Verstappen forum
forum.verstappen.nl

Startpagina » Verstappen » Max & Jos Verstappen » FORMULA 1 2019 HEINEKEN CHINESE GRAND PRIX (12-14 April)
Re: Toch wel een leermomentje [bericht #24609 is een antwoord op bericht #24593] za, 13 april 2019 12:15 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
spark is op dit moment afwezig  spark
Formula 1

peter-w schreef op za, 13 april 2019 10:31
Volgens mij was Max ze nog druk met instellingen bezig.

Hij heeft gewoon niet opgelet en Vettel de kans gegeven hem te passeren.
Als hij wakker was, was dit niet gebeurd.
De vraag is wat de ongeschreven wet is tussen de rijders, je haalt elkaar niet in want dan moet Max opnieuw een gat laten vallen. Volgens mij kon Max net de finishlijn halen en was Seb eigenlijk al te laat. Als Seb hem nu inhaalt in het begin maar nee, de een na laatste bocht als iedereen zich aan het positioneren is. Je houdt op de snelweg netjes afstand en dan gooit zo'n Duitser zijn auto tussen jouw en je voorganger en vervolgens klaagt de politie dat jij geen voldoende afstand houdt. Tsja,

Re: Toch wel een leermomentje [bericht #24610 is een antwoord op bericht #24599] za, 13 april 2019 12:18 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Dejavu01 is op dit moment afwezig  Dejavu01
Formula 1

Max heeft al meer genuanceerd gereageerd. Goed gerageerd. Interviews zijn ook te kort na de quali om direct al een afgemeten oordeel te hebben.

Re: Toch wel een leermomentje [bericht #24611 is een antwoord op bericht #24610] za, 13 april 2019 12:25 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
bernuldi is op dit moment afwezig  bernuldi
Formula 3

En weer is Max degene die voor vuurwerk zorgt. Dit keer verbaal. Wat zou het saai zijn zonder Max.

Gr bernuldi (die blij is met de mogelijkheid een handtekening toe te voegen)

Re: nog altijd geen officiele classification [bericht #24612 is een antwoord op bericht #24608] za, 13 april 2019 12:46 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Mark is op dit moment afwezig  Mark
Formula 3

We gaan het zien maar ik denk dat je je veel te veel zorgen maakt Smile Over straffen, over onderzoeken, over DRS, over rode bandjes, etc Razz

Ik zie weinig dreiging van achteren. Gasly is de buffer voor Max, die zal wel snel worden ingehaald met een slechte start maar Max was on Q2 met mediums al zeer competitief met mediums. Het is niet zo dat die Renaults harder gingen daar dus dat valt begin van de race vast ook mee. Die 2 zijn slim genoeg om te weten dat ze een andere race rijden.

Inhalen is goed te doen dus race pace is cruciaal en die is goed. Dit is veruit de beste situatie tot nu toe dit jaar imo.

Re: nog altijd geen officiele classification [bericht #24613 is een antwoord op bericht #24608] za, 13 april 2019 12:48 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Formula 3

En als er een onderzoek zou komen was dat wel al bekend geweest. Het is daar al 7 uur s avonds he Smile

Max staat er erg goed voor. [bericht #24614 is een antwoord op bericht #24612] za, 13 april 2019 12:58 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Wouter
GP winner

Mark schreef op za, 13 april 2019 12:46
We gaan het zien maar ik denk dat je je veel te veel zorgen maakt Smile Over straffen, over onderzoeken, over DRS, over rode bandjes, etc Razz

Inhalen is goed te doen dus race pace is cruciaal en die is goed. Dit is veruit de beste situatie tot nu toe dit jaar imo.

Helemaal mee eens. Ze staan er erg goed voor, Max althans.

Re: Max staat er erg goed voor. [bericht #24615 is een antwoord op bericht #24614] za, 13 april 2019 13:04 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Sieper is op dit moment afwezig  Sieper
GP winner

Ik heb net nog even de FIA site gechecked. De provisionele starting grid wordt na de kwali gegeven en de final starting grid altijd pas op de racedag zelf. Ik denk ook metname omdat er nog technische problemen op kunnen treden/gevonden kunnen worden. Dus dat is op zich geheel normaal.

Re: Max staat er erg goed voor. [bericht #24616 is een antwoord op bericht #24614] za, 13 april 2019 13:04 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
SpeeDirk is op dit moment afwezig  SpeeDirk
Formula 3

Max moet bij de start zijn koppie er bij houden en daarna gaan met die RB15-banaan drive drive

Formule 1 liefhebber, fan van Max en jarenlang van Jos

Max een uur na de kwalificatie. [bericht #24617 is een antwoord op bericht #24261] za, 13 april 2019 13:08 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Wouter
GP winner

Citaat:
,,Normaal laat je elkaar leven in zo'n treintje, maar nu was het zo op de limiet dat iedereen maar gewoon ging'', klonk het al wat begripvoller uit de mond van Verstappen, een dik uur na de kwalificatie, die hij als vijfde beëindigde.

,,Als je van je engineer te horen krijgt dat je móet gaan.... Ik kreeg niks te horen. Normaal is dat ook nooit een probleem, ze sturen je uit met genoeg marge. Maar hier ging iedereen zo langzaam. En iedereen ging ook wat te laat naar buiten, denk ik. En toen werd het krap. Ik wilde het netjes spelen, maar ook ik was gegaan als ik wist dat ik nog maar iets van tien seconden had. En toen ze langs me kwamen, had ik ook wel door dat ik haast moest maken. Maar toen was ik al te laat. Het was een beetje een zootje..."

,,Zoiets als dit is me denk ik pas één keer eerder overkomen", vervolgde Verstappen. ,,Normaal houd je daar niet eens rekening mee. Ik ben ook niet boos op het team of zo. Het lijkt me makkelijk op te lossen. Maar dan kan ik er evengoed nog wel van balen dat het gebeurd is."

En dat deed hij dan ook. ,,De hele kwalificatie deed ik al mee voor een derde plek. Daar hadden we absoluut voor mee kunnen vechten. Ik geloof dat die derde plaats er in had gezeten. Ik start nu als vijfde in plaats van misschien wel derde. Maar goed, het is gebeurd... Er is hier nog een lange wedstrijd te gaan."

Natuurlijk stond iedereen stil bij dat incident, maar wat Verstappen tot dat moment liet zien was evengoed zeer bemoedigend met het oog op de GP van China van morgen 08.10 uur Nederlandse tijd. ,,De race zou wel eens een interessante kunnen worden. Qua snelheid zitten de drie topteams dicht op elkaar. Winnen? Mercedes ziet er wel heel snel uit, die zijn moeilijk te verslaan. Maar ik kan wel meevechten."

Bron het AD.

Re: Max staat er erg goed voor. [bericht #24618 is een antwoord op bericht #24615] za, 13 april 2019 13:11 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Jip
GP winner

Max gaat never nooit een penalty meer krijgen, werd anders meteen na de kwalficatie onder under investigation gegooid. Is nu te laat om nog een onderzoek te starten.

Re: Max staat er erg goed voor. [bericht #24619 is een antwoord op bericht #24616] za, 13 april 2019 13:11 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
GP winner

De final qualification classification staat er op. Max gewoon op P5.

Ik had verkeerd gekeken overigens, de starting grid op racedag maar de final qualification weldegelijk op de zaterdag altijd. Bij Bahrein was de klacht tegen lando al een uur na de kwali gepost bij de officiële documenten.

Re: Toch wel een leermomentje [bericht #24620 is een antwoord op bericht #24588] za, 13 april 2019 13:16 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Formula 1

bacodraak schreef op za, 13 april 2019 10:21
Sieper schreef op za, 13 april 2019 10:00
Er valt niet veel te leren. Toen de Mercedessen als eerste uit waren en het tempo gingen drukken (en de rest bij hun niet aandrong) was het pleit al beslecht. De hazen konden toen zelfs physiek onmogelijk een rondje maken.

Heel sluw van Mercedes. Max liet wellicht een iets te groot gat vallen op Lec. Toen ging Vettel weer snel Vettel zijn.

Ik ben alleen nog echt bang voor een grid straf voor Max, hij hield Gasly op.
Ja ik vind dat je dit de pitmuur van Red Bull aan kunt rekenen , ze hadden Max moeten waarschuwen dat de rijders achter hem in de gevarenzone zaten en dat hij op moet letten dat er niemand voorbij komt .
Heb geen boordradio daarover gehoord , als die er wel was dan was het Max zijn fout .
Wat moet Max doen dan? Seb blokken? Dat is zeker verboden. Max zat waarschijnlijk precies goed, Seb zat verkeerd en moest haast maken om de finishlijn te halen. Seb had Max veel eerder kunnen inhalen. Gasly zat helemaal aan de verkeerde kant. Slechte begeleiding van het RB team.

De jonge honden worden tijdens de briefings door de gevestigde orde geinformeerd dat er ongeschreven wetten zijn. Blijkbaar gelden deze wetten alleen als het zo uitkomt voor de gevestigde namen. Max is duidelijk, er is een afspraak of niet. Als ik Max mag geloven is de regel wat hem betreft van tafel.

Re: Toch wel een leermomentje [bericht #24621 is een antwoord op bericht #24620] za, 13 april 2019 13:19 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
GP winner

Zo is dat Spark.

Re: Toch wel een leermomentje [bericht #24622 is een antwoord op bericht #24620] za, 13 april 2019 13:30 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
bacodraak
Formula 1

spark schreef op za, 13 april 2019 13:16
bacodraak schreef op za, 13 april 2019 10:21
Sieper schreef op za, 13 april 2019 10:00
Er valt niet veel te leren. Toen de Mercedessen als eerste uit waren en het tempo gingen drukken (en de rest bij hun niet aandrong) was het pleit al beslecht. De hazen konden toen zelfs physiek onmogelijk een rondje maken.

Heel sluw van Mercedes. Max liet wellicht een iets te groot gat vallen op Lec. Toen ging Vettel weer snel Vettel zijn.

Ik ben alleen nog echt bang voor een grid straf voor Max, hij hield Gasly op.
Ja ik vind dat je dit de pitmuur van Red Bull aan kunt rekenen , ze hadden Max moeten waarschuwen dat de rijders achter hem in de gevarenzone zaten en dat hij op moet letten dat er niemand voorbij komt .
Heb geen boordradio daarover gehoord , als die er wel was dan was het Max zijn fout .
Wat moet Max doen dan? Seb blokken? Dat is zeker verboden. Max zat waarschijnlijk precies goed, Seb zat verkeerd en moest haast maken om de finishlijn te halen. Seb had Max veel eerder kunnen inhalen. Gasly zat helemaal aan de verkeerde kant. Slechte begeleiding van het RB team.

De jonge honden worden tijdens de briefings door de gevestigde orde geinformeerd dat er ongeschreven wetten zijn. Blijkbaar gelden deze wetten alleen als het zo uitkomt voor de gevestigde namen. Max is duidelijk, er is een afspraak of niet. Als ik Max mag geloven is de regel wat hem betreft van tafel.
Volgens mij is Max al wat milder nu hij alle info heeft (zie bericht Wouter) , ik blijf erbij dat als Max op de hoogte was gebracht over het feit dat het marginaal was en dat de laatste in het treintje het waarschijnlijk niet zouden halen hij never nooitniet Vettel (laat staan de Renaults) voorbij had gelaten .
Ook als dat had betekent Vettel blokken , maar goed misschien is die p5 wel een voordeel (laat die Ferrari's en Mercedessen maar met z'n vieren de eerste bocht inklappen)

Honda power !!!

Re: Wat mij opvalt [bericht #24623 is een antwoord op bericht #24601] za, 13 april 2019 13:47 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
MadMax is op dit moment afwezig  MadMax
Formula 3

Gasly zal in mijn ogen nog wel 3 tot 4 races hebben om het verschil naar max in de kwali te verkleinen naar een acceptabele achterstand van 0,3 misschien 0,4......
Maar het verschil van nu is i.m.o ronduit onacceptabel. Het geluk voor Gasly is denk ik dat RB waarschijnlijk nooit serieus bezig is geweest met het constructeurs kampioenschap dit seizoen.....
Wat mij ook opviel is dat het gat tussen RB en het middenveld weer gigantisch is, zelfs met een reuze achterstand op Max is Gasly nog 6de. Dat is misschien ook de redding voor Gasly, nu staat hij 6de maar met het middenveld meer op de hielen had hij ook vandaag weer geen Q3 gehaald.
MET de P5 van Max verwacht ik dat hij morgen serieus meedoet voor het podium en een overwinning zou mij ook niet heel erg verbazen. Gaat Vettel Lewis laten gaan zonder slag of stoot mogen ze elkaar tegenkomen in de eerste bocht? Verwacht wel wat vuurwerk bij de mannen voor Max, laat Max maar veilig starten en zuinig zijn op zijn banden dan zie ik weer een mooi aantal punten mee naar huis gaan.....het dieptepunt is geweest in Bahrein, nu iedere race 0,1 dichter naar de pole klimmen dan doet Max over een paar races bijna elke race mee voor de overwinning.

Re: Toch wel een leermomentje [bericht #24624 is een antwoord op bericht #24622] za, 13 april 2019 14:04 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
NextYear is op dit moment afwezig  NextYear
Formula 3

Max ,waarom zou je dat doen ?!
https://streamable.com/cvxdx

Re: nog altijd geen officiele classification [bericht #24625 is een antwoord op bericht #24624] za, 13 april 2019 14:13 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Wet! is op dit moment afwezig  Wet!
Formula 3

De rode band is al 3 ronden oud en heeft een qualirondje achter de rug. Dan is t beste er wel vanaf. De gele band is net zo snel in longruns gebleken. Ik zie het peobleem dus niet. Mochten ze hem in de beginfase inhalen, dan keren de rollwn binnen 10 rondjes om, omdat de rode banden dan al slecht zijn. Tevens kan Gasly als buffer worden gebruikt als Red Bull het slim speelt.

Let it rain, rain, rain!!

De doos van Pandora... [bericht #24626 is een antwoord op bericht #24585] za, 13 april 2019 14:24 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Tizz is op dit moment afwezig  Tizz
Formula 3

Dat varken van een Hamilton hoopte gewoon dat Vettel en Leclerc hun ronden niet zouden kunnen starten of dat hun banden door dat geklier gewoon niet op temperatuur waren. Dit geintje kan je natuurlijk maar één keer flikken want het is als een boemerang, hij komt een keer terug...

Tizz.

[Bijgewerkt op: za, 13 april 2019 14:25]

Dit bericht aan een moderator rapporteren

Re: nog altijd geen officiele classification [bericht #24627 is een antwoord op bericht #24625] za, 13 april 2019 14:27 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
GP winner

Dat is toch het punt niet Wet! Natuurlijk verslaat Max de subtoppers, maar áls dat gevecht er komt die eerste rondjes dan ben je de aansluiting met de andere toppers kwijt wanneer je de achterblijvers hebt afgeschud. Dat zou zonde zijn want Max heeft hier denk ik de pace voor een podium.

Ik geloof er niks van dat Sainz vorige race sneller was, zelfs niet met de set up problemen. Maar door de DRS die dit seizoen nog veel zwaarder aantikt (bredere achtervleugel) kon hij weldegelijk Max aanvallen. Net zoals hij dat kon in Baku vorig jaar waar we ook die enorme DRS strook en recht stuk met wind tegen hadden. Toen stond Sainz die eerste stint ook op zachtere banden. Ik denk dat DRS sowieso heftiger is dit jaar en met de subtop dichterbij (en nu allemaal op zachtere bandjes) is dat juist lastig voor de achterste topper want die moet verdedigen.

Re: De doos van Pandora... [bericht #24628 is een antwoord op bericht #24626] za, 13 april 2019 14:32 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
GP winner

Tizz schreef op za, 13 april 2019 14:24
Dat varken van een Hamilton hoopte gewoon dat Vettel en Leclerc hun ronden niet zouden kunnen starten of dat hun banden door dat geklier gewoon niet op temperatuur waren. Dit geintje kan je natuurlijk maar één keer flikken want het is als een boemerang, hij komt een keer terug...

Tizz.
Ik denk ook dat Merc dit expres deed. Merc gaat altijd als eerste (want de rest wil slipstreamen, meer rubber op de baan) nu hebben ze dat echt gebruikt om de rest in de shit te drukken. Dat Ferrari en RBR dit hebben laten gebeuren is stupide. Teammanagemnet/strategy moet zich heel goed achter de oren krabben. Ferrari heeft daarna denk,ik ook bewust RBR nog verder weggedrukt.

Re: De doos van Pandora... [bericht #24629 is een antwoord op bericht #24628] za, 13 april 2019 14:35 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Formula 3

Ik heb een bloedhekel aan Vettel maar ik denk niet dat hij dat expres deed. Hij kwam in een positie dat hij heel eenvoudig niets anders kon. Er was geen tijd om wat anders te bedenken.

Tizz.

Re: nog altijd geen officiele classification [bericht #24630 is een antwoord op bericht #24627] za, 13 april 2019 14:37 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Wouter
GP winner

Sieper schreef op za, 13 april 2019 14:27
Dat is toch het punt niet Wet! Natuurlijk verslaat Max de subtoppers, maar áls dat gevecht er komt die eerste rondjes dan ben je de aansluiting met de andere toppers kwijt wanneer je de achterblijvers hebt afgeschud. Dat zou zonde zijn want Max heeft hier denk ik de pace voor een podium.

Beste Sieper, je maakt je zorgen om niets. Dat gevecht kómt er niet. Lees dit nog eens heel aandachtig door.

https://forum.verstappen.nl/index.php?t=tree&th=770& goto=24612&rid=86#msg_24612

Re: De doos van Pandora... [bericht #24631 is een antwoord op bericht #24626] za, 13 april 2019 14:39 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Formula 1

Tizz schreef op za, 13 april 2019 14:24

Tizz.
Soms heeft Lewis de typische Michael Schumacher trekjes. Een grijs gebied tussen slim en uitgekookt zijn en de boel besodemieteren. Ik heb liever het directe van Max, geen poespas er omheen. Ook gisteren weer, Bottas op pole maar Lewis moet toch weer even vermelden tijdens het interview na de kwalificatie dat hij sneller kon. Tja, iedereen kon sneller Lewis, niemand rijdt een perfect rondje.

Re: De doos van Pandora... [bericht #24632 is een antwoord op bericht #24629] za, 13 april 2019 14:40 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Wouter
GP winner

Tizz schreef op za, 13 april 2019 14:35
Ik heb een bloedhekel aan Vettel maar ik denk niet dat hij dat expres deed. Hij kwam in een positie dat hij heel eenvoudig niets anders kon. Er was geen tijd om wat anders te bedenken.
Tizz.

Zo is dat. Hij heeft gelukkig wel een team dat de boel nauwlettend in de gaten houdt en hem waarschuwt.
Daar kunnen ze bij RBR nog wat van leren. Razz

Re: De doos van Pandora... [bericht #24633 is een antwoord op bericht #24632] za, 13 april 2019 14:46 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
GP winner

Ik reed net bij de kassa met mijn karretje de rij voorbij. Ik deed dat niet expres, maar ik moest gewoon voor sluitingstijd weg zijn.

Re: De doos van Pandora... [bericht #24634 is een antwoord op bericht #24633] za, 13 april 2019 14:55 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Formula 1

Sieper schreef op za, 13 april 2019 14:46
Ik reed net bij de kassa met mijn karretje de rij voorbij. Ik deed dat niet expres, maar ik moest gewoon voor sluitingstijd weg zijn.
Je weet toch Sieper, er is een aparte rij/kassa voor zwangere vrouwen en/of Ferrari rijders en de rest Laughing

Re: De doos van Pandora... [bericht #24635 is een antwoord op bericht #24631] za, 13 april 2019 16:40 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Formula 3

Ik hade het kunnen begrijpen als het om het kampioenschap ging.
Maar in dit stadium ??? En hij weet dat hij het terug gaat
krijgen, met boter en suiker.

Tizz.

Re: De doos van Pandora... [bericht #24636 is een antwoord op bericht #24633] za, 13 april 2019 16:44 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Axelq2 is op dit moment afwezig  Axelq2
Karting

Haha, hele goede👌🏻

Geld maakt niet gelukkig, maar gelukkig heb ik geld.

Rosberg over het ontwerp van de Ferrari wagen. [bericht #24639 is een antwoord op bericht #24261] za, 13 april 2019 19:06 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Wouter
GP winner

Van het Twitter account van een Ferrari fan: tami.@Vetteleclerc
Video met Rosberg.

Stukje Duitse tekst vertaald door tami.

Citaat:
Interesting from Rosberg:

"I talked to the Ferrari guys and they said to me that they have positioned the car wrong regarding the aerodynamics. They are driving with less aero and they don't have an adequate package to put on the car to have more downforce."

"They are working on that. Ferrari will bring a new rear wing soon. But the problem is that the whole car is positioned in that area so it's not easy. Just changing the rear wing might make the car completely inefficient."

https://twitter.com/Vetteleclerc/status/1117008517511163904

Re: Rosberg over het ontwerp van de Ferrari wagen. [bericht #24640 is een antwoord op bericht #24639] za, 13 april 2019 19:09 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
bacodraak
Formula 1

Wouter schreef op za, 13 april 2019 19:06
Van het Twitter account van een Ferrari fan: tami.@Vetteleclerc
Video met Rosberg.

Stukje Duitse tekst vertaald door tami.

Citaat:

"I talked to the Ferrari guys and they said to me that they have positioned the car wrong regarding the aerodynamics. They are driving with less aero and they don't have an adequate package to put on the car to have more downforce."

"They are working on that. Ferrari will bring a new rear wing soon. But the problem is that the whole car is positioned in that area so it's not easy. Just changing the rear wing might make the car completely inefficient."
https://twitter.com/Vetteleclerc/status/1117008517511163904
Ja klopt hier de link ..

Honda power !!!

Re: De doos van Pandora... [bericht #24641 is een antwoord op bericht #24636] za, 13 april 2019 19:22 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Hendricus
Karting

Ik las net een comment online, dat Bottas opdracht had gekregen van zijn team om zijn positie te verdedigen tegen inhalers die zijn hotlap zouden kunnen verpesten. Nou kijk als dat zo is, dan valt RB echt iets te verwijten en in het bijzonder zijn racing engineer. RB had het niet goed voor elkaar in Bahrein met de auto, maakten een fout met Gasly in Australie in kwalificatie en de pitstops na de tweede stint waren ook niet goed in Bahrein IIRC. RB als team moeten scherper worden als we dat kampioenschap over de lijn willen trekken.

Hamilton claimed nu op social media dat er geen gentlemans agreement is in de derde sector voor qualifying. Dus Max zit fout? Had Vettel het daar niet kort geleden nog over, wat juist bewijst dat de ongeschreven regel er wel is?

Anyway, Max moet met een helder hoofd gaan rijden morgen. Geen kruizen. Hij had hetzelfde gedaan als Vettel, had hij geweten dat er nog zo weinig tijd zou zijn (zegt Max). Liberty Media heeft ook met de beelden lopen prutsen om het allemaal nog dramatischer te doen lijken. Wel kwalijk. Niet in meegaan. Achter zich laten en op naar de race.

Onder de indruk [bericht #24642 is een antwoord op bericht #24636] za, 13 april 2019 19:25 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Griffel is op dit moment afwezig  Griffel
Formula 3

van het herstel na Bahrein.

Op de operationele fout nagelaten, staat Max maar 0.5 SEC van de pole af, met een mega lang recht stuk. Mercedes lijkt nu nipt een beter chassis te hebben, en het laatste beetje extra motor vermogen geeft ze nog het laatste beetje marge in S3. Als Honda & Red-Bull die GP van Spanje Update nailen, voorzie ik echt een MEGA seizoen.
Morgen is er echt van alles mogelijk. Ik zie ferrari terugvallen gedurende de race door het gebrek aan downforce, en zo de banden er te snel aan zullen gaan.
Ik hoop dat Max zijn 'woede' kan kanaliseren zoals bij Mexico van vorig seizoen, dan kunnen we morgen wat gaan beleven. Ik zeg morgen p2 voor Max.
Lekker is dat Gasly naast hem staat om hem te coveren, hoeft die dus niet druk te maken om een agressieve magnussen bijvoorbeeld.
Gasly helaas nog wel 0.8 seconden achter hem, wat gewoon veels te veel is. Hoe lang houden ze het hoofd van Gasly nog boven water? Welke andere opties hebben ze? In mijn optiek niet zo veel.
Je zou kunnen overwegen om Kvyat weer terug te plaatsen in een Red-Bull, is die dan zoveel sneller? Ik denk van niet. Ik voorzie daarom ook geen in-season swap.
Wellicht Albon volgend seizoen, als hij een indrukwekkend seizoen draait, en Gasly blijft stoeien met de RB15 gedurende het seizoen.
Als ik Marko zou zijn, zou ik proberen Hulkenberg los te weken van Renault. Ik zie dit ook nog wel gebeuren.
Sterker nog, ik weet zeker als hij niet zo snel had getekend bij renault, hij nu te bewonderen zou zijn in een Mercedes overal. Soort van pay-back van RIC, en Red-Bull word er veel & veel sterker van. Ik denk dat Hulkenberg er ook nog wel intresse in zou hebben (zeker als renault zo door blijft presteren), laatste fase van zijn carriere in een top-team naast Max. In mijn ogen een heel goed duo zoniet he beste wat je maar kan bedenken. Wat denken jullie? Zou wel weer een mooie aflevering zijn voor Netflix volgend jaar ;)

Wellicht daarom de hint van horner' 'Dat is de kans om het Cyril weer even lastig te maken.'

Oke oke, ik draai nu tever door, of toch niet!!! 1e

Re: Onder de indruk [bericht #24643 is een antwoord op bericht #24642] za, 13 april 2019 19:49 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Hendricus
Karting

Zelfde hier hoor. Ik geloof ook nog steeds in een kampioenschap. Kijkt ook veel leuker. Blijven leven tot de nieuwe updates en dan kijken of we eroverheen kunnen klappen. Ben zo zat van Lewis. Tijd voor tien keer het Wilhelmus op rij. Let's go. Smile

Re: Onder de indruk [bericht #24644 is een antwoord op bericht #24643] za, 13 april 2019 20:19 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Formula 3

Hier nog 1. Ze zitten er al erg goed bij, zullen nog veel verbeteren en moeten gewoon war slordigheidjes er nog uit halen.

Re: Onder de indruk [bericht #24645 is een antwoord op bericht #24644] za, 13 april 2019 20:33 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
GP winner

Ik ben in ieder geval heel erg blij dat ze er hier echt bij zaten, zonde van de qualy maar de pace is er. Bahrein gaf mij de diepe kriebels.

Re: De doos van Pandora... [bericht #24647 is een antwoord op bericht #24635] zo, 14 april 2019 01:03 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Theo is op dit moment afwezig  Theo
Formula 3

Tizz schreef op zo, 14 april 2019 00:40
Ik had het kunnen begrijpen als het om het kampioenschap ging. Maar in dit stadium?
Is dat niet waarom de man al een paar keer wereldkampioen is?

Re: Rosberg over het ontwerp van de Ferrari wagen. [bericht #24648 is een antwoord op bericht #24639] zo, 14 april 2019 01:11 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Theo is op dit moment afwezig  Theo
Formula 3

Wouter schreef op zo, 14 april 2019 03:06
Van het Twitter account van een Ferrari fan:

Citaat:

Zeker interessant! Volgens mij had Newey beweert dat hun concept op korte termijn wel voordeel zou opleveren, maar uiteindelijk voorbij gestreefd worden door het concept van oa Red Bull en Mercedes. Misschien zijn dit de eerste tekenen van die limiet?

Re: Rosberg over het ontwerp van de Ferrari wagen. [bericht #24649 is een antwoord op bericht #24648] zo, 14 april 2019 07:31 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Formula 3

Ik vermoed ook dat ze bij Ferrari helemaal niet zo goed zitten met die voorvleugel. Bij Alfa Romeo lijken ze ook steeds meer terug te vallen tot het 8e team al (voor RP en Williams) terwijl ze bij de wintertests nog tot de grote winnaar van het middenveld werden gebombardeerd. Maar ik kan niet echt zeggen dat ze het beter doen dan vorig seizoen ook al staan ze dankzij Kimi nog 4e...

icon4.gif  Live timing werkt weer! [bericht #24650 is een antwoord op bericht #24261] zo, 14 april 2019 08:08 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Wouter
GP winner

Live timing werkt weer!

https://f1.tfeed.net/live

Re: Live timing werkt weer! [bericht #24651 is een antwoord op bericht #24650] zo, 14 april 2019 08:27 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
DeNak
Formula 3

Bij RBR vertrouwt men op de racepace van Max. Na 8 rondjes rijdt hij al op 8.2 seconden op Hamilton. Het lijkt allemaal op wishfull thinking

Groet,
DeNak

Ferrari... [bericht #24652 is een antwoord op bericht #24651] zo, 14 april 2019 08:42 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Formula 3

Wat maakt ferrari er een puinhoop van zeg...

Tizz.

Re: Ferrari... [bericht #24653 is een antwoord op bericht #24652] zo, 14 april 2019 09:08 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
DeNak
Formula 3

Leclerq is de Sjaak door die rare fratsen

Groet,
DeNak

Dominantie Mercedes [bericht #24654 is een antwoord op bericht #24261] zo, 14 april 2019 09:48 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Jip
GP winner

Denk dat we wel kunnen stellen dat de kans heel groot is dat Hamilton of Bottas kampioen gaat worden. Nu al voor de derde keer op rij een 1-2. Zie Max een van de twee niet verslaan dit jaar, Ferrari heel misschien maar ook die loopt achter. Mercedes is gewoon weer de snelste dit jaar.

Re: Dominantie Mercedes [bericht #24655 is een antwoord op bericht #24654] zo, 14 april 2019 09:50 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Dejavu01 is op dit moment afwezig  Dejavu01
Formula 1

Inderdaad en met 2 vingers in de neus voor mercedes. Maar Max haakt nog lekker aan bij ferrari. Blijft iig 3e in het kampioenschap. En netjes gereden van Gasly.

Re: Dominantie Mercedes [bericht #24656 is een antwoord op bericht #24655] zo, 14 april 2019 09:53 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Formula 3

Mooi dat punt weggesnoept van de rest inderdaad.
Jammer Leclerc de kans gewoon niet krijgt. Lijkt erop dat Ferrari hem daarna expres langer buiten liet om hem 'een lesje te leren'.

[Bijgewerkt op: zo, 14 april 2019 09:53]

Re: Dominantie Mercedes [bericht #24657 is een antwoord op bericht #24655] zo, 14 april 2019 09:54 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
CF230 is op dit moment afwezig  CF230
Karting

Echt rot om te zien... Elke keer dat gejank van die Toto dat ze achterliggen en de underdog zijn Puke Mercedes is in rap tempo de F1 kapot aan het maken...

Re: Dominantie Mercedes [bericht #24658 is een antwoord op bericht #24655] zo, 14 april 2019 09:55 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
sjoegem is op dit moment afwezig  sjoegem
Karting

Het is te hopen dat die Spanje update significante winst oplevert.. Laten we zeggen 0,5 seconde per rond meer dan Mercedes en Ferrari. Reealistisch? niet echt in mijn optiek. Mercedes is duidelijk weer de referentie. Ferrari hobbelt er al hopeloos achteraan en lopen vermoedelijk steeds verder achter door lagere ontwikkelsnelheid. Hopelijk kan RB goed doorontwikkelen en uiteindelijk duidelijk het 2 team worden. Vooralsnog is het mercedes voor en mercedes na.

Re: Dominantie Mercedes [bericht #24659 is een antwoord op bericht #24657] zo, 14 april 2019 09:56 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Formula 3

Of de rest doet zijn huiswerk gewoon niet goed genoeg;)

[Bijgewerkt op: zo, 14 april 2019 09:56]

Re: Dominantie Mercedes [bericht #24660 is een antwoord op bericht #24655] zo, 14 april 2019 09:57 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Formula 3

Het is dat Ferrari er zo'n bende van maakt anders eindingt Max gewoon 5e. Ze zouden er dichterbij zitten maar hij finisht op 27 sec dus ze liggen een halve seconde achter per rondje en ik geloof niet dat Hammi voluit ging. Gasly heeft dringend behoefte aan een flinke portie vaart en knap gefinisht van Albon.

Ik vraag me af of die straf voor Kvyat terecht was. Het zag er naar uit dat Sainz tegen zijn maat op reed, die krijgt daardoor een zwabber, glibbert dan over de kerbs en dan krijgt Kvyat en drive through.

Tizz. Die strateeg van Ferrari zeg... lol lol lol

Re: Dominantie Mercedes [bericht #24661 is een antwoord op bericht #24659] zo, 14 april 2019 09:58 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Jip
GP winner

Dit word gewoon weer net zoals 2018, Red Bull die aan het einde van het jaar het gat naar Ferrari gedicht heeft en Mercedes er met de winst van door gaat.

Re: Dominantie Mercedes [bericht #24662 is een antwoord op bericht #24659] zo, 14 april 2019 10:04 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
CF230 is op dit moment afwezig  CF230
Karting

Mercedes heeft in 2014 de boel al belazerd door die achterlijke V6 hybride-rommel er door te douwen. Pure chantage toen, anders zouden ze eruit stappen als grootste merk. Natuurlijk waren ze al jaren bezig met dat type motor en de rest niet, waardoor de rest mijlenver achterliep (en nog steeds loopt), mede doordat de test- en ontwikkelmogelijkheden gelijktijdig met de invoer van die nieuwe motoren enorm zijn ingeperkt. Met als gevolg nu voor het 6e jaar op rij extreme Mercedes dominantie. Wat mij betreft gaan vanaf nu de b-teams van FER en RBR gebruikt worden om de Mercs zoveel mogelijk dwars te zitten tijdens de kwali en de race.

Re: Dominantie Mercedes [bericht #24663 is een antwoord op bericht #24661] zo, 14 april 2019 10:10 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Formula 1

Jip schreef op zo, 14 april 2019 09:58
Dit word gewoon weer net zoals 2018, Red Bull die aan het einde van het jaar het gat naar Ferrari gedicht heeft en Mercedes er met de winst van door gaat.
Monaco moet het worden voor Max. De records voor de snelste rondes kunnen van nu af aan ook de prullebak in. Gasly gaat dit jaar vaak in niemandsland rijden dus scoren maar.😕

button_forum4.gif  Re: FORMULA 1 2019 HEINEKEN CHINESE GRAND PRIX [bericht #24664 is een antwoord op bericht #24261] zo, 14 april 2019 10:15 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Espresso
Formula 3

Hmm mijn gevoel na Shanghai...

leClerc = Net zo fijn als Ocon Oe-da-lolly
Torpedo = drive
Renault = MGU-K Boink
Mercedes = Net zo eerlijk als Ham en Alo Cool
Alles is geoorloofd om P1 en P2 te houden...
Vettel = haalt nog steeds iedereen links en rechts in in Quali... lol

Re: Dominantie Mercedes [bericht #24665 is een antwoord op bericht #24663] zo, 14 april 2019 10:17 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Hendricus
Karting

Dus eigenlijk is Gasly het geheime wapen van Red Bull om Ferrari en MB niet met dat ene snelste rondje punt er van door te laten gaan. Nu snap ik de keuze voor hem voor het RB stoeltje. Smile

Re: Dominantie Mercedes [bericht #24666 is een antwoord op bericht #24665] zo, 14 april 2019 10:31 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Hendricus
Karting

Ik merk ook op dat de 3 starts van Verstappen in de 3 races die we tot nu toe hebben gehad niet super zijn. Hij verliest geen positie, maar in Australië had hij geluk dat Vettel Leclerc wat van de baan drukt, in Bahrein had hij een slechte start, maar maakt het nog goed met de eerste 2 bochten (moet wel zeggen dat de jongens voor hem aan zijn kant van de baan allen geen goede start hadden, dus kan ook te maken hebben met dat weggedeelte) en hier in China was het weer zo zo. Dan zit je zo'n hele race om een of twee plekken te knokken en heb je geluk dat ze Lecler zo lang achter Bottas aan laten rijden want daar had Max voordeel van stelde zijn 4de plek zeker.

Hoe dan ook, tot significante updates of een baan die de RB echt ligt (Monaco?) zal dit het beeld zijn. Knokken met Ferrari en niet MB. Max haalt er vrijwel het optimale uit (zeker als je kijkt naar Gasly) en er kan in F1 altijd iets gebeuren. Crashes, motoren die het begeven (denk aan Oostenrijk vorig jaar waar 2 MB auto's pech hadden) etc. Als Ferrari nog steeds een kans heeft, dan heeft Max die ook (leuk hoe Max het in ieder geval Vettel teste met die inhaal actie).

Nu kijken wat ze in Spanje voor auto neer gaan zetten.

Re: Dominantie Mercedes [bericht #24667 is een antwoord op bericht #24660] zo, 14 april 2019 10:39 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Wouter
GP winner

Tizz schreef op zo, 14 april 2019 09:57
Het is dat Ferrari er zo'n bende van maakt anders eindingt Max gewoon 5e. Ze zouden er dichterbij zitten maar hij finisht op 27 sec dus ze liggen een halve seconde achter per rondje en ik geloof niet dat Hammi voluit ging. Gasly heeft dringend behoefte aan een flinke portie vaart en knap gefinisht van Albon.

Ik vraag me af of die straf voor Kvyat terecht was. Het zag er naar uit dat Sainz tegen zijn maat op reed, die krijgt daardoor een zwabber, glibbert dan over de kerbs en dan krijgt Kvyat en drive through.

IMO heeft Kvyat hier onterecht de schuld van gekregen, Sainz veroorzaakte het geheel.
En wat Mercedes betreft ben ik niet zo somber.
Honda is met een enorme inhaalslag bezig en RBR gaat nu pas bezig met een goede wagen neer te zetten.
Die 1-2 voor Mercedes zal niet lang meer duren. Hopelijk is de punten achterstand op Mercedes door Max snel te evenaren.
En ehh, Albon terecht DOTD !!

Re: Dominantie Mercedes [bericht #24668 is een antwoord op bericht #24667] zo, 14 april 2019 10:46 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Formula 1

Wouter schreef op zo, 14 april 2019 10:39
Tizz schreef op zo, 14 april 2019 09:57

IMO heeft Kvyat hier onterecht de schuld van gekregen, Sainz veroorzaakte het geheel.
En wat Mercedes betreft ben ik niet zo somber.
Honda is met een enorme inhaalslag bezig en RBR gaat nu pas bezig met een goede wagen neer te zetten.
Die 1-2 voor Mercedes zal niet lang meer duren. Hopelijk is de punten achterstand op Mercedes door Max snel te evenaren.
En ehh, Albon terecht DOTD !!
Gewoon een race incident met Kvyat. De achterbanden mogen nog maar tot 80 graden voor verwarmt worden. Als het dan ook nog een relatief koude GP is dan krijg je dit, inclusief twee spins in de opwarmronde.

Re: Dominantie Mercedes [bericht #24671 is een antwoord op bericht #24667] zo, 14 april 2019 11:06 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
koos is op dit moment afwezig  koos
Karting

Helemaal mee eens Wouter. Vorige race had Ferrari moeten winnen en waren zij dominant. Red Bull en Ferrari hebben zeker nog werk te doen. Maar om na 3 races te zeggen dat Mercedes dominant kampioen gaat worden vind ik te voorbarig.

Re: Dominantie Mercedes [bericht #24673 is een antwoord op bericht #24668] zo, 14 april 2019 11:10 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
GP winner

Hoe zit dat nou, als Max in Monza wordt ingehaald door Bottas moet hij per se 4 wielen van Bottas binnen de witte streep laten (er was daar zelfs nog (groen geverfd) asfalt naast) anders, penalty. Als Max hier Vettel inhaalt en Vettel dan zelf weer in de aanval gaat mogen er zelfs wielen in het gras geduwd worden. Moet Max hem dan laten staan voordat Vettel een penalty krijgt?

Dit was toch ook gewoon forcing a driver off track?

Ik vind het allemaal prima, lekker knokken, alleen hoe zit dat nou?

Re: Dominantie Mercedes [bericht #24674 is een antwoord op bericht #24671] zo, 14 april 2019 11:11 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
GP winner

koos schreef op zo, 14 april 2019 11:06
Helemaal mee eens Wouter. Vorige race had Ferrari moeten winnen en waren zij dominant. Red Bull en Ferrari hebben zeker nog werk te doen. Maar om na 3 races te zeggen dat Mercedes dominant kampioen gaat worden vind ik te voorbarig.
Nou vooruit, wachten we er nog 2.

Het kan misschien nog, maar dat is eerder op hoop dat de plannen uitkomen dan op realiteit gestoeld.

Re: Dominantie Mercedes [bericht #24675 is een antwoord op bericht #24666] zo, 14 april 2019 11:12 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Riempie is op dit moment afwezig  Riempie
Karting

Inmiddels 3 races gereden...de contouren voor dit seizoen tekenen zich verder af. Mercedes wederom dominant, ze verdwijnen alweer langzaam aan de horizon. Ferrari wederom tactisch niet echt sterk, het beste wat ze kunnen is volgen qua strategie. Max maximaliseert en haalt op dit moment het beste uit de auto wat er in zit. Het wordt tijd dat RB het chassis snel weet te verbeteren, wat vroeger altijd hun sterkste punt was. Dit is broodnodig om zicht te houden op het kampioenschap. Ze schieten te kort op zowel Mercedes als Ferrari. Het is dat ze Max in de auto hebben (kijk maar wat Gasly er van bakt in dezelfde auto). Persoonlijk word ik er wat moedeloos van...elk jaar weer positieve woorden en optimisme....met name Marko ziet de zaken toch echt door een te roze bril...de resultaten liegen niet...ze zijn op dit moment wederom het derde team. Zelfs in race pace zijn ze op dit moment derde, vorig jaar was dit beduidend beter. Nee, RB zo gaan we er niet komen...hopelijk heeft Newey nog wat verbeteringen in petto...anders gaat dit jaar voor ons als verstappen fans weer als een nachtkaars uit...dan bedoel ik met name qua kansen op de wereldtitel...het enigste doel wat telt (ook voor Max). Afijn wellicht zie ik het morgen weer wat minder somber...aan Max zal het in ieder geval niet liggen ! Go Max hupmax

Mee eens... [bericht #24678 is een antwoord op bericht #24674] zo, 14 april 2019 11:30 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Formula 3

Helemaal mee eens. Voorlopig hebben ze niet de downforce om het vermogen effektief
op het asfalt te krijgen. Ik begrijp echt niet dat dat elk jaar weer gebeurt.

Tizz.

Re: Dominantie Mercedes [bericht #24679 is een antwoord op bericht #24675] zo, 14 april 2019 11:39 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
maxtrash is op dit moment afwezig  maxtrash
Formula 3

Riempie schreef op zo, 14 april 2019 11:12
Inmiddels 3 races gereden...de contouren voor dit seizoen tekenen zich verder af. Mercedes wederom dominant, ze verdwijnen alweer langzaam aan de horizon. Ferrari wederom tactisch niet echt sterk, het beste wat ze kunnen is volgen qua strategie. Max maximaliseert en haalt op dit moment het beste uit de auto wat er in zit. Het wordt tijd dat RB het chassis snel weet te verbeteren, wat vroeger altijd hun sterkste punt was. Dit is broodnodig om zicht te houden op het kampioenschap. Ze schieten te kort op zowel Mercedes als Ferrari. Het is dat ze Max in de auto hebben (kijk maar wat Gasly er van bakt in dezelfde auto). Persoonlijk word ik er wat moedeloos van...elk jaar weer positieve woorden en optimisme....met name Marko ziet de zaken toch echt door een te roze bril...de resultaten liegen niet...ze zijn op dit moment wederom het derde team. Zelfs in race pace zijn ze op dit moment derde, vorig jaar was dit beduidend beter. Nee, RB zo gaan we er niet komen...hopelijk heeft Newey nog wat verbeteringen in petto...anders gaat dit jaar voor ons als verstappen fans weer als een nachtkaars uit...dan bedoel ik met name qua kansen op de wereldtitel...het enigste doel wat telt (ook voor Max). Afijn wellicht zie ik het morgen weer wat minder somber...aan Max zal het in ieder geval niet liggen ! Go Max hupmax
Inderdaad. Vorig jaar won Ricciardo hier en konden de Red Bulls vechten op de baan met Mercedes en Ferrari. Max werd 4e, let wel een plaats hoger dan vandaag, terwijl hij spinde met Vettel. Ze hebben gewoon de snelheid totaal niet en liggen beduidend achter qua chassis. Extreem saaie race verder. Waardeloos, hopelijk volgende keer beter.

Re: Dominantie Mercedes [bericht #24680 is een antwoord op bericht #24674] zo, 14 april 2019 11:42 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Jip
GP winner

Sieper schreef op zo, 14 april 2019 11:11
koos schreef op zo, 14 april 2019 11:06
Nou vooruit, wachten we er nog 2.

Het kan misschien nog, maar dat is eerder op hoop dat de plannen uitkomen dan op realiteit gestoeld.
Precies.

Re: Dominantie Mercedes [bericht #24681 is een antwoord op bericht #24675] zo, 14 april 2019 11:45 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Formula 1

Riempie schreef op zo, 14 april 2019 11:12
Zoals voorspeld door Max. Marko is een p.r. praatpaal. Elke uitspraak van Marko haal je eerst door een zeef. Of geloof jij ook de reclame van RB dat je echt vleugels krijgt na het nuttigen van een paar blikjes? Het enigste wat vleugels krijgt is je suikerspiegel in je bloed🤪

Re: Dominantie Mercedes [bericht #24682 is een antwoord op bericht #24679] zo, 14 april 2019 11:47 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
SpeeDirk is op dit moment afwezig  SpeeDirk
Formula 3

Maar de Honda blijft heel en de Renault van de Hulk gaf al rap de geest... sleep

Formule 1 liefhebber, fan van Max en jarenlang van Jos

Re: Dominantie Mercedes [bericht #24683 is een antwoord op bericht #24682] zo, 14 april 2019 12:00 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Karting

Is er al bekend wat de uitval van Kvyat heeft veroorzaakt dan?

Re: Dominantie Mercedes [bericht #24685 is een antwoord op bericht #24683] zo, 14 april 2019 13:03 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Karting

Franz Tost over Kvyat:

Daniil's race was unfortunately not as successful, he had a crash on the first lap after being hit from behind which destabilised the car. At the same time, Norris returned to the track after going wide and hit Daniil's front left-hand side of the car. In my opinion, Daniil couldn't do anything different, nevertheless the Stewards decided to give him a drive through penalty. Later in the race when Daniil made his pit stop, we detected damage on the front nose probably caused by his lap one incident. We made another stop to change the front wing which put him a lap down, therefore we decided to retire the car to save engine mileage. This was disappointing because Daniil's lap times were very competitive and I'm convinced he could have scored points today."

https://scuderiatororosso.redbull.com/en/chinese-grand-prix- 2019/

Re: Dominantie Mercedes [bericht #24686 is een antwoord op bericht #24685] zo, 14 april 2019 13:10 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
GP winner

Vorig jaar waren ze overigens helemaal niet dichterbij. Toen was de qualy gap 0,7, nu 0,5 en zonder de Vettel shenenigans had het ook nog wel 0,3 kunnen zijn, of zelfs 0,2.

Toegegeven de Honda lijkt vooral in de qualy wat meer oomph te geven, in de race lijken de Renault PUs wel aardig mee te komen. Maar die hebben al heel wat mgu-k s opgerookt.

Vorig jaar hadden ze hier gewoon een enorme mazzel met die VSC. Gratis nieuwe bandjes.

Als het écht zo is dat het chassis een semi misser was en ze hebben nog ideeen dan kan het nog écht. Ik geloof niet dat het chassis nou zon misser is maar OK.

Over Kvyat. [bericht #24688 is een antwoord op bericht #24685] zo, 14 april 2019 14:16 Naar vorige berichtNaar vorige bericht
Wouter
GP winner

koos schreef op zo, 14 april 2019 13:03
Franz Tost over Kvyat:

Daniil's race was unfortunately not as successful, he had a crash on the first lap after being hit from behind which destabilised the car. At the same time, Norris returned to the track after going wide and hit Daniil's front left-hand side of the car. In my opinion, Daniil couldn't do anything different, nevertheless the Stewards decided to give him a drive through penalty. Later in the race when Daniil made his pit stop, we detected damage on the front nose probably caused by his lap one incident. We made another stop to change the front wing which put him a lap down, therefore we decided to retire the car to save engine mileage. This was disappointing because Daniil's lap times were very competitive and I'm convinced he could have scored points today."

https://scuderiatororosso.redbull.com/en/chinese-grand-prix- 2019/

Het heeft weinig nut meer, maar ik zou zeer zeker een protest indienen! Zo'n zware straf en geheel onterecht imo.
Sainz speelt weer eens de vermoorde onschuld.

Lees net dit:

Citaat:
Aan de andere kant staat Carlos Sainz, die het totaal niet eens is met Kvyat. "Het is de eerste ronde, alles kan gebeuren. Maar waarom zou je er zo vol voor gaan, er zijn nog 55 rondjes te gaan", zegt hij tegen Sky Sport, om daarna nog een sneer aan Kvyat uit te delen. "Kijk naar zijn teamgenoot, die vanuit de pits naar de tiende plek rijdt", doelt hij op Alexander Albon. "Het is een lange race, je hoeft dit niet te doen in de eerste ronde. Je moet geduldig zijn."

Tussen beide vuren in stond Lando Norris, die in tegenstelling tot de kemphanen vrij kalm reageert tegenover Sky Sport. "Ik heb het achteraf pas bekeken, nadat ik gestopt was. Zij raakten elkaar eerst en daarna mij, maar het leek mij een race-incident. Het is jammer, want de potentie was er."

[Bijgewerkt op: zo, 14 april 2019 14:22]

Vorige onderwerp: FORMULA 1 2019 GULF AIR BAHRAIN GRAND PRIX
Volgende onderwerp: FORMULA 1 2019 AZERBAIJAN GRAND PRIX
Naar forum gaan: