Verstappen forum
forum.verstappen.nl

Startpagina » Verstappen » Formule 1 » 2019 FORMULA 1 PRE SEASON TESTING (18 tot 21 Februari & 26 Februari tot 1 Maart)
Re: Testdag 3. [bericht #22128 is een antwoord op bericht #22126] wo, 20 februari 2019 12:29 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Frontwinger is op dit moment afwezig  Frontwinger
Berichten: 201
Geregistreerd: maart 2017
Formula 3

Niet veel linkjes richting GPToday zijn de moeite waard, maar deze wel...

https:// www.gptoday.net/nl/nieuws/f1/245309/achterkant-van-red-bull- rb15-is-nog-niet-in-balans


Attack the post, not the poster...
 
Re: Testdag 3. [bericht #22129 is een antwoord op bericht #22127] wo, 20 februari 2019 12:30 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Mulder is op dit moment afwezig  Mulder
Berichten: 421
Geregistreerd: maart 2017
Formula 3

Hij Rijdt al weer Smile

Max heeft overstuur momentjes..zet die voorvleugel met lagere zijkanten er op en hij is in balans ;)

[Bijgewerkt op: wo, 20 februari 2019 12:34]

Dit bericht aan een moderator rapporteren

 
Re: Testdag 3. [bericht #22130 is een antwoord op bericht #22127] wo, 20 februari 2019 12:31 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Frontwinger is op dit moment afwezig  Frontwinger
Berichten: 201
Geregistreerd: maart 2017
Formula 3

Excusez RazorBiteXL...je was me net voor...;-)

Attack the post, not the poster...
 
Re: Testdag 3. [bericht #22131 is een antwoord op bericht #22130] wo, 20 februari 2019 12:33 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
RazorBiteXL
Berichten: 190
Geregistreerd: december 2018
Formula 3

Beter dubbel dan niets.

En volgens mij gaat het allemaal wel loslopen. Dit is ook een beetje zoeken naar problemen. Kan best weer een vervelende sensor geweest zijn.

 
Re: Testdag 3. [bericht #22132 is een antwoord op bericht #22131] wo, 20 februari 2019 12:36 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Mulder is op dit moment afwezig  Mulder
Berichten: 421
Geregistreerd: maart 2017
Formula 3

en weer naar binnen, nog niet happy denk ik
 
Re: Testdag 3. [bericht #22133 is een antwoord op bericht #22131] wo, 20 februari 2019 12:40 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Jip
Berichten: 1113
Geregistreerd: maart 2017
GP winner

Citaat:
Onze journalist Dieter Rencken heeft bij Red Bull Racing nagevraagd waarom Max Verstappen nog maar 18 ronden gereden heeft. Red Bull wil hier niet op reageren. Persvoorlichters zijn er om de juiste informatie aan de media te melden. Tijdens het testen willen ze echter ook graag alle problemen buiten de pers houden. De teams zullen uit zichzelf niet snel problemen toegeven of naar buiten brengen, zeker niet als het 'schadelijk' is voor het imago. Als men dus niet wil reageren duidt het duidelijk op serieuze zaken.
Kan een veel groter probleem zijn.
 
Re: Testdag 3. [bericht #22134 is een antwoord op bericht #22133] wo, 20 februari 2019 12:43 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
RazorBiteXL
Berichten: 190
Geregistreerd: december 2018
Formula 3

Waarom zouden ze vragen beantwoorden hierover? Ik denk dat we er te veel in lezen.
 
Re: Testdag 3. [bericht #22135 is een antwoord op bericht #22133] wo, 20 februari 2019 12:43 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Mulder is op dit moment afwezig  Mulder
Berichten: 421
Geregistreerd: maart 2017
Formula 3

Ik vind het wat speculatief dat het per definitie serieus is als men niet wil reageren.
 
Re: Testdag 3. [bericht #22136 is een antwoord op bericht #22135] wo, 20 februari 2019 12:46 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
RazorBiteXL
Berichten: 190
Geregistreerd: december 2018
Formula 3

Max deed een stint van 7 rondes, hij heeft nog niet veel langere stints gedaan vandaag.
 
Re: Testdag 3. [bericht #22137 is een antwoord op bericht #22135] wo, 20 februari 2019 12:48 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Emilio is op dit moment afwezig  Emilio
Berichten: 107
Geregistreerd: maart 2017
Formula 3

Ook een interessant artikel!

'„Wir sind die ersten beiden Tage mit eine Montreal-Heckflügel gefahren. Deshalb war es schwierig das Auto auszubalancieren." Am dritten Tag traf der Heckflügel ein, der für das Streckenlayout des Circuit de Catalunya maßgeschneidert ist. Erst jetzt wird man den neuen Red Bull beurteilen können.'

'Red Bull-Teamchef Christian Horner weiß schon mehr: „Wir liegen voll im Plan. Das Auto funktioniert, wie wir es vorausberechnet haben. Und der Honda-Motor ist eine Rakete." Horner zitiert seine Fahrer: „Pierre Gasly hat uns erzählt, dass der neue Honda-Motor viel besser durchzieht als der vom letzten Jahr. Die Power ist über ein größeres Drehzahlband verfügbar. Und der Max, der schwärmt nur noch. Er spürt deutlich mehr Leistung."'

„Außerdem spricht der Motor unheimlich weich an und hat auch beim Runterschalten nicht diese Aussetzer wie der Renault. Damit liegt das Heck viel stabiler, wenn er in die Kurven einlenkt und gleichzeitig runterschaltet." Am Mittwoch baute Red Bull den zweiten Honda-Motor ins Auto ein. „Nur aus Sicherheitsgründen, weil Gasly am Dienstag rückwärts in die Absperrung geflogen ist. Honda wollte nichts riskieren."

Nach den Analysen von Red Bull läuft es im Moment eher auf ein Duell Ferrari gegen Red Bull als Ferrari gegen Mercedes hinaus. „Wir sehen Mercedes im Augenblick hinter uns." Red Bull wird weiter zulegen. Die Aerodynamikabteilung hat noch einige Pfeile im Köcher, und Honda hat für den Saisonstart in Melbourne eine weitere Ausbaustufe angekündigt. „Ein kleiner Schritt", bestätigt Horner.

https:// www.auto-motor-und-sport.de/formel-1/red-bull-motor-frontflu egel-barcelona-test/

 
Re: Testdag 3. [bericht #22138 is een antwoord op bericht #22135] wo, 20 februari 2019 12:58 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Eagle771 is op dit moment afwezig  Eagle771
Berichten: 90
Geregistreerd: mei 2018
Karting

Ze willen ook in alle rust alles kunnen uitzoeken en testen. En ik geef ze allemaal groot gelijk.
Iedereen was onder de indruk van Ferrari. Nu rijdt Kimi zowaar onder 1:18. Zegt dus allemaal helemaal niets. Hoop giswerk. Ze werken gewoon een vooropgezette programma af. Komende weekend evalueren en programma voor volgende week opstellen.
Max zei ook: niemand gaat op de limiet tijdens testweken.

[Bijgewerkt op: wo, 20 februari 2019 13:00]

Dit bericht aan een moderator rapporteren

 
Re: Testdag 3. [bericht #22139 is een antwoord op bericht #22137] wo, 20 februari 2019 13:02 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Dejavu01 is op dit moment afwezig  Dejavu01
Berichten: 550
Geregistreerd: maart 2017
Formula 1

Goede pr bij red bull: maar is dit ook het ware verhaal? Vanmorgen liep het niet echt lijkt mij.
 
Re: Testdag 3. [bericht #22143 is een antwoord op bericht #22139] wo, 20 februari 2019 13:15 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
spark is op dit moment afwezig  spark
Berichten: 727
Geregistreerd: maart 2017
Formula 1

Dejavu01 schreef op wo, 20 februari 2019 13:02
Goede pr bij red bull: maar is dit ook het ware verhaal? Vanmorgen liep het niet echt lijkt mij.
Vanochtend:

Mercedes/Bottas - 88 rondjes - 1.20.693.
Red Bull/Max - 33 rondjes - 1.18,899.

Dus als Red Bull al een probleem zou hebben dan heeft Mercedes wel een heel groot probleem?
 
Re: Testdag 3. [bericht #22144 is een antwoord op bericht #22143] wo, 20 februari 2019 13:16 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
RazorBiteXL
Berichten: 190
Geregistreerd: december 2018
Formula 3

met 55 rondjes meer is het probleem wel makkelijker op te lossen ;)
 
Re: Testdag 3. [bericht #22156 is een antwoord op bericht #22137] wo, 20 februari 2019 15:37 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
bernuldi is op dit moment afwezig  bernuldi
Berichten: 406
Geregistreerd: maart 2017
Formula 3

Emilio schreef op wo, 20 februari 2019 12:48
Ook een interessant artikel!

'„Wir sind die ersten beiden Tage mit eine Montreal-Heckflügel gefahren. Deshalb war es schwierig das Auto auszubalancieren." Am dritten Tag traf der Heckflügel ein, der für das Streckenlayout des Circuit de Catalunya maßgeschneidert ist. Erst jetzt wird man den neuen Red Bull beurteilen können.'

'Red Bull-Teamchef Christian Horner weiß schon mehr: „Wir liegen voll im Plan. Das Auto funktioniert, wie wir es vorausberechnet haben. Und der Honda-Motor ist eine Rakete." Horner zitiert seine Fahrer: „Pierre Gasly hat uns erzählt, dass der neue Honda-Motor viel besser durchzieht als der vom letzten Jahr. Die Power ist über ein größeres Drehzahlband verfügbar. Und der Max, der schwärmt nur noch. Er spürt deutlich mehr Leistung."'

„Außerdem spricht der Motor unheimlich weich an und hat auch beim Runterschalten nicht diese Aussetzer wie der Renault. Damit liegt das Heck viel stabiler, wenn er in die Kurven einlenkt und gleichzeitig runterschaltet." Am Mittwoch baute Red Bull den zweiten Honda-Motor ins Auto ein. „Nur aus Sicherheitsgründen, weil Gasly am Dienstag rückwärts in die Absperrung geflogen ist. Honda wollte nichts riskieren."

Nach den Analysen von Red Bull läuft es im Moment eher auf ein Duell Ferrari gegen Red Bull als Ferrari gegen Mercedes hinaus. „Wir sehen Mercedes im Augenblick hinter uns." Red Bull wird weiter zulegen. Die Aerodynamikabteilung hat noch einige Pfeile im Köcher, und Honda hat für den Saisonstart in Melbourne eine weitere Ausbaustufe angekündigt. „Ein kleiner Schritt", bestätigt Horner.

https:// www.auto-motor-und-sport.de/formel-1/red-bull-motor-frontflu egel-barcelona-test/

Schummie is blijkbaar ook op Duitse fora actief Laughing

Maar dit is wel heel positief. Is het een off the record verhaal of een officieel interview?


Gr bernuldi (die blij is met de mogelijkheid een handtekening toe te voegen)
 
Re: Testdag 3. [bericht #22157 is een antwoord op bericht #22156] wo, 20 februari 2019 16:18 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Mulder is op dit moment afwezig  Mulder
Berichten: 421
Geregistreerd: maart 2017
Formula 3

Volgens Sky rijdt Max met een andere achtervleugel
 
De nieuwe achtervleugel doet z'n werk... [bericht #22160 is een antwoord op bericht #21326] wo, 20 februari 2019 17:17 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Frontwinger is op dit moment afwezig  Frontwinger
Berichten: 201
Geregistreerd: maart 2017
Formula 3

Ok...we weten de fuel loads niet etc., maar de zojuist afgeronde stint van Max is echt wel on point inclusief een eerste ronde van 1.18889 met een volle(re) tank...

Verstappen (C3) #RB15
OUT
1: 18.889
1: 29.358
1: 21.265
1: 21.116
1: 21.081
1: 21.534
1: 21.955
1: 22.424
1: 22.655
1: 23.056
1: 22.877
1: 22.565
1: 22.876
1: 22.802
1: 22.689
INLAP
OUTLAP
IN


Attack the post, not the poster...
 
Re: De nieuwe achtervleugel doet z'n werk... [bericht #22172 is een antwoord op bericht #22160] wo, 20 februari 2019 19:09 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Mex Versteppen is op dit moment afwezig  Mex Versteppen
Berichten: 66
Geregistreerd: april 2017
Karting

Horner reageert op de geruchten, omtrent vibraties.

Christian Horner heeft in duidelijke bewoordingen laten weten dat Red Bull Racing geen problemen heeft met vibraties in de auto.

https:// www.gptoday.net/nl/nieuws/f1/245325/horner-ontkent-geruchten -er-is-absoluut-geen-probleem-met-vibraties




Wie niet waagt, blijft altijd maagd.

[Bijgewerkt op: wo, 20 februari 2019 19:12]

Dit bericht aan een moderator rapporteren

 
Re: Testdag 3. [bericht #22176 is een antwoord op bericht #22138] wo, 20 februari 2019 19:47 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Apex33 is op dit moment afwezig  Apex33
Berichten: 50
Geregistreerd: maart 2017
Karting

Tja Ferrari gaat als een speer tijdens de test. Ferrari is altijd een verhaal apart. De rijkelijke olie verbranders met het het duo battery system en de extra flipper op het stuur... Hoe dan ook, meestal is er aan het begin van het seizoen wel weer een "special" feature te vinden bij de rode vrienden uit Maranello dat (naar later blijkt) niet helemaal door de technische beugel blijkt te kunnen. Men maakt dan ook graag dankbaar gebruik van deze specials tijdens de eerste races van het seizoen, zolang de FIA het goed vindt tenminste! En dat is meestal heel erg lang want met ex Ferrari team baas Jean Todt aan het roer heeft men geen haast en zoekt men zeker niet de publiciteit. Zonder Ferrari geen F1, althans dat denkt men nog steeds. Daarom elk jaar een "special" bonus voor dit special team van slechts 5% van de totale inkomsten (jawel bovenop het prijzengeld) zo stond er ooit ergens beschreven in het Concorde agreement dat nog zijn weg zal vinden tot 2020. Hoe special de prestaties van La Squadra Rossa vandaag de dag zijn moet nog maar blijken? De toekomst zal het ons snel leren. Tenminste als we ons niet weer maandenlang blind staren op dat ene nieuwe knopje op het stuur, of dat hendeltje tussen de benen van Vettel dat niet is wat men denkt dat het is, want één ding is zeker, Italianen zijn de masters of distraction Razz


-- .- -..- ..-. --- .-. -.. .-- -.-.
 
Daniil Kvyat na testdag 3. [bericht #22180 is een antwoord op bericht #21326] wo, 20 februari 2019 20:22 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Wouter
Berichten: 2457
Geregistreerd: maart 2017
GP winner

Citaat:
Danill Kvyat grapt ontspannen: "Wij wisten dat we op P1 zouden eindigen."

De Toro Rosso-Honda van Danill Kvyat ging vanmiddag als snelste rond het circuit van Barcelona. De Russische-coureur, die afgelopen maandag ook al in de auto zat, kwam tot 137 ronden en had een beste tijd van 1:17.704. Met deze tijd was hij 0.058 seconden sneller dan Kimi Raikkonen.

"Voor ons is het gewoon belangrijk om veel ronden te rijden. We hadden vandaag een programma uitgestippeld en dat hebben we afgewerkt. We hebben zelfs nog meer kunnen rijden dan dat we in eerste instantie gepland hadden," verklaarde hij. "Het was een productieve dag voor ons en ik hoop dat we deze lijn qua productiviteit morgen door kunnen zetten." Bij Toro Rosso stapt morgen Alexander Albon in de auto.

Kvyat is zeer tevreden over het concept van de auto en de bijbehorende motor. De Rus heeft naar eigen zeggen een heel goed gevoel over de combinatie: "De auto voelde voor mij uitstekend. Hij is niet moeilijk te besturen en voelde al in een heel vroeg stadium vertrouwd. Deze auto is ontzettend voorspelbaar en dat houd in dat ik me enorm op mijn gemak voel. De auto reageerde uitstekend op hetgeen ik vandaag van plan was."

"De Honda motor is betrouwbaar, ik heb er geen probleem mee gehad. Hij voelt goed aan en is comfortabel om mee te rijden, ondanks dat de engineers mij nog niet het volledige vermogen hebben meegegeven." Na twee dagen testen heeft Danill Kvyat 214 ronden gereden in de nieuwe Toro Rosso. Deze ronden staan gelijk aan 996 kilometer, ruim drie Grand Prix-afstanden.

https://pbs.twimg.com/media/Dz3doJdWoAI7Oac.jpg
 
Re: Interview Max - dag 2 [bericht #22196 is een antwoord op bericht #22081] do, 21 februari 2019 11:58 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
mk10 is op dit moment afwezig  mk10
Berichten: 136
Geregistreerd: maart 2017
Formula 3

Frontwinger schreef op di, 19 februari 2019 21:13
Dit zijn de juiste vragen om te stellen ipv dat lege tokkiegebrabbel van Plooij...

<object width="425" height="366"><param name="movie" value="https://www.youtube.com/v/VhfD4XFxqfc"></param><embed src="https://www.youtube.com/v/VhfD4XFxqfc" type="application/x-shockwave-flash" width="425" height="366"></embed></object>
Yup, je haalt de woorden uit me mond.
Journalistiek van een iets serieuzer niveau dan we gewend zijn tijdens de race weekenden.
Maar ik vermoed dat Olav een dikke vinger in den pap heeft met wie hij praktisch een heel jaar kan en wil samenwerken.
Ziggo geeft hem daar de vrije hand in is wel gebleken, want de kritiek op Jack is al een tijdje van diverse fans.
Er zullen er ook zat zijn die hem wel te pruimen vinden, maar ik vind zijn interviews vaak tenenkrommend.
De vragen zijn vaak kinderachtig of op een kinderachtige toon gesproken en hebben weinig inhoud.
Opmerkingen op hun interviews hebben ze al een keer gepareerd door te beargumenteren dat kritische vragen niet op prijs worden gesteld en dat dus alleen maar averechts werkt om een interview te krijgen.
Maar waarom zie ik dat niet bij hun collega's van Duitsland en/of Engeland?
Jammer, maar helaas voor Nederlandse voor en nabeschouwingen zal ik voorlopig nog door den zure appel moeten bijten.
De race is nog prima te behappen en Olav die wat mist begrijp ik ook wel, je kan niet alles zien.
Tijdens de race hoeven ze voor mij niet naar jack toe omdat hij iemand hebt die is uitgevallen etc.
Bewaar dit maar lekker voor een nabeschouwing, maar beter nog zet het op de Ziggo website zodat ik zelf kan bepalen of ik dat wil zien.


“Als je in een wagen wordt geplaatst moet je racen om te winnen. Een tweede of derde plaats is altijd onvoldoende”

[Bijgewerkt op: do, 21 februari 2019 11:58]

Dit bericht aan een moderator rapporteren

 
Williams... [bericht #22197 is een antwoord op bericht #21326] do, 21 februari 2019 12:05 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Tizz is op dit moment afwezig  Tizz
Berichten: 404
Geregistreerd: maart 2017
Formula 3

Ben blij dat Kubica lekker zijn rondjes lijkt te doen nu.
Het zou doodzonde zijn als Williams gewoon kleurloos dood bloedt.

Tizz. Gaat lekker met STR Smile
 
Re: Williams... [bericht #22199 is een antwoord op bericht #22197] do, 21 februari 2019 12:23 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Mulder is op dit moment afwezig  Mulder
Berichten: 421
Geregistreerd: maart 2017
Formula 3

Alfa is intussen helemaal het STR van Ferrari geworden he..
 
Re: Williams... [bericht #22200 is een antwoord op bericht #22199] do, 21 februari 2019 12:43 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Apex33 is op dit moment afwezig  Apex33
Berichten: 50
Geregistreerd: maart 2017
Karting

Citaat:
Alfa is intussen helemaal het STR van Ferrari geworden he..
Daar lijkt het wel heel sterk op ja.


-- .- -..- ..-. --- .-. -.. .-- -.-.
 
Mercedes laat z'n hand zien... [bericht #22201 is een antwoord op bericht #21326] do, 21 februari 2019 12:50 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Frontwinger is op dit moment afwezig  Frontwinger
Berichten: 201
Geregistreerd: maart 2017
Formula 3

Ook al blijven de kaders vaag...het lijkt er inderdaad op dat Mercedes nog wat performance moet vinden.

Speed trap: Hamilton (Mercedes): 320 km/h


Hamilton (C2) #W10
OUT
1: 23.042
1: 19.029
1: 18.800
1: 26.401
1: 23.981
1: 20.237
1: 21.305
IN

Hamilton (C3) #W10
OUT
1: 18.620
1: 23.827
1: 18.518
IN


Hamilton (C4) #W10
OUT
1: 18.337
1: 25.101
1: 19.519
IN


Hamilton (C5) #W10
OUT
1: 17.977
IN
OUT
1: 23.877
1: 24.043
1: 24.570
1: 24.609
1: 24.171
1: 24.053
1: 24.496
1: 25.491
IN

Ferrari rijdt zonder moeite 1.18046 op de soft. Volgens Mercedes zit er 2.2 seconden tussen de C1 en C5 band.


Attack the post, not the poster...
 
Re: Mercedes laat z'n hand zien... [bericht #22202 is een antwoord op bericht #22201] do, 21 februari 2019 12:55 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Emilio is op dit moment afwezig  Emilio
Berichten: 107
Geregistreerd: maart 2017
Formula 3

Albon reed een 1:17.637 op de C5 band. Daarna reed hij nog 2 rondjes door. Ziet er niet slecht uit. Ook niet slecht van Albon, die pas de 2e dag in die auto zit...
 
Re: Mercedes laat z'n hand zien... [bericht #22203 is een antwoord op bericht #22202] do, 21 februari 2019 12:57 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Sieper is op dit moment afwezig  Sieper
Berichten: 2013
Geregistreerd: juli 2017
GP winner

Mocht Gasly erg teleurstellen (wat ik niet verwacht hoor, maar je weet maar nooit) dan zie ik denk ik nog eerder Albon een promotie maken dan Kvyat.
 
Re: Mercedes laat z'n hand zien... [bericht #22205 is een antwoord op bericht #22201] do, 21 februari 2019 13:01 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Wouter
Berichten: 2457
Geregistreerd: maart 2017
GP winner

Het lijkt erop dat Mercedes zich elke dag een stuk aan het verbeteren is. Waarschijnlijk eind volgende week een stuk beter.

Even afkloppen, maar itt wat velen zeggen doet Albon het tot nog toe erg goed. Nog nooit in een F1 wagen gereden!
De STR14 schijnt een goede wagen te zijn, veel rondjes gereden en geen problemen tegengekomen.
Ben heel benieuwd naar het middenveld, dat lijkt heel dicht op elkaar te zitten.
Oh, zie net dat ik niet de enige ben die zo over Albon denkt.
Eh, Albon is echt niet beter dan Kvyat hoor! Razz Een van mijn favorieten.
 
red Bull blijft verstoppertje spelen... [bericht #22206 is een antwoord op bericht #21326] do, 21 februari 2019 13:07 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Dejavu01 is op dit moment afwezig  Dejavu01
Berichten: 550
Geregistreerd: maart 2017
Formula 1

Of ze hebben aerodynamische problemen. in ieder geval wordt er veel gesleuteld aan de rb15. Beetje saai....kom er eens uit zou ik zeggen.
 
Longrun Gasly v Leclerc. [bericht #22215 is een antwoord op bericht #21326] do, 21 februari 2019 15:16 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Wouter
Berichten: 2457
Geregistreerd: maart 2017
GP winner

F1 Debrief @f1debrief 4 minuten geleden

Leclerc (C3) #SF90
OUT
1: 21.873
1: 21.817
1: 21.936
1: 21.812
1: 22.157
1: 22.928
1: 24.847
1: 23.734
1: 23.184
1: 23.489
1: 23.749
1: 23.611
1: 23.726
1: 23.828
1: 23.876
IN #F1Testing #Day4 #F1
@ScuderiaFerrari

F1 Debrief @f1debrief 7 minuten geleden

Gasly (C3) #RB15
OUT
1: 19.202
1: 39.029
1: 20.767
1: 21.259
1: 21.421
1: 21.882
1: 22.210
1: 22.620
1: 23.014
1: 23.403
1: 24.051
1: 24.116
1: 24.537
1: 23.761
1: 23.816
IN #F1Testing #Day4 #F1
@redbullracing
 
Re: Longrun Gasly v Leclerc. [bericht #22216 is een antwoord op bericht #22215] do, 21 februari 2019 15:20 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
pottele is op dit moment afwezig  pottele
Berichten: 126
Geregistreerd: maart 2017
Formula 3

Dat ziet er eigenlijk toch heel erg goed uit?
 
Re: Longrun Gasly v Leclerc. [bericht #22217 is een antwoord op bericht #22216] do, 21 februari 2019 15:47 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
DeNak
Berichten: 132
Geregistreerd: maart 2017
Formula 3

Mwah, weinig echt grote verschillen.

Groet,
DeNak
 
Nog een Longrun Gasly v Leclerc. [bericht #22218 is een antwoord op bericht #22217] do, 21 februari 2019 16:30 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Wouter
Berichten: 2457
Geregistreerd: maart 2017
GP winner

Dat lijkt me ook de bedoeling dat je geen verschillen ziet tussen de Ferrari en Honda motor. @DeNak. Razz
Gasly al 114 rondjes en Albon al 100 !! Gaat lekker met de Honda motor. hupmax

De afgelopen longrun.

Gasly (C3) #RB15
OUT
1: 18.780
1: 43.323
1: 21.103
1: 21.053
1: 21.267
1: 21.875
1: 21.961
1: 22.240
1: 22.955
1: 23.919
1: 24.494


Leclerc (C3) #SF90
OUT
DRIVE-THROUGH
1: 21.199
1: 21.406
1: 21.958
1: 22.124
1: 22.722
1: 22.482
1: 22.608
1: 22.754
1: 22.753
1: 23.158


[Bijgewerkt op: do, 21 februari 2019 16:34]

Dit bericht aan een moderator rapporteren

 
Van Hero to Zero [bericht #22219 is een antwoord op bericht #22218] do, 21 februari 2019 17:13 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Espresso
Berichten: 217
Geregistreerd: maart 2017
Formula 3

Arme Hulk. Van Hero to Zero...

16:41.04 Snelste ronde
16:58:27 Langzaamste ronde. Rode vlag...technische problemen.
 
Nog een Longrun Gasly , nu op de C2. [bericht #22220 is een antwoord op bericht #22218] do, 21 februari 2019 17:19 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Wouter
Berichten: 2457
Geregistreerd: maart 2017
GP winner

Het gaat steeds beter. Nu op een hardere band, de C2.

Dit zijn de verschillen tussen de banden compounds:

C1 <0.8> C2 <0.7> C3 <0.6> C4 <0.6> C5

Gasly (C2)

1.36.549
1.20.997
1.21.051
1.21.140
1.21.755
1.21.947
1.21.899
1.22.086
1.22.125
1.22.370
1.22.902
1.22.740
1.23.560
1.23.057
1.22.820
1.22.679
1.23.166
1.24.582
1.23.521
1.22.628
1.22.631
1.22.757
1.23.670
1.24.297
1.23.613

[Bijgewerkt op: do, 21 februari 2019 17:22]

Dit bericht aan een moderator rapporteren

 
Testweek 1 voorbij: rondjes per team [bericht #22229 is een antwoord op bericht #21326] do, 21 februari 2019 19:51 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Jip
Berichten: 1113
Geregistreerd: maart 2017
GP winner

Testweek 1 van de testdagen is vandaag tot een eind gekomen, hieronder een overzicht welke teams de meeste rondjes heeft:

https://pbs.twimg.com/media/Dz81TARX4AM-SR_.jpg
 
Zou dit het grote Ferrari geheim kunnen zijn? [bericht #22235 is een antwoord op bericht #22229] do, 21 februari 2019 20:57 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
_hYp is op dit moment afwezig  _hYp
Berichten: 1
Geregistreerd: oktober 2017
Karting

Op de autosport forums vond ik een vergelijking van de RB15 en de SF90 bij het remmen en ingaan van de bocht.
De achterkant van de SF90 lijkt zeker een centimeter of 5 omhoog te komen bij het remmen en ingaan van de bochten.
Dit schijnt hydraulisch te gebeuren. Bij de RB15 zie je dit nauwelijks.
Is dit wel legaal?

hier de link naar het artikel

https://forums.autosport.com/topic/211850-ferrari-sf90/page- 16#entry8653183

hYp

[Bijgewerkt op: do, 21 februari 2019 20:58]

Dit bericht aan een moderator rapporteren

 
Re: Zou dit het grote Ferrari geheim kunnen zijn? [bericht #22236 is een antwoord op bericht #22235] do, 21 februari 2019 21:13 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Frontwinger is op dit moment afwezig  Frontwinger
Berichten: 201
Geregistreerd: maart 2017
Formula 3

Yep...minder drag op de rechte stukken en meer downforce in de bochten plus eerder op het gas (dat werd trackside al gespot). Vraag me af of het legaal is... Zo ja, dan heeft Red Bull ook nog wel zo'n systeem op de plank liggen. ;-)

Attack the post, not the poster...
 
Re: Zou dit het grote Ferrari geheim kunnen zijn? [bericht #22237 is een antwoord op bericht #22236] do, 21 februari 2019 22:25 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
RazorBiteXL
Berichten: 190
Geregistreerd: december 2018
Formula 3

De teams hebben dit ook heus gezien. Wacht maar tot Melbourne komt, dan dreigen ze met een protest.
 
Re: Zou dit het grote Ferrari geheim kunnen zijn? [bericht #22238 is een antwoord op bericht #22237] do, 21 februari 2019 22:33 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Sport is op dit moment afwezig  Sport
Berichten: 287
Geregistreerd: maart 2017
Formula 3

Fotoooooooosss (houd rekening met copyright op de foto's)
https://www.tracksidelegends.com/gallery/f1-winter-testing-b arcelona-2019/?fbclid=IwAR3p9P9J9LCSAz7TGIaWKNqCpqXT4OPp8Jfa yjCBcRi2PqQ58MVLF2Li264
 
Re: Zou dit het grote Ferrari geheim kunnen zijn? [bericht #22239 is een antwoord op bericht #22238] vr, 22 februari 2019 00:09 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Sieper is op dit moment afwezig  Sieper
Berichten: 2013
Geregistreerd: juli 2017
GP winner

Thanks Sport!!!
 
Re: Zou dit het grote Ferrari geheim kunnen zijn? [bericht #22244 is een antwoord op bericht #22235] vr, 22 februari 2019 08:20 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Tizz is op dit moment afwezig  Tizz
Berichten: 404
Geregistreerd: maart 2017
Formula 3

Zou me verbazen als het hydraulisch was. Ze zijn bij de
FIA niet op hun achterhoofd gevallen. Wat het dan wel is...

Tizz.


 
Re: Zou dit het grote Ferrari geheim kunnen zijn? [bericht #22245 is een antwoord op bericht #22244] vr, 22 februari 2019 08:30 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Emilio is op dit moment afwezig  Emilio
Berichten: 107
Geregistreerd: maart 2017
Formula 3

https://media.giphy.com/media/8cd2oeeWbmQyXPb1n5/giphy.gif

[Bijgewerkt op: vr, 22 februari 2019 08:36]

Dit bericht aan een moderator rapporteren

 
Re: Zou dit het grote Ferrari geheim kunnen zijn? [bericht #22247 is een antwoord op bericht #22245] vr, 22 februari 2019 09:30 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Tizz is op dit moment afwezig  Tizz
Berichten: 404
Geregistreerd: maart 2017
Formula 3

Ziet er uit of het aan de rem gekoppelt is ?

 
Re: Zou dit het grote Ferrari geheim kunnen zijn? [bericht #22248 is een antwoord op bericht #22247] vr, 22 februari 2019 09:54 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
mokkie is op dit moment afwezig  mokkie
Berichten: 107
Geregistreerd: maart 2017
Formula 3

Ik dacht eerst dat de hele auto door het remmen naar boven kwam. (soort van uit de vering/meer rake) maar nu zie ik dat de vleugel zelf omhoog gaat en de auto zelf niet. dit moet inderdaad wel aan de remmen gekoppeld zitten. bizarre vinding. showass

Ciao,
Mokkie
 
Re: Zou dit het grote Ferrari geheim kunnen zijn? [bericht #22250 is een antwoord op bericht #22248] vr, 22 februari 2019 10:27 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Emilio is op dit moment afwezig  Emilio
Berichten: 107
Geregistreerd: maart 2017
Formula 3

Het lijkt er inderdaad op de alleen de achtervleugel een paar cm omhoog komt. De rake veranderd helemaal niet....
 
Re: Zou dit het grote Ferrari geheim kunnen zijn? [bericht #22251 is een antwoord op bericht #22250] vr, 22 februari 2019 10:35 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Mulder is op dit moment afwezig  Mulder
Berichten: 421
Geregistreerd: maart 2017
Formula 3

Misschien hebben ze een flexibele ophanging, dat de achtervleugel omlaag wordt gedrukt onder invloed van downforce (om de drag op de straights te verminderen) en dus weer opveert als de sneheid(=downforce) afneemt.
 
Re: Zou dit het grote Ferrari geheim kunnen zijn? [bericht #22256 is een antwoord op bericht #22251] vr, 22 februari 2019 11:16 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Neo33 is op dit moment afwezig  Neo33
Berichten: 291
Geregistreerd: maart 2017
Formula 3

Mulder schreef op vr, 22 februari 2019 10:35
Misschien hebben ze een flexibele ophanging, dat de achtervleugel omlaag wordt gedrukt onder invloed van downforce (om de drag op de straights te verminderen) en dus weer opveert als de sneheid(=downforce) afneemt.
Waarschijnlijk gewoon een optische illusie, mechanisch of hydraulisch geregelde vleugel lijkt mij niet mogelijk aangezien deze is gemonteerd met de middelste steun armen bovenop de versnellingsbak. Die kan geen kant op.

Als er al iets gecontroleerd mechanisch of hydraulisch aan het werk is dan zou dit op de ophanging moeten zijn. Wat Red Bull dus wat jaren terug deed zeg maar, misschien dat Ferrari hier weer een andere oplossing voor gevonden heeft en ze hierdoor automatisch ook met meer vleugelstand/downforce kunnen rijden zonder verlies van snelheid op het rechte stuk. In de 3e sector lijkt de Ferrari heel sterk in ieder geval.

Het vervelende van dit shot is dat het heel lastig te bepalen is wat de rake doet, het lijkt er op dat deze niet veranderd maar je zou eigenlijk een shot van de zijkant moeten zien.

Ik denk zelf dat op het moment hij omhoog komt dit gewoon het moment is dat er het hardst geremd wordt, de remweg van deze wagens zijn bijzonder kort. Het zou ook zo maar gewoon een zeer zacht geveerde Ferrari kunnen zijn hé, hoe zachter de achterkant hoe meer deze zal inzakken, maar ook bij het remmen hoe meer deze omhoog zal komen.

Ik zou het liefst een shot van de zijkant willen zien.
 
Re: Zou dit het grote Ferrari geheim kunnen zijn? [bericht #22258 is een antwoord op bericht #22245] vr, 22 februari 2019 11:33 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
NextYear is op dit moment afwezig  NextYear
Berichten: 194
Geregistreerd: maart 2017
Formula 3

Emilio schreef op vr, 22 februari 2019 08:30
https://media.giphy.com/media/8cd2oeeWbmQyXPb1n5/giphy.gif
What the fric !!

De redbull maakt ook zo'n hopje maar lang niet zo extreem https://i.picpar.com/2zhd.gif
 
Re: Zou dit het grote Ferrari geheim kunnen zijn? [bericht #22260 is een antwoord op bericht #22258] vr, 22 februari 2019 12:01 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Sieper is op dit moment afwezig  Sieper
Berichten: 2013
Geregistreerd: juli 2017
GP winner

Zien we hier niet ook gewoon dat de Redbulll later (pas in het ingaan bocht) echt remt en de Ferrari al op het rechte stuk hard doorremt?
 
Re: Zou dit het grote Ferrari geheim kunnen zijn? [bericht #22262 is een antwoord op bericht #22238] vr, 22 februari 2019 13:18 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Charreljalving is op dit moment afwezig  Charreljalving
Berichten: 1
Geregistreerd: juli 2017
Karting

Sport schreef op do, 21 februari 2019 22:33
Fotoooooooosss (houd rekening met copyright op de foto's)
https://www.tracksidelegends.com/gallery/f1-winter-testing-b arcelona-2019/?fbclid=IwAR3p9P9J9LCSAz7TGIaWKNqCpqXT4OPp8Jfa yjCBcRi2PqQ58MVLF2Li264
Thanks for sharing Sport! Bij ons (Trackside Legends) hoef je niet zo druk te maken om de copyright. We hebben geen verdienmodel aan de foto's, die maak ik erbij vanuit passie.

Mocht iemand ze in hogere resolutie willen hebben dan hoor ik het graag hupmax
 
Re: Zou dit het grote Ferrari geheim kunnen zijn? [bericht #22263 is een antwoord op bericht #22262] vr, 22 februari 2019 13:23 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Emilio is op dit moment afwezig  Emilio
Berichten: 107
Geregistreerd: maart 2017
Formula 3

Je ziet ook dat de Ferrari op het moment van het hupje, de kerb stones raakt....
 
Re: Zou dit het grote Ferrari geheim kunnen zijn? [bericht #22265 is een antwoord op bericht #22236] vr, 22 februari 2019 13:35 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Espresso
Berichten: 217
Geregistreerd: maart 2017
Formula 3

Frontwinger schreef op do, 21 februari 2019 21:13
Yep...minder drag op de rechte stukken en meer downforce in de bochten plus eerder op het gas (dat werd trackside al gespot). Vraag me af of het legaal is... Zo ja, dan heeft Red Bull ook nog wel zo'n systeem op de plank liggen. ;-)
Yep, die transponeren het hun verboden voorvleugel ontwerp naar de achtervleugel.
Wellicht was Ferrari daardoor geinspireerd... Cool
 
Namiddag longruns van elk team dag 4. [bericht #22266 is een antwoord op bericht #21326] vr, 22 februari 2019 14:41 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Wouter
Berichten: 2457
Geregistreerd: maart 2017
GP winner

Voor de liefhebbers. Hieronder zijn de tijden van de longruns van elk team te zien van de middag op testdag 4.
Helaas staat er niet bij hoeveel brandstof ze aan boord hadden en in welke modus de motor stond.

https://soymotor.com/sites/default/files/usuarios/redaccion/portal/jmcalavia/vueltas_tarde_3.png

[Bijgewerkt op: vr, 22 februari 2019 14:44]

Dit bericht aan een moderator rapporteren

 
Re: Zou dit het grote Ferrari geheim kunnen zijn? [bericht #22267 is een antwoord op bericht #22248] vr, 22 februari 2019 14:54 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
mbuna is op dit moment afwezig  mbuna
Berichten: 109
Geregistreerd: juli 2017
Formula 3

mokkie schreef op vr, 22 februari 2019 09:54
Ik dacht eerst dat de hele auto door het remmen naar boven kwam. (soort van uit de vering/meer rake) maar nu zie ik dat de vleugel zelf omhoog gaat en de auto zelf niet. dit moet inderdaad wel aan de remmen gekoppeld zitten. bizarre vinding. showass
Beter kijken dan Cool
Check de voorvleugel en je ziet dat deze ook duikt. De hele auto kiept dus iets naar voren. Lijkt me geen reden voor indianenverhalen over illegale systemen.
2 opties (waarschijnlijk beiden waar):

1. Ferrari heeft een zachtere instelling van de vering
2. De Ferrari heeft zijn drs niet open, de red bull wel

Als je deze twee optelt kom je tot 3 ;-)
De DRS die dichtgaat geeft de RB ineens meer weerstand achter, hierdoor wordt de auto aan de achterkant ineens naar beneden gedrukt en wordt het naar voren kiepen bij het remmen gereduceerd. Als de RB ook nog eens harder afgeveerd is valt dit nog meer op.
De Ferrari houdt de DRS dicht, betekent dat je daar wel het naar voren kiepen onder remmen ziet. Dit combineren met een zachtere vering geeft dit effect te zien.

En dan weten we de brandstofniveau's ook nog niet, wie weet was de red bull al veel zwaarder en de Ferrari hier superlicht.

Niks illegaals dus naar mijn mening
 
Re: Zou dit het grote Ferrari geheim kunnen zijn? [bericht #22274 is een antwoord op bericht #22267] vr, 22 februari 2019 19:31 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Mark is op dit moment afwezig  Mark
Berichten: 204
Geregistreerd: mei 2017
Formula 3

Het is duidelijk de hele auto en niet alleen de achtervleugel ja. De hele auto kieptnaar voren.

Maar hoezo zou een lichtere auto dat kiepen meer doen?
Ik kan me ook haast niet voorstellen dat dit puur de vering is..
 
Re: Namiddag longruns van elk team dag 4. [bericht #22280 is een antwoord op bericht #22266] vr, 22 februari 2019 20:32 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Tizz is op dit moment afwezig  Tizz
Berichten: 404
Geregistreerd: maart 2017
Formula 3

Wat betekenen de kleuren ?

Tizz.
 
Re: Testweek 1 voorbij: rondjes per team [bericht #22281 is een antwoord op bericht #22229] vr, 22 februari 2019 20:37 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Tizz is op dit moment afwezig  Tizz
Berichten: 404
Geregistreerd: maart 2017
Formula 3

Welke onderdelen kunnen ze maken (chassis, aero) voor de zaken die in de 1e testweek niet helemaal naar tevredenheid werken vóór de 2e testweek ? Chassisdelen gaat volgens mij nog wel maar de turnaroundtijden voor aero delen lijken me langer. Iemand die dat weet ?

Tizz.
 
Re: Zou dit het grote Ferrari geheim kunnen zijn? [bericht #22286 is een antwoord op bericht #22262] za, 23 februari 2019 04:38 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Sport is op dit moment afwezig  Sport
Berichten: 287
Geregistreerd: maart 2017
Formula 3

Charreljalving schreef op vr, 22 februari 2019 13:18
Sport schreef op do, 21 februari 2019 22:33
Fotoooooooosss (houd rekening met copyright op de foto's)
https://www.tracksidelegends.com/gallery/f1-winter-testing-b arcelona-2019/?fbclid=IwAR3p9P9J9LCSAz7TGIaWKNqCpqXT4OPp8Jfa yjCBcRi2PqQ58MVLF2Li264
Thanks for sharing Sport! Bij ons (Trackside Legends) hoef je niet zo druk te maken om de copyright. We hebben geen verdienmodel aan de foto's, die maak ik erbij vanuit passie.

Mocht iemand ze in hogere resolutie willen hebben dan hoor ik het graag hupmax
https://mamaloekinderopvang.nl/wp-content/uploads/2017/07/dikke-duim-e1501142046880.jpg
 
Re: Zou dit het grote Ferrari geheim kunnen zijn? [bericht #22290 is een antwoord op bericht #22274] za, 23 februari 2019 11:01 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
mbuna is op dit moment afwezig  mbuna
Berichten: 109
Geregistreerd: juli 2017
Formula 3

Mark schreef op vr, 22 februari 2019 19:31
Het is duidelijk de hele auto en niet alleen de achtervleugel ja. De hele auto kieptnaar voren.

Maar hoezo zou een lichtere auto dat kiepen meer doen?
Ik kan me ook haast niet voorstellen dat dit puur de vering is..
Brandstoftank zit achter de coureur, dus maar aan de achterzijde
 
Re: Namiddag longruns van elk team dag 4. [bericht #22298 is een antwoord op bericht #22280] za, 23 februari 2019 19:13 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Dannygast is op dit moment afwezig  Dannygast
Berichten: 2
Geregistreerd: februari 2019
Karting

Conditional fields, de ronde tijd bepaalt de kleur,...
Bijvoorbeeld!:
blauw is boven de 1:21:7 ongeveer,...
Lichtgeel is onder de 1:21:7 (ongeveer)
Rood is in of outlap
Oranje is cooldown
Groen is persoonlijk snelst
 
Re: Zou dit het grote Ferrari geheim kunnen zijn? [bericht #22299 is een antwoord op bericht #22260] za, 23 februari 2019 19:35 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Dannygast is op dit moment afwezig  Dannygast
Berichten: 2
Geregistreerd: februari 2019
Karting

Is dit niet gewoon omdat de RBR niet naar beneden gedrukt word vanwege de drs die open staat,... de Ferrari rijd met volle vleugel, dus veel meer downforce dan de RBR voordat ie aanremt. De RBR lijkt ook wel tegelijk te remmen met het dichtklappen van de vleugel...

Een eerlijker vergelijking met 2 auto's zonder drs zou me meer overtuigen....
 
Re: Zou dit het grote Ferrari geheim kunnen zijn? [bericht #22300 is een antwoord op bericht #22299] za, 23 februari 2019 19:55 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Zerobyte
Berichten: 396
Geregistreerd: maart 2017
Formula 3

Ik denk toch dat dit een typische vinding van Ferrari is , als dit meer wagens zouden doen hadden we er al filmpjes van gezien.
Vanaf aanstaande maandag maar eens goed op gaan letten, btw nog 19 dagen en dan gaan we weer drive
 
Re: Zou dit het grote Ferrari geheim kunnen zijn? [bericht #22301 is een antwoord op bericht #22300] za, 23 februari 2019 20:17 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Zerobyte
Berichten: 396
Geregistreerd: maart 2017
Formula 3

Zerobyte schreef op za, 23 februari 2019 19:55
Ik denk toch dat dit een typische vinding van Ferrari is , als dit meer wagens zouden doen hadden we er al filmpjes van gezien.
Vanaf aanstaande ̶m̶a̶a̶n̶d̶a̶g̶ maar eens goed op gaan letten, btw nog 19 dagen en dan gaan we weer drive
Moet natuurlijk dinsdag zijn surprised
 
Re: Namiddag longruns van elk team dag 4. [bericht #22304 is een antwoord op bericht #22298] zo, 24 februari 2019 08:34 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Tizz is op dit moment afwezig  Tizz
Berichten: 404
Geregistreerd: maart 2017
Formula 3

De rode was duidelijk, de oranje zijn ongebruikelijk lange rondetijden maar er
zijn lichtgele tot dik in de 1.23 maar blauwe van laag in de 1.22. Ik zat te
kijken of het was voor het verschil met voorgaande ronde, maar dat lijkt ook
niet te kloppen en ook niet het verschil met het eerste rondje van de stint.
Ik heb zitten googlen of er andere analyses waren om te vergelijken maar kon
niets vinden.

Tizz.

 
Re: Zou dit het grote Ferrari geheim kunnen zijn? [bericht #22305 is een antwoord op bericht #22274] zo, 24 februari 2019 08:38 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Tizz is op dit moment afwezig  Tizz
Berichten: 404
Geregistreerd: maart 2017
Formula 3

Raar he ? Normaal gesproken kiezen ze de geometrie van de ophanging zó, dat de auto juist niet kiept en zoveel mogelijk vlak blijft. Volgens mij kan de diffuser zijn werking verliezen (vgl het stallen van een vleugel van een vliegtuig) als je bij lage snelheid teveel rake krijgt maar ik ben nauwelijks een specialist op dat gebied.

Tizz. Er is iets wat we niet begrijpen.
 
Technisch directeur Egginton over Kvyat. [bericht #22314 is een antwoord op bericht #21326] zo, 24 februari 2019 17:52 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Wouter
Berichten: 2457
Geregistreerd: maart 2017
GP winner

Eindelijk eens iemand die de capaciteiten van Kvyat ziet en waardeert! Ferrari was trouwens ook vol lof over zijn werkzaamheden voor het team.

Citaat:
Toro Rosso technical boss Jody Egginton says Daniil Kvyat's year at Ferrari and away from Formula 1 racing has provided both the Russian driver and the team with useful gains which are already being felt at pre-season testing.

The Russian driver spent last season at Ferrari as a simulator driver, gaining intimate details of the Italian manufacturer's operations, which has provided fresh input at Toro Ross according to Egginton.

The Toro Rosso technical head believes Kvyat has also been revitalised by a year out of the F1 spotlight and is a different driver to the one who last competed for the team at the 2017 United States Grand Prix.

"He spent a lot of time in the simulator at Ferrari and that is a benefit to us," Egginton said. "When a driver comes back after a time away, he has new experiences and a new view, and also Dany's time away he's had time to reflect on a few things and really focus.

"His feedback has been really useful because he has good references from his former times with us. He has been very clear on what he feels from the car initially.

"He is fanatically motivated and he is doing a really good job. We really appreciate his input. It is nice to have him in with some previous experience, reminding us of a few things, and giving solid feedback and working fantastically well with Alex as well. He is a big help to the team." hupmax
 
Re: Technisch directeur Egginton over Kvyat. [bericht #22317 is een antwoord op bericht #22314] zo, 24 februari 2019 21:54 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Sport is op dit moment afwezig  Sport
Berichten: 287
Geregistreerd: maart 2017
Formula 3

Vorig jaar was er geen druk voor Kvyat, dit jaar word dat wel weer anders, hoop echt dat niet weer "breekt".
 
Re: Technisch directeur Egginton over Kvyat. [bericht #22322 is een antwoord op bericht #22317] ma, 25 februari 2019 11:30 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Sieper is op dit moment afwezig  Sieper
Berichten: 2013
Geregistreerd: juli 2017
GP winner

Kvyat is goed en snel, alleen in een hectische situatie heeft hij weinig overzicht.
 
Gemengde signalen [bericht #22325 is een antwoord op bericht #21326] ma, 25 februari 2019 12:34 Naar vorige berichtNaar vorige bericht
Tizz is op dit moment afwezig  Tizz
Berichten: 404
Geregistreerd: maart 2017
Formula 3

Aan de ene kant zegt Marko dat Ferrari favoriet is, aan de andere kant zegt een van de bonzen dat ze zich over de rondetijden van Ferrari geen zorgen maken. Die rotjongens jagen de boel flink op de kast Very Happy

Tizz.
 
Vorige onderwerp: Toro Rosso / Honda ontwikkelingen
Volgende onderwerp: Hoor jij het ook?
Naar forum gaan: