Verstappen forum
forum.verstappen.nl

Startpagina » Verstappen » Max & Jos Verstappen » FORMULA 1 2019 ROLEX AUSTRALIAN GRAND PRIX (15-17 Maart)
Re: Newey??? [bericht #23287 is een antwoord op bericht #23284] za, 16 maart 2019 08:35 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
bernuldi is op dit moment afwezig  bernuldi
Formula 3

MadMax schreef op za, 16 maart 2019 08:18
Oké het is pas de eerste kwali en de race is nog niet geweest.....
Maar ik durf hem wel aan, kijk ik naar de PU en waar de andere teams staan met dezelfde PU is het allang niet meer alleen de PU waardoor MB weer met gemak op P1 en P2 staan.....
Newey word gewoon weer verslagen door de ontwerpers van MB......Newey is de naam en resultaten uit het verleden......de rest van de regel weten jullie wel.
Mercedes wordt te groot, qua financien en personeel. Die ontwikkelen 2 concepten en jassen er na de testweken nog even een update van een seconde doorheen. Het is niet RBR of Marko, of Ferrari dat zich ongeloofwaardig maakt, maar Mercedes dat de sport ongeloofwaardig maakt.

Maar goed, vorig seizoen werd het ook nog best leuk, en als men bij Redbull de afstelling straks wél voor elkaar kan krijgen....

Gr bernuldi (die blij is met de mogelijkheid een handtekening toe te voegen)

Re: Newey??? [bericht #23288 is een antwoord op bericht #23284] za, 16 maart 2019 08:47 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Falcon is op dit moment afwezig  Falcon
Karting

Toch wel jammer dat als het resultaat niet is dat Max gelijk 1e staat er weer iemand moet worden afgezeken. Getuigt van weinig respect voor andere mensen die zich al meermaals bewezen hebben. De auto is een combinatie van chassis, motor, electronica en nog veel meer. Misschien heeft hij wel een super chassis ontworpen die al een deel van de achterstand compenseert door andere onderdelen van de auto.

Re: uur van de waarheid [bericht #23289 is een antwoord op bericht #23282] za, 16 maart 2019 08:48 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Wouter
GP winner

bernuldi schreef op za, 16 maart 2019 08:15
Ik ben teleurgesteld maar toch ook opgelucht. Redbull kan zich meten met Ferrari en na q1 zag ik het somber in.
Maar degeruchten mbt Mercedes over de update van een seconde blijken waarheid. Even afwachten wat de race gaat doen, maar dit gat is wel erg groot.

Klopt, Ho Pin Tung had uit betrouwbare bron vernomen dat Mercedes met een upgrade van 1.0 sec zou komen.
Dat klopt dus als een bus.
Helmut Marko zat ook vrij goed met zijn opmerking dat ze dicht achter Ferrari zaten en vóór Mercedes.
Die wist toen ook niet dat Mercedes met die upgrade zou komen.
RBR zit in de kwalificatie iig op dezelfde hoogte als Ferrari en dat is best goed op dit circuit.
Volgens mij moet Newey nog iets beter zijn best doen.

Re: Zwaar teleurstellend.... [bericht #23290 is een antwoord op bericht #23285] za, 16 maart 2019 08:50 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
koos is op dit moment afwezig  koos
Karting

Je kan na 1 quali niet meteen zeggen dat het chassis niet goed is vind ik. Laten we eerst de race morgen is afwachten. Melbourne heeft RBR nooit echt goed gelegen. Laten we ook race 2 en 3 afwachten. Max was ook niet helemaal foutloos in de quali. Ik heb zeker nog wel goede hoop voor de rest van het seizoen. Er zit volgens mij nog een hoop potentie in de auto.

Re: uur van de waarheid [bericht #23291 is een antwoord op bericht #23286] za, 16 maart 2019 08:53 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
MadMax is op dit moment afwezig  MadMax
Formula 3

MB speelt een spelletje en maakt inderdaad met hun overmacht de formule1 kapot al jaren is het zogenaamd spannend.....
Er is nog maar 1 ding dat dit seizoen kan redden, MB kan alleen maar verslagen worden door Pirelli.
Als ze vorig jaar meteen die velgen van MB verboden hadden zou het er denk ik anders uit hebben gezien.
Hopelijk blijken de klachten tijdens de tests van Lewis wel echt waar, of waren dit ook van die MB leugens......dat ze dominant zijn is tot daar aan toe maar dat gepiep en geklaag en dat toneelspel maken het net iets minder dragelijk.

Re: Zwaar teleurstellend.... [bericht #23292 is een antwoord op bericht #23290] za, 16 maart 2019 08:57 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Mulder is op dit moment afwezig  Mulder
Formula 3

Precies volgens mijn verwachting, 2e startrij, al is het wel kantje boord.. Vooralsnog is RB toch wel weer het derde team duidelijk en dat stelt mij wel iets teleur.. we hadden natuurlijk niet gerekend op weer zo'n duidelijke overmacht van Merc.
Maar morgen in de race, we gaan zien..het zou mij verbazen als er niet iets mis gaat met 1 van de Ferrari's of Mercs.

Zuur voor Gasly, niemand zag denk ik aankomen dat de baan ineens zoveel sneller zou worden, ik wist niet wat ik zag ineens, maar in je eerste race voor RB moet je misschien wel wat alerter dan dit zijn. Ric meteen 1-0 achter op Hulk..tja..welkom in het middenveld Ric,ik verwacht echt specktakel tussen P6 en P16..wat zit het dicht op elkaar allemaal.

Re: Zwaar teleurstellend.... [bericht #23293 is een antwoord op bericht #23292] za, 16 maart 2019 09:02 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
spark is op dit moment afwezig  spark
Formula 1

Mulder schreef op za, 16 maart 2019 08:57
Precies volgens mijn verwachting, 2e startrij, al is het wel kantje boord.. Vooralsnog is RB toch wel weer het derde team duidelijk en dat stelt mij wel iets teleur.. we hadden natuurlijk niet gerekend op weer zo'n duidelijke overmacht van Merc.
Maar morgen in de race, we gaan zien..het zou mij verbazen als er niet iets mis gaat met 1 van de Ferrari's of Mercs.

Zuur voor Gasly, niemand zag denk ik aankomen dat de baan ineens zoveel sneller zou worden, ik wist niet wat ik zag ineens, maar in je eerste race voor RB moet je misschien wel wat alerter dan dit zijn. Ric meteen 1-0 achter op Hulk..tja..welkom in het middenveld Ric,ik verwacht echt specktakel tussen P6 en P16..wat zit het dicht op elkaar allemaal.
Ricciardo: volle bankrekening, lege prijzenkast.

Re: Zwaar teleurstellend.... [bericht #23295 is een antwoord op bericht #23293] za, 16 maart 2019 09:09 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Emilio is op dit moment afwezig  Emilio
Formula 3

Mercedes doet wat ik altijd al vermoedde. Ze hebben een steen goede PU, die hebben ze nog nooit vol open hoeven zetten! Die stellen ze zo in dat ze de races winnen en kampioen worden. Zodra de concurentie een beetje te dichtbij komt, dan schroeven ze de PU gewoon nog een beetje verder opn. Die hebben ook nu nog genoeg achter de hand.

Re: Zwaar teleurstellend.... [bericht #23296 is een antwoord op bericht #23292] za, 16 maart 2019 09:10 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
duif is op dit moment afwezig  duif
Formula 3

Ook Ferrari is geagiteerd door het 'downplay' spel van Mercedes na de Barcelona test, en de enorme suprematie die ze hier eventjes ten toon spreiden. Ik weet niet meer waar ik het gelezen heb maar een tijdje terug werd er gemeld dat ze een seconde voorsprong hebben op Ferrari als alles maximaal staat.

Ik kijk al tig jaar F1 maar wordt ontzettend moedeloos van Mercedes en Hamilton.

RBR die het verklooit met Gasly..Hoe kan het.

When nothing goes right, go left

Re: Zwaar teleurstellend.... [bericht #23297 is een antwoord op bericht #23292] za, 16 maart 2019 09:11 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Formula 3

Lees net even de commentaren hier terug.. vergeet niet dat de race over meer dan 1 ronde gaat he mannen. Dat Merc zo ver los staat in Q zegt niks over racepace..in slo-mo zag ik die merc niet erg lekker sturen....is zo'n beeld van Ham in de eerste bocht onderstuur bij entry, daarna overstuur in de bocht zodat ie hem nog net houdt..dat vinden je banden niet fijn hoor..als je het zo doet in de race dan kan je het schudden.

Morgen gaan we voor het eerst zien hoe het met het bandenmanagement zit..vorig seizoen wist RB veel te winnen door gewoon langer de banden goed te houden. Leuk als Merc morgen wegspringt naar 5 seconden in de eerste 10 rondjes maar als ze de banden te snel opvreten dan komt dat weer heel snel terug terug gedurende de race.
Het middenveld lijkt wat dichter op de top te zitten dus de kans dat je na je eerste stop vast zit achter een Renault is ook groter. De eerste stint moet je lang genoeg uitzingen tot het middenveld zijn 1e stop heeft gemaakt, en dat gaat niet lukken met Renault op P11 en 12..dat zijn de eersten met vrije bandenkeuze en die gaan niet op de zachtste band starten. Als de Mercs vanaf de kop achter de Renaults terug komen dan zijn ze fucked..zelfde voor Ferrari..en voor Max.

[Bijgewerkt op: za, 16 maart 2019 09:12]

Dit bericht aan een moderator rapporteren

Re: uur van de waarheid [bericht #23298 is een antwoord op bericht #23289] za, 16 maart 2019 09:13 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Dejavu01 is op dit moment afwezig  Dejavu01
Formula 1

Horen we ooit nog wat de update van mercedes is geweest? Bizar dat ze in 2 weken 1 sec vinden.

Re: Zwaar teleurstellend.... [bericht #23299 is een antwoord op bericht #23293] za, 16 maart 2019 09:14 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Roelof is op dit moment afwezig  Roelof
Formula 3

Ik vind het een goede start van het seizoen maar uiteindelijk moeten we de race nog afwachten. Als de verhoudeng kwalificatie en race net zo goed is als vorig jaar moet podium zeker haalbaar zijn. En we hebben de afgelopen jaren mogen zien dat Redbull zich beter kan ontwikkelen dan andere teams gedurende het seizoen dus heb ik alle hoop.

Opvallend moet ik zeggen dat de Honda zowel in de RB als in de TR goed presteert en ik niets meer gehoord heb over vibraties maar misschien kan Schumi daar nog iets over zeggen.

Re: Zwaar teleurstellend.... [bericht #23300 is een antwoord op bericht #23299] za, 16 maart 2019 09:33 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Sieper is op dit moment afwezig  Sieper
GP winner

Toch denk ik niet dat de huidige Honda echt zo veel sterker is als de Renault. Maargoed, dan zit er nog wat in het vat en misschien zijn ze idd juist op topsnelheid wat beter.

Ben benieuwd of Gasly wat mensen kan pakken met het grotere DRS effect. Dat DRS effect is juist balen voor Max als hij voor sterkere motoren zit morgen maar ja, that's the name of the game.

[Bijgewerkt op: za, 16 maart 2019 09:34]

Re: Zwaar teleurstellend.... [bericht #23301 is een antwoord op bericht #23300] za, 16 maart 2019 09:45 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Jip
GP winner

Ik ga morgen pas conclusies trekken, omdat Mercedes eigenlijk altijd goed is op deze baan dus weet niet of het echt een goed beeld geeft. Hoop gewoon dat Max morgen goed kan volgen, en niet op 20sec achter de leider finisht, dan ben ik tevreden.

Re: Daar gaan we weer... [bericht #23303 is een antwoord op bericht #23281] za, 16 maart 2019 10:06 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Tizz is op dit moment afwezig  Tizz
Formula 3

Bijna alle stallen hebben gezegd dat ze verwachten dat de auto's circa 1,5 s
langzamer zouden zijn. Toen Max op Silverstone voelde dat de wagen net zo
snel was of zelfs iets sneller dan vorig jaar, kan ik me voorstellen dat hij
positief was. Maar zo'n orenwassing van Merc moet wel aanleiding zijn om over
een paar dingen eens goed na te denken.

Tizz.

Re: Zwaar teleurstellend.... [bericht #23304 is een antwoord op bericht #23290] za, 16 maart 2019 10:16 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Eagle771 is op dit moment afwezig  Eagle771
Karting

Mee eens. Zo slecht is het niet. Beter dan vorig jaar. Race-pace is beter, dus is podium zeker haalbaar Zie draadje over goede long-run.. In dat geval doet RBR stukken beter dan vorig jaar. WK wordt niet in Melbourne beslist. Dit is prima vertrekpunt voor RBR. Gezien de banden-management bij Ferrari is RBR beter geregeld. GO MAX drive

[Bijgewerkt op: za, 16 maart 2019 10:18]

Re: Zwaar teleurstellend.... [bericht #23305 is een antwoord op bericht #23304] za, 16 maart 2019 10:27 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Emilio is op dit moment afwezig  Emilio
Formula 3

Eagle771 schreef op za, 16 maart 2019 10:16
Mee eens. Zo slecht is het niet. Beter dan vorig jaar. Race-pace is beter, dus is podium zeker haalbaar Zie draadje over goede long-run.. In dat geval doet RBR stukken beter dan vorig jaar. WK wordt niet in Melbourne beslist. Dit is prima vertrekpunt voor RBR. Gezien de banden-management bij Ferrari is RBR beter geregeld. GO MAX drive
Of de racepace beter is moet nog maar blijken. Ze reden nu met een 'party' modus in de qualifying. Die hadden ze vorig jaar met Renault nog niet. Vorig jaar was het verschil in de race een stuk minder omdat ze de qualifying gewoon met dezelfde power reden als in de race. Nu zal het verschil in de race iets meer zijn dan vorig jaar, omdat ze de party modus in de race niet gebruiken....

Zwak RBR, Mercedes weer Kampioen [bericht #23306 is een antwoord op bericht #22631] za, 16 maart 2019 10:30 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
ForzaOlanda is op dit moment afwezig  ForzaOlanda
Formula 3

zo dat weten we ook weer. Mercedes oppermachtig. 7/8 tienden los van de rest. wie gaat Hamilton dit jaar stoppen?
Laten we hopen Pirelli. Wellicht dat bij hoge temperaturen en andere banen, de top 3 dichterbij elkaar ligt.

RBR vandaag weer zwak onderweg. Strategische fout in Q1. Altijd als laatste de baan op met alle risiko. waarom laten ze die jongens niet iets meer rijden in quali trim.

Mercedes heeft 7 tienden gewonnen tov vorig jaar, RBR 6 tienden. op zich niet slecht daar RBR Motor gewisseld heeft. Nu maar hopen dat Mercedes weer problemen met de banden krijgen zoals vorig jaar. anders wordt het saai.

morgen de top 4 heel door de eerste bocht, zodat we het echte potentiaal kunnen zien.

cheers ForzaOlanda

het middenveld rukt op [bericht #23307 is een antwoord op bericht #22631] za, 16 maart 2019 10:33 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Formula 1

Toch wel bizar hoe dicht het middenveld bij elkaar zit. Q1 was daar toch exemplarisch voor: 15 wagens binnen 1 sec. Tijdens de wintertests was daar al sprake van en het komt er nu dus uit. Alles schuift in elkaar en levert een spannend middenveld op. Jammer alleen dat mercedes het weer eens te goed lijkt te doen.

Re: Daar gaan we weer... [bericht #23308 is een antwoord op bericht #23303] za, 16 maart 2019 10:35 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Wouter
GP winner

Tizz schreef op za, 16 maart 2019 10:06
Bijna alle stallen hebben gezegd dat ze verwachten dat de auto's circa 1,5 s
langzamer zouden zijn. Toen Max op Silverstone voelde dat de wagen net zo
snel was of zelfs iets sneller dan vorig jaar, kan ik me voorstellen dat hij
positief was. Maar zo'n orenwassing van Merc moet wel aanleiding zijn om over
een paar dingen eens goed na te denken.

Tizz.

En waar moeten ze dan wel goed over nadenken?
Wie had verwacht dat Mercedes ineens een andere wagen uit de hoge hoed tovert,
die achter de schermen al klaar stond voor het geval dat.
Daar is geen enkel team tegenop gewassen.
Ferrari en RBR hebben grote stappen gezet in de winter en Mercedes ziet dat en doet
er vervolgens nog een een hele grote schep van 1.0 sec bovenop.

Dus nogmaals: Waar moet RBR over nadenken @Tizz?

Re: Zwaar teleurstellend.... [bericht #23310 is een antwoord op bericht #23305] za, 16 maart 2019 10:41 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Karting

Mercedes en Ferrari hebben die party-modus ook. Dus dan is het verschil niet groter. We gaan het zien morgen.
Vorig jaar vertrok Max ook vanaf P4, maar dankzij de spin van Bottas in de kwalificatie. Nu is dat op eigen kracht.

Re: uur van de waarheid [bericht #23311 is een antwoord op bericht #23298] za, 16 maart 2019 10:43 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Formula 3

Dejavu01 schreef op za, 16 maart 2019 09:13
Horen we ooit nog wat de update van mercedes is geweest? Bizar dat ze in 2 weken 1 sec vinden.
ze hebben de PU von 85% op 90% gezet want ze liepen bij de test toch wat achter. Puke

bullverhalen van Mercedes, hopelijk ramt Bottas Hamilton er in de 1. bocht af, dan kan het nog een leuk seizoen worden.

Re: Zwak RBR, Mercedes weer Kampioen [bericht #23312 is een antwoord op bericht #23306] za, 16 maart 2019 10:44 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Karting

Vorig jaar was precies hetzelfde, toch won Vettel. Laten we morgen maar afwachten. WK is nog laaaaang niet beslist.

Re: Daar gaan we weer... [bericht #23313 is een antwoord op bericht #23308] za, 16 maart 2019 10:45 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
GP winner

Tizz wil Max naar merc. Maar vergeet niet dat Lewis de GOAT wil worden. Max met gewoon (en dat doet hij ook heel goed) lekker samen met RBR werken. De Honda is echt wel vooruit gegaan, alleen niet met de sprongen die we hoopten, of misschien wel, maar de anderen bleven ook springen. Misschien kan Honda die sprongetjes ook nog kaken.

Re: Zwak RBR, Mercedes weer Kampioen [bericht #23314 is een antwoord op bericht #23312] za, 16 maart 2019 10:46 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
GP winner

Eagle771 schreef op za, 16 maart 2019 10:44
Vorig jaar was precies hetzelfde, toch won Vettel. Laten we morgen maar afwachten. WK is nog laaaaang niet beslist.
Vettel was geklopt, de safetycar redde hem. De volgende races daarentegen was Ferrari wel there or thereabouts, hopelijk RBR nu ook!

Re: Zwak RBR, Mercedes weer Kampioen [bericht #23315 is een antwoord op bericht #23306] za, 16 maart 2019 10:48 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Formula 3

Als ik het houd bij simpel rekenen is RB er betreft pk's het meest op vooruit gegaan en ze hebben nu zelf een kwalificatie modus!!!
Dus had hun winst ten opzichte van vorig jaar minimaal 0,2 tot 0,4 groter moeten zijn dan die van MB i.p.v 0,1 verliezen, als we gewoon eerlijk zijn. Kijken we gewoon naar de cijfers komt RB dit jaar nog slechter uit de startblokken dan vorig jaar, iets wat Ricciardo al vaker heeft aangekaart.....de slechte start van RB aan elk begin van het seizoen.
Sorry voor mijn negatieve stemming, ik ga iedere winter heerlijk mee in de flow van alle positieve verhalen hier......maar ook ik sta nu weer met beide voeten op de grond, ik vind dat dromen van een kampioenschap altijd wel lekker alleen dat wakker worden is k.t

Renault [bericht #23316 is een antwoord op bericht #22631] za, 16 maart 2019 10:48 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Formula 3

laten we wel blij zijn dat de Renault niet meer achterin ligt. Hulkenberg moest zijn laatste snelle ronde afbreken, omdat de motor weer in safetymode ging.

Cheers ForzaOlanda

Re: Daar gaan we weer... [bericht #23317 is een antwoord op bericht #23313] za, 16 maart 2019 10:48 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Jip
GP winner

Sieper schreef op za, 16 maart 2019 10:45
Tizz wil Max naar merc. Maar vergeet niet dat Lewis de GOAT wil worden. Max met gewoon (en dat doet hij ook heel goed) lekker samen met RBR werken. De Honda is echt wel vooruit gegaan, alleen niet met de sprongen die we hoopten, of misschien wel, maar de anderen bleven ook springen. Misschien kan Honda die sprongetjes ook nog kaken.
Eens, maar het moet dit of volgend jaar wel gaan gebeuren dan.

Re: Daar gaan we weer... [bericht #23318 is een antwoord op bericht #23313] za, 16 maart 2019 10:49 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Zerobyte
Formula 3

Zo denk ik er ook over, het zijn nog 21 races te gaan Smile
En in een race kan er van alles gebeuren, en daarbij zal Red Bull en Honda in de fabrieken alles op full trottle zetten.

Ik zie nog steeds dat een podium morgen mogelijk is.

F1.gif  Max heeft helemaal geen longruns gereden [bericht #23319 is een antwoord op bericht #23189] za, 16 maart 2019 10:50 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Formula 1

Geeft die zelf aan in het gesprek met Olav. Dus de longruns zijn blind voor rbr. De rbr lijkt ook niet zo stabiel te liggen: het is zoeken naar de balans. De vraag is dan ook of Max in de longruns zijn banden voldoende kan managen. Hopen op een goede start en oppassen voor Leclerc en de haasjes.

Re: Zwak RBR, Mercedes weer Kampioen [bericht #23320 is een antwoord op bericht #23315] za, 16 maart 2019 10:51 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Formula 3

ik hoop dat het is zoals je het beschrijft, dat betekent een potentiaal van 0,5 sec die in de auto zit, wel er relativ gemakkelijk uit te halen is.

Is het echter zo dat de Honda minder Power heeft, dan wordt het lastig.

Re: Daar gaan we weer... [bericht #23321 is een antwoord op bericht #23317] za, 16 maart 2019 10:53 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Formula 3

als ze dit jaar geen grote stappen zetten, kan Max beter met Mercedes gaan praten in de Zomer.

Re: Zwaar teleurstellend.... [bericht #23322 is een antwoord op bericht #23310] za, 16 maart 2019 10:56 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Formula 1

Eagle771 schreef op za, 16 maart 2019 10:41
Mercedes en Ferrari hebben die party-modus ook. Dus dan is het verschil niet groter. We gaan het zien morgen.
Vorig jaar vertrok Max ook vanaf P4, maar dankzij de spin van Bottas in de kwalificatie. Nu is dat op eigen kracht.
We weten niet hoe krachtig the party-modus is van de Honda t.o.v. Mercedes en Ferrari.
Laten we maar eerst heelhuids het eerste rondje door komen. Als Bottas een paar plaatsen verliest is hij meestal gezien tijdens de race.

Re: Daar gaan we weer... [bericht #23323 is een antwoord op bericht #23308] za, 16 maart 2019 11:04 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
maxtrash is op dit moment afwezig  maxtrash
Formula 3

Tja, wat moeten we er van zeggen? In alle eerlijkheid valt het toch tegen natuurlijk.

2018 2019 verschil
HAM 21.164 20.486 678
BOT 20.598
VET 21.838 21.190 648
VER 21.879 21.320 559
LEC/RAI 21.828 21.442 386

2018 2019 verschil
Mercedes 21.164 20.486 678
Ferrari 21.828 21.190 638
Red Bull 21.879 21.320 559

Als we kijken naar Mercedes dan hebben ze 6 tienden gevonden, Ferrari ook en Red Bull 5 tienden.
Als je dan weet dat Red Bull nu die party knop heeft en een aantal Aero zaken naar voren hebben gehaald dan valt dat toch tegen. Daar staat tegenover dat het weekend misschien niet helemaal lekker liep. Als je in FP3 nog een heel nieuwe afstelling probeert (die niet blijkt te werken), dan ben je iets te lang zoekende.

Maar goed, vorig jaar had Ferrari volgens de "kenners" zogenaamd de beste auto was en had Vettel het kampioenschap eigenlijk moeten winnen (persoonlijk geloof ik hier overigens niet in). Ook toen stonden ze ver achter Mercedes. Australië is gewoon een circuit dat Mercedes erg goed ligt en niet representatief hoeft te zijn voor de rest van het seizoen.

Ben erg benieuwd naar de race van morgen.

Re: uur van de waarheid [bericht #23324 is een antwoord op bericht #23322] za, 16 maart 2019 11:08 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Sport is op dit moment afwezig  Sport
Formula 3

Ik vind het nog steeds raar, dat anderen met de mercedes motor zover er vandaan zitten.
Lewis kon je amper blij noemen .........

maar goed, dit ging over 1 rondje.
Als Max er vanaf het begin goed bijzit, kan het nog wel wat gaan worden.

Ze hebben wel geblunderd met Gasly zeg, sjonejonge altijd dat laat naar buiten komen, er zat toch wel wat meer in het vat van Max.

Re: uur van de waarheid [bericht #23327 is een antwoord op bericht #23324] za, 16 maart 2019 11:18 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Hendricus
Karting

Hoi allen. Net aangemeld op dit forum. Kwam deze tegen op een ander forum. De tijden tov vordig jaar:

https://i.redd.it/m5ep6h3grfm21.png

Re: uur van de waarheid [bericht #23328 is een antwoord op bericht #23324] za, 16 maart 2019 11:20 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
RdB is op dit moment afwezig  RdB
Karting

Iemand met een leugendetector? Hamilton ontkent hier gewoon glashard dat MB een update heeft https://t.co/gNFXB1rzkE. Nee joh wij rijden met dezelfde auto en setup als in Barcelona, weet ook niet waar die anderen tijd verloren hebben. Waar zitten we naar te kijken?

Re: Daar gaan we weer... [bericht #23330 is een antwoord op bericht #23323] za, 16 maart 2019 11:21 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Formula 1

maxtrash schreef op za, 16 maart 2019 11:04
Tja, wat moeten we er van zeggen? In alle eerlijkheid valt het toch tegen natuurlijk.

2018 2019 verschil
HAM 21.164 20.486 678
BOT 20.598
VET 21.838 21.190 648
VER 21.879 21.320 559
LEC/RAI 21.828 21.442 386

2018 2019 verschil
Mercedes 21.164 20.486 678
Ferrari 21.828 21.190 638
Red Bull 21.879 21.320 559

Als we kijken naar Mercedes dan hebben ze 6 tienden gevonden, Ferrari ook en Red Bull 5 tienden.
Als je dan weet dat Red Bull nu die party knop heeft en een aantal Aero zaken naar voren hebben gehaald dan valt dat toch tegen. Daar staat tegenover dat het weekend misschien niet helemaal lekker liep. Als je in FP3 nog een heel nieuwe afstelling probeert (die niet blijkt te werken), dan ben je iets te lang zoekende.

Maar goed, vorig jaar had Ferrari volgens de "kenners" zogenaamd de beste auto was en had Vettel het kampioenschap eigenlijk moeten winnen (persoonlijk geloof ik hier overigens niet in). Ook toen stonden ze ver achter Mercedes. Australië is gewoon een circuit dat Mercedes erg goed ligt en niet representatief hoeft te zijn voor de rest van het seizoen.

Ben erg benieuwd naar de race van morgen.
Vergelijking 2018 - 2019.
RB 14 - RB 15, andere auto.
Renault - Honda, nieuwe motor.
Pirelli's, andere banden.
Verschil in het weer: temperatuur, wind, vochtigheid?

Ik vindt dat de RB/Honda het voor de eerste keer goed doet=net zo snel als Ferrari. Jammer is dat Mercedes van een andere planeet is.

Re: uur van de waarheid [bericht #23331 is een antwoord op bericht #23327] za, 16 maart 2019 11:25 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Wouter
GP winner

Hendricus schreef op za, 16 maart 2019 11:18
Hoi allen. Net aangemeld op dit forum. Kwam deze tegen op een ander forum. De tijden tov vorig jaar:

Welkom Hendricus en bedankt voor dit overzicht. Yay

Re: uur van de waarheid [bericht #23332 is een antwoord op bericht #23324] za, 16 maart 2019 11:30 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Formula 3

Tussen Q2 en Q3 zie je het verschil van met of zonder party mode (en moet je nog meenemen dat de baan misschien sneller of langzamer werd)

Max 0.3
Leclerc 0.3
Bottas 0.6
Hamilton 0.6
Vettel 0.7

Dus tja..zeg het maar..als Honda iets verliest op party mode dan is het niet meer dan 0.3 op deze baan. Vettel is degene die het meeste heeft gewonnen tussen q2 en q3 maar bij leclerc is dat niet zo..
Vettel ging gezien zijn positie in Q8, nog achter Grossjean ook niet vol in Q2, daar zit al 0,2 of 0,3 van zijn 0,7 verbetering
Bottas en Hamilton zijn redelijk in elkaars buurt..de wagen heeft gewoon vrij makkelijk deze tijd in zich, geen superQ van Lewis, vandaar ook niet superblij ofzo.

Ik weet ook niet wat de baan deed..Grossjean reed in q2 en q3 nagenoeg dezelfde tijd, Magnussen ging 0.2 sneller, Norris 0.1 sneller, Perez verloor 0.2, ik zie tussen de verschillende motoren geen duidelijke lijn.

Wat ik zelf schokkender vind is dat de Q2 tijden van Merc ook al genoeg waren om pole en P3 te pakken tegenover de Q3 tijden van de anderen..

Merc heeft gewoon de wagen goed voor elkaar voor de Q op dit circuit, de race zal blijken.

Ik las wat over de longruns van Max, Max heeft geen echte longruns gedaan, hij had geen volle tanks gaf hij zelf aan in een interview.

[Bijgewerkt op: za, 16 maart 2019 11:32]

Re: uur van de waarheid [bericht #23333 is een antwoord op bericht #23327] za, 16 maart 2019 11:31 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Formula 1

Mooi overzicht: renault heeft dus een probleem dit jaar om zich 4e team te handhaven.
Alles schuift ineen door de progressie bij de b-teams (alfa romeo, toro rosso en haas), door de investeringen van Stroll en de back to basics bij mclaren (die nu ook een coca cola sponsordeal hebben en weer vooruit kunnen kijken). De top drie maakt ten opzichte van elkaar dus nauwelijks progressie. Gelet op de problemen bij red bull en ferrari met de afstellingen zou het daar ook wat naar elkaar toe kunnen kruipen. Fingers crossed voor morgen. Het lijkt dan ook weer warmer te worden en de competitie in het middenveld kan een rare race opleveren met veel safety car momenten en mogelijk ook flinke bandenslijtages.

Re: uur van de waarheid [bericht #23334 is een antwoord op bericht #23333] za, 16 maart 2019 11:33 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Formula 3

Q8 is Q2 P8 in mijn vorige post Smile

Re: uur van de waarheid [bericht #23335 is een antwoord op bericht #23331] za, 16 maart 2019 11:36 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Hendricus
Karting

Yay Cheers.

Ik had enorm gehoopt op p3 voor Max, omdat hij vorig jaar vervelend uitkwam (ook door een blok van Vettel) aan de kant waar hij volgens mij nu ook staat. Gaat weer een spannende start worden.

Re: uur van de waarheid [bericht #23336 is een antwoord op bericht #23334] za, 16 maart 2019 11:37 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Formula 3

Al met al blijf ik bij mijn eerdere verwachting..podium zit er in en als iemand de bal laat vallen is zelfs winst mogelijk..net zoals dat geen punten mogelijk is als RB of Max de bal laat vallen. Ik verheug mij wel op de race..veel vraagtekens en ik verwacht belachelijk veel actie in het middenveld..het is echt een zooitje qua rangorde..3 vooraan, 1 achteraan en de rest lijkt heel erg gewaagd aan elkaar.

Re: uur van de waarheid [bericht #23337 is een antwoord op bericht #23327] za, 16 maart 2019 11:40 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Frosty is op dit moment afwezig  Frosty
Karting

Zoals verwacht Merc op pole.
Morgen de eerste lange run van het weekend voor Max. Dat is op zich al een blunder van RB, maar ook die foute beslissing met Gasly vandaag tja.. Dit soort dingetjes zie je naar mijn inzicht toch echt vaker bij RB dan bij Merc en Fer. Chassis wissel van gisteren omdat er een lek zat in de brandstoftank...
Maar goed, als ik Max goed begrijp zit er nog genoeg verbetering in de auto dus dat is mooi voor de komende maanden. Tussen de Ferrari's is ook erg goed. Racepace zal dus nog moeten blijken morgen...

Re: uur van de waarheid [bericht #23338 is een antwoord op bericht #23337] za, 16 maart 2019 11:48 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Hendricus
Karting

Vettel vs Verstappen Q3 lap Melbourne 2019: https://youtu.be/k1SfUURKIv0

Re: uur van de waarheid [bericht #23339 is een antwoord op bericht #23337] za, 16 maart 2019 11:49 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
GP winner

Door die chassis wissel kon hij daarvoor geen long run doen. Ergens een pinhole in een brandstoftank. Kan gebeuren, zeker omdat Gasly een extra chassis afschreef was er vast wat druk op de ketel bij de bouwers in de fabriek. RBR moet nu ook het meeste leren, andere motor. Maar het s wel vaker zo dan bij merc. Die hebben dan ook 2000 FTE in dienst in het F1 team en zijn een worksteam die alles inhouse doen.

Vettel - Verstappen Q3 [bericht #23340 is een antwoord op bericht #22631] za, 16 maart 2019 12:04 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
SpeeDirk is op dit moment afwezig  SpeeDirk
Formula 3

Rondje Vettel / Verstappen tijdens Q3

https://www.youtube.com/watch?reload=9&v=k1SfUURKIv0

Formule 1 liefhebber, fan van Max en jarenlang van Jos

[Bijgewerkt op: za, 16 maart 2019 12:06]

Re: Vettel - Verstappen Q3 [bericht #23342 is een antwoord op bericht #23340] za, 16 maart 2019 12:48 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
kwibus is op dit moment afwezig  kwibus
Formula 3

Ik vind het eigenlijk wel een erg mooi resultaat en heb zin in de race morgen! (erg jammer van Gasly)
Zeker nu ik de rondes van Vettel en Verstappen naast elkaar zie dan word ik echt wel blij van die Honda motor, die gaat wel.
Dat MB vooraan staat is wel weer even schrikken maar aan de andere kant geen echte verrassing. We hebben onze verwachtingen echt iets te hoog gezet (mede door het gehype hier op het forum). RB zegt al tijden: 2019 is een overgangsjaar, begin van het seizoen puntjes pakken, tweede helft kunnen we er pas echt voor gaan en 2020 gaan we voor het kampioenschap. Dat zeggen ze niet voor niks.
Ik denk dat we blij mogen zijn als we dit seizoen een mooie strijd te zien krijgen en de Honda motor het een heel seizoen goed houdt. Laat MB maar lekker voorop rijden en Max en Pierre vechten met Vettel en Leclerc. Ik denk dat 2e seizoenshelft wel spannend gaat worden, maar 2020 wordt pas echt het jaar!

..... the power of dreams!

Re: uur van de waarheid [bericht #23344 is een antwoord op bericht #23335] za, 16 maart 2019 13:12 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Formula 3

Hendricus schreef op za, 16 maart 2019 11:36
Yay Cheers.

Ik had enorm gehoopt op p3 voor Max, omdat hij vorig jaar vervelend uitkwam (ook door een blok van Vettel) aan de kant waar hij volgens mij nu ook staat. Gaat weer een spannende start worden.
Max leert wel van dat soort dingen..hij is nu vast een stuk alerter met naar links knijpen zodat leclerc niet de ideale lijn buitenom kan pakken zoals magnussen deed..als hij tenminste niet te druk is met zelf binnendoor duiken bij Vettel voor P3..alles staat of valt met die eerste meters.

Ben wel benieuwd hoe de Honda lanceert tov de Ferrari en de merc

Re: Vettel - Verstappen Q3 [bericht #23345 is een antwoord op bericht #23342] za, 16 maart 2019 13:13 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
GP winner

Er was vorig seizoen 2e helft maar een man met meer punten dan Max. Als Max morgen een mooi resultaat weet te halen zit hij gewoon op schema, ondanks de wat wiebelige RBR start.

Re: Vettel - Verstappen Q3 [bericht #23347 is een antwoord op bericht #23345] za, 16 maart 2019 13:36 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
maxtrash is op dit moment afwezig  maxtrash
Formula 3

Krijg toch wel een deja vu gevoel...

Eens twee willekeurige berichten uit de Australia thread van vorig jaar gehaald:

Wouter
- Re: FORMULA 1 2018 ROLEX australian GRAND PRIX [bericht #11805 is een antwoord op bericht #11804]

regazzoni schreef op za, 24 maart 2018 19:07
Uit de verhalen van Schummi had ik begrepen dat de dominantie van Mercedes wel zo'n beetje teneinde was temeer vanwege de strengere regels omtrent het verbranden van olie waardoor de kwalificatie modus dus stukken minder efficient zouden worden. Ik heb nu de kwalificatie gezien en eerlijk gezegd heb daar helemaal niets van teruggezien. Het lijkt er zelfs op dat de ze het vermogen nog verder hebben weten op te schroeven

Sieper schreef op za, 24 maart 2018 19:33
Helemaal mee eens, en tijdens de hele Q3, bevestigd door toto. Het is ook niet alleen de oil burn, ze hebben ook de meeste overcapaciteit in de motor. Iemand hier noemde vooral de mgu-h daarin als bepalende factor. Ik zou daar graag wat meer achtergrond info over lezen, als iemand dat weet.

Het verschil tussen Lewis en Max was 0,7 sec. Lewis reed een perfect rondje, Max maakte een foutje dat hem minstens 0,2 sec heeft gekost. Blijft over 0,5 sec verschil. Haal daar nog eens 0,3 à 0,4 sec voor het kwali knopje vanaf, dan blijft er een verschil over van 0,1 à 0,2 sec tussen Lewis en Max. Wat een verschil met vorig jaar Melbourne! Dan blijft de vraag over, hoe vaak en hoe lang kan Lewis die kwaliknop tijdens de race gebruiken?

MadMax

Vertrouw jij nog 1 woord van wat MB zegt, helaas hebben de mensen die al jaren roepen dat MB mijlen ver voorligt gelijk. Ik denk dat ze zich de laatste jaren gewoon inhouden om niet al te veel haat richting deze motorformule te creëren. Zij zijn extreem betrouwbaar omdat hun motor nooit op 100% hoeft te draaien. Hun concurrenten hebben zoveel problemen omdat zij wel genoodzaakt zijn bijna op 100% te draaien anders komen ze niet in de buurt van MB. Deze partymodus was het bewijs, maar ze zullen zich nog wel een beetje inhouden de komende tijd alleen als pole zo belangrijk is niet zoals vandaag, als het straks spannend is of te spannend is in het kampioenschap draaien ze de boel wat verder open. Alleen op circuits als Monaco en Hongarije zouden RB en of Ferrari op eigen kracht kunnen winnen, maar gelukkig zal MB zich zo af en toe inhouden om het spannend te laten lijken daar ben ik van overtuigd. Niks mis met de RB14, denk dat ze echt verreweg het beste chassis hebben. En morgen met een topper als Max in de wagen moet Lewis altijd scherp blijven want Max is een beest die sluipt ondanks het tekort aan pk's richting Hamilton.

Re: Vettel - Verstappen Q3 [bericht #23348 is een antwoord op bericht #23342] za, 16 maart 2019 13:41 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
riesje is op dit moment afwezig  riesje
Formula 3

ik denk dat we moeten kijken naar de wedstrijd we hebben de snelheid maar 1 snel rondje win je de wedstrijd niet mee dus ben ik zeeeer benieuwd wat RB morgen kan doen tov mercedes en ferrari. hupmax

Re: Vettel - Verstappen Q3 [bericht #23349 is een antwoord op bericht #23348] za, 16 maart 2019 13:49 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Neo33 is op dit moment afwezig  Neo33
Formula 3

riesje schreef op za, 16 maart 2019 13:41
ik denk dat we moeten kijken naar de wedstrijd we hebben de snelheid maar 1 snel rondje win je de wedstrijd niet mee dus ben ik zeeeer benieuwd wat RB morgen kan doen tov mercedes en ferrari. hupmax
Kwalificatie en race zijn nog altijd 2 verschillende aspecten van het racen inderdaad. Ik zou me veel meer zorgen maken als ze morgen de snelheid niet hebben en op 30-40 seconden achterstand over de finish komen. Eerst de race maar eens bekijken en zien wie het beste bandenmanagement heeft. Misschien is Max morgen wel de lachende 3e lol

Re: Vettel - Verstappen Q3 [bericht #23350 is een antwoord op bericht #23348] za, 16 maart 2019 13:51 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Hendricus
Karting

https://preview.redd.it/ynfn1l2tpgm21.png?width=640&crop=smart&auto=webp&s=ddb9fb6cb4bda495a01f40700a37382cc8a9e6a3

gstar.gif  Banden voor de race [bericht #23351 is een antwoord op bericht #22631] za, 16 maart 2019 13:55 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Jip
GP winner

https://scontent-ams3-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/54257942_2636297176399823_3908446473020243968_n.jpg?_nc_cat=111&_nc_ht=scontent-ams3-1.xx&oh=3237d63d42956024914db5822c9b5f03&oe=5D265B07

Pirelli zegt dat een twee stopper het snelste is. Aangezien Max alleen nog een nieuw setje medium heeft is die genoodzaakt een 1 stopper te nemen. Hij moet dus laten zien morgen dat die een bandenkoning is.

Re: Vettel - Verstappen Q3 [bericht #23352 is een antwoord op bericht #23347] za, 16 maart 2019 14:04 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Formula 3

maxtrash schreef op za, 16 maart 2019 13:36
Krijg toch wel een deja vu gevoel...

Eens twee willekeurige berichten uit de Australia thread van vorig jaar gehaald:

Wouter
- Re: FORMULA 1 2018 ROLEX australian GRAND PRIX [bericht #11805 is een antwoord op bericht #11804]

regazzoni schreef op za, 24 maart 2018 19:07
Uit de verhalen van Schummi had ik begrepen dat de dominantie van Mercedes wel zo'n beetje teneinde was temeer vanwege de strengere regels omtrent het verbranden van olie waardoor de kwalificatie modus dus stukken minder efficient zouden worden. Ik heb nu de kwalificatie gezien en eerlijk gezegd heb daar helemaal niets van teruggezien. Het lijkt er zelfs op dat de ze het vermogen nog verder hebben weten op te schroeven

Sieper schreef op za, 24 maart 2018 19:33
Helemaal mee eens, en tijdens de hele Q3, bevestigd door toto. Het is ook niet alleen de oil burn, ze hebben ook de meeste overcapaciteit in de motor. Iemand hier noemde vooral de mgu-h daarin als bepalende factor. Ik zou daar graag wat meer achtergrond info over lezen, als iemand dat weet.

Het verschil tussen Lewis en Max was 0,7 sec. Lewis reed een perfect rondje, Max maakte een foutje dat hem minstens 0,2 sec heeft gekost. Blijft over 0,5 sec verschil. Haal daar nog eens 0,3 à 0,4 sec voor het kwali knopje vanaf, dan blijft er een verschil over van 0,1 à 0,2 sec tussen Lewis en Max. Wat een verschil met vorig jaar Melbourne! Dan blijft de vraag over, hoe vaak en hoe lang kan Lewis die kwaliknop tijdens de race gebruiken?

MadMax

Vertrouw jij nog 1 woord van wat MB zegt, helaas hebben de mensen die al jaren roepen dat MB mijlen ver voorligt gelijk. Ik denk dat ze zich de laatste jaren gewoon inhouden om niet al te veel haat richting deze motorformule te creëren. Zij zijn extreem betrouwbaar omdat hun motor nooit op 100% hoeft te draaien. Hun concurrenten hebben zoveel problemen omdat zij wel genoodzaakt zijn bijna op 100% te draaien anders komen ze niet in de buurt van MB. Deze partymodus was het bewijs, maar ze zullen zich nog wel een beetje inhouden de komende tijd alleen als pole zo belangrijk is niet zoals vandaag, als het straks spannend is of te spannend is in het kampioenschap draaien ze de boel wat verder open. Alleen op circuits als Monaco en Hongarije zouden RB en of Ferrari op eigen kracht kunnen winnen, maar gelukkig zal MB zich zo af en toe inhouden om het spannend te laten lijken daar ben ik van overtuigd. Niks mis met de RB14, denk dat ze echt verreweg het beste chassis hebben. En morgen met een topper als Max in de wagen moet Lewis altijd scherp blijven want Max is een beest die sluipt ondanks het tekort aan pk's richting Hamilton.
Dit is eigenlijk wat ik ook al een paar keer heb geroepen de afgelopen jaren en hoe ik het ook zie. Weinig aan toe te voegen. Zie ook het top 5 voorspel draadje waarin ik het al voorspelde dat Mercedes voorop zou liggen. Dit is niet om mezelf op de borst te kloppen ofzo maar als je de afgelopen jaren bekijkt zie je gewoon een trend. Dit ging vorig jaar precies hetzelfde, Ferrari voorop Ferrari de beste, Red Bull dit Red Bull dat maar als we dan Q3 Melbourne achter de rug hadden was er weer die teleurstelling. Nou voor mij is dit geen verrassing meer en daarom ook geen teleurstelling.

Had gehoopt op 0,5 achterstand voor Max tijdens Q3, dit is uiteindelijk 0,8 geworden echter moeten we wel in het achterhoofd nemen dat ze de setup niet op orde hadden. Daarnaast moet je ook in het achterhoofd nemen dat Gasly nog behoorlijk groen is en wat tijd nodig zal hebben waardoor die mogelijk juist achter Max aanhobbelt wat betreft het setup werk. Eigenlijk een beetje wat Max ook deed toen hij net langs Ricciardo kwam te rijden en hij voornamelijk in eerste instantie van de setup van Ricciardo uitging. Dit zal gewoon wat tijd nodig hebben voordat je ook volledig op Gasly kan bouwen.

Morgen eerst maar eens bekijken hoe het staat met het bandenmanagement van de 3 top teams. Misschien dat er zo maar een aangename verrassing aanstaande is als blijkt dat Ferrari of Mercedes hun bandjes niet goed kunnen houden. Ik sluit voor morgen een podium zeker nog niet uit voor Max.

Williams [bericht #23353 is een antwoord op bericht #22631] za, 16 maart 2019 14:04 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Formula 1

Ik denk dat we dit jaar toch de zwanenzang van Williams gaan zien. Het kan toch niet dat Williams het hele jaar door zo achteraan blijft als een rijdende chicane. Of er moet weer een vermogende partij opstaan, maar wie wil nou een team overnemen met zo'n slechte auto? Niet vegelijkbaar met een team als force india was. Of mercedes moet williams als b- team overnemen. Iets voor renault (dat zo moppert over de b-teams)?

Re: Banden voor de race [bericht #23354 is een antwoord op bericht #23351] za, 16 maart 2019 14:09 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Formula 3

Dit bericht stemt mij weer positief.....Pirelli verwachte dit jaar meer 1 stoppers maar geeft nu als snelste strategie een 2 stopper aan terwijl vorig jaar iedereen een 1 stopper heeft gedaan.......
Erg benieuwd naar de race van morgen in iedergeval, RB is veel meer bezig geweest met longruns dan de rest vanaf de eerste testdag...

Re: Banden voor de race [bericht #23355 is een antwoord op bericht #23351] za, 16 maart 2019 14:10 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Formula 3

Jip schreef op za, 16 maart 2019 13:55

Pirelli zegt dat een twee stopper het snelste is. Aangezien Max alleen nog een nieuw setje medium heeft is die genoodzaakt een 1 stopper te nemen. Hij moet dus laten zien morgen dat die een bandenkoning is.
Pirelli en voorspellingen, hoor wat je nu zegt. lol Wordt natuurlijk gewoon een 1 stopper >> drive baanpositie , baanpositie , baanpositie.

Tenzij het pakken van dat ene extra punt voor snelste race ronde nog onderdeel wordt van de strategie!.

Re: Banden voor de race [bericht #23357 is een antwoord op bericht #23355] za, 16 maart 2019 14:33 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Formula 3

Heb nu wel sterk mijn bedenkingen of iedereen het met 1 stop gaat halen, Lewis heeft tijdens het testen flink liggen klagen en met hun wegligging in sommige bochten??? En ook al beelden gezien van de bandjes van Vettel......om de race niet al beginnen....

Re: Banden voor de race [bericht #23358 is een antwoord op bericht #23357] za, 16 maart 2019 14:46 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
bernuldi is op dit moment afwezig  bernuldi
Formula 3

https:// www.gptoday.net/nl/nieuws/f1/245912/red-bull-racing-wist-don derdag-al-van-probleem-met-chassis-verstappen

Dit zet een en ander toch in perspectief. Max vrijdag en zaterdagochtend is toch behoorlijk in de war geschopt hierdoor. Blijkbaar heeft ie vanochtend wel het goede gevoel gevonden in de long run. Laten we ons daar maar aan vast houden.

Gr bernuldi (die blij is met de mogelijkheid een handtekening toe te voegen)

Re: Zwak RBR, Mercedes weer Kampioen [bericht #23359 is een antwoord op bericht #23306] za, 16 maart 2019 15:00 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
duif is op dit moment afwezig  duif
Formula 3

Inderdaad, vaak op het randje qua naar buiten komen, en dan krijg je vanzelf een tip op de neus.

When nothing goes right, go left

Voorzichtige conclusie na Q3... [bericht #23360 is een antwoord op bericht #22631] za, 16 maart 2019 15:28 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Frontwinger is op dit moment afwezig  Frontwinger
Formula 3

Zullen we het tot nu toe als volgt samenvatten?

- Mercedes gewoon belachelijk sterk/dominant waardoor de rest voor nu het nakijken heeft...
- Red Bull met een moeilijk chassis rond niveau Ferrari wat op zich een goed/redelijk startpunt lijkt/is...
- Honda PU erg sterk en wordt dus nog sterker...
- Max ijzersterk naar P4...had ook zomaar P8+ kunnen zijn...
- De structurele problemen binnen Red Bull blijven onveranderd. Teveel 'bla bla bla'... Gasly door mismanagement eruit in Q1...opbouw van het raceweekend belabberd slecht...kwaliteit materiaal nog steeds onbetrouwbaar...
- Hulkenberg zet de qualy battle tegen Riccie op 1-0... ;-)

Attack the post, not the poster...

[Bijgewerkt op: za, 16 maart 2019 15:30]

Geduld is een schone zaak [bericht #23361 is een antwoord op bericht #23344] za, 16 maart 2019 15:41 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Helterskelter is op dit moment afwezig  Helterskelter
Karting

Dit wordt de eerste race met de nieuwe auto en met een nieuwe motor. M.i. geen enkele reden voor paniek of teleurstelling. Max scoort in de top 4, heeft een Ferrari achter zich en we weten hoe goed Red Bull gedurende het seizoen zich in de regel ontwikkelt. Dat Mercedes nu al goed is is voor hun een groot compliment. Doe het maar eens zo lang aan de top staan. Geld is niet de enige succesfactor maar vakmanschap doet ook veel (en vakmensen dat zijn ze zeker).

Ik vind ook dat de wereldkampioensverwachtingen voor Max worden overdreven. Zonder dat lijkt het een verloren seizoen.
Onzin, wat mij betreft mag hij eerst eens een top 3 proberen te scoren. Hij wordt het echt een keer is het niet bij RedBull dan wel ergens anders.

Ik hoop op een mooi gevecht 'mit der Sebastian' en misschien kan hij Bottas en Hamilton toch verschalken.

Het wordt genieten morgen!

Re: Banden voor de race [bericht #23362 is een antwoord op bericht #23358] za, 16 maart 2019 15:46 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
peter-w
Formula 3

Wat heeft Gasley nog veel nieuwe banden over.

Die kan nog alle kanten op kiezen. Komt dat door zijn vroegtijdige Q misser....

Re: Banden voor de race [bericht #23363 is een antwoord op bericht #23351] za, 16 maart 2019 15:49 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Formula 3

Hij kan toch een 2 stopper doen rood-geel-rood..als dat sneller lijkt.

Re: Banden voor de race [bericht #23364 is een antwoord op bericht #23363] za, 16 maart 2019 15:59 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Airbag
Formula 3

Mulder schreef op za, 16 maart 2019 15:49
Hij kan toch een 2 stopper doen rood-geel-rood..als dat sneller lijkt.
Ik denk dat er 1 setje rood uit Q2 bij zit dat niet echt gebruikt is geweest.

Re: Geduld is een schone zaak [bericht #23365 is een antwoord op bericht #23361] za, 16 maart 2019 16:21 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
kwibus is op dit moment afwezig  kwibus
Formula 3

Helterskelter schreef op za, 16 maart 2019 15:41
Dit wordt de eerste race met de nieuwe auto en met een nieuwe motor. M.i. geen enkele reden voor paniek of teleurstelling. Max scoort in de top 4, heeft een Ferrari achter zich en we weten hoe goed Red Bull gedurende het seizoen zich in de regel ontwikkelt. Dat Mercedes nu al goed is is voor hun een groot compliment. Doe het maar eens zo lang aan de top staan. Geld is niet de enige succesfactor maar vakmanschap doet ook veel (en vakmensen dat zijn ze zeker).

Ik vind ook dat de wereldkampioensverwachtingen voor Max worden overdreven. Zonder dat lijkt het een verloren seizoen.
Onzin, wat mij betreft mag hij eerst eens een top 3 proberen te scoren. Hij wordt het echt een keer is het niet bij RedBull dan wel ergens anders.

Ik hoop op een mooi gevecht 'mit der Sebastian' en misschien kan hij Bottas en Hamilton toch verschalken.

Het wordt genieten morgen!
Helemaal mee eens! Het moment dat RB dominant is en Max z'n rondjes rijdt is ineens alle lol er af. Laat hem en RB nog lekker een seizoen de underdog blijven en de kop aanvallen. Retespannend!

..... the power of dreams!

Re: Daar gaan we weer... [bericht #23366 is een antwoord op bericht #23321] za, 16 maart 2019 16:49 Naar vorige berichtNaar vorige bericht
Tizz is op dit moment afwezig  Tizz
Formula 3

Max hoeft voor mij niet zo nodig naar Mercedes. Ik heb een hoop respekt voor mensen
die hun team trouw blijven. Ook in de NBA vind ik dat een factor.

Maar als je voor de zoveelste keer gewoon klaar en duidelijk wordt afgetroefd door
je opponenten moet je je afvragen of je designprocess nog wel goed genoeg is, of
je designtools nog wel goed genoeg zijn en of je designmanagement up to scratch is.
Of je de juiste mensen hebt en of je op de juiste tijd begonnen bent met de nieuwe
auto. Is daar geen duidelijke reden aan te wijzen, dan is er maar 1 andere oorzaak:
de opponent heeft meer resources en dan ben je gewoon de beer en moet je de situatie
accepteren zoals die is. Maar dan moet je geen rozegeur-en-maneschijnverhalen
vertellen aan het begin van het jaar.

Tizz. Doet Haas ook niet.

[Bijgewerkt op: za, 16 maart 2019 16:52]

Vorige onderwerp: Helm Max
Volgende onderwerp: Het grote' Max wordt in 2019 al wereldkampioen' topic
Naar forum gaan: