Verstappen forum
forum.verstappen.nl

Startpagina » Verstappen » Formule 1 » 2019 FORMULA 1 PRE SEASON TESTING (18 tot 21 Februari & 26 Februari tot 1 Maart)
Re: 2019 FORMULA 1 PRE SEASON TESTING [bericht #22548 is een antwoord op bericht #22547] do, 28 februari 2019 20:36 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
RazorBiteXL
Formula 3

Peter schreef op do, 28 februari 2019 20:26
RazorBiteXL schreef op do, 28 februari 2019 20:19
Peter schreef op do, 28 februari 2019 20:10
Die Mercedes-Analysten ziehen eine Zwischenbilanz: „Red Bull hat am Mittwoch den bislang schnellsten Longrun gezeigt." Max Verstappen

Ondanks het slechte nieuws van de donderdagmiddag waarop Gasly zwaar crashte, is er ook goed nieuws over Red Bull Racing. De renstal dat geen tijden bovenaan het scorebord noteerde, heeft volgens Auto Motor und Sport wel de snelste longrun gereden. Niemand minder dan Max Verstappen had de eer.

Analisten van Mercedes hebben de balans opgemaakt en meldden, volgens het Duitse nieuwsmedium: "Red Bull heeft op woensdag de snelste longrun ooit laten zien."
Daar hoef je geen analist voor te zijn. De runs waren beduidend sneller dan de rest. Ik vraag me alleen af of Pierre dit ook kan laten zien Boink

"Red Bull heeft op woensdag de snelste longruns OOIT laten zien."
In het originele artikel staat: Bislang. Dat kan ook: tot nu toe betekenen Smile

Re: 2019 FORMULA 1 PRE SEASON TESTING [bericht #22549 is een antwoord op bericht #22547] do, 28 februari 2019 20:37 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
bernuldi is op dit moment afwezig  bernuldi
Formula 3

Bislang is tot nu toe

@sieper, op gptoday, die hebben blijkbaar sinds kort eigen verslaggevers op heer circuit. Maar misschien heeft Gasly het niet zo bedoeld. Kon hij er op dat moment niet aankomen

Gr bernuldi (die blij is met de mogelijkheid een handtekening toe te voegen)

Re: 2019 FORMULA 1 PRE SEASON TESTING [bericht #22550 is een antwoord op bericht #22548] do, 28 februari 2019 20:44 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
BobNL is op dit moment afwezig  BobNL
Karting

Bislang is tot nu toe inderdaad.

Re: 2019 FORMULA 1 PRE SEASON TESTING [bericht #22551 is een antwoord op bericht #22550] do, 28 februari 2019 21:01 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Sieper is op dit moment afwezig  Sieper
GP winner

Ja, maar in deze context, bislang, tot nu toe in deze wintertest, niet ooit.

Al zou dat best wel eens hetzelfde kunnen zijn.

[Bijgewerkt op: do, 28 februari 2019 21:01]

Dit bericht aan een moderator rapporteren

Re: 2019 FORMULA 1 PRE SEASON TESTING [bericht #22552 is een antwoord op bericht #22535] do, 28 februari 2019 21:04 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
NextYear is op dit moment afwezig  NextYear
Formula 3

Gasly 2019 VS Hartley 2018
https://streamable.com/kozpu

Re: 2019 FORMULA 1 PRE SEASON TESTING [bericht #22553 is een antwoord op bericht #22535] do, 28 februari 2019 21:06 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
NextYear is op dit moment afwezig  NextYear
Formula 3

Gasly 2019 VS Hartley 2018
https://streamable.com/kozpu

Toto spreekt... [bericht #22555 is een antwoord op bericht #21326] do, 28 februari 2019 22:11 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Frontwinger is op dit moment afwezig  Frontwinger
Formula 3

Om een lang verhaal kort te houden... Ferrari over een race simulatie 5 seconden sneller...Mercedes vandaag sneller dan Max gisteren...

[AMuS] Toto Wolff: "If we calculate everything in and out, then Ferrari would have finished five seconds ahead of us. The good news: We were faster than Verstappen in his longrun on Wednesday and significantly faster than Gasly on the same day."

https:// www.auto-motor-und-sport.de/formel-1/longrun-vergleich-2019- ferrari-mercedes/

Attack the post, not the poster...

Re: Toto spreekt... [bericht #22557 is een antwoord op bericht #22555] do, 28 februari 2019 22:26 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Griffel is op dit moment afwezig  Griffel
Formula 3

Ik vind het altijd weer prachtig om te zien hoe ieder jaar iedereen weer probeert de exacte slagvolgorde te bepalen MBV testen. Ik maak pas de balans op na de eerste 3 races, vaak is zelfs Melbourne nog geen goede maatstaf in mijn optiek.
Persoonlijk heb ik er wel vertrouwen in dat ze in ieder geval dichterbij staan dan vorig jaar.
Vergeet niet dat elk team zelf wel weet wat ongeveer de maximale laptime is die ze kunnen halen, mits het werk in de simulator en CFD overeenkomen. Als je dat weet, waarom zou je dan tot het uiterste gaan?
De Max motor setting kan je weer compenseren met bijv 20 KG extra benzine, of even in de laatste sector van je gas te gaan.
Meest betrouwbaar zijn dan nog de longruns, echter om die over elkaar heen te leggen vind ik ook kort door de bocht. We gaan het allemaal wel zien mensen.
Eerste indicatie in q3 Melbourne, waarbij er nog maar de 2 belangrijkste variabelen verschillen namelijk de coureur en de auto.

Re: Toto spreekt... [bericht #22558 is een antwoord op bericht #22557] do, 28 februari 2019 22:49 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
MadMax is op dit moment afwezig  MadMax
Formula 3

Toch erg interessant om te lezen deze analyses......voornamelijk een significant verschil tussen Max en Gasly blijft bij mij hangen.....een beetje het beeld wat ik aan het begin van het seizoen verwacht.
Voor de rest denk ik exact hetzelfde de eerste 3 races die gaan pas echt wat laten zien betreffende de verhoudingen dit is Barcelona en daar rijden ze dit jaar maar 1x.....

Re: 2019 FORMULA 1 PRE SEASON TESTING [bericht #22559 is een antwoord op bericht #22551] do, 28 februari 2019 22:49 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Peter
GP winner
Forum_Mod

Sieper schreef op do, 28 februari 2019 21:01
Ja, maar in deze context, bislang, tot nu toe in deze wintertest, niet ooit.

Al zou dat best wel eens hetzelfde kunnen zijn.

Het gebruik van ooit is standaardtaal. Andere mogelijkheden zijn tot nu/nog toe, aller tijden, uit de geschiedenis of het gebruik van een bijzin als die Kampenhout ooit gekend heeft, die er ooit geweest is, die we hebben gehad enzovoort.

Moderator www.verstappen.nl

Re: Inpakken en wegwezen? [bericht #22561 is een antwoord op bericht #22536] do, 28 februari 2019 22:56 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Formula 3

Dacht dat ze maar 1 filmdag hadden voor de eerste race??? En dan ergens in het seizoen nog 1x eentje

Verwarring...... [bericht #22562 is een antwoord op bericht #21326] do, 28 februari 2019 23:38 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Formula 3

.......er is vandaag een ronden die bij mij voor verwarring blijft zorgen en dat is de 1.17,5 van Albon op de C3 band. Ik probeer na 7 dagen testen natuurlijk alle teams in een volgorde te plaatsen ( ja ik weet dat het maar testen zijn en je dit niet moet proberen), maar de snelheid van de TR klopt niet!! Is de TR zo boven verwachting goed? Of zijn de grote teams stuk voor stuk nog steeds flink aan het sandbaggen. Ik zie Max niet zo 1,2,3 een 1.16,5 op de C3 rijden en dat is toch zo'n beetje de verhouding tussen TR en RB die we gewend zijn de afgelopen jaren en het enige jaar waarin dit niet zo was was dacht ik het eerste jaar van Max bij TR klopt dat? Het zal toch niet dat Newey toch weer redelijk de plank heeft mis geslagen met deze RB15??? Kan Max daadwerkelijk een 1.16,5 rijden met de C3 dan ben ik er wel van overtuigd dat de RB vanaf het eerste weekend mee kan doen voor minimaal het podium!!
Of is er gewoon een simpele verklaring en moeten we TR met alle hulp van RB, wat ze nu wel overnemen gewoon al als top favoriet van best of the rest bestempelen en moeten we ze verwachten op maximaal 0,5sec achter RB
P.s. net foto's gezien van de achterkant bodywork van MB de eerste en de 2de week, dat mag je met recht een A en een B auto noemen bewust ontworpen om ze op het circuit met elkaar te kunnen vergelijken knap veel week gedaan die mensen van MB zij waren dus niet overtuigd wat nu beter zou zijn aan de hand van simulaties en windtunnel werk....

Re: Verwarring...... [bericht #22572 is een antwoord op bericht #22562] vr, 01 maart 2019 00:24 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
GP winner

De b wagen is gewoon een doorontwikkeling, en inderdaad, die sidepods (vooral echter de 1e luchthapper) zijn echt weer slanker.

Natuurlijk is de RBR weer een stuk sneller dan de STR. Het feit dat de STR nu echt mee kan in het spierballen vertoon gedrag van de Ferrari b teams en de Renault gemotoriseerden is daarvan juist een teken aan de wand. Maargoed, hoeveel reserve heeft Ferr en merc nog en krijgt Honda echt alle resonantie problemen eruit (wanneer de motor richting de limiet gaat).

Melbourne gaat het duidelijk maken. En dan de rest vh seizoen.

Re: Verwarring...... [bericht #22576 is een antwoord op bericht #22572] vr, 01 maart 2019 00:50 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Mark is op dit moment afwezig  Mark
Formula 3

Ik geloof op zich wel wat Wolff dit keer zegt dat Ferrari wat voor ligt op Mercedes en Verstappen daarachter en dan een gat tot Gasly. Het middenveld lijkt dichterbij te zijn gekomen en het valt voor Gasly te hopen dat hij niet in het middenveld verstrikt raakt, dat zou echt een afgang zijn.

Er zijn natuurlijk wel een aantal "maren". Dit is sowieso allemaal op Barcelona waar Max vorig seizoen ook al op 26s eindigde terwijl ze bijv in Bahrain en China veel beter mee kwamen.

Daarnaast zijn er nog 2 weken. Mercedes rijdt al met Melbourne pakket dus die gaan in principe alleen nog finetunen. Ferrari zal nog wel wat updates gaan gebruiken (en heeft daarna risico dat ze toch nog met die uitlaten aan de slag moeten) en Red Bull komt waarschijnlijk nog met een groot pakket.

Als Mercedes nog 0.1 wint, Ferrari 0.2 en Red Bull 0.3 dan pakken ze nog een seconde of 12 tegenover Mercedes dus.

Ik verwacht wel dat Ferrari front row pakt in Melbourne maar als Max samen met Lewis op rij 2 staat met een niet al te groot gat, kan er nog van alles gebeuren. Ik hoop dat het gat tot pole in Melbourne onder de 0.6 blijft, dan zou er nog veel kunnen.

Traditioneel begint Ferrari sterk en zwakken ze af, doet Red Bull het tegenovergestelde en Mercedes is meestal constant door het seizoen heen.

Re: Verwarring...... [bericht #22578 is een antwoord op bericht #22576] vr, 01 maart 2019 00:59 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
maxtrash is op dit moment afwezig  maxtrash
Formula 3

we zien ieder jaar dat er enorme verschillen zijn tussen de circuits en soms liggen ze de Red Bull goed en vaak was het minder. Ze hoeven niet direct in Australië de overige teams op afstand te rijden. Er komen nog zo veel races en nog zoveel mogelijkheden. Zoals gezegd, als ze maar meedoen.

Re: Verwarring...... [bericht #22579 is een antwoord op bericht #22578] vr, 01 maart 2019 08:12 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Roelof is op dit moment afwezig  Roelof
Formula 3

Een leuk verhaal in het AD:
https://www.ad.nl/formule-1/testen-in-de-formule-1-is-een-be etje-truttig-geworden~ab220f43/

De laatste testdag. [bericht #22581 is een antwoord op bericht #21326] vr, 01 maart 2019 08:49 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Wouter
GP winner

De vraag is of de RB15 met de nieuwste onderdelen uitgerust wordt, die 0.2 sec sneller zouden moeten zijn
volgens Helmut Marko of dat ze nu nog steeds met de onderdelen van vorige week rond gaan rijden.
We hebben dus eigenlijk niets aan de tijdenvergelijking van vandaag.
Iedereen zal even de kwalificatie modus uit gaan proberen en de motor nog iets opschroeven.
Het belangrijkste is dat Max geen nadelen van de crash van gisteren ondervindt, ergens haarscheurtjes of zoiets,
waardoor ze de wagen weer na moeten kijken en veel in de garage staat.

Re: De laatste testdag. [bericht #22582 is een antwoord op bericht #22581] vr, 01 maart 2019 09:04 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
RazorBiteXL
Formula 3

Wouter schreef op vr, 01 maart 2019 08:49
De vraag is of de RB15 met de nieuwste onderdelen uitgerust wordt, die 0.2 sec sneller zouden moeten zijn
volgens Helmut Marko of dat ze nu nog steeds met de onderdelen van vorige week rond gaan rijden.
We hebben dus eigenlijk niets aan de tijdenvergelijking van vandaag.
Iedereen zal even de kwalificatie modus uit gaan proberen en de motor nog iets opschroeven.
Het belangrijkste is dat Max geen nadelen van de crash van gisteren ondervindt, ergens haarscheurtjes of zoiets,
waardoor ze de wagen weer na moeten kijken en veel in de garage staat.
Reken maar dat de bolide helemaal binnenstebuiten is gegaan vannacht. Er staat gewoon dezelfde kwaliteit als altijd.

Re: Verwarring...... [bericht #22583 is een antwoord op bericht #22562] vr, 01 maart 2019 09:21 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Indy91 is op dit moment afwezig  Indy91
Karting

MadMax schreef op do, 28 februari 2019 23:38
.......er is vandaag een ronden die bij mij voor verwarring blijft zorgen en dat is de 1.17,5 van Albon op de C3 band. Ik probeer na 7 dagen testen natuurlijk alle teams in een volgorde te plaatsen ( ja ik weet dat het maar testen zijn en je dit niet moet proberen), maar de snelheid van de TR klopt niet!! Is de TR zo boven verwachting goed? Of zijn de grote teams stuk voor stuk nog steeds flink aan het sandbaggen. Ik zie Max niet zo 1,2,3 een 1.16,5 op de C3 rijden en dat is toch zo'n beetje de verhouding tussen TR en RB die we gewend zijn de afgelopen jaren en het enige jaar waarin dit niet zo was was dacht ik het eerste jaar van Max bij TR klopt dat? Het zal toch niet dat Newey toch weer redelijk de plank heeft mis geslagen met deze RB15??? Kan Max daadwerkelijk een 1.16,5 rijden met de C3 dan ben ik er wel van overtuigd dat de RB vanaf het eerste weekend mee kan doen voor minimaal het podium!!
Of is er gewoon een simpele verklaring en moeten we TR met alle hulp van RB, wat ze nu wel overnemen gewoon al als top favoriet van best of the rest bestempelen en moeten we ze verwachten op maximaal 0,5sec achter RB
Wat voor mij verwarring blijft zorgen is de 1:17:2 van Lecrerc op de C2.
Als ik de tijden van Pirelli mag extapoleren dan zou de Ferrari in potentie moeten kunnen halen:
C3 FER: 1:16:5 (C2 --> C3 = 0,7 seconden)
C4 FER: 1:15:9 (C3 --> C4 = 0,6 seconden)
C5 FER: 1:15:3 (C4 --> C5 = 0,6 seconden)

Indien je uitgaat dat STR nog steeds 1,0 seconden zou achterliggen, dan zou de RBR kunnen halen:
C3 RBR: 1:16:5 (C3 STR --> C3 RBR = 1,0 seconden)
C4 RBR: 1:15:9
C5 RBR: 1:15:3

Als je als uitgangspunt neemt dat STR op dit moment slechts 0,5 seconden op RBR achterligt, dan zou de RBR kunnen halen:
C3 RBR: 1:17:0 (C3 STR --> C3 RBR = 0,5 seconden)
C4 RBR: 1:16:4
C5 RBR: 1:15:9

Helmut Marko heeft gezegd dat RBR op dit moment zo'n 0,2 seconden achterligt op FER. Dus dan zou Max Verstappen de volgende tijden kunnen halen:
C2 FER: 1:17:4 (C2 FER --> C2 RBR = 0,2 seconden)
C3 FER: 1:16:7 (C3 FER --> C3 RBR = 0,2 seconden)
C4 FER: 1:16:1 (C4 FER --> C4 RBR = 0,2 seconden)
C5 FER: 1:15:5 (C5 FER --> C5 RBR = 0,2 seconden)

Dit alles met de aanname dat het brandstof niveau, motorvermogen (al dan niet geknepen) en bandcondities tussen de FER en RBR identiek zijn.

Dus ik ben heel benieuwd wat Max uit zijn RBR weet te persen vandaag, vooral lettend op de snelste tijden gehaald op de C2, C3, C4 en C5.
Fingers crossed.

[Bijgewerkt op: vr, 01 maart 2019 09:23]

Re: Verwarring...... [bericht #22584 is een antwoord op bericht #22583] vr, 01 maart 2019 09:31 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Dejavu01 is op dit moment afwezig  Dejavu01
Formula 1

Max dus nog niet gespot na een half uur. Hopelijk komt de vaart er snel in.

Re: Verwarring...... [bericht #22585 is een antwoord op bericht #22584] vr, 01 maart 2019 09:38 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Formula 1

En daar is die dan: sjapo voor de crew!

Re: 2019 FORMULA 1 PRE SEASON TESTING [bericht #22587 is een antwoord op bericht #22533] vr, 01 maart 2019 09:51 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
DeNak
Formula 3

Neo33 schreef op do, 28 februari 2019 18:39
Tjah inderdaad gras heeft geen grip, en in het achteruit shot kun je ook zien dat de wagen ineens de grond raakt op het moment dat hij van de curb afrijd. Eigenlijk exact hetzelfde zoals Hartley vorig jaar op dit punt zijn STR afschreef.

<object width="425" height="366"><param name="movie" value="https://www.youtube.com/v/bqJTR5ikpIc"></param><embed src="https://www.youtube.com/v/bqJTR5ikpIc" type="application/x-shockwave-flash" width="425" height="366"></embed></object>
Ik heb het filmpje nog even bij F1.com bekeken en als je de beelden vanuit de achterzijde bekijkt hoor je duidelijk voordat de auto crasht een harde tik en zie je vonken opspatten van het asfalt. Ik twijfel aan een stuurfout maar denk dat het een mechanisch gebrek is.

Groet,
DeNak

Re: 2019 FORMULA 1 PRE SEASON TESTING [bericht #22590 is een antwoord op bericht #22587] vr, 01 maart 2019 10:03 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Emilio is op dit moment afwezig  Emilio
Formula 3

DeNak schreef op vr, 01 maart 2019 09:51
Neo33 schreef op do, 28 februari 2019 18:39
Tjah inderdaad gras heeft geen grip, en in het achteruit shot kun je ook zien dat de wagen ineens de grond raakt op het moment dat hij van de curb afrijd. Eigenlijk exact hetzelfde zoals Hartley vorig jaar op dit punt zijn STR afschreef.

<object width="425" height="366"><param name="movie" value="https://www.youtube.com/v/bqJTR5ikpIc"></param><embed src="https://www.youtube.com/v/bqJTR5ikpIc" type="application/x-shockwave-flash" width="425" height="366"></embed></object>
Ik heb het filmpje nog even bij F1.com bekeken en als je de beelden vanuit de achterzijde bekijkt hoor je duidelijk voordat de auto crasht een harde tik en zie je vonken opspatten van het asfalt. Ik twijfel aan een stuurfout maar denk dat het een mechanisch gebrek is.
Je ziet volgens mij dat Gasly kort voor de crash zijn stuur naar links stuurt, terwijl hij al op het randje reed...

Re: Verwarring...... [bericht #22595 is een antwoord op bericht #22583] vr, 01 maart 2019 11:16 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Formula 3

@Indy: Die cijfers van Pirelli zijn gewoon altijd onzin. Ze hebben een 0.8 tot 0.9 target delta tussen compounds en dat halen ze niet en dan zeggen ze 0.6 of 0.7 terwijl het dat niet is. Meestal zijn die verschillen veel kleiner dan Pirelli zegt.

Re: Verwarring...... [bericht #22597 is een antwoord op bericht #22595] vr, 01 maart 2019 11:49 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Sport is op dit moment afwezig  Sport
Formula 3

Toto wolf
Citaat:
Het goede nieuws is echter dat we sneller dan Verstappen waren in zijn longrun op woensdag en duidelijk sneller dan Gasly op dezelfde dag. De woorden van Wolff zijn verrassend, aangezien een engineer van het Duitse team eerder nog liet weten dat Mercedes in ieder geval nog niet sneller was dan Red Bull.
???
even benadrukken dat gasly tekort komt en daardoor geen match voor mercedes is, maar men wel degelijk rekening met verstappen houd.
sneller of niet, als ze achter hem zitten, dan ziet Toto de bui al hangen hupmax

Het is maar testen.... [bericht #22598 is een antwoord op bericht #21326] vr, 01 maart 2019 12:06 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Fangio007 is op dit moment afwezig  Fangio007
Karting

Maar na wat ik tot nu gezien heb...
Dit is mijn top 5:
Ferrari, leclerq kan wel de droom van verstappen verstoren.
Mercedes, blijft een topteam.
Alfa romeo, goede motor, chassis en toprijder in raikonen.
Plek 4 en 5? Mclaren, Renault TR en RB vechten om plek 4 en 5.
Combinatie RB en Honda laat wel wat zien maar overtuigt me nog niet,
Nogmaals, het is maar testen maar ik denken dat velen van ons hadden verwacht/gehoopt dat Max in zijn RB iets meer zou laten zien dan alleen maar kilometers..

Re: Het is maar testen.... [bericht #22599 is een antwoord op bericht #22598] vr, 01 maart 2019 12:12 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Wouter
GP winner

Fangio007 schreef op vr, 01 maart 2019 12:06
Maar na wat ik tot nu gezien heb...
Dit is mijn top 5:
Ferrari, leclerq kan wel de droom van verstappen verstoren.
Mercedes, blijft een topteam.
Alfa romeo, goede motor, chassis en toprijder in raikonen.
Plek 4 en 5? Mclaren, Renault TR en RB vechten om plek 4 en 5.
Combinatie RB en Honda laat wel wat zien maar overtuigt me nog niet,
Nogmaals, het is maar testen maar ik denken dat velen van ons hadden verwacht/gehoopt dat Max in zijn RB iets meer zou laten zien dan alleen maar kilometers..

Tja, het was de bedoeling dat Max dat vandaag op de laatste dag had kunnen laten zien, maar Gasly heeft roet in het eten gegooid.
Nu rijdt Max in de wagen van testdag 1, waar we dus niets aan hebben. Jammer, had me zo verheugd op deze laatste dag. Confused
Hij staat ook alweer een hele lange tijd binnen. Vraag me af waarom?
Heeft toch geen nut meer, die data die ze vergaren hebben ze niets aan.

[Bijgewerkt op: vr, 01 maart 2019 12:14]

Re: Het is maar testen.... [bericht #22600 is een antwoord op bericht #22598] vr, 01 maart 2019 12:12 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Mulder is op dit moment afwezig  Mulder
Formula 3

huh..RB staat buiten jouw top 5?

Ik heb ze zeker in de top3, vermoedelijk top 2

Re: Het is maar testen.... [bericht #22602 is een antwoord op bericht #22600] vr, 01 maart 2019 12:32 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
RazorBiteXL
Formula 3

Niet iedereen heeft door hoe sandbaggen werkt!

Re: Het is maar testen.... [bericht #22603 is een antwoord op bericht #22602] vr, 01 maart 2019 12:44 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Formula 3

Max Verstappen staat al een tijdje in de pits en heeft vandaag pas 29 ronden gereden. De reden? Een teamlid van Red Bull Racing vertelde aan GPToday.net dat het team momenteel een aantal dingen in de auto aan het onderzoeken is...

Re: Het is maar testen.... [bericht #22604 is een antwoord op bericht #22599] vr, 01 maart 2019 12:49 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Formula 3

Het bewijst maar weer eens waarom de dynamiek in een team zo belangrijk is. Je hebt alleen maar last/nadeel van een teamgenoot die zichzelf kost wat het kost wil profileren. Dus ik begrijp heel goed waarom RB de focus nu al meer naar Albon gaat verschuiven. Hij past veel beter...

Re: Het is maar testen.... [bericht #22605 is een antwoord op bericht #22604] vr, 01 maart 2019 12:59 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Wouter
GP winner

Frontwinger schreef op vr, 01 maart 2019 12:49
Het bewijst maar weer eens waarom de dynamiek in een team zo belangrijk is. Je hebt alleen maar last/nadeel van een teamgenoot die zichzelf kost wat het kost wil profileren. Dus ik begrijp heel goed waarom RB de focus nu al meer naar Albon gaat verschuiven. Hij past veel beter...

Albon heeft mij zeer positief verrast, vind hem ook een leuke persoonlijkheid trouwens.
Maar onderschat Kvyat niet. Zie eens wat hij ook vandaag weer uit de TR14 perst. Niet verkeerd toch?!
Heel goed duo voor STR, hoop op vele goede resultaten voor hen, na het afgelopen test seizoen!

Re: Het is maar testen.... [bericht #22607 is een antwoord op bericht #22600] vr, 01 maart 2019 13:25 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Karting

Mercedes is voor mij een zekerheid. Als je kijkt hoe ze gereageerd hebben na testweek 1. Op dit moment vind ik alfa romeo iets beter dan RB. Ondanks dat het maar testen is rijden ze toch hele goede tijden. Sandbaggen? Ik zie het nut niet ervan in om langzamer te rijden of bepaalde onderdelen niet te gebruiken om de rest eenverkeerd beeld over jou te geven. Zo krijg je toch ook verkeerde data over je auto. Dus ik denken niet dat RB aan het Sandbaggen is. Sneller kunnen ze op dit moment niet..
Ik zet mijn geld op de rookie in de rooie...Max moet een jaar wachten, de jongste F1 kampioen? Ik denken dat hij dat niet meer kan worden,Maar een gewone kampioen is toch ook goed...

Re: Het is maar testen.... [bericht #22609 is een antwoord op bericht #22604] vr, 01 maart 2019 13:30 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Karting

Frontwinger schreef op vr, 01 maart 2019 12:49
Gasly zal de fouten maken die max in zijn eerste 2 jaren bij RB heeft gemaakt. En daar waren we met zn allen ook vergevingsgezind. ..Waarom u niet meer...? Ook Gasly heeft tijd nodig...

Re: Het is maar testen.... [bericht #22611 is een antwoord op bericht #22609] vr, 01 maart 2019 13:39 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Formula 1

5 overwinningen en 17 podiumplaatsen bovendien; over welke fouten wil je het hebben?

Re: Het is maar testen.... [bericht #22612 is een antwoord op bericht #22607] vr, 01 maart 2019 13:51 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
bernuldi is op dit moment afwezig  bernuldi
Formula 3

Fangio007 schreef op vr, 01 maart 2019 13:25
Mercedes is voor mij een zekerheid. Als je kijkt hoe ze gereageerd hebben na testweek 1. Op dit moment vind ik alfa romeo iets beter dan RB. Ondanks dat het maar testen is rijden ze toch hele goede tijden. Sandbaggen? Ik zie het nut niet ervan in om langzamer te rijden of bepaalde onderdelen niet te gebruiken om de rest eenverkeerd beeld over jou te geven. Zo krijg je toch ook verkeerde data over je auto. Dus ik denken niet dat RB aan het Sandbaggen is. Sneller kunnen ze op dit moment niet..
Ik zet mijn geld op de rookie in de rooie...Max moet een jaar wachten, de jongste F1 kampioen? Ik denken dat hij dat niet meer kan worden,Maar een gewone kampioen is toch ook goed...
Dat jongste interesseert Max niet, maar hij heeft volgend seizoen ook nog, he tlijkt mji sterk dat Leclerc dit jaar al boven Vettel eindigt.
En Redbull minder dan Alfa? Dat lijkt mij vrji onwaarschijnlijk en e ris ook niets dat daarop wijst.

Gr bernuldi (die blij is met de mogelijkheid een handtekening toe te voegen)

Re: Het is maar testen.... [bericht #22613 is een antwoord op bericht #22611] vr, 01 maart 2019 13:51 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Karting

Dejavu01 schreef op vr, 01 maart 2019 13:39
5 overwinningen en 17 podiumplaatsen bovendien; over welke fouten wil je het hebben?

Wat denken je van Monaco. .uitbrander van marko.
Waar het om gaat is dat Gasly nu in een positie is die wij wel kennen. Geef Gasly waf tijd. Reken maar dat het team al zn ongenoegen heeft geuit.

Re: Het is maar testen.... [bericht #22615 is een antwoord op bericht #22613] vr, 01 maart 2019 13:56 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Espresso
Formula 3

Opwarmertje voor de middagsessie:

Re: Het is maar testen.... [bericht #22616 is een antwoord op bericht #22609] vr, 01 maart 2019 14:04 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Formula 3

Je hebt een punt, maar Gasly is 23 en heeft z'n fouten al in de juniorklassen mogen maken. ;-)

Max weer in normale kleren: problemen versnellingsbak [bericht #22619 is een antwoord op bericht #21326] vr, 01 maart 2019 14:15 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Jip
GP winner

Citaat:
Het gaat mogelijk nog even duren voordat @Max33Verstappen weer de baan op gaat. De Nederlander stond net in gewone kleding in de paddock... #F1 #F1Testing #Verstappen De bron van de problemen bij Red Bull Racing en Max Verstappen lijkt gevonden: het team zou problemen met de versnellingsbak hebben...
https://www.gptoday.net/nl/live/f1/245526/live-update-volg-h ier-de-laatste-dag-van-de-tweede-testweek-in-barcelona

Komt Max de baan nog op? [bericht #22620 is een antwoord op bericht #21326] vr, 01 maart 2019 14:15 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Wouter
GP winner

Nu op Twitter:

GPToday.net @GPToday_NL

Het gaat mogelijk nog even duren voordat @Max33Verstappen weer de baan op gaat.
De Nederlander stond net in gewone kleding in de paddock... #F1 #F1Testing #Verstappen

Re: Het is maar testen.... [bericht #22621 is een antwoord op bericht #22616] vr, 01 maart 2019 14:18 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Zerobyte
Formula 3

Dacht het gisteren al dat het niks zou worden vandaag auto had iets te veel kreukels en geen nieuwe onderdelen meer.
Dan nog een probleem gevonden in de versnellingsbak.
Max verras ons maar in Australië.

[Bijgewerkt op: vr, 01 maart 2019 14:19]

Re: Het is maar testen.... [bericht #22622 is een antwoord op bericht #22621] vr, 01 maart 2019 14:25 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
GP winner

Fangio (waar reed die ook weer) die Alfa Romeo heel goed vind (beter dan RBR) en Max ook even met Gasly gelijk zet. Fijn.

Het zal allemaal goed bedoeld zijn maar ik raak toch weer kriegel (mag niet, ik weet het).

Re: Het is maar testen.... [bericht #22623 is een antwoord op bericht #22622] vr, 01 maart 2019 14:37 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Formula 1

Ik ook. Hoort eerder thuis bij gptoday....

Hahahahaha... [bericht #22624 is een antwoord op bericht #22622] vr, 01 maart 2019 14:41 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Karting

Deze FANGIO is al sinds jos in de benneton stapte al hier, Heb al heel wat voorbij zien gaan en is dus niet zo snel overtuigd. Zie wel dat A.R. met Kimi gewoon snelle tijden rijdt..is een indicatie...

Re: Hahahahaha... [bericht #22625 is een antwoord op bericht #22624] vr, 01 maart 2019 14:43 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
GP winner

Nu heeft Fangio ook wel de 7 van kimi in zijn naam, dus dat is wellicht ook wel een indicatie! Ok, no hard feelings hoor, mijn kriegel is weer over (is ook mijn kriegel natuurlijk, niet de jouwe Smile )

Overigens zat ook Sieper al in de Jos dagen aan de buis gekluistert (maar niet hier) want ja, bij nader inzien was dat denk ik toch ook weer een kriegel aanstekende factor (nu is ie weer terug forumpliesie )

Het ziet er wel naar uit dat we het iig van RBR niet meer gaan zien vandaag.

[Bijgewerkt op: vr, 01 maart 2019 14:46]

Re: Hahahahaha... [bericht #22626 is een antwoord op bericht #22625] vr, 01 maart 2019 14:48 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
RazorBiteXL
Formula 3

Bakwissel. Ik denk dat ze zo weer gaan rijden.

Re: Gasly zwaar gecrasht [bericht #22632 is een antwoord op bericht #22519] vr, 01 maart 2019 15:45 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
duif is op dit moment afwezig  duif
Formula 3

Dat zien we.

When nothing goes right, go left

Re: Gasly zwaar gecrasht [bericht #22635 is een antwoord op bericht #22632] vr, 01 maart 2019 15:52 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Emilio is op dit moment afwezig  Emilio
Formula 3

Ferrari is ook nog niet super. Ze zijn ook enkele keren uitgevallen, zojuist weer! En is zelfs een keer iets gebroken tijdens een snelle bocht. Dus we gaan het zien de eerste paar races. Red Bull gaat zeker niet kansloos zijn!

Re: Komt Max de baan nog op? [bericht #22636 is een antwoord op bericht #22620] vr, 01 maart 2019 15:54 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Wouter
GP winner

Wouter schreef op vr, 01 maart 2019 14:15
Nu op Twitter:

GPToday.net @GPToday_NL

Het gaat mogelijk nog even duren voordat @Max33Verstappen weer de baan op gaat.
De Nederlander stond net in gewone kleding in de paddock... #F1 #F1Testing #Verstappen

Denk niet dat ze nog gaan rijden. Wat heeft het voor nut?! Ze zijn al vanaf 11.30u " met de versnellingsbak bezig".

Citaat:
Red Bull Racing
‏26 minuten geleden

The Team are investigating a gearbox issue which has limited our running.
We are working hard to get the #RB15 back on track later this afternoon 👊 #F1Testing
https://pbs.twimg.com/media/D0lFIw-XQAEK5D0.jpg

[Bijgewerkt op: vr, 01 maart 2019 16:00]

Mogelijk nog een shake down [bericht #22649 is een antwoord op bericht #22636] vr, 01 maart 2019 17:00 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
duif is op dit moment afwezig  duif
Formula 3

Alleen nog checks, geen quali run meer.

Een minuut geleden kwam onze redactie in Barcelona Max Verstappen tegen die in zijn normale kleding en Red Bull T-shirt naar de pitbox liep. De woordvoerder van het team vertelde tegen onze redactie ter plaatse: "Max gaat nu de pitbox in om te kijken hoe het ervoor staat. Dan zal blijken of hij nog gaat rijden vandaag of niet. Als dat het geval is zal dat puur zijn om checks uit te voeren of de auto goed werkt aangezien die uit elkaar is geweest. Die checks zijn dan om ervoor te zorgen dat de auto morgen tijdens de filmdag kan rijden. Er zullen zeker geen kwalificatieruns gereden gaan worden als Max nog naar buiten kan gaan."
|

Bron GPToday

When nothing goes right, go left

[Bijgewerkt op: vr, 01 maart 2019 17:02]

Re: Komt Max de baan nog op? [bericht #22650 is een antwoord op bericht #22636] vr, 01 maart 2019 17:04 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Formula 3

Normaal zouden ze van wisselen in maximaal 2 uur nu een probleem met bak hele middag niet meer rijden?? Logisch dat er verhalen komen dat ze gewoon niet meer willen rijden, alle data binnen geen geüpdate onderdelen meer, lekker inpakken en niemand weet wat we exact mogen verwachten van RB in Melbourne.......nog 2 weekjes en dan gaat het beginnen voor het echt!!!

Re: Mogelijk nog een shake down [bericht #22651 is een antwoord op bericht #22649] vr, 01 maart 2019 17:07 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
GP winner

OK mannen.

RBR weet dat ze er super voor staan en geeft iedereen het nakijken. Op alle fora e.d. is het Merc beter Ferr beter en RBR wordt niet eens meer genoemd. Ondertussen gaat de knutsel RB14,5 (STR14) al naar 16.8 en er komen nog meerdere upgrades (chassis - motor) aan voor Melbourne.

Ik heb er veel vertrouwen in.

Re: Mogelijk nog een shake down [bericht #22652 is een antwoord op bericht #22649] vr, 01 maart 2019 17:08 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Wouter
GP winner

duif schreef op vr, 01 maart 2019 17:00
Alleen nog checks, geen quali run meer.

Een minuut geleden kwam onze redactie in Barcelona Max Verstappen tegen die in zijn normale kleding en Red Bull T-shirt naar de pitbox liep. De woordvoerder van het team vertelde tegen onze redactie ter plaatse: "Max gaat nu de pitbox in om te kijken hoe het ervoor staat. Dan zal blijken of hij nog gaat rijden vandaag of niet. Als dat het geval is zal dat puur zijn om checks uit te voeren of de auto goed werkt aangezien die uit elkaar is geweest. Die checks zijn dan om ervoor te zorgen dat de auto morgen tijdens de filmdag kan rijden. Er zullen zeker geen kwalificatieruns gereden gaan worden als Max nog naar buiten kan gaan."
Bron GPToday

Hulde aan Gasly!! 1e Yay

Je suis très fâché contre toi !! Angry

[Bijgewerkt op: vr, 01 maart 2019 17:11]

Re: Mogelijk nog een shake down [bericht #22653 is een antwoord op bericht #22652] vr, 01 maart 2019 17:13 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
GP winner

Is niet zo erg, de druk staat er nu al vol op bij Pierre, het zal het nu wel drie keer overwegen voor hij een Baku-tje pleegt op Max.

[Bijgewerkt op: vr, 01 maart 2019 17:13]

Re: Mogelijk nog een shake down [bericht #22654 is een antwoord op bericht #22653] vr, 01 maart 2019 17:29 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Formula 3

Sieper schreef op vr, 01 maart 2019 17:13
Is niet zo erg, de druk staat er nu al vol op bij Pierre, het zal het nu wel drie keer overwegen voor hij een Baku-tje pleegt op Max.
Nou dat Max als enige coureur geen kwali run heeft gedaan en niet eens op C4 of C5 heeft gereden geloof ik is niet echt fijn...

Re: Mogelijk nog een shake down [bericht #22655 is een antwoord op bericht #22654] vr, 01 maart 2019 17:36 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
GP winner

mmoooh, misschien wilden ze iets niet laten zien Smile

Re: Mogelijk nog een shake down [bericht #22656 is een antwoord op bericht #22655] vr, 01 maart 2019 17:53 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Wouter
GP winner

Sieper schreef op vr, 01 maart 2019 17:36
mmoooh, misschien wilden ze iets niet laten zien Smile

Wat zouden ze volgens jou niet willen laten zien met die wagen met onderdelen van testdag 1 en 2?

Re: Mogelijk nog een shake down [bericht #22657 is een antwoord op bericht #22656] vr, 01 maart 2019 17:54 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
GP winner

Een supersnelle rondetijd. Ik denk dat die er best wel in zit namelijk. Maar idd niet met de huidige onderdelen.

[Bijgewerkt op: vr, 01 maart 2019 17:54]

Re: Mogelijk nog een shake down [bericht #22658 is een antwoord op bericht #22654] vr, 01 maart 2019 17:54 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Neo33 is op dit moment afwezig  Neo33
Formula 3

Mark schreef op vr, 01 maart 2019 17:29
Sieper schreef op vr, 01 maart 2019 17:13
Nou dat Max als enige coureur geen kwali run heeft gedaan en niet eens op C4 of C5 heeft gereden geloof ik is niet echt fijn...
Gasly zal niet eens in de buurt van Max komen om überhaupt een Baku'tje te kunnen uitvoeren is mijn verwachting. Ik denk namelijk dat Max hem volledig zal opvreten dit jaar. Ik verwacht een Q battle waarbij het iets van 18-2 gaat worden of iets dergelijks. En ook in de races zie ik Gasly constant op een 20tal seconden achter Max finishen, die gaat gewoon 2-3 tienden per ronde te kort komen.

Mijn verwachting voor Melbourne is dat Ferrari op kop staat, en daarachter Hamilton en Max het met elkaar gaan uitvechten voor P3-P4. Torro Rosso wordt de verrassing van de eerste paar races, die zullen tijdelijk het 4e team op de grid zijn met die Halve (st)RB14 1e

Nog 2 weekjes drive

Re: Mogelijk nog een shake down [bericht #22659 is een antwoord op bericht #22658] vr, 01 maart 2019 17:58 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
GP winner

Ik weet het nog niet helemaal zeker maar ik denk ook dat Gasly van een koude kermis thuis gaat komen. Sowieso, die qualy battle heeft Max vorig jaar al 15-6 gewonnen van Ricci en dan zijn van die 6 er maar 3 meen ik echt on track geweest en minder dan nipt (super nipt)in die gevallen. Dus maw, Max heeft Ricci in de qualy al helemaal weggeveegt, dan moet Gasly wel heel goed zijn wil hij het beter doen.

Re: Mogelijk nog een shake down [bericht #22661 is een antwoord op bericht #22659] vr, 01 maart 2019 18:30 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Neo33 is op dit moment afwezig  Neo33
Formula 3

Misschien had ik nog even moeten wachten met mijn voorspelling, Mercedes laat in de slot minuten zien dat ze er ook nog zijn. lol

Re: Mogelijk nog een shake down [bericht #22666 is een antwoord op bericht #22661] vr, 01 maart 2019 18:47 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Wet! is op dit moment afwezig  Wet!
Formula 3

Sandbaggen doet Mercedes traditiegetrouw altijd, vorig jaar net zo goed. Die staan er gewoon in Melbourne hoor.

Let it rain, rain, rain!!

Re: Mogelijk nog een shake down [bericht #22667 is een antwoord op bericht #22666] vr, 01 maart 2019 18:56 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Formula 3

Niemand laat zijn hand zien..sommigen hebben een snelle tijd met een lichte wagen, anderen hebben hun best niet eens gedaan. het ene team test de nieuwste onderdelen en een ander team laat ze bewust thuis..
Ferrari en ALfa hebben gezien hun thuismarkt de branie nodig van bovenaan staan..Mercedes zal het worst zijn en Red Bull is dolblij met hoeveel ronden ze hebben kunnen doen met de Honda. Dat is Mazzel voor Gasly..als ze bij RB niet zo blij waren met de Honda dan was de stemming richting hem ook wel wat anders....2 keer crashen in de wintertest..poeh...normaal zou je het eerst naar Stroll kijken voor zoiets..ik hoop dat iemand met hem praat..als ie niet wat relaxter wordt gaat het niet makkelijk worden voor Gasly dit jaar. Leclerc doet dat een stuk handiger..gewoon zeggen dat je ok bent met de "natuurlijke" rol als 2e rijder..zo maak je het jezelf makkelijk.

En vergis je ook niet..na de eerste testdag vorige week begon het doorontwikkelen al..er worden nu al nieuwe delen ontworpen die net wel of net niet op tijd klaar zijn om in Melbourne al op de wagen te zitten..bij alle teams..ok behalve dat wit blauwe ding dan..die konden niet eens op tijd op de test verschijnen.

Re: Mogelijk nog een shake down [bericht #22675 is een antwoord op bericht #22658] vr, 01 maart 2019 20:04 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Formula 3

Sluit me hier volledig bij aan......volgens Wolff was Max deze testweek significant sneller dan Gasly ben erg bang (voor hem dan) dat Max hem gaat slopen. Zie Gasly als een klein talent maar hij zal nog lang niet het niveau hebben van een Ricciardo elke kwalificatie die hij van Max zal winnen moet hij vieren alsof hij een finale wint want veel zullen het er denk ik niet zijn.....nog 2 weekjes heerlijk!!!

We hebben... [bericht #22683 is een antwoord op bericht #22619] vr, 01 maart 2019 22:07 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Tizz is op dit moment afwezig  Tizz
Formula 3

elke dag dik 100 Laps gereden dus ik kan tevreden zijn. Jaja... ik kan hem hier horen vloeken.

Tizz. Die in Stockholm woont.

Re: We hebben... [bericht #22684 is een antwoord op bericht #22683] vr, 01 maart 2019 22:12 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
GP winner

Tizz nie waar! Ik ben eigenlijk bepaald geen hopeloze optimist maar ik denk echt dat het goed zit.

Re: We hebben... [bericht #22687 is een antwoord op bericht #22684] vr, 01 maart 2019 22:42 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Tizz is op dit moment afwezig  Tizz
Formula 3

Dat bedoel ik niet. Ik heb geen idee hoe goed of slecht ze er voor staan.
Maar wat ik bedoelde is dat Max aardig de pest in zal hebben dat ze door
dat akkefietje van Gasly anderhalve testdag missen.

Het kwam ook nog eens op een moment dat hij nog niet zoveel had gereden
dus vermoeidheid zou geen rol hebben moeten spelen.

Tizz.

Re: We hebben... [bericht #22688 is een antwoord op bericht #22687] vr, 01 maart 2019 22:49 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
GP winner

Mmmm, zou kunnen, maar Max schijnt het testen niet zo super leuk te vinden en het is goed mogelijk dat hij al wel wist wat hij moet weten en het niet zo'n ramp vond? Die vibe denk ik iig wel van hem op te pikken.

Longruns Honda, Ferrari (klanten) en Renault motor. [bericht #22695 is een antwoord op bericht #21326] za, 02 maart 2019 09:10 Naar vorige berichtNaar vorige bericht
Wouter
GP winner

Abiteboul verklaarde gisteren dat de Renault motor nu 20-50 pk meer had. Hij kon het niet precies zeggen. Confused
Als je deze longruns van gistermiddag bekijkt, lijken ze wel een flinke stap gemaakt te hebben tov de Honda motor.
Sainz lijkt hier zeer goede tijden te rijden. Kvyat valt me dan weer tegen.
Hoe kan het dat Sainz veel beter is dan Kimi met de Ferrari (klanten) motor in de Alfa?
Heeft het met de C2 en C3 te maken?

Zouden jullie eens iets kunnen vertellen wat je uit deze tabellen kunt concluderen? Ben erg benieuwd.

https://i.screenshot.net/5w95yt7

Vorige onderwerp: Toro Rosso / Honda ontwikkelingen
Volgende onderwerp: Hoor jij het ook?
Naar forum gaan: