Verstappen forum
forum.verstappen.nl

Startpagina » Verstappen » Max & Jos Verstappen » FORMULA 1 2019 GULF AIR BAHRAIN GRAND PRIX (29-31 Maart)
F1.gif  FORMULA 1 2019 GULF AIR BAHRAIN GRAND PRIX [bericht #23666] wo, 20 maart 2019 16:53 Naar volgende bericht
Jip
Berichten: 1110
Geregistreerd: maart 2017
GP winner

FORMULA 1 2019 GULF AIR BAHRAIN GRAND PRIX
Bahrain International Circuit - 29 tot 31 Maart

https://media.licdn.com/dms/image/C561BAQGqoddyIjXPsg/company-background_10000/0?e=2159024400&v=beta&t=jU56Z5HaJ3A7wju29EE4YEYPYfLE0c_pPKw-rd_FU3Y
https://www.formule1.nl/app/uploads/2018/04/verstappen134-1500x628.jpg
https://imageresizer.static9.net.au/OBXKUDGFGvTk-mlY0-VRdLFur9w=/http%3A%2F%2Fprod.static9.net.au%2F_%2Fmedia%2F2018%2F04%2F10%2F12%2F37%2Fferrari_envv.jpg

Het spits is eraf, en we hebben een beter beeld van hoe het veld er in 2019 uitziet. Red Bull zit er goed bij, maar heeft nog wat tienden bij te werken ten opzichte van Mercedes. Maar ook Ferrari is dichtbij, en moet zeker niet uitgesloten worden. De volgende race op de kalender is ronde 2 van 21 in het F1 wereldkampioenschap in 2019. Formule 1 reist af naar het Bahrain International Circuit in Sakhir, Bahrein. De eerste grand prix werd hier gehouden in 2004, en word sindsdien (met uitzondering van 2011) aaneengesloten georganiseerd op dit circuit. Ferrari is historisch erg sterk op dit circuit en heeft daarom al 6 keer gewonnen in Bahrein. Waaronder Sebastian Vettel die de afgelopen 2 jaar de winst behaalde. Max Verstappen had hier vorig jaar niet zijn beste GP ooit. Hij begon het weekend met technische problemen in de training, vervolgens crashte die in Q1 waardoor die genoodzaakt was de race van achteraan te starten. Vervolgens viel die in de race uit door schade aan de auto dankzij de clash met Lewis Hamilton. Hopelijk word het dit jaar beter, met misschien wel de eerste overwinning van 2019?

Circuit Informatie
Bahrein International Circuit is een Formule 1 circuit in Bahrein. De baan werd grotendeels in 2003 gebouwd voor de eerste Formule 1 race, die in 2004 ook daadwerkelijk op dit circuit gereden werd. Het circuit is ontworpen door de bekende Duitse baanontwerper Hermann Tilke. Hij ontwierp ook de banen van Sepang, Shanghai, Singapore, Istanboel, Valencia en Abu Dhabi.

https://i.imgur.com/DR3qRWo.png

- Ronde Lengte: 5.412 km
- Race Laps: 57
- Race Lengte: 308.238 km
- Lap Record: 1:31.447 (Pedro de la Rosa, 2005)
- 2018 Pole Position: 1:27.958 (Sebastian Vettel)
- 2018 Snelste Ronde: 1:33.740 (Valtteri Bottas, lap 22)
- Pole Position: Linker kant van de grid
- Baan Volgorde: Met de klok mee
- Snelste Bocht: 280 km/h (bocht 12)
- Langzaamste Bocht: 90 km/h (bocht 1)
- Maximum snelheid: 335 km/h
- DRS Zones: Start/finish en na bocht 10
- Baan hoogte: -16-1 MSL
- Afstand grid tot bocht 1: 400m
- Full throttle: 64%
- Gear changes: 52 per lap
- Safety car: 20% kans, laag

https://www.momentogp.com/wp-content/uploads/2018/04/BahrainNight.jpg

Race Weekend - Tijden in Nederland
Opstaan hoeven we gelukkig niet meer, de sessies vinden allemaal overdag plaats:

https://i.gyazo.com/14cc4bb3b7a8972f2fcc22ee3ad8605d.png

Race Weekend - Bandenkeuze
Pirelli kiest bij deze Grand Prix voor de C1 (hard), C2 (medium) en C3 (soft) band:

https://i.gyazo.com/9d95c0bc0027275542f99e4f958b1829.png

Dit jaar zijn er nieuwe regels op het gebied van de banden. Vanaf nu worden elke race alleen gebruikt maakt van een rode band (soft), gele band (medium) en wit (hard). Wel is er elke race onderscheid tussen 5 verschillende banden, C1 (de hardste) tot C5 (de zachtste).

https://pbs.twimg.com/media/D2CGjjuWwAAqmbq?format=jpg&name=4096x4096

Kwalificatie van 2018

https://pbs.twimg.com/media/DaMWBYAXUAI22j3.jpg

Race van 2018

https://pbs.twimg.com/media/DaRnVh_X4AIP4FM.jpg

[Bijgewerkt op: zo, 31 maart 2019 19:45] door moderator

Dit bericht aan een moderator rapporteren

 
Re: FORMULA 1 2019 GULF AIR BAHRAIN GRAND PRIX [bericht #23667 is een antwoord op bericht #23666] wo, 20 maart 2019 17:15 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Sieper is op dit moment afwezig  Sieper
Berichten: 2006
Geregistreerd: juli 2017
GP winner

Jep, Max was hier zelfs met en Renault PU Lewis (ondanks de Merc power) al voorbij op het rechte stuk!! Vond ik best geweldig, zeker omdat Lewis ook een flinke zwieper uitdeelde op het rechte stuk maar Max er toch langs kwam. Uiteindelijk (mede ook door de bittere pech dat Alonso daar net zat) ging Max toen wel erg wijd in bocht 1 en pikte Lewis dit niet. Die zag zijn kans schon en stuurde in op het achterwiel van Max daarbij gesteunt door de regels omdat Max hem wel erg weinig ruimte liet. (toen Lewis hem echter de race daarop wijd drukte ging Max zelf wel netjes van de baan af). Helaas pakte dit voor Max dramatisch uit en kon Lewis vrolijk doordenderen.

Dit was een van de grote lessen van vorig jaar. Ik denk dat Max (die er zeker voor zal blijven gaan) echt sluwer met Lewis om zal gaan. Hij heeft denk ik geleerd om de regels meer aan zijn kant te houden.Het zal vast nog wel eens fout gaan (en Lewis heeft veel politieke macht)maar ik heb hoge verwachtingen voor deze race.

Honda was hier sterk vorig jaar en RBR zelf ook al.

[Bijgewerkt op: wo, 20 maart 2019 17:17]

Dit bericht aan een moderator rapporteren

 
Re: FORMULA 1 2019 GULF AIR BAHRAIN GRAND PRIX [bericht #23668 is een antwoord op bericht #23667] wo, 20 maart 2019 17:37 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Zerobyte
Berichten: 396
Geregistreerd: maart 2017
Formula 3

Top Jip en hopelijk beter als vorig jaar.
 
Re: FORMULA 1 2019 GULF AIR BAHRAIN GRAND PRIX [bericht #23669 is een antwoord op bericht #23668] wo, 20 maart 2019 17:45 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Wet! is op dit moment afwezig  Wet!
Berichten: 461
Geregistreerd: maart 2017
Formula 3

Ziet er weer top uit Jip!

Let it rain, rain, rain!!
 
Re: FORMULA 1 2019 GULF AIR BAHRAIN GRAND PRIX [bericht #23670 is een antwoord op bericht #23667] wo, 20 maart 2019 17:50 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Frontwinger is op dit moment afwezig  Frontwinger
Berichten: 201
Geregistreerd: maart 2017
Formula 3

Heb zo'n vermoeden dat Lewis nog wel een gevalletje karma (vanwege die bewuste actie) kan verwachten... (BOT...VET en Max die hem om z'n oren rijden. ;-)

Attack the post, not the poster...
 
Re: FORMULA 1 2019 GULF AIR BAHRAIN GRAND PRIX [bericht #23673 is een antwoord op bericht #23670] wo, 20 maart 2019 19:42 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
RazorBiteXL
Berichten: 190
Geregistreerd: december 2018
Formula 3

Ze zijn helaas een compound harder gegaan bij Pirelli (qua Q-tyres in ieder geval)
 
Re: FORMULA 1 2019 GULF AIR BAHRAIN GRAND PRIX [bericht #23675 is een antwoord op bericht #23673] wo, 20 maart 2019 20:11 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Neo33 is op dit moment afwezig  Neo33
Berichten: 288
Geregistreerd: maart 2017
Formula 3

Vooral benieuwd wat ze bij Ferrari gaan doen, was het inderdaad een hitte probleem in Melbourne wat hun parten speelde en gaan ze het body work openen met extra slots en sleuven etc. Of is het toch die voorvleugel die te weinig down force genereert waardoor ze hun wagen niet optimaal kunnen afstellen.

Ik denk dat Red Bull met Max hier wel eens heel positief uit de hoek kan gaan komen. Vorig jaar ging Gasly met de STR-Honda ook al als een trein, en nu weten we inmiddels dat Red Bull nog wel iets meer downforce kan gebruiken. Echter de andere kant van de medaille is dat dus ze ook als een kanonskogel over het rechte stuk gaan.

Misschien dat pole nog te hoog is gegrepen, maar op het gebied van racesnelheid zal Max mee gaan doen voor de prijzen. Vorig jaar ging het regelmatig alvorens het 3-2-1 schema Dus na die 3e plek in Melbourne gaan we nu voor 2e Cool

Heb er zin in. drive

 
Re: FORMULA 1 2019 GULF AIR BAHRAIN GRAND PRIX [bericht #23677 is een antwoord op bericht #23675] wo, 20 maart 2019 20:37 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Sieper is op dit moment afwezig  Sieper
Berichten: 2006
Geregistreerd: juli 2017
GP winner

Het probleem van RedBull zit nu vooral in de medium/highspeed bochten. Hier zijn vooral rechte stukken en lower speed bochten, daar speelt de mechanische grip van de korte RedBull weer een grotere rol (dan in Australië). Ik zit stiekem te hopen op max zijn eerste pole en een enorme race pace.

Bovendien komt hier de eerste echte Quali vergelijking met Gasly, die ik zeker daarin wel sterk acht.

[Bijgewerkt op: wo, 20 maart 2019 20:38]

Dit bericht aan een moderator rapporteren

 
Re: FORMULA 1 2019 GULF AIR BAHRAIN GRAND PRIX [bericht #23678 is een antwoord op bericht #23677] wo, 20 maart 2019 20:41 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
RazorBiteXL
Berichten: 190
Geregistreerd: december 2018
Formula 3

Goede Analyse Sieper! De medium bochten komen pas in Europa weer.

Bahrein China en Baku zijn voornamelijk low speed bochten met rechte stukken.
 
Re: FORMULA 1 2019 GULF AIR BAHRAIN GRAND PRIX [bericht #23679 is een antwoord op bericht #23678] wo, 20 maart 2019 21:10 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Sieper is op dit moment afwezig  Sieper
Berichten: 2006
Geregistreerd: juli 2017
GP winner

Precies, dus hopelijk als ze er hier echt bijzitten kan Max potten breken de aankomende wedstrijden en dan heeft Newey nog tot Spanje om (nog enigszins efficiënte) downforce te vinden. Wat een enorme opgave zal zijn, met deze korte auto.
 
Re: FORMULA 1 2019 GULF AIR BAHRAIN GRAND PRIX [bericht #23680 is een antwoord op bericht #23679] wo, 20 maart 2019 21:27 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
RazorBiteXL
Berichten: 190
Geregistreerd: december 2018
Formula 3

Ik heb toch het gevoel dat de diffuser nog niet helemaal top is, met al die stangen die we tijdens testen, en ook bij melbourne in kleine variant nog zagen.
 
Re: FORMULA 1 2019 GULF AIR BAHRAIN GRAND PRIX [bericht #23681 is een antwoord op bericht #23680] wo, 20 maart 2019 21:34 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Sieper is op dit moment afwezig  Sieper
Berichten: 2006
Geregistreerd: juli 2017
GP winner

Heel goed mogelijk, al zijn het wellicht niet alleen de stangetjes geweest maar ook echt een stijfere vloer (dat lijkt mij zelf ook kort dag hoor).
 
Re: FORMULA 1 2019 GULF AIR BAHRAIN GRAND PRIX [bericht #23682 is een antwoord op bericht #23680] wo, 20 maart 2019 21:45 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Frontwinger is op dit moment afwezig  Frontwinger
Berichten: 201
Geregistreerd: maart 2017
Formula 3

RazorBiteXL schreef op wo, 20 maart 2019 21:27
Ik heb toch het gevoel dat de diffuser nog niet helemaal top is, met al die stangen die we tijdens testen, en ook bij melbourne in kleine variant nog zagen.

Daar kun je inderdaad gelijk in hebben, maar laten we aub niet vergeten dat de switch naar een andere PU geen copy/paste is en dat alles (qua totaalpakket) opnieuw uitgebalanceerd moet worden. Laten we daarom hopen dat Ferrari volgende week de boel weer op orde heeft...dan blijft de titelstrijd open. Bedoel...je hoeft niet gestudeerd te hebben om te begrijpen dat Red Bull vanaf de 2e/3e motor pas echt mee gaat doen.


Attack the post, not the poster...

[Bijgewerkt op: wo, 20 maart 2019 21:47]

Dit bericht aan een moderator rapporteren

 
Re: FORMULA 1 2019 GULF AIR BAHRAIN GRAND PRIX [bericht #23683 is een antwoord op bericht #23682] wo, 20 maart 2019 21:58 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
RazorBiteXL
Berichten: 190
Geregistreerd: december 2018
Formula 3

Dat heeft Red Bull ook de hele winter geroepen. Max voorop. De eerste races meekomen, en daarna proberen ervoor te komen. Daarom is Melbourne juist zo'n fantastisch resultaat.
 
Re: FORMULA 1 2019 GULF AIR BAHRAIN GRAND PRIX [bericht #23684 is een antwoord op bericht #23683] wo, 20 maart 2019 22:18 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Sieper is op dit moment afwezig  Sieper
Berichten: 2006
Geregistreerd: juli 2017
GP winner

Dat was na een spannend begin, dan toch de (voor mij) kleine teleurstelling van de kwali positionering, inderdaad een enorme opsteker. Ook omdat Max zo volwassen racede. Hij gelooft dus zelf ook in een positionering ipv alleen een dagsucces.
 
Re: FORMULA 1 2019 GULF AIR BAHRAIN GRAND PRIX [bericht #23685 is een antwoord op bericht #23677] wo, 20 maart 2019 22:30 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Mulder is op dit moment afwezig  Mulder
Berichten: 420
Geregistreerd: maart 2017
Formula 3

Sieper schreef op wo, 20 maart 2019 20:37
Het probleem van RedBull zit nu vooral in de medium/highspeed bochten. Hier zijn vooral rechte stukken en lower speed bochten, daar speelt de mechanische grip van de korte RedBull weer een grotere rol (dan in Australië). Ik zit stiekem te hopen op max zijn eerste pole en een enorme race pace.

Bovendien komt hier de eerste echte Quali vergelijking met Gasly, die ik zeker daarin wel sterk acht.
Turn 1, 8 en 10 zijn low speed, de rest is allemaal 3rd gear of sneller.

De race van Australie vertelt mij heel weinig voor deze race, alleen dat RB op de 2 lange straights prima mee moet kunnen komen, voor de rest is alles nog een vraagteken.

Wel prima inhalen op deze baan.
 
Re: FORMULA 1 2019 GULF AIR BAHRAIN GRAND PRIX [bericht #23688 is een antwoord op bericht #23673] wo, 20 maart 2019 23:12 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
MadMax is op dit moment afwezig  MadMax
Berichten: 464
Geregistreerd: maart 2017
Formula 3

Onbegrijpelijk!!!
Vorig jaar waren er al enkele 1 stoppers de kans is groot dat ze dit jaar allemaal voor een 1 stopper zullen gaan......alleen een safetycar kan de race acht spannend gaan maken. Als we de eerste pitstop hebben gehad verwacht ik niet veel actie meer op de baan als iedereen zijn eigen positie weer heeft ingenomen.
Gelukkig komt er op een of andere manier een hele spectaculaire race als ik bang ben dat de race saai gaat worden.
Ik zou toch al erg tevreden zijn als RB in de kwali binnen 0,3/0,4 van pole gaan komen......
Maar als Max hier serieus voor de pole mee gaat doen dan durf ik hem wel aan......dan komt RB in Spanje naast MB en een eventueel herstelde Ferrari en daarna gaan ze eroverheen, die zitten daar geen minuut meer stil in die fabriek tot de eerste titel binnen is....
Het word weer een gigantisch spannend weekend......met veel vragen.
Draait MB de PU weer 100% open omdat ze bang zijn dat RB serieus een bedreiging gaat worden bij de volgende PU en chassis update??
Hersteld Ferrari of hebben ze toch een probleem dat structureel is of minimaal een aantal races duurt voordat ze het echt kunnen oplossen?
Maar hoe de kwalificatie ook loopt Max zal op zondag waarschijnlijk weer meer uit de RB gaan halen dan wij allemaal zouden mogen verwachten.
 
Re: FORMULA 1 2019 GULF AIR BAHRAIN GRAND PRIX [bericht #23689 is een antwoord op bericht #23685] wo, 20 maart 2019 23:44 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Sieper is op dit moment afwezig  Sieper
Berichten: 2006
Geregistreerd: juli 2017
GP winner

3rd gear is nog geen high speed corner. Ik kijk ook metname naar vorig jaar, alledrie de topteams zijn hun bestaande koersen blijven varen.

Ik verwacht absoluut geen saaie race, de DRS is zó veel sterker, ja in Australië kon je daar weinig mee (Maargoed, 14 ipv 5 overtakes is al nagenoeg een verdrievoudiging) maar hier kan het wel eens een slagveld van overtakes worden. Als het niet lukt buiten DRS te komen en te blijven kan je dit jaar wel eens een sitting duck zijn.

Ik houd er zelfs mijn hart voor vast, metname omdat Max altijd met hand en tand verdedigd. Hopelijk is hij ook daar slimmer in geworden. Je banden niet verneuken met verdedigen en gewoon terug DRSen wanneer die van de concurrent er wel aan zijn kan wel eens de beste tactiek zijn.
 
Re: FORMULA 1 2019 GULF AIR BAHRAIN GRAND PRIX [bericht #23690 is een antwoord op bericht #23689] do, 21 maart 2019 00:57 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Mulder is op dit moment afwezig  Mulder
Berichten: 420
Geregistreerd: maart 2017
Formula 3

wat denk jij dat de snelheid is in 3rd dan? 160+ zeker..steek je hand eens uit het raam bij 160..dat is 160+ dus..
 
Re: FORMULA 1 2019 GULF AIR BAHRAIN GRAND PRIX [bericht #23695 is een antwoord op bericht #23690] do, 21 maart 2019 10:15 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Sieper is op dit moment afwezig  Sieper
Berichten: 2006
Geregistreerd: juli 2017
GP winner

Ze hebben acht versnellingen Mulder, Max heeft zelf de 4/5e versnellingsbochten benoemd als het "probleemgebied".
 
Re: FORMULA 1 2019 GULF AIR BAHRAIN GRAND PRIX [bericht #23696 is een antwoord op bericht #23666] do, 21 maart 2019 13:08 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
SpeeDirk is op dit moment afwezig  SpeeDirk
Berichten: 291
Geregistreerd: maart 2017
Formula 3

Wederom een mooi stuk werk voorzien van alle benodigde info voor de aankomende race in Bahrain Yay drive hupmax

Formule 1 liefhebber, fan van Max en jarenlang van Jos
 
Re: FORMULA 1 2019 GULF AIR BAHRAIN GRAND PRIX [bericht #23697 is een antwoord op bericht #23695] do, 21 maart 2019 13:10 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Mulder is op dit moment afwezig  Mulder
Berichten: 420
Geregistreerd: maart 2017
Formula 3

Dat heb ik niet meegekregen Sieper, maar alsnog, er zijn meer 4e versnelling en hoger bochten dan 3e en lager op dit circuit.

Met name 5,6,7, aanremmen voor 10 en 11,12,13 zijn dan de plekken waar je tijd verliest..maar dat zijn nou ook net de secties waar de rijder het verschil kan maken, mooie combinaties met glooing en deels blinde bochten.

[Bijgewerkt op: do, 21 maart 2019 13:10]

Dit bericht aan een moderator rapporteren

 
Re: FORMULA 1 2019 GULF AIR BAHRAIN GRAND PRIX [bericht #23707 is een antwoord op bericht #23697] do, 21 maart 2019 23:23 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Mark is op dit moment afwezig  Mark
Berichten: 204
Geregistreerd: mei 2017
Formula 3

Zelfs 4e versnelling is nog niet echt een hoge snelheidsbocht. Daarnaast is ook relevant hoe lang zo'n bocht is. Als dat een knik is ben je er veel minder lang dan bijv een bocht 3 van Barcelona.

Ik verwacht een sterk Ferrari, en in de kwali verwacht ik kleinere verschillen waarbij ik wel ook wat ervoor vrees dat Max op P5 terecht komt. Voor de zondag verwacht ik echter wel goede kansen - inhalen is hier goed te doen, die zachtste band van Australië waar Max wat over klaagde hebben ze niet, en vorige jaren waren veelbelovend voor Max ondanks 2 vroege uitvalbeurten.

Ik zie Max itt Australië als serieuze kanshebber op de winst al hangt het denk ik vooral af ervan hoe goed Ferrari de boel op de rit heeft.

Als Max de achterstand tot en met Barcelona kan beperken tot misschien 15-20 punten, staat hij er uitstekend voor lijkt me.
 
Re: FORMULA 1 2019 GULF AIR BAHRAIN GRAND PRIX jaartje geleden [bericht #23720 is een antwoord op bericht #23666] vr, 22 maart 2019 13:23 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
NextYear is op dit moment afwezig  NextYear
Berichten: 194
Geregistreerd: maart 2017
Formula 3

https:// m.gpupdate.net/nl/f1-gp-edities/2765/formule-1-grand-prix-va n-bahrein-2018/
Leuk en leerzaam om terug te lezen
Scroll halverwege voor de live verslagen

Opvallend rbr was vorig jaar voortdurend bovenin de tijden tabellen terug te vinden echter tijdens quali en race ging het echter helemaal mis door driver en engine error
Denk dat het circuit weldegelijk goed bij de wagen past en als alles meezit we een hoge klassering mogen verwachten.

[Bijgewerkt op: vr, 22 maart 2019 13:24]

Dit bericht aan een moderator rapporteren

 
Re: FORMULA 1 2019 GULF AIR BAHRAIN GRAND PRIX 2018 verslagen. [bericht #23721 is een antwoord op bericht #23720] vr, 22 maart 2019 14:03 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Wouter
Berichten: 2438
Geregistreerd: maart 2017
GP winner

NextYear schreef op vr, 22 maart 2019 13:23
https:// m.gpupdate.net/nl/f1-gp-edities/2765/formule-1-grand-prix-va n-bahrein-2018/
Leuk en leerzaam om terug te lezen
Scroll halverwege voor de live verslagen.


Ter aanvulling:
Hier kun je rechts bovenin alles bekijken, VT's, Kwalificatie en race, (live) zijn de verslagen, de andere links zijn de uitslagen.

https://www.gpupdate.net/nl/f1-gp-edities/2765/formule-1-gra nd-prix-van-bahrein-2018/

[Bijgewerkt op: vr, 22 maart 2019 14:04]

Dit bericht aan een moderator rapporteren

 
Schema persconferenties. [bericht #23723 is een antwoord op bericht #23666] vr, 22 maart 2019 16:00 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Wouter
Berichten: 2438
Geregistreerd: maart 2017
GP winner

https://pbs.twimg.com/media/D2ROwJaWkAIOgeR.jpg
 
Re: Schema persconferenties. [bericht #23724 is een antwoord op bericht #23723] vr, 22 maart 2019 16:46 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Sieper is op dit moment afwezig  Sieper
Berichten: 2006
Geregistreerd: juli 2017
GP winner

Altijd zo pikant mogelijk. Nu dus vooral Pierre en Daniil en maar hopen dat ze dan wat pijnlijks gaan zeggen op basis van afgelopen race. Wat ze natuurlijk niet zullen doen.
 
Re: Schema persconferenties. [bericht #23726 is een antwoord op bericht #23724] vr, 22 maart 2019 17:36 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Hendricus
Berichten: 26
Geregistreerd: maart 2019
Karting

TAV discussie over langzame en snelle bochten + rechte stuk snelheid van RB tov andere teams (met name Mercedes en Ferrari natuurlijk) is dit wellicht interessant om te posten:

Lawrence Barretto of Formula1.com on each team's gap to the leaders (Mercedes) in Australia by different corner types & straights.

https://preview.redd.it/xpzecu8ckon21.png?width=640&crop=smart&auto=webp&s=4d2dba9dfd00b3ebfed81e36d0f6f755588336b1
 
Re: Schema persconferenties. [bericht #23727 is een antwoord op bericht #23726] vr, 22 maart 2019 17:58 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Sieper is op dit moment afwezig  Sieper
Berichten: 2006
Geregistreerd: juli 2017
GP winner

Race of Qualy? Qualy zo te zien want Ferrari zit er overal dichterbij dan RBR, als het daadwerkelijk de quali is dan moet de kanttekening dat Pierre als in Q1 uitviel wel mee worden genomen (want 2 seconden langzamer dan Max' Q3 rondje). Gaat het over race pace dan zat Pierre vast op P17 en Max op P3, beide hebben hun Eigen pace nooit kunnen rijden (bijan nooit) Max zat eerst achter Vettel vas en toen achter Hamilton, Pierre achter Daniil na zijn pistop en daarvoor heb ik er niet zo op gelet)

[Bijgewerkt op: vr, 22 maart 2019 18:01]

Dit bericht aan een moderator rapporteren

 
Re: Schema persconferenties. [bericht #23728 is een antwoord op bericht #23726] vr, 22 maart 2019 18:00 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Frontwinger is op dit moment afwezig  Frontwinger
Berichten: 201
Geregistreerd: maart 2017
Formula 3

Huh? Red Bull het langzaamste van iedereen (tov de snelste auto) op de rechte stukken? Weet je zeker dat dit geen plaatje van vorig seizoen is? Of komt dit toch stiekem uit de weekkrant van Renault? ;-)

Attack the post, not the poster...

[Bijgewerkt op: vr, 22 maart 2019 18:03]

Dit bericht aan een moderator rapporteren

 
Re: Schema persconferenties. [bericht #23729 is een antwoord op bericht #23728] vr, 22 maart 2019 18:31 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Hendricus
Berichten: 26
Geregistreerd: maart 2019
Karting

Hier is het artikel:

* https://www.formula1.com/en/latest/article.why-ferrari-strug gled-in-australia-bahrain-offers-hope-of-redemption.4DzWNNwX mdwlYjQgFSxKcO.html
 
Re: Schema persconferenties. [bericht #23730 is een antwoord op bericht #23729] vr, 22 maart 2019 18:36 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Frontwinger is op dit moment afwezig  Frontwinger
Berichten: 201
Geregistreerd: maart 2017
Formula 3

Dank voor de link, Hendricus. Het is dus Ferraripropaganda... ;-)

Attack the post, not the poster...
 
Re: Schema persconferenties. [bericht #23731 is een antwoord op bericht #23730] vr, 22 maart 2019 18:40 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Hendricus
Berichten: 26
Geregistreerd: maart 2019
Karting

Cheers. Hier promoot hij zijn artikel op Twitter. Misschien kunnen we hem scherp ondervragen hoe hij precies te werk is gegaan Smile

https://twitter.com/lawrobarretto/status/1109098155235258373
 
Re: Schema persconferenties. [bericht #23732 is een antwoord op bericht #23731] vr, 22 maart 2019 23:49 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Espresso
Berichten: 217
Geregistreerd: maart 2017
Formula 3

Citaat:
Kwam nog wat stukjes tegen over Melbourne.
Smedley gaf aan dat volgens hem Ham tactisch gereden had.
Na zijn pitstop is Ham door Vet blijven hangen, beetje vuile lucht zodat Ver aan kon sluiten.
Nadat Ver Vet had ingehaald going Ham plots 0,5-1,0 seconden sneller rijden.


Ted gaf aan day RBR een tactische fout had gemaakt. Ze waren niet meer gewend met een krachtige motor te rijden en hadden geen vleugels meegenomen die voldoende downforce konden genereren.
Die verwacht dat ze die fout niet meer maken.

Deze race zullen we eens zien wat de krachtverhoudingen zijn.
Wordt weer een mooi seizoen..

[Bijgewerkt op: vr, 22 maart 2019 23:53]

Dit bericht aan een moderator rapporteren

 
Re: Schema persconferenties. [bericht #23733 is een antwoord op bericht #23729] za, 23 maart 2019 00:13 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Espresso
Berichten: 217
Geregistreerd: maart 2017
Formula 3

Hendricus schreef op vr, 22 maart 2019 18:31
Hier is het artikel:

* https://www.formula1.com/en/latest/article.why-ferrari-strug gled-in-australia-bahrain-offers-hope-of-redemption.4DzWNNwX mdwlYjQgFSxKcO.html
Ook leerzaam om te zien hoe iemand iets verkeerd kan interpreteren.

Volgens mij is het:
Ham weet dat hij Bot niet kan inhalen. Met zijn probleemauto rijdt hij tactisch so langzaam mogelijk en gecontroleerd voor de auto achter hem.
Ham match de snelheid van Vet. Vet verliest na zijn pitstop snelheid, Ham gaat lekker mee.
Ham heeft een instabiele auto, Vet's problemen komen hem prima uit. Langzamer is beter voor hem en de motor. ls Ver Vet voorbij gaat moet Ham aan de bak en matcht Ham de snelheid van Ver.

Wel zie je dat na de pitstop van Ham en Vet dat Ver niet kan versnellen terwijl Bot dat wel kan, is mogelijk een indicatie dat zijn banden door het volgen van Vet meer versleten zijn.

Je ziet ook na de pitstop dat Bot,Ham,Ver en Lec nagenoeg gelijke rondetijden rijden.
Nemen we de actie 'snelste rondetijd' mee, dan lijkt het erop dat Mercedes, Ferrari en Red Bull aan elkaar gewaagd zijn.
https://www.formula1.com/content/dam/fom-website/manual/Misc/Williams2019car/2019-01-aus-top-10-race-plot.png.transform/6col-retina/image.png

[Bijgewerkt op: za, 23 maart 2019 00:20]

Dit bericht aan een moderator rapporteren

 
Re: Schema persconferenties. [bericht #23735 is een antwoord op bericht #23733] za, 23 maart 2019 08:52 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Wet! is op dit moment afwezig  Wet!
Berichten: 461
Geregistreerd: maart 2017
Formula 3

Het zou mooi zijn als dit op het circuit van Bahrain en China zullen gaan zien. Dan wordt het een spannend seizoen.

Let it rain, rain, rain!!
 
Re: Schema persconferenties. [bericht #23738 is een antwoord op bericht #23733] za, 23 maart 2019 11:30 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Singapore2008 is op dit moment afwezig  Singapore2008
Berichten: 110
Geregistreerd: maart 2017
Formula 3

Espresso schreef op za, 23 maart 2019 00:13
Hendricus schreef op vr, 22 maart 2019 18:31
Hier is het artikel:

* https://www.formula1.com/en/latest/article.why-ferrari-strug gled-in-australia-bahrain-offers-hope-of-redemption.4DzWNNwX mdwlYjQgFSxKcO.html
Ook leerzaam om te zien hoe iemand iets verkeerd kan interpreteren.

Volgens mij is het:
Ham weet dat hij Bot niet kan inhalen. Met zijn probleemauto rijdt hij tactisch so langzaam mogelijk en gecontroleerd voor de auto achter hem.
Ham match de snelheid van Vet. Vet verliest na zijn pitstop snelheid, Ham gaat lekker mee.
Ham heeft een instabiele auto, Vet's problemen komen hem prima uit. Langzamer is beter voor hem en de motor. ls Ver Vet voorbij gaat moet Ham aan de bak en matcht Ham de snelheid van Ver.

Wel zie je dat na de pitstop van Ham en Vet dat Ver niet kan versnellen terwijl Bot dat wel kan, is mogelijk een indicatie dat zijn banden door het volgen van Vet meer versleten zijn.

Je ziet ook na de pitstop dat Bot,Ham,Ver en Lec nagenoeg gelijke rondetijden rijden.
Nemen we de actie 'snelste rondetijd' mee, dan lijkt het erop dat Mercedes, Ferrari en Red Bull aan elkaar gewaagd zijn.
https://www.formula1.com/content/dam/fom-website/manual/Misc/Williams2019car/2019-01-aus-top-10-race-plot.png.transform/6col-retina/image.png
Ik zat gisteravond ook naar dit grafiekje te kijken en kom tot een andere conclusie:

Tot aan de pitstop van Vettel volgt de top 5 het tempo van Bottas. Iedereen blijft op een paar seconden achterstand van zijn voorligger. Na de pitstop van Vettel Moet iedereen vol aan de bak, want Hamilton racet dan echt wel tegen Bottas en tegen Verstappen, Vettel ook, dus iedereen moet hier voluit. Ik denk dat Hamilton hier nog niet eens wist wat er aan de hand was met zijn auto en ik vraag me af of het wel zo erg is als Mercedes zegt. Bovendien rijdt Hamilton ook nog even de snelste ronde vlak voor zijn pitstop, dat doet hij omdat hij tegen Vettel en Botas racet.

Bottas is daar dus gewoon de snelste. Hij pakt ongeveer 4 tiende per ronde op iedereen. Ik geloof niet dat dat komt doordat Max zijn banden minder zouden zijn vanwege het volgen Vettel. Hij rijdt samen met Leclerc het langste door op de eerste set. Na de Pitstop van Max en nadat hij Vettel voorbij is, is er weinig meer om voor te racen. Vanaf dat moment zeggen de rondetijden niet zoveel meer.
De conclusie dat Hamilton rustig aan heeft gedaan deel ik dus pas na de pitstops, maar de conclusie dat ze aan elkaar gewaagd zijn niet. Bottas en Mercedes waren volgens mij in Australie gewoon een stuk sneller dan de rest.

Het andere grafiekje wat hier gepost is uit hetzelfde artikel, zegt nog veel minder. Bijvoorbeeld de topsnelheden van iedereen die een groot deel van de race in een DRS treintje hebben gereden zal gemiddeld veel hoger liggen dan van diegenen die dat niet hebben gedaan en iedereen die bijvoorbeeld vast heeft gezeten achter Giovinazzi zal gemiddeld in alle bochten langzamer zijn dan iemand die in vrije lucht heeft gereden. Er zijn veel te veel variabelen om ook maar iets zinnigs te zeggen over die snelheden. Hoe zouden bijvoorbeeld de uitstapjes van Leclerc, Kvyat en Max zijn meegerekend?
 
Alle voorvleugels uit Australië. [bericht #23754 is een antwoord op bericht #23666] zo, 24 maart 2019 20:37 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Wouter
Berichten: 2438
Geregistreerd: maart 2017
GP winner

Leuk overzicht om ze goed te kunnen vergelijken.

https://i.redd.it/x16enrxs54i21.png
 
Re: Alle voorvleugels uit Australië. [bericht #23757 is een antwoord op bericht #23754] zo, 24 maart 2019 21:44 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Wet! is op dit moment afwezig  Wet!
Berichten: 461
Geregistreerd: maart 2017
Formula 3

Mooi om te zien dat Red Bull de lijn van Mercedes volgt en Toro Rosso de lijn van Ferrari. Kunnen ze beide concepten real time uitproberen.

Let it rain, rain, rain!!
 
Re: Alle voorvleugels uit Australië. [bericht #23767 is een antwoord op bericht #23754] ma, 25 maart 2019 16:36 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Singapore2008 is op dit moment afwezig  Singapore2008
Berichten: 110
Geregistreerd: maart 2017
Formula 3

Is de getoonde neus van Mercedes niet de neus uit de eerste week van Barcelona?
 
Re: Alle voorvleugels uit Australië. [bericht #23770 is een antwoord op bericht #23767] ma, 25 maart 2019 17:09 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Sieper is op dit moment afwezig  Sieper
Berichten: 2006
Geregistreerd: juli 2017
GP winner

Dat klopt (scherp!) maar voor de vleugel elementen maakt dat volgens mij niet uit, het was vooral het neustipje zelf (en een extra cut out in de endplate)
 
Re: Alle voorvleugels uit Australië. [bericht #23772 is een antwoord op bericht #23767] ma, 25 maart 2019 17:13 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Wouter
Berichten: 2438
Geregistreerd: maart 2017
GP winner

Singapore2008 schreef op ma, 25 maart 2019 16:36
Is de getoonde neus van Mercedes niet de neus uit de eerste week van Barcelona?

Hier zie je de vleugel goed in beeld. Meteen aan het begin even stop zetten. Zie jij verschil?

https://twitter.com/MercedesAMGF1/status/1107188613329178625
 
Re: Alle voorvleugels uit Australië. [bericht #23776 is een antwoord op bericht #23757] ma, 25 maart 2019 19:22 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Apex33 is op dit moment afwezig  Apex33
Berichten: 50
Geregistreerd: maart 2017
Karting

Citaat:
Mooi om te zien dat Red Bull de lijn van Mercedes volgt en Toro Rosso de lijn van Ferrari. Kunnen ze beide concepten real time uitproberen.
Kijk hier gaat het mis, waarschijnlijk onbewust maar dit schetst wel een verkeerd beeld. Waarom zou Red-bull Mercedes volgen en de Torro's Ferrari? Redbull heeft een prima aerodynamica afdeling en misschien wel de beste engineers op dat vlak. Een vleugeltje kopieren heeft totaal geen zin het gaat om het totale pakket van de auto en de "lijnen" van de merc en RB auto's lijken nu niet echt overeen te komen.





-- .- -..- ..-. --- .-. -.. .-- -.-.

[Bijgewerkt op: ma, 25 maart 2019 19:23]

Dit bericht aan een moderator rapporteren

 
Re: Alle voorvleugels uit Australië. [bericht #23781 is een antwoord op bericht #23776] ma, 25 maart 2019 20:05 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Roelof is op dit moment afwezig  Roelof
Berichten: 439
Geregistreerd: maart 2017
Formula 3

De vorm van de voorvleugel zal gelijkenissen tonen met andere teams als ook de auto's gelijkenissen hebben. Dan kom je op een dezelfde voorvleugel uit om de luchtstromen over, onder en langs de auto te sturen zoals je het wilt hebben.
 
F1.gif  Hier zijn weer alle gegevens te vinden tijdens het weekend. [bericht #23797 is een antwoord op bericht #23666] di, 26 maart 2019 11:56 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Wouter
Berichten: 2438
Geregistreerd: maart 2017
GP winner

Vaak worden hier vragen gesteld over de longruns, laptimes,best sector times, alle uitslagen, etc.
Die zijn elk weekend op de FIA site te vinden, zie event & timing information.

https://www.fia.com/events/fia-formula-one-world-championshi p/season-2019/eventtiming-information-3

Op deze site kun je de tijden van de coureurs onderling met elkaar vergelijken (head to head).
Duurt vaak wel even voordat de gegevens er staan na een sessie.

https://en.mclarenf-1.com/
 
Max is onderweg naar de BAHRAIN GRAND PRIX [bericht #23801 is een antwoord op bericht #23666] di, 26 maart 2019 15:51 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Wouter
Berichten: 2438
Geregistreerd: maart 2017
GP winner

Max is eindelijk onderweg naar Bahrein, als het vliegtuig tenminste vertrokken is. Laughing

Zet 'm op Max !! De 1e of 2e plaats moet mogelijk zijn. hupmax

https://scontent-amt2-1.cdninstagram.com/vp/1eea45aa4083bad786004861b0df14ad/5D14AF84/t51.2885-15/e35/53509737_126459508447280_2701929766573201364_n.jpg?_nc_ht=scontent-amt2-1.cdninstagram.com

[Bijgewerkt op: di, 26 maart 2019 15:59]

Dit bericht aan een moderator rapporteren

 
Re: Alle voorvleugels uit Australië. [bericht #23815 is een antwoord op bericht #23772] di, 26 maart 2019 21:24 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Singapore2008 is op dit moment afwezig  Singapore2008
Berichten: 110
Geregistreerd: maart 2017
Formula 3

Wouter schreef op ma, 25 maart 2019 17:13
Singapore2008 schreef op ma, 25 maart 2019 16:36
Is de getoonde neus van Mercedes niet de neus uit de eerste week van Barcelona?
Hier zie je de vleugel goed in beeld. Meteen aan het begin even stop zetten. Zie jij verschil?

https://twitter.com/MercedesAMGF1/status/1107188613329178625
De vleugel heeft inderdaad weinig verschil, maar de neus is best wel anders:

https://www.f1technical.net/development/21976/mercedes-intro duce-new-nose-and-front-wing?sid=5efd19f60a5745f845304c12329 f7ab7

Niet zo mooi ook, maar dat is mijn mening
 
Re: Alle voorvleugels uit Australië. [bericht #23826 is een antwoord op bericht #23815] wo, 27 maart 2019 08:56 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Wouter
Berichten: 2438
Geregistreerd: maart 2017
GP winner

Singapore2008 schreef op di, 26 maart 2019 21:24
Wouter schreef op ma, 25 maart 2019 17:13
Singapore2008 schreef op ma, 25 maart 2019 16:36
Is de getoonde neus van Mercedes niet de neus uit de eerste week van Barcelona?
Hier zie je de vleugel goed in beeld. Meteen aan het begin even stop zetten. Zie jij verschil?

https://twitter.com/MercedesAMGF1/status/1107188613329178625
.
De vleugel heeft inderdaad weinig verschil, maar de neus is best wel anders:

https://www.f1technical.net/development/21976/mercedes-intro duce-new-nose-and-front-wing?sid=5efd19f60a5745f845304c12329 f7ab7

Niet zo mooi ook, maar dat is mijn mening

Op die foto's kun je idd veel beter het verschil van de neus zien dan in het filmpje. Bedankt.
Vind die nieuwe neus ook niet mooi, maar dat zal Mercedes niet veel interesseren denk ik. Razz
 
3e DRS zone erbij. [bericht #23833 is een antwoord op bericht #23801] wo, 27 maart 2019 12:38 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Wouter
Berichten: 2438
Geregistreerd: maart 2017
GP winner


3e DRS zone erbij tussen bocht 3 en 4.

https://pbs.twimg.com/media/D2qWas8WkAIbt8O.jpg
 
Re: 3e DRS zone erbij. [bericht #23834 is een antwoord op bericht #23833] wo, 27 maart 2019 13:01 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Sieper is op dit moment afwezig  Sieper
Berichten: 2006
Geregistreerd: juli 2017
GP winner

DRS op alle rechte stukken behalve de backstraight. oei oei. Dit wordt een slagveld.
 
Re: 3e DRS zone erbij. [bericht #23835 is een antwoord op bericht #23834] wo, 27 maart 2019 13:29 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Mulder is op dit moment afwezig  Mulder
Berichten: 420
Geregistreerd: maart 2017
Formula 3

Ik snap die beslissingen nooit zo..waarom nou daar ipv tussen 13 en 14..normaal zou je tussen 13 en 14 kunnen oplijnen met DRS voor een aanval met DRS op de lange straight.
Nu krijg je dat wagen a wagen b voorbijgaat met DRS op de lange straight en dan wagen b niet hard verdedigd maar zich oplijnt voor een goede exit om de plaats weer terug te pakken met DRS tussen 3 en 4..dat wordt eindeloos yoyo'en in dat middenveld tussen sommigen.
Of op de lange straight ter verdediging liften ipv aanvallen omdat je de straight erna pas met DRS er voorbij wil.
 
Re: 3e DRS zone erbij. [bericht #23836 is een antwoord op bericht #23835] wo, 27 maart 2019 13:33 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
SpeeDirk is op dit moment afwezig  SpeeDirk
Berichten: 291
Geregistreerd: maart 2017
Formula 3

Zondag zien we de uitwerking ervan drive

Formule 1 liefhebber, fan van Max en jarenlang van Jos
 
Re: 3e DRS zone erbij. [bericht #23837 is een antwoord op bericht #23836] wo, 27 maart 2019 13:41 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Sieper is op dit moment afwezig  Sieper
Berichten: 2006
Geregistreerd: juli 2017
GP winner

brokken.
 
Re: 3e DRS zone erbij. [bericht #23838 is een antwoord op bericht #23837] wo, 27 maart 2019 13:43 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Wouter
Berichten: 2438
Geregistreerd: maart 2017
GP winner

Sieper schreef op wo, 27 maart 2019 13:41
brokken.

Precies mijn gedachte.
Maar goed dat Max van pole vertrekt, zodat hij uit de malaise blijft! lol
 
Re: 3e DRS zone erbij. [bericht #23839 is een antwoord op bericht #23838] wo, 27 maart 2019 13:49 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Sieper is op dit moment afwezig  Sieper
Berichten: 2006
Geregistreerd: juli 2017
GP winner

ik maak me juist bang om Max, zeker/zelfs als hij echt vooraan zou zitten, als de achtervolgers zoveel DRS power gaan krijgen is er maar een die met hand en tand verdedigd en dat is Max. Dit zal een cruciale wedstrijd gaan worden waarin we zien hoe hij het ditjaar aan gaat pakken (wat betreft titel aspiraties). Ik hoop een sluwere / bedachtzamere Max te zien, maar ja, lekker makkelijk praten heb ik, uiteindelijk zal je om je plek moeten knokken.
 
Re: 3e DRS zone erbij. [bericht #23840 is een antwoord op bericht #23838] wo, 27 maart 2019 13:59 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
SpeeDirk is op dit moment afwezig  SpeeDirk
Berichten: 291
Geregistreerd: maart 2017
Formula 3

Altijd positief blijven is het devies en ook de kunst Laughing

Formule 1 liefhebber, fan van Max en jarenlang van Jos
 
Re: 3e DRS zone erbij. [bericht #23843 is een antwoord op bericht #23840] wo, 27 maart 2019 14:30 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Sieper is op dit moment afwezig  Sieper
Berichten: 2006
Geregistreerd: juli 2017
GP winner

Zeker waar Speedirk!! Diep van binnen zit dat positivisme er zeker hoor, maar de angstduivel houd mij graag in de grip! Ten onrechte want Max is echt gegroeid. Wat hoop ik op weer een mooi podium (eigenlijk die plek 1).
 
Re: 3e DRS zone erbij. [bericht #23844 is een antwoord op bericht #23843] wo, 27 maart 2019 14:43 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
SpeeDirk is op dit moment afwezig  SpeeDirk
Berichten: 291
Geregistreerd: maart 2017
Formula 3

Nagelbijten heeft geen enkele zin @Sieper ondanks dat ik op het puntje van mijn stoel zit... ik zou na een race geen vingers meer overhebben, Laughing hahaha

Formule 1 liefhebber, fan van Max en jarenlang van Jos
 
Max en Pierre testen met verschillende spec achtervleugels [bericht #23868 is een antwoord op bericht #23666] do, 28 maart 2019 11:52 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
SpeeDirk is op dit moment afwezig  SpeeDirk
Berichten: 291
Geregistreerd: maart 2017
Formula 3

Red Bull vangt het weekend van de Grand Prix van Bahrein aan met twee verschillende specificaties van de achtervleugel. Max Verstappen wordt de baan opgestuurd met aanzienlijk meer downforce aan de achterkant dan teamgenoot Pierre Gasly.

https://racingnews365.nl/verstappen-en-gasly-testen-verschil lende-vleugels-voor-red-bull-in-gp-bahrein


Formule 1 liefhebber, fan van Max en jarenlang van Jos

[Bijgewerkt op: do, 28 maart 2019 11:53]

Dit bericht aan een moderator rapporteren

 
Re: Max en Pierre testen met verschillende spec achtervleugels [bericht #23869 is een antwoord op bericht #23868] do, 28 maart 2019 12:07 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
RazorBiteXL
Berichten: 190
Geregistreerd: december 2018
Formula 3

Gewoon even kijken wat het beste werkt. Dit hoort bij deze fase van het seizoen.
 
RB15 problemen zijn binnen afzienbare tijd op te lossen. [bericht #23871 is een antwoord op bericht #23666] do, 28 maart 2019 12:40 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Wouter
Berichten: 2438
Geregistreerd: maart 2017
GP winner

RB15 problemen zijn binnen afzienbare tijd op te lossen.

Citaat:
Helmut Marko: Red-Bull-Probleme "innerhalb kürzester Zeit" zu beheben.

"Wir sind der Meinung und der Hoffnung, dass wir aus eigener Kraft siegen werden können", sagt der Red-Bull-Motorsportkonsulent im Interview mit 'Motorsport-Total.com'. "Wir haben uns in Melbourne mit der Abstimmung vergaloppiert und haben dann drastisch zurückrüsten müssen auf das, wie wir im ersten Training angefangen haben. Sonst wäre, glaube ich, eine dritte Startposition auch möglich gewesen."


Red Bull habe beim Chassis noch "eine Baustelle" und sei daher durchaus steigerungsfähig: "Das hängt auch damit zusammen, dass wir in Barcelona nie mit dem vollen Paket gefahren sind, weil Gasly wesentliche Teile, die wir nur einzeln gehabt haben, zerstört hat. Da haben wir uns irritieren lassen und wir sind mit dem Set-up viel zu sehr in die harte Richtung gegangen."

"Man konnte das im dritten Training bei Verstappen gut sehen. Von Kurve 3 bis 4, da haben die Räder durchgedreht, der hat dort schwarze Striche hingezogen. Das war wie ein Rallye-Cross-Auto. Und wir sind auch bei weitem nicht am Optimum, was das Chassis kann. Das ist aber nichts, was nicht innerhalb von kürzester oder kurzer Zeit zu beheben ist."

Marko hofft auf zwei Faktoren. Erstens: Je mehr Daten das Team sammelt, desto weniger werden die verpatzten letzten Testtage in Barcelona im Vergleich zur Konkurrenz ins Gewicht fallen. Bahrain sollte da schon leichter werden als Melbourne. Zweitens: Selbst Mini-Updates könnten dabei helfen, das zweifellos vorhandene Potenzial des RB15 besser zu entfalten.

Ein Nachteil könnte sein, dass fast alle Experten davon ausgehen, dass Ferrari in Bahrain wesentlich stärker auftreten wird als in Australien. Obwohl Marko glaubt, dass die Italiener ein Problem mit der Motorenkühlung haben. Was wiederum dafür sprechen würde, dass Mercedes und Red Bull gerade in der Wüstenhitze wieder im Vorteil sein könnten.

Für Red Bull war Überhitzung beim ersten Saisonrennen kein Thema: "Wir haben überhaupt kein Problem mit der Temperatur, aber das hängt mit der Aerodynamik zusammen", sagt Marko und ergänzt: "Soweit wir gesehen haben, hat Mercedes auch keine solchen Probleme gehabt."

Citaat:
"And we're also far from at the optimum of what the chassis can do.
"But that's nothing that can't be repaired in a very short timeframe."

Bijna dezelfde tekst in het Engels.

Deze Nederlandse site heeft er ook een artikel over geschreven.
 
Dan Ticktum woensdag in de RB15! [bericht #23872 is een antwoord op bericht #23666] do, 28 maart 2019 12:46 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Wouter
Berichten: 2438
Geregistreerd: maart 2017
GP winner

Citaat:
Max Verstappen blijft na de Grand Prix van Bahrein van komend weekeinde enkele dagen in het Midden-Oosten voor
de eerste in-season test van het nieuwe seizoen.
De Nederlander krijgt daarbij hulp van Red Bull Junior-coureur Dan Ticktum.

Citaat:
Red Bull Junior driver Dan Ticktum will be sharing the driving duties with Max. Dan has been a member of the Red Bull Junior Team since 2017 and following a successful 2018 season in the FIA Formula 3 European Championship, where he finished second, coupled with consecutive Macau Grand Prix victories, Dan will now take the next step with an official F1 test in the RB15.

Max will take the wheel on Tuesday (2nd April) before handing over to Dan on Wednesday (3rd April). 2019 also sees Dan continue his racing education, competing in Japan's highly competitive Super Formula championship with Honda for Mugen Motorsport.

Of we hier nu zo blij mee moeten zijn? Ik iig niet.
 
Re: Dan Ticktum woensdag in de RB15! [bericht #23874 is een antwoord op bericht #23872] do, 28 maart 2019 12:54 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
RazorBiteXL
Berichten: 190
Geregistreerd: december 2018
Formula 3

Ze moeten wel een junior inzetten he. Is de enige die ze nog hebben.
 
Re: Dan Ticktum woensdag in de RB15! [bericht #23875 is een antwoord op bericht #23872] do, 28 maart 2019 12:55 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Sieper is op dit moment afwezig  Sieper
Berichten: 2006
Geregistreerd: juli 2017
GP winner

hij is nu eenmaal de sim rijder dus on track ervaring in de RB15 is op zich een voordeel voor de feedback die hij kan geven (de rest van het seizoen).
 
icon12.gif  27 Maart 1994.... [bericht #23876 is een antwoord op bericht #23875] do, 28 maart 2019 13:36 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Espresso
Berichten: 217
Geregistreerd: maart 2017
Formula 3

Bedacht me opeens dat Max zondag maar een cadeautje voor Jos moet realiseren ter ere van 27 Maart 1994.

25 jaar geleden begon de Jos hype als invaller bij Benneton en zo ook de oorzaak van de geboorte van dit forum....... hupmax



Edit: ....nou begin ik me oud te voelen.....

Back to nostalgie zoals het forum er destijds uitzag: 29 Januari 2004 Coffee

[Bijgewerkt op: do, 28 maart 2019 13:42]

Dit bericht aan een moderator rapporteren

 
Re: 27 Maart 1994.... [bericht #23879 is een antwoord op bericht #23876] do, 28 maart 2019 14:18 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
bacodraak
Berichten: 856
Geregistreerd: maart 2017
Formula 1

Espresso schreef op do, 28 maart 2019 13:36
Bedacht me opeens dat Max zondag maar een cadeautje voor Jos moet realiseren ter ere van 27 Maart 1994.

25 jaar geleden begon de Jos hype als invaller bij Benneton en zo ook de oorzaak van de geboorte van dit forum....... hupmax



Edit: ....nou begin ik me oud te voelen.....

Back to nostalgie zoals het forum er destijds uitzag: 29 Januari 2004 Coffee
Ik voel met je mee (oud!) .... , maar erg leuk om dat oude forum weer eens te zien (als actief meelezer destijds).


Honda power !!!
 
Re: 27 Maart 1994.... [bericht #23883 is een antwoord op bericht #23879] do, 28 maart 2019 17:52 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
peter-w
Berichten: 175
Geregistreerd: maart 2017
Formula 3

Wat gaat de tijd toch snel...
Zat toen nog met een inbel-modum te knoeien.

We kijken dan wel de F1 maar toch.

Hopelijk kan Max zijn Vader een mooi cadeau geven in de vorm van een overwinning. 1e hupmax
 
Re: 27 Maart 1994.... [bericht #23884 is een antwoord op bericht #23876] do, 28 maart 2019 18:08 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
eddy is op dit moment afwezig  eddy
Berichten: 14
Geregistreerd: maart 2017
Karting

Ha, tegek man. Ik herken de draadjes alsof het gisteren was.
 
Nieuwtjes van Albert Fabrega. [bericht #23885 is een antwoord op bericht #23875] do, 28 maart 2019 18:19 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Wouter
Berichten: 2438
Geregistreerd: maart 2017
GP winner

Albert Fabrega twittert vanuit Bahrein.

-> Sainz krijgt een nieuwe MGU-K. Misschien wordt uit voorzorg de hele PU vervangen vanwege de brand.

-> Ricciardo krijgt een nieuw chassis.

-> Alonso test volgende week voor McLaren op dinsdag en woensdag (een halve dag).

-> De Williams coureurs mogen geen schade rijden, want ze hebben niet genoeg reserve onderdelen bij zich.

-> James Key loopt voor het eerst in McLaren kleding rond.

-> De RB15 en de Mercedes hebben extra koeling.

https://pbs.twimg.com/media/D2wj8-wX4AAhqrK.jpg

https://pbs.twimg.com/media/D2v4T2JXgAANR9o.jpg
 
Video: De donderdag in Bahrein, 19 min. [bericht #23888 is een antwoord op bericht #23666] do, 28 maart 2019 19:34 Naar vorige berichtNaar vorige bericht
Wouter
Berichten: 2438
Geregistreerd: maart 2017
GP winner

 
Vorige onderwerp: Verwachtingspatroon voor 2019..
Volgende onderwerp: FORMULA 1 2019 HEINEKEN CHINESE GRAND PRIX
Naar forum gaan: