Verstappen forum
forum.verstappen.nl

Startpagina » Verstappen » Formule 1 » Hoor jij het ook? (Zachtjes gaan de paardevoetjes, pktjes trappelen van ongeduld, seizoen 2019 is er klaar voor...)
Hoor jij het ook? [bericht #22891] vr, 08 maart 2019 21:04 Naar volgende bericht
Ron
Formula 3
Forum_Admin

Horen jullie het ook?
Het zachte getrappel van de voetjes van al die PK's die nu nog in de stal staan?
Het rammelen van de wielmoersleutels, het ratelen van de gereedschappen in de pitboxen?
Een zinderende spanning hangt over de fans van Formule 1, de klok telt af...
Nog 6 dagen en vijf uur lees ik net af, dan .. ja dan...

2019 belooft weer een fantastisch Formule 1 seizoen te worden, er zal weer spanning in zitten, onverwachte gebeurtenissen, uitzonderlijke prestaties maar ook teleurstellingen en pech zullen het Formule-1 circus opnieuw kenmerken.

Hoe anders was dat nog maar slechts een jaar of 6 geleden. Een optocht, een rij-je-rondje gebeurtenis.
Inhaalacties werden schaarser, de FIA trok zich de haren uit het hoofd, hoe krijgen we die wedstrijden toch weer spannend?
Maatregelen in vooral de technische sfeer werden verzonnen, maar ook in wedstrijd reglementen werd van alles aangepast. Maar de Vettels, Hamiltons en Raikkonens van die dagen bleven trouw hun rondes rijden, tevoren was het vaak al wel duidelijk welke slagvolgorde de top-3 zou kennen gedurende de race. De kwalificatie was vaak al het beslissende moment, de race stelde minder en minder voor. In Nederland was de uitzending via de open commerciële omroepkanalen al gestaakt en op het werk werd wel de kopbal van voetballer X bij de aanval van Y besproken, maar over de Formule 1 hoorde men weinig meer.

Toen kwam Max, vanuit de Formule 3 maakte hij zijn entree in de wereld van de Formule 1 op Suzuka.
Vettel draaide zoals gebruikelijk onbedreigd zijn rondes, nee bang voor een overtake hoefde hij niet te zijn, dat was niet zoals gebruikelijk die dagen. Nou, daarvan wilde Max niets weten.
Max komt om te winnen, maar vooral om te racen. En racen, daar hoort inhalen bij!.
Vettel vond het maar niets, dat opdringerige nieuwkomertje aan zijn staart, en nog proberen in te halen ook, dat doe je toch niet.
Ook Raikkonen had daar last van, en samen met Vettel begon de mopper periode richting die deugniet. Maar die jongen zette ze wel aan de kant als hij de kans kreeg, en plots moest er weer serieus geraced worden.

Kenmerkend voor de jaren erna is dat Formule 1 weer spannender werd, er werd weer geraced, er werd weer ingehaald, er was weer wat spectakel en de ingeslapen orde moest weer hard werken voor de overwinningen.

Niet alleen op de baan, maar ook in de manifestatie van de sport aan het publiek heeft Max zijn stempel op de sport gedrukt als geen ander. Het is weer populair, er wordt zelfs gesproken over een terugkeer van de sport in Nederland en dan wel Zandvoort. Zelfs Jos, inmens populair in zijn dagen, kreeg dat nog niet voor elkaar.

En tegen die comeback van de sport bij het publiek, zien we nu hoe de aanstaande start van seizoen 2019 de verwachtingen hoog gespannen laat zijn, de ingehouden enthousiasmen druipen van de reacties van de liefhebbers af en elke foto, elk filmpje, interview of artikel op welke site dan ook, zelfs al is het in het Japans, wordt gevonden en met elkaar gedeeld....

nog 6 dagen, en nu 4 uur, dan gaat het echt los, dan begint de lange weg naar een kampioenschap voor 1 van de rijders. En wat hopen we allemaal dat dat Max zou mogen zijn, maar eerst moet de RBR15 met de Honda krachtbron zich nog wel bewijzen...

Voelen jullie het ook? die opbouwende spanning? drive

Ron

[Bijgewerkt op: vr, 08 maart 2019 21:05]

Dit bericht aan een moderator rapporteren

Re: Hoor jij het ook? [bericht #22893 is een antwoord op bericht #22891] vr, 08 maart 2019 21:44 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
bacodraak
Formula 1

Mooie column Ron Yay

Honda power !!!

Re: Hoor jij het ook? [bericht #22894 is een antwoord op bericht #22891] vr, 08 maart 2019 21:49 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Wouter
GP winner

Prachtig geschreven Ron! Echt heel mooi! Yay 1e

En als antwoord op jouw vraag .... De spanning is om te snijden!

Re: Hoor jij het ook? [bericht #22895 is een antwoord op bericht #22894] vr, 08 maart 2019 21:51 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Fritsie is op dit moment afwezig  Fritsie
Karting

Ik kan niet wachten, tel al af sinds de laatste race in 2018...

Re: Hoor jij het ook? [bericht #22897 is een antwoord op bericht #22895] vr, 08 maart 2019 22:08 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Sieper is op dit moment afwezig  Sieper
GP winner

Ik voel die spanning al heel lang, en nog langer een groeiend vertrouwen In Max, de keuzes die heel bewust gemaakt zijn en in Red Bull en Honda. Nu het alleen zo vlak voor de deur staat overheerst bij mij alleen dan juist een angstig gevoel, wat als het pakket tegenvalt, wat als Max in een aantal situaties komt (met Leclerc schat ik dat hoger in als met Raikonnen en Gasly zie ik ook n staat tot paniek acties in zijn drang zich te bewijzen) en dat weer snel wordt aangegrepen door alle mensen die bang voor hem zijn om hem weer in de verdomhoek te drukken.

Zo schijnt Max vorig jaar de 1e 6 races werkelijk alles fout te hebben gedaan, deze retoriek wordt veel gebezigd en is daarmee "waar" maar in mijn ogen heeft Max in al die weekeinden ook heel veel meer goed gedaan, dan fout.

Naarmate het dichterbij komt groeit bij mij altijd de angst, druk. Maar het zal wel goed komen, Max is gegroeid en ik denk dat dit pad de juiste is.

Re: Hoor jij het ook? [bericht #22898 is een antwoord op bericht #22895] vr, 08 maart 2019 22:08 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Annet is op dit moment afwezig  Annet
Karting

Leuk geschreven, Ron! Jaja, de spanning voel ik ook!

Re: Hoor jij het ook? [bericht #22902 is een antwoord op bericht #22898] vr, 08 maart 2019 23:52 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Zerobyte
Formula 3

Top Ron Yay

Ik ben zo blij dat het bijna zover is, en het zou mooi zijn als Max cq Red Bull het Mercedes en Ferrari
het zeer moeilijk kan maken.

Maar het aller belangrijkste is dat het weer gaat beginnen de rest zien we wel van race tot race,
en dat daar de nodige spanning bij komt kijken weet ik nu al Laughing Laughing

Re: Hoor jij het ook? [bericht #22904 is een antwoord op bericht #22894] vr, 08 maart 2019 23:59 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
MadMax is op dit moment afwezig  MadMax
Formula 3

Pfff spanning, die spanning die je mooi omschrijft heb ik al vanaf de laatste race......en iedere week dat er weinig nieuws is word die spanning alleen maar hoger en mijn geduld minder........

Re: Hoor jij het ook? [bericht #22915 is een antwoord op bericht #22904] za, 09 maart 2019 12:11 Naar vorige bericht
Wet! is op dit moment afwezig  Wet!
Formula 3

En we moeten nog maar liefst 6 dagen wachten. Spanning wordt met de dag groter. Kan niet wachten tot de resultaten van de eerste vrije training er zijn. Waar zal Max dan staan? Is dat een reele plek of is het slechts de eerste training? Hoe doen Ferrari en Mercedes het werkelijk? Zijn alle upgrades wel op tijd klaar en gebruikt en goed bevonden? Hoe gaat het in de kwali? Is de partymode ook een echte partymode of is t te weinig? Hoe loopt het af op het rechte stuk naar de eerste bocht en komt Max heelhuids door die bocht heen? Welke plek ligt hij dan? Zou het de eerste race gewoon mogelijk zijn om bovenaan te staan? Vragen, vragen, vragen. Naar de vrijdag toe worden het er alleen maar meer denk ik. De druk neemt in ieder geval met rasse schreden toe.

Let it rain, rain, rain!!

Vorige onderwerp: 2019 FORMULA 1 PRE SEASON TESTING
Volgende onderwerp: Punt voor de snelste ronde; wie heeft er animo voor?
Naar forum gaan: