Voor ons Max fans is er nu een voordeel, een van de komende races zal Max weer omschakelen naar de echte Max modus, gaan voor ieder gaatje die 3de plaats in het kampioenschap interesseert hem geen ene reet hij wil alleen kampioen worden niks minder.
Zien we hem vandaag al met 2 messen tussen de tanden rijden dan heeft hij het kampioenschap nu al echt op gegeven.

Re: Kop op jongens! [bericht #25439 is een antwoord op bericht #25438] zo, 12 mei 2019 11:40 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Formula 3

De fia werd nog fiarari genoemd al die tijd. De bestuurder is de man die de grootste successen haalde met Ferrari. De technische man bij de fia is dezelfde als in de tijd dat Ferrari de successen had.. Waarom zouden die Mercedes bevoordelen? Die mensen zijn altijd ervan beschuldigd dat ze Ferrari voortrokken, vorig jaar nog. Nu Ferrari zelf het verkeerde concept heeft gekozen zouden ineens alle regels richting Mercedes worden gemaakt? Daar geloof ik niet in. Ik heb absoluut iets tegen Mercedes en de dominantie die ze hebben, maar dat is echt van alle tijden in de F1. Dat het nu speelt is een probleem, maar als Max in die Mercedes reed zouden we hier met zijn allen alleen maar hosanna verhalen neerpennen, terwijl de rest van de fans Mercedes en Max afmaakt. Nuance mag ook wel eens af en toe.

[Bijgewerkt op: zo, 12 mei 2019 11:41]

Re: Kop op jongens! [bericht #25440 is een antwoord op bericht #25439] zo, 12 mei 2019 11:43 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Formula 3

Oh ja en zou het misschien zo kunnen zijn dat dit jaar Bottas veel beter met de Mercedes om kan gaan? Of zou Mercedes expres Lewis minder helpen, zodat het toch op een strijd lijkt in t kampioenschap?

Re: Kop op jongens! [bericht #25441 is een antwoord op bericht #25440] zo, 12 mei 2019 11:48 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
GP winner

Lewis, this is James here, please hold position. En dat al voor de race start.

We verschillen erg van gezichtspunt wet!

Re: Kop op jongens! [bericht #25442 is een antwoord op bericht #25441] zo, 12 mei 2019 12:07 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Formula 3

Verklaar je nader, ik denk namelijk dat we hetzelfde perspectief hebben.

[Bijgewerkt op: zo, 12 mei 2019 12:09]

Re: Kop op jongens! [bericht #25443 is een antwoord op bericht #25442] zo, 12 mei 2019 12:28 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
GP winner

Ik denk metname niet dat de FIA nu ineens een grote stap richting Mercedes doet. Die luisteren al jaren naar Mercedes. De term FIArari stemt uit een ander tijdperk en werd de laatste jaren wel eens van stal gehaald als Kimi of Vettel bevoordeelt werden in een gevecht met Max, maar dat is denk ik ook de gevestigde orde tegen de uitdager, de gevestigde macht heeft dan altijd een voordeel. Je ziet nu ook al dat Max wat meer krediet heeft.

Ik denk ook niet dat Mercedes kunstmatig Bottas helpt, Hamilton is gewoon erg rommelig bezig. Hij kan het zich permitteren in deze auto. Hamilton wordt dit jaar 6 voudig WDC.

Op die 2 punten denk ik dus anders, de rest zitten we wel op dezelfde lijn denk ik!

Helaas had Max dus weer gelijk. Ten eerste in dat ze er vanaf de get go (wat ik hoopte) niet bij zouden zitten, dan nu dat ze er nog niet bijzitten (wat ik weer hoopte) en dat hij dus denkt in de 2e helft er hopelijk naar toe te groeien, laten we het hopen.

Ik denk dat het hoog tijd is dat redbullhonda haar voet naar beneden stampt bij de FIA.

En niet alleen RBH, Williams van weleer staat op de rand van de afgrond.

Re: Kop op jongens! [bericht #25445 is een antwoord op bericht #25443] zo, 12 mei 2019 12:33 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Formula 3

Het vervelende is zelfs dat ze er altijd naartoe groeien, maar dat ze na het seizoen weer niet in staat zijn om daar te blijven. Elke keer komen Mercedes, maar ook Ferrari weer met een net iets snellere bolide. Het wordt inderdaad lachwekkend en ook ik heb medelijden met teams als Renault, McLaren, Williams die op eigen kracht maar niet de aansluiting bij de top 3 weten te vinden en zelfs in het geval van Williams wel eens helemaal zouden kunnen afhaken. En waar blijven nu die echt nieuwe teams? Men roept dat alles in 2021 volledig anders wordt, daar geloof ik niks van!

Hulkenberg start vanuit de pitlane. [bericht #25446 is een antwoord op bericht #25174] zo, 12 mei 2019 12:46 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Wouter
GP winner

Hulkenberg moet vanuit de pitlane starten. sad

Citaat:
Adam Cooper @adamcooperF1
Formal confirmation of the pitlane start for @HulkHulkenberg
now through from the FIA. Team's excuse was it thought the replacement wing was "similar"
and thus not change of spec. FIA disagrees

Formele bevestiging van de pitlane start voor @HulkHulkenberg
nu via de FIA. Het excuus van het team was dat de vervangende vleugel "vergelijkbaar" was
en dus geen verandering van specificaties. FIA is het daar niet mee eens

Giovinazzi en Russell 5 plaatsen gridstraf voor een versnellingsbak.

[Bijgewerkt op: zo, 12 mei 2019 12:53]

Re: Hulkenberg start vanuit de pitlane. [bericht #25447 is een antwoord op bericht #25446] zo, 12 mei 2019 12:54 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Formula 3

Hoeft Williams tenminste niet als laatste te starten

Re: Hulkenberg start vanuit de pitlane. [bericht #25448 is een antwoord op bericht #25446] zo, 12 mei 2019 12:54 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
GP winner

Die van Hulkenberg kan ik niet volgen, hij HEEFT met DEZE vleugel toch zijn snelste Q rondje gereden.

Hier is de geest van de regel heel goed, maar n dit specifieke geval de uitwerking welhaast ridicuul.

Re: Kop op jongens! [bericht #25449 is een antwoord op bericht #25445] zo, 12 mei 2019 13:27 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
SpeeDirk is op dit moment afwezig  SpeeDirk
Formula 3

Wat een negativiteit richting Mercedes die het wel voor elkaar hebben en de rest er niet aan kan tippen. Laten we niet vergeten dat RBR ook zo'n periode heeft gekend. Laughing

Formule 1 liefhebber, fan van Max en jarenlang van Jos

Re: Kop op jongens! [bericht #25450 is een antwoord op bericht #25449] zo, 12 mei 2019 13:50 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
GP winner

Ja. Gaat niet meer gebeuren als Merc3des niet meer uit de knop komt bij de F1 wetgevers.

Re: Hulkenberg start vanuit de pitlane. [bericht #25451 is een antwoord op bericht #25448] zo, 12 mei 2019 13:52 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
peter-w
Formula 3

Daar heb je gelijk in.

Als die vleugel niet conform is zouden ze dit op een andere manier moeten bestraffen...

Re: Hulkenberg start vanuit de pitlane. Gasly ook??! [bericht #25452 is een antwoord op bericht #25446] zo, 12 mei 2019 14:09 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Wouter
GP winner

Citaat:
According to latest FIA document because car number 27 (ie @HulkHulkenberg) has changed brake parameters
"car number 10 should now be required to start from the pit lane." Has anyone told @PierreGASLY
yet?

Re: Hulkenberg start vanuit de pitlane. [bericht #25453 is een antwoord op bericht #25452] zo, 12 mei 2019 14:35 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Wouter
GP winner

Wouter schreef op zo, 12 mei 2019 14:09
Citaat:
According to latest FIA document because car number 27 (ie @HulkHulkenberg) has changed brake parameters
"car number 10 should now be required to start from the pit lane." Has anyone told @PierreGASLY
yet?

Gasly staat op de FIA site gewoon op plaats 6.
RBR heeft vannacht van beide wagens de aandrijfas vervangen. Geen penalty.

Re: Hulkenberg start vanuit de pitlane. [bericht #25454 is een antwoord op bericht #25453] zo, 12 mei 2019 16:53 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Riempie is op dit moment afwezig  Riempie
Karting

Gereden als de duivel...driver of the day....fantastisch...dit voelt toch wel erg lekker. Over MB hebben we het niet meer. Go Max !!!

Re: Hulkenberg start vanuit de pitlane. [bericht #25455 is een antwoord op bericht #25454] zo, 12 mei 2019 16:57 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Formula 3

3e Voorlopig P3 maar als een overwinning zien. Hopelijk dat het laatste stapje dit jaar gemaakt kan worden. Op racesnelheid beide Ferrari's verslagen! , de Mercedesen moeten nog even wachten maar hopelijk komt dat goed.

Top gereden van Max. hupmax hupmax hupmax 3e

Re: Hulkenberg start vanuit de pitlane. [bericht #25456 is een antwoord op bericht #25455] zo, 12 mei 2019 17:02 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Zerobyte
Formula 3

Zeer goed gereden vooral bij de start goed opgelet en daarna op naar de 3e
En meer als terecht driver of the day drive

Re: Hulkenberg start vanuit de pitlane. [bericht #25457 is een antwoord op bericht #25456] zo, 12 mei 2019 17:09 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
NextYear is op dit moment afwezig  NextYear
Formula 3

Wat stond Toro Rosso nou te kloten bij die pitsstop anders beide rijders voor de hazen jammer hoor.

Mocht Bottas niet deze race niet winnen? [bericht #25460 is een antwoord op bericht #25456] zo, 12 mei 2019 18:51 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
SpeeDirk is op dit moment afwezig  SpeeDirk
Formula 3

Tijdens de kwalificatie voor de Grand Prix van Spanje stond er geen maat op Valtteri Bottas. De Finse Mercedes-coureur reed een schokkende zes tienden van een seconde rapper dan teamgenoot Lewis Hamilton. Op zondag kon Bottas, de WK-leider, niet profiteren van zijn goede uitgangspositie. Bij het insturen van de eerste bocht werd hij door Hamilton gepasseerd. Bottas vraagt zich terecht af waarom zijn koppeling haperde op het moment suprême en gaat opzoek naar het waarom.

https://racingnews365.nl/verbijsterde-bottas-voelde-koppelin g-haperen-tijdens-start

Formule 1 liefhebber, fan van Max en jarenlang van Jos

Sector 3 [bericht #25461 is een antwoord op bericht #25460] zo, 12 mei 2019 19:03 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Karting

Foutloze race van Max! Zeer verdiende derde plaats! 3e

Wat mij opviel is, dat hij in de derde sector 0,3 t/m 0.5 sec. sneller was dan de Ferrari's.
Dit geeft hoop voor Monaco! Mercedes zal vermoed ik net niet te pakken zijn. Of Max moet een mega Q3 rijden zodat hij pole kan pakken!

Re: Sector 3 [bericht #25463 is een antwoord op bericht #25461] zo, 12 mei 2019 19:26 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
GP winner

Monaco is laag percentage vol gas. Hopen maar. Al is het met deze voorvleugel (en de dunne bandjes) wel een mooi Mercedes feestje geworden.

Max is echt goed bezig [bericht #25464 is een antwoord op bericht #25461] zo, 12 mei 2019 19:27 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Helterskelter is op dit moment afwezig  Helterskelter
Karting

Het gaat sommigen toch nog niet goed genoeg maar zie het even in perspectief t.o.v. 2018 na 4 races:
- 30 punten meer
- alle races gefinisht (vorig jaar 2 DNF's)
- gemiddelde afstand t.o.v. de winnaar per ronde 0,234284 seconden (vorig jaar over 3 races 0,423716 seconden)

hupmax

hupmax hupmax

Vergeet Monaco [bericht #25466 is een antwoord op bericht #25463] zo, 12 mei 2019 20:17 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Formula 3

Mercedes is tot nog toe in ALLE sectoren sneller.

Tizz. Die constateert dat Mercedes meer punten heeft dan RB en Ferrari samen.

Re: Vergeet Monaco [bericht #25467 is een antwoord op bericht #25466] zo, 12 mei 2019 21:21 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Formula 3

Monaco is inderdaad niet meer als andere jaren alleen RB terrein.....ook MB is extreem goed in de langzame bochten.....maar toch verwacht ik RB heel dicht bij de poleposition. Als er een kans is, is het toch Monaco al is RB met dit sterke MB zeker niet top favoriet....

Max een welverdiende derde plaats! [bericht #25468 is een antwoord op bericht #25456] zo, 12 mei 2019 21:25 Naar vorige berichtNaar vorige bericht
Wouter
GP winner

Neo33 schreef op zo, 12 mei 2019 16:57
3e Voorlopig P3 maar als een overwinning zien. Hopelijk dat het laatste stapje dit jaar gemaakt kan worden. Op racesnelheid beide Ferrari's verslagen! , de Mercedesen moeten nog even wachten maar hopelijk komt dat goed.

Top gereden van Max. hupmax hupmax hupmax 3e
.

Zerobyte schreef op zo, 12 mei 2019 17:02
Zeer goed gereden vooral bij de start goed opgelet en daarna op naar de 3e
En meer als terecht driver of the day drive

Niets aan toe te voegen. Heerlijk om dat glunderende gezicht op het welverdiende podium te zien !!
Dit had hij echt even nodig. Weer op het podium en een 3e hupmax

Vorige onderwerp: FORMULA 1 2019 AZERBAIJAN GRAND PRIX
Volgende onderwerp: Waar gaat Max naartoe in 2020??
Naar forum gaan: