Verstappen forum
forum.verstappen.nl

Startpagina » Verstappen » Max & Jos Verstappen » Alles aangaande het Aston Martin Red Bull Racing team.
Re: Over Adrian Newey. [bericht #29369 is een antwoord op bericht #29230] zo, 22 september 2019 23:04 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
speed is op dit moment niet actief  speed
Karting

@schummie01 Brand maar los. Wat is het antwoord van Redbull op deze mokerslag van Ferrari?

Re: Over Adrian Newey. [bericht #29371 is een antwoord op bericht #29369] zo, 22 september 2019 23:14 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Roelof is op dit moment niet actief  Roelof
Formula 3

Ik las net ergens dat Helmut in een interview had aangegeven dat de simulator foute info had gegeven.

Re: Over Adrian Newey. [bericht #29374 is een antwoord op bericht #29371] ma, 23 september 2019 01:30 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Neo33 is op dit moment niet actief  Neo33
Formula 3

Roelof schreef op zo, 22 september 2019 23:14
Ik las net ergens dat Helmut in een interview had aangegeven dat de simulator foute info had gegeven.
Klopt AMUS staat dat, ik heb dit net in het race draadje gepost maar toen had ik je post hierover nog niet gezien. Beetje vreemd verhaal hoor, als je naar een dergelijk circuit gaat dan mag ik toch aannemen dat je onder andere je pakket meeneemt die het meeste downforce genereert. Of in ieder geval meerdere opties bij je hebt om tot dat resultaat te komen. Beetje wazig dit, eigenlijk gewoon amateuristisch van Red Bull.

Die Randsteine und der wellige Asphalt stutzten dem RB15 noch mehr die Flügel als dem Mercedes. Red Bull vergeigte das Rennen bereits in der Fabrik. „Wir haben den Simulator mit falschen Daten gefüttert. Die Schläge waren nicht ausgeprägt genug, die Randsteine zu niedrig. Das hätten Max und die Ingenieure eigentlich sehen müssen", unkte Sportchef Helmut Marko.

Der Simulator führte das Team in die Irre. Red Bull packte nicht die richtigen Teile ein, und konnte deshalb nicht ausreichend Anpressdruck aufsatteln. „Selbst Ferrari hatte mehr." Die bucklige Strecke destabilisierte das Auto. In der Qualifikation mehr als im Rennen, da dort mit höherem Tempo gefahren wird. „Im Rennen war das Auto besser. Mehr als Platz drei war trotzdem nicht drin", berichtete Verstappen

Re: Over Adrian Newey. [bericht #29375 is een antwoord op bericht #29374] ma, 23 september 2019 03:42 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
spark is op dit moment niet actief  spark
Formula 1

Neo33 schreef op ma, 23 september 2019 01:30
Roelof schreef op zo, 22 september 2019 23:14
Klopt AMUS staat dat, ik heb dit net in het race draadje gepost maar toen had ik je post hierover nog niet gezien. Beetje vreemd verhaal hoor, als je naar een dergelijk circuit gaat dan mag ik toch aannemen dat je onder andere je pakket meeneemt die het meeste downforce genereert. Of in ieder geval meerdere opties bij je hebt om tot dat resultaat te komen. Beetje wazig dit, eigenlijk gewoon amateuristisch van Red Bull.

Die Randsteine und der wellige Asphalt stutzten dem RB15 noch mehr die Flügel als dem Mercedes. Red Bull vergeigte das Rennen bereits in der Fabrik. „Wir haben den Simulator mit falschen Daten gefüttert. Die Schläge waren nicht ausgeprägt genug, die Randsteine zu niedrig. Das hätten Max und die Ingenieure eigentlich sehen müssen", unkte Sportchef Helmut Marko.

Der Simulator führte das Team in die Irre. Red Bull packte nicht die richtigen Teile ein, und konnte deshalb nicht ausreichend Anpressdruck aufsatteln. „Selbst Ferrari hatte mehr." Die bucklige Strecke destabilisierte das Auto. In der Qualifikation mehr als im Rennen, da dort mit höherem Tempo gefahren wird. „Im Rennen war das Auto besser. Mehr als Platz drei war trotzdem nicht drin", berichtete Verstappen

Wazig verhaal, nou heeft Marko wel meer vreemde uitspraken. En als dit waar is, bespreek je dit niet binnenskamers? Marko heeft zoals gewoonlijk zijn oordeel al klaar.

Re: Over Adrian Newey. [bericht #29376 is een antwoord op bericht #29375] ma, 23 september 2019 04:48 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Theo is op dit moment niet actief  Theo
Formula 3

spark schreef op ma, 23 september 2019 11:42

Wazig verhaal, nou heeft Marko wel meer vreemde uitspraken. En als dit waar is, bespreek je dit niet binnenskamers? Marko heeft zoals gewoonlijk zijn oordeel al klaar.
Niet zo heel wazig. De hoeveelheid downforce die wordt ingepakt voor een GP is gebaseerd op wat er uit de simulator komt. Dat geldt voor elk team, elke race.

Verder heb je wel gelijk: Helmut verzint volgens mij alles ter plekke en zijn uitspraken zijn voor 50% voor de lol en hebben voor 50% politieke doeleinden. In dit geval: gezichtsverlies beperken door het simulator team de schuld te geven.

In Rusland gaan we de gehele nieuwe motor zien, met nieuwe turbo, brandstof en nog wat onderdelen. Dat zal wel 5 plekken straf opleveren. Hopelijk loopt de Honda dan lekker (los van het starten) en kunnen ze in Rusland aardig meekomen. Daarna moet het in Suzuka allemaal gebeuren.

Re: Over Adrian Newey. [bericht #29377 is een antwoord op bericht #29376] ma, 23 september 2019 09:22 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
maxtrash is op dit moment niet actief  maxtrash
Formula 3

Het is ook allemaal wel een beetje scorebord journalistiek. Max is 3e geworden, voor Mercedes. Het was allemaal niet zo slecht, alleen heeft Ferrari een onverwacht grote stap gemaakt.

Re: Over Adrian Newey. [bericht #29386 is een antwoord op bericht #29369] ma, 23 september 2019 13:40 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Schummie01 is op dit moment niet actief  Schummie01
Formula 3

@Speed,

Er is niet veel om los te branden, anders dan dat Helmut ook deze keer niet uit zijn nek l.....lt bij AMUS.
Hij legt het wat simpel uit, maar de ingevoerde parameters in de simulator waren niet correct.
Helmut vindt dan dat ook Max dat bijvoorbeeld had moeten merken toen hij in de simulator zat.
Het is dus ook geen herhaald correlatieprobleem zoals ik hier en daar wel lees.
Dan heb je namelijk wel de juiste parameters ingevoerd, maar komt eenvoudigweg de uitkomst niet overeen met wat je op de baan ziet.
Als het verhaal van Helmut klopt, dan is het eigenlijk dus goed nieuws, want dan is de RBR de volgende keer weer gewoon competitief.
Sochi ook historisch niet het beste circuit voor RBR. Maar ook dat zou wel eens verleden tijd kunnen zijn met de huidige Honda power.

Re: Over Adrian Newey. [bericht #29387 is een antwoord op bericht #29386] ma, 23 september 2019 13:53 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Edmund Husserl is op dit moment niet actief  Edmund Husserl
Karting

Misschien dat Max dat had moeten/kunnen opmerken, maar voor Max hadden 32 data analisten dat moeten/kunnen opmerken. Als dit de echte reden is, dan kan dat, het blijft mensenwerk, maar voer dan een 4 ogen principe in bij de data invoer (niet rottig bedoeld). Dit komt eerder onprofessioneel over en zit mi. op het nivo "vergeten te tanken"...

Re: Over Adrian Newey. [bericht #29388 is een antwoord op bericht #29386] ma, 23 september 2019 15:11 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Formula 1

Schummie01 schreef op ma, 23 september 2019 13:40
@Speed,

Er is niet veel om los te branden, anders dan dat Helmut ook deze keer niet uit zijn nek l.....lt bij AMUS.
Hij legt het wat simpel uit, maar de ingevoerde parameters in de simulator waren niet correct.
Helmut vindt dan dat ook Max dat bijvoorbeeld had moeten merken toen hij in de simulator zat.
Het is dus ook geen herhaald correlatieprobleem zoals ik hier en daar wel lees.
Dan heb je namelijk wel de juiste parameters ingevoerd, maar komt eenvoudigweg de uitkomst niet overeen met wat je op de baan ziet.
Als het verhaal van Helmut klopt, dan is het eigenlijk dus goed nieuws, want dan is de RBR de volgende keer weer gewoon competitief.
Sochi ook historisch niet het beste circuit voor RBR. Maar ook dat zou wel eens verleden tijd kunnen zijn met de huidige Honda power.

Kunnen ze zo snel nieuwe onderdelen produceren en op tijd in Sochi hebben? Zoveel labtops en engineers en dan nog gaat het fout. Routine?

Re: Over Adrian Newey. [bericht #29389 is een antwoord op bericht #29388] ma, 23 september 2019 16:39 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Formula 3

@Spark,

Die onderdelen zijn er al. Bij bepaalde circuits horen bijvoorbeeld bepaalde vleugels. Dus dan heb ik het niet over updates, maar bijvoorbeeld over een hoge snelheids circuit achtervleugel.
Verder ging het hier meer over de gekozen basisafstelling waarmee afgereisd is. Zacht of hard.
Het is dus niet zo dat het hier lag aan het achterblijven van updates, of niet snel genoeg doorontwikkelen.
Ook in topteams, alle topteams worden fouten gemaakt.
Die hebben wel als voordeel dat die snel gecorrigeerd kunnen worden, tenminste als je weet waar de fout zat.
Als je echt de verkeerde kant hebt ontwikkeld, of achterblijft zoals Williams, dan heb je pas een probleem. En ook nog 1 die je niet zomaar oplost.
Dus als Helmut inderdaad gelijk heeft, en volgens mijn info heeft ie dat, dan kan RBR gewoon weer vooraan mee doen de komende races.

Re: Over Adrian Newey. [bericht #29390 is een antwoord op bericht #29389] ma, 23 september 2019 16:46 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Sieper is op dit moment niet actief  Sieper
GP winner

Dat is nou eens interessant! In het boek van Adrian Newey (How to built a racecar) wordt dat ook meermaals benoemd, dat ze soms in een raceweekend gewoon de bietenbrug opgingen met hun afstelling soms(ondanks dat de auto het in zich had). MAW is van alle tijden, kan op zich gebeuren.

Ik ben heel blij dit te lezen want ik had heel hoge verwachtingen voor de rest van het seizoen en was wel even down na de qualy in Singapore.

Dat Marko dan zo expliciet Max benoemt bij het niet maken van de juiste simulator keuzes, heeft Max zijn job dan niet serieus genoeg genomen (met in de simulator testen?) Weet je daar iets over? En de input van Albon en de andere test coureurs?

Re: Over Adrian Newey. [bericht #29391 is een antwoord op bericht #29386] ma, 23 september 2019 16:56 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Jip
GP winner

Schummie weet jij hoe het zit met nieuwe motor onderdelen in Rusland? Gaat Max die erin zetten dus een straf nemen of gaat die hem op een later moment nemen. De spec 5 is al klaar toch?

Re: Over de Honda upgrade. [bericht #29413 is een antwoord op bericht #29391] di, 24 september 2019 14:48 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Wouter
GP winner

Jip schreef op ma, 23 september 2019 16:56
.
Schummie weet jij hoe het zit met nieuwe motor onderdelen in Rusland? Gaat Max die erin zetten dus een straf nemen of gaat die hem op een later moment nemen. De spec 5 is al klaar toch?
.

@Schummie,

zoals je wellicht gezien hebt, heb ik in het race topic bericht wat ik van de upgrade van Honda weet.
Beschik jij over het laatste nieuws over het hoe en wat en wanneer? Smile

Honda
The Power of Dreams

Helmut Marko over Honda. [bericht #29421 is een antwoord op bericht #10992] wo, 25 september 2019 10:30 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Wouter
GP winner

Citaat:
"We zijn goed begonnen met een podium in Australië", blikt Marko tegenover Motorsport.com terug op de samenwerking met Honda tot dusver. "We hadden aan onze kant wat kleine problemen met het chassis, waardoor we niet op het niveau zaten waarop we wilden zitten. Maar we hebben de auto verder ontwikkeld en de Honda-motor heeft stap voor stap ook meer vermogen gekregen. Ze hebben geleverd wat ze ons hadden beloofd.
We reden in Singapore met een nieuwe motor en krijgen een nieuwe brandstof voor Suzuka. Het is absoluut het doel om in Japan te winnen." Over hoe belangrijk een overwinning in de thuisrace van Honda zou zijn, zegt Marko: "Ons eerste doel was om races te winnen en een overwinning op Suzuka zou natuurlijk het toppunt zijn. Het is een circuit dat Max goed ligt en het is de thuisrace van Honda, dus wat zou er mooier zijn dan dat?"

https://nl.motorsport.com/f1/news/helmut-marko-red-bull-hond a-zege-grand-prix-japan-suzuka-hoogtepunt-2019/4546944/

Honda
The Power of Dreams

Re: Helmut Marko over Honda. [bericht #29422 is een antwoord op bericht #29421] wo, 25 september 2019 10:51 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Indy91 is op dit moment niet actief  Indy91
Karting

Wouter schreef op wo, 25 september 2019 10:30
Citaat:
"
We reden in Singapore met een nieuwe motor en krijgen een nieuwe brandstof voor Suzuka. Het is absoluut het doel om in Japan te winnen." Over hoe belangrijk een overwinning in de thuisrace van Honda zou zijn, zegt Marko: "Ons eerste doel was om races te winnen en een overwinning op Suzuka zou natuurlijk het toppunt zijn. Het is een circuit dat Max goed ligt en het is de thuisrace van Honda, dus wat zou er mooier zijn dan dat?"
https://nl.motorsport.com/f1/news/helmut-marko-red-bull-hond a-zege-grand-prix-japan-suzuka-hoogtepunt-2019/4546944/
Ben bang dat enkel een nieuwe brandstof niet volstaat voor een zekere winst in Japan, Mexico en Brazilië...

Hoe zit het met een nieuwe TC en motor(spec4 of 5)?

En hoe lang van te voren dient een team te melden dat er nieuwe onderdelen dienen te worden gemonteerd?

Zijn de doelstellingen voor 2020 wel reëel. ..? [bericht #29423 is een antwoord op bericht #10992] wo, 25 september 2019 11:19 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Fangio007 is op dit moment niet actief  Fangio007
Karting

Kijk bijvoorbeeld eens naar Ferrari. Hoeveel jaar het heeft gekost om nu te zijn waar ze nu zijn. Naar het schijnt hebben ze nu eindelijk een auto die op alle banen snel zijn en een motor die sterker lijkt te zijn dan die van Mercedes.
En RB HONDA wil via een tussenjaar (2019) voor de titel gaan in 2020. Ik heb daar geen vertrouwen in. En kan max het zich veroorloven om die gok te wagen met HONDA als je ziet hoe Leclerc nadrukkelijk eraan zit te komen. Ik zou voor Ferrari kiezen. Mijn gevoel zegt dat een Ferrari dominantie eraan zit te komen. Een duo leclerc/verstappen zou een blok zijn die Ferrari onoverwinnelijk zou maken...

Maar..das mijn mening..

Fangio007..die graag max in een positie ziet zitten die hem wereld kampioen kan maken en das niet bij Honda. ..

Re: Zijn de doelstellingen voor 2020 wel reëel. ..? [bericht #29426 is een antwoord op bericht #29423] wo, 25 september 2019 16:58 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
GP winner

Jij wil Max in een Ferrari zien Smile Fangio Very Happy

Re: Zijn de doelstellingen voor 2020 wel reëel. ..? [bericht #29427 is een antwoord op bericht #29426] wo, 25 september 2019 18:42 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Wet! is op dit moment niet actief  Wet!
Formula 1

1 zwaluw maakt nog geen zomer. Het is niet zo dat Mercedes er ineens niks meer van kan. Het wordt alleen war spannender aan de top, minder voorspelbaar.

Let it rain, rain, rain!!

Re: Zijn de doelstellingen voor 2020 wel reëel. ..? [bericht #29431 is een antwoord op bericht #29423] wo, 25 september 2019 22:55 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
maxtrash is op dit moment niet actief  maxtrash
Formula 3

Fangio007 schreef op wo, 25 september 2019 11:19
Kijk bijvoorbeeld eens naar Ferrari. Hoeveel jaar het heeft gekost om nu te zijn waar ze nu zijn. Naar het schijnt hebben ze nu eindelijk een auto die op alle banen snel zijn en een motor die sterker lijkt te zijn dan die van Mercedes.
En RB HONDA wil via een tussenjaar (2019) voor de titel gaan in 2020. Ik heb daar geen vertrouwen in. En kan max het zich veroorloven om die gok te wagen met HONDA als je ziet hoe Leclerc nadrukkelijk eraan zit te komen. Ik zou voor Ferrari kiezen. Mijn gevoel zegt dat een Ferrari dominantie eraan zit te komen. Een duo leclerc/verstappen zou een blok zijn die Ferrari onoverwinnelijk zou maken...

Maar..das mijn mening..

Fangio007..die graag max in een positie ziet zitten die hem wereld kampioen kan maken en das niet bij Honda. ..
Ferrari wil Max niet denk ik, waarom zouden ze nu met Leclerc. Geeft alleen maar gedoe.

Re: Zijn de doelstellingen voor 2020 wel reëel. ..? [bericht #29433 is een antwoord op bericht #29423] do, 26 september 2019 00:03 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
bernuldi is op dit moment niet actief  bernuldi
Formula 3

Fangio007 schreef op wo, 25 september 2019 11:19

Maar..das mijn mening..

Ferrari heeft een beest van een illegale motor, waardoor ze hun zwakke punten kunnen camoufleren. Max moet daar niet heen, Dan moet ie zich gaan invechten tegen Leclerc, terwijl ie volgend jaar met RBR Honda een team heeft dat naar zijn wensen wordt gevormd. Honda zal nog stappen maken, RBR zal weer leren van de fouten van ditseizoen en ik heb daar meer vertrouwen in dan in Ferrari.

Gr bernuldi (die blij is met de mogelijkheid een handtekening toe te voegen)

Re: Zijn de doelstellingen voor 2020 wel reëel. ..? [bericht #29434 is een antwoord op bericht #29433] do, 26 september 2019 09:04 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
DeNak
Formula 3

Max moet helemaal niet naar Ferrari. Ten eerste krijgt hij dan te maken met die slimme Leclerc en daarnaast raakt men binnen dat team bij de eerste de beste tegenslag volledig in paniek. Voeg daarbij aan toe de uiterst vervelende Italiaanse pers en je hebt een potentiële molotovcocktail. Ik zie Mercedes als enig zinvol alternatief voor Red Bull maar Lewis zal dit denk ik blokkeren. Blijft over; Red Bull.

Groet,
DeNak

Re: Zijn de doelstellingen voor 2020 wel reëel. ..? [bericht #29435 is een antwoord op bericht #29434] do, 26 september 2019 10:27 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Mulder is op dit moment niet actief  Mulder
Formula 3

Ferrari heeft 2 overwinningen gehaald die verwacht werden, Spa en Monza, en nu 1 die niet verwacht werd maar waarvan het nog wel de vraag is hoe het nu precies zit.

Red Bull zat zoiezo fout..simulator of wat dan ook..ze presteerden duidelijk slechter dan ze kunnen.
Mercedes, leek niet helemaal scherp..zand in de ogen in de FP en toch teveel race setup bouwen terwijl Ferrari zich stiekem compleet op de Q richt met de setup.
En dan Ferrari..de power alleen geeft al een paar tienden, dan hebben ze updates die in ieder geval voor Singapore leken te werken maar hoe goed zijn ze?

Ik heb ook al diverse keren gelezen over die C5 band.. het schijnt dat Ferrari als enige die band goed aan de praat kreeg, en dat is natuurlijk ook al weer een paar tienden waard in Singapore.

Als Ferrari in Rusland er weer staat dan wordt het serieus, maar ik verwacht dat ze achter Max komen in Rusland..ja ze zijn er op de straight maar ik geloof niet dat ze alles op orde hebben.. de combi van RB die afwezig waren, power, updates, banden als enige aan de praat krijgen, en dan nog niet zo heel ruim ervoor staan in Q en wel heel erg moeten leunen op het niet kunnen inhalen in de race in Singapore..ik ben nog niet overtuigd.

Re: Zijn de doelstellingen voor 2020 wel reëel. ..? [bericht #29436 is een antwoord op bericht #29435] do, 26 september 2019 10:31 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Billgates307 is op dit moment niet actief  Billgates307
Karting

Minder goed nieuws vanuit de benzine partner van RBR.

Red Bull to get new F1 fuel later in 2019

Red Bull-Honda will soon benefit from an updated fuel mix.

This week, team boss Christian Horner said some of Ferrari's current engine advantage is because of a "juicy" fuel supplied by Shell.

But Red Bull's partner ExxonMobil is working hard to match that.

Technical advisor Dario Izzo admitted that Red Bull has been using the same fuel since the start of the year.

"Normally it changes more often, but this year it was neither possible nor necessary," he told La Gazzetta dello Sport.

"Honda is working in a very structured way, so that we did not have to make any major changes."

But he says the plans for an updated fuel will bring more horsepower to Red Bull-Honda.

"We will be bringing the update towards the end of this season," said Izzo. "Hopefully it will bring more performance.

"We also see it as a test towards the 2020 season," he added.

Toch een motor upgrade (ICE) dit weekend. [bericht #29438 is een antwoord op bericht #10992] do, 26 september 2019 11:06 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Wouter
GP winner

Citaat:
Honda Racing F1
@HondaRacingF1
Looking at our PU usage for the rest of the season, in Sochi all 4 drivers will get a new Spec 4 ICE.

With a different replacement history, Kvyat is changing all elements except the battery. He will start from the back of the grid.

The other 3 will get 5 place grid penalties.

https://twitter.com/HondaRacingF1/status/1177138415663570945

Vreemd dat er niet over de nieuwe Turbo gesproken wordt.

Honda
The Power of Dreams

Re: Zijn de doelstellingen voor 2020 wel reëel. ..? [bericht #29440 is een antwoord op bericht #29436] do, 26 september 2019 11:18 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
MadMax is op dit moment niet actief  MadMax
Formula 3

Blijf dit brandstof verhaal een beetje wazig vinden......
Erg tegenstrijdig met de verhalen van deze winter/begin van het seizoen. Toen waren de verhalen dat Honda de brandstof mengsels veel sneller kon testen en de ontwikkeling daardoor veel sneller en beter zou zijn dan in de tijd met Renault....
En dan nu dit bericht, wat zit hier achter? Zijn ze opzoek naar het ei van Columbus, hebben ze iets dat ze nog niet willen laten zien of is hun spec4 zo anders dat het de rest van het seizoen weinig tot geen zin had om met updates van de brandstof te komen?
Ergens lopen ze achter in de ontwikkeling van hun brandstof alleen de vraag hoe en waarom?

Re: Zijn de doelstellingen voor 2020 wel reëel. ..? [bericht #29448 is een antwoord op bericht #29427] do, 26 september 2019 13:08 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Airbag
Formula 3

Wet! schreef op wo, 25 september 2019 18:42
1 zwaluw maakt nog geen zomer. Het is niet zo dat Mercedes er ineens niks meer van kan. Het wordt alleen war spannender aan de top, minder voorspelbaar.
Mijn gedacht is dat Mercedes de buit al binnen heeft en nu het op halve kracht doet en al volop met volgend seizoen bezig is. Dus Mercedes staat voor op RBR en nu staat Ferrari ook voor op RBR. Maw Max gaat volgend jaar geen wereldkampioen worden. Maar in Japan zullen we meer te weten komen, want dan moet Honda met de billen bloot. Als RBR daar niet wint, dan weet ik genoeg. Smile

Re: Zijn de doelstellingen voor 2020 wel reëel. ..? [bericht #29450 is een antwoord op bericht #29448] do, 26 september 2019 13:44 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Emilio is op dit moment niet actief  Emilio
Formula 3

Airbag schreef op do, 26 september 2019 13:08
Mijn gedacht is dat Mercedes de buit al binnen heeft en nu het op halve kracht doet en al volop met volgend seizoen bezig is. Dus Mercedes staat voor op RBR en nu staat Ferrari ook voor op RBR. Maw Max gaat volgend jaar geen wereldkampioen worden. Maar in Japan zullen we meer te weten komen, want dan moet Honda met de billen bloot. Als RBR daar niet wint, dan weet ik genoeg. Smile

Zoals Mercedes ook vorig jaar deed. En Red Bull zich toen maar rijk rekenen, zoals Ferrari nu doet. En in Australie 2020 zien we weer dat Mercedes het te kloppen team is.

bstar.gif  Overzicht per wanneer nieuwe motoren. [bericht #29454 is een antwoord op bericht #10992] do, 26 september 2019 14:50 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Wouter
GP winner

Overzicht per wanneer nieuwe motoren ingezet zijn voorafgaand aan Sochi.

https://soymotor.com/sites/default/files/usuarios/redaccion/portal/mmunoz/cambios-motores-singapur-2-2019-motor-soymtoor.png

Honda
The Power of Dreams

Re: Zijn de doelstellingen voor 2020 wel reëel. ..? [bericht #29455 is een antwoord op bericht #29440] do, 26 september 2019 18:48 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
JanW is op dit moment niet actief  JanW
Karting

Als je materiaal wilt testen van de motor, is het handig om overige variabelen zo stabiel mogelijk te houden.
Na deze testen kun je weer andere variabelen als brandstof gaan testen.
Anders kunnen verkeerde conclusies getrokken worden uit de resultaten.

Re: Zijn de doelstellingen voor 2020 wel reëel. ..? [bericht #29457 is een antwoord op bericht #29450] vr, 27 september 2019 01:06 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Neo33 is op dit moment niet actief  Neo33
Formula 3

Emilio schreef op do, 26 september 2019 13:44
Airbag schreef op do, 26 september 2019 13:08

Zoals Mercedes ook vorig jaar deed. En Red Bull zich toen maar rijk rekenen, zoals Ferrari nu doet. En in Australie 2020 zien we weer dat Mercedes het te kloppen team is.
Dat gaat ook niet gebeuren, probleem is dat Red Bull moet opboksen tegen 2 Auto Fabrikanten die in een ontwikkelings oorlog zitten en niet schuwen om daar verschrikkelijk veel geld tegen aan te gooien. Houd ook nog even rekening met het aantal FTE dat Ferrari en Mercedes aan die wagens heeft werken wat veel meer is dan bij Red Bull/Honda dan wordt het best lastig. Red Bull komt aardig in de buurt, zit er tegen aan te schurken maar het is allemaal net niet en dat al 7 jaar lang nu.

Begrijp mij niet verkeerd, zie liever het glas half vol en blijf hopen voor Max maar mijn inziens moet het volgend jaar gebeuren. De nieuwe F1 zoals de wagens vanaf 2021 moeten gaan worden zal de beste motor in de kaart gaan spelen. De wagens worden dan relatief gezien heel veel minder afhankelijk van aerodynamica dan zoals dat nu het geval is wat in het nadeel is van Red Bull.

Als het volgend jaar niet wil lukken dan zie ik Max ook wel verkassen richting Mercedes. Ferrari dreigt het dominante team te worden in het nieuwe tijdperk, tegen die tijd (na seizoen 2020) is Lewis 7x wereld kampioen en staat dan op gelijke hoogte met Schumacher kwa aantal titels en hij zal het dan niet erg vinden om op zijn oude dag nog samen met Max de strijd aan te gaan tegen Ferrari. Red Bull is dan inmiddels al buitenspel gezet (zonder absolute top rijder en "een net niet" wagen) zullen zij geen rol kunnen spelen, en Honda heeft dan misschien wel de trekker eruit getrokken.

Het is allemaal speculatief, maar mocht Max vetrekken na 2020 dan zie ik het nog wel gebeuren ook dat Honda de stekker eruit trekt. Voor Honda is er geen enkele reden om niet al officieel door te gaan ook na 2021, niet nadat je zo veel geld erin hebt gestoken om tot hier te geraken. Maar daar weten ze ook dondersgoed dat er een absolute top rijder in die wagen zal moeten zitten omdat ze anders geen kans maken.

Binnen nu en een jaar zal er een moeilijke beslissing gemaakt moeten worden door het Verstappen kamp. Ik hoop niet dat we het over 20 jaar hebben over hoe Verstappen een Alonso'tje heeft gedaan zonder kampioen te worden. Laughing Ik bedoel Jos heeft ook super veel pech gehad en hopelijk blijft dit Max bespaard. De kunst is om op het juiste moment in de juiste wagen te zitten.

Re: Zijn de doelstellingen voor 2020 wel reëel. ..? [bericht #29487 is een antwoord op bericht #29457] vr, 27 september 2019 17:08 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Formula 1

Max is 21, geen 31.

honda.gif  Eindelijk de eerste verbeterde brandstof in Suzuka. [bericht #29500 is een antwoord op bericht #10992] vr, 27 september 2019 21:53 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Wouter
GP winner

Eindelijk een nieuwe verbeterde brandstof in Suzuka, de eerste dit jaar!

Met google translate een stuk vertaald uit het Japans en een beetje bijgewerkt.

David Tsurusaki van ExxonMobil (Global Motorsport Technology Manager) was op bezoek bij de GP van Singapore.
Honda is vorig jaar begonnen met het gebruik van ExxonMobil brandstof en olie met Toro Rosso. Hoewel de basisontwikkeling voor brandstof en olie werd uitgevoerd en olie werd bijgewerkt, was het niet mogelijk om de brandstof bij te werken.
"In feite, vlak voordat F1 de zomervakantie inging, gaven we het op om nieuwe brandstof te leveren tijdens de Belgische Grand Prix. We besloten dat we onze middelen op Suzuka moesten concentreren" (David Tsurusaki)

Hoeveel pk extra wordt geleverd door de nieuwe brandstof die in Suzuka wordt gebracht?

"De pk's zijn afhankelijk van de motorspecificaties en ook van de situatie waarin de specificaties worden gebruikt,
dus het is niet mogelijk om alleen de nieuwe brandstof in cijfers uit te drukken."

Om te beginnen is deze nieuwe brandstof "niet alleen ontwikkeld om het vermogen te verbeteren, maar heeft het ook een rol bij het voorkomen van kloppen, veroorzaakt door verbeterd vermogen", legt Tsurasaki uit.
Kloppen is een abnormale verbranding die plaatsvindt in de verbrandingskamer. Als dit bij hoge snelheden gebeurt, wordt de levensduur van de motor betrouwbaar verkort.

De nieuwe brandstof die in de Japanse Grand Prix wordt geïntroduceerd, is ontwikkeld zodat de kwalificatiemodus voor een langere periode tijdens de race kan worden gebruikt, in plaats van het vermogen alleen in een kwalificatieronde te verbeteren/gebruiken.

https://www.as-web.jp/f1/news

https://cdn-image.as-web.jp/2019/09/26125754/IMG_7280-660x440.jpg

Honda
The Power of Dreams

Re: Eindelijk de eerste verbeterde brandstof in Suzuka. [bericht #29503 is een antwoord op bericht #29500] vr, 27 september 2019 22:49 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Sport is op dit moment niet actief  Sport
Formula 3

Citaat:
De nieuwe brandstof die in de Japanse Grand Prix wordt geïntroduceerd, is ontwikkeld zodat de kwalificatiemodus voor een langere periode tijdens de race kan worden gebruikt, in plaats van het vermogen alleen in een kwalificatieronde te verbeteren/gebruiken
Dat klinkt alvast heeeeeelllllllll Goed drive

Re: Eindelijk de eerste verbeterde brandstof in Suzuka. [bericht #29530 is een antwoord op bericht #29503] za, 28 september 2019 15:28 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
PKracing is op dit moment niet actief  PKracing
Karting

Goed een stapje.....tja Shell werkt al jaren samen met Ferrari dus daar zit wel ontwikkeling in.

@Schummi01 wanneer komt die nieuwe turbo er nou in?

Gezien hoe Lecreq met een al dan niet zijnde illegale Ferrari rijdt is een sterkere Honda wel nodig.

Re: Eindelijk de eerste verbeterde brandstof in Suzuka. [bericht #29535 is een antwoord op bericht #29530] za, 28 september 2019 16:39 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
koos is op dit moment niet actief  koos
Karting

Als ze willen winnen in Japan moet die nieuwe brandstof wel heel goed zijn. Normaal gesproken zou die baan RBR goed moeten liggen, maar na Singapore is dat ook niet zeker meer. Hoop dat ze ook nog met wat andere updates komen.

Re: Eindelijk de eerste verbeterde brandstof in Suzuka. [bericht #29536 is een antwoord op bericht #29530] za, 28 september 2019 16:49 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Formula 3

Pas bij spec 5.
Maar de recente nieuwe motor is alleen aan de poule toegevoegd om die verse motor en de laatste turbo met nieuwe instellingen naar hogere vermogens te brengen.
Daarvoor is die nieuwe brandstof nodig.
Ik heb al veel eerder eens beschreven dat die nieuwe brandstof op zichzelf geen extra vermogen geeft.
Het maakt het alleen mogelijk om motor en turbo op een hoger vermogen te laten draaien zonder dat de motor gaat pingelen en dus kapot gaat.
Recent is dat ook nog eens bevestigd door Honda meen ik.
Het probleem bij RBR is niet meer zozeer de motor als wel het chassis.
Zoals altijd als een formule een aantal jaren gelijk blijft, komen de topteams dicht bij elkaar.
RBR kan Mercedes nu wel hebben, zeker in de race.
Maar nu heeft Ferrari de weg omhoog gevonden. Al dan niet illegaal.
Maar zo lang niet aangetoond wordt dat iets illegaal is, is het dus legaal.

Re: Eindelijk de eerste verbeterde brandstof in Suzuka. [bericht #29542 is een antwoord op bericht #29536] za, 28 september 2019 17:39 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Karting

Maar komt die spec 5 dit jaar nog. Of gaan ze dit jaar niet meer upgraden??

Re: Eindelijk de eerste verbeterde brandstof in Suzuka. [bericht #29543 is een antwoord op bericht #29542] za, 28 september 2019 17:41 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
GP winner

Die hebben ze nu denk ik, maar ze zijn voorzichtig dus benoemen ze het niet. Bang voor lashback als het niet lukt om dichterbij te komen.

Re: Eindelijk de eerste verbeterde brandstof in Suzuka. [bericht #29544 is een antwoord op bericht #29543] za, 28 september 2019 17:54 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Wouter
GP winner

Sieper schreef op za, 28 september 2019 17:41
Die hebben ze nu denk ik, maar ze zijn voorzichtig dus benoemen ze het niet. Bang voor lashback als het niet lukt om dichterbij te komen.

Sieper, als ze die spec 5 nu geïntroduceerd zouden hebben, zouden ze veel meer gridstraffen hebben gekregen.
Ze hebben slechts enkel de spec 4 ICE geïntroduceerd. De spec 5 bestaat uit minimaal 4 nieuwe componenten.

Honda
The Power of Dreams

Re: Eindelijk de eerste verbeterde brandstof in Suzuka. [bericht #29546 is een antwoord op bericht #29544] za, 28 september 2019 18:00 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
GP winner

Hoeft toch niet, de ICE is de motor zelf, de cilinders, de verbrandingskamer. Daar is genoeg optie tot verandering. Hoe je dat wil noemen. Officiële berichten zijn Spec4.

Maar ja, kvyat had ook een benzine toevoer probleem vrijdag, geen motor probleem. Vandaag was het toch wel een motor probleem. Honda en RBR willen gewoon het achterste van de tong niet laten zien. En waarom zouden ze.

Re: Eindelijk de eerste verbeterde brandstof in Suzuka. [bericht #29550 is een antwoord op bericht #29546] za, 28 september 2019 19:01 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Wouter
GP winner

Sieper schreef op za, 28 september 2019 18:00
Hoeft toch niet, de ICE is de motor zelf, de cilinders, de verbrandingskamer. Daar is genoeg optie tot verandering. Hoe je dat wil noemen. Officiële berichten zijn Spec4.

Maar ja, kvyat had ook een benzine toevoer probleem vrijdag, geen motor probleem. Vandaag was het toch wel een motor probleem. Honda en RBR willen gewoon het achterste van de tong niet laten zien. En waarom zouden ze.

Het staat jou vrij om de huidige spec 4 de nieuwe spec 5 te noemen.
Je vindt het toch wel goed dat iedereen in de F1 het de spec 4 noemt hè?! Wink

Honda
The Power of Dreams

Re: Eindelijk de eerste verbeterde brandstof in Suzuka. [bericht #29552 is een antwoord op bericht #29550] za, 28 september 2019 19:17 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
GP winner

Ik denk wel dat ze in deze fase gewoon proberen de kaarten voor de borst te houden. Kvyat lijkt de testrijder te zijn en helaas treden er wel wat problemen op.

Re: Eindelijk de eerste verbeterde brandstof in Suzuka. [bericht #29556 is een antwoord op bericht #29536] za, 28 september 2019 22:16 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Wouter
GP winner

Schummie01 schreef op za, 28 september 2019 16:49

Maar de recente nieuwe motor is alleen aan de poule toegevoegd om die verse motor en de laatste turbo met nieuwe instellingen naar hogere vermogens te brengen.

Hoe moet ik dit lezen?

"Maar de recente nieuwe motor ( de spec 4 uit Spa? ) is alleen aan de poule toegevoegd om die verse motor ( de ICE uit Sochi? )
en de laatste turbo ( de Turbo uit ?? ) met nieuwe instellingen naar hogere vermogens te brengen." ???

Begrijp echt niet wat hier staat en wat je hier mee wilt zeggen @Schummie.
Waarom is die motor uit Spa, spec 4 dus, aan de poule toegevoegd?

Honda
The Power of Dreams

[Bijgewerkt op: za, 28 september 2019 22:19]

Dit bericht aan een moderator rapporteren

Re: Eindelijk de eerste verbeterde brandstof in Suzuka. [bericht #29557 is een antwoord op bericht #29556] za, 28 september 2019 22:57 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Formula 3

Wat is dat toch met al die nieuwssites die melden dat Max ontevreden is over RB-Honda, dat die te ver achter blijft?
Dat hij teleurgesteld is snap ik en dat die graag bij Ferrari rijdt snap ik ook maar ik heb toch het idee dat al die reporters (als ze dat uberhaupt al zijn) het verhaal overdrijven.

Re: Eindelijk de eerste verbeterde brandstof in Suzuka. [bericht #29558 is een antwoord op bericht #29557] za, 28 september 2019 22:59 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
GP winner

Clicks. Money.

Re: Eindelijk de eerste verbeterde brandstof in Suzuka. [bericht #29565 is een antwoord op bericht #29558] zo, 29 september 2019 09:34 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Formula 1

Het zou wel een mooie titanenstrijd opleveren, Leclerc en Max in 1 team.

Re: Eindelijk de eerste verbeterde brandstof in Suzuka. [bericht #29567 is een antwoord op bericht #29556] zo, 29 september 2019 11:38 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Formula 3

@Wouter,

Je moet dat zo lezen dat als de spec 4 naar het maximale vermogen gezet wordt, inclusief toeren voor de turbo, met de nieuwe brandstof het zeer de vraag is of die spec 4 of 4,5 samen met die nieuwe elementen het wel de resterende races uithoudt.
Nu hebben alle Honda rijders minimaal 2 relatief frisse spec 4 motoren tot de beschikking tot het einde van het seizoen.
Voor Japan wordt alles nog tot maximaal vermogen opengezet om daar uiteraard zo goed mogelijk voor de dag te komen.
RBR wil in elk geval proberen om in Mexico een hattrick te scoren.
Dit ziet er marketingtechnisch heel wat beter uit dan ploffende motoren op de baan,
En verder is er gewoon geen echt nieuws, vandaar dat je minder posts ziet van mij.
Die spec 4 heeft een potentie van in totaal 40 KW. Een deel daarvan kan pas gebruikt worden i.c.m. die verbeterde brandstof.
Dat maximum t.o.v. Spec 3 zal in Japan gebruikt gaan worden.
Allemaal zaken waarover al in juni of juli van dit jaar geschreven is.
Je kunt dus wel stellen dat Honda steeds levert wat het beloofd.
Maar als Ferrari in de kwalificatie na twee rustige ronden tijdelijk nog eens extra 40 pk kan ophoesten, legaal of niet, dan zal het moeilijk blijven om hoger dan p3 te kwalificeren voor RBR.
Ik vind het alleen al mooi om te zien dat de dominantie van Mercedes nu echt ten einde lijkt te zijn gekomen.

Re: Eindelijk de eerste verbeterde brandstof in Suzuka. [bericht #29569 is een antwoord op bericht #29542] zo, 29 september 2019 12:45 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Karting

koos schreef op za, 28 september 2019 17:39
Maar komt die spec 5 dit jaar nog. Of gaan ze dit jaar niet meer upgraden??
@Schummie01:
Maar nu de grote Hamvraag? Verwacht jij de spec5.0, dus inclusief de nieuwe TC nog dit seizoen?

[Bijgewerkt op: zo, 29 september 2019 12:47]

Re: Eindelijk de eerste verbeterde brandstof in Suzuka. [bericht #29579 is een antwoord op bericht #29569] zo, 29 september 2019 15:35 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Formula 3

Ik denk het niet. Met 2 redelijk verse spec-4 motoren en ook nog alle andere specs in de poule is er geen behoefte voor een spec-5

Re: Eindelijk de eerste verbeterde brandstof in Suzuka. [bericht #29589 is een antwoord op bericht #29557] zo, 29 september 2019 17:56 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Muldoon is op dit moment niet actief  Muldoon
Karting

Roelof schreef op za, 28 september 2019 22:57
Wat is dat toch met al die nieuwssites die melden dat Max ontevreden is over RB-Honda, dat die te ver achter blijft?
Dat hij teleurgesteld is snap ik en dat die graag bij Ferrari rijdt snap ik ook maar ik heb toch het idee dat al die reporters (als ze dat uberhaupt al zijn) het verhaal overdrijven.
Achja, Max wil net als 19 anderen gewoon de snelste auto. Aan het begin van het seizoen wilde hij een Mercedes, vlak voor de zomerstop zat hij prima bij red bull en nu zou hij liever in een Ferrari rijden. Allemaal prima wat ze schrijven maar ondanks dat hij natuurlijk graag alles wil winnen denk ik dat hij nuchter genoeg is om te weten dat je nooit op voorhand kan bedenken bij welk team je het beste af bent. Laten we wel wezen, Ferrari is nou ook de afgelopen jaren niet constant competitief geweest. En met al dat gedoe wat de komst van die Leclerc heeft veroorzaakt denk ik dat je er ook liever niet wil zitten al was het alleen maar om de sfeer. Maarja, meningen zijn net als kontgaten, iedereen heeft er 1.

Re: Eindelijk de eerste verbeterde brandstof in Suzuka. [bericht #29609 is een antwoord op bericht #29589] ma, 30 september 2019 08:51 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Karting

Ik hoop dat de GP van Rusland een beetje te vergelijken is met de GP van Frankrijk. Daar kwam Honda ook met een nieuwe spec en daar kon Max ook niet aanhaken bij Merc en Fer. Die race daarna in Oostenrijk durfden ze de motor open te zetten en wonnen ze. Ik hoop met die verbeterde brandstof en het potentieel van die spec 4 dat RBR in Japan weer voor de winst kan rijden.

Maar desalniettemin heeft Honda en RBR nog wat werk te doen voor volgend jaar. Wat met 5/6 PU's per jaar word je geen WK.

Re: Eindelijk de eerste verbeterde brandstof in Suzuka. [bericht #29610 is een antwoord op bericht #29579] ma, 30 september 2019 09:12 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Karting

@Roelof
Ik weet het nog niet zo...

Immers ik meen een aantal weken geleden een interview te hebben gelezen met iemand van Honda, waarin werd gezegd dat er dit seizoen nog een nieuwe en verbeterde TC zou komen, echter pas na de introductie van de Spec 4.0 ICE.

Max is jarig. [bericht #29611 is een antwoord op bericht #10992] ma, 30 september 2019 09:29 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Wouter
GP winner

hupmax MAX,

Van Harte Gefeliciteerd met jouw 22ste verjaardag en dat er nog veel overwinningen mogen volgen!! hupmax

https://scontent-amt2-1.cdninstagram.com/vp/7f94e94789faf54a792005850329d212/5E375ADC/t51.2885-15/e35/69223984_499977104129233_3622882179703893678_n.jpg?_nc_ht=scontent-amt2-1.cdninstagram.com&_nc_cat=101

Honda
The Power of Dreams

Re: Eindelijk de eerste verbeterde brandstof in Suzuka. [bericht #29638 is een antwoord op bericht #29609] ma, 30 september 2019 22:17 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Speedpete is op dit moment niet actief  Speedpete
Karting

Citaat:
Maar desalniettemin heeft Honda en RBR nog wat werk te doen voor volgend jaar. Wat met 5/6 PU's per jaar word je geen WK.
Dat ben ik niet helemaal met je eens, want volgens mij is er een 'loophole'.

Stel dat je als motorfabrikant besluit de motor 3 races mee te laten gaan, maar daarmee wel (veel) meer vermogen trekt. Dan heb je in een seizoen met 21 races 7 motoren nodig en start je 4 keer achteraan. In de overige races heb je verreweg het meeste vermogen. Combineer dat met een degelijke wagen en je wint zo'n beetje alles.

Doe je dat, haalt de concurrentie de maximale punten na jou en finish je de races die je achteraan start op een 5e plek, dan wordt je nog fluitend kampioen.

Ondanks dat ben ik het vertrouwen in RB een beetje kwijt, ik snap de tactiek rond VT3 niet (lang wachten en er vervolgens achter komen dat de setup niet goed is) en ik snap ook niet hoe ze de aansluiting ineens kwijt lijken te zijn.

Re: Eindelijk de eerste verbeterde brandstof in Suzuka. [bericht #29642 is een antwoord op bericht #29638] ma, 30 september 2019 22:41 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
GP winner

Sterker nog, bij alleen een andere ice zijn het maar 5 plekken. Bij vechten om pole vertrek je dan nog rond P7 en met een goede wingman is bij pole zelfs P5 nog mogelijk (die dan zelf ook een ICE pakt en binnen 5 plaatsen van jou weet te kwalificeren).

Re: Eindelijk de eerste verbeterde brandstof in Suzuka. [bericht #29643 is een antwoord op bericht #29638] ma, 30 september 2019 22:44 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Formula 3

Maar er wordt ook gedacht aan strafgewichten ipv gridpenalties. Als strafgewichten blijvend zijn haal je er geen voordeel uit tenzij je meer PK's hebt dan het gewicht zal tegenwerken.

Jos bij Peptalk over RBR. [bericht #29662 is een antwoord op bericht #10992] di, 01 oktober 2019 11:00 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Wouter
GP winner

Misschien is het handig om alle reacties op Jos zijn uitspraken bij Peptalk in dit topic te plaatsen.
Het gaat immers over RBR/Honda. Zo staat alles mooi bij elkaar en is het makkelijker terug te lezen.

Een paar uitspraken:

Citaat:
Het moet niet te lang gaan duren voordat hij dat gaat waarmaken wat we allemaal hopen en dat Max echt voor de wereldtitel kan gaan. "Nee, dat vinden wij ook", steekt de vader van de vandaag 22 jaar oud geworden coureur van Aston Martin Red Bull Racing van wal: "We zouden dichterbij moeten zitten, maar het is moeilijker dan we denken. Het frustreert enorm. Voor de zomerstop ging het de laatste wedstrijden eigenlijk enorm goed, en na de zomerstop zijn wij een beetje blijven stilstaan waar de anderen wel progressie geboekt hebben. Max kan er weinig aan doen: we zijn gewoon afhankelijk van het team. We blijven een beetje achter op de auto, we blijven een beetje achter op de motor. Aan die combinatie moet harder aan gewerkt worden, willen wij volgend jaar voor het wereldkampioenschap kunnen meedoen."

"Wij maken ons ook enorm zorgen of er op korte termijn verbetering komt. Wij zullen binnenkort met het team gaan praten wat we eraan kunnen doen. Wij zijn afhankelijk van het materiaal dat we krijgen en dat is op dit moment niet goed genoeg."

"En nu zijn we al een paar jaar bezig bij Red Bull en het ziet er nu nog niet naar uit dat we volgend jaar voor het wereldkampioenschap meedoen. Als ik nu naar de laatste paar races kijk, zullen we in Japan ook een halve seconde tekort komen. Natuurlijk proberen ze er alles aan te doen om het gat te dichten, maar een halve seconde kan je in twee weken niet inlopen. De verwachting was dat we het gat naar de concurrentie zouden dichten, maar dat ziet er nu nog niet zo uit. We moeten keihard aan de slag om het gat te dichten anders wordt volgend jaar ook een verloren jaar."

Voor wie het gemist hebben:

https://www.ziggosport.nl/fragment/9956-https-zst-cache-cdp- triple-it-nl-spoton-20190930_5d92484ee6efcc250042d9be-mp4.ht ml

Honda
The Power of Dreams

Re: Eindelijk de eerste verbeterde brandstof in Suzuka. [bericht #29665 is een antwoord op bericht #29643] di, 01 oktober 2019 12:16 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Karting

Eens, daarom zijn strafgewichten een eerlijker methode dan posities.

Overigens lijkt het mij ook prima om - als de regels worden zoals het er nu naar uitziet - standaard met strafgewicht te gaan werken in 2021, want als de auto steeds minder belangrijk wordt dan komt de nadruk op de motor te liggen.

Re: Eindelijk de eerste verbeterde brandstof in Suzuka. [bericht #29666 is een antwoord op bericht #29642] di, 01 oktober 2019 12:17 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Karting

Vervolgens heb je vermogen genoeg om bij te blijven / naar voren te komen. Undercut, wegrijden, winnen...

Bel jij Honda of bel ik? lol

Re: Jos bij Peptalk over RBR. [bericht #29667 is een antwoord op bericht #29662] di, 01 oktober 2019 16:33 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Wouter
GP winner

Ben ik nu de enige hier die zich zorgen maakt nav Jos zijn uitspraken?
Ik denk dat de situatie wel degelijk zo "ernstig" is als hij het schetst.
Vóór de Ferrari updates stond RBR/Honda er zo goed voor. Dat was nog maar een paar weken geleden!
Ze konden toen volgens Jos nog zeker 5 keer voor de overwinning meestrijden en nu dit .....
Van dit jaar nog mee kunnen strijden naar ..... volgend jaar wordt het ook niets als het zo blijft. surprised Confused

Honda
The Power of Dreams

Re: Jos bij Peptalk over RBR. [bericht #29668 is een antwoord op bericht #29667] di, 01 oktober 2019 16:41 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Jip
GP winner

Wouter schreef op di, 01 oktober 2019 16:33
Vóór de Ferrari updates stond RBR/Honda er zo goed voor. Dat was nog maar een paar weken geleden!
Ze konden toen volgens Jos nog zeker 5 keer voor de overwinning meestrijden en nu dit .....
Van dit jaar nog mee kunnen strijden naar ..... volgend jaar wordt het ook niets als het zo blijft. surprised Confused
Ik ook Wouter, maar vind zijn uitspraken echt niet zo gek. Je maakt dat gat echt niet zomaar dicht...

Re: Jos bij Peptalk over RBR. [bericht #29670 is een antwoord op bericht #29668] di, 01 oktober 2019 16:55 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Sport is op dit moment niet actief  Sport
Formula 3

Ja en nee, ja omdat honda voorzichtig is, en nee omdat honda het wel kan.
Met het "Wij zullen binnenkort met het team gaan praten wat we eraan kunnen doen." legt Jos de druk er bij RB en Honda vol op.
Oftewel geef het vrij of.......... 2021?

Re: Jos bij Peptalk over RBR. [bericht #29672 is een antwoord op bericht #29670] di, 01 oktober 2019 17:30 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
GP winner

Jos zei in peptalk dat Max en hij dinsdag (vanddag dus) naar Engeland vlogen. Ze hebben er vandaag dus overleg over gehad. Ik ben benieuwd of we de aankomende dagen nog wat in de pers horen, en anders wachten op Suzuka en zien hoe het gaat en luisteren wat Max te zeggen heeft.

OOk ik maak me zorgen. Ik hoop op een Max die bij RBR/Honda samen succes berijkt. Hamitlon wil zeker 8 WDC's en Leclerc piepelt zelfs een 4 malig Wereldkampioen dus bij de andere topteams moet je niet willen zitten. Evt na 2020 naar Mercedes (die hebben Bottas (gelukkig) met mooi nog een jaartej verlengd) dus nog geen Russell en al helemaal geen Ocon.

Re: Jos bij Peptalk over RBR. [bericht #29673 is een antwoord op bericht #29672] di, 01 oktober 2019 17:53 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Wouter
GP winner

Sieper schreef op di, 01 oktober 2019 17:30
Jos zei in peptalk dat Max en hij dinsdag (vanddag dus) naar Engeland vlogen.
Ze hebben er vandaag dus overleg over gehad.

Max heeft woensdag overdag verplichtingen bij Exact en daarna vliegen ze samen naar Engeland,
dus dat overleg zal waarschijnlijk donderdag pas plaats vinden. Wat zou ik daar graag bij zijn. Laughing

Honda
The Power of Dreams

Re: Jos bij Peptalk over RBR. [bericht #29679 is een antwoord op bericht #29667] di, 01 oktober 2019 21:27 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Airbag
Formula 3

Wouter schreef op di, 01 oktober 2019 16:33
Ik maakte mij al zorgen nog voor Jos z'n uitspraken. Smile Ferrari lijkt tijdens de zomerstop gewoon keihard doorgewerkt te hebben en RBR lijkt een verlenging aan hun zomerstop te hebben geplakt.
Persoonlijk krijg ik het zelfde gevoel als vroeger met Jos waar er veel hoop was op iets moois, maar het viel nooit echt mee. Mooie momenten dat wel, maar echt de vooruitgang waar je op hoopt bleef uit.
De vraag is wat te doen? De vraag is ook of Max een keus heeft? Of RBR op dit moment het hoogst haalbnare is, omdat er in de beide andere top teams geen plaats beschikbaar is.
Tevens moet Max een beter teamgenoot krijgen. Al is het maar om punten bij de concurentie weg te kapen. Met een teamgenoot die altijd 6e wordt, ga je er ook niet komen.

Alles even evalueren.... [bericht #29681 is een antwoord op bericht #29667] di, 01 oktober 2019 22:40 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
MadMax is op dit moment niet actief  MadMax
Formula 3

Even alles op een rijtje.....
Voor de zomerstop is iedereen bijna eufories en gingen we ons opmaken voor een geweldige 2de helft van het seizoen.....
Na de zomerstop blijkt Ferrari een mega stap te hebben gezet op voornamelijk het gebied van de PU, dit blijkt uit de winst die ze voornamelijk maken op het rechte stuk.....natuurlijk is de upgrade aan hun chassis ook belangrijk geweest.
Maar het belangrijkste punt blijft die PU (heb het even niet over de verbeterpunten van RB).
Ook MB tast in het duister waar die boost van Ferrari vandaan komt, zelfs Toto zie je zichtbaar gefrustreerd en bezorgd kijken.
Belangrijkste vragen voor de toekomst lijken nu wel, is die PU van Ferrari wel legaal en zo ja komen de concurrenten achter hun geheim?
En wat misschien ook heel belangrijk is, worden binnenkort de regels m.b.t. het verbranden van de olie niet weer strenger?
Misschien is het wel positief dat RB nu weer de deksel op de neus krijgt, ergens had Marko alweer het gevoel dat ze er al waren!! Nee Helmut Newey's resultaten uit het verleden bieden geen garantie voor de toekomst dat maakt hij al jaren duidelijk helaas en Honda is op de goede weg maar misschien moeten ze TR nog meer misbruiken kwa testteam als ze serieus willen meedoen voor de titel volgend jaar!
Ja ook ik ben flink wat vertrouwen verloren in RB, hopelijk is de hoop over enkele races weer even groot als voor de zomerstop!!! Go Max, Go RB, Go Honda!!!!

Re: Alles even evalueren.... [bericht #29682 is een antwoord op bericht #29681] wo, 02 oktober 2019 02:15 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Theo is op dit moment niet actief  Theo
Formula 3

Heren, laten we nu niet in paniek raken na een paar minder optimistische weekenden. We zien al het hele jaar dat Mercedes, RB en Ferrari enorm dicht bij elkaar liggen (overigens net als de rest van het veld).

Max zei al eerder dat een klein beetje RB (chassis, aero, etc) en klein beetje Honda het verschil kan maken. Bij Ferrari hebben ze een beetje auto verbetering met een prima PU en nu staan ze net voor Mercedes. Wie weet maakt Mercedes in Suzuka weer een klein stapje en staan ze weer voor Ferrari? Het gaat niet om enorme verschillen en 'mega stappen'.

Dat Max en Jos vervolgens het politieke spel beginnen te spelen (in de media) zegt wel iets, maar dat is nog erg onduidelijk. Zijn ze bezig iets te forceren bij Mercedes voor 2021? Of is er een ander gevaar dat ze aan 't bestrijden zijn?

Jos (en Raymond) praten voortdurend met RB en andere teams. Een meeting in Engeland is niets bijzonders, netals dat het niets bijzonders is als Jos ineens gefotografeerd wordt met een kopje espresso in de Ferrari hospitality unit. Alle coureurs willen winnen, alle constructeurs willen winnen en alle motor makers willen winnen. Bij RB en Honda is er dit jaar nog altijd een excuus dat het hun eerste (of tweede) jaar samen is, volgend jaar moet Max kunnen strijden om het WK, anders tekent hij in 2021 bij een ander team. Simpel.

Re: Jos bij Peptalk over RBR. [bericht #29683 is een antwoord op bericht #29662] wo, 02 oktober 2019 06:42 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Tizz is op dit moment niet actief  Tizz
Formula 3

Er zal wel weer zo'n nietszeggend persbericht worden uitgezonden als antwoord op Jos interview. Mijn instelling: eerst zien dan geloven.

Tizz.

[Bijgewerkt op: wo, 02 oktober 2019 06:43]

Re: Jos bij Peptalk over RBR. [bericht #29684 is een antwoord op bericht #29683] wo, 02 oktober 2019 07:35 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Muldoon is op dit moment niet actief  Muldoon
Karting

Ik ben wel somber gestemd over de rest van dit jaar maar heb nog altijd vertrouwen in RB Honda om volgend jaar wel met een goed pakket te komen. En dat ik zo somber ben over dit jaar heeft meer met de enorme progressie bij Ferrari te maken als bij het gebrek daar aan bij RB. Ferrari heeft iets fantastisch gedaan en degene die dat daar verzonnen hebben lachen zijn de meest trotse mannen van Italië op dit moment.

Re: Jos bij Peptalk over RBR. [bericht #29685 is een antwoord op bericht #29684] wo, 02 oktober 2019 08:37 Naar vorige berichtNaar vorige bericht
Formula 1

Muldoon schreef op wo, 02 oktober 2019 07:35
Ik ben wel somber gestemd over de rest van dit jaar maar heb nog altijd vertrouwen in RB Honda om volgend jaar wel met een goed pakket te komen. En dat ik zo somber ben over dit jaar heeft meer met de enorme progressie bij Ferrari te maken als bij het gebrek daar aan bij RB. Ferrari heeft iets fantastisch gedaan en degene die dat daar verzonnen hebben lachen zijn de meest trotse mannen van Italië op dit moment.
Volgens de laatste info van Marko kan Max volgend jaar voor de titel gaan, het ziet er goed uit😉 Volgens mij gaan 20 rijders voor de titel in 2020 dus dat is een open deur.

Vorige onderwerp: FORMULA 1 EMIRATES UNITED STATES GRAND PRIX 2019
Volgende onderwerp: Poll functionaliteit: stemmen maar!
Naar forum gaan: