Verstappen forum
forum.verstappen.nl

Startpagina » Verstappen » Formule 1 » "Nieuwtjes" gedurende de winterstop ( )
"Nieuwtjes" gedurende de winterstop [bericht #20807] ma, 10 december 2018 15:46 Naar volgende bericht
Wouter
GP winner

In dit Topic kunnen jullie tijdens de komende weken alles kwijt wat door bv de media naar buiten wordt gebracht
en niet echt in een ander Topic valt te plaatsen, zoals bv hieronder een bericht van Pirelli.

[Bijgewerkt op: ma, 18 maart 2019 21:24] door moderator

Dit bericht aan een moderator rapporteren

Pirelli banden tijdens de eerste vier races in 2019. [bericht #20808 is een antwoord op bericht #20807] ma, 10 december 2018 15:47 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Wouter
GP winner

Pirelli maakt bandenkeuze eerste vier Grands Prix van 2019 bekend .

Per 2019 verandert de naamgeving van de compounds . Ze zullen dan alleen nog maar met codes aangeduid worden
en elke race krijgt de zachtste compound de kleur rood, de middelste compound heeft de gele opdruk en de hardste wit.
De code geeft alsnog aan welke compound het werkelijk is. Op een rijtje ziet dat er, met de 2018-namen erbij, als volgt uit:

C1: 'Hard'
C2: 'Medium'
C3: 'Soft'
C4: 'Ultrasoft'
C5: 'Hypersoft'

FORMULE 1 2019 - BESCHIKBARE BANDENSOORTEN

Australië: C2 (Hard), C3 (Medium), C4 (Soft)
Bahrein C1 (Hard), C2 (Medium), C3 (Soft)
China: C2 (Hard), C3 (Medium), C4 (Soft)
Azerbeidzjan: C2 (Hard), C3 (Medium), C4 (Soft)

https://twitter.com/pirellisport/status/1072127081113415682

Re: Pirelli banden tijdens de eerste vier races in 2019. [bericht #20809 is een antwoord op bericht #20808] ma, 10 december 2018 16:06 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Sieper is op dit moment afwezig  Sieper
GP winner

interessant, dat betekend dat er dus (buiten de regenbanden) maar 5 compounds zijn. Ik meen dat er dat dit jaar meer waren (maar zeker weten doe ik dat niet eens moet ik zeggen). Ik vind het wel geinig dat er nu tenminste maar 3 kleuren en daarbij horende namen zijn. Dat maakt het iets eenvoudiger. Wil je de compound code weten dan kijk je gewoon in dit soort tabellen maar eerlijk gezegd is het daarbij metname interessant of er een gat tussen de compounds zit, wat voor de 1e drie races dus niet het geval is.

Ik las ook dat mocht het vrijdag regenen dat de coureurs dan een extra setje intermediate en full wets krijgen omdat ze nu vaak (mede) uit tactisch (wellicht op zaterdag en zondag te weinig regen rubber over) overwegingen nu maar gewoon binnen blijven.

Re: Dit waren de Pirelli banden in 2018. [bericht #20811 is een antwoord op bericht #20809] ma, 10 december 2018 18:11 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
SpeeDirk is op dit moment afwezig  SpeeDirk
Formula 3

Dit waren de banden voor 2018: hypersoft, ultrasoft, supersoft, soft, medium, hard en extra hard. Voor natte omstandigheden houdt het merk vast aan de intermediate en de full wets.

Formule 1 liefhebber, fan van Max en jarenlang van Jos

[Bijgewerkt op: ma, 10 december 2018 18:13]

Naamsverandering makkelijker? [bericht #20819 is een antwoord op bericht #20809] di, 11 december 2018 09:02 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Wouter
GP winner

Wat ik niet prettig vind is het volgende:

Je ziet tijdens de race iemand rijden op de rode band. Eerst was dat de Super Soft, duidelijk.
Nu kan het dus de Soft, Ultra Soft of Hyper Soft zijn. Nieuwe naam: C3, C4, C5.
Vervolgens wordt er gewisseld naar de gele band. Eerst was dat de Soft.
Nu kan dat dus de Medium, Soft of Ultra Soft zijn. Nieuwe naam: C2, C3, C4.

Je kunt dus aan de kleur niet meer zien hoeveel verschil in rondetijd tussen de rode en de gele band zit,
want dat hangt af van welke compound het dat weekend is en dat is niet direct te zien.
Ook weet je niet hoeveel rondjes die kleur vol kan houden, want dat hangt van de band af.

Waarom drie kleuren banden kiezen die eerst bij een vaste compound hoorden, maar nu ineens niet meer?
Waarom nu de banden C1, C2, C3, C4 en C5 noemen, terwijl de bestaande namen ingeburgerd zijn?
Is het echt zo moeilijk om 5 banden met hun karakteristieken uit elkaar te houden?

Nu moet je zelf iedere race weer uitrekenen wat de gele band doet, wat de karakteristieken zijn,
want die band is telkens een andere.
Ook moet je bij het horen van bv C3, die telkens een andere kleur heeft, weten dat het de Soft is.
C3 zal misschien snel wennen ipv Soft.

Kan iemand mij overtuigen dat deze veranderingen een stuk makkelijker zijn?
Ik vind nl van niet. Misschien zit ik er helemaal naast.

Re: Naamsverandering makkelijker? [bericht #20821 is een antwoord op bericht #20819] di, 11 december 2018 11:21 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Hansie is op dit moment afwezig  Hansie
Karting

Ik denk persoonlijk dat het een kwestie van denkwijze veranderen is. Meestal is het verschil tussen de banden alleen voor de op dat moment gereden race interessant. En ik denk dat drie bandentypen het verschil gewoon duidelijker aangeven, nu moet je tijdens de race daar soms toch nog teveel over nadenken. Ik heb daar geen moeite mee, maar voor de gemiddelde kijker is dit wel een probleem.

Alleen de goeroes onder ons die de slijtage per baan interessant vinden zullen nog wat moeten rekenen. Ofja, gewoon even lookup tabel gebruiken. Als programmeur zou ik zelfs ff een kleine appje kunnen bouwen die dit snel voor je doet. Maar is dat echt de moeite waard?

[Bijgewerkt op: di, 11 december 2018 11:23]

Re: Naamsverandering makkelijker? [bericht #20823 is een antwoord op bericht #20821] di, 11 december 2018 12:58 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
GP winner

nou, ik denk, omdat Pirelli de compound ook kiest op basis van het karakter van de baan, ruwheid asphalt, hoeveelheid bochten, g krachten in deze bochten dat op de meeste banen hopelijk de gekozen compounds vergelijkbaar lang meegaan. We zullen het wel zine. Ik maak me er niet te veel zorgen over, ik denk eigenlijk dat de compound keuze gewoon gelijk gaat blijven aan dit jaar, alleen de kleurtjes zullen anders zijn.

Voor de 1e drie races kan dat al opgezocht worden. Ik ben daar zelf te lui voor Smile

[Bijgewerkt op: di, 11 december 2018 12:59]

Re: Naamsverandering makkelijker? [bericht #20826 is een antwoord op bericht #20821] di, 11 december 2018 15:09 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Wouter
GP winner

Hansie schreef op di, 11 december 2018 11:21
Ik denk persoonlijk dat het een kwestie van denkwijze veranderen is. Meestal is het verschil tussen de banden alleen voor de op dat moment gereden race interessant. En ik denk dat drie bandentypen het verschil gewoon duidelijker aangeven, nu moet je tijdens de race daar soms toch nog teveel over nadenken. Ik heb daar geen moeite mee, maar voor de gemiddelde kijker is dit wel een probleem.

Alleen de goeroes onder ons die de slijtage per baan interessant vinden zullen nog wat moeten rekenen. Ofja, gewoon even lookup tabel gebruiken. Als programmeur zou ik zelfs ff een kleine appje kunnen bouwen die dit snel voor je doet. Maar is dat echt de moeite waard?

Bedankt voor jouw reactie Hansie. Maar even de eerste race afwachten hoe het gaat.
Ik ben dus zo iemand die tijdens de race van alles aan het berekenen is vwb het banden tijdsverschil onderling
en slijtage en zo, om uit te pluizen of er nog een plaatsje winst/verlies inzit. Razz

Re: Naamsverandering makkelijker? [bericht #20827 is een antwoord op bericht #20826] di, 11 december 2018 18:56 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
MadMax is op dit moment afwezig  MadMax
Formula 3

Ik vond/vind het ook fijn om het te kunnen vergelijken met bijvoorbeeld het aantal stops een jaar eerder.......wat mij meer zorgen baart is dat Pirelli al heeft aangegeven dat ze verwachten dat er komend jaar iets meer 1 stoppers zullen zijn omdat de banden wat langer mee moeten kunnen zodat de show beter word doordat de coureurs kunnen pushen.......als ik mijn geld moet zetten op een slechtere of betere show met nog meer 1 stoppers zet ik aardig wat geld op slechter...

Re: Naamsverandering makkelijker? [bericht #20828 is een antwoord op bericht #20827] di, 11 december 2018 19:23 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
GP winner

Eens, dit is gewoon weer een bescherm de topper regel. De leukste races zijn die met gedurfde en verschillende keuzes.

Re: Naamsverandering makkelijker? [bericht #20829 is een antwoord op bericht #20828] di, 11 december 2018 20:53 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
maxtrash is op dit moment afwezig  maxtrash
Formula 3

Sieper schreef op di, 11 december 2018 19:23
Eens, dit is gewoon weer een bescherm de topper regel. De leukste races zijn die met gedurfde en verschillende keuzes.
dit. Mercedes rookte de bandjes af en toe op dit jaar. Dit probleem wordt nu vakkundig opgelost.
misschien moeten we het MIA gaan noemen. Mercedes International Assistance

Re: Naamsverandering makkelijker? [bericht #20833 is een antwoord op bericht #20829] wo, 12 december 2018 11:07 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Sport is op dit moment afwezig  Sport
Formula 3

https://www.facebook.com/wtf1official/videos/18600768173 83928/https://i.postimg.cc/HWwvWBP9/f1.jpg

https://www.facebook.com/wtf1official/videos/186007681738392 8/

[Bijgewerkt op: wo, 12 december 2018 11:15]

Launch data 2019 bolides. [bericht #20852 is een antwoord op bericht #20807] vr, 14 december 2018 09:29 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Wouter
GP winner

Ferrari heeft als eerste Formule 1-team bekendgemaakt wanneer de auto voor het nieuwe seizoen wordt gepresenteerd.
Het Italiaanse team onthult de bolide op vrijdag 15 februari.

"Het team is al maanden aan het werk en alles verloopt volgens plan, al wordt het krap", zei Ferrari-teambaas Maurizio Arrivabene donderdagavond bij een gala in Milaan.

"Sommige onderdelen zijn bijna letterlijk in de laatste seconde gereed. Op 15 februari moet alles klaar zijn, want dan laten we de nieuwe auto zien."

"We zijn in een vergevorderd stadium van de productie/ontwikkeling, maar het is nog te vroeg om te praten over de prestaties. De echte resultaten zullen we in Barcelona gaan zien, wanneer we onszelf gaan vergelijken met de andere teams op het circuit", aldus Arrivabene.

[Bijgewerkt op: vr, 14 december 2018 09:32]

'Motor Technologie zal gedeeld worden met nieuwkomers' [bericht #20853 is een antwoord op bericht #20807] vr, 14 december 2018 09:37 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Wouter
GP winner

Brawn heeft toezegging van motorleveranciers: 'Technologie zal gedeeld worden met nieuwkomers'

Ross Brawn heeft met de motorleveranciers afgesproken dat ze een deel van de technologie gaan delen met eventuele nieuwkomers. Dit moet het aantrekkelijker maken voor bedrijven om de Formule 1 te betreden zonder al te veel hoge kosten en kennisachterstand.

'We hebben een compromis gevonden', laat hij weten aan Formula1.com. 'Er zullen regels komen die betekenen dat nieuwe toetreders hulp krijgen van bestaande leveranciers. Er zullen componenten en technologie zijn die gedeeld moeten worden op verzoek van de nieuwkomers.'

Het nieuws is een doorbraak voor Brawn. Hij probeert al enkele jaren om de kosten te verlagen voor mogelijke toetreders. 'De huidige motorleveranciers beseffen dat ze de deur niet gesloten kunnen houden. Zodra er interesse is van een mogelijke leverancier, dan zullen ze moeten samenwerken om ze in de F1 te krijgen', aldus Brawn.

Re: Launch data 2019 bolides. [bericht #20859 is een antwoord op bericht #20852] vr, 14 december 2018 19:16 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Formula 3

Citaat:

"We zijn in een vergevorderd stadium van de productie/ontwikkeling, maar het is nog te vroeg om te praten over de prestaties. De echte resultaten zullen we in Barcelona gaan zien, wanneer we onszelf gaan vergelijken met de andere teams op het circuit", aldus Arrivabene.
"Het is nog te vroeg om te praten over de prestaties." Jaja, Ferrari zal best wel weten waar ze aan hebben gewerkt en diverse metingen hebben verricht... de bekende slag om de arm houden zoals alle teams. lolly

Sophia Flörsch: "Mijn grote droom is de Formule 1". Video. [bericht #20864 is een antwoord op bericht #20807] vr, 14 december 2018 19:56 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Wouter
GP winner

Onze eigen Frits van Amersfoort heeft afgelopen week bevestigd dat ze in maart weer voor hem gaat racen.

Citaat:
Sophia Flörsch, de Duitse coureur die vorige maand zwaargewond raakte bij een bizarre crash in de Formule 3 Grand Prix van Macau, is aan het herstellen van een operatie aan haar rug. Ze hoopt binnenkort weer in de auto te zitten en vertelt ook wat haar uiteindelijke doel is: de Formule 1 bereiken.

Het herstel van Flörsch verloopt voorspoedig en nu heeft ze zelfs alweer een vervolg van haar racecarrière in het vooruitzicht. Komend jaar doet ze mee in het Formula European Masters-kampioenschap, dat geldt als de opvolger van het Europese FIA Formule 3-kampioenschap. In gesprek met ABC legt ze uit dat ze hoopt over een paar maanden al weer achter het stuur te kruipen: "De komende weken ben ik vooral nog bezig met het opnieuw opbouwen van spieren en het lichaam weer paraat krijgen. Ik hoop echt dat ik in februari of begin maart weer in de auto kan zitten. De dokters zeggen dat het mogelijk is."

"Mijn grote droom is om te rijden in de Formule 1, daar succesvol te zijn en ook wereldkampioen te worden. Daar wil ik over een paar jaar zijn."
"Er is geen verschil tussen mannen of vrouwen in de auto. Ik zeg altijd dat ik hetzelfde ben als de mannen alleen van de buitenkant niet. In de auto maakt dat niet uit en iedereen vecht dan gewoon voor de winst."

Re: "Nieuwtjes" gedurende de winterstop. [bericht #20869 is een antwoord op bericht #20807] vr, 14 december 2018 23:04 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Johan is op dit moment afwezig  Johan
Karting

Even een gedachte...

Telkens als Kvyat een bijzondere move overkwam was de winst voor Max.
Als we dat door mogen trekken dan is de promotie van Kvyat weer zo'n move en is de eerste GP voor Max in de pocket.
Goed begin is het halve werk.

Groeten Johan

Meningen van F1 journalisten over 2018. [bericht #20883 is een antwoord op bericht #20807] zo, 16 december 2018 11:08 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Wouter
GP winner

Citaat:
From the sublime to the painful to the hilarious and there was plenty of all three this year F1 journalists David Tremayne, Mark Hughes and Will Buxton,
F1 Editor-in-Chief Jonny Reynolds and F1 Senior Writer Lawrence Barretto look back on the 2018 Formula 1 season.

What was your favourite moment of the season?
...the biggest shock?
...the best race?
...the best individual performance?
...made you laugh the hardest?
...Who will want to forget this season the quickest?

Now relive the story of the 2018 season... VIDEO.

https://www.formula1.com/en/latest/article.our-writers-choos e-their-moments-of-2018.J0z4ekZl0kmYMqsYW6K2q.html

Wintertest Formule 1 2019 wordt live uitgezonden op..... [bericht #20912 is een antwoord op bericht #20807] wo, 19 december 2018 17:29 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Wouter
GP winner

Wintertest Formule 1 2019 wordt live uitgezonden op.....

Citaat:
Matt Roberts, het hoofd van Marketing Research bij de FOM, heeft dat bevestigd in een Q&A op Reddit. Volgens Roberts is nog niet bekend of het op F1 TV Acces (de basisversie) óf alleen op het duurdere en uitgebreidere F1 TV Pro wordt uitgezonden, maar het gaat volgens hem wel gebeuren. Komend jaar is de streamingdienst F1 TV Pro voor het eerst ook beschikbaar in Nederland, dus dikke kans dat we hier ook mee kunnen kijken.

F1_Research . 18 minutes ago

Hi, Thanks for the first question. I have checked with my digital colleagues and F1 TV (to be confirmed if it will be Pro and/or Access) will be covering winter testing next season.

Cheers Matt

Renault has found a "lot of kilowatts" !! [bericht #20913 is een antwoord op bericht #20807] wo, 19 december 2018 19:28 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Wouter
GP winner

Renault has found a "lot of kilowatts" on dyno, says McLaren.

Weer de zoveelste loze belofte van Abiteboul of is het deze keer waar?
Het zou ook een opgeklopt bericht van Zak Brown kunnen zijn als tegengas voor de Honda motor.

Citaat:
Renault has found a "lot of kilowatts" in the development of its 2019 Formula 1 engine,
customer team McLaren has been told.

Speaking to selected media on Wednesday, McLaren CEO Zak Brown revealed that there was a mood of optimism coming out of Renault about its potential for next year.

"They are telling us that they are very pleased with their winter progress," said Brown. "They have found a lot of kilowatts, and think they will be in the ballpark.

"It is not appropriate for me to quote the numbers they have given us, but I think they feel they are going to be very competitive next year."

https://www.motorsport.com/f1/news/renault-kilowatts-dyno-en gine-mclaren/4315101/

Re: Renault has found a "lot of kilowatts" !! [bericht #20914 is een antwoord op bericht #20913] wo, 19 december 2018 22:38 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
GP winner

Mooi voor ze, kan best dat deze Kilowatts ook net achter op een schap waren blijven liggen (net als de onderdelen van Max) maar goed dat ze ze nu gevonden hebben, beter te laat dan nooit.

Zonder gekheid, ik gun ze een goede motor, Renault en haar klanten, maar ik heb er weinig vertrouwen in, in Honda heb ik dat meer.

Re: Renault has found a "lot of kilowatts" !! [bericht #20915 is een antwoord op bericht #20913] wo, 19 december 2018 23:00 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
bacodraak
Formula 1

Wouter schreef op wo, 19 december 2018 19:28
Renault has found a "lot of kilowatts" on dyno, says McLaren.

Weer de zoveelste loze belofte van Abiteboul of is het deze keer waar?
Het zou ook een opgeklopt bericht van Zak Brown kunnen zijn als tegengas voor de Honda motor.

Citaat:
Renault has found a "lot of kilowatts" in the development of its 2019 Formula 1 engine,
customer team McLaren has been told.

Speaking to selected media on Wednesday, McLaren CEO Zak Brown revealed that there was a mood of optimism coming out of Renault about its potential for next year.

"They are telling us that they are very pleased with their winter progress," said Brown. "They have found a lot of kilowatts, and think they will be in the ballpark.

"It is not appropriate for me to quote the numbers they have given us, but I think they feel they are going to be very competitive next year."
https://www.motorsport.com/f1/news/renault-kilowatts-dyno-en gine-mclaren/4315101/
Neemt iemand deze man (Zak Brown) nog serieus ?
Hij had afgelopen jaar al een motor die overwinningen en podiums haalde , toch werd hij constant op minimaal 1 ronde gezet ...
Misschien dat ze in de U.S.A. in dit soort verhalen trappen , maar hier niet .
Iedereen heeft gezien dat de auto het probleem is dus doe dan niet net of het een motor probleem is .
Ik zie een moeilijk jaar voor Renault tegemoet nu Red Bull weg is .....

Cheers

Honda power !!!

Hulp.... [bericht #20916 is een antwoord op bericht #20913] wo, 19 december 2018 23:10 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Formula 3

Ergens heb ik een onderbuik gevoel.....
Volgens mij heeft Renault flink wat hulp gehad.....ik heb normaal niks met complot theorien maar bij mij is een en een 2.
Renault heeft niet het budget en niet de drive.....dan komt ineens het bericht dat de laatste specificatie (van seizoen 2018) niet de gewenste opbrengst heeft dan verwacht en roept Renault 1 maand geleden dat ze het over een andere boeg moeten gooien en "even" een compleet nieuwe pu moeten gaan bouwen voor volgend jaar!! Nu roept McLaren dat de cijfers voor volgend jaar zeer goed zijn!!
Na alles wat ze vorigen jaren hebben laten zien kunnen ze nooit in een paar maanden op eigen kracht een competatieve pu bouwen.
Nu komen ook ineens de verhalen dat de huidige leveranciers toekomstige intreders moeten gaan helpen......Renault vind misschien ook wel dat ze hulp moeten hebben of hebben verdiend.
En MB en Ferrari hebben ook wel in de gaten dat McLaren en Renault wel te pakken zijn ook al hebben ze een gelijkwaardige pu......
Maar waarom nu pas hulp???? Tja dat antwoord is simpel......RB heeft geen Renault pu meer!!! Want als er 1 teams is dat geen echte goede Renault pu erin mag hebben liggen...
Nog meer mensen die deze gedachten delen????

Re: Hulp.... [bericht #20917 is een antwoord op bericht #20916] do, 20 december 2018 00:53 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
GP winner

Nee.

Wat jij beschrijft klinkt als angst, net nu en zie nou wel. De Renault PU zal net als andere jaren er weer niet dicht genoeg bij zitten. Bij Renault is niets verandert. Bij Honda wel.

Re: Hulp.... [bericht #20919 is een antwoord op bericht #20916] do, 20 december 2018 06:35 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
spark is op dit moment afwezig  spark
Formula 1

MadMax schreef op wo, 19 december 2018 23:10
Ergens heb ik een onderbuik gevoel.....
Volgens mij heeft Renault flink wat hulp gehad.....ik heb normaal niks met complot theorien maar bij mij is een en een 2.
Renault heeft niet het budget en niet de drive.....dan komt ineens het bericht dat de laatste specificatie (van seizoen 2018) niet de gewenste opbrengst heeft dan verwacht en roept Renault 1 maand geleden dat ze het over een andere boeg moeten gooien en "even" een compleet nieuwe pu moeten gaan bouwen voor volgend jaar!! Nu roept McLaren dat de cijfers voor volgend jaar zeer goed zijn!!
Na alles wat ze vorigen jaren hebben laten zien kunnen ze nooit in een paar maanden op eigen kracht een competatieve pu bouwen.
Nu komen ook ineens de verhalen dat de huidige leveranciers toekomstige intreders moeten gaan helpen......Renault vind misschien ook wel dat ze hulp moeten hebben of hebben verdiend.
En MB en Ferrari hebben ook wel in de gaten dat McLaren en Renault wel te pakken zijn ook al hebben ze een gelijkwaardige pu......
Maar waarom nu pas hulp???? Tja dat antwoord is simpel......RB heeft geen Renault pu meer!!! Want als er 1 teams is dat geen echte goede Renault pu erin mag hebben liggen...
Nog meer mensen die deze gedachten delen????
Tja, misschien is Mclaren wel bezig met een nieuwe hoofdsponsor binnen te halen. Wat zeg je dan? de Renault motor is niet zo goed? Nee je prijst ze de hemel in. Wie zal het zeggen in deze 'fake' tijden 😟

Abiteboul: Red Bull manipuleert feiten, Honda is niet beter [bericht #20922 is een antwoord op bericht #20807] do, 20 december 2018 11:56 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Wouter
GP winner

Gelukkig hoeven de uitspraken van Abiteboul niet meer in het RBR Topic, want die zijn verlost van deze man, die gewoon door gaat met zijn leugens.

Citaat:
"Nach unserer Simulation würden wir mit dem jetzigen Honda-Motor schon deutlich besser ausschauen", sagte Red Bulls Motorsportberater Dr. Helmut Marko zuletzt im Interview mit Motorsport-Magazin.com.

Bei Renault kamen diese Aussagen naturgemäß nicht gut an. "Sie [Honda] sind noch immer 20 Kilowatt [27 PS, Anm. d. Red.] hinter uns", hält Renault Teamchef Cyril Abiteboul bei Motorsport-Magazin.com dagegen.

Red Bulls Verhalten bringt den Franzosen auf die Palme: "Ich weiß, was Red Bull erzählt. Sie verstecken die Fakten, sie manipulieren die Daten. Aber ich verstehe diese Kommunikationsstrategie. Aber es sind keine Fakten."

Die Fakten sehen laut Abiteboul wie folgt aus: "Wenn du um eine Performance-Analyse bittest: Sie [Honda] sind 20 Kilowatt hinten. Sie haben sich also nicht von der Stelle bewegt. Sie waren auch letztes Jahr 20 Kilowatt hinten - wie heute."

"Volgens onze simulatie zouden we er veel beter uitzien met de huidige Honda-motor", aldus Red Bull Motorsport adviseur Helmut Marko onlangs in een interview met Motorsport-Magazin.com. Dat schoot bij Renault in het verkeerde keelgat.

"Ze [Honda] staan nog steeds 20 kilowatt [27 pk, red.] achter ons", zegt Renault-teambaas Cyril Abiteboul tegen Motorsport-Magazin.com . "Ik weet wat Red Bull zegt, ze verbergen de feiten, ze manipuleren de gegevens, maar ik begrijp die communicatiestrategie, maar het zijn geen feiten."

Volgens Abiteboul zijn de feiten als volgt: "Als je om een prestatieanalyse vraagt, ligt [Honda] 20 kilowatt achter, dus ze staan nog steeds op dezelfde plaats, ze lagen vorig jaar ook 20 kilowatt achter, net als nu.

"James Key toch al snel naar McLaren." [bericht #20923 is een antwoord op bericht #20807] do, 20 december 2018 12:27 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Wouter
GP winner

Uit een Q en A met Zak Brown vandaag gepubliceerd. "James Key toch al snel naar McLaren."

Citaat:
In 2019 there is a lot to be excited about. James Key will be joining us, Gil de Ferran will be moving to an expanded role as Sporting Director of McLaren Racing, which means that, as we look to turbo-charge our Formula 1 efforts and start the expansion into other forms of motorsport such as the Indy 500, Gil is a very valuable right-hand man to make sure that we have sporting success in any racing discipline we enter. Pat Fry, who we've won many races and championships with, re-joined us during 2018, to lead and co-ordinate the design and delivery of the MCL34.

It's still a work in progress to complete the leadership structure for our Formula 1 business. However, I'm excited that James will be starting in time not to influence the 2019 car on its debut, but certainly to help its progression over the course of the season, and most importantly have him be the 'father' of the MCL35.

Re: Hulp.... [bericht #20924 is een antwoord op bericht #20917] do, 20 december 2018 14:59 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Formula 3

Geen angst m.b.t de positie van RB daar maak
ik mij geen zorgen om.....veel meer dat ik het Renault niet gun!! Beetje een nog grotere hekel gekregen aan Fransen de laatste jaren......en lijkt mij ook echt een actie van MB richting RB......

Re: Abiteboul: Red Bull manipuleert feiten, Honda is niet beter [bericht #20925 is een antwoord op bericht #20922] do, 20 december 2018 15:08 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Formula 3

Wat een stelletje kleine kinderen die hun zin niet krijgen... Boink boo

[Bijgewerkt op: do, 20 december 2018 15:09]

Re: Wintertest Formule 1 2019 wordt live uitgezonden op..... [bericht #20932 is een antwoord op bericht #20912] do, 20 december 2018 18:08 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Mario is op dit moment afwezig  Mario
Formula 3
Forum_Mod

Wouter schreef op wo, 19 december 2018 17:29

Citaat:
Matt Roberts, het hoofd van Marketing Research bij de FOM, heeft dat bevestigd in een Q&A op Reddit. Volgens Roberts is nog niet bekend of het op F1 TV Acces (de basisversie) óf alleen op het duurdere en uitgebreidere F1 TV Pro wordt uitgezonden, maar het gaat volgens hem wel gebeuren. Komend jaar is de streamingdienst F1 TV Pro voor het eerst ook beschikbaar in Nederland, dus dikke kans dat we hier ook mee kunnen kijken.

F1_Research . 18 minutes ago

Hi, Thanks for the first question. I have checked with my digital colleagues and F1 TV (to be confirmed if it will be Pro and/or Access) will be covering winter testing next season.

Cheers Matt
Ik verwacht eerder dat er een samenvatting komt van de dag dan de hele test sessie.
Zie ook volgende bericht: https://twitter.com/f1broadcasting/status/107547007899975680 1

Moderator www.verstappen.nl

Re: Wintertest Formule 1 2019 wordt live uitgezonden op..... [bericht #20933 is een antwoord op bericht #20932] do, 20 december 2018 21:10 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
GP winner

Dat lijkt me ook een stuk beter! Oh jongens wat gaat dit gaaf worden, de spanning, hoop hoop hoop!

bstar.gif  I-Beduvel-De-Boel - Onze motor is beter, RBR beduvelt de boel [bericht #20935 is een antwoord op bericht #20933] vr, 21 december 2018 10:10 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Espresso
Formula 3

Chipmunk I-Beduvel-Red-Bull is nog niet in winterslaap. Dus die mekkert nog even lekker door....

Citaat:
"Red Bull is bevlogen van Honda - Maar Renault spreekt dat tegen. Onze motor is sterker. Red Bull manipuleert de feiten", zegt teamchef Cyril Abiteboul
Bron: Motorsport Magazin

Edit: beetje dubbelpost van post van Wouter 5 terug...

[Bijgewerkt op: vr, 21 december 2018 10:15]

Renault motor 50 pk erbij? Problemen met de turbo. [bericht #20979 is een antwoord op bericht #20807] zo, 30 december 2018 12:28 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Wouter
GP winner

Op de Italiaanse site van Motorsport wordt gezegd dat Renault met een enorme sprong komt van 50 pk, maar dat de turbo dat niet aankan.
Vertaald met Google translate.

https://it.motorsport.com/f1/news/renault-la-rs-19-sara-un-g rande-passo-avanti-ma-i-dubbi-restano-sul-turbo/4317992/

Citaat:
Renault: R.S. 19 will be a big step forward, but the doubts remain on the turbo

The 2019 single-seater will be the first to be built on the full potential of the renewed Enstone factory, for which a more competitive chassis should be born. Worries occupy the turbo bearings, because the V6 would have 50 more horsepower!

In addition to the fact that Daniel was saturated with the unbearable climate that lived in Red Bull, Renault drivers had shown him the data at the bench of the power unit 2019. According to rumors is talking about fifty more horsepower that should bring (finally) the French to Mercedes and Ferrari and, in any case, stay ahead of the Honda engine that was adopted, however, to Milton Keynes in place of the criticized Renault.

Ricciardo trusted because the values ​​seen on paper are fair, but what is not clear at all is what the actual reliability of the new unit is. The 6 cylinder, which now has parts made from solid (base and headboards), looks robust. Problems always come from the turbo. Indeed from the bearings of the turbo that do not hold the violent stresses, at least for now.

Renault is dragging on a problem that has been the same for years: it is not a design flaw, but the materials that the other Builders have brilliantly solved over time.

Re: Renault motor 50 pk erbij? Problemen met de turbo. [bericht #20983 is een antwoord op bericht #20979] di, 01 januari 2019 16:23 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
The Ambassador is op dit moment afwezig  The Ambassador
Karting

Wat op zich zeker zo belangrijk is, is hoe het vermogen verdeeld wordt over het toerental, het zogenaamde koppel.
Van Max begreep ik dat de Renault motor een vrij grillig karakter had, met aan het eind van het toerental een uitschieter naar boven in Nm.
Als de Honda motor qua piekvermogen iets tekort komt maar over de breedte meer koppel kan aanwenden is de performance waarschijnlijk beter, zeker gecombineerd met het goede chassis van Red Bull. Dan winnen ze heel veel bij elke exit van non-topspeed bochten.
De Honda motor presteerde bij McLaren zo slecht omdat ze de motor veel te klein bouwden (in opdracht van McLaren), daar geeft Red Bull de Japanners meer de ruimte en zal de motor ten goede komen. Op grond van deze gegevens voorspel ik dat Max mee gaat doen om het kampioenschap. De vier kandidaten zijn wat mij betreft Vettel en Leclerc, Hamilton en Max en dan schat ik ook nog in dat Vettel er uit gereden gaat worden door Leclerc.
1) Max
2) Hamilton
3) Leclerc
4) Vettel
5) Bottas
6) Gasly

Nog een dag of 48 tot de volgende testdagen in Barcelona...

Re: Renault motor 50 pk erbij? Problemen met de turbo. [bericht #20985 is een antwoord op bericht #20983] wo, 02 januari 2019 09:34 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Formula 1

The Ambassador schreef op di, 01 januari 2019 16:23
Wat op zich zeker zo belangrijk is, is hoe het vermogen verdeeld wordt over het toerental, het zogenaamde koppel.
Van Max begreep ik dat de Renault motor een vrij grillig karakter had, met aan het eind van het toerental een uitschieter naar boven in Nm.
Als de Honda motor qua piekvermogen iets tekort komt maar over de breedte meer koppel kan aanwenden is de performance waarschijnlijk beter, zeker gecombineerd met het goede chassis van Red Bull. Dan winnen ze heel veel bij elke exit van non-topspeed bochten.
De Honda motor presteerde bij McLaren zo slecht omdat ze de motor veel te klein bouwden (in opdracht van McLaren), daar geeft Red Bull de Japanners meer de ruimte en zal de motor ten goede komen. Op grond van deze gegevens voorspel ik dat Max mee gaat doen om het kampioenschap. De vier kandidaten zijn wat mij betreft Vettel en Leclerc, Hamilton en Max en dan schat ik ook nog in dat Vettel er uit gereden gaat worden door Leclerc.
1) Max
2) Hamilton
3) Leclerc
4) Vettel
5) Bottas
6) Gasly

Nog een dag of 48 tot de volgende testdagen in Barcelona...
Vettel en druk is een combinatie die niet goed samen gaat. Hij gaat fouten maken. Leclerc lijkt me vrij koel. Aan de andere kant is hij wel binnengekomen als de kroonprins dus na een paar GP's zal hij er wel moeten staan. Anders komt de druk op Leclerc te liggen. Tenzij er een overeenkomst ligt dat Leclerc zit jaar in dienst moet rijden van Vettel om voor het WK te gaan. Ik verwacht een mooie strijd dit jaar.

Re: Renault motor 50 pk erbij? Problemen met de turbo. [bericht #20987 is een antwoord op bericht #20985] wo, 02 januari 2019 10:18 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Griffel is op dit moment afwezig  Griffel
Formula 3

Dit is precies wat ferrari nodig heeft, ik ben van mening dat ze niet kunnen verliezen met deze beslissing om Leclerc aan te stellen, waarom?
Het mag duidelijk zijn dat de afgelopen jaren Vettel totaal geen tegenstand heeft gehad binnen zijn eigen team. Hij was altijd webber te snel af. De enige keer dat hij tegenstand kreeg was door Ricciardo, en toen smeerde hij hem snel naar ferrari.
In tegenstelling tot Vettel, heeft Hamilton jarenlang tegen Rosberg gestreden, ik weet zeker dat door deze strijd hij een nog veel betere coureur is geworden en misschien wel de beslissende factor is geweest voor seizoen 2017 en met name 2018.
Nu komt Leclrec naar ferrari, laten we eerlijk zijn, hoe goed die daadwerkelijk is weten we nog niet. Het enige feit over hem is dat hij Ericson heeft verslagen, wat niet echt benchmark is als pay-driver.
Vettel wordt door de komst van Leclerc nu op scherp gezet. Mocht hij niet opgewassen zijn tegen dit talent zegt dit wat over de coureur Vettel. Dit is iets waar ferrari nooit achter had gekomen, al zouden ze door blijven gaan met Raikonen.
Het beste wat ferrari kan overkomen is dat ze gelijkwaardig zijn, dit zal ferrari naar een hoger niveau brengen. Rekening houdend met dit feit, is mijn voorspelling dat ferrari volgend jaar de titel zal winnen, het zij met Vettel of Leclerc. Red-Bull 2, en Mercedes 3.

Ik hoop natuurlijk dat Max wint, maar ferrari is al 2 x achter elkaar de kampioen van de winter ontwikkeling. Het laatste wat de titel in de weg staat zijn persoonlijke fouten, van het team en de coureur.

Max vs Leclerc. [bericht #20988 is een antwoord op bericht #20987] wo, 02 januari 2019 11:57 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Wouter
GP winner

Griffel schreef op wo, 02 januari 2019 10:18
Nu komt Leclrec naar ferrari, laten we eerlijk zijn, hoe goed die daadwerkelijk is weten we nog niet. Het enige feit over hem is dat hij Ericson heeft verslagen, wat niet echt benchmark is als pay-driver.

Ik hoop natuurlijk dat Max wint, maar ferrari is al 2 x achter elkaar de kampioen van de winter ontwikkeling. Het laatste wat de titel in de weg staat zijn persoonlijke fouten, van het team en de coureur.

Het zal heel belangrijk zijn dat RBR dit seizoen geen steken laat vallen, want dat is het afgelopen seizoen nogal eens gebeurd.
Ze zullen meteen met een top chassis moeten starten, of althans na een paar races en Honda zal weer een flinke sprong
moeten maken met de eerste motor, maar de geluiden daarover zijn zeer bemoedigend.
Verder heeft Max al te kennen gegeven in het begin "rustig aan te doen", om toch zoveel mogelijk punten te scoren,
mocht de wagen nog niet meteen goed zijn.
Mocht hij een competitieve wagen hebben, vrees ik alleen Leclerc. Die is zeer rustig en koel en krijgt waarschijnlijk
meteen een zeer sterke wagen tot zijn beschikking.
Max zijn tijd in de karts was zeer indrukwekkend, maar die van Charles ook. Die heeft alleen een andere rijstijl.
Hier nogmaals een overzicht van hun verleden:

https://pbs.twimg.com/media/DvvZqCQX0AAHOOb.jpg

https://nl.wikipedia.org/wiki/Max_Verstappen_(coureur)

Zag deze net ook nog: https://www.driverdb.com/head-to-head/comparison/charles-lec lerc-vs-max-verstappen/

[Bijgewerkt op: wo, 02 januari 2019 12:06]

Re: Max vs Leclerc. [bericht #20989 is een antwoord op bericht #20988] wo, 02 januari 2019 12:07 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Formula 3

Thanks Wout.

Dit bevestigd inderdaad mijn vermoeden dat Leclerc mega snel zal zijn.
Betrouwbaarheid is inderdaad het aller belangrijkste, je mag als kampioenskandidaat eigen maximaal maar 1 uitvalbeurt per seizoen hebben. Om 25 punten goed te maken terwijl je directe concurent bijna altijd tweede wordt duurt 4 races. Dan kan je nog zo snel zijn, maar dat ga je nooit fixen.
Wat een mooi seizoen in het voorruit zicht zeg, please fingers crossed dat Red-Bull net zoveel kansen heeft in quali dan de anderen, dan hebben we pas echt een titanen seizoen voor de boeg.

Tussen de interne team battles, is het ook de nieuwe generatie tegen de oude.
Vettel zal eerst opgevreten worden door de jonge jongens, en vervolgens zal Hamilton er ook aan moeten geloven.
Max & Leclerc, wat zullen die een gevechten gaan hebben. Een grote kampioen vergt een grote tegenstander!!

Re: Max vs Leclerc. [bericht #20991 is een antwoord op bericht #20988] wo, 02 januari 2019 12:10 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Formula 1

Wouter schreef op wo, 02 januari 2019 11:57
Griffel schreef op wo, 02 januari 2019 10:18

Het zal heel belangrijk zijn dat RBR dit seizoen geen steken laat vallen, want dat is het afgelopen seizoen nogal eens gebeurd.
Ze zullen meteen met een top chassis moeten starten, of althans na een paar races en Honda zal weer een flinke sprong
moeten maken met de eerste motor, maar de geluiden daarover zijn zeer bemoedigend.
Verder heeft Max al te kennen gegeven in het begin "rustig aan te doen", om toch zoveel mogelijk punten te scoren,
mocht de wagen nog niet meteen goed zijn.
Mocht hij een competitieve wagen hebben, vrees ik alleen Leclerc. Die is zeer rustig en koel en krijgt waarschijnlijk
meteen een zeer sterke wagen tot zijn beschikking.
Max zijn tijd in de karts was zeer indrukwekkend, maar die van Charles ook. Die heeft alleen een andere rijstijl.
Hier nogmaals een overzicht van hun verleden:

https://pbs.twimg.com/media/DvvZqCQX0AAHOOb.jpg

https://nl.wikipedia.org/wiki/Max_Verstappen_(coureur)

Zag deze net ook nog: https://www.driverdb.com/head-to-head/comparison/charles-lec lerc-vs-max-verstappen/
Zonder Leclerc te kort te doen maar het F2 veld in 2018, Russell, Norris, Albon, schatte ik toch een stukje sterker in dan in zijn 2017 jaar. Albon reed trouwens ook in 2017.

"Mercedes met nieuwe spec motor 12 pk erbij." [bericht #21052 is een antwoord op bericht #20807] ma, 07 januari 2019 17:16 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Wouter
GP winner

Het Italiaanse Motorsport plaatste gisteren het bericht dat Mercedes aan het plafond zat met hun motor
en nu met een nieuw concept komt dat een dozijn meer pk's heeft dan de Abu Dhabi spec.

Heb het met google translate in het Engels vertaald, omdat het beter leesbaar is dan de Nederlandse vertaling.

https://it.motorsport.com/f1/news/mercedes-dopo-allarme-di-t oto-wolff-trovata-una-dozzina-di-cavalli-in-piu-sul-motore/4 319888/

Citaat:
Mercedes: after Toto Wolff's alarm, found a dozen more horsepower on the engine

The 2019 power unit is the result of a new project and at the beginning of the development work on the new engine the results were not too exciting. Now it seems that the engineers led by Andy Cowell have found a dozen more horses on the 6-cylinder world champion.

Mercedes is optimistic: after the cry of Toto Wolff's warning that in December he had hinted that the new power unit had not achieved the project objectives that the Brixworth technicians had given, the engineers directed by Andy Cowell would have worked well lena, because they would have found a dozen more horsepower than the F1 M09 EQ Power + engine that won the world championship in 2018.

V remembered that the unit that will equip the W10 is completely new, the result of a project that wants to project the Star towards the power units of the coming years. For the moment it remains top secret what were the elements of new design, but one thing is certain: after the "lash" of the Austrian team principal, the motorists have done a great job of development also depending on the new Petronas petrol and they would have found encouraging results in anticipation of the 2019 season.

The 6-cylinder Mercedes in the last championship gave the sensation of having been reached and overtaken by the power of the Ferrari engine at some point of the year, but then with the latest evolution a certain balance had been found even if at the expense of reliability , since there have been signs of overheating and hydraulic losses had never been seen in the past.

With the new unit some interventions have been made to avoid the repetition of the troubles 2018: the new project should have important margins of development both in terms of performance and consumption

Andreas Seidl managing director bij McLaren. [bericht #21088 is een antwoord op bericht #20807] do, 10 januari 2019 12:14 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Wouter
GP winner

Andreas Seidl gaat als managing director aan de slag bij het McLaren Formule 1-team. Zo is donderdag bekendgemaakt. De Duitser was eerder teambaas van Porsche in het World Endurance Championship.

Citaat:
Seidl krijgt de leiding over de Formule 1-activiteiten van McLaren en komt direct onder CEO Zak Brown te werken. De aanstelling van de Duister maakt deel uit van een grote reorganisatie van het management, na een teleurstellend verlopen seizoen 2018. Zo wordt James Key, die later dit jaar bij McLaren in dienst treedt als technisch directeur, straks verantwoordelijk voor het ontwerp van de auto, zal Simon Roberts de productie van de auto overzien en krijgt hoofdmonteur Paul James de leiding over de dagelijkse gang van zaken op het circuit. De komst van Seidl geeft sportief directeur Gil de Ferran bovendien de vrijheid om zich meer met de andere race-activiteiten van McLaren te gaan bemoeien, waaronder de deelname aan de prestigieuze Indy 500.

https://nl.motorsport.com/f1/news/andreas-seidl-porsche-team baas-managing-director-mclaren-f1-team/4321770/

STR als eerste door de crash test. [bericht #21098 is een antwoord op bericht #20807] vr, 11 januari 2019 11:24 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Wouter
GP winner

Zojuist op Twitter:

Toro Rosso @ToroRosso
18 minuten geleden

One step closer to being back on track for 2019, we've passed the FIA crash tests! Yay

https://pbs.twimg.com/media/Dwnzlq5WkAAzbkf.jpg

Spy shot nieuwe Mercedes [bericht #21125 is een antwoord op bericht #20807] ma, 14 januari 2019 14:34 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
NextYear is op dit moment afwezig  NextYear
Formula 3

https://i.redd.it/glhh5wq8eca21.jpg

Lage rake zo te zien...

Re: Spy shot nieuwe Mercedes [bericht #21126 is een antwoord op bericht #21125] ma, 14 januari 2019 16:29 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
GP winner

Crash test slecht doorgekomen zo te zien, tegenvaller voor ze!

Eerste meters nieuwe Williams [bericht #21139 is een antwoord op bericht #21125] di, 15 januari 2019 12:49 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Formula 3

Eerste meters nieuwe Williams tevens crashtest (op geheime locatie bij Claire in de achtertuin )

Ik zeg even de rake aanpassen...

https:// www.reddit.com/r/formula1/comments/ag7k98/stroll_every_other _race/?utm_source=reddit-android

[Bijgewerkt op: di, 15 januari 2019 12:50]

"Mick Schumacher naar Ferrari." [bericht #21144 is een antwoord op bericht #20807] di, 15 januari 2019 19:27 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Wouter
GP winner

Citaat:
Update 18.52u, (15-1-2018) | BBC: 'Schumacher Jr. rond met Ferrari, Duitser krijgt twee F1-tests'

De komst van Mick Schumacher naar het opleidingsteam van Ferrari lijkt een zekerheidje te gaan worden. Ook de BBC meldt dat bronnen binnen het Italiaanse topteam aangeven dat de zoon van Formule 1-legende Michael Schumacher binnen afzienbare tijd een contract zal tekenen.

Met de deal zal er echter niets veranderen voor Schumachers jaar in de Formule 2. Het talent zal namelijk gewoon uitkomen voor het team van Prema. Wel krijgt hij extra taken bij Ferrari en zal hij bovendien tweemaal uitkomen voor het team bij tests in Barcelona en Hongarije of Bahrein.

Citaat:
By Andrew Benson
Chief F1 writer
1 hour ago From the section Formula 1 25

Mick Schumacher, son of seven-time champion Michael, has joined the Ferrari driver academy, sources close to the team say.

The 19-year-old is embarking on his first season in Formula 2, the final feeder category before Formula 1, with the leading Prema team in 2019.

As part of his deal, Mick Schumacher is to drive in two tests with Ferrari this season.
Ferrari would not officially confirm the deal with Mick Schumacher.

Re: "Mick Schumacher naar Ferrari." [bericht #21145 is een antwoord op bericht #21144] di, 15 januari 2019 19:49 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
mk10 is op dit moment afwezig  mk10
Formula 3

Wouter schreef op di, 15 januari 2019 19:27
Citaat:
Update 18.52u, (15-1-2018) | BBC: 'Schumacher Jr. rond met Ferrari, Duitser krijgt twee F1-tests'

De komst van Mick Schumacher naar het opleidingsteam van Ferrari lijkt een zekerheidje te gaan worden. Ook de BBC meldt dat bronnen binnen het Italiaanse topteam aangeven dat de zoon van Formule 1-legende Michael Schumacher binnen afzienbare tijd een contract zal tekenen.

Met de deal zal er echter niets veranderen voor Schumachers jaar in de Formule 2. Het talent zal namelijk gewoon uitkomen voor het team van Prema. Wel krijgt hij extra taken bij Ferrari en zal hij bovendien tweemaal uitkomen voor het team bij tests in Barcelona en Hongarije of Bahrein.

Citaat:
By Andrew Benson
Chief F1 writer
1 hour ago From the section Formula 1 25

Mick Schumacher, son of seven-time champion Michael, has joined the Ferrari driver academy, sources close to the team say.

The 19-year-old is embarking on his first season in Formula 2, the final feeder category before Formula 1, with the leading Prema team in 2019.

As part of his deal, Mick Schumacher is to drive in two tests with Ferrari this season.
Ferrari would not officially confirm the deal with Mick Schumacher.
Vriendendienstje, Ferrari zal hopen dat het wat wordt en ze krijgen zo nog een beetje extra positieve publiciteit.
Persoonlijk denk ik dat hij nog niet eens de schoenen mag poetsen van ze vader, qua talent.
Is naar mijn mening kampioen geworden door ingrepen waar er een oogje werd dichtgeknepen door de controle.
Ik gun hem echt het allerbeste, maar het is niet meer of minder dan bijv. een De Vries.
Mischien haalt tie in de toekomst de F1, maar is geen buiten catogorie.
Johan Cruyff zei het vroeger al tegen Jordy toen die em zag voetballen; je hebt misschien ook een beetje voetbaltalent van je moeder geerft en zo denk ik ook over het talent van Mick Schumacher.

“Als je in een wagen wordt geplaatst moet je racen om te winnen. Een tweede of derde plaats is altijd onvoldoende”

Vacatures Teams F1. [bericht #21148 is een antwoord op bericht #20807] wo, 16 januari 2019 09:21 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Wouter
GP winner

Er werd gezegd dat veel personeel weg zou lopen bij McLaren. Dat schijnt te kloppen gezien het aantal vacatures.
Vooral op het gebied van de aerodynamica.
Bij STR schijnt ook niet alleen James Key te zijn vertrokken.

- Senior Aerodynamicist
- Senior Aerodynamic Performance Engineer
- Aerodynamic Development Deputy Team Leader
- Aerodynamic Development Team Leader
- Principal Aerodynamicist

Google maar eens op: motorsportjobs.com/en/jobs/united-kingdom Vooral de eerste drie pagina's.

icon10.gif  Re: nault [bericht #21193 is een antwoord op bericht #20807] za, 19 januari 2019 09:19 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Grintbak is op dit moment afwezig  Grintbak
Karting

Die nieuwe renault baas is alweer opgeflikkerd voordat hij is begonnen lees ik. Ze moeten weer verder aanmodderen onder Abiteboul.

https://www.bbc.com/sport/formula1/46924987

icon4.gif   Mick Schumacher naar Ferrari Officieel. [bericht #21194 is een antwoord op bericht #21145] za, 19 januari 2019 16:07 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Wouter
GP winner

Citaat:
Mick Schumacher joins the Ferrari Driver Academy
19 Jan 2019

Maranello Ferrari Driver Academy announces that it has signed a contract with 2018 FIA Formula 3 European Champion Mick Schumacher.

Mick, who will be racing in the 2019 FIA Formula 2 Championship, from next week will be taking part in the pre- season preparation activities with fellow FDA drivers.

The other 2019 FDA drivers are Giuliano Alesi and Callum Ilott, who will race in Formula 2 too, Marcus Armstrong and Robert Shwartzman, racing in FIA Formula 3, Enzo Fittipaldi, racing in FIA Formula Regional (Europe), and Gianluca Petecof in FIA Formula 4 (Italy and Germany).

https://twitter.com/insideFDA/status/1086638433278279680

[Bijgewerkt op: za, 19 januari 2019 16:09]

Ferrari door crash test; Dezelfde downforce. [bericht #21195 is een antwoord op bericht #20807] za, 19 januari 2019 17:06 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Wouter
GP winner

Citaat:
Ferrari goedgekeurd: het 670 Red-chassis heeft de crashtests doorstaan.

Hoewel alle informatie over de wagen strikt vertrouwelijk wordt gehouden, lijkt het erop dat de simulatie gegevens van de 670 bemoedigend zijn: de Rode 670 heeft zelfs net zoals de Mercedes in de windtunnel de downforce waarden van vorig jaar bereikt, alles is hersteld wat was verloren met de nieuwe aerodynamische regels, die de voorvleugel vereenvoudigen in een poging om inhalen tussen twee auto's te vergemakkelijken.

Bron.

Oei oei, het rommelt idd zwaar bij renault [bericht #21206 is een antwoord op bericht #21193] ma, 21 januari 2019 10:52 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Dejavu01 is op dit moment afwezig  Dejavu01
Formula 1

Abiteboul ziet zich genoodzaakt de gemoederen gerust te stellen na het snelle vertrek van de nieuwe teambaas. Nou, dan weten we het wel dacht ik zo.....en de Franse overheid schijnt zich ook al te roeren. De wintertests komen er over 4 weken aan; we gaan het zien.

Re: Ferrari door crash test; Dezelfde downforce. [bericht #21207 is een antwoord op bericht #21195] ma, 21 januari 2019 10:59 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Dejavu01 is op dit moment afwezig  Dejavu01
Formula 1

Bij mercedes en red bull hoor ik dezelfde geluiden over de downforce. Dat verhaal over de schrik bij force india was ook overdreven, want al vrij oud (september meen ik). Aerodynamisch lijkt het dus wel mee te vallen met de effecten van de reglementswijzigingen. Red Bull schijnt wel over te stappen naar een lagere rake: dat lijkt mij een nadeel voor red bull om te moeten overstappen naar een nieuw concept. Hoe vertaal je dat in de simulatoren (die toch op een hoge rake zijn afgestemd).

icon4.gif  Eerste testweek op Sky F1 te zien. [bericht #21211 is een antwoord op bericht #20807] ma, 21 januari 2019 15:09 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Wouter
GP winner

Sky gaat iig de eerste testweek van 14.00-18.00 onze tijd live uitzenden. Daarna nog een uur nabeschouwing.

Citaat:
F1 Testing: Live coverage on Sky F1
Sky F1 to broadcast 20 hours of live coverage from first winter test; Live updates on Sky Sports News and Sky Sports Digital.
Sky F1 will be broadcasting live from Barcelona's Circuit de Catalunya on all four days when the first pre-season test is held on February 18-21.

For our UK-based audience, coverage will commence on every day of the test at 1pm as the teams and drivers put their new-for-2019-cars to the test for the first time.

Including insight from special guests, team bosses and drivers, live coverage of the track action at Barcelona will be broadcast until 5pm UK time when the chequered flag will fall to mark the close of each day's running.

But Sky F1's live coverage will continue long after the cars have stopped running with an hour-long review show, Welcome to F1 2019, which will include analysis and reaction from the day, until 6pm.

Sky bericht.

[Bijgewerkt op: ma, 21 januari 2019 15:11]

button_forum2.gif  Ziggo Sport tijdens F1 Tests [bericht #21213 is een antwoord op bericht #21211] di, 22 januari 2019 07:07 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Mario is op dit moment afwezig  Mario
Formula 3
Forum_Mod

Niet alleen Sky maar ook Ziggo Sport brengt verslag uit van de F1 Testdagen, weliswaar niet live en zo uitgebreid als Sky.

Citaat:
"Wij zullen iedere testdag online en via de sociale kanalen van Ziggo Sport een update laten geven door Olav vanaf locatie", laat een woordvoerder van de Nederlandse Formule 1-zender weten op de vraag wat de plannen zijn voor de testsessies op het Circuit de Barcelona-Catalunya. "Het wordt een programmaatje van een kleine tien minuten waarin alles wat er die dag gebeurd is aan de orde komt." Na afloop van de laatste testdag volgt een samenvatting van de beide testweken. "Na de tweede testsessie zullen we op vrijdagavond op televisie nog een round-up geven van alles wat er in de testdagen gebeurd is"

Bron: https:// nl.motorsport.com/f1/news/ziggo-sport-plannen-f1-wintertests -barcelona/4326974/

Moderator www.verstappen.nl

Re: Ziggo Sport tijdens F1 Tests [bericht #21215 is een antwoord op bericht #21213] di, 22 januari 2019 11:51 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Formula 3

Het is komkommertijd
Tijd voor een poll...
https://www.strawpoll.me/17280005

Zo ziet een Pirelli F1 band er van binnen uit. [bericht #21216 is een antwoord op bericht #20807] di, 22 januari 2019 16:12 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Wouter
GP winner

icon4.gif  Re: Wintertest F1 2019 wordt live uitgezonden op F1 TV Pro [bericht #21224 is een antwoord op bericht #20932] wo, 23 januari 2019 20:32 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Wouter
GP winner

Mario schreef op do, 20 december 2018 18:08
Wouter schreef op wo, 19 december 2018 17:29

Citaat:
Matt Roberts, het hoofd van Marketing Research bij de FOM, heeft dat bevestigd in een Q&A op Reddit. Volgens Roberts is nog niet bekend of het op F1 TV Acces (de basisversie) óf alleen op het duurdere en uitgebreidere F1 TV Pro wordt uitgezonden, maar het gaat volgens hem wel gebeuren.
.
Ik verwacht eerder dat er een samenvatting komt van de dag dan de hele test sessie.
Zie ook volgende bericht: https://twitter.com/f1broadcasting/status/107547007899975680 1

Wintertest F1 2019 wordt live uitgezonden op F1 TV Pro.

Citaat:
F1 TV to broadcast live coverage of pre-season testing

And now fans will be able to follow all the action from the first winter test in Spain live with F1 TV Pro.

From February 18-21, subscribers will be able to watch eight hours of live track coverage from Barcelona per day, followed by a one-hour daily Review Show.

In addition, this season F1 will also be rolling out F1 TV to subscribers in eight new territories from 18th February, including: Cyprus, Denmark, Greece, Malta, Netherlands, ......

Hele tekst.

[Bijgewerkt op: wo, 23 januari 2019 20:38]

Re: Wintertest F1 2019 wordt live uitgezonden op F1 TV Pro [bericht #21284 is een antwoord op bericht #21224] di, 29 januari 2019 01:39 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Roelof is op dit moment afwezig  Roelof
Formula 3

Liberty zet de F1 alweer in de verkoop?
https://www.autobahn.eu/11991/liberty-media-gooit-formule-1- alweer-in-de-verkoop/

Eindelijk nieuwe testbank voor Renault. [bericht #21286 is een antwoord op bericht #20807] di, 29 januari 2019 08:59 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Wouter
GP winner

Citaat:
Sinds de start van het V6 Turbo-tijdperk loopt Renault achter de feiten aan ten opzichte van Mercedes en Ferrari. De firma heeft nu geïnvesteerd in een nieuwe testbank voor de fabriek in Viry-Chatillon. De bouw van deze nieuwe faciliteit heeft bijna achttien maanden geduurd, maar is vanaf volgende maand te gebruiken. Zo kan het team problemen ontdekken en oplossen die in het verleden pas op het circuit aan het licht kwamen. Niet alleen het Formule 1-team moet profijt hebben van de testbank, deze kan namelijk ook gebruikt worden voor de Formule E-wagens of andere soorten motoren.

"We willen qua validatie op de testbank nog een stap maken met zoveel mogelijk onderdelen die in een later stadium op de auto gebruik worden", vertelt Renault-man Laurent de Bailleul, verantwoordelijk voor het testen van materiaal, aan Motorsport.com.

Nieuwe testbank moet bijdragen aan vlotte ontwikkeling Renault

Zorgen over Formule 1. [bericht #21287 is een antwoord op bericht #20807] di, 29 januari 2019 09:30 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Wouter
GP winner

Citaat:
Zorgen over Formule 1: 'Iedereen is ontstemd'

'Als dit zo doorgaat, zijn er alleen nog maar races op tweederangs circuits'

LONDEN - De promotors van zestien bestaande grands prix in de Formule 1 maken zich zorgen over de manier waarop de nieuwe eigenaar Liberty Media de koningsklasse van de autosport leidt.
Ze zijn het er niet mee eens dat fans moeten betalen om de races te kunnen zien op televisie en ze missen ook duidelijkheid over de toekomstplannen. „Nieuwe races moeten niet worden geïntroduceerd ten koste van bestaande evenementen", melden de leden van de Formula One Promoters Associaton (FOPA) in een verklaring.

„Iedereen is ontstemd", zegt voorzitter Stuart Pringle van de FOPA. „We zijn tot nu toe meegaand en rustig gebleven, maar we hebben grote zorgen over de toekomstige gezondheid van de sport onder de mensen die nu de baas zijn."
Zandvoort

Van vijf traditionele circuits loopt dit jaar het contract af en Liberty Media is al driftig op zoek naar nieuwe circuits. Voor 2020 is een Nederlandse grand prix op de voorlopige kalender geplaatst. De voorkeur gaat uit naar Zandvoort, dat hard op zoek is naar de benodigde miljoenen om een grand prix te mogen organiseren. „Er is gebrek aan duidelijkheid over nieuwe initiatieven in de Formule 1 en de promotors worden te weinig betrokken bij de uitwerking", stellen de zestien verbolgen leden van de FOPA.

Voorzitter Pringle is de directeur van circuit Silverstone, waar de Britse Grand Prix wordt gehouden. Het is een van de beste bezochte races in de Formule 1, maar het contract loopt na dit jaar af en er ligt nog geen nieuwe overeenkomst. De circuits Monza, Hockenheim, Catalunya en Mexico-Stad zitten in dezelfde situatie. Voor 2020 zijn naast Nederland ook races gepland in Vietnam en Miami. „Miami krijgt zo'n beetje een gratis deal, dat kan niet goed gaan", zegt Pringle. „Als dit zo doorgaat, racet de Formule 1 alleen nog maar op tweederangs circuits."

Re: Zorgen over Formule 1. [bericht #21289 is een antwoord op bericht #21287] di, 29 januari 2019 13:09 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Formula 1

Wouter schreef op di, 29 januari 2019 09:30
Citaat:
Zorgen over Formule 1: 'Iedereen is ontstemd'

'Als dit zo doorgaat, zijn er alleen nog maar races op tweederangs circuits'

LONDEN - De promotors van zestien bestaande grands prix in de Formule 1 maken zich zorgen over de manier waarop de nieuwe eigenaar Liberty Media de koningsklasse van de autosport leidt.
Ze zijn het er niet mee eens dat fans moeten betalen om de races te kunnen zien op televisie en ze missen ook duidelijkheid over de toekomstplannen. „Nieuwe races moeten niet worden geïntroduceerd ten koste van bestaande evenementen", melden de leden van de Formula One Promoters Associaton (FOPA) in een verklaring.

„Iedereen is ontstemd", zegt voorzitter Stuart Pringle van de FOPA. „We zijn tot nu toe meegaand en rustig gebleven, maar we hebben grote zorgen over de toekomstige gezondheid van de sport onder de mensen die nu de baas zijn."
Zandvoort

Van vijf traditionele circuits loopt dit jaar het contract af en Liberty Media is al driftig op zoek naar nieuwe circuits. Voor 2020 is een Nederlandse grand prix op de voorlopige kalender geplaatst. De voorkeur gaat uit naar Zandvoort, dat hard op zoek is naar de benodigde miljoenen om een grand prix te mogen organiseren. „Er is gebrek aan duidelijkheid over nieuwe initiatieven in de Formule 1 en de promotors worden te weinig betrokken bij de uitwerking", stellen de zestien verbolgen leden van de FOPA.

Voorzitter Pringle is de directeur van circuit Silverstone, waar de Britse Grand Prix wordt gehouden. Het is een van de beste bezochte races in de Formule 1, maar het contract loopt na dit jaar af en er ligt nog geen nieuwe overeenkomst. De circuits Monza, Hockenheim, Catalunya en Mexico-Stad zitten in dezelfde situatie. Voor 2020 zijn naast Nederland ook races gepland in Vietnam en Miami. „Miami krijgt zo'n beetje een gratis deal, dat kan niet goed gaan", zegt Pringle. „Als dit zo doorgaat, racet de Formule 1 alleen nog maar op tweederangs circuits."
Nog even en we krijgen heimwee naar Bernie, of te wel Dagobert Duck Ecclestone. Tja, Vietnam. Hoeveel lokale bewoners kunnen het financieel opbrengen om een paar honderd Euro op tafel te leggen om de F1 wedstrijd bij te wonen dan wel officiele merchandising aan te schaffen? Ik ben bang, niet veel. Het wordt dus weer een lokale show voor de elite. De elite laat zich graag uitnodigen en betalen ho maar. We hebben Turkije, India etc gehad en ze verdwijnen weer net zo snel als ze gekomen zijn. Ik ken de inside details niet maar het kan zo maar zijn dat Liberty Media een flinke lening heeft aangegaan om de overname te financieren en dat wreekt zich nu. Als een molensteen waarschijnlijk. Opnieuw is die oude Dagobert de slimste geweest Cool
Zandvoort wil weer meedoen, puur en alleen om 1 persoontje n.m. Max. Link hoor om alles af te laten hangen van 1 persoon. Als er iets gebeurd met Max, een gebroken been en een paar maanden uitgeschakeld dan heeft dat grote consequenties.
Afijn we gaan het zien. Managers zijn soms net lemmingen. Met zijn alle rennen naar de afgrond Sad

F1-seizoen 2019 wordt afgetrapt met speciaal evenement in Australië. [bericht #21291 is een antwoord op bericht #20807] di, 29 januari 2019 20:22 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Wouter
GP winner

Citaat:
Het nieuwe Formule 1-seizoen zal worden afgetrapt met een speciaal evenement dat georganiseerd wordt in Australië. Op woensdag 13 maart zal er in het hart van Melbourne een spektakelstuk plaatsvinden waarbij alle coureurs en teambazen aanwezig zijn. Ook enkele artiesten en oud-coureurs worden ingevlogen.

Het nieuwe evenement werd dinsdagavond aangekondigd en komt ongeveer een dag na de kritiek van verschillende promoters over het beleid van Liberty Media. Het evenement zal een soortgelijke opzet krijgen als het F1 Live-evenement dat plaatsvond in Londen. Het hele gebeuren wordt georganiseerd op woensdag 13 maart en heeft als locatie Federation Square, een plein te midden van Melbourne.

Liberty Media heeft laten weten dat alle twintig coureurs aanwezig zullen zijn. Ook de tien teambazen laten hun gezicht zien tijdens de aftrap van het nieuwe seizoen. Door de massale aanwezigheid van coureurs en teambazen, laten de Formule 1-teams zien dat zij het initiatief steunen. Naast de bekende gezichten uit de paddock, zullen ook een aantal artiesten acte de présence geven. Datzelfde geldt voor een aantal voormalig Formule 1-coureurs. Het evenement wordt georganiseerd in samenwerking met de lokale organisator.

Omdat niet iedereen de financiën of de mogelijkheid heeft om naar Melbourne af te reizen, is de Formule 1 voornemens het evenement te streamen op social media. hupmax

"The drivers will recreate the famous Melbourne Walk."

https://www.crash.net/f1/news/912342/1/f1-host-first-season- launch-event-ahead-australian-gp

[Bijgewerkt op: di, 29 januari 2019 20:32]

Jenson Button over 2019,.... én Max. (video) [bericht #21292 is een antwoord op bericht #20807] di, 29 januari 2019 21:27 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Wouter
GP winner

Video: Jenson Button over 2019,.... Hamilton, Vettel, Leclerc, Gasly én Max.

https://twitter.com/SkySportsF1/status/1089968856901259266

Overzicht alle nieuwe regels voor 2019. [bericht #21294 is een antwoord op bericht #20807] wo, 30 januari 2019 14:11 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Wouter
GP winner

Overzicht alle nieuwe regels voor 2019. De Nederlandse versie staat helaas nog steeds niet online.

Citaat:
* New oil burn limits

From the start of this season, a new clause in the regulations stipulates that teams must keep their auxiliary oil tanks empty throughout qualifying.

This will prevent any efforts by teams to burn extra oil for a 'party mode' boost during the crucial battle for the top grid slots.

* Help for heavy drivers.

From now on, the weight of the driver and his seat will be measured at the start of the campaign and must hit a minimum of 80kg. Any driver under that limit will have to have ballast fitted inside the cockpit area.

Alle overige regels.

gstar.gif  NEW: Alfa Romeo Racing. [bericht #21338 is een antwoord op bericht #20807] vr, 01 februari 2019 10:52 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Wouter
GP winner

Het Sauber team heet voortaan Alfa Romeo Racing.

Citaat:
Frédéric Vasseur, Team Principal Alfa Romeo Racing:
"It is a pleasure to announce that we will enter the 2019 Formula One World Championship with the Team name Alfa Romeo Racing. After initiating the collaboration with our Title Sponsor Alfa Romeo in 2018, our team made fantastic progress on the technical, commercial and sporting side. This has given a boost of motivation to each team member, be that track-side or at the headquarter in Switzerland, as the hard work invested has become reflected in our results. We aim to continue developing every sector of our team while allowing our passion for racing, technology and design to drive us forward."

https://twitter.com/SauberF1Team/status/1091269261937569793

Re: "Nieuwtjes" gedurende de winterstop. [bericht #21392 is een antwoord op bericht #20807] zo, 03 februari 2019 20:20 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Formula 3

Ik wist niet zo goed in welk topic ik dit zou plaatsen, dus ik hoop dat het hier op zijn plek is.
Zojuist een zeer interessant artikel gelezen over de verschillende Engine modes van de Mercedes PWR unit, oftewel de STRAT instelling.
------------------------------------------------------------ ------------------------------------------------------
Zie artikel hieronder vertaald vannuit het Frans. Hopelijk blijft volgend jaar de modes hetzelfde en kunnen we aan de hand van de onboard beelden opmaken welke modus de coureurs gebruiken:

Afbeelding stuurtje Hamilton
https://blog.autoplus.fr/moncet/wp-content/uploads/2018/12/M152387.jpg

Onze ingenieur Irfane zet zijn volledige retrospectieve van het seizoen 2018 voort met een analyse van het stuur van Lewis Hamilton op de W09. Elke instelling wordt vermeld en deze analyse - exclusief voor u, vriendenbloggers - toont concreet alle operaties die de wereldkampioen in de titel in de praktijk kon uitvoeren en racen. Het is eindelijk een gebruiksaanwijzing die je moet archiveren omdat de meeste van deze instrumenten, bedieningselementen, schakelaars en drukknoppen dit jaar nog steeds in gebruik zijn. Hier is de tweede van de drie hoofdstukken over deze onvergelijkbare piloottool.

Roterende "STRAT": wereldwijde strategie voor energiegebruik. De beschikbare modi en hun nummering kunnen van seizoen tot seizoen verschillen (zelfs tijdens het seizoen worden wijzigingen aangebracht). Samenvattend, voor het seizoen 2018:

STRAT 1: "Recharge" - Een modus die snel opladen van de batterij mogelijk maakt, maar niet op prestaties is gericht (bijvoorbeeld gebruikt achter de SAFETY CAR of VSC).
STRAT 2: "Quali" - De beroemde "feestmodus" gereserveerd voor kwalificatierondes (of soms voor EL2 of EL3 kwalificatiesimulaties). Afhankelijk van de concurrentiepositie van de deelnemers en de omstandigheden, wordt deze modus soms alleen in het derde kwartaal gebruikt. Het gebruik ervan is beperkt omwille van de betrouwbaarheid. De maximaal toegestane kilometerstand voor het gebruik van deze modus wordt ingesteld in de "documentfase".
Mercedes heeft dan 3 reeksen STRAT om te goochelen met absolute prestaties, energiebeheer en betrouwbaarheid. Rijen van de meest efficiënte tot de meest economische:
- De "Race Plus" (STRAT 3 tot STRAT 5)
- De "race" (6 tot Cool
Elk van deze bereiken heeft 3 submodi:
- Een standaardgebalanceerde modus (de meest gebruikte in elk bereik) "Hoge SOC" (laadtoestand), met een voldoende opgeladen batterij. Dit zijn modi # 3, 6 en 9. Op het stuur van Hamilton zijn deze modi geassocieerd met het woord "ATACK" (goed gespeld). In racemodus is 3 het meest gebruikt. Modus 6 wordt ook vooral gebruikt wanneer de piloot in de fase voor racemanagement zit.
Een voorbeeld: tijdens de GP van Spanje stapte Hamilton op eigen initiatief over op ronde 49 toen hij 16 seconden voorsprong had op Bottas, 2e. In ronde 54, terwijl Bono hem vertelt dat het gat nu 18 seconden is, gaat Hamilton in STRAT9 wat het meest conservatief is. 3. Tijdens vrije training, tijdens lang relais, zijn modi 6 en 9 degene die meest gebruikt.
- Een "Low SOC" -modus (nr. 4, 7 en 10 *) die het mogelijk maakt om spaarzaam met elektrische energie om te gaan. Dit maakt het bijvoorbeeld mogelijk om de-rating te vermijden wanneer de batterij bijna leeg is. Op het stuur van Hamilton zijn deze modi geassocieerd met het woord "DFENSE". Inderdaad, het kan verstandig zijn om slechts weinig energie in te zetten in de bochtige secties waarin het moeilijk in te halen is om de elektrische energie exclusief te reserveren voor de secties die het inhalen bevorderen. Hoewel deze strategie niet optimaal is voor de rondetijd, kan het de verdediging van een positie vergemakkelijken, of juist inhalen.
Tijdens de GP van Spanje stelde Tony Ross aan Bottas voor om in de eerste stint achter Vettel te blijven, om de STRAT4 te selecteren om stroom te besparen tijdens een ronde en om hem volledig op het rechte pad te gebruiken cabines. Deze strategie werkte niet, Bottas ging de volgende beurt terug naar STRAT3.
* De STRAT10 is gewijzigd in de 2e "Deploy" -modus (modi 5, 8, 11): deze modi bevorderen een agressieve inzet van elektrische energie en worden gebruikt wanneer de bestuurder een prestatie op een lap of twee moet tekenen, zelfs als de accu nagenoeg leeg is . Deze modi zijn niet levensvatbaar in de loop van de tijd, ze worden vooral gebruikt voor de simulaties van de kwalificatie tijdens de vrije training (de keuze is gemaakt op basis van de omstandigheden), voor de start van de race (modus 5, de meest efficiënte) na een periode van Safety Car (5), of tijdens beslissende momenten tijdens de race (undercut, etc.). In Q1 en Q2 mag Mercedes afhankelijk van de omstandigheden STRAT8 of STRAT5 gebruiken en STRAT2 alleen behouden voor Q3.
Een voorbeeld: deze modus werd gebruikt om Lewis Hamilton in staat te stellen Sebastian Vettel in te halen na de pitstop bij de Russische GP. Na het passeren vroeg Bonnington Hamilton om in STRAT 5 te blijven totdat hij meer dan een seconde van Vettel verwijderd was (buiten de DRS-zone).
"OK Lewis, je kunt teruggaan naar STRAT-modus 3. Let op, het duurt 2 of 3 ronden om te herladen. "
In dezelfde GP van Rusland werd deze modus voorgesteld aan Bottas om in te halen op Verstappen. Het werd ook voorgesteld aan Hamilton in de laatste ronde van de GP van de VS (om hem te helpen Verstappen te verdubbelen): het doet er niet toe of de batterij grotendeels wordt leeggemaakt aan de geblokte vlag.
Naast deze 3 bereiken zijn er nog andere modi:
STRAT 10 * (PSI): In de tweede helft van het seizoen werd de STRAT10 een agressieve modus, gebruikt rond een pitstop (vorige of volgende ronde). Het is bijvoorbeeld effectief door Bottas in Hongarije gebruikt om te voorkomen dat Vettel hem overhaalt (goed geholpen, het is waar, door een niet-coöperatieve Sainz tegenover Vettel en door een langzame stop van Ferrari).
STRAT 14: Modus 14 is een agressieve modus die alleen op zeer speciale momenten en in een beperkte tijdsperiode kan worden Exemple d'utilisation de ce mode lors du GP d'Australie, après que Hamilton se soit retrouvé derrière Vettel après la période de VSC :
« Lewis, si tu as besoin du maximum du moteur, tu peux utiliser STRAT 14 ... mais fais attention : STRAT 14 n'est pas un mode durable ... STRAT14 ne sera utilisable que dans la ligne droite des stands, donc avant le virage n°1. »

bron: https://blog.autoplus.fr/moncet/2019/01/29/technique-f1-la-s uite-de-letude-du-volant-de-lewis-hamilton/

gstar.gif  Brendon Hartley naar Ferrari ipv Kvyat. [bericht #21405 is een antwoord op bericht #20807] ma, 04 februari 2019 12:54 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Wouter
GP winner

Brendon Hartley gaat Kvyat vervangen bij Ferrari. Wehrlein (ipv Giovinazzi) was al bekend, maar is nu officieel.

Citaat:
Ferrari 4 Feb 2019

Four drivers will work in the Scuderia Ferrari Mission Winnow simulator during the 2019 season, thus contributing,
alongside the race drivers, to the development of the car.
They are 24 year old Pascal Wehrlein, Brendon Hartley 29, Antonio Fuoco, 22, and Davide Rigon, 32.

[Bijgewerkt op: ma, 04 februari 2019 12:55]

Re: "Nieuwtjes" gedurende de winterstop. [bericht #21466 is een antwoord op bericht #20807] wo, 06 februari 2019 12:23 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Espresso
Formula 3

Winterslaapfilmpje om alvast op te warmen

Re: "Nieuwtjes" gedurende de winterstop. [bericht #21499 is een antwoord op bericht #21466] vr, 08 februari 2019 14:45 Naar vorige berichtNaar vorige bericht
Espresso
Formula 3

Kleine tip bij buitenlandse filmpjes.
Soms zijn er subtitels beschikbaar.
Subtitels aanzetten en taal uitkiezen.
https://images2.imgbox.com/a4/43/BaSkVEII_o.png

[Bijgewerkt op: vr, 08 februari 2019 14:51]

Vorige onderwerp: RIP Charlie Whiting
Volgende onderwerp: Test Bahrein
Naar forum gaan: