Verstappen forum
forum.verstappen.nl

Startpagina » Verstappen » Max & Jos Verstappen » FORMULA 1 2019 EMIRATES SPANISH GRAND PRIX (10-12 Mei)
Re: Vergeet Monaco [bericht #25469 is een antwoord op bericht #25467] zo, 12 mei 2019 21:27 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Sieper is op dit moment afwezig  Sieper
GP winner

Mijn hoop op iig Monaco is ook nog niet helemaal vervlogen. Daar is gewoon een laag percentage full gas en ik denk dat Mercedes zich nog altijd kan permitteren met meer vleugel te rijden (door de PU kracht) en er daarom ook in langzame sectoren goed uit ziet. Maar in Monaco kan RBR zich dat ook permitteren (Max downforce).

Ik weet het niet, zou maar zo ook merc kunnen zijn maar ik houd iig hoop voor Monaco.

Re: Vergeet Monaco [bericht #25471 is een antwoord op bericht #25469] zo, 12 mei 2019 21:53 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Neo33 is op dit moment afwezig  Neo33
Formula 3

Sieper schreef op zo, 12 mei 2019 21:27
Mijn hoop op iig Monaco is ook nog niet helemaal vervlogen. Daar is gewoon een laag percentage full gas en ik denk dat Mercedes zich nog altijd kan permitteren met meer vleugel te rijden (door de PU kracht) en er daarom ook in langzame sectoren goed uit ziet. Maar in Monaco kan RBR zich dat ook permitteren (Max downforce).

Ik weet het niet, zou maar zo ook merc kunnen zijn maar ik houd iig hoop voor Monaco.
Mercedes heeft superieure tractie, gerucht gaat ook de ronde dat Mercedes een soort van passieve vorm van achterwiel sturing heeft. Met name de 3e sector in Barcelona is superieur, dus ja chassis ophanging die dat doet.

Ben bang dat het misschien wel eens een straf expeditie gaat worden van Mercedes. En de favoriete baantjes Lewis komen er nu aan, let maar op tegen de tijd dat het zomerstop is staat hij weer ver bovenaan en heeft Bottas waarschijnlijk ook weer een keer te horen gekregen "Valteri here is James.... Laughing "

Monaco gaat in ieder geval veel vertellen, en zal vooral laten zien waar het chassis van Red Bull nu echt staat. We zullen het over een paar weekjes gaan zien.

Re: Vergeet Monaco [bericht #25472 is een antwoord op bericht #25471] zo, 12 mei 2019 22:11 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Roelof is op dit moment afwezig  Roelof
Formula 3

Neo33 schreef op zo, 12 mei 2019 21:53

Mercedes heeft superieure tractie, gerucht gaat ook de ronde dat Mercedes een soort van passieve vorm van achterwiel sturing heeft. Met name de 3e sector in Barcelona is superieur, dus ja chassis ophanging die dat doet.
Een soort van achterwielsturing komt bij veel auto's voor.
Als de spoorstangen die de toespoor op de achterwielen onder een andere hoek dan de draagarm is gemonteerd kan je bij het inveren van die ophanging een verandering aan de toespoor geven. Een vermeerdering van de toespoor zal bij acceleratie en bochten meer grip geven maar een lichte vermindering van de toespoor kan een betere stuur geven in de bochten maar tegelijk ook een onstabieler weggedrag.

Re: FORMULA 1 2019 EMIRATES SPANISH GRAND PRIX [bericht #25476 is een antwoord op bericht #25174] zo, 12 mei 2019 22:37 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
NextYear is op dit moment afwezig  NextYear
Formula 3

De race in een minuut
https:// www.nytimes.com/interactive/2019/04/14/upshot/spanish-grand- prix.html

Re: FORMULA 1 2019 EMIRATES SPANISH GRAND PRIX [bericht #25477 is een antwoord op bericht #25476] zo, 12 mei 2019 22:39 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
GP winner

Heel gaaf, uitmuntende weergave eigenlijk!

Re: FORMULA 1 2019 EMIRATES SPANISH GRAND PRIX [bericht #25478 is een antwoord op bericht #25477] zo, 12 mei 2019 22:44 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
GP winner

Als je kijkt naar de Mercedes bange boards, maar overal, het ziet er zo organisch uit, terwijl bij redbull er veel meer simpelere vlakke platen zijn. Ook de achterwielophanging met de pull rod tov de veel complexere merc oplossing. Komt dit omdat men bij RBR toch nog meer vertrouwd op de concepten als uitgangspunt terwjl het bij merc een (veel groter) team is. Merc heeft ook veel elyptischevvormen waar RBR gewoon vlak heeft.

Is misschien de ontwerpstijl van RBR ook niet meer de sterkste?

Ik denk zelf van niet hoor, concepten en consequente keuzes zijn volgens mij het belangrijkst, maar het lijkt toch wel zo dat de merc nu echt ook het beste chassis heeft.

Daarbij ook helaas erg geholpen bij het herschrijven van een aantal spelregels deze winter (frontwing en dunnere banden). Zo is het speelveld ineens een andere en is je winnende concept ineens niet meer het beste.

Vroeg ik mij ook af... [bericht #25479 is een antwoord op bericht #25460] zo, 12 mei 2019 23:28 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
FB01 is op dit moment afwezig  FB01
Karting

Ik ben geen fan van Bottas, maar dit gun ik hem ook niet. Het is voor Mercedes geen prettig vooruitzicht natuurlijk, dat Bottas, de kleurloze klaas, wereldkampioen wordt terwijl hij niet eens een contract heeft voor volgend jaar en Lewis een karrevracht geld betaald krijgt en dat niet verzilverd. Ze maken mij niet wijs dat ze bij Mercedes erg graag willen dat Bottas WK wordt en Lewis 2e: natuurlijk niet. Er mag best strijd zijn, maar in the end is het toch Lewis die de titel moet krijgen.

Voor het seizoen is het overigens wel aardig, dat Bottas eens wat doet ipv braaf volgen.

Re: FORMULA 1 2019 EMIRATES SPANISH GRAND PRIX [bericht #25480 is een antwoord op bericht #25478] ma, 13 mei 2019 00:22 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
El Maximo is op dit moment afwezig  El Maximo
Karting

Wat moet je nu vinden van zo'n Spaanse race van vandaag? Over Max niks dan goeds. Ik denk dat er bijna niemand meer is die niet denkt dat hij de beste rijder van het veld is. Was dat qua talent al vanaf dag 1 zichtbaar, intussen is daar een race-volwassenheid bij gekomen die hem tot de groten van de Formule 1 zou kunnen gaan laten behoren... mits hij ook de beste auto tot zijn beschikking gaat krijgen. En dat is precies het tekort van F1 van heden ten dage: al ben je de állerbeste coureur van het veld, zo lang je niet óók de beschikking hebt over de állerbeste auto van het veld zul je geen kampioen worden. Sterker nog, de kans dat je zelfs maar één wedstrijd wint in de één na beste auto van het veld wordt zelfs steeds geringer. En dan doe je als "sport" toch iets niet goed denk ik. Ik durf de stelling wel aan dat tenminste de helft van de huidige 20 coureurs achter het stuur van de Mercedes de helft van de races kan winnen, met alle Alonsos, Hamiltons, Vettels, Verstappens, Sennas, Schumachers en Prosten van deze wereld in de Ferrari's en Red Bulls als tegenstander. Want behalve dat die Mercedes blijkbaar zó goed is, gaan de moderne F1 auto's ook nog eens nauwelijks meer stuk, en is het rijden ermee blijkbaar zó eenvoudig geworden dat er ook zelden meer een grindbak mee opgezocht wordt. Dat waren vroeger nog wel eens redenen waarom de beste auto van het veld soms toch niet won. En aangezien F1 al ruim tien jaar blijk geeft de regels niet zo te kunnen of willen veranderen dat er meer dan de coureurs van één of hooguit twee teams om de titel kunnen strijden (en ik geloof nu al niet dat er in 2021 ook maar ene malle moer veranderen gaat), lijkt het mij een goed idee dat vanaf 2020 de kalender uit 20 races gaat bestaan en 10 teams, waarbij elke coureur elk seizoen 2x voor elk team uit gaat komen. Aan het eind van het jaar weten we dan welk team de kampioen is (boeien) maar vooral ook welke coureur echt de beste is. Lijkt me heerlijk verfrissend (en vast ook verwarrend, maar daar is wel wat voor te verzinnen)! Terug uit mijn droomwereldje gaan we in werkelijkheid bekijken of Mercedes 9, 12, 16 of alle races dit jaar in een 1-2 om gaat zetten, of het weer Lewis of misschien Valteri wordt, en of Max 3e, 4e of 5e in het kampioenschap wordt. Op naar Monaco.

Re: FORMULA 1 2019 EMIRATES SPANISH GRAND PRIX [bericht #25483 is een antwoord op bericht #25480] ma, 13 mei 2019 07:51 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Roelof is op dit moment afwezig  Roelof
Formula 3

Ik las ook dat Horner beweerde dat Max meer uit de auto heeft gehaald dan dat ze zouden verwachten. Een mooier compliment van je teambaas kan je denk ik niet krijgen.

Re: FORMULA 1 2019 EMIRATES SPANISH GRAND PRIX [bericht #25484 is een antwoord op bericht #25480] ma, 13 mei 2019 08:21 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
spark is op dit moment afwezig  spark
Formula 1

El Maximo schreef op ma, 13 mei 2019 00:22
Wat moet je nu vinden van zo'n Spaanse race van vandaag? Over Max niks dan goeds. Etc
Vroeger was er ook dominantie. De Ferrari/Schumacher tijd was nou niet echt enerverend. Vooral omdat toen de tweede man express op de rem moest gaan staan 100 meter voor de finish om de master vrij baan te geven. Nee, het grote geld = automatisch de teams met de grootste lobby hebben het altijd voor het zeggen gehad. Dat is in de F1, voetbal, politiek etc. Het is algemeen bekend dat bijvoorbeeld de heren en dames in de politiek heel weinig eigen ideeën hebben maar worden beinvloed door de lobbyisten. Dat was vroeger, nu en zal zo blijven.

Ik zie niets veranderen in de F1, tenzij de fans massaal afhaken en de sponsors en TV bazen zenuwachtig worden. Voorlopig rijdt er een kassamagneet rond in de F1, genaamd Max, die zoveel aandacht en publiciteit trekt dat zelfs een "old-school" circuit als Zandvoort weer uit de mottenballen is gehaald. Follow the money! Uitmelken dit fenomeen. Zonder te oordelen maar als je gisteren op de tv ziet wat voor een faciliteiten Barcelona heeft t.o.v. Zandvoort dan wordt veel duidelijk. Niets ten nadele van Zandvoort.

Mercedes heeft het meeste geld en middelen dus waarschijnlijk ook goede lobbyisten. De lobby van Ferrari is dat de F1 niet zonder hun kan. Ondanks dat ze veel extra geld krijgen door deze lobby bakken ze er weinig van.

Nee, er gaat niets veranderen, tenzij de hoge heren/dames van Mercedes het speeltje F1 wel leuk genoeg gevonden hebben. Haas klaagde al dat ze niet een steek verder komen dan het vierde team. Tja Haas, dit is geen Indycar. Dit is een exclusief clubje waar je niet zomaar op basis van sportieve middelen en resultaten tussen kan komen.

Dus erger je niet, het exclusieve clubje van teams, journalisten en sponsors in de F1 trekt van circuit naar circuit, feestje naar feestje, hospitality unit naar hospitality unit om te netwerken en te lobbyen. Het zal misschien hard aankomen maar wij als fans mogen in de file en rij staan. Grof behandeld worden door de security. Kaartjes vooruit betalen en dure merchandising kopen om vervolgens gratis reclame te lopen voor deze bedrijven. Het is onze keuze dus we mogen niet klagen.

Re: Vergeet Monaco [bericht #25485 is een antwoord op bericht #25469] ma, 13 mei 2019 08:50 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Tizz is op dit moment afwezig  Tizz
Formula 3

Je redenatie klopt niet helemaal. Het is mechanische grip die
je snelheid in langzame bochten begrenst, niet de aero of het
vermogen. Max heeft Monaco ook al opgegeven:
"On this track, they were very strong in the low-speed corners. And that is normally pretty good for Monaco [the next race] as well."

Tizz.

Re: Vergeet Monaco [bericht #25486 is een antwoord op bericht #25485] ma, 13 mei 2019 09:45 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Formula 1

Tizz schreef op ma, 13 mei 2019 08:50
Je redenatie klopt niet helemaal. Het is mechanische grip die
je snelheid in langzame bochten begrenst, niet de aero of het
vermogen. Max heeft Monaco ook al opgegeven:
"On this track, they were very strong in the low-speed corners. And that is normally pretty good for Monaco [the next race] as well."

Tizz.
Volgens mij trekt Max een aantal conclusies. Ook Mercedes is nu ook snel in low speed corners. Max vertelde ook dat Mercedes het enigste team is die de nieuwe auto's helemaal begrijpt in combinatie met de nieuwe Pirelli's. RB is heel hard aan het werk om dit probleem te doorgronden. Hoe we het ook willen zien, RB maakt hierin wel degelijk stappen. Als ik positief wil denken dan verwacht ik dat de technici van RB het probleem gaan oplossen en dus dichterbij gaan komen bij MB in combinatie met de upgrades van Honda. Probleem blijft natuurlijk de power van de MB motor. Daar kunnen we idd niets aan doen. Wanneer?, tja dat is nog even koffiedik kijken. In ieder geval heb ik er meer vertrouwen in dat RB stappen gaat maken dan Ferrari.

Re: Vergeet Monaco [bericht #25487 is een antwoord op bericht #25486] ma, 13 mei 2019 11:11 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
DeNak
Formula 3

Een beetje zielig is het wel; jarenlang achtereen zeggen dat je bezig bent een gat te dichten. De werkelijkheid is dat je dat gat in maart net zo groot terug zit komen als het jaar ervoor. Ik heb respect voor de technici van formule 1 teams dat zij telkens maar weer de schouders eronder zetten en nooit opgeven. En dit allemaal tegen beter weten in omdat je verwacht dat alles anders wordt in 2021. Ik mag het hopen, maar houd mijn hart vast voor de sport als Mercedes blijkt dicteren.

Groet,
DeNak

Re: Vergeet Monaco [bericht #25488 is een antwoord op bericht #25486] ma, 13 mei 2019 12:06 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Tizz is op dit moment afwezig  Tizz
Formula 3

Nja, hij trekt meer conclusies:
- RB gaat vooruit, maar Mercedes gaat harder vooruit.
- Mercedes is in alle bochten sneller.
Eén van de verschillen tussen de topteams (volgens mij)
is dat Ferrari (Binotto) en RB (Newey) een topdesigner
hebben die veel bepalen. Mercedes heeft dat volgens mij niet.

Tizz.

Re: Vergeet Monaco [bericht #25491 is een antwoord op bericht #25488] ma, 13 mei 2019 14:47 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Formula 1

Tizz schreef op ma, 13 mei 2019 12:06
Nja, hij trekt meer conclusies:
- RB gaat vooruit, maar Mercedes gaat harder vooruit.
- Mercedes is in alle bochten sneller.
Eén van de verschillen tussen de topteams (volgens mij)
is dat Ferrari (Binotto) en RB (Newey) een topdesigner
hebben die veel bepalen. Mercedes heeft dat volgens mij niet.

Tizz.
Ik heb de Mercedes AMG f1 website maar eens door gelezen. Het is interessant wat er achter de schermen gebeurd en niet alleen af te gaan op de pr praatjes. Het team bestaat uit twee locaties:

Locatie Brackley - Mercedes AMG Petronas Motorsport afdeling.
Er werken 700 man in 5 shifts 24/7. Behalve dan tijdens de 2 weken zomerreces en kerstmis.

Locatie Brixworth - Mercedes AMG High Performance Powertrains.
400 man design en development van de F1 engines.

Hoeveel werken er bij Red Bull 24/7? Honda is natuurlijk een ander verhaal.

Eigenlijk is het niet normaal hoeveel manuren/kapitaal er in een team van 2 auto's gestopt wordt.

waar is Ecclestone als je hem nodig hebt? [bericht #25492 is een antwoord op bericht #25174] ma, 13 mei 2019 15:02 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
ForzaOlanda is op dit moment afwezig  ForzaOlanda
Formula 3

onze vriend Ecclestone zou er voor zorgen dat de banden van vorig jaar terug komen. Ja waarom niet? Vorig werd er toch ook enige races met de 2019 banden gereden. Dit is gemakkelijk te organizeren er zorgt ervoor dat de spanning direkt terug komt. Men zou natuurlijk ook een aantal zaken van de Mercedes illegaal kunnen verklaren, zoals in 1994 met de Benetton.

Re: waar is Ecclestone als je hem nodig hebt? [bericht #25499 is een antwoord op bericht #25492] ma, 13 mei 2019 17:11 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
GP winner

Alleen WIL de FIA graag dat Mercedes wint. Daarom zijn JUIST de dunnere banden (een godsgeschenk voor Mercedes) nu bij elke race in gebruik. Het maakt van het grote nadeel van een extreme lange low rake auto (veel frictie, snel warmte in de banden) ineens een voordeel. Voorheen werden de dikkere loopvlak banden te heet en kreeg je blaren tussen de lagen, nu worden de dunne bandjes mooi snel warm. Dat was vorig jaar ook al bekend want op de 4 banen waar we toen de dunnere banden ook al hadden had Mercedes geen blistering meer.

Er is geen enkele wil binnen de FIA om het Mercedes moeilijk te maken, het tegenovergestelde is al jaren (deze motorformule is door Mercedes voorbereid, oilburn is daarnaast ook nog steeds niet verboden) het geval en metname de recente regelwijzigingen (de FrontWing changes ook) zijn voor de directe concurrentie desastreus geweest.

Mercedes is de top investeerder, die wil je tevreden houden en er liggen ook lijntjes naar top Mercedes brass (aandelenpakketen e.d.).

De rest rijd nu gewoon voor spek en bonen mee. Hopelijk kunnen Honda en Ferrari nog stappen zetten.

OOk zal er politiek wat gedaan moeten worden want nu is het dus al bij voorbaat beslecht gebleken. Waar is de sport in dat?

Re: waar is Ecclestone als je hem nodig hebt? [bericht #25500 is een antwoord op bericht #25499] ma, 13 mei 2019 17:16 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Wouter
GP winner

Sieper schreef op ma, 13 mei 2019 17:11
Alleen WIL de FIA graag dat Mercedes wint. Daarom zijn JUIST de dunnere banden (een godsgeschenk voor Mercedes) nu bij elke race in gebruik.

Geloof je dat echt? Ieder team wou dat er andere banden kwamen die niet meer zo snel blaren zouden vertonen.

Re: waar is Ecclestone als je hem nodig hebt? [bericht #25505 is een antwoord op bericht #25492] ma, 13 mei 2019 18:34 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
MadMax is op dit moment afwezig  MadMax
Formula 3

Het is inderdaad niet meer om aan te gluren, voor het weekend schreef ik al dat ik bang was dat deze race waarschijnlijk erg saai zou zijn, helaas kreeg ik gelijk. Pirelli die steeds onzin uitkraamt......de teams zouden kunnen blijven pushen waardoor het een mooie race zou worden. Iedere kenner weet dat op dit moment de formule1 alleen maar opgeleukt kan worden door extreme banden slijtage waardoor men veel banden moet wisselen en er veel snelheidsverschil is tussen de wagens op bepaalde momenten in de race......
Tot overmaat van ramp komt hier ineens een extreem dominant MB bij....
Bernie zou inderdaad het onmogelijke mogelijk maken en dwars door de afspraken alles aangrijpen om toch nog iets van show te krijgen.......
Een positief punt van dit weekend is dat de kritieken ook behoorlijk toe beginnen te nemen, vele kenners en journalisten kaarten het nu hardop aan. Velen die zeggen dat ze na 40/50 jaar echt op een dieptepunt zijn beland en voor het eerst geen motivatie meer kunnen opbrengen om naar de race te kijken, ze stellen dat de Formule 1 nu echt heel ernstig ziek is......
Ook was ik na dit weekend erg nieuwsgierig naar de Italiaanse media, nou die is niet mals......maar tegelijk prijzen ze Max de hemel in, hij haalt het onmogelijke uit de RB en alleen hij maakt de RB sneller dan hij zou moeten kunnen......heerlijk om te lezen.
De vraag is eigenlijk hebben wij pech als Max fans dat we door Max naar deze belachelijk saaie races "moeten" kijken (voor ons gevoel) of hebben wij het geluk dat juist onze Max de race dragelijk maakt voor ons....

Re: waar is Ecclestone als je hem nodig hebt? [bericht #25510 is een antwoord op bericht #25500] ma, 13 mei 2019 19:03 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
bernuldi is op dit moment afwezig  bernuldi
Formula 3

Wouter schreef op ma, 13 mei 2019 17:16
Sieper schreef op ma, 13 mei 2019 17:11
Alleen WIL de FIA graag dat Mercedes wint. Daarom zijn JUIST de dunnere banden (een godsgeschenk voor Mercedes) nu bij elke race in gebruik.
Geloof je dat echt? Ieder team wou dat er andere banden kwamen die niet meer zo snel blaren zouden vertonen.
Hoop het niet. Laten we de complottheorieen buiten dit forum houden...

Gr bernuldi (die blij is met de mogelijkheid een handtekening toe te voegen)

Re: waar is Ecclestone als je hem nodig hebt? [bericht #25512 is een antwoord op bericht #25510] ma, 13 mei 2019 19:17 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
GP winner

Ik denk dat er weldegelijk belangen spelen. Dit is de poenerigste sport die er is. Mercedes doet enorme investeringen daar moet wel een glanzende ster tegenoverstaand om het de moeite waard te maken. Net nu vorig jaar Ferrari echt aan de deur begon te kloppen en tegen het einde vh jaar ook RBR begon aan te sluiten zitten we nu met deze regelwijzigingen die vooral voor een team zeer voordelig zijn.

Ik vind het vreemd dat een inherent nadeel voor metname een concept in algemeen regels voor iedereen moet worden verholpen.

Re: waar is Ecclestone als je hem nodig hebt? [bericht #25522 is een antwoord op bericht #25512] ma, 13 mei 2019 22:25 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Wet! is op dit moment afwezig  Wet!
Formula 3

Misschien verandert er wat nu Zetsche afzwaait bij Mercedes.

Let it rain, rain, rain!!

Re: waar is Ecclestone als je hem nodig hebt? [bericht #25524 is een antwoord op bericht #25522] di, 14 mei 2019 08:16 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Emilio is op dit moment afwezig  Emilio
Formula 3

Hier kan je zien waar de Ferrari sneller is, en waar de Mercedes sneller is.

Re: waar is Ecclestone als je hem nodig hebt? [bericht #25527 is een antwoord op bericht #25522] di, 14 mei 2019 09:23 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
RazorBiteXL
Formula 3

Wet! schreef op ma, 13 mei 2019 22:25
De nieuwe baas schijnt FE fan te zijn. Dit lijkt me een gevaarlijke situatie voor het merk Mercedes als geheel.

Re: waar is Ecclestone als je hem nodig hebt? [bericht #25533 is een antwoord op bericht #25527] di, 14 mei 2019 11:23 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Formula 1

RazorBiteXL schreef op di, 14 mei 2019 09:23
Wet! schreef op ma, 13 mei 2019 22:25
De nieuwe baas schijnt FE fan te zijn. Dit lijkt me een gevaarlijke situatie voor het merk Mercedes als geheel.
Hoe je het ook wil bekijken, het is de nabije toekomst.

Ferrari [bericht #25548 is een antwoord op bericht #25533] di, 14 mei 2019 15:54 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Mark is op dit moment afwezig  Mark
Formula 3

Ik zie nu trouwens dat Ferrari in de kwalificatie zelfs langzamer was dan in de wintertests... Da's toch haast ongelofelijk... Inclusief warmere baan, motorupgrade en chassis upgrades. Ja, met de C3 ipv de C5 maar alsnog...

Re: Ferrari [bericht #25552 is een antwoord op bericht #25548] di, 14 mei 2019 16:45 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Airbag
Formula 3

Mark schreef op di, 14 mei 2019 15:54
Ik zie nu trouwens dat Ferrari in de kwalificatie zelfs langzamer was dan in de wintertests... Da's toch haast ongelofelijk... Inclusief warmere baan, motorupgrade en chassis upgrades. Ja, met de C3 ipv de C5 maar alsnog...
Ik vroeg het mij ook al af, maar ik denk dat het antwoord in je vraag zit. Is het niet zo'n 0.9 seconde per band type? Of is dat te kort door de bocht?

Mercedes. [bericht #25554 is een antwoord op bericht #25552] di, 14 mei 2019 17:07 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Wouter
GP winner

We zoeken net zo lang totdat we weten waarom Mercedes zo snel is in de bochten. lol

"Merc using a mode in the final sector called "Diff magic"."

https://streamable.com/efepl

Barcelona testdag 1. [bericht #25556 is een antwoord op bericht #25174] di, 14 mei 2019 17:17 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Wouter
GP winner

16:57:15

There is the second red flag of the day! It is caused by Pierre Gasly, who has stopped his Red Bull on the start/finish line.

Een toeschouwer, Marti: "Gasly stopped at the finish line. It happened just in front of where I'm.
For how it sounded, it was when upshifting, so my guess it's a gearbox failure "

Hier zijn de tijden tot nu toe te zien. Perez en Kvyat rijden voor Pirelli.

https://www.gptoday.net/en/live/f1/247518/live-updates-follo w-the-first-day-of-the-2019-in-season-test-in-spain

Re: Barcelona testdag 1. [bericht #25560 is een antwoord op bericht #25556] di, 14 mei 2019 17:38 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
GP winner

Het zou mij sterk verbazen als Merc een of andere truc heeft (ik hoop het juist wel want dan zouden de anderen die truc af kunnen kijken (tzt)). De dunnere banden en nieuwe FW (en een daarop nu al aardig gefinetunede auto) zijn al meer dan genoeg om deze voorsprong op te bouwen vermoed ik.

[Bijgewerkt op: di, 14 mei 2019 17:38]

Dit bericht aan een moderator rapporteren

Diff magic [bericht #25561 is een antwoord op bericht #25560] di, 14 mei 2019 17:58 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Malle Jodokus is op dit moment afwezig  Malle Jodokus
Karting

Citaat:
Het zou mij sterk verbazen als Merc een of andere truc heeft
Ik weet niet of het een 'truuk' is maar het feit dat ze er naar refereren als "diff magic" en dat het uitsluitend voor de laatste sector bedoeld is geeft wel aan dat ze iets (lijken te) hebben wat buiten het normale ligt.
Diff magic kan natuurlijk een afleidingsnaampje zijn voor iets totaal anders maar het verschil met RBR en Ferrari in die laatste sector is echt gigantisch.
Ga er maar van uit dat ze bij de andere teams overuren maken om uit te vogelen wat dat zou kunnen zijn..

Nil Volentibus Ardum

Re: Diff magic [bericht #25568 is een antwoord op bericht #25561] di, 14 mei 2019 19:17 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Wouter
GP winner

Malle Jodokus schreef op di, 14 mei 2019 17:58
Citaat:
Het zou mij sterk verbazen als Merc een of andere truc heeft
.
Ik weet niet of het een 'truuk' is maar het feit dat ze er naar refereren als "diff magic" en dat het uitsluitend voor de laatste sector bedoeld is geeft wel aan dat ze iets (lijken te) hebben wat buiten het normale ligt.
Diff magic kan natuurlijk een afleidingsnaampje zijn voor iets totaal anders maar het verschil met RBR en Ferrari in die laatste sector is echt gigantisch.
Ga er maar van uit dat ze bij de andere teams overuren maken om uit te vogelen wat dat zou kunnen zijn..

Van dezelfde @Marti die bij het testen aanwezig is, het volgende bericht nav "Diff Magic".

Citaat:
I've been watching in front of the final chicane on the 3rd sector, and more or less, all the cars have oversteer exiting the chicane when accelerating, but the Mercedes, no one single time with oversteer exiting the chicane. They have a hell of a good traction, maybe that's the "magic" they have. With the videos I'll upload later you'll see it I hope, but for me it was clear. And for more info, RB15 was the 2nd car with more traction out of that chicane, the Ferrari was a bit more nervous.

Re: Ferrari [bericht #25570 is een antwoord op bericht #25552] di, 14 mei 2019 20:08 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Formula 3

Airbag schreef op di, 14 mei 2019 16:45
Mark schreef op di, 14 mei 2019 15:54
Ik vroeg het mij ook al af, maar ik denk dat het antwoord in je vraag zit. Is het niet zo'n 0.9 seconde per band type? Of is dat te kort door de bocht?
Normaal wel maar op die zachte compounds niet omdat een C5 al aan het eind van de ronde oververhit is geraakt. Volgens mij is van V3 tot C5 een seconde ongeveer.

Mercedes en Red Bull kwamen wel ruim onder de tijd van wintertests in ieder geval...

Re: Mercedes. [bericht #25572 is een antwoord op bericht #25554] di, 14 mei 2019 20:14 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Formula 3

Wouter schreef op di, 14 mei 2019 17:07
We zoeken net zo lang totdat we weten waarom Mercedes zo snel is in de bochten. lol

"Merc using a mode in the final sector called "Diff magic"."

https://streamable.com/efepl
Pfoeh dat is wel heel interessant. Klinkt haast alsof ze dus wel een systeem hebben om met de achterwielen mee te sturen. Het grote voordeel eraan is dat het geheim dan op zich niet in het chassis zit en dat als de rest de truc kopieert ze waarschijnlijk het gat voor een groot deel kunnen dichten, ofwel de truc wordt straks verboden.

Ze hebben het vast goed uitgezocht en het is vast legaal maar het klinkt ook tegen de geest van de regels in.

En voor Monaco nogmaals een bevestiging dat het een zware klus wordt.

Ook opvallend is dat ze het dus niet elke ronde mogen gebruiken, ofwel het gebruik ervan is niet goed voor de auto of PU...

Re: Barcelona testdag 1. Video's en Honda verslag. [bericht #25575 is een antwoord op bericht #25556] di, 14 mei 2019 20:54 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Wouter
GP winner

Wouter schreef op di, 14 mei 2019 17:17
16:57:15

There is the second red flag of the day! It is caused by Pierre Gasly, who has stopped his Red Bull on the start/finish line.

Een toeschouwer, Marti: "Gasly stopped at the finish line. It happened just in front of where I'm.
For how it sounded, it was when upshifting, so my guess it's a gearbox failure "

Hier zijn de tijden tot nu toe te zien. Perez en Kvyat rijden voor Pirelli.

https://www.gptoday.net/en/live/f1/247518/live-updates-follo w-the-first-day-of-the-2019-in-season-test-in-spain

Een paar korte video's en een kort verslag van Honda, zie link.

&feature=youtu.be

&feature=youtu.be

&feature=youtu.be

https://en.hondaracingf1.com/insights/Barcelona_Test_May_14. html

Barcelona testdag 2. [bericht #25594 is een antwoord op bericht #25174] wo, 15 mei 2019 12:24 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Wouter
GP winner

En daar gaan we weer. Ticktums RB15 staat weer stil in sector 3 na slechts 26 rondjes te hebben gereden.
De motor klonk goed, maar weer een probleem met de versnellingsbak, net als gisteren bij Pierre.

button_forum1.gif  Onboard radio Max na de finish [bericht #25599 is een antwoord op bericht #25594] wo, 15 mei 2019 15:07 Naar vorige bericht
Espresso
Formula 3

Onboard radio Max na de finish

Vorige onderwerp: FORMULA 1 2019 AZERBAIJAN GRAND PRIX
Volgende onderwerp: Waar gaat Max naartoe in 2020??
Naar forum gaan: