Verstappen forum
forum.verstappen.nl

Startpagina » Verstappen » Max & Jos Verstappen » Alles aangaande het Aston Martin Red Bull Racing team.
Re: Max op pole? [bericht #27546 is een antwoord op bericht #27538] ma, 22 juli 2019 10:04 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Wouter
GP winner

Schummie01 schreef op zo, 21 juli 2019 23:41
@Spark,

Het schijnt zo te zijn dat de nieuwe concepten waarover gesproken wordt het chassis nog eens 12 kilo lichter maken.
Dat gaat natuurlijk wel ergens over.
De vraag, ook in Brackley is een beetje of de stijfheid van het chassis in de praktijk ook goed blijft.
Dat is niet of nauwelijks te testen, en moet blijken op het circuit.
De klassieke chassis gaan ook mee, en behalve gewicht is er geen sprake van werkelijk nieuwe concepten.

Onlangs plaatste ik hier een bericht van @Mudflap van het Technical forum, die had gehoord dat Mercedes met een
gigantische update zou komen. Dat werd een paar dagen later door AMuS bevestigd.
Nu is het afwachten of Wagen nr 3 dit weekend al in wordt gezet.
Het lijkt me iig slecht nieuws voor RBR, nu het daar zo lekker loopt.
Hopelijk zwabbert die nieuwe wagen over het asfalt nu hij lichter is. Smile

https://forum.verstappen.nl/index.php?t=tree&goto=27118& amp;rid=86#msg_27118

Honda
The Power of Dreams

Re: Max op pole? [bericht #27547 is een antwoord op bericht #27546] ma, 22 juli 2019 10:34 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
NextYear is op dit moment afwezig  NextYear
Formula 3

Wouter schreef op ma, 22 juli 2019 10:04
@Spark,

Het schijnt zo te zijn dat de nieuwe concepten waarover gesproken wordt het chassis nog eens 12 kilo lichter maken.
De vraag, ook in Brackley is een beetje of de stijfheid van het chassis in de praktijk ook goed blijft.
De klassieke chassis gaan ook mee, en behalve gewicht is er geen sprake van werkelijk nieuwe concepten.
Onlangs plaatste ik hier een bericht van @Mudflap van het Technical forum, die had gehoord dat Mercedes met een
gigantische update zou komen. Dat werd een paar dagen later door AMuS bevestigd.
Nu is het afwachten of Wagen nr 3 dit weekend al in wordt gezet.
Het lijkt me iig slecht nieuws voor RBR, nu het daar zo lekker loopt.
Hopelijk zwabbert die nieuwe wagen over het asfalt nu hij lichter is. Smile

https://forum.verstappen.nl/index.php?t=tree&goto=27118& amp; amp;rid=86#msg_27118
Mercedes denkt heel ver vooruit het 2020 chassis wordt nu al geïntroduceerd zodat in alle rust met de ontwikkeling van 2021 kan beginnen

Jaja,Mercedes is Duits en Duitsers maken geen grappen...

Re: Max op pole? [bericht #27548 is een antwoord op bericht #27547] ma, 22 juli 2019 11:08 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
de MAX-fan is op dit moment afwezig  de MAX-fan
Karting

"....Mercedes is Duits en Duitsers maken geen grappen...."

2 Duitsers gaan een kroeg naar binnen in London. "Can I have 2 sherry please? " Barman: "Dry? " Duitsers: "NEIN zwei! "

Re: Mogelijk spec 5? [bericht #27550 is een antwoord op bericht #27548] ma, 22 juli 2019 11:57 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Schummie01 is op dit moment afwezig  Schummie01
Formula 3

@Theo,

Spec 5 is in principe bedoeld als Spec 1 2020. En spec 6 dan weer de volgende ontwikkeling.

Spec 4 gaat men in principe in 2 stappen opvoeren naar de maximale beoogde vermogen van deze spec.
Honda ziet dat graag in Japan gebeuren.
Wel kan het zo zijn dat een extra spec 4 motor ingezet moet worden om het eind van het seizoen te halen.
Als dat zo is, en er toch een penalty genomen moet worden, kan nog bekeken worden of spec 5 al inzetbaar is.
In dat laatste scenario moeten er dus 2 gridpenalties genomen worden.

Alternatief is om bij de spec 4 meteen de zegels te verbreken, en nog een partij spec 4 in te zetten.
De gridstraf wordt groter dan, maar blijft beperkt tot 1 keer. Er zitten dan in totaal 5 motoren in de poule.
1,2,3 en tweemaal 4.
Definitieve beslissingen zijn nog niet genomen, behalve dan dat in elk geval spec 4 ingezet zal gaan worden.

Re: Max op pole? [bericht #27551 is een antwoord op bericht #27538] ma, 22 juli 2019 11:58 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
BobNL is op dit moment afwezig  BobNL
Karting

@Spark,

-knip-

De voorspellingen van Hockenheim tikken wat temperatuur betreft de 40 graden aan.
Leve de koeling van Honda!!!

-knip-
Helaas alleen op de vrijdag. De zaterdag en zondag gaan duidelijk minder warm worden. Nog steeds bijna 30 graden maar niet zo extreem als eerst gedacht.

Re: Mogelijk spec 5? [bericht #27556 is een antwoord op bericht #27550] ma, 22 juli 2019 14:38 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Ivanhoe
Karting

Schummie01 schreef op ma, 22 juli 2019 11:57

Alternatief is om bij de spec 4 meteen de zegels te verbreken, en nog een partij spec 4 in te zetten.
De gridstraf wordt groter dan, maar blijft beperkt tot 1 keer. Er zitten dan in totaal 5 motoren in de poule.
1,2,3 en tweemaal 4.
Definitieve beslissingen zijn nog niet genomen, behalve dan dat in elk geval spec 4 ingezet zal gaan worden.
Dat gaatje is al een tijdje gedicht in de regelementen, je kunt niet meer 'stock pilen'. Wanneer je twee dezelfde PU-componenten in hetzelfde weekend introduceert mag je alleen de laatst gebruikte zonder penalties gebruiken in komende race weekenden.

Citaat:
During any single Event, if a driver introduces more than one of the same power unit
element which is subject to penalties, only the last element fitted may be used at
subsequent Events without further penalty.

Re: Mogelijk spec 5? [bericht #27566 is een antwoord op bericht #27556] ma, 22 juli 2019 22:04 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
kwibus is op dit moment afwezig  kwibus
Formula 3

Er is nog een kleine loophole in de regels momenteel. Volens mij werkt het zo: De verschillende onderdelen zijn verzegeld. Ze pakken een nieuwe powerunit en verbreken direct de zegels, dat geeft ze dan één keer een grotere gridstraf. Zodra het zegel van bijvoorbeeld de mgu-h verbroken is en ze vervangen in de toekomst een onderdeel dan kost ze dat op dat moment geen 10 maar 5 plekken op de grid.

..... the power of dreams!

Re: Mogelijk spec 5? [bericht #27568 is een antwoord op bericht #27566] ma, 22 juli 2019 23:00 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Ivanhoe
Karting

kwibus schreef op ma, 22 juli 2019 22:04
Er is nog een kleine loophole in de regels momenteel. Volens mij werkt het zo: De verschillende onderdelen zijn verzegeld. Ze pakken een nieuwe powerunit en verbreken direct de zegels, dat geeft ze dan één keer een grotere gridstraf. Zodra het zegel van bijvoorbeeld de mgu-h verbroken is en ze vervangen in de toekomst een onderdeel dan kost ze dat op dat moment geen 10 maar 5 plekken op de grid.
Een onderdeel waarvan de seal is verwijderd mag niet meer worden gebruikt, dus dat kan niet werken lijkt me.

Citaat:
If any of the FIA seals are damaged or removed from the relevant components within the power unit after they have been used for the first time those parts may not be used again unless they were removed under FIA supervision.

Re: Mogelijk spec 5? [bericht #27569 is een antwoord op bericht #27568] ma, 22 juli 2019 23:07 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
bacodraak
Formula 1

Ivanhoe schreef op ma, 22 juli 2019 23:00
Een onderdeel waarvan de seal is verwijderd mag niet meer worden gebruikt, dus dat kan niet werken lijkt me.

Citaat:
If any of the FIA seals are damaged or removed from the relevant components within the power unit after they have been used for the first time those parts may not be used again unless they were removed under FIA supervision.
Kvyat's STR14 was fitted with a new Spec 3 Honda engine for this weekend's French GP, along with a new MGU-K, Energy Store as well as Control Electronics.

He also took on a new turbocharger but that part did not come with a penalty as he was still within the permitted allocation for the year.

However, Honda later broke the seal on both the MGU-H and turbocharger.

The post-FP2 technical report from Formula One Technical Delegate Jo Bauer read: "A seal was found broken on the new introduced turbocharger and new introduced motor generator unit-heat of car number 26, driver Daniil Kvyat."

By breaking the seal Honda put Kyvat onto his fourth MGU-H and turbocharger despite not actually putting in another new part.

Honda's decision will have absolutely no impact on Kvyat's French GP weekend as the earlier changes meant he was already facing a 40-place grid penalty and a back-of-the-grid start.

Autosport reports that it has however given him a small advantage as the season progresses as from here on he will only take a five-place grid penalty for any new components.

Under F1 regulations, the first time additional elements beyond the season's limit are taken, it is a 10-place penalty but after that it is just five.

Honda power !!!

Re: Mogelijk spec 5? [bericht #27570 is een antwoord op bericht #27569] ma, 22 juli 2019 23:43 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Ivanhoe
Karting

Niet echt een loophole toch? Ze hebben een seal gebroken zonder een onderdeel te vervangen wat ze 10 gridplaatsen straf oplevert. Zelfde als ze de onderdelen wel vervangen hadden en aan de pool hadden toegevoegd.

Re: Mogelijk spec 5? [bericht #27571 is een antwoord op bericht #27570] di, 23 juli 2019 00:46 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
bacodraak
Formula 1

Ivanhoe schreef op ma, 22 juli 2019 23:43
Niet echt een loophole toch? Ze hebben een seal gebroken zonder een onderdeel te vervangen wat ze 10 gridplaatsen straf oplevert. Zelfde als ze de onderdelen wel vervangen hadden en aan de pool hadden toegevoegd.
Lees de laatste paar zinnen nog eens ....

Honda power !!!

Re: Mogelijk spec 5? [bericht #27572 is een antwoord op bericht #27571] di, 23 juli 2019 08:58 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Ivanhoe
Karting

Citaat:
title=bacodraak schreef op di, 23 juli 2019 00:46]
Lees de laatste paar zinnen nog eens ....

Begrijp wat er staat hoor, maar een seal breken voor eerste gebruik staat gelijk aan een onderdeel vervangen, dat is altijd al zo geweest. Ze hadden hier in plaats van alleen de seal te breken ook een nieuwe 4e turbo en MGU-H aan de pool kunnen toevoegen (zonder feitelijke straf), nu pakken ze alsnog 5 plaatsen bij volgende vervanging. Dus zie het niet echt als een loophole, maar gewoon toepassen van de regels.

[Bijgewerkt op: di, 23 juli 2019 08:59]

Dit bericht aan een moderator rapporteren

Re: Mogelijk spec 5? [bericht #27576 is een antwoord op bericht #27572] di, 23 juli 2019 10:37 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Sjorsensjimmie is op dit moment afwezig  Sjorsensjimmie
Karting

Ook RedBull Racing gaat met een nieuw chassis komen, als ik Motorsport Italië goed begrepen heb...

Re: Mogelijk spec 5? [bericht #27577 is een antwoord op bericht #27576] di, 23 juli 2019 10:46 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Jip
GP winner

Sjorsensjimmie schreef op di, 23 juli 2019 10:37
Ook RedBull Racing gaat met een nieuw chassis komen, als ik Motorsport Italië goed begrepen heb...
Heb jij een linkje/bron hiervan?

Re: Ook RBR met een B wagen?? [bericht #27578 is een antwoord op bericht #27577] di, 23 juli 2019 10:48 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Wouter
GP winner

Jip schreef op di, 23 juli 2019 10:46
Sjorsensjimmie schreef op di, 23 juli 2019 10:37
.
Heb jij een linkje/bron hiervan?
.

Citaat:
Red Bull: new body to approach the Mercedes

Co-author: Giorgio Piola
July 23, 2019, 10:13 am
Also in the Milton Keynes team they have approved a new chassis that bridges the 2020 machine. The goal is to extend the life of the tires to repeat the success of Austria in Germany or Hungary.
https://it.motorsport.com/f1/news/red-bull-nuova-scocca-per- avvicinare-la-mercedes/4499326/

Honda
The Power of Dreams

[Bijgewerkt op: di, 23 juli 2019 10:49]

Re: Ook RBR met een B wagen?? [bericht #27579 is een antwoord op bericht #27578] di, 23 juli 2019 10:56 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Sjorsensjimmie is op dit moment afwezig  Sjorsensjimmie
Karting

Wouter is me al voor geweest, bedankt Wouter.

Schummie01, jij hier niks over gehoord?

Re: Mogelijk spec 5? [bericht #27580 is een antwoord op bericht #27499] di, 23 juli 2019 12:40 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
mbuna is op dit moment afwezig  mbuna
Formula 3

Neo33 schreef op za, 20 juli 2019 12:30
Sieper schreef op za, 20 juli 2019 11:09
Ik denk bijvoorbeeld (eigenlijk, itt tot wat ik net opschreef) dat juist bij het afremmen voor de bocht en in de vrijloop in de bocht, dat de mgu-h dan juist heel zwaar aftapt (niet zo maar vrijloopt) Zo win je dan veel energie terug en versterk je de motorrem werking (vraag je minder van de remschijven).

Is er hier iemand die daar echt veel van weet/begrijpt?
Wat ik wel weet is dat de MGU-H in principe geen effect heeft op de "engine braking" of motor rem zoals jij het noemt. De MGU-H is een elektro motor die wordt aangedreven door de Turbo en niet de motor zelf dat is namelijk de MGU-K en die kan wel een remmende werking op de motor hebben omdat deze ook fysiek is verbonden met de krukas om het maar even simpel te zeggen.

De H wordt aangedreven door de Turbo, en de Turbo wordt aangedreven door de hete gassen van de motor. Op het moment dat een coureur afremt worden er minder hete gassen geproduceerd waardoor de Turbo in toeren zal afnemen. Op dat moment ontstaat er dus het befaamde turbo gat, turbo lag. Om dit te voorkomen schakelen ze de MGU-H dus om en in plaats van energie op te slaan in de batterij of de K te voeden zal deze energie uit de batterij onttrekken en de turbo opspoelen/blijven spoelen voordat de coureur weer op het gas gaat.

Enigste wat ik niet weet is hoelang ze de Turbo blijven opspoelen, of dit dus gedurende de gehele acceleratie over het rechte stuk is of alleen maar even in het begin en zodra de rijder weer op snelheid komt dat deze dan al is omgeschakeld om energy op te slaan.

Voor wie meer wil weten over dit soort onderwerpen, zou ik echt de filmpjes van Chainbear aanraden! Veel informatie op een duidelijke manier uitgelegd.

Engine mappings:
Hoe werken alle systemen (hybride en gewone) samen:

Re: Lag? [bericht #27581 is een antwoord op bericht #27512] di, 23 juli 2019 13:31 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Formula 3

Wouter schreef op zo, 21 juli 2019 08:27
Sieper schreef op za, 20 juli 2019 23:51
De mapping worden echt per bocht specifiek toegespitst. Ga je er ineens heel anders doorheen dan klopt die mapping echt niet meer. Krijgt de turbo ineens het commando op te spoelen terwijl hij nog op volle toeren draaide.
Sport schreef op zo, 21 juli 2019 07:41
Lees ik nu echt dat de mapping per bocht op elk circuit word aangepast?
als dat waar is dan zit een coureur commando's uit te voeren.

Dan zou in elke wagen een plattegrond van het circuit moeten zitten, met een constante update van waar de wagen is op het circuit.

Mmm, nu ik het zo neertype, geloof ik zelf ook, maar het maakt het racen er niet beter op,
Als de mapping per bocht op elk circuit word aangepast, dan kan de coureur dus nooit andere lijnen gaan rijden.
Dat lijkt me vreemd, vooraf bepalen hoe je een bocht neemt, zo werkt het toch niet?
Nee, maar in de mapping zit wel een volgordelijkheid. Dus regels die elkaar opvolgen. Per bocht kan de instelling van de motor dus zijn aangepast. Het is dus niet van de precieze lijn op het cirquit afhankelijk, maar van de plek op het traject. Hier heeft Max begin vorig jaar ook veel last van gehad, dat de motor op verkeerde plekken iets ging doen.

Re: Max op pole? [bericht #27582 is een antwoord op bericht #27538] di, 23 juli 2019 13:39 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Formula 3

@Spark,

Ik denk dat je het ook zo kunt bekijken;
Mercedes begint zich zorgen te maken over de vraag of van de periode van dominantie het begin van het natuurlijke en onontkoombare einde in zicht komt.

Ik denk, en hoop ook dat de komende titel van Hamilton de laatste zal zijn, in elk geval bij Mercedes.
Mooi dat de grote Schumacher in elk geval het belangrijkste record voorlopig blijft houden.

De voorspellingen van Hockenheim tikken wat temperatuur betreft de 40 graden aan.
Leve de koeling van Honda!!!

En het wordt gewoon tijd voor de eerste pole van Max lijkt me zo.

Tot slot; de Mercedes is momenteel op Wiliams na, de zwaarste wagen van het veld.
Een gevalletje van typisch Duitse " over engineering" wellicht.
Met het nieuwe chassis wijken ze van hun basis af, met alle risico's van dien.

We wachten het af. Mijn kaarten staan onverminderd op RBR-Honda.
Maar dat zal niet verassend zijn toch??
Die koeling van Honda.... Ik ben benieuwd wat dat is. Ik weet dat oud-formule 1 monteur Marc Priestley bezig is geweest met een speciale koelvloeistof waarin nanotubes van Grafeen zitten. Zou supergeleidende eigenschappen hebben en vooral goed toe te passen zijn als koelvloeistof.

Re: Max op pole? [bericht #27584 is een antwoord op bericht #27582] di, 23 juli 2019 14:17 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
RazorBiteXL
Formula 3

Als hij daar mee bezig is geweest dan hebben de teams al veel betere varianten hiervan

Re: Max op pole? [bericht #27585 is een antwoord op bericht #27584] di, 23 juli 2019 14:44 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Formula 3

RazorBiteXL schreef op di, 23 juli 2019 14:17
Als hij daar mee bezig is geweest dan hebben de teams al veel betere varianten hiervan
Nee hij heeft dit samen met een partner onlangs ontwikkeld, is dus niet iets uit zijn tijd.

Re: Mogelijk spec 5? [bericht #27588 is een antwoord op bericht #27568] di, 23 juli 2019 16:33 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Espresso
Formula 3

Ivanhoe schreef op ma, 22 juli 2019 23:00

Citaat:
Betreft andere seals.

Het is een poos geleden dus even in mijn geheugen graaien...

Regel is het gevolg dat teams onderdelen gingen stockpilen.

En door een goed getimed 'ongelukje' van ene J.V.

Er zijn namelijk verschillende seals. En het gaat hier met name om de seals 'nieuw onderdeel'.
De boxen om de onderdelen hebben ook een seal.
Wordt zo'n seal verbroken....dan wordt betreffende onderdeel als 'gebruikt' beschouwd.

Nadat J.V. bij een wedstrijd met nogal wat gridstraffen, als onwetende knullige V.I.P., per ongeluk ook nog van gloednieuwe onderdelen de seal eraf gehaald kon de FIA niet anders dan extra gridstraffen toekennen en de onderdelen als gebruikt beschouwen...waardoor ene Max wat onderdelen extra kon stockpilen en van de laatste positie op de grid naar de laatste positie werd verschoven.....

FIA zag het al gebeuren dat alle teams op de J.V. wijze extra onderdelen gingen stockpilen...dus toen kwam de nieuwe regel....

[Bijgewerkt op: di, 23 juli 2019 16:38]

Re: Mogelijk spec 5? [bericht #27591 is een antwoord op bericht #27556] di, 23 juli 2019 16:57 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Ivanhoe
Karting

Espresso schreef op di, 23 juli 2019 16:33

Betreft andere seals.

Het is een poos geleden dus even in mijn geheugen graaien...

Regel is het gevolg dat teams onderdelen gingen stockpilen.

En door een goed getimed 'ongelukje' van ene J.V.

Er zijn namelijk verschillende seals. En het gaat hier met name om de seals 'nieuw onderdeel'.
De boxen om de onderdelen hebben ook een seal.
Wordt zo'n seal verbroken....dan wordt betreffende onderdeel als 'gebruikt' beschouwd.

Nadat J.V. bij een wedstrijd met nogal wat gridstraffen, als onwetende knullige V.I.P., per ongeluk ook nog van gloednieuwe onderdelen de seal eraf gehaald kon de FIA niet anders dan extra gridstraffen toekennen en de onderdelen als gebruikt beschouwen...waardoor ene Max wat onderdelen extra kon stockpilen en van de laatste positie op de grid naar de laatste positie werd verschoven.....

FIA zag het al gebeuren dat alle teams op de J.V. wijze extra onderdelen gingen stockpilen...dus toen kwam de nieuwe regel....
Precies, volgens mij doel je op art. 23.3(e) van de Sporting Regulations die in 2017 werd geintroduceerd. Zie ook mijn eerdere bericht als reactie op schummie die suggereerde dat ze konden stock pilen.

Ivanhoe schreef op ma, 22 juli 2019 14:38

Dat gaatje is al een tijdje gedicht in de regelementen, je kunt niet meer 'stock pilen'. Wanneer je twee dezelfde PU-componenten in hetzelfde weekend introduceert mag je alleen de laatst gebruikte zonder penalties gebruiken in komende race weekenden.

Citaat:
During any single Event, if a driver introduces more than one of the same power unit
element which is subject to penalties, only the last element fitted may be used at
subsequent Events without further penalty.

[Bijgewerkt op: di, 23 juli 2019 16:59]

Re: Mogelijk spec 5? [bericht #27599 is een antwoord op bericht #27591] di, 23 juli 2019 19:04 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
kwibus is op dit moment afwezig  kwibus
Formula 3

Nee ze kunnen niet stock pilen. Maar als je je maximum aantal onderdelen hebt gebruik dan is elk opvolgend onderdeel geen 10 maar 5 plaatsen grid penalty. Het kan dus tactisch zijn, als je op voorhand al weet dat je nog een keer een onderdeel wisselt, om het zegel te verbreken.

..... the power of dreams!

Re: Mogelijk spec 5? [bericht #27600 is een antwoord op bericht #27599] di, 23 juli 2019 19:30 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Ivanhoe
Karting

kwibus schreef op di, 23 juli 2019 19:04
Nee ze kunnen niet stock pilen. Maar als je je maximum aantal onderdelen hebt gebruik dan is elk opvolgend onderdeel geen 10 maar 5 plaatsen grid penalty. Het kan dus tactisch zijn, als je op voorhand al weet dat je nog een keer een onderdeel wisselt, om het zegel te verbreken.
Ik begrijp je hoor Kwibus, dit is volgens mij alleen geen loophole, geen gat wat ze zullen dichten volgend jaar, gewoon normaal toepassen van de regels. Het 'stock pilen' sloeg niet op jouw post, maar op die van schummie.

[Bijgewerkt op: di, 23 juli 2019 19:32]

Re: Mogelijk spec 5? [bericht #27608 is een antwoord op bericht #27550] wo, 24 juli 2019 00:49 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Theo is op dit moment afwezig  Theo
Formula 3

Schummie01 schreef op ma, 22 juli 2019 19:57
@Theo,

Spec 5 is in principe bedoeld als Spec 1 2020. En spec 6 dan weer de volgende ontwikkeling.
Bedankt voor de extra informatie.

Er komt een spec 5 na Japan. [bericht #27613 is een antwoord op bericht #27550] wo, 24 juli 2019 12:20 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Wouter
GP winner

Schummie01 schreef op ma, 22 juli 2019 11:57
@Theo,

Spec 4 gaat men in principe in 2 stappen opvoeren naar de maximale beoogde vermogen van deze spec.
Honda ziet dat graag in Japan gebeuren.
Wel kan het zo zijn dat een extra spec 4 motor ingezet moet worden om het eind van het seizoen te halen.
Als dat zo is, en er toch een penalty genomen moet worden, kan nog bekeken worden of spec 5 al inzetbaar is.
In dat laatste scenario moeten er dus 2 gridpenalties genomen worden.

1,2,3 en tweemaal 4.

Vanuit Honda komen iets andere berichten.
Honda komt dit jaar nog met een spec 4 die een grote upgrade heeft.
Deze wordt idd in Japan (bij gebleken betrouwbaarheid) helemaal open geschroefd, waarna er nog een spec 5 komt
met een kleine upgrade voor beide teams. Deze motoren liggen al klaar.
De spec 5 is niet voor 2020 bedoeld, maar enkel voor 2019, de spec 1 motoren voor 2020 worden pas in de winter geproduceerd.

Honda
The Power of Dreams

Huwelijk tussen RB & Honda begon ..... [bericht #27614 is een antwoord op bericht #10992] wo, 24 juli 2019 13:48 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Anonymous

in een McDonalds

Citaat:
The collaboration between Red Bull and Honda began weaving at the McDonald's on the way to the Silverstone circuit in 2017, when the Japanese still supplied engines to McLaren.

"Yamamoto, do you know the McDonald's on the way to the Silverstone circuit?" With this question from Helmut Marko to Honda's CEO, Masashi Yamamoto, negotiations began between Red Bull and the Japanese two years ago.

Yamamoto and Marko met at the fast-food restaurant one early 2017 morning, at 8:00 CEST, with street clothes, to start devising their future together, according to Japanese journalist Masahiro Owari in Sports Graphic Number magazine .
Coffee

https://translate.google.com/translate?hl=de&sl=auto& ;amp ;tl=en&u=https%3A%2F%2Fsoymotor.com%2Fnoticias%2Fel-matr imonio-red-bull-honda-nacio-en-un-mcdonalds-en-2017-966854&a mp;a mp;sandbox=1

hopelijk gaat het bij jullie ook met de vertalingslink

[Bijgewerkt op: wo, 24 juli 2019 13:49] door moderator

Re: Alles aangaande het Aston Martin Red Bull Racing team. [bericht #27615 is een antwoord op bericht #10992] wo, 24 juli 2019 14:18 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Frosty is op dit moment afwezig  Frosty
Karting

Dus hoe zit het met het nieuwe chassis van RB? Iemand een idee?

Re: Alles aangaande het Aston Martin Red Bull Racing team. [bericht #27616 is een antwoord op bericht #27615] wo, 24 juli 2019 14:58 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Espresso
Formula 3

Afwachten tot Hockenheim. Chassis is in ieder geval door de keuring heen.

Ik zeg aangepaste suspensie (richting Mercedes), en andere gewichtsdistributie.
De onverwachte haarscheuren in de vleugel van de laatste race gaven al een indicatie dat de de achtervleugel 'te stijf' was of 'te licht' gebouwd was.

De auto iets anders (en zachter) veren is 1 oplossing. De andere oplossing is de achtervleugel versterken.

[Bijgewerkt op: wo, 24 juli 2019 14:58]

Over de Honda motor bij hoge temperaturen. [bericht #27687 is een antwoord op bericht #10992] za, 27 juli 2019 11:30 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Wouter
GP winner

Citaat:
HOW DO WE MANAGE POWER UNIT TEMPERATURES?

If you follow Formula 1 on social media, you may have noticed that it's a little bit warm this weekend at Hockenheim.
In fact, it's very, very hot.
Temperatures touched 40C at the track on Thursday, and Friday practice took place in similar conditions. That's tough enough for anyone to work in, but also provides a significant challenge in terms of the power unit.

Deputy Technical Director of Honda F1 - Masamitsu Motohashi - took the chance to enjoy some air conditioning and a green tea ice cream while explaining just how the power unit is affected by different temperatures.

"Basically from a performance point of view, the power unit is designed to work best under some basic conditions, including the temperature," Motohashi-san says. "So there is a certain temperature window which gives the best performance.

"In high temperature conditions, the power unit could experience some knocking - when there is irregular timing of the combustion - and knocking is the main factor to impact on performance. So high temperatures give us less power.

"But low temperature conditions can also give us less performance. So we have to create a proper temperature range.
.............

Het hele artikel.

Honda
The Power of Dreams

Honda motor mario illen [bericht #27815 is een antwoord op bericht #27687] zo, 28 juli 2019 20:20 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Sport is op dit moment afwezig  Sport
Formula 3

Volgens Ted op Sky, is mario illen weer betrokken bij Honda. ????

Re: Honda motor mario illen [bericht #27817 is een antwoord op bericht #27815] zo, 28 juli 2019 20:38 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Sieper is op dit moment afwezig  Sieper
GP winner

Ik heb weinig vertrouwen in Ted.

Re: Honda motor mario illen [bericht #27822 is een antwoord op bericht #27817] zo, 28 juli 2019 20:58 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
harrienac is op dit moment afwezig  harrienac
Karting

@schummie, komt er in Hongarije nog een update bij de red bull voor zowel de motor (spec 4) en het chassis?

Re: Honda motor mario illen [bericht #27835 is een antwoord op bericht #27822] zo, 28 juli 2019 22:15 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
bernuldi is op dit moment afwezig  bernuldi
Formula 3

harrienac schreef op zo, 28 juli 2019 20:58
@schummie, komt er in Hongarije nog een update bij de red bull voor zowel de motor (spec 4) en het chassis?
Spec4 lijkt me niet, chassis zo kort op Duitsland ook niet.

Gasly zal een laatste kans krijgen om aan te tonen dat het nog wat kan worden na de zomerstop. Wat ie vandaag liet zien was zwak. Zijn touche met Albon was ergongelukkig, die gaf een enorme zwiper naar rechts tegelijk met Gasly, maar dan nog hoef je er niet tegen aan te rijden.

Gr bernuldi (die blij is met de mogelijkheid een handtekening toe te voegen)

Re: Honda motor mario illen [bericht #27837 is een antwoord op bericht #27822] zo, 28 juli 2019 22:17 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Laptom is op dit moment afwezig  Laptom
Karting

Het lijkt me erg onwaarschijnlijk dat in Hongarije een update komt. Hongarije is het circuit waar ze moeten kunnen scoren en voor P1 kunnen gaan. Een motorwissel met penalty is daar dus niet voor de hand liggend.

Spa, Monza of Rusland zal de volgende motor wissel plaatsvinden.

Re: Mogelijk spec 5? [bericht #27863 is een antwoord op bericht #27462] ma, 29 juli 2019 10:02 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Mark is op dit moment afwezig  Mark
Formula 3

Wouter schreef op vr, 19 juli 2019 08:35
koos schreef op do, 18 juli 2019 22:00
@wouter
Wat ik mij wel afvraag is kunnen ze de tweede seizoenshelft met 1 spec doen. Terwijl ze de eerste seizoenshelft er 3 verbruikt hebben. Ik sta er niet gek van te kijken als ze na de spec 4 ergens nog met een verbeterde pu komen. De zogenaamde spec 5.
@Koos,
Het lukt nooit om na de zomerstop slechts 1 motor te gebruiken. Dat zijn 9 races.
Als ze in Spa al de spec 4 inzetten, zouden ze in Singapore de spec 3 weer kunnen gebruiken.
Het is maar net wanneer Honda de spec 4 in gaat zetten ivm gridstraffen.
Dit zou een scenario kunnen zijn:

Spec 3/4 (Dit is al de 6e race met de spec 3, Max zijn thuis race. Liever veel sterkere motor en gridstraffen?)
1 sep België

Spec 4
8 sep Italië
22 sep Singapore
29 sep Rusland
13 okt Japan
27 okt Mexico

Spec 5
3 nov Verenigde Staten
17 nov Brazilië
1 dec Abu Dhabi
Sorry, late reactie ivm vakantie maar ik denk sowieso niet dat ze in Singapore spec 3 zouden inzetten. Dat is een grote zegekans en dan ga je niet met een zwakkere motor rijden.

Ik denk dat er ook nog een spec 5 komt ja want met 4 motoren redden ze het niet. Echter als je dat nu al weet kan je ook in Sochi al die laatste motor pakken. Daar zit je zo weer voorin want je hebt meerdere goede plekken om in te halen en het is ws niet hun sterkste circuit waarmee je geen grote zegekans weggooit. USA is wel makkelijk inhalen maar op basis van de laatste 2 jaar zou ik daar vooraan willen starten omdat ik denk dat ze goede winstkansen hebben dan. Maar we gaan het zien...

Als ik Max vs Hamilton in kwali op het rechte stuk zag en er nog een spec 4 komt is misschien zelfs Monza njet kansloos.

Re: Mogelijk spec 5? [bericht #27864 is een antwoord op bericht #27465] ma, 29 juli 2019 10:06 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Formula 3

NextYear schreef op vr, 19 juli 2019 09:49
Theo schreef op vr, 19 juli 2019 01:46
Ik ben wel benieuwd wat het plan dan is. Als in Spa die spec 4 erin gaat (met grid straf), dan kun je in Monza, Sochi and Suzuka vlammen. Misschien dat ze spec 3 er weer inschroeven voor Singapore. Maar dan nog zou spec 4 acht races mee moeten gaan. Wellicht dat ze er in Amerika nog een nieuwe in moeten doen, om het einde vh seizoen uberhaupt te halen.

spec 3 Hockenheim
spec 3 Hungaroring
spec 4 Spa-Francorchamps
spec 4 Monza
spec 3 Marina Bay
spec 4 Sochi
spec 4 Suzuka
spec 4 Mexico Stad
spec 4/5 Circuit of the Americas
spec 4/5 Interlagos
spec 4/5 Yas Marina
Spec 4 wordt reeds in hongarije ingezet motor is al gereed gezien de recente berichten .

Spec 5 wordt in Sochi ingezet zie F1technical forum (wazari) is ook wel logisch...
Oh dit dus, sorry Coffee

Re: Forumjournalist... [bericht #27865 is een antwoord op bericht #27475] ma, 29 juli 2019 10:07 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Formula 3

Wouter schreef op vr, 19 juli 2019 15:35
Tizz schreef op vr, 19 juli 2019 14:49
Waardering voor al je speurwerk !

Tizz Yay
mokkie schreef op vr, 19 juli 2019 15:26
inderdaad. wordt hier ook zeer op prijs gesteld! 1e
Bedankt @Tizz en Mokkie. Leuk om te horen en leuk om te doen (speurwerk).
Sorry voor de spam, maar ook bedankje van mijn kant (en ook 1 richting Schummie!)

Re: Mogelijk spec 5? [bericht #27866 is een antwoord op bericht #27550] ma, 29 juli 2019 10:27 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Formula 3

Als je in spa op spec 4 het zegel meteen verbreekt geeft je dat alleen een nieuwe PU toch? Hebben ze dan niet alsnog een penalty als ze alles moeten wisselen?

Als dat kan lijkt het me een simpele keuze om in Spa al die dubbele penalty te pakken. STR en Gasly starten er wel achter als je dat daar ook doet en dan start hij alsnog 17e op een circuit waar je gewoon vooraan eindigt als je snel bent.

Edit: laat maar, had weer eerst moeten doorlezen. Als er dus 2 spec 4s komen dan zou ik die in spa en Sochi inzetten persoonlijk

[Bijgewerkt op: ma, 29 juli 2019 10:31]

Re: Mogelijk spec 5? [bericht #27867 is een antwoord op bericht #27864] ma, 29 juli 2019 10:52 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Wouter
GP winner

Mark schreef op ma, 29 juli 2019 10:06

Spec 4 wordt reeds in hongarije ingezet motor is al gereed gezien de recente berichten .

Spec 5 wordt in Sochi ingezet zie F1technical forum (wazari) is ook wel logisch...
.
Oh dit dus, sorry Coffee

@Mark, het bovenstaande klopt niet. @Wazari heeft dit niet gezegd.
@Wazari zei dat ze de spec 4 vóór Japan een aantal races (2 of 3) gaan uitproberen en bij gebleken betrouwbaarheid
zal de spec 4 in Japan maximaal belast worden. Na die race komt er ergens nog een spec 5 met een "minor upgrade".
Die uitspraak van Hongarije, de spec 4 introduceren, is afkomstig van Albert Fabrega.

Honda
The Power of Dreams

[Bijgewerkt op: ma, 29 juli 2019 10:53]

Re: Mogelijk spec 5? [bericht #27873 is een antwoord op bericht #27867] ma, 29 juli 2019 11:40 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Airbag
Formula 3

Wouter schreef op ma, 29 juli 2019 10:52
Mark schreef op ma, 29 juli 2019 10:06

.
Oh dit dus, sorry Coffee
@Mark, het bovenstaande klopt niet. @Wazari heeft dit niet gezegd.
@Wazari zei dat ze de spec 4 vóór Japan een aantal races (2 of 3) gaan uitproberen en bij gebleken betrouwbaarheid
zal de spec 4 in Japan maximaal belast worden. Na die race komt er ergens nog een spec 5 met een "minor upgrade".
Die uitspraak van Hongarije, de spec 4 introduceren, is afkomstig van Albert Fabrega.
Monza lijkt mij dan de plek om de gridstraffen te nemen.

Re: Mogelijk spec 5? [bericht #27876 is een antwoord op bericht #27873] ma, 29 juli 2019 12:40 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Wet! is op dit moment afwezig  Wet!
Formula 3

Afhankelijk van welke snelheid ze ermee bereiken. Als ze daarmee op hoge snelheidscircuits kunnen bijblijven moet het op een circuit gebeuren waar makkelijk in te halen is. (Dus niet in Hongarije)

Let it rain, rain, rain!!

icon2.gif  Pitstop... [bericht #27903 is een antwoord op bericht #27876] ma, 29 juli 2019 17:15 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Espresso
Formula 3

Alsof het niet gekker kan. Pitstop in 1,88 seconde...
Verbreekt de pitcrew nu elke race het WR?
https://i.imgur.com/5ZYKAKt.mp4
https://imgur.com/5ZYKAKt

[Bijgewerkt op: ma, 29 juli 2019 17:17]

Re: Honda motor mario illen [bericht #27907 is een antwoord op bericht #27835] ma, 29 juli 2019 17:58 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Anonymous

bernuldi schreef op zo, 28 juli 2019 22:15

Gasly zal een laatste kans krijgen om aan te tonen dat het nog wat kan worden na de zomerstop. Wat ie vandaag liet zien was zwak. Zijn touche met Albon was ergongelukkig, die gaf een enorme zwiper naar rechts tegelijk met Gasly, maar dan nog hoef je er niet tegen aan te rijden.
volgens Helmut Marko rijdt Gasly gewoon tot het einde van dit seizoen bij RB (jammer genoeg)

Re: Honda motor mario illen [bericht #27909 is een antwoord op bericht #27907] ma, 29 juli 2019 17:59 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Jip
GP winner

Sinds wanneer geloven wij alles wat Helmut Marko zegt??? Die man bleek eerder al vaak wat onzin uit te kunnen kramen.

[Bijgewerkt op: ma, 29 juli 2019 17:59]

Re: Gasly voorlopig bij RBR. [bericht #27910 is een antwoord op bericht #27909] ma, 29 juli 2019 18:09 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Wouter
GP winner

Jip schreef op ma, 29 juli 2019 17:59
Sinds wanneer geloven wij alles wat Helmut Marko zegt??? Die man bleek eerder al vaak wat onzin uit te kunnen kramen.

Nou dat valt best nog wel mee Jip. Vaak moet je er een beetje doorheen prikken.

Het lijkt me dat het zijn bedoeling is om te kijken of Albon beter blijkt te zijn dan Kvyat.
Dat is nu nog moeilijk te beoordelen. Misschien heeft hij ook nog wel een derde persoon op het oog.

Honda
The Power of Dreams

Re: Honda motor mario illen [bericht #27911 is een antwoord op bericht #27909] ma, 29 juli 2019 18:10 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
raymondwitvoet is op dit moment afwezig  raymondwitvoet
Formula 3

Goh Jip, hoeveel onzin dan??
We zijn net halverwege het seizoen en er zijn al twee races met een Honda motor gewonnen in het eerste seizoen van de samenwerking. Niemand had de grote stap van Mercedes verwacht en na wat opstartproblemen staat RB er nu korter op dan vorig jaar en de toen ook erg goede seizoenshelft moet nog komen....

Einfach Kurven Machen

Re: Honda motor mario illen [bericht #27913 is een antwoord op bericht #27911] ma, 29 juli 2019 18:25 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Jip
GP winner

Helmut Marko heeft in de winterstop bij bijna elk blad geroepen dat dit jaar het jaar word van RB, en ze mee kunnen doen aan het WK. Hebben we hier al vaak genoeg besproken op het forum.

Re: Honda motor mario illen [bericht #27916 is een antwoord op bericht #27907] ma, 29 juli 2019 18:56 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Roelof is op dit moment afwezig  Roelof
Formula 3

F1-F4N schreef op ma, 29 juli 2019 17:58

volgens Helmut Marko rijdt Gasly gewoon tot het einde van dit seizoen bij RB (jammer genoeg)
Jammer genoeg of niet, Ook in de vrije trainingen zijn er meer (en ook de besten0 af gegaan en in de race zijn de besten eraf gegaan (Hamilton, Bottas, Leclerc etc). Zelfs in Italié lopen de Ferrari fans te schreeuwen dat Vettel weg moet.
Nee, dan heeft Gasly het niet veel minder gedaan. Gasly had een sterke kwalificatie en laat de paar laatste races ook steeds meer zien, Max bijhouden zal een moeilijke taak zijn en dat weten ze bij RB ook wel.
Alle pijlen zijn gewoon nu gericht op Max om de Ferrari's achter hem te laten en Bottas in te halen.
Ook Toto heeft laten weten dat bij vreest voor Max die steeds sneller wordt.

Re: Honda motor mario illen [bericht #27918 is een antwoord op bericht #27916] ma, 29 juli 2019 19:51 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
bacodraak
Formula 1

Roelof schreef op ma, 29 juli 2019 18:56
F1-F4N schreef op ma, 29 juli 2019 17:58

Jammer genoeg of niet, Ook in de vrije trainingen zijn er meer (en ook de besten0 af gegaan en in de race zijn de besten eraf gegaan (Hamilton, Bottas, Leclerc etc). Zelfs in Italié lopen de Ferrari fans te schreeuwen dat Vettel weg moet.
Nee, dan heeft Gasly het niet veel minder gedaan. Gasly had een sterke kwalificatie en laat de paar laatste races ook steeds meer zien, Max bijhouden zal een moeilijke taak zijn en dat weten ze bij RB ook wel.
Alle pijlen zijn gewoon nu gericht op Max om de Ferrari's achter hem te laten en Bottas in te halen.
Ook Toto heeft laten weten dat bij vreest voor Max die steeds sneller wordt.
Ik krijg ook het idee dat "het grote plaatje , de samensmelting met Honda" nu even voorrang heeft en het momentum wat ze nu hebben (ondanks de ondermaatse prestaties van Gasly) niet in gevaar gebracht mag worden door nu ingrijpende veranderingen door te voeren ....

Honda power !!!

Re: Honda motor mario illen [bericht #27920 is een antwoord op bericht #27913] ma, 29 juli 2019 21:24 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Formula 3

En dus mogen we het er niet meer over hebben? Ik ben van mening dat RB, Newey en Marko onterecht zijn afgefikt hier. Newey moest vervangen worden, RB sloegen altijd de plank mis, het hele concept was fout, Marko was een blaataap etc... Tot gisteren heeft Mercedes het echter beter gedaan en dat is echt een groter team nog dan RB in mensen en budget. Marko heeft een inschattingsfout gemaakt wat dat aangaat, dat kun je hem verwijten maar RB doet verder qua betrouwbaarheid een erg goede job en de laatste tijd qua snelheid ook. Het jaar is nog lang niet voorbij en net zoals jij credits voor de fijne race topics krijgt verdienen deze mensen dat ook. Het was ook deze man die Max de kans gaf...

Einfach Kurven Machen

Re: Honda motor mario illen [bericht #27921 is een antwoord op bericht #27837] ma, 29 juli 2019 21:33 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
mk10 is op dit moment afwezig  mk10
Formula 3

Laptom schreef op zo, 28 juli 2019 22:17
Het lijkt me erg onwaarschijnlijk dat in Hongarije een update komt. Hongarije is het circuit waar ze moeten kunnen scoren en voor P1 kunnen gaan. Een motorwissel met penalty is daar dus niet voor de hand liggend.

Spa, Monza of Rusland zal de volgende motor wissel plaatsvinden.
Dat zal Monza worden vermoed ik.
Hier kan je relatief makkelijk naar voren rijden.
Rusland gaat passeren iets minder makkelijk en is alweer de 16e van de 21 GP's
Belgie is voor nu nog de "enige" thuis race van Max, lijkt me stug als ze hem daar van achteren laten starten voor de fans.

“Als je in een wagen wordt geplaatst moet je racen om te winnen. Een tweede of derde plaats is altijd onvoldoende”

Re: Honda motor mario illen [bericht #27922 is een antwoord op bericht #27920] ma, 29 juli 2019 21:33 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Jip
GP winner

raymondwitvoet schreef op ma, 29 juli 2019 21:24
En dus mogen we het er niet meer over hebben? Ik ben van mening dat RB, Newey en Marko onterecht zijn afgefikt hier. Newey moest vervangen worden, RB sloegen altijd de plank mis, het hele concept was fout, Marko was een blaataap etc... Tot gisteren heeft Mercedes het echter beter gedaan en dat is echt een groter team nog dan RB in mensen en budget. Marko heeft een inschattingsfout gemaakt wat dat aangaat, dat kun je hem verwijten maar RB doet verder qua betrouwbaarheid een erg goede job en de laatste tijd qua snelheid ook. Het jaar is nog lang niet voorbij en net zoals jij credits voor de fijne race topics krijgt verdienen deze mensen dat ook. Het was ook deze man die Max de kans gaf...
Je gaat er veel verder in Raymond. Tuurlijk verdienen ze heel veel credits, met hoe het nu gaat, en hoe ze Max de kans hebben gegeven. Ik had het er alleen over dat ik niks meer geloof wat Helmut in de media zegt, omdat het verleden laat zien dat die gewoon veel onzin uit kan kramen. That's it.

Re: Honda motor mario illen [bericht #27923 is een antwoord op bericht #27920] ma, 29 juli 2019 21:38 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
mk10 is op dit moment afwezig  mk10
Formula 3

raymondwitvoet schreef op ma, 29 juli 2019 21:24
Yup, ik was ook van mening dat dit een verloren seizoen zou zijn.
Begonnen redelijk slap en de snelheid zat er niet in.
Oostenrijk is een ommekeer geworden van jewelste..had deze echt niet zien aankomen.
Ik vermoed dat Honda best een stapje heeft gezet en de auto ook wel iets verbeterd is, maar mijn gedachte is dat RB de banden nu beter begrijpt + de voorvleugel er op is aangepast en hier de meeste winst uit is gehaald.

“Als je in een wagen wordt geplaatst moet je racen om te winnen. Een tweede of derde plaats is altijd onvoldoende”

[Bijgewerkt op: ma, 29 juli 2019 21:39]

Re: Honda motor mario illen [bericht #27924 is een antwoord op bericht #27922] ma, 29 juli 2019 21:48 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Formula 3

Ik ben van mening dat hij het spel maximaal speelt, hij is een geslepen en sluwe oude vos die altijd de druk erop zet. Bij zijn rijders, zijn eigen team, de FIA en de concurrentie. Niet alles is altijd waar en ik denk dat hij MB heeft onderschat. Ik blijf zelf wel naar hem luisteren, ik probeer alleen goed te kijken wel belang de uitspraak dient...

Einfach Kurven Machen

Re: Honda motor mario illen [bericht #27925 is een antwoord op bericht #27924] ma, 29 juli 2019 22:29 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
GP winner

Heel verstandig Raymond.

En daarbij, aan eenieder. Teleurstellingen ken ik maar al te goed en het staat je sowieso vrij je mening te ventileren alleen we zijn hier ook fan van zeg maar, daarbij hoort ook steunen in een dunne periode. Ook al ben je zelf aan het twijfelen of het vertrouwen al ronduit kwijt. Ik ben persoonlijk blij dat ik dat gevoel toch heb weten te behouden, en nog veel blijer dat het nu ook echt zeer goed uit lijkt te gaan pakken!

Als het lukt met Honda en RBR samen dan is dat gewoon een van de all time mooie F1 verhalen. Think east, youngest F1 driver die trouw bleef en zijn team uitbouwde tot WDC/WCC.

Re: Honda motor mario illen [bericht #27928 is een antwoord op bericht #27923] ma, 29 juli 2019 22:58 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Roelof is op dit moment afwezig  Roelof
Formula 3

mk10 schreef op ma, 29 juli 2019 21:38

Yup, ik was ook van mening dat dit een verloren seizoen zou zijn.
Begonnen redelijk slap en de snelheid zat er niet in.
Oostenrijk is een ommekeer geworden van jewelste..had deze echt niet zien aankomen.
Ik vermoed dat Honda best een stapje heeft gezet en de auto ook wel iets verbeterd is, maar mijn gedachte is dat RB de banden nu beter begrijpt + de voorvleugel er op is aangepast en hier de meeste winst uit is gehaald.
Als je alle wedstrijden in de top-5 eindigd heb je het begin van het seizoen toch gemaximaliseerd voor een minimale achterstand, in mijn ogen juist geen verloren zaak maar een prima start om na de verbeteringen aan te vallen. De druk van RB op Honda om op de RB ring op vol vermogen te gaan heeft daarbij vruchten afgeworpen

Re: Honda motor mario illen [bericht #27931 is een antwoord op bericht #27928] ma, 29 juli 2019 23:46 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
bernuldi is op dit moment afwezig  bernuldi
Formula 3

Het kan verkeren. Voor Oostenrijk had ik vooral hoop dat Max nog een keer zou kunnen winnen na de zomer, als alles mee zou zitten. Drie races verder en ik zie Max nog 5 zeges pakken dit seizoen, en zijn eerste en tweede pole.
Dat maximaliseren leek hoe langer het seizoen vorderde hoe nuttelozer, maar wie weet hoe ver Max nog kan reiken dit jaar. Ineens verlang ik naar die dubbele.punten in Abu Dhabi.

Gr bernuldi (die blij is met de mogelijkheid een handtekening toe te voegen)

Re: Honda motor mario illen [bericht #27933 is een antwoord op bericht #27931] di, 30 juli 2019 00:05 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
GP winner

Ja, het kan zeker verkeren. Al bleef Max het steeds goed inschatten. Zoals hij dat heel vaak doet. Op en buiten de baan. Gelukkig maar.

[Bijgewerkt op: di, 30 juli 2019 00:06]

Re: Honda motor mario illen [bericht #27937 is een antwoord op bericht #27933] di, 30 juli 2019 08:47 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Wet! is op dit moment afwezig  Wet!
Formula 3

Inderdaad, hij geeft zelf aan dat t kampioenschap er niet in zit, maar die tweede plaats is ineens eel erg dichtbij gekomen. Zonder het incident met Vettel was hij er al bijna. Maar dan was Bottas zondag misschien wel gefinisht en was het verschil zoals het nu is.

Let it rain, rain, rain!!

Re: Honda motor mario illen [bericht #27938 is een antwoord op bericht #27937] di, 30 juli 2019 09:22 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Formula 3

Zonder tijdstraf in Monaco en een betere plek in Silverstone zou hij zeker 10 punten meer hebben, en Bottas een paar minder!

Einfach Kurven Machen

Re: Mogelijk spec 5? [bericht #27945 is een antwoord op bericht #27465] di, 30 juli 2019 12:56 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
NextYear is op dit moment afwezig  NextYear
Formula 3

Volgens AMuS en die citeren op hun beurt Dr.Helmut spec 4 in Monza en vervolgens een grote brandstofupdate in Sochi.
https://twitter.com/tgruener/status/1156141777373552640?s=19

Interview Helmut Marko over de race en titelkansen. [bericht #27946 is een antwoord op bericht #10992] di, 30 juli 2019 12:58 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Wouter
GP winner

Interview met Helmut Marko, hij kijkt terug op een turbulente race en legt uit waarom Verstappen kandidaat is voor de titel.

Citaat:
„Schließe WM-Titel nicht mehr aus"

Helmut Marko durfte in Hockenheim gleich doppelt feiern. Sieg für Max Verstappen, Platz 3 für Daniil Kvyat im Schwester-Team.
Der Grazer blickt auf ein turbulentes Rennen zurück und erklärt, warum Verstappen ein Kandidat für den Titel ist.

* Ab wann haben Sie an einen Sieg geglaubt?

Marko: Gleich nach dem ersten Boxenstopp. Da habe ich gesehen, welchen Speed wir fahren können.

* Was fehlt noch?

Marko: In Monza bekommen wir ein Motoren-Upgrade, in Russland neuen Sprit. Dann sollten wir vom Motor her aufgeschlossen haben. Vom Auto kommt auch noch einiges. Warten Sie mal ab.

* Hat er noch eine Titelchance?

Marko: Ausschließen würde ich es nicht.

"Sluit de WK titel niet uit."

Helmut Marko vierde twee keer in Hockenheim. Overwinning voor Max Verstappen, derde plaats voor Daniil Kvyat in het zusterteam.
De Grazer kijkt terug op een turbulente race en legt uit waarom Verstappen kandidaat is voor de titel.

* Vanaf wanneer geloofde je in een overwinning [afgelopen zondag]?

Marko: Direct na de eerste pitstop. Toen heb ik gezien, welke snelheid we kunnen rijden.

* Wat ontbreekt er nog meer?

Marko: In Monza krijgen we een motorupgrade, in Rusland nieuwe brandstof. Dan zouden van de motor kant alles eruit moeten hebben gehaald/ gelijke hoogte.
Van de kant van de wagen komt ook nog het één en ander. Wacht het maar eens af!.

* Heeft hij nog steeds een titel kans?

Marko: Ik zou het niet uitsluiten.

Het hele interview op AMuS.

Honda
The Power of Dreams

Re: Interview Helmut Marko over de race en titelkansen. [bericht #27947 is een antwoord op bericht #27946] di, 30 juli 2019 13:01 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Griffel is op dit moment afwezig  Griffel
Formula 3

Wouter schreef op di, 30 juli 2019 12:58
Interview met Helmut Marko, hij kijkt terug op een turbulente race en legt uit waarom Verstappen kandidaat is voor de titel.

Citaat:
„Schließe WM-Titel nicht mehr aus"

Helmut Marko durfte in Hockenheim gleich doppelt feiern. Sieg für Max Verstappen, Platz 3 für Daniil Kvyat im Schwester-Team.
Der Grazer blickt auf ein turbulentes Rennen zurück und erklärt, warum Verstappen ein Kandidat für den Titel ist.

* Ab wann haben Sie an einen Sieg geglaubt?

Marko: Gleich nach dem ersten Boxenstopp. Da habe ich gesehen, welchen Speed wir fahren können.

* Was fehlt noch?

Marko: In Monza bekommen wir ein Motoren-Upgrade, in Russland neuen Sprit. Dann sollten wir vom Motor her aufgeschlossen haben. Vom Auto kommt auch noch einiges. Warten Sie mal ab.

* Hat er noch eine Titelchance?

Marko: Ausschließen würde ich es nicht.
"Sluit de WK titel niet uit."

Helmut Marko vierde twee keer in Hockenheim. Overwinning voor Max Verstappen, derde plaats voor Daniil Kvyat in het zusterteam.
De Grazer kijkt terug op een turbulente race en legt uit waarom Verstappen kandidaat is voor de titel.

* Vanaf wanneer geloofde je in een overwinning [afgelopen zondag]?

Marko: Direct na de eerste pitstop. Toen heb ik gezien, welke snelheid we kunnen rijden.

* Wat ontbreekt er nog meer?

Marko: In Monza krijgen we een motorupgrade, in Rusland nieuwe brandstof. Dan zouden van de motor kant alles eruit moeten hebben gehaald/ gelijke hoogte.
Van de kant van de wagen komt ook nog het één en ander. Wacht het maar eens af!.

* Heeft hij nog steeds een titel kans?

Marko: Ik zou het niet uitsluiten.

Het hele interview op AMuS.
Als je overnadenkt, is Monza de ideale plek om de straf te pakken.
Hoogstwaarschijnlijk zal ferrari daar dominant zijn, mits ze niet van hun zelf verliezenn.
Blijft het verlies beperkt op de Mercedes.
Man de 3 weken zomerstop zullen voor mijn gevoel net zo lang duren als de hele winter stop

Re: Interview Helmut Marko over de race en titelkansen. [bericht #27949 is een antwoord op bericht #27947] di, 30 juli 2019 13:43 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Fisichella is op dit moment afwezig  Fisichella
Karting

max staat 53 punten achter. het verschil tussen 1 en 2 is steeds 8 punten en er komen nog 10 races. Dus max zal 9 keer moeten winnen in de laatste 10 races. Geloven we dit?

Re: Interview Helmut Marko over de race en titelkansen. [bericht #27950 is een antwoord op bericht #27949] di, 30 juli 2019 13:52 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
RazorBiteXL
Formula 3

Never say never!

Het is in dit verband ook onhandig dat je wingman niet die 2e plaatsen kan pikken als jij wint.

Re: Interview Helmut Marko over de race en titelkansen. [bericht #27954 is een antwoord op bericht #27949] di, 30 juli 2019 14:54 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Jarno77 is op dit moment afwezig  Jarno77
Karting

Fisichella schreef op di, 30 juli 2019 13:43
max staat 53 punten achter. het verschil tussen 1 en 2 is steeds 8 punten en er komen nog 10 races. Dus max zal 9 keer moeten winnen in de laatste 10 races. Geloven we dit?

Hij staat 63 punten achter en hij hoeft ze niet allemaal te winnen. Twee mindere resultaten van Hamilton en je komt ineens heel dichtbij.

Wat dat betreft sluit ik me aan bij Marko: het is niet heel waarschijnlijk maar je kan het niet uitsluiten. We weten allemaal hoe sterk Max was in de tweede helft van vorig seizoen.

Re: Interview Helmut Marko over de race en titelkansen. [bericht #27955 is een antwoord op bericht #27947] di, 30 juli 2019 15:56 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
TukkerF1 is op dit moment afwezig  TukkerF1
Karting

Marko heeft het dus over een nieuwe motor in Monza, en nieuwe brandstof in Sochi. Als hij hier bedoeld dat in Monza de laatste motor van het seizoen in gebruik genomen gaat worden (en dat is zoals ik het nu wel lees) dan wordt dat denk ik nog wel krap.

Inclusief Monza zijn er dan nog 8 races. Natuurlijk hoef je deze laatste motor op geen enkele vrijdag meer te gebruiken wat best veel kilometers scheelt, maar dan nog...

Re: Interview Helmut Marko over de race en titelkansen. [bericht #27957 is een antwoord op bericht #27955] di, 30 juli 2019 16:03 Naar vorige berichtNaar vorige bericht
Wouter
GP winner

TukkerF1 schreef op di, 30 juli 2019 15:56
Marko heeft het dus over een nieuwe motor in Monza, en nieuwe brandstof in Sochi. Als hij hier bedoeld dat in Monza de laatste motor van het seizoen in gebruik genomen gaat worden (en dat is zoals ik het nu wel lees) dan wordt dat denk ik nog wel krap.

Inclusief Monza zijn er dan nog 8 races. Natuurlijk hoef je deze laatste motor op geen enkele vrijdag meer te gebruiken wat best veel kilometers scheelt, maar dan nog...

Waar lees jij dat hij het over de laatste motor van dit seizoen heeft?
Honda heeft al aangegeven dat er na Japan nog een spec 5 komt met een kleine upgrade.

Honda
The Power of Dreams

Vorige onderwerp: Max Verstappen schaalmodellen
Volgende onderwerp: Max in de media
Naar forum gaan: