Verstappen forum
forum.verstappen.nl

Startpagina » Verstappen » Max & Jos Verstappen » Alles aangaande het Aston Martin Red Bull Racing team.
Re: De helm van Alex. [bericht #28746 is een antwoord op bericht #28728] za, 31 augustus 2019 10:13 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
erwin964 is op dit moment afwezig  erwin964
Karting

erwin964 schreef op vr, 30 augustus 2019 10:32

Perfect zo! niet teveel reclame en kleurtjes.:Lekker Oldscool en herkenbaar Hollands Yay Voortaan zo laten.Niet meer veranderen hupmax

Beetje onduidelijk zo maar dit ging dus over de helm van Max

https://twitter.com/Max33Verstappen/status/11673464654856396 81

https://scontent-amt2-1.cdninstagram.com/vp/fb293aa437ce5093651c7a114e49a17a/5E09E86D/t51.2885-15/e35/s1080x1080/67755671_1371120389708880_1892999879882875033_n.jpg?_nc_ht=scontent-amt2-1.cdninstagram.com

Re: Hoeveel PK meer? [bericht #28747 is een antwoord op bericht #28746] za, 31 augustus 2019 10:40 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Sport is op dit moment afwezig  Sport
Formula 3

Max Verstappen zette de snelste medium longrun op het circuit.

Sportief directeur Helmut Marko zei tevreden: "We zijn er nu op elk circuit. Niemand kan Ferrari op een ronde verslaan. Maar in de Longrun ziet het er goed uit met ons. Of we kunnen winnen, hangt af van of we de setup een beetje kunnen verfijnen en of de motor morgen beter loopt. "Verstappen had verschillende keren geklaagd over prestatieverliezen. Honda heeft vanwege problemen met de aandrijfeenheid een matige vermogensmodus voorgeschreven. "Dat kan veel tijd kosten op zo'n lange baan als Spa," zei Verstappen. 

Bron: https://www.auto-motor-und-sport.de/formel-1/f1-gp-belgien-2 019-analyse-training/

Re: Hoeveel PK meer? [bericht #28839 is een antwoord op bericht #28747] ma, 02 september 2019 03:41 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Theo is op dit moment afwezig  Theo
Formula 3

Nu ik lees dat Albon uiteindelijk met de spec 3 reed, heeft Kvyat wel met de spec 4 gereden?

Verder jammer van Max in Spa. Duidelijk niet zijn fout, maar hij had netals Perez minder risico kunnen nemen. Achteraf is dat makkelijk te beoordelen. Wie weet hoeveel plekken hij had verloren, waarna we met z'n allen hadden geroepen dat ie wel heel mak was geweest bij de start? Het kan nu eenmaal niet altijd goed uitvallen in de F1. Het doel moet 2020 blijven en hopelijk nog wat mooie resultaten dit jaar.

Re: Hoeveel PK meer? [bericht #28840 is een antwoord op bericht #28839] ma, 02 september 2019 07:54 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
spark is op dit moment afwezig  spark
Formula 1

Theo schreef op ma, 02 september 2019 03:41
Nu ik lees dat Albon uiteindelijk met de spec 3 reed, heeft Kvyat wel met de spec 4 gereden?

Verder jammer van Max in Spa. Duidelijk niet zijn fout, maar hij had netals Perez minder risico kunnen nemen. Achteraf is dat makkelijk te beoordelen. Wie weet hoeveel plekken hij had verloren, waarna we met z'n allen hadden geroepen dat ie wel heel mak was geweest bij de start? Het kan nu eenmaal niet altijd goed uitvallen in de F1. Het doel moet 2020 blijven en hopelijk nog wat mooie resultaten dit jaar.
Ik lees veel over de slechte start van Max, de zoveelste, maar nergens over de software probleempjes die blijkbaar nog niet zijn opgelost. Helaas valt soms het vermogen weg bij de Honda, Max geeft dit vaker aan. Het zij zo. Het heeft tijd nodig en als het volgend jaar maar in orde is. Ik heb veel waardering voor Kimi maar vol voor de APEX gaan de eerste bocht na de start is een beetje te makkelijk gedacht.

Re: Hoeveel PK meer? [bericht #28863 is een antwoord op bericht #28839] ma, 02 september 2019 17:05 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Apex33 is op dit moment afwezig  Apex33
Karting

Citaat:
u ik lees dat Albon uiteindelijk met de spec 3 reed, heeft Kvyat wel met de spec 4 gereden?
Sterker nog het blijkt dat zowel Max als ook Albon in Spa met de Spec 2 hebben gereden...
bron: https:// www.gpupdate.net/nl/f1-nieuws/374088/verstappen-greep-op-spa -terug-naar-oudere-honda-motor/

En dat strookt ook helemaal natuurlijk met de informatie ontvangen uit het post-kwalificatie interview , waarin Max aangaf richting Jack: "Als je geen vermogen hebt, houdt het op..." Achteraf is die link makkelijk te maken, maar Max kon er op dat moment natuurlijk ook niets over zeggen...

-- .- -..- ..-. --- .-. -.. .-- -.-.

[Bijgewerkt op: ma, 02 september 2019 17:14]

Dit bericht aan een moderator rapporteren

Re: Hoeveel PK meer? [bericht #28868 is een antwoord op bericht #28840] ma, 02 september 2019 17:30 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Karting

Citaat:
Ik lees veel over de slechte start van Max, de zoveelste, maar nergens over de software probleempjes die blijkbaar nog niet zijn opgelost. Helaas valt soms het vermogen weg bij de Honda, Max geeft dit vaker aan. Het zij zo. Het heeft tijd nodig en als het volgend jaar maar in orde is
Achteraf gesproken allemaal oude en bekende problemen dus (er was immers Spec 2 Motor gemonteerd). Problemen die wellicht allemaal al in Spec 3 cq. Spec 4 zijn opgelost, dus niet meer druk over maken.

Re: Hoeveel PK meer? [bericht #28871 is een antwoord op bericht #28863] ma, 02 september 2019 19:33 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Cucciolo is op dit moment afwezig  Cucciolo
Karting

Apex33 schreef op ma, 02 september 2019 16:05
Citaat:
u ik lees dat Albon uiteindelijk met de spec 3 reed, heeft Kvyat wel met de spec 4 gereden?
Sterker nog het blijkt dat zowel Max als ook Albon in Spa met de Spec 2 hebben gereden...
bron: https:// www.gpupdate.net/nl/f1-nieuws/374088/verstappen-greep-op-spa -terug-naar-oudere-honda-motor/

En dat strookt ook helemaal natuurlijk met de informatie ontvangen uit het post-kwalificatie interview , waarin Max aangaf richting Jack: "Als je geen vermogen hebt, houdt het op..." Achteraf is die link makkelijk te maken, maar Max kon er op dat moment natuurlijk ook niets over zeggen...
.
Nou, dat die quote van Max over het ontbrekende vermogen van de voor de kwali en race gemonteerde Spec 2 (TWEE) ging is mij dan volledig ontgaan. Ik meen me zelfs te herinneren dat Olaf na de vrijdag trainingen het in het interview met Max nog over de motorproblemen op vrijdag heeft gehad. Waarop er iets in de trant van; "morgen komt de race motor er weer in dus dan moet dat opgelost zijn" werd gezegd.

Waar is er op vrijdag dan mee gereden ? Ik ging er vanuit dat dit de Spec 2 was ? Was dat dan de Spec 1 ? Ik ben de draad een beetje kwijt geloof ik.

Was dit iets last minute's ? Is dit bewust stil gehouden ?

@ Schummie, kun jij de emails van je contact eens door bladeren voor een verklaring ?

Grtz Cucciolo, ( Die een mooie race gezien heeft gisteren )

Grtz Cucciolo

[Bijgewerkt op: ma, 02 september 2019 19:35]

Re: Hoeveel PK meer? [bericht #28872 is een antwoord op bericht #28871] ma, 02 september 2019 21:35 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Nickela is op dit moment afwezig  Nickela
Formula 3

Albon heeft spec 4 getest en die wordt nu bewaard voor na Monza. Ik denk dat ze Spa en Monza "laten lopen" door met oude specs te rijden. Max krijgt volgende week spec 4 maar ook gaat de race met spec 2 of 3 rijden ( Gasly had ws geen goede spec 3 meer in de pool).
Dit alles om uit te komen de rest vh seizoen met de spec 3 en spec 4.
Anders moeten ze nog ergens een straf pakken.
Just my 2 cents......

Eens kijken waar Schummie mee komt

Re: Hoeveel PK meer? [bericht #28876 is een antwoord op bericht #28872] di, 03 september 2019 08:57 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Emilio is op dit moment afwezig  Emilio
Formula 3

Er zijn misschien wel meerdere mogelijkheden over het waarom ze in Spa met de spec 2 zijn gereden.

Misschien willen ze de spec 3 nog sparen voor de rest van het seizoen! Het kan ook zijn dat ze een probleem hebben vastgesteld met de spec3, en daarom teruggevallen zijn op de spec2. Het zou wel interessant zijn om daar wat meer info over te hebben.

Re: Hoeveel PK meer? [bericht #28878 is een antwoord op bericht #28871] di, 03 september 2019 09:30 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Schummie01 is op dit moment afwezig  Schummie01
Formula 3

@Cucciola,

Ik kan je wel vertellen dat er de nodige rookgordijnen worden opgetrokken door RBR en Honda.
Het is wat verloren gegaan in de trieste omstandigheden rond Spa, maar je hebt kunnen zien dat Albon met de spec 4 een snellere eerste sector reed dan Max. En daarmee ook veel dichter bij Ferrari.
Die spec 4 is uiteraard niet voldoende om heel het verdere seizoen mee uit te rijden.
Mede daarom wordt zoveel mogelijk gebruik gemaakt van motoren die nog in de pool zitten.
Er is ook nog sprake van een spec 5 die vrijwel productie gereed is, de motor waar 2020 mee wordt gestart.
Openlijk wordt bijvoorbeeld Monza al bijna opgegeven. In werkelijkheid wordt absoluut gekeken waar en hoeveel de spec 4 nog tekort komt op Ferrari.
En Ferrari zou na alle optimisme na Spa weleens lelijk verrast kunnen worden.

Re: Ferrari in Monza. [bericht #28879 is een antwoord op bericht #28878] di, 03 september 2019 10:01 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Wouter
GP winner

Schummie01 schreef op di, 03 september 2019 09:30

Waarom zou Ferrari verrast kunnen worden, vanwege wat/waardoor en door wie?

Honda
The Power of Dreams

Re: Hoeveel PK meer? [bericht #28883 is een antwoord op bericht #28839] di, 03 september 2019 10:39 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
mbuna is op dit moment afwezig  mbuna
Formula 3

Theo schreef op ma, 02 september 2019 03:41

Niemand heeft dus uiteindelijk met de Spec 4 gereden... En zelfs terug naar Spec 2, zit toch niet helemaal lekker met die motorenpoule lijkt me.

En ik durf toch wel zeer in twijfel te trekken dat het 'duidelijk niet Max zijn fout was'. Hij heeft een rotstart, ziet Kimi en anderen erlangs komen. Gaat dan tóch volledig op de curb zitten en laat zich klem zetten op precies dezelfde wijze als een aantal jaar terug. Da's zijn eigen keus om het in de eerste 200 meter van een 40 ronden lange grand-prix goed te willen maken. Max had achter Kimi aan kunnen sluiten en er een paar bochten verder op een geschikt moment langs kunnen glippen. Norris die vlak achter hem reed hield wel in en heeft laten zien hoe het wel moet. Dus vind ik het onzin om alles om Kimi te gooien, die was er al voorbij en ziet niet dat Max er via de volledige curb nog langs probeert te torpederen. Max ziet Kimi wél en moet dus inhouden.

Geeft niets, is een fout en kan gebeuren maar wel ff reëel blijven want als Kvyat dit doet schreeuwt men moord en brand.

[Bijgewerkt op: di, 03 september 2019 10:40]

Re: Ferrari in Monza. [bericht #28884 is een antwoord op bericht #28879] di, 03 september 2019 10:40 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
pAniC is op dit moment afwezig  pAniC
Karting

Wouter schreef op di, 03 september 2019 10:01
Schummie01 schreef op di, 03 september 2019 09:30
Waarom zou Ferrari verrast kunnen worden, vanwege wat/waardoor en door wie?

Dit heeft waarschijnlijk te maken met het chassis van de Ferrari dat minder is ten opzichte van de Mercedes en de Red Bull. De komende races zijn voornamelijk high downforce circuits zoals Singapore en Japan.
Daarnaast is Ferrari goed in de kwalificatie, maar in de race ziet het toch anders uit. Door de euforie in Spa kunnen ze daardoor weleens lelijk verrast worden.

[Bijgewerkt op: di, 03 september 2019 10:42]

honda.gif  Re: Ferrari in Monza. [bericht #28885 is een antwoord op bericht #28884] di, 03 september 2019 10:53 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
koos is op dit moment afwezig  koos
Karting

De enige race waar Ferrari verrast kan worden is Monza. Van de andere races heeft Ferrari zelf ook geen hoge verwachtingen lijkt me.

Re: Ferrari in Monza. [bericht #28886 is een antwoord op bericht #28884] di, 03 september 2019 11:08 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Formula 3

Wat me ook wel ff van het hart moet is dat ik een beetje geschrokken ben van de reactie van een aantal Max supporters.
Gewoon direct weggaan als hij uitvalt, dan laat je je toch wel kennen.

En -hoewel ik hem soms wel een beetje dramatisch vind doen- Hamilton had ook gelijk met zijn gepikeerde reactie op het overlijden van Hubert waarin hij aangaf dat er te weinig respect was voor het gevaar dat de coureurs lopen. Hij gaf later aan dat hij zijn uitspraak vooral ook deed vanwege het juichende publiek toen hij zelf vrij hard in de banden was beland, die begonnen te juichen zonder überhaupt te weten of de coureur zelf er onbeschadigd uitstapt.

Het 'Orange Army' wordt nu nog gezien als smaakmaker, ik hoop dat het wel zo sportief blijft anders zal de mening over de fans langzaam om gaan slaan en daar heeft Max ook niets aan.

Re: Ferrari in Monza. [bericht #28887 is een antwoord op bericht #28886] di, 03 september 2019 11:20 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Karting

@Schummie,

Kan jij wellicht aangeven met welke spec Red Bull in de kwalificatie en race gaat rijden in Monza? Is dit respectievelijk een oude spec 2 of 3 en spec 4?
Daarnaast ben ik ook benieuwd naar de ontwikkelingen op gebied van de problemen bij de start. Is daar hardware-matig wat in te verbeteren of is het puur software-matig in combinatie met de coureur? En zijn er verbeteringen te zien betreft dit vraagstuk in de spec 4?
En als laatste, hoeveel vermogen meer zal opengesteld worden in de race in Monza met de spec 4 ten opzichte van de volledige opengedraaide spec 3?

Re: Ferrari in Monza. [bericht #28888 is een antwoord op bericht #28887] di, 03 september 2019 11:51 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
mokkie is op dit moment afwezig  mokkie
Formula 3

pAniC schreef op di, 03 september 2019 11:20
@Schummie,

Kan jij wellicht aangeven met welke spec Red Bull in de kwalificatie en race gaat rijden in Monza? Is dit respectievelijk een oude spec 2 of 3 en spec 4?
Daarnaast ben ik ook benieuwd naar de ontwikkelingen op gebied van de problemen bij de start. Is daar hardware-matig wat in te verbeteren of is het puur software-matig in combinatie met de coureur? En zijn er verbeteringen te zien betreft dit vraagstuk in de spec 4?
En als laatste, hoeveel vermogen meer zal opengesteld worden in de race in Monza met de spec 4 ten opzichte van de volledige opengedraaide spec 3?
ik ben hier ook benieuwd naar. tot dusver heeft Max nog geen 1 keer een goede start gemaakt. Dit moet direct of indirect te maken hebben met de Honda motor.

Ciao,
Mokkie

Re: Ferrari in Monza. [bericht #28889 is een antwoord op bericht #28888] di, 03 september 2019 11:55 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Formula 3

mokkie schreef op di, 03 september 2019 11:51
@Schummie,

ik ben hier ook benieuwd naar. tot dusver heeft Max nog geen 1 keer een goede start gemaakt. Dit moet direct of indirect te maken hebben met de Honda motor.
Max geeft zelf aan dat het honda-gerelateerd is. Van de eigen site hier:
"We hebben een bepaalde procedure en die moet zo constant mogelijk zijn. Dat doe ik nu al vier jaar hetzelfde bij Red Bull, maar we hebben dit jaar grote moeite om de wielspin bij de start constant te houden. Daar zit ook per motor verschil in"[...]

Het heeft volgens de Limburger ook meer met de krachtbron te maken dan met de coureur zelf: De handeling met de koppeling gaat namelijk altijd hetzelfde. Dat is millimeterwerk, zo nauw komt het. Maar daarnaast is het nog altijd aan de motor hoe de reactie op je input is. Daar kan soms een vertraging in zitten, of juist andersom. De agressiviteit van de koppeling kan ook door het team aangestuurd worden. Ik moet me er gewoon op concentreren dat ik steeds dezelfde handeling doe, maar je bent dus ook afhankelijk van de andere dingen eromheen."

Re: Ferrari in Monza. [bericht #28890 is een antwoord op bericht #28889] di, 03 september 2019 12:22 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Sieper is op dit moment afwezig  Sieper
GP winner

De andere teams hebben hier ook meer data. Die rijden al Jaren met "dezelfde" motor. RBR en Honda moetne alle data punten nog opbouwen en dan wordt er ook nog eens relatief vaak van Spec gewisseld (Max klaarblijkelijk afgelopen race met de spec2.0). Je hebt bij het wegrijden ook nog eens te maken met bandendruk, compound, temperatuur, grip level asphalt. Er zijn dit jaar blijbaar wat te veel variabelen. Volgens Max in Pep-talk gisteravond zijn ze hier wel hard mee aan het werk.

Re: Ferrari in Monza. [bericht #28891 is een antwoord op bericht #28890] di, 03 september 2019 13:00 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
mokkie is op dit moment afwezig  mokkie
Formula 3

Sieper schreef op di, 03 september 2019 12:22
De andere teams hebben hier ook meer data. Die rijden al Jaren met "dezelfde" motor. RBR en Honda moetne alle data punten nog opbouwen en dan wordt er ook nog eens relatief vaak van Spec gewisseld (Max klaarblijkelijk afgelopen race met de spec2.0). Je hebt bij het wegrijden ook nog eens te maken met bandendruk, compound, temperatuur, grip level asphalt. Er zijn dit jaar blijbaar wat te veel variabelen. Volgens Max in Pep-talk gisteravond zijn ze hier wel hard mee aan het werk.
Dat mag ook wel, het heeft weinig zin om je Q's op orde te krijgen als je vervolgens direct bij de start een aantal plaatsen verliest.

Ciao,
Mokkie

Re: Ferrari in Monza. [bericht #28892 is een antwoord op bericht #28891] di, 03 september 2019 13:10 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
GP winner

Dat is cruciaal inderdaad. Niet allen plekken verliezen, maar ook het risico dat daarmee gepaard gaat.

Re: Ferrari in Monza. [bericht #28896 is een antwoord op bericht #28890] di, 03 september 2019 16:00 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Karting

Sieper schreef op di, 03 september 2019 12:22

Kunnen/konden ze deze informatie niet gewoon simpelweg halen van Toro Rosso die al langere tijd met de Honda motor rijdt? Lijkt me sterk dat dit als een verrassing komt. Wellicht is de combinatie met de software wel anders, maar toch zou dit niet als een verrassing naar voren moeten komen.

Het is wachten op Schummie.

Re: Ferrari in Monza. [bericht #28898 is een antwoord op bericht #28887] di, 03 september 2019 16:14 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Schummie01 is op dit moment afwezig  Schummie01
Formula 3

@Schummie,

Nee, niet precies. Om de eenvoudige reden dat de discussies daarover nog gaande zijn.
De spec 4 zal in elk geval aan de motorenpool van Max worden toegevoegd, en ook zeker is dat die motor bij de vrije trainingen gebruikt zal gaan worden.
Indien Monza opgegeven wordt, zal Max waarschijnlijk niet met de spec 4 gaan racen.
Honda wil absoluut, geen discussie mogelijk, een redelijke verse Spec 4 motoren aan de start hebben van alle 4 wagens.
We zullen dus dat gegoochel met specs die gebruikt worden nog even een paar races moeten slikken.
Ik verwacht zelf dat Max Monza met de spec 3 zal gaan racen.

Ferrari wordt voornamelijk verrast door zichzelf. Vettel kan niet blij zijn met de manier waarop ie behandeld wordt. En kijk die Hamilton eens Trollen.
Dezelfde Hamilton die zei dat een 4-voudig DWC met respect behandeld moet worden, ziet er nu geen been in om nog wat extra zout in de wonden van Vettel te wrijven.
Want in oorlog en F1 is alles geoorloofd.
En Hamilton wil niet nog eens verliezen van Ferrari.

Verder worden de geruchten dat McLaren terugkeert naar Mercedes voor 2020 zeer serieus genomen.
Dat kan als het contract in overleg wordt geruild met Williams bijvoorbeeld.
RBR is een 5 jarige exclusiviteitsdeal gesloten met Honda. Ingaande 2019, waarbij slechts de FIA verplichting roet in het eten zou kunnen gooien, bijvoorbeeld als Renault na 2020 de handdoek in de ring zou gooien.
De overige fabrikanten hebben dan de verplichting om evenredig te zorgen dat een team niet zonder motor komt te zitten.

De starts zullen beter moeten, en hebben de maximale aandacht van RBR en Honda.
Zoals Max al zei zelf, komt dan een discussie of ie te agressief die eerste bocht inging helemaal niet meer aan de orde.
Ik kan wel verklappen dat Marko tegen Max gezegd heeft dat als ie achter Kimi was blijven zitten, hij gewoon op het podium was geëindigd.
Gezien het raceverloop neig ik ernaar om het met Helmut eens te zijn.

Op naar Monza. Wie weet regent het wel.

Re: Ferrari in Monza. [bericht #28899 is een antwoord op bericht #28898] di, 03 september 2019 16:42 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Pancake is op dit moment afwezig  Pancake
Karting

Ik kan wel verklappen dat Marko tegen Max gezegd heeft dat als ie achter Kimi was blijven zitten, hij gewoon op het podium was geëindigd.

Ik denk dat Max dat zelf ook wel weet. Dat hoeft Marko hem niet te vertellen. Ik vraag mij wel af waarom hij dat risico genomen heeft.

1. Hij heeft het al een keer eerder op het zelfde punt met Kimi meegemaakt dus hij wist wat hij kon verwachten
2. Max geeft aan dat de buitenspiegels eigenlijk alleen een aerodynamische functie hebben en dat je er nauwelijks iets mee kan zien (waarom dan geen achter/ zijzicht camera's voor de coureurs) dus het was ook niet te verwachten dat die ruimte er überhaupt zou zijn
3. Hij weet dat er 10-duizenden mensen speciaal zijn gekomen om hem te zien racen.

Ik vond hem daar ook vrij "gelaten" over, een beetje op het ongeïnteresseerde af; "jammer, niemands fout en weer door". Sluimert er iets van ontevredenheid ? of wellicht heeft het ongeval op zaterdag wel een grotere impact gehad dan dat hij wil toegeven. Het is tenslotte een leeftijdgenoot en dan komt het wel heel dicht bij......

Met racende groet,
Pancake

Re: Ferrari in Monza. [bericht #28900 is een antwoord op bericht #28899] di, 03 september 2019 16:55 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
GP winner

Nou ja, hij zei ook wel dat het een split second was. Deze keer heeft hij dan verkeerd gekozen, hij zat daar ook wel behoorlijk klem na zijn start. Ik was er eigenlijk al bang voor na de qualificatie op een oneven startplaats en de relatief trage starts van dit jaar (en allemaal Ferrari en Mercs op de party stand (die hij niet had) achter hem).

Max is meestal niet iemand die van alles zegt over hoe hij het wel of niet anders gaat doen. Hij doet het eigenlijk altijd op de "niemand zat echt fout, ik verander niets" method maar dan als je kijkt naar zijn rijden zie je weldegelijk andere keuzes. Deze keer dan te veel risico, achteraf gezien, hij zal het vast wel weer meenemen in zijn afwegingen bij andere starts.

Re: Ferrari in Monza. [bericht #28901 is een antwoord op bericht #28898] di, 03 september 2019 18:19 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Karting

Schummie01 schreef op di, 03 september 2019 16:14
@Schummie,

Nee, niet precies. Om de eenvoudige reden dat de discussies daarover nog gaande zijn.
De spec 4 zal in elk geval aan de motorenpool van Max worden toegevoegd, en ook zeker is dat die motor bij de vrije trainingen gebruikt zal gaan worden.
Indien Monza opgegeven wordt, zal Max waarschijnlijk niet met de spec 4 gaan racen.
Honda wil absoluut, geen discussie mogelijk, een redelijke verse Spec 4 motoren aan de start hebben van alle 4 wagens.
We zullen dus dat gegoochel met specs die gebruikt worden nog even een paar races moeten slikken.
Ik verwacht zelf dat Max Monza met de spec 3 zal gaan racen.

Ferrari wordt voornamelijk verrast door zichzelf. Vettel kan niet blij zijn met de manier waarop ie behandeld wordt. En kijk die Hamilton eens Trollen.
Dezelfde Hamilton die zei dat een 4-voudig DWC met respect behandeld moet worden, ziet er nu geen been in om nog wat extra zout in de wonden van Vettel te wrijven.
Want in oorlog en F1 is alles geoorloofd.
En Hamilton wil niet nog eens verliezen van Ferrari.

Verder worden de geruchten dat McLaren terugkeert naar Mercedes voor 2020 zeer serieus genomen.
Dat kan als het contract in overleg wordt geruild met Williams bijvoorbeeld.
RBR is een 5 jarige exclusiviteitsdeal gesloten met Honda. Ingaande 2019, waarbij slechts de FIA verplichting roet in het eten zou kunnen gooien, bijvoorbeeld als Renault na 2020 de handdoek in de ring zou gooien.
De overige fabrikanten hebben dan de verplichting om evenredig te zorgen dat een team niet zonder motor komt te zitten.

De starts zullen beter moeten, en hebben de maximale aandacht van RBR en Honda.
Zoals Max al zei zelf, komt dan een discussie of ie te agressief die eerste bocht inging helemaal niet meer aan de orde.
Gezien het raceverloop neig ik ernaar om het met Helmut eens te zijn.

Op naar Monza. Wie weet regent het wel.

Schummie, dank voor de antwoorden!

Re: Ferrari in Monza. [bericht #28902 is een antwoord op bericht #28886] di, 03 september 2019 20:23 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
erwin964 is op dit moment afwezig  erwin964
Karting

mbuna schreef op di, 03 september 2019 11:08
Wat me ook wel ff van het hart moet is dat ik een beetje geschrokken ben van de reactie van een aantal Max supporters.

En -hoewel ik hem soms wel een beetje dramatisch vind doen- Hamilton had ook gelijk met zijn gepikeerde reactie op het overlijden van Hubert waarin hij aangaf dat er te weinig respect was voor het gevaar dat de coureurs lopen. Hij gaf later aan dat hij zijn uitspraak vooral ook deed vanwege het juichende publiek toen hij zelf vrij hard in de banden was beland, die begonnen te juichen zonder überhaupt te weten of de coureur zelf er onbeschadigd uitstapt.

Het 'Orange Army' wordt nu nog gezien als smaakmaker, ik hoop dat het wel zo sportief blijft anders zal de mening over de fans langzaam om gaan slaan en daar heeft Max ook niets aan.
Komt omdat het allemaal "nieuwe"supporters zijn geen echte raceliefhebbers maar Max (succes)supporters.Mag het misschien niet zeggen maar het is zg voetbalpubliek met bijhorende gedrag.
Max is de held en de rest zijn z'n vijanden...belachelijk natuurlijk Coffee

Re: Ferrari in Monza. [bericht #28903 is een antwoord op bericht #28902] di, 03 september 2019 20:59 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Roelof is op dit moment afwezig  Roelof
Formula 3

Als je de file op weg naar huis voor wilt zijn kan ik mij dat indenken.

Re: Ferrari in Monza. [bericht #28904 is een antwoord op bericht #28902] di, 03 september 2019 21:06 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
bacodraak
Formula 1

erwin964 schreef op di, 03 september 2019 20:23

Komt omdat het allemaal "nieuwe"supporters zijn geen echte raceliefhebbers maar Max (succes)supporters.Mag het misschien niet zeggen maar het is zg voetbalpubliek met bijhorende gedrag.
Ik snap je gevoel helemaal , ook ik vond het waanzinnig om die oranje tribunes te zien maar stoorde me aan de "voetbalmentaliteit" dat het Max tegen de rest was .
Met als dieptepunten het juichen als concurrenten crashen , dat deed mij terugdenken aan de glorie tijd van Schumacher en ik (in een Jos loze Gp) in Hockenheim was en Hockenheim nog rood kleurde ...
Ik zat op de tribune met enkele vrienden (niet in het rood) en ik was gehuld in Williams kledij met het bijbehorende Montoya petje , het hele weekend kregen we opmerkingen naar ons hoofd geslingerd maar nooit werd het vijandig .
Dubbel fout dus want bij Williams reedt broertje Ralf , degene die de race nog herinneren ... Schumacher crashte in de eerste ronde en ook Ralf reedt schade en Montoya reed naar een zeer dominante winst .
Na het vallen van de vlag kwamen al die mensen rondom ons heen ons een hand geven vanwege de top race van Montoya , dat is F1 !
Dus ik ben voor afschaffen van de Max Verstappen tribunes , gewoon mengen met de andere fans zodat er geen voetbal cultuur gekweekt word .
F1 fans zijn zijn F1 fans , ook al zijn ze voor een bepaalde coureur of team .
Respect voor andere fans (en coureurs en teams) moet er zijn ...

Cheers Coffee

Honda power !!!

Re: Ferrari in Monza. [bericht #28912 is een antwoord op bericht #28904] di, 03 september 2019 23:33 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Obelix is op dit moment afwezig  Obelix
Karting

Ik kan maar één reden bedenken waarom Honda en RB nu zo voorzichtig zijn met de spec 4. Iedereen wil dat in Japan, Mexico en de VS de Honda RB combinatie optimaal presteert. Als de spec 4 in Spa en Monza maximaal belast wordt is die in het Jap/Mex/VS blok niet meer op zijn best. Ik denk dat Honda RB daar juist wil pieken. Misschien dat daarna in Brazilië of Abu Dhabi nog een spec 5 wordt geintroduceerd, maar dat is dan als voorbereiding op 2020.

En misschien zit ik er wel helemaal naast ;-)

Re: Ferrari in Monza. [bericht #28914 is een antwoord op bericht #28912] wo, 04 september 2019 00:22 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Formula 3

Schummi kan wel eens gelijk krijgen: alle vier de auto's introduceren spec 4 tijdens Spa en Monza, maar racen er niet mee. Vervolgens starten ze Singapore allemaal met een kakelverse spec 4, waarmee ze de resterende 7 races mee kunnen uitrijden. Nieuwe brandstof in Rusland zou het volledige potentieel dan kunnen vrijgeven in Rusland, waarna de spec 4 perfect zou moeten lopen in Suzuka.

Singapore is de 15e van 21 races en dus de logische GP voor introductie van spec 3 voor andere teams zonder penalties.

Re: Ferrari in Monza. [bericht #28916 is een antwoord op bericht #28904] wo, 04 september 2019 06:51 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Formula 1

bacodraak schreef op di, 03 september 2019 21:06
erwin964 schreef op di, 03 september 2019 20:23

Ik snap je gevoel helemaal , ook ik vond het waanzinnig om die oranje tribunes te zien maar stoorde me aan de "voetbalmentaliteit" dat het Max tegen de rest was .
Met als dieptepunten het juichen als concurrenten crashen , dat deed mij terugdenken aan de glorie tijd van Schumacher en ik (in een Jos loze Gp) in Hockenheim was en Hockenheim nog rood kleurde ...
Ik zat op de tribune met enkele vrienden (niet in het rood) en ik was gehuld in Williams kledij met het bijbehorende Montoya petje , het hele weekend kregen we opmerkingen naar ons hoofd geslingerd maar nooit werd het vijandig .
Dubbel fout dus want bij Williams reedt broertje Ralf , degene die de race nog herinneren ... Schumacher crashte in de eerste ronde en ook Ralf reedt schade en Montoya reed naar een zeer dominante winst .
Na het vallen van de vlag kwamen al die mensen rondom ons heen ons een hand geven vanwege de top race van Montoya , dat is F1 !
Dus ik ben voor afschaffen van de Max Verstappen tribunes , gewoon mengen met de andere fans zodat er geen voetbal cultuur gekweekt word .
F1 fans zijn zijn F1 fans , ook al zijn ze voor een bepaalde coureur of team .
Respect voor andere fans (en coureurs en teams) moet er zijn ...

Cheers Coffee
Ik las ergens dat er "fans" meekomen om alleen maar te feesten op de camping. De race halen ze niet eens. Het Nederlands voetbal team presteerde slecht dus het succes van Max kwam goed uit. Laten we hopen dat Nederland zich weer kwalificeerd voor een groot toernooi zodat ze daar hun ei kwijt kunnen. Afgelopen weekend werd Kimi in het paddock lastig gevallen door een aangeschoten persoon met een Max petje op. Het trekt helaas ook de verkeerde mensen aan. Succes heeft helaas twee kanten. Veel reisorganisaties organiseren Max/GP reizen, ze willen allemaal mee profiteren. Als het nieuwtje er af is blijven hopelijk de echte fans over. Ik ben benieuwd hoe Zandvoort volgend jaar wordt. Heel Zandvoort juicht als Lewis rechtdoor gaat in de Tarzan?

honda.gif  Krijgt Max gridstraffen? [bericht #28917 is een antwoord op bericht #10992] wo, 04 september 2019 08:52 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Wouter
GP winner

Krijgt Max gridstraffen?

Helmut Marko gaf zondag voor de camera te kennen dat Max in Monza gridstraffen zou krijgen.
Hij zei dit na enige aarzeling, maar zei niet dat hij die spec 4 in de race zou gebruiken.

Horner heeft nu gezegd dat men eerst met Honda moet overleggen of ze wel in Monza de spec 4 gaan gebruiken
en of ze daar wel de gridstraffen willen incasseren.

Nu heeft een Honda insider (Wazari) het volgende bericht geplaatst.

Citaat:
I'm wondering if they will try and squeeze two more races out of their existing engine pool.
Something tells me that Spec 4.XX/5 (Spec 4 with revised turbo and intake plenum) should be ready by Sochi
along with a fuel upgrade. Maybe skip Spec 4 altogether for Max and Gasly??

Hij laat zijn informatie altijd overkomen alsof hij het denkt, maar achteraf blijkt het altijd de waarheid te zijn.
Ook heeft hij al maanden lang aangegeven dat de echte grote upgrade pas in Sochi zou komen en blijft daar dus bij.

7 juni voor de tweede keer: "It's coming.....need to be patient until about Sochi."
" I think Honda is on course and will continue to chip away at the gap with one big chunk coming in the latter third of this season."

Als dit zo zou zijn, wat we al snel zullen vernemen door wel of geen gridstraffen, bewandelt Honda weer hetzelfde pad
als bij de spec 2 en 3. Spec 2 was een tussen motor om uit te proberen en spec 3 was met de vernieuwde turbo erbij een flinke stap.

Nog even en we gaan zien of Honda bij Max dus voor 4 motoren gaat dit seizoen.
Dan zal in Monza spec 3 worden gebruikt ( de 5e race) en Singapore de 6e race met de spec 3.
Vandaar dan dus die spec 2 in Hongarije en Spa. Het ZOU allemaal kunnen kloppen.

Edit: Tanabe op 30 augustus, zie mijn bericht:

Citaat:
――The Spec3 is mainly about a upgraded turbo,then some minor modification about ICE.So how is Spec4?
Tanabe san:Neither MGU-H nor Turbo,mainly ICE.

----Does it mean that the combustion efficiency has increased?
Tanabe TD: Improvement of combustion system.

Honda
The Power of Dreams

[Bijgewerkt op: wo, 04 september 2019 08:56]

Re: Ferrari in Monza. [bericht #28918 is een antwoord op bericht #28902] wo, 04 september 2019 08:57 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Karting

Citaat:
Komt omdat het allemaal "nieuwe" supporters zijn geen echte raceliefhebbers maar Max (succes)supporters.Mag het misschien niet zeggen maar het is zg voetbalpubliek met bijhorende gedrag.
Ja, ben er zelf ook één van de oude garde en dit jaar voor het eerst eens plaats genomen op de Max tribune.
Inderdaad heel veel "nieuwe" fans gesproken, hele gezinnen met kinderen die voor het eerst in hun leven een race bezochten, prima toch! Er zijn er altijd een aantal die de "clown" uit moeten hangen en die extra opvallen met hun gedrag, zeker ook in meer of mindere mate onder invloed van.... Maar over het algemeen moet ik zeggen dat het prima publiek was, niets mis mee.
En het was muisstil op die momenten dat het gevraagd werd!

Precies zo heb je dat in het voetbal stadion. Er zijn er altijd kleine groepen die extra "aandacht" trekken, maar het gros van het publiek komt gewoon voor een mooie wedstrijd. Wel was er bij velen de teleurstelling dat ze Max niet even hebben gezien op de tribune, daarbij kwam nog het saaie programma van de Zondag ochtend (wegens de omstandigheden), als Max dan ook nog in de eerste ronde uitvalt is de teleurstelling compleet natuurlijk. Dat is nu éénmaal inherent aan de auto-sport, toch komt er dan bij velen even een moment dat ze denken aan de uitgaven vs baten... en ik denk dan ook dat vele van die nieuwe "fans"zich volgend jaar wel bedenken, alvorens weer met het hele gezin op de tribune plaats te nemen.

Re: Krijgt Max gridstraffen? [bericht #28919 is een antwoord op bericht #28917] wo, 04 september 2019 09:33 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
raymondwitvoet is op dit moment afwezig  raymondwitvoet
Formula 3

Interessant! Als ze uitstellen dan hebben ze de auto om vrijwel alles te winnen. Japan, VS, Mexico, liggen RB vrij aardig normaal gesproken. Nu even op een houtje bijten en dan volle bak, ik kan me er iets bij voorstellen..

Einfach Kurven Machen

Re: Ferrari in Monza. [bericht #28920 is een antwoord op bericht #28918] wo, 04 september 2019 09:33 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Formula 1

Apex33 schreef op wo, 04 september 2019 08:57
Citaat:
Komt omdat het allemaal "nieuwe" supporters zijn geen echte raceliefhebbers maar Max (succes)supporters.Mag het misschien niet zeggen maar het is zg voetbalpubliek met bijhorende gedrag.
Ja, ben er zelf ook één van de oude garde en dit jaar voor het eerst eens plaats genomen op de Max tribune.
Inderdaad heel veel "nieuwe" fans gesproken, hele gezinnen met kinderen die voor het eerst in hun leven een race bezochten, prima toch! Er zijn er altijd een aantal die de "clown" uit moeten hangen en die extra opvallen met hun gedrag, zeker ook in meer of mindere mate onder invloed van.... Maar over het algemeen moet ik zeggen dat het prima publiek was, niets mis mee.

Precies zo heb je dat in het voetbal stadion. Er zijn er altijd kleine groepen die extra "aandacht" trekken, maar het gros van het publiek komt gewoon voor een mooie wedstrijd. Wel was er bij velen de teleurstelling dat ze Max niet even hebben gezien op de tribune, daarbij kwam nog het saaie programma van de Zondag ochtend (wegens de omstandigheden), als Max dan ook nog in de eerste ronde uitvalt is de teleurstelling compleet natuurlijk. Dat is nu éénmaal inherent aan de auto-sport, toch komt er dan bij velen even een moment dat ze denken aan de uitgaven vs baten... en ik denk dan ook dat vele van die nieuwe "fans"zich volgend jaar wel bedenken, alvorens weer met het hele gezin op de tribune plaats te nemen.

Klopt maar ik heb het niet over gezinnen met kinderen. Ik ging vroeger ook naar het voetbal met mijn zoontje tot dat het een keer uit de hand liep en ik er een punt achter gezet heb. Het moet wel leuk en veilig blijven. Ik weet de kosten van evenementen, soms spaar je het hele jaar om die ene te bezoeken met je zoons. Nieuwe fans die zich gedragen zijn altijd welkom. Ik zie op het forum van autosport weer het commentaar op Max na 1 foutje in 1 jaar, soms lijkt het wel blinde haat. Jammer. Doe er niet aan mee, juich niet als een concurrent de hekken in gaat. De coureurs kennen elkaar meestal al vanaf het karten, als je van dezelfde generatie bent. Hubert, Max, Gasly, Albon, Leclerc etc allemaal coureurs die met elkaar opgroeide. Ze kunnen op de baan strijden maar stappen net zo makkelijk met elkaar na afloop in het vliegtuig naar huis en zo hoort het ook. Ricciardo en Max vliegen samen dit jaar als het zo uit komt, prima.

Bevestigd: Max en Pierre nieuwe spec 4 in Monza [bericht #28927 is een antwoord op bericht #28917] wo, 04 september 2019 11:37 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Jip
GP winner

Denk dat die info niet klopt Wouter, dit zegt Toyoharu Tanabe zojuist op de Honda Site:

Citaat:
We now go from one classic track to another, from Spa to Monza for the Italian Grand Prix, which is the last race in Europe this year. It is one of the highlights of the season and also the home race for one of our teams, Scuderia Toro Rosso. From a PU point of view, the main development is that we plan to run the Spec 4 PU with all four drivers for the first time, after just Albon and Kvyat ran it in Belgium. For their first race with Spec 4, Gasly and Verstappen will therefore take grid penalties and start from the back of grid, but we believe they can still race strongly on Sunday. We gathered useful data in Spa, which we have used to make changes to PU settings and calibration in preparation for this race. We will try to maximize the potential of Spec 4 and hope to get another positive result, maintaining the momentum we gained in Spa.
https://en.hondaracingf1.com/races/2019/italian-grand-prix.h tml

Re: Krijgt Max gridstraffen? Ja, Pierre ook. [bericht #28928 is een antwoord op bericht #28917] wo, 04 september 2019 11:38 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Wouter
GP winner

Tanabe laat buiten beschouwing of Max en Pierre de race gaan rijden met de spec 4. Wel de VT 1 en 2 dus.
Een mogelijkheid zou kunnen zijn dat er nu alleen een nieuwe ICE in komt en later de nieuwe Turbo. Even afwachten.

Citaat:

TOYOHARU TANABE
TECHNICAL DIRECTOR, HONDA RACING F1

We now go from one classic track to another, from Spa to Monza for the Italian Grand Prix, which is the last race in Europe this year. It is one of the highlights of the season and also the home race for one of our teams, Scuderia Toro Rosso. From a PU point of view, the main development is that we plan to run the Spec 4 PU with all four drivers for the first time, after just Albon and Kvyat ran it in Belgium. For their first race with Spec 4, Gasly and Verstappen will therefore take grid penalties and start from the back of grid, but we believe they can still race strongly on Sunday. We gathered useful data in Spa, which we have used to make changes to PU settings and calibration in preparation for this race. We will try to maximize the potential of Spec 4 and hope to get another positive result, maintaining the momentum we gained in Spa.

Honda
The Power of Dreams

Re: Bevestigd: Max en Pierre nieuwe spec 4 in Monza [bericht #28929 is een antwoord op bericht #28927] wo, 04 september 2019 11:41 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Wouter
GP winner

Je was me net voor Jip. Razz Ik zat nog te typen. Laughing

Honda
The Power of Dreams

Re: Bevestigd: Max en Pierre nieuwe spec 4 in Monza [bericht #28930 is een antwoord op bericht #28929] wo, 04 september 2019 11:55 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Jip
GP winner

Wouter schreef op wo, 04 september 2019 11:41
Je was me net voor Jip. Razz Ik zat nog te typen. Laughing
Haha, allebei snel lol

Re: Bevestigd: Max en Pierre nieuwe spec 4 in Monza [bericht #28934 is een antwoord op bericht #28930] wo, 04 september 2019 14:36 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Karting

@Schummie,

Het is mij nog onduidelijk wie er met welke spec in Spa heeft gereden.
Kan je dat aangeven voor Albon en Max betreft de vrije trainingen, kwalificatie en race?

Re: Krijgt Max gridstraffen? [bericht #28935 is een antwoord op bericht #28919] wo, 04 september 2019 15:37 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
MadMax is op dit moment afwezig  MadMax
Formula 3

Dat is wat ik al geschreven heb in draadje Spa, het is een strategisch spelletje waar ik denk dat ze inderdaad vollebak inzetten op een aantal GP overwinningen......het zal mij niet verbazen als Max de straf pakt in Monza maar ze de race niet met spec4 gaat rijden Singapore is een grote kans maar ook heeft Honda al vaak aangegeven alles in het werk te stellen om de PU in Japan optimaal te hebben voor de thuis race en als het moet daar wat meer te vragen van de PU......hoop eigenlijk dat ze ij Rusland nog een extra spec4 nemen met gridstraf ok zodoende het maximale uit de PU gaan halen daar hij dan maar 4 raceweekenden hoeft mee te gaan dat betekend toch weer wat extra kwaliboost en ook nog wat extra maximale ronden in de race dat kan net genoeg zijn om nog minimaal 3 overwinningen te pakken dit jaar......ook geeft Max al aan niet echt veel te verwachten van dit weekend dus ik verwacht niet dat ze de spec4 echt zwaar gaan belasten eerder subtiel testen zonder te laten zien wat hij echt in huis heeft.......en zou het echt goed regenen zondag dan heb je die extra pk's helemaal niet nodig gelukkig....

[Bijgewerkt op: wo, 04 september 2019 15:41]

Re: Krijgt Max gridstraffen? [bericht #28936 is een antwoord op bericht #28935] wo, 04 september 2019 16:02 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
mk10 is op dit moment afwezig  mk10
Formula 3

MadMax schreef op wo, 04 september 2019 15:37
Dat is wat ik al geschreven heb in draadje Spa, het is een strategisch spelletje waar ik denk dat ze inderdaad vollebak inzetten op een aantal GP overwinningen......het zal mij niet verbazen als Max de straf pakt in Monza maar ze de race niet met spec4 gaat rijden Singapore is een grote kans maar ook heeft Honda al vaak aangegeven alles in het werk te stellen om de PU in Japan optimaal te hebben voor de thuis race en als het moet daar wat meer te vragen van de PU......hoop eigenlijk dat ze ij Rusland nog een extra spec4 nemen met gridstraf ok zodoende het maximale uit de PU gaan halen daar hij dan maar 4 raceweekenden hoeft mee te gaan dat betekend toch weer wat extra kwaliboost en ook nog wat extra maximale ronden in de race dat kan net genoeg zijn om nog minimaal 3 overwinningen te pakken dit jaar......ook geeft Max al aan niet echt veel te verwachten van dit weekend dus ik verwacht niet dat ze de spec4 echt zwaar gaan belasten eerder subtiel testen zonder te laten zien wat hij echt in huis heeft.......en zou het echt goed regenen zondag dan heb je die extra pk's helemaal niet nodig gelukkig....
Precies mijn gedachte.
Die spec 4 wordt er even in gezet op de vrijdag zodat deze in de pool zit.
In Monza kunnen ze toch niet voor de winst gaan en met een oude spec worden ze daar zo wie zo wel minimaal 5e mits er iemand uitvalt van Merc/Ferrari.
Denk dat in Belgie hetzelfde is gebeurd, maar de race motor van Max heeft daar ook weinig kilometers gereden door die vroege uitval.
Verwacht een streepje onder Singapore en Mexico en verwacht dat Honda ook wel competitief wil zijn in Japan.
Mercedes zal ook sterk zijn op die circuits, maar misschien geeft spec 4 dan net even de overhand.

“Als je in een wagen wordt geplaatst moet je racen om te winnen. Een tweede of derde plaats is altijd onvoldoende”

Re: Krijgt Max gridstraffen? [bericht #28937 is een antwoord op bericht #28936] wo, 04 september 2019 16:54 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Sport is op dit moment afwezig  Sport
Formula 3

Max Verstappen krijgt voor de Italiaanse Grand Prix de beschikking over de nieuwe Spec-4 power unit van Honda, hetgeen betekent dat hij een gridstraf zal oplopen. Op Monza zal hem dus een inhaalrace vanuit het achterveld te wachten staan.
https://www.verstappen.nl/nl/article/11404/?utm_source=dlvr. it&utm_medium=twitter

Re: Krijgt Max gridstraffen? [bericht #28938 is een antwoord op bericht #28937] wo, 04 september 2019 18:13 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Roelof is op dit moment afwezig  Roelof
Formula 3

Is het?
Ik lees overal dat hij die spec 4 nog niet mag gebruiken maar nu alvast de straf neemt.

Re: Bevestigd: Max en Pierre nieuwe spec 4 in Monza [bericht #28939 is een antwoord op bericht #28927] do, 05 september 2019 00:39 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Formula 3

Citaat:
From a PU point of view, the main development is that we plan to run the Spec 4 PU with all four drivers for the first time, after just Albon and Kvyat ran it in Belgium. For their first race with Spec 4, Gasly and Verstappen will therefore take grid penalties and start from the back of grid, but we believe they can still race strongly on Sunday.
Oh zo. Tannabe bedoelt met 'run' dus dat ie op een bepaald moment in de auto zat, nu we inmiddels weten dat niemand op zaterdag en zondag met die spec 4 heeft gereden.

Dan blijft optie 1 nog steeds: spec 4 introduceren in Spa/Monza en racen vanaf Singapore.

Optie 2 is nu: spec 4 helemaal overslaan en wachten tot andere onderdelen (inclusief brandstof) klaar zijn in Sochi en dan spec 5 introduceren voor de rest van het seizoen. Beetje afhankelijk wat je spec 4 en 5 noemt. Ze kunnen best nu al onderdelen testen op vrijdag, die pas in Sochi allemaal bij elkaar komen en samen de spec 4 vormen.

Re: Bevestigd: Max en Pierre nieuwe spec 4 in Monza [bericht #28940 is een antwoord op bericht #28934] do, 05 september 2019 00:48 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Formula 3

pAniC schreef op wo, 04 september 2019 22:36
@Schummie,

Kan je dat aangeven voor Albon en Max betreft de vrije trainingen, kwalificatie en race?
De regel is dat wat je er op zaterdagmorgen in hebt zitten, je mee moet kwalificeren en racen. Het lijkt op het volgende:

Vrijdag:
Kvyat en Albon met nieuwe onderdelen (spec 4) en dus penalties
Max en Gasly met bestaande onderdelen (spec 1, 2 of 3) en dus geen penalties

Zaterdag/Zondag
Kvyat en Gasly met spec 3
Albon en Max met spec 2

Opvallend blijft wel dat de Honda's in de race alledrie goed presteerden, terwijl er meerdere nieuwe Ferrari en Mercedes (en Renault) PUs kapot gingen. Hier een stukje daarover: inside racing

Re: Bevestigd: Max en Pierre nieuwe spec 4 in Monza [bericht #28941 is een antwoord op bericht #28940] do, 05 september 2019 07:43 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Emilio is op dit moment afwezig  Emilio
Formula 3

Als de spec 5 al praktisch klaar is, waarom zou je deze dan niet nog gaan inzetten om deze spec ook nog eens goed te testen?

Re: Bevestigd: Max en Pierre nieuwe spec 4 in Monza [bericht #28942 is een antwoord op bericht #28939] do, 05 september 2019 09:59 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Indy91 is op dit moment afwezig  Indy91
Karting

[quote title=Theo schreef op do, 05 september 2019 00:39]Citaat:

Dan blijft optie 1 nog steeds: spec 4 introduceren in Spa/Monza en racen vanaf Singapore.

Optie 2 is nu: spec 4 helemaal overslaan en wachten tot andere onderdelen (inclusief brandstof) klaar zijn in Sochi en dan spec 5 introduceren voor de rest van het seizoen. Beetje afhankelijk wat je spec 4 en 5 noemt. Ze kunnen best nu al onderdelen testen op vrijdag, die pas in Sochi allemaal bij elkaar komen en samen de spec 4 vormen.
Dan lijkt me optie 1 toch het meest voor de hand liggende optie, daar je volgens mij met de Spec. 2 PU niet de race in Singapore kunt winnen lijkt me.

Lijkt me dan ook dan dat RBR en Torro Rosso in Singapore, Rusland, Japan en Mexico voluit gaat met de motor om vervolgens in de USA, Brazilie of Abu Dhabi met geknepen stand te rijden of zelfs teruggrijpen naar een Spec.2 of Spec. 3.

Re: Bevestigd: Max en Pierre nieuwe spec 4 in Monza [bericht #28943 is een antwoord op bericht #28940] do, 05 september 2019 10:47 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Karting

Theo schreef op wo, 04 september 2019 23:48
pAniC schreef op wo, 04 september 2019 22:36
@Schummie,

De regel is dat wat je er op zaterdagmorgen in hebt zitten, je mee moet kwalificeren en racen. Het lijkt op het volgende:

Vrijdag:
Kvyat en Albon met nieuwe onderdelen (spec 4) en dus penalties
Max en Gasly met bestaande onderdelen (spec 1, 2 of 3) en dus geen penalties

Zaterdag/Zondag
Kvyat en Gasly met spec 3
Albon en Max met spec 2

Opvallend blijft wel dat de Honda's in de race alledrie goed presteerden, terwijl er meerdere nieuwe Ferrari en Mercedes (en Renault) PUs kapot gingen. Hier een stukje daarover: inside racing
.
Volgens mij heeft Kvyat de race in SPA wél met de Spec 4 gereden,

Ik las ergens een quote van Tanabe dat de opmars van Kvyat naar plek 7 bemoedigend was vwb de Spec 4.

Grtz Cucciolo ( Die zich inmiddels kotsmisselijk voelt na al die opgevreten spekkies )

Grtz Cucciolo

Re: Bevestigd: Max en Pierre nieuwe spec 4 in Monza [bericht #28944 is een antwoord op bericht #28943] do, 05 september 2019 12:03 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
GP winner

Ik heb daarvoor thuis een spek takel aangeschaft. Kan ik al die specjes zo naarbinnen takelen.

Re: Bevestigd: Max en Pierre nieuwe spec 4 in Monza [bericht #28945 is een antwoord op bericht #28944] do, 05 september 2019 14:19 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Karting

lol Laughing lol Laughing lol

Grtz Cucciolo

Re: Bevestigd: Max en Pierre nieuwe spec 4 in Monza [bericht #28946 is een antwoord op bericht #28940] do, 05 september 2019 14:22 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
peter-w
Formula 3

Zou Max inderdaad met de spec.2 hebben gereden...

Dat verklaart wel zijn slechte start want die motor heeft daar de meeste last van.

Kvyat heeft dan als enige wel met de spec.4 geraced. Die moest de data verzamelen.

Albon heeft dus alleen op vrijdag de spec.4 er in gehad.
Vandaar zijn stafpunten en de verklaring van RB dat hij in de race niet gebruikt is.

Re: Bevestigd: Max en Pierre nieuwe spec 4 in Monza [bericht #28948 is een antwoord op bericht #28941] do, 05 september 2019 16:33 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Formula 3

Tuurlijk gaan ze echt nog wel dingen testen van spec5 daar hebben ze ook 4 coureurs voor en dat er hier mensen schrijven dat ze eind van het seizoen nog gaan racen met spec2 of 3 daar geloof ik niks van......je kunt beter nog een extra penalty nemen dan straks nog terug te vallen op spec 2 of 3 buiten de VT gerekend dan.
Dat Max afgelopen race en eventueel in Monza nog terugvalt op spec2 of 3 heeft meer te maken met de piekmomenten die ze inbouwen ik denk dat ze absoluut willen pieken in Singapore en dan gaan kijken naar de data en slijtage. Als dan blijkt dat ze met nog een spec4 extra (maximaal 4 weekenden per PU) de rest van de races kunnen maximaliseren denk ik dat ze een gridpanelty nemen in Rusland maar wel in alle andere races serieus voor de overwinning meedoen op pu gebied dan, het chassis moeten ze natuurlijk ook blijven doorontwikkelen,maar ik denk dat Max met wat geluk nog 4x zou moeten kunnen winnen.......

Max over de spec 4. [bericht #28951 is een antwoord op bericht #10992] do, 05 september 2019 17:00 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Wouter
GP winner

Citaat:
Het was een technisch praatje, vandaag op de mediadag met Max Verstappen in Monza. Het ging lang over de problemen bij de start. En over de nieuwe motor waarmee hij in Italië gaat rijden. De Spec-4 motor, zo luidt de werktitel van die nieuwe krachtbron, waarmee Max Verstappen na de GP van Italië races hoopt te winnen in het slot van dit seizoen. ,,Dit moet wel een stap vooruit zijn, voor ons'', verwacht Verstappen. ,,Qua vermogen gaat deze motor ons wat dichter bij Mercedes brengen, al blijft op dat gebied het gat met Ferrari dichten nog een lastig verhaal. Maar het is in ieder geval weer een stap voorwaarts. Een van de grotere stappen die we tot nu toe genomen hebben, qua vermogen. De grootste sinds de samenwerking met Honda, denk ik zelfs wel.''

Verstappen is dus ook niet bang voor een ploffende krachtbron of vlammen uit zijn auto, zoals we vorige week bij meerdere nieuwe Mercedes-motoren zagen. ,,Honda weet heel goed waar de limiet ligt, dus daar ben ik niet bang voor'', aldus Verstappen, die nog eens benadrukte dat teamgenoot Alexander Albon zijn nieuwe motor vorige week in België alleen op vrijdag heeft gebruikt. ,,In de race hebben ze die motor nog niet ingezet, puur om te sparen.''

,,Ik ga er echt niet vanuit dat ik hier [Monza] zomaar weer het podium haal van achteruit. Maar als ik zonder gekke incidenten terug kan rijden naar rond plaats vijf, dan is dat gewoon een goed resultaat.''

https://www.ad.nl/formule-1/nieuwe-motor-is-grootste-stap-vo oruit-onder-honda~a3d47037/

Honda
The Power of Dreams

Re: Bevestigd: Max en Pierre nieuwe spec 4 in Monza [bericht #28952 is een antwoord op bericht #28948] do, 05 september 2019 17:06 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Wouter
GP winner

MadMax schreef op do, 05 september 2019 16:33
Tuurlijk gaan ze echt nog wel dingen testen van spec5 daar hebben ze ook 4 coureurs voor en dat er hier mensen schrijven dat ze eind van het seizoen nog gaan racen met spec2 of 3 daar geloof ik niks van......je kunt beter nog een extra penalty nemen dan straks nog terug te vallen op spec 2 of 3 buiten de VT gerekend dan.

Tanabe vorige week in een Q and A:

Citaat:
Q: For the remaining races, will Spec3 be used based on the circuit?
A: Ofcourse, its obvious that the newest Spec is best, but taking into account penalties it's not unfathomable to continue using a previous spec.
This is ongoing through the year.

Honda
The Power of Dreams

Re: Bevestigd: Max en Pierre nieuwe spec 4 in Monza [bericht #28953 is een antwoord op bericht #28941] do, 05 september 2019 21:25 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Formula 3

Emilio schreef op do, 05 september 2019 07:43
Als de spec 5 al praktisch klaar is, waarom zou je deze dan niet nog gaan inzetten om deze spec ook nog eens goed te testen?

Ik verwacht dat er dit seizoen (laatste wedstrijd) nog een Spec 5 in gaat. Alles moet volgend jaar goed gaan en Honda wil de soec 5 vast nog testen. Dus Monza in de training de 4 erin, rijden met de 2 of 3.

Singapore de 4 erin en kans op winst. Rusland de nieuw brandstof en klaar voor usa/mex en misschien zelfs Brazilië (hoor ik niemand over maar daar ging het afgelopen jaar op eigen kracht ook best aardig tot de actie met Ocon)

Re: Bevestigd: Max en Pierre nieuwe spec 4 in Monza [bericht #28954 is een antwoord op bericht #28953] do, 05 september 2019 21:37 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
TukkerF1 is op dit moment afwezig  TukkerF1
Karting

Ik denk dat er nog een tweede spec4/spec5 bij zal moeten komen. In Monza wordt voor Max een spec4 ingezet, maar ik gok alleen om hem in de poule te krijgen en niet om echt mee te gaan racen. Alleen zijn er na Monza nog 7 races, waarvan er toch een aardig aantal goede kanshebbers zijn en waar je de PU dus graag een beetje verder open zou willen draaien. Iedereen heeft het over Singapore en Mexico. Maar vergeet Japan niet, een circuit waar ze traditioneel niet echt "hun" circuit is, maar waar Honda echt de boel gaat opengooien. Daarnaast is COTA ook een goed circuit voor RBR, en zoals mbuna al aangaf is Interlagos ook niet bepaald slecht voor RBR.

Dat zijn dus 5 circuits waar je "iets extra's" zou willen hebben. Dat kon wel eens net teveel zijn voor 1 motor.

Re: Bevestigd: Max en Pierre nieuwe spec 4 in Monza [bericht #28955 is een antwoord op bericht #28953] do, 05 september 2019 22:23 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Formula 3

Haha laat dat "best" maar weg bij best goed en Brazilië staat bij mij ook groot in de agenda, eigenlijk staan ze alle groot in de agenda behalve Monza en Sosji dus wat mij betreft lekker nog een extra spec4 erin in Rusland en bij al die andere 100% voor de winst gaan! Hopelijk denkt RB en Honda ook in deze lijn!

[Bijgewerkt op: do, 05 september 2019 22:24]

Re: Bevestigd: Max en Pierre nieuwe spec 4 in Monza [bericht #28956 is een antwoord op bericht #28955] do, 05 september 2019 22:50 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
ForzaOlanda is op dit moment afwezig  ForzaOlanda
Formula 3

ik begrijp niet dat Honda zo voorzichtig is.
waarom niet op vrijdag een nieuwe spec 4 erin, en op Zaterdag nog een, dann hebben ze 2 nieuwe motoren.

Nu nog met een spec 2 rondrijden is kansloos. Max was ook lekker gemotivieerd in Spa, not

Re: Bevestigd: Max en Pierre nieuwe spec 4 in Monza [bericht #28958 is een antwoord op bericht #28956] vr, 06 september 2019 00:13 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Formula 3

ForzaOlanda schreef op vr, 06 september 2019 06:50
waarom niet op vrijdag een nieuwe spec 4 erin, en op Zaterdag nog een, dann hebben ze 2 nieuwe motoren.
De FIA heeft hier een stokje voor gestoken. 85 grid penalties omdat een team even 5 nieuwe motoren erin schroefde tijdens een weekend kan niet meer.

Re: Honda te politiek correct...... [bericht #28959 is een antwoord op bericht #10992] vr, 06 september 2019 08:40 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Formula 3

Albon reed alleen op vrijdag met de spec4.......
Dus hij start achteraan maar ze laten hem daarna kachelen met spec2 terwijl je eerlijk moet zijn dat het kampioenschap weg is en dat 2020 het belangrijkste jaar gaat worden. Waarom niet het hele weekend knallen met die spec4?
Wat hebben ze te verliezen?
De Honda topman gaf afgelopen dagen een interview waarin hij zegt zich te verbazen over de problemen met de nieuwe PU's van MB en Ferrari.....
Alle puzzelstukjes op een rijtje lees ik dus eigenlijk dat er maar 1 ding op nummer 1 staat en met stip op 1 geen ploffende of stilvallende Honda PU!
Begrijpelijk na alle schade die het merk heeft opgelopen in de tijd bij McLaren.....maar ik vind dit wel erg jammer....was het niet het risico dat ze namen waardoor ze de eerste overwinning pakte?

Nogmaals iedereen is het er over eens dat Honda het heel goed doet, maar begin ergens een beetje bang te worden of ze niet kosten wat kost het hele seizoen willen gaan halen met 4 pu's omdat dat veel beter is voor hun naam dan vol in te zetten op nog zoveel mogelijk overwinningen....met een groter risico op eens een keer een plofje of haperende PU.....als het aan Max ligt weet ik waarvoor hij kiest!!!

Re: Honda te politiek correct...... [bericht #28960 is een antwoord op bericht #28959] vr, 06 september 2019 09:01 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Wouter
GP winner

MadMax schreef op vr, 06 september 2019 08:40
Albon reed alleen op vrijdag met de spec4.......
Dus hij start achteraan maar ze laten hem daarna kachelen met spec2 terwijl je eerlijk moet zijn dat het kampioenschap weg is en dat 2020 het belangrijkste jaar gaat worden. Waarom niet het hele weekend knallen met die spec4?
Wat hebben ze te verliezen?

Het was de bedoeling dat Albon rustig aan zijn eerste weekend kon beginnen. Geen extra druk, want er was al druk genoeg.
De opdracht was om de wagen heelhuids over de finishlijn te brengen. Een crash zou afbreuk doen aan zijn zelfvertrouwen.
Hij voelde zich hierdoor prettig in de wagen en heeft een aantal mooie inhaal acties laten zien. Goed voor z'n zelfvertrouwen.
Dat hadden ze dus te verliezen als ze meteen een sterkere motor in de toch al snellere RB15 hadden gelepeld,
want Albon was de STR14 gewend hè?! Even rustig omschakelen, zodat niet weer het Gasly scenario zou ontstaan.

Honda
The Power of Dreams

Re: Ferrari in Monza. [bericht #28961 is een antwoord op bericht #28918] vr, 06 september 2019 10:27 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
bernuldi is op dit moment afwezig  bernuldi
Formula 3

Apex33 schreef op wo, 04 september 2019 08:57
Citaat:

Dat juichen om de crash van Hamilton til ik niet zo zwaar aan. Hamilton maakte er nog een opmerking over in relatie tot de dodelijke crash van Hubert en vandaag op motorsport.com Ricciardo weer, maar meestal is wel duidelijk of een crash mogelijke gevolgen heeft voor de coureur, en in dit geval was het vooral blijdschap dat Mercedes en Hamilton ook eens tegenslag hebben. We zijn de dominantie spuugzat toch?
Ik was vorig jaaf in Abu Dhabi en bij de crash van Hulken berg hield iedereen zijn adem in. Ook de Oranje supporters ( nee, ik trek niks Oranjes aan). En toen Hulkenberg ingedeerd bleef ging iedereen klappen en juichen.

Volgend maand sta ik op Suzuka en ik vermoed dat ik minimaal een vuist bal als Hamilton er in de kwalificatie afvliegt, zolang het niet ernstig is natuurlijk.

Gr bernuldi (die blij is met de mogelijkheid een handtekening toe te voegen)

[Bijgewerkt op: vr, 06 september 2019 10:27]

Re: Ferrari in Monza. [bericht #28962 is een antwoord op bericht #28961] vr, 06 september 2019 10:52 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Malle Jodokus is op dit moment afwezig  Malle Jodokus
Karting

Citaat:
Dat juichen om de crash van Hamilton til ik niet zo zwaar aan. Hamilton maakte er nog een opmerking over in relatie tot de dodelijke crash van Hubert en vandaag op motorsport.com Ricciardo weer, maar meestal is wel duidelijk of een crash mogelijke gevolgen heeft voor de coureur, en in dit geval was het vooral blijdschap dat Mercedes en Hamilton ook eens tegenslag hebben. We zijn de dominantie spuugzat toch?
Tjah, spreek voor jezelf. Ik vind het simpelweg niet kunnen om te juichen bij een crash. Op geen enkele wijze.
En bij Hamilton was het ook niet een enkeling. Daar ging een hele (Max)tribune volledig los. Je hoorde het boven alles uit. Ik vond het beschamend.
Vroegah, als er een crash was. wachtte men tot de coureur was uitgestapt en gaf men daar applaus voor. Uit respect.

Nil Volentibus Ardum

Re: Ferrari in Monza. [bericht #28963 is een antwoord op bericht #28962] vr, 06 september 2019 12:56 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
mk10 is op dit moment afwezig  mk10
Formula 3

Malle Jodokus schreef op vr, 06 september 2019 10:52
Citaat:
Tjah, spreek voor jezelf. Ik vind het simpelweg niet kunnen om te juichen bij een crash. Op geen enkele wijze.
En bij Hamilton was het ook niet een enkeling. Daar ging een hele (Max)tribune volledig los. Je hoorde het boven alles uit. Ik vond het beschamend.
Vroegah, als er een crash was. wachtte men tot de coureur was uitgestapt en gaf men daar applaus voor. Uit respect.

laat gaan

“Als je in een wagen wordt geplaatst moet je racen om te winnen. Een tweede of derde plaats is altijd onvoldoende”

Re: Ferrari in Monza. [bericht #28964 is een antwoord op bericht #28963] vr, 06 september 2019 13:19 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
GP winner

Applausje voor Hamilton. Doen we. Greatest audience.

Hamilton heeft al veel vaker steekjes uitgedeeld naar NL, Zandvoort, publiek. Doet hij denk ik om te proberen bij Max in het hoofd te komen en om een sfeer rond Max te creeeren in de internationale pers. Doet ie goed.

Het gejuich hoeft van mij ook niet.

Re: Ferrari in Monza. [bericht #28965 is een antwoord op bericht #28962] vr, 06 september 2019 14:02 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
bernuldi is op dit moment afwezig  bernuldi
Formula 3

Stond je niet op de banken toen Rosberg en Hamilton elkaar er af kegelden in Barcelona 2016?
Ik kan me geen massale afkeuring herinneren toen Mol daarbij riep: dit is me een partij vette shit! Of toen Coronel vooraf hardop droomde over een dergelijke crash.

Gr bernuldi (die blij is met de mogelijkheid een handtekening toe te voegen)

Re: Ferrari in Monza. [bericht #28966 is een antwoord op bericht #28964] vr, 06 september 2019 14:04 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Formula 3

Sieper schreef op vr, 06 september 2019 13:19
Applausje voor Hamilton. Doen we. Greatest audience.

Hamilton heeft al veel vaker steekjes uitgedeeld naar NL, Zandvoort, publiek. Doet hij denk ik om te proberen bij Max in het hoofd te komen en om een sfeer rond Max te creeeren in de internationale pers. Doet ie goed.

Het gejuich hoeft van mij ook niet.
Ach, Hamilton heeft zo zijn streekjes... Ik denk dat Verstappen hem ook gewoon persoonlijk niet zo ligt, het is toch een engelsman hé. Die houden niet zo van directheid en zeggen wat je denkt. Ik denk dat Leclerc -die zich rustiger presenteert- bij hem gewoon meer past dan Max. Het kan ook gewoon een persoonlijk dingetje zijn, mag toch? Als Max goed presteert laat Hamilton gewoon zijn respect zien (zoals na de race in hongarije toen hij hem stevig om zijn nek vloog). Hamilton is ook wel gevoelig voor iemand die net doet alsof hij alles al weet en geen adviezen nodig heeft, naar mijn idee heeft Hamilton hem dat ook nog netjes verteld in Brazilie ('you had everything to lose so don't risk it').

En laten we niet vergeten dat Lewis nog steeds ooit naar Ferrari wil. En Leclerc zal daar nog wel eventjes zitten dus wil hij daar gewoon een goede relatie mee houden.

Re: Ferrari in Monza. [bericht #28967 is een antwoord op bericht #28965] vr, 06 september 2019 14:28 Naar vorige berichtNaar vorige bericht
Malle Jodokus is op dit moment afwezig  Malle Jodokus
Karting

Citaat:
Stond je niet op de banken toen Rosberg en Hamilton elkaar er af kegelden in Barcelona 2016?
Ik kan me geen massale afkeuring herinneren toen Mol daarbij riep: dit is me een partij vette shit! Of toen Coronel vooraf hardop droomde over een dergelijke crash.

Kennelijk ben ik niet zoals de rest.. ieder het zijne. dat kan en mag gelukkig Cool
En alle andere vermeldingen hierboven over hoe Hamilton zich gedraagt etc. doen wat mij betreft helemaal niet ter zake in deze. Hamilton is 1 grote mind****, dat is algemeen bekend. Rosberg was niet voor niets volledig gesloopt na z'n kampioensjaar.

Nil Volentibus Ardum

Vorige onderwerp: Max in de media
Naar forum gaan: