Verstappen forum
forum.verstappen.nl

Startpagina » Verstappen » Max & Jos Verstappen » FORMULA 1 2019 GULF AIR BAHRAIN GRAND PRIX (29-31 Maart)
Re: FORMULA 1 2019 GULF AIR BAHRAIN GRAND PRIX [bericht #23987 is een antwoord op bericht #23986] za, 30 maart 2019 18:12 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
mk10 is op dit moment afwezig  mk10
Formula 3

Zerobyte schreef op za, 30 maart 2019 18:05
Ze hebben duidelijk problemen met de afstellingen , hopelijk hebben ze morgen de snelheid in orde samen met het zuinig omgaan met de banden dan zit er zeker meer in als dat we vandaag gezien hebben.
Ik ben alleen bang dat we ergens rond Canada te horen krijgen dat de correlatie niet goed zou zijn volgens Horner.
Vervolgens heb je de laatste 5 GP's weer een dijk van een auto, terwijl dan de andere topteams alweer met 2020 bezig zijn.

“Als je in een wagen wordt geplaatst moet je racen om te winnen. Een tweede of derde plaats is altijd onvoldoende”

In mijn ogen terug bij af [bericht #23988 is een antwoord op bericht #23983] za, 30 maart 2019 18:14 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Dejavu01 is op dit moment afwezig  Dejavu01
Formula 1

In Melbourne kon het talent van Max en de sores bij ferrari de werkelijkheid nog goed verbloemen. In Bahrein is nu duidelijk geworden dat red bull wel degelijk terrein is verloren. Red Bull lijkt terug te vallen uit de top drie en lijkt naar het middenveld te verschuiven. Een verschil van 0,8 met ferrari en 0,5 met mercedes is gewoon te groot. We staan weer met beide benen op de grond. Red Bull mag inderdaad dankbaar zijn dat zij het talent Max nog hebben; het verschil met Gasly wordt steeds pijnlijker. Als Max dit morgen in de race nog recht kan trekken is het bovenaards.

Re: FORMULA 1 2019 GULF AIR BAHRAIN GRAND PRIX [bericht #23989 is een antwoord op bericht #23986] za, 30 maart 2019 18:25 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
DeNak
Formula 3

Het chassis is beduidend slechter dan de powerunit. Het is toch echt een mirakel dat RBR telkens met een achterstand aan het seizoen begint. Dit kan zomaar personele consequenties krijgen als DiDi hier genoeg van krijgt. Max was de wonderboy die kampioen zou worden, maar inmiddels wordt hij rechts ingehaald door Leclerq. Ik weet het, die is nog maar de 2e race, maar de achterstand is meer dan fors te noemen, zeker wanneer je bedenkt dat een klantenteam als HAAS de Red Bulls op de hielen zit

Groet,
DeNak

Re: FORMULA 1 2019 GULF AIR BAHRAIN GRAND PRIX [bericht #23990 is een antwoord op bericht #23989] za, 30 maart 2019 18:44 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Sport is op dit moment afwezig  Sport
Formula 3

Nico Rosberg: Max geeft weer het gevoel dat RB beter is dan dat ze eigenlijk zijn.
En zo is het precies, Max perst er weer meer uit dan er eigenlijk in zat, diepe buiging ..

Re: FORMULA 1 2019 GULF AIR BAHRAIN GRAND PRIX [bericht #23991 is een antwoord op bericht #23989] za, 30 maart 2019 18:48 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
MadMax is op dit moment afwezig  MadMax
Formula 3

Helemaal juist, Ricciardo kaarte het vorig jaar nog aan ieder seizoen weer een achterstand aan het begin....
Maar nu is het gat gewoon heel erg groot, te groot......ze krijgen de banden niet aan het werk, tja dat hoord er ook bij MB en Ferrari en de Haas lukt het wel.
Was het niet RB dat de hele wintertests geen snelle kwalirun hebben gedaan???
Was het niet RB dat ook vorig jaar de meeste problemen hadden met de zachtste banden, tenminste hier haalde ze telkens minder uit dan de concurrentie.....
Ik baal en niet zo'n beetje.....

Re: FORMULA 1 2019 GULF AIR BAHRAIN GRAND PRIX [bericht #23992 is een antwoord op bericht #23989] za, 30 maart 2019 19:03 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Hendricus
Karting

Max staat wel aan de goede kant bij de start vind ik. Heb even de 2 laatste races gekeken (alleen de start) en hij kan mooi buitenkant bocht nemen. Ik denk dat hij Bottas zou kunnen pakken als het een beetje meezit. Natuurlijk zit Ham wel voor zijn neus ... maar wie weet.

Als ik een van de commentatoren van Sky moet geloven (ik moest het allemaal op een stream online bewonderen) dan heeft dit met het chassis te maken (en ze zeiden meen ik ook dat RB weer met updates zijn gekomen, ook voor deze race) en niet de motor. Ook hoorde ik ze claimen dat RB wellicht weer naar Ferrari en MB toe kan werken, maar ze dachten niet dat ze eroverheen konden gaan omdat de achterstand nu alweer zo groot is.

Tja, wellicht moet team RB leren om sneller uit de startblokken te schieten. Echter laten we ook focussen op het goede. De race pace op de medium meen ik was prima. Dus Max moet netjes beginnen, erbij blijven en dan op de hun beste band gaan aanvallen en dat kan op dit circuit. Wat Max ook weer voor de poorten van de hel weg wist te slepen.... Haha. Echt maar een paar duizendsten van MAG vandaan. Zijn teamgenoot verloor zelfs van een TR. Ik begreep ook niet eerst waarom Max geen tijd zat neer te zetten, had misschien wat commentaar gemist, dus ik dacht dat er iets met zijn auto aan de hand was. Perste hij er het toch nog even uit. Hij had toch nooit de top 4 kunnen pakken vandaag, dus dit was het maximale.

Op naar morgen.

Re: FORMULA 1 2019 GULF AIR BAHRAIN GRAND PRIX [bericht #23993 is een antwoord op bericht #23992] za, 30 maart 2019 19:36 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Sieper is op dit moment afwezig  Sieper
GP winner

Hij had geen extra setje softs meer. Net als Vettel.

Re: FORMULA 1 2019 GULF AIR BAHRAIN GRAND PRIX [bericht #23995 is een antwoord op bericht #23666] za, 30 maart 2019 19:55 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Frosty is op dit moment afwezig  Frosty
Karting

Red Bull laat zich weer kennen. Als enige team, samen met Williams, langzamer in de Q dan vorig jaar. Yay Yay
Downforce was gelijkwaardig aan vorig jaar, right.. Honda toch nog niet zo goed? Tanabe riep het ook al week of 2 terug: we moeten nog flinke stappen zetten. Of is het chassis een hok? Morgen zal het ongetwijfeld beter gaan in de race, maar dan toch... Gasly kan niet eens op eigen kracht Q3 halen met die bak. pff

Max: 'Er is iets wat nog niet klopt'. [bericht #23996 is een antwoord op bericht #23666] za, 30 maart 2019 20:05 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Wouter
GP winner

Max: 'Er is iets wat nog niet klopt'.

Interview met Max.

Citaat:
"Ik heb veel onderstuur, dan weer overstuur. Het ging alle kanten op, het was moeilijk een balans te vinden."

"Ik weet dat er snel gereageerd kan worden, hopelijk duurt het niet langer dan 2 á 3 races." Ergens is het wel ironisch, waar er vooraf getwijfeld werd aan de betrouwbaarheid van de motor is het H-woord geen één keer gevallen. "Ik vind niet dat we nu wat over Honda moeten gaan zeggen terwijl we er zelf naast zitten qua balans. Zij doen hun uiterste best, er gaat niks kapot. Ik heb niks te klagen."

Re: Max: 'Er is iets wat nog niet klopt'. [bericht #23998 is een antwoord op bericht #23996] za, 30 maart 2019 20:22 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Zerobyte
Formula 3

Inderdaad Wouter het is wat het is voor het moment, ik ga er van uit dat Red Bull er alles aan zal doen om het voor elkaar te krijgen.
Verder is er ook pas 1 race gereden en komen er nog 20 aan Smile

Re: FORMULA 1 2019 GULF AIR BAHRAIN GRAND PRIX [bericht #23999 is een antwoord op bericht #23979] za, 30 maart 2019 20:55 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
bacodraak
Formula 1

Sieper schreef op za, 30 maart 2019 17:37
Er zitten er hier een paar die vinden dat ze met anderen af mogen rekenen. Niet doen aub, dat recht heb je nooit.

Ik had verwacht dat RBR er dichterbij zou zitten. Verkeerde banden keuze, een setje te veel geel voor Max waardoor hij maar 1 run had in Q3. En in de snelle bochten zitten ze goed, maar in middel en traag verliezen ze veel. Precies ook waar Max over klaagt, nog geen balans gevonden in de auto. Gasly komt daar al helemaal niet klaar mee. Er is veel werk aan de winkel maar ik denk nog steeds dat ze die balans nog kunnen gaan vinden dit seizoen. Of ze er tegen die tijd nog bij zitten? Wacht eerst morgen maar eens af. Tot nu toe is het verreweg Max zijn beste seizoensopener. Zo is get dan toch ook uiteindelijk.

2 weken geleden was alles verloren want Mercedes
Nu is alles verloren want Ferrari

Misschien wordt het ook wel heel moeilijk maar iig strijd Max er vol voor.
Eindelijk een post (chapeau Sieper) die in mijn ogen de realiteit weergeeft , als Max morgen een podium of zelfs een overwinning scoort is iedereen weer in hosanna stemming ...
Cheers

Honda power !!!

Re: FORMULA 1 2019 GULF AIR BAHRAIN GRAND PRIX [bericht #24000 is een antwoord op bericht #23999] za, 30 maart 2019 21:03 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
GP winner

Ik snap best de angsten (en teleurstelling) van mensen, ik moet zeggen, ik zit zelf ook altijd met rillende knietjes en trillende handen als het niet gaat zoals gehoopt. En als ze er echt niet bij zouden zitten dan ben ik ook heel bang voor wat het met Max doet. Maar tot nu toe knokt hij altijd vol.

Ja het is jammer dat leclerc nu straks de grote ster zou kunnen worden, maar dat is ook F1, je moet op het juiste moment op het juiste stoeltje komen. Ik ben er 100% van overtuigd dat al die jonkies (en metname ook leclerc bij een topteam) juist door Max zijn optreden nu allemaal de kans krijgen.

Max moet gewoon bouwen aan zijn team, en dat is RBR, dat is het enige dat je kan doen en dat laat ook zien dat je iemand bent voor de long run. En dat is Max nu ook al aan het bewijzen.

[Bijgewerkt op: za, 30 maart 2019 21:05]

Dit bericht aan een moderator rapporteren

Re: FORMULA 1 2019 GULF AIR BAHRAIN GRAND PRIX [bericht #24002 is een antwoord op bericht #23991] za, 30 maart 2019 21:10 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
bernuldi is op dit moment afwezig  bernuldi
Formula 3

MadMax schreef op za, 30 maart 2019 18:48

Daar zeg je wat...

Gr bernuldi (die blij is met de mogelijkheid een handtekening toe te voegen)

Re: FORMULA 1 2019 GULF AIR BAHRAIN GRAND PRIX [bericht #24003 is een antwoord op bericht #24002] za, 30 maart 2019 21:14 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
GP winner

Nu zijn natuurlijk wel beide dagen waarop het zin had gehad (en met de nieuwste onderdelen) in het water gevallen.

Re: FORMULA 1 2019 GULF AIR BAHRAIN GRAND PRIX [bericht #24004 is een antwoord op bericht #24002] za, 30 maart 2019 21:20 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
DeNak
Formula 3

Achteraf verbaas ik me over de claim van derr Helmut dat het verlies aan downforce door de nieuwe reglementen alweer gecompenseerd waren. Nog even zoeken dus ................

Groet,
DeNak

Re: FORMULA 1 2019 GULF AIR BAHRAIN GRAND PRIX [bericht #24005 is een antwoord op bericht #24004] za, 30 maart 2019 21:43 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Formula 3

Misschien is het tijd vior een nieuwe generatie ontwerpers...

Re: FORMULA 1 2019 GULF AIR BAHRAIN GRAND PRIX [bericht #24006 is een antwoord op bericht #24003] za, 30 maart 2019 21:51 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Formula 3

Klopt de laatste 2 testdagen zijn de nek om gedraaid door Gasly, om eerlijk te zijn zou ik nu niet in zijn schoenen willen staan......onze Helmut heeft heel hoog van de toren geblazen en ik ben bang dat hij niet de hand in eigen boezem gaat steken. Als het gat tussen Max en de Gasly zo groot gaat blijven zal hij het eind van het seizoen zeker niet geen halen, als Max dan eerste kwalificeerd en Gasly 5de is het te overzien en de stemming goed, maar als Max in de buurt of op het podium komt en Gasly met moeite in de punten dan is de stemming anders ben ik bang....maar ja wie wil er eigenlijk wel teamgenoot zijn van Max op dit moment? Sainz bood mooi Partij, Ricciardo werd heel langzaam voorbij gereden maar het gat naar Gasly lijkt op dit moment wel erg groot....

Re: Max: 'Er is iets wat nog niet klopt'. [bericht #24007 is een antwoord op bericht #23996] za, 30 maart 2019 21:56 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Formula 3

Als we het zo bekijken gelukkig iets positiefs, als de balans redelijk goed zou zijn en het gat zo groot dan was het leed niet te overzien. Op het moment dat de balans goed is, is Max zomaar 0,5sec sneller.......het zou bijzonder knap zijn als hij morgen in de race wel goed meekan, Max was totaal niet positief ook voor de race was hij niet al te positeif en als er een meestal een goede voorspelling doet is het Max.....

Re: Max: 'Er is iets wat nog niet klopt'. [bericht #24008 is een antwoord op bericht #24007] za, 30 maart 2019 22:06 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
GP winner

Hier Max zijn Q3 rondje, eigen edit en upload van gebruiker juzh op f1technical

https://streamable.com/nnbxk

Bovendien schreef iemand daar dat tot nu toe (het gekke stratencircuit Melbourne) en metname hier met die enorme verschillen in temperatuur) gewoon dan het ene en dan het andere team de setup nog niet heeft kunnen vinden. Vandaar die grote schommelingen.

F1.gif  Bandenverbruik [bericht #24009 is een antwoord op bericht #24008] za, 30 maart 2019 22:50 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Neo33 is op dit moment afwezig  Neo33
Formula 3

Kijkend naar wat ze hebben overgehouden voor de race is het nog maar de vraag of het een 1 stops race wordt of dat we toch 2 stoppers gaan zien. Hier is het relatief makkelijker inhalen dus baan positie is niet alles, ik weet alleen niet of de berekeningen een 2 stopper sneller laten zijn.

Het kan morgen nog wel eens een interessante race worden, ook met de hoge bandenslijtage zie ik Bottas nog wel eens door het ijs zakken morgen. Ondanks de balans problemen bij Red Bull blijf ik vertrouwen houden in een goed resultaat voor Max.

https://pbs.twimg.com/media/D27nkKKX0AI8QuK.jpg:large

Re: Bandenverbruik [bericht #24010 is een antwoord op bericht #24009] za, 30 maart 2019 23:29 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Formula 3

Als ik kijk dat er vorig jaar waar de top 4 een 1stopper had en zie welke banden dit jaar mee zijn genomen.........zet ik al mijn geld op heel veel 1stoppers ook bij de top. En als iemand voor een stop extra gaat door 1 setje softs extra te nemen zal het niet Max zijn die de softs niet aan de praat kreeg.......dat zeggende zou Max wel eens een pak rammel kunnen krijgen van Ferrari tijdens de race....die Ferrari gaat als de brandweer op die softs.

Re: Bandenverbruik [bericht #24011 is een antwoord op bericht #24010] za, 30 maart 2019 23:34 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Formula 3

Sorry zie dat het met de overgebleven banden ook voor Ferrari niet mogelijk is, iedereen een 1 stopper verwacht ik.....Pirelli heeft net als RB de plank flink mis geslagen alleen Pirelli deed dit in opdracht van de FIA en dat kan RB niet zeggen.....

Re: Max: 'Er is iets wat nog niet klopt'. [bericht #24012 is een antwoord op bericht #24008] za, 30 maart 2019 23:40 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Formula 3

RB heeft bij geen enkele temperatuur de sweetspot van de C3 weten te vinden.....waar de andere topteams wel zo af en toe de sweetspot wisten te vinden sterker nog Ferrari laat het hele weekend die sweetspot niet meer los tot nu toe......

Re: Bandenverbruik [bericht #24013 is een antwoord op bericht #24011] za, 30 maart 2019 23:41 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Roelof is op dit moment afwezig  Roelof
Formula 3

Met maar 1 run in Q3 zou je verwachten dat Max nog een setje rood over heeft.

Re: Bandenverbruik [bericht #24014 is een antwoord op bericht #24013] za, 30 maart 2019 23:54 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
GP winner

Hij heeft nog twee nieuwe setjes medium, de beste race band. Ze hebben een setje te weinig rood gekozen, of altijd al het plan gehad voor een 2 stopper te gaan. Mocht er een gunstige safety car komen dan zou hij tov de Mercedessen iig een voordeel hebben.

Re: Bandenverbruik [bericht #24015 is een antwoord op bericht #24013] za, 30 maart 2019 23:55 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Zerobyte
Formula 3

De top 10 starten allemaal op de Rode band en moeten daarna naar een witte of gele band lees geel.
En ik wil nog wel eens zien hoelang die rode banden het gaan uithouden tijdens de race naja morgen rond 18.30 weten we het !
Dan weten we ook ongeveer welke auto het beste met zijn banden omgaat op deze track.

Re: Leclerc [bericht #24021 is een antwoord op bericht #23975] zo, 31 maart 2019 00:40 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Mark is op dit moment afwezig  Mark
Formula 3

Fangio007 schreef op za, 30 maart 2019 17:27
Als morgen leclerc de zege pakt dan hij een ideal seizoen om wereldkampioen te worden.
Ja het is nog vroeg, maar hij heeft een winning car, max niet...

Ik ging nooit mee in de euforie die oa ook hier was (schummmi), maar hebben we ons in de luren laten leggen??
Lijkt me lastig voor Leclerc... Dit is een Ferrari baan, het gat op Mercedes is niet heel groot, Ferrari geeft nog liever voorkeur aan vettel en Mercedes ontwikkelt meestal beter.

Maar hij zit beter dan Max. Max redt hier gewoon RBR want als ze RIC hadden ipv Max en die 2 a 3 tienden langzamer was hadden ze een stuk lager gestaan... Maar zolang de balans zo slecht is is er wel ook veel te winnen op korte termijn.. En de race zal wel beter gaan

Re: FORMULA 1 2019 GULF AIR BAHRAIN GRAND PRIX [bericht #24022 is een antwoord op bericht #23991] zo, 31 maart 2019 00:46 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Formula 3

MadMax schreef op za, 30 maart 2019 18:48
Helemaal juist, Ricciardo kaarte het vorig jaar nog aan ieder seizoen weer een achterstand aan het begin....
Maar nu is het gat gewoon heel erg groot, te groot......ze krijgen de banden niet aan het werk, tja dat hoord er ook bij MB en Ferrari en de Haas lukt het wel.
Was het niet RB dat ook vorig jaar de meeste problemen hadden met de zachtste banden, tenminste hier haalde ze telkens minder uit dan de concurrentie.....
Ik baal en niet zo'n beetje.....
Het is idd wel heel zonde dat ze dat niet uitproberen en nu wel steeds in kwalirun sproblemen hebben...

Re: Bandenverbruik [bericht #24023 is een antwoord op bericht #24009] zo, 31 maart 2019 00:55 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Formula 3

Neo33 schreef op za, 30 maart 2019 22:50
Kijkend naar wat ze hebben overgehouden voor de race is het nog maar de vraag of het een 1 stops race wordt of dat we toch 2 stoppers gaan zien. Hier is het relatief makkelijker inhalen dus baan positie is niet alles, ik weet alleen niet of de berekeningen een 2 stopper sneller laten zijn.

Het kan morgen nog wel eens een interessante race worden, ook met de hoge bandenslijtage zie ik Bottas nog wel eens door het ijs zakken morgen. Ondanks de balans problemen bij Red Bull blijf ik vertrouwen houden in een goed resultaat voor Max.

https://pbs.twimg.com/media/D27nkKKX0AI8QuK.jpg:large
Inhalen is hier zeer goed te doen dus C3 C2 C2 kan een hele goede optie zijn, zeker als je zoals Max niet tevreden bent met de balans op de rode band. Een VSC na 10-15 ronden zou ideaal zijn dan

Re: FORMULA 1 2019 GULF AIR BAHRAIN GRAND PRIX [bericht #24027 is een antwoord op bericht #23995] zo, 31 maart 2019 03:16 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
RikRace is op dit moment afwezig  RikRace
Karting

Renault is beter dan Hondaaaaaaagggggggggg zwaai zwaai...........

-RenaultSport-

Re: Bandenverbruik [bericht #24028 is een antwoord op bericht #24023] zo, 31 maart 2019 03:25 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Obelix is op dit moment afwezig  Obelix
Karting

p5 voor Max en p13 voor Gasley is niet wat je wil als fan. Dus ik snap heel goed alle frustraties die in dit draadje langskomen. Ik zou adviseren om even rustig uit te ademen en na te denken. De doelstelling van Red Bull is om in de eerste seizoenshelft aan te haken, en daarna kijken of er in de tweede seizoenshelft nog iets te halen is. Tot nog toe is Max in de eerste race derde geworden, en staat hij in de tweede race als vijfde gekwalificeerd. Dat is prima met de doelstelling van Red Bull. Gasley moet nog wel een tandje meer leveren. Als Max morgen in de top vijf finisht ligt Red Bull keurig op schema. Dit is de tweede race van Red Bull met een Honda motor. Geef ze even tijd om hun eigen doelstellingen waar te maken.

Re: Bandenverbruik [bericht #24030 is een antwoord op bericht #24028] zo, 31 maart 2019 07:55 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Griffel is op dit moment afwezig  Griffel
Formula 3

Waar ik vooral veel aan moet denken is Leclerc.
Die heeft na 1 seizoen een winnende auto onder zijn kont, in zijn 2de race bij een top-team een pole position. Ik gun het hem van harte, maar als fan is het frusterend als je ziet dat Max er al lang klaar voor is. Ben ik jaloers? Ja ik ben jaloers op Leclerc zijn succes. Maargoed ook dat is formule 1, je moet op het juiste moment in de juiste auto zitten. Max en zijn mensen achter hem hebben vertrouwen uitgesproken in Red-Bull, en daar zullen ze vol voor moeten blijven gaan. Ik vermoed dat ze na volgend seizoen pas de balans opmaken, en als het ware weer op een kruising komen voor een eventuele switch. Volgens bijna alle kenners was de enige hobbel tot succes de PWR unit van Renault. Nu blijkt dat Red-Bull toch ook steken heeft laten liggen, ze begrijpen duidelijk de wagen nog niet terwijl Mercedes en Ferrari de pan al volledig leeg schrapen. Is dit een gevolg van de crashes van Gasley tijdens de test? Wellicht als ze quali runs hadden kunnen doen de laatste 2 dagen hadden ze er al eerder achter kunnen komen. De verantwoordelijkheid ligt nu bij het team, en het is maar goed dat ze weer met beide benen op de grond staan. Ik ben nog niet overtuigt van het feit dat de RB15 een slecht chassis is, ik vermoed dat ze weer een probleem hebben om de prestaties van de windtunnel en CFD naar de daadwerkelijke baan te vertalen. Ik ben inmiddels halverwege het boek van Newey, iets waar ik nu niet aan twijfel is dat die man dag en nacht brainstormt om de auto te begrijpen/ sneller te maken. Het gat naar ferrari was 0.9 seconden, wat had het gat geweest als Max wel de balans op orde had? Joost mag het weten. Dat is nog iets waar ik hoop uit haal. Stel nu dat Max had gezegd dat de auto prima aanvoelde en dat dan het gat 0.9 had geweest? Dat had helemaal *** geweest.
Max heeft nog 1 grote troef in handen en dat is zijn banden management. Ik vermoed dat de top-teams al na 10-15 ronden zullen pitten. Vervolgens zal een lange stint volgen waar banden management cruciaal is. Hopen dat Max Bottas voorbij komt bij de start en dan het gevecht aan kan met Hamilton voor p3. We gaan het weer zien mensen, hopen op een mooie race met een goed resultaat. Ik heb er zin in.

Ayo, Griffel

Re: Bandenverbruik [bericht #24031 is een antwoord op bericht #24030] zo, 31 maart 2019 08:54 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Mulder is op dit moment afwezig  Mulder
Formula 3

Natuurlijk geeft Leclerc op Pole een nare smaak. maar het toont ook weer hoe belangrijk de wagen is en hoe weinig de coureur er aan kan doen. Ferrari is dusdanig superieur in de Q op dit circuit dat de meerderheid van de grid hem op P1 of P2 zou hebben gezet. Kijk naar Stroll, die gaat ook ineens het mannetje uithangen nu zijn pappie een beter team gekocht heeft voor hem. Kijk naar Norris, Albon, Russel..hoe die vorig jaar reden ten opzichte van elkaar en nu.

Max laat zien dat ie klaar is, zet hem toch alsnog op P5 en voorkomt gezichtsverlies voor RB.
Ik zie max wel weer dat podium wel pakken omdat er een aantal wagens in de race door het ijs zakken..banden..motoren.. 1 rondje is alles vol, maar hoe lang houd je fatsoenlijk pace vol?
Natuurlijk..ook RB kan door het ijs zakken, maar ik heb daar de signalen nog niet voor gezien.

Re: RB15. [bericht #24032 is een antwoord op bericht #24031] zo, 31 maart 2019 09:19 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Wouter
GP winner

Mulder schreef op zo, 31 maart 2019 08:54
Natuurlijk geeft Leclerc op Pole een nare smaak. maar het toont ook weer hoe belangrijk de wagen is en hoe weinig de coureur er aan kan doen. Ferrari is dusdanig superieur in de Q op dit circuit dat de meerderheid van de grid hem op P1 of P2 zou hebben gezet. Kijk naar Stroll, die gaat ook ineens het mannetje uithangen nu zijn pappie een beter team gekocht heeft voor hem. Kijk naar Norris, Albon, Russel..hoe die vorig jaar reden ten opzichte van elkaar en nu.

Max laat zien dat ie klaar is, zet hem toch alsnog op P5 en voorkomt gezichtsverlies voor RB.
Ik zie max wel weer dat podium wel pakken omdat er een aantal wagens in de race door het ijs zakken..banden..motoren.. 1 rondje is alles vol, maar hoe lang houd je fatsoenlijk pace vol?
Natuurlijk..ook RB kan door het ijs zakken, maar ik heb daar de signalen nog niet voor gezien.

Als je ziet dat een zeer onervaren rookie als Albon, die nog nooit in een F1 wagen had gereden,
Gasly in de Q1 en Q2 te snel af was, dan mag je concluderen dat de RB15 niet goed ontworpen is,
aangezien ze met dezelfde PU rijden. RBR zit er normaal gesproken 1 sec voor.
Ook was Albon in de Q1 net zo snel als Max en in de Q2 maar 0.4 sec langzamer dan Max!
Hopelijk komen ze er snel achter waar het probleem in zit, zodat ze niet teveel punten verliezen.

Re: RB15. [bericht #24035 is een antwoord op bericht #24032] zo, 31 maart 2019 09:57 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Formula 3

Ferrari en mercedes rijden al niet hoelang met eigen motoren en wagen ontwerp?
Wat denk je dat dat waard is. (in feite zou ferrari veel en veel beter dan de rest moeten zijn).
RB moet dat nog gewoon uitvinden, de torro was vorig jaar een andere wagen, met de focus op betrouwbaarheid motor.
Dit jaar moet RB alles tot 1 perfect passend geheel gesmeed worden.
Als de ballans terug is lijkt mij een 5tiende winst niet vreemd.

Ik ben ook wel teleurgesteld, maar begrijp het wel.

Heeft rbr nog mogelijkheden om te sleutelen? [bericht #24038 is een antwoord op bericht #23666] zo, 31 maart 2019 10:06 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Formula 1

Wat mogen de teams nog veranderen tussen parc ferme en de race? Zijn er nog mogelijkheden om aan de set up te werken? Of is dat sterk gelimiteerd?

Re: Heeft rbr nog mogelijkheden om te sleutelen? [bericht #24041 is een antwoord op bericht #24038] zo, 31 maart 2019 10:53 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
GP winner

Ik geloof dat je nog iets (heel weinig) meer of minder vleugel mag zetten en kleine reparaties (wanneer iets kapot is, metname wanneer dat gevaar op zou kunnen leveren) verder mag je niks.

Re: Bandenverbruik [bericht #24044 is een antwoord op bericht #24030] zo, 31 maart 2019 11:15 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Formula 3

Het is ook niet zo dat RBR nooit op 0.8 of 0.9 in de kwali heeft gestaan. Het is vooral ook zo dat teams als Haas en McLaren flink verbeterd zijn en je dus niet meer even gratis de 3e rij oppikt. Op zich alleen maar leuk voor de F1.

Op andere banen lag RBR ook wel eens 1.5 achter de laatste 2 jaar. En met de balans die zo zwak was is het in ieder geval duidelijk waar de winst te behalen valt. Als je het gevoel hebt dat de auto het wél goed doet is je probleem veel groter.

En ja, de kans dat Max wereldkampioen wordt is heel klein Dit seizoen, maar zelfs dat is op zich niet heel onverwacht, alleen de oorzaak is wat onverwacht. Maar een goed chassis ontwikkelen is voor RBR veel sneller op te lossen dan een slechte en onbetrouwbare motor snel en betrouwbaar te krijgen. Dus in die zin staan ze ondanks de grotere achterstand er beter voor nu.

Re: RB15. [bericht #24047 is een antwoord op bericht #24032] zo, 31 maart 2019 11:18 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Formula 3

Wouter schreef op zo, 31 maart 2019 09:19
Mulder schreef op zo, 31 maart 2019 08:54

Als je ziet dat een zeer onervaren rookie als Albon, die nog nooit in een F1 wagen had gereden,
Gasly in de Q1 en Q2 te snel af was, dan mag je concluderen dat de RB15 niet goed ontworpen is,
aangezien ze met dezelfde PU rijden. RBR zit er normaal gesproken 1 sec voor.
Ook was Albon in de Q1 net zo snel als Max en in de Q2 maar 0.4 sec langzamer dan Max!
Hopelijk komen ze er snel achter waar het probleem in zit, zodat ze niet teveel punten verliezen.
Op basis daarvan zou je zeggen dat de STR en RBR even goed waren gisteren (En de Haas en McLaren en wellicht Renault zelfs beter dan RBR, ik denk dat Max ze echt gered heeft idd).

Echter... in de race zal het wel een ander verhaal zijn en is de STR echt geen match voor de RB15. Ze krijgen het wel opgelost maar het zal even tijd nodig hebben.

En de kans dat Max bij de start Bottas al pakt schat ik vrij hoog in Smile

Re: RB15. [bericht #24049 is een antwoord op bericht #24047] zo, 31 maart 2019 11:21 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
GP winner

Vorige race was Bottas super weg. Een start is een start, je weet het nooit. We gaan het zien straks, het wordt denk ik een spectaculaire race.

Ferrari en mercedes snoepen elkaar de punten af [bericht #24052 is een antwoord op bericht #24044] zo, 31 maart 2019 11:34 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Formula 1

Het enige positieve dit weekend is dat ferrari en mercedes fors in de slag zijn met elkaar en dus punten van elkaar afsnoepen. Max loopt dus (bij een p5 en een 1-2 voor ferrari) geen forse puntenachterstand op. Weet hij zich daar tussenin te wringen dan kan hij aanhaken. Maar wat heeft ferrari in godsnaam gevonden tijdens de winter?

Re: Ferrari en mercedes snoepen elkaar de punten af [bericht #24057 is een antwoord op bericht #24052] zo, 31 maart 2019 12:47 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Frontwinger is op dit moment afwezig  Frontwinger
Formula 3

Dejavu01 schreef op zo, 31 maart 2019 11:34
Het enige positieve dit weekend is dat ferrari en mercedes fors in de slag zijn met elkaar en dus punten van elkaar afsnoepen. Max loopt dus (bij een p5 en een 1-2 voor ferrari) geen forse puntenachterstand op. Weet hij zich daar tussenin te wringen dan kan hij aanhaken. Maar wat heeft ferrari in godsnaam gevonden tijdens de winter?

Een klap meer topsnelheid... Max had het over 8 tienden op de rechte stukken.

Attack the post, not the poster...

Re: Bandenverbruik [bericht #24058 is een antwoord op bericht #24009] zo, 31 maart 2019 13:20 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
SpeeDirk is op dit moment afwezig  SpeeDirk
Formula 3

Als bij de start alles goed gaat zie ik Max zeker op het podium terechtkomen Yay

Formule 1 liefhebber, fan van Max en jarenlang van Jos

Kan iemand... [bericht #24059 is een antwoord op bericht #23996] zo, 31 maart 2019 13:27 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Tizz is op dit moment afwezig  Tizz
Formula 3

Newey vertellen dat het seizoen in Melbourne begint en niet in Monaco ?

Tizz. Die dat ongefundeerde optimisme voor het seizoen na het 5e achtereenvolgende jaar nu wel zat is...

[Bijgewerkt op: zo, 31 maart 2019 13:29]

Re: Kan iemand... [bericht #24062 is een antwoord op bericht #24059] zo, 31 maart 2019 13:36 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Ron
Formula 3
Forum_Admin

Dat belooft wat......

https:// www.telegraaf.nl/sport/3371749/windvlagen-regen-en-onweer-vo orspeld-bij-gp-bahrein

Ron

Re: Kan iemand... [bericht #24063 is een antwoord op bericht #24059] zo, 31 maart 2019 14:10 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Wouter
GP winner

Tizz schreef op zo, 31 maart 2019 13:27
Newey vertellen dat het seizoen in Melbourne begint en niet in Monaco ?

Tizz. Die dat ongefundeerde optimisme voor het seizoen na het 5e achtereenvolgende jaar nu wel zat is...

Volgens mij heb je het over de verkeerde persoon. Pierre Waché is de eind verantwoordelijke nu en volgens mij
hapert er nogal iets aan de mechanische grip en laat dat nu net de specialiteit zijn van Waché.

Re: Kan iemand... [bericht #24064 is een antwoord op bericht #24062] zo, 31 maart 2019 14:12 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Frontwinger is op dit moment afwezig  Frontwinger
Formula 3

Mooi...dan kan de RB15 (en vanzelfsprekend de rest) ook meteen in de regen met de billen bloot... ;-)

Attack the post, not the poster...

Re: Kan iemand... [bericht #24065 is een antwoord op bericht #24062] zo, 31 maart 2019 14:13 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Formula 3

Ron schreef op zo, 31 maart 2019 13:36
Dat belooft wat......

https:// www.telegraaf.nl/sport/3371749/windvlagen-regen-en-onweer-vo orspeld-bij-gp-bahrein
In Abu Dhabi afgelopen seizoen begon het ook te regenen, het scherm bij de heuvel waar wij zaten viel er zelfs door uit waardoor we de race nauwelijks konden volgen. Alleen was het asfalt zo warm dat de coureurs er niks van merkten....

Re: Kan iemand... [bericht #24066 is een antwoord op bericht #24063] zo, 31 maart 2019 14:20 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Tizz is op dit moment afwezig  Tizz
Formula 3

Volgens mij niet. Newey is chief designer als mijn info korrekt is.
Daarnaast zie ik verschillende verhalen: te weinig downforce, matig chassis...

Tizz.

Re: Kan iemand... [bericht #24067 is een antwoord op bericht #24065] zo, 31 maart 2019 14:34 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Griffel is op dit moment afwezig  Griffel
Formula 3

bernuldi schreef op zo, 31 maart 2019 14:13
Dat belooft wat......

In Abu Dhabi afgelopen seizoen begon het ook te regenen, het scherm bij de heuvel waar wij zaten viel er zelfs door uit waardoor we de race nauwelijks konden volgen. Alleen was het asfalt zo warm dat de coureurs er niks van merkten....
Morgen 1 April he....

Re: Kan iemand... [bericht #24068 is een antwoord op bericht #24067] zo, 31 maart 2019 15:26 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Ron
Formula 3
Forum_Admin

Griffel schreef op zo, 31 maart 2019 14:34
bernuldi schreef op zo, 31 maart 2019 14:13
Dat belooft wat......

Morgen 1 April he....
Morgen ja ... de race is vandaag ;-)

Ron

Het waait al stevig. [bericht #24069 is een antwoord op bericht #24068] zo, 31 maart 2019 16:21 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Wouter
GP winner

Het waait al stevig. Video start vanaf Max en Carlos tijdens de drivers parade.

https://youtu.be/krTZF1Z2CWo?t=545

Re: Het waait al stevig. [bericht #24072 is een antwoord op bericht #24069] zo, 31 maart 2019 16:45 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Formula 3

Veel plezier mensen...als het niet met Maxx is dan wel met het middenveld..dit beloofd toch een gp met heel veel actie te worden.

Re: Het waait al stevig. [bericht #24076 is een antwoord op bericht #24072] zo, 31 maart 2019 18:47 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Neo33 is op dit moment afwezig  Neo33
Formula 3

Bwoahhh Denk je dat je van Renault af bent heb je er nog last van. lol

Red Bull heeft nog wel wat werk te verzetten, zover is wel duidelijk.

Re: Het waait al stevig. [bericht #24077 is een antwoord op bericht #24072] zo, 31 maart 2019 18:49 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Formula 3

safetycar, wat jammer Sad

Re: Het waait al stevig. [bericht #24078 is een antwoord op bericht #24076] zo, 31 maart 2019 18:50 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Formula 3

Gadverdamme..Ferrari International Assistance kan dankzij Renault haar werk doen..welke idioot stuur er nou een SC voor zoiets 2 ronden voor het einde..

Max is hier van een podium beroofd

Re: Het waait al stevig. [bericht #24079 is een antwoord op bericht #24078] zo, 31 maart 2019 18:54 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Zerobyte
Formula 3

Mulder schreef op zo, 31 maart 2019 18:50
Gadverdamme..Ferrari International Assistance kan dankzij Renault haar werk doen..welke idioot stuur er nou een SC voor zoiets 2 ronden voor het einde..

Max is hier van een podium beroofd
Dat ze blij zijn dat ze van Renault af zijn, en over die sc kun je discussiëren
ze kregen die auto niet weg.
Punten pakken en op naar de volgende race en laat snel die updates komen!

[Bijgewerkt op: zo, 31 maart 2019 18:57]

Re: Het waait al stevig. [bericht #24080 is een antwoord op bericht #24079] zo, 31 maart 2019 18:57 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Formula 3

volgens mij denkt Max maar 1 ding nu..voortaan voldoorstampen in zo'n situatie en niet vertrouwen dat je het haalt..

Re: Het waait al stevig. [bericht #24081 is een antwoord op bericht #24080] zo, 31 maart 2019 19:01 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Obelix is op dit moment afwezig  Obelix
Karting

Prima resultaat! p4 gepakt, en er is nog genoeg te winnen. Ferrari is supersnel en instabiel, Mercedes is snel en stabiel. Red Bull Honda is superstabiel en wil in de loop van het seizoen snelheid vinden. Kan volgens mij een onwijs spannend jaar worden!

Re: Het waait al stevig. [bericht #24082 is een antwoord op bericht #24079] zo, 31 maart 2019 19:03 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Nickela is op dit moment afwezig  Nickela
Formula 3

Ik zeg "FIA redt podium voor CL"

Onnodige safetycar !! Had ook met local yellow afgekund. 100%

[Bijgewerkt op: zo, 31 maart 2019 19:06]

Kon slechter maarr.... [bericht #24083 is een antwoord op bericht #24078] zo, 31 maart 2019 19:23 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Helterskelter is op dit moment afwezig  Helterskelter
Karting

Nette 4 e plek maar nog meer snelheid nodig. Aan de andere kant als je ziet hoe 2 Renault motoren in dezelfde ronde de geest geven dan mag Max zich vooralsnog gelukkig prijzen met de Honda motor achterin. En.....alternatieven zijn er voorlopig niet voor Max. Niet bij Mercedes en en niet Ferrari. Of het moest zijn dat Vettel na zijn zoveelste eigen fout er op termijn de brui aan geeft. hupmax

Re: Kon slechter maarr.... [bericht #24084 is een antwoord op bericht #24083] zo, 31 maart 2019 19:29 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Roelof is op dit moment afwezig  Roelof
Formula 3

En weer een podium vergalt door Renault......

Re: Kon slechter maarr.... [bericht #24085 is een antwoord op bericht #24083] zo, 31 maart 2019 19:29 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Formula 3

ik ben vooral pissig over de verlorn p3 nu..wat een belachelijk safety car call...

Re: Kon slechter maarr.... [bericht #24086 is een antwoord op bericht #24085] zo, 31 maart 2019 19:43 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
spark is op dit moment afwezig  spark
Formula 1

Mulder schreef op zo, 31 maart 2019 19:29
ik ben vooral pissig over de verlorn p3 nu..wat een belachelijk safety car call...
Soms zit het mee en soms zit het tegen. Seb heeft vandaag een mentale dreun gehad. Kimi had dit nooit gedaan. Ik zou als Ferrari zijnde mijn kaarten op Charles zetten. Vettel vecht meer met zichzelf dan de concurrentie. Max moet de RB kar alleen trekken. Voordeel, alle ballen op Max binnen het team. De RB15 wordt alleen maar beter gedurende het jaar dus dat zie ik positief in. De Renaults hebben nog steeds een probleem. Ik zie een volwassen Max dit jaar met een duidelijke opdracht de eerste GP's, zoveel mogelijk punten scoren! Dat doet hij perfect.

Re: Kon slechter maarr.... [bericht #24087 is een antwoord op bericht #24086] zo, 31 maart 2019 19:45 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Mario is op dit moment afwezig  Mario
Formula 3
Forum_Mod

Zoals Max al aangaf een podium hadden ze qua snelheid niet verdient. Dan nog als Max dichterbij had gezeten dan had die Leclerc gepakt voordat er een safety car kwam. Desondanks P4 in Bahrein waar RB nooit top gaat is een prima resultaat. Gasly in geen velden of wegen te bekennen weer dit weekend. Op naar China!

Moderator www.verstappen.nl

Zeer matige race voor rbr [bericht #24088 is een antwoord op bericht #23666] zo, 31 maart 2019 19:46 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Formula 1

Max was slecht weg bij de start. De racepace was niet om over naar huis te schrijven. De renaults van mclaren leken sneller. Max had mazzel dat die geen straf kreeg voor Sainz. Dus was het punten sprokkelen. Leclerc verdiende wat mij betreft het podium: die is erg goed. En wat te zeggen over Vettel: treurig en afgeschminkt.

Re: Zeer matige race voor rbr [bericht #24090 is een antwoord op bericht #24088] zo, 31 maart 2019 19:51 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Jip
GP winner

De Safety Car was meer dan terecht lol. Twee auto's die dichtbij elkaar geparkeerd stonden naast de baan, die auto van Ricciardo stond naast de baan zowat. Hoeft maar 1 iemand af te gaan en op te knallen.

Re: Zeer matige race voor rbr [bericht #24091 is een antwoord op bericht #24088] zo, 31 maart 2019 19:54 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
GP winner

Maar Sainz sneed hem daar wel erg agressief af, waarom precies?

Re: Zeer matige race voor rbr [bericht #24093 is een antwoord op bericht #24088] zo, 31 maart 2019 20:08 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Formula 3

De beste indicator voor de race is Max zelf, hij gaf al aan dat hij niet verwachte dat de wagen in de race wel ineens stabiel zou liggen.....
Als RB serieus titel inspiraties heeft zou ik langzaam eens crisis overleg gaan voeren.......moeten we eerst nog China afwachten? Ik zie niet in waarom Max ineens serieus zou moeten kunnen vechten met een Ferrari of een MB, ben wel erg nieuwsgierig welk nieuws en geruchten er de komende dagen naar buiten gaan komen bij RB want vandaag voerde ze meer het middenveld aan dan dat ze enigzins in het spoor bleven van de 2 top teams....

Re: Zeer matige race voor rbr [bericht #24094 is een antwoord op bericht #24093] zo, 31 maart 2019 20:16 Naar vorige berichtNaar vorige bericht
Jip
GP winner

Gelukkig had Max nog P4 gehaald, dus in het kampioenschap staat die er nog goed voor. Auto presteerde alsnog waardeloos dit weekend. Ik wacht t nog even uit tot China om te zeggen dat de titelstrijd voorbij is, maar dit weekend werkte de auto gewoon niet. Ook moet Gasly echt er een paar tanden bij zetten, want ook hoe hij presteert vind ik slecht. Als Red Bull het constructeurs dit jaar wilt binnenhalen lukt dat niet met hoe Gasly nu presteert. Hij raced gewoon in het mid field. Hopelijk pakt RB dit op en staan ze er in China gewoon bij, anders word het weer 2018 all over again.

Vorige onderwerp: Verwachtingspatroon voor 2019..
Volgende onderwerp: FORMULA 1 2019 HEINEKEN CHINESE GRAND PRIX
Naar forum gaan: