Verstappen forum
forum.verstappen.nl

Startpagina » Verstappen » Max & Jos Verstappen » Alles aangaande het Aston Martin Red Bull Racing team.
Re: Alles aangaande het Aston Martin Red Bull Racing team. [bericht #26679 is een antwoord op bericht #26671] di, 25 juni 2019 07:41 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Muldoon is op dit moment afwezig  Muldoon
Karting

Roelof schreef op ma, 24 juni 2019 22:49
Zouden jullie ook zo negatief praten als Max 1e rijder in een Mercedes was?
De sport zou er mijns inziens niet leuker van worden om naar te kijken. Als hij 20 races op cruise control naar de winst rijdt haakt de rest van de wereld natuurlijk ook op een gegeven moment af. Het voordeel voor mij zou dan wel zijn dat Hamilton iets minder vaak in beeld zou komen, wat een goed ding zou zijn omdat ik het niet een hele prettige persoonlijkheid vind, maar dat is natuurlijk een heel persoonlijk ding.

[Bijgewerkt op: di, 25 juni 2019 07:41]

Dit bericht aan een moderator rapporteren

Re: Alles aangaande het Aston Martin Red Bull Racing team. [bericht #26680 is een antwoord op bericht #26679] di, 25 juni 2019 07:51 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Roelof is op dit moment afwezig  Roelof
Formula 3

Muldoon schreef op di, 25 juni 2019 07:41
Roelof schreef op ma, 24 juni 2019 22:49
Zouden jullie ook zo negatief praten als Max 1e rijder in een Mercedes was?
De sport zou er mijns inziens niet leuker van worden om naar te kijken. Als hij 20 races op cruise control naar de winst rijdt haakt de rest van de wereld natuurlijk ook op een gegeven moment af. Het voordeel voor mij zou dan wel zijn dat Hamilton iets minder vaak in beeld zou komen, wat een goed ding zou zijn omdat ik het niet een hele prettige persoonlijkheid vind, maar dat is natuurlijk een heel persoonlijk ding.
De sport zou er inderdaad nog steeds niet leuker op worden maar de gemiddelde Max fan zou er wel een beter gevoel bij hebben als Max alles won. Mercedes is dominant en zoals Hamilton het zegt is dat niet direct hun probleem maar moeten de andere teams goed hun best doen.
Max zit nu eenmaal niet in de winnende auto zoals ook 17 andere coureurs. Het grote positieve wat ik zie is dat Honda betrouwbaar loopt en Max tot nu toe in staat was om continu in de top 5 te finishen.

Re: Zijn we allemaal te somber? [bericht #26683 is een antwoord op bericht #10992] di, 25 juni 2019 10:38 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
SpeeDirk is op dit moment afwezig  SpeeDirk
Formula 3

Door al het geblaat van de toren door RedBull in het begin van het seizoen zijn wij door hen op het verkeerde been gezet. Al met al gaat het minder slecht, maar toch. Max is in onze ogen al wereldkampioen, maar ontbeerd hij de auto die hij in de toekomst wellicht wel tot zijn beschikking krijgt. Ik weet natuurlijk niet waaraan er allemaal in MK gebeurt, maar stilzitten doen ze er zeker niet. Honda doet zijn best en dat geldt ook voor RB en wij? Wij zijn soms een tikkeltje ontevreden, maar vergeten dat het altijd nog slechter kan. hupmax

Formule 1 liefhebber, fan van Max en jarenlang van Jos

Re: Alles aangaande het Aston Martin Red Bull Racing team. [bericht #26689 is een antwoord op bericht #26680] di, 25 juni 2019 20:39 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
sanchez is op dit moment afwezig  sanchez
Formula 3

Ja, al die berichten over hoeveel beter Max het heeft gedaan dit jaar ten opzichte van vorig jaar.

Mee eens.

Maar Max ging vorig jaar om deze tijd wel in een andere versnelling, en dat zie ik dit jaar niet zo snel meer gebeuren.
Ok Oostenrijk was vorig jaar een mazzeltje, Bottas problemen en HAM had het bandenregelement nog niet aan de FIA verteld.

Max blijft scoren als 4e en 5e, misschien een keer 3e. Maar de verrassing is weg, Mercedes is niet meer kwetsbaar en Red Bull is niet meer sterk.

Het berekenend rijden van Max is goed, een goede leerschool voor later maar nu brengt het niet zo veel.
Waar ik met name een deja-vu van krijg is over hoe het vroeger met Jos ging. Altijd goede hoopvolle berichten aan het begin van het seizoen, maar daarna viel het vaak tegen. Daar zit Max nu ook.
Verkassen of niet, moeilijk om te zeggen, maar laat het alsjeblieft niet gebeuren dat Max de nieuwe Hulkenberg wordt, veel belofte maar nooit ingelost.

Daar is Max toch te goed voor?

Raised on F1GP1, matured on F1GP2

Re: Alles aangaande het Aston Martin Red Bull Racing team. [bericht #26692 is een antwoord op bericht #26689] wo, 26 juni 2019 04:30 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Theo is op dit moment afwezig  Theo
Formula 3

sanchez schreef op wo, 26 juni 2019 04:39

Waar ik met name een deja-vu van krijg is over hoe het vroeger met Jos ging. Altijd goede hoopvolle berichten aan het begin van het seizoen, maar daarna viel het vaak tegen. Daar zit Max nu ook.
Behalve dat Max de meest gewilde coureur in F1 is. Hij kan denk ik overal tekenen en behalve bij Mercedes kan ie overal morgen beginnen. Bovendien heeft ie nog minstens 15 goeie jaren voor zich. De marktwaarde van Max is ongekend.

Re: Alles aangaande het Aston Martin Red Bull Racing team. [bericht #26695 is een antwoord op bericht #26689] wo, 26 juni 2019 09:05 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
DeNak
Formula 3

sanchez schreef op di, 25 juni 2019 20:39
Ja, al die berichten over hoeveel beter Max het heeft gedaan dit jaar ten opzichte van vorig jaar.

Mee eens.

Maar Max ging vorig jaar om deze tijd wel in een andere versnelling, en dat zie ik dit jaar niet zo snel meer gebeuren.
Ok Oostenrijk was vorig jaar een mazzeltje, Bottas problemen en HAM had het bandenregelement nog niet aan de FIA verteld.

Max blijft scoren als 4e en 5e, misschien een keer 3e. Maar de verrassing is weg, Mercedes is niet meer kwetsbaar en Red Bull is niet meer sterk.

Het berekenend rijden van Max is goed, een goede leerschool voor later maar nu brengt het niet zo veel.
Verkassen of niet, moeilijk om te zeggen, maar laat het alsjeblieft niet gebeuren dat Max de nieuwe Hulkenberg wordt, veel belofte maar nooit ingelost.

Daar is Max toch te goed voor?
Dat gaat niet gebeuren Sanchez. Max is niet te vergelijken met de Hulk. De laatste is natuurlijk een begenadigd coureur, maar Verstappen is toch echt buitencategorie. Net dat kleine (soms grote) stapje meer dan goed. Ik ben het wel met je eens dat in de aanloop van een nieuw seizoen de verwachtingen door RBR en de entourage rond Max rooskleuriger worden weergegeven dan de werkelijk is. Hoort er kennelijk bij om de concurrentie angst aan te jagen

Groet,
DeNak

Re: Alles aangaande het Aston Martin Red Bull Racing team. [bericht #26705 is een antwoord op bericht #26695] wo, 26 juni 2019 17:22 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Sieper is op dit moment afwezig  Sieper
GP winner

Max rijd altijd ronde na ronde (tegnwoordig foutloos) superdicht op de limiet. Als je zijn data vergelijkt met andere coureurs is het gewoon eng. Dat kan ik zelfs zien (nitwit op racegebied). Op tweakers.net posten ze vaak mooie staatjes.

Alle teambazen e.d. weten dit natuurlijk ook.

Max zit al bij een top team (ja ja "subtop" tegenwoordig) Jos heeft een keer een paar kanzen gehad in een Benetton terwijl Michael toen (dat geloof ik in iig) illegale software had.

Re: Alles aangaande het Aston Martin Red Bull Racing team. [bericht #26713 is een antwoord op bericht #26705] do, 27 juni 2019 13:27 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Mulder is op dit moment afwezig  Mulder
Formula 3

We komen nu wel op het breekpunt van het seizoen..Red Bull moet nu echt de weg naar voren gaan vinden..traditioneel is dit ook een beetje het moment in het seizoen dat Red Bull de aansluiting vindt en weer serieus mee gaat doen..laten we het hopen.
Ik zie wat berichten dat Red Bull zou vinden dat Honda meer risico moet nemen..hmm..geen goed nieuws..dat betekend dus dat ze het chassis niet beter krijgen en nu alvast Honda de schuld gaan geven..dat kan heel lelijk worden als de prestaties nu niet snel gaan komen.

Bij slipstream wordt geopperd dat ALS Ferrari serieus de strijd aan wil met Mercedes dat ze dan de enige coureur moeten halen die de strijd aan kan met Hamilton. en met die stelling hebben ze 100% gelijk..dat moet Ferrari inderdaad proberen. De kans dat dat Ferrari lukt hangt helemaal af van Red Bull..als dit het is voor dit seizoen dan wordt de verleiding voor Max wel heel groot om bij ferrari succes te gaan zoeken natuurlijk..waarom zou het volgend jaar lukken bij red Bull als het dit jaar al slechter is dan vorig jaar..

[Bijgewerkt op: do, 27 juni 2019 13:28]

Re: Alles aangaande het Aston Martin Red Bull Racing team. [bericht #26721 is een antwoord op bericht #26713] do, 27 juni 2019 17:22 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
MadMax is op dit moment afwezig  MadMax
Formula 3

.......Ja heb ook het gevoel dat de komende weken wel eens cruciaal kunnen zijn voor de toekomst van Max en misschien wel RB.....Dit seizoen valt gewoon heel zwaar tegen daar hoeft niemand omheen te draaien waar we enkele races geleden dachten dat ze naast Ferrari kwamen en er daarna voorbij zouden gaan zitten ze er als team gewoon nog flink achter. Ook riep men begin van het seizoen dat ze eindelijk een echte partymodus hadden lijken ze op dat gebied nu zelfs te verliezen van de Renault PU, en dat doet pijn!!!! Er beginnen kleine scheurtjes te ontstaan, lees artikelen dat Newey zich nu eindelijk compleet op de f1 moet gaan focussen i.p.v. tijd te besteden aan het Lemans project en Max gaat niet tot zijn 35ste voor p4 of p5 rijden....
Ze willen dat Honda meer risico gaat nemen enz.
Waar Max vorig jaar de race won hier in Oostenrijk vraag ik mij hardop af wat er gaat gebeuren als hij hier dit weekend weer geen podium kan pakken laat staan dat hij eens verliest van beide Ferrari's......ik ben bang dat dit laatste aan gaat komen als een mokerslag bij het hele team.
Maar ergens heeft RB nog steeds heel vertrouwen in Honda want anders verwacht ik toch weer de standaard dreigementen om de f1 te verlaten......Honda is en blijft hun laatste en enige kans.....

Re: Even alles op een rijtje... [bericht #26723 is een antwoord op bericht #10992] do, 27 juni 2019 17:56 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Eagle771 is op dit moment afwezig  Eagle771
Karting

Ik proef hier toch dat velen hadden verwacht dat Max mee zou kunnen strijden voor kampioenschap. Ik denk dat Max zelf al wist dat 2019 een overgangsjaar zou worden voor RBR/Honda. Ik zie hem ook in 2020 voor RBR rijden. Wellicht dat de kaarten voor RBR/Honda dan anders zal liggen. Dat in de media suggestie wordt gewekt dat Max beetje ongeduldig wordt geloof ik dan ook niet. Is puur om meer clicks te genereren.

2020 wordt het jaar van Max!

Re: Even alles op een rijtje... [bericht #26724 is een antwoord op bericht #26723] do, 27 juni 2019 19:18 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Zerobyte
Formula 3

@Eagle771 niet voor het kampioenschap, maar een winst hier of daar had ik zeker verwacht en gehoopt.
Maar waar ik het meeste van baal is die 1-2 tjes van Mercedes, ze hebben daar natuurlijk hard voor gewerkt maar ik vind het helemaal niks, tel daarbij op dat Ferrari ook de nodige steken laat vallen en we hebben vooraan helemaal geen strijd meer en dat is nog slechter voor de F1.

Ik hoop dan ook van harte dat de komende updates van Red Bull en Honda maar ook van Ferrari de zo gehoopte strijd aan de voorkant van het veld een beetje terug brengt.

Re: Even alles op een rijtje... [bericht #26726 is een antwoord op bericht #26723] do, 27 juni 2019 20:26 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
maxtrash is op dit moment afwezig  maxtrash
Formula 3

Eagle771 schreef op do, 27 juni 2019 17:56
Ik proef hier toch dat velen hadden verwacht dat Max mee zou kunnen strijden voor kampioenschap. Ik denk dat Max zelf al wist dat 2019 een overgangsjaar zou worden voor RBR/Honda. Ik zie hem ook in 2020 voor RBR rijden. Wellicht dat de kaarten voor RBR/Honda dan anders zal liggen. Dat in de media suggestie wordt gewekt dat Max beetje ongeduldig wordt geloof ik dan ook niet. Is puur om meer clicks te genereren.

2020 wordt het jaar van Max!
dat leek me wat veel gevraagd, maar de voorspelling van Marko dat er vijf overwinningen zouden volgen vond ik nog niet eens zo onredelijk. Ze hadden er in 2018 vier per slot van rekening en als ze dichter aan zouden sluiten was vijf echt niet onredelijk.
Nu is het echter maar de vraag of het er uberhaupt een wordt. Dat is toch triest

Het is uberhaupt triest [bericht #26729 is een antwoord op bericht #26726] vr, 28 juni 2019 08:50 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
FB01 is op dit moment afwezig  FB01
Karting

Ferrari heeft ook nog niets gewonnen en het lijkt er op dat dat ook niet gaat gebeuren. Mercedes is gewoon te sterk. Dat Red Bull dan niet wint is niet omdat Red Bull erg slecht is, maar Mercedes gewoon de betere auto heeft.

Re: Het is uberhaupt triest [bericht #26730 is een antwoord op bericht #26729] vr, 28 juni 2019 09:20 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
bernuldi is op dit moment afwezig  bernuldi
Formula 3

De wijziging van de banden heeft veel meer impact gehad dan motor, chassis of wat dan ook. Met de banden van vorig jaar had Max al zeges gepakt, ben ik van overtuigd..

Gr bernuldi (die blij is met de mogelijkheid een handtekening toe te voegen)

Re: Het is uberhaupt triest [bericht #26731 is een antwoord op bericht #26729] vr, 28 juni 2019 09:24 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
To the MAX is op dit moment afwezig  To the MAX
Karting

FB01 schreef op vr, 28 juni 2019 08:50
Ferrari heeft ook nog niets gewonnen en het lijkt er op dat dat ook niet gaat gebeuren. Mercedes is gewoon te sterk. Dat Red Bull dan niet wint is niet omdat Red Bull erg slecht is, maar Mercedes gewoon de betere auto heeft.
Ferrari is wel in staat gebleken poles te pakken en ze hebben 2 overwinningen door hun vingers zien glippen. 1x door pech, 1x door een foutje. In die positie is RedBull absoluut niet geweest. Daarnaast kan Ferrari denk ik nog wel op een aantal circuits mee met Mercedes. Bijvoorbeeld Monza en Spa. Ook in Oostenrijk zullen ze niet geheel kansloos zijn.

En nee, Red Bull is niet erg slecht, maar hun achterstand is wel groter dan voorheen. Overwinningen op eigen kracht zitten er bij lange na nog niet in.

Max - vrij om te onderhandelen na GP Hongarije [bericht #26733 is een antwoord op bericht #10992] vr, 28 juni 2019 10:32 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Indy91 is op dit moment afwezig  Indy91
Karting

In het AD (met bron Marcia) valt het volgende te lezen:
Citaat:
Voor Verstappen is het schrapen. Soms een podiumplek, vaker de vierde plek. Niet vanwege eigen fouten, maar vanwege een wagen die niet mee kan strijden in de top. En precies dat zou de reden zijn dat hij vanaf 4 augustus, na de Grand Prix van Hongarije, met andere teams mag onderhandelen.
...
Bij Red Bull wordt achter de schermen ook de druk op Honda opgevoerd. De Japanners willen pas een nieuwe motor leveren als deze enorm betrouwbaar is. Op dat gebied heeft Verstappen dan ook geen klagen, maar aan de snelheid ontbreekt het. De vierde update zou juist daarom zelfs naar voren worden gehaald en al geïntroduceerd worden in Duitsland (28 juli) in plaats van tijdens de GP van Italië (8 september). Dat betekent wel een gridstraf voor Verstappen, maar Red Bull is er alles aan gelegen om de 21-jarige Nederlander snel een wagen te geven die om de overwinningen kan strijden.
Ik durf de stelling wel aan: mocht Honda de komende 4 races de PU nog steeds te conservatief (knijpen) houden dan zal Max Verstappen naar Ferrari gaan verkassen....of Hamilton moet al met pensioen willen gaan in 2020.

[Bijgewerkt op: vr, 28 juni 2019 10:34]

Re: Max - vrij om te onderhandelen na GP Hongarije [bericht #26735 is een antwoord op bericht #26733] vr, 28 juni 2019 11:02 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
harrienac is op dit moment afwezig  harrienac
Karting

zou max na Hongarije al weggaan, ik denk van niet
waar zou hij naar toe moeten gaan dan ?
vettel of bottas gaan ze echt niet ontslaan tijdens het seizoen

Re: Max - vrij om te onderhandelen na GP Hongarije [bericht #26736 is een antwoord op bericht #26733] vr, 28 juni 2019 11:09 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
MadMax is op dit moment afwezig  MadMax
Formula 3

Ik heb nog steeds een heel sterk gevoel dat MB bewust de plaats naast Lewis vrij houd indien Max RB toch gaat verlaten.....als het aan Bottas lag had hij allang een contract getekend.
Ook Ferrari verdenk ik ervan dat zij ook tot eind van het seizoen wel een constructie hebben om Max in te lijven als hij vrijkomt, zeker met een ondermaats presterende Vettel, alleen als Vettel zich herpakt en serieus enkele overwinningen gaat pakken in de komende 6/7 races worden de kansen van Max daar kleiner.
Het is tenslotte niet de Nederlandse media die Max iedere keer opnieuw in verband brengt met een overstap naar MB of Ferrari, de rijders markt draaid maar om 1 man en dat is Max.....

Re: Max - vrij om te onderhandelen na GP Hongarije [bericht #26737 is een antwoord op bericht #26735] vr, 28 juni 2019 11:10 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Indy91 is op dit moment afwezig  Indy91
Karting

@harrienac:
Ha, nee ik bedoel hiermee dat Max Verstappen na de GP van Hongarije vrij zou zijn om te onderhandelen met andere teams zoals Ferrari en Mercedes. Dus pas vertrekken vanaf seizoen 2020.

[Bijgewerkt op: vr, 28 juni 2019 11:11]

Re: Max - vrij om te onderhandelen na GP Hongarije [bericht #26740 is een antwoord op bericht #26737] vr, 28 juni 2019 11:46 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Tizz is op dit moment afwezig  Tizz
Formula 3

Dat is plotseling wel erg konkreet. Waar komt deze info vandaan ?

Edit: laat maar, ik zie het al.

Tizz.

[Bijgewerkt op: vr, 28 juni 2019 11:55]

Re: Max - vrij om te onderhandelen na GP Hongarije [bericht #26746 is een antwoord op bericht #26740] vr, 28 juni 2019 12:31 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
RazorBiteXL
Formula 3

Marca.. Waar zou die info weer vandaan komen? Kamp Sainz of kamp Alonso?

Re: Max - vrij om te onderhandelen na GP Hongarije [bericht #26748 is een antwoord op bericht #26746] vr, 28 juni 2019 12:35 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
GP winner

Max moet gewoon lekker de kopman bij Redbull blijven, en dat doet hij ook. Alonso zal wel op zijn stoeltje azen. Rioolblaadje dat Marca.

Ondertussen is het in Milton Keynes.. [bericht #26751 is een antwoord op bericht #10993] vr, 28 juni 2019 13:51 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Schummie01 is op dit moment afwezig  Schummie01
Formula 3

....alarmfase rood.
Men is er als de dood om de felstbegeerde coureur van heel de paddock kwijt te raken.
Ik weet ook niet hoe de prestatieclausule er precies uitziet, maar het is duidelijk dat Max weg kan als Red Bull op het huidige prestatieniveau blijft.

Max zelf blijft vooralsnog erg mild in zijn uitlatingen, maar kamp Verstappen gebruikt de telegraaf om de druk er vol op te zetten en tevens signalen af te geven aan de 2 gegadigden.
Er zijn er in MK die zelfs menen dat Max al een voorcontract getekend zou hebben. En dan hebben ze het niet over Mercedes, maar over Ferrari.

De druk op Honda is verder opgevoerd om eerder en meer van het beschikbare potentieel van de laatste spec beschikbaar te maken.
RBR wil het risico zeker nemen om daarvoor nog 1, of zelfs 2 penalties te accepteren.
Voor Honda ligt dit erg gevoelig, maar ik heb begrepen dat in elk geval voor de kwalificatie men bereid is om het volle potentieel vrij te geven in Q3.
En zo nodig ook deels tijdens de race.

In de fabriek zelf wordt koortsachtig gewerkt om zo snel mogelijk updates te introduceren.

Alles in de hoop dat alle inspanningen voldoende blijken om Verstappen ook 2020 en verder nog aan boord van het Honda-RBR project te houden.

Eens kijken of we er in de kwalificatie iets van kunnen merken.
Persoonlijk hoop ik dat het Honda-RBR project slaagt. Ik acht een toekomst op dit moment bij Ferrari ook nogal onzeker.

Het silly season is inderdaad erg vroeg begonnen dit jaar.

Re: Ondertussen is het in Milton Keynes.. [bericht #26753 is een antwoord op bericht #26751] vr, 28 juni 2019 14:07 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
RazorBiteXL
Formula 3

Goede analyse Schummie!

Ik vind Ferrari op dit moment niet de juiste stap ook. Mercedes is veel zekerder een topauto in 2020. Bij Ferrari blijft het rommelen, behalve... Als Fred Vasseur erheen gaat. Dan moet Max direct tekenen. Dat is een absolute topper op team management. (Vergeet nooit hoe stom Renault is geweest hem te laten gaan ten faveure van Abiteboul!!)

[Bijgewerkt op: vr, 28 juni 2019 14:11]

Re: Ondertussen is het in Milton Keynes.. [bericht #26756 is een antwoord op bericht #26753] vr, 28 juni 2019 14:58 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Griffel is op dit moment afwezig  Griffel
Formula 3

Stiekem blijft Max in een ferrari toch mijn droom...
Alleen nu nog niet' eerst 3 titels met RB haha

Re: Ondertussen is het in Milton Keynes.. [bericht #26772 is een antwoord op bericht #26756] vr, 28 juni 2019 17:11 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Sport is op dit moment afwezig  Sport
Formula 3

Ik weet het niet, Max lijkt mij meer als een pressie middel gebruikt te worden, en dan gewoon door iedereen.
En als het dan toch gebeurt, aub ferrari, met mercedes is gewoon geen eer meer te behalen.

Re: Ondertussen is het in Milton Keynes.. [bericht #26773 is een antwoord op bericht #26751] vr, 28 juni 2019 17:21 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
erwin964 is op dit moment afwezig  erwin964
Karting

Schummie01 schreef op vr, 28 juni 2019 13:51
....alarmfase rood.
.
Er zijn er in MK die zelfs menen dat Max al een voorcontract getekend zou hebben. En dan hebben ze het niet over Mercedes, maar over Ferrari.

Gaat niet gebeuren.Naast leclerc is vragen om problemen.Naast Hamilton ook lastig.
Maar misschien Hammie toch eindelijk de stap naar Ferrari een keer maken om daar te bewijzen dat hij echt de beste aller tijden is.
Vettel naar Red Bull en kan Max naar MB

[Bijgewerkt op: vr, 28 juni 2019 17:22]

Re: Ondertussen is het in Milton Keynes.. [bericht #26774 is een antwoord op bericht #26773] vr, 28 juni 2019 17:33 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
GP winner

Vasseur is een grote leclerc fan, geruchten gaan dat hij naar Ferrari gaat. Daar moet je niet willen zitten. Roodstier moet gewoon zijn zaakjes weer voor elkaar maken.

Re: Ondertussen is het in Milton Keynes.. [bericht #26775 is een antwoord op bericht #26751] vr, 28 juni 2019 17:37 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Eagle771 is op dit moment afwezig  Eagle771
Karting

Schummie01 schreef op vr, 28 juni 2019 13:51
....alarmfase rood.
Men is er als de dood om de felstbegeerde coureur van heel de paddock kwijt te raken.
Ik weet ook niet hoe de prestatieclausule er precies uitziet, maar het is duidelijk dat Max weg kan als Red Bull op het huidige prestatieniveau blijft.

Max zelf blijft vooralsnog erg mild in zijn uitlatingen, maar kamp Verstappen gebruikt de telegraaf om de druk er vol op te zetten en tevens signalen af te geven aan de 2 gegadigden.

De druk op Honda is verder opgevoerd om eerder en meer van het beschikbare potentieel van de laatste spec beschikbaar te maken.
RBR wil het risico zeker nemen om daarvoor nog 1, of zelfs 2 penalties te accepteren.
Voor Honda ligt dit erg gevoelig, maar ik heb begrepen dat in elk geval voor de kwalificatie men bereid is om het volle potentieel vrij te geven in Q3.
En zo nodig ook deels tijdens de race.

In de fabriek zelf wordt koortsachtig gewerkt om zo snel mogelijk updates te introduceren.

Alles in de hoop dat alle inspanningen voldoende blijken om Verstappen ook 2020 en verder nog aan boord van het Honda-RBR project te houden.

Eens kijken of we er in de kwalificatie iets van kunnen merken.
Persoonlijk hoop ik dat het Honda-RBR project slaagt. Ik acht een toekomst op dit moment bij Ferrari ook nogal onzeker.

Het silly season is inderdaad erg vroeg begonnen dit jaar.
Zou Marko zelf ook achter zitten? Die zit Honda ook te pushen. Gewoon dreigen en signalen afgeven. Max is goede kaart om in te zetten.

Re: Max - vrij om te onderhandelen na GP Hongarije [bericht #26778 is een antwoord op bericht #26746] vr, 28 juni 2019 22:06 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Wouter
GP winner

RazorBiteXL schreef op vr, 28 juni 2019 12:31

Citaat:
28 juni 2019 20:36 Verstappens manager Vermeulen bevestigt: 'Er is een prestatieclausule'

"We bevestigen dat er een prestatieclausule in het contract zit", aldus Vermeulen tegenover FORMULE 1. "Maar we doen geen verdere uitspraken over de inhoud daarvan", zo maakt hij duidelijk. "Red Bull en Verstappen weten exact wat de afspraken inhouden."

"Wij willen met Red Bull wereldkampioen worden", zo geeft Vermeulen aan waar momenteel de focus op ligt. "Wij zijn in 2015 met Red Bull begonnen met het plan om de jongste wereldkampioen ooit te worden. En dat programma willen we blijven volgen."

"Het gaat ons niet alleen om volgend jaar, maar ook om de jaren daarna", benadrukt de manager. "Wat gaat er met Red Bull gebeuren en wat gaat er met Honda gebeuren? Alle elementen zijn van belang."

"We weten wat er op stapel staat bij Red Bull." De bottom line: "We voelen ons heel erg op ons gemak bij Red Bull, maar we willen wel winnen."

https://www.formule1.nl/nieuws/manager-verstappen-bevestigt- er-is-een-prestatieclausule/

[Bijgewerkt op: vr, 28 juni 2019 22:12]

Re: Max - vrij om te onderhandelen na GP Hongarije [bericht #26779 is een antwoord op bericht #26778] vr, 28 juni 2019 22:28 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
kwibus is op dit moment afwezig  kwibus
Formula 3

Ja mooi, daarmee zegt hij dus precies niks.
Ik zie Max graag wereld kampioen worden in een honda red bull, de honda past wel bij een grote! En als hij toch switched dan liever naar Mercedes. Ik vind Ferrari een mooi team, het hoort bij de sport. Maar ik vind het niet passen bij Max op dit moment.

..... the power of dreams!

Het maakt niet uit [bericht #26780 is een antwoord op bericht #26779] vr, 28 juni 2019 23:20 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Formula 3

Ferrari is geen verbetering. Het maakt niet uit of je motor tekort komt
of dat je een stelletje brakke strategen aan de pitwall hebt zitten.

Tizz.

[Bijgewerkt op: vr, 28 juni 2019 23:21]

Re: Max - vrij om te onderhandelen na GP Hongarije [bericht #26781 is een antwoord op bericht #26780] vr, 28 juni 2019 23:21 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Wet! is op dit moment afwezig  Wet!
Formula 3

Bij Red Bull heeft ie tenminste beide Oe-da-lolly

Let it rain, rain, rain!!

Re: Max - vrij om te onderhandelen na GP Hongarije [bericht #26782 is een antwoord op bericht #26781] vr, 28 juni 2019 23:22 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Formula 3

De strategie zit bij RB meestal wel goed.

tizz.

Re: Max - vrij om te onderhandelen na GP Hongarije [bericht #26783 is een antwoord op bericht #26778] vr, 28 juni 2019 23:22 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Neo33 is op dit moment afwezig  Neo33
Formula 3

Wouter schreef op vr, 28 juni 2019 22:06
RazorBiteXL schreef op vr, 28 juni 2019 12:31

Citaat:
28 juni 2019 20:36 Verstappens manager Vermeulen bevestigt: 'Er is een prestatieclausule'

"We bevestigen dat er een prestatieclausule in het contract zit", aldus Vermeulen tegenover FORMULE 1. "Maar we doen geen verdere uitspraken over de inhoud daarvan", zo maakt hij duidelijk. "Red Bull en Verstappen weten exact wat de afspraken inhouden."

"Wij willen met Red Bull wereldkampioen worden", zo geeft Vermeulen aan waar momenteel de focus op ligt. "Wij zijn in 2015 met Red Bull begonnen met het plan om de jongste wereldkampioen ooit te worden. En dat programma willen we blijven volgen."

"Het gaat ons niet alleen om volgend jaar, maar ook om de jaren daarna", benadrukt de manager. "Wat gaat er met Red Bull gebeuren en wat gaat er met Honda gebeuren? Alle elementen zijn van belang."

"We weten wat er op stapel staat bij Red Bull." De bottom line: "We voelen ons heel erg op ons gemak bij Red Bull, maar we willen wel winnen."
https://www.formule1.nl/nieuws/manager-verstappen-bevestigt- er-is-een-prestatieclausule/

Max gaat zich niet meer voor langere tijd vast laten leggen bij Red Bull tenzij zowel Hamilton als Vettel met langere tijd verlengen bij hun teams. Dit jaar zal Max ook niet gaan verlengen, die gaan rustig wachten en kijken hoe Red Bull Honda er over een jaartje voor staat. En afhankelijk van wat Vettel en Hamilton doen voor na 2020 zal kamp Verstappen ook een besluit nemen.

Jongste kampioen is leuk, maar volgend jaar is hun laatste kans daarop tenzij Ferrari/Leclerc het heilige licht ziet. Daarna is Max weg naar Ferrari of Mercedes zodra zich de kans voordoet.

Ik hoop ook dat Red Bull Honda goed komt, maar om heel eerlijk te zijn heb ik er een hard hoofd in. Vooral met de nieuwe regelementen omtrend de vleugels en bargeboards en vooral de grote stap die Mercedes heeft gemaakt heb ik toch wel wat twijfels. Ook gezien het feit dat Red Bull inmiddels traditioneel slecht uit de winter komt en slecht anticipeert op regel veranderingen. Ik hoop echt dat het lukt, maar iets zegt me dat Max vanaf 2021 in een rood of grijs pak rond zal lopen op de F1 paddock.

Eigenlijk wel grappig dit, met Jos maakten we ons altijd druk of hij überhaupt op de grid zou staan. Met Max maken we ons druk bij welk team hij komt te rijden. Red Bull, Mercedes of Ferrari,... wat een luxe zeg. Laughing
Het vergt alleen veel van je geduld helaas.

Re: Max - vrij om te onderhandelen na GP Hongarije [bericht #26784 is een antwoord op bericht #26782] vr, 28 juni 2019 23:24 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Neo33 is op dit moment afwezig  Neo33
Formula 3

Tizz schreef op vr, 28 juni 2019 23:22
De strategie zit bij RB meestal wel goed.

tizz.
De resultaten optellend van de Hybride jaren dan denk ik dat ik nog steeds liever voor een Ferrari dan voor een Red Bull zou willen rijden. Maar goed hier zijn de meningen duidelijk over verdeeld gok ik zo. Yay

Re: Max - vrij om te onderhandelen na GP Hongarije [bericht #26785 is een antwoord op bericht #26784] vr, 28 juni 2019 23:35 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
GP winner

Max is de teamleider van redbull. Dat moet je niet zomaar opgeven. Ja Mercedes heeft zich opvallend ontwikkeld. Metname de banden zijn voor hen perfect geweest. Dat gebeurt wel telkens. Mercedes (en in mindere mate Ferrari) hebben telkens de FIA aan hun zeide.

Ik vermoed dat dat gewoon ligt aan wie de grootste investeerders zijn in de F1. Degene die het meest investeert in de sport zijn het belangrijkst, maar daar kan RBR misschien nog wat winnen of slimmer in zijn.

Adrian newey.. [bericht #26786 is een antwoord op bericht #26683] za, 29 juni 2019 10:24 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Fangio007 is op dit moment afwezig  Fangio007
Karting

Is mij het meest tegengevallen. Honda is bij lange na geen gp2 engine meer..
Het schijnt de chassis te zijn die minder is. Wordt het niet tijd dat iemand anders dan adrian een kans krijgt?
2019 is een tussenjaar en dat weet max..is 2020 nog steeds niet goed dan is max weg. Liefst ferrari..waarom? Ferrari snakt naar een opvolger voor schummi...liever schummi opvolgen dan die lewis..maar das mijn gevoel hierover..

Re: Zijn we allemaal te somber? [bericht #26787 is een antwoord op bericht #26683] za, 29 juni 2019 10:42 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
spark is op dit moment afwezig  spark
Formula 1

SpeeDirk schreef op di, 25 juni 2019 10:38
Door al het geblaat van de toren door RedBull in het begin van het seizoen zijn wij door hen op het verkeerde been gezet. Al met al gaat het minder slecht, maar toch. Max is in onze ogen al wereldkampioen, maar ontbeerd hij de auto die hij in de toekomst wellicht wel tot zijn beschikking krijgt. Ik weet natuurlijk niet waaraan er allemaal in MK gebeurt, maar stilzitten doen ze er zeker niet. Honda doet zijn best en dat geldt ook voor RB en wij? Wij zijn soms een tikkeltje ontevreden, maar vergeten dat het altijd nog slechter kan. hupmax
JE hoort wat je zelf horen wilt. Max was in Februari veel realistischer dan Marko. Niemand had verwacht dat Mercedes zo'n grote stap zou maken in 2019.

Re: Adrian newey.. [bericht #26788 is een antwoord op bericht #26786] za, 29 juni 2019 10:45 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Formula 3

Schummi opvolgen? sleep

Re: Zijn we allemaal te somber? [bericht #26789 is een antwoord op bericht #26787] za, 29 juni 2019 10:48 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Formula 3

Het chassis en de PU van de Mercedes zijn al jaren top!

Re: Adrian newey.. [bericht #26790 is een antwoord op bericht #26788] za, 29 juni 2019 10:50 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Fangio007 is op dit moment afwezig  Fangio007
Karting

Als wereldkampioen bij ferrari..

Re: Zijn we allemaal te somber? [bericht #26791 is een antwoord op bericht #26787] za, 29 juni 2019 11:02 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Wouter
GP winner

SpeeDirk schreef op di, 25 juni 2019 10:38
Door al het geblaat van de toren door RedBull in het begin van het seizoen zijn wij door hen op het verkeerde been gezet.

Deze winter heeft Mercedes echter een enorme sprong met hun chassis gemaakt, zelfs tot twee keer toe!
Dit heeft niemand aan zien komen.
Als ze hun normale ontwikkeling hadden gehad zoals andere winters, was er niets verkeerd aan de berichtgeving van RBR.
Ook had niemand verwacht dat het grote bandenprobleem van Mercedes als sneeuw voor de zon was verdwenen
en RBR juist met de nieuwe banden worstelde, terwijl dat altijd hun sterke punt was.

[Bijgewerkt op: za, 29 juni 2019 11:03]

Re: Max - vrij om te onderhandelen na GP Hongarije [bericht #26792 is een antwoord op bericht #26791] za, 29 juni 2019 12:16 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
TukkerF1 is op dit moment afwezig  TukkerF1
Karting

Ik weet niet waarom, maar ik heb het gevoel dat Vettel de handdoek wel eens in de ring kan gooien na dit seizoen. Leclerc zit heel stevig aan zijn stoelpoten te zagen, en volgens mij is hij er wel een beetje klaar mee.

Lewis heeft laatst al een keer laten vallen ook wel eens te willen proberen hoe zo'n rood pak aanvoelt, en aangezien Ferrari met Leclerc ook al een jonge belofte in zijn team heeft is hun belangstelling voor Max misschien net iets minder dan hun belangstelling voor Lewis. Die laatste kan met zijn gigantische ervaring misschien Leclerc net iets meer bijbrengen. Ferrari heeft sowieso een geschiedenis dat ze eigenlijk alleen ervaren coureurs nemen, Leclerc was eigenlijk de eerste keer dat ze daarvan afweken.

En dan zou Max dus naar Mercedes kunnen zonder het tegen Lewis op te moeten nemen voor de nummer-1 status. Met een beetje geluk wordt hij dan de teamgenoot van de man die hij in Brazilië nog van de weegbrug duwde Smile

Misschien nergens op gebaseerd, maar ik zie dit scenario zeker als mogelijkheid.

[Bijgewerkt op: za, 29 juni 2019 12:18]

Re: Ondertussen is het in Milton Keynes..Gasly. [bericht #26800 is een antwoord op bericht #26751] za, 29 juni 2019 16:42 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Formula 3

Er moet een kleine lans gebroken worden voor Gasly.
Honda heeft Max extra vermogen gegeven waarover ik schreef.
Dat extra vermogen was voor geen van de andere Honda rijders beschikbaar.
Voor Max in Q2 en Q3 wel.
In de eerste 2 ronden morgen krijgt Max weer dat extra vermogen beschikbaar.
Daarna nog eens maximaal 3 ronden in de race.
Hopelijk bij het einde als Leclerc verschalkt moet worden.

Veel plezier morgen.

Re: Ondertussen is het in Milton Keynes..Gasly. [bericht #26801 is een antwoord op bericht #26800] za, 29 juni 2019 16:53 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Karting

Schummie01 schreef op za, 29 juni 2019 16:42
Er moet een kleine lans gebroken worden voor Gasly.
Honda heeft Max extra vermogen gegeven waarover ik schreef.
Dat extra vermogen was voor geen van de andere Honda rijders beschikbaar.
Voor Max in Q2 en Q3 wel.
In de eerste 2 ronden morgen krijgt Max weer dat extra vermogen beschikbaar.
Daarna nog eens maximaal 3 ronden in de race.
Hopelijk bij het einde als Leclerc verschalkt moet worden.

Veel plezier morgen.
Dat is heel interessant. Kun je aangeven waarom dat vermogen niet voor de andere Honda's vrijgegeven is? Volgens mij rijden ze allemaal op dezelfde spec toch? Of zijn er technische verschillen in de motoren die er momenteel in zitten?

Re: Ondertussen is het in Milton Keynes..Gasly. [bericht #26802 is een antwoord op bericht #26801] za, 29 juni 2019 17:02 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Formula 3

De spec is hetzelfde. In deze spec zit een potentieel van ongeveer 30 kw t.o.v. de vorige spec.
Vervolgens geeft Honda daar normaal gesproken in een aantal tranches daarvan steeds meer vrij.
Daarbij wordt dan steeds per race de betrouwbaarheid bekeken.
De druk werd bij Honda opgevoerd op eerder wat meer vrij te geven.
Om redenen waarover ik eerder schreef.
Het is een compromis geworden om alleen Max dat extra vermogen te geven.
Ik zie zojuist in de nabeschouwing van Ziggo dat ook Max zelf spreekt over wat extra vermogen van Honda.
Er zal letterlijk alles uit de kast gehaald worden om Max voor 2020 en verder voor RBR te behouden.

Re: Ondertussen is het in Milton Keynes..Gasly. [bericht #26807 is een antwoord op bericht #26802] za, 29 juni 2019 17:51 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Karting

Ah, op die manier. Thanks!

Re: Ondertussen is het in Milton Keynes..Gasly. [bericht #26832 is een antwoord op bericht #26807] zo, 30 juni 2019 00:09 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
GP winner

Ik moet zeggen, enorm netjes van Gasly om niet te gaan zitten muiten, of hier zelfs maar naar te hinten. Dat terwijl hij zo vreselijk onder druk staat. Vind hem sowieso wel een teamplayer. In de momenten waar hij wel bij Max zat was hij netjes voorzichtig. Niet zoals kvyat in het verleden (ook op deze track in 17 die maar gewoon wat probeert). Zijn prestatie vandaag was dan alweer een stuk acceptabeler als hij eerst leek. Metname in Q2 was Max op geel hem te snel af, maar dan zie je wat ook die extra power doet (zeker hier). Ik hoop dat de Honda dit aan kan. Please!

Re: Ondertussen is het in Milton Keynes..Gasly. [bericht #26845 is een antwoord op bericht #26832] zo, 30 juni 2019 09:11 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Dejavu01 is op dit moment afwezig  Dejavu01
Formula 1

Ik lees en hoor dat Max als enige nieuwe onderdelen krijgt en extra power. Dan zou je Gasly daar niet op moeten afrekenen.

Re: Ondertussen is het in Milton Keynes..Gasly. [bericht #26847 is een antwoord op bericht #26845] zo, 30 juni 2019 09:39 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
GP winner

Nee, maar de buitenwacht doet dat sowieso. Ook hier wordt dat elke race harder geroepen. Wat is het voordeel voor Max. Kvyat is heus niet 2.0, die gooit hem er weer in wanneer de spanningen oplopen, Albon is snel maar zit ook net in de Toro. Zelfs Max zat daar 1,25 seizoen. Laat Gasly mooi dit jaar afmaken. Rust in de tent.

Re: Ondertussen is het in Milton Keynes..Gasly. [bericht #26853 is een antwoord op bericht #26802] zo, 30 juni 2019 10:21 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Formula 3

Waarom wordt dat intern gehouden? Als RBR Gasly een beetje uit de wind willen houden, breng je dat toch naar buiten lijkt me.
Meer vermogen en een nieuwe voorvleugel, dat is niet niks.

[Bijgewerkt op: zo, 30 juni 2019 10:22]

Re: Ondertussen is het in Milton Keynes..Gasly. [bericht #26855 is een antwoord op bericht #26853] zo, 30 juni 2019 10:36 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
GP winner

Anders komen de zoute Australië fans er weer aangestormd. Wellicht wil men dat power verhaal binnenskamers houden ivm de relatie met Honda en de aero de concurrentie niet wijzer maken.

Nieuwe updates alleen voor Max. [bericht #26857 is een antwoord op bericht #10992] zo, 30 juni 2019 10:48 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Wouter
GP winner

bernuldi schreef op zo, 30 juni 2019 10:21
Waarom wordt dat intern gehouden? Als RBR Gasly een beetje uit de wind willen houden, breng je dat toch naar buiten lijkt me.
Meer vermogen en een nieuwe voorvleugel, dat is niet niks.

Dat begrijp ik dus ook niet. Wel heeft Newey gezegd dat alleen Max met alle updates op de wagen reed.
Men moest zelf maar kijken waar die zitten. Sneu dat Gasly nu zo slecht afgeschilderd wordt.

Re: Max - vrij om te onderhandelen na GP Hongarije, maar waarom? [bericht #26859 is een antwoord op bericht #26733] zo, 30 juni 2019 11:37 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Formula 3

Waarom zou Max naar Ferrari of Mercedes willen verkassen als RedBull met de Honda steeds sneller wordt en het chassis steeds beter? Dit jaar zou een tussen jaar zijn en veel RB fans worden nu al onrustig terwijl de Honda steeds sneller gaat en betrouwbaar blijkt te zijn. De pers hapt gretig toe en speculeert er flink oplos, maar bij Ferrari is geen plaats vrij en bij Mercedes houd Wolf de kaken op elkaar. Max moet volgens mij nog een jaartje doorgaan met RB want Honda is een uitstekende motorbouwer/ontwerper die voor de nabije toekomst veel te bieden heeft. Max zijn tijd en wereldkampioenschap in de F1 komen er zeker aan. drive hupmax

Re: Max - vrij om te onderhandelen na GP Hongarije, maar waarom? [bericht #26862 is een antwoord op bericht #26859] zo, 30 juni 2019 12:27 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Wouter
GP winner

SpeeDirk schreef op zo, 30 juni 2019 11:37
Waarom zou Max naar Ferrari of Mercedes willen verkassen als RedBull met de Honda steeds sneller wordt en het chassis steeds beter?
Max zijn tijd en wereldkampioenschap in de F1 komen er zeker aan. drive hupmax

Dat Honda steeds beter wordt twijfel ik niet aan, maar RBR moet de wagen wel steeds verder verbeteren
en dat is tot dusver heel erg langzaam gegaan. Even afwachten hoe zich dat ontwikkelt.
Ik zie hem het liefst bij RBR/Honda blijven en met hen successen oogsten.

Kort interview met Jos. [bericht #26864 is een antwoord op bericht #26862] zo, 30 juni 2019 13:40 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Wouter
GP winner

Wouter schreef op zo, 30 juni 2019 12:27
SpeeDirk schreef op zo, 30 juni 2019 11:37
Waarom zou Max naar Ferrari of Mercedes willen verkassen als RedBull met de Honda steeds sneller wordt en het chassis steeds beter?
Max zijn tijd en wereldkampioenschap in de F1 komen er zeker aan. drive hupmax
Dat Honda steeds beter wordt twijfel ik niet aan, maar RBR moet de wagen wel steeds verder verbeteren
en dat is tot dusver heel erg langzaam gegaan. Even afwachten hoe zich dat ontwikkelt.
Ik zie hem het liefst bij RBR/Honda blijven en met hen successen oogsten.

Kort interview met Jos over Max.

https://twitter.com/peljuu/status/1144950188055965698

Re: Kort interview met Jos. [bericht #26911 is een antwoord op bericht #26864] zo, 30 juni 2019 20:31 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Formula 3

Jos: Max rijd bij Red Bull...

Re: Kort interview met Jos. [bericht #26924 is een antwoord op bericht #26911] zo, 30 juni 2019 22:23 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Roelof is op dit moment afwezig  Roelof
Formula 3

Er is een GP gewonnen dus de clausule gaat niet meer op?

Re: Kort interview met Jos. [bericht #26925 is een antwoord op bericht #26924] zo, 30 juni 2019 22:25 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
bacodraak
Formula 1

Roelof schreef op zo, 30 juni 2019 22:23
Hoop je nu serieus dat hij onder zijn contract uit kan komen en overstapt ?

Honda power !!!

Re: Kort interview met Jos. [bericht #26930 is een antwoord op bericht #26925] zo, 30 juni 2019 23:01 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Karting

bacodraak schreef op zo, 30 juni 2019 22:25
Roelof schreef op zo, 30 juni 2019 22:23
Hoop je nu serieus dat hij onder zijn contract uit kan komen en overstapt ?
Ik in ieder geval zeker niet. Als de clausule in zijn contract zit en die zou vervallen bij een overwinning, dan heeft max zijn commitment nu aangetoond. Als hij weg had gewild had hij dan alleen Leclerc niet in hoeven halen. Hij deed het wel, met volle overtuiging. Je moet je als F1 coureur ook beseffen dat als je een team verlaat, dan kom je er niet zo maar terug. Zie Fernando Alfonso, met alle talent van de wereld kan je nog niet van topteam naar topteam sprinkhanen. Hij heeft nog 15 goede jaren voor zich dus geen enkele reden om nu een team met veel potentie de rug toe te keren. Mercedes of Ferrari kan over 5 jaar ook nog.

Vandaag was voor mij een mega verrassing. Als ik de commentaren zo lees/hoor lijkt het er op dat Honda max de laatste 30 ronde volle bak heeft laten gassen, een bewijs zou zijn voor de potentie van het huidige blok, maar dat ze nu (eindelijk) meer risico hebben genomen.

Silverstone wordt wel weer een heel ander verhaal waar ik verwacht dat Mercedes weer ruim voor het veld uit rijdt, maar hopelijk niet zoals in Frankrijk 6 tienden per rondje. Best of all; ik heb vandaag een fantastische race gezien, voor mij max zijn beste race ooit, die ook voor de neutrale toeschouwer mooi was om naar te kijken denk ik. Zou de tweede helft van 2019 dan toch leuk kunnen worden?

De Honda motor is extreem belast... [bericht #26931 is een antwoord op bericht #10992] zo, 30 juni 2019 23:10 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Formula 3

... en niet alle cijfers zijn in het groen gebleven.
Gelukkig de meeste wel.

Zoals ik al eerder meldde zou Max aanvankelijk alleen bij de eerste 2 ronden, en zonodig nog een paar ronden in de race het maximale spec 3 vermogen krijgen.
Het werden er in totaal 34 !!!!!
De motor heeft zwaar op z'n donder gekregen en de temperaturen liepen zodanig op dat de motor wat afregelde.
Die veiligheid werd "manually overruled" , waarna alle Honda technici de Japanse versie van de gekruiste vingertjes gebruikten en allerlei bekende en onbekende Japanse goden werden aangeroepen.
Met het bekende eindresultaat.

Het is niet voor niets dat Max pontificaal naar het Honda logo wees op zijn overall tijdens de podium ceremonie.
Men hoopt bij RBR dat Honda definitief een glazen plafond heeft doorbroken nu ze hebben gezien wat de beloning kan zijn bij een wat minder voorzichtige approach.
De eerste overwinning in 13 jaar, en nog heel veel langer als je die eenmalige opleving van Button niet meetelt.

Ik had al eens een lans voor Gasly gebroken, en ik doe het nog eens.
Zonder dat extra vermogen, zonder de updates van voorvleugel en de barge boards van Max. Op zachte banden met een kansloze strategie.
En daar vervolgens niet over zeuren, maar de schuld bij zichzelf leggen. Onder meedogenloze druk van Marko.

Maar wat moet je beginnen tegen Max.
Op een ronde gereden. Schandalig zo lezen we hier en daar.
Maar Max reed ook ooit Lewis op een ronde.

En heel veel jaren geleden werd Jos derde op de Hungaroring.
Dat vonden we toen prachtig.
Maar niet nadat ene Schumacher Jos voorbij liet zodat ie zich kon ont-lappen.

Ik denk dat ie nog een paar races nodig heeft om een heel waardevolle wing--man voor Max en RBR te kunnen worden.
Een tweede man die dat lot zonder zeuren draagt, en gewoon blij is bij een top team te mogen rijden in het besef dat je naast Max helaas geen kampioen zal worden, of veel races zal winnen.
Ik hoop in elk geval dat hem nog wat tijd gegeven zal worden.

De poep start waar niet veel woorden meer aan vuilgemaakt zullen worden was gewoon de fout van Max zelf.
Die heel blij mag zijn dat er een anti-stall ingreep.
Anders was de motor afgeslagen, en had opnieuw gestart moeten worden.
Ook mogelijk, maar dan was wel eerst het hele veld aan hem voorbijgegaan.
Ik hoop dat Max gewoon bij het project RBR-Honda blijft.
Da's ook veel beter voor mijn informatie positie.
Op naar de spec 4 Honda.
Want of we met deze motor van Max nog 7 races zullen volmaken is zeer, zeer de vraag.

Re: Kort interview met Jos. [bericht #26933 is een antwoord op bericht #26930] zo, 30 juni 2019 23:11 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
GP winner

Ja! Ik denk van wel. De auto lijkt ook weer beter. Horner knuffelde Newey en volgens mij is de nieuwe FW iets lager asn de zijkanten en iets hoger in het midden (tikkeltje meer richting het Ferrari concept) en gelijk lijkt het nu wel goed te kloppen qua front en rear grip.

Toegegeven. Wel erg kort dag, speculatie. Natuurlijk blijft merc het team to beat maar ik verwacht dat Max nu op raceday weer 2e helft 2018 performance kan gaan laten zien.

Kudos ook voor de enorme lef van Honda. Bij plof vandaag waren ze weer the laughing stock geweest.

[Bijgewerkt op: zo, 30 juni 2019 23:12]

Re: Kort interview met Jos. [bericht #26935 is een antwoord op bericht #26933] zo, 30 juni 2019 23:22 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Karting

Die motor 7 races mee laten gaan is in mijn optiek als topteam zijnde sowieso onnodig. Als je de straffen op tactische circuits neemt dan pak je de straffen en rij je na 15 ronden gewoon weer in de top 6. En max zeker. Als dat je helpt om op andere banen met een jonge motor aan te komen die nog niet zo veel rondes heeft gemaakt moet je het doen. Daarbij: de gele trui is uit zicht, je moet nu voor het dagsucces gaan. En zo zie je maar dat alles interessanter wordt als je toch niet meer veel te verliezen hebt.

Re: De Honda motor is extreem belast... [bericht #26937 is een antwoord op bericht #26931] zo, 30 juni 2019 23:29 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Formula 3

Bedoel je met dat afregelen van de motor het moment dat Max zei dat ie vermogen verloor?
Vraag is waarom Honda dat volle vermogen niet eerst op de STR heeft uitgetest. Nu krijg ik de indruk dat onder druk van Marko men op hoop van zegen het vermogen heeft vrijgegeven.

Re: De Honda motor is extreem belast... [bericht #26940 is een antwoord op bericht #26937] zo, 30 juni 2019 23:36 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
GP winner

Nou, niet zo gung ho denk ik. Honda beslist. Het is hun naam die te grabbel gaat en na "GP2 engine, neverrrr rrraced with less powerrrr" moet er eerst krediet bij voordat er wat af kan.

Vandaag is er krediet voor Honda (van de buitenwacht) opgebouwd en weldegelijk onder druk (ook van RBR, de Verstappens) maar het was hun keus, een hele dappere. Gelukkig ging het goed, wat zeg ik, uitmuntend!

Als je plofrisico neemt, dan beter met de man die ook echt iets kan winnen. Ene M. Verstappen!

Maar ik geloof nooit dat ze enorm ver over de grens zij gegaan, een beetje. De rest deed de aero update, Max en de hoogte.

[Bijgewerkt op: zo, 30 juni 2019 23:36]

Re: De Honda motor is extreem belast... [bericht #26943 is een antwoord op bericht #26940] zo, 30 juni 2019 23:47 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Formula 3

Jos had nog wat tegoed, dat is vandaag rechtgezet.
In elk geval mooi die emoties bij de Japanners, ook op het podium.

Re: De Honda motor is extreem belast... [bericht #26944 is een antwoord op bericht #26931] zo, 30 juni 2019 23:47 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
raymondwitvoet is op dit moment afwezig  raymondwitvoet
Formula 3

Mooi dat je een lans breekt voor Gasly!
Dus ook andere bargeboards, die had ik in de foto's niet voorbij zien komen....
Erg blij dat ze gok hebben durven nemen, ze waren gewoon het snelst als ze de motor dus openschroeven..... who cares dat hij geen meerdere races vol gaat houden. Gewoon twee keer gridstraf pakken nog vanaf nu en vol op de overwinningen inzetten...

Einfach Kurven Machen

Re: Kort interview met Jos. [bericht #26946 is een antwoord op bericht #26935] zo, 30 juni 2019 23:59 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
THUR is op dit moment afwezig  THUR
Karting

Muldoon schreef op zo, 30 juni 2019 23:22
Die motor 7 races mee laten gaan is in mijn optiek als topteam zijnde sowieso onnodig. Als je de straffen op tactische circuits neemt dan pak je de straffen en rij je na 15 ronden gewoon weer in de top 6. En max zeker. Als dat je helpt om op andere banen met een jonge motor aan te komen die nog niet zo veel rondes heeft gemaakt moet je het doen. Daarbij: de gele trui is uit zicht, je moet nu voor het dagsucces gaan. En zo zie je maar dat alles interessanter wordt als je toch niet meer veel te verliezen hebt.
Dat is nu exact mijn gedachte; als je het seizoen indeeld in circuits waar je prima die penalty kan pakken dan moet meestrijden om het WK volgend seizoen best lukken. Het kan nu zo zijn dat je veel minder toeren kan draaien op Silverstone door de last die je de motor vandaag hebt gegeveven. Volgend jaar zou je gewoon je verlies moeten pakken en om de 3-4-5 races er een nieuwe motor inzetten. Je kan bijvoorbeeld op circuits waar inhalen moeilijk is best meer toeren draaien in Q3 en de eerste 3 ronden van de race om hem daarna weer terug te schroeven.

Re: De Honda motor is extreem belast... [bericht #26947 is een antwoord op bericht #26944] ma, 01 juli 2019 00:02 Naar vorige berichtNaar vorige bericht
Mulder is op dit moment afwezig  Mulder
Formula 3

Ik geloof bestd dat je iets weet schummie..maar niet alles en ik geloof ook dat je het hier wat aandikt..we hebben allemaal live kunnen horen dat "mode 11" aan mocht..net zoals we hebben gehoord dat er power loss was tot de fail 3.
Max heeft zeker geen 34 ronden vol vermogen gehad, wel een stuk of 11..om Leclerc te pakken..de rest lukte al binnen de marge..
Maar die fail was niet voor niks...net als de ondermaatse prestatie van Merc.

[Bijgewerkt op: ma, 01 juli 2019 00:03]

Vorige onderwerp: Max in de media
Volgende onderwerp: FORMULA 1 GRAN PREMIO HEINEKEN D'ITALIA 2019
Naar forum gaan: