Verstappen forum
forum.verstappen.nl

Startpagina » Verstappen » Max & Jos Verstappen » Alles aangaande het Aston Martin Red Bull Racing team.
Re: De Honda motor is extreem belast... [bericht #26948 is een antwoord op bericht #26947] ma, 01 juli 2019 00:34 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Wouter
GP winner

Mulder schreef op ma, 01 juli 2019 00:02
Ik geloof bestd dat je iets weet schummie..maar niet alles en ik geloof ook dat je het hier wat aandikt..we hebben allemaal live kunnen horen dat "mode 11" aan mocht..net zoals we hebben gehoord dat er power loss was tot de fail 3.
Max heeft zeker geen 34 ronden vol vermogen gehad, wel een stuk of 11..om Leclerc te pakken..de rest lukte al binnen de marge..
Maar die fail was niet voor niks...net als de ondermaatse prestatie van Merc.

Citaat:
"De start van vandaag was niet zijn beste", blikt Marko met gevoel voor understatement nog even terug op de strijd. "Maar met de tweede set banden werd hij echt wakker. Dankzij Honda konden we de laatste dertig ronden het volle vermogen gebruiken. En toen was Max aan het inhalen alsof anderen niet eens meekregen wat er allemaal gebeurde."

https://www.gpupdate.net/nl/f1-nieuws/372832/?utm_source=hea dliner.nl&utm_medium=link&utm_term=free&utm_cont ent=textlink&utm_campaign=Headliner.nl

Re: De Honda motor is extreem belast... [bericht #26953 is een antwoord op bericht #26948] ma, 01 juli 2019 08:54 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Sieper is op dit moment niet actief  Sieper
GP winner

Die fail 03 is toch gewoon een sensor fout resetten, komt hij daarna niet weer dan kan het ook een meetfout zijn geweest.

Re: De Honda motor is extreem belast... [bericht #26954 is een antwoord op bericht #26947] ma, 01 juli 2019 09:10 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
RazorBiteXL
Formula 3

Ik geloof bestd dat je iets weet schummie..maar niet alles en ik geloof ook dat je het hier wat aandikt..we hebben allemaal live kunnen horen dat "mode 11" aan mocht..net zoals we hebben gehoord dat er power loss was tot de fail 3.
Max heeft zeker geen 34 ronden vol vermogen gehad, wel een stuk of 11..om Leclerc te pakken..de rest lukte al binnen de marge..
Het is juist bekend van het hele seizoen al dat de Honda veel langer in de hogere power modes kan rijden dan de andere teams. Dat is juist een heel goed teken, er zit dan namelijk qua pure power nog veel meer in het vat!

Re: De Honda motor is extreem belast... [bericht #26955 is een antwoord op bericht #26954] ma, 01 juli 2019 09:17 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Griffel is op dit moment niet actief  Griffel
Formula 3

Ja en wat te denken van het koeling systeem.
Gisteren was de Honda motor gewoon de beste tijdens de race.

Re: De Honda motor is extreem belast... [bericht #26958 is een antwoord op bericht #26948] ma, 01 juli 2019 09:52 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
spark is op dit moment niet actief  spark
Formula 1

Wouter schreef op ma, 01 juli 2019 00:34
Citaat:
"De start van vandaag was niet zijn beste", blikt Marko met gevoel voor understatement nog even terug op de strijd. "Maar met de tweede set banden werd hij echt wakker. Dankzij Honda konden we de laatste dertig ronden het volle vermogen gebruiken. En toen was Max aan het inhalen alsof anderen niet eens meekregen wat er allemaal gebeurde."
https://www.gpupdate.net/nl/f1-nieuws/372832/?utm_source=hea dliner.nl&utm_medium=link&utm_term=free&utm_cont ent=textlink&utm_campaign=Headliner.nl
Dat is de info van Marko, Mr. Telsell. Hij had Honda ook 5 overwinningen beloofd, alleen zei hij er niet bij of dit voor 2019 was of ook voor 2020. Prachtige figuren zijn dit, bij elk interview of party staan ze vooraan en beloven van alles. Als het niet uitkomt dan is dit de fout van een ander en vervolgens ontsla je gewoon iemand.
Ik zeg niet dat Marko geen toegevoegde waarde heeft maar een talent als Max 'ontdekken' is niet zo moeilijk. Voorlopig is de aanvoer na Max nou niet echt om over naar het "houten Red Bull huis" te schrijven.

Re: De Honda motor is extreem belast... [bericht #26960 is een antwoord op bericht #26958] ma, 01 juli 2019 10:22 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Espresso
Formula 3

Zullen we stoppen die paar gewaardeerde forumleden, die constructief informatie leveren, te bekritiseren?

Keer op keer wordt deze kritiek door anderen (achteraf) weerlegd met een onderbouwing en op een zeer rustige en vriendelijke wijze.

Heb je een mening als forumlid over racen, prima volgens mij.

Heb je een ongezouten mening als forumlid over racen. Zwijgen is goud of stuur aub een PM.

P.S. de Spec 3 motor is na Oostenrijk nog prima op orde:

Hier mijn onderbouwing: Coffee

Mode 11: Extra vermogen

Fail03: Er was een sensor stuk, op de moment dat de motor in 'protective mode' werd gezet was er vermogensterugval, dat was flink schrikken voor ons.
De telemetrie gaf aan dat de motor op orde was maar de sensor kapot. Fail 03 geeft de motor een 'reset' naar de default mode, waarop het motorvermogen weer snel terugkwam.

Motortemperatuur: We weten niet wat de andere motorleveranciers hebben gedaan, maar de Honda motor heeft 'zo koud mogelijk' gedraaid.

Start: We weten niet de oorzaak van de 'vertraagde' start van Max maar het lijkt op een stal omdat hij torque/grip verloor (geen grip van de banden, wellicht band op een glad stukje markering?)

Bron: https://www.as-web.jp/f1/498064/2

Payback [bericht #26962 is een antwoord op bericht #26960] ma, 01 juli 2019 11:23 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
koos is op dit moment niet actief  koos
Karting

https://www.gpblog.com/nl/videos/34332/schermutselingen-tuss en-verstappen-en-leclerc-in-2012.html

Ik vond hem wel toepasselijk hupmax

Re: De Honda motor is extreem belast... [bericht #26970 is een antwoord op bericht #26960] ma, 01 juli 2019 13:46 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
OllieBB is op dit moment niet actief  OllieBB
Karting

Espresso schreef op ma, 01 juli 2019 10:22
Zullen we stoppen die paar gewaardeerde forumleden, die constructief informatie leveren, te bekritiseren?

Keer op keer wordt deze kritiek door anderen (achteraf) weerlegd met een onderbouwing en op een zeer rustige en vriendelijke wijze.

Heb je een ongezouten mening als forumlid over racen. Zwijgen is goud of stuur aub een PM.

Helemaal mee eens Espresso. Zeik elkaar niet af of probeer niet alles in twijfel te trekken wat een ander forumlid zegt maar waardeer dat mensen de moeite nemen om hier hun informatie te delen. Ik geniet er in ieder geval van en het blijft me motiveren om naar de F1 te blijven kijken nu de sport in een wat moeilijke periode zit. Ik kijk al sinds 1992 naar F1 maar heb er dit seizoen echt over gedacht om de race maar op te nemen en dan achteraf te kijken. Maar door de positieve geluiden op dit forum blijf ik toch kijken. En dat heeft zich afgelopen weekend uitbetaald.

Groet OllieBB...die van positieve berichten houdt (er is al genoeg ellende in de wereld) hupmax drive

Als alles opeens op je afkomt, dan rij je aan de verkeerde kant

Re: De Honda motor is extreem belast... [bericht #26972 is een antwoord op bericht #26943] ma, 01 juli 2019 14:30 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
peter-w
Formula 3

Dat klopt inderdaad. hupmax

Man Man, op het moment dat iedereen zich heeft neergelegd met een bijrol weet Max alle koppen op 1 lijn te krijgen en kan hij ontketenen. drive

De concurrentie had dit ook niet meer verwacht. Boink

Re: De Honda motor is extreem belast... [bericht #26973 is een antwoord op bericht #26960] ma, 01 juli 2019 14:40 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Formula 1

P.S. de Spec 3 motor is na Oostenrijk nog prima op orde:

Hier mijn onderbouwing: Coffee

Mode 11: Extra vermogen

Fail03: Er was een sensor stuk, op de moment dat de motor in 'protective mode' werd gezet was er vermogensterugval, dat was flink schrikken voor ons.
De telemetrie gaf aan dat de motor op orde was maar de sensor kapot. Fail 03 geeft de motor een 'reset' naar de default mode, waarop het motorvermogen weer snel terugkwam.

Motortemperatuur: We weten niet wat de andere motorleveranciers hebben gedaan, maar de Honda motor heeft 'zo koud mogelijk' gedraaid.

Start: We weten niet de oorzaak van de 'vertraagde' start van Max maar het lijkt op een stal omdat hij torque/grip verloor (geen grip van de banden, wellicht band op een glad stukje markering?)

Bron: https://www.as-web.jp/f1/498064/2

Ik kan me natuurlijk vergissen maar ik reageerde op een uitspraak van dhr. Marko. Ik zie het verband niet met het vervolgens afzeiken van een mede-forumlid.

Re: De Honda motor is extreem belast... [bericht #26974 is een antwoord op bericht #26973] ma, 01 juli 2019 14:50 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
raymondwitvoet is op dit moment niet actief  raymondwitvoet
Formula 3

En zelfs dan, who are you to judge.... we weten meer dan de helft niet

Einfach Kurven Machen

Re: De Honda motor is extreem belast... [bericht #26975 is een antwoord op bericht #26974] ma, 01 juli 2019 14:55 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Formula 1

raymondwitvoet schreef op ma, 01 juli 2019 14:50
En zelfs dan, who are you to judge.... we weten meer dan de helft niet
Idd, we weten niet alles. Als we alleen mogen reageren als we alles weten dan wordt het wel erg stil hier.

Re: De Honda motor is extreem belast... [bericht #26976 is een antwoord op bericht #26973] ma, 01 juli 2019 15:06 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Wouter
GP winner

spark schreef op ma, 01 juli 2019 14:40

.
Ik kan me natuurlijk vergissen maar ik reageerde op een uitspraak van dhr. Marko. Ik zie het verband niet
met het vervolgens afzeiken van een mede-forumlid.

Ik kan me vergissen @Spark, maar volgens mij reageerde Espresso op het bericht van @Mulder, waarin hij @Schummie bekritiseert
en niet op jouw bericht. Lees Mulders bericht nog maar eens.

Re: De Honda motor is extreem belast... [bericht #26977 is een antwoord op bericht #26976] ma, 01 juli 2019 15:16 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Formula 1

Wouter schreef op ma, 01 juli 2019 15:06

.
Ik kan me natuurlijk vergissen maar ik reageerde op een uitspraak van dhr. Marko. Ik zie het verband niet
met het vervolgens afzeiken van een mede-forumlid.
Ik kan me vergissen @Spark, maar volgens mij reageerde Espresso op het bericht van @Mulder, waarin hij @Schummie bekritiseert
en niet op jouw bericht. Lees Mulders bericht nog maar eens.
Ok, bedankt ook weer uit de wereld geholpen.

Re: De Honda motor is extreem belast... [bericht #26979 is een antwoord op bericht #26975] ma, 01 juli 2019 16:41 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Formula 3

Wel fair blijven he... je trekt hem nu naar niets meer mogen.... dat zeg ik niet, een beetje redelijker mag best.
Marko als Mr Tellsell is voor mij een behoorlijke belediging van de man en zegt wat mij aangaat meer over jouw beoordelingsvermogen dan de zijne. Hij heeft Max misschien niet ontdekt, dat Max een ongehoord talent was/is wisten veel hier die al fan van Jos waren ook wel. Hij heeft hem wel direct in een F1 auto gezet. Achteraf is alles makkelijk praten...

Einfach Kurven Machen

even alles op een rijtje v2 [bericht #26981 is een antwoord op bericht #10992] ma, 01 juli 2019 16:46 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Formula 3

Ok boys, na 1 van de mooiste races van max vind ik het tijd om alles even op een rijtje te zetten, om deze uitzonderlijke race van Max te kunnen verklaren.

Factoren die van invloed waren op de winst van Max:
1.) Warm weer
2.) Updates auto + motor
3.) Hoogteligging van circuit
4.) Mercedes koelingsproblemen
5.) uitzonderlijke talent van Max
6.) Ferrari verkeerde(?) strategie
7.) Max zijn slechte start?
8.) Grid penalty Hamilton
9.) geen q3 ronde Vettel
10.) geen penalty van stewards
11.) oranje publiek
12.) Honda motor 100% vermogen

Ik vermoed dat we kunnen concluderen dat er uitzonderlijke omstandigheden & situatie waren. Begrijp mij niet verkeerd; dit doet niks af van de mega prestatie van Max.
Ik hoop alleen maar, dat ze in silverstone niet weer op 30 seconden in de race worden gereden, als deze unieke omstandigheden zich niet voor doen of in een andere hoedanigheid.

Ik wil gewoon dat dit een keerpunt wordt in het seizoen, en Max een mega comeback gaat maken in de standings!!

Re: even alles op een rijtje v2 [bericht #26982 is een antwoord op bericht #26981] ma, 01 juli 2019 16:51 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
CF230 is op dit moment niet actief  CF230
Karting

Helemaal mee eens, één zwaluw maakt nog geen zomer. Wat mij betreft zou het al helemaal geweldig zijn als RB de komende races binnen 0,5 sec van pole zit en mee kan vechten om P3. We gaan het zien!

Re: De Honda motor is extreem belast... [bericht #26983 is een antwoord op bericht #26973] ma, 01 juli 2019 16:51 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Espresso
Formula 3

Ik kan me natuurlijk vergissen maar ik reageerde op een uitspraak van dhr. Marko. Ik zie het verband niet met het vervolgens afzeiken van een mede-forumlid.
Zoals jij op nieuwsberichten Mr. Marko a.k.a. Mr. Tellsell reageert is nu juist weer nieuwswaardig en vermaakvol Laughing

Was zoals Wouter toelicht, het dringende verzoek dat we Forumleden in hun waarde laten. 1e

(Pfff...wonen in het buitenland is slecht voor mijn grammatica.... Puke )

[Bijgewerkt op: ma, 01 juli 2019 16:54]

Dit bericht aan een moderator rapporteren

Re: even alles op een rijtje v2 [bericht #26985 is een antwoord op bericht #26981] ma, 01 juli 2019 17:16 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Wet! is op dit moment niet actief  Wet!
Formula 1

Als het op Silverstone over 2 weken ook boven de 28 graden is, krijgt Mercedes het opnieuw moeilijk hoor.

Let it rain, rain, rain!!

Re: even alles op een rijtje v2 [bericht #26988 is een antwoord op bericht #26985] ma, 01 juli 2019 17:34 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
GP winner

Ik denk dar vooral de aero update erg goed werkt. Horner knuffelde Newey en Max zegt ook, auto was top. We gaan nu hopelijk weer naar einde 2018 competitiviteit hoop en denk ik. Nog niet in de qualy maar in de race er wel weer bij. Afhankelijk van/per circuit natuurlijk. Nu nog die Spec 4 gehoopte stap!

Re: volgens Horner vertel je onzin! [bericht #26993 is een antwoord op bericht #26931] ma, 01 juli 2019 20:06 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
MadMax is op dit moment niet actief  MadMax
Formula 3

Volgens Horner kon Max zelf helemaal niks aan zijn slechte start doen. Zijn koppeling stond niet goed afgesteld.... te gevoelig of wat hij ook bedoeld.
Bovendien is er al veel vaker voorbij gekomen dat een coureur eigenlijk niet eens meer zo'n slechte start kan maken tenzij hij echt vergeet gas te geven maar daar zie ik Max niet toe in staat.....
Wie heeft er gelijk, ik weet wel wie ik geloof😉

Re: De Honda motor is extreem belast... [bericht #27002 is een antwoord op bericht #26979] di, 02 juli 2019 09:14 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Formula 1

raymondwitvoet schreef op ma, 01 juli 2019 16:41
Wel fair blijven he... je trekt hem nu naar niets meer mogen.... dat zeg ik niet, een beetje redelijker mag best.
Marko als Mr Tellsell is voor mij een behoorlijke belediging van de man en zegt wat mij aangaat meer over jouw beoordelingsvermogen dan de zijne. Hij heeft Max misschien niet ontdekt, dat Max een ongehoord talent was/is wisten veel hier die al fan van Jos waren ook wel. Hij heeft hem wel direct in een F1 auto gezet. Achteraf is alles makkelijk praten...
Ik beoordeel Marko niet alleen m.b.t. Max. Dan ziet voor mij het plaatje er anders uit. In Februari blies Marko in de media hoog van de toren. Zowel Max als Horner waren veel realistischer. Zijn taak is om Red Bull talenten op te leiden en klaar te stomen voor het echte werk. Ik kan dit geen succes noemen. Kvyatt werd als de verloren zoon teruggehaald en Albon was een derde keus want die had al getekend in de Formule E. Zondag voor de camera verklaarde Marko met droge ogen dat hij Honda dit jaar 5 overwinningen beloofd had, really? Daar krijg ik achteraf kromme tenen van. Nou ben ik superblij met de overwinning van Max afgelopen zondag maar ook realistisch. Dit keer viel het kwartje drie keer de kant van Red Bull op(mag ook wel eens). Een coureur van de buitencategorie+Oranje fans, Ferrari die weer eens mis zat met zijn strategie en Mercedes die koeling problemen had. Daar komt bovenop dat de Honda motor vol opengedraaid werd. Het pakte gelukkig allemaal goed uit, Marko!

De promotie van Gasly naar Red Bull is tot op heden geen succes. Mijn vraag is, ligt dit alleen aan Gasly of ook aan een Marko? De strategie van Marko is vrij eenvoudig. Je bent een Red Bull junior en hij gooit je in het diepe. Als je vervolgens verzuipt dan zal hij er geen traan om laten, hij neemt de volgende kandidaat. Dat noem ik geen opleiden. Het is duidelijk dat Gasly niet het talent heeft van Max, dat is ook niet erg want dit soort coureurs worden niet elke dag geboren. Wat wel duidelijk is dat Gasly mentaal niet klaar is of was voor de promotie naar Red Bull. Hij had kunnen weigeren maar dit had waarschijnlijk zijn carriëre geen goed gedaan. Hij heeft ja gezegd en kwam vervolgens van de regen in de drup. Marko is al flink aan zijn stoelpoten aan het zagen. Marko verklaarde in de media dat Gasly niet moet denken dat hij Newey kan uitleggen hoe een auto ontworpen moet worden. Beste Marko, ik heb altijd geleerd dat je dit soort zaken binnenkamer houdt en bespreekt. De uitleg van het type Marko is vervolgens simpel, met dit soort uitspraken zet ik dingen op scherp.

Ik was blij met de post van Schummi, die brak een lans voor Gasly. Gasly had geen update in Oostenrijk en reed waarschijnlijk ook niet met een vol open gedraaide Honda. Ik heb dit weekend gelet op de nieuwe Red Bull Junior, Patricio o'Ward. Die stapte bij MP Motorsport in voor deelname aan de F2. Ik ken de omstandigheden niet maar het was van de buitenkant niet indrukwekkend. Natuurlijk is MP niet het snelste team maar Jordan King laat toch echt mooie dingen zien.

De F1 wereld is opportunistisch. Een week geleden was RB niets en moest Max heel snel gaan solliciteren bij een ander team. Een weekje later lopen we met zijn alle de polonaise. De waarheid zal wel ergens in het midden liggen.

Re: De Honda motor is extreem belast... [bericht #27003 is een antwoord op bericht #27002] di, 02 juli 2019 09:23 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Dejavu01 is op dit moment niet actief  Dejavu01
Formula 1

Ik denk dat er een Japanner in de f1 gaat komen. Heb je de ceremonie van race 1 tijdens de f2 gezien? Matsushita won die race en de baas f1 van Honda was in tranen. Dus ik denk dat Honda die wens zal hebben richting red bull!

Re: De Honda motor is extreem belast... [bericht #27004 is een antwoord op bericht #27003] di, 02 juli 2019 10:16 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Espresso
Formula 3

Grappig Christian....met wat uitspraken over Pierre...

Citaat:
....Ik denk dat hij een reset nodig heeft. We weten wat hij kan. Op een of andere manie moeten we de 'Çontrol-Alt-Delete' in zijn kop krijgen en herstarten....
Bron: https://www.racefans.net/2019/07/02/lapped-gasly-needs-a-con trol-alt-delete-horner/

honda.gif  Over Honda. [bericht #27005 is een antwoord op bericht #10992] di, 02 juli 2019 10:35 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Wouter
GP winner

Citaat:
TOKYO -- Honda Motor clinched its first Formula One victory in 13 years at Sunday's Austrian Grand Prix, with technology from its HondaJet aircraft propelling the winning driver in a simultaneous payoff for both long efforts.

Heat-converting engine helps power long-awaited comeback

Current F1 rules require power units to run on a hybrid mix of internal combustion and electric power. Honda's convert exhaust heat into electrical power using technology brought over from the business jet, on which foundational research began in 1986. This boost, combined with the skills of the veteran Red Bull team, helped carry the day.

https://asia.nikkei.com/Business/Automobile/Honda-jet-tech-d rives-first-Formula-One-win-in-13-years2

Re: volgens Horner vertel je onzin! [bericht #27006 is een antwoord op bericht #26993] di, 02 juli 2019 10:40 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Pancake is op dit moment niet actief  Pancake
Karting

Horner verdedigd altijd zijn coureurs. Zeker na zo'n race gaat ie echt niet zeggen: " O ja, Max die had me toch een slechte start doordat hij zelf niet op zat te letten", Marko daarentegen was wat duidelijker: "Na de eerste stint werd hij (Max) wakker en reed fantastisch"

Max zelf had het alleen over een slechte start en liet in het midden of het een afstellingsprobleem bij de auto of bij hem zelf was.

Either way: we hebben een geweldige race gezien

Met racende groet,
Pancake

Re: Over Honda. [bericht #27007 is een antwoord op bericht #27005] di, 02 juli 2019 10:43 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Formula 1

Het was al bekend dat Honda een nieuwe turbo heeft geinstaleerd. Dus dit lijkt mij nu geen nieuws!? Of is het zo dat met deze nieuwe turbo een doorslaggevend voordeel is behaald en pas in Oostenrijk dit voordeel is gemaximaliseerd?

Re: Over Honda. [bericht #27008 is een antwoord op bericht #27007] di, 02 juli 2019 11:14 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Wouter
GP winner

Dejavu01 schreef op di, 02 juli 2019 10:43
Het was al bekend dat Honda een nieuwe turbo heeft geinstaleerd. Dus dit lijkt mij nu geen nieuws!? Of is het zo dat met deze nieuwe turbo een doorslaggevend voordeel is behaald en pas in Oostenrijk dit voordeel is gemaximaliseerd?

Precies dat laatste dus.
In Frankrijk was alles nog behoorlijk in de veilige stand gezet.
Juist hier op 700m hoogte kon men kijken of de Turbo voor betere prestaties kon zorgen.
Dat bleek al snel het geval te zijn, dus mocht Max na de bandenwissel geleidelijk de PU opschroeven.
Die nieuwe Turbo is een enorme verbetering voor de algehele prestaties van de aandrijflijn.
Dus ja, dit is wel degelijk nieuws, heel goed nieuws zelfs.

honda.gif  Re: Over Honda. [bericht #27009 is een antwoord op bericht #27008] di, 02 juli 2019 11:32 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Karting

Ik ben benieuwd hoe lang deze spec 3 motor nog mee kan, na afgelopen zondag? En mochten ze een nieuwe nodig hebben of ze dan weer een spec 3 krijgen of al overstappen naar spec 4.

De andere kant van de garage [bericht #27012 is een antwoord op bericht #27009] di, 02 juli 2019 14:12 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
SuperKuup is op dit moment niet actief  SuperKuup
Karting

De andere kant van de garage, je vraagt je af hoe die zich voelen. Die zullen toch met jaloerse blikkende naar andere kant kijken.
Heb het eigenlijk wel met die jongens te doen. Pierre Galsy geeft natuurlijk alles, alleen weet hij niet hoe hij die wagen naar zijn hand kan zetten.
Ook al hebben ze setup van Max naar zijn auto gekopieerd, ook daarmee kan hij niet uit de voeten komen.
Voor hem moet het allemaal heel frustrerend zijn dat wat hij ook probeert, het gewoon niet werkt.

De druk van Horner en Marko neemt alleen maar toe, ook al zeggen ze dat ze nog steeds in hem geloven.
Misschien dat we later in zijn memoires lezen dat zijn grootste fout in de F1 was, het stoeltje nemen naast ene Max Verstappen.

Toch hoop ik voor hem dat hij zich toch staande kan houden en een keer een podium kan pakken zodat zijn monteurs ook een fijne dag bezorgen, want zij doen ook hun stinkende best!

Re: De andere kant van de garage [bericht #27013 is een antwoord op bericht #27012] di, 02 juli 2019 14:19 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Formula 3

SuperKuup schreef op di, 02 juli 2019 14:12
De andere kant van de garage, je vraagt je af hoe die zich voelen. Die zullen toch met jaloerse blikkende naar andere kant kijken.
Heb het eigenlijk wel met die jongens te doen. Pierre Galsy geeft natuurlijk alles, alleen weet hij niet hoe hij die wagen naar zijn hand kan zetten.
Ook al hebben ze setup van Max naar zijn auto gekopieerd, ook daarmee kan hij niet uit de voeten komen.
Voor hem moet het allemaal heel frustrerend zijn dat wat hij ook probeert, het gewoon niet werkt.

De druk van Horner en Marko neemt alleen maar toe, ook al zeggen ze dat ze nog steeds in hem geloven.
Misschien dat we later in zijn memoires lezen dat zijn grootste fout in de F1 was, het stoeltje nemen naast ene Max Verstappen.

Toch hoop ik voor hem dat hij zich toch staande kan houden en een keer een podium kan pakken zodat zijn monteurs ook een fijne dag bezorgen, want zij doen ook hun stinkende best!
Ik vermoed dat er binnen dat team van monteurs ook een weerstand komt tegen Gasly zijn prestaties.

Re: De andere kant van de garage [bericht #27014 is een antwoord op bericht #27013] di, 02 juli 2019 14:30 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Wouter
GP winner

Griffel schreef op di, 02 juli 2019 14:19
SuperKuup schreef op di, 02 juli 2019 14:12

.
Ik vermoed dat er binnen dat team van monteurs ook een weerstand komt tegen Gasly zijn prestaties.

Wacht nou maar eerst even af.
Toen Gasly de nieuwste onderdelen op de wagen had in de VT's reed hij hele goede tijden.
In Silverstone krijgt hij weer die verbeterde onderdelen (mag ik hopen).
En dat zijn team van monteurs ook "balen" van Gasly zijn prestaties geloof ik niet zo.
Er speelt meer dan wij als toeschouwers zien binnen zo'n team.
Dat hij tijdens de race sneller moet inhalen is een feit, maar dat kan alleen als hij vertrouwen in de wagen heeft.
Laten we nog maar even afwachten hoe een en ander zich gaat ontwikkelen, want laten we eerlijk zijn,
de wagen was tot nu toe vrij onhandelbaar , maar Max rijdt nu eenmaal altijd om de problemen heen, maar dat kunnen
er maar weinig.

Re: De andere kant van de garage [bericht #27015 is een antwoord op bericht #27014] di, 02 juli 2019 14:44 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
peter-w
Formula 3

precies. In alle voorgaande race,s reed die wagen van Max ook niet vloeiend door de bochten.
Alleen Max kon die problemen nog redelijk handelen maar ook niet genoeg om op iemand een aanval te kunnen doen.

De wegligging en handling van de wagen is nu blijkbaar een heel stuk verbeterd door die nieuwe voorvleugel in combinatie met dat nieuwe barge board. Er was maar 1 exemplaar van en alleen Max had dat op zijn wagen.

Hierdoor kon Max de auto weer als vanouds controleren en de rest kan je aan Max overlaten. hupmax

Wedden dat ze nu naarstig aan het vleugels bij maken zijn op de Fabriek..

In Engeland hebben ze dan in de basis 2 goed sturende auto,s

Eens kijken of Gasley dan beter uit de voeten komt met die Red Bull.

Re: De andere kant van de garage [bericht #27016 is een antwoord op bericht #27015] di, 02 juli 2019 14:52 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
GP winner

Daarbij ook niet vergeten dat dit weer een echte Merc track is. Max en Pierre verwacht ik eigenlijk weer op 5 en 6. Maar ik hoop natuurlijk op (veel) hoger. Er echt bij zitten, wat zou dat enorm gaaf zijn!

Re: De andere kant van de garage [bericht #27018 is een antwoord op bericht #27016] di, 02 juli 2019 16:10 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Formula 3

Dat zou heel gaaf zijn. Het is ook weer eens tijd voor een echte ouderwetse regenrace.

Re: De Honda motor is extreem belast... [bericht #27019 is een antwoord op bericht #27003] di, 02 juli 2019 16:18 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
maxtrash is op dit moment niet actief  maxtrash
Formula 3

Dejavu01 schreef op di, 02 juli 2019 09:23
Ik denk dat er een Japanner in de f1 gaat komen. Heb je de ceremonie van race 1 tijdens de f2 gezien? Matsushita won die race en de baas f1 van Honda was in tranen. Dus ik denk dat Honda die wens zal hebben richting red bull!
lijkt me wel beter dat hij eerst in de Toro Rosso begint en minimaal twee jaar daar blijft... Je wil niet onvoorbereid naast Max gaan rijden (eigenlijk wil je dat ook niet voorbereid, zie Ricciardo...)

Re: De Honda motor is extreem belast... [bericht #27021 is een antwoord op bericht #26931] di, 02 juli 2019 17:14 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Schummie01 is op dit moment niet actief  Schummie01
Formula 3

" we were on the edge of engine cooling" bevestigd Tanabe van Honda inmiddels.
Zie Formula 1.com.

Mooi dat ze het toch ruim 34 ronden op max power hebben aangedurfd.
Op naar spec 4.
En ik zou maar niet zo zeker zijn dat Marko bluft met z'n 5 overwinningen.

Re: De andere kant van de garage [bericht #27022 is een antwoord op bericht #27018] di, 02 juli 2019 17:21 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Nickela is op dit moment niet actief  Nickela
Formula 3

Doe maar ff niet, dan zit ik daar in de regen hupmax

honda.gif  Re: De Honda motor is extreem belast... [bericht #27024 is een antwoord op bericht #27021] di, 02 juli 2019 17:32 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Karting

@Schummie
Maar wordt die spec 4 nou naar voren gehaald of nog steeds gepland voor na de zomerstop?

Re: De Honda motor is extreem belast... [bericht #27025 is een antwoord op bericht #27024] di, 02 juli 2019 17:59 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Jip
GP winner

Had wel een beetje een gevoel dat het alles of niets was, met die motor. Ik wacht Silverstone nog af totdat ik conclusies ga trekken of RB in de mix zit. Dat kan namelijk nog is heel erg tegenvallen.

Re: De Honda motor is extreem belast... [bericht #27026 is een antwoord op bericht #27025] di, 02 juli 2019 18:10 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Wouter
GP winner

Jip schreef op di, 02 juli 2019 17:59
Had wel een beetje een gevoel dat het alles of niets was, met die motor. Ik wacht Silverstone nog af totdat ik conclusies ga trekken of RB in de mix zit. Dat kan namelijk nog is heel erg tegenvallen.

Met Mercedes zullen ze nog niet kunnen strijden, maar Ferrari moet mogelijk zijn in de race.
De Ferrari motor gebruikt veel brandstof en de Honda motor is erg zuinig.
In Silverstone is het brandstof verbruik trouwens hoog (dacht ik).

Re: De Honda motor is extreem belast... [bericht #27033 is een antwoord op bericht #27021] di, 02 juli 2019 21:44 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Wouter
GP winner

Schummie01 schreef op di, 02 juli 2019 17:14
" we were on the edge of engine cooling" bevestigd Tanabe van Honda inmiddels.
Zie Formula 1.com.

Mooi dat ze het toch ruim 34 ronden op max power hebben aangedurfd.

Zoals ik zijn uitspraken lees, gaven ze nog niet het volle vermogen vrij, juist vanwege de hitte.
Er zit dus nog meer in het vat. Het wordt niet zo warm in Silverstone. Hopelijk geven ze weer veel vermogen vrij.

"We were on the edge on terms of cooling," Tanabe said.
"Of course, the high temperatures forced us to save the power unit.
We tried to extract as much power as we could.

Nóg een uitspraak van Tanabe. Zo mooi dit ...... Het is ze zo gegund en dan een ontketende Max
die er waanzinnig mee rondrijdt!
Honda + RBR + Max = 1e

"I'm very happy to see Max's strong race," Tanabe said after the race.
"Just after the race start I was a bit surprised and then got nervous. (Haha, wij ook)
After that his pace was good, very good.
In the middle of the race I started to believe we could go to a higher position.
Then, finally, Max finished the race in first place, and it was a fantastic day.

Citaat:
Honda Racing F1 @HondaRacingF1

Every hour on the dyno, every failure, working to be better, working around the clock around the world.

Worth it.

Tranen op het podium:

https://twitter.com/HondaRacingF1/status/1145456768505585665

Re: De Honda motor is extreem belast... [bericht #27034 is een antwoord op bericht #27033] di, 02 juli 2019 22:05 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Roelof is op dit moment niet actief  Roelof
Formula 1

https://en.hondaracingf1.com/insights/MeetingTheOrangeArmy.h tml

Re: Alles aangaande het Aston Martin Red Bull Racing team. [bericht #27037 is een antwoord op bericht #10992] wo, 03 juli 2019 09:06 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Axelq2 is op dit moment niet actief  Axelq2
Karting

Persoonlijk denk ik dat FAIL-03 code taal was, aangezien Max hierna met sprongen richting Leclerc toe reed. Ik vind het mooi om te zien dat de updates van de PU en de updates van de AERO mooi samenvallen en de auto next level brengen.

hupmax

Geld maakt niet gelukkig, maar gelukkig heb ik geld.

Re: Alles aangaande het Aston Martin Red Bull Racing team. [bericht #27041 is een antwoord op bericht #27037] wo, 03 juli 2019 10:38 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
RazorBiteXL
Formula 3

FAIL 03 was om een sensor error bij de uitlaat te overriden. Dat is bevestigd door het team.

Re: Alles aangaande het Aston Martin Red Bull Racing team. [bericht #27055 is een antwoord op bericht #27041] wo, 03 juli 2019 22:14 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Formula 1

Zijn er al ergens meetingen/schattingen over hoeveel paarden de Honda heeft uitgespuugd?

Re: Alles aangaande het Aston Martin Red Bull Racing team. [bericht #27057 is een antwoord op bericht #27055] wo, 03 juli 2019 22:49 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
pAniC is op dit moment niet actief  pAniC
Karting

Zoals Marko ook al zei in het interview met Jack, werd het vol vermogen van de huidige spec beschikbaar gesteld voor ongeveer 30 ronden in Oostenrijk (volgens Schummie 34 ronden). Dat zijn de 30kw waarover Schummie het had volgens mij. Nu zal Honda deze 30kw betrouwbaar moeten maken, om sensor foutmeldingen zoals de uitlaat-sensor foutmelding in Oostenrijk te voorkomen (bevestigd door Christian Horner bij Sky Sports in de race-uitzending).

@Schummie, zal deze 30kw ook vanaf Silverstone gebruikt worden zoals hij ook in Oostenrijk is gebruikt? Of is dat te riskant en wil Honda de betrouwbaarheid eerst volledig op orde willen hebben voor het vol vermogen van de huidige spec?

Re: Alles aangaande het Aston Martin Red Bull Racing team. [bericht #27058 is een antwoord op bericht #10992] wo, 03 juli 2019 22:58 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Wouter
GP winner

Nu alles de goede kant op blijkt te gaan met RBR/Honda, zag ik zojuist op het Technical forum een verontrustend bericht.
Onlangs heb ik van deze persoon @Mudflap een betrouwbaar bericht geplaatst, dat enkele dagen later door Motorsport bevestigd werd.

https://forum.verstappen.nl/index.php?t=tree&goto=26456& amp;rid=86#msg_26456

Nu heeft @Mudflap weer met Mercedes mensen gesproken en gehoord dat ze in Duitsland met een enorme upgrade gaan komen.

Citaat:
Mercedes-AMG F1 W10 EQ Power+

Mudflap wrote: ↑
02 Jul 2019, 22:23
I hear they are bringing a massive update to Germany that's meant to deliver some outrageous laptime gains.

zibby43 wrote: ↑
02 Jul 2019, 22:27
Source?

Post by Mudflap » 03 Jul 2019, 21:58

I know a few of their engineers very well.
Actually, 6-7 years ago I knew about 50% of their product engineering department in Brixworth, unfortunately most of them have since left.

https://www.f1technical.net/forum/viewtopic.php?f=12&t=2 7911&p=845539#p845539

Re: Alles aangaande het Aston Martin Red Bull Racing team. [bericht #27059 is een antwoord op bericht #27057] wo, 03 juli 2019 23:01 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Formula 1

Als volgens Doornbos via insiders wordt beweerd dat de Honda 60pk te kort komt en nu de Honda 2 Mercedessen en 2 Ferrari's voorbij is gereden praten we misschien wel over meer dan 30kw.

Re: Alles aangaande het Aston Martin Red Bull Racing team. [bericht #27060 is een antwoord op bericht #27055] wo, 03 juli 2019 23:19 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
GP winner

Roelof schreef op wo, 03 juli 2019 22:14
Zijn er al ergens meetingen/schattingen over hoeveel paarden de Honda heeft uitgespuugd?
2. Vettel ging vrij makkelijk, leclerc stribbelde nog wat meer tegen.

Re: Alles aangaande het Aston Martin Red Bull Racing team. [bericht #27061 is een antwoord op bericht #27060] do, 04 juli 2019 00:02 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
bacodraak
Formula 1

Sieper schreef op wo, 03 juli 2019 23:19
Roelof schreef op wo, 03 juli 2019 22:14
2. Vettel ging vrij makkelijk, leclerc stribbelde nog wat meer tegen.
Laughing Laughing Laughing

Honda power !!!

Re: Alles aangaande het Aston Martin Red Bull Racing team. [bericht #27062 is een antwoord op bericht #27041] do, 04 juli 2019 01:51 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Theo is op dit moment niet actief  Theo
Formula 3

RazorBiteXL schreef op wo, 03 juli 2019 18:38
FAIL 03 was om een sensor error bij de uitlaat te overriden. Dat is bevestigd door het team.
Nou... bevestigd door het team? In de context werd Horner gevraagd waarom de power wegviel en die zei dat het een sensor op de uitlaat was, die ze vervolgens simpelweg uit hebben gezet.

Maar de kans dat dat ook de waarheid is schat ik vrij laag in. Das gewoon Horner die het spelletje meespeelt en maar wat roept om de verzamelde media te voeden. Er is zelfs een goeie kans dat Horner op dat moment ook geen idee had of de motor minder vermogen gaf, of er een sensor fout was, of die vervolgens uitgezet werd en dat die sensor iets met de uitlaat deed.

Het is niet zo boeiend allemaal, maar ga alsjeblieft niet blind af op wat Horner (en Marko!) roepen. Die zijn heel goed in het voeden van de media met berichten die met name in hun eigen belang zijn. Ik kan daar heel erg van genieten.

Re: Alles aangaande het Aston Martin Red Bull Racing team. [bericht #27063 is een antwoord op bericht #27059] do, 04 juli 2019 08:28 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
peter-w
Formula 3

Dat hoeft niet hoor.. Die motor kan nog steeds minder zijn.

Als de auto goed is afgesteld, de banden goed werken en Max aan boord kan je met een iets mindere motor ook winnen.

Dat bewijst het verleden. hupmax

Re: Alles aangaande het Aston Martin Red Bull Racing team. [bericht #27066 is een antwoord op bericht #27058] do, 04 juli 2019 09:30 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
maxtrash is op dit moment niet actief  maxtrash
Formula 3

Wouter schreef op wo, 03 juli 2019 22:58
Nu alles de goede kant op blijkt te gaan met RBR/Honda, zag ik zojuist op het Technical forum een verontrustend bericht.
Onlangs heb ik van deze persoon @Mudflap een betrouwbaar bericht geplaatst, dat enkele dagen later door Motorsport bevestigd werd.

https://forum.verstappen.nl/index.php?t=tree&goto=26456& amp; amp; amp;rid=86#msg_26456

Nu heeft @Mudflap weer met Mercedes mensen gesproken en gehoord dat ze in Duitsland met een enorme upgrade gaan komen.

Citaat:

I hear they are bringing a massive update to Germany that's meant to deliver some outrageous laptime gains.

Source?

Actually, 6-7 years ago I knew about 50% of their product engineering department in Brixworth, unfortunately most of them have since left.

En Mercedes heeft in Oostenrijk conservatief gereden. Kwam het door oververhitting van de motor of viel het eigenlijk allemaal wel mee en wilden ze de F1 "redden".

Het is nogal bipolair hier op het forum, nu is iedereen weer in juich-stemming. Persoonlijk reken ik er op dat vanaf Engeland het weer 1-2tjes worden voor Mercedes. Ze hebben Red Bull, in Oostenrijk een worst toegeworpen die dankbaar aanvaard is, en we gaan weer op de oude voet verder.

ps. ik vind het overigens wel degelijk knap dat RB Ferrari de baas is

[Bijgewerkt op: do, 04 juli 2019 09:31]

Dit bericht aan een moderator rapporteren

Re: Alles aangaande het Aston Martin Red Bull Racing team. [bericht #27067 is een antwoord op bericht #27066] do, 04 juli 2019 10:17 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Wouter
GP winner

maxtrash schreef op do, 04 juli 2019 09:30
Wouter schreef op wo, 03 juli 2019 22:58

https://forum.verstappen.nl/index.php?t=tree&goto=26456& amp; amp; amp; amp;rid=86#msg_26456

Citaat:

Source?

.
En Mercedes heeft in Oostenrijk conservatief gereden. Kwam het door oververhitting van de motor.?

Het is nogal bipolair hier op het forum, nu is iedereen weer in juich-stemming. Persoonlijk reken ik er op dat vanaf Engeland het weer 1-2tjes worden voor Mercedes.

Ja, het kwam door oververhitting van de motor. Daar zitten ze het hele jaar al mee.

Dat iedereen in de juich stemming is lijkt me logisch na zo'n spectaculaire race van Max.
Niets bipolair aan. Iedereen weet wel dat het in Silverstone weer 1-2 wordt voor Mercedes.

Maak me wel zorgen om de Duitsland upgrade van Mercedes. Die in Australië leverde 1 seconde op volgens Ho Ping.
Nou, deze upgrade wordt nog groter.

@Mudflap antwoordde: "Yeah, definitely chassis side. Was very unspecific about what exactly the package is
but said it is expected to easily be the biggest jump they will have made this season when it's introduced."

https://www.f1technical.net/forum/viewtopic.php?f=12&t=2 7911&p=845551#p845551

Re: Alles aangaande het Aston Martin Red Bull Racing team. [bericht #27068 is een antwoord op bericht #27057] do, 04 juli 2019 10:32 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Schummie01 is op dit moment niet actief  Schummie01
Formula 3

@panic,

Er zal eerst met iets conservatieve settings gereden worden. Met uitzondering uiteraard van de start en de eerste ronden en natuurlijk qQ3.
Als men sowiso de Mercedessen niet bij zou kunnen houden, door bijvoorbeeld de veel langere volle snelheid stukken, dan zal teruggegrepen worden op conservatievere settings.
Dat is ook logisch.
Maar het gaat niet alleen om de pure PK's wik ik nog maar weer eens benadrukken.
Honda heeft momenteel een zeer efficiënte turbo, die de accu sneller en eerder oplaadt.
Mede daardoor is de Honda behoorlijk zuinig met brandstof.
Weliswaar moest ook RBR oppassen met de motortemperaturen, maar veel minder dan Mercedes.
Dus als je als Mercedes dat hoge vermogen eigenlijk alleen ter beschikking hebt bij de kwalificatie, dan hoeft RBR niet perse op pole te staan om te winnen.
Dan moet je alleen een beetje vlot kunnen inhalen.
Welnu, de coureur daarvoor hebben ze in huis.
Verder lijkt het erop dat RBR de banden beter begrijpt op dit moment, en dat dezelfde coureur nogal goed met de banden weet om te gaan.
Ook de updates aan de voorvleugel en de barge boards lijken goed te hebben gewerkt.
Hoe de werkelijke pikorde eruitziet zal moeten blijken bij de trainingen volgende week.
Hoe warm zal het daar zijn bijvoorbeeld?
Maar reken er maar op dat de overwinning op de RB ring naar meer smaakt.
Ook dat is een circuit wat RBR eigenlijk niet zo ligt.

Ik lees zo hier en daar onzin als zou Mercedes zich opzettelijk wat hebben later terugzakken wegens de negatieve houding langzamerhand tegenover hun dominantie. Onzin slaat dan op de uitlatingen van Bleekemolen die sprak in termen van matchfixing.
Ik ben ervan overtuigd dat als Hamilton kan winnen, hij dat ook zal doen.
Zelfs als het team wat anders zou willen.
RBR heeft op eigen kracht en strategie met Honda gewonnen op Spielberg.
En ik denk dat we daar nog meer van gaan zien dit seizoen.

Het zal mij niet gebeuren dat ik van de race op Silverstone ook maar een ronde zal missen.
Kan Max weer met DRS de bochten door?
Dan weten we dat het chassis van RBR ook weer op het normale hoge peil is.

Er waren maar een paar kleine verbeteringen nodig aan chassis en motor om echt aan te kunnen sluiten verklaarde Max al ver voor de race in Oostenrijk.
Beide verbeteringen zijn er gekomen. Met het resultaat van afgelopen zondag als gevolg.

Het Wilhelmus op Silverstone.
Het wordt wel eens tijd zou ik zeggen.

Re: Alles aangaande het Aston Martin Red Bull Racing team. [bericht #27069 is een antwoord op bericht #27067] do, 04 juli 2019 10:33 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Formula 1

Gelukkig alleen een chassis update. Daarmee is red bull natuurlijk ook constant bezig. De winst in Oostenrijk was niet enkel het gevolg van het opschroeven van de honda power. De rb15 liep op rails in Spielberg.

Re: Alles aangaande het Aston Martin Red Bull Racing team. [bericht #27070 is een antwoord op bericht #27066] do, 04 juli 2019 10:33 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Formula 3

Laatste dagen nog nagenoten van de race en veel eveluaties op diverse sites gelezen.
Wat ik eruit haal?

1) zeer intelligent gereden door Max qua koelen, motor en remmen gekoeld wanneer nodig en door uit vuile lucht te rijden. Was mooi zichtbaar op de onboard streams die hier gedeeld zijn.
2) zeer intelligent gereden door Max qua banden, eerst de witte harde banden 10-12 rondjes rustig inrijden om dan pas echt gas te geven
3) Max rijdt vaak andere lijnen, vaak veel smoother en ronder. Met name in bocht twee in de race zocht hij juist de binnenkant vaak op, anders dan anderen.
4) de auto is beter dan we denken anders is dit onmogelijk
5) de motor is ook beter dan we denken anders is dit onmogelijk
6) stop met de engine caps, het wordt veel leuker als ze ze meer open kunnen en mogen draaien...
7) Max had zowel in de quali als in de race diverse lock ups
Cool Mercedes heeft zeker zwakke punten, koeling, vuile lucht
9) Sainz reed een geweldige race!
9) Max heeft meer support dan Charles onder de racers, bijv Carlos, en Lando, zichtbaar in de postrace interviews
10) 7 van de 20 coureurs hebben hun kans gekregen bij Red Bull... Carlos, Max, Kvyat, Albon, Vettel, Ricciardo, Gasly... best impressive...
11) De Nederlandse supporters geven een mooi voorbeeld hoe je een feestje bouwt zonder gedoe!
12) Newey is zichtbaar bloedfanatiek op TV, hoe hij de auto checkt, hoe hij aan de pitmuur is met Horner.... en dat maakt dat ik met veel vertrouwen naar de tweede helft van het seizoen kijk, toen het vorig jaar pas echt ging lopen voor Max
13) Max heeft ondanks het (af en toe) gezever hier al 30 punten meer dan vorig seizoen deze tijd..

Hoop dat het nog een spannend seizoen gaat worden, het is nog lang niet voorbij

Einfach Kurven Machen

Re: Alles aangaande het Aston Martin Red Bull Racing team. [bericht #27071 is een antwoord op bericht #27067] do, 04 juli 2019 10:35 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Formula 3

Eerlijk gezegd lijkt het mij sterk dat er nog zoveel omtwikkelruimte is.... wet van toe en afnemende meeropbrengsten als je bij een optimum aankomt..

Ik denk het en ik hoop het, veel leuker voor het seizoen als het juist verkeerd uitpakt

Einfach Kurven Machen

Re: Alles aangaande het Aston Martin Red Bull Racing team. [bericht #27072 is een antwoord op bericht #27067] do, 04 juli 2019 12:06 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Singapore2008 is op dit moment niet actief  Singapore2008
Formula 3

Wouter schreef op do, 04 juli 2019 10:17

Maak me wel zorgen om de Duitsland upgrade van Mercedes. Die in Australië leverde 1 seconde op volgens Ho Ping.

Ik geloof dit niet. Ten eerste geloof ik niet zomaar dat de update in Australie 1 seconde waard was. Het enige referentiepunt dat je daarvoor hebt waren de wintertesten en die zeggen lang niet altijd alles. En wat er bedoeld wordt met de grootste update dit seizoen is ook maar de vraag. Bedoelt men inclusief de wintertesten, inclusief de eerste updates voor Australie? Zeg het maar. Dit zijn berichten uit de tweede, derde hand en daar wordt het niet betrouwbaarder van.

Bovendien geloof ik niet dat er zomaar ineens meer dan een seconde gevonden gaat worden.

Re: Alles aangaande het Aston Martin Red Bull Racing team. [bericht #27073 is een antwoord op bericht #27072] do, 04 juli 2019 12:23 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Wouter
GP winner

Singapore2008 schreef op do, 04 juli 2019 12:06
Wouter schreef op do, 04 juli 2019 10:17

.
Dit zijn berichten uit de tweede, derde hand en daar wordt het niet betrouwbaarder van.

Bovendien geloof ik niet dat er zomaar ineens meer dan een seconde gevonden gaat worden.

Je mag natuurlijk geloven wat je wilt, maar dit is geen bericht uit tweede of derde hand.
@Mudflap heeft al veel vaker nieuwtjes over Mercedes gepost, die een week later in de media bevestigd werden.

Het is idd bijna niet te geloven, meer dan 1 seconde, maar Mercedes heeft het ook vóór Australië gepresteerd.

Volgens dit filmpje heeft Mercedes de motor helemaal niet terug geschroefd in Oostenrijk, omdat dat te veel snelheid zou kosten.
Misschien heb ik het verkeerd opgevat, maar zo zegt hij het wel. Alleen 400m lift and coast.

https://twitter.com/MercedesAMGF1/status/1146472964818382848

Re: Alles aangaande het Aston Martin Red Bull Racing team. [bericht #27074 is een antwoord op bericht #27073] do, 04 juli 2019 13:09 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Singapore2008 is op dit moment niet actief  Singapore2008
Formula 3

Nou, hij kent misschien een paar mensen bij Mercedes. Die hebben hem blijkbaar iets verteld over een grote update, de grootste van het seizoen. Hij geeft er verder geen info bij en anderen vertalen dat naar een grotere update dan die in Australie die een seconde opleverde.

Dat is toch wel zo ongeveer mijn definitie van info uit de tweede, derde hand. En dat die update in Australie een seconde waard zou zijn is ook door niemand officieel bevestigd.

Er zal heus ergens een kern van waarheid in zitten, maar in een klap meer dan een seconde? Dat lijkt me sterk.

Re: Alles aangaande het Aston Martin Red Bull Racing team. [bericht #27075 is een antwoord op bericht #27074] do, 04 juli 2019 14:06 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Wouter
GP winner

Singapore2008 schreef op do, 04 juli 2019 13:09
Nou, hij kent misschien een paar mensen bij Mercedes. Die hebben hem blijkbaar iets verteld over een grote update,
de grootste van het seizoen.
Hij geeft er verder geen info bij en anderen vertalen dat naar een grotere update dan die in Australie die een seconde opleverde.

Dat is toch wel zo ongeveer mijn definitie van info uit de tweede, derde hand.

Als je @Mudflaps laatste bericht goed leest, zegt hij dat zijn ex-collega van Mercedes hem dat verteld heeft
en niet dat anderen dat zo zouden hebben vertaald. De info komt dus uit eerste hand.
Maar goed. Ik deel hier deze informatie en het is aan een ieder wat hij of zij er mee wil doen.

Re: Alles aangaande het Aston Martin Red Bull Racing team. [bericht #27077 is een antwoord op bericht #27070] do, 04 juli 2019 15:48 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Espresso
Formula 3

raymondwitvoet schreef op do, 04 juli 2019 10:33
Laatste dagen nog nagenoten van de race en veel eveluaties op diverse sites gelezen.
Wat ik eruit haal?

...
Thanks Yay mooie samenvatting!

Re: Alles aangaande het Aston Martin Red Bull Racing team. [bericht #27078 is een antwoord op bericht #27066] do, 04 juli 2019 16:24 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Tizz is op dit moment niet actief  Tizz
Formula 3

Het is normaal weer met normale temperaturen dus deel ik jouw angst dat
Mercedes gewoontegetrouw de rest weer op een flinke schrobber trakteert.

Tizz.

Re: Alles aangaande het Aston Martin Red Bull Racing team. [bericht #27081 is een antwoord op bericht #27078] do, 04 juli 2019 17:21 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
GP winner

Een tijdje geleden hadden we hier (meen ik) de "discussie" dat Will Buxton weer was omgedraaid in zijn (aankleding van) zijn mening over Verstappen. Toen hij net doorbrak was het Hallelujah. Toen vorig jaar op de overkritische bandwagon en nu weer terug (waar hij natuurlijk moet zijn Smile ) Fan van Verstappen. Ik chargeer hier natuurlijk wat, Journalisten in de F1 moeten kliks genereren heh, dus alles wordt smeuig ingekleed.

Things can change. Pre season probeerde hij Gasly nog te boosten:

https://www.formula1.com/en/latest/article.buxton-the-2019-t eam-mate-battle-im-most-excited-about.2Ys3NYI5xuODTh9nATMEnt .html

Re: Alles aangaande het Aston Martin Red Bull Racing team. [bericht #27086 is een antwoord op bericht #27075] do, 04 juli 2019 19:42 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Mark is op dit moment niet actief  Mark
Formula 3

Wouter schreef op do, 04 juli 2019 14:06
Singapore2008 schreef op do, 04 juli 2019 13:09
Nou, hij kent misschien een paar mensen bij Mercedes. Die hebben hem blijkbaar iets verteld over een grote update,
de grootste van het seizoen.
Hij geeft er verder geen info bij en anderen vertalen dat naar een grotere update dan die in Australie die een seconde opleverde.

Dat is toch wel zo ongeveer mijn definitie van info uit de tweede, derde hand.

Als je @Mudflaps laatste bericht goed leest, zegt hij dat zijn ex-collega van Mercedes hem dat verteld heeft
en niet dat anderen dat zo zouden hebben vertaald. De info komt dus uit eerste hand.
Maar goed. Ik deel hier deze informatie en het is aan een ieder wat hij of zij er mee wil doen.
Ik ben het toch helemaal met Singapore eens. Dit is geen directe info, in die zin niet heel anders dan Schummie die hoort hoeveel PKs er nu weer bij komen. Daarnaast is helemaal nergens zeker uit dat de Australië update een seconde opleverde. Dat lijkt me zeer onwaarschijnlijk en voor Duitse GP al helemaal. Upgrades van 1 seconde bestaan eigenlijk alleen in B auto's... Maar goed als het 0.5s is, is het nog veel

Re: Alles aangaande het Aston Martin Red Bull Racing team. [bericht #27087 is een antwoord op bericht #27078] do, 04 juli 2019 19:44 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Muldoon is op dit moment niet actief  Muldoon
Karting

Tizz schreef op do, 04 juli 2019 16:24
Het is normaal weer met normale temperaturen dus deel ik jouw angst dat
Mercedes gewoontegetrouw de rest weer op een flinke schrobber trakteert.

Tizz.
Dit is ook mijn verwachting, hoewel ik denk dat het gat kleiner zal zijn als pre Oostenrijk. Behalve het vermogen was natuurlijk ook de aero niet optimaal, ik heb er wel vertrouwen in dat dat nu beter is. Ik verwacht geen 6 a 7 tienden achterstand per rondje meer, maar iets van 4 tienden in racepace, in kwalificatie misschien iets meer. Ik wil best optimistisch zijn maar verwachten dat in 3 weken tijd het hele gat met de top verdwenen is lijkt me wat overoptimistisch.

Re: Alles aangaande het Aston Martin Red Bull Racing team. [bericht #27092 is een antwoord op bericht #27087] do, 04 juli 2019 20:46 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
GP winner

Red bull staat nu aan de top. Ik acht het onwaarschijnlijk dat Mercedes dat in 2 weken dicht. 😉

Re: Alles aangaande het Aston Martin Red Bull Racing team. [bericht #27094 is een antwoord op bericht #27068] do, 04 juli 2019 21:18 Naar vorige berichtNaar vorige bericht
bernuldi is op dit moment niet actief  bernuldi
Formula 3

De vraag is hoeveel klappen de motor heeft gehad. Je schreef eerder dat er veel in het groen bleef, maar niet alles.

Gr bernuldi (die blij is met de mogelijkheid een handtekening toe te voegen)

Vorige onderwerp: Max Verstappen schaalmodellen
Volgende onderwerp: Poll functionaliteit: stemmen maar!
Naar forum gaan: