Verstappen forum
forum.verstappen.nl

Startpagina » Verstappen » Max & Jos Verstappen » FORMULA 1 2019 HEINEKEN CHINESE GRAND PRIX (12-14 April)
F1.gif  FORMULA 1 2019 HEINEKEN CHINESE GRAND PRIX [bericht #24261] wo, 03 april 2019 19:58 Naar volgende bericht
Jip
Berichten: 1110
Geregistreerd: maart 2017
GP winner

FORMULA 1 2019 HEINEKEN CHINESE GRAND PRIX
Shanghai International Circuit - 12 tot 14 April

https://imagesvc.timeincapp.com/v3/fan/image?url=https://beyondtheflag.com/wp-content/uploads/getty-images/2018/04/946407534-f1-grand-prix-of-china.jpg.jpg&c=sc&w=3200&h=2032
https://i.ytimg.com/vi/uiub1DnUnkg/maxresdefault.jpg
https://www.thenational.ae/image/policy:1.721811:1523808340/759440-01-02.jpg?f=16x9&w=1200&$p$f$w=b0f25b4

Na een knotsgekke race in Bahrein zitten we over 1 week in China voor ronde 3 van het FIA F1 wereldkampioenschap in 2019. Formule 1 reist af naar het Shanghai International Circuit voor de 1000ste race in Formule 1. Sinds de oprichting in 1950 is het nu tijd voor race nummer 1000, een groot mijlpaal met nog veel meer te komen in de toekomst. Het is voor de 16e keer dat de GP van China word gehouden in de Formule 1 en alle keren ook op het Shanghai International Circuit. Lewis Hamilton heeft al 5 keer gewonnen op dit circuit, en is daarmee ook de coureur met de meeste overwinningen in China. Max kon vorig jaar ook een overwinning hebben, maar toen ging zijn teamgenoot er van door. Na een meester strategie van Red Bull om beide coureurs onder een safety car te pitten, als enige van de top drie, kwam Max in een positie om de race te winnen. Toch kwam die in een aanvaring met Lewis Hamilton en raakte van de baan af, waardoor die een paar plekken verloor en Daniel Ricciardo er van door ging. Ook kwam Max in contact met Vettel, wat ook leidde tot veel commotie. Gaat het dit weekend dan wel gebeuren, of gaat Hamilton er voor de zesde keer met de winst van door?

Circuit Informatie
Het door Hermann Tilke ontworpen Shanghai International Circuit organiseert sinds 2004 de Grand Prix van China. Het circuit heeft een imposant pitcomplex en hoofdtribune bij start/finish. Met haar lange rechte stukken, langzame hairpins en snelle doordraaiers is het circuit erg zwaar voor de banden en de remmen.

https://pbs.twimg.com/media/DabfqUGWsAEWMD3.jpg

- Ronde Lengte: 5.451 km
- Race Laps: 56
- Race Lengte: 305.066 km
- Lap Record: 1:32.238 (Michael Schumacher, 2004)
- 2018 Pole Position: 1:31.095 (Sebastian Vettel)
- 2018 Snelste Ronde: 1:35.785 (Daniel Ricciardo, lap 55)
- Pole Position: Linker kant van de grid
- Baan Volgorde: Met de klok mee
- Snelste Bocht: 240 km/h (bocht 13)
- Langzaamste Bocht: 75 km/h (bocht 14)
- Maximum snelheid: 340 km/h
- DRS Zones: Start/finish en rechte stuk voor bocht 14
- Baan hoogte: 13-21 MSL
- Afstand grid tot bocht 1: 380m
- Full throttle: 55%
- Gear Changes: 51 per lap
- Safety car: 45% kans

https://social.f1experiences.com/hs-fs/hubfs/aerial%20view%20shanghai%20international%20circuit.jpg?width=1200&name=aerial%20view%20shanghai%20international%20circuit.jpg

Race Weekend - Tijden in Nederland
Het word weer een weekendje opstaan, alle sessies worden vroeg in de ochtend gereden:

https://i.gyazo.com/59014521abff25071c536513dc899026.png

Race Weekend - Bandenkeuze
Pirelli kiest bij deze Grand Prix voor de C2 (hard), C3 (medium) en C4 (soft) band:

https://i.gyazo.com/e26232df52c4df74ea16de9f82b4bd1f.png

Dit jaar zijn er nieuwe regels op het gebied van de banden. Vanaf nu worden elke race alleen gebruikt maakt van een rode band (soft), gele band (medium) en wit (hard). Wel is er elke race onderscheid tussen 5 verschillende banden, C1 (de hardste) tot C5 (de zachtste).

https://pbs.twimg.com/media/D3JkDi9UYAAoHp-?format=jpg&name=4096x4096

Veel verschil tussen de top teams. Max en Bottas rijden allebei met dezelfde banden: 2 hard, 3 medium en 8 soft. Gasly en Vettel kiezen allebei 2 hard, 4 medium en 7 soft. Leclerc kiest voor voor maar 1 hard, 5 medium en 7 soft. Hamilton kiest ook voor maar 1 hard, maar kiest daarnaast voor 4 medium en ook 8 soft. McLaren gaat voluit met hun coureurs, ze hebben allebei 9 soft banden.

Drivers World Championship (Ronde 2/21)

https://pbs.twimg.com/media/D3BftpkX4AAQK0W?format=jpg&name=large

Bottas leid op dit moment het WK, maar met een hele kleine marge op zijn teamgenoot Lewis Hamilton. Zijn snelle ronde in Melbourne maakt nu nog het verschil van 1 puntje. Max staat op dit moment derde in het klassement met 27 punten, een mooie plaats als je kijkt naar de pace van de RB15 en de plek waar Max vorig jaar stond rond dit punt: 10e met 8 punten, toch nog een verbetering. Leclerc staat daar wel heel dicht achter, ook tussen hun is het verschil 1 punt. Vettel heeft op het moment 22 punten. Raikkonen is op het moment best of the rest met 10 punten. Gasly heeft nog net de top 10 gehaald, hij staat op plek 10 met 4 punten.

Constructors' World Championship (Ronde 2/21)

https://pbs.twimg.com/media/D3ApMJ9WkAMyKe2?format=jpg&name=large

Mercedes is op dit moment de leider in het WK, met een hele grote marge op Ferrari. 87 punten heeft het team, met een voorsprong van 39 punten op Ferrari. Red Bull is op het moment nog het derde team, maar volgt van dichtbij met 31 punten. Alfa Romeo is nu het best of the rest team. Williams heeft als enige team 0 punten en staat daarom laatste, wat zoals het er nu uitziet ook zo blijft. Voor de rest hebben alle teams punten gescoord, en dat al na 2 races, laat zien hoe dicht het midfield dit jaar is.

Technisch overzicht en rijders informatie

https://i.gyazo.com/f38ccd7494cec9fd53f1f784712a271d.png

Kwalificatie van 2018

https://i.redd.it/m62vhs8zqtr01.jpg

Race van 2018

https://i.imgur.com/sUEZVEN.jpg

[Bijgewerkt op: zo, 14 april 2019 10:54] door moderator

Dit bericht aan een moderator rapporteren

 
Re: FORMULA 1 2019 HEINEKEN CHINESE GRAND PRIX [bericht #24266 is een antwoord op bericht #24261] wo, 03 april 2019 20:18 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Wet! is op dit moment afwezig  Wet!
Berichten: 461
Geregistreerd: maart 2017
Formula 3

Bedankt Jip, het ziet er weer perfect uit! Wat een bult van info weet je altijd te combineren! Yay Yay

Let it rain, rain, rain!!
 
Re: FORMULA 1 2019 HEINEKEN CHINESE GRAND PRIX [bericht #24270 is een antwoord op bericht #24261] wo, 03 april 2019 20:52 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Mark is op dit moment afwezig  Mark
Berichten: 204
Geregistreerd: mei 2017
Formula 3

Top OP weer, bedankt!

Nog veel vraagtekens over de verhoudingen, dat is altijd leuk. Ik schat dat Ferrari haar best mogelijke pace in Bahrain had en Mercedes in Australië waarmee Ferrari 1-2 tienden voor Mercedes ligt. Ik zie Hamilton als dikke favoriet nu dus vanuit WK perspectief liever Ferrari dan Mercedes dat punten pakt.

Wat RBR kan is een beetje de vraag. Ik hoop dat ze met goede setup misschien een tiende achter Mercedes zitten en dan is er veel haalbaar rest vh seizoen.

Voor deze race vooral opvallend dat Leclerc maar liefst 5x de C3 heeft..

En weet je misschien waar de strafpunten van Max vandaan komen?

2 uit China met Vettel?
1 uit Monza met Bottas?
1 uit Rusland met kwali onder geel?
1 uit Japan met Raikkonen?

Mis ik iets of kloppen de aantallen niet?
 
Re: FORMULA 1 2019 HEINEKEN CHINESE GRAND PRIX [bericht #24273 is een antwoord op bericht #24270] wo, 03 april 2019 21:26 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Jip
Berichten: 1110
Geregistreerd: maart 2017
GP winner

Mark schreef op wo, 03 april 2019 20:52
En weet je misschien waar de strafpunten van Max vandaan komen?

2 uit China met Vettel?
1 uit Monza met Bottas?
1 uit Rusland met kwali onder geel?
1 uit Japan met Raikkonen?

Mis ik iets of kloppen de aantallen niet?
2 uit China
2 uit Monza
2 uit Rusland
1 uit Japan

In totaal dus 7.

Je hebt de goede races alleen verkeerde aantallen Smile
 
Re: FORMULA 1 2019 HEINEKEN CHINESE GRAND PRIX [bericht #24275 is een antwoord op bericht #24273] wo, 03 april 2019 22:48 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Mark is op dit moment afwezig  Mark
Berichten: 204
Geregistreerd: mei 2017
Formula 3

Die 2 uit Rusland waren dan wel erg zonde gezien ze toch achteraan moesten starten.

Maar na China gaat voorlopig dus niks meer weg, dus hopelijk krijgt hij voorlopig geen puntjes erbij. Toch fijner om wat verder van die grens weg te blijven
 
Is het wellicht slim om nu al een motor te wisselen? [bericht #24283 is een antwoord op bericht #24261] do, 04 april 2019 11:50 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Dejavu01 is op dit moment afwezig  Dejavu01
Berichten: 550
Geregistreerd: maart 2017
Formula 1

Er komen twee circuits aan met lange rechte stukken (china en beku). Honda heeft met een nieuwere versie (met mogelijk meer vermogen?) geexperimenteerd. Is het wellicht slim om nu deze versie in te zetten en de 1e versie te bewaren voor circuits als monaco?
 
Re: Is het wellicht slim om nu al een motor te wisselen? [bericht #24288 is een antwoord op bericht #24283] do, 04 april 2019 12:49 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
koos is op dit moment afwezig  koos
Berichten: 65
Geregistreerd: juli 2017
Karting

Ik denk dat het afhankelijk is van hoe groot het vermogensverschil is, wat er op korte termijn aan vermogenswinst nog aan zit te komen en of de auto zelf (chassis) al beter gaat presteren. Anders heeft het in mijn ogen geen zin. Ik persoonlijk zou de GP van Spanje wel een mooi moment vinden om de nieuwe motor erin te gooien.
 
Re: FORMULA 1 2019 HEINEKEN CHINESE GRAND PRIX [bericht #24289 is een antwoord op bericht #24266] do, 04 april 2019 13:00 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
SpeeDirk is op dit moment afwezig  SpeeDirk
Berichten: 291
Geregistreerd: maart 2017
Formula 3

@Jip, altijd weer interessante info en lees het altijd met veel plezier en interesse! Coffee Yay

Formule 1 liefhebber, fan van Max en jarenlang van Jos
 
Re: FORMULA 1 2019 HEINEKEN CHINESE GRAND PRIX [bericht #24304 is een antwoord op bericht #24289] do, 04 april 2019 19:46 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Roelof is op dit moment afwezig  Roelof
Berichten: 439
Geregistreerd: maart 2017
Formula 3

Max staat na 2 races aan de leiding

https://www.autobahn.eu/12909/officiele-formule-1-jurypanel- ziet-max-verstappen-als-beste-f1-coureur-van-2019-tot-nu-toe /
 
Leclerc zelfde motor in China [bericht #24310 is een antwoord op bericht #24261] do, 04 april 2019 23:22 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Nickela is op dit moment afwezig  Nickela
Berichten: 101
Geregistreerd: maart 2017
Formula 3

Ferrari heeft naar eigen de motor van Leclerc schijnbaar kunnen repareren, want ze gaan dezelfde motor gebruiken.

Ze blijven hun cylinder verhaal volhouden, al wordt er ook gezegd dat er ook hybride problemen waren (door die falende cylinder).

Wie kan mij uitleggen waarom ze, uit voorzorg, geen nieuwe ICU gaan steken ? Zo' n motor lijdt toch onder zo'n enorme onbalans waarbij 5 cylinders wel en eentje het niet doet ? Nu is er opeens niets meer aan de hand.
Ik snap t niet

[Bijgewerkt op: do, 04 april 2019 23:23]

Dit bericht aan een moderator rapporteren

 
Re: Leclerc zelfde motor in China [bericht #24315 is een antwoord op bericht #24310] vr, 05 april 2019 09:53 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Espresso
Berichten: 217
Geregistreerd: maart 2017
Formula 3

Niks te repareren...motor werd gecontroleerd.
Uitvallende cylinder en MGU klopt, oorzaak lag ergens anders...

Waarom zijn LeClerc en Ferrari zo stil denk je?
Die zijn allang blij dat iedereen het zo zielig vindt voor LeClerc en Ferrari.
Maar geheid dat ze intern de hand in eigen boezem steken.

De radiouitwisseling met LeClerc liet al duidelijk blijken dat ze wisten dat ze te weinig brandstof hadden om de finish te halen. LeClerc mag Renault wel heel heel erg bedanken voor zijn podiumplek, hij wist zelfs tot de Parc Fermé te rijden.

Oorzaak probleem: LeClerc's rijstijl kost teveel benzine.

Gevolg: De benzine was nagenoeg op. LeClerc zou nooit van zijn leven als 1ste kunnen eindigen of wellicht de finishlijn kunnen halen zonder de safetycar. En zonder de safetycar was hij stilgevallen of uit de top 3 weggevallen.
Zijn engineer zij (voor de safetycar) dat hij als hij zo doorreed de finish niet zou halen. Die waren al bezig met het volgende om brandstof te besparen:

1. Brandstof nagenoeg op (bladder leeg)

2. Onnodige brandstof verbruikers worden (schijnbaar automatisch) uitgeschakeld.
De motor verbrandt extra brandstof om het elektrisch systeem te voeden door bijvoorbeeld meer toeren te draaien.
Wordt dit uitgeschakeld, wordt het elektrisch systeem niet meer optimaal gevoed....geen werkende MGU-H/MGU-K meer

3. LeClerc moest van zijn engineer extreem liften & coasten aan het einde van de rechte stukken om brandstof te besparen. (Hij hoopte nog op een top drie... en die wens kwam uit...full course yellow, inclusief 2 gele renault pylons......)

4. Motorinstelling wordt gewijzigd. Mengsel wordt armer.
Cylindertemperatuur wordt hoger gehouden om een armer mengsel beter te verbranden.
Armer mengsel wordt met een hogere cylinderdruk ontstoken voor een betere explosie.

5. Motorinstelling wordt gewijzigd. Oliedruk wordt verhoogd.
Veronderstelling dat hiermee 'olie lekt' in de cylinder wat de verbranding helpt.


Dus even met beide beentjes op de grond. Wellicht dat er een cylinder zo nu en dan eventjes uitviel...omdat er niet veel meer brandstof over.

Motor, MGU-K of MGU-H waren helemaal niet stuk.
Met te weinig brandstof zijn de instellingen echter zo gewijzigd dat de motor zwaarder belast is dan wenselijk. Een controle van de motor was dan ook zeer wenselijk voor Ferrari.

[Bijgewerkt op: vr, 05 april 2019 09:56]

Dit bericht aan een moderator rapporteren

 
Re: Leclerc zelfde motor in China [bericht #24321 is een antwoord op bericht #24315] vr, 05 april 2019 10:58 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
MiGi is op dit moment afwezig  MiGi
Berichten: 75
Geregistreerd: maart 2017
Karting

Wordt tijd voor een like knop, kan me helemaal vinden in jou uitleg Espresso!
 
Re: Leclerc zelfde motor in China [bericht #24323 is een antwoord op bericht #24315] vr, 05 april 2019 11:15 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Wouter
Berichten: 2438
Geregistreerd: maart 2017
GP winner

Espresso schreef op vr, 05 april 2019 09:53
Niks te repareren...motor werd gecontroleerd.
Uitvallende cylinder en MGU klopt, oorzaak lag ergens anders...

Waarom zijn LeClerc en Ferrari zo stil denk je?
Die zijn allang blij dat iedereen het zo zielig vindt voor LeClerc en Ferrari.

Oorzaak probleem: LeClerc's rijstijl kost teveel benzine.

Kan me helemaal vinden in jouw betoog Espresso, klinkt heel aannemelijk.
 
Re: Leclerc zelfde motor in China [bericht #24324 is een antwoord op bericht #24315] vr, 05 april 2019 12:07 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Frontwinger is op dit moment afwezig  Frontwinger
Berichten: 201
Geregistreerd: maart 2017
Formula 3

Interessant, Espresso...heel interessant... Voor wie de boordradio van LEC (vanaf de "motortroubles") zelf wil beluisteren...


&t=


Attack the post, not the poster...
 
Re: Leclerc zelfde motor in China [bericht #24326 is een antwoord op bericht #24324] vr, 05 april 2019 12:55 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Sieper is op dit moment afwezig  Sieper
Berichten: 2006
Geregistreerd: juli 2017
GP winner

Bedankt Espresso!! goed verhaal en zelfs als het al niet zou kloppen (ik denk dat het juist is) is het leerzaam. Ik vond het al zo gek dat Leclerc zo veel meer snelheid had dan alle andere toppers (die ook echt wel een potje kunnen sturen). Ik dacht aan een andere (relatief "perfecte" set-up) maar als ik het zo bekijk gebruitk hij zelfs dus teveel benzine en waren het geen motor problemen maar eenvoudig het gevolg van zijn te gulzige rijstijl waardoor de electrische systemen niet meer gebruitk konden worden en de motor te schraal/heet moest gaan lopen. Dat zou betekenen dat hij in volgende races niet meer deze super pace aan kan houden.
 
Re: Leclerc zelfde motor in China [bericht #24328 is een antwoord op bericht #24315] vr, 05 april 2019 13:23 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Gummibrösel is op dit moment afwezig  Gummibrösel
Berichten: 7
Geregistreerd: maart 2017
Karting

Espresso schreef op vr, 05 april 2019 09:53
Niks te repareren...motor werd gecontroleerd.
Uitvallende cylinder en MGU klopt, oorzaak lag ergens anders...

De radiouitwisseling met LeClerc liet al duidelijk blijken dat ze wisten dat ze te weinig brandstof hadden om de finish te halen. LeClerc mag Renault wel heel heel erg bedanken voor zijn podiumplek, hij wist zelfs tot de Parc Fermé te rijden.

Oorzaak probleem: LeClerc's rijstijl kost teveel benzine.

Gevolg: De benzine was nagenoeg op. LeClerc zou nooit van zijn leven als 1ste kunnen eindigen of wellicht de finishlijn kunnen halen zonder de safetycar. En zonder de safetycar was hij stilgevallen of uit de top 3 weggevallen.


Lijkt me sterk. Ze houden gedurende de hele race alles in de gaten en dan zou 10 ronden voor het eind de benzine zo ver op zijn dat de auto begint te stotteren (nog leger dan bij de kwalificatie?). Dan was er al lang eerder ingegrepen. Als de motor 10 ronden voor het eind al benzinepickupproblemen krijgt dan hou je het nooit uit tot het einde. Zelfs niet met 10 ronden safety car.

Ik denk dat de auto juist meer benzine ging gebruiken doordat er iets mis was met de motor (uitval cilinder of iets in het elektrische systeem). Daardoor begon er een brandstoftekort te ontstaan.
 
Re: Leclerc zelfde motor in China [bericht #24331 is een antwoord op bericht #24328] vr, 05 april 2019 15:43 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Neo33 is op dit moment afwezig  Neo33
Berichten: 288
Geregistreerd: maart 2017
Formula 3

Gummibrösel schreef op vr, 05 april 2019 13:23
Espresso schreef op vr, 05 april 2019 09:53
Niks te repareren...motor werd gecontroleerd.
Uitvallende cylinder en MGU klopt, oorzaak lag ergens anders...

De radiouitwisseling met LeClerc liet al duidelijk blijken dat ze wisten dat ze te weinig brandstof hadden om de finish te halen. LeClerc mag Renault wel heel heel erg bedanken voor zijn podiumplek, hij wist zelfs tot de Parc Fermé te rijden.

Oorzaak probleem: LeClerc's rijstijl kost teveel benzine.

Gevolg: De benzine was nagenoeg op. LeClerc zou nooit van zijn leven als 1ste kunnen eindigen of wellicht de finishlijn kunnen halen zonder de safetycar. En zonder de safetycar was hij stilgevallen of uit de top 3 weggevallen.

Lijkt me sterk. Ze houden gedurende de hele race alles in de gaten en dan zou 10 ronden voor het eind de benzine zo ver op zijn dat de auto begint te stotteren (nog leger dan bij de kwalificatie?). Dan was er al lang eerder ingegrepen. Als de motor 10 ronden voor het eind al benzinepickupproblemen krijgt dan hou je het nooit uit tot het einde. Zelfs niet met 10 ronden safety car.

Ik denk dat de auto juist meer benzine ging gebruiken doordat er iets mis was met de motor (uitval cilinder of iets in het elektrische systeem). Daardoor begon er een brandstoftekort te ontstaan.
Geen MGU-H betekent een minder opgeladen batterij betekent minder of niet gebruik kunnen maken van de 160pk door de electro motor wat weer betekent dat je door de lagere topsnelheid veel langer op het rechte stuk rijd. Doordat je langer op het rechte stuk rijd verbruik je weer meer brandstof!.

Hij verloor de 160pk van de electro motor doordat de batterij niet of niet voldoende meer werd opgeladen en op een baan met 4 lange rechte stukken is dit funest. Dat hij na het ontstaan van het probleem misschien een te zware voet heeft gehad zou best kunnen, maar de werkelijke oorzaak ligt anders.

Enigste wat voor mij niet strookt is het cilinder verhaal. Zie de telemtrie gegevens van 2 ronden waarin een vergelijk wordt gemaakt tussen een rondje waar hij het probleem niet had. Als hij een cilinder had gemist dan had hij ook een afvlakkende curve moeten hebben in de accleratie tussen 0 en 200 km/h. De electro motor wordt pas rond de 150 tot 200kmh bijgeschakeld beetje afhankelijk van mapping en per team dit voor een push over het rechte stuk.

De verbrandings motor deed het normaal en ook als er wel een cilinder had gemist dan had je dit in het geluid moeten horen. Dat cilinder verhaal is wat mij betreft een BS verhaal, alleen snap ik niet waarom ze dit zeggen. Ze hadden ook gewoon kunnen zeggen dat ze de MGU-H kwijt waren waardoor ze in de problemen kwamen. Dus nee dit cilinder verhaal is vreemd. De radio transmissie is overduidelijk waarbij de race engineer zegt >> "We lost H-Recovery".

Ik denk dat Ferrari iets verkloot heeft waardoor dit probleem is ontstaan, ze gaan de motor gewoon weer gebruiken in China. Dit doet me denken aan de misère bij Renault, je weet wel een losgeschoten kabeltje of aansluiting etc. You name it, dit zou zo maar het geval kunnen zijn.

https://1.bp.blogspot.com/-ZSgnkXjpI-E/XKM4Li3myOI/AAAAAAAAHSM/WN1jFmObEncRgmI7gB_f0Zadurh_1zTVwCLcBGAs/s1600/LEC%2Brace.png


 
Re: Leclerc zelfde motor in China [bericht #24334 is een antwoord op bericht #24331] vr, 05 april 2019 16:46 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Nickela is op dit moment afwezig  Nickela
Berichten: 101
Geregistreerd: maart 2017
Formula 3

Kijk, dit bedoel ik.

Hier kan ik me bij aansluiten. Vraag blijft inderdaad alleen: Waarom dat cylinder verhaal ??


Mijn insteek was dat ze iets willen verbloemen waar ze geen aandacht op willen hebben. Jouw insteek is een oorzaak waarvoor ze zich zouden moeten schamen omdat het knullig overkomt. Correct ?

 
Re: Leclerc zelfde motor in China [bericht #24337 is een antwoord op bericht #24331] vr, 05 april 2019 17:06 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Espresso
Berichten: 217
Geregistreerd: maart 2017
Formula 3

De diagrammen laten allemaal de gevolgen zien en het gepraat eromheen gaat over de gevolgproblemen.
Uitvallende MGU-H, verstoorde brandstofinjectie en ontbranding.

De essentie is de oorzaak en waar beginnen de problemen mee? brandstoftekort.

Een MGU-H opladen kost brandstof (meer dan zonder MGU-H doorrijden). Turbodruk valt trouwens ook uit, met MGU-H oplaadproblemen tot gevolg. Brandstofinjectie stottert, cylinders vallen uit....en ga zo maar door.

Brandstofinjectie werkt nu eenmaal niet meer zo goed meer als je 'schuim & vuiligheid' opzuigt.

Het cylinderverhaal klopt dus, maar is een gevolg. Problemen met de brandstofinspuiting en ontbranding. In de vliegerij moet je bij een extreme belasting ook de motor laten inspecteren voordat je weer de lucht in mag.... In de F1 houden ze er strengere maatstaven op na.

LeClerc rijdt nu eenmaal aggressiever dan Hamilton. Remt later en harder en trapt eerder en sneller op het gaspedaal.
Hamilton, remt iets gecontroleerder zodat hij met een hogere snelheid 'door de bochten swingt' en geeft net iets rustiger gas.
Die rijdt al bewust 'fuel saving' met maximale snelheid.

Check het gesprek maar vanaf 3:03
Zijn engineers zijn alleen maar bezig met damage control en LeClerc met net genoeg brandstof naar de eindstreep te brengen.
Verstappen was 6,5 secondes achter hem toen de gele vlaggen begonnen te vallen.


Zo vanaf 3:03: Zijn we okay met de benzine...NEE..niet okay met de benzine
https://www.youtube.com/v/tujK_qFRQFk"

P.S vergelijk het maar met je eigen auto en de impact van brandstofverbruik, snelheid en rijstijl....160-180 rijden op de snelweg of 100 rijden...

[Bijgewerkt op: vr, 05 april 2019 17:15]

Dit bericht aan een moderator rapporteren

 
Nieuwe verklaring Ferrari ... Kortsluiting in het injectiesysteem [bericht #24338 is een antwoord op bericht #24337] vr, 05 april 2019 17:21 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
bacodraak
Berichten: 856
Geregistreerd: maart 2017
Formula 1

Citaat:
Following the race, the Scuderia Ferrari Mission Winnow technicians and engineers traced the fault on the car to a short circuit within an injection system control unit. This type of problem had never been seen before on the component in question.
https://formula1.ferrari.com/en/2019-bahrain-grand-prix-char les-slowed-by-short-circuit/


Honda power !!!
 
Re: Leclerc zelfde motor in China [bericht #24349 is een antwoord op bericht #24326] vr, 05 april 2019 23:22 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Edmund Husserl is op dit moment afwezig  Edmund Husserl
Berichten: 32
Geregistreerd: maart 2017
Karting

Maar eigenlijk willen we toch gewoon dat die gasten zo hard mogelijk rijden? Dat "sparend" rijden, daar moeten ze eens iets aan doen. Nu moet Charles aan de ketting, zonde, da's toch eigenlijk een brevet van armoede imo.
 
Re: Leclerc zelfde motor in China [bericht #24351 is een antwoord op bericht #24349] za, 06 april 2019 09:33 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
mk10 is op dit moment afwezig  mk10
Berichten: 136
Geregistreerd: maart 2017
Formula 3


Ik heb een groot vermoeden dat RB icm Honda tot en met de GP van Canada heeft om te laten zien wat de potentie is voor het resterende seizoen.
Als dit dus niet van een dusdanig niveau is om richting het einde van het huidige seizoen naar dominantie over te gaan is het exit kamp Verstappen.
Mercedes heeft hoogstwaarschijnlijk zijn toezegging al gedaan om het stoeltje van Bottas vrij te maken.

Max heeft (vermoed ik) een clausule dat hij weg mag na seizoen 2019 als hij niet in de top 3 eindigt bij de coureurs.
Vandaar de berichtgeving van Marko dat Mercedes blijft bellen naar kamp Verstappen.

Het is dikke vette stress in MK, want als Max wegvalt hebben ze geen potentiele top coureurs meer in de gelederen en zullen ze vermoedeljk uit de F1 stappen als constructeur zodra die mogelijkheid zich voordoet en alleen nog gaan sponsoren.
Kosten noch moeite zullen worden gespaard de aankomende races om updates te leveren die Max een goede auto gaan bezorgen om de exit te voorkomen.



“Als je in een wagen wordt geplaatst moet je racen om te winnen. Een tweede of derde plaats is altijd onvoldoende”
 
Max blijft gewoon bij RBR. [bericht #24352 is een antwoord op bericht #24351] za, 06 april 2019 10:04 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Wouter
Berichten: 2438
Geregistreerd: maart 2017
GP winner

mk10 schreef op za, 06 april 2019 09:33
Ik heb een groot vermoeden dat RB icm Honda tot en met de GP van Canada heeft om te laten zien wat de potentie is voor het resterende seizoen.
Als dit dus niet van een dusdanig niveau is om richting het einde van het huidige seizoen naar dominantie over te gaan is het exit kamp Verstappen.
Mercedes heeft hoogstwaarschijnlijk zijn toezegging al gedaan om het stoeltje van Bottas vrij te maken.

Dat Max welkom is bij Mercedes twijfel ik geen seconde aan, maar zover zal het niet komen.
RBR is in een heel hoog tempo bezig om de wagen kampioenswaardig te maken.
Honda heeft al de benodigde grote upgrades klaarliggen en gaan echt geen 7 races met één motor rijden.
Het is de bedoeling dat de motor voor de zomer op het niveau van Mercedes en Ferrari zit, en dan is Honda
in deze uitspraak weer zoals altijd aan de voorzichtige kant, want ze willen niemand teleurstellen.
De spec 3.0 of 4.0 moet deze twee voorbij kunnen streven en RBR staat er om bekend de wagen snel door te ontwikkelen
gedurende het seizoen. Het ziet er gewoon heel goed uit voor Max voor het WDC.
Het WCC zit er waarschijnlijk niet in, omdat de andere teams meer punten zullen pakken dan Gasly en Max samen.
Het is nog maar het tweede jaar in de F1 voor Gasly en heeft nog wat tijd nodig, maar hij leert snel.

Jouw bericht en de mijne horen eigenlijk in het RBR topic, mag wat mij betreft wel verplaatst worden. Wink

 
Re: Max blijft gewoon bij RBR. [bericht #24356 is een antwoord op bericht #24352] za, 06 april 2019 15:25 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
SpeeDirk is op dit moment afwezig  SpeeDirk
Berichten: 291
Geregistreerd: maart 2017
Formula 3

Max heeft het naar zijn zin bij RBR en heeft tijd genoeg om in de toekomst de juiste keuzes te maken. Handig is wel dat MB en Fer op het vinkentouw zitten zodat RBR meer dan hun best moeten doen om Max tevreden en binnenboord te houden. a.s Weekend gaan we zien wat RBR en Honda in de twee achterliggende weken hebben bereikt betreffende de balans en snelheid van de RB15.

Formule 1 liefhebber, fan van Max en jarenlang van Jos
 
icon2.gif  Re: Leclerc zelfde motor in China [bericht #24357 is een antwoord op bericht #24349] za, 06 april 2019 15:28 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Grintbak is op dit moment afwezig  Grintbak
Berichten: 49
Geregistreerd: maart 2017
Karting

Maakt niets uit. Martin Brundle had er een uitleg over. Je kan ze 1000 kg geven, ze berekenen en gebruiken minimaal omdat je geen balast wil meeslepen. Zelfs met de 105 kg nemen ze vaak minder mee en nemen de brandstofbesparende periode als norm tijdens races.
 
F1.gif  FIA Event & Timing Information. [bericht #24364 is een antwoord op bericht #24261] zo, 07 april 2019 09:59 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Wouter
Berichten: 2438
Geregistreerd: maart 2017
GP winner

Hier is weer alles te vinden gedurende het race weekend in China. Laptimes, Best Sector Times, Maximum Speeds, etc.

https://www.fia.com/events/fia-formula-one-world-championshi p/season-2019/eventtiming-information-7
 
Re: FIA Event & Timing Information. [bericht #24365 is een antwoord op bericht #24364] zo, 07 april 2019 11:24 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Roelof is op dit moment afwezig  Roelof
Berichten: 439
Geregistreerd: maart 2017
Formula 3

De nieuwe Heineken reclame is ook wel weer leuk.

 
Re: Max blijft gewoon bij RBR. [bericht #24368 is een antwoord op bericht #24356] zo, 07 april 2019 19:46 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
peter-w
Berichten: 175
Geregistreerd: maart 2017
Formula 3

Heb een Idee dat Hamilton volgend jaar wat anders gaat doen.
Vandaar de aandrang van MB om Max voor zich te winnen.
Bottas heeft niet helemaal het juiste kaliber om het Team te gaan trekken en met Ocon weet Max ook raad.

Denk dat de komende Gp. RB zijn zaakjes redelijk heeft hersteld.
Max blijft RB echt wel loyaal zolang zij hem een goede auto geven.

Ook vanuit Japan doen ze hun uiterste best om die motor voor Max nog beter te maken.
Die zien nu al resultaten die ze jaren moesten ontberen. Die willen ook doorstoten naar bovenaan.

Ik denk dat Max wel weer eens ouderwets hoog op het podium gaat eindigen.
Vettel is zijn drive gauw kwijt onder druk. Vorig jaar Spinde hij hier ook al onder druk zoals vorige race.
 
Re: Max blijft gewoon bij RBR. [bericht #24369 is een antwoord op bericht #24368] zo, 07 april 2019 20:15 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
RazorBiteXL
Berichten: 190
Geregistreerd: december 2018
Formula 3

peter-w schreef op zo, 07 april 2019 19:46
Vettel is zijn drive gauw kwijt onder druk. Vorig jaar Spinde hij hier ook al onder druk zoals vorige race.
Just... Boink

Vorig jaar klapte ene heer Verstappen VOL in de zijkant van Vettel. Dit had absoluut niets met druk te maken.
 
Re: Max blijft gewoon bij RBR. [bericht #24370 is een antwoord op bericht #24369] zo, 07 april 2019 20:23 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
mk10 is op dit moment afwezig  mk10
Berichten: 136
Geregistreerd: maart 2017
Formula 3

RazorBiteXL schreef op zo, 07 april 2019 20:15
peter-w schreef op zo, 07 april 2019 19:46
Vettel is zijn drive gauw kwijt onder druk. Vorig jaar Spinde hij hier ook al onder druk zoals vorige race.
Just... Boink

Vorig jaar klapte ene heer Verstappen VOL in de zijkant van Vettel. Dit had absoluut niets met druk te maken.
Och...ik trek zojuist me oranje bril op en vond het toch echt Vettel die spinde, Max kon hem niet meer ontwijken en ze draaiden allebei vrolijk een piroutte hupmax
Cheers imwithstupid


“Als je in een wagen wordt geplaatst moet je racen om te winnen. Een tweede of derde plaats is altijd onvoldoende”
 
Re: Max blijft gewoon bij RBR. [bericht #24372 is een antwoord op bericht #24370] zo, 07 april 2019 20:37 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Sieper is op dit moment afwezig  Sieper
Berichten: 2006
Geregistreerd: juli 2017
GP winner

Verstappen moet altijd knokken tegen de bierkaai. Maar Ok. Dat moment spinde Vettel idd maar was Max weldegelijk te agressief, daarvoor dat Hamilton hem buiten de baan drukte met dat rukte aan het stuur, dat was echt smerig. Lewis is sluw, bespeelt de pers goed en Max heeft die natuurlijk ook altijd tegen als uitdager en met zijn oer-Hollandse mentaliteit. Haha, mooi wel.

Ik vrees een beetje voor deze race, als RBR er echt niet bijzit wordt het 2017 al over.
 
Re: Max blijft gewoon bij RBR. [bericht #24373 is een antwoord op bericht #24370] zo, 07 april 2019 21:42 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
bernuldi is op dit moment afwezig  bernuldi
Berichten: 406
Geregistreerd: maart 2017
Formula 3

mk10 schreef op zo, 07 april 2019 20:23
RazorBiteXL schreef op zo, 07 april 2019 20:15
peter-w schreef op zo, 07 april 2019 19:46
Vettel is zijn drive gauw kwijt onder druk. Vorig jaar Spinde hij hier ook al onder druk zoals vorige race.
Just... Boink

Vorig jaar klapte ene heer Verstappen VOL in de zijkant van Vettel. Dit had absoluut niets met druk te maken.
Och...ik trek zojuist me oranje bril op en vond het toch echt Vettel die spinde, Max kon hem niet meer ontwijken en ze draaiden allebei vrolijk een piroutte hupmax
Cheers imwithstupid
Vettel verremde zich, Max dook in het gat terwijl Vettel de deur dicht gooide.


Gr bernuldi (die blij is met de mogelijkheid een handtekening toe te voegen)
 
Re: Max blijft gewoon bij RBR. [bericht #24374 is een antwoord op bericht #24370] zo, 07 april 2019 23:52 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
ShiftUp is op dit moment afwezig  ShiftUp
Berichten: 396
Geregistreerd: december 2016
Formula 3
Forum_Mod

Na afloop van de race geeft Max zijn fouten ruiterlijk toe: "Het is gewoon k.lote, maar ik heb deze race zelf verprutst. Bij Hamilton ging ik ging buitenom, maar daar lagen net wat te veel marbles, waardoor ik de auto verloor. Dat was jammer, maar toen lag eigenlijk nog alles open. Vervolgens zag ik dat Vettel het moeilijk had op zijn banden. Ik probeerde laat de bocht in te remmen. Daarbij blokkeerde ik mijn achterbanden een beetje en raakte ik hem. Dat is natuurlijk mijn fout. Het is niet wat je wil, maar helaas gebeurde het."

Bron: https://www.verstappen.nl/nl/article/10697

[Bijgewerkt op: zo, 07 april 2019 23:53]

Dit bericht aan een moderator rapporteren

 
Re: Max blijft gewoon bij RBR. [bericht #24378 is een antwoord op bericht #24372] ma, 08 april 2019 07:55 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
mk10 is op dit moment afwezig  mk10
Berichten: 136
Geregistreerd: maart 2017
Formula 3

Sieper schreef op zo, 07 april 2019 20:37
Verstappen moet altijd knokken tegen de bierkaai. Maar Ok. Dat moment spinde Vettel idd maar was Max weldegelijk te agressief, daarvoor dat Hamilton hem buiten de baan drukte met dat rukte aan het stuur, dat was echt smerig. Lewis is sluw, bespeelt de pers goed en Max heeft die natuurlijk ook altijd tegen als uitdager en met zijn oer-Hollandse mentaliteit. Haha, mooi wel.

Ik vrees een beetje voor deze race, als RBR er echt niet bijzit wordt het 2017 al over.
Ach is het niet het awesome publiek wat hij bedankt en the best fans ever op elk circuit dan kruipt hij wel bij Leclerc in zijn overal om symphatiek over te komen...snap niet dat er nog steeds mensen zijn die dat hele toneelspel niet door hebben.
Doornbos haalde het terecht aan, bij Max heb ik hem niet gezien terwijl Max er veel harder voor heb moeten vechten.
Waarschijnlijk wil hij de deur naar Ferrari open houden, ziet misschien in dat ze de inhaalslag naar Mercedes hebben gemaakt.
Wil daarom zeker nog 1x shinen in dat legendarische merk.


“Als je in een wagen wordt geplaatst moet je racen om te winnen. Een tweede of derde plaats is altijd onvoldoende”
 
Ferrari favoriet in China? [bericht #24382 is een antwoord op bericht #24261] ma, 08 april 2019 10:55 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Wouter
Berichten: 2438
Geregistreerd: maart 2017
GP winner

Ferrari favoriet in China?

Mercedes en RBR staan voor een raadsel, waar haalt Ferrari de snelheid vandaan?

Citaat:
Mercedes feierte den Bahrain-Sieg mit Sorgenfalten im Gesicht. Ferrari war auf den Geraden atemberaubend schnell.
Doch wo liegt der Power-Trick? Und warum hat ihn Ferrari in Barcelona und Melbourne nicht gezeigt?

Duits artikel van AMuS.
 
Re: Ferrari favoriet in China? [bericht #24387 is een antwoord op bericht #24382] ma, 08 april 2019 13:06 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
NextYear is op dit moment afwezig  NextYear
Berichten: 194
Geregistreerd: maart 2017
Formula 3

Wouter schreef op ma, 08 april 2019 10:55
Ferrari favoriet in China?

Mercedes en RBR staan voor een raadsel, waar haalt Ferrari de snelheid vandaan?

Citaat:
Mercedes feierte den Bahrain-Sieg mit Sorgenfalten im Gesicht. Ferrari war auf den Geraden atemberaubend schnell.
Doch wo liegt der Power-Trick? Und warum hat ihn Ferrari in Barcelona und Melbourne nicht gezeigt?
Duits artikel van AMuS.
Denk dat LEC en VET allebei een busje WD-40 in hun overal mee hebben zeg maar ter hoogte van hun kruis verbonden met een dun slangetje naar de motor en dat gebruiken voor extra inspuiting op het rechte stuk .
https:// www.f1maximaal.nl/nieuws/formule-1/223327/wantrouwen-bij-red -bull-brandstof-van-ferrari-ruikt-naar-vruchtensap

 
Re: Ferrari loophole gevonden? [bericht #24389 is een antwoord op bericht #24382] ma, 08 april 2019 13:49 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
raymondwitvoet is op dit moment afwezig  raymondwitvoet
Berichten: 156
Geregistreerd: maart 2017
Formula 3

Het bevreemd me wel zo groot als het gat is. Druk op FIA zal wel weer vergroot worden. Dit soort toenames vallen normaal gesproken nooit binnen de regels, ben benieuwd hoe het steekspel zich zal ontvouwen.

Einfach Kurven Machen
 
Re: Max blijft gewoon bij RBR. [bericht #24392 is een antwoord op bericht #24374] ma, 08 april 2019 14:54 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
peter-w
Berichten: 175
Geregistreerd: maart 2017
Formula 3

Had het blijkbaar iets te gekleurd in mijn geheugen opgeslagen.

Hopelijk heeft Max nu wel het geluk een beetje mee en kan hij waardig meestrijden naar het podium.
 
Re: Ferrari favoriet in China? [bericht #24394 is een antwoord op bericht #24387] ma, 08 april 2019 15:46 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Apex33 is op dit moment afwezig  Apex33
Berichten: 50
Geregistreerd: maart 2017
Karting

Citaat:


NextYear
https:// www.f1maximaal.nl/nieuws/formule-1/223327/wantrouwen-bij-red -bull-brandstof-van-ferrari-ruikt-naar-vruchtensap

Dit zal toch niemand verbazen wel? Zoals al eerder aangegeven op dit Forum, Ferrari is altijd illegaal aan het begin van het seizoen. Er is altijd wel iets wat (achteraf) niet door de beugel blijkt te kunnen. En de FIA (lees Todt) zal niets ondernemen zolang het tegendeel niet bewezen is. De FIA is (als het om Ferrari gaat) niet pro-actief maar passief. Heb niets tegen Ferrari, begrijp me niet verkeerd. Maar wel tegen de FIA die (met voorbedachte rade) geen actie onderneemt en daarmee het kampioenschap vervalst.


-- .- -..- ..-. --- .-. -.. .-- -.-.
 
Re: Ferrari favoriet in China? [bericht #24402 is een antwoord op bericht #24394] ma, 08 april 2019 19:51 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Nickela is op dit moment afwezig  Nickela
Berichten: 101
Geregistreerd: maart 2017
Formula 3

Mij zou het niets verbazen, maar dat geen verrassing zijn gezien mijn eerdere posts
 
Re: Ferrari favoriet in China? [bericht #24418 is een antwoord op bericht #24394] di, 09 april 2019 09:19 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
ForzaOlanda is op dit moment afwezig  ForzaOlanda
Berichten: 174
Geregistreerd: maart 2017
Formula 3

het schoemelen wordt in de kaart gespeeld door de FIA. Je wordt niet meer gediskwalificeerd zoals vroeger, maar krijgt een waarschuwing en dan vanaf de volgende race moet het aangepast zijn.
Dus de andere teams slapen. Die kunnen net als Ferrari over de grens heengaan, zolang je uitleggen kan dat het een grijsgebied is, en ook een "illegaal" voordeel behalen.

Groeten ForzaOlanda (die verwacht dat Hamilton volgend jaar bij de rode rakkers rijdt)
 
Re: Ferrari favoriet in China? [bericht #24443 is een antwoord op bericht #24382] di, 09 april 2019 18:06 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Roelof is op dit moment afwezig  Roelof
Berichten: 439
Geregistreerd: maart 2017
Formula 3

Wouter schreef op ma, 08 april 2019 10:55
Ferrari favoriet in China?

Mercedes en RBR staan voor een raadsel, waar haalt Ferrari de snelheid vandaan?

Citaat:
Mercedes feierte den Bahrain-Sieg mit Sorgenfalten im Gesicht. Ferrari war auf den Geraden atemberaubend schnell.
Doch wo liegt der Power-Trick? Und warum hat ihn Ferrari in Barcelona und Melbourne nicht gezeigt?
Duits artikel van AMuS.

Maar in Melbourne hadden ze toch een hitte probleem waardoor de motor iets terug geschroefd was? Dat zou dan afgelopen race met een speciale koelvloeistog opgelost zijn.
 
Re: Ferrari favoriet in China? Hydrazine? [bericht #24454 is een antwoord op bericht #24382] di, 09 april 2019 23:50 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
duif is op dit moment afwezig  duif
Berichten: 118
Geregistreerd: maart 2017
Formula 3

Ze zullen bij Ferrari toch geen hydrazine toevoegen?
Het zou wel een hele goede verklaring kunnen zijn voor hun
enorme acceleratie op de rechte stukken.


When nothing goes right, go left

[Bijgewerkt op: di, 09 april 2019 23:50]

Dit bericht aan een moderator rapporteren

 
Re: Ferrari favoriet in China? Hydrazine? [bericht #24456 is een antwoord op bericht #24454] wo, 10 april 2019 07:29 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Wet! is op dit moment afwezig  Wet!
Berichten: 461
Geregistreerd: maart 2017
Formula 3

Die accelleratie hadden ze vorig jaar ook al. Als ze in Spa vol op t gas gingen na La Source hoorde je ineens een ander, krachtiger motorgeluid, alsof er ineens veel meer power ter beschikking was. Ik denk dat ze meer elektrisch vermogen hebben weten te creeren en niet zozeer meer kracht uit de ICE.Daardoor hoeft de motor minder hard te werken, wat het geheel veel soepeler maakt en een snellere acceleratie mogelijk maakt.

Let it rain, rain, rain!!
 
Re: Ferrari favoriet in China? Hydrazine? [bericht #24457 is een antwoord op bericht #24454] wo, 10 april 2019 08:40 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
RazorBiteXL
Berichten: 190
Geregistreerd: december 2018
Formula 3

duif schreef op di, 09 april 2019 23:50
Ze zullen bij Ferrari toch geen hydrazine toevoegen?
Het zou wel een hele goede verklaring kunnen zijn voor hun
enorme acceleratie op de rechte stukken.
Volgens mij is dat hartstikke illegaal. Er mogen volgens de regels geen additieven worden toegevoegd. De teams mogen gedurende het weekend zelfs maar 1 brandstof en 1 oliemengsel gebruiken.
 
pijlo.gif  Weersvoorspelling. [bericht #24458 is een antwoord op bericht #24261] wo, 10 april 2019 09:10 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Wouter
Berichten: 2438
Geregistreerd: maart 2017
GP winner

Meerdere sites geven (al sinds een paar dagen) voor de kwalificatie 20-21 graden aan en op zondag 17-18 graden.

https://www.wetterzentrale.de/nl/show_diagrams.php?geoid=157 17&model=gfs&var=93&run=6&lid=OP&bw=

https://www.myweather2.com/Motor-Racing/China/Shanghai-Inter national-Circuit.aspx?sday=4

 
Re: Weersvoorspelling. [bericht #24459 is een antwoord op bericht #24458] wo, 10 april 2019 09:30 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
SpeeDirk is op dit moment afwezig  SpeeDirk
Berichten: 291
Geregistreerd: maart 2017
Formula 3

Ik weet niet in wie z'n voor- of nadeel deze lage temperaturen zijn. Confused

Formule 1 liefhebber, fan van Max en jarenlang van Jos
 
Re: Weersvoorspelling. [bericht #24466 is een antwoord op bericht #24459] wo, 10 april 2019 17:02 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Wet! is op dit moment afwezig  Wet!
Berichten: 461
Geregistreerd: maart 2017
Formula 3

Voordeel voor Ferrari, nadeel voor Mercedes.

Let it rain, rain, rain!!
 
RB15 afbeelding. [bericht #24467 is een antwoord op bericht #24261] do, 11 april 2019 11:02 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Wouter
Berichten: 2438
Geregistreerd: maart 2017
GP winner

Weer een iets gewijzigde voorvleugel.

https://pbs.twimg.com/media/D3290OwUUAAgRF5.jpg


...oa is de zijkant weer gesloten.

https://pbs.twimg.com/media/D33B0ysUcAcf5P1.jpg
 
Re: RB15 afbeelding. [bericht #24468 is een antwoord op bericht #24467] do, 11 april 2019 11:07 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Dejavu01 is op dit moment afwezig  Dejavu01
Berichten: 550
Geregistreerd: maart 2017
Formula 1

Misschien oude vleugel om concurentie niet wijzer te maken?
 
Re: RB15 afbeelding. [bericht #24469 is een antwoord op bericht #24467] do, 11 april 2019 11:11 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Dejavu01 is op dit moment afwezig  Dejavu01
Berichten: 550
Geregistreerd: maart 2017
Formula 1

Afgezien daarvan zie ik zo op het oog weinig veranderingen. Misschien zat het aero probleem in de vloer?
 
De betrouwbaarheid van Renault. [bericht #24470 is een antwoord op bericht #24261] do, 11 april 2019 11:47 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Wouter
Berichten: 2438
Geregistreerd: maart 2017
GP winner



Citaat:
"Dieter Rencken

Renault lijkt de betrouwbaarheidsproblemen van de afgelopen jaren nog niet helemaal te boven te zijn. Na zijn uitvalbeurt in Bahrein krijgt Nico Hülkenberg voor de Grand Prix van China een volledig nieuwe krachtbron tot zijn beschikking.

In de slotfase van de Grand Prix van Bahrein vielen Renault-coureurs Hülkenberg en Daniel Ricciardo vrijwel gelijktijdig uit met verschillende motorische problemen. Van Ricciardo werd al vrij snel bekend wat zijn probleem was: de MGU-K van zijn bolide had de geest gegeven. In China vertelde Hülkenberg aan GPToday.net dat hij ook een probleem had met zijn power unit en dat hij daardoor genoodzaakt is om een hele krachtbron tot zijn beschikking krijgt. (Geweldig Nederlands)

De MGU-K is het grootste zorgenkindje van Renault en volgens Hülkenberg zullen alle coureurs met een Renault-motor in China een nieuwe versie van dat onderdeel in hun bolide hebben.
"Sinds het begin van het seizoen zijn er meerdere probleempjes geweest met de MGU-K. Hier maken alle door Renault aangedreven auto's gebruik van de opnieuw ontworpen MGU-K en we vertrouwen erop dat we op deze manier de problemen verholpen hebben die we gezien hebben."
 
RBR en de 1000 ste GP. [bericht #24471 is een antwoord op bericht #24261] do, 11 april 2019 12:10 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Wouter
Berichten: 2438
Geregistreerd: maart 2017
GP winner

Aston Martin Red Bull Racing @redbullracing

Going retro for the #ChineseGP 🇨🇳 Celebrating @Mobil1 and @Esso_GB's 1000th Grand Prix 🏁👉 https://win.gs/EM1000GP #F1

ExxonMobil are one of only a few brands to have been involved in Formula One since the very first World Championship race at the 1950 British Grand Prix, from which Esso and Mobil have powered some of the greatest teams and drivers through the decades.

This weekend in China, the RB15 will race with the original Mobil and Esso logos that will also feature on Max and Pierre's helmets and race suits. The team garage will also display the heritage logos.


https://pbs.twimg.com/media/D33NFoHXoAAJF_E.jpg
 
Re: RB15 afbeelding. [bericht #24472 is een antwoord op bericht #24469] do, 11 april 2019 12:29 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
wcalden is op dit moment afwezig  wcalden
Berichten: 1
Geregistreerd: maart 2017
Karting

Deze week was er een bericht dat Newey het concept van de voorvleugel 180° had omgegooid. De eerste races was de vleugel erop gebouwd de luchtstroom tussen voorwielen en neus door te geleiden. Voor China zou dit zijn gewijzigd naar geleiding van de luchtstroom buiten de wielen om. Al de andere teams zouden het zo doen werd er nog bij gezegd.
 
Re: RB15 afbeelding. [bericht #24473 is een antwoord op bericht #24469] do, 11 april 2019 12:43 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Sieper is op dit moment afwezig  Sieper
Berichten: 2006
Geregistreerd: juli 2017
GP winner

Dejavu01 schreef op do, 11 april 2019 11:11
Afgezien daarvan zie ik zo op het oog weinig veranderingen. Misschien zat het aero probleem in de vloer?
Ik zie aan de rand van het verplichte platte deel in het midden een soort richeltje en ook het 1e vleugelelement heeft daar nu een bobbeltje. Ja het probleem zit hem waarschijnlijk in een niet goede flow onder de vloer.
 
Re: RB15 afbeelding. [bericht #24474 is een antwoord op bericht #24472] do, 11 april 2019 12:56 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
NextYear is op dit moment afwezig  NextYear
Berichten: 194
Geregistreerd: maart 2017
Formula 3

wcalden schreef op do, 11 april 2019 12:29
Deze week was er een bericht dat Newey het concept van de voorvleugel 180° had omgegooid. De eerste races was de vleugel erop gebouwd de luchtstroom tussen voorwielen en neus door te geleiden. Voor China zou dit zijn gewijzigd naar geleiding van de luchtstroom buiten de wielen om. Al de andere teams zouden het zo doen werd er nog bij gezegd.
Denk dat Newey onze ontwerpguru een beetje achter de feiten aanloopt Mercedes en Ferrari gaan veel harder ook kwa ontwikkeling snelheid...
 
Re: RB15 afbeelding. [bericht #24475 is een antwoord op bericht #24472] do, 11 april 2019 13:04 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Wouter
Berichten: 2438
Geregistreerd: maart 2017
GP winner

wcalden schreef op do, 11 april 2019 12:29
Deze week was er een bericht dat Newey het concept van de voorvleugel 180° had omgegooid.

Zou je dat bericht of een link hier willen plaatsen @Wcalden? Er was nl sprake van slechts kleine wijzigingen
en 180 graden is best veel. Niet omdat ik je niet geloof hoor.
 
Re: RB15 afbeelding. [bericht #24476 is een antwoord op bericht #24475] do, 11 april 2019 13:30 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
SpeeDirk is op dit moment afwezig  SpeeDirk
Berichten: 291
Geregistreerd: maart 2017
Formula 3

Ik ben dat bericht ook misgelopen! Confused

Formule 1 liefhebber, fan van Max en jarenlang van Jos
 
Re: RB15 afbeelding. [bericht #24479 is een antwoord op bericht #24476] do, 11 april 2019 13:52 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
kwibus is op dit moment afwezig  kwibus
Berichten: 123
Geregistreerd: juni 2018
Formula 3

Hier een plaatje met de wijzigingen aan de voorvleugel dit weekend:

https://i.redd.it/l6vgo403ylr21.jpg


..... the power of dreams!
 
Re: RB15 afbeelding. [bericht #24480 is een antwoord op bericht #24479] do, 11 april 2019 13:54 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Sieper is op dit moment afwezig  Sieper
Berichten: 2006
Geregistreerd: juli 2017
GP winner

Dit is de oude wijziging (deze hadden ze in Bahrein ook al) en ik zie dat ik me net vergiste in dat liggende deel en eerste element, die zijn niet anders, het is gewoon een scherpe schaduw van de voorjaarszon.
 
Re: RB15 afbeelding. [bericht #24481 is een antwoord op bericht #24469] do, 11 april 2019 13:56 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
kwibus is op dit moment afwezig  kwibus
Berichten: 123
Geregistreerd: juni 2018
Formula 3

In onderstaand interview geeft Max trouwens wederom aan dat ze in Bahrein een fout gemaakt hebben in de afstelling van de auto. Ik vermoed dat de wijzigingen aan de vleugel het sealen van de vloer verbeteren en het afstellen makkelijker maken.

https://streamable.com/3t78t


..... the power of dreams!
 
Re: RB15 afbeelding. [bericht #24482 is een antwoord op bericht #24480] do, 11 april 2019 14:01 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
kwibus is op dit moment afwezig  kwibus
Berichten: 123
Geregistreerd: juni 2018
Formula 3

Sieper schreef op do, 11 april 2019 13:54
Dit is de oude wijziging (deze hadden ze in Bahrein ook al) en ik zie dat ik me net vergiste in dat liggende deel en eerste element, die zijn niet anders, het is gewoon een scherpe schaduw van de voorjaarszon.
Je hebt volgens mij gelijk. Ik was iets te snel met door posten. Embarrassed


..... the power of dreams!
 
Re: RB15 afbeelding. [bericht #24483 is een antwoord op bericht #24481] do, 11 april 2019 14:02 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Wouter
Berichten: 2438
Geregistreerd: maart 2017
GP winner

kwibus schreef op do, 11 april 2019 13:56
In onderstaand interview geeft Max trouwens wederom aan dat ze in Bahrein een fout gemaakt hebben in de afstelling van de auto. Ik vermoed dat de wijzigingen aan de vleugel het sealen van de vloer verbeteren en het afstellen makkelijker maken.

https://streamable.com/3t78t

Bedankt voor het plaatsen van het filmpje @Kwibus. Yay
Kan zelf nooit iets van Sky vinden. Confused
 
Re: RB15 afbeelding. [bericht #24487 is een antwoord op bericht #24472] do, 11 april 2019 14:51 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Singapore2008 is op dit moment afwezig  Singapore2008
Berichten: 110
Geregistreerd: maart 2017
Formula 3

wcalden schreef op do, 11 april 2019 12:29
Deze week was er een bericht dat Newey het concept van de voorvleugel 180° had omgegooid. De eerste races was de vleugel erop gebouwd de luchtstroom tussen voorwielen en neus door te geleiden. Voor China zou dit zijn gewijzigd naar geleiding van de luchtstroom buiten de wielen om. Al de andere teams zouden het zo doen werd er nog bij gezegd.
Dit wordt veel gezegd op basis van een onzinartikel op www.motorsport.com op basis van wat foto's van een zogenaamd gewijzigde vleugel die helemaal niet nieuw was, maar in Australië al werd gebruikt.


 
Re: RB15 afbeelding. [bericht #24488 is een antwoord op bericht #24481] do, 11 april 2019 15:13 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Jip
Berichten: 1110
Geregistreerd: maart 2017
GP winner

kwibus schreef op do, 11 april 2019 13:56
In onderstaand interview geeft Max trouwens wederom aan dat ze in Bahrein een fout gemaakt hebben in de afstelling van de auto. Ik vermoed dat de wijzigingen aan de vleugel het sealen van de vloer verbeteren en het afstellen makkelijker maken.

https://streamable.com/3t78t
Ted Kravitz is er dit weekend eindelijk weer bij bij Sky. Smile
 
Re: RB15 afbeelding. [bericht #24499 is een antwoord op bericht #24479] do, 11 april 2019 17:27 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Neo33 is op dit moment afwezig  Neo33
Berichten: 288
Geregistreerd: maart 2017
Formula 3

Hier nog wat meer foto's van AMUS. Laatste foto laat zien dat er 2 achter vleugels zijn meegenomen.

https://imgr3.auto-motor-und-sport.de/Red-Bull-GP-China-Shanghai-Formel-1-Donnerstag-11-4-2019-fotoshowBigWide-6e85420d-1546190.jpg

https://imgr2.auto-motor-und-sport.de/Red-Bull-GP-China-Shanghai-Formel-1-Donnerstag-11-4-2019-fotoshowBigWide-e3836cdc-1546192.jpg

https://imgr1.auto-motor-und-sport.de/Red-Bull-GP-China-Shanghai-Formel-1-Donnerstag-11-4-2019-fotoshowBigWide-8743be26-1546193.jpg

https://imgr4.auto-motor-und-sport.de/Red-Bull-GP-China-Shanghai-Formel-1-Donnerstag-11-4-2019-fotoshowBigWide-cdb1902-1546195.jpg

https://imgr3.auto-motor-und-sport.de/Red-Bull-GP-China-Shanghai-Formel-1-Donnerstag-11-4-2019-fotoshowBigWide-ff17ad1c-1546155.jpg

https://uploads.tapatalk-cdn.com/20190411/85a2fa776f5f547690c8e2ae0edf37af.jpg

https://pbs.twimg.com/media/D33TH9IUIAE4kmF.jpg

 
Re: RB15 achtervleugels en Mercedes achtervleugel. [bericht #24505 is een antwoord op bericht #24499] do, 11 april 2019 20:06 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Wouter
Berichten: 2438
Geregistreerd: maart 2017
GP winner

Neo33 schreef op do, 11 april 2019 17:27
Deze foto laat zien dat er 2 achter vleugels zijn meegenomen.

https://pbs.twimg.com/media/D33TH9IUIAE4kmF.jpg


Mercedes.

https://imgr4.auto-motor-und-sport.de/Mercedes-GP-China-Shanghai-Formel-1-Donnerstag-11-4-2019-fotoshowBigWide-c1f1bf92-1546186.jpg
 
Gasly, jongen toch [bericht #24520 is een antwoord op bericht #24261] vr, 12 april 2019 09:17 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Dejavu01 is op dit moment afwezig  Dejavu01
Berichten: 550
Geregistreerd: maart 2017
Formula 1

Gasly wordt toch weer flink afgeschminkt op de eerste dag door Max. 1 sec is toch wel erg veel. En dat in elke sessie.
 
Gasly [bericht #24522 is een antwoord op bericht #24261] vr, 12 april 2019 09:23 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Tizz is op dit moment afwezig  Tizz
Berichten: 401
Geregistreerd: maart 2017
Formula 3

Ben benieuwd hoe het verder gaat met Gasly. Dat hij niet direkt op
Max' tijden zit kan ik me voorstellen maar bijna 1 s en wat erger
is, hij lijkt nu in en periode van 3 races ook niet echt dichterbij te komen.

Tizz. Zo beter Wouter ? Smile
 
F1.gif  Uitslag FP1 & FP2 [bericht #24523 is een antwoord op bericht #24522] vr, 12 april 2019 09:40 Naar vorige berichtNaar vorige bericht
Mario is op dit moment afwezig  Mario
Berichten: 456
Geregistreerd: mei 2017
Formula 3
Forum_Mod

FP1
https://pbs.twimg.com/media/D37ET8dXsAAwYkW.jpg:large

FP2
https://pbs.twimg.com/media/D376t3WU8AEsmLf.jpg:large


Moderator www.verstappen.nl
 
Vorige onderwerp: FORMULA 1 2019 GULF AIR BAHRAIN GRAND PRIX
Volgende onderwerp: FORMULA 1 2019 AZERBAIJAN GRAND PRIX
Naar forum gaan: