Verstappen forum
forum.verstappen.nl

Startpagina » Verstappen » Max & Jos Verstappen » Alles aangaande het Aston Martin Red Bull Racing team.
Re: Jos bij Peptalk over RBR. [bericht #29686 is een antwoord op bericht #29684] wo, 02 oktober 2019 08:51 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Wouter
GP winner

Muldoon schreef op wo, 02 oktober 2019 07:35
Ik ben wel somber gestemd over de rest van dit jaar maar heb nog altijd vertrouwen in RB Honda om volgend jaar wel met een goed pakket te komen.
En dat ik zo somber ben over dit jaar heeft meer met de enorme progressie bij Ferrari te maken als bij het gebrek daar aan bij RB.

Zo denk ik er dus ook over, behalve dat laatste. Ferrari heeft keihard aan de wagen gewerkt en bij RBR ging het veel te langzaam,
terwijl ze wisten dat ze dit seizoen geen al te goede wagen hebben mn door de regelveranderingen.
Het ligt natuurlijk niet alleen aan Newey, maar hij straalt iets uit van "komt het vandaag niet, dan komt het morgen wel".
RBR moet zorgen voor een goed chassis en dat meteen vanaf de eerste dag volgend seizoen. Of ze dat kunnen???
Best jammer voor Honda, want die doen er alles aan om grote sprongen te maken en gaan zeer perfectionistisch te werk,
terwijl ze bij RBR nog wel eens een steekje laten vallen.

Helmut Marko heeft inmiddels ook gereageerd:

Citaat:
"Wat betreft het chassis denk ik dat we volgend jaar veel beter voorbereid zijn dan dit jaar", laat Marko
tijdens een exclusief interview met GPUpdate.net weten.
"En op basis van de vooruitgang die Honda aan het boeken is, geloven we dat we volgend jaar qua vermogen consistent
op hetzelfde niveau kunnen zitten als onze rivalen Mercedes en Ferrari."

Helmut Marko.

Honda
The Power of Dreams

Re: Jos bij Peptalk over RBR. [bericht #29687 is een antwoord op bericht #29686] wo, 02 oktober 2019 09:11 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Emilio is op dit moment niet actief  Emilio
Formula 3

De Toro Rosso's schijnen in Rusland in de race problemen te hebben gehad met de motor temperatuur. Hebben de Red Bull's dit ook gehad?

Re: Jos bij Peptalk over RBR. [bericht #29689 is een antwoord op bericht #29687] wo, 02 oktober 2019 12:15 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
MadMax is op dit moment niet actief  MadMax
Formula 3

Hele goede vraag......daar waar RB na Singapore voorop stond om uit te leggen waarom ze toch niet konden meedoen voor de overwinning blijven ze na Rusland muisstil, terwijl hier het gat in de eerste stint van Max en Albon tijdens de race onbegrijpelijk groot was.......
Als ik mijn geld moet zetten op iets dan is het dat de PU van Max en Albon gewoon gigantisch terug geschroefd was, alles met het oog op Japan en de andere races die nog komen gaan. Max heeft nog nooit 1,5 sec per ronden moeten inleveren in de eerste 25ronden....

Re: Jos bij Peptalk over RBR. [bericht #29696 is een antwoord op bericht #29686] wo, 02 oktober 2019 16:38 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Jip
GP winner

Wouter schreef op wo, 02 oktober 2019 08:51

Citaat:
"Wat betreft het chassis denk ik dat we volgend jaar veel beter voorbereid zijn dan dit jaar", laat Marko
tijdens een exclusief interview met GPUpdate.net weten.
"En op basis van de vooruitgang die Honda aan het boeken is, geloven we dat we volgend jaar qua vermogen consistent
op hetzelfde niveau kunnen zitten als onze rivalen Mercedes en Ferrari."
Helmut Marko.
Ja daaag. Als ik iets niet geloof is het Helmut wel, laten we daar maar niet onze verwachtingen op baseren.

Re: Jos bij Peptalk over RBR. [bericht #29714 is een antwoord op bericht #29696] do, 03 oktober 2019 10:01 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
DeNak
Formula 3

Max kan volgend jaar geen kant op. Ferrari (Leclerc) en Mercedes (Hamilton) houden de deuren gesloten voor onverwachte komst van Verstappen junior en dat is nog begrijpelijk ook. Je zet Vettel en Bottas ook niet zomaar bij het oud vuil en beide teams zitten niet te wachten op een interne oorlog die er ongetwijfeld uit zal breken. Jos probeert alleen maar druk op de ketel te zetten, meer kan hij niet doen. We zitten in een soort status quo waarbij alle ogen gericht zijn op wat Red Bull voor elkaar kan boksen tegen het geweld van Ferrari en Mercedes. Gezien de feiten, zoals elk jaar beginnen met een flinke achterstand en het roeptoeteren van Marko dat alles goed zal komen - vrees ik dat wij in 2020 hetzelfde liedje te horen krijgen. "We moeten hard aan het werk want Mercedes en Ferrari liggen na de wintertests nog op ons voor, maar in Barcelona komen wij met een forse upgrade, dus dat gaat goed komen." Tja, dat zinnetje heb ik nu wel genoeg gehoord.

Groet,
DeNak

Re: Jos bij Peptalk over RBR. [bericht #29723 is een antwoord op bericht #29686] vr, 04 oktober 2019 01:11 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
duif is op dit moment niet actief  duif
Formula 3

Helmut Marko reageert wat ingetogener in vergelijk met zijn eufore uitspraken van 2017.
Zie hier onder:

"Net als Jos Verstappen denkt Dr. Helmut Marko dus niet dat Max Verstappen al in 2017 voor de wereldtitel kan strijden. Het zelfde geldt voor Daniel Ricciardo. Echter zei Helmut Marko ook, "Als een rijderspaar (en dus als Red Bull Racing-team) kunnen zij in 2017 wel voor de wereldtitel gaan."

When nothing goes right, go left

Re: Jos bij Peptalk over RBR. [bericht #29751 is een antwoord op bericht #29714] vr, 04 oktober 2019 22:11 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Hugenholz is op dit moment niet actief  Hugenholz
Karting

DeNak schreef op do, 03 oktober 2019 10:01
Max kan volgend jaar geen kant op. Ferrari (Leclerc) en Mercedes (Hamilton) houden de deuren gesloten voor onverwachte komst van Verstappen junior en dat is nog begrijpelijk ook. Je zet Vettel en Bottas ook niet zomaar bij het oud vuil en beide teams zitten niet te wachten op een interne oorlog die er ongetwijfeld uit zal breken. Jos probeert alleen maar druk op de ketel te zetten, meer kan hij niet doen. We zitten in een soort status quo waarbij alle ogen gericht zijn op wat Red Bull voor elkaar kan boksen tegen het geweld van Ferrari en Mercedes. Gezien de feiten, zoals elk jaar beginnen met een flinke achterstand en het roeptoeteren van Marko dat alles goed zal komen - vrees ik dat wij in 2020 hetzelfde liedje te horen krijgen. "We moeten hard aan het werk want Mercedes en Ferrari liggen na de wintertests nog op ons voor, maar in Barcelona komen wij met een forse upgrade, dus dat gaat goed komen." Tja, dat zinnetje heb ik nu wel genoeg gehoord.
[/b]

Ik denk eigenlijk dat Lewis de komst van Max helemaal niet gaat tegenhouden, hij zal het juist als een nieuwe uitdaging zien. Max verslaan met gelijke middelen zou de bekroning van zijn imposante carrière zijn.

Re: Eindelijk de eerste verbeterde brandstof in Suzuka. [bericht #29777 is een antwoord op bericht #29567] za, 05 oktober 2019 21:54 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Marco is op dit moment niet actief  Marco
Karting

Dat is al de tweede hint dat Ferrari *mogelijk* iets illegaals doet. Kan Ferrari best, want ze weten dondersgoed dat de FIA ze niet uit de uitslagen gaat schrappen maar dat het hooguit een boete gaat worden (plus natuurlijk de illegale zaken verwijderen).

Re: Eindelijk de eerste verbeterde brandstof in Suzuka. [bericht #29795 is een antwoord op bericht #29500] ma, 07 oktober 2019 08:44 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
mbuna is op dit moment niet actief  mbuna
Formula 3

Wouter schreef op vr, 27 september 2019 21:53
Eindelijk een nieuwe verbeterde brandstof in Suzuka, de eerste dit jaar!

Met google translate een stuk vertaald uit het Japans en een beetje bijgewerkt.

David Tsurusaki van ExxonMobil (Global Motorsport Technology Manager) was op bezoek bij de GP van Singapore.
Honda is vorig jaar begonnen met het gebruik van ExxonMobil brandstof en olie met Toro Rosso. Hoewel de basisontwikkeling voor brandstof en olie werd uitgevoerd en olie werd bijgewerkt, was het niet mogelijk om de brandstof bij te werken.
"In feite, vlak voordat F1 de zomervakantie inging, gaven we het op om nieuwe brandstof te leveren tijdens de Belgische Grand Prix. We besloten dat we onze middelen op Suzuka moesten concentreren" (David Tsurusaki)

Hoeveel pk extra wordt geleverd door de nieuwe brandstof die in Suzuka wordt gebracht?

"De pk's zijn afhankelijk van de motorspecificaties en ook van de situatie waarin de specificaties worden gebruikt,
dus het is niet mogelijk om alleen de nieuwe brandstof in cijfers uit te drukken."

Om te beginnen is deze nieuwe brandstof "niet alleen ontwikkeld om het vermogen te verbeteren, maar heeft het ook een rol bij het voorkomen van kloppen, veroorzaakt door verbeterd vermogen", legt Tsurasaki uit.
Kloppen is een abnormale verbranding die plaatsvindt in de verbrandingskamer. Als dit bij hoge snelheden gebeurt, wordt de levensduur van de motor betrouwbaar verkort.

De nieuwe brandstof die in de Japanse Grand Prix wordt geïntroduceerd, is ontwikkeld zodat de kwalificatiemodus voor een langere periode tijdens de race kan worden gebruikt, in plaats van het vermogen alleen in een kwalificatieronde te verbeteren/gebruiken.

Het kan aan mij liggen, maar ik vind dit toch een raar verhaal. in de eerste helft van het seizoen worden er juichverhalen gepost vanuit Exxon: 'De samenwerking met Honda is fantastisch, we maken iets, sturen het op en een paar dagen alter krijgen we de data al weer terug. Bij Renault kon dat maanden duren.'. Blijkbaar hebben ze dus wekelijks spullenboel opgestuurd maar er niets mee gedaan? Je mag meerdere keren per seizoen je brandstof opgraden maar tot nu toe rijden ze nog steeds met dezelfde van Austalië... Dan loop je toch achterstand op want de concurrentie heeft al wel meerdere brandstofupgrades gehad.

Re: Eindelijk de eerste verbeterde brandstof in Suzuka. [bericht #29796 is een antwoord op bericht #29795] ma, 07 oktober 2019 09:05 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
DeNak
Formula 3

Inderdaad erg vreemd. Kennelijk is die innige samenwerking tussen Honda en Exxon niet zo warm als werd gesuggereerd.

Groet,
DeNak

Re: Eindelijk de eerste verbeterde brandstof in Suzuka. [bericht #29797 is een antwoord op bericht #29796] ma, 07 oktober 2019 09:17 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Sieper is op dit moment niet actief  Sieper
GP winner

Op zich hoeft dat niet. Misschien hebben ze samen besloten om toe te werken naar een stap. Niet je energie verspillen aan brandstof per stap van de motor, maar echt zo goed mogelijke brandstof maken voor de huidige stap, de spec 4. Daar kunnen wel vele iteraties voor gebruikt zijn.

Re: Eindelijk de eerste verbeterde brandstof in Suzuka. [bericht #29799 is een antwoord op bericht #29797] ma, 07 oktober 2019 10:41 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Billgates307 is op dit moment niet actief  Billgates307
Karting

Wat Sieper zegt.
Misschien is het veel beter om de ICE op maar 1 standaard benzine te ontwikkelen. Iets met betrouwbare data zeg maar. Ondertussen zullen alle andere vloeistoffen wel verder ontwikkeld zijn maar hebben we daar niets over gehoord. Nu Spec4 een feit is kunnen ze wel in een rap tempo verder ontwikkelen met de benzine.(gokje)

Re: Eindelijk de eerste verbeterde brandstof in Suzuka. [bericht #29800 is een antwoord op bericht #29799] ma, 07 oktober 2019 10:55 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Sport is op dit moment niet actief  Sport
Formula 3

Ik geloof dat exxon direct op verzoeken van Honda gereageerd heeft.
Niet om vermogenwinst maar aanpassingen naar de Honda motor.
bestandsdeel A moet sneller of juist langzamer ontbranden, of een verkoelend of smerend effect geven.

Honda is een basis aan het leggen zoals mercedes dit al kon doen voordat deze motoren hun intrede deden.
Het lijkt dat men heel nauwgezet te werk gaat, met kleine stapjes maak je uiteindelijk ook stappen.

Re: Eindelijk de eerste verbeterde brandstof in Suzuka. [bericht #29802 is een antwoord op bericht #29800] ma, 07 oktober 2019 12:49 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Emilio is op dit moment niet actief  Emilio
Formula 3

Sport schreef op ma, 07 oktober 2019 10:55
Ik geloof dat exxon direct op verzoeken van Honda gereageerd heeft.
Niet om vermogenwinst maar aanpassingen naar de Honda motor.
bestandsdeel A moet sneller of juist langzamer ontbranden, of een verkoelend of smerend effect geven.

Honda is een basis aan het leggen zoals mercedes dit al kon doen voordat deze motoren hun intrede deden.
Het lijkt dat men heel nauwgezet te werk gaat, met kleine stapjes maak je uiteindelijk ook stappen.
Ik had begrepen dat Exxon dit jaar nog geen brandstof update heeft gebracht, en dat dit nu de eerste update wordt van Exxon dit jaar?

Re: Eindelijk de eerste verbeterde brandstof in Suzuka. [bericht #29813 is een antwoord op bericht #29799] di, 08 oktober 2019 08:46 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
mbuna is op dit moment niet actief  mbuna
Formula 3

Billgates307 schreef op ma, 07 oktober 2019 10:41
Wat Sieper zegt.
Misschien is het veel beter om de ICE op maar 1 standaard benzine te ontwikkelen. Iets met betrouwbare data zeg maar. Ondertussen zullen alle andere vloeistoffen wel verder ontwikkeld zijn maar hebben we daar niets over gehoord. Nu Spec4 een feit is kunnen ze wel in een rap tempo verder ontwikkelen met de benzine.(gokje)
Tjs, ik blijf erbij dat ik het -niet gehinderd door enige inside information natuurlijk- allemaal wat traag over vind komen. Net als de ontwikkeling van de Honda motor(componenten). Met Renault was het altijd 'we komen tekort op de rechte stukken' en nu met Honda hetzelfde verhaal, terwijl voor de zomerstop juichverhalen kwamen in de trend van 'we zijn Mercedes voorbij'. En Renault reed nu op Monza de strepen van het asfalt af met hun 'slechte motor op de rechte stukken'. En helaas had onze vriend Villeneuve gelijk toen hij halverwege het seizoen al stelde dat de Honda motor maximaal 4 races mee ging.

Ik snap dat het best wel een ingewikkeld spul is zo'n motor hoor. Maar de patronen blijven hetzelfde en da's jammer. Vooraf een hoop positivisme, dan de domper aan het begin van het seizoen, race of 4 daarna 'we hebben het lek boven' en dan dichterbij komen en ondertussen allerlei juichverhalen van wat er nog in de pijplijn zit. Dan heb ik liever de Mercedesfilosofie van rustig door blijven ontwikkelen, niet te hoog van de toren blazen en er wel gewoon staan. want ook hen komt het niet aanwaaien.

Re: Eindelijk de eerste verbeterde brandstof in Suzuka. [bericht #29815 is een antwoord op bericht #29813] di, 08 oktober 2019 11:23 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
duif is op dit moment niet actief  duif
Formula 3

Exact, dat door jou omschreven patroon zit er zeker in.
en die Marko mag een Max fan zijn, hij moet wat minder blaten want hij heeft de plank nu toch al heel vaak mis geslagen mbt chassis en vermogen.

When nothing goes right, go left

Re: Eindelijk de eerste verbeterde brandstof in Suzuka. [bericht #29824 is een antwoord op bericht #29813] di, 08 oktober 2019 16:52 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Espresso
Formula 3

mbuna schreef op di, 08 oktober 2019 08:46
Billgates307 schreef op ma, 07 oktober 2019 10:41
Wat Sieper zegt.
Tjs, ik blijf erbij dat ik het -niet gehinderd door enige inside information natuurlijk- allemaal wat traag over vind komen. Net als de ontwikkeling van de Honda motor(componenten). Met Renault was het altijd 'we komen tekort op de rechte stukken' en nu met Honda hetzelfde verhaal, terwijl voor de zomerstop juichverhalen kwamen in de trend van 'we zijn Mercedes voorbij'. En Renault reed nu op Monza de strepen van het asfalt af met hun 'slechte motor op de rechte stukken'. En helaas had onze vriend Villeneuve gelijk toen hij halverwege het seizoen al stelde dat de Honda motor maximaal 4 races mee ging.

Ik snap dat het best wel een ingewikkeld spul is zo'n motor hoor. Maar de patronen blijven hetzelfde en da's jammer. Vooraf een hoop positivisme, dan de domper aan het begin van het seizoen, race of 4 daarna 'we hebben het lek boven' en dan dichterbij komen en ondertussen allerlei juichverhalen van wat er nog in de pijplijn zit. Dan heb ik liever de Mercedesfilosofie van rustig door blijven ontwikkelen, niet te hoog van de toren blazen en er wel gewoon staan. want ook hen komt het niet aanwaaien.

1. Zo eenvoudig kan je het niet stellen. Het ontwikkelen van motorvloeistoffen specifiek voor een ICE met een 'nieuw' verbrandingsconcept vergt een zeer innige samenwerking tussen de partijen. Daarnaast is de ontwikkelafdeling van de Exxon vele malen 'krachtiger en beter uitgerust' dan die van Honda. Ga er maar vanuit dat hun 'rekenkracht' onontbeerlijk is om naast de vloeistoffen ook het ontbrandingsproces in de cylinder beter te begrijpen.
M.a.w. dat Honda en RBR dankbaar gebruik maken van de rekenkracht van Exxon.

Het grapefruit ruikende goedje van Shell is zo'n voorbeeld van een specifiek ontwikkelde vloeistof cocktail die optimaal werkt voor het Ferrari team.

Honda heeft ontdekt dat de Spec4 dusdanig krachtiger is dat er elementen stukgaan/slijten die voorheen intact bleven.
De nieuwe vloeistoffen zullen ook helpen met het voorkomen van slijtage/defecten.

Voor ons als consument is het benzine (aan de pomp) verhaal meer een stuk marketing dan performance.
Wil je echt het verschil merken dan werkt Avgas (vliegtuigbrandstof) een stuk beter.

2. Laat je niet misleiden door het fake nieuws. Houdt het in het juiste context. Op vervanging veroorzaakt door ongelukken na zijn alle motorelementen bij Honda nog functioneel. Ze gebruiken ze niet meer, maar stuk zijn ze niet gegaan.

Dit in tegenstelling tot Renault die elementen juist door 'stukgaan' heeft moeten vervangen.

Re: Eindelijk de eerste verbeterde brandstof in Suzuka. [bericht #29826 is een antwoord op bericht #29824] di, 08 oktober 2019 18:53 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Wet! is op dit moment niet actief  Wet!
Formula 1

Ik dacht dat ze nog steeds brandstoffen moesten leveren die wij ook aan de pomp kunnen tanken?

In het Formule 1-reglement staat expliciet dat de te gebruiken benzine alleen gemaakt mag worden van stoffen die ook in de benzine voor een gewone straatauto te vinden zijn.

De verhoudingen zijn ook begrensd door de FIA.

Let it rain, rain, rain!!

Re: Eindelijk de eerste verbeterde brandstof in Suzuka. [bericht #29829 is een antwoord op bericht #29826] di, 08 oktober 2019 19:51 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
PKracing is op dit moment niet actief  PKracing
Karting

Maar wat ik al eerder stelde in het Japan stukje zou het dus best kunnen zijn dat Shell dat Honda blok harder laat lopen lees minder slijtage etc dan Mobil. Welke smeermiddelen gebruikt Honda in de diverse competities? Ik vraag me af if je er met Mobil gaat komen.

Re: Eindelijk de eerste verbeterde brandstof in Suzuka. [bericht #29833 is een antwoord op bericht #29824] di, 08 oktober 2019 22:35 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Formula 3

"Honda heeft ontdekt dat de Spec4 dusdanig krachtiger is dat er elementen stukgaan/slijten die voorheen intact bleven.
De nieuwe vloeistoffen zullen ook helpen met het voorkomen van slijtage/defecten"

Dit is zo specifiek dat het lijkt op inside information van echte experts.....

Dit zou ook een duidelijke verklaring zijn voor het feit dat Honda hun PU's in Rusland flink geknepen hadden meer dan normaal, een verklaring voor de belabberde snelheid van Max in zijn eerste stint....

Re: Eindelijk de eerste verbeterde brandstof in Suzuka. [bericht #29836 is een antwoord op bericht #29833] wo, 09 oktober 2019 00:47 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Theo is op dit moment niet actief  Theo
Formula 3

MadMax schreef op wo, 09 oktober 2019 07:35
...Honda hun PU's in Rusland flink geknepen hadden meer dan normaal, een verklaring voor de belabberde snelheid van Max in zijn eerste stint....
Goeie timing. Vannacht lag ik eens te malen en wat dacht je van deze theorie:

Belgie: Max reed nog met PU-3, maar we zullen nooit weten wat daar mogelijk was na de eerste bocht. Het was Albon's eerste race, bovendien met PU-4, dus daar kunnen we ook weinig aan afleiden. Echter, de nieuwe brandstof was hier gepland getest/verbeterd te worden voor de PU-4 (vergeet niet dat brandstof met name de hardware beter laat werken, dus sneller, maar ook minder slijtage).

Italie: Max reed nu ook met de PU-4, maar Monza was nooit potentieel voor een overwinning en reed de wedstrijd op standje 'veilig'. De brandstof kon verder getest/verbeterd worden (nu met alle 4 auto's).

Singapore: Met nieuwe motor en verbeterde brandstof, was dit de race waar het moest gebeuren, maar ergens in de voorbereiding ging het mis. En als we zeggen 'mis', dan is P3 in de wedstrijd niet slecht natuurlijk. Het lijkt alsof RB wel degelijk op hetzelfde niveau als Mercedes zit.

Rusland: wederom een nieuwe PU voor Max, zodat ie het seizoen kan afmaken met wat er op voorraad ligt (zonder straffen) en de GP was nooit in aanmerking gekomen om mee te doen om de knikkers, Honda op standje 'veilig'. Red Bull toch P4 en P5.

Japan: eindelijk kan de Honda PU4, in combinatie met de geteste en verfijnde brandstof om de boel optimaal te benutten (kracht en houdbaarheid) ingezet worden en met twee bijna verse motoren, kan er nu met de vrije hand gespeeld worden met de uiterste waarden van de motor. Mocht er eentje kapot gaan (misschien toevallig bij Toro Rosso of Albon), dan zijn er nog genoeg achter de hand om niet achteraan te hoeven starten. Ineens is de vorm van Red Bull weer terug en doen ze weer mee om de knikkers. (trouwens, Silverstone vertoont flink wat vergelijkingen met Suzuka en ging ook onverwacht lekker)

USA: RB doet onverwacht mee om de overwinning.

Mexico: RB doet mee om de overwinning.

Brazilie: RB doet mee om de overwinning.

AD: RB hobbelt er achteraan, aangezien de motoren een beetje op zijn en het circuit niet zo lekker ligt voor de RB, maar zijn nu wel officieel titelkandidaten voor 2020. Het chassis voor 2020 kan nu worden aangepast worden op de huidige karakteristieken van de Honda PU en zou een flitsende start moeten leveren, waarbij ook het startprobleem opgelost kan worden.

Re: Eindelijk de eerste verbeterde brandstof in Suzuka. [bericht #29837 is een antwoord op bericht #29836] wo, 09 oktober 2019 06:40 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
spark is op dit moment niet actief  spark
Formula 1

Theo schreef op wo, 09 oktober 2019 00:47
MadMax schreef op wo, 09 oktober 2019 07:35
...Honda hun PU's in Rusland flink geknepen hadden meer dan normaal, een verklaring voor de belabberde snelheid van Max in zijn eerste stint....
Goeie timing. Vannacht lag ik eens te malen en wat dacht je van deze theorie:

Singapore: Met nieuwe motor en verbeterde brandstof, was dit de race waar het moest gebeuren, maar ergens in de voorbereiding ging het mis. En als we zeggen 'mis', dan is P3 in de wedstrijd niet slecht natuurlijk. Het lijkt alsof RB wel degelijk op hetzelfde niveau als Mercedes zit

.
Singapore, verkeerde waarde van het circuit dan wel asfalt ingevoerd tijdens de voorbereidende simulatie. Tja, sinterklaas en kerstmis vallen dit jaar ook op dezelfde datum. Hier geloof ik dus helemaal niets van. Mooie verklaring van de P.R. en marketing afdeling a.k.a. de firma list en bedrog😆
Volgens Marko krijgen we er nog 3 overwinningen bij dit seizoen en de eerste is a.s. zondag. Plotseling gaat de Red Bull/Honda als de Japanse brandweer. Alles na de zomerbreak is gericht op de 90 minuten in Suzuka. Ik ga ervoor zitten, Helmut. Het bier, knabbeltjes, Max petjes etc alles ligt al klaar voor de race van het seizoen.

Re: Eindelijk de eerste verbeterde brandstof in Suzuka. [bericht #29841 is een antwoord op bericht #29837] wo, 09 oktober 2019 09:15 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Pancake is op dit moment niet actief  Pancake
Karting

Bier, knabbeltjes ? Heb je de aanvangstijden gezien Smile

Met racende groet,
Pancake

Re: Eindelijk de eerste verbeterde brandstof in Suzuka. [bericht #29842 is een antwoord op bericht #29841] wo, 09 oktober 2019 10:10 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Formula 1

Pancake schreef op wo, 09 oktober 2019 09:15
Bier, knabbeltjes ? Heb je de aanvangstijden gezien Smile
Komop Pancake, even een nachtje+ochtend doorhalen. Beschouw de GP maar als een after party Smile

Re: Eindelijk de eerste verbeterde brandstof in Suzuka. [bericht #29845 is een antwoord op bericht #29842] wo, 09 oktober 2019 10:56 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Pancake is op dit moment niet actief  Pancake
Karting

Haha, ja dat kan er best eens van gaan komen als de kwalificatie ook naar de zondag (lokale tijd) verzet gaat worden.....

Met racende groet,
Pancake

Vergadering bij Honda [bericht #29849 is een antwoord op bericht #10992] wo, 09 oktober 2019 19:13 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Jarno77 is op dit moment niet actief  Jarno77
Karting

Max heeft met Marko en Horner en de grote bazen van Honda rond de tafel gezeten om te praten over de toekomstplannen. Op verzoek van Horner. Ik denk dat hij even gerustgesteld moest worden. ;)

Wel bijzonder hoor, als je pas 22 bent. Ze willen hem echt heel graag houden.

Honda hint op toekomst met Verstappen: "Betrokken bij ontwikkelingsplannen"

Zo simpel is het echt niet... [bericht #29906 is een antwoord op bericht #29682] za, 12 oktober 2019 13:37 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Fangio007 is op dit moment niet actief  Fangio007
Karting

Bij welk team moet max dan tekenen..
De mercs hebben lewis en de roden hebben leclerc..

Max en RB/HONDA zijn miscchien wel tot elkaar veroordeeld en dan wordt wereldkampioen wel heel erg moeilijk..

Geen vertrouwen in honda...

Re: Zo simpel is het echt niet... [bericht #29907 is een antwoord op bericht #29906] za, 12 oktober 2019 13:57 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Wouter
GP winner

Fangio007 schreef op za, 12 oktober 2019 13:37
Max en RB/HONDA zijn miscchien wel tot elkaar veroordeeld en dan wordt wereldkampioen wel heel erg moeilijk..

Geen vertrouwen in honda...

Een vraag uit nieuwsgierigheid. Waarom heb je geen vertrouwen in Honda?

Honda
The Power of Dreams

Re: Zo simpel is het echt niet... [bericht #29918 is een antwoord op bericht #29907] za, 12 oktober 2019 18:43 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Fangio007 is op dit moment niet actief  Fangio007
Karting

Ten eerste, een achterstand in motor heb je niet zomaar na 1 a 2 jaar weggewerkt. Ik heb dit seizoen gewoon niet gezien dat max volgend jaar voor de titel kan. De achterstand die ze nu hebben nemen ze volgend ook weer mee en aangezien de rest ook blijft ontwikkelen.. Dit jaar hadden ze gewoon hele forse stappen mketen maken waardoor ze op hun eigen testbaan voorde hoogste tree kunnen gaan. En je ziet gewoon dat het gat tussen de andere 2 topteams gewoon blijft. Zondag zul je zien dat max ook volgend jaar niet voor de titel kan gaan. De jaren dat honda uit de f1 is gegaan betaalt zich nu terug maar dan in negatieve zin. Dat is de voorsprong die ferrari en mercedes op honda heeft.

Maarja, zo zie ik het en ik ben ook maar een leek en heb de waarheid niet in pacht.

Re: Zo simpel is het echt niet... [bericht #29920 is een antwoord op bericht #29918] za, 12 oktober 2019 19:21 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Wouter
GP winner

Fangio007 schreef op za, 12 oktober 2019 18:43
Ten eerste, een achterstand in motor heb je niet zomaar na 1 a 2 jaar weggewerkt. Ik heb dit seizoen gewoon niet gezien dat max volgend jaar voor de titel kan. De achterstand die ze nu hebben nemen ze volgend ook weer mee en aangezien de rest ook blijft ontwikkelen.. Dit jaar hadden ze gewoon hele forse stappen mketen maken waardoor ze op hun eigen testbaan voorde hoogste tree kunnen gaan. En je ziet gewoon dat het gat tussen de andere 2 topteams gewoon blijft. Zondag zul je zien dat max ook volgend jaar niet voor de titel kan gaan. De jaren dat honda uit de f1 is gegaan betaalt zich nu terug maar dan in negatieve zin. Dat is de voorsprong die ferrari en mercedes op honda heeft.

Maarja, zo zie ik het en ik ben ook maar een leek en heb de waarheid niet in pacht.

Ik kijk er iets anders tegen aan. Honda zit erg dicht achter de andere motoren en waarschijnlijk al op het nivo van Mercedes.
Dat hebben we nog niet kunnen zien, aangezien ze dit weekend pas met de nieuwe brandstof gaan rijden, waardoor ze het volledige potentieel kunnen benutten.

Het chassis echter is duidelijk minder dan van de andere twee teams, waarvan Mercedes het beste chassis heeft.
Ferrari heeft het chassis ook een heel stuk verbeterd.
De reglementswijzigingen hebben RBR de das om gedaan. Voorheen hadden ze een veel betere mechanische grip en ook
meer downforce.
Hopelijk kunnen ze dat weer terug krijgen, maar met de motor zit het wel goed.
Er ligt al een sterk verbeterde spec 5 klaar, maar die wordt dit seizoen niet meer ingezet. Ze zijn al weer bezig met de volgende.

Of het voldoende is om voor het WK te kunnen strijden is afwachten. Ligt eraan hoeveel progressie de andere twee teams maken,
maar op motorisch gebied zit het wel goed. Honda heeft er ook geen enkel probleem mee dat de motor ontwikkeling eind volgend seizoen
bevroren wordt en dat zegt genoeg lijkt me.
Nu alleen nog een beter ontwerpteam ............

Honda
The Power of Dreams

Re: Zo simpel is het echt niet... [bericht #29921 is een antwoord op bericht #29920] za, 12 oktober 2019 19:29 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Roelof is op dit moment niet actief  Roelof
Formula 1

Die spec-5 motor zal wel een ongebruikte worden want nu niet inzetten en voor maart bewaren is een achteruitgang. Gedurende de winter zal daaruit dus een spec-6 en misschien wel een spec-7 gaan komen om de 1e race in 2020 mee aan de start te staan.

Re: Zo simpel is het echt niet... [bericht #29922 is een antwoord op bericht #29921] za, 12 oktober 2019 19:33 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Jip
GP winner

Roelof schreef op za, 12 oktober 2019 19:29
Die spec-5 motor zal wel een ongebruikte worden want nu niet inzetten en voor maart bewaren is een achteruitgang. Gedurende de winter zal daaruit dus een spec-6 en misschien wel een spec-7 gaan komen om de 1e race in 2020 mee aan de start te staan.
Is de motor weer een doorontwikkeling zoals Honda vorig jaar ook deed?

Re: Zo simpel is het echt niet... [bericht #29923 is een antwoord op bericht #29921] za, 12 oktober 2019 19:47 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Wouter
GP winner

Wouter schreef op za, 12 oktober 2019 19:21
Er ligt al een sterk verbeterde spec 5 klaar, maar die wordt dit seizoen niet meer ingezet. Ze zijn al weer bezig met de volgende.

Roelof schreef op za, 12 oktober 2019 19:29
Die spec-5 motor zal wel een ongebruikte worden want nu niet inzetten en voor maart bewaren is een achteruitgang.
Gedurende de winter zal daaruit dus een spec-6 en misschien wel een spec-7 gaan komen om de 1e race in 2020 mee aan de start te staan.

Honda
The Power of Dreams

Re: Zo simpel is het echt niet... [bericht #29925 is een antwoord op bericht #29923] za, 12 oktober 2019 20:42 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Jip
GP winner

Is dit een antwoord op mij Wouter, denk t wel. Op basis van wat is dat?

Re: Zo simpel is het echt niet... [bericht #29926 is een antwoord op bericht #29925] za, 12 oktober 2019 21:43 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Wouter
GP winner

Jip schreef op za, 12 oktober 2019 20:42
Is dit een antwoord op mij Wouter, denk t wel. Op basis van wat is dat?

Nee hoor Jip, dit was geen antwoord op de vraag die jij aan Roelof stelde, anders had ik jouw bericht wel gequote,
maar ik wil je wel antwoord geven.
De spec 5 heeft alweer een licht verbeterde ICE en een sterk verbeterde Turbo. Hier wordt momenteel gewoon op voort geborduurd.
Niets revolutionairs dus. Die nieuwe Turbo van de spec 5 is trouwens wel heel anders dan de huidige.

Honda
The Power of Dreams

Re: Zo simpel is het echt niet... [bericht #29927 is een antwoord op bericht #29926] za, 12 oktober 2019 23:02 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
GP winner

Je leest ook hier en daar dat de spec 5 nog ingezet gaat worden dit jaar. Ik denk eigenlijk dat ze dat nog gewoon gaan doen.

Re: Zo simpel is het echt niet... [bericht #29928 is een antwoord op bericht #29927] za, 12 oktober 2019 23:10 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Formula 1

Misschien dat ze Torrorosso daarvoor gaan opofferen of anders na het seizoen bij een bandentest oid..

Re: Zo simpel is het echt niet... [bericht #29940 is een antwoord op bericht #29927] zo, 13 oktober 2019 06:49 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Neo33 is op dit moment niet actief  Neo33
Formula 3

Sieper schreef op za, 12 oktober 2019 23:02
Je leest ook hier en daar dat de spec 5 nog ingezet gaat worden dit jaar. Ik denk eigenlijk dat ze dat nog gewoon gaan doen.
Laatste race waarschijnlijk. Hebben ze vorig jaar ook gedaan, niet dat het veel gaat uit maken. Ik denk dat het beter is als ze bij Red Bull/Honda gewoon even pas op de plaats maken en vooral hun muil dicht houden wat betreft verwachtingen scheppen. Gewoon in stilte verder ontwikkelen en de silence route bewandelen en pas je bek los trekken als je het ook daadwerkelijk over meerdere races op de baan laat zien.

Want door dat verwachtingen scheppen ga je er onbewust ook grote druk op zetten, op jezelf en op Honda waarbij je een grote kans hebt dat dit juist averechts gaat werken.

Re: Eindelijk de eerste verbeterde brandstof in Suzuka. [bericht #30032 is een antwoord op bericht #29836] ma, 14 oktober 2019 06:00 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Theo is op dit moment niet actief  Theo
Formula 3

Theo schreef op wo, 09 oktober 2019 09:47

...
Japan: eindelijk kan de Honda PU4, in combinatie met de geteste en verfijnde brandstof om de boel optimaal te benutten (kracht en houdbaarheid) ingezet worden en met twee bijna verse motoren, kan er nu met de vrije hand gespeeld worden met de uiterste waarden van de motor. Mocht er eentje kapot gaan (misschien toevallig bij Toro Rosso of Albon), dan zijn er nog genoeg achter de hand om niet achteraan te hoeven starten. Ineens is de vorm van Red Bull weer terug en doen ze weer mee om de knikkers. (trouwens, Silverstone vertoont flink wat vergelijkingen met Suzuka en ging ook onverwacht lekker)

---
Nou, die theorie kan helaas ook de prullenbak in. Wat een gat in the kwalificatie. Max was waarschijnlijk ergens opgehouden of uitgegleden, maar hij kwam nooit in de buurt van de eerste wagen. Ik weet niet of Albon de juiste maatstaf is, maar die eindigde wel erg ruim achter de winnaar, dus ook de race auto leek in niet al te beste staat. Als Max als p3 die derder bocht was ingegaan, moet je je nog altijd afvragen of zo niet gewoon p5 en p6 waren geworden. Wat een flater.

Misschien kan Honda ons nog verrassen met een spec 5 en 6 en gaat Red Bull een beetje gekke dingen experimenteren om het enorme gat naar de voorste wagen te dichten. Ik zie RB niet meer mee doen om overwinningen dit seizoen.

2020 wil ik niet meteen afschrijven. Ik denk dat de combi Honda-RB pas echt kan bloeien na minstens een jaar (of 2) samenwerking, dus hopelijk staat er een auto klaar volgend jaar die veel beter is aangepast op Honda, maar ik had het niet erg gevonden als we iets meer plezier hadden gehad dit jaar.

Re: Eindelijk de eerste verbeterde brandstof in Suzuka. [bericht #30033 is een antwoord op bericht #30032] ma, 14 oktober 2019 07:13 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Formula 1

Theo schreef op ma, 14 oktober 2019 06:00
Theo schreef op wo, 09 oktober 2019 09:47

...

---
Nou, die theorie kan helaas ook de prullenbak in. Wat een gat in the kwalificatie. Max was waarschijnlijk ergens opgehouden of uitgegleden, maar hij kwam nooit in de buurt van de eerste wagen. Ik weet niet of Albon de juiste maatstaf is, maar die eindigde wel erg ruim achter de winnaar, dus ook de race auto leek in niet al te beste staat. Als Max als p3 die derder bocht was ingegaan, moet je je nog altijd afvragen of zo niet gewoon p5 en p6 waren geworden. Wat een flater.

Misschien kan Honda ons nog verrassen met een spec 5 en 6 en gaat Red Bull een beetje gekke dingen experimenteren om het enorme gat naar de voorste wagen te dichten. Ik zie RB niet meer mee doen om overwinningen dit seizoen.

2020 wil ik niet meteen afschrijven. Ik denk dat de combi Honda-RB pas echt kan bloeien na minstens een jaar (of 2) samenwerking, dus hopelijk staat er een auto klaar volgend jaar die veel beter is aangepast op Honda, maar ik had het niet erg gevonden als we iets meer plezier hadden gehad dit jaar.
Ik verwacht deze week nieuws van het orakel Marko. Ik ben benieuwd wanneer de Verstappen vulkaan open barst.

Re: Eindelijk de eerste verbeterde brandstof in Suzuka. [bericht #30035 is een antwoord op bericht #30033] ma, 14 oktober 2019 08:13 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
CF230 is op dit moment niet actief  CF230
Karting

Ik vrees dat het helemaal niks meer gaat worden met RB-Honda. De achterstand is gewoon te groot en is ook niet ingelopen dit seizoen. Na Silverstone had ik nog de hoop dat het goed zou komen, toen zat RB er echt goed bij, maar vooral Hongarije maakte duidelijk dat MB er nog met kop en schouders bovenuit steekt. De race van gisteren is daarvan de bevestiging. Het gat in de kwali is nog steeds te groot, en de achterstand van 1 minuut van Albon op Bottas ook. Stel dat Max erin was gebleven en gemiddeld een halve seconde per ronde sneller was geweest dan Albon, dan was 'ie nog op 30 sec geëindigd. P5/P6, meer zit er nog steeds niet in.

Geen idee hoe dit verder moet. Ik vrees dat je 2020 ook al kan afschrijven, want er zal veel moeten veranderen bij RB. Het high-rake aero-concept is niet meer winnend, er zal hiermee een andere richting moeten worden opgegaan. Lukt dat in een paar maanden? En kan Honda haar conservatieve houding laten varen? Als ze op deze manier doorgaan, blijven ze achter de feiten aanlopen...

Ik hoop dat ik het veel te somber in zie. Ben erg benieuwd hoe ze er bij RB momenteel tegenaan kijken...

Re: Eindelijk de eerste verbeterde brandstof in Suzuka. [bericht #30037 is een antwoord op bericht #30035] ma, 14 oktober 2019 10:07 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
DeNak
Formula 3

Ik vrees dat de grote bazen van Honda afgelopen weekeinde zijn geschrokken van de stand van zaken bij RB-Honda. Dat kan haast niet anders. Gaan we zo verder door er nog een paar honderd miljoen tegenaan te gooien of werpen wij de handdoek in de ring? Het zou mij niet verbazen als ze voor het laatste kiezen en dat mag de F1 zich ernstig aanrekenen. De sport zit al jaren op slot door het machtsblok Mercedes-Ferrari en daar komt komend jaar ook geen verandering in. Het is moordend voor deze sport. Als Honda stopt dan denk ik dat Dietrich Mateschitz eveneens het bijltje er bij neer gooit. Hij heeft immers al wat wereldtitels binnengehaald en naast naamsbekendheid was het hem daar om te doen. De familie Verstappen zou de kaarten wel eens opnieuw moeten gaan schudden. Veel troeven hebben ze daar niet achter de hand want bij Mercedes en Ferrari zijn de stoeltjes bezet.

Groet,
DeNak

Re: Eindelijk de eerste verbeterde brandstof in Suzuka. [bericht #30038 is een antwoord op bericht #30035] ma, 14 oktober 2019 10:18 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Indy91 is op dit moment niet actief  Indy91
Karting

Citaat:

.....
Ik hoop dat ik het veel te somber in zie. Ben erg benieuwd hoe ze er bij RB momenteel tegenaan kijken...
Ik ben ook heel erg benieuwd hoe men bij RB tegen de performance in Japan aankijkt....

Er wordt al maanden gerept dat voor Honda de GP van Japan de belangrijkste GP van het jaar voor hen (Honda) zou zijn. De motor zou "Suzuka Special" en de brandstof zou "Suzuka Special" zijn. Daarnaast had ik altijd begrepen dat Honda dit jaar een echte kwalificatie stand zou krijgen dat op het niveau van FER of MER zou kunnen functioneren.

De feiten liggen helaas mijlenver verwijderd van het beoogde resultaat, dit terwijl de "Suzuka Special" brandstof die 0,1 tot 0,2 seconden extra performance zou moeten leveren.

Kwalificatie: een ontnuchterende 0,787 seconden achter FER en 0,558 seconden achter de snelste MERC.
Race: Albon heeft een volle 59 seconden achterstand op Bottas.

Ik zie totaal niet in hoe RBR met het huidige pakket en op eigen kracht nog 2 races zou moeten kunnen winnen dit jaar!

Ik ben op dit moment zwaar gedesillusioneerd over het verloop van het huidige seizoen en ik heb vooralsnog een heel stuk minder vertrouwen in volgend seizoen.

Re: Eindelijk de eerste verbeterde brandstof in Suzuka. [bericht #30039 is een antwoord op bericht #30038] ma, 14 oktober 2019 10:46 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Wouter
GP winner

Indy91 schreef op ma, 14 oktober 2019 10:18
Er wordt al maanden gerept dat voor Honda de GP van Japan de belangrijkste GP van het jaar voor hen (Honda) zou zijn. De motor zou "Suzuka Special" en de brandstof zou "Suzuka Special" zijn. Daarnaast had ik altijd begrepen dat Honda dit jaar een echte kwalificatie stand zou krijgen dat op het niveau van FER of MER zou kunnen functioneren.

De feiten liggen helaas mijlenver verwijderd van het beoogde resultaat, dit terwijl de "Suzuka Special" brandstof die 0,1 tot 0,2 seconden extra performance zou moeten leveren.

Wie zegt dat al deze doelen niet zijn gehaald? Daar hebben ze keihard voor gewerkt.
Voor het gemak wordt door iedereen even vergeten dat Ferrari na de zomer met een enorme chassis verbetering is gekomen,
die niemand zag aankomen.
Ook had Mercedes dit weekend eindelijk weer eens een behoorlijke aero upgrade op de wagen.
Zo lijkt het dat Honda stil heeft gezeten en geen progressie heeft geboekt. Dat hebben ze wél , maar de anderen ook.
Jammer dat Max de race niet heeft kunnen rijden, want ik denk dat hij gewoon met de anderen vooraan had kunnen strijden.
De wind was echter wel in zijn nadeel gisteren, want de RB15 is zeer gevoelig voor wind en daar zullen ze echt mee aan de slag moeten.
Zou Max vanavond in Peptalk te zien zijn?

Honda
The Power of Dreams

[Bijgewerkt op: ma, 14 oktober 2019 10:49]

Dit bericht aan een moderator rapporteren

Re: Eindelijk de eerste verbeterde brandstof in Suzuka. [bericht #30040 is een antwoord op bericht #30038] ma, 14 oktober 2019 10:46 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Formula 3

[quote title=Indy91 schreef op ma, 14 oktober 2019 10:18]Citaat:

.....
Ik hoop dat ik het veel te somber in zie.
Race: Albon heeft een volle 59 seconden achterstand op Bottas.

Is mega natuurlijk, maar voorop in schone lucht, en wat verder is dezelfde lucht vuil.

Voor 2020 verwacht ik een beetje hetzelfde als dit jaar, met af en toe een uitschietertje.

Re: Eindelijk de eerste verbeterde brandstof in Suzuka. [bericht #30041 is een antwoord op bericht #30040] ma, 14 oktober 2019 10:49 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
DeNak
Formula 3

Ik denk niet dat de Verstappens tevreden zullen zijn met een uitschietertje.

Groet,
DeNak

Re: Eindelijk de eerste verbeterde brandstof in Suzuka. [bericht #30044 is een antwoord op bericht #30041] ma, 14 oktober 2019 11:17 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Karting

Dat denk ik dus ook niet. Max was beloofd in 2020 te kunnen vechten voor het WK. Als de laatste races geen significante verbetering laten zien t.o.v. MB en FER, barst er wel een bommetje denk ik. Na de kwali was Max ook al behoorlijk kritisch op de motor, en dat geldt eigenlijk ook al voor de interviews na de laatste races. De eerste haarscheurtjes in de relatie Max-Honda zijn wat mij betreft nu al zichtbaar aan het worden...

Re: Eindelijk de eerste verbeterde brandstof in Suzuka. [bericht #30045 is een antwoord op bericht #30044] ma, 14 oktober 2019 11:46 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Formula 3

Haarscheurtjes geloof ik nog niet zo.
Weet je wat het is, Max weet wat de Honda kan, en hij heeft het al even mogen ervaren.
Als ze hem dan de volgende races terug schroeven terwijl je weet welke potentie je achterin de auto hebt, dan werkt dat teleurstellend.
En dat is wat we denk ik bij Max zien, tel daarbij het gedrag van ferrari en de fia, en we komen een heel eind.

RedBull ongeveer gelijkwaardig met Mercedes [bericht #30049 is een antwoord op bericht #10992] ma, 14 oktober 2019 14:59 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Indy91 is op dit moment niet actief  Indy91
Karting

Op AMUS F1 staat een interview met Helmut Marko.

Volgens Marko is de huidige RedBull qua racepace gelijkwaardig met Mercedes. Voor wat betreft kwalificatie liggen ze ruim achter op Ferrari (en Mercedes).

Citaat:
Honda hat in diesem Jahr seinen letzten Joker ausgespielt. Den Spec4-Motor zum ersten Mal zusammen mit dem neuen Benzin. Wo steht Honda jetzt im Vergleich zu Ferrari, Mercedes und Renault?

Marko: In der Qualifikation noch klar hinten, speziell gegen Ferrari. Die haben uns auf den Geraden acht Zehntel abgenommen. Im Rennen sind wir ungefähr gleichauf mit Mercedes.

[Bijgewerkt op: ma, 14 oktober 2019 15:00]

Helmut Marko en Max. [bericht #30050 is een antwoord op bericht #10992] ma, 14 oktober 2019 15:10 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Wouter
GP winner

Vanwege alle sombere berichten de afgelopen dagen, hier een paar leuke foto's van een Japanse Max fan,
die dit weekend op het circuit was. Tussen Marko en Max zit het wel goed.
Marko draagt zelfs jeans van G-Star RAW. lol Ze verlieten samen het circuit om +/- 17.15u lokale tijd.

https://pbs.twimg.com/media/EGvuqNhUYAAoBEJ?format=jpg&name=small

https://pbs.twimg.com/media/EGvuqNiVUAEkhBN?format=jpg&name=4096x4096

https://pbs.twimg.com/media/EGqWYufUYAAcmje?format=jpg&name=small

Honda
The Power of Dreams

Re: RedBull ongeveer gelijkwaardig met Mercedes [bericht #30051 is een antwoord op bericht #30049] ma, 14 oktober 2019 15:21 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Wouter
GP winner

Indy91 schreef op ma, 14 oktober 2019 14:59
Op AMUS F1 staat een interview met Helmut Marko.

Volgens Marko is de huidige RedBull qua racepace gelijkwaardig met Mercedes. Voor wat betreft kwalificatie liggen ze ruim achter op Ferrari (en Mercedes).

Citaat:
Honda hat in diesem Jahr seinen letzten Joker ausgespielt. Den Spec4-Motor zum ersten Mal zusammen mit dem neuen Benzin. Wo steht Honda jetzt im Vergleich zu Ferrari, Mercedes und Renault?

Marko: In der Qualifikation noch klar hinten, speziell gegen Ferrari. Die haben uns auf den Geraden acht Zehntel abgenommen. Im Rennen sind wir ungefähr gleichauf mit Mercedes.

Bedankt @Indy91. Het gaat trouwens alleen over de motoren en niet over het hele pakket.
Honda heeft dus hun (beloftes) doel waargemaakt. Ze wilden nog dit seizoen op het niveau van Mercedes komen en dat is gelukt. Yay
Helemaal als je bedenkt dat de spec 5 met nieuwe Turbo al klaar ligt.

Het hele interview.

Honda
The Power of Dreams

Re: RedBull ongeveer gelijkwaardig met Mercedes [bericht #30052 is een antwoord op bericht #30051] ma, 14 oktober 2019 16:15 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Jip
GP winner

Hoe kom je hierbij? In de afgelopen 4 races had Hamilton duidelijk de overhand op race pace vergeleken met Max, Mercedes is gewoon duidelijk sneller ook tijdens de race. Het lijkt er ook op dat de Mercedes een betere race wagen momenteel heeft dan Ferrari.

Re: RedBull ongeveer gelijkwaardig met Mercedes [bericht #30053 is een antwoord op bericht #30049] ma, 14 oktober 2019 16:32 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Apex33 is op dit moment niet actief  Apex33
Karting

Citaat:
Marko draagt zelfs jeans van G-Star RAW. Ze verlieten samen het circuit om +/- 17.15u lokale tijd.
Voor mij totaal niet relevant welk merk kleding Marko draagt, al was het een pak van Hugo Boss en sokken van de Lidl Laughing
Dat zegt natuurlijk helemaal niets. Tussen Marko en Max zit het wel goed, dat is ook nooit anders gewees (remember Marko heeft Max de F1 in getrokken).

Wat veel meer spreekt is het gezicht van Max op die foto... dat staat nog steeds op onweer!

-- .- -..- ..-. --- .-. -.. .-- -.-.

Re: RedBull ongeveer gelijkwaardig met Mercedes [bericht #30055 is een antwoord op bericht #30052] ma, 14 oktober 2019 16:54 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Wouter
GP winner

Jip schreef op ma, 14 oktober 2019 16:15
Hoe kom je hierbij? In de afgelopen 4 races had Hamilton duidelijk de overhand op race pace vergeleken met Max, Mercedes is gewoon duidelijk sneller ook tijdens de race. Het lijkt er ook op dat de Mercedes een betere race wagen momenteel heeft dan Ferrari.

Stel je die vraag aan mij Jip? Hoe kom ik waar bij?
@Indy heeft een Duits stukje gequote. Daar reageerde ik op.
Daarin wordt een vraag gesteld over de motor in de laatste race. Die race waar Max niets heeft kunnen laten zien.

"Honda hat in diesem Jahr seinen letzten Joker ausgespielt. Den Spec4-Motor zum ersten Mal zusammen mit dem neuen Benzin.
Wo steht Honda jetzt (= NU) im Vergleich zu Ferrari, Mercedes und Renault?"

Jij hebt het nu over de laatste vier races. Daar gaat de Duitse tekst toch helemaal niet over?

Honda
The Power of Dreams

Re: RedBull ongeveer gelijkwaardig met Mercedes [bericht #30056 is een antwoord op bericht #30053] ma, 14 oktober 2019 17:02 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Wouter
GP winner

Apex33 schreef op ma, 14 oktober 2019 16:32
Citaat:
Marko draagt zelfs jeans van G-Star RAW. Ze verlieten samen het circuit om +/- 17.15u lokale tijd.
.
Voor mij totaal niet relevant welk merk kleding Marko draagt, al was het een pak van Hugo Boss en sokken van de Lidl Laughing
Dat zegt natuurlijk helemaal niets. Tussen Marko en Max zit het wel goed, dat is ook nooit anders gewees (remember Marko heeft Max de F1 in getrokken).

Wat veel meer spreekt is het gezicht van Max op die foto... dat staat nog steeds op onweer!

Kijk, voor mensen die alleen dat soort (negatieve) dingen zien, had ik juist een (positief) berichtje met wat humor geplaatst. Razz

Honda
The Power of Dreams

Re: RedBull ongeveer gelijkwaardig met Mercedes [bericht #30057 is een antwoord op bericht #30055] ma, 14 oktober 2019 17:03 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Jip
GP winner

Wouter schreef op ma, 14 oktober 2019 16:54
Daarin wordt een vraag gesteld over de motor in de laatste race. Die race waar Max niets heeft kunnen laten zien.

"Honda hat in diesem Jahr seinen letzten Joker ausgespielt. Den Spec4-Motor zum ersten Mal zusammen mit dem neuen Benzin.

Jij hebt het nu over de laatste vier races. Daar gaat de Duitse tekst toch helemaal niet over?
Ik reageerde op het feit dat Honda op het niveau van Mercedes zit. Mijn reactie daarop was hoe kom je hierbij. In de kwalificatie lopen ze zwaar achter en ook in de race pace lopen ze achter, zowel in Japan als de afgelopen races. Ik merk helemaal nergens dat Red Bull (en dus Honda) op het niveau van Mercedes zit. Moeten we Marko maar op zijn woord geloven?

Re: RedBull ongeveer gelijkwaardig met Mercedes [bericht #30058 is een antwoord op bericht #30057] ma, 14 oktober 2019 17:37 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Wouter
GP winner

Jip schreef op ma, 14 oktober 2019 17:03

.
Ik reageerde op het feit dat Honda op het niveau van Mercedes zit. Mijn reactie daarop was hoe kom je hierbij. In de kwalificatie lopen ze zwaar achter en ook in de race pace lopen ze achter, zowel in Japan als de afgelopen races. Ik merk helemaal nergens dat Red Bull (en dus Honda) op het niveau van Mercedes zit. Moeten we Marko maar op zijn woord geloven?

Oh, je stelde de vraag dus aan Helmut Marko en niet aan mij.
Het artikel ging over het motor vermogen in Japan met de nieuwe brandstof.
Ik denk dat Helmut Marko daar beter over kan oordelen dan wij buitenstaanders. Denk je ook niet?
Jij gaat af op wat je Albon daar hebt zien doen met die motor, een rookie die nog nooit in Suzuka heeft gereden.
Daar kun je lijkt me helemaal niets uit afleiden.

Honda
The Power of Dreams

Re: RedBull ongeveer gelijkwaardig met Mercedes [bericht #30059 is een antwoord op bericht #30056] ma, 14 oktober 2019 17:52 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Apex33 is op dit moment niet actief  Apex33
Karting

Citaat:

Citaat:

Kijk, voor mensen die alleen dat soort (negatieve) dingen zien, had ik juist een (positief) berichtje met wat humor geplaatst. Razz
Ja dat had ik begrepen Wouter, laten we dan zeggen dat Max op die foto heel erg in gedachten verzonken is... Cool

Ben van nature zeker niet iemand die dingen negatief ziet, ben ook zeker niet ontevreden over over Max, Honda of RB in het algemeen, natuurlijk kan het altijd beter maar even een team als Mercedes en/of Ferrari verslaan doe je niet zomaar.

Waar ik mij echter (en ik denk velen hier) mateloos aan erger is die inconsistentie van de wedstrijdleiding en het gedrag van de FIA met de voorkeursbehandelingen van Ferrari en in mindere mate toch ook Mercedes. Ze zetten zichzelf voor gek alla public en maken daarmee de sport kapot... en het gaat maar door en gaat maar door! Het is zo doorzichtig allemaal en het klopt van geen kant. Het beste wat mijnsinziens de Formule 1 kan overkomen is dat Ferrari opstapt. Laat ze maar gaan, geen enkel probleem.
Dan is de voorzitten van de FIA ook zo met pensioen dat weet ik zeker. F1 is zonder Ferrari beter af dan met Ferrari, echt waar!

ps. Er is echt iets illegaal aan die Farrari en de FIA weet dat!

-- .- -..- ..-. --- .-. -.. .-- -.-.

[Bijgewerkt op: ma, 14 oktober 2019 18:00]

Re: RedBull ongeveer gelijkwaardig met Mercedes [bericht #30060 is een antwoord op bericht #30058] ma, 14 oktober 2019 17:59 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Jip
GP winner

Wouter schreef op ma, 14 oktober 2019 17:37
Jip schreef op ma, 14 oktober 2019 17:03

.
Oh, je stelde de vraag dus aan Helmut Marko en niet aan mij.
Het artikel ging over het motor vermogen in Japan met de nieuwe brandstof.
Ik denk dat Helmut Marko daar beter over kan oordelen dan wij buitenstaanders. Denk je ook niet?
Jij gaat af op wat je Albon daar hebt zien doen met die motor, een rookie die nog nooit in Suzuka heeft gereden.
Daar kun je lijkt me helemaal niets uit afleiden.
Ik geloof Marko zijn woord niet zo snel, en denk niet de enige, in het verleden heeft die al genoeg gezegd wat niet waar bleek te zijn. Tuurlijk zegt die dat Honda op gelijke hoogte met Mercedes zit. Ik heb nog steeds niet in resultaten gezien dat de motor op gelijke hoogte zit met Mercedes. In de kwalificatie komt de Honda motor nog steeds zwaar te kort? Waar is dat kwalificatiestandje die ze zouden hebben dit seizoen?

Re: Eindelijk de eerste verbeterde brandstof in Suzuka. [bericht #30062 is een antwoord op bericht #30035] ma, 14 oktober 2019 19:24 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
GP winner

CF230 schreef op ma, 14 oktober 2019 08:13
Ik vrees dat het helemaal niks meer gaat worden met RB-Honda. De achterstand is gewoon te groot en is ook niet ingelopen dit seizoen. Na Silverstone had ik nog de hoop dat het goed zou komen, toen zat RB er echt goed bij, maar vooral Hongarije maakte duidelijk dat MB er nog met kop en schouders bovenuit steekt. De race van gisteren is daarvan de bevestiging. Het gat in de kwali is nog steeds te groot, en de achterstand van 1 minuut van Albon op Bottas ook. Stel dat Max erin was gebleven en gemiddeld een halve seconde per ronde sneller was geweest dan Albon, dan was 'ie nog op 30 sec geëindigd. P5/P6, meer zit er nog steeds niet in.

Geen idee hoe dit verder moet. Ik vrees dat je 2020 ook al kan afschrijven, want er zal veel moeten veranderen bij RB. Het high-rake aero-concept is niet meer winnend, er zal hiermee een andere richting moeten worden opgegaan. Lukt dat in een paar maanden? En kan Honda haar conservatieve houding laten varen? Als ze op deze manier doorgaan, blijven ze achter de feiten aanlopen...

Dat denk ik wel. Albon moest na een matige start terug knokken vanaf P8. Dat kost je (veel) tijd. Max zat al op P3 toen mijnheer Leclerc hem eraf ramde.

Max had als enige nog een nieuw setje geel, rood en wit. Max had meer vleugel staan dan Albon, dat is in de race een voordeel en stelt je in staat meer van je banden te vergen (voor eenzelfde slijtage). Ik denk niet dat Bottas bij hem weg had kunnen rijden. Inhalen is hier wel een moeilijk verhaal maar Max had zeker geen 60 seconden verloren.

Re: Eindelijk de eerste verbeterde brandstof in Suzuka. [bericht #30077 is een antwoord op bericht #30062] ma, 14 oktober 2019 22:15 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Muldoon is op dit moment niet actief  Muldoon
Karting

Misschien een beetje off topic, maar ik zie mensen dingen zeggen over illegale zaken op de Ferrari. Dit speelt al het hele seizoen. Is toch gewoon pure speculatie?

Re: Kom er maar in..... [bericht #30091 is een antwoord op bericht #10992] di, 15 oktober 2019 07:37 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Formula 3

Er is hier 1 iemand die ons na weer een mokerslag in een raceweekend altijd weer weet op te beuren met inside information.....
Graag zou ik uit het RB kamp willen weten hoe ze de grote achterstand in de kwalificatie verklaren, de race is natuurlijk wat makkelijker goed te l.llen met het verhaaltje "als", maar mijn hoop die er weer een beetje was na het tromgeroffel van Helmut (ja ik weet het ik moet hem niet meer serieus nemen) was snachts om 4.00 alweer totaal de grond in geboord.
Onze hoop was gevestigd op spec.4 en een "1ste" brandstof update die er nu al was........maar niets is minder waar.
Schummi kom maar op wat vertellen de data waar staan we de komende race?
Sorry voor mijn negatieve houding, maar denk dat ik mijzelf niet meer moet pijnigen door veel te hoge verwachtingen en dat ik over moet stappen naar het kamp van de realisten.
Ben eigenlijk wel nieuwsgierig hoeveel procent van de Verstappen fans hier nog geloven in een kampioenschap volgend jaar voor Max, en dan vraag ik niet hopen op een kampioenschap maar mensen die diep van binnen echt denken dat RB volgend jaar een auto neer zet waarmee Max kan strijden voor het kampioenschap.
Ik denk van niet......

Re: Kom er maar in..... [bericht #30093 is een antwoord op bericht #30091] di, 15 oktober 2019 07:55 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Formula 1

Volgens mij had Olaf dit in het programma voor de race aangegeven dat er weer ergens een "foutje" was gemaakt met het vrijgeven van het vermogen en dus niet alle vermogen beschikbaar was. Max gaf aan dat hij in de VT meer vermogen had dan in de kwali

Re: Kom er maar in..... [bericht #30094 is een antwoord op bericht #30093] di, 15 oktober 2019 08:07 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Formula 1

Roelof schreef op di, 15 oktober 2019 07:55
Volgens mij had Olaf dit in het programma voor de race aangegeven dat er weer ergens een "foutje" was gemaakt met het vrijgeven van het vermogen en dus niet alle vermogen beschikbaar was. Max gaf aan dat hij in de VT meer vermogen had dan in de kwali
Er worden wel heel veel foutjes gemaakt. Het lijkt mij dat er iets meer aan de hand is. Het komt van zelf wel boven water.

Re: Kom er maar in..... [bericht #30095 is een antwoord op bericht #30093] di, 15 oktober 2019 08:08 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Formula 3

Tja das dan positief of kunnen we het ook als negatief beschouwen na ieder weekend moeten ze wel bekennen dat ze weer ergens een foutje hebben gemaakt.....dan is het dit dan is het dat, erg veel fouten voor een "topteam".....
Maar bedankt voor de info deze had ik even gemist.

Re: Kom er maar in..... [bericht #30096 is een antwoord op bericht #30093] di, 15 oktober 2019 08:10 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Karting

Dit soort foutjes gebeurt RB echt te vaak (als dit waar is). Singapore ook al verkeerde data gebruikt... Stel dat je voor het kampioenschap vecht, dan kan je dit totaal niet gebruiken...

Ben ook benieuwd of Schummi nog wat vrolijkheid kan brengen. Ben erg benieuwd welke kant RB op wil met het chassis, nu het high-rake principe dankzij de nieuwe voorvleugels niet meer het verschil lijkt te maken...

Re: Kom er maar in..... [bericht #30097 is een antwoord op bericht #30096] di, 15 oktober 2019 09:42 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
NextYear is op dit moment niet actief  NextYear
Formula 3

CF230 schreef op di, 15 oktober 2019 08:10
Dit soort foutjes gebeurt RB echt te vaak (als dit waar is). Singapore ook al verkeerde data gebruikt... Stel dat je voor het kampioenschap vecht, dan kan je dit totaal niet gebruiken...

Ben ook benieuwd of Schummi nog wat vrolijkheid kan brengen. Ben erg benieuwd welke kant RB op wil met het chassis, nu het high-rake principe dankzij de nieuwe voorvleugels niet meer het verschil lijkt te maken...
die bewering kan de prullenbak in Ferrari is juist met een hogere "rake"gaan rijden en lijkt wel de goede weg ingeslagen met dit ontwerp.

Re: Kom er maar in..... [bericht #30098 is een antwoord op bericht #30097] di, 15 oktober 2019 10:08 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Karting

NextYear schreef op di, 15 oktober 2019 09:42

die bewering kan de prullenbak in Ferrari is juist met een hogere "rake"gaan rijden en lijkt wel de goede weg ingeslagen met dit ontwerp.
Volgens mij moet er meer naar Merc gekeken worden, aangezien zij nu ook op de bochtige circuits oppermachtig zijn. Of rijdt Merc tegenwoordig ook met meer rake? Dat Ferrari nu goed mee lijkt te komen ligt volgens mij meer aan hun motortrucje dan aan hun geweldige aeropakket.

Ferrari heeft dat enorm slim gedaan. Zorg er gewoon voor dat je op het rechte eind niet kan worden ingehaald, dan maakt je bochtensnelheid niks uit, want inhalen in de bochten kan met de huidige wagens toch niet meer. Vraag me alleen wel af of dit een duurzame oplossing is, want mocht je onverhoopt niet op P1/P2 kwalificeren, dan ga je de race ook niet meer winnen omdat je in de bochten niet dichtbij genoeg kan komen voor een inhaalactie op het rechte eind.

Re: Kom er maar in..... [bericht #30099 is een antwoord op bericht #30098] di, 15 oktober 2019 10:35 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Formula 1

[quote title=CF230 schreef op di, 15 oktober 2019 10:08][quote title=NextYear schreef op di, 15 oktober 2019 09:42]CF230 schreef op di, 15 oktober 2019 08:10
Volgens mij had Olaf dit in het programma voor de race aangegeven dat er weer ergens een "foutje" was gemaakt met het vrijgeven van het vermogen en dus niet alle vermogen beschikbaar was.

Ferrari heeft dat enorm slim gedaan. Zorg er gewoon voor dat je op het rechte eind niet kan worden ingehaald, dan maakt je bochtensnelheid niks uit, want inhalen in de bochten kan met de huidige wagens toch niet meer. Vraag me alleen wel af of dit een duurzame oplossing is, want mocht je onverhoopt niet op P1/P2 kwalificeren, dan ga je de race ook niet meer winnen omdat je in de bochten niet dichtbij genoeg kan komen voor een inhaalactie op het rechte eind.
Daar heeft Ferrari ook een oplossing voor, d.m.v. onderstuur duw je je tegenstander van de baan en doe je net of je Italiaanse neus bloed 😂😂😂

Re: Kom er maar in.....Schummie. [bericht #30100 is een antwoord op bericht #30097] di, 15 oktober 2019 10:51 Naar vorige berichtNaar vorige bericht
Wouter
GP winner

NextYear schreef op di, 15 oktober 2019 09:42

.

Maar is het niet zo dat Ferrari die high rake combineert met een ander voorvleugel concept dan RBR?
Waarschijnlijk werkt dat dus wel met zo'n soort voorvleugel.

@Schummie, heb jij nog iets te melden vanuit Milton Keynes, want iedereen zit met vragen?

Honda
The Power of Dreams

Vorige onderwerp: FORMULA 1 EMIRATES UNITED STATES GRAND PRIX 2019
Volgende onderwerp: Poll functionaliteit: stemmen maar!
Naar forum gaan: