Verstappen forum
forum.verstappen.nl

Startpagina » Verstappen » Max & Jos Verstappen » Alles aangaande het Aston Martin Red Bull Racing team.
Re: Update 20 pk [bericht #24875 is een antwoord op bericht #24874] wo, 24 april 2019 11:27 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Jip
GP winner

Vind nu al de tweede motor inzetten wel heel vroeg, en voor een beetje betrouwbaarheid terwijl de Honda al best wel betrouwbaar is, wacht daar dan nog ff mee?

honda.gif  Update 20 pk [bericht #24876 is een antwoord op bericht #23460] wo, 24 april 2019 11:28 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
koos is op dit moment afwezig  koos
Karting

Schummie01 schreef op zo, 17 maart 2019 15:12

Ook van Honda goede berichten. De eerste upgrade is zodanig klaar, dat als onverhoopt eerder dan na 6 races een nieuwe motor geplaatst moet worden, die nieuwe motor dan ook gelijk meer vermogen heeft.
Dit toont het commitment aan, immers wellicht wordt die motor helemaal nooit gebruikt.

De ontwikkeling gaat gewoon door, en als alles wel heel blijft, is de volgende generatie al weer zo doorontwikkeld dat de nu op de plank liggende tussen versie nooit gebruikt zal gaan worden.

Hebben ze de tussen versie toch niet voor niks gemaakt Schummie!

Re: Update 20 pk [bericht #24878 is een antwoord op bericht #24875] wo, 24 april 2019 12:09 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Frontwinger is op dit moment afwezig  Frontwinger
Formula 3

Jip schreef op wo, 24 april 2019 11:27
Vind nu al de tweede motor inzetten wel heel vroeg, en voor een beetje betrouwbaarheid terwijl de Honda al best wel betrouwbaar is, wacht daar dan nog ff mee?

Klik gewoon ff op het linkje die Wouter vandaag in het Bakudraadje heeft gepost. Brengt je direct naar de bron...(Honda zelf...)

Attack the post, not the poster...

Re: Update 20 pk [bericht #24879 is een antwoord op bericht #24878] wo, 24 april 2019 12:41 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Ghibli is op dit moment afwezig  Ghibli
Karting

Hallo allemaal,

Sinds vandaag ook aangemeld, na heeeeeeel lang meegelezen te hebben.

Wat ik me afvraag is wat mag er aan een gebruikte motor ( zoals nu bij max ) gedaan worden. Blijft dat beperkt tot bougies en een oliefilter vervangen of kunnen er bijv ook nieuwe zuigers etc gemonteerd worden??

Re: Update 20 pk [bericht #24882 is een antwoord op bericht #24879] do, 25 april 2019 04:59 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Theo is op dit moment afwezig  Theo
Formula 3

Ghibli schreef op wo, 24 april 2019 20:41
Sinds vandaag ook aangemeld. Wat ik me afvraag is wat mag er aan een gebruikte motor gedaan worden?
Welkom! Das best een technisch verhaal, maar de reglementen staan op de Fia.com website:

Sporting: PDF
Technisch: PDF

Kort samengevat (door een leek!) bevat de motor dus allerlei zegels die niet verbroken mogen worden. Kun je je werk doen zonder een zegel te verbreken, dan is het toegestaan.

[Bijgewerkt op: do, 25 april 2019 05:06]

Dit bericht aan een moderator rapporteren

Re: Update 20 pk [bericht #24883 is een antwoord op bericht #24882] do, 25 april 2019 08:43 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Ghibli is op dit moment afwezig  Ghibli
Karting

@ Theo,
Bedankt voor het doorsturen van de reglementen...
Na snel doorlezen blijkt dat er inderdaad zegels geplaatst worden om te voorkomen dat "bewegende delen" vervangen of gereviseerd worden...

Max heeft niets aan samenwerking met Gasly [bericht #24884 is een antwoord op bericht #10992] do, 25 april 2019 13:08 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Max in 2019 is op dit moment afwezig  Max in 2019
Karting

Het was al bekend dat Gasly niet heel sterk is, maar als ik lees dat Max zijn data niet meer gebruikt neemt hij hem helemaal niet meer serieus: https://www.gptoday.net/nl/nieuws/f1/246964/verstappen-heeft -niets-aan-samenwerking-met-gasly

Eigenlijk krankzinnig als je erover nadenkt!

[Bijgewerkt op: do, 25 april 2019 13:09]

Re: Max heeft niets aan samenwerking met Gasly [bericht #24886 is een antwoord op bericht #24884] do, 25 april 2019 15:14 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
bernuldi is op dit moment afwezig  bernuldi
Formula 3

Max in 2019 schreef op do, 25 april 2019 13:08
Het was al bekend dat Gasly niet heel sterk is, maar als ik lees dat Max zijn data niet meer gebruikt neemt hij hem helemaal niet meer serieus: https://www.gptoday.net/nl/nieuws/f1/246964/verstappen-heeft -niets-aan-samenwerking-met-gasly

Volstrekt logisch, Gasly is op geen enkel punt op het circuit sneller. en Max heeft dus nergens een aanknopingspunt voor eventuele tijdswinst. Bij Ricciardo was dat nog wel het geval.e

Gr bernuldi (die blij is met de mogelijkheid een handtekening toe te voegen)

Re: Max heeft niets aan samenwerking met Gasly [bericht #24887 is een antwoord op bericht #24886] do, 25 april 2019 15:44 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
SpeeDirk is op dit moment afwezig  SpeeDirk
Formula 3

Gasly is en blijft een fransoos en vindt zichzelf net zo snel als Max... t'is toch weer die bekende plaat!

Formule 1 liefhebber, fan van Max en jarenlang van Jos

Re: Max wisselt naar zijn tweede krachtbron [bericht #24889 is een antwoord op bericht #24859] do, 25 april 2019 16:49 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
rellie is op dit moment afwezig  rellie
Karting

Marko heeft aangegeven dat de update geen 20 pk extra bevat, maar meer is gericht op betrouwbaarheid en het voor een langere periode te belasten op maximaal vermogen. Nu ga ik graag mee met Schummie en zijn positiviteit, maar betwijfel ik of het meer giswerk is of gebaseerd op feiten. Tevens vind ik de heer Marko gewoon een blaaskaak, die meer bezig is met zieltjes of sponsoren te winnen dan daadwerkelijk realistisch te zijn over wat er wordt gedaan in de fabriek.

Re: Max wisselt naar zijn tweede krachtbron [bericht #24890 is een antwoord op bericht #24889] do, 25 april 2019 17:21 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Wouter
GP winner

rellie schreef op do, 25 april 2019 16:49
Marko heeft aangegeven dat de update geen 20 pk extra bevat, maar meer is gericht op betrouwbaarheid
en het voor een langere periode te belasten op maximaal vermogen.

Helmut Marko heeft tegenover Auto Bild aangegeven dat het minder dan 20 PK is.

"Die kolportierten 20 PS mehr stimmen nicht, es sind weniger. Aber wir können den Motor länger belasten, ohne dass wir Zuverlässigkeitsprobleme bekommen."

Dat de upgrade geen 20 PK extra bevat klopt niet, als je hiermee tenminste bedoelt dat er geen extra PK's komen.
Bovendien staat de uitspraak alleen in Auto Bild en dat in nou niet bepaald een betrouwbare site.
Afgelopen winter hebben ze verhalen over Honda uit hun duim gezogen.

Re: Max heeft niets aan samenwerking met Gasly [bericht #24891 is een antwoord op bericht #24884] vr, 26 april 2019 06:29 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Theo is op dit moment afwezig  Theo
Formula 3

Max in 2019 schreef op do, 25 april 2019 21:08

De bron is dan wel een jongen van De Telegraaf die "had vernomen" dat Max de data van Gasly niet gebruikt. Als je het Max niet letterlijk hoor zeggen, moet je het minstens met een korrel zout nemen. Gasly verdient wel meer dan drie races wat mij betreft. Ik snap die bekrompen houding naar hem niet. Hij reed uitstekend vorig jaar en is op het moment het beste dat Red Bull voor handen heeft.

Re: Max heeft niets aan samenwerking met Gasly [bericht #24892 is een antwoord op bericht #24891] vr, 26 april 2019 07:56 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Roelof is op dit moment afwezig  Roelof
Formula 3

Hij was de laatste race immers op een respectabele positie gefinished dus ik denk ook wel dat het goed komt. Maar indirect zal Max zeker wel gebruik maken van Gasly zijn data omdat het team gewoon data verzameld over bv bandenslijtage.

Re: Max wisselt naar zijn tweede krachtbron [bericht #24894 is een antwoord op bericht #24890] vr, 26 april 2019 09:40 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
mbuna is op dit moment afwezig  mbuna
Formula 3

Wouter schreef op do, 25 april 2019 17:21
rellie schreef op do, 25 april 2019 16:49
Marko heeft aangegeven dat de update geen 20 pk extra bevat, maar meer is gericht op betrouwbaarheid
en het voor een langere periode te belasten op maximaal vermogen.
Helmut Marko heeft tegenover Auto Bild aangegeven dat het minder dan 20 PK is.

"Die kolportierten 20 PS mehr stimmen nicht, es sind weniger. Aber wir können den Motor länger belasten, ohne dass wir Zuverlässigkeitsprobleme bekommen."

Dat de upgrade geen 20 PK extra bevat klopt niet, als je hiermee tenminste bedoelt dat er geen extra PK's komen.
Bovendien staat de uitspraak alleen in Auto Bild en dat in nou niet bepaald een betrouwbare site.
Afgelopen winter hebben ze verhalen over Honda uit hun duim gezogen.
Misschien moeten we gewoon eens afwachten wat er op de baan gebeurt... Die (wel of geen) 20PK komt alleen van pas tijdens Q3, voor de rest zal deze niet zo snel aangesproken worden. Maar het andere deel van wat er verteld wordt is wel interessant. Als de motor langer sterker belast kan worden, betekent dat dat er tijdens de race wel wat te halen valt. Die motoren worden allemaal teruggezet naar iets van 85% van het vermogen. Misschien dat de Honda zelfs naar 80% werd teruggezet.
Gaan we er even vanuit dat de Honda nu 750PK produceert (exclusief de 120PK van de hybride systemen) dan kunnen ze nu 640 ipv 600PK uit de motor gaan halen.

Re: Max wisselt naar zijn tweede krachtbron [bericht #24895 is een antwoord op bericht #24894] vr, 26 april 2019 09:59 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
kwibus is op dit moment afwezig  kwibus
Formula 3

mbuna schreef op vr, 26 april 2019 09:40

Misschien moeten we gewoon eens afwachten wat er op de baan gebeurt... Die (wel of geen) 20PK komt alleen van pas tijdens Q3, voor de rest zal deze niet zo snel aangesproken worden. Maar het andere deel van wat er verteld wordt is wel interessant. Als de motor langer sterker belast kan worden, betekent dat dat er tijdens de race wel wat te halen valt. Die motoren worden allemaal teruggezet naar iets van 85% van het vermogen. Misschien dat de Honda zelfs naar 80% werd teruggezet.
Gaan we er even vanuit dat de Honda nu 750PK produceert (exclusief de 120PK van de hybride systemen) dan kunnen ze nu 640 ipv 600PK uit de motor gaan halen.
Ja, hiermee sla je de spijker op de kop. Er wordt vaak alleen maar over piekvermogen gesproken, piekvermogen is leuk maar als ik lees dat ze langer hogere vermogens kunnen aanspreken dan lijkt mij dat nog veel leuker. Liever 10PK constant dan 20PK in de piek.

De Honda Jazz daar kan je ook vast wel 1000PK uit persen met wat tuning, het zal alleen niet voor zo heel lang zijn.... Laughing

..... the power of dreams!

Re: Max heeft niets aan samenwerking met Gasly [bericht #24914 is een antwoord op bericht #24891] vr, 26 april 2019 13:30 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Neo33 is op dit moment afwezig  Neo33
Formula 3

Theo schreef op vr, 26 april 2019 06:29
Max in 2019 schreef op do, 25 april 2019 21:08

De bron is dan wel een jongen van De Telegraaf die "had vernomen" dat Max de data van Gasly niet gebruikt. Als je het Max niet letterlijk hoor zeggen, moet je het minstens met een korrel zout nemen. Gasly verdient wel meer dan drie races wat mij betreft. Ik snap die bekrompen houding naar hem niet. Hij reed uitstekend vorig jaar en is op het moment het beste dat Red Bull voor handen heeft.
Krant wordt niet voor niks wel eens "Televaag" genoemd. Ik vindt het zeer kwalijk want als dit meermaals door de vertaler is geweest dan komt het totaal anders op papier te staan. Het wordt nu al door de internationale media overgenomen hé.

Voor de mensen die Max al langer volgen dan de F1, noem mij eens een moment waarop Max zich negatief heeft uitgelaten richting zijn team genoot. Zelfs met Sainz deed Max dat niet en was hij alleen maar met zichzelf bezig en het best mogelijke resultaat op de baan te bereiken.

In mijn optiek is dit meer de mening en conclusie van de schrijver dan dat Max daadwerkelijk iets in die context heeft gezegd. Maar het wordt nu wel overal overgenomen dat Max dit zou hebben gezegd.

Re: Max heeft niets aan samenwerking met Gasly [bericht #24915 is een antwoord op bericht #24914] vr, 26 april 2019 15:13 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Emilio is op dit moment afwezig  Emilio
Formula 3

https:// www.auto-motor-und-sport.de/formel-1/honda-renault-f1-motore n-2019-zuverlaessigkeit-power/

"Man hört, dass Honda im Verlauf der Saison mit drei weiteren Ausbaustufen plant. Die zweite soll in Montreal oder Paul Ricard kommen, die dritte in Spa und die vierte abhängig von der WM-Situation am Ende des Jahres. Bis dahin will Honda die Lücke zu Mercedes und Ferrari komplett geschlossen haben."

Er wordt nog van 3 Upgrades gesproken voor dit jaar. 1 in Montreal/Paul Ricard, in Spa en later in het jaar nog 1.

"Honda und Renault haben bereits über den Winter massiv Leistung gefunden. Der Rückstand wird auf nur noch 20 bis 30 PS geschätzt."

De achterstand wordt nog op 20/30 pk geschat. (Zal wel in race modus zijn)

"Renault steht die Verschnaufpause noch bevor. Wahrscheinlich drohen den Fahrern des Werksteams und von McLaren in Barcelona erste Motorwechsel. Schon in Baku werden die vier Autos mit Renault-Motoren mit gedrosselter Leistung fahren. "

Renault knijpt de motoren dit weekend , om nog meer problemen te voorkomen.

Re: Max wisselt naar zijn tweede krachtbron [bericht #24916 is een antwoord op bericht #24895] vr, 26 april 2019 15:45 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Formula 3

kwibus schreef op vr, 26 april 2019 09:59
mbuna schreef op vr, 26 april 2019 09:40

Ja, hiermee sla je de spijker op de kop. Er wordt vaak alleen maar over piekvermogen gesproken, piekvermogen is leuk maar als ik lees dat ze langer hogere vermogens kunnen aanspreken dan lijkt mij dat nog veel leuker. Liever 10PK constant dan 20PK in de piek.

De Honda Jazz daar kan je ook vast wel 1000PK uit persen met wat tuning, het zal alleen niet voor zo heel lang zijn.... Laughing
En nu de bevestiging van Horner op GPUpdate: "Tot dusver liepen de motoren bij ons zonder problemen. Deze motor is geïntroduceerd na een probleem bij de Toro Rosso-motor", legt Horner uit. "De upgrade stelt ons ook in staat om in de wedstrijd in een agressievere modus te rijden."

Abiteboul verdient een koninklijk lintje! [bericht #24989 is een antwoord op bericht #10992] zo, 28 april 2019 09:47 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Formula 3

Abiteboul: "Red Bull dankt haar huidige situatie aan Renault"

Cyril Abiteboul vindt dat Red Bull "is wat het nu is" met dank aan Renault. De teambaas van de Franse renstal reageert op recente uitspraken van Adrian Newey over het mislukte plan om Renault aan te sporen tot meer verbetering van de motor.

https://nl.motorsport.com/f1/news/cyril-abiteboul-red-bull-m oet-renault-bedanken/4376808/

Re: Abiteboul verdient een koninklijk lintje! [bericht #25056 is een antwoord op bericht #24989] ma, 29 april 2019 08:34 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Formula 3

SpeeDirk schreef op zo, 28 april 2019 09:47
Abiteboul: "Red Bull dankt haar huidige situatie aan Renault"

Cyril Abiteboul vindt dat Red Bull "is wat het nu is" met dank aan Renault. De teambaas van de Franse renstal reageert op recente uitspraken van Adrian Newey over het mislukte plan om Renault aan te sporen tot meer verbetering van de motor.

https://nl.motorsport.com/f1/news/cyril-abiteboul-red-bull-m oet-renault-bedanken/4376808/

"De situatie bij Red Bull en Honda vindt Abiteboul vooral ironisch. "Ik las dat Max Verstappen er geen problemen mee heeft om straffen te pakken in verband met een motorwissel, heel bijzonder", reageert hij op de houding van de Nederlander naar Honda, terwijl gridstraffen voor Red Bull door de Renault-motoren wel kritisch werden onthaald."

Bij Honda krijgen ze waarschijnlijk Gridstraffen omdat er een compleet nieuwe motor, met nieuwe MGU-K, nieuwe MGU-H, nieuwe ICE in komt te liggen omdat ze doorontwikkeld hebben. Bij Renault kregen ze gridstraffen omdat er iets kapot ging, en zelfs omdat ze vorige race met een defekte motor uitvielen...

Welke updates kunnen we verwachten voor de RB15 in Barcelona? [bericht #25061 is een antwoord op bericht #10992] ma, 29 april 2019 13:07 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Formula 3

Ik ben benieuwd welke updates we kunnen verwachten in Barcelona voor de RB15 zodat Max en Gasly voor een podiumplaats kunnen racen?
De race-pace was in Baku zeker niet slecht, maar het uit de startblokken komen mag zeker iets flitsender, al licht dit vaak aan hetgeen voor je gebeurd. Wellicht weet onze @Schummie01, die al voorspelde dat het steeds beter zou gaan met de RB15 van Red Bull Racing, die er niet al te vaak naast zit, ondanks dat sommige forummers daar anders over denken. Uiteraard gaan we het zien in Barcelona wat RBR voor updates voor de RB15 gaan brengen! Ik denk dat Max daarmee weer een stuk dichter bij de top kan aansluiten en mee kan gaan vechten voor een podiumplaats! Ik heb er in ieder geval vertrouwen in.

Re: Welke updates kunnen we verwachten voor de RB15 in Barcelona? [bericht #25062 is een antwoord op bericht #25061] ma, 29 april 2019 13:26 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Matazurka is op dit moment afwezig  Matazurka
Karting

De upgrades van MB en Ferrari zullen in Barcelona tov Red Bull vergelijkbaar zijn of zelfs iets uitgebreider, onder aan de streep zullen die upgrades weinig tot niets uitmaken qua progressie voor Red Bull tov de rest van de top. Newey worstelt met het design icm de Honda-engine. Het eea heeft gewoon meer tijd nodig en dat is volstrekt logisch. De jubel-verhalen van Marko hebben er voor gezorgd dat er een onrealistische verwachtingen zijn geschept bij de achterban. Het is nu zaak om stap voor stap de achterstand in te halen met betrouwbaarheid in het achterhoofd. Kleine stapjes met het oog op volgend jaar.

Re: Welke updates kunnen we verwachten voor de RB15 in Barcelona? [bericht #25063 is een antwoord op bericht #25062] ma, 29 april 2019 14:32 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Wouter
GP winner

Matazurka schreef op ma, 29 april 2019 13:26
De upgrades van MB en Ferrari zullen in Barcelona tov Red Bull vergelijkbaar zijn of zelfs iets uitgebreider, onder aan de streep zullen die upgrades weinig tot niets uitmaken qua progressie voor Red Bull tov de rest van de top. Newey worstelt met het design icm de Honda-engine. Het eea heeft gewoon meer tijd nodig en dat is volstrekt logisch. De jubel-verhalen van Marko hebben er voor gezorgd dat er een onrealistische verwachtingen zijn geschept bij de achterban. Het is nu zaak om stap voor stap de achterstand in te halen met betrouwbaarheid in het achterhoofd. Kleine stapjes met het oog op volgend jaar.

* De upgrades van M en F zullen vergelijkbaar zijn of zelfs iets uitgebreider.
* ... onder aan de streep zullen die upgrades weinig tot niets uitmaken qua progressie voor Red Bull tov de rest van de top.
* Newey worstelt met het design icm de Honda-engine.
* Kleine stapjes met het oog op volgend jaar.

Dat zijn nogal een boel aannames of heb jij een bron hiervoor dat het vaststaande feiten zijn @Matazurka?

Re: Welke updates kunnen we verwachten voor de RB15 in Barcelona? [bericht #25064 is een antwoord op bericht #25063] ma, 29 april 2019 14:42 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Formula 3

Wouter schreef op ma, 29 april 2019 14:32
* ... onder aan de streep zullen die upgrades weinig tot niets uitmaken qua progressie voor Red Bull tov de rest van de top.

Dat zijn nogal een boel aannames of heb jij een bron hiervoor dat het vaststaande feiten zijn @Matazurka?
@Matazurka ik ben ik benieuwd hoe je tot de door jou omschreven feiten bent gekomen of komt het soms door een iets te grote duim?

[Bijgewerkt op: ma, 29 april 2019 14:43]

Re: Welke updates kunnen we verwachten voor de RB15 in Barcelona? [bericht #25065 is een antwoord op bericht #25064] ma, 29 april 2019 15:12 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Matazurka is op dit moment afwezig  Matazurka
Karting

SpeeDirk schreef op ma, 29 april 2019 14:42

@Matazurka ik ben ik benieuwd hoe je tot de door jou omschreven feiten bent gekomen of komt het soms door een iets te grote duim?
Zucht, zoals andere forumleden propaganderen dat ze dicht bij het vuur zitten kan ik ook niet ontkennen dat ik via een insider het eea krijgt doorgespeeld. Die insider geeft een (naar mijn mening) realistisch beeld van de feiten, geen juichverhalen.

Re: Welke updates kunnen we verwachten voor de RB15 in Barcelona? [bericht #25066 is een antwoord op bericht #25065] ma, 29 april 2019 15:20 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Formula 3

Citaat:

Zucht, zoals andere forumleden propaganderen dat ze dicht bij het vuur zitten kan ik ook niet ontkennen dat ik via een insider het eea krijgt doorgespeeld. Die insider geeft een (naar mijn mening) realistisch beeld van de feiten, geen juichverhalen.
@Matazurka, dit forum zit blijkbaar vol met F1 insiders, hihi Laughing !

[Bijgewerkt op: ma, 29 april 2019 15:21]

Re: Welke updates kunnen we verwachten voor de RB15 in Barcelona? [bericht #25067 is een antwoord op bericht #25065] ma, 29 april 2019 15:23 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
MadMax is op dit moment afwezig  MadMax
Formula 3

Dus je hebt ook insiders bij MB, Ferrari en de rest?

Re: Welke updates kunnen we verwachten voor de RB15 in Barcelona? [bericht #25068 is een antwoord op bericht #25065] ma, 29 april 2019 15:26 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Wouter
GP winner

Matazurka schreef op ma, 29 april 2019 15:12
SpeeDirk schreef op ma, 29 april 2019 14:42
.

.
@Matazurka ik ben ook benieuwd hoe je tot de door jou omschreven feiten bent gekomen of komt het soms door een iets te grote duim?
.
.
Bedankt voor jouw antwoord. Mooi dat we hier nu ook inside information over Mercedes en Ferrari kunnen lezen.
Houd ons op de hoogte, wil je?
Max wil nl ook graag weten met welke zaken M en F bezig zijn.

[Bijgewerkt op: ma, 29 april 2019 15:28]

Horner benadrukt: "Verstappen blijft bij Red Bull" [bericht #25069 is een antwoord op bericht #10992] ma, 29 april 2019 15:28 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Formula 3

Ik zou niet weten waar Max in 2020 in zou kunnen stappen. De topteams Ferrari en Mercedes zijn bezet dus kan Horner met een gerust hart stellen dat Max voor Red Bull blijft rijden.

https://racingnews365.nl/horner-benadrukt-verstappen-blijft- bij-red-bull

Geruchten ? [bericht #25070 is een antwoord op bericht #25069] ma, 29 april 2019 15:50 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Tizz is op dit moment afwezig  Tizz
Formula 3

Het lijkt er op of Horner in een vicieuze cirkel van geruchten en ontkenningen is beland. Er is een gerucht dat Max vertrekt, dat moet hij ontkennen om sponsoren en andere stakeholders gerust te stellen maar de ontkenning voedt nieuwe geruchten. Dat gaat gewoon rondzingen natuurlijk.

Tizz. Veni, vidi, foetsie...

Re: Horner benadrukt: "Verstappen blijft bij Red Bull" [bericht #25071 is een antwoord op bericht #25070] ma, 29 april 2019 16:05 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Formula 3

Tizz schreef op ma, 29 april 2019 15:50
Het lijkt er op of Horner in een vicieuze cirkel van geruchten en ontkenningen is beland. Er is een gerucht dat Max vertrekt, dat moet hij ontkennen om sponsoren en andere stakeholders gerust te stellen maar de ontkenning voedt nieuwe geruchten. Dat gaat gewoon rondzingen natuurlijk.

Tizz. Veni, vidi, foetsie...
Ik weet niets omtrent een gerucht dat Verstappen vertrekt. Tizz een aangenomen feit welke hoogstwaarschijnlijk niet bestaat.

Re: Horner benadrukt: "Verstappen blijft bij Red Bull" [bericht #25072 is een antwoord op bericht #25071] ma, 29 april 2019 16:23 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Tizz is op dit moment afwezig  Tizz
Formula 3

Ik weet ook niets en beweer dus ook niets met zekerheid.
Maar er was eerst geemmer over het telefoontje van Toto
naar Max en/of Jos, de ontkenning van Toto en nu de
ontkenning van RB dat hij vertrekt bij elke mogelijkheid
die ze krijgen. Een communicatiestrategie die echt nog
nooit heeft gewerkt...

Tizz.

Re: Horner benadrukt: "Verstappen blijft bij Red Bull" [bericht #25073 is een antwoord op bericht #25072] ma, 29 april 2019 16:42 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
kwibus is op dit moment afwezig  kwibus
Formula 3

Ik zal dan ook maar eens uit de school klappen, ik heb ook connecties binnen het wereldje. Mij is ter ore gekomen dat max sowieso bij RedBull blijft, zelfs na 2021.
Hij is namelijk enorm verslaafd aan RedBull, tabak en Monster energie houdt bij niet van.

..... the power of dreams!

Re: Horner benadrukt: "Verstappen blijft bij Red Bull" [bericht #25074 is een antwoord op bericht #25073] ma, 29 april 2019 17:28 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Wouter
GP winner

kwibus schreef op ma, 29 april 2019 16:42
Ik zal dan ook maar eens uit de school klappen, ik heb ook connecties binnen het wereldje. Mij is ter ore gekomen dat max sowieso bij RedBull blijft, zelfs na 2021.
Hij is namelijk enorm verslaafd aan RedBull, tabak en Monster energie houdt bij niet van.

Yay .1e .lol

Re: Horner benadrukt: "Verstappen blijft bij Red Bull" [bericht #25075 is een antwoord op bericht #25072] ma, 29 april 2019 18:04 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Formula 3

@Tizz, bedankt dat je nu het onderwerp niet veranderd hebt. Yay

Re: Welke updates kunnen we verwachten voor de RB15 in Barcelona? [bericht #25076 is een antwoord op bericht #25065] ma, 29 april 2019 18:04 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
bernuldi is op dit moment afwezig  bernuldi
Formula 3

Citaat:
title=Matazurka schreef op ma, 29 april 2019 15.29:
Die insider heet dan geen Marko want die denkt nog steeds dat Max dit jaar wereldkampioen kan worden.
En op basis van Baku vind ik dat een stuk minder onwaarschijnlijk dan na China,

Gr bernuldi (die blij is met de mogelijkheid een handtekening toe te voegen)

[Bijgewerkt op: ma, 29 april 2019 18:04]

Re: Horner benadrukt: "Verstappen blijft bij Red Bull" [bericht #25077 is een antwoord op bericht #25073] ma, 29 april 2019 18:24 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Formula 3

Nep nieuws Laughing Yay

[Bijgewerkt op: ma, 29 april 2019 18:24]

Re: Welke updates kunnen we verwachten voor de RB15 in Barcelona? [bericht #25079 is een antwoord op bericht #25061] ma, 29 april 2019 22:32 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Formula 3

Ik verwacht toch weer een mooie stap van RB in Barcelona......
De achtervleugel van RB oogt nog steeds heel erg simpel i.v.t die van de concurrentie, veel minder sleufjes aan de zijkanten waar dit wel nog mag......
Een ander punt wat waarschijnlijk minder zichtbaar gaat zijn, zijn denk ik wat kleine wijzigingen aan de sidepods en het achter bodywork welke misschien wel meer opleveren dan je zou verwachten. RB heeft enkele weken geleden al aangegeven dat op het gebied van het integreren van de PU nog veel te winnen viel, met wat kleine aanpassingen aan de plaats van de componenten zal Newey langzaam de achterkant van de auto gaan finetunen.....
En een belangrijke vraag is heeft MB de banden temperatuur echt beter onder controle en zo ja waarom? RBR kan als geen ander dingen kopiëren........
Vorig jaar had MB veel meer problemen met die andere banden die weeden steeds te warm, dus dit jaar hebben ze een vet voordeel omdat bij de rest de banden nu te koud blijven, volgens mij rijden de topmannen van Pirelli inmiddels in de dikste Mercedessen die er bestaan.....

Re: Welke updates kunnen we verwachten voor de RB15 in Barcelona? [bericht #25080 is een antwoord op bericht #25079] ma, 29 april 2019 23:40 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
ForzaOlanda is op dit moment afwezig  ForzaOlanda
Formula 3

waarom laten een Ferrari en Redbull dit gebeuren? Dat de banden worden aangepasst.
voormij onbegrijpelijk, kun je nog zoveel ontwikkelen, een beetje lobbyen was beter geweest.

misschien kunnen de insiders daar eens hun licht op laten schijnen

Re: Welke updates kunnen we verwachten voor de RB15 in Barcelona? [bericht #25081 is een antwoord op bericht #25080] ma, 29 april 2019 23:49 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Roelof is op dit moment afwezig  Roelof
Formula 3

Als Max en RB alles aan het winnen was, waren we dan ook zo somber?

Mercedes heeft nu eenmaal al een paar jaar de betere auto en motor in het veld en zo gaat het in veel sporten waar veel ontwikkeling in om gaat.

Re: Welke updates kunnen we verwachten voor de RB15 in Barcelona? [bericht #25082 is een antwoord op bericht #25081] di, 30 april 2019 07:30 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
CF230 is op dit moment afwezig  CF230
Karting

Max die alles wint zou 1 seizoen leuk zijn en daarna ook saai worden. Ik wil oorlog op en naast de baan zien, niet dat gezapige gedoe van de afgelopen 6 jaar. Als Max dan als winnaar uit de bus komt is dat leuk, maar inmiddels zou ik net zo hard staan te juichen voor Leclerc, Vettel of Norris. Als die eeuwige saaiheid maar doorbroken wordt.

Mercedes heeft niet een paar jaar een dominante auto, zij zijn inmiddels al 6 jaar op rij extreem dominant. De enige jaren die daarbij in de buurt komen zijn 2001, 2002 en 2004 met FER en 2011 en 2013 met RBR. Kortom, het is nu al 6 jaar ongekend saai...

Sinds de invoer van de V6: 104 GP's gereden, slechts 8 races gewonnen door een ander team op eigen kracht. Overige races door Mercedes gewonnen of door problemen/crashes weggegeven.

Het gekke is: In het verleden was de FIA er als de kippen bij regels drastisch te wijzigen als er een team extreem dominant werd. Nu gebeurt juist het tegenovergestelde, de regels worden zodanig gewijzigd dat het dominante team er voordeel bij heeft... Boink

Re: Welke updates kunnen we verwachten voor de RB15 in Barcelona? [bericht #25083 is een antwoord op bericht #25061] di, 30 april 2019 07:55 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
NextYear is op dit moment afwezig  NextYear
Formula 3

SpeeDirk schreef op ma, 29 april 2019 13:07
Ik ben benieuwd welke updates we kunnen verwachten in Barcelona voor de RB15 zodat Max en Gasly voor een podiumplaats kunnen racen?
De race-pace was in Baku zeker niet slecht, maar het uit de startblokken komen mag zeker iets flitsender, al licht dit vaak aan hetgeen voor je gebeurd. Wellicht weet onze @Schummie01, die al voorspelde dat het steeds beter zou gaan met de RB15 van Red Bull Racing, die er niet al te vaak naast zit, ondanks dat sommige forummers daar anders over denken. Uiteraard gaan we het zien in Barcelona wat RBR voor updates voor de RB15 gaan brengen! Ik denk dat Max daarmee weer een stuk dichter bij de top kan aansluiten en mee kan gaan vechten voor een podiumplaats! Ik heb er in ieder geval vertrouwen in.
Aangezien Robert D ook als eerste met het nieuws over de spec2 PU kwam verdenk ik hem toch wel van enige inside informatie
In zijn column op Ziggo sport zijn letterlijke woorden :"bij max wordt zelfs gesproken over een compleet nieuwe auto "
Dus de RBR RB15b ziet in Barcelona het levenslicht...
https:// www.ziggosport.nl/fragment/8689-https-zst-cache-cdp-triple-i t-nl-spoton-20190429_5cc70524e5ac0f3c04565a63-mp4.html?utm_s ource=Socials&utm_medium=Twitter&utm_campaign=Column _DB_Baku

Bemoedigend! [bericht #25086 is een antwoord op bericht #10992] di, 30 april 2019 08:47 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Wouter
GP winner

@Marti heeft op het F1Technical forum de volgende gemiddelden van de 2 stints van de coureurs in Baku geplaatst. Bron: Soymotor.

Dat ziet er zeer goed uit voor RBR.

De eerste stint reden alleen Gasly en Leclerc op de medium van de topteams.
Gasly moest uit de pitlane starten en heel veel inhalen. Leclerc vanaf plaats 8 en haast niet ingehaald.

Zoals Horner zondag al aangaf is Gasly sneller dan Leclerc met zijn Ferrarimotor en talent. Dat is hier nu te zien.

Ferrari heeft trouwens in Baku al een groot gedeelte van de Barcelona upgrade op de wagen gezet.

Zie ook de resultaten van de 2e stint en waar Max staat, ondanks de lage banden temperatuur na de VSC en de kerbs vermijden.

Nu maar hopen dat de (grote) upgrade van RBR in Barcelona goed uitpakt. Dan ziet het er heel goed uit voor RBR volgens mij.
Hoe denken jullie hier over? Ben benieuwd naar jullie meningen.

https://soymotor.com/sites/default/files/usuarios/redaccion/portal/cgarijo/ritmo_tanda_1_0.png

https://soymotor.com/sites/default/files/usuarios/redaccion/portal/cgarijo/ritmo_tanda_2.png

Re: Bemoedigend! [bericht #25089 is een antwoord op bericht #25086] di, 30 april 2019 09:08 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Karting

Wat je volgens mij kan concluderen is dat RBR deze race ongeveer op Ferrari-niveau zat. En verder dat Merc de eerste stint gas heeft gegeven (6-8 tiende per rondje sneller dan VER en VET) en de tweede stint de tijden van VER en VET heeft gecovered.

Kortom: Merc was oppermachtig en heeft de race volledig gecontroleerd. Of RBR die 7-tiende per rondje gaat vinden? Ik vrees van niet...

Re: Welke updates kunnen we verwachten voor de RB15 in Barcelona? [bericht #25091 is een antwoord op bericht #25083] di, 30 april 2019 09:31 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Axelq2 is op dit moment afwezig  Axelq2
Karting

Ook wel begrijpelijk. Die man heeft zelf F1 gereden en ook nog voor hetzelfde team. Die heeft een behoorlijk contacten wereldje opgebouwd in die tijd en daar heeft hij nu profijt van kwa informatie.

Geld maakt niet gelukkig, maar gelukkig heb ik geld.

Re: Bemoedigend! [bericht #25092 is een antwoord op bericht #25086] di, 30 april 2019 09:34 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Mark is op dit moment afwezig  Mark
Formula 3

Het probleem is wel dat je aan die racepace op veel banen pas wat hebt als je verder naar voren start. Maar ik ben ook positief hoor. Ik ben ervan overtuigd dat Max beide Ferraris verslaat in het kampioenschap. Hij staat nog altijd redelijk gelijk met ze, terwijl Red Bull traditioneel sterk ontwikkelt en nu zeker met Honda, en Ferrari juist traditioneel sterk begint. Daarnaast is Baku low downforce en zou dat circuit Ferrari goed moeten liggen plus dat ze inderdaad al de helft van de upgrades hadden plus dat gezegd wordt dat hun vleugelconcept minder potentieel geeft uiteindelijk.

Het grote Mercedes verslaan is wel een heel ander verhaal natuurlijk, maar het is positief dat Gasly qua snelheid zich bij de kopgroep gaat mengen. Mocht RBR het sterkste team worden, dan kunnen 2e plaatsen van Gasly super waardevol zijn. Ik geloof wel dat RBR eind van het seizoen voor niemand onder doet, maar in de tussentijd loopt de achterstand wel op en ze pakken normaal gesproken ook nog 2x gridpenalties, dus in die 2 races verlies je normaal ook punten.

Ik hoop dat ze in Barcelona niet meer duidelijk het 3e team zijn en in Monaco dan hopen dat ze de sterke blijken - dan zou je ervoor zorgen dat het gat de komende 2 races niet verder groeit en dat is wel nodig om hoop te houden.

Re: Welke updates kunnen we verwachten voor de RB15 in Barcelona? [bericht #25093 is een antwoord op bericht #25091] di, 30 april 2019 09:44 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Formula 3

Red Bull komt over twee weken in Spanje niet met een compleet nieuwe auto. Teambaas Christian Horner noemt de updates voor de volgende race 'vrij subtiel' en 'meer een evolutie dan een revolutie'.

Wat is vrij subtiel of zegt hij dat om de andere teams op het verkeerde been te zetten?

Re: Bemoedigend! [bericht #25094 is een antwoord op bericht #25092] di, 30 april 2019 09:50 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Mulder is op dit moment afwezig  Mulder
Formula 3

Ben ik de enige die Hamilton maar slappe hap vond? Hij had duidelijk meer pace dan Bottas maar er is niet 1 fatsoenlijke aanval geweest.

Re: Welke updates kunnen we verwachten voor de RB15 in Barcelona? [bericht #25095 is een antwoord op bericht #25093] di, 30 april 2019 09:50 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
RazorBiteXL
Formula 3

Er is totaal geen reden om met een nieuwe auto te komen. Naast dat het onmogelijk is.

Re: Welke updates kunnen we verwachten voor de RB15 in Barcelona? [bericht #25096 is een antwoord op bericht #25093] di, 30 april 2019 09:58 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Mark is op dit moment afwezig  Mark
Formula 3

SpeeDirk schreef op di, 30 april 2019 09:44
Red Bull komt over twee weken in Spanje niet met een compleet nieuwe auto. Teambaas Christian Horner noemt de updates voor de volgende race 'vrij subtiel' en 'meer een evolutie dan een revolutie'.

Wat is vrij subtiel of zegt hij dat om de andere teams op het verkeerde been te zetten?
De waarheid zal in het midden liggen. Hoger heeft geen zin om de verwachtingen zo hoog te leggen dat ze het niet kunnen waarmaken, terwijl een analist al snel zoiets roept als een compleet nieuwe auto als hij bijvoorbeeld hoort dat er nieuwe voorvleugel, achtervleugel, vloer en bargeboards komen, terwijl dat op zich niet heel veel zegt over hoe groot de stap is die je verwacht te maken.

Wordt dus afwachten gewoon lijkt me

Re: Welke updates kunnen we verwachten voor de RB15 in Barcelona? [bericht #25097 is een antwoord op bericht #25093] di, 30 april 2019 10:05 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
NextYear is op dit moment afwezig  NextYear
Formula 3

SpeeDirk schreef op di, 30 april 2019 09:44

Horner is aan het sandbaggen,net als toto Wolff want dat schijnt goed te werken.
Is toto een Duitser ? Want Duitsers maken geen grappen net als dr.Marko

Re: Welke updates kunnen we verwachten voor de RB15 in Barcelona? [bericht #25098 is een antwoord op bericht #25097] di, 30 april 2019 10:16 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
de MAX-fan is op dit moment afwezig  de MAX-fan
Karting

"Want Duitsers maken geen grappen net als dr.Marko "

Hierbij een bescheiden nuancering.

[Bijgewerkt op: di, 30 april 2019 10:17]

Re: Welke updates kunnen we verwachten voor de RB15 in Barcelona? [bericht #25099 is een antwoord op bericht #25097] di, 30 april 2019 10:18 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Formula 3

NextYear schreef op di, 30 april 2019 10:05
Horner is aan het sandbaggen,net als toto Wolff want dat schijnt goed te werken.
Is toto een Duitser ? Want Duitsers maken geen grappen net als dr.Marko
Dr Helmut Marko en Toto Wolff zijn beide oostenrijkers!

Re: Bemoedigend! [bericht #25100 is een antwoord op bericht #25094] di, 30 april 2019 10:21 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Airbag
Formula 3

Mulder schreef op di, 30 april 2019 09:50
Ben ik de enige die Hamilton maar slappe hap vond? Hij had duidelijk meer pace dan Bottas maar er is niet 1 fatsoenlijke aanval geweest.
Mulder, Zo moet je rijden als je kampioen wilt worden. Geen onnodige risico's. Kijk naar Max, die komt tegenwoordig ook niet meer in beeld. Smile Mercedes wilde gewoon 1 en 2 eindigen en de volgorde is dan niet belangrijk.

Wouter, Gasly idd goed gereden. RB en FER gelijkwaardig. Is Baku een power circuit? Als ik de onboard van Max bekijk (foutje in de eerste ronde in de laatste bocht voor het rechte eind), dan lijkt het mij van bocht naar bocht racen. Dus het gat met MB is op een ander circuit misschien niet 0.6? Ik ben er nog niet uit wat ik bemoedigend moet vinden? Het volwassen rijden van Max? Smile

Re: Welke updates kunnen we verwachten voor de RB15 in Barcelona? [bericht #25103 is een antwoord op bericht #25080] di, 30 april 2019 10:34 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Formula 3

ForzaOlanda schreef op ma, 29 april 2019 23:40
waarom laten een Ferrari en Redbull dit gebeuren? Dat de banden worden aangepasst.
voormij onbegrijpelijk, kun je nog zoveel ontwikkelen, een beetje lobbyen was beter geweest.

misschien kunnen de insiders daar eens hun licht op laten schijnen
Toch bijzonder hoe complot-verhalen áltijd de kop opsteken als er iemand anders beter het huiswerk heeft gedaan. Als Ferrari het goed doet komt dat doordat zij de FIA beïnvloeden of iets illegaals gebruiken, als Mercedes het goed doet idem dito. Op de een of andere manier kunnen veel mensen het niet hebben dat anderen gewoon beter zijn, lijkt het wel.

Die dunnere toplaag op de banden heeft Pirelli níet gedaan omdat Mercedes er het meeste aan had. De teams hebben afgelopen jaren allemaal geklaagd dat de banden te snel oververhit raken als ze dicht achter iemand anders rijden, en dat ze niet lang kunnen pushen. Dus heeft Pirelli de toplaag dunner gemaakt, om dat op te lossen. Zo kan de laag net onder de toplaag niet te snel opwarmen waardoor in het verleden bblaren onstonden. Ook vorig jaar waren er vraagtekens maar uiteindelijk bleek na de in-season test in Barcelona zelfs door Vettel aangegeven te worden dat de nieuwe band beter werkte (ze konden toen beide versies testen) en dat Mercedes het gewoon beter had gedaan.

Afgelopen weekeind in Baku is niet representatief omdat de banden daar erg weinig belast worden en snel afkoelen door de lange rechte stukken, ook vorig jaar ontstonden er hier problemen met te lage temperaturen.

Mercedes heeft de zaken nu weer gewoon erg goed voor elkaar, Ferrari heeft zoals altijd in het begin al een goede auto, maakt fouten en zal gedurende het seizoen minder goed doorontwikkelen. En ook Red Bulle is weer eens te langzaam uit de startblokken geschoten en vertrouwt op hun doorontwikkeling, waarbij het afwachten is of ze de opgelopen achterstand goed kunnen maken. Het lijkt erop dat ze bij Red Bull iedere keer pas tijdens het seizoen snappen wat ze moeten verbeteren, Mercedes heeft dat direct al voor elkaar.

Re: Welke updates kunnen we verwachten voor de RB15 in Barcelona? [bericht #25105 is een antwoord op bericht #25103] di, 30 april 2019 11:17 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
RazorBiteXL
Formula 3

Sorry maar bovenstaande is objectief onwaar te noemen.

Vorig jaar heeft vooral Mercedes geklaagd over blaarvorming na de wintertest. Met name Mercedes werd getroffen door blaarvorming. Aan de hand daarvan is besloten om tijdens een aantal GP's het loopvlak met 0,4 mm te verdunnen. Dit is vervolgens omgezet in reglement voor 2019. Enkel en alleen omdat Pirelli geen fatsoenlijke band kan produceren (moet ik nog uitleggen waarom Pirelli geen fatsoenlijke banden kan produceren na afgelopen weekend?) Dit heeft niets met huiswerk te maken. Gewoon regels die aangepast worden en beter bij jouw concept passen.

Overigens is de voorvleugel daar ook een voorbeeld van. De huidige voorvleugel maakt floorsealing veel lastiger dan voorgaande jaren. (ik veronderstel dat volkomen duidelijk is waarom dit lastiger is maar wil het in een andere post nog wel uitleggen.) Dit raakt met name teams met veel rake. En welk team heeft weinig rake? Juist Mercedes. Dit heeft wederom niets met huiswerk te maken. Gewoon regels die aangepast worden en beter bij jouw concept passen.

Re: Welke updates kunnen we verwachten voor de RB15 in Barcelona? [bericht #25106 is een antwoord op bericht #25103] di, 30 april 2019 11:23 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Apex33 is op dit moment afwezig  Apex33
Karting

Citaat:
. De teams hebben afgelopen jaren allemaal geklaagd dat de banden te snel oververhit raken als ze dicht achter iemand anders rijden, en dat ze niet lang kunnen pushen.
"Allemaal geklaagd"? Dit lijkt me niet helemaal juist. Alle teams met een Mercedes torretje achterin wellicht. Dit is duidelijk een regel die op maat is geintroduceerd voor de teams die veel problemen hadden met de banden. En dat was zeker niet Red-bull maar met name Merc!

Link naar artikel Motorsport.com : https:// nl.motorsport.com/f1/news/hamilton-oververhitte-banden-werk- mercedes-hongarije/3149004/

-- .- -..- ..-. --- .-. -.. .-- -.-.

[Bijgewerkt op: di, 30 april 2019 11:31]

Re: Bemoedigend! [bericht #25109 is een antwoord op bericht #25086] di, 30 april 2019 12:18 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Lampje is op dit moment afwezig  Lampje
Karting

Bedankt Wouter voor de info en ja het is heel het bemoedigend mits de 6 ronden achter Perez en de laatst 5 eraf gehaald worden. De eerste 6 laten alleen zien hoeveel Perez aan tijd verliest en de laatste 5 pusht Max niet meer en wil hij alleen plek 4 veilig stellen.

Al diegenen die nu beweren dat Max 0.7sec inboet per ronde zouden nu echt een keer de naar mclarenf-1.com site moeten gaan en die naast de race moeten leggen. Een race is meer dan alleen getalletjes.

Max links Botas rechts
2 Av. lap time 1:48.440 1:48.097 +0.343

Max verliest dus maar 0.343sec per ronde over de hele race.

[Bijgewerkt op: di, 30 april 2019 12:20]

Re: Welke updates kunnen we verwachten voor de RB15 in Barcelona? [bericht #25111 is een antwoord op bericht #25106] di, 30 april 2019 12:25 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Formula 3

Apex33 schreef op di, 30 april 2019 11:23
Citaat:
. De teams hebben afgelopen jaren allemaal geklaagd dat de banden te snel oververhit raken als ze dicht achter iemand anders rijden, en dat ze niet lang kunnen pushen.
"Allemaal geklaagd"? Dit lijkt me niet helemaal juist. Alle teams met een Mercedes torretje achterin wellicht. Dit is duidelijk een regel die op maat is geintroduceerd voor de teams die veel problemen hadden met de banden. En dat was zeker niet Red-bull maar met name Merc!

Link naar artikel Motorsport.com : https:// nl.motorsport.com/f1/news/hamilton-oververhitte-banden-werk- mercedes-hongarije/3149004/

Als we toch links gaan posten: https://formule1nieuws.nl/modules/news&storyid=43775& ;sort=a
Dit gaat over de ontwikkeling van de 2018 banden, die ze vervolgens hebben aangepast naar de 2019 versie.
"We hebben een lage slijtage weten te bewerkstelligen en mocht een band oververhit raken, dan wordt de normale temperatuur snel weer bereikt. De coureurs hebben ons hier specifiek om gevraagd want wanneer zij in achtervolging zijn van een andere auto, verliezen ze neerwaartse druk. Daardoor gaat de auto glijden en dan raken de banden oververhit. Ons doel is dat de banden nu snel weer de normale temperatuur bereiken, waardoor er meer grip is."
De reden dat ze dit jaar naar een nog dunnere Thread zijn gegaan is omdat ze verwachten dat door de nieuwe Aero regels de auto's nog meer zullen glijden, dus sneller verhit.

Maar ik vind het prima hoor. Als iedereen nu Mercedes de schuld wil geven van het feit dat ze beter met de banden om kunnen gaan. Ik zie dat meer als een kunde van het team, alle teams hebben invloed op wat Pirelli uiteindelijk levert. En ik wacht af wat er hier straks gebeurt als Ferrari ineens wint in Barcelona, dan zal het wel weer komen omdat Ferrari alles bepaalt. Alleen als Red Bull gaat winnen dán komt het omdat Max zo goed is, denk ik. Behalve als Gasly wint want dan komt het omdat hij voorgetrokken wordt door Red Bull om hem even een beter gevoel te geven.

Ik wil alleen maar aangeven dat het beter zijn van een andere coureur of een ander team ook gewoon kan omdat ze gewoon écht beter zijn. En dat het niet altijd in complottheorieën gezocht hoeft te worden.

Re: Welke updates kunnen we verwachten voor de RB15 in Barcelona? [bericht #25112 is een antwoord op bericht #25111] di, 30 april 2019 13:03 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Formula 3

Ik denk praat niet over complot theorieën......
Maar de feiten zijn dat het zwakste punt van Mercedes vorig jaar de banden waren, die werden juist bij Mercedes vaak te warm........hierdoor leek het op een bepaald moment nog spannend te worden in het kampioenschap totdat ze met de nieuwe velgen kwamen, die ze op het eind dus niet meer durfde te gebruiken omdat ze misschien niet helemaal legaal waren maar de titel was al binnen. Het zwakste punt van Mercedes is dus verholpen door de nieuwe banden.
Sterker nog veel teams klagen over het op temperatuur krijgen van de banden, daar Mercedes al het sterkste de banden opwarmde is hun zwakste punt van vorig jaar nu hun sterke punt geworden.
Het positieve hieraan is dat MB juist zo sterk oogt door hun banden voordeel, zodra de rest dit ook beter onder controle heeft kan het zomaar ineens weer heel spannend worden, alleen jammer dat ze al een redelijk gat hebben geslagen.....op naar Barcelona!!!!

Re: Welke updates kunnen we verwachten voor de RB15 in Barcelona? [bericht #25113 is een antwoord op bericht #25111] di, 30 april 2019 13:17 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Karting

Citaat:
Maar ik vind het prima hoor. Als iedereen nu Mercedes de schuld wil geven van het feit dat ze beter met de banden om kunnen gaan.
Ja maar het gaat toch helemaal niet om "de schuld"? Wie heeft het over iedereen? Dat is toch helemaal niet de discussie, in tegendeel!

Het lijkt mij niet juist om te zeggen dat "Alle teams" die nieuwe banden wilden. Het gaat erom dat er andermaal wijziging zijn toegestaan die in het voordeel zijn van bepaalde teams (en wel 1 in het bijzonder). En dit is niet de eerste keer. (ophanging..)
Zodra andere teams met iets nieuws komen dan weet men niet hoe snel ze de FIA erop af moeten sturen om het te verbieden, zelfs soms al voordat het officieel is toegepast. Maar het lijkt verdorie wel of er bepaalde teams zijn met een uitzonderings positie. Gaatjes in velgen? Als Merc het wil dan kunnen we eens kijken of we dat niet toch kunnen toestaan. Hoe lang reden ze daar al mee?

Welnu juist en uitgerekend Merc kampt al jaren met die oververhitting van de banden en dat kregen ze niet onder controle. Dat is algemeen bekend en tot op heden geen probleem (gezien de dominantie), echter men zag de bui al hangen. En nu, nu ineens na al die jaren is Mercedes het team dat nergens last van heeft, niet door het probleem op een andere manier op te lossen, maar simpelweg door de banden aan te passen.. lol!

Mensen wordt eens wakker Bored ! Er zijn 3 Teams die de formule1 bepalen vandaag de dag en dat is Merc, Ferrari en de Fia.
De rest volgt en moet maar zien hoe ze het voor elkaar krijgen. Het is toch duidelijk dat er twee competities gaande zijn.
Als men werkelijk wil racen (en niet alleen de laatste races van het seizoen als de bokaal toch al veilig is) dan was men wel met andere regels op de proppen gekomen.

[Bijgewerkt op: di, 30 april 2019 13:19]

Re: Welke updates kunnen we verwachten voor de RB15 in Barcelona? [bericht #25114 is een antwoord op bericht #25083] di, 30 april 2019 13:29 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Formula 3

Geheel nieuwe auto lijkt me sterk want daar is niets subtiels aan Yay

Re: Welke updates kunnen we verwachten voor de RB15 in Barcelona? [bericht #25115 is een antwoord op bericht #25114] di, 30 april 2019 13:57 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Formula 3

Alles wat niet echt in het oog springt is al subtiel ook al heeft het grote gevolgen......
Als je de hele auto overal een beetje veranderd zijn het allemaal subtiele veranderingen.
Ergens bespeur ik de laatste weken een wat andere toon in communiceren bij RB.....misschien omdat ze "terecht" worden afgerekend op het hoog van de toren blazen van Helmut. Wat dat betreft verwacht ik toch een behoorlijke upgrade van RB die op papier waarschijnlijk een flinke stap voorwaarts is......Alleen deze keer hangen ze het gelukkig niet aan de grote klok, zeer verstandig lijkt mij....
Nogmaals dat zijn puur mijn verwachtingen, zou mooi zijn als ze uitkomen.

Re: Welke updates kunnen we verwachten voor de RB15 in Barcelona? [bericht #25116 is een antwoord op bericht #25106] di, 30 april 2019 14:37 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
spark is op dit moment afwezig  spark
Formula 1

Apex33 schreef op di, 30 april 2019 11:23
Citaat:

Als ik Max mag geloven hebben alle teams ermee ingestemd. Dat was blijkbaar achteraf een verkeerde inschatting van RB?

Re: Bemoedigend! [bericht #25118 is een antwoord op bericht #25109] di, 30 april 2019 15:25 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Airbag
Formula 3

Lampje schreef op di, 30 april 2019 12:18
Al diegenen die nu beweren dat Max 0.7sec inboet per ronde zouden nu echt een keer de naar mclarenf-1.com site moeten gaan en die naast de race moeten leggen. Een race is meer dan alleen getalletjes.

Max links Botas rechts

Door jouw opmerking ben ik nog eens naar die tabellen van Wouter gaan kijken en ik zat blijkbaar in eerste instantie in de verkeerde kolom te kijken (van de snelste ronde ipv gemiddelde). Dus op de C3 zou Max best eens de snelste kunnen zijn. Smile

Re: Bemoedigend! [bericht #25120 is een antwoord op bericht #25109] di, 30 april 2019 15:49 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Wouter
GP winner

Lampje schreef op di, 30 april 2019 12:18
Bedankt Wouter voor de info en ja het is heel het bemoedigend mits de 6 ronden achter Perez en de laatst 5 eraf gehaald worden. De eerste 6 laten alleen zien hoeveel Perez aan tijd verliest en de laatste 5 pusht Max niet meer en wil hij alleen plek 4 veilig stellen.

Max links Botas rechts

Het is zelfs veel minder dan dat.
Max verliest geen 0.3 sec per ronde over de hele race gezien. Vergeet niet hoeveel tijd hij de eerste ronden achter Perez kwijt was.
Die 0.3 sec is scoreboard journalistiek, niets mis mee, maar als je de werkelijke pace wilt weten, moet je naar ronde 16 - 39 kijken.
Dat is hier goed te zien ivt Bottas. Zie hoe hij inloopt op Bottas vanaf de bandenwissel tot aan de VSC.
In principe heeft Max betere rondetijden dan Bottas gereden.

Dat bedoel ik dus met "Bemoedigend!". Razz

https://en.mclarenf-1.com/index.php?page=chart&gp=1021&a mp;a mp;graf=3&dr1=Max%20Verstappen&dr2=Valtteri%20Bottas

[Bijgewerkt op: di, 30 april 2019 15:56]

Re: Bemoedigend! [bericht #25122 is een antwoord op bericht #25120] di, 30 april 2019 17:20 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Karting

Ja maar dat komt toch gewoon omdat Bot en Ham alleen maar bezig waren met het coveren van de tijden van Vet en Ver? Er was helemaal geen noodzaak om harder te gaan. Was gewoon een gevalletje van elkaar niet aanvallen en de motor sparen.

Re: Bemoedigend! [bericht #25123 is een antwoord op bericht #25120] di, 30 april 2019 17:26 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Zerobyte
Formula 3

Red Bull moet zorgen dat ze vanaf de eerste startrij kunnen vertrekken willen ze eens kans maken voor een 1e plek.
Eerst maar eens zien of en wat die updates gaan brengen, mochten die update's werken zie ik het weer wat zonniger in, voor nu is het een beetje net niet!

Re: Bemoedigend! [bericht #25124 is een antwoord op bericht #25122] di, 30 april 2019 17:38 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Wouter
GP winner

CF230 schreef op di, 30 april 2019 17:20
Ja maar dat komt toch gewoon omdat Bot en Ham alleen maar bezig waren met het coveren van de tijden van Vet en Ver? Er was helemaal geen noodzaak om harder te gaan. Was gewoon een gevalletje van elkaar niet aanvallen en de motor sparen.

Oké, daar heb je misschien gelijk in. Toen Ham Bottas wou inhalen, moest Bottas trouwens zijn overtake button gebruiken.
Max heeft van ronde 16 tot 38 gemiddeld elke ronde 0.4 sec sneller gereden dan Bottas.
Als je ervan uitgaat dat Ham en Bottas dus 0.4 sec sneller hadden kunnen rijden,
zag het er gewoon nog heel erg goed uit op dit circuit voor Max. Sorry dat mijn glas halfvol is. Razz

Re: Bemoedigend! [bericht #25125 is een antwoord op bericht #25120] di, 30 april 2019 17:43 Naar vorige berichtNaar vorige bericht
Karting

Citaat:
Max verliest geen 0.3 sec per ronde over de hele race gezien. Vergeet niet hoeveel tijd hij de eerste ronden achter Perez kwijt was <....>, maar als je de werkelijke pace wilt weten, moet je naar ronde 16 - 39 kijken. Dat is hier goed te zien ivt Bottas. Zie hoe hij inloopt op Bottas vanaf de bandenwissel tot aan de VSC.
In principe heeft Max betere rondetijden dan Bottas gereden. Dat bedoel ik dus met "Bemoedigend!".
Dat is zeker bemoedigend! Doch weet ook dat de Merc gewoon in cruise mode zat.

Vorige onderwerp: Max in de media
Volgende onderwerp: FORMULA 1 GRAN PREMIO HEINEKEN D'ITALIA 2019
Naar forum gaan: