Verstappen forum
forum.verstappen.nl

Startpagina » Verstappen » Max & Jos Verstappen » Alles aangaande het Aston Martin Red Bull Racing team.
honda.gif  Honda spec. 3.0 [bericht #26050 is een antwoord op bericht #26049] di, 04 juni 2019 15:08 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
koos is op dit moment afwezig  koos
Berichten: 65
Geregistreerd: juli 2017
Karting

Ik denk dat drie PU's dit jaar uitgesloten is. In mijn ogen worden het er minimaal 4, zelfs Mercedes rijdt geen 9 races met één PU. Ik heb al meerdere artikelen gelezen dat de huidige Honda motor 7 races meegaat. Er zijn nu nog 15 races te gaan. Dus als je het eerlijk gaat verdelen zou de volgende race in Frankrijk vrij logisch zijn. Maar dan zou je in Singapore spec. 4.0 krijgen en ik geloof niet dat ze daar een gridstraf op willen lopen dus dat zal een race eerder zijn in Italië (race daarvoor België willen ze lijkt mij ook niet). Als je van Italië 7 races terug gaat tellen kom je wel in Canada uit. Ik sta er ook niet gek van te kijken als er in 1 van de laatste races nog een keer naar een spec. 5 gewisseld wordt. Alvast testen voor volgend jaar en spec. 4 gaan ze geen 8 races mee doen. Cool
 
Re: Honda spec. 3.0 [bericht #26051 is een antwoord op bericht #26050] di, 04 juni 2019 15:48 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Indy91 is op dit moment afwezig  Indy91
Berichten: 47
Geregistreerd: februari 2018
Karting

@Koos:

Klinkt inderdaad het heel erg plausibel.

Echter valt het me op dat noch via Horner, noch via Marko, noch via de officiële RedBull kanalen met geen geen enkel woord is gerept over een eventuele Spec 3.0 bij Canada. Zou RBR dan smokescreens gaan gebruiken om over een paar dagen als een duveltje uit het doosje een PU upgrade aan te kondigen voor de GP te Montreal?
 
Re: Honda spec. 3.0 [bericht #26052 is een antwoord op bericht #26051] di, 04 juni 2019 17:00 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Sieper is op dit moment afwezig  Sieper
Berichten: 2006
Geregistreerd: juli 2017
GP winner

Nouuuuu! Honda (zie weer F1technical.net het algemen Honda topic) heeft op twitter vrij recent een plaatje gepost van de 1987 motor (ook een 1,5 V6) met daarop pontificaal in beeld de turbo. Later ook nog een Arm van een man met op zijn schouder het Honda IHI (de turbo partner van Honda) logo. Ik denk dat dat hints zijn dat we (zeer binnenkort) een (grote?) turbo update mogen verwachten (en dan waarschijnlijk ook een aagepaste ICE en wat nog meer nodig mocht zijn voor dat concept).

Ik hoop gewoon op Canada. De achterstand is zo groot, hoe eerder en hoe meer stappen er worden gezet, hoe beter het me is! Zelfs als dat dan later gridstraffen oplevert, so be it.
 
Re: Honda spec. 3.0 [bericht #26053 is een antwoord op bericht #26052] di, 04 juni 2019 17:37 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Dejavu01 is op dit moment afwezig  Dejavu01
Berichten: 550
Geregistreerd: maart 2017
Formula 1

Ik hoop het ook. Anders wordt het een vrij kansloze race. Direct reageren is volgens mij een noodzaak.
 
Re: Honda spec. 3.0 [bericht #26055 is een antwoord op bericht #26052] di, 04 juni 2019 17:46 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
NextYear is op dit moment afwezig  NextYear
Berichten: 194
Geregistreerd: maart 2017
Formula 3

Sieper schreef op di, 04 juni 2019 17:00
Nouuuuu! Honda (zie weer F1technical.net het algemen Honda topic) heeft op twitter vrij recent een plaatje gepost van de 1987 motor (ook een 1,5 V6) met daarop pontificaal in beeld de turbo. Later ook nog een Arm van een man met op zijn schouder het Honda IHI (de turbo partner van Honda) logo. Ik denk dat dat hints zijn dat we (zeer binnenkort) een (grote?) turbo update mogen verwachten (en dan waarschijnlijk ook een aagepaste ICE en wat nog meer nodig mocht zijn voor dat concept).

Ik hoop gewoon op Canada. De achterstand is zo groot, hoe eerder en hoe meer stappen er worden gezet, hoe beter het me is! Zelfs als dat dan later gridstraffen oplevert, so be it.
Inmiddels heeft Helmut Marko in autobild aangekondigd dat RB op z'n laatst in Singapore een nieuwe krachtbron én nieuw chassis introduceert...

We doen er natuurlijk alles aan, maar onze tijd zal, op z'n laatst, voor de Grand Prix van Singapore komen', zegt hij in gesprek met Autobild.

Nieuwe motor en chassis
In dat raceweekend zal er in ieder geval veel veranderen voor het team van Max Verstappen en Pierre Gasly, benadrukt Marko. 'Wanneer Honda dan een nieuwe motor heeft gelanceerd en ons chassis gereed is, kunnen we die goed samen laten werken
 
Re: Honda spec. 3.0 [bericht #26056 is een antwoord op bericht #26050] di, 04 juni 2019 17:50 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
TukkerF1 is op dit moment afwezig  TukkerF1
Berichten: 19
Geregistreerd: maart 2019
Karting

koos schreef op di, 04 juni 2019 15:08
Ik denk dat drie PU's dit jaar uitgesloten is. In mijn ogen worden het er minimaal 4, zelfs Mercedes rijdt geen 9 races met één PU. Ik heb al meerdere artikelen gelezen dat de huidige Honda motor 7 races meegaat. Er zijn nu nog 15 races te gaan. Dus als je het eerlijk gaat verdelen zou de volgende race in Frankrijk vrij logisch zijn. Maar dan zou je in Singapore spec. 4.0 krijgen en ik geloof niet dat ze daar een gridstraf op willen lopen dus dat zal een race eerder zijn in Italië (race daarvoor België willen ze lijkt mij ook niet). Als je van Italië 7 races terug gaat tellen kom je wel in Canada uit. Ik sta er ook niet gek van te kijken als er in 1 van de laatste races nog een keer naar een spec. 5 gewisseld wordt. Alvast testen voor volgend jaar en spec. 4 gaan ze geen 8 races mee doen. Cool
Er zijn natuurlijk nog meer mogeljkheden omdat de huidige motor niet weggegooid wordt. Die kunnen ze dus op een circuit waar vermogen minder belangrijk is nog een keer inzetten. De volgende motor hoeft m.a.w. geen 7 races aaneengesloten gebruikt te worden.
Ik heb de kalender even niet scherp in mijn hoofd, maar dit geeft natuurlijk wel mooi speelruimte om net die ene race (Singapore) langer te wachten, óf om juist een race eerder die motor al te gebruiken om te kijken wat het effect is.

[Bijgewerkt op: di, 04 juni 2019 17:50]

Dit bericht aan een moderator rapporteren

 
Re: Honda spec. 3.0 [bericht #26057 is een antwoord op bericht #26056] di, 04 juni 2019 18:00 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Roelof is op dit moment afwezig  Roelof
Berichten: 439
Geregistreerd: maart 2017
Formula 3

Wat dacht je van de vrijdag-trainingen waar veelal een oudere motor wordt ingezet.
 
Re: Honda spec. 3.0 [bericht #26058 is een antwoord op bericht #26055] di, 04 juni 2019 18:09 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Wouter
Berichten: 2438
Geregistreerd: maart 2017
GP winner

NextYear schreef op di, 04 juni 2019 17:46

Inmiddels heeft Helmut Marko in autobild aangekondigd dat RB op z'n laatst in Singapore een nieuwe krachtbron én nieuw chassis introduceert...

We doen er natuurlijk alles aan, maar onze tijd zal, op z'n laatst, voor de Grand Prix van Singapore komen', zegt hij in gesprek met Autobild.

Nieuwe motor en chassis
In dat raceweekend zal er in ieder geval veel veranderen voor het team van Max Verstappen en Pierre Gasly, benadrukt Marko. 'Wanneer Honda dan een nieuwe motor heeft gelanceerd en ons chassis gereed is, kunnen we die goed samen laten werken


Waar zie jij staan dat RBR met een nieuw chassis komt @NextYear? Dat staat er helemaal niet.

Citaat:
Uit Autobild.
"Wir versuchen natürlich auch alles, aber unsere Zeit wird spätestens ab dem Rennen in Singapur kommen.
Dann, wenn Honda die neue Motorstufe gezündet hat und wir mit unserem Chassis soweit sind,
mit dem Honda-Motor eine Einheit zu bilden."
 
Re: Honda spec. 3.0 [bericht #26059 is een antwoord op bericht #26057] di, 04 juni 2019 18:12 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Sieper is op dit moment afwezig  Sieper
Berichten: 2006
Geregistreerd: juli 2017
GP winner

Precies. en volgens mij heeft Max op dit moment geen oude motor meer. iig in de FP in Spanje had hij een olie lekkage bij zijn spec1.0. Ik weet niet of die nog gerepareerd heeft kunnen worden (maar ik vermoed van niet). Dus maw, Max kan best een volgende PU gebruiken.
 
Re: Max en Pierre testen voor Pirelli. [bericht #26062 is een antwoord op bericht #26043] di, 04 juni 2019 19:56 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Camber is op dit moment afwezig  Camber
Berichten: 17
Geregistreerd: maart 2017
Karting

Ok bedankt, ik dacht dat Schummie niet meer mocht posten ofzo. Laughing dr
 
Re: Honda spec. 3.0 [bericht #26064 is een antwoord op bericht #26058] di, 04 juni 2019 23:21 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
MadMax is op dit moment afwezig  MadMax
Berichten: 464
Geregistreerd: maart 2017
Formula 3

Ca. 2 maanden geleden was er een bericht dat RB nog aardig wat winst zou moeten kunnen halen als ze de Honda PU nog beter kunnen inpassen in de RB15........ergens zit er een gelijkenis in dit verhaal en het verhaal nu......
Word er bij de 4de specificatie ook een behoorlijk verschil in de ligging van bepaalde elementen van de PU gemaakt, waardoor Newey zijn achterbodywork flink beter kan laten werken??
Of verwacht Helmut gewoon dat de stap van Honda zo groot is dat ze gewoon gelijk een snellere wagen krijgen i.c.m. iets meer downforce zetten...
Allemaal puzzelen en gissen, misschien wat vroeg om zo ver te denken aangezien Helmut het hele jaar onzin uitkraamt waar achteraf niks van blijkt te kloppen.....
 
Re: Alles aangaande het Aston Martin Red Bull Racing team. [bericht #26065 is een antwoord op bericht #10992] wo, 05 juni 2019 01:13 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Frosty is op dit moment afwezig  Frosty
Berichten: 35
Geregistreerd: maart 2017
Karting

Ok, dus geen motorupgrade deze week van, wat was het, 25kw? Jammer, komende races weer een aantal 1-2tjes voor de mannen van Merc. How exciting!
 
Re: Alles aangaande het Aston Martin Red Bull Racing team. [bericht #26066 is een antwoord op bericht #26065] wo, 05 juni 2019 09:32 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
spark is op dit moment afwezig  spark
Berichten: 721
Geregistreerd: maart 2017
Formula 1

Frosty schreef op wo, 05 juni 2019 01:13
Ok, dus geen motorupgrade deze week van, wat was het, 25kw? Jammer, komende races weer een aantal 1-2tjes voor de mannen van Merc. How exciting!
Start bekijken en als er niets gebeurd, 1,5 uur in de tuin werken. Lewis zien finishen die zoals gebruikelijk helemaal verbaasd is dat hij wint, ik niet. Its amazing. Gelukkig is er Aerosmith nog met Amazing en bijbehorende geweldige video.
 
Re: Honda spec. 3.0 [bericht #26068 is een antwoord op bericht #26064] wo, 05 juni 2019 10:42 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Wouter
Berichten: 2438
Geregistreerd: maart 2017
GP winner

MadMax schreef op di, 04 juni 2019 23:21

Allemaal puzzelen en gissen, misschien wat vroeg om zo ver te denken aangezien Helmut het hele jaar onzin uitkraamt
waar achteraf niks van blijkt te kloppen.....

Op het moment dat Helmut Marko verwachtingen en andere zaken berichtte, klopten deze gewoon.
Tijdens de wintertesten leek Ferrari sneller te zijn dan Mercedes, maar niemand, echt helemaal niemand
wist dat Mercedes twee verschillende wagens had ontwikkeld, behalve Ho Pin Tung die iets had gehoord na de testweken.
Ineens stond daar Mercedes met een wagen in Melbourne die 1 seconde sneller was en vervolgens later
nog eens 1 seconde (?), omdat hun bandenprobleem als sneeuw voor de zon was verdwenen.

Als zoiets zich onverwachts voordoet, wil dat niet zeggen dat Marko onzin heeft zitten uitkramen.
Hij baseerde zijn uitspraken op de kennis waarover hij beschikte vóórdat Mercedes met hun tweede chassis
en werkende banden op de proppen kwam.
Daarbij kwam ook nog de onverwachte tegenvaller voor ELK team met de banden.
Niemand had verwacht dat ze daar zoveel problemen door zouden krijgen.

Op basis van de kennis over de progressie van de Honda motor en de stand van zaken van de RB15 heeft Marko
zeer zeker geen onzin uitgekraamd. Mercedes heeft echter roet in het eten gegooid.

Laten we hopen dat Ferrari in Canada (bijna dezelfde layout als Bahrein) sneller zal zijn dan Mercedes,
alhoewel deze met een nieuwe motor met meer PK's komt. Het zal er om spannen.
Alleen al het feit dat Marko nog steeds over 5 overwinningen voor Max praat, geeft aan dat Honda nog met grote
upgrades komt. Dat kan alleen als ze zo snel mogelijk die spec 3 invoeren, die echt een zeer grote upgrade heeft.
RBR heeft trouwens ook voor nieuwe rem-schijven en klauwen geïntroduceerd. Meer hierover in het race topic.

Ach, de link kan hier ook wel. https://www.formula1.com/en/latest/article.tech-tuesday-why- the-circuit-gilles-villeneuve-wont-brake-red-bull.Z6EvoBKPz7 9840j4zP0Nt.html





 
Re: Honda spec. 3.0 [bericht #26070 is een antwoord op bericht #26068] wo, 05 juni 2019 11:56 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
spark is op dit moment afwezig  spark
Berichten: 721
Geregistreerd: maart 2017
Formula 1

Wouter schreef op wo, 05 juni 2019 10:42
MadMax schreef op di, 04 juni 2019 23:21

Allemaal puzzelen en gissen, misschien wat vroeg om zo ver te denken aangezien Helmut het hele jaar onzin uitkraamt
waar achteraf niks van blijkt te kloppen.....
Op het moment dat Helmut Marko verwachtingen en andere zaken berichtte, klopten deze gewoon.
Tijdens de wintertesten leek Ferrari sneller te zijn dan Mercedes, maar niemand, echt helemaal niemand
wist dat Mercedes twee verschillende wagens had ontwikkeld, behalve Ho Pin Tung die iets had gehoord na de testweken.
Ineens stond daar Mercedes met een wagen in Melbourne die 1 seconde sneller was en vervolgens later
nog eens 1 seconde (?), omdat hun bandenprobleem als sneeuw voor de zon was verdwenen.

Als zoiets zich onverwachts voordoet, wil dat niet zeggen dat Marko onzin heeft zitten uitkramen.
Hij baseerde zijn uitspraken op de kennis waarover hij beschikte vóórdat Mercedes met hun tweede chassis
en werkende banden op de proppen kwam.
Daarbij kwam ook nog de onverwachte tegenvaller voor ELK team met de banden.
Niemand had verwacht dat ze daar zoveel problemen door zouden krijgen.

Op basis van de kennis over de progressie van de Honda motor en de stand van zaken van de RB15 heeft Marko
zeer zeker geen onzin uitgekraamd. Mercedes heeft echter roet in het eten gegooid.

Laten we hopen dat Ferrari in Canada (bijna dezelfde layout als Bahrein) sneller zal zijn dan Mercedes,
alhoewel deze met een nieuwe motor met meer PK's komt. Het zal er om spannen.
Alleen al het feit dat Marko nog steeds over 5 overwinningen voor Max praat, geeft aan dat Honda nog met grote
upgrades komt. Dat kan alleen als ze zo snel mogelijk die spec 3 invoeren, die echt een zeer grote upgrade heeft.
RBR heeft trouwens ook voor nieuwe rem-schijven en klauwen geïntroduceerd. Meer hierover in het race topic.

Ach, de link kan hier ook wel. https://www.formula1.com/en/latest/article.tech-tuesday-why- the-circuit-gilles-villeneuve-wont-brake-red-bull.Z6EvoBKPz7 9840j4zP0Nt.html

Ik las zelfs dat volgens sommige Adrian Newey de plank had misgeslagen dit jaar met de RB15. Ik ben het met je eens, Mercedes is geen twee maar drie stappen vooruit gegaan. M.a.w. RB is vooruit gegaan met het totale pakket maar helaas MB nog veel meer. Op dit moment vallen alle kwartjes de kant van MB op. Zelfs als ze fouten maken, zoals in Monaco met de medium banden voor Lewis, hebben ze het geluk dat Max er niet voorbij kan. Bottas die niet bestraft wordt in Monaco voor het opzettelijk ophouden. Leclerc die pech kreeg dit jaar toen hij voor de overwinning ging. Ik weet het, dit is niet de fout van MB maar dat sandbaggen en vervolgens de verbaasde blikken bij MB na opnieuw een 1-2tje begint knap te irriteren bij mij.
 
Re: Honda spec. 3.0 [bericht #26072 is een antwoord op bericht #26070] wo, 05 juni 2019 14:31 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Espresso
Berichten: 217
Geregistreerd: maart 2017
Formula 3

 
Interview met Max. [bericht #26075 is een antwoord op bericht #10992] wo, 05 juni 2019 16:43 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Wouter
Berichten: 2438
Geregistreerd: maart 2017
GP winner

Interview met Max. "Max's Drive To Win." Van de Red Bull Racing site.

https://redbullracing.redbull.com/article/maxs-drive-win


https://redbullracing.redbull.com/assets/article/lead_image/max_interview.jpg?fit=around%7C1000%3A560&crop=1000%3A563%3B*%2C*

[Bijgewerkt op: wo, 05 juni 2019 16:47]

Dit bericht aan een moderator rapporteren

 
Re: Interview met Max. [bericht #26076 is een antwoord op bericht #26075] wo, 05 juni 2019 16:56 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Sieper is op dit moment afwezig  Sieper
Berichten: 2006
Geregistreerd: juli 2017
GP winner

heftige purple fringe bij deze camera (paarse rand rond contouren bij tegenlicht).
 
Re: Helmut Marko ontkent gesprekken met Hulkenberg. [bericht #26078 is een antwoord op bericht #26044] do, 06 juni 2019 09:44 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Tizz is op dit moment afwezig  Tizz
Berichten: 401
Geregistreerd: maart 2017
Formula 3

Hulk zou mooi zijn. Het was mijn favoriete kandidaat toen Ricciardo er vandoor ging. Maar kontraktueel lijkt dat allemaal moeilijk te liggen. Die Gasly is (als er niet snel iets heel erg verandert) toch binnenkort weer uitgepoemeld bij RB.

Tizz.
 
"We've found a few Bulls in the woods..." [bericht #26079 is een antwoord op bericht #10992] do, 06 juni 2019 10:39 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Wouter
Berichten: 2438
Geregistreerd: maart 2017
GP winner

Red Bull heeft ook in Canada weer leuke activiteiten geregeld voor hun vier coureurs.

Onder de foto's staan een paar leuke korte video's.


https://pbs.twimg.com/media/D8UyJWOU8AAW73V?format=jpg&name=small

https://pbs.twimg.com/media/D8VNZUVU0AEYAoq?format=jpg&name=small

https://scontent-amt2-1.cdninstagram.com/vp/1e9bf0bcc0811b7bb52847d744db6064/5D9B72F2/t51.2885-15/e35/61617411_146282313162760_2769910260827301669_n.jpg?_nc_ht=scontent-amt2-1.cdninstagram.com

https://scontent-amt2-1.cdninstagram.com/vp/1a92357ca4055703b1806840cec037b7/5D8AD2BE/t51.2885-15/e35/61256116_427516918041792_647080108037718000_n.jpg?_nc_ht=scontent-amt2-1.cdninstagram.com

https://scontent-amt2-1.cdninstagram.com/vp/68a4a7cb042242341613c66efc9ebaba/5D8EB0EE/t51.2885-15/e35/62262183_1772582129511984_5059799949597589370_n.jpg?_nc_ht=scontent-amt2-1.cdninstagram.com

https://pbs.twimg.com/media/D8U-qzfU0AAig1X?format=jpg&name=small

https://pbs.twimg.com/media/D8VFh6VUcAA6oq_?format=jpg&name=small


https://twitter.com/Max33Verstappen/status/11363824188380733 44

https://twitter.com/redbullracing/status/1136376861670477824

https://twitter.com/ToroRosso/status/1136386387983425536

https://twitter.com/redbullracing/status/1136389576015196161

https://twitter.com/redbullracing/status/1136392302564392960

https://twitter.com/redbullracing/status/1136396175215661057

[Bijgewerkt op: do, 06 juni 2019 10:41]

Dit bericht aan een moderator rapporteren

 
Re: "We've found a few Bulls in the woods..." [bericht #26083 is een antwoord op bericht #26079] do, 06 juni 2019 16:15 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
SuperKuup is op dit moment afwezig  SuperKuup
Berichten: 44
Geregistreerd: juli 2017
Karting

@Wouter, bedankt voor al het posten van plaatjes en filmpjes! Yay
 
Re: "We've found a few Bulls in the woods..." [bericht #26084 is een antwoord op bericht #26083] do, 06 juni 2019 16:46 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Wouter
Berichten: 2438
Geregistreerd: maart 2017
GP winner

SuperKuup schreef op do, 06 juni 2019 16:15
@Wouter, bedankt voor al het posten van plaatjes en filmpjes! Yay

Graag gedaan @SuperKuup. Bedankt voor jouw reactie, ik dacht al dat er geen lezers waren vandaag .... Razz
 
Re: Canada. [bericht #26094 is een antwoord op bericht #26039] vr, 07 juni 2019 08:16 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
mbuna is op dit moment afwezig  mbuna
Berichten: 109
Geregistreerd: juli 2017
Formula 3

[/quote]

Canada is het meest logische.
In Spa of Monza gaan ze spec 4 inzetten.
RBR wil in Oostenrijk uiteraard een sterke motor, niet de spec 2 maar de spec 3 die veel meer vermogen heeft.
In Hongarije kunnen ze rustig de spec 2 weer gebruiken.
Waarom dan nog langer wachten met de spec 3?
Als ze de spec 3 pas in Oostenrijk inzetten, hebben ze maar 3/4 races profijt van deze grote upgrade.
[/quote]

Ik denk dat we niet moeten vergeten dat er geen spec's op de plank liggen, het is niet zo dat Honda een magazijn heeft met Spec 1 t/m 5 en gewoon bepalen wanneer ze 'm inzetten. Die dingen worden gedurende het seizoen onwikkeld, en de Spec 2 liep toevallig voor op schema waardoor ze die gelijk in hebben gezet omdat het ook betrouwbaarheidsverbeteringen gaf.

Iedere spec heeft een bepaald window waarbinnen deze presteert. Ook de brandstof en smeermiddelen hebben hierop veel effect. Door software aanpassingen kunnen ze de spec meer of minder belasten, en er meer vermogen uitpersen met een betrouwbaarheidsrisico. Ze zijn continu aan het afwegen wat ze nog uit de huidige motor kunnen persen zonder dat de bouten ze om de oren vliegen.

We vaag trouwens dat de FIA nu de regels wil aanpassen mbt de parc-ferme die op vrijdag al ingaat. Dit betekent dat de motoren nóg langer mee moeten gaan en je niet even een oude erin kan zetten voor de vrijdagtrainingen. Motoren gaan dus nog meer teruggeschroefd worden en we gaan richting een endurance kampioenschap ipv de top van de autosport.
 
Re: Honda spec. 3.0 [bericht #26095 is een antwoord op bericht #26070] vr, 07 juni 2019 08:32 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
mbuna is op dit moment afwezig  mbuna
Berichten: 109
Geregistreerd: juli 2017
Formula 3

[quote title=spark schreef op wo, 05 juni 2019 11:56]Wouter schreef op wo, 05 juni 2019 10:42
MadMax schreef op di, 04 juni 2019 23:21



...Ik las zelfs dat volgens sommige Adrian Newey de plank had misgeslagen dit jaar met de RB15. ...
Voor zover ik heb begrepen heeft RB (en dus Newey ook) de auto ontwikkeld zoals ze al jaren deden; compenseren voor de mindere motor. Nu de motor sterker is zouden ze er meer downforce (en dus vaak ook drag) op kunnen zetten, maar dat hebben ze niet gedaan. Dat is wat Mercedes ook heeft, die hebben nu niet de snelste motor maar wel een zeer sterke; ze gooien er meer downforce op waardoor ze in alle bochten de snelste zijn. En omdat je op een cirquit nu eenmaal meer tijd besteed in bochten dan op de rechte stukken, zijn ze overall het snelst. In combinatie met een zeer goede ophanging waarmee ze de bandjes precies in het goede window krijgen, en voilá!

RB zal zich zeker achter de oren krabben, tegelijkertijd kan dit gebeuren als je de motor en chassis niet van dezelfde fabrikant hebt.

 
Exxon-Mobile: prestatie verbetering Honda motor [bericht #26096 is een antwoord op bericht #10992] vr, 07 juni 2019 08:37 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Indy91 is op dit moment afwezig  Indy91
Berichten: 47
Geregistreerd: februari 2018
Karting

Op Racing365 stond gisteren over Exxon-Mobile te lezen:


Citaat:
Dario Izzo lijkt echter hoopvoller gestemd. De technisch adviseur van ExxonMobil, benzine- en olieleverancier van Red Bull, denkt dat de vloeistoffen die zij dit weekend leveren het team vooruit kunnen helpen.

"We kijken erg uit naar het raceweekend in Montreal en vertrouwen erop dat we goed kunnen presteren op dit type baan, ook al vergt het circuit veel van de motor. Je hebt immers de maximale power en prestaties nodig.
https:// racingnews365.nl/exxon-mobil-vertrouwen-erop-dat-honda-motor -goed-kan-presteren-in-canada

Betekent dit dat de voor het seizoen 2019 geplande vernieuwde brandstof van Exxon-Mobile dit weekend al gebruikt gaat worden? Deze vernieuwde brandstof zou immers ietwat meer performance moeten gaan opleveren.

[Bijgewerkt op: vr, 07 juni 2019 09:41] door moderator

Dit bericht aan een moderator rapporteren

 
Re: Canada. [bericht #26098 is een antwoord op bericht #26094] vr, 07 juni 2019 09:01 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Indy91 is op dit moment afwezig  Indy91
Berichten: 47
Geregistreerd: februari 2018
Karting

@mbuna:
Even een vraag met betrekking het gebruiken van een nieuwe motor(onderdeel):
Hoe lang van tevoren dient de FIA ingelicht te zijn?
Dient de FIA dit feit dan ook naar de andere teams te communiceren? Of is dit niet verplicht?

[Bijgewerkt op: vr, 07 juni 2019 09:01]

Dit bericht aan een moderator rapporteren

 
Re: Exxon-Mobile: prestatie verbetering Honda motor [bericht #26100 is een antwoord op bericht #26096] vr, 07 juni 2019 10:42 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Wouter
Berichten: 2438
Geregistreerd: maart 2017
GP winner

Indy91 schreef op vr, 07 juni 2019 08:37
Op Racing365 stond gisteren over Exxon-Mobile te lezen:


Citaat:
Dario Izzo lijkt echter hoopvoller gestemd. De technisch adviseur van ExxonMobil, benzine- en olieleverancier van Red Bull, denkt dat de vloeistoffen die zij dit weekend leveren het team vooruit kunnen helpen.

"We kijken erg uit naar het raceweekend in Montreal en vertrouwen erop dat we goed kunnen presteren op dit type baan, ook al vergt het circuit veel van de motor. Je hebt immers de maximale power en prestaties nodig.
https:// racingnews365.nl/exxon-mobil-vertrouwen-erop-dat-honda-motor -goed-kan-presteren-in-canada

Betekent dit dat de voor het seizoen 2019 geplande vernieuwde brandstof van Exxon-Mobile dit weekend al gebruikt gaat worden? Deze vernieuwde brandstof zou immers ietwat meer performance moeten gaan opleveren.

Ik kan me vergissen, maar hij zegt hier nergens dat ze met een verbeterde brandstof komen.
Ze ontwikkelen het hele jaar door de brandstof en af en toe wordt er een nieuwe ingezet als ze weer een behoorlijke progressie hebben geboekt.
 
Re: Canada. [bericht #26102 is een antwoord op bericht #26094] vr, 07 juni 2019 11:09 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
NextYear is op dit moment afwezig  NextYear
Berichten: 194
Geregistreerd: maart 2017
Formula 3

Spec 4 wordt pas in Sochi ingezet is eigenlijk wel logisch gezien de gridstraffen de race daarna is Japan en Honda zet alles op alles om die te winnen natuurlijk.

Zie f1technical forum
https:// www.f1technical.net/forum/viewtopic.php?p=838479&f=4#p83 8479

[Bijgewerkt op: vr, 07 juni 2019 11:11]

Dit bericht aan een moderator rapporteren

 
Stavaza vanuit MK. [bericht #26103 is een antwoord op bericht #26100] vr, 07 juni 2019 11:39 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Schummie01 is op dit moment afwezig  Schummie01
Berichten: 248
Geregistreerd: maart 2017
Formula 3

Nee,
Ik ben niet verdwenen, ook niet gebanned en ook niet boos of zo.
Maar als er niet veel echt nieuws is naast alles wat ik al voorbij zie komen voegt het niet echt wat toe als ik mezelf herhaal.
Hoe zit het nu met de motor:

Belangrijk is dat Max in Montreal beduidend meer vermogen tot zijn beschikking heeft.
Ongeveer 15 Kw t.o.v. Monaco.
Er is allerlei verwarring over specs, motorwissels en levensduur.
Voor deze verbetering hoeft er nog geen nieuwe motor in. Het gaat om andere mappings, en langer met hogere vermogens mogen rijden. Ook de aangepaste brandstof speelt daar een rol.
Zoals al eerder uitgelegd, om de langere hogere vermogens zonder motorschade mogelijk te maken. Klopvastheid om "pingelen" te voorkomen.

Met deze verbetering van vermogen denkt men de verbeterde motor van Mercedes te kunnen compenseren.
Dus nee, geen gelijkschakeling. Dat moet gaan gebeuren met de spec waar je Helmut over hoort.
Dat gaat de spec worden waarmee men gelijk denkt te komen aan Ferrari en Mercedes. In die volgorde.

Dat vermogen van de huidige spec heeft daarmee een directe relatie. Immers langer op hoger vermogen, betekent een kortere levensduur. Vandaar die dans over op welk circuit die nieuwe spec van Marko het levenslicht gaat zien.

Het oude spelletje. Helmut wil snel meer, en Honda wil in elk geval niet uitvallen tijdens een race met motor gerelateerde problemen.
En Honda wil voor de definitieve aanval komend jaar de motor gewoon 7 races mee laten gaan, zonder welke gridstraf dan ook. En dan moet je natuurlijk wel die ervaring op kunnen doen tijdens het races.
Kortom de voorzichtigheid van Honda versus het ongeduld van Marko.

Ook het chassis maakt goede vorderingen.
We kunnen nu wel vaststellen dat niet Newey de plank heeft misgeslagen, maar Ferrari (en in mindere mate Alfa Romeo)
Daar gaat het hele concept aangepast worden, en wellicht over een paar races wordt daar al ingezet op seizoen 2020.

Niet bij RBR. Men ligt daar goed op koers, of beter gezegd beter dan gepland. De ontwikkeling blijft volop doorgaan, om gedurende het seizoen Mercedes echte tegenstand te kunnen bieden.
Wellicht niet meer op tijd om al dit seizoen wereldkampioen te worden, maar wel zodanig dat men voor 2020 onomwonden vanaf het begin voor beide wereldkampioenschappen gaat.

Beter dan gepland, en Mercedes dan?
Zoals vrijwel iedereen was RBR verrast door de snelheid van Mercedes toen het seizoen eenmaal begon.
Maar zoals gezegd, bij RBR liggen ze voor op hun eigen planning, en de druk wordt er van alle kanten opgehouden.
Door Marko, maar ook door het kamp Verstappen.

Gasley mag zich gewoon doorontwikkelen dit seizoen, maar moet voor 2020 in staat zijn om zodanig dicht in de buurt van Max te blijven dat hij de race om het constructeurs kampioenschap kan ondersteunen.
Denkt Marko/Horner dat dit niet gaat lukken, dan komt er voor 2020 een andere coureur in de wagen.

Dan zijn er een aantal opties, waarvandaan dat Hulkenberg verhaal komt.
Maar Gasley krijgt dit seizoen alle kans om zich te ontwikkelen voor 2020.

Vanmiddag maar eens kijken in VT 1 of er al iets merkbaar is van de verbeteringen.
 
Re: Stavaza vanuit MK. [bericht #26104 is een antwoord op bericht #26103] vr, 07 juni 2019 12:01 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Indy91 is op dit moment afwezig  Indy91
Berichten: 47
Geregistreerd: februari 2018
Karting

@Schummie01:
Bedankt voor je uitgebreide info. Razz
 
Re: Stavaza vanuit MK. [bericht #26105 is een antwoord op bericht #26103] vr, 07 juni 2019 12:11 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
bernuldi is op dit moment afwezig  bernuldi
Berichten: 406
Geregistreerd: maart 2017
Formula 3

15 Kw is 20 pk? Dat is toch best een stap zonder update.

Gr bernuldi (die blij is met de mogelijkheid een handtekening toe te voegen)
 
Re: Canada. [bericht #26106 is een antwoord op bericht #26102] vr, 07 juni 2019 12:30 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Airbag
Berichten: 108
Geregistreerd: maart 2017
Formula 3

NextYear schreef op vr, 07 juni 2019 11:09
Spec 4 wordt pas in Sochi ingezet is eigenlijk wel logisch gezien de gridstraffen de race daarna is Japan en Honda zet alles op alles om die te winnen natuurlijk.

Zie f1technical forum
https:// www.f1technical.net/forum/viewtopic.php?p=838479&f=4#p83 8479
Als dat zo is, dan lijkt het mij logisch dat er ook in Silverstone een nieuwe motor wordt ingezet.
 
Re: Canada. [bericht #26108 is een antwoord op bericht #26106] vr, 07 juni 2019 13:01 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Wouter
Berichten: 2438
Geregistreerd: maart 2017
GP winner

Airbag schreef op vr, 07 juni 2019 12:30
NextYear schreef op vr, 07 juni 2019 11:09
Spec 4 wordt pas in Sochi ingezet is eigenlijk wel logisch gezien de gridstraffen de race daarna is Japan en Honda zet alles op alles om die te winnen natuurlijk.

Zie f1technical forum
https:// www.f1technical.net/forum/viewtopic.php?p=838479&f=4#p83 8479
.
Als dat zo is, dan lijkt het mij logisch dat er ook in Silverstone een nieuwe motor wordt ingezet.

Silverstone lijkt mij niet logisch, omdat RBR dan de race ervoor tijdens hun thuisrace in Oostenrijk
met een 6 races oude motor moet rijden. Daar gaan ze nooit mee akkoord. Bovendien kan de spec 2 later
in Hongarije weer ingezet worden.
 
Re: Canada. [bericht #26114 is een antwoord op bericht #26108] vr, 07 juni 2019 15:42 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Airbag
Berichten: 108
Geregistreerd: maart 2017
Formula 3

Wouter schreef op vr, 07 juni 2019 13:01
Airbag schreef op vr, 07 juni 2019 12:30
NextYear schreef op vr, 07 juni 2019 11:09
Spec 4 wordt pas in Sochi ingezet is eigenlijk wel logisch gezien de gridstraffen de race daarna is Japan en Honda zet alles op alles om die te winnen natuurlijk.

Zie f1technical forum
https:// www.f1technical.net/forum/viewtopic.php?p=838479&f=4#p83 8479
.
Als dat zo is, dan lijkt het mij logisch dat er ook in Silverstone een nieuwe motor wordt ingezet.
Silverstone lijkt mij niet logisch, omdat RBR dan de race ervoor tijdens hun thuisrace in Oostenrijk
met een 6 races oude motor moet rijden. Daar gaan ze nooit mee akkoord. Bovendien kan de spec 2 later
in Hongarije weer ingezet worden.
Nee daar heb je gelijk in. Mijn logica was de verdeling van het aantal races. Van Azerbeidzjan tot Silverstone is 6 races en dan is het 6 tot Rusland en 6 tot het einde. Dat leek mij een logische verdeling.
 
Re: Stavaza vanuit MK. [bericht #26310 is een antwoord op bericht #26103] ma, 10 juni 2019 16:47 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
CF230 is op dit moment afwezig  CF230
Berichten: 76
Geregistreerd: mei 2017
Karting

Nou Schummi, kom er maar in. Hoe is de sfeer nu in MK? Max op +50 sec, Gasly gelapt. En een reeks powercircuits op komst. Ik denk dat voorzichtig geconcludeerd moet gaan worden dat dit seizoen verloren is en dat alles nu op de ontwikkeling voor 2020 moet worden gezet. Met andere woorden: het versnellen van de ontwikkeling van de Honda, meer specs inzetten dan gepland en de gridstraffen voor lief nemen en hopen op een dagsucces. Anders loop je volgens seizoen weer vanaf het begin achter de feiten aan...

En daarnaast natuurlijk lobbyen voor de 2018 banden en misschien eens onderzoeken of een low rake chassis toch niet beter is onder de huidige regels.
 
Re: Stavaza vanuit MK. [bericht #26311 is een antwoord op bericht #26310] ma, 10 juni 2019 17:28 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Roelof is op dit moment afwezig  Roelof
Berichten: 439
Geregistreerd: maart 2017
Formula 3

Wat een gezeur. Vergeet niet dat achter Max nog 15 auto's zaten die veel trager waren. Vergeet ook niet dat zelfs Bottas op ruim 30 sec reed voordat hij nog een extra bandenwissel deed.
 
Re: Stavaza vanuit MK. [bericht #26312 is een antwoord op bericht #26310] ma, 10 juni 2019 17:33 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Wouter
Berichten: 2438
Geregistreerd: maart 2017
GP winner

CF230 schreef op ma, 10 juni 2019 16:47
Nou Schummi, kom er maar in. Hoe is de sfeer nu in MK? Max op +50 sec, Gasly gelapt. En een reeks powercircuits op komst. Ik denk dat voorzichtig geconcludeerd moet gaan worden dat dit seizoen verloren is en dat alles nu op de ontwikkeling voor 2020 moet worden gezet. Met andere woorden: het versnellen van de ontwikkeling van de Honda, meer specs inzetten dan gepland en de gridstraffen voor lief nemen en hopen op een dagsucces. Anders loop je volgens seizoen weer vanaf het begin achter de feiten aan...


"Met andere woorden: het versnellen van de ontwikkeling van de Honda, meer specs inzetten dan gepland en de gridstraffen voor lief nemen."

Precies dát! Het vreemde is dat dat ook de bedoeling was van RBR en Honda. Sinds een paar weken is dat gewijzigd
van 5 naar 4 motoren dit jaar en Joost mag weten waarom.
Als je de uitspraken van Marko en Tanabe NU leest, wijst alles erop dat ze het met 4 motoren gaan doen dit seizoen.
Hier zit dus ook die spec 2 bij met alleen een betrouwbaarheid upgrade en iets meer en langer inzetbaar vermogen,
wat natuurlijk wel heel erg belangrijk is.


@Schummie,

Je schreef op 14 mei jl:

"Dat brengt me op Honda. De komende update gaat de vaak genoemde 30 KW potentieel brengen.
Wanneer? Misschien al Canada, maar RBR wil het in elk geval heel graag voor haar thuis GP."

Heb jij intussen al iets meer hierover gehoord?




 
Re: Stavaza vanuit MK. [bericht #26314 is een antwoord op bericht #26311] ma, 10 juni 2019 17:55 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
CF230 is op dit moment afwezig  CF230
Berichten: 76
Geregistreerd: mei 2017
Karting

Sorry, ik wil echt niet zuur doen en zeuren, maar ik ben erg geschrokken van wat RB dit weekend, op alle gebieden, heeft laten zien. Nota bene op een circuit dat RB historisch gezien aardig ligt. Ik ben oprecht benieuwd hoe hierop teruggekeken wordt vanuit MK en of dit de plannen voor de rest van het seizoen zal veranderen.

Gelapt worden als topteam is toch een teken aan de wand dat er iets grondig mis is.

Overigens, wat Bottas aan het doen was begrijp ik nu nog steeds niet. Baard eraf geschoren ofzo?
 
Re: Stavaza vanuit MK. [bericht #26315 is een antwoord op bericht #26314] ma, 10 juni 2019 18:00 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Wouter
Berichten: 2438
Geregistreerd: maart 2017
GP winner

CF230 schreef op ma, 10 juni 2019 17:55
A: Gelapt worden als topteam is toch een teken aan de wand dat er iets grondig mis is.

B: Overigens, wat Bottas aan het doen was begrijp ik nu nog steeds niet. Baard eraf geschoren ofzo?

Wat betreft punt A: Geef ik je helemaal gelijk.

Punt B:

Citaat:
"Ik had continu oververhitte banden en motor als ik achter andere wagens reed en dat maakte het inhalen niet makkelijk. Ik kon één ronde pushen en moest dan weer een ronde lang alles koelen. In de vrije lucht had ik daarna al snelheid, maar door de fout van gisteren zat er daardoor niks meer in dan P4", zegt Bottas bij Paddock pass.

Dus daarom @Roelof "reed zelfs Bottas op ruim 30 sec voordat hij nog een extra bandenwissel deed."

[Bijgewerkt op: ma, 10 juni 2019 18:03]

Dit bericht aan een moderator rapporteren

 
Re: Stavaza vanuit MK. [bericht #26316 is een antwoord op bericht #26103] ma, 10 juni 2019 18:10 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
mk10 is op dit moment afwezig  mk10
Berichten: 136
Geregistreerd: maart 2017
Formula 3

Schummie01 schreef op vr, 07 juni 2019 11:39
Nee,
Ik ben niet verdwenen, ook niet gebanned en ook niet boos of zo.
Maar als er niet veel echt nieuws is naast alles wat ik al voorbij zie komen voegt het niet echt wat toe als ik mezelf herhaal.
Hoe zit het nu met de motor:

Belangrijk is dat Max in Montreal beduidend meer vermogen tot zijn beschikking heeft.
Ongeveer 15 Kw t.o.v. Monaco.
Er is allerlei verwarring over specs, motorwissels en levensduur.
Voor deze verbetering hoeft er nog geen nieuwe motor in. Het gaat om andere mappings, en langer met hogere vermogens mogen rijden. Ook de aangepaste brandstof speelt daar een rol.
Zoals al eerder uitgelegd, om de langere hogere vermogens zonder motorschade mogelijk te maken. Klopvastheid om "pingelen" te voorkomen.

Met deze verbetering van vermogen denkt men de verbeterde motor van Mercedes te kunnen compenseren.
Dus nee, geen gelijkschakeling. Dat moet gaan gebeuren met de spec waar je Helmut over hoort.
Dat gaat de spec worden waarmee men gelijk denkt te komen aan Ferrari en Mercedes. In die volgorde.

Dat vermogen van de huidige spec heeft daarmee een directe relatie. Immers langer op hoger vermogen, betekent een kortere levensduur. Vandaar die dans over op welk circuit die nieuwe spec van Marko het levenslicht gaat zien.

Het oude spelletje. Helmut wil snel meer, en Honda wil in elk geval niet uitvallen tijdens een race met motor gerelateerde problemen.
En Honda wil voor de definitieve aanval komend jaar de motor gewoon 7 races mee laten gaan, zonder welke gridstraf dan ook. En dan moet je natuurlijk wel die ervaring op kunnen doen tijdens het races.
Kortom de voorzichtigheid van Honda versus het ongeduld van Marko.

Ook het chassis maakt goede vorderingen.
We kunnen nu wel vaststellen dat niet Newey de plank heeft misgeslagen, maar Ferrari (en in mindere mate Alfa Romeo)
Daar gaat het hele concept aangepast worden, en wellicht over een paar races wordt daar al ingezet op seizoen 2020.

Niet bij RBR. Men ligt daar goed op koers, of beter gezegd beter dan gepland. De ontwikkeling blijft volop doorgaan, om gedurende het seizoen Mercedes echte tegenstand te kunnen bieden.
Wellicht niet meer op tijd om al dit seizoen wereldkampioen te worden, maar wel zodanig dat men voor 2020 onomwonden vanaf het begin voor beide wereldkampioenschappen gaat.

Beter dan gepland, en Mercedes dan?
Zoals vrijwel iedereen was RBR verrast door de snelheid van Mercedes toen het seizoen eenmaal begon.
Maar zoals gezegd, bij RBR liggen ze voor op hun eigen planning, en de druk wordt er van alle kanten opgehouden.
Door Marko, maar ook door het kamp Verstappen.

Gasley mag zich gewoon doorontwikkelen dit seizoen, maar moet voor 2020 in staat zijn om zodanig dicht in de buurt van Max te blijven dat hij de race om het constructeurs kampioenschap kan ondersteunen.
Denkt Marko/Horner dat dit niet gaat lukken, dan komt er voor 2020 een andere coureur in de wagen.

Dan zijn er een aantal opties, waarvandaan dat Hulkenberg verhaal komt.
Maar Gasley krijgt dit seizoen alle kans om zich te ontwikkelen voor 2020.

Vanmiddag maar eens kijken in VT 1 of er al iets merkbaar is van de verbeteringen.
Is het Gasley of Gasly?
https://www.pierregasly.com/

Ik heb redelijk getwijfeld tot op heden, maar het zijn lulverhalen die je ophangt.
Je probeert enig zins verhalen op dit forum te plaatsen met een bepaald journalistiek vermogen.
Teksten die gebaseerd zijn op wat speurwerk op het web gecombineerd met wat eigen verzonnen gebral.
Zogenoemde feiten die compleet uit den spreekwoordelijke duim zijn gezogen, waarvan de vader de wens van de gedachte is en die je laat overkomen als aan jouw speciaal gegeven inside informatie.
Ik geloof dat je nou ongeveer al 3 jaar bezig bent, maar er heel vaak geen ene moer van klopt.

Max in Canada 20 pk meer door zogenaamde mapping.
- Finished feitelijk 30 seconde achter Bottas, hier zat tie na een paar ronde achter tijdens de GP)

Chassis maakt goede vorderingen.
-Zie het er niet aan af, Max heeft zelfs al openlijk toegegeven dat de auto niet goed genoeg is

Gasly mag zich door ontwikkelen, anders komt er in 2020 een andere coureur.
- Wie dan, ze mogen bang zijn dat Max zelf niet weggaat en dan is RB zelf ook klaar.
Kunnen ze proberen om met de staart tussen de benen Ric vragen of tie aub terug wilt.

Ik vermoed dat Honda nog steeds de minste motor is van het veld.
RB heeft ook geen goed chassis, waarschijnlijk kost het inpassen van een nieuwe motor een jaar, kijk naar McLaren.
Max haalt meer uit de auto dan mogelijk is, hierdoor is een P3 of P4 weleens mogelijk in kwalificatie en/of race.
Maar dat schuif ik meer op de conto van;

1. Max die boven zichzelf uitstijgt.
2. foutjes van een Mercedes of Ferrari coureur.
3. falen van het team Mercedes of team Ferrari.

Mercedes gaat dit seizoen helemaal geen tegenstand krijgen en als ze dat wel krijgen is het omdat ze de touwtjes al laten vieren en bezig zijn met seizoen 2020.
Helmut die meer wil?
Meneer Marko heeft er al een zware dobber aan om Max gemotiveerd te houden met de huidige gang van zaken en hoe het toekomstplaatje eruit ziet.


“Als je in een wagen wordt geplaatst moet je racen om te winnen. Een tweede of derde plaats is altijd onvoldoende”
 
Re: Stavaza vanuit MK. [bericht #26326 is een antwoord op bericht #26316] ma, 10 juni 2019 20:14 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Sieper is op dit moment afwezig  Sieper
Berichten: 2006
Geregistreerd: juli 2017
GP winner

Ik heb van schummie toch al vaker zaken gehoord die me ook via andere kanalen ter ore kwamen en inderdaad klopte. Ik ga er dus wel van uit dat hij weleens wat ingefluisterd krijgt. Verder vind ik de verhalen leuk om te lezen. Wat is waar in F1? Veel zaken zijn toch weer anders dan gedacht wanneer ze uitkomen, of komen niet zo uit als gedacht.

De reden dat Max op zo,n groot gat werd gereden door Bottas was op zich duidelijk. Rear limited circuit, Max die niet op geel door de qualy kwam, Max vast achter Norris en later het Hulk Bottas treintje. Toen was het beste van zijn witte bandjes er al af en moest hij nog 40 ronden op die banden.

Daarmee zeg ik niet dat het goed gaat of dat dit circuit geen teleurstelling was, maar met Ric naast Max had men denk ik al weer anders aangekeken tegen RBR in 2019.
 
Re: Stavaza vanuit MK. [bericht #26336 is een antwoord op bericht #26326] ma, 10 juni 2019 21:32 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Wet! is op dit moment afwezig  Wet!
Berichten: 461
Geregistreerd: maart 2017
Formula 3

Citaat:
Daarmee zeg ik niet dat het goed gaat of dat dit circuit geen teleurstelling was, maar met Ric naast Max had men denk ik al weer anders aangekeken tegen RBR in 2019.
Dat denk ik dus ook. Max werd vorig jaar meer uitgrdaagd dan dit jaar, ondanks de kwaliverschillen met Ricciardo in het tweede deel van het seizoen. Die twee reden veel dichter bij elkaar als ric geen pech had.


Let it rain, rain, rain!!
 
Re: Stavaza vanuit MK. [bericht #26340 is een antwoord op bericht #26326] ma, 10 juni 2019 23:03 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
mk10 is op dit moment afwezig  mk10
Berichten: 136
Geregistreerd: maart 2017
Formula 3

Sieper schreef op ma, 10 juni 2019 20:14
Ik heb van schummie toch al vaker zaken gehoord die me ook via andere kanalen ter ore kwamen en inderdaad klopte. Ik ga er dus wel van uit dat hij weleens wat ingefluisterd krijgt. Verder vind ik de verhalen leuk om te lezen. Wat is waar in F1? Veel zaken zijn toch weer anders dan gedacht wanneer ze uitkomen, of komen niet zo uit als gedacht.

De reden dat Max op zo,n groot gat werd gereden door Bottas was op zich duidelijk. Rear limited circuit, Max die niet op geel door de qualy kwam, Max vast achter Norris en later het Hulk Bottas treintje. Toen was het beste van zijn witte bandjes er al af en moest hij nog 40 ronden op die banden.

Daarmee zeg ik niet dat het goed gaat of dat dit circuit geen teleurstelling was, maar met Ric naast Max had men denk ik al weer anders aangekeken tegen RBR in 2019.

Had zelf een vermoeden dat Bottas opdracht kreeg om achter Hulk te blijven om Max op te houden.
Kan het niet hard maken, maar het leek er wel op dat Bottas hiervoor werd opgeofferd.


“Als je in een wagen wordt geplaatst moet je racen om te winnen. Een tweede of derde plaats is altijd onvoldoende”
 
Zo ontzettend pijnlijk om dit te moeten lezen!!!!!! [bericht #26341 is een antwoord op bericht #26315] ma, 10 juni 2019 23:30 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
MadMax is op dit moment afwezig  MadMax
Berichten: 464
Geregistreerd: maart 2017
Formula 3

Waar alle teams moeite hebben om hun banden op temperatuur te krijgen heeft MB niks hoeven te doen en presteren ze het zelfs om deze k.t banden nog oververhit te krijgen......
Iedereen wist het maar deze uitspraak doet heel veel pijn......
MB heeft totaal geen vooruitgang geboekt op dit gebied maar Pirelli heeft de perfecte band ontwikkeld voor alleen het chassis van MB........
Kom op Ferrari en RB en alle andere ga door met druk zetten en eis dat de banden van 2018 terug komen!!! Wij fans kunnen de dominantie van MB niet meer aanzien, waar andere teams die dominant waren constant werden tegen gewerkt met nadelige nieuwe regelgeving worden ze gewoon door de FIA geholpen bewust of onbewust dat maakt niet uit, de banden zijn dit jaar slechter dan ooit en dodelijk voor de sport!!!
 
Re: Zo ontzettend pijnlijk om dit te moeten lezen!!!!!! [bericht #26342 is een antwoord op bericht #26341] di, 11 juni 2019 00:02 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Sieper is op dit moment afwezig  Sieper
Berichten: 2006
Geregistreerd: juli 2017
GP winner

De voorvleugel en bargeboards zijn ook verantwoordelijk. Daardoor is Redbull haar goede grip achter kwijt. Zonder dat zijn de oude banden wellicht niet eens zo veel beter (maar ik denk het wel).

Ik zat ook met de gedachte te spelen dat Bottas expres achter de Hulk werd gehouden. Het kwam Mercedes iig goed uit om Max uit te schakelen. Maar als je zag hoe onhandig Bottas op zijn nieuwe banden ricceroo voorbij kwam dan denk ik toch dat het vooral gewoon onkunde was.
 
Re: Zo ontzettend pijnlijk om dit te moeten lezen!!!!!! [bericht #26343 is een antwoord op bericht #26342] di, 11 juni 2019 08:06 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
bernuldi is op dit moment afwezig  bernuldi
Berichten: 406
Geregistreerd: maart 2017
Formula 3

Volgens de immer betrouwbare Telegraaf krijgt Max in Frankrijk een nieuwe motor en een verbeterd chassis.

Overigens las ik ook ergens dat de Honda in Canada, in elk geval bij Gasly, was teruggeschroefd. ivm de hitte.

Tel dit bij elkaar op en wie weet is Max in Frankrijk ineens heel competitief.


Gr bernuldi (die blij is met de mogelijkheid een handtekening toe te voegen)

[Bijgewerkt op: di, 11 juni 2019 08:08]

Dit bericht aan een moderator rapporteren

 
honda.gif  Re: Stavaza vanuit MK. [bericht #26344 is een antwoord op bericht #26326] di, 11 juni 2019 08:52 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
koos is op dit moment afwezig  koos
Berichten: 65
Geregistreerd: juli 2017
Karting

Sieper schreef op ma, 10 juni 2019 20:14
Ik heb van schummie toch al vaker zaken gehoord die me ook via andere kanalen ter ore kwamen en inderdaad klopte. Ik ga er dus wel van uit dat hij weleens wat ingefluisterd krijgt. Verder vind ik de verhalen leuk om te lezen. Wat is waar in F1? Veel zaken zijn toch weer anders dan gedacht wanneer ze uitkomen, of komen niet zo uit als gedacht.
Hier sluit ik mijn volledig bij aan. Afgelopen race hadden beide Bulls last van de remmen waardoor ze niet voluit konden, waarbij Gasly ook nog een last had van te hete motor.
Als ik zo naar de laatste 2 races kijk, lijkt het dat ze op motor gebied meer tekort komen dan op het gebied van hun chassis. Het is gewoon wachten dat Honda met hun 3e spec komt. Ik heb er nog wel vertrouwen in dat ze aan kunnen haken dit seizoen. En dat we nog een mooie 2e seizoenshelft krijgen.
 
Re: RBR nieuwe motor? [bericht #26345 is een antwoord op bericht #26343] di, 11 juni 2019 08:59 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Wouter
Berichten: 2438
Geregistreerd: maart 2017
GP winner

bernuldi schreef op di, 11 juni 2019 08:06
Volgens de immer betrouwbare Telegraaf krijgt Max in Frankrijk een nieuwe motor en een verbeterd chassis.

Overigens las ik ook ergens dat de Honda in Canada, in elk geval bij Gasly, was teruggeschroefd. ivm de hitte.

Tel dit bij elkaar op en wie weet is Max in Frankrijk ineens heel competitief.


Het wordt in Le Castellet, Paul Riccard rond de 30 graden.
Ze moesten in Canada de motor terugschroeven ivm de hitte.
Als je dus alles bij elkaar optelt blijft de situatie ongeveer gelijk
door het weer moeten terugschroeven van de motor.
Tenzij Newey ineens het licht heeft gezien.
Valt er al ergens iets te lezen of deze spec 3 een upgrade krijgt?
Het blijft nl heel stil vanuit Honda/RBR. Zal dus wel een hele kleine zijn.
 
honda.gif  Re: RBR nieuwe motor? [bericht #26346 is een antwoord op bericht #26345] di, 11 juni 2019 10:24 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
koos is op dit moment afwezig  koos
Berichten: 65
Geregistreerd: juli 2017
Karting

Eerst maar even afwachten of er idd een update komt. Maar als er een update komt van Honda dan zou ik het logisch vinden dat deze met een aanzienlijke verbetering komt. Anders zouden ze net zo goed nog 3 races met spec. 2 kunnen doen. Wellicht kan deze 3e spec. ook wat beter tegen de warmte.
 
Lijkt mij een broodje aap [bericht #26347 is een antwoord op bericht #26345] di, 11 juni 2019 10:42 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Dejavu01 is op dit moment afwezig  Dejavu01
Berichten: 550
Geregistreerd: maart 2017
Formula 1

Dat terugschroeven van de motoren lijkt mij een broodje aap. Maar het zou mooi zijn als er in Frankrijk een nieuwe spec wordt geintroduceerd met een flinke chassis update. Het is in mijn ogen zinloos voor Honda om te conservatief te opereren; dan kom je er niet en leer je er ook niet van. Na ruim 4 maanden moet red bull technology toch inmiddels wel weten waar de problemen in het chassis zitten; hopelijk kunnen ze ook nog zelf met innovatieve updates komen zodat ze daarmee wat verloren terrein kunnen terugwinnen. In ieder geval zijn ze niet meegegaan in de hype rond de voorvleugels van ferrari en alfa; kijk eens waar alfa nu staat! Dat had Newey in ieder geval goed gezien. Afgaande op de race heeft renault de wind in de zeilen, maar uit de gevechten van Max met Norris en de renaults leid ik af dat Honda nog voorligt. De prestaties van Honda worden wat ondergewaardeerd door de problemen in het chassis; Max blijft in ieder geval positief over Honda. Laten we ons vooral niet laten meeslepen door de te hooggestemde verwachtingen over dit jaar. Als we de rest van het jaar maar weer een opgaande lijn kunnen zien en mogelijke podiumplaatsen in zicht gaan komen. Een eerste overwinning van een red bull met Honda zou het seizoen al goed maken! Zo, het weekend is weer verteerd! Zucht! (Ps: de race terugkijkend lag Max na 10 ronden al op 16 sec, dus dat treintje rijden kost mega veel tijd. Bovendien de mindere band wat ook veel tijd kost. Na het inhalen van de renaults was het een kweste van consolideren, terwijl de top 3 op het scherpst van de snede aan het vechten was: scheelde ook veel tijd. Met andere woorden: de 50 sec was dus erg vertekend over de achterstand.)
 
Re: RBR nieuwe motor? [bericht #26348 is een antwoord op bericht #26345] di, 11 juni 2019 11:49 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
duif is op dit moment afwezig  duif
Berichten: 118
Geregistreerd: maart 2017
Formula 3

Hadden ze hitteproblemen bij RBR? Mmm, geen extra koelsleuven in het bodywork gezien zoals in Abu Dhabi.

When nothing goes right, go left
 
Re: Stavaza vanuit MK. [bericht #26349 is een antwoord op bericht #26315] di, 11 juni 2019 12:09 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Tizz is op dit moment afwezig  Tizz
Berichten: 401
Geregistreerd: maart 2017
Formula 3

Raar dat Hammi er geen last van had. Rijdt hij met zo'n
andere setup of lukt het hem wel dit te hanteren ?

Tizz.
 
Re: Stavaza vanuit MK. [bericht #26350 is een antwoord op bericht #26349] di, 11 juni 2019 12:26 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Wouter
Berichten: 2438
Geregistreerd: maart 2017
GP winner

Tizz schreef op di, 11 juni 2019 12:09
Raar dat Hammi er geen last van had. Rijdt hij met zo'n
andere setup of lukt het hem wel dit te hanteren ?

Tizz.

Dat heb ik mij ook af zitten vragen. Hamilton heeft heel lang, heel dicht achter Vettel zitten pushen.
Dan zou je er toch helemaal last van moeten hebben.
 
Re: Stavaza vanuit MK. [bericht #26351 is een antwoord op bericht #26344] di, 11 juni 2019 12:27 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Bazman74 is op dit moment afwezig  Bazman74
Berichten: 16
Geregistreerd: maart 2017
Karting

Red Bull had toch nieuwe remmen voor Canada? Dat werd iig wel gemeld alsof het een voordeel zou opleveren...
Zo stond tenminste op de officiële site van de F1 te lezen (formula1.com) afgelopen donderdag:
https://www.formula1.com/en/latest/article.tech-tuesday-why- the-circuit-gilles-villeneuve-wont-brake-red-bull.Z6EvoBKPz7 9840j4zP0Nt.html

Afijn, heeft iig niet mogen helpen helaas...

Hopelijk worden de resterende races spannender aan kop, met hopelijk Max erbij in de strijd! 1e 2e 3e

Greetz, Bas.


< never assume, when you assume you make an ASS out of U and ME >
 
Re: Lijkt mij een broodje aap [bericht #26352 is een antwoord op bericht #26347] di, 11 juni 2019 13:02 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Sieper is op dit moment afwezig  Sieper
Berichten: 2006
Geregistreerd: juli 2017
GP winner

Dejavu01 schreef op di, 11 juni 2019 10:42
Dat terugschroeven van de motoren lijkt mij een broodje aap. Maar het zou mooi zijn als er in Frankrijk een nieuwe spec wordt geintroduceerd met een flinke chassis update. Het is in mijn ogen zinloos voor Honda om te conservatief te opereren; dan kom je er niet en leer je er ook niet van. Na ruim 4 maanden moet red bull technology toch inmiddels wel weten waar de problemen in het chassis zitten; hopelijk kunnen ze ook nog zelf met innovatieve updates komen zodat ze daarmee wat verloren terrein kunnen terugwinnen. In ieder geval zijn ze niet meegegaan in de hype rond de voorvleugels van ferrari en alfa; kijk eens waar alfa nu staat! Dat had Newey in ieder geval goed gezien. Afgaande op de race heeft renault de wind in de zeilen, maar uit de gevechten van Max met Norris en de renaults leid ik af dat Honda nog voorligt. De prestaties van Honda worden wat ondergewaardeerd door de problemen in het chassis; Max blijft in ieder geval positief over Honda. Laten we ons vooral niet laten meeslepen door de te hooggestemde verwachtingen over dit jaar. Als we de rest van het jaar maar weer een opgaande lijn kunnen zien en mogelijke podiumplaatsen in zicht gaan komen. Een eerste overwinning van een red bull met Honda zou het seizoen al goed maken! Zo, het weekend is weer verteerd! Zucht! (Ps: de race terugkijkend lag Max na 10 ronden al op 16 sec, dus dat treintje rijden kost mega veel tijd. Bovendien de mindere band wat ook veel tijd kost. Na het inhalen van de renaults was het een kweste van consolideren, terwijl de top 3 op het scherpst van de snede aan het vechten was: scheelde ook veel tijd. Met andere woorden: de 50 sec was dus erg vertekend over de achterstand.)
Geheel mee eens. Dat terugschroeven (maar daar ga ik weer, ik trek weer eens het oficiele teamverhaal in twijfel)is denk ik ook een handige manier om de prestaties van Gasly wat uit de wind te houden.

Overigens @bazman74 ik denk dat de remmen weldegelijk goed werkte. In ronde 2 in de hairpin op nog niet in het window zijnde witte bandjes remde Max al perfect, laat en superstabiel en ging Norris op rode bandjes (2 compounds zachter en al op temp) de mist in. Ook later in de race bij het aansluiten op Bottas ging hij er in de hairpin als een raket naartoe op de remmen. Dit zal ook veel geholpen hebben bij het passeren later van de beide Renaults en Norris. Dat was steeds op het rechte stuk (na de hairpin) wat natuurlijk ook verreweg de safeste plek is en dat is waar Max in conservatieve modus tegenwoordig ook voor gaat.

heel verstandige en goede race.

[Bijgewerkt op: di, 11 juni 2019 13:03]

Dit bericht aan een moderator rapporteren

 
Re: Zo ontzettend pijnlijk om dit te moeten lezen!!!!!! [bericht #26353 is een antwoord op bericht #26343] di, 11 juni 2019 13:18 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
NextYear is op dit moment afwezig  NextYear
Berichten: 194
Geregistreerd: maart 2017
Formula 3

bernuldi schreef op di, 11 juni 2019 08:06
Volgens de immer betrouwbare Telegraaf krijgt Max in Frankrijk een nieuwe motor en een verbeterd chassis.

Overigens las ik ook ergens dat de Honda in Canada, in elk geval bij Gasly, was teruggeschroefd. ivm de hitte.

Tel dit bij elkaar op en wie weet is Max in Frankrijk ineens heel competitief.
Het heeft er alle schijn van dat RB en Honda toewerken naar een hoogtepunt in Japan vanaf Sotsji moeten ze er staan
Je hoeft geen Insider of Grote Goeroe te zijn om dat te kunnen begrijpen...
 
Re: Lijkt mij een broodje aap [bericht #26354 is een antwoord op bericht #26352] di, 11 juni 2019 13:33 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Wouter
Berichten: 2438
Geregistreerd: maart 2017
GP winner

Sieper schreef op di, 11 juni 2019 13:02
Dejavu01 schreef op di, 11 juni 2019 10:42
Dat terugschroeven van de motoren lijkt mij een broodje aap. Maar het zou mooi zijn als er in Frankrijk een nieuwe spec wordt geintroduceerd met een flinke chassis update. Het is in mijn ogen zinloos voor Honda om te conservatief te opereren; dan kom je er niet en leer je er ook niet van.
.
Geheel mee eens. Dat terugschroeven (maar daar ga ik weer, ik trek weer eens het oficiele teamverhaal in twijfel)is denk ik ook een handige manier om de prestaties van Gasly wat uit de wind te houden.

Het kan heel goed zijn dat alleen bij Gasly de motor is terug geschroefd, omdat hij misschien nog niet zo ervaren is met de manier waarop je de remmen, banden en motor moet koelen. Ho Pin Tung Twitterde:

Citaat:
Ho-Pin Tung 董荷斌 @hopintung

We hebben het in @ZiggoSportF1 nabeschouwing veel over VET-HAM gehad en maar kort over VER.
Rust en geduld bij start en eerste rondes. Geprobeerd, maar snel zien dat BOT niet in te halen was.
Expres 2s afstand nemen om banden niet kapot te rijden en auto en remmen te koelen.
Daarna pushen in schone lucht. Problemen met remmen en (zoals ik reeds meldde in voorbeschouwing)
stukje "coasting" inbouwen tussen gas los en remmen, en dat zonder enig tijdverlies.
Paar strakke inhaalacties. P5 zijn "minste" resultaat dit jaar maar één van z'n beste races?
 
Re: Lijkt mij een broodje aap [bericht #26355 is een antwoord op bericht #26354] di, 11 juni 2019 13:51 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Sieper is op dit moment afwezig  Sieper
Berichten: 2006
Geregistreerd: juli 2017
GP winner

Ho-Pin Tung was weer excellent dit weekend. Ben het met hem eens dat het (te) weinig over Max/RBR ging in de nabeschouwing. Terwijl dat toch weldgelijk interessant was. En ja ik ben een oranje bril kijkert, ik kijk juist daarom ook graag naar ziggo.

Verder vond ik de manier waarop Doornbos tekeer ging tegen Ho-Pin (Roberts mening over wat Vettel deed was waarheid) het perspectief dat Ho-Pin bood moest straal worden genegeerd en weggezet als idioot (waarna Ho-Pin zijn mond maar wijselijk hield) zeer kwalijk eigenlijk. Ik weet dat hij een alpha mannetje is, maar normal is hij ook nog wel van de nuance. Nu moest hij blijkbaar zijn territorium afbakenen en Ho-Pin is niet iemand die hier tegenin gaat.

Ik hoop dat hij zich niet al te geschoffeerd voelde en nog vaker terug wil komen (is ook niet de eerste keer dat Robert (of de nog ergere Coronel wat dat betreft) hem zo benaderd.
 
Re: Lijkt mij een broodje aap [bericht #26356 is een antwoord op bericht #26355] di, 11 juni 2019 13:57 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
spark is op dit moment afwezig  spark
Berichten: 721
Geregistreerd: maart 2017
Formula 1

Sieper schreef op di, 11 juni 2019 13:51
Ho-Pin Tung was weer excellent dit weekend. Ben het met hem eens dat het (te) weinig over Max/RBR ging in de nabeschouwing. Terwijl dat toch weldgelijk interessant was. En ja ik ben een oranje bril kijkert, ik kijk juist daarom ook graag naar ziggo.

Verder vond ik de manier waarop Doornbos tekeer ging tegen Ho-Pin (Roberts mening over wat Vettel deed was waarheid) het perspectief dat Ho-Pin bood moest straal worden genegeerd en weggezet als idioot (waarna Ho-Pin zijn mond maar wijselijk hield) zeer kwalijk eigenlijk. Ik weet dat hij een alpha mannetje is, maar normal is hij ook nog wel van de nuance. Nu moest hij blijkbaar zijn territorium afbakenen en Ho-Pin is niet iemand die hier tegenin gaat.

Ik hoop dat hij zich niet al te geschoffeerd voelde en nog vaker terug wil komen (is ook niet de eerste keer dat Robert (of de nog ergere Coronel wat dat betreft) hem zo benaderd.
Robert hoort zichzelf erg graag praten. Meestal is het geen probleem maar soms ben ik ook geïnteresseerd in een serieuze opmerking of mening i.p.v. de sarcastische opmerkingen van het duo Snip(Doornbos) en Snap(Coronel).
 
Re: Stavaza vanuit MK. [bericht #26357 is een antwoord op bericht #26316] di, 11 juni 2019 14:01 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Schummie01 is op dit moment afwezig  Schummie01
Berichten: 248
Geregistreerd: maart 2017
Formula 3

@mk10


Ik zou zeggen, wacht even af.
Het chassis maakt wel degelijk grote vorderingen, en wordt inderdaad wellicht in Frankrijk al ingezet.
Ook de motor updates liggen gewoon op schema.
Doel is nog steeds om zodanig aan te haken dat in 2020 voor beide kampioenschappen wordt gegaan.
De druk staat er volledig op, zowel bij Honda als ook bij Red Bull.

En waarom zit onze Max er zo ontspannen in?
Zo ontspannen dat hij op de re-tweet van Jos op de tweet van Marko reageert met; " Volgens mij ben ik de coureur daar, en ik ben tevreden met de huidige situatie." Of woorden van gelijke strekking.
Nou, omdat hij uiteraard ook de cijfers kent rondom komende ontwikkelingen, en hij wel het nodige geduld op kan brengen.

Verder spijt het me uiteraard vreselijk dat ik de naam Gasly niet helemaal juist heb gespeld. Het zal niet meer gebeuren.
Valt het toch nog mee of tegen met mijn "journalistieke vermogen".
Van wat ik zie en hoor heb ik in elk geval nog een rotsvast vertrouwen in RBR en hun mogelijkheden.
Schumacher had nadat ie wereldkampioen was geworden nog 5 jaar nodig om met Ferrari te bouwen.
Ook Mika moest lang door zure appels bijten voor ie met McLaren wereldkampioen kon worden.

Er zijn er ook die bij een beetje tegenslag snel uitstapten. Ene Alonso is wel het meest sprekende voorbeeld.

Je wordt echt niet zomaar wereldkampioen in de F1.
En als zelfs Max geduld heeft, moeten wij dan niet ook maar een beetje geduld hebben?

 
honda.gif  Re: Stavaza vanuit MK. [bericht #26358 is een antwoord op bericht #26357] di, 11 juni 2019 14:28 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
koos is op dit moment afwezig  koos
Berichten: 65
Geregistreerd: juli 2017
Karting

@Schummie
Kan jij het bericht van de Telegraaf ook bevestigen over de komende motorupdate in Frankrijk?
 
Re: Stavaza vanuit MK. [bericht #26359 is een antwoord op bericht #26358] di, 11 juni 2019 14:39 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Wouter
Berichten: 2438
Geregistreerd: maart 2017
GP winner

koos schreef op di, 11 juni 2019 14:28
@Schummie
Kan jij het bericht van de Telegraaf ook bevestigen over de komende motorupdate in Frankrijk?

En of dat de door jou genoemde upgrade van 25KW is @Schummie?
 
Re: Stavaza vanuit MK. [bericht #26360 is een antwoord op bericht #26359] di, 11 juni 2019 15:37 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Schummie01 is op dit moment afwezig  Schummie01
Berichten: 248
Geregistreerd: maart 2017
Formula 3

@Wouter, @Koos,

Ja, dat kan ik bevestigen, en ook dat het om een upgrade gaat met een potentieel van 25 tot 30 kw.
Er is wel veel discussie over geweest, met name met Honda, omdat het in feite om een naar voren gehaalde update gaat.
Een stap die Honda aanvankelijk liever in 2 keer wilde maken.
Vandaar ook die verwarring over hoeveel specs nog gaan volgen.
Na deze in principe nog 1 dus.
Doordat de parameters betreffende de betrouwbaarheid allemaal groen blijven durft Honda het aan.
Dat is in elk geval de stand van zaken nu.
Het is wel zodanig versneld dat het nog niet zeker is of ook STR al over de nieuwe motoren kan kaan beschikken in Frankrijk.
De chassis verbeteringen zien er ook veelbelovend uit.
Maar ik heb, net zo min als RBR een glazen bol, en trouwens ook geen grote duim waar ik een en ander uit zou zuigen.
En met name het beter werken van de banden moet zich uiteindelijk gewoon bewijzen op het circuit, in een race.
En ja, dan kan het wel eens tegenvallen, of anderen ontwikkelen mee, of soms een keer wat sneller.
Eens afwachten wanneer we wat formele bevestiging gaan krijgen.
Misschien worden we we beloond voor het geduldig afwachten.

Natuurlijk speculatie, maar als Max zich vanaf nu kan mengen in de strijd voorin, dan ziet de wereld er ineens weer heel anders uit.
Dan heeft Adrian het toch nog, en is Honda de motor voor de komende jaren.


 
honda.gif  Re: Stavaza vanuit MK. [bericht #26362 is een antwoord op bericht #26360] di, 11 juni 2019 16:12 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
koos is op dit moment afwezig  koos
Berichten: 65
Geregistreerd: juli 2017
Karting

Oke bedankt voor je reactie Schummie. Nog een laatste vraag, zijn de cijfers al binnen over afgelopen race m.b.t. de software-/brandstofupdate (15 kW). En het vermogen van deze nieuwe spec komt daar nog eens bovenop? Alvast bedankt..
 
Re: Stavaza vanuit MK. Honda. [bericht #26364 is een antwoord op bericht #26360] di, 11 juni 2019 20:41 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Wouter
Berichten: 2438
Geregistreerd: maart 2017
GP winner

Schummie01 schreef op di, 11 juni 2019 15:37
@Wouter, @Koos,

Ja, dat kan ik bevestigen, en ook dat het om een upgrade gaat met een potentieel van 25 tot 30 kw.
Er is wel veel discussie over geweest, met name met Honda, omdat het in feite om een naar voren gehaalde update gaat.

Doordat de parameters betreffende de betrouwbaarheid allemaal groen blijven durft Honda het aan.

Het is wel zodanig versneld dat het nog niet zeker is of ook STR al over de nieuwe motoren kan kaan beschikken in Frankrijk.

Eens afwachten wanneer we wat formele bevestiging gaan krijgen.


Bedankt voor jouw reactie @Schummie.

Ik heb zojuist ook informatie verkregen over de upgrade van de nieuwe motor.
Dat bericht komt echter niet overeen met jouw informatie.

De nieuwe spec heeft een hele kleine upgrade en wordt niet versneld ingezet.
Dit was een aantal weken geleden al gepland voor Canada of Frankrijk.
Het is dus Frankrijk geworden, als de plannen tenminste doorgaan.
Wel zal het potentieel van de motor beter zichtbaar worden vanwege chassis updates.

De eerste grote motor upgrade komt pas in Singapore of Sochi. Confused

Ben benieuwd wanneer er een officieel bericht naar buiten komt en wat er precies gaat gebeuren.
 
Re: Stavaza vanuit MK. Honda. [bericht #26365 is een antwoord op bericht #26364] di, 11 juni 2019 22:11 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Dejavu01 is op dit moment afwezig  Dejavu01
Berichten: 550
Geregistreerd: maart 2017
Formula 1

Moge de echte bron nu opstaan svp!
 
Re: Stavaza vanuit MK. Honda. [bericht #26366 is een antwoord op bericht #26365] di, 11 juni 2019 22:15 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
bacodraak
Berichten: 856
Geregistreerd: maart 2017
Formula 1

Dejavu01 schreef op di, 11 juni 2019 22:11
Moge de echte bron nu opstaan svp!
Tenzij de echte bron sir Frank Williams is natuurlijk .... , dat zou wat veel gevraagd zijn lol


Honda power !!!
 
Re: Stavaza vanuit MK. Honda. [bericht #26367 is een antwoord op bericht #26366] di, 11 juni 2019 22:16 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Dejavu01 is op dit moment afwezig  Dejavu01
Berichten: 550
Geregistreerd: maart 2017
Formula 1

Erg dit hee?
 
Re: Stavaza vanuit MK. Honda. [bericht #26368 is een antwoord op bericht #26366] di, 11 juni 2019 23:52 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
spark is op dit moment afwezig  spark
Berichten: 721
Geregistreerd: maart 2017
Formula 1

bacodraak schreef op di, 11 juni 2019 22:15
Dejavu01 schreef op di, 11 juni 2019 22:11
Moge de echte bron nu opstaan svp!
Tenzij de echte bron sir Frank Williams is natuurlijk .... , dat zou wat veel gevraagd zijn lol
Met dit soort humor mag je zo aanschuiven in het F1 Cafe.
 
Re: Stavaza vanuit MK. Honda. [bericht #26369 is een antwoord op bericht #26368] di, 11 juni 2019 23:58 Naar vorige berichtNaar vorige bericht
Sieper is op dit moment afwezig  Sieper
Berichten: 2006
Geregistreerd: juli 2017
GP winner

Tenzij je Frits van Eerd bent, want dan kun je aan het schuiven blijven.
 
Vorige onderwerp: Max in de media
Volgende onderwerp: FORMULA 1 GRAN PREMIO HEINEKEN D'ITALIA 2019
Naar forum gaan: