Verstappen forum
forum.verstappen.nl

Startpagina » Verstappen » Max & Jos Verstappen » FORMULA 1 2019 AZERBAIJAN GRAND PRIX (26-28 April)
Re: VT 2. [bericht #24924 is een antwoord op bericht #24919] vr, 26 april 2019 18:24 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
NextYear is op dit moment afwezig  NextYear
Formula 3

Jip schreef op vr, 26 april 2019 16:14
Wouter schreef op vr, 26 april 2019 16:04
VT 2.

Weet iemand waarom Kvyat bijna een uur binnen heeft gestaan?
Probleem met zijn stuur.
KVY dacht ik ben toch jarig mij kan niks overkomen vandaag wtf...https://streamable.com/4ofrl

Re: Gasly moet op het FIA-matje komen: pitlane start [bericht #24925 is een antwoord op bericht #24923] vr, 26 april 2019 18:41 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Jip
GP winner

SpeeDirk schreef op vr, 26 april 2019 18:09
Red Bull-coureur Pierre Gasly, die in de tweede vrije training beslag legde op de negende plaats, moet zich om 17:25 verantwoorden tegenover de FIA. Hij miste de weging waarvoor hij door het bestuursorgaan werd opgeroepen.

https://racingnews365.nl/gasly-op-het-matje-geroepen-door-de -fia
Gasly moet zondag vanuit de pitlane starten!!

[Bijgewerkt op: vr, 26 april 2019 18:41]

Dit bericht aan een moderator rapporteren

Re: Gasly moet op het FIA-matje komen: pitlane start [bericht #24926 is een antwoord op bericht #24925] vr, 26 april 2019 18:59 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
MadMax is op dit moment afwezig  MadMax
Formula 3

@*# hij neemt ook wel erg veel risico zo, hoe dom.....hij zit al niet zo stevig in zijn stoeltje......Barcelona? Heeft gewoon geluk dat RB niet iemand klaar heeft staan waar ze heel veel meer vertrouwen in hebben....

Re: Gasly moet op het FIA-matje komen: pitlane start [bericht #24927 is een antwoord op bericht #24925] vr, 26 april 2019 19:01 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Frontwinger is op dit moment afwezig  Frontwinger
Formula 3

Ben ik de enige die deze straf de sticker 'overdreven zwaar' meegeeft?

Attack the post, not the poster...

Re: Gasly moet op het FIA-matje komen: pitlane start [bericht #24928 is een antwoord op bericht #24925] vr, 26 april 2019 19:03 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Mark is op dit moment afwezig  Mark
Formula 3

Zou hij wel aan de kwali mogen deelnemen? Zo ja, zou hij zich nog kunnen lenen voor een perfecte slipstream voor Max in Q3 maar hij zal wel niet mee mogen doen.

Re: Gasly moet op het FIA-matje komen: pitlane start [bericht #24929 is een antwoord op bericht #24927] vr, 26 april 2019 19:03 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Formula 3

Frontwinger schreef op vr, 26 april 2019 19:01
Ben ik de enige die deze straf de sticker 'overdreven zwaar' meegeeft?
Deze straf kreeg Sainz ook in Monaco 2015. Gewoon een standaard straf volgens reglement. Ze kunnen anders zo niks controleren natuurlijk.

Re: Gasly moet op het FIA-matje komen: pitlane start [bericht #24930 is een antwoord op bericht #24929] vr, 26 april 2019 19:08 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Frontwinger is op dit moment afwezig  Frontwinger
Formula 3

Ow, dus een gevalletje onwetendheid van mijn kant. Excusez en dank voor je antwoord, Mark...

Attack the post, not the poster...

Re: Gasly moet op het FIA-matje komen: pitlane start [bericht #24931 is een antwoord op bericht #24929] vr, 26 april 2019 19:10 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Sieper is op dit moment afwezig  Sieper
GP winner

Natuurlijk is het een standaard straf, maar wat een zware. Voor een vrije training. Wat win je ermee dan onder gewicht te zijn. Vettel miste hem ook in China en wed toen achteruit terug geduwd. Toen was alles pais en vree maar missen is missen zou ik dan zeggen. Ik neem aan dar het een stomme vergissing was. ontzettend balen.

Re: Gasly moet op het FIA-matje komen: pitlane start [bericht #24932 is een antwoord op bericht #24931] vr, 26 april 2019 19:33 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
mk10 is op dit moment aanwezig  mk10
Formula 3

Sieper schreef op vr, 26 april 2019 19:10
Natuurlijk is het een standaard straf, maar wat een zware. Voor een vrije training. Wat win je ermee dan onder gewicht te zijn. Vettel miste hem ook in China en wed toen achteruit terug geduwd. Toen was alles pais en vree maar missen is missen zou ik dan zeggen. Ik neem aan dar het een stomme vergissing was. ontzettend balen.

De president van de FIA zit niet voor niks bijna altijd gezellig en knus bij Ferrari in de pitbox en om de schijn op te houden kruipt tie soms ook weleens bij Toto in zijn kontzak.
De straf zal wel conform de reglementen zijn, maar wat een zware zeikstraf, kan nou niemand met enige invloed zijn ergernis hier over uitspreken...het gaat snotver om een vrije training op de vrijdag.
Welke douw geeft de FIA zichzelf voor de schade die Williams heeft opgelopen?!?!

“Als je in een wagen wordt geplaatst moet je racen om te winnen. Een tweede of derde plaats is altijd onvoldoende”

Re: Gasly moet op het FIA-matje komen: pitlane start [bericht #24933 is een antwoord op bericht #24926] vr, 26 april 2019 19:39 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
SpeeDirk is op dit moment afwezig  SpeeDirk
Formula 3

Albon misschien???

Formule 1 liefhebber, fan van Max en jarenlang van Jos

Re: Gasly moet op het FIA-matje komen: pitlane start [bericht #24934 is een antwoord op bericht #24933] vr, 26 april 2019 20:26 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Formula 3

Is een optie maar blijft ook een rookie......de vraag is weer hoe gaat hij met de druk om. Als RB meer vertrouwen in Albon heeft dan Gasly dan durf ik hem wel aan.......zondag is dan D-day voor Gasly een slechte race nu en hij zit in Barcelona weer in de TR....

Re: Gasly moet op het FIA-matje komen: pitlane start [bericht #24935 is een antwoord op bericht #24933] vr, 26 april 2019 20:28 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
sjoegem is op dit moment afwezig  sjoegem
Karting

Het is wel een aaneenschakeling van incidenten tot op heden in Baku. Sjonge.
Hoort op de een of andere manier bij dit circuit. Is inmiddels bijna traditioneel een chaosweekend. Heeft wel wat op zich, zolang Max 'm maar uit de muur/problemen houdt.
Misschien weer eens tijd dat Hamilton zich vergaloppeerd.

Ik denk P3 zondag.

Re: Gasly moet op het FIA-matje komen: pitlane start [bericht #24936 is een antwoord op bericht #24928] vr, 26 april 2019 20:30 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Mordor is op dit moment afwezig  Mordor
Karting

Exact mijn gedachte. Volgens mij mag Gasly gewoon aan Q meedoen, dus dan kan Max zorgen dat pierre slipstream in Q1 en Q2 krijgt om in Q3 te komen, en dan kan Pierre Max in Q3 helpen. Zou perfect zijn!

Re: Gasly moet op het FIA-matje komen: pitlane start [bericht #24937 is een antwoord op bericht #24936] vr, 26 april 2019 20:53 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
GP winner

Ja, mits perfect getimed kan Pierre Max naar P3 slipstreamen denk ik.

Re: VT 2. Uitslag. [bericht #24938 is een antwoord op bericht #24922] za, 27 april 2019 10:06 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
mbuna is op dit moment afwezig  mbuna
Formula 3

Wouter schreef op vr, 26 april 2019 18:04
MadMax schreef op vr, 26 april 2019 17:35
Heb niks van beelden gezien, maar iemand al wat info over longruns van Max en de concurrentie?
Heb een link in mijn bericht geplaatst (laptimes), waar jij op hebt gereageerd. Razz
Volgens de analyse van auto-und-motorsport (die dit erg goed doen) ziet het er super uit! Ze kijken naar het verval en gemiddelden, halen ronden met veel verkeer ertussenuit etc. Het lijkt erop dat RB in kwalificatie gewoon 4 a 5 kan halen, maar op de softs longrun was Max het snelste van iedereen! De race wordt dus een heel ander verhaal met zát inhaalopties hiero

Re: VT 2. Uitslag. [bericht #24939 is een antwoord op bericht #24938] za, 27 april 2019 10:47 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Formula 3

Normaal hecht ik wel wat waarde aan de longruns......Maar dit keer iets minder. Zo weinig ronden gereden geen echte VT1 en een maagdelijke gladde baan op vrijdag. De longrun van Lewis op de mediums was een klap sneller dan Max zijn korte longrun op softs enz. Enz. Vettel die niet eens een longrun heeft kunnen doen en Norris die in de longrun vergelijkbaar was met Ferrari....nee te weinig data om het echt serieus te nemen, maar verder hoop ik op een podium op eigen kracht voor Max, RB komt er echt wel aan de vraag is alleen wanneer........dit weekend al? Hopelijk loopt MB niet verder uit of pakt Max zelfs iets terug op 1 van de 2 MB rijders.

VT 3. [bericht #24940 is een antwoord op bericht #24773] za, 27 april 2019 10:56 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Wouter
GP winner

VT 3.

"Red Bull to test different aero settings on FP3." @ Albert Fabrega

https://pbs.twimg.com/media/D5JLKAUWkAAfAoL?format=jpg&name=small

Re: Gasly moet op het FIA-matje komen [bericht #24941 is een antwoord op bericht #24923] za, 27 april 2019 11:16 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Tizz is op dit moment afwezig  Tizz
Formula 3

Het zit hem ook niet mee.

Tizz. If it rains...

Re: Gasly moet op het FIA-matje komen [bericht #24942 is een antwoord op bericht #24941] za, 27 april 2019 12:38 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
GP winner

Hebben de Toro Rosso's een andere spec Honda denken jullie? Ze gaan wel snel.

VT 3 Uitslag. [bericht #24943 is een antwoord op bericht #24940] za, 27 april 2019 13:11 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Wouter
GP winner

https://pbs.twimg.com/media/D5J6fP5WwAAQ3nA?format=jpg&name=small

Re: VT 3. [bericht #24944 is een antwoord op bericht #24940] za, 27 april 2019 13:44 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Neo33 is op dit moment afwezig  Neo33
Formula 3

Wouter schreef op za, 27 april 2019 10:56
VT 3.

"Red Bull to test different aero settings on FP3." @ Albert Fabrega

https://pbs.twimg.com/media/D5JLKAUWkAAfAoL?format=jpg&name=small
Het is nog maar de vraag of dit testen was, want waarschijnlijk gaat hij de race ook met deze vleugel rijden om zo makkelijker te kunnen inhalen aangezien hij achteraan moet starten.

Re: VT 3. [bericht #24945 is een antwoord op bericht #24944] za, 27 april 2019 13:48 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
GP winner

Ja, duidelijk eigenlijk. Hij heeft ook alleen maar gelongrunned.

Re: Gasly moet op het FIA-matje komen [bericht #24947 is een antwoord op bericht #24942] za, 27 april 2019 14:05 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
bacodraak
Formula 1

Sieper schreef op za, 27 april 2019 12:38
Hebben de Toro Rosso's een andere spec Honda denken jullie? Ze gaan wel snel.
Ik verwacht eerder dat Honda (in hun zoektocht naar betrouwbaarheid) de motoren van Toro Rosso verder opendraait om te kijken of er problemen komen .
Ploft er een motor dan zal dat eerder bij hun gebeuren dan bij het Red Bull team omdat die met meer conservatieve mappings rijden .
Dus is het gezichtsverlies niet zo groot , je zag ook dat de eerste problemen bij Toro Rosso kwamen waarna er snel naar spec 2 gestapt werd .

In het kort , Toro Rosso test omdat ze geen negatieve motorverhalen voor Red Bull willen .

Honda power !!!

Quali result [bericht #24948 is een antwoord op bericht #24773] za, 27 april 2019 17:10 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Nickela is op dit moment afwezig  Nickela
Formula 3

Prima resultaat van Max. Weer maximale eruit gehaald.

Gokten er volgens mij op dat de baan sneller zou afkoelen

Re: Quali result [bericht #24949 is een antwoord op bericht #24948] za, 27 april 2019 17:14 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
CF230 is op dit moment afwezig  CF230
Karting

Positief: maar 0,5 sec achter Merc op een high speed circuit
Negatief: weer Merc 1 en 2, wat mij betreft eindigen ze allebei in de muur morgen zodat het wdc nog een beetje spannend blijft...

Re: Quali result [bericht #24950 is een antwoord op bericht #24949] za, 27 april 2019 17:21 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Nickela is op dit moment afwezig  Nickela
Formula 3

Mag nu toch hopen dat iedereen doorheeft Mercedes nu duidelijk elke keer een spelletje speelt.

RBR komt er toch langzamerhand bij lijkt het wel, ben erg benieuwd hoe het morgen gaat.

Re: Quali result [bericht #24951 is een antwoord op bericht #24949] za, 27 april 2019 17:36 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Formula 3

CF230 schreef op za, 27 april 2019 17:14
Negatief: weer Merc 1 en 2, wat mij betreft eindigen ze allebei in de muur morgen zodat het wdc nog een beetje spannend blijft...
Begint vermoeiend te worden idd, Mol die nog aan Toto vraagt wat de verwachtingen zijn voor de kwalificatie. En die begint dan doodleuk een verhaal af te steken dat ze de banden niet in het juiste raamwerk konden krijgen en dat ze achter de feiten aanliepen. En maar mee liften op het hype treintje van de mensen die denken dat Ferrari de beste wagen heeft. Boink Als je het maar vaak genoeg hardop roept dan ga je het nog geloven ook. Alleen de resultaten laten compleet iets anders zien. Een Toto Wolff in schaapskleren. Laughing

Hopelijk kan Max in de race mee komen.

En Leclerc,.. ja die was toch beter dan Max en nog meer berekender en slimmer en zou geen domme foutjes maken,.... right. lol

[Bijgewerkt op: za, 27 april 2019 17:38]

Re: Quali result [bericht #24952 is een antwoord op bericht #24951] za, 27 april 2019 18:03 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
GP winner

Leclerc klapte in een van de vrije trainingen ookal tegen de muur. Op dezelfde plek en net zo hard als kvyat, alleen de impact hoek was gunstiger voor Charles en hij bleef daar heel terwijl bij kvyat de wielophanging eraan ging.

Hij neemt erg veel risico. Ferrari ook. Beide mannen op geel in Q2 en ook Vettel crashte er bijna uit. Te harde band, krijg je hier niet opgewarmd.

Re: Quali result [bericht #24953 is een antwoord op bericht #24951] za, 27 april 2019 18:19 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
mk10 is op dit moment aanwezig  mk10
Formula 3

Neo33 schreef op za, 27 april 2019 17:36
CF230 schreef op za, 27 april 2019 17:14
Begint vermoeiend te worden idd, Mol die nog aan Toto vraagt wat de verwachtingen zijn voor de kwalificatie. En die begint dan doodleuk een verhaal af te steken dat ze de banden niet in het juiste raamwerk konden krijgen en dat ze achter de feiten aanliepen. En maar mee liften op het hype treintje van de mensen die denken dat Ferrari de beste wagen heeft. Boink Als je het maar vaak genoeg hardop roept dan ga je het nog geloven ook. Alleen de resultaten laten compleet iets anders zien. Een Toto Wolff in schaapskleren. Laughing

Hopelijk kan Max in de race mee komen.

En Leclerc,.. ja die was toch beter dan Max en nog meer berekender en slimmer en zou geen domme foutjes maken,.... right. lol

Mercedes heeft al een aantal jaren de zaakjes goed voor elkaar.
Bescheidenheid siert de mens, maar dit sandbag gedrag al een aantal jaar wordt ik een beetje misselijk van.
Vind dat ze op deze manier heel erg eng over komen.

“Als je in een wagen wordt geplaatst moet je racen om te winnen. Een tweede of derde plaats is altijd onvoldoende”

Uitslag kwalificatie. [bericht #24954 is een antwoord op bericht #24948] za, 27 april 2019 18:20 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Wouter
GP winner

Max heeft weer een uitstekende kwalificatie gereden! Slechts 0,2 sec langzamer in sector 3!
Kvyat, Perez en Norris ook ontzettend goed! Ook een uitstekende Q1 van Gasly!

Vreemd als je ziet hoeveel tijdsverschil bij Mercedes is tussen Q2 en Q3. Waar halen ze dat vandaan?!

Van Twitter.
Citaat:
Max Verstappen @Max33Verstappen
·
P4 on the starting grid was the best we could do, considering missing a slipstream in the final run.
The car feels great, so for sure it will be an interesting race #KeepPushing #AzerbaijanGP

Citaat:
Toro Rosso @ToroRosso

BOOM! @kvyatofficial qualifies P6! 💪
That was a solid lap, @kvyatofficial!

He'll line up P6 on the grid tomorrow 🤙 #AzerbaijanGP
What a lap! #AzerbaijanGP

https://pbs.twimg.com/media/D5KvusQW4AAFVzc?format=jpg&name=small

https://pbs.twimg.com/media/D5KzsqLWwAMT8C7?format=jpg&name=small

Re: Quali result [bericht #24955 is een antwoord op bericht #24953] za, 27 april 2019 18:35 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Karting

Mercedes heeft het hele F1 veld gechanteerd met de invoering van de nieuwe motorformule waar zij al jaren mee bezig waren. Lagen in 2014 daardoor gelijk lichtjaren voor en hebben nog steeds een flinke voorsprong, mede door de beperkte test en ontwikkelmogelijkheden. Als er straks kritiek komt op de inmiddels 6 jaar Mercedes dominantie schroeven ze gewoon de motor wat terug, mogen de andere teams een paar races winnen en lijkt het weer spannend. Daarna gaat de gaskraan weer open en worden ze gewoon weer wdc en wcc. Smerig schijtteam is het... Puke

Re: Uitslag kwalificatie. [bericht #24956 is een antwoord op bericht #24954] za, 27 april 2019 18:43 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Formula 3

Jammer van Albon, zat meer in. Kvyat wel top.

Ferrari zoals zo vaak favoriet en doen het Mercedes weer cadeau... Max ook jammer dat ze niet Gasly nog Q3 in tilden om een slipstream te geven. Maar goed, er zat dus wel nog meer in, dus ze dichten langzaam het gat. Hopelijk in Spanje een volgende stap en Monaco wordt lastig voor Ferrari gok ik. Maar op deze manier loopt Mercedes wel al heel erg uit als het zo eindigt, zou mooi zijn als Mercedes morgen ook eens wat tegenslag krijgt.

Leclerc vanaf 9 acht ik absoluut nog niet kansloos ook.. Inhalen is niet heel lastig hier. Start wel op Mediums ook als enige van de top

Re: Uitslag kwalificatie. [bericht #24957 is een antwoord op bericht #24956] za, 27 april 2019 18:52 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
sjoegem is op dit moment afwezig  sjoegem
Karting

Ik voorzie een battle tussen max en leclerc morgen. Leclerc gaat waarschijnlijk na de start als een warm mes door de boter morgen, tot hij bij Max in de bak zit. Dan wordt het rellen.

Re: Uitslag kwalificatie. [bericht #24958 is een antwoord op bericht #24957] za, 27 april 2019 19:05 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
GP winner

Je hebt ook nog SC situaties vermoed ikmwaardoor Leclerc dan weer in de versnellingsbak zit. Ben wel benieuwd naar de pace van Max. Zodra iemand binnen je slipstream komt op het rechte stuk en met DRS ben je eigenlijk gezien.

Re: FORMULA 1 2019 AZERBAIJAN GRAND PRIX [bericht #24959 is een antwoord op bericht #24773] za, 27 april 2019 19:09 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Mulder is op dit moment afwezig  Mulder
Formula 3

Met een slipstream was Max 3 a 4 tiende sneller geweest en zonder slipstream was Bottas 3 a 4 tiende langzamer..het is een loterij in Baku met die straight.

Wat ik niet snap is waarom Max geen 2e run deed..daar was tijd voor maar in plaats van naar binnen te gaan reed hij nog een loos rondje..en daarna was er geen tijd meer. Vraag mij af wat daar gebeurde..misschien origineel van plan om nog een 3e snelle ronde te doen en toen door benzinegebrek supertraag zien dat je de pits haalt ofzo?

Kan het niet helpen maar het lukt mij maar niet om sympathie voor Leclerc te hebben..komt allemaal zo fake over dat constant zichzelf de schuld geven..maar ok, hij heeft het 1 en ander meegemaakt in zijn leven. En door je zo te gedragen is de pers vriendelijker dan dat ze over Max waren als die een foutje maakte..

Re: Uitslag kwalificatie. [bericht #24960 is een antwoord op bericht #24957] za, 27 april 2019 19:17 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Mulder is op dit moment afwezig  Mulder
Formula 3

Leclerc in de race..op zijn Mediums is de kans dat ie ingehaald wordt groter dan dat ie zelf gaat inhalen de eerste ronden en dat gaat hem tijd kosten waardoor hij hopelijk ver buiten de slipstream van Max komt..Denk maar aan Sainz vorig jaar die op de zachtere compound bij max en Ric aan het kloten was de eerste ronden..dat kostte Max toen de aansluiting bij de kop.
Pas na de 1e stop van Max kan hij Leclerc tegen komen maar waarschijnlijk is het dan Max die inloopt op Leclerc. Lecler moet hopelijk net zijn stop maken als Max in zijn buurt komt. Zou met Ferrari best eens kunnen dat ze Leclerc in zijn eerst stint gaan inzetten om de Mercs op te houden als die na hun 1e stop achter hem komen...en dat is dan ook weer goed voor Max als die daar nog achter rijdt.

Re: FORMULA 1 2019 AZERBAIJAN GRAND PRIX [bericht #24961 is een antwoord op bericht #24959] za, 27 april 2019 19:23 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
GP winner

Mulder schreef op za, 27 april 2019 19:09
Met een slipstream was Max 3 a 4 tiende sneller geweest en zonder slipstream was Bottas 3 a 4 tiende langzamer..het is een loterij in Baku met die straight.

Wat ik niet snap is waarom Max geen 2e run deed..daar was tijd voor maar in plaats van naar binnen te gaan reed hij nog een loos rondje..en daarna was er geen tijd meer. Vraag mij af wat daar gebeurde..misschien origineel van plan om nog een 3e snelle ronde te doen en toen door benzinegebrek supertraag zien dat je de pits haalt ofzo?

Kan het niet helpen maar het lukt mij maar niet om sympathie voor Leclerc te hebben..komt allemaal zo fake over dat constant zichzelf de schuld geven..maar ok, hij heeft het 1 en ander meegemaakt in zijn leven. En door je zo te gedragen is de pers vriendelijker dan dat ze over Max waren als die een foutje maakte..
Leclerc is sluw en fake, elk woordje heeft hij vantevoren uitgedacht. Ik mag hem ook totaal niet. RBR ging out of sync, zo snel mogelijk de baan op outlap hot cold hot (zijn snelste rondje) en inlap. Daarna was er geen tijd meer voor bandenwissel en outlap. Ze gokte op de snel afkoelende baan en ik denk metname nog een foutje van een van de treintje rijders, dat foutje kwam helaas niet.

Re: Uitslag kwalificatie. [bericht #24962 is een antwoord op bericht #24957] za, 27 april 2019 19:25 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
de MAX-fan is op dit moment afwezig  de MAX-fan
Karting

"Dan wordt het rellen."

Yep,zal niet lang meer duren voordat ze mekaar echt in de weg zitten en het gevecht gaat beginnen. Die gasten kennen mekaar al een jaar of tien. Het gevecht zal om niets minder dan 'WORLD ORDER ' gaan..!!

Re: Uitslag kwalificatie. [bericht #24963 is een antwoord op bericht #24954] za, 27 april 2019 19:41 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
duif is op dit moment afwezig  duif
Formula 3

Niet alleen bij Mercedes zit er een volle seconde meer winst in Q3 tov Q2, ook Vettel heeft dat.

Max & Mex doen beide 0,3 sec sneller in Q3 tov Q2

When nothing goes right, go left

Re: Uitslag kwalificatie. [bericht #24964 is een antwoord op bericht #24956] za, 27 april 2019 19:47 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
duif is op dit moment afwezig  duif
Formula 3

Morgen tetsen de beide heren van Mercedes elkaar eraf 1e

When nothing goes right, go left

Re: Uitslag kwalificatie. [bericht #24965 is een antwoord op bericht #24962] za, 27 april 2019 19:50 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
GP winner

de MAX-fan schreef op za, 27 april 2019 19:25
"Dan wordt het rellen."

Yep,zal niet lang meer duren voordat ze mekaar echt in de weg zitten en het gevecht gaat beginnen. Die gasten kennen mekaar al een jaar of tien. Het gevecht zal om niets minder dan 'WORLD ORDER ' gaan..!!

<object width="425" height="366"><param name="movie" value="https://www.youtube.com/v/nDOPNLzEFH0"></param><embed src="https://www.youtube.com/v/nDOPNLzEFH0" type="application/x-shockwave-flash" width="425" height="366"></embed></object>

Haha, supergaaf dit, wat een skills en choreografie. De omstanders ook,😄 super!

Re: Uitslag kwalificatie. [bericht #24966 is een antwoord op bericht #24964] za, 27 april 2019 20:19 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
a1ring is op dit moment afwezig  a1ring
Karting

duif schreef op za, 27 april 2019 19:47
Morgen tetsen de beide heren van Mercedes elkaar eraf 1e
Dat moet bijna wel, aangezien ik meespeel in het FOK!Managersspel, en altijd zijn mijn coureurs en autos het bokkie.... laat ik dit weekend Bottas en Kubica als drivers en Williams als Chassis en Motor hebben drive
Laughing Laughing

Re: FORMULA 1 2019 AZERBAIJAN GRAND PRIX [bericht #24967 is een antwoord op bericht #24959] za, 27 april 2019 20:21 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Annet is op dit moment afwezig  Annet
Karting

Mulder schreef op za, 27 april 2019 19:09
Max had maar 1 setje softs voor Q3.

Re: FORMULA 1 2019 AZERBAIJAN GRAND PRIX [bericht #24968 is een antwoord op bericht #24967] za, 27 april 2019 20:32 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
GP winner

Oh jee, DSQ voor Pierre?

https://www.gpfans.com/nl/artikelen/38834/pierre-gasly-moet- zich-opnieuw-melden-bij-de-stewards/?utm_source=headliner.nl &utm_medium=link&utm_term=free&utm_content=textl ink&utm_campaign=Headliner.nl

Gasly weer naar de stewards! [bericht #24969 is een antwoord op bericht #24773] za, 27 april 2019 20:34 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Wouter
GP winner

Gasly moet zich weer bij de stewards melden. sad

https://pbs.twimg.com/media/D5LXQJmXoAAupUN?format=jpg&name=900x900

Re: Gasly weer naar de stewards! [bericht #24970 is een antwoord op bericht #24969] za, 27 april 2019 21:22 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Formula 3

Hij is nu 2x gediskwalificeerd voor de kwali;)

Re: Gasly weer naar de stewards! Uit de kwalificatie geschrapt. [bericht #24971 is een antwoord op bericht #24969] za, 27 april 2019 21:26 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Wouter
GP winner

https://pbs.twimg.com/media/D5LpKFFX4AAox-U?format=jpg&name=900x900

icon12.gif  Re: Gasly weer naar de stewards! [bericht #24972 is een antwoord op bericht #24970] za, 27 april 2019 21:47 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
GP winner

Mark schreef op za, 27 april 2019 21:22
Hij is nu 2x gediskwalificeerd voor de kwali;)
Door deze dubbele ontkenning door de FIA schijnt hij zich nu alsnog te mogen gaan qualificeren. Morgen tijdens de F2 sprint race mag hij zich mengen in het geweld in zijn RB15 en de tijd die hij dan zet wordt zijn start positie. Gek heh, dat geloof je toch niet! ;-)

Re: Gasly weer naar de stewards! Uit de kwalificatie geschrapt. [bericht #24973 is een antwoord op bericht #24971] za, 27 april 2019 21:51 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
peter-w
Formula 3

Kan hij daar wat aan doen...

Is het een afstel/teamfout of heeft hij zelf aan de knoppen gedraaid..

Max rijdt met dezelfde motor maar blijkbaar was er bij hem geen probleem of hebben ze dat niet geconstateerd.

Re: Gasly weer naar de stewards! Uit de kwalificatie geschrapt. [bericht #24974 is een antwoord op bericht #24973] za, 27 april 2019 21:56 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Wet! is op dit moment afwezig  Wet!
Formula 3

Hij komt zoveel kwaliteit tekort dat hij meer vermogen nodig heeft om zich uberhaupt te kunnen kwalificeren.

Let it rain, rain, rain!!

Re: Gasly weer naar de stewards! Uit de kwalificatie geschrapt. [bericht #24976 is een antwoord op bericht #24973] za, 27 april 2019 22:05 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
GP winner

Ik denk niet dat hij hier zelf iets aan kon doen (anders dan zijn voet van het gas halen). Ik ga ervan uit dat het gebeurt is tijdens de tow die hij pakte op Perez. Dat was echt de perfecte tow, beter kon niet, maar ik denk dat daarbij de toeren zo hoog gestegen zijn dat de fuel flow over de limiet is gegaan. Niet Gasly's schuld maar wel iets dat Honda en RBR nu beter moeten afstellen/programmeren. Had bij Max ook kunnen gebeuren.

Stel hij had pole gehad door een mega tow en dan een DSQ. Verschrikking!

Re: Gasly weer naar de stewards! Uit de kwalificatie geschrapt. [bericht #24977 is een antwoord op bericht #24973] za, 27 april 2019 22:11 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Formula 3

peter-w schreef op za, 27 april 2019 21:51
Kan hij daar wat aan doen...

Is het een afstel/teamfout of heeft hij zelf aan de knoppen gedraaid..

Max rijdt met dezelfde motor maar blijkbaar was er bij hem geen probleem of hebben ze dat niet geconstateerd.
Een rijder kan daar in principe geen invloed op hebben. Het lijkt mij eerder een kalibratie fout, of mapping fout etc. Er zit een sensor die door de FIA is geleverd en gekalibreerd die registreert hoeveel brandstof wordt aangevoerd. Op geen enkel moment mag de brandstof aanvoer de 100kg/uur overschrijden. De FIA kan dit zien namelijk, dus het heeft niet zo veel zin om daar iets te proberen.

Mij lijkt het een kalibratie fout te zijn bij gebruik in de hoogste engine modus. Of mogelijk een afwijkende sensor. Volgens mij is dit 1 van de Haas rijders vorig jaar ook een keer overkomen, ik weet alleen even niet meer welke race dit was.

Re: Gasly weer naar de stewards! Uit de kwalificatie geschrapt. [bericht #24978 is een antwoord op bericht #24977] za, 27 april 2019 22:25 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
peter-w
Formula 3

Dat is dus weer hele vette pech...
Zit je al helemaal niet op te wachten.

Moet het team zeker goed uitzoeken dus en eventueel bezwaar maken bij de Fia als die sensor niet helemaal correct blijkt te zijn.

Zou zelf die sensor direct laten vervangen om twijfel weg te nemen.

Re: Gasly weer naar de stewards! Uit de kwalificatie geschrapt. [bericht #24979 is een antwoord op bericht #24976] za, 27 april 2019 22:27 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Wouter
GP winner

Sieper schreef op za, 27 april 2019 22:05
Had bij Max ook kunnen gebeuren.

Stel hij had pole gehad door een mega tow en dan een DSQ. Verschrikking!

Zoiets is Wehrlein dus overkomen! Had in de Formula E in Parijs vandaag de pole position.

10 minuten na de kwalificatie, toen de banden al afgekoeld waren omdat het daar maar 10 graden was,
was de bandenspanning 0.05 te laag, waardoor hij achteraan moest starten. Puke

Gelukkig is Frijns vervolgens 1e geworden in een chaotische race, maar ik had het Wehrlein ook gegund.

Re: Gasly weer naar de stewards! Uit de kwalificatie geschrapt. [bericht #24981 is een antwoord op bericht #24978] zo, 28 april 2019 00:30 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Malle Jodokus is op dit moment afwezig  Malle Jodokus
Karting

Citaat:
Dat is dus weer hele vette pech...
Zit je al helemaal niet op te wachten.
Moet het team zeker goed uitzoeken dus en eventueel bezwaar maken bij de Fia als die sensor niet helemaal correct blijkt te zijn.
Zou zelf die sensor direct laten vervangen om twijfel weg te nemen.

Ga er maar van uit dat ze bij RBR precies wisten wat ze deden.. Cool
En je gebruikt (volgens mijn totaal niet geïnformeerde mening) niet meer brandstof bij een tow, eerder minder.

Nil Volentibus Ardum

Re: Gasly weer naar de stewards! Uit de kwalificatie geschrapt. [bericht #24982 is een antwoord op bericht #24981] zo, 28 april 2019 00:40 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
GP winner

Het is maar een vermoeden, je hebt natuurlijk minder luchtweerstand maar ik denk dat dat de motor juist in staat stelt om dan (door het moment dat hij bij normale drag niet kan doorbreken) door te pushen naar nog hogere toeren.

Re: Quali result [bericht #24983 is een antwoord op bericht #24955] zo, 28 april 2019 01:35 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Theo is op dit moment afwezig  Theo
Formula 3

CF230 schreef op zo, 28 april 2019 02:35
Mercedes ... Smerig schijtteam is het...
Zo is het! Een team dat helemaal netjes de regels volgt en al jaren een dominante auto en motor produceert en geweldige races rijdt met een briljante coureur achter het stuur en het hele veld zoek rijdt, dat moet toch niet mogen! Hopelijk steekt Bernie er snel een stokje voor!

Re: Gasly weer naar de stewards! Uit de kwalificatie geschrapt. [bericht #24984 is een antwoord op bericht #24974] zo, 28 april 2019 01:41 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Theo is op dit moment afwezig  Theo
Formula 3

Wet! schreef op zo, 28 april 2019 05:56
Hij komt zoveel kwaliteit tekort dat hij meer vermogen nodig heeft om zich uberhaupt te kunnen kwalificeren.
Toch opvallend dat ie maar 0,3sec achter Max zat uiteindelijk met een tijd die hij in Q1 zette en Max in Q3. Ik denk dat Red Bull de auto verbeterd heeft en dat Gasly er nu ook mee kan rijden. Ik zie 'm morgen nog wel p6 eindigen.

Re: Gasly weer naar de stewards! Uit de kwalificatie geschrapt. [bericht #24985 is een antwoord op bericht #24976] zo, 28 april 2019 08:34 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Hannah Njie is op dit moment afwezig  Hannah Njie
Karting

Las in een reactie op gpupdate dat er in de paddock gezegd wordt dat RB dit met opzet gedaan heeft om op die manier extra data te verkrijgen.

Gasly moest toch al uit de pitlane starten.

Kan me daarom wel iets voorstellen bij de gedachte. De teams zoeken wel vaker de grenzen van het toelaatbare op.

Re: Gasly weer naar de stewards! Uit de kwalificatie geschrapt. [bericht #24986 is een antwoord op bericht #24984] zo, 28 april 2019 08:38 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Billgates307 is op dit moment afwezig  Billgates307
Karting

Ik denk eerder dat dit gewoon een test was voor Honda.
De startpositie van Gasly stond al vast dus niks te verliezen. In principe had Gasly helemaal niet hoeven te rijden maar hij deed 2 runs waarbij hij in z'n laatste run opeens de snelste is en Max op 3 tiende zet. Denk daar maar eens over na ;-)

Re: Quali result [bericht #24987 is een antwoord op bericht #24983] zo, 28 april 2019 08:39 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Karting

Als die voorsprong op een eerlijke manier behaald zou zijn heb je helemaal gelijk. Alleen hebben ze de F1 dus compleet misleid bij de invoering van de V6. Verder bevoordeelt alle nieuwe regelgeving sindsdien Mercedes enorm:
- geen ontwikkelmogelijkheden andere teams door het tokensysteem;
- diverse aero aanpassingen waardoor de sterkste motor nog meer in het voordeel is;
- invoeren van de dunnere banden, waar vooral Merc beter mee overweg kan.

6 jaar dominantie is nog nooit vertoond in de F1, en zou inderdaad met regelaanpassingen moeten worden voorkomen. Het gaat mij er ook helemaal niet om dat Max wdc moet worden, maar ik zou zo graag weer eens een echte strijd zien voor het kampioenschap ipv het fake gebeuren van nu...

Re: Quali result [bericht #24990 is een antwoord op bericht #24983] zo, 28 april 2019 09:55 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
NextYear is op dit moment afwezig  NextYear
Formula 3

Theo schreef op zo, 28 april 2019 01:35
CF230 schreef op zo, 28 april 2019 02:35
Mercedes ... Smerig schijtteam is het...
Zo is het! Een team dat helemaal netjes de regels volgt en al jaren een dominante auto en motor produceert en geweldige races rijdt met een briljante coureur achter het stuur en het hele veld zoek rijdt, dat moet toch niet mogen! Hopelijk steekt Bernie er snel een stokje voor!
Mercedes is Duits en Duitsers maken geen grappen net als dr.Marko maar dat is geen Duitser ohjee imwithstupid

Re: Gasly weer naar de stewards! Uit de kwalificatie geschrapt. [bericht #24991 is een antwoord op bericht #24981] zo, 28 april 2019 10:06 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Formula 3

Malle Jodokus schreef op zo, 28 april 2019 00:30

Ga er maar van uit dat ze bij RBR precies wisten wat ze deden.. Cool
En je gebruikt (volgens mijn totaal niet geïnformeerde mening) niet meer brandstof bij een tow, eerder minder.
Helaas, je gebruikt flink meer peut. Ben daar zelf al meerdere malen mee in de boot gegaan.

Tizz. Ubi volentia est, via est.

Re: Gasly weer naar de stewards! Uit de kwalificatie geschrapt. [bericht #24992 is een antwoord op bericht #24986] zo, 28 april 2019 10:12 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
bernuldi is op dit moment afwezig  bernuldi
Formula 3

Billgates307 schreef op zo, 28 april 2019 08:38
Ik denk eerder dat dit gewoon een test was voor Honda.
De startpositie van Gasly stond al vast dus niks te verliezen. In principe had Gasly helemaal niet hoeven te rijden maar hij deed 2 runs waarbij hij in z'n laatste run opeens de snelste is en Max op 3 tiende zet. Denk daar maar eens over na ;-)
Het was bizar om hem ineens die tijd te zien rijden, uit het niets. Vraag is wel wat dit dan voor Honda zou hebben kunnen opleveren. In principe is alles op de dyno uitentreure getest.

Gr bernuldi (die blij is met de mogelijkheid een handtekening toe te voegen)

Re: Gasly weer naar de stewards! Uit de kwalificatie geschrapt. [bericht #24993 is een antwoord op bericht #24991] zo, 28 april 2019 11:00 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
peter-w
Formula 3

Helaas, je gebruikt flink meer peut. Ben daar zelf al meerdere malen mee in de boot gegaan.

[/quote]

Je zou best eens gelijk kunnen hebben. Kan nog leuk worden voor de wedstrijd.

Max heeft tot nog toe geen enkele Tow gehad. Die situatie zal in de wedstrijd zeker gaan voorkomen, al is het maar met een achterblijver die je inhaalt.
Ze zullen de wedstrijd waarschijnlijk met een andere afstelling rijden. Anders moeten ze snel nog aanpassingen doen om dit te voorkomen.

Re: Gasly weer naar de stewards! Uit de kwalificatie geschrapt. [bericht #24994 is een antwoord op bericht #24993] zo, 28 april 2019 11:10 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
GP winner

Ik begreep van een goed geïnformeerde poster op een ander forum dat deze motoren al zo lean lopen dat je hier weinig aan kunt doen qua mapping. Als het echt bij die tow is gebeurt misschien de toerenlimiet terugdraaien maar ik weet niet of dat zo maar kan, de oplossing zou zijn.

En nou die eerste bocht straks. Confused

[Bijgewerkt op: zo, 28 april 2019 11:11]

Laatste nieuws. [bericht #24995 is een antwoord op bericht #24992] zo, 28 april 2019 11:12 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Wouter
GP winner

Citaat:

The following driver will use a new control electronics (CE) and ES for the remainder of the Event:
Number Car Driver
63 Williams Mercedes George Russell

Citaat:
Adam Cooper
Robert Kubica will join @PierreGASLY in starting from the pit lane in Baku,
leaving just 18 cars on the actual grid.
@WilliamsRacing has made set-up changes that dropped the car out of parc ferme

Citaat:
Azerbeidzjaanse promotor vergoedt alle schade, ongeacht bedrag

'We hebben onze excuses aangeboden aan het team van Williams. Hun schade zal vergoed worden door ons, ze hoeven zich dus geen zorgen te maken om de financiële gevolgen. Logisch, want de crash is onze fout. We weten nog niet hoe duur alles zal zijn, maar voor ons is dat geen issue.'

Ben zeer benieuwd wat er gaat gebeuren als Leclerc achter Max zit. Als dat maar niet in tranen eindigt voor Max.

Re: Gasly weer naar de stewards! Uit de kwalificatie geschrapt. [bericht #24996 is een antwoord op bericht #24994] zo, 28 april 2019 11:42 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Formula 3

Tja, mijn ervaring is niet met F1-motoren Wink

Tizz...

Re: Leclerc? [bericht #24997 is een antwoord op bericht #24995] zo, 28 april 2019 11:49 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Formula 3

Is er al duidelijkheid waar Leclerc start? Wat moeten ze aan de auto repareren zo weinig dat hij toch op p10 start of word het de pitstraat?

Re: Leclerc? [bericht #24998 is een antwoord op bericht #24997] zo, 28 april 2019 11:55 Naar vorige berichtNaar vorige bericht
Formula 3

Zou de pitstraat moeten zijn. Hij kwam mee tot in Q3
en dan zit je aan Parc Fermé vast.

Tizz.

Vorige onderwerp: FORMULA 1 2019 HEINEKEN CHINESE GRAND PRIX
Volgende onderwerp: FORMULA 1 2019 EMIRATES SPANISH GRAND PRIX
Naar forum gaan: