Verstappen forum
forum.verstappen.nl

Startpagina » Verstappen » Max & Jos Verstappen » FORMULA 1 2019 ROLEX AUSTRALIAN GRAND PRIX (15-17 Maart)
Re: Goede race... [bericht #23457 is een antwoord op bericht #23429] zo, 17 maart 2019 14:02 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Tizz is op dit moment afwezig  Tizz
Formula 3

Je hebt helemaal gelijk natuurlijk. Bahrain wordt de volgende...

Tizz.

Vreugde bij Honda in Japan. [bericht #23458 is een antwoord op bericht #22631] zo, 17 maart 2019 14:57 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Wouter
GP winner

Ook grote vreugde op het hoofdkantoor van Honda in Japan toen Max Vettel inhaalde!
De Honda motor is echt goed, nu nog de wagen goed afstellen en we gaan een prachtig seizoen tegemoet! hupmax
Zag ik nou Ricciardo (aan het eind van de video) die moest stoppen omdat hij het gootje niet had gezien?! Laughing

"Ik ben uitgeput, omdat ik iedereen de hele week probeerde te plezieren en ik heb niet goed genoeg op mezelf gelet.
Dat ga ik volgend jaar veranderen."
"Ik denk dat het lastig is om hier je draai te vinden, maar ik denk ook dat ik ongelukkig geweest ben. Het is zwaar.
Deze week is lastig, omdat we altijd tegen een berg opklimmen. Ik heb wel het gevoel dat we er alles aan gedaan hebben.
Ik weet het niet. Ik wil dat niet de schuld geven, maar om meerdere redenen voel ik me leeg."

Video hoofdkantoor Honda in Japan.

Video Max.

[Bijgewerkt op: zo, 17 maart 2019 15:01]

Dit bericht aan een moderator rapporteren

Re: Vreugde bij Honda in Japan. [bericht #23459 is een antwoord op bericht #23458] zo, 17 maart 2019 15:06 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
SpeeDirk is op dit moment afwezig  SpeeDirk
Formula 3

Wanneer heb ik Ricciardo iets gelijks horen zeggen? hupmax

Formule 1 liefhebber, fan van Max en jarenlang van Jos

Re: Vreugde bij Honda in Japan. [bericht #23461 is een antwoord op bericht #23458] zo, 17 maart 2019 16:16 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Frontwinger is op dit moment afwezig  Frontwinger
Formula 3

Ricciardo: Damage control mode, engaged. And... Smile! ;-)

Attack the post, not the poster...

Re: Vreugde bij Honda in Japan. [bericht #23463 is een antwoord op bericht #23461] zo, 17 maart 2019 16:30 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Sieper is op dit moment afwezig  Sieper
GP winner

Hij is wel een van de meest bedreven rijders in het bedenken van aannemelijke verhalen waarmee je de focus extern kan leggen. Zeker weten dat hij daar al veel voordeel uit heeft gehaald zijn hele carrière.

Re: Vreugde bij Honda in Japan. [bericht #23464 is een antwoord op bericht #23458] zo, 17 maart 2019 16:54 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
spark is op dit moment afwezig  spark
Formula 1

Wouter schreef op zo, 17 maart 2019 14:57
Ook grote vreugde op het hoofdkantoor van Honda in Japan toen Max Vettel inhaalde!
De Honda motor is echt goed, nu nog de wagen goed afstellen en we gaan een prachtig seizoen tegemoet! hupmax
Zag ik nou Ricciardo (aan het eind van de video) die moest stoppen omdat hij het gootje niet had gezien?! Laughing

"Ik ben uitgeput, omdat ik iedereen de hele week probeerde te plezieren en ik heb niet goed genoeg op mezelf gelet.
Dat ga ik volgend jaar veranderen."
"Ik denk dat het lastig is om hier je draai te vinden, maar ik denk ook dat ik ongelukkig geweest ben. Het is zwaar.
Deze week is lastig, omdat we altijd tegen een berg opklimmen. Ik heb wel het gevoel dat we er alles aan gedaan hebben.
Ik weet het niet. Ik wil dat niet de schuld geven, maar om meerdere redenen voel ik me leeg."

Video hoofdkantoor Honda in Japan.

Video Max.
Geen Daniel fan maar hij heeft wel gelijk, als je teveel bezighoud met randzaken dan gaat het fout. Als er een GP komt in Nederland dan moet Max oppassen niet dezelfde fout te maken. Maar goed daar heb je een manager voor.

Re: Lewis vloer schade [bericht #23465 is een antwoord op bericht #23455] zo, 17 maart 2019 16:56 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Formula 1

Roelof schreef op zo, 17 maart 2019 12:57
Mulder schreef op zo, 17 maart 2019 12:32
Ik weet het niet met Gasly..de hele race binnen een seconde achter Kvyat..het is gewoon niet sterk en hij heeft de schijn tegen omdat we weten dat Max en Daniel vorig seizoen meerdere malen achteraan zijn gestart en altijd wel de top 6 inreden...

Maar ok, zijn eerste race bij RB, hij wil natuurlijk zeker geen brokken maken, moet even wennen aan alles..en is misschien ook niet van het niveau dat verwacht wordt..hij heeft Hartley verslagen maar hoeveel betekend dat precies.
Gasly had gewoon pech vanwege een verkeerde gok in de kwalificatie, en dan achter een groepje blijven hangen waar moeilijk voorbij te komen is....

Ok, maar het is niet iemand die iets afdwingt zoals Max. Maar goed laten we hem een paar wedstrijden de tijd geven.

Re: Vreugde bij Honda in Japan. [bericht #23466 is een antwoord op bericht #23464] zo, 17 maart 2019 16:56 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
GP winner

Die is er al, in Oostenrijk en België.

icon10.gif  Voorvleugel Ricciardo [bericht #23467 is een antwoord op bericht #22631] zo, 17 maart 2019 17:08 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Grintbak is op dit moment afwezig  Grintbak
Karting

Dit supporters bord "didn't age well"

https://i.imgur.com/1grO5tE.jpg

Re: Lewis vloer schade [bericht #23471 is een antwoord op bericht #23465] zo, 17 maart 2019 17:29 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Neo33 is op dit moment afwezig  Neo33
Formula 3

spark schreef op zo, 17 maart 2019 16:56
Ik weet het niet met Gasly..de hele race binnen een seconde achter Kvyat..het is gewoon niet sterk en hij heeft de schijn tegen omdat we weten dat Max en Daniel vorig seizoen meerdere malen achteraan zijn gestart en altijd wel de top 6 inreden...

Maar ok, zijn eerste race bij RB, hij wil natuurlijk zeker geen brokken maken, moet even wennen aan alles..en is misschien ook niet van het niveau dat verwacht wordt..hij heeft Hartley verslagen maar hoeveel betekend dat precies.
Gasly had gewoon pech vanwege een verkeerde gok in de kwalificatie, en dan achter een groepje blijven hangen waar moeilijk voorbij te komen is....
Ok, maar het is niet iemand die iets afdwingt zoals Max. Maar goed laten we hem een paar wedstrijden de tijd geven.
Op het rechte stuk voor bocht 1 reed hij in de slipstream 330km/h achter Kvyatt en hij kwam er niet aan te pas. Ik neem het hem niet kwalijk dat hij in dat DRS treintje er niet langs kwam. Ik denk ook dat gebrek aan vertrouwen meespeelde, Max of Ricciardo hadden dit waarschijnlijk wel gered met hun befaamde "dive bomb" van veraf diep in remmen. Volgens mij had Gasly ook 1 keer de kans om dat te doen maar hield toen vervolgens in.

Leclerc wordt overigens ook gehyped, iemand opgelet op de race pace in het begin van de wedstrijd?? Hij kon totaal niet de snelheid van Vettel en Max bij houden in de eerste stint.

Re: Lewis vloer schade [bericht #23472 is een antwoord op bericht #23471] zo, 17 maart 2019 17:35 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Mulder is op dit moment afwezig  Mulder
Formula 3

Neo33 schreef op zo, 17 maart 2019 17:29
spark schreef op zo, 17 maart 2019 16:56

Op het rechte stuk voor bocht 1 reed hij in de slipstream 330km/h achter Kvyatt en hij kwam er niet aan te pas. Ik neem het hem niet kwalijk dat hij in dat DRS treintje er niet langs kwam. Ik denk ook dat gebrek aan vertrouwen meespeelde, Max of Ricciardo hadden dit waarschijnlijk wel gered met hun befaamde "dive bomb" van veraf diep in remmen. Volgens mij had Gasly ook 1 keer de kans om dat te doen maar hield toen vervolgens in.

Leclerc wordt overigens ook gehyped, iemand opgelet op de race pace in het begin van de wedstrijd?? Hij kon totaal niet de snelheid van Vettel en Max bij houden in de eerste stint.

Ik snap wat je zegt, maar om eerlijk te zijn..het is zijn eerste race in een Ferrari..dat Max meteen wint in zijn eerste race voor een topteam wil niet zeggen dat we dat van iedereen mogen verwachten. Leclerc en Gasly zijn talenten..maar ze zijn geen Max

Re: Lewis vloer schade [bericht #23473 is een antwoord op bericht #23452] zo, 17 maart 2019 17:36 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Formula 3

Wet! schreef op zo, 17 maart 2019 12:34
Ja, iemand nog iets vernomen van Abiteboul over de supereuriteit van de Renault motor over de Honda motor na de race? Die was toch vele malen slechter en Renault had het lek toch (alweer) boven?
Die zijn nog aan het barbecueën bij de wagen van Sainz. Kun je nog herinneren, die MGU-K waar 3 jaar aan is gewerkt en maar nooit werd ingezet. Die schijnt het nu goed te doen als aanmaakblokje. lol 1e

Re: Vreugde bij Honda in Japan... [bericht #23475 is een antwoord op bericht #22631] zo, 17 maart 2019 17:45 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Frontwinger is op dit moment afwezig  Frontwinger
Formula 3

Sorry...Spark, maar wanneer je met veel bombarie plus grote zak $ als A-list coureur wordt binnengehaald en je levert qua prestatie helemaal niks...waarbij je ook nog eens een copy/paste van de afstelling van je teamgenoot doet. Tja, dan ben je inderdaad niet meer dan lege hype...

P.s. Heb op de verkeerde 'reageer' knop gedrukt...my bad!

Attack the post, not the poster...

[Bijgewerkt op: zo, 17 maart 2019 17:48]

BBQ. [bericht #23477 is een antwoord op bericht #23473] zo, 17 maart 2019 18:04 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Wouter
GP winner

Neo33 schreef op zo, 17 maart 2019 17:36
Wet! schreef op zo, 17 maart 2019 12:34
Ja, iemand nog iets vernomen van Abiteboul over de supereuriteit van de Renault motor over de Honda motor na de race? Die was toch vele malen slechter en Renault had het lek toch (alweer) boven?
.
Die zijn nog aan het barbecueën bij de wagen van Sainz. Kun je nog herinneren, die MGU-K waar 3 jaar aan is gewerkt en maar nooit werd ingezet. Die schijnt het nu goed te doen als aanmaakblokje. lol 1e

lol lol lol

Re: BBQ. [bericht #23478 is een antwoord op bericht #23477] zo, 17 maart 2019 18:13 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Zerobyte
Formula 3

Hij is goed Yay lol lol lol lol

[Bijgewerkt op: zo, 17 maart 2019 18:14]

Re: Vreugde bij Honda in Japan... [bericht #23479 is een antwoord op bericht #23475] zo, 17 maart 2019 18:26 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Formula 1

Frontwinger schreef op zo, 17 maart 2019 17:45
Sorry...Spark, maar wanneer je met veel bombarie plus grote zak $ als A-list coureur wordt binnengehaald en je levert qua prestatie helemaal niks...waarbij je ook nog eens een copy/paste van de afstelling van je teamgenoot doet. Tja, dan ben je inderdaad niet meer dan lege hype...

P.s. Heb op de verkeerde 'reageer' knop gedrukt...my bad!
Ben het helemaal met je eens. Waarschijnlijk werd Daniel vorig jaar bij Red Bull meer van de randzaken weggehouden. Bij Renault is het blijkbaar anders. Dat wil Daniel volgend jaar niet meer en daar ben ik het mee eens. Je komt om te racen en niet om overal op te komen draven. Opnieuw de bevestiging dat "Advocado"😂 de verkeerde beslissing genomen heeft.

Re: Vreugde bij Honda in Japan... [bericht #23500 is een antwoord op bericht #23479] ma, 18 maart 2019 02:01 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Formula 3

Voor de mensen die willen weten waarom Ferrari snelheid te kort komt op het rechte stuk, zie volgende post op reddit. Hier ben ik het dus volledig mee eens. Tijdens de race viel al te zien dat de topsnelheid van de Ferrari te wensen over liet, en toen daar ook nog eens de meldingen kwamen dat zowel Kimi als Grosjean klaagden over de-rate problemen tijdens de kwalificatie ben ik eens gaan zoeken en kwam volgende post tegen.

https://old.reddit.com/r/formula1/comments/b2879a/the_ferrar i_power_unit/

Dit zou zo maar eens in het voordeel van Red Bull kunnen zijn, misschien dat het op is te lossen middels aanpassing in de mapping. Maar het opladen van de batterij heeft de rijder ook gewoon zelf in de hand. Naar nu schijnt door mensen die langs de baan hebben gezeten het te zijn opgevallen dat Ferrari opvallend vroeg begint met het lift en coasten. Dit valt tegenwoordig te zien aan de lampen in de vleugel die dan beginnen te knipperen en het achterlicht. Stel dat dit inderdaad zo is dan zou Ferrari zo maar eens een fundamenteel probleem kunnen hebben. Dit zou goed mogelijk met de nieuwe regelementen te maken kunnen hebben >> grotere achtervleugel >> meer drag of weerstand waardoor je meer vergt van het ERS systeem en hem dus ook sneller leeg trekt en dus ook meer aan lift en coast moet doen om hem opgeladen te krijgen.

Ik verwacht dat het "een one" of is geweest, maar als ze dit ook in Bahrain hebben dan hebben ze dus een groot probleem en dan durf ik wel te stellen dat Red Bull misschien wel definitief Ferrari voorbij is wat betreft race pace. Ben benieuwd.

[Bijgewerkt op: ma, 18 maart 2019 02:03]

Re: Speedtraps race ..... [bericht #23507 is een antwoord op bericht #23500] ma, 18 maart 2019 08:52 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Emilio is op dit moment afwezig  Emilio
Formula 3

De speedtraps van de race in Melbourne....

https://i.imgur.com/JFeWIkK.jpg

Re: Speedtraps race ..... [bericht #23508 is een antwoord op bericht #23507] ma, 18 maart 2019 08:56 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Formula 3

De speedtraps van de qualifying in Melbourne.....

https://i.redd.it/kxs73afoggm21.jpg

Re: Speedtraps race ..... [bericht #23510 is een antwoord op bericht #23507] ma, 18 maart 2019 09:23 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
ForzaOlanda is op dit moment afwezig  ForzaOlanda
Formula 3

Emilio schreef op ma, 18 maart 2019 08:52

https://i.imgur.com/JFeWIkK.jpg

mooi dat Max hard gaat op het rechte stuk, in de bochten kon je onboard duidelijk zien dat hij 10 KMH langzamger was dan Hamilton en Vettel. Normaal was het chassis en de bochtensnelheid de sterke eigenschap van RBR.

Wellicht dat ze nog niet gewend zijn aan een sterke motor. of is de motor niet zo sterk en moeten ze weer low downforce rijden?

Mercedes is wel weer heel sterk. Bottas doet de voor laatste ronde er 2 klikjes bij, bij de motormapping, en rijdt 1 sec sneller. Goh, is dat die sec die ze in 2 weken gevonden hebben, Puke Bull natuurlijk, ze hebben de boel lopen sandbaggen tijdens de tests. Zodat niemand gaat klagen over de overmacht van Mercedes.

Cheers Forza

Re: Speedtraps race ..... [bericht #23511 is een antwoord op bericht #23510] ma, 18 maart 2019 09:59 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Wouter
GP winner

ForzaOlanda schreef op ma, 18 maart 2019 09:23
Emilio schreef op ma, 18 maart 2019 08:52
mooi dat Max hard gaat op het rechte stuk, in de bochten kon je onboard duidelijk zien dat hij 10 KMH langzamger was dan Hamilton en Vettel. Normaal was het chassis en de bochtensnelheid de sterke eigenschap van RBR.

Wellicht dat ze nog niet gewend zijn aan een sterke motor. of is de motor niet zo sterk en moeten ze weer low downforce rijden?

Heb zo straks hierover een Duits artikel geplaatst in het RBR topic. Als je dat leest, weet je iets meer.

Re: Speedtraps race ..... [bericht #23521 is een antwoord op bericht #23511] ma, 18 maart 2019 11:49 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Wet! is op dit moment aanwezig  Wet!
Formula 3

Max was 15 seconden sneller dan Vettel. Wat kun je daar dan aan verbinden in het licht van de voorsprong van Bottas en het aanhaken van Max bij Hamilton?

Magnussen had op zijn beurt een achterstand van 40 seconden op Leclerc.

Let it rain, rain, rain!!

[Bijgewerkt op: ma, 18 maart 2019 11:50]

Re: FORMULA 1 2019 ROLEX AUSTRALIAN GRAND PRIX [bericht #23525 is een antwoord op bericht #22631] ma, 18 maart 2019 12:30 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Hippy Gladstone is op dit moment afwezig  Hippy Gladstone
Karting

Mijn visie op GP Australië

Bottas= Zag er sterk uit door kapotte vloer Hamilton
Hamilton: kapotte vloer, zag dat geen zin had om te vechten, "motorspaarmodus aan"
Verstappen: Sterk, hebben nog wel werk in MK om niveau mercedes te komen in kwalificatie, In de race zal overal voor een podium kunnen vechten
Ferrari: Kregen auto niet aan de gang, verwacht andere banen dat ze er beter bij zitten. maar nog wel op afstand van mercedes.

Heb gewoon het gevoel dat ik door mercedes de afgelopen 5 jaar kei-hard in de maling ben genomen. Heb weer het idee dat het van mercedes gewoon een spel is om het spannend te houden maar dat ze altijd nog wel iets van performance achter de hand hebben wanneer benodigd. Maar uiteindelijk is het wel logist met de 2000 FTE's die aan de auto bouwen..

Re: FORMULA 1 2019 ROLEX AUSTRALIAN GRAND PRIX [bericht #23526 is een antwoord op bericht #23525] ma, 18 maart 2019 12:41 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
GP winner

Mercedes heeft dit jaar weer een goede stap gezet, dat is een feit, daarbij geholpen ook wel door alle nieuwe FIA regels (metname de dunnere banden). Ik wanhoop vooralsnog nog even niet. Metname dat Max geen poging waagde op Lewis betekedn dat hijzelf wel gelofft in eventuele titelkansen. Zal misschien een longshot zijn maar er zit nog wat in het vat en er komen nog andere tracks aan.

Re: FORMULA 1 2019 ROLEX AUSTRALIAN GRAND PRIX [bericht #23533 is een antwoord op bericht #23526] ma, 18 maart 2019 14:07 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Hendricus
Karting

https://i.redd.it/hhzfmrq3hvm21.png

Re: Speedtraps race ..... [bericht #23542 is een antwoord op bericht #23508] ma, 18 maart 2019 16:07 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Dejavu01 is op dit moment afwezig  Dejavu01
Formula 1

Toch wel opvallend dar rbr in de racetrim de hoogste topsnelheid had, maar in kwalitri de laagste.....er ging dus iets fout in de kwali met de setup?

Re: Speedtraps race ..... [bericht #23545 is een antwoord op bericht #23542] ma, 18 maart 2019 16:58 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Mezelf is op dit moment afwezig  Mezelf
Karting

Na jarenlang lezer, sinds Jos' zijn tijd met Hawthorn als actieve poster hier, toch maar eens wat actiever worden.

Wat mij opvalt is dat ze niet alleen niet de hoogste topsnelheden hebben maar ook absoluut langzamer zijn in quali dan in race op twee plekken, dat is toch raar. Dat snap ik niet. Iemand die hier een plausibele uitleg over heeft?

Re: Speedtraps race ..... [bericht #23548 is een antwoord op bericht #23545] ma, 18 maart 2019 17:02 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
GP winner

Te weinig vleugel/downforce.

Dan ga je snel op een recht stuk maar in de bochten ben je zo veel langzamer dat je rondetijd er onder leid. RBR onderkent nu ook dat ze te weinig downforce hebben dus ze gaan er op ontwikkelen. Ik las meen ik hier ook al dat Newey aan gaf (al voor het weekend) dat er keuzes gemaakt moesten worden, welke richting uit. Dat weten ze nu pas echt (nu mensen met de billen bloot zijn geweest (muv wellicht Mercedes)) in een echte race.

Je moet efficiente downforce vinden.

Re: Speedtraps race ..... [bericht #23550 is een antwoord op bericht #23548] ma, 18 maart 2019 17:26 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Mezelf is op dit moment afwezig  Mezelf
Karting

Dat principe snap ik wel, maar je hebt er dan toch bij zowel de race als kwalificatie last van?

Re: Speedtraps race ..... [bericht #23551 is een antwoord op bericht #23550] ma, 18 maart 2019 17:40 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
GP winner

Kwali is natuurlijk wel een heel ander beest. Dan ga je véél meer op de limiet door de bochten (je verstookt je banden in 1 rondje, bijna geen benzine in de tank, geen ERS bijladen en je gooit de hele batterij leeg in een ronde) dus je gaat veel harder door de bocht en hebt dan meer last van minder vleugel dan in de race waar je veel minder op de limiet door een bocht gaat. Op het rechte stuk telt de mindere downforce (dus mindere drag) in beide situaties wel ongeveer gelijk (ondanks meer benzine en wel ERS bijladen tijdens de race). Daar zal dan denk ik het verschil in zitten.

Re: Lewis vloer schade [bericht #23552 is een antwoord op bericht #23448] ma, 18 maart 2019 18:20 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Hendricus
Karting

Sieper schreef op zo, 17 maart 2019 12:24
Gasly is over een enkel rondje best snel. Maar je moet ook altijd binnen 0,2 zitten, anders doe je iets niet goed, het verschil tussen Max en Gasly was ook 0,15 in het voordeel van Max. Dat was ook net wat nodig was. Gasly had net zo goed twee kansen in Q1 maar hij verbeterde niet in zijn 2e lap.

Ik dacht dat Gasly maar 1 run had gedaan?

Edit: "We've been a bit optimistic with one run and I'm really, really disappointed with that," Gasly told BBC Radio 5 Live."

https:// www.motorsport.com/f1/news/gasly-q1-elimination-australia-st rategy/4353686/

[Bijgewerkt op: ma, 18 maart 2019 18:23]

Re: Lewis vloer schade [bericht #23556 is een antwoord op bericht #23552] ma, 18 maart 2019 18:38 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
bernuldi is op dit moment afwezig  bernuldi
Formula 3

Hendricus schreef op ma, 18 maart 2019 18:20
Sieper schreef op zo, 17 maart 2019 12:24
Gasly is over een enkel rondje best snel. Maar je moet ook altijd binnen 0,2 zitten, anders doe je iets niet goed, het verschil tussen Max en Gasly was ook 0,15 in het voordeel van Max. Dat was ook net wat nodig was. Gasly had net zo goed twee kansen in Q1 maar hij verbeterde niet in zijn 2e lap.
Ik dacht dat Gasly maar 1 run had gedaan?

Edit: "We've been a bit optimistic with one run and I'm really, really disappointed with that," Gasly told BBC Radio 5 Live."

https:// www.motorsport.com/f1/news/gasly-q1-elimination-australia-st rategy/4353686/
Klopt, Max bleef buiten om na een coolingdown nog een ronde te doen. Gasly ging naar binnendcht ik.

Gr bernuldi (die blij is met de mogelijkheid een handtekening toe te voegen)

Re: Lewis vloer schade [bericht #23559 is een antwoord op bericht #23556] ma, 18 maart 2019 18:55 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
GP winner

Ze hebben beide maar één run gedaan in Q1, Ik meen dat Gasly Hot Cold cold Hot deed op zijn eerste (en enige) setje banden in Q1, Max deed Hot cold hot.

[Bijgewerkt op: ma, 18 maart 2019 18:56]

Re: Lewis vloer schade [bericht #23563 is een antwoord op bericht #23559] ma, 18 maart 2019 19:03 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Hendricus
Karting

Van een ander forum:

Apparently, the Honda power unit matches the Mercedes power unit from the end of last season and is anywhere from 10-20 BHP down in race spec on the current Mercedes spec.

According to https://members.f1-life.net/report/80422/ (Japanese) Who is well known to have inside knowledge of Honda, the RA619H matches the Mercedes power unit from the end of last season.

https://www.auto-motor-und-sport.de/formel-1/red-bull-versta ppen-honda-podium-gp-australien-2019/

And according to this, Red Bull think they are between 10-20 BHP down on Mercedes in race spec right now.

Re: FORMULA 1 2019 ROLEX AUSTRALIAN GRAND PRIX [bericht #23572 is een antwoord op bericht #23533] ma, 18 maart 2019 19:58 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Singapore2008 is op dit moment afwezig  Singapore2008
Formula 3

Opvallend vind ik hier toch wel Kvyat en Stroll.

In het overzicht van de laatste 10 ronden van Max, Bottas en Hamilton kun je zien dat Bottas zijn rondje met een volle batterij reed en Hamilton en Verstappen niet. Die waren echt nog wel met elkaar bezig. Bottas kon het een rondje ervoor nog even laten lopen met een 1.28 hoog en zijn batterij volledig opladen. Die luxe hadden Verstappen en Hamilton niet.

Dat verschil van 6 tot 7 tienden valt dan nog wel mee vind ik. Daarbij zat Verstappen binnen 2 seconden van Hamilton en dan verlies je al wat downforce.

Verstappen:
50 1:27.556
51 1:26.890
52 1:27.898
53 1:26.983
54 1:26.540
55 1:26.862
56 1:26.610
57 1:26.256
58 1:27.184

Hamilton:
50 1:27.567
51 1:27.653
52 1:27.933
53 1:27.134
54 1:27.190
55 1:27.042
56 1:26.924
57 1:26.057
58 1:26.627

Bottas:
50 1:27.238
51 1:28.090
52 1:29.226
53 1:27.172
54 1:27.608
55 1:26.830
56 1:28.732
57 1:25.580
58 1:28.161

Overigens geloof ik echt helemaal niks van dat Hamilton zoveel last had van zijn vloerbeschadiging. Bottas was gewoon sneller en scherper en heeft een goede tik uitgedeeld. Ik hoop dat Bottas een beetje in vorm blijft en dat ze elkaar aardig wat puntjes gaan af lopen snoepen.

Uitspraak Max bij peptalk [bericht #23575 is een antwoord op bericht #22631] ma, 18 maart 2019 20:32 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Dejavu01 is op dit moment afwezig  Dejavu01
Formula 1

"Ik heb na de inhaalactie op Vettel 20 ronden zitten cruisen achter Hamilton in afspraak met het team"! Met andere woorden: we hadden er veel korter op kunnen zitten! Dus al die discussies over het grote gat met mercedes kunnen in de prullenbak! Het probleem in Melbourne was denk ik dus dat RBR nog bezig is de wagen te begrijpen en te optimaliseren.

Re: Uitspraak Max bij peptalk [bericht #23576 is een antwoord op bericht #23575] ma, 18 maart 2019 20:41 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Zerobyte
Formula 3

Dejavu01 schreef op ma, 18 maart 2019 20:32
"Ik heb na de inhaalactie op Vettel 20 ronden zitten cruisen achter Hamilton in afspraak met het team"! Met andere woorden: we hadden er veel korter op kunnen zitten! Dus al die discussies over het grote gat met mercedes kunnen in de prullenbak! Het probleem in Melbourne was denk ik dus dat RBR nog bezig is de wagen te begrijpen en te optimaliseren.
Zo zie ik het ook, op naar een echt circuit ik zie het zonnig in.
Heb al weer zijn in de volgende race, en als ik al die mooie dingen lees van Red Bull en Honda
staan ze op de drempel van hele hele mooie races.

The hype is real drive drive

Re: FORMULA 1 2019 ROLEX AUSTRALIAN GRAND PRIX [bericht #23588 is een antwoord op bericht #23572] ma, 18 maart 2019 22:03 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Eagle771 is op dit moment afwezig  Eagle771
Karting

Singapore2008 schreef op ma, 18 maart 2019 19:58

Ik hoop dat Bottas een beetje in vorm blijft en dat ze elkaar aardig wat puntjes gaan af lopen snoepen.
Waar twee honden (HAM en BOT) vechten om een bot, gaat een derde (MAX) mee vandoor hupmax Ik teken ervoor.

Re: Lewis vloer schade [bericht #23589 is een antwoord op bericht #23559] ma, 18 maart 2019 22:26 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Hendricus
Karting

bernuldi schreef op ma, 18 maart 2019 18:38
Klopt, Max bleef buiten om na een coolingdown nog een ronde te doen. Gasly ging naar binnendcht ik.

Sieper schreef op ma, 18 maart 2019 18:55
Ze hebben beide maar één run gedaan in Q1, Ik meen dat Gasly Hot Cold cold Hot deed op zijn eerste (en enige) setje banden in Q1, Max deed Hot cold hot.

Okay, bedankt. Hier is een link die het nog eens in detail uitlegt.

https://us.motorsport.com/f1/news/red-bull-gasly-q1-exit-hor ner/4353797/

De totaliteit van het verhaal veranderd wel mijn mening. Gasly had een gelijke kans tov Verstappen en doordat de condities veranderden waren zijn inspanningen opeens gewoon niet goed genoeg meer als je het met Verstappen vergelijkt. Hier laat Verstappen juist zien dat doordat hij er net iets meer uitknijpt, hij niet in de problemen komt op het einde. Dat is kwaliteit.

[Bijgewerkt op: ma, 18 maart 2019 22:26]

Re: Lewis vloer schade [bericht #23590 is een antwoord op bericht #23589] ma, 18 maart 2019 23:10 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
GP winner

Max heeft buitenaardse kwaliteit, maar qua kwali denk ik dat Gasly ook wel wat snelheid zal hebben. Nu was hij eruit door inderdaad een perfect storm maar ik ben benieuwd als ze echt allebei in Q3 zitten, hoe het dan gaat. Hoe dicht kan Gasly erbij zitten, hij wíl het wel, dat is zo overduidelijk. Ook afgelopen zaterdag, als Max geen 2e run doet doe ik dat ook niet, zulke gedachte zie ik hem echt toe in staat.

Re: Uitspraak Max bij peptalk [bericht #23600 is een antwoord op bericht #23575] di, 19 maart 2019 08:17 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Formula 3

Dejavu01 schreef op ma, 18 maart 2019 20:32
Hamilton was ook aan het cruisen, waarschijnlijk is dat de formule1, ze zijn allemaal aan het cruisen.

waar ik van geschrokken ben [bericht #23601 is een antwoord op bericht #22631] di, 19 maart 2019 08:21 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Formula 3

Top natuurlijk 3e van Max. Maximaal resultaat.

wat ik wel jammer vond, en een slecht teken, was dat toen Vettel en Hamilton gepit hadden, Max in principe vrije baan had, maar Bottas toch vrij gemakkelijk weg reed.

laten we hopen dat het aan de baan ligt.

Re: waar ik van geschrokken ben [bericht #23603 is een antwoord op bericht #23601] di, 19 maart 2019 09:31 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
mokkie is op dit moment afwezig  mokkie
Formula 3

Klopt dit viel mij ook op, ik zat de wachten op het moment dat hij gat wel dicht zou rijden.
Hij gaf na de race aan dat de zachte compound snel over de zeik was door in het verkeer te rijden. Ze werden gewoon te snel warm. Vermoedelijk waren de banden daardoor zo slecht dat hij geen sneller tempo kon rijden in de vrije lucht. Na de pit ging hij op de gele band weer als een speer.

Mooi resultaat, op naar de volgende. Heb zin in in Bahrain. hupmax drive

Ciao,
Mokkie

Re: Speedtraps race ..... [bericht #23605 is een antwoord op bericht #23545] di, 19 maart 2019 10:36 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Formula 3

Mezelf schreef op ma, 18 maart 2019 16:58
Na jarenlang lezer, sinds Jos' zijn tijd met Hawthorn als actieve poster hier, toch maar eens wat actiever worden.

Wat mij opvalt is dat ze niet alleen niet de hoogste topsnelheden hebben maar ook absoluut langzamer zijn in quali dan in race op twee plekken, dat is toch raar. Dat snap ik niet. Iemand die hier een plausibele uitleg over heeft?

Slipstreams

Re: Speedtraps race ..... [bericht #23609 is een antwoord op bericht #23605] di, 19 maart 2019 11:28 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Formula 3

Een tabel van de rondetijden na de pits stops:

https://cdn1.imggmi.com/uploads/2019/3/19/f8ad8ab0d251bb1ddefd118609fcced8-full.png

Re: Speedtraps race ..... [bericht #23616 is een antwoord op bericht #23609] di, 19 maart 2019 13:59 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Formula 3

Dit is overigens de complete tijden lijst van Mercedes, RB en Ferrari coureurs...

Ik ben niet echt goed met excel, als iemand mijn excel lijst wil hebben, dan stuur me maar een prive berichtje...

https://cdn1.imggmi.com/uploads/2019/3/19/173efe0f200ea1903be4e4842e251adf-full.png

Re: Speedtraps race ..... [bericht #23624 is een antwoord op bericht #23616] di, 19 maart 2019 16:32 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
RazorBiteXL
Formula 3

Oef dat lijstje is mooie data om wat vergelijkingen mee te maken!

Re: Speedtraps race ..... [bericht #23660 is een antwoord op bericht #23624] wo, 20 maart 2019 09:18 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Formula 3

hmmm, ze zijn niet meer beschikbaar op die link. Even een andere aanbieder proberen....

https://i.ibb.co/ZN9Q20f/Aus-2019-complete.png

Re: Speedtraps race ..... [bericht #23661 is een antwoord op bericht #23660] wo, 20 maart 2019 10:50 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Formula 3

Op de website van de FIA kun je ook heel veel info vinden mbt rondetijden, topsnelheden, pitstops, sectortijden:

https://www.fia.com/events/fia-formula-one-world-championshi p/season-2019/eventtiming-information-1

Niet heel makkelijk te vinden, maar als je eenmaal je weg weet op die site valt het mee.

Re: Speedtraps race ..... [bericht #23662 is een antwoord op bericht #23661] wo, 20 maart 2019 11:26 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Wouter
GP winner

Singapore2008 schreef op wo, 20 maart 2019 10:50
Op de website van de FIA kun je ook heel veel info vinden mbt rondetijden, topsnelheden, pitstops, sectortijden:

https://www.fia.com/events/fia-formula-one-world-championshi p/season-2019/eventtiming-information-1

Niet heel makkelijk te vinden, maar als je eenmaal je weg weet op die site valt het mee.

Dat klopt Singapore, die link heb ik vanaf het begin af aan telkens iedere keer in het race topic gezet met een icoontje ervoor,
zodat het makkelijk terug te vinden is.
Echter uit de vragen die altijd gesteld worden maak ik op dat niemand daar gebruik van maakt.

[Bijgewerkt op: wo, 20 maart 2019 11:28]

Re: Speedtraps race ..... [bericht #23663 is een antwoord op bericht #23662] wo, 20 maart 2019 11:54 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Formula 3

Wouter schreef op wo, 20 maart 2019 11:26
Singapore2008 schreef op wo, 20 maart 2019 10:50

Dat klopt Singapore, die link heb ik vanaf het begin af aan telkens iedere keer in het race topic gezet met een icoontje ervoor,
zodat het makkelijk terug te vinden is.
Echter uit de vragen die altijd gesteld worden maak ik op dat niemand daar gebruik van maakt.
Nou, ik dus wel. Ik denk dat ik daardoor op de FIA website terecht ben gekomen. Bedankt!

Ted's race weekend debrief. [bericht #23674 is een antwoord op bericht #22631] wo, 20 maart 2019 20:05 Naar vorige bericht
Wouter
GP winner

Ted Kravitz met zijn Race weekend debrief.

Vorige onderwerp: Helm Max
Volgende onderwerp: Het grote' Max wordt in 2019 al wereldkampioen' topic
Naar forum gaan: