Verstappen forum
forum.verstappen.nl

Startpagina » Verstappen » Max & Jos Verstappen » FORMULA 1 2019 ROLEX AUSTRALIAN GRAND PRIX (15-17 Maart)
Re: Geduld is een schone zaak [bericht #23367 is een antwoord op bericht #23365] za, 16 maart 2019 17:07 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
mk10 is op dit moment afwezig  mk10
Formula 3

kwibus schreef op za, 16 maart 2019 16:21
Helterskelter schreef op za, 16 maart 2019 15:41
Dit wordt de eerste race met de nieuwe auto en met een nieuwe motor. M.i. geen enkele reden voor paniek of teleurstelling. Max scoort in de top 4, heeft een Ferrari achter zich en we weten hoe goed Red Bull gedurende het seizoen zich in de regel ontwikkelt. Dat Mercedes nu al goed is is voor hun een groot compliment. Doe het maar eens zo lang aan de top staan. Geld is niet de enige succesfactor maar vakmanschap doet ook veel (en vakmensen dat zijn ze zeker).

Ik vind ook dat de wereldkampioensverwachtingen voor Max worden overdreven. Zonder dat lijkt het een verloren seizoen.
Onzin, wat mij betreft mag hij eerst eens een top 3 proberen te scoren. Hij wordt het echt een keer is het niet bij RedBull dan wel ergens anders.

Ik hoop op een mooi gevecht 'mit der Sebastian' en misschien kan hij Bottas en Hamilton toch verschalken.

Het wordt genieten morgen!
Helemaal mee eens! Het moment dat RB dominant is en Max z'n rondjes rijdt is ineens alle lol er af. Laat hem en RB nog lekker een seizoen de underdog blijven en de kop aanvallen. Retespannend!
Eens, voorlopig een P4 als startplek voor de 1 GP van dit seizoen.
Misschien zelfs een podiumplek morgen als eindresultaat zou fantastisch zijn, maar P5 omdat hij die Ferrari niet achter zich kan houden is ook goed.
Ben benieuwd naar de race pace van diverse teams.
Belangrijk is betrouwbaarheid en als hij op P5 rijdt in niemandsland zou hij nog voor de snelste ronde kunnen gaan wat een extra punt oplevert.
Gewoon bouwen dit jaar en zoveel mogelijk punten pakken, geen onnodige fouten maken en wie weet wat de concurrentie nog laat liggen.

“Als je in een wagen wordt geplaatst moet je racen om te winnen. Een tweede of derde plaats is altijd onvoldoende”

Re: Geduld is een schone zaak [bericht #23368 is een antwoord op bericht #23367] za, 16 maart 2019 17:56 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Dejavu01 is op dit moment afwezig  Dejavu01
Formula 1

Voor de snelste ronde heeft Max de banden niet meer. Gasly heeft die wel, maar moet eerst nog in de top 10 zien te komen en dat lijkt mij lastig in Melbourne. Temeer nu het middenveld zo competatief is geworden.

Re: Geduld is een schone zaak [bericht #23369 is een antwoord op bericht #23367] za, 16 maart 2019 18:00 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Mulder is op dit moment afwezig  Mulder
Formula 3

Je ziet het mooi in deze vergelijking..Merc pakt 0,0 op vermogen, ze hebben het vooral in de langzamere bochten goed voor elkaar..sector 1 is het al 0,6. Turn 1 en 2 is het nog minder dan 0,1 turn 3 en 4 wordt het 0,3 turn 6,7 over de 0,4 en na 9, 10 is het al 0,6 dat blijft zo tot 15,16 en opkomen straight waar lewis naa 0,7 loopt.

Merc pakt het niet op vermogen, puur op chassis..mijn vraag blijft of de ze de banden te hard slijten ermee of dat ze echt ineens een briljant chassis hebben...uiterlijk ziet het er uit of ze heel veel van de banden vragen.

edit..link vergeten..

[Bijgewerkt op: za, 16 maart 2019 18:01]

Dit bericht aan een moderator rapporteren

Re: Daar gaan we weer... [bericht #23371 is een antwoord op bericht #23323] za, 16 maart 2019 18:07 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Apex33 is op dit moment afwezig  Apex33
Karting

Citaat:
Maar goed, vorig jaar had Ferrari volgens de "kenners" zogenaamd de beste auto was en had Vettel het kampioenschap eigenlijk moeten winnen (persoonlijk geloof ik hier overigens niet in).
Beste auto? Die Ferrari's waren vorig jaar zo illegaal als barst! (zeker bij de eerste races). Dat heeft men gedurende het seizoen (pas toen het in de gaten begon te lopen en de media er vol van stond en er partijen begonnen te roepen dat het de F1 zou schaden) moeten terugdraaien, maar niet van harte, dat is allemaal heel stilletjes gegaan en de FIA wilde er niets over zeggen.. nee natuurlijk niet! Daarna hebben we Ferrari steeds verder terug zien zakken.

-- .- -..- ..-. --- .-. -.. .-- -.-.

Re: Daar gaan we weer... [bericht #23375 is een antwoord op bericht #23371] za, 16 maart 2019 19:21 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Sieper is op dit moment afwezig  Sieper
GP winner

Laten we het hopen. Het is wat zurig dat een paar van de probleempjes ook wel door RBR zelf kwamen, alsook de tactische misser, het was ook wel vrij extreem maar toch, dit mág niet.
Toch is dit resultaat precies waar Max zelf al maanden over praat en helemaal over en uit is het nog niet imho. Beel zal afhangen van het vinden van de set-up.

Overigens, Mercedes kan toch gewoon een tikje meer vleugel hebben gezet en dan op de rechte stukken niet sneller zijn maar in de bochten wel? Ik denk dat ze op dit soort stop and go banen gewoon nog altijd de krachtigste PU hebben.

Re: uur van de waarheid [bericht #23376 is een antwoord op bericht #23298] za, 16 maart 2019 19:34 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
wg
Formula 3

Dejavu01 schreef op za, 16 maart 2019 09:13
Horen we ooit nog wat de update van mercedes is geweest? Bizar dat ze in 2 weken 1 sec vinden.
Iets wat ze allang klaar hadden staan, alleen niet toegepast hebben in Barcelona, wat dat ook moge zijn.

Mercedes heeft onlangs nog ergens laten doorschemeren dat ze de motor-efficiëntie nog verder hadden weten op te voeren. Ze zaten al op 50%, en dat was al het hoogste van het hele veld. Groetere efficiëntie betekent gewoonmeer vermogen, zelfs al kun je het uiteinde daarvan alleen maar gebruiken in de Quali.

Overigens had ik al voorzichtig berekend, met wat aannames over de huidige motorvermogens en tijden gezet in Barcelona, dat Mercedes ongeveer een seconde voorsprong zou hebben op een ronde van 100 seconden, alleen dacht ik niet dat het waar zou zijn. Dit is dus ongeveer 0,8 s gezien de huidige rondetijden in Melbourne, en lijkt daarmee wel ongeveer te kloppen. Verder lijkt RBR ongeveer 0,3 - 0,4 s te winnen in Quali, Mercedes ongeveer een seconde, en Ferrari ongeveer 0,7 tot 0,8 seconde.

In d epraktijk betkent dit, zo lijkt het mij tenminste, dat de verhoudingen qua race pace waarschijnlijk Merc, RBR, en Ferrari zijn, in die volgorde. Wordt nog spannend morgen. Ik ga ook nog wel wat rekenen Smile.

Mvg, Wim

Re: Daar gaan we weer... [bericht #23379 is een antwoord op bericht #23375] za, 16 maart 2019 19:40 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Formula 3

Sieper schreef op za, 16 maart 2019 19:21

Overigens, Mercedes kan toch gewoon een tikje meer vleugel hebben gezet en dan op de rechte stukken niet sneller zijn maar in de bochten wel? Ik denk dat ze op dit soort stop and go banen gewoon nog altijd de krachtigste PU hebben.
Ik denk het niet, downforce wordt effectiever naarmate de snelheid hoger wordt, dan zou je in alle en vooral in de snelle bochten winnen, langzame bochten zijn meer mechanische grip, snelle bochten zijn meer downforce.

Van een RB medewerker. [bericht #23381 is een antwoord op bericht #22631] za, 16 maart 2019 19:41 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Wouter
GP winner

Tijdens het testen plaatste ik hier een bericht van een RBR medewerker die af en toe een bericht plaatst op het Autosport forum.
@Frontwinger plaatste hier onlangs ook nog een bericht van, maar weet niet meer waar dat over ging.
Het is echter duidelijk gebleken dat het wel echt een mederwerker van RB is.
Een paar quotes van vandaag, oa over het niet naar buiten sturen van Gasly.

Citaat:
I follow live timing at work, i have the full suite available and i can tell you for sure, it wasn't obvious that the track was evolving so rapidly until it was too late to send Pierre back out.

By the time a couple of the back field started going purple there was less than 2 minutes on the clock.

Hindsight is a wonderful thing.

Citaat:
Generally pleased with that, at a circuit that has historically been difficult for our chassis.

Feel sorry for Pierre, but he won't be the only "top" driver this season to go out in Q1. Bit of a cock up, but the track was evolving like a beast.

Mighty from Mercedes, what can you do?! You just have to take your hat off to them, they really have taken this current iteration of this Formula and smashed it to bits.

Honda were faultless, seems to be plenty of grunt. Podium is possible tomorrow, we are way happier with race pace than Qualy pace.

Could be a rarity, an interesting Australian GP. I totally expect a points finish for Pierre tomorrow. Let's see what happens.

Max en Hamilton waren op de rechte stukken zeer snel. Daar kwam een vraag over.

Citaat:
Honda have done great, but you have to remember that straight line speeds aren't just engine related. Or i should say, the engine isn't the only way you can affect the top speed of a car.

Aerodynamics play a huge part in a cars velocity and you can have just as big an impact on how fast a car can go by trimming off downforce as you could by winding up the power.

It's never just as clear cut as this engine is more powerful because top speed is now "x".

That being said, the Honda PU looks fantastic and you're right in some respect we do need to do make progress with the chassis. But let me remind you, we have out developed every other team for probably 8 out of the last 10 seasons, so sitting still with regards to the chassis isn't something we've ever done before anyway.

The Mercs look great, i'd sound foolish to say otherwise. But i genuinely believe we will compete for at least one of the championships this season. That's not to say we will, but that's what i expect.

Citaat:
They're not concerned about the engine vibration and the fuel cell isn't really crackable in general terms. It's made of a rubberised material in ply like form so it can be deformed enough to get it through the chassis hatch - usually with a broom handle - literally.

Leaks generally come from bonded in valves or inlet/outlet joints which go through holes from the inside of the fuel cell to out, with a flanged back to hold it in place. disbonded parts like this are where leakages usually form, if they form. It's nothing to be worried about.

I can't comment on why the chassis change has taken place though.

Re: Van een RB medewerker. [bericht #23383 is een antwoord op bericht #23381] za, 16 maart 2019 19:52 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Formula 3

Niet echt insight..dat de baan heel snel heel veel beter werd in de laatste minuten hebben we allemaal gezien..dat neemt niet weg dat het heel gangbaar is om wel buiten te zijn voor de zekerheid.
De rest is algemenen kennis..mindr downforce is meer topsnelheid maar dat zie je dan terug in langzamere snelle bochten..daarom is Hamilton tegen Vettel ook zo interessant..nagenoeg gelijk op topsnelheid en snelle bochten..puur de langzamere bochten waar Merc het won vandaag.

Maar zeker wel leuk leesvoer Smile

[Bijgewerkt op: za, 16 maart 2019 19:52]

Ferrari powerunit draaide detuned ivm probleem?! [bericht #23393 is een antwoord op bericht #22631] za, 16 maart 2019 20:59 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
kwibus is op dit moment afwezig  kwibus
Formula 3

Lees net op reddit het volgende over Ferrari:

"Power Unit in "safe" mode to avoid reliability problems. Low downforce set-up to compensate for lack of horse-power. With a front end that is not up to par and understeer on the bend in Australia you don't go fast, especially in qualifying #AusGP #FUnoAT"
https://twitter.com/SmilexTech/status/1106854229124235264?s= 19
.

Het schijnt een goed geinformeerd persoon te zijn, voor wat dat waard is.

..... the power of dreams!

[Bijgewerkt op: za, 16 maart 2019 21:00]

Re: Ferrari powerunit draaide detuned ivm probleem?! [bericht #23394 is een antwoord op bericht #23393] za, 16 maart 2019 21:23 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
MadMax is op dit moment afwezig  MadMax
Formula 3

Morgen ook de eerste grote test wat betreft de betrouwbaarheid, las dat hulk zijn laatste snelle ronden moest afbreken i.v.m PU gerelateerd probleem.
Ben erg benieuwd of alle Renault en Ferrari PU's morgen de finish halen, zou wel heel mooi zijn als alle honda's zonder problemen de finish halen.....

Re: Ferrari powerunit draaide detuned ivm probleem?! [bericht #23395 is een antwoord op bericht #23393] za, 16 maart 2019 21:23 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Formula 1

Dat beloofd wat voor morgen!

Re: Ferrari powerunit draaide detuned ivm probleem?! [bericht #23396 is een antwoord op bericht #23395] za, 16 maart 2019 21:27 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Roelof is op dit moment afwezig  Roelof
Formula 3

Het wordt een soap!

https://www.autobahn.eu/12675/hilarisch-zo-zou-de-formule-1- intro-er-uit-zien-met-een-soapserie-muziekje-eronder/

lol lol lol lol lol

Re: Ferrari powerunit draaide detuned ivm probleem?! [bericht #23397 is een antwoord op bericht #23395] za, 16 maart 2019 21:27 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Formula 3

kan niet wachten..maar ga niet om 6.00 opstaan..ik kijk replay tv als ik wakker ben

Re: Ferrari powerunit draaide detuned ivm probleem?! [bericht #23399 is een antwoord op bericht #23393] za, 16 maart 2019 21:38 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
GP winner

kwibus schreef op za, 16 maart 2019 20:59

"Power Unit in "safe" mode to avoid reliability problems. Low downforce set-up to compensate for lack of horse-power. With a front end that is not up to par and understeer on the bend in Australia you don't go fast, especially in qualifying #AusGP #FUnoAT"
.

Maar hopen dat het een excuus verhaal is want als ook Ferrari dik weg is baal ik als een stier, een red bull.

Party mode? [bericht #23400 is een antwoord op bericht #22631] za, 16 maart 2019 21:43 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Marco is op dit moment afwezig  Marco
Karting

Heeft iemand Max (Gasly zal 'm nog niet gebruikt hebben) iets horen zeggen over de Honda Party Mode in Q3? Hij zal 'm zeker in de tweede run gebruikt hebben. Ik ben benieuwd naar het effect.

Re: Party mode? [bericht #23401 is een antwoord op bericht #23400] za, 16 maart 2019 21:50 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Wouter
GP winner

Marco schreef op za, 16 maart 2019 21:43
Heeft iemand Max (Gasly zal 'm nog niet gebruikt hebben) iets horen zeggen over de Honda Party Mode in Q3? Hij zal 'm zeker in de tweede run gebruikt hebben. Ik ben benieuwd naar het effect.

Aan het eind heeft hij het er over.

https://www.ziggosport.nl/video/35604-verstappen-niet-klagen -na-de-moeilijkheden.html

Re: Ferrari powerunit draaide detuned ivm probleem?! [bericht #23402 is een antwoord op bericht #23393] za, 16 maart 2019 21:52 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Wouter
GP winner

.

Bedankt @Kwibus. Hij is idd zeer betrouwbaar en goed onderlegd.

Re: Party mode? [bericht #23403 is een antwoord op bericht #23401] za, 16 maart 2019 22:08 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Marco is op dit moment afwezig  Marco
Karting

Helaas speelt dat hier niet af en mijn VPN is op mijn andere computer, dus ik zal dat wat later moeten bekijken.

Wat ik mij weleens afvraag [bericht #23404 is een antwoord op bericht #23393] za, 16 maart 2019 22:24 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Formula 1

Hoe kan het dat f1 teams die zo wanhopig proberen om alle technische vernuft te verbergen deze informatie laten lekken? Of is het gewoon allemaal uit de duim gezogen? Ook de info van die zgn RBR medewerker is zo'n voorbeeld.

Re: Van een RB medewerker. [bericht #23405 is een antwoord op bericht #23381] za, 16 maart 2019 22:31 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Jip
GP winner

Wouter schreef op za, 16 maart 2019 19:41
Waarom wilt zelfs de anonieme insider op het Autosport forum niet reageren op waarom het chassis wissel heeft plaatsgevonden. Een simpele fout in de wagen had toch gewoon gezegd kunnen worden? Vraag me nog steeds af waarom dat gebeurd is.

Re: Van een RB medewerker. [bericht #23406 is een antwoord op bericht #23405] za, 16 maart 2019 22:39 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Wouter
GP winner

Jip schreef op za, 16 maart 2019 22:31
Waarom wilt zelfs de anonieme insider op het Autosport forum niet reageren op waarom het chassis wissel heeft plaatsgevonden. Een simpele fout in de wagen had toch gewoon gezegd kunnen worden? Vraag me nog steeds af waarom dat gebeurd is.

Omdat die medewerker rustig deel mag nemen aan zo'n forum, maar geen vertrouwelijke informatie door mag geven.
Ook over de filmdag laatst in Barcelona wou/kon hij niets kwijt en terecht. Als hij dat wel doet is het einde forum verhaal.

Re: Ferrari powerunit draaide detuned ivm probleem?! [bericht #23407 is een antwoord op bericht #23393] za, 16 maart 2019 22:58 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
bernuldi is op dit moment afwezig  bernuldi
Formula 3

.

Vindt het een vaag verhaal. Voor kwalificatie helemaall. Als dat ene rondje in q3 al te veel risico is....en als het risico zo groot is zouden de klantenteams niet ook downtunen?

Maar goed, als het wel waar is hebben we zowel Ferrari als Redbull nog niet in hun ware kracht gezien.

Gr bernuldi (die blij is met de mogelijkheid een handtekening toe te voegen)

Re: Ferrari powerunit draaide detuned ivm probleem?! [bericht #23408 is een antwoord op bericht #23407] za, 16 maart 2019 23:13 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Formula 3

Ik weet niet waarom mensen zouden vertellen dat ze voor team x werken..anders dan interessant doen op een forum.
Mensen die iets zijn in een team doen dit zeker niet..die zijn al iets zonde dat forum Smile

Re: Van een RB medewerker. [bericht #23409 is een antwoord op bericht #23405] za, 16 maart 2019 23:21 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
wg
Formula 3

Jip schreef op za, 16 maart 2019 22:31
Deze vraag is overigens door Max Verstappen zelf beantwoord in het interview met Olav Mol in Formule 1 Café gisteren.

Er zat een klein lek in de tank, waardoor hij maar met een beperkte hoeveelheid benzine kon rijden, waardoor hij ook geen echte long-runs heeft kunnen doen. Deze tanks zijn na montage onbereikbaar in het chassis, zodat het makkelijker en minder werk was het hele chassis te vervangen.

De tank is zo'n flexibel, opvouwbaar ding dat door een klein gaatje geperst wordt, en daarna opgeblazen, vandaar.

Vanwege het soort probleem heeft dit daarom ook geen straf opgeleverd.

HTH, mvg, Wim

Re: Van een RB medewerker. [bericht #23410 is een antwoord op bericht #23409] za, 16 maart 2019 23:44 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Formula 3

Dit soort artikelen
https://www.autosport.com/f1/news/142176/mercedes-speed-trac e-shows-honda-huge-step

..toegeven dat Honda RB echt sneller maakt en dat Max het beste uit de wagen haalt...zodra dit stopt is Max en RB echt een gevaar voor Mercedes. Nu zegt het vooral dat ze (nog) niet bang zijn voor Max en RB

Re: Ferrari powerunit draaide detuned ivm probleem?! [bericht #23411 is een antwoord op bericht #23408] zo, 17 maart 2019 00:42 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
GP winner

Mulder schreef op za, 16 maart 2019 23:13
Ik weet niet waarom mensen zouden vertellen dat ze voor team x werken..anders dan interessant doen op een forum.
Mensen die iets zijn in een team doen dit zeker niet..die zijn al iets zonde dat forum Smile
Nou, wat een manier om een ander te beschrijven. Ik neem alles en iedereen op een anoniem forum (mezelf incluis) sowieso met een korrel zout. Toch is het leuk om te lezen en met elkaar lekker over je hobby / passie te filosoferen. Of je daarbij nu iets doet voorkomen of niet, laat toch gaan, altijd dat afrekenen. Wat wordt je daar beter van, niks toch. Sterker nog, ik heb weldegelijk de indruk dat ik beter geïnformeerd ben dan zonder dit soort postings, ongeacht credentials van de poster.

Re: Ferrari powerunit draaide detuned ivm probleem?! [bericht #23412 is een antwoord op bericht #23411] zo, 17 maart 2019 00:53 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Frontwinger is op dit moment afwezig  Frontwinger
Formula 3

Sieper schreef op zo, 17 maart 2019 00:42

Nou, wat een manier om een ander te beschrijven. Ik neem alles en iedereen op een anoniem forum (mezelf incluis) sowieso met een korrel zout. Toch is het leuk om te lezen en met elkaar lekker over je hobby / passie te filosoferen. Of je daarbij nu iets doet voorkomen of niet, laat toch gaan, altijd dat afrekenen. Wat wordt je daar beter van, niks toch. Sterker nog, ik heb weldegelijk de indruk dat ik beter geïnformeerd ben dan zonder dit soort postings, ongeacht credentials van de poster.

Well said...well said...

Attack the post, not the poster...

[Bijgewerkt op: zo, 17 maart 2019 00:53]

Re: FORMULA 1 2019 ROLEX AUSTRALIAN GRAND PRIX [bericht #23413 is een antwoord op bericht #22631] zo, 17 maart 2019 07:20 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
spark is op dit moment afwezig  spark
Formula 1

Gasly is geen Max, dat wordt langzamerhand wel duidelijk. Overtaking is an art!

Re: FORMULA 1 2019 ROLEX AUSTRALIAN GRAND PRIX [bericht #23414 is een antwoord op bericht #23413] zo, 17 maart 2019 07:42 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Zerobyte
Formula 3

3e Super race van Max en die Honda doet wat hij moet doen mooie 3e

Re: FORMULA 1 2019 ROLEX AUSTRALIAN GRAND PRIX [bericht #23415 is een antwoord op bericht #23414] zo, 17 maart 2019 07:51 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Formula 3

Blaffende Honda's bijten wel....

https://www.geenstijl.nl/5146750/vettel-boe-boe-boe/

Mooie slogan lol

Re: FORMULA 1 2019 ROLEX AUSTRALIAN GRAND PRIX [bericht #23416 is een antwoord op bericht #23414] zo, 17 maart 2019 07:53 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Formula 1

Zerobyte schreef op zo, 17 maart 2019 07:42
Volgens mij draaien de Mercedessen gewoon het vermogen hoger als Max te dichtbij komt.
Super race Bottas, jammer dat hij niet constant is. Ben benieuwd of Lewis problemen had, zo niet dan is Mercedes echt te snel voor RB en Ferrari.

Re: FORMULA 1 2019 ROLEX AUSTRALIAN GRAND PRIX [bericht #23417 is een antwoord op bericht #23416] zo, 17 maart 2019 07:58 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Formula 3

spark schreef op zo, 17 maart 2019 07:53
Volgens mij draaien de Mercedessen gewoon het vermogen hoger als Max te dichtbij komt.
Super race Bottas, jammer dat hij niet constant is. Ben benieuwd of Lewis problemen had, zo niet dan is Mercedes echt te snel voor RB en Ferrari.
1 foutje, maar verder prima race. En een geweldige actie op Vettel. Ik ben benieuwd hoeveel marge Mercedes nog heft , want het gat met Bottas is te groot.

En ikb kon een glimlach niet onderdrukken bij de ploffende Renault motoren....

[Bijgewerkt op: zo, 17 maart 2019 08:03]

honda.gif  Re: FORMULA 1 2019 ROLEX AUSTRALIAN GRAND PRIX [bericht #23418 is een antwoord op bericht #23414] zo, 17 maart 2019 08:00 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Neo33 is op dit moment afwezig  Neo33
Formula 3

VTEC kicked in yo!! (oude grap ben hem al beu, maar voor vandaag mag hij even hupmax .)

Vooral ook blij voor Honda, die hebben een hoop hoon over zich heen gehad en zijn door het slijk gehaald de afgelopen jaren. Daarom des te mooier dat al het harde werk zich uitbetaald. Deze race hebben we ook weer kunnen zien waarom deze keuze is gemaakt voor Honda gezien wat er met 2 Renault aangedreven wagens is gebeurd. Maar daar laat ik het dan ook bij.

Max is er klaar voor zover is wel duidelijk. Cool

Re: FORMULA 1 2019 ROLEX AUSTRALIAN GRAND PRIX [bericht #23419 is een antwoord op bericht #23417] zo, 17 maart 2019 08:03 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
CF230 is op dit moment afwezig  CF230
Karting

Mooi voor Max en Honda! Maar ik baal echt enorm van Mercedes. Als een beperkte coureur als Bottas (dat is vorig seizoen toch wel bewezen) het hele veld op een halve minuut kan zetten en blijkbaar nog ff een seconde per rondje harder kan, dan belooft dat niet veel goeds voor de rest van het seizoen.

spinner.gif  P3! [bericht #23420 is een antwoord op bericht #23418] zo, 17 maart 2019 08:04 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Mario is op dit moment afwezig  Mario
Formula 3
Forum_Mod

Een zeer goed begin van het nieuwe seizoen! 3e

https://media.giphy.com/media/dtHMVT8aMDF5OGTZOu/giphy.gif

Moderator www.verstappen.nl

Re: FORMULA 1 2019 ROLEX AUSTRALIAN GRAND PRIX [bericht #23421 is een antwoord op bericht #23419] zo, 17 maart 2019 08:04 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Formula 3

CF230 schreef op zo, 17 maart 2019 08:03
Mooi voor Max en Honda! Maar ik baal echt enorm van Mercedes. Als een beperkte coureur als Bottas (dat is vorig seizoen toch wel bewezen) het hele veld op een halve minuut kan zetten en blijkbaar nog ff een seconde per rondje harder kan, dan belooft dat niet veel goeds voor de rest van het seizoen.
Qualimode even aangezet.

[Bijgewerkt op: zo, 17 maart 2019 08:04]

Re: FORMULA 1 2019 ROLEX AUSTRALIAN GRAND PRIX [bericht #23422 is een antwoord op bericht #23421] zo, 17 maart 2019 08:08 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Karting

Ja dat snap ik, maar dat deed Max toch ook? Het zou echt enorm jammer zijn, voor het zesde jaar op rij Mercedes dominantie. Is nog nooit vertoond in de geschiedenis van de F1. Zelfs Ferrari in de jaren 2000 was minder dominant...

helm18.gif  En weer een podium [bericht #23423 is een antwoord op bericht #22631] zo, 17 maart 2019 08:16 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Formula 1

Hij trekt de lijn van vorig jaar gewoon weer door. Fantastisch gedaan na moeilijke start dit weekend. Mooie inhaalactie op nota bene Vettel ( de winterkoning van Barcelona). Nachtmerrie voor ferrari. En ook een nachtmerrie voor renault (zullen daar koppen rollen?). Geen sterk optreden van Gasly.

Re: FORMULA 1 2019 ROLEX AUSTRALIAN GRAND PRIX [bericht #23424 is een antwoord op bericht #23416] zo, 17 maart 2019 08:22 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Formula 1

Hamilton was al gezien bij de start. Hij liet het verder gewoon lopen waardoor het gat naar 2 en 3 volgens mij niet representatief is. Gat van red bull naar ferrari geeft wel te denken (toch het betrouwbaarheidsprobleem zoals gisteren gemeld?). Teamorders voor Leclerc?

Re: FORMULA 1 2019 ROLEX AUSTRALIAN GRAND PRIX [bericht #23425 is een antwoord op bericht #23419] zo, 17 maart 2019 08:24 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Formula 1

CF230 schreef op zo, 17 maart 2019 08:03
Bottas is het type coureur: een paar wedstrijden per jaar stijgt hij boven zich uit en is hij sneller dan Lewis. Hij wisselt het net zo makkelijk weer af met een dramatische race. Te weinig constant om WK te worden.
Ik hoop voor Gasly dat hij een probleem had, aanrijding met Kubica, anders toch een mentaal probleempje?

Goede race... [bericht #23426 is een antwoord op bericht #23423] zo, 17 maart 2019 08:49 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Tizz is op dit moment afwezig  Tizz
Formula 3

10 punten meer om te beginnen met dan vorig jaar maar 25 sec achter Bottas is veel. Goed dat Bottas de punten pakt ipv Hamilton. Raar dat Gasly nergens voorbij kwam. Ook merkwaardig dat Leclerc duidelijk sneller was dan Vettel. Ben beieuwd of er iets is met Vettels wagen of dat Ferrari gewoon strukturele problemen heeft.

Ik hoop dat RB in Dubai beter is in de kwali want P3 ipv P4 had vandaag een 2e plaats betekent. De rollen lijken omgedraaid ten opzichte van vorig jaar. Van de info die ik zag is Merc sneller in de bochten en RB sneller op de rechte stukken :-\ Hoe dan ook, als RB wil winnen hebben ze nog één en ander te sleutelen.

Tizz.

Re: Goede race... [bericht #23427 is een antwoord op bericht #23426] zo, 17 maart 2019 08:59 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Formula 1

Tizz schreef op zo, 17 maart 2019 08:49
10 punten meer om te beginnen met dan vorig jaar maar 25 sec achter Bottas is veel. Goed dat Bottas de punten pakt ipv Hamilton. Raar dat Gasly nergens voorbij kwam. Ook merkwaardig dat Leclerc duidelijk sneller was dan Vettel. Ben beieuwd of er iets is met Vettels wagen of dat Ferrari gewoon strukturele problemen heeft.

Ik hoop dat RB in Dubai beter is in de kwali want P3 ipv P4 had vandaag een 2e plaats betekent. De rollen lijken omgedraaid ten opzichte van vorig jaar. Van de info die ik zag is Merc sneller in de bochten en RB sneller op de rechte stukken :-\ Hoe dan ook, als RB wil winnen hebben ze nog één en ander te sleutelen.

Tizz.
De enigste manier om de Mercedes af te stoppen is een pop-off valve te schroeven op de Mercedes motor😉

Re: Goede race... [bericht #23428 is een antwoord op bericht #23427] zo, 17 maart 2019 09:27 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
GP winner

Ik schrok ook wel van de kracht van Merc. Een caveat, wad Bottas nu een volle seconde sneller dan Max voor die purple lap? Of een tiende?

Er zijn ook wel 3 dingen gedaan door de FIA om Mercedes weer alleenheerser te maken:
De nieuwe aero was vooral vervelend voor high rake wagens
Meer benzine betekend langer meer power voor de krachtigste motor
Nu overal dunne banden, weg blistering Mercedes.

Mercedes draagt het meeste bij, de grootste speler. Wie betaald bepaald.

Re: Goede race... [bericht #23429 is een antwoord op bericht #23426] zo, 17 maart 2019 09:29 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Alfaromeo is op dit moment afwezig  Alfaromeo
Karting

Tizz schreef op zo, 17 maart 2019 08:49

Tizz.
Het zou mooi zijn als ze naar Dubai komen voor een race, ik woon maar 10 minuten van Dubai Autodrome. Maar denk dat je Bahrain bedoelt....

[Bijgewerkt op: zo, 17 maart 2019 09:30]

Re: FORMULA 1 2019 ROLEX AUSTRALIAN GRAND PRIX [bericht #23430 is een antwoord op bericht #23416] zo, 17 maart 2019 09:34 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Emilio is op dit moment afwezig  Emilio
Formula 3

Hamilton was bang dat hij nog een 2e stop moest maken en reed op spaarmodus. Max daarentegen had ook nog iets sneller gekund, maar zat in het begin achter Vettel. De RB is in de long run sneller als de Ferrari. Hoe de verhoudingen met Mercedes zijn weten we nog niet echt.....

Lewis vloer schade [bericht #23431 is een antwoord op bericht #22631] zo, 17 maart 2019 09:41 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Jip
GP winner

Citaat:
UPDATE: We have discovered damage to Lewis' floor in the area just in front of the left-rear tyre. There is a chunk of the floor missing, but we are not 100 per cent sure why yet. #AusGP
Verklaard waarom Lewis vandaag stukken langzamer was en Bottas zo'n voorsprong had. Betekent wel dat Mercedes echt ver voor Red Bull zit.

Re: FORMULA 1 2019 ROLEX AUSTRALIAN GRAND PRIX [bericht #23432 is een antwoord op bericht #23430] zo, 17 maart 2019 09:44 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Formula 1

Emilio schreef op zo, 17 maart 2019 09:34
Hamilton was bang dat hij nog een 2e stop moest maken en reed op spaarmodus. Max daarentegen had ook nog iets sneller gekund, maar zat in het begin achter Vettel. De RB is in de long run sneller als de Ferrari. Hoe de verhoudingen met Mercedes zijn weten we nog niet echt.....

Volgens Max werden zijn banden te heet als hij te dicht achter Lewis was gaan rijden. Hij gaf toe Lewis blijkbaar niet te kunnen inhalen die in de spaarmodus reed.

Re: FORMULA 1 2019 ROLEX AUSTRALIAN GRAND PRIX [bericht #23433 is een antwoord op bericht #23422] zo, 17 maart 2019 09:46 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Eagle771 is op dit moment afwezig  Eagle771
Karting

Algemene teneur hier is wel dat Mercedes wel even kampioen wordt. Hallooooo. Vorig jaar was Mercedes in Melbourne ook dominant. Maar In Bahrein was het Ferrari die de toon zette. Als Max de lijn gewoon doorzet, is hij ook gewoon kandidaat voor kampioenschap.

Re: Lewis vloer schade [bericht #23434 is een antwoord op bericht #23431] zo, 17 maart 2019 09:50 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
GP winner

Jip schreef op zo, 17 maart 2019 09:41
Citaat:
UPDATE: We have discovered damage to Lewis' floor in the area just in front of the left-rear tyre. There is a chunk of the floor missing, but we are not 100 per cent sure why yet. #AusGP
Verklaard waarom Lewis vandaag stukken langzamer was en Bottas zo'n voorsprong had. Betekent wel dat Mercedes echt ver voor Red Bull zit.
Valterri had die voorsprong omdat hij bij de start Lewis inhaalde en toen Vettel vroeg ging pitten moest (of iig ging) Lewis mee, dat was een veel ongunstigere strategie dan doorrijden in vrije lucht, er zat nog wel leven in die rode bandjes en daar kon de raceleider op kapitaliseren. Max heeft hetzelfde gedaan, daarom kon hij Vettel pakken.

Re: Lewis vloer schade [bericht #23435 is een antwoord op bericht #23431] zo, 17 maart 2019 09:52 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
XtrordinarY is op dit moment afwezig  XtrordinarY
Karting

Tuurlijk lijkt het gat groot over een gehele race, maar op 23 seconden eindigen van de kop betekent ongeveer een 0,4 per ronde in racetrim.

Dat moet toch wel te dichten zijn voor Red Bull.

Re: Lewis vloer schade [bericht #23436 is een antwoord op bericht #23434] zo, 17 maart 2019 10:03 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Jip
GP winner

Sieper schreef op zo, 17 maart 2019 09:50
Citaat:
Valterri had die voorsprong omdat hij bij de start Lewis inhaalde en toen Vettel vroeg ging pitten moest (of iig ging) Lewis mee, dat was een veel ongunstigere strategie dan doorrijden in vrije lucht, er zat nog wel leven in die rode bandjes en daar kon de raceleider op kapitaliseren. Max heeft hetzelfde gedaan, daarom kon hij Vettel pakken.
Alsnog was zijn pace minder snel dan Bottas, dus die schade verklaard een deel.

Re: Lewis vloer schade [bericht #23437 is een antwoord op bericht #23435] zo, 17 maart 2019 10:04 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Zerobyte
Formula 3

Zo denk ik er ook over, we hebben nog 20 races te gaan en verder zullen er nog update's komen.
Maar het begin is er drive drive

Re: Lewis vloer schade [bericht #23438 is een antwoord op bericht #23435] zo, 17 maart 2019 10:05 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Karting

En zo niet, dan de b-teams gewoon een Oconnetje laten doen op HAM en BOT...

Re: Lewis vloer schade [bericht #23439 is een antwoord op bericht #23438] zo, 17 maart 2019 10:44 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Frosty is op dit moment afwezig  Frosty
Karting

Erg tevreden met het resultaat! Goed gereden van Max. Lekker om het seizoen te beginnen met een dergelijke actie op Vettel. Ook leuk voor Bottas, zo veel mogelijk puntjes pakken van Hamilton graag! Melbourne blijft een aparte baan dus over 2 weken krijgen we denk ik een realistischer beeld van het huidige seizoen. Als ik mij niet vergis is Ferrari meestal wel goed in Bahrein. Toro rosso was met Honda vorig jaar ook erg sterk daarzo... Kan niet wachten! Klasse Max!

Re: FORMULA 1 2019 ROLEX AUSTRALIAN GRAND PRIX [bericht #23440 is een antwoord op bericht #22631] zo, 17 maart 2019 11:04 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Formula 3

WAUW! Toprace van Max, wel even billen knijpen bij de start..iemand zei gisteren al dat ie op moest passen voor het scenario van vorig jaar en ik vond Max ook niet zo scherp daarop als ik had verwacht..mazzel dat Leclerc het gras in ging..verder alles onder controle en het podium dat ik verwacht had Smile

Wat een decepty bij Gasly zeg..die heeft de hele race binnen een seconde van Kvyat gereden..hoe bestaat het. En Kvyat die Stroll niet voorbij kwam..suf suf suf..

Genoten van Max, maar ik hoop niet dat de pace van Bottas vandaag aangeeft wat Merc het hele jaar gaat doen..jesus wat was die ver voor..ook op Lewis, dat scheelt, maar ik hoop toch niet dat we weer zo'n seizoen krijgen.

Re: Goede race... [bericht #23441 is een antwoord op bericht #23428] zo, 17 maart 2019 11:05 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Apex33 is op dit moment afwezig  Apex33
Karting

Citaat:
Er zijn ook wel 3 dingen gedaan door de FIA om Mercedes weer alleenheerser te maken:
De nieuwe aero was vooral vervelend voor high rake wagens
Meer benzine betekend langer meer power voor de krachtigste motor
Nu overal dunne banden, weg blistering Mercedes.
Exact Sieper! Dat is formule 1. Bandenprobleem, brandstof te kort? Welnee, dat lossen we volgend jaar gewoon op via de (FIA) regels. Maar die ophanging van RB had men niet zien aankomen... ff FIA bellen dan komt het goed.
Alles in het voordeel van de big two (Ferrari en Merc).

Waar denk je dat die power van Mercedes vandaan komt.....zou het de Brandstof zijn?
Wat er in de tank zit zal best kloppen, maar dat spul wat je erbij mixed... Liefst pas vlak voor de verbranding dan heb je er verder ook geen last van. Werkt in ieder geval prima hebben we gezien vandaag, alleen de motor wordt er zo warm van. Als je op de tweede plaats rijdt en er toch geen winst meer te halen valt, dan rijden we in de normale modes.. is ook beter voor de levensduur van het torretje. Sjoemelaars dat zijn het!

-- .- -..- ..-. --- .-. -.. .-- -.-.

Re: Lewis vloer schade [bericht #23442 is een antwoord op bericht #23435] zo, 17 maart 2019 11:14 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
MadMax is op dit moment afwezig  MadMax
Formula 3

Vergeet een ding niet ook Max heeft verklaard dat hij sneller kon!! Heeft bijna de hele race redelijk dicht achter iemand gereden.
Dan is die voorsprong van Bottas niet helemaal representatief, mijn verwachting is dat als Max ook vrije baan had gehad de voorsprong van Bottas maximaal 15sec was geweest, en dat is na het begin van dit weekend veel beter dan dat ik had verwacht.

Re: Lewis vloer schade [bericht #23443 is een antwoord op bericht #23431] zo, 17 maart 2019 11:15 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Formula 3

Citaat:
Of Merc geeft Lewis een handig excuus voor zoveel langzamer zijn..scheelt hem een hoop vervelende vragen

Re: Lewis vloer schade [bericht #23444 is een antwoord op bericht #23443] zo, 17 maart 2019 11:18 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
GP winner

Vettel en lewis hebben te vroeg gepit. Vettel moest wel aanvallen en Lewis moest verdedigen deze keer omdat hij zijn start verprutste, anders had Bottas in die positie gezeten en was Lewis met 26 punten van start gegaan. Beide mannen betaalde later het vroege wisselen met pace verlies terug. Volledig logisch. Misschien had hij ook best nog vloerschade, wie zal het zeggen.

Re: Lewis vloer schade [bericht #23446 is een antwoord op bericht #23444] zo, 17 maart 2019 11:54 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Formula 3

Lewis zal wat schade hebben gehad, maar ik geloof niet dat het van invloed is geweest op de uitslag. Bottas was eigenlijk vanaf de start de snellere.

Verder ben ik zeer tevreden weer het bed ingedoken en Na een paar uur extra slaap ben ik dat nog steeds. Ik geloof echt dat we Max kunnen zien meedoen om de titel als Redbull de komende weken stappen maakt in de setup en de rest van het jaar de auto doorontwikkelt zoals we de afgelopen jaren gewend zijn. Ik denk wel dat voor een echte titelstrijd ferrari de snelheid moet zien te vinden, hoe meer coureurs in de mix, hoe groter de kans dat Max als beste komt bovendrijven.
Vraag is of ferrari een structureel PU probleem heeft, waardoor men ook geen aanval op de fastest lap aan durfde, of dat het ergens anders in zit.

Re: Lewis vloer schade [bericht #23447 is een antwoord op bericht #23444] zo, 17 maart 2019 12:15 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Hendricus
Karting

Ja, eigenlijk gebeurde gewoon weer hetzelfde als vorig jaar. Vettel zat Max te blokken bij de start, maar omdat Leclerc buitom Vettel te slim af wilde zijn, week Vettel zijn kant op om ook hem te blokken. Dat gaf Max dan weer het uiteindelijke voordeel en daardoor eindigde hij voor Leclerc bij het 2de rechte stuk.

Ferrari gaf dus gewoon teamorders aan Leclerc later in de race om Vettel niet in te halen. Eerste race meteen, boem. Lijken van vorig jaar te willen leren, maar maakt het allemaal niet leuker.

Leclerc kon Max niet bijhouden tot de eerste stop. Hij ging ook even van de baan (net als Max later), maar ook buiten dat verloor hij tijd.

Ik vind dat mensen op de diverse fora erg kritisch zijn naar Gasly. In Q1 was zijn eerste tijd meen ik beter dan die van Max. De tweede tijd van Max was toen weer beter, maar Gasly was daarna de sjaak door een foute inschatting en keuze van het team om geen betere tijd neer te zetten. Ik hoorde ook dat zijn overtake knop het niet deed tijdens de race. Ik houd nog even een slag om de arm voordat ik streng over hem ga oordelen. Hij had wellicht wat feller kunnen verdedigen en aanvallen tijdens deze race. Iets om zichzelf te laten zien.

Prachtige inhaalactie van Verstappen. Hij blijft toch de smaakmaker in F1. Heeft vrijwel alles eruit gehaald wat erin zat. Alleen met een superstart had hij Vettel kunnen pakken, want die kwam ook okay weg. Hij was Hamilton niet voorbij gekomen, ook niet als hij zijn ritje door het gras niet had gemaakt naar mijn mening.

Ik heb zin in de volgende race.

Re: Lewis vloer schade [bericht #23448 is een antwoord op bericht #23447] zo, 17 maart 2019 12:24 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
GP winner

Gasly is over een enkel rondje best snel. Maar je moet ook altijd binnen 0,2 zitten, anders doe je iets niet goed, het verschil tussen Max en Gasly was ook 0,15 in het voordeel van Max. Dat was ook net wat nodig was. Gasly had net zo goed twee kansen in Q1 maar hij verbeterde niet in zijn 2e lap. Daarna vergiste het team zich, dat was zuur. Ik las dat er geen rijd meer was om nog een keer haar buiten te gaan, als dat zo is hadden ze ueberhaupt geen 2 hot laps op het 1e setje moeten laten doen. Als was deze track improvement ook wel extreem.

Gasly zegt zelf beter te zijn dan Ocon. Ik geloof dat wel. In de kwallie zal het best spannend blijven, dat geloof ik wel.

Re: Lewis vloer schade [bericht #23449 is een antwoord op bericht #23447] zo, 17 maart 2019 12:27 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Espresso
Formula 3

Lijkt me achteraf dat Barcelona redelijk representatief was.
RB had er ongeveer 0,3 seconde aan update bijgeplaats.
Merc had aangegeven voor ongeveer 1 seconde aan verbetering gevonden.

Dus Ferarri en RB op gelijke hoogte en Merc ongeveer een halve seconde voorsprong.

Ben benieuwd of het 1 Aero expert bij Mercedes is die deze performance winst gevonden heeft.
(Of wellicht geinspireerd in Barcelona)....zo ja...begrijpelijk dat Mercedes het geheim houdt.

Maar chapeau. 3e !!! Mooi begin van het seizoen op een circuit die Red Bull niet ligt.

En ook mooi dat Abiteboul ("I bite my smoel) zijn woorden in kan slikken.

..wel heel erg sneu voor RIC. Dat wens je niemand toe.

Re: Lewis vloer schade [bericht #23451 is een antwoord op bericht #23448] zo, 17 maart 2019 12:32 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Formula 3

Ik weet het niet met Gasly..de hele race binnen een seconde achter Kvyat..het is gewoon niet sterk en hij heeft de schijn tegen omdat we weten dat Max en Daniel vorig seizoen meerdere malen achteraan zijn gestart en altijd wel de top 6 inreden...

Maar ok, zijn eerste race bij RB, hij wil natuurlijk zeker geen brokken maken, moet even wennen aan alles..en is misschien ook niet van het niveau dat verwacht wordt..hij heeft Hartley verslagen maar hoeveel betekend dat precies.

Re: Lewis vloer schade [bericht #23452 is een antwoord op bericht #23449] zo, 17 maart 2019 12:34 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Wet! is op dit moment afwezig  Wet!
Formula 3

Ja, iemand nog iets vernomen van Abiteboul over de supereuriteit van de Renault motor over de Honda motor na de race? Die was toch vele malen slechter en Renault had het lek toch (alweer) boven?

Let it rain, rain, rain!!

Re: Lewis vloer schade [bericht #23453 is een antwoord op bericht #23451] zo, 17 maart 2019 12:38 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Wet! is op dit moment afwezig  Wet!
Formula 3

Mulder schreef op zo, 17 maart 2019 12:32
Ik weet het niet met Gasly..de hele race binnen een seconde achter Kvyat..het is gewoon niet sterk en hij heeft de schijn tegen omdat we weten dat Max en Daniel vorig seizoen meerdere malen achteraan zijn gestart en altijd wel de top 6 inreden...

Maar ok, zijn eerste race bij RB, hij wil natuurlijk zeker geen brokken maken, moet even wennen aan alles..en is misschien ook niet van het niveau dat verwacht wordt..hij heeft Hartley verslagen maar hoeveel betekend dat precies.
Toro Rosso rijdt met exact dezelfde PU, bak en ophanging. Hoe moet Gasly hem dan voorbij op het rechte stuk, als Toro Rosso ook nog eens een hogere topsnelheid heeft door minder vleugel te zetten? Ook Max kwam niet aan het inhalen toe van Hamilton, omdat de verschillen te klein waren en je op deze baan nauwelijks kunt inhalen zonder schade op te lopen. Bij Vettel was het verschil wel groot genoeg, waardoor Max er voorbij kon komen.

Let it rain, rain, rain!!

Re: Lewis vloer schade [bericht #23454 is een antwoord op bericht #23449] zo, 17 maart 2019 12:49 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Formula 3

Espresso schreef op zo, 17 maart 2019 12:27

..wel heel erg sneu voor RIC. Dat wens je niemand toe.

Ricciardo heeft zich na de race niet populair gemaakt in Australie. Loopt te klagen over te veel te hebben gedaan voor de fans en te weinig bezig te zijn geweest met de racevoorbereiding. Dat laatste zal Renault ook leuk vinden om te horen. Betaal je 25 miljone voor een coureur die na tien jaar formule 1 nog niet weet hoe hij zich op een race moet voorbereiden....Maar volgend jaar gaat ie het helemaal anders doen zegt hij.

Maar het belooft sowieso een lang seizoen te worden voor Ricciardo. Betrouwbaarheid van de PU is twijfelachtig. Hulk kon gisteren gene tweede run doen door een software probleem, vandaag vliegt de MGu K van Sainz in de hens...laat dat incidenten zijn maar niets wijst erop dat Renault, ondanks misschien wel de sterkste rijdersline up, het middenveld ontstijgt.

Re: Lewis vloer schade [bericht #23455 is een antwoord op bericht #23451] zo, 17 maart 2019 12:57 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Formula 3

Gasly had gewoon pech vanwege een verkeerde gok in de kwalificatie, en dan achter een groepje blijven hangen waar moeilijk voorbij te komen is....

Re: Lewis vloer schade [bericht #23456 is een antwoord op bericht #23453] zo, 17 maart 2019 13:30 Naar vorige berichtNaar vorige bericht
GP winner

Wet! schreef op zo, 17 maart 2019 12:38

Toro Rosso rijdt met exact dezelfde PU, bak en ophanging. Hoe moet Gasly hem dan voorbij op het rechte stuk, als Toro Rosso ook nog eens een hogere topsnelheid heeft door minder vleugel te zetten? Ook Max kwam niet aan het inhalen toe van Hamilton, omdat de verschillen te klein waren en je op deze baan nauwelijks kunt inhalen zonder schade op te lopen. Bij Vettel was het verschil wel groot genoeg, waardoor Max er voorbij kon komen.
En zo is dat, bovendien, iedereen voor Gasly had ook DRS treintjes dus het was nagenoeg net te doen. Bovendien moest Gasly absoluut niet crashen nu, zeker niet op een Toro Rosso. Als hij dat had gedaan was hij de gebeten hond, nu was het toch ook deels een teamgout met de misvatting in de Q1. En als laatste, Max kwam ooit in Singapore kvyat ook niet voorbij. Hij poogde het wel beter, maar het lukte niet, daar was toen een pitstop voor nodig.

Vorige onderwerp: Helm Max
Volgende onderwerp: Het grote' Max wordt in 2019 al wereldkampioen' topic
Naar forum gaan: