Ik heb er zin , kan me nu niet snel genoeg gaan en wil ze nu zien racen.
Ik heb er vertrouwen in, of het genoeg is voor een wk ? dat staat in de sterren maar een paar keer
daar ben ik wel van overtuigd!
Een paar overwinningen daar geloof ik ook wel in, maar met een goede start van het seizoen denk ik dat er serieuze titel kansen zijn.....indien RB weer kan uitblinken in bandenmanagent en weer de beste is in doorontwikkeling kan Max de klus klaren.....het gaat gigantisch spannend worden. De spanning tijdens de races zal voor mij nog hoger worden en op sommige momenten bijna te veel gaan worden en mijn omgeving zal vaker gaan vragen of ik ook nog normaal kan doen tijdens een race....het begin is goed en de spanning is nu al voelbaar. Aan de inzet bij Max en RB zal het niet liggen, de komende 2 testdagen heb ik iets meer tijd om alles te volgen, hopelijk zal RB een tipje van de sluier oplichten met enkele fenomenale sectortijden......
Thanks @Wouter Max zijn ogen stralen maar komt dit omdat hij net een top lunch heeft gegeten
of dat hij eindelijk de juiste tools in handen heeft gekregen van Red Bull/Honda ik hoop het laatste.
Ik weet zeker dat er een hoop kijkers met een verhoogde hartslag naar de eerste kwalificatie zullen kijken
Deze week zouden alle motoren meer vermogen in gaan zetten. Het lijkt er een beetje op dat de 3 topteams dat nog niet hebben gedaan,
maar Alfa, Toro Rosso en Haas wél. Misschien vandaag, maar toch zeker morgen zullen M en F en RBR toch ook wel meer motorvermogen gaan uitproberen.
Ik vond Max bij Jack Plooij trouwens anders dan anders. Lachend en struikelend over de woorden bij het versnellingsbak verhaal.
Hamilton is heel goed bezig, Albon draait weer lekker veel rondjes en Gasly is weer met de wasrekken op pad. Van Autosport LIVE:
Meanwhile, if you were wondering who is winning the aero rake grand prix, it's definitely @redbullracing
Zou Albon al met wat meer vermogen hebben gereden? Zojuist reed Albon een 1:17:480 op de C3 band. Hij reed er nog een ronde van 1.17,758 achter aan. Norris reed een 1:17.084 op de C5 band.
Ik vind die Honda wel als een speer gaan: op de mediums net zo snel als de renaults op de c5. Voor wat het zegt natuurlijk, maar ik krijg hier wel energie van haha
De berichtgeving over de banden is weer erg verwarrend. Je wordt voortdurend op het verkeerde been gezet. Ik vind die bandenindeling maar raar en geen verbetering.
Ik maak me nu ook wel lichte zorgen ja... Je zou toch zeggen dat RBR in ieder geval een stuk harder dan STR moet kunnen gaan maar op een hele rij runs op de C5 komt er niks bijzonders qua rondetijd uit...
Ik hoop maar dat ze nog het nodige achter houden..
Dacht dat Marko zei dat ze maar 0.2 sec achter Ferrari zaten? Grapje zeker als je naar de tijden van Leclerc kijkt.
Natuurlijk weten we niet waar RBR mee bezig is, maar het lijkt eerder dat de upgrades aan de wagen averechts werken.
Hamilton was met een race simulatie bezig. Gigantisch goede tijden, beter nog dan Ferrari.
Frontwinger Berichten: 201 Geregistreerd: maart 2017
Formula 3
Nu begint het toch interessant te worden... STR sterk (party mode check?)...Ferrari rap, maar niet overdreven snel... Gasly verliest veel in sector 2 (lage topspeed, dus niet voluit?), maar wel rap in sector 3 (low speed/aero).
Jammer dat ik te weinig tijd heb, de sectortijden die zeggen het meest.....TR toch wel heel erg goed, als het meezit is RB gewoon ca. 1sec sneller maar zou mij ook niet verbazen als TR dit jaar best of the rest word.....ga tussendoor toch proberen wat tijden te volgen en wie er dingen opvalt a.u.b hier posten bvd
Vorig jaar was het het zelfde beeld tijdens de trainingen en toen liepen ze ook achter de feiten aan en moest er het halve seizoen keihard gewerkt worden om weer 'bij' te komen.
Ik kan me niet voorstellen dat ze nu weer fout zitten met het aeropakket maar heb nu nog geen enkele uithaal gezien in de tijden waarvan ik denk: "Dit gaat super!"
Je kan wel zeggen het is maar testen, waarom gaat de Ferrari dan wel als een speer?
Vorig jaar was het het zelfde beeld tijdens de trainingen en toen liepen ze ook achter de feiten aan en moest er het halve seizoen keihard gewerkt worden om weer 'bij' te komen.
Ik kan me niet voorstellen dat ze nu weer fout zitten met het aeropakket maar heb nu nog geen enkele uithaal gezien in de tijden waarvan ik denk: "Dit gaat super!"
Je kan wel zeggen het is maar testen, waarom gaat de Ferrari dan wel als een speer?
Nou, volgens mij stonden ze er vorig jaar toch juist wél aardig goed bij in de testen? Misschien willen ze juist nu wel sandbaggen. Of beter gezegd, vanochtend draaiden Gasly aero testen, voor de FrontWing. En ze hebben die bargeboard aanpassing. Misschien zijn ze gewoon aardig zeker van hun zaak en besteden ze hun tijd aan het testen van deze zaken. Waar een testweek ook voor is.
Voor ons zou het lekker zijn om mooie knalsectoren of tijden te zien, maar wat schiet RBR daar mee op?
Achterzijde foetsie en linkerzijde vernaggeld...weer een nachtje doorhalen voor de monteurs om de auto op te bouwen...
Vraag: Waar is de achtervleugel gebleven?
Antwoord: aan de linkerkant....
Als je iets doet, moet je het ook goed doen. Hier word je toch echt droevig van. Nog erger dan de eerste keer.
Kijk er maar eens goed naar! Jemig, wat een zielig hoopje schroot! Zo zonde. Hopelijk hebben ze genoeg nieuwe onderdelen, die er al op zaten/op zouden komen.
Dit doet wel pijn. Op F1technical postte iemand een link van twitter bericht met fotos van Gasly al crashende en de achtervleugel zat er duidelijk nog aan (je ziet hem hier ook in het schroot) maar de auto leek iig 100%. Eerste inschatting (van mij) is operator error.
Ik ben nog niet overtuigd van Gasly, vorig jaar (Japan of zo) waren er soms ook hele rare spins. Maar goed, zijn qualy is meen ik wel aardig goed en hij heeft nog niet veel ervaring.
Dus...... wat wordt het Crashly of Ghastly?
hier wat pics (vleugel er nog aan tijdens de crash):
RazorBiteXL Berichten: 191 Geregistreerd: december 2018
Formula 3
Sieper schreef op do, 28 februari 2019 16:01
Ik ben nog niet overtuigd van Gasly, vorig jaar (Japan of zo) waren er soms ook hele rare spins. Maar goed, zijn qualy is meen ik wel aardig goed en hij heeft nog niet veel ervaring.
Dus...... wat wordt het Crashly of Ghastly?
hier wat pics (vleugel er nog aan tijdens de crash):
De geruchten gaan einde test. RBR breekt de pitstop faciliteiten (trackside stoeltjes e.d.) al af en persoonlijk (zie andere topic en eerdere uitspraak over 1 nieuwe bodemplaat voor Max voor Australie) geloof ik ook niet zo in die "5 auto's aan onderdelen in reserve" aan het begin vh seizoen.
Die auto ligt goed in de kreukels, en is zo goed als af geschreven.
Jammer maar helaas !
Crashtest by Pierre. Heeft RB toevallig twee wagens bij zich? Ik las onbevestigde berichten dat ze bij RB al aan het inpakken zijn. Hoop dat het niet waar is en dat Max nog wat kan testen.
Die auto ligt goed in de kreukels, en is zo goed als af geschreven.
Jammer maar helaas !
Crashtest by Pierre. Heeft RB toevallig twee wagens bij zich? Ik las onbevestigde berichten dat ze bij RB al aan het inpakken zijn. Hoop dat het niet waar is en dat Max nog wat kan testen.
Op de live commentary van Motorsport.com:
17:24 We hebben antwoord van Red Bull, dat heel wat meteriaal aan het inpakken is op de pitmuur.
"Dat was altijd deel van het plan. Dat zijn dingen die we morgen niet meer nodig hebben. We gaan heus niet naar huis."
Voor het eerst zijn ze trots en blij dat er vier motoren klaar staan voor de RB15, dan ga je mij niet vertellen dat ze maar 1 testauto hebben. Mocht dat wel zo blijken te zijn dan mist RBR toch echt kampioenschap aspiraties.
Mocht Crashly zo doorgaan dan liggen er twee op de loer bij STR.
Frontwinger Berichten: 201 Geregistreerd: maart 2017
Formula 3
Red Bull pakt in...
Hoe lullig ook voor Gasly...dit bevestigt wel een beetje het beeld wat ik van hem heb. Op zich een goede coureur...grote waffel, maar simpelweg nog niet slim/ervaren genoeg en veel teveel bezig met "kijk mij eens snel zijn"...
Hoe lullig ook voor Gasly...dit bevestigt wel een beetje het beeld wat ik van hem heb. Op zich een goede coureur...grote waffel, maar simpelweg nog niet slim/ervaren genoeg en veel teveel bezig met "kijk mij eens snel zijn"...
Het is nog supervroeg om te oordelen, maar dit dacht ik ook al. Tot 2x toe de auto afschrijven in de tests is echt super slecht.
Het doet me een beetje aan kvyat denken. Ook een degelijk debuutjaar maar niet een absolute topper, toch te vroeg en wellicht onterecht naar RBR gepromoveerd worden en je daar wel even willen bewijzen i.t.t. de aanpak van bijv Leclerc en Album die zich rustig houden, eerlijk aangeven wat ze nog moeten leren.
Kvyat reed toen ook een voorvleugel meteen kapot waar ze er maar 1 van hadden en crashte dat jaarook veel te vaak met een grote mond over de boardradio die hij het jaar ervoor nog niet had.
RBR heeft wel nog een filmdag op zaterdag lees ik. Dan gaan er vast nieuwe onderdelen op. Benieuwd wie dan rijdt want Max reed al een filmdag maar lijkt alsnog de logische en veilige keuze om in te zetten.
Ze zullen vandaag/vannacht wel een nieuwe auto opbouwen dit chassis kunnen ze afschrijven of ik moet me sterk vergissen.
Is ook niet echt slim van hem mocht het geen technisch probleem zijn geweest!
Testdag 7.....hier en daar een tipje van de sluier opgeligd?? MB 1.18 rond op de C2 komen ze er langzaam aan of willen ze gewoon weinig laten zien en zetten ze hun masker pas af in Melbourne?
TR een 1.17.5 op de C3 das toch al veel meer dan de rest van het middenveld heeft laten zien, ik vond het best indrukwekkend of was het een eerste uitbarsting van de partymodus.....
TR heeft meer de voorvleugel van Ferrari en Alfa.....is het toeval dat TR ook erg snel lijkt en is RB genoodzaakt om ook over te stappen op deze vleugel??? Morgen de laatste dag en dan op naar Melbourne!
Tjah inderdaad gras heeft geen grip, en in het achteruit shot kun je ook zien dat de wagen ineens de grond raakt op het moment dat hij van de curb afrijd. Eigenlijk exact hetzelfde zoals Hartley vorig jaar op dit punt zijn STR afschreef.
Formula 3
Mark schreef op do, 28 februari 2019 17:50
Frontwinger schreef op do, 28 februari 2019 17:43
Red Bull pakt in...
Het is nog supervroeg om te oordelen, maar dit dacht ik ook al. Tot 2x toe de auto afschrijven in de tests is echt super slecht.
Het doet me een beetje aan kvyat denken. Ook een degelijk debuutjaar maar niet een absolute topper, toch te vroeg en wellicht onterecht naar RBR gepromoveerd worden en je daar wel even willen bewijzen i.t.t. de aanpak van bijv Leclerc en Album die zich rustig houden, eerlijk aangeven wat ze nog moeten leren.
Kvyat reed toen ook een voorvleugel meteen kapot waar ze er maar 1 van hadden en crashte dat jaarook veel te vaak met een grote mond over de boardradio die hij het jaar ervoor nog niet had.
RBR heeft wel nog een filmdag op zaterdag lees ik. Dan gaan er vast nieuwe onderdelen op. Benieuwd wie dan rijdt want Max reed al een filmdag maar lijkt alsnog de logische en veilige keuze om in te zetten.
Die filmdag hebben ze vorig jaar ook gedaan om nog wat nieuwe onderdelen te testen ja.
Beetje vreemd als een toro rosso al tot een 1.16.8 in staat is....dan zou het A-team met een A-coureur daar toch echt wel onder moeten kunnen! Maar is Gasly wel een A coureur? Of is het chassis van RBR bagger?
Beetje vreemd als een toro rosso al tot een 1.16.8 in staat is....dan zou het A-team met een A-coureur daar toch echt wel onder moeten kunnen! Maar is Gasly wel een A coureur? Of is het chassis van RBR bagger?
Tuurlijk, 1.16,4 misschien wel. Maar Ferrari kan nog harder. En duikt misschien wel onder de 1.16...
Gr bernuldi (die blij is met de mogelijkheid een handtekening toe te voegen)
XtrordinarY Berichten: 4 Geregistreerd: maart 2017
Karting
Die Mercedes-Analysten ziehen eine Zwischenbilanz: „Red Bull hat am Mittwoch den bislang schnellsten Longrun gezeigt." Max Verstappen brach die Rennsimulation allerdings wegen eines Ausrutschers und eines Getriebeproblems nach 40 Runden ab. Und Mercedes? „Wir hatten gute und weniger gute Longruns, abhängig von der Tageszeit."
Vertaling:
De Mercedes-analisten trekken een tussentijdse review: "Red Bull heeft woensdag de snelste longrun tot nu toe getoond." Max Verstappen brak echter de racesimulatie af vanwege een foutje en een transmissieprobleem na 40 ronden en Mercedes? "We hadden goede en minder goede longrons, afhankelijk van het tijdstip van de dag.
Wanneer de Mercedes analysten dit zeggen volgens AmUS dan heeft Red Bull gewoon nog lang niet het achterste van hun tong laten zien. Alleen glimps van de potentie in runs waarop niemand let behalve analysten.
Die Mercedes-Analysten ziehen eine Zwischenbilanz: „Red Bull hat am Mittwoch den bislang schnellsten Longrun gezeigt." Max Verstappen
Ondanks het slechte nieuws van de donderdagmiddag waarop Gasly zwaar crashte, is er ook goed nieuws over Red Bull Racing. De renstal dat geen tijden bovenaan het scorebord noteerde, heeft volgens Auto Motor und Sport wel de snelste longrun gereden. Niemand minder dan Max Verstappen had de eer.
Analisten van Mercedes hebben de balans opgemaakt en meldden, volgens het Duitse nieuwsmedium: "Red Bull heeft op woensdag de snelste longruns OOIT laten zien."
Formula 3
Peter schreef op do, 28 februari 2019 20:10
Die Mercedes-Analysten ziehen eine Zwischenbilanz: „Red Bull hat am Mittwoch den bislang schnellsten Longrun gezeigt." Max Verstappen
Ondanks het slechte nieuws van de donderdagmiddag waarop Gasly zwaar crashte, is er ook goed nieuws over Red Bull Racing. De renstal dat geen tijden bovenaan het scorebord noteerde, heeft volgens Auto Motor und Sport wel de snelste longrun gereden. Niemand minder dan Max Verstappen had de eer.
Analisten van Mercedes hebben de balans opgemaakt en meldden, volgens het Duitse nieuwsmedium: "Red Bull heeft op woensdag de snelste longrun ooit laten zien."
Daar hoef je geen analist voor te zijn. De runs waren beduidend sneller dan de rest. Ik vraag me alleen af of Pierre dit ook kan laten zien
Volgens mij heeft die gezegd dat hij (dus Gasly zelf) op dit moment niet aan de tijd van Leclerc kan tippen. Dus niet dat de red bull daartoe niet in staat zou zijn.
Analisten van Mercedes hebben de balans opgemaakt en meldden, volgens het Duitse nieuwsmedium: "Red Bull heeft op woensdag de snelste longrun ooit laten zien."
Daar hoef je geen analist voor te zijn. De runs waren beduidend sneller dan de rest. Ik vraag me alleen af of Pierre dit ook kan laten zien
"Red Bull heeft op woensdag de snelste longruns OOIT laten zien."