Verstappen forum
forum.verstappen.nl

Startpagina » Verstappen » Formule 1 » Hoe ziet de top 5 teams in 2019 eruit?
Hoe ziet de top 5 teams in 2019 eruit? [bericht #21150] wo, 16 januari 2019 14:21 Naar volgende bericht
Fangio007 is op dit moment afwezig  Fangio007
Karting

Mijn gevoel zegt:
Mercedes
Ferrari
Renault
Red bull
Racing point

Wat denken jullie?

Re: Hoe ziet de top 5 teams in 2019 eruit? [bericht #21151 is een antwoord op bericht #21150] wo, 16 januari 2019 14:50 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
SpeeDirk is op dit moment afwezig  SpeeDirk
Formula 3

Omtrent de eerste twee ben ik het met je eens...verder gaan we het tijdens het testen wel zien waar RedBull zo ongeveer staat. Ik blijf in ieder geval optimistisch. Laughing Yay

Formule 1 liefhebber, fan van Max en jarenlang van Jos

Re: Hoe ziet de top 5 teams in 2019 eruit? [bericht #21154 is een antwoord op bericht #21151] wo, 16 januari 2019 19:17 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Sieper is op dit moment afwezig  Sieper
GP winner

Renault hooguit op 4.

Re: Hoe ziet de top 5 teams in 2019 eruit? [bericht #21158 is een antwoord op bericht #21150] wo, 16 januari 2019 20:29 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
MadMax is op dit moment afwezig  MadMax
Formula 3

RB/MB
FERRARI
RENAULT
RACING POINT

En 2 helft van het seizoen gaat RB over MB heen.....

Renault voor RB? Dan moet ik iets sterks gebruiken wil ik dat schrijven, Renault gaat er niet eens serieus voor zouden nog harder moeten werken, maar stellen zich nu al in op het budget limiet dat er in 2021 misschien gaat komen....

Re: Hoe ziet de top 5 teams in 2019 eruit? [bericht #21160 is een antwoord op bericht #21158] wo, 16 januari 2019 23:58 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Peter
GP winner
Forum_Mod

Mercedes
Red bull
Ferrari
Renault

Peter (optimistisch gesproken ) hupmax
hupmax

Moderator www.verstappen.nl

Re: Hoe ziet de top 5 teams in 2019 eruit? [bericht #21173 is een antwoord op bericht #21150] do, 17 januari 2019 17:43 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Frontwinger is op dit moment afwezig  Frontwinger
Formula 3

1e helft van 2019:

Ferrari
Mercedes
Red Bull
Renault
Haas

2e helft van 2019:

Mercedes
Red Bull
Ferrari
Renault
Toro Rosso

2e helft van de 2e helft van 2019:

Red Bull
Mercedes
Ferrari
Renault
Toro Rosso

Attack the post, not the poster...

Re: Hoe ziet de top 5 teams in 2019 eruit? [bericht #21174 is een antwoord op bericht #21173] do, 17 januari 2019 19:49 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Wet! is op dit moment afwezig  Wet!
Formula 3

Mercedes
Red Bull
Ferrari
Haas

Let it rain, rain, rain!!

Re: Hoe ziet de top 5 teams in 2019 eruit? [bericht #21175 is een antwoord op bericht #21173] do, 17 januari 2019 19:52 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Zerobyte
Formula 3

Mercedes
Red Bull maar mocht Red Bull/Honda leveren dan met stip op 1e
Ferrari

en dan wordt het tricky
Toro Rosso/Haas/Renault

Waar hebben jullie die glazen bol toch vandaan? [bericht #21176 is een antwoord op bericht #21175] do, 17 januari 2019 20:23 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
SpeeDirk is op dit moment afwezig  SpeeDirk
Formula 3

Soms gekocht van een waarzegster die met pensioen ging? lol

Formule 1 liefhebber, fan van Max en jarenlang van Jos

Renault inderdáad [bericht #21177 is een antwoord op bericht #21158] do, 17 januari 2019 21:39 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Fangio007 is op dit moment afwezig  Fangio007
Karting

Voor Red Bull. Niet omdat Renault beter is dan Honda, maar omdat Honda niet zal leveren wat iedereen hier verwacht.
Kan iemand mij een moment noemen in 2018 waaruit blijkt dat Honda zo goed is zoals bijv Marko steeds beweert...

Re: Renault inderdáad [bericht #21188 is een antwoord op bericht #21177] vr, 18 januari 2019 15:38 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
kwibus is op dit moment afwezig  kwibus
Formula 3

Fangio007 schreef op do, 17 januari 2019 21:39
Voor Red Bull. Niet omdat Renault beter is dan Honda, maar omdat Honda niet zal leveren wat iedereen hier verwacht.
Kan iemand mij een moment noemen in 2018 waaruit blijkt dat Honda zo goed is zoals bijv Marko steeds beweert...
Er waren wel een aantal momenten afgelopen seizoen waarop de potentie van de Honda motor wel zichtbaar was. Monza of Canada rechte stuk, de F1.5 teams met een Mercedes of Ferrari motor die er niet zomaar even voorbij zoefde.
Zelfs een aantal coureurs spraken hun verbazing uit na die races.

..... the power of dreams!

Re: Honda zal niet leveren ?? [bericht #21189 is een antwoord op bericht #21188] vr, 18 januari 2019 15:53 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Wouter
GP winner

kwibus schreef op vr, 18 januari 2019 15:38
.
Er waren wel een aantal momenten afgelopen seizoen waarop de potentie van de Honda motor wel zichtbaar was. Monza of Canada rechte stuk, de F1.5 teams met een Mercedes of Ferrari motor die er niet zomaar even voorbij zoefde.
Zelfs een aantal coureurs spraken hun verbazing uit na die races.

En wat te denken van de kwalificatie in Suzuka?!
Gasly was happy met zijn 7e plaats, maar zijn engineer niet, want die had de motor terug geschroefd.

Citaat:
"We kwalificeerden ons in Suzuka als zevende, maar dat had zesde of vijfde moeten zijn. Ik verloor op het rechte stuk drie tienden en kwam daarna naar hem (Gasly's performance engineer, red.) toe. Ik was wat teleurgesteld, ondanks dat het alsnog best een mooi resultaat was, maar hij stond bijna te huilen omdat hij me niet de volledige potentie van de motor had kunnen laten benutten," zo vertelt Gasly Racefans.net.

"In Suzuka in qualifying we were seventh, but should have been P6 or P5. I was losing three-tenths in the straight and I came to see him after quali.

"I was a bit disappointed even though it was a good result. [But] he [ his performance engineer Keisuke Minatoya] was almost crying because he didn't manage to give me the full potential of the engine.

Re: Honda zal niet leveren ?? [bericht #21191 is een antwoord op bericht #21189] vr, 18 januari 2019 22:11 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Neo33 is op dit moment afwezig  Neo33
Formula 3

Mijn voorspelling Mercedes voorop, zij hebben altijd al de beste winters gehad en hadden altijd een antwoord klaar op de concurrentie. Ondanks dat Ferrari sterk startte afgelopen seizoen verwacht ik dat Mercedes er toch weer net voor zal staan. De afgelopen jaren heb ik geen enkele keer gezien dat Red Bull super sterk uit de winter kwam, ze beginnen ondanks de goede bedoelingen toch altijd met een lichte achterstand. Ze gaan met minder rake rijden en een langere wielbasis waardoor ze mogelijk een achterstand hebben omdat Mercedes en Ferrari hier al langer mee rijden en er veel meer ervaringen mee heeft opgedaan. Dus ik hoop dat Red Bull in Melbourne tijdens de Q binnen een halve seconde zit van pole want dan heb ik er wel vertrouwen in dat Max zich gedurende het jaar vol in de titel strijd kan mengen. Is die achterstand groter dan wordt het net zo'n jaar als 2018. Renault zal denk ik duidelijk het 4e team worden, ik verwacht dat zij straks in niemands land terecht komen, sneller dan de F1.5 groep maar niet snel genoeg op de top3 aan te kunnen vallen. En Ricciardo gaat voor Renault ergens nog een podium pakken, een gekke race die zijn kant opvalt. Smile

1: Mercedes
2: Ferrari
3: Red Bull
4: Renault

[Bijgewerkt op: vr, 18 januari 2019 22:13]

Dit bericht aan een moderator rapporteren

Re: Renault inderdáad [bericht #21192 is een antwoord op bericht #21177] vr, 18 januari 2019 22:30 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Neo33 is op dit moment afwezig  Neo33
Formula 3

Ding loopt best hard hoor, hier Canada Gasly vs Perez in de FI Die erom bekent staat over het algemeen altijd voor hoge topsnelheid te gaan. drive En zo zijn er wel meer momenten geweest waarbij de potentie van die motor zichtbaar is geweest. En dadelijk ligt die motor in een bovengemiddeld chassis,... komt goed.

Re: Renault inderdáad [bericht #21197 is een antwoord op bericht #21192] zo, 20 januari 2019 08:52 Naar vorige bericht
Griffel is op dit moment afwezig  Griffel
Formula 3

Mijn voorspelling van het verloop van het seizoen.

Na de eerste fase van de winterstop

- Ferrari
- Mercedes +- 0,2/0.3
- Red-Bull +- 0.5
- Renault +- 2 sec

Voor de circuits van Europa, na de gebruikelijke update tijdens Barcelona

-Ferrari/Mercedes gelijk
- Red-Bull +- 0.2
- Renault/torro Rosso gelijk

Na de zomerstop:

- ferrari/mercedes/red-bull gelijk.
- Torro Rosso +- 2 Sec

Laatste fase seizoen

- Red-Bull
- Mercedes +- 0.2 sec
- Ferrari +- 0.5 sec

--------------------------------------

Toelichting: Red-Bull heeft nog een achterstand te overbruggen in 2019 samen met Honda. Het seizoen van 2018 zal Max helpen om in de eerste fase van het seizoen gewoon zakelijke resultaten te behalen. Naar mate Honda dichterbij komt, zal Red-Bull steeds dichterbij komen en uiteindelijk uitgroeien tot het beste team. Als Max een mega goed seizoen draait heeft hij kans op het WDC, persoonlijk lijkt mij de kans in 2020 echter veel groter. Wat een mega groot voordeel gaat zijn is dat Torro Rosso gewoon als een rijdende testbank wordt gebruikt, wat de betrouwbaarheid en ontwikkelings snelheid van Honda enorm gaat verbeteren.
Er zit een enorm potentieel in dit project samen met Honda, zaak om geduldig te zijn en ook vertrouwen te blijven houden in Honda ook als het niet zo goed is al verwacht. Tevens denk ik ook dat Red-Bull samen met Honda 2020 echt als het 'afstudeer' jaar zien en niet al volgend seizoen. Nog maar een klein maandje voordat we die heerlijke Honda roffel tijdens het terugschakelen en het liften horen uit de RB15. Een ding is zeker, wij zullen als een kudde koeien zijn die voor het eerst de weide ingaan tijdens de eerste race in Melbourne.

Vorige onderwerp: SILLY SEASON 2018/2019
Volgende onderwerp: Toro Rosso / Honda ontwikkelingen
Naar forum gaan: