Verstappen forum
forum.verstappen.nl

Startpagina » Verstappen » Formule 1 » Punt voor de snelste ronde; wie heeft er animo voor?
F1.gif  Punt voor de snelste ronde; wie heeft er animo voor? [bericht #22994] ma, 11 maart 2019 22:57 Naar volgende bericht
THUR is op dit moment afwezig  THUR
Karting

Eigenlijk is dit een heel gekke regel. Je krijgt inderdaad dit punt als je in de top 10 rijd, dus dan krijg je het volgende: De coureurs liggend op plaats 11 t/m 20 (of hoeveel er nog mee doen) gaan niet pitten, want dan kom je sowieso niet in de top 10. De top echter gaat ook de pit niet want ze hebben al meer dan 1 punt! Kortom, wie gaat er voor dit punt? Bottas en/of Gasley als er genoeg ruimte naar achter is?

[Bijgewerkt op: ma, 11 maart 2019 23:38] door moderator

Dit bericht aan een moderator rapporteren

Re: Punt voor de snelste ronde; wie heeft er animo voor? [bericht #22996 is een antwoord op bericht #22994] ma, 11 maart 2019 23:01 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Griffel is op dit moment afwezig  Griffel
Formula 3

Precies dat,

Toegepast op het seizoen van vorig jaar, zal het in 99% van de gevallen resulteren in 1 van de Top-Teams die geen kans meer heeft om naar voren te komen, echter wel een gratis pitstop kan doen. Deze hebben dan een extra bonus puntje. Ik zie de meerwaarde niet van deze regel, ik hoop dat ik het mis heb.
Dat kan bijvoorbeeld wanneer de Top-Teams heel dicht bijelkaar zitten of dat het gat tussen f1 en f1.5 veel minder groot is.

Re: Punt voor de snelste ronde; wie heeft er animo voor? [bericht #22998 is een antwoord op bericht #22994] ma, 11 maart 2019 23:02 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Sieper is op dit moment afwezig  Sieper
GP winner

Of iemand in de top die een gat heeft van 25 seconden. Het zou kunnen dat raceleiders wat minder vroeg gaan coasten. Ik weet niet hoe belangrijk ze deze punten gaan vinden (tov engine life).

Ik vind het nogal gimmicky, ben er niet blij mee. Raar ook dat het er ineens is, voel me ietwat bedrogen of zo.

Re: Punt voor de snelste ronde; wie heeft er animo voor? [bericht #23008 is een antwoord op bericht #22994] di, 12 maart 2019 08:56 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
MadMax is op dit moment afwezig  MadMax
Formula 3

Ik vind het een verschrikkelijke regel echt Amerikaans......maar wie weet is RB na 8 races zo dominant dat ook dat extra pint geregeld naar Max gaat dan zal ik wel niet meer klagen.....
Zijn in het verleden wel eens regels geweest die ik niks vond maar die later wel leuk waren dus ik wacht eerst eens even af

Re: Punt voor de snelste ronde; wie heeft er animo voor? [bericht #23024 is een antwoord op bericht #23008] di, 12 maart 2019 11:08 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Sport is op dit moment afwezig  Sport
Formula 3

Laatste race van het jaar, kampioenschap gaat om 1 punt verschil, wat dan?

Re: Punt voor de snelste ronde; wie heeft er animo voor? [bericht #23026 is een antwoord op bericht #23024] di, 12 maart 2019 11:23 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
RazorBiteXL
Formula 3

Dan maakt dat ene punt uit dat je gelijk staat. Degene die wint is dan volgens mij degene die de vorige race de meeste punten had. Het effect op het kampioenschap lijkt me zeer beperkt.

Re: Punt voor de snelste ronde; wie heeft er animo voor? [bericht #23044 is een antwoord op bericht #23026] di, 12 maart 2019 14:18 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Mulder is op dit moment afwezig  Mulder
Formula 3

Strategisch kan je er wel iets mee..maar vooral het middenveld. Buiten de top 10 kan je een snelste ronde rijden zodat het punt niet naar nummer 9 of 10 kan gaan. Als het gaat zoals afgelopen jaar dan zal P6 vaak de ruimte hebben voor de stop extra en het extra punt pakken.

Re: Punt voor de snelste ronde; wie heeft er animo voor? [bericht #23115 is een antwoord op bericht #22994] wo, 13 maart 2019 16:27 Naar vorige bericht
Eagle771 is op dit moment afwezig  Eagle771
Karting

Vrij vertaald naar stand van 2018
Valteri Bottas zou dan in eindstand voor Max Verstappen staan. Bottas had 7x snelste ronde en Max 2. Dus 5 meer punten voor Bottas. En dan staat Max op dezelfde puntenaantal als Kimi. Volgens mij had Kimi geen snelste ronde op zijn naam staan in 2018. Correct me if I'm wrong.

Overigens ziet Max en Dr. Marko deze regelwijziging wel zitten (tenminste, dat heb ik begrepen uit hun uitspraken).

[Bijgewerkt op: wo, 13 maart 2019 16:34]

Dit bericht aan een moderator rapporteren

Vorige onderwerp: Hoor jij het ook?
Volgende onderwerp: RIP Charlie Whiting
Naar forum gaan: