Verstappen forum
forum.verstappen.nl

Startpagina » Verstappen » Max & Jos Verstappen » FORMULA 1 2019 GULF AIR BAHRAIN GRAND PRIX (29-31 Maart)
Re: Zeer matige race voor rbr [bericht #24095 is een antwoord op bericht #24094] zo, 31 maart 2019 20:23 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Frontwinger is op dit moment afwezig  Frontwinger
Formula 3

Nou...wacht maar even met de conclusies. Ja, de RB15 is nog verre van optimaal, maar Ferrari en Mercedes lijken voorlopig de punten te delen...waarbij Ferrari de beste auto heeft, dus nog een paar keer P3 t/m P5 is geen einde titelstrijd.

Attack the post, not the poster...

Re: Zeer matige race voor rbr [bericht #24096 is een antwoord op bericht #24094] zo, 31 maart 2019 20:31 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Neo33 is op dit moment aanwezig  Neo33
Formula 3

Jip schreef op zo, 31 maart 2019 20:16
Gelukkig had Max nog P4 gehaald, dus in het kampioenschap staat die er nog goed voor. Auto presteerde alsnog waardeloos dit weekend. Ik wacht t nog even uit tot China om te zeggen dat de titelstrijd voorbij is, maar dit weekend werkte de auto gewoon niet. Ook moet Gasly echt er een paar tanden bij zetten, want ook hoe hij presteert vind ik slecht. Als Red Bull het constructeurs dit jaar wilt binnenhalen lukt dat niet met hoe Gasly nu presteert. Hij raced gewoon in het mid field. Hopelijk pakt RB dit op en staan ze er in China gewoon bij, anders word het weer 2018 all over again.
Gasly heeft totaal geen vertrouwen, merk je aan alles en dan moet hij het ook nog doen met een wagen die niet stabiel is. Max rijd min of meer om dat probleem heen met zijn ervaring en talent, Gasly wordt er alleen maar onzekerder door. Daardoor is dat gat gelijk zo groot tussen Max en Gasly. Met een goede wagen zal Gasly dichterbij zitten, maar zelfs dan verwacht ik dat hij nog steeds gemiddeld 0.1-0.2 per ronde tekort zal komen ten opzichte van Max. Mag hopen dat ze Gasly de tijd gunnen, echter als je Helmut Marko een beetje kent vrees ik met grote vrezen voor Gasly.

Re: Zeer matige race voor rbr [bericht #24098 is een antwoord op bericht #24096] zo, 31 maart 2019 21:25 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Hendricus
Karting

Okay, echt balen van die gemiste P3. Die was voor het oprapen. Ik heb gehoord dat Ricciardo zijn stuurtje niet in de auto heeft gelaten en wellicht dat het weghalen van zijn auto om die reden vertraging heeft opgelopen? Ik baal daar echt van. Ik laat in het midden of dat bewust was of niet.

Ik baalde ook van het oplopende verschil tussen Bottas en Verstappen na de eerste en tweede pitstop. Hoe Bottas Max inhaalt weer en van hem weg rijdt. RB had het dit weekend gewoon niet, als je zelfs Bottas niet kunt bijbenen. Ook niet op de medium band.

Ik doe niet mee met het jammer voor CL verhaal, want ik wil dat Max de jongste kampioen in F1 gaat worden. Ik denk wel dat Leclerc het kan worden. Vettel heeft echt een probleem. Pakte hem nog bij de start maar CL komt gewoon terug en rijdt van hem weg. Dat jochie is goed.

We zien dus wat een normaal talent als Gasly met de RB doet. Dat is wellicht waar RB staat of misschien slechts een beetje beter. Max laat RB er veel beter uitzien dan ze werkelijk zijn. RB had de minst verbeterde tijd in Australië, na Williams. Volgens mij was het hier in Bahrein ook iets in die richting? Even geen zin om het op te zoeken. Het is nu gewoon damage control voor Max op dit moment. Grappig om dat te zeggen, terwijl hij Sainz weer eens duidelijk heeft gemaakt om geen grappige dingen uit te halen. Wel een stapje gezet met Stroll. Liet hem gewoon gaan. Prima zaak.

Ik wil een reactie van RB voor de volgende race. Ze hebben weer 2 week de tijd, meer data, dus geef Max een bak zodat hij op z'n minst met een Bottas kan vechten. Dan rap doorontwikkelen, erbij komen en dan kan Max er wellicht met zijn talent overheen klappen.

Re: Zeer matige race voor rbr [bericht #24099 is een antwoord op bericht #24098] zo, 31 maart 2019 21:34 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Hendricus
Karting

Denken mensen dat met een betere pitstop P3 wel gepakt was?

Re: Zeer matige race voor rbr [bericht #24100 is een antwoord op bericht #24099] zo, 31 maart 2019 21:38 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Wet! is op dit moment afwezig  Wet!
Formula 3

Neen, dat maaktr het verschil niet, gezien de snelheid die Max miste.

Let it rain, rain, rain!!

Re: Zeer matige race voor rbr [bericht #24101 is een antwoord op bericht #24098] zo, 31 maart 2019 21:44 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Formula 3

Hendricus schreef op zo, 31 maart 2019 21:25
Ik wil een reactie van RB voor de volgende race. Ze hebben weer 2 week de tijd, meer data, dus geef Max een bak zodat hij op z'n minst met een Bottas kan vechten. Dan rap doorontwikkelen, erbij komen en dan kan Max er wellicht met zijn talent overheen klappen.
Ik moet nog maar zien of we die reactie gaan krijgen, China is eigenlijk min of meer een beetje vergelijkbaar met Bahrain. Alleen dan geen nachtrace dus meer tracktime met de juiste baan omstandigheden. Echter is de RBR niet goed genoeg in de low- en midspeed bochten waarvan je er best veel hebt op China in combinatie met een gigantisch lang recht stuk.

Ben bang dat China en Baku 2 races gaan zijn om aan schadebeperking te doen en dat het seizoen pas gaat beginnen vanaf Spanje - Monaco. En dan moeten we maar hopen dat ze voor Monaco het probleem hebben opgelost.! Als Max in Monaco niet mee kan doen voor de pole dan gaan die 5 overwinningen die als doel zijn gesteld ook nog een hele uitdaging worden dit jaar.

Re: Zeer matige race voor rbr [bericht #24102 is een antwoord op bericht #24099] zo, 31 maart 2019 21:51 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Sport is op dit moment afwezig  Sport
Formula 3

Toch wel erg zichtbaar nu, dat zonder max RB afzakt naar het middenveld.
Stel dat kyviat er in zou zitten?
RB heeft Max harder nodig dan dat ze momenteel zouden willen toegeven vermoed ik.

Ook Opvallend dat Vettel altijd dwars gaat als hij op belangrijke momenten ingehaald word.
Ik vermoed zomaar dat Ferrari gaat zijn kaarten op leclerc gaat zetten.

Wat is Lewis tegenwoordig toch afgezaagd, daar wil je toch allemaal niet horen.

Maar goed, pas 2 races gehad,het gaat nog goed komen, duurt alleen wat langer dan dat we zouden willen.

Re: Zeer matige race voor rbr [bericht #24103 is een antwoord op bericht #24102] zo, 31 maart 2019 22:06 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Formula 3

Check dit, de inhaal actie van Norris op Gasly. Ik snap nu wel waarom ze die niet naar STR hebben laten gaan. 1e

https://streamable.com/rcxv3

Re: Zeer matige race voor rbr [bericht #24104 is een antwoord op bericht #24102] zo, 31 maart 2019 22:07 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Mulder is op dit moment afwezig  Mulder
Formula 3

Duidelijk dat RB Huiswerk heeft..Max had een poepstart..die hij zelf met stuurmanskunst weer goed maakte. Daarna duidelijk langzamer dan de top 4 en sneller dan nummer 5.
Jammer van die podiumplek. Was de pitstop beter en had ie even doorgestampt dan was ie misschien voor Leclerc voor de SC kwam..jammer..

Maar vooral werken aan die wagen..net als McLaren, je kan nu de motor niet meer de schuld geven, aan de bak!

Re: Zeer matige race voor rbr [bericht #24105 is een antwoord op bericht #24098] zo, 31 maart 2019 22:08 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
bacodraak
Formula 1

Hendricus schreef op zo, 31 maart 2019 21:25
Okay, echt balen van die gemiste P3. Die was voor het oprapen. Ik heb gehoord dat Ricciardo zijn stuurtje niet in de auto heeft gelaten en wellicht dat het weghalen van zijn auto om die reden vertraging heeft opgelopen? Ik baal daar echt van. Ik laat in het midden of dat bewust was of niet.

Ik baalde ook van het oplopende verschil tussen Bottas en Verstappen na de eerste en tweede pitstop. Hoe Bottas Max inhaalt weer en van hem weg rijdt. RB had het dit weekend gewoon niet, als je zelfs Bottas niet kunt bijbenen. Ook niet op de medium band.

Ik doe niet mee met het jammer voor CL verhaal, want ik wil dat Max de jongste kampioen in F1 gaat worden. Ik denk wel dat Leclerc het kan worden. Vettel heeft echt een probleem. Pakte hem nog bij de start maar CL komt gewoon terug en rijdt van hem weg. Dat jochie is goed.

We zien dus wat een normaal talent als Gasly met de RB doet. Dat is wellicht waar RB staat of misschien slechts een beetje beter. Max laat RB er veel beter uitzien dan ze werkelijk zijn. RB had de minst verbeterde tijd in Australië, na Williams. Volgens mij was het hier in Bahrein ook iets in die richting? Even geen zin om het op te zoeken. Het is nu gewoon damage control voor Max op dit moment. Grappig om dat te zeggen, terwijl hij Sainz weer eens duidelijk heeft gemaakt om geen grappige dingen uit te halen. Wel een stapje gezet met Stroll. Liet hem gewoon gaan. Prima zaak.

Red Bull Honda hebben hun zaakjes nog niet op orde samen , dus ja ook ik baalde van die safety car op het laatst maar vond (net als Max) dat het podium ook niet verdient zou zijn .
Ik vind het wel sneu voor LeClerc maar vind dat hele "jongste wereldkampioen ooit" verhaal niet zo interessant (van mij mag hij dat winnen) , ik vind het juist mooi dat Max samen met Honda geschiedenis wil schrijven .
Hij heeft Barrichello al afgelost als laatste door Honda aangedreven auto op P1 te rijden en een podium te pakken , staat nog open Honda winst (Button) en Honda WK (Senna) dat is m.i. veel waardevoller als (zoals LeClerc) instappen bij een top team en dan jongste wereldkampioen ooit te worden (als het bedje al gespreid is).
Afmaken waar pa Jos ooit mee begonnen is , daar zou ik blij van worden .
Gasly ... tja ik zag een andere Pierre na de winter , waar hij vorig jaar nog vol vertrouwen uitsprak dat hij geen 2de viool ging spelen bij Red Bull daar kwamen na de winter ineens teksten van "ik moet zoveel mogelijk leren van Max en punten verzamelen voor het team" , die is zich rot geschrokken in de simulator en met de testdagen denk ik .
Toen kwamen ook ineens de berichten van Horner en Marko dat ze Pierre tijd gingen geven om aan te passen e.d. om de druk er wat af te halen .
We zullen zien hoe het zich gaat ontvouwen echter 1 ding weet ik zeker ... , ze hebben met Honda op het juiste paard gewed ...

Cheers

Honda power !!!

Re: Zeer matige race voor rbr [bericht #24112 is een antwoord op bericht #24103] zo, 31 maart 2019 23:55 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Singapore2008 is op dit moment afwezig  Singapore2008
Formula 3

Neo33 schreef op zo, 31 maart 2019 22:06
Check dit, de inhaal actie van Norris op Gasly. Ik snap nu wel waarom ze die niet naar STR hebben laten gaan. 1e

Die is wel vet, gewoon buiten de baan om. Mag misschien wel niet ("leaving the track and gaining an advantage" of zoiets), maar mooie actie!

Ik heb de race later moeten kijken, dus telefoon uit, autoradio uit, en hopen dat je niks meekrijgt. Op RTL, in HD tegenwoordig, dat werd tijd, wel reclames, maar opgenomen en dus te skippen.

Ik moet zeggen dat het me niet eens tegenviel. Sterke race van Max in een slecht afgestelde auto, maar qua tempo ging het toch nog wel. Toen Bottas uitliep en je het verschil goed kon zien, was het 0,4 seconde per ronde ofzo? Als je zogezegd geen grip hebt en je banden niet kunt managen, dan valt me dat nog best mee. Aan het eind, toen Bottas aan het pushen was om Leclerc te pakken, deed Max dat ook en was niet veel langzamer dan Bottas daar. Bottas haalde hem trouwens wel weer vrij gemakkelijk in. De Honda is misschien wel sterk, maar die Mercedes motor is ook een beest.

Het middenveld bleek in de race nog best wel achter te liggen. Qua betrouwbaarheid (Renault) en snelheid (Racing Point, Haas, Toro Rosso) Mclaren valt me mee over de eerste races. Toch mooi dat ze weer opkrabbelen. Ook daar zie je trouwens dat teams moeite lijken te hebben met afstellingen en wisselvallig zijn.

Weet iemand wat er met Grosjean is gebeurd? Dat heb ik gemist.

Re: Zeer matige race voor rbr [bericht #24113 is een antwoord op bericht #24112] ma, 01 april 2019 00:00 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
wg
Formula 3

Singapore2008 schreef op zo, 31 maart 2019 23:55
Neo33 schreef op zo, 31 maart 2019 22:06

Die is wel vet, gewoon buiten de baan om. Mag misschien wel niet ("leaving the track and gaining an advantage" of zoiets), maar mooie actie!

Ik heb de race later moeten kijken, dus telefoon uit, autoradio uit, en hopen dat je niks meekrijgt. Op RTL, in HD tegenwoordig, dat werd tijd, wel reclames, maar opgenomen en dus te skippen.

Ik moet zeggen dat het me niet eens tegenviel. Sterke race van Max in een slecht afgestelde auto, maar qua tempo ging het toch nog wel. Toen Bottas uitliep en je het verschil goed kon zien, was het 0,4 seconde per ronde ofzo? Als je zogezegd geen grip hebt en je banden niet kunt managen, dan valt me dat nog best mee. Aan het eind, toen Bottas aan het pushen was om Leclerc te pakken, deed Max dat ook en was niet veel langzamer dan Bottas daar. Bottas haalde hem trouwens wel weer vrij gemakkelijk in. De Honda is misschien wel sterk, maar die Mercedes motor is ook een beest.

Het middenveld bleek in de race nog best wel achter te liggen. Qua betrouwbaarheid (Renault) en snelheid (Racing Point, Haas, Toro Rosso) Mclaren valt me mee over de eerste races. Toch mooi dat ze weer opkrabbelen. Ook daar zie je trouwens dat teams moeite lijken te hebben met afstellingen en wisselvallig zijn.

Weet iemand wat er met Grosjean is gebeurd? Dat heb ik gemist.
Yup, da's het verschil, 0,4 sec per ronde, dat ik al verwacht had met Merc, en nog eens 0,1 met Fer. Alleen maakte Seb een grote fout natuurlijk, en CL had een motorprobleem op het einde.

Grosjean was brokkenpiloot aan het spelen, moest de voorvleugel vervangen, en viel later uit. Niet duidelijk of het daardoor was, maar dat zal nog wel ergens bericht worden.

Mvg, Wim

Re: Zeer matige race voor rbr [bericht #24114 is een antwoord op bericht #24113] ma, 01 april 2019 00:05 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Sieper is op dit moment afwezig  Sieper
GP winner

Ik ben toch wel heel benieuwd hoe goed Honda nu is. Ik ben ook overtuigd van de juiste keuze maar vandaag kwam McLaren wel akelig dichtbij, en in de qualy meerdere teams. Hopelijk komt de ontwikkel spurt snel op gang.

Re: Zeer matige race voor rbr [bericht #24116 is een antwoord op bericht #24114] ma, 01 april 2019 00:34 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
wg
Formula 3

Sieper schreef op ma, 01 april 2019 00:05
Ik ben toch wel heel benieuwd hoe goed Honda nu is. Ik ben ook overtuigd van de juiste keuze maar vandaag kwam McLaren wel akelig dichtbij, en in de qualy meerdere teams. Hopelijk komt de ontwikkel spurt snel op gang.
Honda qua motor is ok, op 2 na beste momenteel, zo niet lichtjes beter dan Mercedes met de nieuwe brandstofversie. Alleen lijkt het chassis, de auto zelf dus, nog niet optimaal. Wat we natuurlijk ook niet weten is hoe de vermogens- en koppelkromme er uitzien in vergelijking met de andere motoren. Dat zullen we waarschijnlijk nooit echt weten.

Het ziet er wel naar uit dat Ferrari zo'n 70 à 80 pk heeft weten te vinden over de winter, Mercedes 20+, en Honda ergens rond de 60 inclusief benzine als ik me niet helemaal vergis. Honda had wel een grote achterstand natuurlijk, maar zou zomaar eens een pk-tje of 8 voor kunnen liggen op Merc, en Fer daar weer een pk of 35 voor. Voor RB nu nog even het chassis op orde krijgen, en voor Honda nog wat pk-tjes zien te vinden .... Smile

Mvg, Wim

Re: Zeer matige race voor rbr [bericht #24117 is een antwoord op bericht #24114] ma, 01 april 2019 00:34 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Frosty is op dit moment afwezig  Frosty
Karting

Maximale eruit gehaald door Max. Geen idee waar ze die 5 overwinningen gaan pakken, voorlopig is RB nergens.

Re: Zeer matige race voor rbr [bericht #24119 is een antwoord op bericht #24117] ma, 01 april 2019 00:43 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
GP winner

Het begint inderdaad op 2017 te lijken. Met het verschil dat het middenveld nu echt dichterbij komt en het eerste andere jonkie in een topstoeltje zit.

Als Max hier ook mentaal zich doorheen weet te slaan is hij echt al een kampioenskandidaat. Als hij maar kan blijven gaan. En dan komt Sainz je nog even trollen, net als Baku 2018.

Re: Zeer matige race voor rbr [bericht #24120 is een antwoord op bericht #24117] ma, 01 april 2019 00:48 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
DeNak
Formula 3

Na de jubelverhalen in de winter is RBR voor het zoveelste jaar weer aangewezen op een achtervolging op de concurrentie. Het is om moedeloos van te worden. Hoewel zelf niet pessimistisch van aard denk ik dat het seizoen voor Max nu al naar de haaien is. De grootste verrassing tot nu toe? McLaren! Zij zetten nu wel zevenmijlspassen vooruit terwijl RBR telkens met een achterstand het seizoen begint.

Groet,
DeNak

Re: Zeer matige race voor rbr [bericht #24121 is een antwoord op bericht #24120] ma, 01 april 2019 07:00 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
TweetyV6 is op dit moment afwezig  TweetyV6
Karting

Die Gasly kan geen potten breken tegen Max.
Max was 41 ronden sneller dan Gasly, Gasly maar 14 ronden sneller dan Max.

https://en.mclarenf-1.com/index.php?page=chart&gp=1019&a mp;graf=3&dr1=Pierre%20Gasly&dr2=Max%20Verstappen

Spellingfouten gevonden? Je mag ze houden!

Re: Zeer matige race voor rbr [bericht #24123 is een antwoord op bericht #24121] ma, 01 april 2019 07:45 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
mk10 is op dit moment aanwezig  mk10
Formula 3

Om het positieve er in te houden ga ik er vanuit dat RB data aan het vergaren is voor een mega aero/chassis update zodra ze naar Barcelona moeten.
De Honda motor is tot nu toe betrouwbaar.
Max heeft zijn allerbeste seizoenstart.

RB heeft wel problemen met de hardere compound banden, of kan Mercedes/Ferrari meer vermogen aanspreken omdat ze daardoor niet bang hoeven te zijn met bandenslijtage?!?
Jammer dat de safety-car gister niet in Max zijn voordeel uitpakte, maar met mijn oranje bril op vond ik dat deze zeer makkelijk werd ingezet...misschien zelfs om een podium van grote automerken veilig te stellen?!?
Gasly is tot nu toe een wanvertoning.
Vraag me serieus af of Max de RB er zelfs beter uit laat zien dan waar ze reeel gezien staan.

“Als je in een wagen wordt geplaatst moet je racen om te winnen. Een tweede of derde plaats is altijd onvoldoende”

Re: Zeer matige race voor rbr [bericht #24124 is een antwoord op bericht #24116] ma, 01 april 2019 08:39 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
MadMax is op dit moment afwezig  MadMax
Formula 3

Bedankt voor de info kijkende naar de andere teams met een Ferrari PU ziet het er inderdaad naar uit dat hun PU met kop en schouders boven de rest uitsteekt......
Wel vraag ik mij af wat het verschil is tussen de race en de kwalificatie, en de vraag is wel hoe de betrouwbaarheid is bij Ferrari, die lijkt een stuk minder tot nu toe.
Leclerc schijnt op 5 cilinders te hebben gereden die laatste ronden en het lijkt mij voor de verbrandingsmotor niet al te gezond, verwacht eerlijk gezegd dat ze bij Charles op de zaterdag een nieuwe verbrandingsmotor erin gaan hangen.....erg benieuwd of hij het met 3 motoren gaat redden dit jaar ik denk het niet.

Het was een grote glijpartij voor rbr [bericht #24125 is een antwoord op bericht #24123] ma, 01 april 2019 08:42 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Dejavu01 is op dit moment afwezig  Dejavu01
Formula 1

Ik heb red bull nooit eerder zo zien glijden in de langzamere bochten. Max stond biijna dwars in ronde 4 toen Sainz hem onder druk zette (dat was ook de oorzaak dat Sainz zo dichtbij kwam). De spin na afloop van de race was tekenend. Voortdurend overstuur-onderstuur. RBR heeft de plank flink misgeslagen. Tijdens de testen dinsdag en woesdag hebben ze een hele dag om daaraan te werken, maar met Ticktum is dat een risico.

Re: Zeer matige race voor rbr [bericht #24127 is een antwoord op bericht #24123] ma, 01 april 2019 09:11 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Riempie is op dit moment afwezig  Riempie
Karting

Tja, het valt even tegen zeg. De vrije trainingen voorspelden al niet veel goeds. Eindelijk een betrouwbare motor, die op den duur de Mercedes en Ferrari motor naar de kroon kan steken. Uitermate teleurstellend dat RB het juist op hun kracht laat afweten: namelijk het betere chassis. Dit doet heel erg aan 2017 denken, toen windtunnel/simulatie resultaten niet correleerden met het echte gedrag op de baan. Goede nieuws is dat je dit in eigen beheer hebt en er iets aan kan doen. Dit moet niet te lang duren, anders zijn de titelaspiraties voorbij. Aan Max zal het niet liggen, die rijdt letterlijk de ballen uit zijn broek. Hoop dat hij het geduld kan behouden, moet frustrerend zijn dat een leclerc in mag stappen in een superieure auto en de podiums straks aaneen kan rijgen. Afijn het is nog steeds de beste seizoen start van max, laten we hopen dat ze snel de auto/chassis stabiel weten te krijgen. Gasly valt tegen, echter heeft de pech te starten in deze instabiele situatie...laten we hem nog even de tijd geven. Werk aan de winkel dus....tot China...en houdt goede moed! Go Max hupmax

Re: Zeer matige race voor rbr [bericht #24140 is een antwoord op bericht #24127] ma, 01 april 2019 11:50 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
RazorBiteXL
Formula 3

Wat ik aan de race in Bahrein opvallend vond is ook de prestatie van het team. Max gaf aan tevreden te zijn over de longrun pace van vrijdag. Kleine dingen nog beter. Wij konden allemaal zien dat de racepace heel goed was. Vervolgens gaan ze op zaterdag van alles veranderen aan de setup waardoor de hele auto weer op zn gat ligt. Heel dom en onprofessioneel. Je weet allang dat Ferrari een lichtjaar sneller is. Pak ze dan in de race!

Re: Zeer matige race voor rbr [bericht #24149 is een antwoord op bericht #24093] ma, 01 april 2019 16:56 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Eagle771 is op dit moment afwezig  Eagle771
Karting

Volgens mij was MAX grotendeels van de race aan het cruisen. Verschil VER en VET bleef op ruime 26 seconden staan. Toen LC problemen kreeg, begon zowel BOT als VER te pushen. Toen zag je dat VER wel degelijk sneller kon. Zo slecht vond ik niet gaan. Bahrein is niet het circuit van RBR. China heeft een ander soort asfalt. Bovendien kan RBR nu met testen wat aan hun bolide schaven. Ik heb nog volste vertrouwen.

Re: Zeer matige race voor rbr [bericht #24153 is een antwoord op bericht #24121] ma, 01 april 2019 17:25 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
GP winner

TweetyV6 schreef op ma, 01 april 2019 07:00
Die Gasly kan geen potten breken tegen Max.
Max was 41 ronden sneller dan Gasly, Gasly maar 14 ronden sneller dan Max.

https://en.mclarenf-1.com/index.php?page=chart&gp=1019&a mp;a mp;graf=3&dr1=Pierre%20Gasly&dr2=Max%20Verstappen
Dat valt me nog niet eens tegen, Gasly zat de hele tijd in verkeer. Maar ja, Max zat ook zijn bandjes te managen meestendtijds. Zulke info is super (bedankt voor de link) maar het interpreteren is ook weer iets bijzonders!

...afscheidkadootje van Renault? [bericht #24155 is een antwoord op bericht #23666] ma, 01 april 2019 17:48 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Espresso
Formula 3

Citaat:
Red Bull's Christian Horner maakte een ironische grap bij de nabeschouwing, zeggende dat de voormalige motorenpartner van het team ze altijd podiums kosten ongeacht of het (de motor) in de auto zit of buiten de auto.
Laughing

bron: https://www.espn.com/f1/story/_/id/26415550/renault-turns-fo cus-reliability-brutal-double-dnf-bahrain-grand-prix

Vervang "Renault boss Cyril Abiteboul" met "Red Bull's Christian Horner" en je hebt de 2018 versie van het verhaal.

Re: ...afscheidkadootje van Renault? [bericht #24187 is een antwoord op bericht #24155] di, 02 april 2019 13:20 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
RazorBiteXL
Formula 3

https://f1bythenumbers.com/2019-bahrain-gp-fastest-of-the-da y/

Hierbij een bloemlezing:

https://f1bythenumbers.com/wp-content/uploads/2019/04/top5_by_mean-1.svg

Analyse
Analyzing the average lap time done by drivers during the race, of course after removing the final laps of the race when the safety car came out, shows that Hamilton was the fastest driver of the day. His 1:36.481 was faster than Vettel's 1:36.509, Bottas' 1:36.825, Verstappen's 1:36.891, and Leclerc's 1:36.905.

Analyse eerste 45 laps
Verstappen ranked as the third fastest driver with a mean of 1:36.729, only 9 thousands of a second slower than Leclerc's. While he and Red Bull will be disappointing with not getting on the podium, they still had a fast car, and will definitely be challenging for the win in some other tracks that suit them better.

Conclusie
Even though Ferrari looked dominating during quali and in some parts of the race, the data shows that the race for the World Championship will most likely very close. The difference between Ferrari, Mercedes, and even Red Bull is very small, and minor differences, such as mistakes and problems with reliability, may decide who ends up as the best of the season.

Ferrari perikelen... [bericht #24190 is een antwoord op bericht #24187] di, 02 april 2019 14:06 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Espresso
Formula 3

Bijna niemand heeft het erover dat zonder safetycar LeClerc niet eens de finish zou halen.
Hij had namelijk te weinig brandstof over. Het radioverkeer liet al blijken dat Ferrari enigzins in paniek was over de resterende hoeveelheid brandstof.

Was de safetycar er eerder uitgekomen was LeClerc wellicht race winnaar geworden.

Dus LeClerc weet ook dat hij zijn 3e plaats te danken heeft aan de safetycar.

Een ander aspect is het motorprobleem.
En het motorprobleem door 1 uitgevallen cylinder? Dat was niet aan het motorgeluid te horen, lijkt meer op het verhullen van de waarheid. Problemen met het creatieve elektrische systeem.
Nemen we de vorige race mee in beschouwing dan lijkt het op een nieuw elektrisch systeem bij Ferrari die niet naar behoren werkt.
Wellicht een systeem in het 'grijze' gebied van de reglementen als alternatief van het systeem van vorig jaar.

Re: Ferrari perikelen... [bericht #24192 is een antwoord op bericht #24190] di, 02 april 2019 14:13 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
RazorBiteXL
Formula 3

De druk ligt 100% bij Ferrari, en dan leert het verleden dat de rest er met de buit van door gaat. Smile

Re: Ferrari perikelen... [bericht #24194 is een antwoord op bericht #24190] di, 02 april 2019 14:19 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Wouter
GP winner

Espresso schreef op di, 02 april 2019 14:06
Bijna niemand heeft het erover dat zonder safetycar LeClerc niet eens de finish zou halen.
Hij had namelijk te weinig brandstof over. Het radioverkeer liet al blijken dat Ferrari enigzins in paniek was over de resterende hoeveelheid brandstof.

Was de safetycar er eerder uitgekomen was LeClerc wellicht race winnaar geworden.

Dus LeClerc weet ook dat hij zijn 3e plaats te danken heeft aan de safetycar.

Een ander aspect is het motorprobleem.
En het motorprobleem door 1 uitgevallen cylinder? Dat was niet aan het motorgeluid te horen, lijkt meer op het verhullen van de waarheid. Problemen met het creatieve elektrische systeem.
Nemen we de vorige race mee in beschouwing dan lijkt het op een nieuw elektrisch systeem bij Ferrari die niet naar behoren werkt.
Wellicht een systeem in het 'grijze' gebied van de reglementen als alternatief van het systeem van vorig jaar.

Of de informatie juist is weet ik natuurlijk niet, maar Motorsport Italia berichtte vanmorgen het volgende:
Heb het belangrijkste in het Engels vertaald.

Citaat:
Ferrari: why did an injector on the Leclerc engine crash in Bahrain?
The details that led to the problem have already been examined by Maranello engineers.
At round 46 of the 57 planned at Sakhir an injector suddenly stopped bringing fuel into the cylinder with the planned multi-injections .

To all this we need to add the reduced electrical recharge of the ERS system: with less thrust of the turbine it was inevitable that the recharging of the MGU-H was inadequate compared to the previous laps, when the Monegasque was already traveling with a "safe" engine mapping of absolute tranquility, while in the early stages of the race, when Charles had to make up for the mistake in power, he almost used the full functionality of the power unit.

https://it.motorsport.com/f1/news/ferrari-perche-in-bhrain-e -andato-in-crisi-un-iniettore-sul-motore-di-leclerc/4363588/ amp/?__twitter_impression=true

Re: ...afscheidkadootje van Renault? [bericht #24201 is een antwoord op bericht #24187] di, 02 april 2019 17:26 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
ForzaOlanda is op dit moment afwezig  ForzaOlanda
Formula 3

Erg vage statistiek! Waarom worden alleen de safety car ronden niet meegeteld? Daarvoor reed Leclerc al 10 ronden 4 sec per ronde langzamer. En toch is ie net zo snel als Max!
Dus niks om blij van te worden Max gewoon 5e van top 5.

RazorBiteXL schreef op di, 02 april 2019 13:20
https://f1bythenumbers.com/2019-bahrain-gp-fastest-of-the-da y/

Hierbij een bloemlezing:

https://f1bythenumbers.com/wp-content/uploads/2019/04/top5_by_mean-1.svg

Analyse
Analyzing the average lap time done by drivers during the race, of course after removing the final laps of the race when the safety car came out, shows that Hamilton was the fastest driver of the day. His 1:36.481 was faster than Vettel's 1:36.509, Bottas' 1:36.825, Verstappen's 1:36.891, and Leclerc's 1:36.905.

Analyse eerste 45 laps
Verstappen ranked as the third fastest driver with a mean of 1:36.729, only 9 thousands of a second slower than Leclerc's. While he and Red Bull will be disappointing with not getting on the podium, they still had a fast car, and will definitely be challenging for the win in some other tracks that suit them better.

Conclusie
Even though Ferrari looked dominating during quali and in some parts of the race, the data shows that the race for the World Championship will most likely very close. The difference between Ferrari, Mercedes, and even Red Bull is very small, and minor differences, such as mistakes and problems with reliability, may decide who ends up as the best of the season.

Max bovenaan [bericht #24202 is een antwoord op bericht #23666] di, 02 april 2019 17:48 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
ForzaOlanda is op dit moment afwezig  ForzaOlanda
Formula 3

in de Test. het zegt weinig maar toch

Bahrain-Test 2019:

Driver Team Time Laps
1 Verstappen Red Bull Racing 1:29.379 62
2 Schumacher Ferrari 1:29.976 56
3 Norris McLaren 1:30.800 22
4 Grosjean Haas F1 1:30.982 42
5 Albon Toro Rosso 1:31.089 71
6 Hamilton Mercedes 1:31.156 77
7 Ricciardo Renault 1:31.584 45
8 Stroll Racing Point 1:31.964 33
9 Sainz jr McLaren 1:32.059 32
10 Giovinazzi Alfa Romeo Racing 1:32.067 53
11 Alonso McLaren 1:32.207 64
12 Fittipaldi Haas F1 1:32.708 20
13 Kubica Williams 1:33.290 19
14 Kvyat Toro Rosso 1:33.653 45
15 Russell Williams 1:33.682 27

[Bijgewerkt op: di, 02 april 2019 18:11] door moderator

Dit bericht aan een moderator rapporteren

Re: Max bovenaan [bericht #24203 is een antwoord op bericht #24202] di, 02 april 2019 19:06 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Formula 3

Het lek is boven, althans als dit niet een uit de duim gezogen verhaal is van F1today. Cool

Toch een gevalletje banden niet in het correcte raamwerk weten te krijgen.

Red Bull Racing-coureur Max Verstappen eindigde de eerste testdag op het Bahrain International Circuit als snelste man. De Nederlander liet een tijd noteren van 1:29.379 en was daarmee bijna zes tienden sneller dan de Ferrari van Mick Schumacher. Verstappen kende, ondanks de hevige regenval, een positieve testdag.

Gevraagd naar de problemen van afgelopen weekend en de test van vandaag antwoordde hij: "We hebben een goede hoeveelheid ronden gereden. We weten inmiddels wat er mis is gegaan dit weekend, dus wat dat betreft hebben we veel geleerd. Het is positief."

Verstappen gaf aan dat het belangrijk is om veel in de auto te zitten, de testdag kwam dan ook op een goed moment: "We hebben sowieso niet zoveel dagen om de auto te leren kennen en tijdens de race-weekenden gaat het allemaal heel snel. Op vrijdag twee sessies van anderhalf uur is niet veel. Een dag als vandaag is wat dat betreft zeer welkom."

De Nederlander weet dat er veel werk aan de winkel is voor Red Bull Racing: "Ik denk dat we op alle onderdelen aandacht moeten geven. We weten wat er mis ging betreffende de grip aan de achterkant van de auto, daar hebben we aan gewerkt", vertelde hij. "Het probleem dit weekend was dat de banden niet in het juiste window zaten en dat we te weinig downforce hadden. Je wilt namelijk altijd meer downforce. Je moet de juiste balans vinden en die hadden we dit weekend niet. Daarom was het vandaag ook een leerzame dag."

"Het was vandaag zes graden koeler maar het blijft dezelfde baan als afgelopen weekend. Dat heeft wel invloed, maar wat we vandaag gedaan hebben is zeer positief. Ik focus me op de dingen die ik hier moet doen en een snelle tijd rijden was niet de intentie", zei Verstappen, die antwoord gaf op de vraag of de temperatuur een rol gespeeld had ten opzichte van afgelopen weekend.

Verstappen sluit realistisch af: "In China kan het niet slechter zijn dat afgelopen weekend. We hadden ook de verkeerde set-up dit weekend. Ik denk dat het in Australië beter was en we gaan laten zien dat we beter kunnen dan wat we afgelopen weekend hebben laten zien."

Re: Max bovenaan [bericht #24204 is een antwoord op bericht #24203] di, 02 april 2019 19:25 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
SpeeDirk is op dit moment afwezig  SpeeDirk
Formula 3

Zeker niet uit de duim gezogen, maar gekopieerd van verstappen.nl

Formule 1 liefhebber, fan van Max en jarenlang van Jos

Re: ...afscheidkadootje van Renault? [bericht #24205 is een antwoord op bericht #24201] di, 02 april 2019 19:55 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
RazorBiteXL
Formula 3

ForzaOlanda schreef op di, 02 april 2019 17:26
Erg vage statistiek! Waarom worden alleen de safety car ronden niet meegeteld? Daarvoor reed Leclerc al 10 ronden 4 sec per ronde langzamer. En toch is ie net zo snel als Max!
Volgens mij is een lesje statistiek hier bijna op zn plaats.

Deze statistiek laat zien dat RB prima mee kon komen met de algemene race pace van de Mercedes en Ferrari bolides, ondanks een dramatische setup.

Max heeft de race niet op pace verloren, maar bij de start en de pitstops.

Re: ...afscheidkadootje van Renault? [bericht #24206 is een antwoord op bericht #24205] di, 02 april 2019 20:30 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Griffel is op dit moment afwezig  Griffel
Formula 3

RazorBiteXL schreef op di, 02 april 2019 19:55
ForzaOlanda schreef op di, 02 april 2019 17:26
Volgens mij is een lesje statistiek hier bijna op zn plaats.

Deze statistiek laat zien dat RB prima mee kon komen met de algemene race pace van de Mercedes en Ferrari bolides, ondanks een dramatische setup.

Max heeft de race niet op pace verloren, maar bij de start en de pitstops.

Maak van algemeen even de 'spaarstand' modus en dan ben ik het met je eens.

Re: Max bovenaan [bericht #24208 is een antwoord op bericht #24204] di, 02 april 2019 20:33 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Formula 3

SpeeDirk schreef op di, 02 april 2019 19:25
Zeker niet uit de duim gezogen, maar gekopieerd van verstappen.nl
Dat krijg je met een rechtstreekse link naar het forum, dan lees je de frontpagina niet meer. lol

Naja laten we hopen dat dat het is en ze er in China weer staan.

Re: ...afscheidkadootje van Renault? [bericht #24209 is een antwoord op bericht #24206] di, 02 april 2019 20:34 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
RazorBiteXL
Formula 3

Hoezo spaarstand? Als ze harder konden hadden Merc en/of Ferrari dat echt wel gedaan. Ze waren gewoon constant met elkaar in de slag. Deze data is daarom gewoon valide en zegt genoeg over de potentie van de RB15.

Re: ...afscheidkadootje van Renault? [bericht #24210 is een antwoord op bericht #24209] di, 02 april 2019 20:42 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
GP winner

De tijd van vandaag en de woorden van Max zijn wel bemoedigend.

Re: ...afscheidkadootje van Renault? [bericht #24212 is een antwoord op bericht #24210] di, 02 april 2019 21:17 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Zerobyte
Formula 3

Sieper schreef op di, 02 april 2019 20:42
De tijd van vandaag en de woorden van Max zijn wel bemoedigend.
Inderdaad weer goed om te lezen, we mogen ook wel aannemen dat Red Bull er alles aan zal doen om het lek boven te krijgen.

Re: Max bovenaan [bericht #24214 is een antwoord op bericht #24202] di, 02 april 2019 21:18 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Formula 3

Tijden zeggen weinig maar kijk even in perspectief naar de tijd van Max dan ben ik toch wel een stuk positiever nu. Tijdens het gp weekend moet de baan denk ik toch wel veel beter zijn geweest, meer grip ondanks dat het in de avond was en een PU op maximum enz. Enz.
Max zijn tijd nu lag maar 0,6 boven zijn tijd in Q3, het heeft vandaag geregend wat zeker niet positief is voor de baan conditie lijkt mij, of was het alleen motregen? En Max zegt dat ze niet bezig waren met snelle tijden en dat geloof ik ook als hij dat zegt, ik verwacht wel dat ze eindelijk eens bezig zijn geweest met weinig brandstof want hiermee hebben ze dit jaar maar bar weinig getest lees maar gewoon "niet".....
Hoop dat ik goed gezien had dat de tijd ook op de C3 was waar ze ook Q3 mee reden, iemand hier die de test nauwlettend in de gaten heeft gehouden vandaag met sectortijden of iemand die hier meer info over heeft?
En ja ik weet het het blijven gewoon testen, maar probeer er altijd dingen uit af te lezen.

[Bijgewerkt op: di, 02 april 2019 21:22]

Dit bericht aan een moderator rapporteren

Re: on board beelden Bahrein [bericht #24217 is een antwoord op bericht #23666] di, 02 april 2019 23:01 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Formula 3

Net een rondje on board beelden bekeken.....
Kom ik toch tot een wat mildere conclusie m.b.t de RB15......
Als je ziet dat echt het hele veld aan het glijden en glibberen is, is het misschien toch wel weer een hele nette prestatie van Max om zelfs met heel slecht afgestelde RB netjes 4de te finishen.
Ook de extreem snelle Ferrari en MB gleden alle kanten op waarbij Vettel zelfs achter Max eindigde door gewoon wegglijden dat waarschijnlijk op een ander circuit niet was gebeurd......
Juiste door dit unieke circuit met veel zand en wind is het nog steeds moeilijk te bepalen hoever RB eigenlijk achter ligt op de 2 topteams......
Of het terecht is of niet is mijn verwachting voor China weer wat positiever......ik verwacht weer een gevecht tussen Ferrari en MB voor de pole waarbij Leclerc weer de pole pakt, maar ik verwacht Max met zijn RB15 op een P4 of P5 maar met een achterstand van maximaal 0,5 in Q3 waarbij hij in de race weer heel dicht of op het podium komt op eigen kracht....

Re: on board beelden Bahrein [bericht #24278 is een antwoord op bericht #24217] do, 04 april 2019 09:21 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Espresso
Formula 3

LeClerc onboard Radio
(Zet eventueel de automatische ondertiteling on Nederlands)

Wordt wel duidelijk wat de oorzaak is. brandstof tekort.
Bladder leeg, motor kreeg niet voldoende brandstof ingespoten.
Hij kreeg te horen dat hij de finish niet zou halen met zijn rijstijl.

Check rond 1:55 en 2:44 en op *2:59*
Citaat:
Zijn we okay met de benzine?
Nee we zij niet okay, niet okay met de benzine.
Wat moet ik doen?
Veel liften & coasten, veel liften en coasten aan het eind van de rechte stukken.
Het is precies wat Horner (met een knipoog) zegt.
Citaat:
Maakt niet uit of de Renault motor in de RB chassis zit of erbuiten. Ze beroven ons steeds van een podiumplaats.....

Re: on board beelden Bahrein [bericht #24279 is een antwoord op bericht #24278] do, 04 april 2019 09:30 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Wouter
GP winner

Espresso schreef op do, 04 april 2019 09:21
LeClerc onboard Radio
(Zet eventueel de automatische ondertiteling on Nederlands)

Wordt wel duidelijk wat de oorzaak is. brandstof tekort.
Bladder leeg, motor kreeg niet voldoende brandstof ingespoten.
Hij kreeg te horen dat hij de finish niet zou halen met zijn rijstijl.

Check rond 1:55 en 2:44 en op *2:59*
Citaat:
Zijn we okay met de benzine?
Nee we zij niet okay, niet okay met de benzine.
Wat moet ik doen?
Veel liften & coasten, veel liften en coasten aan het eind van de rechte stukken.
Het is precies wat Horner (met een knipoog) zegt.
Citaat:
Maakt niet uit of de Renault motor in de RB chassis zit of erbuiten. Ze beroven ons steeds van een podiumplaats.....
<object width="425" height="366"><param name="movie" value="https://www.youtube.com/v/tujK_qFRQFk"></param><embed src="https://www.youtube.com/v/tujK_qFRQFk" type="application/x-shockwave-flash" width="425" height="366"></embed></object>

Dit had ik dus zojuist ook beluisterd op die andere bekende site.
Wil dit nu zeggen dat de hoofdoorzaak het gebrek aan benzine is en die kapotte injector niet klopt?

Als er geen benzine is, krijgen alle injectoren geen benzine, terwijl ze gewoon goed functioneren.
Het was al bekend dat de 2019 motor meer brandstof nodig heeft dan de vorige.
Zouden ze dan toch de boel te ver opgeschroefd hebben?

Re: on board beelden Bahrein [bericht #24280 is een antwoord op bericht #24279] do, 04 april 2019 09:40 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
SpeeDirk is op dit moment afwezig  SpeeDirk
Formula 3

Ferrari zegt hier heel wat anders...

Ferrari-coureur Charles Leclerc kan komende race 'gewoon' beschikken over zijn eerste krachtbron van het seizoen, ondanks de problemen in Bahrein waardoor hij de zege misliep.

Lees meer >>> https://nl.motorsport.com/f1/news/charles-leclerc-oorzaak-pr obleem-motor-bahrein/4364154/

Formule 1 liefhebber, fan van Max en jarenlang van Jos

Re: on board beelden Bahrein [bericht #24281 is een antwoord op bericht #24278] do, 04 april 2019 10:27 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
MiGi is op dit moment afwezig  MiGi
Karting

Dat verklaart een hoop, ik dacht dat ie zo slim was, is dit niet een gevalletje fuel en tyre management Laughing
Zelf in de F1 game geeft ie het brandstof niveau aan en kun je zien of je het red.

Ik hoop dat Max zijn RB15 binnenkort op orde heeft, ben benieuwd hoe die dan reageert als die Max
in zijn spiegels heeft, zal die wel helemaal in paniek raken hahaha

Re: on board beelden Bahrein [bericht #24284 is een antwoord op bericht #24279] do, 04 april 2019 11:56 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Formula 3

Door zijn falende MGU ging automatisch zijn brandstof verbruik omhoog (las ik maandag al)....ergens ging de motor compenseren om op bepaalde momenten natuurlijk niet teveel tijd te verliezen of beter gezegd de rechtervoet van Leclerc ging compenseren.....
Heb de on board nog niet bestudeerd maar kwam het gebrek over brandstof ook al voor of na de eerste problemen bij Leclerc?

Re: on board beelden Bahrein [bericht #24287 is een antwoord op bericht #24284] do, 04 april 2019 12:42 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
GP winner

erna toch denk ik. Is gewoon een niet de ES (accu) meer bijladende MGU-H geweest denk ik. Dat zeiden ze ook in de race "we lost H recovery". en idd verbruik je daarna dus (veel) meer benzine want door overtollige turbo toeren als het ware te harvesten met de MGU-H heb je niet alleen meer power tot je beschikking, het is ook efficienter 9omdat je die overtollige toeren opslaat als stroom in de accu). Valt die extra power weg dan verlies je die dus zelf al en om dan nog enigszins snelheid te hebben moet je ook nog meer benzine verbuiken om het dan puur uit de ICE te halen.

De enige hoop die we dan hebben (vanuit het Ferrari RBR perfroamnce verschil) is wat was de reden dat de MGU -H uitviel, zit daar een overvraag problem achter? Ik vermoed van niet.

Teamradio Max. [bericht #24360 is een antwoord op bericht #23666] za, 06 april 2019 21:20 Naar vorige bericht
Wouter
GP winner

Teamradio Max.

Vorige onderwerp: Verwachtingspatroon voor 2019..
Volgende onderwerp: FORMULA 1 2019 HEINEKEN CHINESE GRAND PRIX
Naar forum gaan: