Verstappen forum
forum.verstappen.nl

Startpagina » Verstappen » Max & Jos Verstappen » FORMULA 1 2019 HEINEKEN CHINESE GRAND PRIX (12-14 April)
Max meldt een probleem? [bericht #24524 is een antwoord op bericht #24261] vr, 12 april 2019 09:41 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Dejavu01 is op dit moment afwezig  Dejavu01
Berichten: 550
Geregistreerd: maart 2017
Formula 1

Aan het einde van fp2 meldde Max volgens mij een probleem met de versnellingsbak. Of heb ik dat mis?
 
Re: Max meldt een probleem? [bericht #24525 is een antwoord op bericht #24524] vr, 12 april 2019 09:44 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Hendricus
Berichten: 26
Geregistreerd: maart 2019
Karting

https://twitter.com/autosportlive/status/1116605699004329984

"Something is not right," says Verstappen on his way back to the Red Bull garge. "I go into the clutch, the clutch is catching - I don't know, it's weird. It feels like the car is broken."

 
Re: Gasly [bericht #24526 is een antwoord op bericht #24522] vr, 12 april 2019 09:52 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Wouter
Berichten: 2446
Geregistreerd: maart 2017
GP winner

Tizz schreef op vr, 12 april 2019 09:23
Ben benieuwd hoe het verder gaat met Gasly. Dat hij niet direkt op
Max' tijden zit kan ik me voorstellen maar bijna 1 s en wat erger
is, hij lijkt nu in en periode van 3 races ook niet echt dichterbij te komen.

Tizz. Zo beter Wouter ? Smile

Perrrrrfect Tizz !! 1e
 
Voorvleugel Mercedes illegaal? [bericht #24527 is een antwoord op bericht #24261] vr, 12 april 2019 10:05 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Wouter
Berichten: 2446
Geregistreerd: maart 2017
GP winner

Citaat:
Mercedes moet illegale voorvleugel aanpassen na vrijdag in China.

Mercedes zal aan de bak moeten, aangezien de FIA heeft besloten dat de nieuwe voorvleugel van de Duitse renstal niet voldoet.

Op de zaterdag mag men in principe wel met de vleugel rijden, zij het enkel in VT3.

Geen idee of dit klopt, komt van GPBlog.
 
Re: Max meldt een probleem? [bericht #24529 is een antwoord op bericht #24525] vr, 12 april 2019 10:26 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Dejavu01 is op dit moment afwezig  Dejavu01
Berichten: 550
Geregistreerd: maart 2017
Formula 1

Als dat letterlijk zo is gezegd dan zou het de achterwielophanging kunnen zijn.
 
Re: Leclerc zelfde motor in China [bericht #24530 is een antwoord op bericht #24315] vr, 12 april 2019 10:26 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
mbuna is op dit moment afwezig  mbuna
Berichten: 109
Geregistreerd: juli 2017
Formula 3

Espresso schreef op vr, 05 april 2019 09:53
Niks te repareren...motor werd gecontroleerd.
Uitvallende cylinder en MGU klopt, oorzaak lag ergens anders...

Waarom zijn LeClerc en Ferrari zo stil denk je?
Die zijn allang blij dat iedereen het zo zielig vindt voor LeClerc en Ferrari.
Maar geheid dat ze intern de hand in eigen boezem steken.

De radiouitwisseling met LeClerc liet al duidelijk blijken dat ze wisten dat ze te weinig brandstof hadden om de finish te halen. LeClerc mag Renault wel heel heel erg bedanken voor zijn podiumplek, hij wist zelfs tot de Parc Fermé te rijden.

Oorzaak probleem: LeClerc's rijstijl kost teveel benzine.

Gevolg: De benzine was nagenoeg op. LeClerc zou nooit van zijn leven als 1ste kunnen eindigen of wellicht de finishlijn kunnen halen zonder de safetycar. En zonder de safetycar was hij stilgevallen of uit de top 3 weggevallen.
Zijn engineer zij (voor de safetycar) dat hij als hij zo doorreed de finish niet zou halen. Die waren al bezig met het volgende om brandstof te besparen:

1. Brandstof nagenoeg op (bladder leeg)

2. Onnodige brandstof verbruikers worden (schijnbaar automatisch) uitgeschakeld.
De motor verbrandt extra brandstof om het elektrisch systeem te voeden door bijvoorbeeld meer toeren te draaien.
Wordt dit uitgeschakeld, wordt het elektrisch systeem niet meer optimaal gevoed....geen werkende MGU-H/MGU-K meer

3. LeClerc moest van zijn engineer extreem liften & coasten aan het einde van de rechte stukken om brandstof te besparen. (Hij hoopte nog op een top drie... en die wens kwam uit...full course yellow, inclusief 2 gele renault pylons......)

4. Motorinstelling wordt gewijzigd. Mengsel wordt armer.
Cylindertemperatuur wordt hoger gehouden om een armer mengsel beter te verbranden.
Armer mengsel wordt met een hogere cylinderdruk ontstoken voor een betere explosie.

5. Motorinstelling wordt gewijzigd. Oliedruk wordt verhoogd.
Veronderstelling dat hiermee 'olie lekt' in de cylinder wat de verbranding helpt.


Dus even met beide beentjes op de grond. Wellicht dat er een cylinder zo nu en dan eventjes uitviel...omdat er niet veel meer brandstof over.

Motor, MGU-K of MGU-H waren helemaal niet stuk.
Met te weinig brandstof zijn de instellingen echter zo gewijzigd dat de motor zwaarder belast is dan wenselijk. Een controle van de motor was dan ook zeer wenselijk voor Ferrari.

Een mooi betoog, maar het zit toch iets anders volgens de experts. Daar reken ik Mark Priesley toch meer even onder, als voormalig F1 monteur. Die geeft in een van zijn blogs aan dat -om de boel heel te houden en er nog een beetje tempo in te blijven houden- de engineers de branstoftoevoer hebben laten opschroeven tijdens de race. Dit bracht ze op het eind in de problemen.
 
Longrun tijden v/d top. [bericht #24531 is een antwoord op bericht #24261] vr, 12 april 2019 10:31 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Wouter
Berichten: 2446
Geregistreerd: maart 2017
GP winner

Hamilton op de Medium band
12 1:38.644
13 1:38.983
14 1:39.014
15 1:39.596
16 1:40.169
NO TIME
17 1:43.548
18 1:39.525
19 1:39.810
20 1:39.427
21 1:39.611
22 1:40.089
23 P 1:44.805 Soft band.
24 2:01.125
25 1:38.346
26 1:38.401
27 1:46.553
28 1:37.883
29 1:38.261
30 1:39.176
31 1:39.801

Bottas op de Soft band
15 1:39.028
16 1:39.700
17 1:46.213
18 1:39.292
19 1:50.001
NO TIME
20 1:38.855
21 1:40.648
22 1:39.939
23 P 1:47.272 Harde band
24 1:58.385
25 1:38.667
26 1:38.599
27 1:39.144
28 1:38.842
29 1:38.651
30 1:39.057
31 1:38.985
32 1:39.093
33 1:39.468
34 1:39.662
35 1:38.970
36 1:39.121

Vettel op de Soft band
14 1:38.781
15 1:39.301
16 1:43.804
17 1:39.085
NO TIME
18 1:39.414
19 1:39.995
20 1:40.312
21 1:40.293
22 1:40.657
23 1:40.736
24 1:41.215
25 1:41.313
26 1:41.177
27 P 1:47.320 Harde band
28 2:03.873
29 1:38.112
30 1:38.055
31 1:37.902
32 1:38.398

Max op de Soft band
10 1:39.230
11 1:39.133
12 1:40.039
13 1:39.984
14 1:40.390
15 1:44.546
NO TIME
16 1:39.877
17 1:40.008
18 1:39.920
19 P 1:44.772 Medium band
20 1:58.809
21 1:38.979
22 1:39.238
23 1:38.823
24 1:38.835
25 1:38.798
26 1:38.880
27 1:39.060
28 1:38.990

Leclerc geen long runs.

Kvyat op de Harde band met een nieuwe motor.

8 1:38.249
9 1:38.539
10 1:38.653
NO TIME
11 1:39.977
12 1:38.820
13 1:42.407
14 1:39.213
15 1:39.165
16 1:38.870
17 1:39.261
18 1:39.345

[Bijgewerkt op: vr, 12 april 2019 12:14] door moderator

Dit bericht aan een moderator rapporteren

 
Re: Longrun tijden v/d top. [bericht #24532 is een antwoord op bericht #24531] vr, 12 april 2019 10:39 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Singapore2008 is op dit moment afwezig  Singapore2008
Berichten: 112
Geregistreerd: maart 2017
Formula 3

Ik kan er nog niet veel van maken. Ik was net bezig wat gemiddelden te berekenen:

Vettel (soft) 1:40.190
Max (soft) 1:39.823
Max (medium) 1:38.950
Hamilton(soft)1:38.650
Hamilton(med) 1:39.487

De volgorde waarin Max en Hamilton de long-runs deden was net andersom. soft-medium vs medium-soft

Gaat Max echt vel beter op de Medium en Hamltion zoveel beter op de softs? Of was Max zijn run op soft met meer brandstof en die van Hamilton op mediums?
 
Re: Longrun tijden v/d top. [bericht #24533 is een antwoord op bericht #24532] vr, 12 april 2019 10:46 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Wouter
Berichten: 2446
Geregistreerd: maart 2017
GP winner

Singapore2008 schreef op vr, 12 april 2019 10:39
Ik kan er nog niet veel van maken. Ik was net bezig wat gemiddelden te berekenen:

De volgorde waarin Max en Hamilton de long-runs deden was net andersom. soft-medium vs medium-soft


Bedankt Singapore, even kijken of het gecorrigeerd kan worden.
 
Re: Gasly, jongen toch [bericht #24534 is een antwoord op bericht #24520] vr, 12 april 2019 10:47 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
mbuna is op dit moment afwezig  mbuna
Berichten: 109
Geregistreerd: juli 2017
Formula 3

Dejavu01 schreef op vr, 12 april 2019 09:17
Gasly wordt toch weer flink afgeschminkt op de eerste dag door Max. 1 sec is toch wel erg veel. En dat in elke sessie.
Even afwachtwen nog wat er morgen in de quali gebeurt. Pierre rijdt met een andere achtervleugel dan Max, hij heeft een low downforce vleugel en Max een high downforce.

Misschien dat ze hem dit nu laen testen en morgen een andere erop schroeven. ALs hij dan nog meer dan 0,5 erachter rijdt dan wordt het een lang en moeilijk seizoen voor 'm...
 
Re: Voorvleugel Mercedes illegaal? [bericht #24535 is een antwoord op bericht #24527] vr, 12 april 2019 10:52 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
mbuna is op dit moment afwezig  mbuna
Berichten: 109
Geregistreerd: juli 2017
Formula 3

Wouter schreef op vr, 12 april 2019 10:05
Citaat:
Mercedes moet illegale voorvleugel aanpassen na vrijdag in China.

Mercedes zal aan de bak moeten, aangezien de FIA heeft besloten dat de nieuwe voorvleugel van de Duitse renstal niet voldoet.

Op de zaterdag mag men in principe wel met de vleugel rijden, zij het enkel in VT3.
Geen idee of dit klopt, komt van GPBlog.
Hier geven ze het ook aan. Vrij vertaald: de nieuwe frontwing endplate loopt aan de achterkant schuin af. Hierdoor is een stuk van de zijkant van de bovenste flap van de frontwing zichtbaar, en da's verboden...

https://www.auto-motor-und-sport.de/formel-1/mercedes-frontf luegel-gp-china-2019/
 
Re: Gasly, jongen toch [bericht #24536 is een antwoord op bericht #24534] vr, 12 april 2019 10:53 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Mulder is op dit moment afwezig  Mulder
Berichten: 420
Geregistreerd: maart 2017
Formula 3

Dat beloofd wat dit weekend...mooi begin in FP1 en 2
 
Re: Longrun tijden v/d top. [bericht #24537 is een antwoord op bericht #24532] vr, 12 april 2019 10:54 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Mark is op dit moment afwezig  Mark
Berichten: 204
Geregistreerd: mei 2017
Formula 3

Volgens mij zit de grote info nu juist niet in het gemiddelde. Een run in de race is namelijk veel langer. Ik vind dit enorm positief uitzien omdat Max veel en veel minder verval in rondetijden heeft dan de anderen. Als hij een paar ronden 0.5 langzamer is maar vervolgens wel 20 ronden 0.5 sneller, dan zit je in een zetel.

Ik wil niet zeggen dat dat realiteit is, maar op basis van het veel lagere verval denk ik wel dat Max een serieus kanshebber is op de zege. Ik vermoed wel dat hij van 4 of 5 moet komen gewoon.
 
Re: Gasly, jongen toch [bericht #24539 is een antwoord op bericht #24536] vr, 12 april 2019 11:00 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Sieper is op dit moment afwezig  Sieper
Berichten: 2009
Geregistreerd: juli 2017
GP winner

Ja! Het gaat goed. Ik denk zelfs dat Max in FP2 de snelste tijd in handen had (maar een glijder in de laatste bocht). Dat was op de soft banden. In FP1 was zijn laatste sector op de softs ook niet goed. Misschien is hij dan al oververhit. Maar dat zal in de loop vh seizoen nog flink verbeteren als ze de aero beter voorelkaar krijgen en Max perst er hopelijk morgen weer een perfect (zeer goed) rondje uit in de Q sessies. (Q3).
 
Re: Gasly, jongen toch [bericht #24540 is een antwoord op bericht #24534] vr, 12 april 2019 11:04 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Dejavu01 is op dit moment afwezig  Dejavu01
Berichten: 550
Geregistreerd: maart 2017
Formula 1

Ok, heb ik even gemist. Als dat zo is dan snap ik even niet dat Max de meeste winst in zijn snelle run tov Gasly op het rechte stuk haalt.
 
Re: Gasly, jongen toch [bericht #24541 is een antwoord op bericht #24540] vr, 12 april 2019 11:10 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Mark is op dit moment afwezig  Mark
Berichten: 204
Geregistreerd: mei 2017
Formula 3

Dejavu01 schreef op vr, 12 april 2019 11:04
Ok, heb ik even gemist. Als dat zo is dan snap ik even niet dat Max de meeste winst in zijn snelle run tov Gasly op het rechte stuk haalt.
Gasly verprutste keer op keer de 2 bochten voor het rechte stuk, 12 en vooral 13. Veel overstuur en veel corrigeren kost je dan het hele rechte stuk veel tijd.
 
Max zat er tijdens de vrije trainingen goed bij [bericht #24542 is een antwoord op bericht #24261] vr, 12 april 2019 11:16 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
SpeeDirk is op dit moment afwezig  SpeeDirk
Berichten: 291
Geregistreerd: maart 2017
Formula 3

RBR krabbelt met Max weer langzaam uit het dal, ondanks dat Gasly nog veel te kort schiet in de RB15. drive hupmax
@Schummie01 zat er toch niet ver naast... 02 sec nog zonder update PU.


Formule 1 liefhebber, fan van Max en jarenlang van Jos

[Bijgewerkt op: vr, 12 april 2019 11:24]

Dit bericht aan een moderator rapporteren

 
Re: Max meldt een probleem? [bericht #24544 is een antwoord op bericht #24529] vr, 12 april 2019 11:32 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
SpeeDirk is op dit moment afwezig  SpeeDirk
Berichten: 291
Geregistreerd: maart 2017
Formula 3

Horner: "Goed, Max Verstappen had te kampen met een versnellingsbakprobleem, maar dat betrof niet het wedstrijdexemplaar."

Formule 1 liefhebber, fan van Max en jarenlang van Jos
 
Re: Gasly, jongen toch [bericht #24546 is een antwoord op bericht #24541] vr, 12 april 2019 12:01 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
mbuna is op dit moment afwezig  mbuna
Berichten: 109
Geregistreerd: juli 2017
Formula 3

Mark schreef op vr, 12 april 2019 11:10
Dejavu01 schreef op vr, 12 april 2019 11:04
Ok, heb ik even gemist. Als dat zo is dan snap ik even niet dat Max de meeste winst in zijn snelle run tov Gasly op het rechte stuk haalt.
Gasly verprutste keer op keer de 2 bochten voor het rechte stuk, 12 en vooral 13. Veel overstuur en veel corrigeren kost je dan het hele rechte stuk veel tijd.
En: een ronde is een combi van bochten en rechte stukken Smile Kom je harder de bocht uit door je betere downforce, dan kom je beter uit op het rechte stuk. En dat rechte stuk zelf is niet eens zo belangrijk (gas intrappen en gaan) maar de manier waarop je de bocht ervoor uitkomt bepaalt voor 80% hoe je dat rechte stuk eindigt.
 
Uitschieters... [bericht #24547 is een antwoord op bericht #24537] vr, 12 april 2019 12:04 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Tizz is op dit moment afwezig  Tizz
Berichten: 401
Geregistreerd: maart 2017
Formula 3

Hammi en Max zijn de enige die een fatsoenlijke run bij elkaar kregen op soft. Waarvoor Vettel zo langzaam was, is een raadsel en Bottas kreeg alleen een run op de harde banden bij elkaar. Ik weet niet waarom maar de overige runs hebben een enorme spreiding. Kvyat sterk op de harde band.

Tizz.
 
Re: Longrun tijden v/d top. [bericht #24548 is een antwoord op bericht #24533] vr, 12 april 2019 12:15 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Mario is op dit moment afwezig  Mario
Berichten: 457
Geregistreerd: mei 2017
Formula 3
Forum_Mod

Wouter schreef op vr, 12 april 2019 10:46
Singapore2008 schreef op vr, 12 april 2019 10:39
Ik kan er nog niet veel van maken. Ik was net bezig wat gemiddelden te berekenen:

De volgorde waarin Max en Hamilton de long-runs deden was net andersom. soft-medium vs medium-soft

Bedankt Singapore, even kijken of het gecorrigeerd kan worden.
Is gecorrigeerd Razz


Moderator www.verstappen.nl
 
Re: Uitschieters... [bericht #24549 is een antwoord op bericht #24547] vr, 12 april 2019 12:16 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Sieper is op dit moment afwezig  Sieper
Berichten: 2009
Geregistreerd: juli 2017
GP winner

Dat van Kvyat is metname supergoed nieuws, ik verwacht dat hij een spec 1.1 motor heeft nu.
 
Re: Longrun tijden v/d top. [bericht #24550 is een antwoord op bericht #24548] vr, 12 april 2019 12:20 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Wouter
Berichten: 2446
Geregistreerd: maart 2017
GP winner

Mario schreef op vr, 12 april 2019 12:15
Wouter schreef op vr, 12 april 2019 10:46
Singapore2008 schreef op vr, 12 april 2019 10:39
Ik kan er nog niet veel van maken. Ik was net bezig wat gemiddelden te berekenen:

De volgorde waarin Max en Hamilton de long-runs deden was net andersom. soft-medium vs medium-soft

Bedankt Singapore, even kijken of het gecorrigeerd kan worden.
Is gecorrigeerd Razz
.
Thank you!! En ik had nog wel jouw post met de uitslagen en banden compounds ernaast liggen. Embarrassed
 
Re: Uitschieters... [bericht #24551 is een antwoord op bericht #24549] vr, 12 april 2019 12:55 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Wouter
Berichten: 2446
Geregistreerd: maart 2017
GP winner

Sieper schreef op vr, 12 april 2019 12:16
Dat van Kvyat is metname supergoed nieuws, ik verwacht dat hij een spec 1.1 motor heeft nu.

Kvyat heeft inderdaad een nieuwe motor met meer vermogen gekregen, maar ik weet niet welke spec.
Misschien komt Honda daar nog mee naar buiten.
Leuk om de tijden van de longrun van Bottas en Kvyat op de Harde band te vergelijken. Razz
 
Re: Uitslag FP1 & FP2 [bericht #24560 is een antwoord op bericht #24551] vr, 12 april 2019 16:53 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
raymondwitvoet is op dit moment afwezig  raymondwitvoet
Berichten: 156
Geregistreerd: maart 2017
Formula 3

Vond deze wel leuk.. Am ersten Trainingstag von Shanghai präsentierten sich die Red Bull so stark, dass Vettel sich fragte: „Wo kommen die den auf einmal her?"

Einfach Kurven Machen
 
Re: Uitslag FP1 & FP2 [bericht #24561 is een antwoord op bericht #24560] vr, 12 april 2019 17:35 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Mulder is op dit moment afwezig  Mulder
Berichten: 420
Geregistreerd: maart 2017
Formula 3

Honda lijkt gelijk aan Mercerded op de rechte stukken, Ferrari flink sneller.

This year Chinese Grand Prix, we see Red Bull demonstrate some serious long run pace despite the lack of power from Honda compared to Ferrari and Mercedes. In fact, Honda appears to be near on a par with Mercedes on the straights whereas Ferrari are hugely faster than everyone. Their competitors are not wholly convinced this is purely down to engine power either, with Red Bull's Helmut Marko claiming an 8 tenths advantage for Ferrari on the straights alone.

Een raadsel waar Ferrari het haalt

Engineers within the paddock, that wish to remain anonymous, don't understand what Ferrari are doing at all: "It can't be just the engine. Maybe Ferrari has a clever suspension trick to lower the car on the straights and reduce drag." whispers one such engineer.

Mogelijk rijdt Ferrari lage downforce

It appears that Ferrari might well be running incredibly low downforce which might explain why the slow Ferrari in Melbourne. Once tyres slip in the twisty sections, tyre performance disappears.

https://thejudge13.com/2019/04/12/data-hints-first-win-for-h onda-verstappen-hamilton-not-happy-ferrari-slow-in-the-corne rs/

[Bijgewerkt op: vr, 12 april 2019 17:37]

Dit bericht aan een moderator rapporteren

 
Re: Uitschieters... [bericht #24562 is een antwoord op bericht #24551] vr, 12 april 2019 18:06 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Sieper is op dit moment afwezig  Sieper
Berichten: 2009
Geregistreerd: juli 2017
GP winner

Wouter schreef op vr, 12 april 2019 12:55
Sieper schreef op vr, 12 april 2019 12:16
Dat van Kvyat is metname supergoed nieuws, ik verwacht dat hij een spec 1.1 motor heeft nu.
Kvyat heeft inderdaad een nieuwe motor met meer vermogen gekregen, maar ik weet niet welke spec.
Misschien komt Honda daar nog mee naar buiten.
Leuk om de tijden van de longrun van Bottas en Kvyat op de Harde band te vergelijken. Razz
Nou, Kvyat weet niet eens waarom ze zeggen dat er wat in de data bleek. Dit riekt naar "test jij die nieuwe spec maar uit".😁

Op motorsport.com zat er alweer zon mega hater die denkt alles te weten te gniffelen.

Alleen al om dit soort llui de mond te snoeren, go Honda!!
 
Re: Uitschieters... [bericht #24563 is een antwoord op bericht #24562] vr, 12 april 2019 18:21 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
SpeeDirk is op dit moment afwezig  SpeeDirk
Berichten: 291
Geregistreerd: maart 2017
Formula 3

Ach, daar moeten we als F1 liefhebbers toch boven staan... niets aan de hand met die Honda motor, maar er is afgesproken dat Torro Rosso de kastanjes uit het vuur haalt voor Red Bull Racing en zo geschiedde.

Formule 1 liefhebber, fan van Max en jarenlang van Jos
 
Re: Uitschieters... [bericht #24564 is een antwoord op bericht #24562] vr, 12 april 2019 18:45 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
kwibus is op dit moment afwezig  kwibus
Berichten: 123
Geregistreerd: juni 2018
Formula 3

Sieper schreef op vr, 12 april 2019 18:06


Op motorsport.com zat er alweer zon mega hater die denkt alles te weten te gniffelen
Ja leuk, het zal best dat Honda nog niet helemaal op het niveau van Mercedes en Ferrari zit, maar inmiddels wel redelijk bewezen dat het in ieder geval een stuk beter is dan die Franse troep. En als liefhebber kan je er wat mij betreft niet omheen dat Honda gewoon een mooi merk is. Er zit in ieder geval aardig was race historie in. Ik neem die haters bij voorbaat al niet serieus, zelfs toen die motoren nog elk kwartier plofte. lol


..... the power of dreams!
 
Site Autosport droomt even weg [bericht #24567 is een antwoord op bericht #24261] vr, 12 april 2019 19:44 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
GTGerry is op dit moment afwezig  GTGerry
Berichten: 9
Geregistreerd: maart 2017
Karting

De site Autosport, altijd super om te volgen, laat zich een beetje gaan en hier hun prognose voor 2023:

All three of the major teams have serious long-term options. Autosport's 2023 season preview is overwhelmingly excited: 'Never has F1 been dominated by boisterous youth quite like this'.

In the red corner, two-time world champion Charles Leclerc is joined by the son-of-the-prodigal-son as Mick Schumacher, finally, makes his Maranello debut after two years with Alfa Romeo. In the silver corner, following the failed efforts of Mercedes to prise Max Verstappen from Red Bull with a $100m contract, Esteban Ocon and George Russell are reunited once more: with Ocon under pressure to prove his team was wrong to ever sniff out his long-time Dutch rival. And in the matte blue corner (running the same livery for a record 18 years in a row) are two hot-headed, red-blooded, untameable talents: Verstappen joined by a driver as spectacular and controversial in Toro Rosso graduate Dan Ticktum.

...
bron:https://www.autosport.com/f1/feature/9027/verstappen-fi ghts-leclerc-for-f1-records-EUR-f1-1100th-race
 
Re: Uitslag FP1 & FP2 [bericht #24568 is een antwoord op bericht #24561] vr, 12 april 2019 20:35 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
NextYear is op dit moment afwezig  NextYear
Berichten: 194
Geregistreerd: maart 2017
Formula 3

Mulder schreef op vr, 12 april 2019 17:35
Honda lijkt gelijk aan Mercerded op de rechte stukken, Ferrari flink sneller.

This year Chinese Grand Prix, we see Red Bull demonstrate some serious long run pace despite the lack of power from Honda compared to Ferrari and Mercedes. In fact, Honda appears to be near on a par with Mercedes on the straights whereas Ferrari are hugely faster than everyone. Their competitors are not wholly convinced this is purely down to engine power either, with Red Bull's Helmut Marko claiming an 8 tenths advantage for Ferrari on the straights alone.

Een raadsel waar Ferrari het haalt

Engineers within the paddock, that wish to remain anonymous, don't understand what Ferrari are doing at all: "It can't be just the engine. Maybe Ferrari has a clever suspension trick to lower the car on the straights and reduce drag." whispers one such engineer.

Mogelijk rijdt Ferrari lage downforce

It appears that Ferrari might well be running incredibly low downforce which might explain why the slow Ferrari in Melbourne. Once tyres slip in the twisty sections, tyre performance disappears.

https://thejudge13.com/2019/04/12/data-hints-first-win-for-h onda-verstappen-hamilton-not-happy-ferrari-slow-in-the-corne rs/
Kunnen we ons dit nog herinneren ? De Ferrari die een hulpje maakt voordat hij een bocht induikt er gebeurt iets met de achtervleugel op het rechte stuk...
https:// forum.verstappen.nl/index.php?t=msg&th=690&goto=2225 8&rid=162#msg_22258
Iets met fric ofzo ?!

[Bijgewerkt op: vr, 12 april 2019 20:37]

Dit bericht aan een moderator rapporteren

 
Re: Uitslag FP1 & FP2 [bericht #24569 is een antwoord op bericht #24568] vr, 12 april 2019 21:22 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
RazorBiteXL
Berichten: 190
Geregistreerd: december 2018
Formula 3

De voorvleugel zou ook een ondersteuning kunnen zijn van het lage downforce concept
 
Re: Longrun tijden v/d top. [bericht #24571 is een antwoord op bericht #24533] za, 13 april 2019 00:31 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Singapore2008 is op dit moment afwezig  Singapore2008
Berichten: 112
Geregistreerd: maart 2017
Formula 3

Wouter schreef op vr, 12 april 2019 10:46
Singapore2008 schreef op vr, 12 april 2019 10:39
Ik kan er nog niet veel van maken. Ik was net bezig wat gemiddelden te berekenen:

De volgorde waarin Max en Hamilton de long-runs deden was net andersom. soft-medium vs medium-soft

Bedankt Singapore, even kijken of het gecorrigeerd kan worden.
Had je ze andersom staan? Dat had ik niet eens gezien. Ik was alleen verbaasd over de grote verschillen in de longruns op verschillende compounds en dacht dat het misschien iets te maken had met de volgorde waarin de longruns gereden zijn. Bijvoorbeeld:

Max: Eerste run soft, meer brandstof, tweede run medium, minder brandstof.

Hamilton: Eerste run medium, ook zwaarder, tweede run soft, lichter.

De conclusie die getrokken wordt is dat Max sneller is dan Hamilton op de medium en langzamer op de soft, maar dat hoeft dus niet zo te zijn. Ik denk dat je de long-runs van Max beter met die van Bottas kan vergelijken en Bottas is iets sneller.
 
Re: Uitschieters... [bericht #24572 is een antwoord op bericht #24564] za, 13 april 2019 00:41 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Neo33 is op dit moment afwezig  Neo33
Berichten: 289
Geregistreerd: maart 2017
Formula 3

kwibus schreef op vr, 12 april 2019 18:45
Sieper schreef op vr, 12 april 2019 18:06


Op motorsport.com zat er alweer zon mega hater die denkt alles te weten te gniffelen
Ja leuk, het zal best dat Honda nog niet helemaal op het niveau van Mercedes en Ferrari zit, maar inmiddels wel redelijk bewezen dat het in ieder geval een stuk beter is dan die Franse troep. En als liefhebber kan je er wat mij betreft niet omheen dat Honda gewoon een mooi merk is. Er zit in ieder geval aardig was race historie in. Ik neem die haters bij voorbaat al niet serieus, zelfs toen die motoren nog elk kwartier plofte. lol
Mensen willen gewoon niet zien dat Honda grote stappen heeft gemaakt, het is gewoon wachten tot Max structureel op dat podium staat en misschien ook wel een overwinning pakt. Dan houd dat vanzelf wel een keer op.

Voor nu ben ik hartstikke blij dat we van Renault af zijn, in 2 races tijd moet je eens zien hoeveel problemen die al hebben gehad. Hulk een Q vernaggelt, Sainz MGU-K in de fik, Bahrain beide Renaults eruit.

Nee dat had op zijn minst 1 DNF geweest voor Max en hadden we hier weer lopen foeteren op Renault. Blij dat dat eindelijk een keer over is. Cheers
 
Re: Longrun tijden v/d top. [bericht #24573 is een antwoord op bericht #24571] za, 13 april 2019 07:55 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Sieper is op dit moment afwezig  Sieper
Berichten: 2009
Geregistreerd: juli 2017
GP winner

Exact. Vond dat ook wel een heel kortzichtige conclusie. De hoeveelheid benzine is zo belangrijk.
 
Re: Longrun tijden v/d top. [bericht #24574 is een antwoord op bericht #24573] za, 13 april 2019 09:17 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Hendricus
Berichten: 26
Geregistreerd: maart 2019
Karting

Denken mensen dat Verstappen de Ferrai's had kunnen pakken als die laatste hot lap wel goed was gegaan?
 
Re: Longrun tijden v/d top. [bericht #24575 is een antwoord op bericht #24574] za, 13 april 2019 09:23 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
sanchez is op dit moment aanwezig  sanchez
Berichten: 104
Geregistreerd: maart 2017
Formula 3

Hendricus schreef op za, 13 april 2019 09:17
Denken mensen dat Verstappen de Ferrai's had kunnen pakken als die laatste hot lap wel goed was gegaan?
Misschien wel en misschien niet, maar dit is een anticlimax.
Een beetje gepiepeld zo lijkt het.


Raised on F1GP1, matured on F1GP2
 
Re: Longrun tijden v/d top. [bericht #24576 is een antwoord op bericht #24574] za, 13 april 2019 09:24 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Mark is op dit moment afwezig  Mark
Berichten: 204
Geregistreerd: mei 2017
Formula 3

Hendricus schreef op za, 13 april 2019 09:17
Denken mensen dat Verstappen de Ferrai's had kunnen pakken als die laatste hot lap wel goed was gegaan?
Ik vermoed van niet. Maar de start van China is vaak meer positioning dan de echte get-away en daar zijn 2 specialisten in: Max en Alonso (Die er niet meer is). Daar won hij afgelopen 2 jaar ook veel mee. Dus ik zie wel mogelijkheden bij de start.

Qua racesnelheid zal het elkaar niks ontlopen en Max is goed met slijtage dus ik zie hele goede kansen voor morgen.
 
Re: Longrun tijden v/d top. [bericht #24577 is een antwoord op bericht #24576] za, 13 april 2019 09:34 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
ForzaOlanda is op dit moment afwezig  ForzaOlanda
Berichten: 174
Geregistreerd: maart 2017
Formula 3

Hopelijk is Max niet te opgefokt, en rijd schade.
Hamilton was gewoon weer sluw bezig, door de boel op te houden. Rbr weer zwak want sturen de jongens in verkeer en managen slecht dat bijna de tijd op was. Die andere jongens moesten Max wel voorbij om nog een ronde te rijden.
 
Toch wel een leermomentje [bericht #24578 is een antwoord op bericht #24261] za, 13 april 2019 09:39 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Dejavu01 is op dit moment afwezig  Dejavu01
Berichten: 550
Geregistreerd: maart 2017
Formula 1

Max heeft weer wat geleerd. Was wel zonde, want een 3e plek had erin kunnen zitten. Nou ja, een p5 zat er ook wel in. In ieder geval staat die op de raceline bij de start en dan alle agressie voor de race op Vettel en Leclerc. Kansen voor een podium zijn groot. Ferrari is wel snel op rechte stukken, maar zal veel afbouwen in de bochten. Ik vond het afgezien van die zeperd op het laatst, een goede quali. En dan weer een mega gat naar Gasly. Dit wordt een zwaar seizoen voor Gasly.
 
Re: Longrun tijden v/d top. [bericht #24579 is een antwoord op bericht #24576] za, 13 april 2019 09:44 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Sieper is op dit moment afwezig  Sieper
Berichten: 2009
Geregistreerd: juli 2017
GP winner

Ik ben nu weer bang dat Max nog een straf gaat krijgen voor ophouden Gasly. Mercdes slimmgedaan. Wachten en dan zo laat uitgaan dat dit wel moest gebeuren. Don't let anybody overtake you. En de hazen konden nooit meer een rondje zetten.
 
Re: Toch wel een leermomentje [bericht #24580 is een antwoord op bericht #24578] za, 13 april 2019 09:53 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Mark is op dit moment afwezig  Mark
Berichten: 204
Geregistreerd: mei 2017
Formula 3

Dejavu01 schreef op za, 13 april 2019 09:39
Max heeft weer wat geleerd. Was wel zonde, want een 3e plek had erin kunnen zitten. Nou ja, een p5 zat er ook wel in. In ieder geval staat die op de raceline bij de start en dan alle agressie voor de race op Vettel en Leclerc. Kansen voor een podium zijn groot. Ferrari is wel snel op rechte stukken, maar zal veel afbouwen in de bochten. Ik vond het afgezien van die zeperd op het laatst, een goede quali. En dan weer een mega gat naar Gasly. Dit wordt een zwaar seizoen voor Gasly.
Door hun lagere bochtensnelheid zijn de Ferraris wel makkelijker in bocht 6 te pakken:)
 
Re: Longrun tijden v/d top. [bericht #24581 is een antwoord op bericht #24577] za, 13 april 2019 09:53 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
bernuldi is op dit moment afwezig  bernuldi
Berichten: 406
Geregistreerd: maart 2017
Formula 3

Max kan wel roepen dat het een ongeschreven regel is, maar in Baku is hem al eerder zoiets overkomen met Massa dacht ik.
Zeker als het zo kantje boord is en er een treintje ontstaat moet je scherp zijn op dit soort dingen. Team laat daar ook een steekje vallen.

Zonde want P3 zat er misschien wel in. Voor race kan het ook nadelig zijn, als hij achter de Ferrari's blijft hangen omdat die op de rechte stukken echt te snel zijn en de Mercedessen ondertussen weg rijden .


Gr bernuldi (die blij is met de mogelijkheid een handtekening toe te voegen)

[Bijgewerkt op: za, 13 april 2019 09:53]

Dit bericht aan een moderator rapporteren

 
Kwalificatie... [bericht #24582 is een antwoord op bericht #24575] za, 13 april 2019 09:54 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Frontwinger is op dit moment afwezig  Frontwinger
Berichten: 201
Geregistreerd: maart 2017
Formula 3

Eigen keuze...eigen schuld... Wanneer je als een stel 6-jarigen op een kluitje rijdt om als laatste aan je snelle ronde te beginnen...dan weet je vooraf dat de minst brutale de sjaak is en vandaag was dat Max...die vervolgens ook de volwassenheid van een 6-jarige toont door te gaan janken over het op een kluitje rijden. Begrijp dat echt niet... Maar goed, punten zijn pas morgen in de aanbieding.

Attack the post, not the poster...
 
Re: Toch wel een leermomentje [bericht #24583 is een antwoord op bericht #24578] za, 13 april 2019 09:55 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Wouter
Berichten: 2446
Geregistreerd: maart 2017
GP winner

Dejavu01 schreef op za, 13 april 2019 09:39
Max heeft weer wat geleerd. Was wel zonde, want een 3e plek had erin kunnen zitten. Nou ja, een p5 zat er ook wel in. In ieder geval staat die op de raceline bij de start en dan alle agressie voor de race op Vettel en Leclerc. Kansen voor een podium zijn groot. Ferrari is wel snel op rechte stukken, maar zal veel afbouwen in de bochten. Ik vond het afgezien van die zeperd op het laatst, een goede quali. En dan weer een mega gat naar Gasly. Dit wordt een zwaar seizoen voor Gasly.

Leermomentje? Hoezo. Max aan het woord.

https://www.ziggosport.nl/video/


 
Re: Toch wel een leermomentje [bericht #24584 is een antwoord op bericht #24583] za, 13 april 2019 10:00 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Wet! is op dit moment afwezig  Wet!
Berichten: 461
Geregistreerd: maart 2017
Formula 3

Duidelijk leermomentje, daar komt niemand meer langs!

Let it rain, rain, rain!!
 
Re: Toch wel een leermomentje [bericht #24585 is een antwoord op bericht #24583] za, 13 april 2019 10:00 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Sieper is op dit moment afwezig  Sieper
Berichten: 2009
Geregistreerd: juli 2017
GP winner

Er valt niet veel te leren. Toen de Mercedessen als eerste uit waren en het tempo gingen drukken (en de rest bij hun niet aandrong) was het pleit al beslecht. De hazen konden toen zelfs physiek onmogelijk een rondje maken.

Heel sluw van Mercedes. Max liet wellicht een iets te groot gat vallen op Lec. Toen ging Vettel weer snel Vettel zijn.

Ik ben alleen nog echt bang voor een grid straf voor Max, hij hield Gasly op.
 
Re: Toch wel een leermomentje [bericht #24586 is een antwoord op bericht #24585] za, 13 april 2019 10:18 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Mark is op dit moment afwezig  Mark
Berichten: 204
Geregistreerd: mei 2017
Formula 3

Sieper schreef op za, 13 april 2019 10:00
Er valt niet veel te leren. Toen de Mercedessen als eerste uit waren en het tempo gingen drukken (en de rest bij hun niet aandrong) was het pleit al beslecht. De hazen konden toen zelfs physiek onmogelijk een rondje maken.

Heel sluw van Mercedes. Max liet wellicht een iets te groot gat vallen op Lec. Toen ging Vettel weer snel Vettel zijn.

Ik ben alleen nog echt bang voor een grid straf voor Max, hij hield Gasly op.
Sorry, maar ik ben het met je hele verhaal totaal niet eens. Ten eerste komt er geen straf en ook geen onderzoek.

Ten tweede valt er wel veel te leren hieruit. Max moet beseffen dat als andere coureurs hun ronde missen door achter hem te blijven, dat ze dan logischerwijs hem voorbij gaan. Hamilton rijdt al jaren zo traag voor zijn hot lap dus dat mag geen verrassing heten.

Vanaf het moment dat ze met 10 man met 2 minuten te gaan naar buiten reden was duidelijk dat ze het lang niet allemaal gingen redden. Op dat moment kon ik dat zelfs met slaperige ogen vanaf de bank zien dus zouden de teams dat toch ook moeten zien. Toen schoof Max 2 plekken op dus ik dacht dat ze dat door hadden. Hij laat zich gewoon meervoudig piepelen en zeggen dat hier niks uit valt te leren vind ik behoorlijk naïef...
 
Re: Longrun tijden v/d top. [bericht #24587 is een antwoord op bericht #24577] za, 13 april 2019 10:20 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
maxtrash is op dit moment afwezig  maxtrash
Berichten: 167
Geregistreerd: maart 2017
Formula 3

ForzaOlanda schreef op za, 13 april 2019 09:34
Hopelijk is Max niet te opgefokt, en rijd schade.
Hamilton was gewoon weer sluw bezig, door de boel op te houden. Rbr weer zwak want sturen de jongens in verkeer en managen slecht dat bijna de tijd op was. Die andere jongens moesten Max wel voorbij om nog een ronde te rijden.
Exact mijn gedachten. Ik zat me al wat te verbijten op de analyse in de studio. Het is toch logisch dat Vettel passeert, hij wil gewoon op tijd zijn. De Mercedessen zaten de boel gewoon bewust op te houden, niet voor niets dat ze Bottas zeiden om niemand te laten passeren..

[Bijgewerkt op: za, 13 april 2019 10:21]

Dit bericht aan een moderator rapporteren

 
Re: Toch wel een leermomentje [bericht #24588 is een antwoord op bericht #24585] za, 13 april 2019 10:21 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
bacodraak
Berichten: 856
Geregistreerd: maart 2017
Formula 1

Sieper schreef op za, 13 april 2019 10:00
Er valt niet veel te leren. Toen de Mercedessen als eerste uit waren en het tempo gingen drukken (en de rest bij hun niet aandrong) was het pleit al beslecht. De hazen konden toen zelfs physiek onmogelijk een rondje maken.

Heel sluw van Mercedes. Max liet wellicht een iets te groot gat vallen op Lec. Toen ging Vettel weer snel Vettel zijn.

Ik ben alleen nog echt bang voor een grid straf voor Max, hij hield Gasly op.
Ja ik vind dat je dit de pitmuur van Red Bull aan kunt rekenen , ze hadden Max moeten waarschuwen dat de rijders achter hem in de gevarenzone zaten en dat hij op moet letten dat er niemand voorbij komt .
Heb geen boordradio daarover gehoord , als die er wel was dan was het Max zijn fout .


Honda power !!!
 
Re: Toch wel een leermomentje [bericht #24589 is een antwoord op bericht #24583] za, 13 april 2019 10:22 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Dejavu01 is op dit moment afwezig  Dejavu01
Berichten: 550
Geregistreerd: maart 2017
Formula 1

Een onvolwassen reactie van Max. Dat is zeker een leerpunt!
 
Re: Longrun tijden v/d top. [bericht #24590 is een antwoord op bericht #24587] za, 13 april 2019 10:24 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Sieper is op dit moment afwezig  Sieper
Berichten: 2009
Geregistreerd: juli 2017
GP winner

Wat Vettel deed was niet terecht maar brutaal. Het team heeft dit inderdaad laten gebeuren, vind lambiase wel vaker echt slecht coachen. Wat Max wellicht verkeerd deed was een iets te groot gat op leclerc laten vallen. Anders had Vettel er ook niet ingekund.
 
Re: Longrun tijden v/d top. [bericht #24591 is een antwoord op bericht #24581] za, 13 april 2019 10:24 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Dejavu01 is op dit moment afwezig  Dejavu01
Berichten: 550
Geregistreerd: maart 2017
Formula 1

Volgens mij was dat met Massa in Bahrein. En ja, dit is Max dus al vaker overkomen.
 
Re: Longrun tijden v/d top. [bericht #24592 is een antwoord op bericht #24591] za, 13 april 2019 10:26 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Sieper is op dit moment afwezig  Sieper
Berichten: 2009
Geregistreerd: juli 2017
GP winner

Daarom baalt Max ook zo en die reacties, tja, dat kan slimmer. Hij liet zich tillen door Vettel en het team liet zich tillen door Mercedes.
 
Re: Toch wel een leermomentje [bericht #24593 is een antwoord op bericht #24588] za, 13 april 2019 10:31 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
peter-w
Berichten: 175
Geregistreerd: maart 2017
Formula 3

Volgens mij was Max ze nog druk met instellingen bezig.

Hij heeft gewoon niet opgelet en Vettel de kans gegeven hem te passeren.
Als hij wakker was, was dit niet gebeurd.
 
Re: Toch wel een leermomentje [bericht #24594 is een antwoord op bericht #24593] za, 13 april 2019 10:43 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Matazurka is op dit moment afwezig  Matazurka
Berichten: 61
Geregistreerd: maart 2017
Karting

Foute call van het team: te laat naar buiten gestuurd, Vettel zat ook in een te krappe marge en haalde Max terecht in. Max was uit z'n comfortzone en reageerde vervolgens zelf te laat door niet op tijd op de juiste knoppen te drukken (waarschijnlijk licht in paniek).

Goede les voor de volgende keer: verruim de marges in de laatste run.

Hopelijk houdt Max z'n hoofd cool want anders voorzie ik brokken bij de start.

[Bijgewerkt op: za, 13 april 2019 10:43]

Dit bericht aan een moderator rapporteren

 
Re: Toch wel een leermomentje [bericht #24595 is een antwoord op bericht #24588] za, 13 april 2019 10:44 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Wouter
Berichten: 2446
Geregistreerd: maart 2017
GP winner

bacodraak schreef op za, 13 april 2019 10:21
Ja ik vind dat je dit de pitmuur van Red Bull aan kunt rekenen , ze hadden Max moeten waarschuwen
dat de rijders achter hem in de gevarenzone zaten en dat hij op moet letten dat er niemand voorbij komt .
Heb geen boordradio daarover gehoord , als die er wel was dan was het Max zijn fout .

Precies dat !!
 
Re: Longrun tijden v/d top. [bericht #24596 is een antwoord op bericht #24592] za, 13 april 2019 10:44 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Hendricus
Berichten: 26
Geregistreerd: maart 2019
Karting

Bedankt voor het posten van de Ziggo interviews. Ja, dus Max was goed zuur en dacht dat hij wellicht de Ferrari's kon pakken. Heel jammer en wellicht ook iets wat je inderdaad zijn pitmuur ook mag aanrekenen. Zo van, pas op Max, de laatste auto's gaan het waarschijnlijk niet halen dus wees berekent op brutaal gedrag. Tuurlijk gaan die inhalen als hun eigen flying lap in gevaar komt.... Niet in de laatste bocht voor het rechte stuk zeggen dat hij moet opschieten, maar daarvoor al mentaal programmeren op wat je inderdaad zag gebeuren met Vettel en de Renault auto's. Het kan natuurlijk zijn dat dit wel gezegd is, maar dat we dit niet hebben meegekregen in de uitzending. Dat weet ik niet. Is die race engeneer van Max wel goed? Zag die er goed uit in Brazilie (incident met Ocon) en Australie (aansporen om KMAG in te halen terwijl dit niet echt kon) vorig jaar? Of is dat een goeie over het algemeen?

Ik vind dat Max wel aan de goede kant start morgen. Kan de buitenkant van de eerste bocht pakken. Klopt het dat Max op medium start en alles achter hem op soft? Dat zou dan weer een nadeel zijn. Anders was Leclerc het buffertje geweest tussen de softs en de medium banden.

Heb zin in morgen.
 
Re: Toch wel een leermomentje [bericht #24597 is een antwoord op bericht #24594] za, 13 april 2019 10:44 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Sieper is op dit moment afwezig  Sieper
Berichten: 2009
Geregistreerd: juli 2017
GP winner

Hij houd zijn hoofd heust wel koel, maar bij een start kan er altijd wat misgaan. Wat dat betreft staat Max wel weer klote op geel en iedereen direct achter hem op rood.
 
Re: Toch wel een leermomentje [bericht #24598 is een antwoord op bericht #24597] za, 13 april 2019 10:51 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Dejavu01 is op dit moment afwezig  Dejavu01
Berichten: 550
Geregistreerd: maart 2017
Formula 1

Dat verschil tussen het geel van de top 5 tov dat rood van de rest was echter mega. Dus ik voorzie niet al te veel problemen. De rode band is ook niet de band voor de race.
 
Re: Toch wel een leermomentje [bericht #24599 is een antwoord op bericht #24598] za, 13 april 2019 11:07 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Sieper is op dit moment afwezig  Sieper
Berichten: 2009
Geregistreerd: juli 2017
GP winner

Nee, maar de eerste paar laps wel, en daarna hebben ze DRS dus het kan nog wel eens betekenen dat Max eerst moet verdedigen ipv aanvallen en dan is zijn race al voorbij.

En als het een keer misgaat krijgt hij alle shit weer over zich heen. Omdat hij gern smooth operator is. Boos op Vettel na afloop. Maak je jezelf kwetsbaar voor kritiek.
 
icon7.gif  Re: Toch wel een leermomentje [bericht #24600 is een antwoord op bericht #24598] za, 13 april 2019 11:15 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Grintbak is op dit moment afwezig  Grintbak
Berichten: 49
Geregistreerd: maart 2017
Karting

Vergeet niet dat gastly ook op rood staat, kan nog leuk worden met de ferrari's en hem.
 
Wat mij opvalt [bericht #24601 is een antwoord op bericht #24261] za, 13 april 2019 11:31 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Dejavu01 is op dit moment afwezig  Dejavu01
Berichten: 550
Geregistreerd: maart 2017
Formula 1

Als je de teams onderling vegelijkt is het verschil tussen de teamgenoten bij red bull extreem hoog (alleen bij racing point en williams ook). Voor een topteam is dat teveel. Dit gaat red bull veel punten kosten, want in 2018 was het met 2 vingers in de neus naar q3 met 2 wagens en nu dus niet meer. Gasly zal dit snel moeten omdraaien. Als je de sectortijden vergelijkt van de quali dan is dit een groot probleem voor Pierre. Overigens had Max maximaal een 1.31.8 gereden als je zijn snelste sectortijden in de quali bij elkaar optelt. Dan was hij de ferrari's dus niet voorbij gestoken; maar er ontbreekt dus wel 1 belangrijk rondje (waarin de top 4 zich wel, zij het marginaal, verbeterde). In de sectoren 1 en 2 zat de top 4 dicht bij elkaar. In sector 3 kwamen er grotere verschillen (0,3-0,4 tov mercedes, 0,2 tov ferrari).
 
Re: Wat mij opvalt [bericht #24602 is een antwoord op bericht #24601] za, 13 april 2019 11:34 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Sieper is op dit moment afwezig  Sieper
Berichten: 2009
Geregistreerd: juli 2017
GP winner

Vorig jaar was het onderlinge verschil bij RedBull ook al erg groot hoor. Niet zo gigantisch als nu, maar ook mee een van de grootste over de hele grid.

[Bijgewerkt op: za, 13 april 2019 11:35]

Dit bericht aan een moderator rapporteren

 
Re: Wat mij opvalt [bericht #24603 is een antwoord op bericht #24602] za, 13 april 2019 11:36 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Sieper is op dit moment afwezig  Sieper
Berichten: 2009
Geregistreerd: juli 2017
GP winner

Ik maak me weer zorgen over morgen. Die DRS heh. En de rode bandjes van alle subtoppers.
 
Re: Wat mij opvalt [bericht #24604 is een antwoord op bericht #24603] za, 13 april 2019 11:41 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Dejavu01 is op dit moment afwezig  Dejavu01
Berichten: 550
Geregistreerd: maart 2017
Formula 1

Drs wordt pas na 3 ronden ingeschakeld. En dan is de top 5 al lang verdwenen. Dus vanachter is er geen druk.
 
Re: Wat mij opvalt [bericht #24605 is een antwoord op bericht #24603] za, 13 april 2019 11:41 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Frosty is op dit moment afwezig  Frosty
Berichten: 35
Geregistreerd: maart 2017
Karting

Sieper schreef op za, 13 april 2019 11:36
Ik maak me weer zorgen over morgen. Die DRS heh. En de rode bandjes van alle subtoppers.
Dit kan inderdaad een moeilijk punt worden, zeker in de beginfase.
Ook even uitkijken voor Gasly morgen bij de start.
Racepace was goed en ook in de Q viel het gat mij alleszins mee.
Ziet er goed uit, ben vrij optimistisch voor de race.
 
nog altijd geen officiele classification [bericht #24606 is een antwoord op bericht #24586] za, 13 april 2019 11:45 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Dejavu01 is op dit moment afwezig  Dejavu01
Berichten: 550
Geregistreerd: maart 2017
Formula 1

Je zegt dat er geen straf en geen onderzoek komt, maar na 3 uren is er nog altijd geen officiele classification op de site van de fia gepubliceerd. Dat zou kunnen duiden op een discussie/onderzoek.
 
Re: Wat mij opvalt [bericht #24607 is een antwoord op bericht #24605] za, 13 april 2019 11:46 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Sieper is op dit moment afwezig  Sieper
Berichten: 2009
Geregistreerd: juli 2017
GP winner

Dan heb ik het puur om de beginfase, maar als dat misgaat is je race weg.
 
Re: nog altijd geen officiele classification [bericht #24608 is een antwoord op bericht #24606] za, 13 april 2019 11:47 Naar vorige berichtNaar vorige bericht
Sieper is op dit moment afwezig  Sieper
Berichten: 2009
Geregistreerd: juli 2017
GP winner

Dejavu01 schreef op za, 13 april 2019 11:45
Je zegt dat er geen straf en geen onderzoek komt, maar na 3 uren is er nog altijd geen officiele classification op de site van de fia gepubliceerd. Dat zou kunnen duiden op een discussie/onderzoek.
Dat dacht ik dus ook al. Hopelijk valt het mee maar om te zeggen dat het totaal niet zou kunnen spelen is onrealistisch denk ik.

[Bijgewerkt op: za, 13 april 2019 11:47]

Dit bericht aan een moderator rapporteren

 
Vorige onderwerp: FORMULA 1 2019 GULF AIR BAHRAIN GRAND PRIX
Volgende onderwerp: FORMULA 1 2019 AZERBAIJAN GRAND PRIX
Naar forum gaan: