Verstappen forum
forum.verstappen.nl

Startpagina » Verstappen » Max & Jos Verstappen » Alles aangaande het Aston Martin Red Bull Racing team.
Re: Alles aangaande het Aston Martin Red Bull Racing team. [bericht #27096 is een antwoord op bericht #27094] do, 04 juli 2019 22:30 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Wet! is op dit moment afwezig  Wet!
Formula 3

En wat als het op Silverstone tot een plof leidt? Wat gebeurt er dan?

Let it rain, rain, rain!!

Re: Alles aangaande het Aston Martin Red Bull Racing team. [bericht #27097 is een antwoord op bericht #27096] vr, 05 juli 2019 08:30 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Griffel is op dit moment afwezig  Griffel
Formula 3

Dan zijn ze er echt voor gegaan, volgende keer beter.
Liever kans om te winnen en risico voor een plof, dan kansloos 5de worden toch?

Re: Alles aangaande het Aston Martin Red Bull Racing team. [bericht #27098 is een antwoord op bericht #27092] vr, 05 juli 2019 08:55 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Ghibli is op dit moment afwezig  Ghibli
Karting

Op zich wel grappig om te zien.. Het gaat hier zo af en toe van complete azijn stemming Boink boo Puke naar totale euforie hupmax forumpliesie Yay 1e

Max zelf heeft enige tijd geleden al aangegeven dat als er meer vermogen (hoeveel precies met 3 cijfers achter de komma doet er niet toe) beschikbaar is en de balance verbeterd , het er wel eens heel anders uit kan zien.
Ik denk dat dat gebeurt is in Oostenrijk..... Honda heeft meer vermogen beschikbaar gesteld en de updates resulteerden in een blijkbaar betere balance.
Dit werd nog beter zichtbaar doordat Mercedes temperatuur problemen had en Ferrari met foute banden begon.

In de volgende GP kon er wel eens een mooi gevecht ontstaan.... de temperaturen zijn daar normaal dus Mercedes doet ook weer mee en Ferrari krijgt weer een nieuwe kans om het strategisch lol nu wel voor elkaar te krijgen
Nu inderdaad maar hopen dat de Honda niet ploft...

Yamamoto over het vrijgeven van meer vermogen in Oostenrijk. [bericht #27100 is een antwoord op bericht #10992] vr, 05 juli 2019 10:47 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Wouter
GP winner

Het schijnt dat men bij Honda op vrijdag na de goede VT's al de beslissing heeft genomen op de motor
van Max flink open te draaien. Tijdens de kwalificatie nog een beetje voorzichtig, maar in de race zo veel mogelijk.
Men had gezien dat de updates aan de wagen werkten en besloten voor het podium te gaan.

Het Japans wordt slecht vertaald door Google Translate, maar de Engelse vertaling is nog redelijk te volgen.

Citaat:
Masafumi Yamamoto Managing Director (hereafter, Yamamoto MD): Canada, France, and tough races have continued. On the other hand, the update on the car body side was also starting to turn well.

This time, at the local race of Red Bull, (Helmto) Marco (a motor sports adviser of Red Bull) had a talk saying "Let's push and go". So I talked with Tanabe and said from Friday that "Let's attack more than usual. I really want to make this chance a thing".

So, for qualifying, we will try to attack as much as possible while maintaining reliability. As a result, as a result of the Honda coming together, we were able to win the third qualifying.

--- And (Lewis) Hamilton's penalty went up to the front row grid 2.
Yamamoto MD: Yeah. When I got the third place, you received a word from Marco-san and (Adrien) Newway-san (Red Bull's technical director) saying, "I did a good setup."

I felt the tailwind that it came up second. In fact, when I ran a lunch with the owners (Dietrich), Mateschitz, Marko and (Christian) Horner before the race, there was also a talk saying "Aim for the middle of the podium."

Then Marco said, "If you win, somebody from Honda can get to the podium." So I immediately answered, "I would like to raise Tanabe who is having the most trouble." Mateschitz also said, "That's good."

https://www.as-web.jp/f1/498653?all

https://pbs.twimg.com/profile_banners/2900662775/1561912075/600x200

Re: Yamamoto over het vrijgeven van meer vermogen in Oostenrijk. [bericht #27102 is een antwoord op bericht #27100] vr, 05 juli 2019 12:01 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Sport is op dit moment afwezig  Sport
Formula 3

Weet je wat het allermooiste is.
De euforie die zich binnen Honda eigen gemaakt heeft.

Ze hebben een rotsvast vertrouwen in hun product, maar waren door mclaren in een vervelende positie gebracht.
Ze hebben de power, maar o zo bang dat het mis zou gaan, want de wereld had geheid geroepen, ZIE JE WEL!!

We zagen het al maanden aan max, de rust en zekerheid.
In de simulator moet het er steeds veel beter uit gezien hebben dan in de wedstrijd, simpelweg omdat Honda het nog niet aandurfde.

Maar ze zijn ervoor gegaan, wat moeten die hebben zitten billen knijpen.
Geloof maar dat die motor na de race tot het uiterste is nagekeken.
En gaandeweg is hun vertrouwen nog verder gegroeid, nog nooit Honda zoveel op social media gezien.

En dan op het podium een max, die twee vingers gebruikt om Honda aan te wijzen, they did it!

Ik heb geen idee waar ze nu staan, maar het zal wel spannender worden.
Mercedes is van een andere planeet, lewis op een derde plek maakt hem onzeker.
Toto zag er toch wel onrustig uit, maar het is mercedes hé.
Zolang ze niet op de eerste rij staan, is alles mogelijk, maar in schone lucht onverslaanbaar.

Maar in schone lucht geld dat ook voor Ferrari en RB.

Re: Yamamoto over het vrijgeven van meer vermogen in Oostenrijk. [bericht #27103 is een antwoord op bericht #27102] vr, 05 juli 2019 12:05 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Wouter
GP winner

Sport schreef op vr, 05 juli 2019 12:01
Weet je wat het allermooiste is.
De euforie die zich binnen Honda eigen gemaakt heeft.

Ze hebben een rotsvast vertrouwen in hun product, maar waren door mclaren in een vervelende positie gebracht.
Ze hebben de power, maar o zo bang dat het mis zou gaan, want de wereld had geheid geroepen, ZIE JE WEL!!

forumpliesie We zagen het al maanden aan max, de rust en zekerheid.
In de simulator moet het er steeds veel beter uit gezien hebben dan in de wedstrijd, simpelweg omdat Honda het nog niet aandurfde.

Maar ze zijn ervoor gegaan, wat moeten die hebben zitten billen knijpen.
Geloof maar dat die motor na de race tot het uiterste is nagekeken.
En gaandeweg is hun vertrouwen nog verder gegroeid, nog nooit Honda zoveel op social media gezien.

En dan op het podium een max, die twee vingers gebruikt om Honda aan te wijzen, they did it!

Ik heb geen idee waar ze nu staan, maar het zal wel spannender worden.

Precies mijn gedachten. Helemaal met alles eens @Sport!

Re: Yamamoto over het vrijgeven van meer vermogen in Oostenrijk. [bericht #27104 is een antwoord op bericht #27100] vr, 05 juli 2019 12:38 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Axelq2 is op dit moment afwezig  Axelq2
Karting

Wat moeten er in hun hoofd zijn rond gegaan bij de start showass

Vergaderen om alles open te zetten en het podium binnen te halen, met alle gevolgen van dien. Hopen dat alles gaat werken. Bam knalt die in de anti-stall. Ik had niet graag in hun positie willen zitten bij de eerste paar rondes.

Geld maakt niet gelukkig, maar gelukkig heb ik geld.

De auto is beter... [bericht #27105 is een antwoord op bericht #27087] vr, 05 juli 2019 13:34 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Tizz is op dit moment afwezig  Tizz
Formula 3

Ik schreef het al eerder, je kon aan de lijnen zien dat de auto beter is.
Maar nog niet goed genoeg. Ik hoop dat ze er nu dichter bij zitten maar
er zijn weer verontrustende geruchten over Mercedes.

Tizz.

Re: De auto is beter... [bericht #27106 is een antwoord op bericht #27105] vr, 05 juli 2019 13:51 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Sport is op dit moment afwezig  Sport
Formula 3

laat mercedes 3 races puntloos zijn, en we hebben een weergaloos 2e seizoen

Sandbaggen [bericht #27107 is een antwoord op bericht #27105] vr, 05 juli 2019 15:42 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
NextYear is op dit moment afwezig  NextYear
Formula 3

Nog een trucje van Mercedes geleerd
Sandbaggen heet dat

Tanabe vertelt verder dat Honda niet moet verwachten dat het niveau dat het in Oostenrijk liet zien, de nieuwe standaard wordt. 'De overwinning was een resultaat van onze ontwikkeling, maar er is nog altijd een gat met Mercedes en Ferrari. In Oostenrijk waren we snel, maar ik kan niet garanderen dat dat de komende races ook zo is.

Re: Sandbaggen [bericht #27108 is een antwoord op bericht #27107] vr, 05 juli 2019 17:26 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Mark is op dit moment afwezig  Mark
Formula 3

Het is in ieder geval moeilijk voor te stellen dat ze zeggen: We hebben een keer meer risico genomen, dat leverde een zege op, nu gaan we weer terug naar de situatie van daarvoor waarin we de risico's vermijden.

Vettel... [bericht #27109 is een antwoord op bericht #10992] vr, 05 juli 2019 17:31 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Griffel is op dit moment afwezig  Griffel
Formula 3

Ok guys, zien jullie het ook gebeuren dat Vettel volgend jaar naar Red-Bull gaat?
Ik denk serieus dat dit Helmut Marco gaat proberen, zijn 2 grootste pupillen naast elkaar.
Albon + KYVAT zijn nog geen opties, omdat een te vroege promotie hen meer slecht zou doen dan goed.
Over Gasly hoeven we het momenteel niet te hebben.
Vettel laatste tijd regelmatig in Red-Bull energy station volgens f1 journalisten.
Laatste opmerking van Horner dat ze nog altijd een speciale band hebben met Vettel..
Vettel maakt op mij een ongelukkige indruk bij ferrari... mede door leclerc.
Marco zal het er denk ik zeker met Max over hebben met de motivatie dat ze elkaar gaan pushen naar een hoger niveau.
Alles zal afhangen van Vettel, wil hij zijn carriere afsluiten bij ferrari of terug op het oude nest?
We gaan het zien, zou wel genieten zijn zeg.

Craig Scarborough over de RB 15 ontwikkeling. [bericht #27110 is een antwoord op bericht #10992] vr, 05 juli 2019 17:34 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Wouter
GP winner

Craig Scarborough over de RB 15 ontwikkeling.

https://www.racefans.net/2019/07/05/the-red-bull-honda-tweak s-which-helped-break-mercedes-stranglehold-on-2019/

Citaat:
........

Given its improved power unit, Red Bull can expect to push harder for better qualifying positions. This will be important
for the team as their race pace, largely due to better tyre management, is regularly on a par with Mercedes and Ferrari.

While few doubt Mercedes will return to its winning ways, Austria showed some conditions can trip them up. Red Bull can now
consider themselves regular challengers to Ferrari and they will also be there to pick up on any errors from Mercedes.

Re: Vettel... [bericht #27111 is een antwoord op bericht #27109] vr, 05 juli 2019 18:53 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
spark is op dit moment afwezig  spark
Formula 1

Griffel schreef op vr, 05 juli 2019 17:31
Ok guys, zien jullie het ook gebeuren dat Vettel volgend jaar naar Red-Bull gaat?
Ik denk serieus dat dit Helmut Marco gaat proberen, zijn 2 grootste pupillen naast elkaar.
Albon + KYVAT zijn nog geen opties, omdat een te vroege promotie hen meer slecht zou doen dan goed.
Vettel laatste tijd regelmatig in Red-Bull energy station volgens f1 journalisten.
Laatste opmerking van Horner dat ze nog altijd een speciale band hebben met Vettel..
Marco zal het er denk ik zeker met Max over hebben met de motivatie dat ze elkaar gaan pushen naar een hoger niveau.
Alles zal afhangen van Vettel, wil hij zijn carriere afsluiten bij ferrari of terug op het oude nest?
Seb heeft moeite met Leclerc. Overstappen naar Red Bull zou Seb nog meer problemen opleveren. Max schat ik hoger in dan Charles. Daar komt bij dat alle aandacht op Max gericht is.

Re: Vettel... [bericht #27112 is een antwoord op bericht #27111] vr, 05 juli 2019 19:09 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Sieper is op dit moment afwezig  Sieper
GP winner

Maar Max is wel een gewone jongen. Niet die achterbakse politieke trucs de hele tijd.

Re: Vettel... [bericht #27113 is een antwoord op bericht #27109] vr, 05 juli 2019 20:06 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Muldoon is op dit moment afwezig  Muldoon
Karting

Griffel schreef op vr, 05 juli 2019 17:31
Ik zou dit enorm aanmoedigen. Ik denk dat ondanks dat Max momenteel de betere rijder is, deze combinatie kan werken. Het valt mij op dat Vettel ook milder is richting Verstappen in de media de laatste tijd. Daarnaast is hij denk ik ook een voorstander van racen zoals fans willen zien, waardoor ik Vettel meer en meer ben gaan waarderen. Ik vond het een tijd een zeurpiet maar volgens mij is het gewoon een aardige vent. En ik gun het hem ook dat hij verlost wordt van het falende Ferrari. De auto is niet slecht maar op de een of andere manier lijkt Ferrari elke keer weer een manier te vinden om zichzelf in de voet te schieten.

Re: Vettel... [bericht #27114 is een antwoord op bericht #27111] vr, 05 juli 2019 20:22 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
duif is op dit moment afwezig  duif
Formula 3

Ach man hou op. Seb verzuurt nog sneller bij RBR dan bij Ferrari met LeClerc

When nothing goes right, go left

Leesvoer over de Honda spec 3 en meer. [bericht #27117 is een antwoord op bericht #27110] vr, 05 juli 2019 21:52 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Wouter
GP winner

https://f1-gate.com/redbull/f1_50466.html

Een stukje van dit Japans leesvoer vertaald met google translate Confused :

Citaat:
Red Bull Honda | Betrouwbaarheid dankzij precisieverpakkingen en straaltechnologie.

..........

Daarnaast is de toepassing van de straalmotortechnologie, die een onderwerp werd bij de introductie
van "Spec 3" van de krachtbron van dit seizoen, succesvol geweest.

HRD-medewerkers van Sakura, Honda's F1 R & D-afdeling, hebben de afgelopen twee jaar hun relatie met de O & O-afdeling
voor luchtvaartmotoren versterkt. De 2018 Spec 3 MGU-H, geïntroduceerd eind vorig seizoen, heeft aanzienlijke vooruitgang
geboekt op het gebied van betrouwbaarheid.

Motoren voor vliegtuigen moeten een betrouwbaarheid hebben die bestand is tegen zware omstandigheden.
Honda's onderzoeks- en ontwikkelingsafdeling voor vliegtuigmotoren heeft zich gericht op het ontwikkelen van kleine,
lichtgewicht motoren met een laag brandstofverbruik en lage emissies.

Toyoharu Tanabe zegt: "De straalmotor zelf is compleet anders."

"Maar Turbo Charcher en MGU-H zijn zoals straalturbines, ze gebruiken hogesnelheidsrotatie
en turbines hebben een aërodynamisch ontwerp nodig. Ik denk dat daar heel veel overeenkomstige technologie bestaat. "

"Als u een hoogrenderende turbo heeft, kunt u de voordelen delen, niet alleen aan de ICE-kant maar ook aan de MGU-H-zijde."
De ontwikkeling van deze Spec 3 is een bijzonder hoogrenderende turbocharger."

De samenwerking tussen Red Bull en Honda bereikte de overwinning in de F1 Austria Grand Prix.

Mercedes komt dus tóch met een grote update. [bericht #27118 is een antwoord op bericht #27058] vr, 05 juli 2019 22:25 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Wouter
GP winner

Wouter schreef op wo, 03 juli 2019 22:58
Nu alles de goede kant op blijkt te gaan met RBR/Honda, zag ik zojuist op het Technical forum een verontrustend bericht.
Onlangs heb ik van deze persoon @Mudflap een betrouwbaar bericht geplaatst, dat enkele dagen later door Motorsport bevestigd werd.

https://forum.verstappen.nl/index.php?t=tree&goto=26456& amp; amp; amp;rid=86#msg_26456

Nu heeft @Mudflap weer met Mercedes mensen gesproken en gehoord dat ze in Duitsland met een enorme upgrade gaan komen.

Citaat:
Mercedes-AMG F1 W10 EQ Power+

Mudflap wrote: ↑
02 Jul 2019, 22:23
I hear they are bringing a massive update to Germany that's meant to deliver some outrageous laptime gains.

zibby43 wrote: ↑
02 Jul 2019, 22:27
Source?

Post by Mudflap » 03 Jul 2019, 21:58

I know a few of their engineers very well.
Actually, 6-7 years ago I knew about 50% of their product engineering department in Brixworth, unfortunately most of them have since left.
https://www.f1technical.net/forum/viewtopic.php?f=12&t=2 7911&p=845539#p845539

forumpliesie Precies twee dagen later bevestigt AMuS precies dát wat @Mudflap van het Technical forum uit eerste hand had vernomen!!
Zoals alle voorgaande keren is zijn informatie ook deze keer weer uiterst betrouwbaar gebleken.
Net nu RBR zo'n vooruitgang maakt. surprised

Citaat:
Mercedes kündigt großes Paket an. (Mercedes kondigt een groot pakket aan)

Die Silberpfeile verzichteten einen Monat lang komplett auf größere Updates. Bei dem Vorsprung in der WM-Wertung konnten es sich die Ingenieure auch locker leisten, das aktuelle Paket nur mit Setup-Arbeit weiterzuentwickeln. In Österreich gab es zwar neue Verkleidungsteile, diese dienten allerdings nur der besseren Kühlung. Trotzdem litt kein anderes Auto so sehr unter der Hitze wie der Silberpfeil.

Gut möglich also, dass die Niederlage von Spielberg nur ein kleiner Ausrutscher war. In Silverstone wird es sicher nicht noch einmal so heiß werden. Dann müssen Red Bull und Ferrari zeigen, dass sie auch unter normalen Bedingungen den Abstand verkürzt haben. Doch auch bei Mercedes wurde die Entwicklung natürlich nicht komplett eingestellt.
Schon für das Rennen in Silverstone hat der WM-Führende neue Teile angekündigt. Beim Mercedes-Heimspiel in Hockenheim soll dann der große Nachschlag kommen.

https://www.auto-motor-und-sport.de/formel-1/f1-technik-upgr ades-juni-2019/

[Bijgewerkt op: vr, 05 juli 2019 22:29]

Dit bericht aan een moderator rapporteren

Re: Mercedes komt dus tóch met een grote update. [bericht #27119 is een antwoord op bericht #27118] za, 06 juli 2019 01:12 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Formula 3

Dat er een grote update zou komen heeft ook niemand betwist hier, maar van die genoemde seconde waar mensen wel sceptisch over waren staar hier helemaal niks, of ik lees er overheen...

Re: Mercedes komt dus tóch met een grote update. [bericht #27121 is een antwoord op bericht #27119] za, 06 juli 2019 09:15 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Wouter
GP winner

Mark schreef op za, 06 juli 2019 01:12
Dat er een grote update zou komen heeft ook niemand betwist hier, maar van die genoemde seconde waar mensen wel sceptisch over waren staar hier helemaal niks, of ik lees er overheen...

Beste @Mark, ik heb deze bevestiging van AMuS hier enkel en alleen geplaatst om aan te geven dat @Mudflap alweer met betrouwbaar nieuws kwam,
voordat de pers er mee kwam. Deze keer betreft het een grote upgrade in Hockenheim. That's it. Balen voor RBR dus.

Die verbetering van het Mercedes chassis in Australië van 1 sec kwam van Ho Pin Tung, niet van @Mudflap, waar mijn bericht over ging.

Re: Mercedes komt dus tóch met een grote update. [bericht #27123 is een antwoord op bericht #27121] za, 06 juli 2019 10:58 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
bernuldi is op dit moment afwezig  bernuldi
Formula 3

Redbull blijft ook met updates komen, niets nieuws onder de zon.

Gr bernuldi (die blij is met de mogelijkheid een handtekening toe te voegen)

Re: Mercedes komt dus tóch met een grote update. [bericht #27126 is een antwoord op bericht #27123] za, 06 juli 2019 12:22 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Wouter
GP winner

bernuldi schreef op za, 06 juli 2019 10:58

Oké, als het niets nieuws is onder de zon dat de grote rivaal van RBR met een grote upgrade komt,
zal ik hier voortaan niets meer over plaatsen. Dacht dat men dat hier wel zou willen weten. Verkeerd gedacht dus.

Re: Mercedes komt dus tóch met een grote update. [bericht #27127 is een antwoord op bericht #27126] za, 06 juli 2019 12:30 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Jip
GP winner

Wouter schreef op za, 06 juli 2019 12:22
Oké, als het niets nieuws is onder de zon dat de grote rivaal van RBR met een grote upgrade komt,
zal ik hier voortaan niets meer over plaatsen. Dacht dat men dat hier wel zou willen weten. Verkeerd gedacht dus.
Graag blijven doen Wouter, ik vind het in ieder geval wel interessant om te lezen. Zulke berichten op een forum lees ik niet snel dus het is daarom fijn dat jij die hier plaatst. En je ziet dat het waar blijkt te zijn nu AMuS er ook over bericht. Belangrijk om op de hoogte te zijn wat de rivalen van RB voor updates krijgen.

Re: Mercedes komt dus tóch met een grote update. [bericht #27128 is een antwoord op bericht #27126] za, 06 juli 2019 13:19 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Formula 3

Ik snap niet zo goed dat je zo verdedigend reageert. Ik ben heel blij met al die updates en berichten van je, maar met zoals ik bij Schummie altijd zeg: eerst zien, dan geloven, zo heb ik dat bij Mudflap ook.

Marko is ook een insider en als alles altijd uitkwam wat die zegt was de wereld ook heel anders.

Ik zeg dus helemaal nergens dat je berichten niet gewaardeerd worden maar iets met ingediende soep en niet zo heet gegeten ;)

Re: Mercedes komt dus tóch met een grote update. [bericht #27129 is een antwoord op bericht #27126] za, 06 juli 2019 13:36 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
bernuldi is op dit moment afwezig  bernuldi
Formula 3

Vooral blijven plaatsen, ik reageer vooral op de conlusies die nav jouw bericht getrokken worden. Wellicht wat kort door de bocht, maar m.i. Is het niet meer dan normaal dat Mercedes met upgrades komt gedurende het seizoen en dta we daar niet van moeten schrikken, want Redbull zal ook niet stil zitten.

Gr bernuldi (die blij is met de mogelijkheid een handtekening toe te voegen)

Re: Mercedes komt dus tóch met een grote update. [bericht #27130 is een antwoord op bericht #27126] za, 06 juli 2019 14:17 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Singapore2008 is op dit moment afwezig  Singapore2008
Formula 3

Zo bedoelde ik het ook niet Wouter. Ik ben alleen voorzichtig met het overnemen van conclusies en ik dacht dat er in dit geval iets te makkelijk conclusies werden getrokken over het bericht van Mudflap. In dit geval ging het mij om de vertaling van: "de grootste update van het seizoen" naar "meer dan een seconde winst per ronde".

Daar mogen we hier toch over discussiëren?

Die seconde winst van Ho Pin Tung is op deze manier ook zo zijn eigen leven gaan leiden. Nergens bevestigd, maar op een gegeven moment wordt het vanzelf waar omdat het zo vaak aangehaald en herhaald wordt.

Dus graag wel blijven posten!

Re: Mercedes komt dus tóch met een grote update. [bericht #27131 is een antwoord op bericht #27127] za, 06 juli 2019 14:46 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
SuperKuup is op dit moment afwezig  SuperKuup
Karting

Jip schreef op za, 06 juli 2019 12:30
Graag blijven doen Wouter, ik vind het in ieder geval wel interessant om te lezen. Zulke berichten op een forum lees ik niet snel dus het is daarom fijn dat jij die hier plaatst. En je ziet dat het waar blijkt te zijn nu AMuS er ook over bericht. Belangrijk om op de hoogte te zijn wat de rivalen van RB voor updates krijgen.
Sommige forum leden kunnen zich wel eens "onhandig" uitlaten over een bepaald bericht die geplaatst wordt.Het zij ze vergeven.
Ik ben altijd dankbaar voor alle berichten die langskomen. Bedenk dat zeker 99% van de forum lezers hiervoor veel waardering heeft!

Dus @wouter, @jip, @bacodraad, @schummie en vele anderen....keep up the good work!

Re: Mercedes komt dus tóch met een grote update. [bericht #27132 is een antwoord op bericht #27131] za, 06 juli 2019 23:27 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
bacodraak
Formula 1

SuperKuup schreef op za, 06 juli 2019 14:46
Jip schreef op za, 06 juli 2019 12:30
Sommige forum leden kunnen zich wel eens "onhandig" uitlaten over een bepaald bericht die geplaatst wordt.Het zij ze vergeven.
Ik ben altijd dankbaar voor alle berichten die langskomen. Bedenk dat zeker 99% van de forum lezers hiervoor veel waardering heeft!

Dus @wouter, @jip, @bacodraad, @schummie en vele anderen....keep up the good work!
Dank je @Superkuup (tenminste als ik bedoeld word met @bacodraad Laughing ) , ik begrijp wel waar het hier mis gaat ...
We weten allemaal dat elk team (circuit gerelateerde) updates meeneemt , waar Wouter het echter over heeft zijn wezenlijke updates aan het teamconcept om verbeteringen aan het gekozen concept te realiseren . Die updates zijn er ook elke GP maar soms komt een team met een mega update , en volgens Wouter zijn info komt er zoiets aan bij Mercedes .
Niemand zit stil .
Laten we het afwachten ... , net zoals de mega Honda update Spa / Monza ... Cheers

Honda power !!!

[Bijgewerkt op: za, 06 juli 2019 23:31]

Re: Mercedes komt dus tóch met een grote update. [bericht #27134 is een antwoord op bericht #27132] za, 06 juli 2019 23:31 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
GP winner

Maar, wat ik niet begrijp... wat heeft Mercedes nu aan het installeren van een mudflap? Meestal rijden ze op het asfalt, en zelfs buiten de baan heb je er weinig aan. Nee, ik maak me geen zorgen, dat gaat zeker geen seconde winst opleveren. If anything laat het je er toch een beetje als een oude man uitzien, dat rondrijden met mudflaps.

Re: Mercedes komt dus tóch met een grote update. [bericht #27135 is een antwoord op bericht #27134] za, 06 juli 2019 23:43 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
bacodraak
Formula 1

Sieper schreef op za, 06 juli 2019 23:31
Maar, wat ik niet begrijp... wat heeft Mercedes nu aan het installeren van een mudflap? Meestal rijden ze op het asfalt, en zelfs buiten de baan heb je er weinig aan. Nee, ik maak me geen zorgen, dat gaat zeker geen seconde winst opleveren. If anything laat het je er toch een beetje als een oude man uitzien, dat rondrijden met mudflaps.
Laughing Laughing Laughing

Honda power !!!

Over de motor belasting in Oostenrijk. [bericht #27144 is een antwoord op bericht #27117] ma, 08 juli 2019 09:31 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Wouter
GP winner

Heb zo mijn twijfels of ik dit hier moet plaatsen. Echter zullen er wel leden zijn die het wel interessant vinden , dus....

Af en toe post een Honda man, Wazari, een kleine stavaza op het Technical forum. Sinds lange tijd dit weekend weer eens.

Citaat:
Post by shingles » 06 Jul 2019, 19:10

Wazari wrote:
Just for clarification, "Mode 11" was not run for more than 30 laps at the last race. Less than 12 laps.
There are also more aggressive modes available above "11".

Q @Shingles: Wasari-San. How do you feel the results in Austria will translate to other tracks (before the next update).
In other words, how much of the result was due to the altitude and heat and how much was due to improvements from the PU?

A @Wazari: 06 Jul 2019, 22:18
I don't know how the results will translate to future races as others will bring improvements to both car and PU's as will RBR.
In Austria all four PU manufacturers had to deal with the same conditions so I would have to say that RBR's win is attributed
to Max's driving and improvements to both the car and slightly aggressive PU mapping usage more than the conditions.
Some have mentioned to me about Mercedes really having to dial back their PU because of the heat but I'm sure all the teams had to.
Looking at some race data, it is appears that both STR and RBR dialed back their PU's on a regular basis due to the heat.

I am meaning aggressive as to extracting higher efficiency which in turn may be harder on PU components.
What modes to use is a combination of pre-race strategy and "on the fly" changes.
So I don't know what the brain trust at both RBR, STR and Honda will have in store for future races.
The refined mappings will always be there and further evolve as new components are implemented and updated data is gathered.

Van het Autosport forum een bericht van Muramasa, een Japanner die Japanse teksten/artikelen vertaalt op div fora.

Citaat:
muramasa Posted Yesterday, 19:10

Tanabe said that Max's Friday engine [spec 2] that was on a crashed car on Austria Friday sustained recognizable damage at on-site already
and while it's not too terrible and not written off as of yet, they have to send the unit back to Sakura for thorough inspection,
and if they have to abandon the PU it will be headache and make the PU arrangement difficult.

Regarding the spec 3, Tanabe said they went more aggressive for Austria and sort of borrowed engine life/mileage
from what was supposed to be allocation for later races.
Tanabe too said they always made sure to cool the engine and that telemetry figures were all ok and safe,
while hot condition and cooling was quite severe.

Re: Over de motor belasting in Oostenrijk. [bericht #27145 is een antwoord op bericht #27144] ma, 08 juli 2019 11:30 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
raymondwitvoet is op dit moment afwezig  raymondwitvoet
Formula 3

Ja Wazari eindelijk weer eens. Als ik het zo lees en interpreteer dan is zowel de RB15 een stuk beter geworden als dat ze ook met de motor stappen gezet hebben en is het niet zo dat Silverstone dramatisch minder gaat worden. We gaan het zien komend weekend.

Einfach Kurven Machen

Re: Over de motor belasting in Oostenrijk. [bericht #27146 is een antwoord op bericht #27145] ma, 08 juli 2019 11:55 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
RazorBiteXL
Formula 3

Ik hou een fikse slag om de arm. Silverstone is power + downforce. Ga maar uit van een Merc 1-2

Re: Over de motor belasting in Oostenrijk. [bericht #27147 is een antwoord op bericht #27146] ma, 08 juli 2019 12:53 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Formula 3

RazorBiteXL schreef op ma, 08 juli 2019 11:55
Ik hou een fikse slag om de arm. Silverstone is power + downforce. Ga maar uit van een Merc 1-2
Zolang het meevalt met de wind (en daar ziet het nu wel naar uit ,za 3 zo 2bft.)maakt RB kans om zich daar tussen te wurmen en voor een podium te strijden.

[Bijgewerkt op: ma, 08 juli 2019 12:58]

Re: Over de motor belasting in Oostenrijk. [bericht #27149 is een antwoord op bericht #27144] ma, 08 juli 2019 15:30 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Airbag
Formula 3

Wouter, Ik ben altijd blij met zulk soort info. Dus wat mij betreft hoef jij je niet in te houden qua posten. Smile

Re: Max voorzichtig optimistisch [bericht #27150 is een antwoord op bericht #27110] ma, 08 juli 2019 15:31 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Formula 3

Wouter schreef op vr, 05 juli 2019 17:34
Craig Scarborough over de RB 15 ontwikkeling.

https://www.racefans.net/2019/07/05/the-red-bull-honda-tweak s-which-helped-break-mercedes-stranglehold-on-2019/

Citaat:
........

Given its improved power unit, Red Bull can expect to push harder for better qualifying positions. This will be important
for the team as their race pace, largely due to better tyre management, is regularly on a par with Mercedes and Ferrari.

While few doubt Mercedes will return to its winning ways, Austria showed some conditions can trip them up. Red Bull can now
consider themselves regular challengers to Ferrari and they will also be there to pick up on any errors from Mercedes.
Op zijn eigen site geen downplay maar hoop op mooie show....
https://www.verstappen.nl/nl/article/11317/

Ook op gptoday geven ze een opening...
https:// www.gptoday.net/en/news/f1/249044/technical-analysis-how-the -rb15-was-able-to-challenge-for-victory-in-austria

Citaat:
This Sunday at Silverstone, we can't completely write off Red Bull from challenging favourites Mercedes. The steady positive trend shown by the RB15 could be a fundamental ingredient to keep this summer very hot in terms of competition in F1.

Einfach Kurven Machen

AMuS: Spielberg, Mercedes, Ferrari en RBR. [bericht #27154 is een antwoord op bericht #10992] ma, 08 juli 2019 22:17 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Wouter
GP winner

Uitgebreid artikel op AMuS over de verhouding tussen de top 3. Stukje hieruit:

Citaat:
RBR: Das große Upgrade von Paul Ricard funktionierte beim ersten Einsatz überhaupt nicht. Der GP Frankreich war die schwächste Vorstellung des WM-Dritten. Da kam sogar McLaren auf Schlagdistanz. Zusammen mit einem neuen Frontflügel funktionierte das Paket in Spielberg plötzlich. Der RB15 hat spürbar an Abtrieb gewonnen, und schon brachte Red Bull auch die Reifen in ihren Wohlfühlbereich. Nach Aussage eines Mercedes-Ingenieurs reicht in dem Bereich, in dem sich die drei Topautos bewegen, schon ein minimaler Anstieg an Anpressdruck, um die Reifen anzuzünden. „Ich würde sagen, dass zwei Kilogramm mehr Last auf jedem Reifen den Unterschied zwischen im Fenster oder draußen ausmachen können."

Der RB15 war von Anfang an mit einem Frontflügel bestückt, bei dem die Flaps von innen nach außen ansteigen. Doch die Aerodynamiker in Milton Keynes taten sich schwer, die verwirbelte Luft zu kontrollieren, die Frontflügel und Vorderräder nach hinten weiterreichen. Das sorgte für eine unsaubere Strömung und ein nervöses Heck. Max Verstappen kommt damit besser zurecht als Pierre Gasly. Der Franzose beteuerte immer wieder, dass ihm das Vertrauen in sein Auto fehle.

Das Reglement raubte den Ingenieuren einige Werkzeuge, die schädlichen Luftschleppen direkt zu attackieren. Und genau da war Red Bull Meister darin. Das Upgrade von Paul Ricard deutete darauf hin, dass man genau an diesem Problem gearbeitet hat. Es sieht nun so aus, als hätte das Paket im Zusammenspiel mit dem neuen Frontflügel den Durchbruch gebracht. Damit wäre wieder Honda am Zug. Im Qualifikationstrim sollen immer noch 30 PS zu Ferrari und Mercedes fehlen. Die Japaner versprechen für Spa eine weitere Ausbaustufe.

De grote upgrade van Paul Ricard werkte in eerste instantie niet.
Samen met een nieuwe voorvleugel werkte het pakket in Spielberg plotseling. De RB15 heeft merkbaar meer downforce gekregen en Red Bull kreeg nu de banden in hun comfortzone.

Het lijkt er nu op dat het pakket de doorbraak heeft gebracht in interactie met de nieuwe voorvleugel. Nu is het weer de beurt aan Honda. In de kwalificatieronde ontbreekt nog steeds 30 pk met Ferrari en Mercedes. De Japanners beloven voor Spa een volgende upgrade.

https://www.auto-motor-und-sport.de/formel-1/mercedes-gegen- ferrari-red-bull-hitze/

Re: AMuS: Spielberg, Mercedes, Ferrari en RBR. [bericht #27155 is een antwoord op bericht #27154] ma, 08 juli 2019 22:28 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Formula 3

Las het ook. Ook hier voorzichtig optimisme. Vrijdag weten we weer iets meer, ik hoop dat Max weer lekker mee kan doen!

Einfach Kurven Machen

Re: AMuS: Spielberg, Mercedes, Ferrari en RBR. [bericht #27156 is een antwoord op bericht #27155] ma, 08 juli 2019 22:49 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Roelof is op dit moment afwezig  Roelof
Formula 3

De vrijdag zegt weinig, ik vind VT1 nog het beste omdat ze dan al zoeken naar een setup en de race lijnen maar VT2 is met de long runs saai. OK met wat puzzelwerk kan je zien hoe men er voor staat qua rondetijden op een volle tank maar dat wil nog geen voorspelling voor de race zijn.
Uiteindelijk is het Q3 waar de startpositie van de snelste 10 bepaald wordt en die tijden ligen ver van wat er in VT1 en zelfs VT3 gereden wordt.

Re: AMuS: Spielberg, Mercedes, Ferrari en RBR. [bericht #27157 is een antwoord op bericht #27156] ma, 08 juli 2019 23:41 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
GP winner

Hangt er ook vanaf of de spec 2.0 unit van Max nog gebruikt kan worden. Die is na de crash dus blijkbaar naar Japan verstuurd. Zoniet moet de race unit er vrijdag al in. Dan gaan ze zeker terugschroeven en zien we vrijdag dus helemaal niets.

Re: AMuS: Spielberg, Mercedes, Ferrari en RBR. [bericht #27159 is een antwoord op bericht #27157] di, 09 juli 2019 03:19 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Theo is op dit moment afwezig  Theo
Formula 3

Toch wel positieve berichten van Wazari (insider?), Tanabe (Honda baas) and AMUS. Samengevat lijken ze te zeggen dat Oostenrijk niet helemaal toevallig was, dat alle motoren het lastig hadden (de Honda was ook teruggeschroefd wegens hitte) en dat het Red Bull pakket met de laatste aanpassingen aan het chassis mogelijk de banden precies op de juiste temperatuur kan krijgen. Daarmee kan Silverstone niet direct worden afgeschreven kennelijk.

Wel moet de volgende stap voorwaarts van Honda komen en dat zou Spa of eventueel Monza zijn. Klein risico is wel de vrijdag motor (spec 2) van Max, die mogelijk niet op tijd terug is in Silverstone is. Wat dat betekent weet ik niet, maar spec 1 zou niet meer passen. Geluk is wel dat de Red Bull en Honda fabrieken om de hoek zijn.

Mogelijk spelen milde temperaturen of wind in Silverstone dan ook niet meer zo'n enorme rol. Hopelijk staan we op zaterdag middag niet 'gewoon' een seconde achter Mercedes.

Re: AMuS: Spielberg, Mercedes, Ferrari en RBR. [bericht #27161 is een antwoord op bericht #27159] di, 09 juli 2019 10:14 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
GP winner

Dat kan gerust, Silverstone is een lang circuit, dus je zit eerder op een seconde, en Mercedes is hier traditioneel sterk.

Toch heb ik ook weer goede hoop hoor, alleen als het wel een seconde is blijf ik ook weer niet verbouwereerd achter.

Re: AMuS: Spielberg, Mercedes, Ferrari en RBR. [bericht #27162 is een antwoord op bericht #27161] di, 09 juli 2019 10:37 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Formula 3

Sieper schreef op di, 09 juli 2019 10:14
Dat kan gerust, Silverstone is een lang circuit, dus je zit eerder op een seconde, en Mercedes is hier traditioneel sterk.

Toch heb ik ook weer goede hoop hoor, alleen als het wel een seconde is blijf ik ook weer niet verbouwereerd achter.
Vorig jaar was het gat naar p1 in de kwalificatie 0,7 sec het zou nu minder moeten zijn om de aansluiting te vinden .

Re: AMuS: Spielberg, Mercedes, Ferrari en RBR. [bericht #27163 is een antwoord op bericht #27162] di, 09 juli 2019 10:57 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
CF230 is op dit moment afwezig  CF230
Karting

Als Max op Silverstone binnen 0,5 sec van MER en FER staat, gaat bij mij de vlag uit hupmax . Dat zou voor mij de bevestiging zijn dat het lek boven is en dat we een mooie tweede seizoenshelft tegemoet gaan.

Eigenlijk gaat tot nu toe alles zoals gehoopt (buiten de dominantie van MER gerekend). Max die maximaliseert en iedere race P5 of hoger is gefinished, en nu steeds meer in de buurt van P1-2-3 lijkt te komen. Dat RBR-Honda niet gelijk alles zou winnen was in principe voorzien. Wat erg jammer is, is dat MER en FER de punten niet wat meer gedeeld hebben, in dat geval had Max misschien in de tweede seizoenshelft nog een kans gehad eroverheen te gaan, maar dat zie ik nu niet echt meer gebeuren.

Helmut Marko over de Honda spec 3. [bericht #27164 is een antwoord op bericht #27117] di, 09 juli 2019 11:31 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Wouter
GP winner

Helmut Marko : "Ook op vol vermogen alles in het groen" (GPfans)
Dat "vol vermogen" klopt niet, want de motor was zelfs bij mode 11 nog teruggeschroefd, maar dat terzijde.

Citaat:
"Alles bleef in het groen. De nieuwe motor heeft maar een klein beetje kW's meer, maar heeft de mogelijkheid om 'm langer op vol vermogen te gebruiken," zo vertelt de Oostenrijker Motorsport-total.com. "Op de één of andere manier lukte dat op Paul Ricard nog niet. Toen trad er wel wat op en schoot de motor in een veilige modus."

Het is volgens Marko een veelbelovende constatering dat de Honda-motor zich zo goed hield in de krachtigere modus. De Red Bull-topman vreest dan ook niet voor een eerdere wissel vanwege het intensieve gebruik in Oostenrijk: "Honda heeft ons (in Oostenrijk, red.) de vrije hand gegeven, maar het betekent gelukkig dus niet dat we nu een race eerder de motor moeten wisselen," aldus Marko, die stelt dat men niet 'over de schreef' is gegaan met het motorgebruik.

Echter.... als de spec 2 van Max (crash vrijdags) niet weer te gebruiken blijkt tijdens de VT's, zal Max met de spec 3 moeten rijden
en dan zal er wel een eerdere motorwissel plaats vinden en dat is heel ongunstig, want krijgt hij dan al de spec 4??
Volgens Tanabe zou dit scenario hem hoofdpijn bezorgen.

https://www.motorsport-total.com/formel-1/news/helmut-marko- spielberg-eines-der-besten-red-bull-rennen-aller-zeiten-1907 0902

Re: Helmut Marko over de Honda spec 3. [bericht #27188 is een antwoord op bericht #27164] wo, 10 juli 2019 19:26 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
harrienac is op dit moment afwezig  harrienac
Karting

zijn er voor silverstone ook updates voor red bull @schummie?

Re: Helmut Marko over de Honda spec 3. [bericht #27196 is een antwoord op bericht #27188] wo, 10 juli 2019 22:44 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Schummie01 is op dit moment afwezig  Schummie01
Formula 3

harrienac schreef op wo, 10 juli 2019 19:26
zijn er voor silverstone ook updates voor red bull @schummie?
Ja. Wat aero updates ten behoeve van het hoge snelheid karakter.
En Mercedes mag dan weer wat meer vermogen kunnen gebruiken als de temperatuur niet te hoog is.
Maar Honda kan dat ook, en zal dat ook doen.
Ook zal er in Q3 op het maximale geprognosticeerde vermogen gereden mogen worden door Max.

Die overwinning in Oostenrijk heeft veel, heel veel meer opgeleverd dan alleen dat houten model van de Red Bull ring.
Honda is echt een nieuwe fase ingegaan.
Het geloof is er echt dat er iets heel moois aan zit te komen.

honda.gif  Re: Helmut Marko over de Honda spec 3. [bericht #27197 is een antwoord op bericht #27196] wo, 10 juli 2019 23:04 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
koos is op dit moment afwezig  koos
Karting

@Schummie, klinkt hoopvol allemaal. Kan de spec 2.0 nog gebruikt worden op vrijdag?
Alvast bedankt!

Re: AMuS: Spielberg, Mercedes, Ferrari en RBR. [bericht #27202 is een antwoord op bericht #27159] do, 11 juli 2019 10:35 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Espresso
Formula 3

Theo schreef op di, 09 juli 2019 03:19
Toch wel positieve berichten van Wazari (insider?), Tanabe (Honda baas) and AMUS. Samengevat lijken ze te zeggen dat Oostenrijk niet helemaal toevallig was, dat alle motoren het lastig hadden (de Honda was ook teruggeschroefd wegens hitte) en dat het Red Bull pakket met de laatste aanpassingen aan het chassis mogelijk de banden precies op de juiste temperatuur kan krijgen. Daarmee kan Silverstone niet direct worden afgeschreven kennelijk.

Wel moet de volgende stap voorwaarts van Honda komen en dat zou Spa of eventueel Monza zijn. Klein risico is wel de vrijdag motor (spec 2) van Max, die mogelijk niet op tijd terug is in Silverstone is. Wat dat betekent weet ik niet, maar spec 1 zou niet meer passen. Geluk is wel dat de Red Bull en Honda fabrieken om de hoek zijn.

Mogelijk spelen milde temperaturen of wind in Silverstone dan ook niet meer zo'n enorme rol. Hopelijk staan we op zaterdag middag niet 'gewoon' een seconde achter Mercedes.
Tanabe gaf ook aan dat ze aan levensduur hebben ingeboet door extra vermogen vrij te geven.
(Mode 11 was dan het maximum voor Spielberg. Er zijn krachtigere modi beschikbaar.)

Samen met de wegvallende Spec 2 voor de vrijdagtrainingen zal het spannend worden of de Spec 4 op tijd gereed is als Max een nieuwe motor nodig heeft.

Maar het lijkt er in ieder geval op dat Max een extra motor nodig zal hebben ten opzichte van 1x een geplande spec 4.

Spec 4 al in Hongarije? [bericht #27271 is een antwoord op bericht #10992] za, 13 juli 2019 14:40 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Wouter
GP winner

Citaat:
AMuS.
Heute 13:25
Honda überlegt, seine nächste Motorspezifikation schon vor der Sommerpause beim GP Ungarn einzusetzen. Sie soll 25 PS mehr leisten. Technisch macht das keinen Sinn, weil der Hungaroring keine Strecke ist, auf der Power zählt. Es riecht nach einem politischen Schachzug. Max Verstappen soll sehen, dass es sich lohnt, bei Red Bull zu bleiben. Wenn Honda wie geplant erst nach der Sommerpause das Upgrade bringen würde, wäre es wahrscheinlich zu spät.

Honda overweegt om zijn volgende motorspecificatie in te zetten voor de zomervakantie bij de GP Hongarije. Ze zou 25 HP meer moeten leveren.
Technisch gezien is dat niet logisch omdat de Hungaroring geen baan is waarop vermogen telt. Het ruikt naar een politieke move.
Max Verstappen zou moeten zien dat het loont om bij Red Bull te blijven. Als Honda pas na de zomervakantie zou upgraden,
zou het waarschijnlijk te laat zijn.

Re: Spec 4 al in Hongarije? [bericht #27272 is een antwoord op bericht #27271] za, 13 juli 2019 14:52 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
bacodraak
Formula 1

Wouter schreef op za, 13 juli 2019 14:40
Citaat:
AMuS.
Honda überlegt, seine nächste Motorspezifikation schon vor der Sommerpause beim GP Ungarn einzusetzen. Sie soll 25 PS mehr leisten. Technisch macht das keinen Sinn, weil der Hungaroring keine Strecke ist, auf der Power zählt. Es riecht nach einem politischen Schachzug. Max Verstappen soll sehen, dass es sich lohnt, bei Red Bull zu bleiben. Wenn Honda wie geplant erst nach der Sommerpause das Upgrade bringen würde, wäre es wahrscheinlich zu spät.
Honda overweegt om zijn volgende motorspecificatie in te zetten voor de zomervakantie bij de GP Hongarije. Ze zou 25 HP meer moeten leveren.
Technisch gezien is dat niet logisch omdat de Hungaroring geen baan is waarop vermogen telt. Het ruikt naar een politieke move.
Max Verstappen zou moeten zien dat het loont om bij Red Bull te blijven. Als Honda pas na de zomervakantie zou upgraden,
Maar spec4 inzetten betekent toch gridstraf(fen) , dus als je wilt profiteren van meer vermogen in SPA en Monza dan is het toch ook gewoon logischer om de race ervoor die straffen te pakken ?

Honda power !!!

Re: Spec 4 al in Hongarije? [bericht #27273 is een antwoord op bericht #27271] za, 13 juli 2019 14:59 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Neo33 is op dit moment afwezig  Neo33
Formula 3

Citaat:
AMuS.
Net zoals met Frankrijk hebben ze een race nodig om de motor in te rijden en daarmee bedoel ik dan voornamelijk om de mapping 's helemaal 100% te krijgen.

Ik kan mij voorstellen dat ze dan op andere races in zetten en daar een goede motor willen hebben.

(Restant seizoen)
Groot Brittannië
Duitsland
Hongarije
België
Italië
Singapore
Rusland
Japan
Mexico
Verenigde Staten
Brazilië
Abu Dhabi

In Hongarije pak je een nieuwe motor deze race geven ze dan op zodat ze in België een nieuwe motor hebben "Thuis race Max", en dan kijken wat de nieuwe motor op Monza doet en potentieel overwinning 's kansen in Singapore. In Rusland pakken ze dan de 2e motor, daar kun je wel makkelijk inhalen dus een mooie inhaal race voor Max en dan de races daarna Japan, Mexico, USA, Brazilië waarin het moet gaan gebeuren. Of mogelijk dat ze in Japan een nieuwe motor pakken, maar ik zie ze dat niet doen omdat ze Max natuurlijk zo ver mogelijk vooraan willen hebben dus ik verwacht hem dan in Rusland.

Ik denk dat dit een beetje de plan de campagne

Re: Spec 4 al in Hongarije? [bericht #27288 is een antwoord op bericht #27271] za, 13 juli 2019 17:33 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Wouter
GP winner

Citaat:
AMuS.

UPDATE:

Citaat:
''De volgende update zal pas komen tijdens de Grand Prix van Italië of die van België.
Het hangt er ook vanaf wat Honda kan leveren, want we moeten ook alle onderdelen kunnen blijven gebruiken'',
zegt Marko voor de camera van Sky Sports.

Re: Spec 4 al in Hongarije? [bericht #27289 is een antwoord op bericht #27273] za, 13 juli 2019 17:37 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Formula 3

Ze willen gewoon maximaliseren en het maakt RBR en Max echt niet uit of dat nu in de thuisrace van Max is of niet. Wisselen in Hongarije is gewoon heel onlogisch en dat ze een heel raceweekend nodig hebben om mappings te optimaliseren lijkt me ook sterk maar als dat zo is heeft Honda 3 proefkonijnen beschikbaar. Zou me zeer verbazen als Max voor Hongarije wisselt, dan nog eerder in Duitsland maar ik denk gewoon in Spa en evt nog 1 erbij in Rusland

Re: Spec 4 al in Hongarije? [bericht #27302 is een antwoord op bericht #27289] za, 13 juli 2019 21:53 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Laptom is op dit moment afwezig  Laptom
Karting

Het onlogische aan Hongarije is dat ze daar kans hebben op de overwinning. Het kan zijn dat ze de race daarvoor verwisselen en dan in Hongarije nog steeds met spec3 rijden. Of ze wisselen in Monza, dat winnen ze toch niet en inhalen is daar goed te doen.

Ik verwacht nog een nieuwe motor in Rusland, dat zal de Spec 5 en de basis van 2020 moeten worden. Qua vermogen niet zo grote update tov Spec4, maar wellicht een motor met veel potentie (nieuwe inspuiting, electrische kleppenbediening en de laatste turbo versie? ).

Optimisme of geduld en vertrouwen. [bericht #27323 is een antwoord op bericht #10992] zo, 14 juli 2019 12:05 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Schummie01 is op dit moment afwezig  Schummie01
Formula 3

Inderdaad ben ik optimistisch over het RBR-Honda project.
Maar er is geen sprake van ongefundeerd optimisme.
Het is gebaseerd op de cijfers van Honda en de ontwikkelingssnelheid van Honda, met name dit seizoen.
Maar er is ook geduld nodig, vrij veel geduld. Incasseren van tegengeslagen en mislukte concepten.
Ik heb daar hier al vaak over geschreven. Hoe Ferrari jaren, vele jaren "droog" stond.
Hoe Mercedes er vele jaren over deed om aan de top te komen.

En dan moet je niet alleen dezelfde graad van ontwikkeling zien te bereiken als Mercedes en Ferrari, maar tegelijkertijd ook nog eens inlopen.
En dat terwijl Mercedes als het motorisch goed loopt alweer naar het volgend seizoen kan gaan kijken.

Dat alles vraagt geduld, vaak meer dan een coureur, en zeker ongeduldige fans kunnen opbrengen.
Alonso als meest afschrikwekkende voorbeeld. Van wat had kunnen zijn... veel meer dan 2 wereldkampioenschappen.
Honda zo vernederd, dat zelfs als Alonso een Civic wil kopen voor zijn vriendin, hij die wagen niet gaat krijgen.
En dus ook niet in kan stappen bij RBR.

Ik herhaal het nog maar eens; als Max zou verkassen, ook al is het naar Mercedes, wordt dat de grootste vergissing uit heel z'n loopbaan tot nu toe.

Hij is de absolute no 1 in het team.

Geduld ook voor Gasly waar ik ook al een paar keer een lans voor gebroken heb.
Wederom geduld. En kijk nu eens. Ik weet, 1 zwaluw maakt nog geen zomer. Maar op deze wijze kan Gasley een heel goede wingman voor Max zijn bij zijn komende 3 wereldkampioenschappen.

Alle puzzelstukjes beginnen op hun plaats te vallen.

Het turbo-lack probleempje is een software afstellings kwestie.
Er kan niet meer getest worden met de auto uiteraard, maar Honda denkt dat men het voor de race opgelost heeft.

En dan nog even mijn optimistische kant.
Wat als Max weer 26 punten bij gaat schrijven?
Ik denk dat Marko nog steeds gelijk kan krijgen, en misschien zelf nog wat aan de voorzichtige kant blijkt te zijn geweest.

En er zullen ook nog tegenslagen komen. Wellicht straks al. Een foutje van Max waardoor ie er in de eerste bocht al uit ligt.
Ook dan wens ik ons allemaal wat geduld toe.
Ook Hamilton, Senna en Schumacher waren zeker niet zonder fouten. En ook Senna en Schumacher hebben het concept van geduld moeten leren en ervaren.

Je wordt nu eenmaal niet zomaar wereldkampioen in de F1. Zelfs overwinningen zijn lang niet aan eenieder gegeven, en soms moet daar een carrière lang op gewacht worden.
De geliefde coureur Alesi wist slechts 1 maal te winnen in heel z'n carrière.

Max heeft er al 6. Het went snel hè!!

De banden verslijten vandaag extreem snel. Van de strategie van Ferrari snap ik helemaal niets.
Wellicht een geniale zet, maar gezien de staat van het team volgens mij meer een wanhoopspoging.

Ik ga er zo in elk geval nog eens goed voor zitten.
F1 saai? Af en toe een dipje, net als de Tour de France of voetbal.

Tenslotte nog even dit.

Die Bleekemolen vertelt naar mijn idee een absoluut onzinverhaal.
En hij kan zeggen dat dit niets af zou doen aan de overwinning van Max, maar dat doet het natuurlijk wel als het waar zou zijn.
Och, laat die Red Bull maar eens winnen. Leuk voor RBR op het oranje gekleurde thuiscircuit, en ook om Honda fijn bij de les te houden en in de F1.
Dat zou dan de gedachte zijn.
In mijn ogen absolute nonsens.

Maar doodsbedreigingen horen niet bij mijn F1. Ook niet als een steward Max straft terwijl we het er niet mee eens zijn.
Daar past kritiek, maar zeker geen doodsbedreigingen.
Ik hoop werkelijk niet dat de "Verstappen Army", de grote hoeveelheden fans dit tot een structureel onderdeel van de F1 van vandaag gaan maken.
Onderdeel van de huidige maatschappij, waar we maar aan moeten wennen met de sociale media.

Ik wil daar niet aan wennen.
Voor mij zijn alle 20 coureurs nog steeds gladiatoren. De laatste 20 besten ter wereld.
Ik zie het liefst max winnen, maar ik gun ze het allemaal.

Ik wens on allen een fijne, incidentvolle, harde maar eerlijke race, met het Wilhelmus op het einde.

Re: Optimisme of geduld en vertrouwen. [bericht #27325 is een antwoord op bericht #27323] zo, 14 juli 2019 12:14 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
bacodraak
Formula 1

En zo is het ... Yay

Honda power !!!

Re: Optimisme of geduld en vertrouwen. [bericht #27326 is een antwoord op bericht #27325] zo, 14 juli 2019 12:51 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Zerobyte
Formula 3

Mooie woorden Schummie 👍
Ik hoop en verwacht vandaag een spannende race en een podium zou uber zijn.
drive

[Bijgewerkt op: zo, 14 juli 2019 12:54]

Re: Optimisme of geduld en vertrouwen. [bericht #27327 is een antwoord op bericht #27325] zo, 14 juli 2019 12:55 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
GP winner

Turbo lag. Een vertraging voor hij de optimale drukvulling geeft (lagging behind) niet een lack (ontbreken van). Tegenwoordig gebruiken ze de mgu-h elektro motor om de turbo steeds op toeren te houden (bij va het gas af). Wellicht zijn ze hier iets te zuinigjes geweest (agressief met energie besparen).

Juist aan dit soort onvolkomenheden kun je zien dat ze grote stappen maken, ze ontginnen voor hen nieuw terrein.

Op f1technical was een mooi kaartje met snelheden in de bochten. Hier was mooi te zien dat de Ferrari. Uit met name 2 bochten langzaam kwam, maar aan het einde van dat rechte stuk bij de volgende bocht de hoogste snelheid had. Als Honda nog een beetje erbij kan winnen kaMax ook Leclerc met open vizier bestrijden (in de qualy).

Re: Optimisme of geduld en vertrouwen. [bericht #27328 is een antwoord op bericht #27323] zo, 14 juli 2019 13:06 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Wouter
GP winner

Mooi geschreven @Schummie, helemaal mee eens. Yay
Jij ook een fijne race toegewenst met aan het eind het Wilhelmus,
maar 2e of 3e zou hier ook al goed zijn.

Re: Optimisme of geduld en vertrouwen. [bericht #27329 is een antwoord op bericht #27323] zo, 14 juli 2019 13:22 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
SpeeDirk is op dit moment afwezig  SpeeDirk
Formula 3

Langzaam maar zeker zijn ook de zwartkijkers overtuigd van de vooruitgang van RBR en Honda die men met eigen ogen heeft kunnen aanschouwen. @Schummie01 werd door hen vaak afgebrand, maar de resultaten liegen er niet om en spreken voor zich. Aan hetgeen @Schummie01 hier wekelijks neerpent hoeft men geenszins aan te twijfelen en wordt bevestigd door de aanhoudende resultaten. Omdat Gasly met de setup van Max goede resultaten behaalde werd ging in de wandelgangen meteen het gerucht dat je een aap niet moest leren klimmen. Max gaat altijd uit van eigen kunnen en is het altijd beter dat je racemaat ook goed presteert! Over een kleine drie kwartier meldt ik mij weer op Ziggo Sport om daarna te genieten van een mooie en spannende race hopelijk met Max in de hoofdrol.

Formule 1 liefhebber, fan van Max en jarenlang van Jos

Re: Optimisme of geduld en vertrouwen. [bericht #27368 is een antwoord op bericht #27323] ma, 15 juli 2019 06:13 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Theo is op dit moment afwezig  Theo
Formula 3

Schummie01 schreef op zo, 14 juli 2019 20:05

Het turbo-lack probleempje is een software afstellings kwestie.
Er kan niet meer getest worden met de auto uiteraard, maar Honda denkt dat men het voor de race opgelost heeft.
Volgens mij zei Max dat het probleem al in Frankrijk opspeelde en dat het 'm irriteerde omdat dit dus het derde weekend was.

Verder een mooie race gezien, en ik denk op eigen kracht voor P2 had kunnen strijden. Verder eens Schummie, de auto lijkt erg lekker te gaan ineens en als Ferrari en met name Mercedes (met hun 'mega-update' in Duitsland) niet ineens weer veel verder zijn, gaat Max gewoon voor een pole en winst vechten op eigen kracht en zonder speciale omstandigheden.

Re: Optimisme of geduld en vertrouwen. [bericht #27373 is een antwoord op bericht #27368] ma, 15 juli 2019 09:18 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
CF230 is op dit moment afwezig  CF230
Karting

Vorig jaar was Max 6-tiende verwijderd van pole op Hockenheim. Als de lijn van Silverstone wordt doorgetrokken, zou hij deze keer heel dicht in de buurt van pole moeten kunnen komen!

Echt bizar wat een sprong RBR ineens heeft gemaakt. Van kansloos 1-1,5 sec achter pole rijden in niemandsland naar volop vechten met FER en MER. Zelfs op de rechte stukken lijkt RBR gelijkwaardig aan FER!

Is dit nou echt alleen door een voorvleugel-tweak mogelijk gemaakt?

AMuS: Honda Spec 4 op gelijke hoogte als de huidige Mercedes spec. [bericht #27374 is een antwoord op bericht #10992] ma, 15 juli 2019 09:24 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Wouter
GP winner

Als één ding gisteren wel duidelijk is geworden, dan is dat het feit dat Oostenrijk geen eenmalige goede prestatie was.
De RB15 is aanzienlijk verbeterd de afgelopen weken. Gelukkig kon nu ook iedereen zien dat Gasly niet zo slecht is als door velen werd gezegd.

Helaas werd Max weer geconfronteerd met een geslepen Leclerc, zoals hij in de karts al was, over het randje gaan als de stewarts het goed vinden.
Het is maar goed dat Max een stuk volwassener is (geworden) en geen risico's wou nemen, omdat de race nog lang duurde. Top!

Om van dat gedrag van Leclerc af te komen, zit er maar één ding op en dat is vóór Ferrari te kwalificeren.
Zoals reeds bekend is komt Honda met een betere kwalificatie stand en behoorlijk meer vermogen met de spec 4.

Zoals @NexrYear gisteren al aangaf kwam nu ook AMuS voor de race begon in het race verslag met de volgende mededeling:

Citaat:
Gestern 14:15
Aus dem Honda-Umfeld hören wir, dass die nächste Ausbaustufe von der Motorleistung her mit der aktuellen Spezifikation von Mercedes gleichzieht.
Das Triebwerk ist so gut wie einsatzbereit, wird aber wahrscheinlich erst nach der Sommerpause sein Debüt geben.

Gisteren 14:15
Vanuit de Honda-omgeving horen we dat de volgende upgrade van de motorprestaties op gelijke hoogte komt met de huidige specificatie van Mercedes.
De motor is zo goed als klaar, maar zal waarschijnlijk zijn debuut maken na de zomervakantie.

Helaas komt Mercedes met een grote chassis update in Duitsland, maar RBR zal met de spec 4 iig sneller zijn dan Ferrari.

https://www.auto-motor-und-sport.de/formel-1/ticker/

Re: AMuS: Honda Spec 4 op gelijke hoogte als de huidige Mercedes spec. [bericht #27375 is een antwoord op bericht #27374] ma, 15 juli 2019 09:42 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Dejavu01 is op dit moment afwezig  Dejavu01
Formula 1

Maar ferrari zal toch niet achterblijven neem ik aan? Maar wel een mooie progressie van redbull/honda. En komt f1 alleen maar ten goede gelet op de laatste 2 races. Great expectations ahead.

Re: AMuS: Honda Spec 4 op gelijke hoogte als de huidige Mercedes spec. [bericht #27383 is een antwoord op bericht #27374] ma, 15 juli 2019 12:51 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Formula 3

Mercedes zit motorisch aan de limiet gisteren de pitsstop van bottas gezien waarbij de koelopeningen vergroot werden ?
Teken aan de wand !

Re: AMuS: Honda Spec 4 op gelijke hoogte als de huidige Mercedes spec. [bericht #27384 is een antwoord op bericht #27375] ma, 15 juli 2019 13:02 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
GP winner

Ik neem aan van wel, waarom zou Ferrari altijd maar voor moeten blijven liggen, RBR komt de laatste tijd met rasse schreden naderbij (kon natuurlijk ook relatief "makkelijk") omdat zoals in de vele staatjes te zien was, RBR zich tot nu toe (tot aan Oostenrijk) vaak het minst verbeterd had in 2019 tov 2018) en Honda werkt zo te zien echt keihard aan die motor (en ook daar was relatief flinke achterstand). Ik denk echt dat RBR er nu aankomt, zelfde verhaal als 2e helft 2016 en hopelijk nog wel verder.

Re: Optimisme of geduld en vertrouwen. [bericht #27407 is een antwoord op bericht #27373] di, 16 juli 2019 09:11 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
mbuna is op dit moment afwezig  mbuna
Formula 3

CF230 schreef op ma, 15 juli 2019 09:18
Vorig jaar was Max 6-tiende verwijderd van pole op Hockenheim. Als de lijn van Silverstone wordt doorgetrokken, zou hij deze keer heel dicht in de buurt van pole moeten kunnen komen!

Echt bizar wat een sprong RBR ineens heeft gemaakt. Van kansloos 1-1,5 sec achter pole rijden in niemandsland naar volop vechten met FER en MER. Zelfs op de rechte stukken lijkt RBR gelijkwaardig aan FER!

Is dit nou echt alleen door een voorvleugel-tweak mogelijk gemaakt?
Die voorvleugel, in combinatie met de overige updates die al op de auto zaten. Voorvleugel is het eerste onderdeel van de auto die in contact komt met de luchtstroom, en de voorvleugel stuurt de lucht naar de plaatsen waar het nodig is. Dus deels voor de downforce en daarmee de kans de banden in het betere window te krijgen.
Maar het grootste doel is de sturing van de luchtstroom naar achteren en opzij. Door de andere vleugel wordt vuile lucht beter van de auto af gehouden, en worden luchtstromen naar de juiste plek geleid alwaar allerlei vinnetjes en flapjes die luchtstroom weer verder begeleiden. Die zaten er dus al, maar 'zaten te wachten' op een luchtstroom die niet kwam. Nu wel.
Hiermee lukt het nu ook om de achterkant beter onder controle te houden.

De voorvleugel is dus rete-belangrijk ja. Verder heeft RB nu op de vloer, net voor de achterwielen, nu opstaande vinnetjes die ervoor zorgen dat de lucht beter aan de coke-bottle shape blijft plakken, én via gaten naar de onderkant van de auto stuurt.

Re: AMuS: Honda Spec 4 op gelijke hoogte als de huidige Mercedes spec. [bericht #27412 is een antwoord op bericht #27383] di, 16 juli 2019 13:33 Naar vorige berichtNaar vorige bericht
MadMax is op dit moment afwezig  MadMax
Formula 3

MB aan de limiet??
Heb Lewis in de laatste ronden een belachelijke rondetijd zien neerzetten op harde banden van 30 ronden oud, en ben pas overtuigd dat MB aan de limiet zit als ze 3 races voor het eind niet bovenaan staan in de titelstrijd..... 2021? 2022? 2023?

Vorige onderwerp: Max in de media
Volgende onderwerp: FORMULA 1 GRAN PREMIO HEINEKEN D'ITALIA 2019
Naar forum gaan: