Verstappen forum
forum.verstappen.nl

Startpagina » Verstappen » Formule 1 » 2019 FORMULA 1 PRE SEASON TESTING (18 tot 21 Februari & 26 Februari tot 1 Maart)
Re: Ferrari Kampioen [bericht #22029 is een antwoord op bericht #22025] di, 19 februari 2019 08:17 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Emilio is op dit moment afwezig  Emilio
Berichten: 107
Geregistreerd: maart 2017
Formula 3

Ferrari 3 Sec los von Mercedes. Dus zeg het maar, is Newey een genie, dan verliest de Mercedes , 3-4 sec. zou kunnen.
wordt nog lastig voor Mercedes Sainz achter zich te houden.
het leek er duidelijk op dat Hamilton vol reed en bij 1:20.135 bleef hangen. jammer. weer een tussen jaar.

'Het mag toch duidelijk zijn, of niet?'
 
Re: Ferrari Kampioen [bericht #22031 is een antwoord op bericht #22024] di, 19 februari 2019 08:48 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Griffel is op dit moment afwezig  Griffel
Berichten: 234
Geregistreerd: juli 2017
Formula 3

Theo schreef op di, 19 februari 2019 03:00
RazorBiteXL schreef op di, 19 februari 2019 02:34


"De RB15 lijkt tov van de concurrenten nogal veel achtervleugel te hebben staan. Door de op 1 na hoogste topsnelheid te hebben kan het zijn dat ze niet genoeg downforce achter hebben"

Deze man is ook rijp voor het bejaardenhuis...
Haha. Ik moest er ook even over nadenken, maar denk dat het toch wel klopt (behalve dat het dag 1 van het testen is en dus niets zegt). Maar wat Olav mogelijk bedoelt is dat de auto met veel vleugel nog steeds snel is. Meer vleugel zou de auto langzamer moeten maken op het rechte stuk.

Offtopic:
In het journaal riep Olav trouwens ook dat de achtervleugel dit jaar lager is dan vorig jaar... Ik woon al een tijd niet meer in NL maar van wat ik zie van die twee blijkt wel dat zowel Olav als Jack twee kinderachtige en seksistische fans zijn in plaats van professionele reporters. Ze zuigen Max' verdiensten helemaal leeg met boeken, podcast, radio en zelfs een theater tour, maar ze lijken weinig dankbaar. Ik heb ook het gevoel dat Jos en Max die twee totaal niet serieus nemen, maar slechts een professionele relatie onderhouden. Ieder voor zich natuurlijk, maar een klein beetje respect en professionaliteit zou de twee mannen sieren.
Theo, je haalt de woorden uit mijn mond. Ik zou graag eens een ander team ter plaatse willen zien. Ik vind de commentator die de vrijdag middag trainingen doet, al veel beter verdraagbaar. Olav is ver over zijn houdbaarheid datum heen, & jack,tja wat moet je daar over zeggen? Hij doet zich voor als de beste vriend van Max als hij hem interviewt,alsof hij met hem geknikkerd heeft, walgelijk. Zo nu weer de focus op de tweede testdag!
 
Circuit de Catalunya - 2e testdag [bericht #22034 is een antwoord op bericht #22031] di, 19 februari 2019 09:14 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Espresso
Berichten: 217
Geregistreerd: maart 2017
Formula 3

Griffel
.... Zo nu weer de focus op de tweede testdag!
Koffie d'rbij, scherm aan, feed aan....Albon in de grindbak na 1,5 minuut.... drive

Coffee Neem maar nog een kop koffie extra...
https://pbs.twimg.com/media/DzwPwB_X4AAeFBa.jpg

[Bijgewerkt op: di, 19 februari 2019 09:16]

Dit bericht aan een moderator rapporteren

 
Re: Circuit de Catalunya - 2e testdag [bericht #22035 is een antwoord op bericht #22034] di, 19 februari 2019 09:41 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
spark is op dit moment afwezig  spark
Berichten: 721
Geregistreerd: maart 2017
Formula 1

Espresso schreef op di, 19 februari 2019 09:14
Griffel
.... Zo nu weer de focus op de tweede testdag!
Koffie d'rbij, scherm aan, feed aan....Albon in de grindbak na 1,5 minuut.... drive

Coffee Neem maar nog een kop koffie extra...
https://pbs.twimg.com/media/DzwPwB_X4AAeFBa.jpg

Zoals ik zelf ondervond twee weken geleden. Het is echt koud in de ochtend in Barcelona. Volgende keer dan maar een setje winterbanden monteren Laughing
 
Re: Circuit de Catalunya - 2e testdag [bericht #22036 is een antwoord op bericht #22035] di, 19 februari 2019 09:47 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Mulder is op dit moment afwezig  Mulder
Berichten: 420
Geregistreerd: maart 2017
Formula 3

Welkom in de F1 Albon Smile
 
Re: Circuit de Catalunya - 2e testdag [bericht #22037 is een antwoord op bericht #22034] di, 19 februari 2019 09:50 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
kwibus is op dit moment afwezig  kwibus
Berichten: 123
Geregistreerd: juni 2018
Formula 3

Espresso schreef op di, 19 februari 2019 09:14
Griffel
.... Zo nu weer de focus op de tweede testdag!
Koffie d'rbij, scherm aan, feed aan....Albon in de grindbak na 1,5 minuut.... drive

Coffee Neem maar nog een kop koffie extra...
https://pbs.twimg.com/media/DzwPwB_X4AAeFBa.jpg

Die groene lampen zijn er toch alleen voor coureurs die nog geen super licentie hebben? Neem aan dat Albon deze al wel heeft.


..... the power of dreams!
 
Re: Circuit de Catalunya - 2e testdag [bericht #22038 is een antwoord op bericht #22034] di, 19 februari 2019 09:53 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Wouter
Berichten: 2438
Geregistreerd: maart 2017
GP winner

Espresso schreef op di, 19 februari 2019 09:14
Griffel
.... Zo nu weer de focus op de tweede testdag!
Koffie d'rbij, scherm aan, feed aan....Albon in de grindbak na 1,5 minuut.... drive

Coffee Neem maar nog een kop koffie extra...

Nog eerder dan Kimi gistermorgen. De baantemperatuur was heel laag. Sneu, zo'n binnenkomer,
Hopelijk kan hij snel weer de baan op.
 
Re: Ferrari Kampioen [bericht #22039 is een antwoord op bericht #22024] di, 19 februari 2019 10:01 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
RazorBiteXL
Berichten: 190
Geregistreerd: december 2018
Formula 3

Theo schreef op di, 19 februari 2019 03:00
RazorBiteXL schreef op di, 19 februari 2019 02:34


"De RB15 lijkt tov van de concurrenten nogal veel achtervleugel te hebben staan. Door de op 1 na hoogste topsnelheid te hebben kan het zijn dat ze niet genoeg downforce achter hebben"

Deze man is ook rijp voor het bejaardenhuis...
Haha. Ik moest er ook even over nadenken, maar denk dat het toch wel klopt (behalve dat het dag 1 van het testen is en dus niets zegt). Maar wat Olav mogelijk bedoelt is dat de auto met veel vleugel nog steeds snel is. Meer vleugel zou de auto langzamer moeten maken op het rechte stuk.

Offtopic:
In het journaal riep Olav trouwens ook dat de achtervleugel dit jaar lager is dan vorig jaar... Ik woon al een tijd niet meer in NL maar van wat ik zie van die twee blijkt wel dat zowel Olav als Jack twee kinderachtige en seksistische fans zijn in plaats van professionele reporters. Ze zuigen Max' verdiensten helemaal leeg met boeken, podcast, radio en zelfs een theater tour, maar ze lijken weinig dankbaar. Ik heb ook het gevoel dat Jos en Max die twee totaal niet serieus nemen, maar slechts een professionele relatie onderhouden. Ieder voor zich natuurlijk, maar een klein beetje respect en professionaliteit zou de twee mannen sieren.
En vervolgens rijden ze ook de snelste eerste sector van de dag. Ik kan de hele opmerking niet plaatsten met alles wat ik gezien heb.

Maargoed - het is testen.
 
Re: Circuit de Catalunya - 2e testdag [bericht #22040 is een antwoord op bericht #22038] di, 19 februari 2019 11:17 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
spark is op dit moment afwezig  spark
Berichten: 721
Geregistreerd: maart 2017
Formula 1

Wouter schreef op di, 19 februari 2019 09:53
Espresso schreef op di, 19 februari 2019 09:14
Griffel
.... Zo nu weer de focus op de tweede testdag!
Koffie d'rbij, scherm aan, feed aan....Albon in de grindbak na 1,5 minuut.... drive

Coffee Neem maar nog een kop koffie extra...

Nog eerder dan Kimi gistermorgen. De baantemperatuur was heel laag. Sneu, zo'n binnenkomer,
Hopelijk kan hij snel weer de baan op.
Ach, beter nu dan in Melbourne. Albon mag vanavond het eerst rondje aan de bar betalen voor zijn pitcrew Cola
 
Re: Circuit de Catalunya - 2e testdag [bericht #22041 is een antwoord op bericht #22040] di, 19 februari 2019 11:31 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
SpeeDirk is op dit moment afwezig  SpeeDirk
Berichten: 291
Geregistreerd: maart 2017
Formula 3

Ricciardo verliest een deel van zijn achtervleugel sad

Formule 1 liefhebber, fan van Max en jarenlang van Jos
 
Re: Circuit de Catalunya - 2e testdag [bericht #22042 is een antwoord op bericht #22041] di, 19 februari 2019 11:39 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Fast-Ronnie
Berichten: 13
Geregistreerd: maart 2017
Karting

SpeeDirk schreef op di, 19 februari 2019 11:31
Ricciardo verliest een deel van zijn achtervleugel sad
Het bewijst maar weer...
Renault Kwaliteit:

R ampspoed
E n
N arigheid
A chtervolgen
U
L ange
T ijd

lol
 
Re: Circuit de Catalunya - 2e testdag [bericht #22044 is een antwoord op bericht #22042] di, 19 februari 2019 11:50 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
SpeeDirk is op dit moment afwezig  SpeeDirk
Berichten: 291
Geregistreerd: maart 2017
Formula 3

Ik hoop voor Ricciardo dat ze een nieuwe vleugel op voorraad hebben sad .

Formule 1 liefhebber, fan van Max en jarenlang van Jos

[Bijgewerkt op: di, 19 februari 2019 11:51]

Dit bericht aan een moderator rapporteren

 
Re: Circuit de Catalunya - 2e testdag [bericht #22045 is een antwoord op bericht #22044] di, 19 februari 2019 12:24 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Espresso
Berichten: 217
Geregistreerd: maart 2017
Formula 3

SpeeDirk schreef op di, 19 februari 2019 11:50
Ik hoop voor Ricciardo dat ze een nieuwe vleugel op voorraad hebben sad .
...pfff de vraag is wat de oorzaak is. Als het een assemblage probleem is kunnen ze er een andere vleugel op schroeven.

Als het een productie-/ontwerpfout is....dan kunnen ze met een 'brakke' achtervleugel niet verder rijden.
Zal er een nieuwe achtervleugel (ontworpen) moeten worden.

 
Re: Circuit de Catalunya - 2e testdag [bericht #22046 is een antwoord op bericht #22044] di, 19 februari 2019 12:25 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Emilio is op dit moment afwezig  Emilio
Berichten: 107
Geregistreerd: maart 2017
Formula 3

Een video waar Ricciardo zijn achtervleugel verliest...

https://twitter.com/i/status/1097801913557368833

https://twitter.com/Secteur_F1/status/1097801275192823808

[Bijgewerkt op: di, 19 februari 2019 12:30]

Dit bericht aan een moderator rapporteren

 
Re: Circuit de Catalunya - 2e testdag [bericht #22047 is een antwoord op bericht #22041] di, 19 februari 2019 12:43 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
spark is op dit moment afwezig  spark
Berichten: 721
Geregistreerd: maart 2017
Formula 1

SpeeDirk schreef op di, 19 februari 2019 11:31
Ricciardo verliest een deel van zijn achtervleugel sad
Nieuwe DRS versie van Renault? Laughing
 
Re: Circuit de Catalunya - 2e testdag [bericht #22048 is een antwoord op bericht #22046] di, 19 februari 2019 12:44 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Mulder is op dit moment afwezig  Mulder
Berichten: 420
Geregistreerd: maart 2017
Formula 3

Ziet er niet best uit..ik zeg constructiefout
 
Overzicht long runs... [bericht #22049 is een antwoord op bericht #21326] di, 19 februari 2019 13:01 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Frontwinger is op dit moment afwezig  Frontwinger
Berichten: 201
Geregistreerd: maart 2017
Formula 3

Ook al zeggen de snelste tijden nog weinig...wanneer je deze tijden in perspectief plaatst met de lengte van de stints en de consistentie van de tijden...dan zie je al wel een heel klein beetje waar de teams mee bezig zijn.

Voor het beste overzicht van de long runs plus welke compound:
https://twitter.com/f1debrief


Attack the post, not the poster...
 
gstar.gif  Re: Overzicht long runs... [bericht #22050 is een antwoord op bericht #22049] di, 19 februari 2019 13:21 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Wouter
Berichten: 2438
Geregistreerd: maart 2017
GP winner

Frontwinger schreef op di, 19 februari 2019 13:01
Ook al zeggen de snelste tijden nog weinig...wanneer je deze tijden in perspectief plaatst met de lengte van de stints en de consistentie van de tijden...dan zie je al wel een heel klein beetje waar de teams mee bezig zijn.

Voor het beste overzicht van de long runs plus welke compound:
https://twitter.com/f1debrief
Handig dat deze man ze even op zijn Twitter plaatst. Ook gisteren aan het eind de tijden met bijpassende banden.
Ga dit blijven volgen de komende dagen. Bedankt @Frontwinger. Yay

Mooi, Albon toch nog veel ronden gereden en Gasly is on fire met 69 ronden en bouwt het mooi langzaam op!


https://pbs.twimg.com/media/DzxF9t0WwAUPKF4.png

[Bijgewerkt op: di, 19 februari 2019 13:27]

Dit bericht aan een moderator rapporteren

 
Re: Circuit de Catalunya - 2e testdag [bericht #22051 is een antwoord op bericht #22041] di, 19 februari 2019 13:41 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
kwibus is op dit moment afwezig  kwibus
Berichten: 123
Geregistreerd: juni 2018
Formula 3

SpeeDirk schreef op di, 19 februari 2019 11:31
Ricciardo verliest een deel van zijn achtervleugel sad
Ricciardo reed harder dan de Renault kan hebben, gaan we komend seizoen nog vaker zien denk ik. Laughing


..... the power of dreams!
 
Re: Circuit de Catalunya - 2e testdag [bericht #22052 is een antwoord op bericht #22051] di, 19 februari 2019 14:54 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Emilio is op dit moment afwezig  Emilio
Berichten: 107
Geregistreerd: maart 2017
Formula 3

Artikel op AMuS over de voorvleugels van Ferrari en Alfa-Romeo.

https:// www.auto-motor-und-sport.de/formel-1/technik-frontfluegel-me rcedes-red-bull-ferrari-2019/

Hier wordt gesuggereerd dat Ferrari een betere voorvleugel zou hebben. Natuurlijk hebben ze minder last van vuile lucht als ze de lucht aan de zijkant wegvoeren. Maar dit betekend wel dat ze ook veel minder downforce genereren!
AMuS suggereert hier nu dat omdat ze minder downforce hebben aan de voorkant, ze ook minder downforce nodig hebben aan de achterkant! Ook omdat de achtervleugel groter geworden is.

[Bijgewerkt op: di, 19 februari 2019 15:03]

Dit bericht aan een moderator rapporteren

 
Re: Circuit de Catalunya - 2e testdag [bericht #22053 is een antwoord op bericht #22052] di, 19 februari 2019 15:09 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
RazorBiteXL
Berichten: 190
Geregistreerd: december 2018
Formula 3

Wat een flagrante onzin! De grote achtervleugel veel downforce laten maken levert drag op. De beste manier om downforce te maken is via de vloer, en daarin is de voorvleugel juist cruciaal!

Het is trouwens ook zo dat de meeste downforce van een voorvleugel in het middengedeelte wordt gegenereerd.
 
Re: Circuit de Catalunya - 2e testdag [bericht #22056 is een antwoord op bericht #22053] di, 19 februari 2019 15:32 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Sieper is op dit moment afwezig  Sieper
Berichten: 2006
Geregistreerd: juli 2017
GP winner

In het middengedeelte zijn de Ferrari en Sauber (en Toro Rosso en nog een paar anderen) ook best hoog, hoger dan Redbull. Wat ik me afvraag. In andere Jaren zag je altijd dat de horizontale elementen op hoge snelheid door de enorme luchtdruk plat werden gedrukt (en dus minder drag opleveren) en in de bochten (waar minder hard wordt gereden) als vanzelf weer omhoog kwamen (en zo dus op die momenten waar het het meest nodig is wel de meeste downforce creeren). Bij welk concept zou dit het beste blijven werken. Ik kan me voorstellen dat de in het midden juist het meest omhoogstaande deel (bij Ferrari) zich moelijker in laat drukken door de rijwind dan de elementen die in het midden toch al naar beneden hangen (zoals bij redbull). Maar het kan ook juist het tegenovergestelde zijn dat de in het midden omhoogstaande elemenenten juist het meest naar beneden kunnen worden gedrukt.
 
Re: Circuit de Catalunya - 2e testdag [bericht #22057 is een antwoord op bericht #22053] di, 19 februari 2019 15:32 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Mulder is op dit moment afwezig  Mulder
Berichten: 420
Geregistreerd: maart 2017
Formula 3

Punt van het artikel is de 2 richtingen..RB en Merc gaan voor volle vleugels en Ferrari en Alfa leveren downforce in om de luchtstroom schoner te maken...wie heeft het beste concept.

Ze zeggen niet dat de achtervleugel meer moet doet om te compenseren, ze zeggen dat ze achter ook minder downforce doen om de balans voor/achter te houden.
Ferrari en Alfa hebben minder drag omdat ze minder downforce draaien voor en achter. Daarnaast creëren ze op de neus een schonere luchtstroom door de lucht om de wielen heen te duwen. Vraag is of dit trucje van minder downforce niet teveel bandenslijtage oplevert op langere runs..de grip moet ergens vandaan komen...er wordt gespeculeerd dat ze hun neus dichter op het asfalt kunnen hebben door stijvere vering en zo wat downforce terug pakken

 
Re: Circuit de Catalunya - 2e testdag [bericht #22058 is een antwoord op bericht #22057] di, 19 februari 2019 15:43 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Mulder is op dit moment afwezig  Mulder
Berichten: 420
Geregistreerd: maart 2017
Formula 3

Scarbs heeft het er over in zijn Ferrari analyse
https://youtu.be/DNROTNOg558?t=105
 
Re: Circuit de Catalunya - 2e testdag [bericht #22062 is een antwoord op bericht #22058] di, 19 februari 2019 16:43 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Emilio is op dit moment afwezig  Emilio
Berichten: 107
Geregistreerd: maart 2017
Formula 3

Gasly ligt in de bandenstapels....
 
lekker dan... [bericht #22063 is een antwoord op bericht #21326] di, 19 februari 2019 16:48 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Dejavu01 is op dit moment afwezig  Dejavu01
Berichten: 550
Geregistreerd: maart 2017
Formula 1

Gasly eraf. Weinig ronden gereden in de middag (20). Kennelijk veel aan de afstellingen gewerkt: kennelijk teveel? Hopelijk heeft dit geen gevolgen voor morgen.
 
gstar.gif  Re: Circuit de Catalunya - 2e testdag [bericht #22064 is een antwoord op bericht #22058] di, 19 februari 2019 16:50 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Espresso
Berichten: 217
Geregistreerd: maart 2017
Formula 3

Oops Gasly in de bandenstapel, achterwerk flink beschadigd...
Hij was (volgens sectortijden) net bezig aan een snel rondje en raakte de curb ietsiepietsie teveel..

Twitter Sky Sports

https://storify.com/services/proxy/2/D_gCVGB8JgiJoCHur_7BaQ/https/d2kmm3vx031a1h.cloudfront.net/GlLhxD9RRehIg0UQycxV_Gasly%20crashes.jpg
https://pbs.twimg.com/media/Dzx4y1CWsAEvGap.jpg

en Williams vliegt er morgen uit tussen 4:00-5:00 richting Barcelona. Hopelijk verschijnt de wagen in de loop van de middag op het circuit. Yay

[Bijgewerkt op: di, 19 februari 2019 17:00]

Dit bericht aan een moderator rapporteren

 
Re: Circuit de Catalunya - 2e testdag [bericht #22065 is een antwoord op bericht #22064] di, 19 februari 2019 16:59 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
MiGi is op dit moment afwezig  MiGi
Berichten: 75
Geregistreerd: maart 2017
Karting

Had ik niet hier gelezen dat ze met 2 chassis waren of was dat iets van mol?
Niet te hopen dat max er morgen problemen van ondervindt!
 
Re: lekker dan... [bericht #22066 is een antwoord op bericht #22063] di, 19 februari 2019 17:09 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
MadMax is op dit moment afwezig  MadMax
Berichten: 464
Geregistreerd: maart 2017
Formula 3

De druk is Gasly nog niet hoog genoeg, effe bulletje afschrijven in de hoop dat de bazen de druk verhogen.
Beetje jammer zo op zijn eerste testdag nergens voor nodig lijkt mij, maar wie weet was het de auto die een beetje raar deed we wachten af.........morgen weer Max zijn dag hoop toch op minimaal 120 ronden morgen...
 
Re: lekker dan...Gasly crasht. [bericht #22067 is een antwoord op bericht #22066] di, 19 februari 2019 17:15 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Wouter
Berichten: 2438
Geregistreerd: maart 2017
GP winner

MadMax schreef op di, 19 februari 2019 17:09
De druk is Gasly nog niet hoog genoeg, effe bulletje afschrijven in de hoop dat de bazen de druk verhogen.
Beetje jammer zo op zijn eerste testdag nergens voor nodig lijkt mij, maar wie weet was het de auto die een beetje raar deed we wachten af.........morgen weer Max zijn dag hoop toch op minimaal 120 ronden morgen...


Van iemand die ter plaatse was:

"It was just in front of me. I've it recorded. At home I'll upload. He pushed too much on the entry, and lost the rear.
It's a shame, 1 hour lost today with some long runs... The engine was running OK by the way, so no damage hopefully.
Seems only rear wing and floor. Suspension looked OK too. "
 
Re: lekker dan... [bericht #22068 is een antwoord op bericht #22066] di, 19 februari 2019 17:17 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Dejavu01 is op dit moment afwezig  Dejavu01
Berichten: 550
Geregistreerd: maart 2017
Formula 1

Hij raakte een curb verkeerd: dus lag niet aan de rb15. Was bezig met een snelle ronde. (Bron: sky).
 
Re: lekker dan... [bericht #22069 is een antwoord op bericht #22068] di, 19 februari 2019 17:20 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Sieper is op dit moment afwezig  Sieper
Berichten: 2006
Geregistreerd: juli 2017
GP winner

Nou, maar zien of we morgen weer verder kunnen, en dan zijn we sowieso wat reserve onderdelen verder die dus later in de weken niet meer gebruikt kunnen worden. Wellicht moeten ze nu voorzichtiger zijn. Heel jammer dit.
 
Max rijd morgen met zijn nieuwe helm [bericht #22071 is een antwoord op bericht #21326] di, 19 februari 2019 17:57 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
SpeeDirk is op dit moment afwezig  SpeeDirk
Berichten: 291
Geregistreerd: maart 2017
Formula 3

Het is zo goed als zeker dat Max morgen, tijdens de 3de testdag, met zijn nieuwe helm rijd forumpliesie drive drive drive

Formule 1 liefhebber, fan van Max en jarenlang van Jos

[Bijgewerkt op: di, 19 februari 2019 17:58]

Dit bericht aan een moderator rapporteren

 
Re: lekker dan... [bericht #22072 is een antwoord op bericht #22069] di, 19 februari 2019 18:20 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
SpeeDirk is op dit moment afwezig  SpeeDirk
Berichten: 291
Geregistreerd: maart 2017
Formula 3

Jammer! Voor het eerst in de RB15... Hoogmoed komt dus toch voor de val en hopelijk leert hij hiervan. sad Mad

Ik zocht de limiet op:

https://www.ad.nl/formule-1/crash-voor-gasly-op-tweede-testd ag-barcelona-ik-zocht-de-limiet-op-en-verloor-de-controle~a6 564b67/


Formule 1 liefhebber, fan van Max en jarenlang van Jos

[Bijgewerkt op: di, 19 februari 2019 18:24]

Dit bericht aan een moderator rapporteren

 
Kom op zeg... [bericht #22073 is een antwoord op bericht #22063] di, 19 februari 2019 18:26 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Tizz is op dit moment afwezig  Tizz
Berichten: 401
Geregistreerd: maart 2017
Formula 3

Honderd rondjes per dag op mediums, gewoon in de Mercedes mode...

Tizz. Anders is er helemaal niets te klagen.
 
Re: Circuit de Catalunya - 2e testdag [bericht #22074 is een antwoord op bericht #22057] di, 19 februari 2019 18:50 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
ForzaOlanda is op dit moment afwezig  ForzaOlanda
Berichten: 174
Geregistreerd: maart 2017
Formula 3

verder ook nog de opmerking dat ze er bij Mercedes en RBR toch wat verslagen bij liepen door de tijden van Ferrari.

Dat Mercedes het rustig aan doet zal wel, maar Gasly was dus vol aan het pushen om op 1,5 sec. te stranden.

Nu maar hopen dat het chassis 1,5 sec. langzamer is en niet de PU. Dan kunnen ze nog inlopen gedurende het seizoen en delen van de Ferrari kopieren.
 
Re: Circuit de Catalunya - 2e testdag [bericht #22075 is een antwoord op bericht #22074] di, 19 februari 2019 19:22 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
SpeeDirk is op dit moment afwezig  SpeeDirk
Berichten: 291
Geregistreerd: maart 2017
Formula 3

Er is wel een groot verschil of Gasly of dat Max pushed. Gasly had even de tijd moeten nemen om aan de RB15 te wennen.

Formule 1 liefhebber, fan van Max en jarenlang van Jos
 
Re: Circuit de Catalunya - 2e testdag [bericht #22077 is een antwoord op bericht #22075] di, 19 februari 2019 19:40 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Mulder is op dit moment afwezig  Mulder
Berichten: 420
Geregistreerd: maart 2017
Formula 3

Vanaf de Curb overstuur naar rechts, na correctie klapt ie links eruit.

 
Re: Circuit de Catalunya - 2e testdag [bericht #22078 is een antwoord op bericht #22077] di, 19 februari 2019 20:01 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Roelof is op dit moment afwezig  Roelof
Berichten: 439
Geregistreerd: maart 2017
Formula 3

Daarvoor was hij al lichtelijk slingerend naar grip aan het zoeken, mogelijk iets te stevig op het gas
 
Re: Circuit de Catalunya - 2e testdag [bericht #22079 is een antwoord op bericht #22038] di, 19 februari 2019 20:33 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
spark is op dit moment afwezig  spark
Berichten: 721
Geregistreerd: maart 2017
Formula 1

Wouter schreef op di, 19 februari 2019 09:53
Espresso schreef op di, 19 februari 2019 09:14
Griffel
.... Zo nu weer de focus op de tweede testdag!
Koffie d'rbij, scherm aan, feed aan....Albon in de grindbak na 1,5 minuut.... drive

Coffee Neem maar nog een kop koffie extra...

Nog eerder dan Kimi gistermorgen. De baantemperatuur was heel laag. Sneu, zo'n binnenkomer,
Hopelijk kan hij snel weer de baan op.
Begrijp ik het nu correct? De maximale temperatuur voor de achterbanden bandenwarmers is verlaagd van 100 gr C naar 80 gr C? Is dit om het meer spannend te maken?
 
Interview Max - dag 2 [bericht #22081 is een antwoord op bericht #21326] di, 19 februari 2019 21:13 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Frontwinger is op dit moment afwezig  Frontwinger
Berichten: 201
Geregistreerd: maart 2017
Formula 3

Dit zijn de juiste vragen om te stellen ipv dat lege tokkiegebrabbel van Plooij...



Attack the post, not the poster...

[Bijgewerkt op: di, 19 februari 2019 21:18]

Dit bericht aan een moderator rapporteren

 
Re: 2019 FORMULA 1 PRE SEASON TESTING [bericht #22082 is een antwoord op bericht #21326] di, 19 februari 2019 21:46 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
RazorBiteXL
Berichten: 190
Geregistreerd: december 2018
Formula 3

https://youtu.be/iEPt9J8bOSg

Marc Priestly claimt dat de Honda nog steeds vibreert.
 
Dat is geen best nieuws voor red bull [bericht #22083 is een antwoord op bericht #22082] di, 19 februari 2019 22:03 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Dejavu01 is op dit moment afwezig  Dejavu01
Berichten: 550
Geregistreerd: maart 2017
Formula 1

Toch weer vibratieproblemen waardoor niet de volledige power kan worden aangesproken?
Als dit waar is dan kan er een streep door dit seizoen. Maar is het waar?
 
Re: 2019 FORMULA 1 PRE SEASON TESTING [bericht #22084 is een antwoord op bericht #22082] di, 19 februari 2019 22:04 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
spark is op dit moment afwezig  spark
Berichten: 721
Geregistreerd: maart 2017
Formula 1

RazorBiteXL schreef op di, 19 februari 2019 21:46
https://youtu.be/iEPt9J8bOSg

Marc Priestly claimt dat de Honda nog steeds vibreert.
Er zijn geruchten vanuit de paddock volgens hem. Zou een flinke domper zijn.
 
Re: Dat is geen best nieuws voor red bull [bericht #22087 is een antwoord op bericht #22083] di, 19 februari 2019 22:13 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
SpeeDirk is op dit moment afwezig  SpeeDirk
Berichten: 291
Geregistreerd: maart 2017
Formula 3

Die meneer doet alsof hij van alles op de hoogte is van wat er bij RBR achter de schermen gebeurd.

Formule 1 liefhebber, fan van Max en jarenlang van Jos
 
Re: Dat is geen best nieuws voor red bull [bericht #22088 is een antwoord op bericht #22087] di, 19 februari 2019 22:15 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Dejavu01 is op dit moment afwezig  Dejavu01
Berichten: 550
Geregistreerd: maart 2017
Formula 1

Marc Priestley is wel goed ingevoerd in f1 en zal wel zijn bronnen hebben op het circuit. Maar het zijn dus alleen nog maar geruchten.
 
Re: Dat is geen best nieuws voor red bull [bericht #22090 is een antwoord op bericht #22083] di, 19 februari 2019 22:17 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
MadMax is op dit moment afwezig  MadMax
Berichten: 464
Geregistreerd: maart 2017
Formula 3

......een domper is een understatement.....indien waar nog 3,5 week om het op te lossen......zijn al die super positieve reacties vanuit het RB kamp gewoon om de problemen te camoufleren? En wat zouden ze er van voordeel van hebben om deze problemen te camoufleren???? Zouden ze met de motor op 95% al competatiever zijn dan eind vorig jaar??? Pfffff zou graag een nog positievere Max zien....Ik ben er nog alles behalve gerust op...
 
Re: Dat is geen best nieuws voor red bull [bericht #22091 is een antwoord op bericht #22088] di, 19 februari 2019 22:34 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
spark is op dit moment afwezig  spark
Berichten: 721
Geregistreerd: maart 2017
Formula 1

Dejavu01 schreef op di, 19 februari 2019 22:15
Marc Priestley is wel goed ingevoerd in f1 en zal wel zijn bronnen hebben op het circuit. Maar het zijn dus alleen nog maar geruchten.
Laten we hopen op Franse geruchten. Nepnieuws, fakenieuws, wat kan je tegenwoordig nog geloven. sad
 
Re: Max tevreden... [bericht #22101 is een antwoord op bericht #21977] wo, 20 februari 2019 08:11 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
mbuna is op dit moment afwezig  mbuna
Berichten: 109
Geregistreerd: juli 2017
Formula 3

Sieper schreef op ma, 18 februari 2019 19:44
Ik denk niet dat RBR met andere vleugels gaat komen, waarom zou je daarvan de correlatie niet bevestigd willen zien. Je hebt nu acht dagen om je hele auto af te stellen, in te regelen, waarom dan met een fopvleugel rijden. Daar geloof ik niet in!
Ik weet dat nog zo net niet hoor. De teams hebben nu zulke goede CFD programma's draaien... Als ze de huidige vleugel erop zetten, die met alle sensoren testen en dat komt precies overeen met wat ze op de CFD simulaties zien? Dan weten ze dat die correct zijn. En als ze dan de nieuwe vleugel in CFD erop gooien en betere waarden zien dan gaan ze daar denk ik gewoon voor.

Even los van het debacle van twee jaar geleden qua correlatie bij red bull, maar daarvan is het wel de vraag of dat echt het probleem was of dat het toch met de ophanging te maken had die op het laatste moment werd verboden. Alhoewel de berichten toen wel waren dat het kwam omdat de windtunnel niet berekend was op de bredere wagens waardoor er een verkeerd beeld was ontstaan.
 
Re: Circuit de Catalunya - 2e testdag [bericht #22102 is een antwoord op bericht #22057] wo, 20 februari 2019 08:18 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
mbuna is op dit moment afwezig  mbuna
Berichten: 109
Geregistreerd: juli 2017
Formula 3

Mulder schreef op di, 19 februari 2019 15:32
Punt van het artikel is de 2 richtingen..RB en Merc gaan voor volle vleugels en Ferrari en Alfa leveren downforce in om de luchtstroom schoner te maken...wie heeft het beste concept.

Misschien ook geinig om het effecti te weten voor de achtervolgende auto's? Wie weet levert een low-drag Ferrari wel een beter te volgen Ferrari op, en zijn de merc en rb slechter te volgen?
 
Re: Circuit de Catalunya - 2e testdag [bericht #22103 is een antwoord op bericht #22102] wo, 20 februari 2019 08:26 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
bernuldi is op dit moment afwezig  bernuldi
Berichten: 406
Geregistreerd: maart 2017
Formula 3

Volgens Chandook komt Red bull vandaag met een nieuwe voor en achtervleugel.
Verder begrijp ik dat Priestley miet aan wesig is op het circuit en een band met McLaren heeft, ik zou het allemaal niet zo serieus nemen. Anders zouden zowel Redbull als Hind aiegs minder luidruchtig zijn i er de smanewerking en de wijze waarop de motor in het chassis is ingepast.


Gr bernuldi (die blij is met de mogelijkheid een handtekening toe te voegen)
 
Re: Dat is geen best nieuws voor red bull [bericht #22104 is een antwoord op bericht #22091] wo, 20 februari 2019 08:31 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
mbuna is op dit moment afwezig  mbuna
Berichten: 109
Geregistreerd: juli 2017
Formula 3

spark schreef op di, 19 februari 2019 22:34
Dejavu01 schreef op di, 19 februari 2019 22:15
Marc Priestley is wel goed ingevoerd in f1 en zal wel zijn bronnen hebben op het circuit. Maar het zijn dus alleen nog maar geruchten.
Laten we hopen op Franse geruchten. Nepnieuws, fakenieuws, wat kan je tegenwoordig nog geloven. sad
Ik heb Priestley wel hoog zitten. Het is geen hijgerige, op nieuws of clicks jagende sensatiezoeker, maar gewoon een serieuze en zeer goed ingevoerde ex formule 1 monteur. Heeft nog zeer veel connecties in de pitstraat en achter de schermen, en het wereldje is klein dus men rouleert nogal veel.

Laten we reeel zijn: alle positieve signalen vanuit Honda waren gebaseerd op testbankresultaten. De omstandigheden achter in een auto op het circuit zijn heel anders. Maar misschien valt het mee, kunnen ze het in de loop van het seizoen oplossen...
 
Re: Circuit de Catalunya - 2e testdag [bericht #22105 is een antwoord op bericht #22103] wo, 20 februari 2019 08:34 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Dejavu01 is op dit moment afwezig  Dejavu01
Berichten: 550
Geregistreerd: maart 2017
Formula 1

Zou kunnen ja. Ook toevallig dat dit gerucht omhoog kruipt op de dag dat Honda bekend maakte zich uit de UK terug te trekken. Maar dat zou mij dan zwaar tegenvallen van Marc.
 
Re: Circuit de Catalunya - 2e testdag [bericht #22106 is een antwoord op bericht #22105] wo, 20 februari 2019 08:40 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Wouter
Berichten: 2438
Geregistreerd: maart 2017
GP winner

Dejavu01 schreef op wo, 20 februari 2019 08:34
Zou kunnen ja. Ook toevallig dat dit gerucht omhoog kruipt op de dag dat Honda bekend maakte zich uit de UK terug te trekken. Maar dat zou mij dan zwaar tegenvallen van Marc.

Waar heb je dat gehoord @Dejavu, dat Honda vertrekt uit de UK? Is dat door Honda gezegd, waar kan ik dat lezen? Alvast bedankt.
 
Re: Circuit de Catalunya - 2e testdag [bericht #22107 is een antwoord op bericht #22106] wo, 20 februari 2019 08:47 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
bernuldi is op dit moment afwezig  bernuldi
Berichten: 406
Geregistreerd: maart 2017
Formula 3

Wouter schreef op wo, 20 februari 2019 08:40
Dejavu01 schreef op wo, 20 februari 2019 08:34
Zou kunnen ja. Ook toevallig dat dit gerucht omhoog kruipt op de dag dat Honda bekend maakte zich uit de UK terug te trekken. Maar dat zou mij dan zwaar tegenvallen van Marc.
Waar heb je dat gehoord @Dejavu, dat Honda vertrekt uit de UK? Is dat door Honda gezegd, waar kan ik dat lezen? Alvast bedankt.
Gisteren oa op Nu.nl
Maar de kern is dat Priestley niet op het circuit is, dus afgaat op geruchten, mogelijk verspreid door McLaren waar hij nog warme banden mee onderhoudt. Verder heb ik er niets over gehoord.


Gr bernuldi (die blij is met de mogelijkheid een handtekening toe te voegen)
 
Re: Circuit de Catalunya - 2e testdag [bericht #22109 is een antwoord op bericht #22107] wo, 20 februari 2019 08:55 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Wouter
Berichten: 2438
Geregistreerd: maart 2017
GP winner

bernuldi schreef op wo, 20 februari 2019 08:47

Gisteren oa op Nu.nl
Maar de kern is dat Priestley niet op het circuit is, dus afgaat op geruchten, mogelijk verspreid door McLaren waar hij nog warme banden mee onderhoudt. Verder heb ik er niets over gehoord.

Dankje. Wel vreemd dat alleen Priestly dit zegt. Op geen enkele site is er iets te lezen, terwijl dat groot nieuws zou zijn.
Bovendien hoor je van alle kanten, ook toeschouwers, dat de Honda motor veel soepeler klinkt dan vorig jaar.
STR en RBR schijnen een heel klein verschil in hun spec hebben zitten, wat dat dan ook in mag houden.

[Bijgewerkt op: wo, 20 februari 2019 08:57]

Dit bericht aan een moderator rapporteren

 
Re: Dat is geen best nieuws voor red bull [bericht #22110 is een antwoord op bericht #22104] wo, 20 februari 2019 08:57 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
MadMax is op dit moment afwezig  MadMax
Berichten: 464
Geregistreerd: maart 2017
Formula 3

In de loop van het seizoen betekent in mijn ogen wel gewoon weg kansen op een WK weer 365 dagen aan de broek terwijl Max er gewoon klaar voor is......
 
Re: Dat is geen best nieuws voor red bull [bericht #22111 is een antwoord op bericht #22110] wo, 20 februari 2019 09:01 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Wouter
Berichten: 2438
Geregistreerd: maart 2017
GP winner

MadMax schreef op wo, 20 februari 2019 08:57
In de loop van het seizoen betekent in mijn ogen wel gewoon weg kansen op een WK weer 365 dagen aan de broek terwijl Max er gewoon klaar voor is......

Mocht dit bericht kloppen, waar ik zeer aan twijfel, heeft Honda al bevestigd dat dat binnen een paar weken te verhelpen is.
Op de testbank zijn de trillingen verholpen en mochten ze zich op het circuit weer voordoen, zijn ze binnen een paar weken verholpen,
omdat ze weten waardoor ze ontstaan, aldus Honda kortgeleden.
 
icon2.gif  Live beelden, voor zo lang het duurt. [bericht #22112 is een antwoord op bericht #21326] wo, 20 februari 2019 09:05 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Wouter
Berichten: 2438
Geregistreerd: maart 2017
GP winner

Live beelden, voor zo lang het duurt.

https://strims.gg/somuchforsubtlety?fbclid=IwAR1mgJQKSchIOTM YNpeJgQagJ62lPJWsV0G91ULhT4KsOI2Ruq0TIjB6P2w
 
Re: 2019 FORMULA 1 PRE SEASON TESTING [bericht #22113 is een antwoord op bericht #21326] wo, 20 februari 2019 09:22 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Mulder is op dit moment afwezig  Mulder
Berichten: 420
Geregistreerd: maart 2017
Formula 3

Renault en TR hebben ook voorvleugels met de zijkanten lager zie ik nu.
Van boven is hij lager aan de zijkanten en van onder is hij hoger aan de zijkanten.

Dat TR ze heeft zegt genoeg..RB houdt echt wel in de gaten wat beter werkt Smile

[Bijgewerkt op: wo, 20 februari 2019 09:28]

Dit bericht aan een moderator rapporteren

 
Re: 2019 FORMULA 1 PRE SEASON TESTING [bericht #22114 is een antwoord op bericht #22113] wo, 20 februari 2019 09:30 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Mulder is op dit moment afwezig  Mulder
Berichten: 420
Geregistreerd: maart 2017
Formula 3

haha..max met een enorm Aero rack en Vettel erachter mt 2 grote antenne's op de buitenkanten van zijn achtervleugel..ziet er niet uit.

eerste gezicht is de voorvleugel van Max hetzelfde..in ieder geval het concept. Misschien straks een run met aerorack en een andere voorvleugel?
 
Re: Circuit de Catalunya - 2e testdag [bericht #22115 is een antwoord op bericht #22106] wo, 20 februari 2019 09:40 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
spark is op dit moment afwezig  spark
Berichten: 721
Geregistreerd: maart 2017
Formula 1

Wouter schreef op wo, 20 februari 2019 08:40
Dejavu01 schreef op wo, 20 februari 2019 08:34
Zou kunnen ja. Ook toevallig dat dit gerucht omhoog kruipt op de dag dat Honda bekend maakte zich uit de UK terug te trekken. Maar dat zou mij dan zwaar tegenvallen van Marc.
Waar heb je dat gehoord @Dejavu, dat Honda vertrekt uit de UK? Is dat door Honda gezegd, waar kan ik dat lezen? Alvast bedankt.
Is in verband met de aanstaande al dan niet harde Brexit. Er wordt heel veel druk uitgeoefend door de multi nationals zoals Honda, Airbus etc. om ten minste de douane overeenkomsten met de EU in stand te houden. Nu kunnen de goederen vrij binnen de EU verhandeld worden. Na eind Maart bestaat de kans dat er weer officieel ge-im/exporteerd moet gaat worden. Import/Export is nog geen probleem als alle regels, certificaten, overeenkomsten op dat moment bekend en goedgekeurd zijn tussen de EU en UK. Dat is dus niet het geval, er is dus werkelijk niets geregeld.
Als je nu test in Barcelona en je hebt een onderdeel nodig dan stuur je die gewoon even op. Dat wordt iets anders vanaf eind Maart als er niet iets snel gebeurd.
 
Re: Circuit de Catalunya - 2e testdag [bericht #22116 is een antwoord op bericht #22106] wo, 20 februari 2019 09:49 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Dejavu01 is op dit moment afwezig  Dejavu01
Berichten: 550
Geregistreerd: maart 2017
Formula 1

Gaat overigens niet over de f1. Honda produceert de civic in UK en sluit die fabriek in 2022. Gisteren in het nieuws.
 
Re: 2019 FORMULA 1 PRE SEASON TESTING [bericht #22117 is een antwoord op bericht #22114] wo, 20 februari 2019 10:01 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
mbuna is op dit moment afwezig  mbuna
Berichten: 109
Geregistreerd: juli 2017
Formula 3

Mulder schreef op wo, 20 februari 2019 09:30
haha..max met een enorm Aero rack en Vettel erachter mt 2 grote antenne's op de buitenkanten van zijn achtervleugel..ziet er niet uit.

eerste gezicht is de voorvleugel van Max hetzelfde..in ieder geval het concept. Misschien straks een run met aerorack en een andere voorvleugel?
Max en Vettel hebben gewoon antennes laten monteren om de streams zelf te kunnen volgen joh.
Voor de coureurs zijn die testdagen erg vervelend, ze moeten gewoon een programma volgen 'rijd 10 ronden in de 1:22, daarna binnenkomen, dan ga je 8 ronden 1:25 en in sector 1 push je de eerste drie bochten, blabla.'
 
Re: Max tevreden... [bericht #22119 is een antwoord op bericht #22101] wo, 20 februari 2019 10:25 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Sieper is op dit moment afwezig  Sieper
Berichten: 2006
Geregistreerd: juli 2017
GP winner

mbuna schreef op wo, 20 februari 2019 08:11
Sieper schreef op ma, 18 februari 2019 19:44
Ik denk niet dat RBR met andere vleugels gaat komen, waarom zou je daarvan de correlatie niet bevestigd willen zien. Je hebt nu acht dagen om je hele auto af te stellen, in te regelen, waarom dan met een fopvleugel rijden. Daar geloof ik niet in!
Ik weet dat nog zo net niet hoor. De teams hebben nu zulke goede CFD programma's draaien... Als ze de huidige vleugel erop zetten, die met alle sensoren testen en dat komt precies overeen met wat ze op de CFD simulaties zien? Dan weten ze dat die correct zijn. En als ze dan de nieuwe vleugel in CFD erop gooien en betere waarden zien dan gaan ze daar denk ik gewoon voor.

Even los van het debacle van twee jaar geleden qua correlatie bij red bull, maar daarvan is het wel de vraag of dat echt het probleem was of dat het toch met de ophanging te maken had die op het laatste moment werd verboden. Alhoewel de berichten toen wel waren dat het kwam omdat de windtunnel niet berekend was op de bredere wagens waardoor er een verkeerd beeld was ontstaan.
Dat zou wel kunnen maar dat RBR in Australie ineens met een ongeteste (hier niet geziene vleugel) op de proppen zou komen daar geloof ik niet in. En als al die verhalen over hoe belangrijk het totale concept is een kern van waarheid bevatten dan is het denk ik ook niet zo makkelijk opens een anders werkende velugel te introduceren, van de andere kant STR rijd er al sinds de filmdag mee en die auto is ook niet zo anders dan de RB15 meer en wellicht zijn beide soorten vleugel wel compatible met het high rake concept.

[Bijgewerkt op: wo, 20 februari 2019 10:26]

Dit bericht aan een moderator rapporteren

 
Re: 2019 FORMULA 1 PRE SEASON TESTING [bericht #22120 is een antwoord op bericht #22113] wo, 20 februari 2019 10:27 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Mark is op dit moment afwezig  Mark
Berichten: 204
Geregistreerd: mei 2017
Formula 3

Mulder schreef op wo, 20 februari 2019 09:22
Renault en TR hebben ook voorvleugels met de zijkanten lager zie ik nu.
Van boven is hij lager aan de zijkanten en van onder is hij hoger aan de zijkanten.

Dat TR ze heeft zegt genoeg..RB houdt echt wel in de gaten wat beter werkt Smile
Tost beweert nu ook dat die voorvleugel Ferrari ten opzichte van Mercedes minimaal een halve seconde oplevert.
 
Re: 2019 FORMULA 1 PRE SEASON TESTING [bericht #22121 is een antwoord op bericht #22120] wo, 20 februari 2019 10:47 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Mulder is op dit moment afwezig  Mulder
Berichten: 420
Geregistreerd: maart 2017
Formula 3

Maar is dat specifiek op deze baan of is dat generiek op elke baan?
 
Re: 2019 FORMULA 1 PRE SEASON TESTING [bericht #22125 is een antwoord op bericht #22121] wo, 20 februari 2019 12:05 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Jip
Berichten: 1110
Geregistreerd: maart 2017
GP winner

Ferrari gaat als een tierelier, Max moet ff doortrappen nu.
 
Testdag 3. [bericht #22126 is een antwoord op bericht #21326] wo, 20 februari 2019 12:16 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Wouter
Berichten: 2438
Geregistreerd: maart 2017
GP winner

Het begon allemaal zo goed met voor het eerst veel ronden kunnen rijden.
Gasly is gisteren gecresht, heeft de wagen daardoor nu problemen?
Max heeft nog maar 18 rondjes kunnen rijden.


11:34:39 uur

Red Bull Racing lijkt tegen problemen aangelopen te zijn.
Verstappen zou naar buiten gaan, maar moest tien minuten geleden onverrichter zaken uitstappen...
 
Re: Testdag 3. [bericht #22127 is een antwoord op bericht #22126] wo, 20 februari 2019 12:27 Naar vorige berichtNaar vorige bericht
RazorBiteXL
Berichten: 190
Geregistreerd: december 2018
Formula 3

Ik heb wat onderzoek gedaan en heb vanochtend ook Marc Priestley gebeld om te vragen wat hij precies heeft gehoord en wie de bron is. Het verhaal dat Marc heeft verteld in de video is afkomstig van een voormalig teamlid van Red Bull Racing die eind vorig jaar is vertrokken, hij werkt dus niet meer bij het team en is ook niet in Barcelona.

Een goed ingevoerde technische bron in de paddock vertelde aan de redactie van GPToday.net: "Het probleem is niet zo zeer de motor maar de complete achterkant. Die is nog niet in balans en daardoor loopt het nog niet zoals men wil bij Red Bull Racing."

Red Bull Racing vertelde aan ons in een reactie 'niet in de positie te zijn om op deze informatie te reageren'.

https://www.gptoday.net/nl/nieuws/f1/245309/achterkant-van-r ed-bull-rb15-is-nog-niet-in-balans
 
Vorige onderwerp: Toro Rosso / Honda ontwikkelingen
Volgende onderwerp: Hoor jij het ook?
Naar forum gaan: