Verstappen forum
forum.verstappen.nl

Startpagina » Verstappen » Max & Jos Verstappen » Alles aangaande het Aston Martin Red Bull Racing team.
Re: Honda levert eerste motorupgrade voor verstappen al tijdens GP Azerbeidzjan [bericht #24720 is een antwoord op bericht #24719] ma, 15 april 2019 10:31 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
SpeeDirk is op dit moment niet actief  SpeeDirk
Formula 3

Geeuwwwww... Laughing

Formule 1 liefhebber, fan van Max en jarenlang van Jos

Re: Honda levert eerste motorupgrade voor verstappen al tijdens GP Azerbeidzjan [bericht #24721 is een antwoord op bericht #24720] ma, 15 april 2019 10:39 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Mark is op dit moment niet actief  Mark
Formula 3

Als dit los staat van de 30kW van de motorupgrade in Spanje dan zou er in 2 races tijd dus dik 60pk bij komen, ofwel zo'n 0.6 seconden per ronde. Als dat echt zo is en ze betrouwbaar blijven, ziet het er al een stuk beter uit. Maar toch maar eerst zien en dan pas geloven.. Smile

Risico... [bericht #24725 is een antwoord op bericht #24692] ma, 15 april 2019 11:42 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Tizz is op dit moment niet actief  Tizz
Formula 3

Schummie01 schreef op zo, 14 april 2019 17:05
@ SpeeDirk,
...Ik blijf bij mijn analyse dat Ferrari in elk geval te pakken blijft...
Ik denk dat jouw analyse een enorm risico inhoudt: het is ALTIJD een enorm
risico om je conclusie af te laten hangen van fouten en/of onvermogen van
je tegenstander.

Persoonlijk wil ik eerst even zien wat er met RBs rondetijden gebeurt in
Barcelona. Ik ben blij dat ze nu voor een komplete update lijken te kiezen
van de aero ipv een massa pleisters.

Tizz.

[Bijgewerkt op: ma, 15 april 2019 11:42]

Dit bericht aan een moderator rapporteren

Re: Wat heeft RBR in petto voor de race in Baku? [bericht #24726 is een antwoord op bericht #24692] ma, 15 april 2019 12:08 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Dodgev8 is op dit moment niet actief  Dodgev8
Karting

@ Schummie01 Ik las vandaag dat Honda met een motorupgrade komt voor RB in Bakoe.
Die zou 20 pk meer leveren dan de oude.
Daar lees ik niks van terug in jou bericht.
Bron https://racingnews365.nl/honda-levert-eerste-motorupgrade-vo or-verstappen-al-tijdens-gp-azerbeidzjan

Neem het leven niet te serieus, je overleeft het toch niet.

Re: Wat heeft RBR in petto voor de race in Baku? [bericht #24727 is een antwoord op bericht #24726] ma, 15 april 2019 13:18 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Formula 3

Ik neem aan dat dit na de race in China door Honda is besloten en @Schummie01 daar (nog) niet van op de hoogte was!

Re: Wat heeft RBR in petto voor de race in Baku? [bericht #24728 is een antwoord op bericht #24726] ma, 15 april 2019 13:47 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Indy91 is op dit moment niet actief  Indy91
Karting

Dodgev8 schreef op ma, 15 april 2019 12:08
@ Schummie01 Ik las vandaag dat Honda met een motorupgrade komt voor RB in Bakoe.
Bron https://racingnews365.nl/honda-levert-eerste-motorupgrade-vo or-verstappen-al-tijdens-gp-azerbeidzjan
@Schummie01

Indien wij mogen aannemen dat er 20PK meer vermogen mag worden vrijgegeven met de huidige motor (vanaf Baku) en wij ervan mogen uitgaan dat er zo'n 20PK al eerder is vrijgegeven door Honda (Bahrein?), zal dit dan automatisch betekenen dat bij de volgende nieuwe Honda PU (~50PK extra boven de beschikbare Melbourne PU PK's) slechts 10 PK's overblijven (uitgaande van dezelfde voorzichtige begin instelling van de PU)?

Of zal er de eerstvolgende vervanging van de PU, van meet af aan meer vermogen worden vrijgegeven door Honda? Dus 50PK bovenop de eerdere vrijgegeven PK's?

[Bijgewerkt op: ma, 15 april 2019 13:49]

Re: Wat heeft RBR in petto voor de race in Baku? [bericht #24742 is een antwoord op bericht #24728] ma, 15 april 2019 19:22 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Griffel is op dit moment niet actief  Griffel
Formula 3

Indy91 schreef op ma, 15 april 2019 13:47
Dodgev8 schreef op ma, 15 april 2019 12:08
@Schummie01

Indien wij mogen aannemen dat er 20PK meer vermogen mag worden vrijgegeven met de huidige motor (vanaf Baku) en wij ervan mogen uitgaan dat er zo'n 20PK al eerder is vrijgegeven door Honda (Bahrein?), zal dit dan automatisch betekenen dat bij de volgende nieuwe Honda PU (~50PK extra boven de beschikbare Melbourne PU PK's) slechts 10 PK's overblijven (uitgaande van dezelfde voorzichtige begin instelling van de PU)?

Of zal er de eerstvolgende vervanging van de PU, van meet af aan meer vermogen worden vrijgegeven door Honda? Dus 50PK bovenop de eerdere vrijgegeven PK's?
Laat ik beginnen met te zeggen dat ik de Bron Telegraaf altijd met een korrel zout neem. Dit is de eerste keer dat ze dit soort nieuws als eerste naar buiten brengen. Er zijn andere bronnen binnen het paddock die veel dichterbij Honda en Red-Bull staan en die melden allemaal helemaal niks over deze update.
Ik kan mij niet voorstellen dat ze nu al een hardware update gaan uitbrengen. Ik denk eerder dat deze '20' pk komt uit eventueel brandstof (vaak krijg je hier dan een pers-bericht over voor de marketing) en een meer aggresieve mapping zoals Schummi al aangaf.
Ik denk dat het logischer is om in Barcelona alleen je aero update uit te voeren, zodat je kan verifieren wat deze totaal gebracht heeft. Race daarna zal Honda dan de PWR unit updaten (hardware) is mijn verwachting.
Max zit wel in de zetel. Ik zie Red-Bull Gasly gebruiken als een proefkonijn om te testen hoe ver ze de pwr unit kunnen belasten. Als alles als safe beschouwd is, zullen ze de update pas bij Max doorvoeren. Eigenlijk dus 3 Torro Rosso's.

Re: Jos en Micheal Max en Gasly [bericht #24743 is een antwoord op bericht #10992] ma, 15 april 2019 19:40 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
MadMax is op dit moment niet actief  MadMax
Formula 3

Er word ondertussen of moet ik zeggen nu al heftig gespeculeerd over de positie van Gasly......nu ook al openlijk door buitenlandse media.
Tja ik zou niet graag in de schoenen van Gasly staan maar de vraag is op dit moment nog steeds waarom komt Gasly er niet aan te pas? Is hij toch een minder groot talent dan iedereen riep vorig jaar? Is Max toch nog veel gegroeid de afgelopen 1 of 2 jaar en moeten we hem echt gaan vergelijken met Schumacher en Senna?
Waar hebben wij in het verleden zoveel verschil gezien tussen 2 coureurs van een topteam?
Er zijn mensen die zoiets al mee hebben gemaakt en daarvan is 1 iemand een hele bekende van Max......Jos.
Waarom kwam Jos er niet echt aan te pas in vergelijking tot Schumacher? Dit was volgens mij een combinatie van factoren destijds.........talent i.v.t talent van buitencategorie...
1 ding lijkt zich nu ook te herhalen en dit is mede weer dankzij de ervaring van Jos, Jos heeft van dicht bij meegemaakt hoe Schumacher een team om zich heen had gebouwd en hoeveel uitwerking dit had op het geheel. Ik wil het nu niet hebben over een vermeende illegale auto die alleen Schumacher ter beschikking had maar meer over het feit dat de alle eigenschappen m.b.t. het rijgedrag van de wagen afgestemd lijkt te zijn op de 1ste coureur.
Gasly lijkt niet lekker overweg te kunnen met de bolide terwijl Max aangeeft dat de RB15 al beter is dan de RB14......wat ook resulteert in het feit dat Max volgends vele op dit moment dingen presteert die eigenlijk totaal onmogelijk zijn met wat de RB15 op dit moment zou moeten kunnen. Een ding is voor mij wel duidelijk de keuze die Max heeft gemaakt om bij RB te blijven is de juiste als we kijken naar de mogelijkheden, indien de betrouwbaarheid goed blijft en Honda gaat leveren wat ze zeggen i.c.m de ontwikkelings snelheid van RB is de titel op dit moment zeker nog binnen handbereik, Max kan heel veel met een wagen maar nog veel meer met een compleet op maat gebouwde wagen......wel is het nog steeds hopen op een wat betere verdeling van de punten zo zou het fijn zijn als Ferrari de winst pakt ik Baku en of Spanje, of beter nog dat Lewis en Vettel weer eens echt bonje krijgen met elkaar op de baan. Nog 1,5 week en dan gaan we er weer vol goede moet voor zitten.

Re: Jos en Micheal Max en Gasly [bericht #24744 is een antwoord op bericht #24743] ma, 15 april 2019 20:12 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
bernuldi is op dit moment niet actief  bernuldi
Formula 3

Dat Gasly nu al zo ter discussie staat is wat mij betreft idioot. Vanwege het unieke concept van de rbr, zijn teamgenoot, en uberhaupt de tijd die je hem moet gunnen om potentieel te gaan benutten.
En belangrijker nog:wie zet je in zijn plaats? Serieuze opties heeft RBR niet imo.

Gr bernuldi (die blij is met de mogelijkheid een handtekening toe te voegen)

Re: Wat heeft RBR in petto voor de race in Baku? [bericht #24745 is een antwoord op bericht #24727] ma, 15 april 2019 20:14 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Schummie01 is op dit moment niet actief  Schummie01
Formula 3

SpeeDirk schreef op ma, 15 april 2019 13:18
Ik neem aan dat dit na de race in China door Honda is besloten en @Schummie01 daar (nog) niet van op de hoogte was!
Dat gaat om waar ik een paar berichten eerder over sprak. Wat agressievere mappings die in de inhaalstand en in de kwalificatiemode wat extra vermogen oplevert. Volgens de telegraaf 20 pk.

De volgende echte upgrade heeft weer een extra potentieel van 30 Kw. Die komt erbij. Honda geeft die 30 Kw waarschijnlijk niet in 1 keer vrij.
Ze blijven gaan voor betrouwbaarheid, en willen ten koste van alles vermijden dat RBR met motorproblemen uitvalt.

In Baku weer nieuwe ronde, nieuwe kansen. En minder kans dat Gasley achterop Max rijdt.

Re: Jos en Micheal Max en Gasly [bericht #24746 is een antwoord op bericht #24744] ma, 15 april 2019 20:36 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Griffel is op dit moment niet actief  Griffel
Formula 3

bernuldi schreef op ma, 15 april 2019 20:12
Dat Gasly nu al zo ter discussie staat is wat mij betreft idioot. Vanwege het unieke concept van de rbr, zijn teamgenoot, en uberhaupt de tijd die je hem moet gunnen om potentieel te gaan benutten.
En belangrijker nog:wie zet je in zijn plaats? Serieuze opties heeft RBR niet imo.
Hulkenberg heeft een aflopend contract drive forumpliesie

Re: Jos en Micheal Max en Gasly [bericht #24749 is een antwoord op bericht #24746] ma, 15 april 2019 21:02 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
MadMax is op dit moment niet actief  MadMax
Formula 3

Ook ik denk dat het heel goed is dat Gasly nog genoeg tijd gaat krijgen.......er zijn op dit moment geen echte alternatieve......tenzij Albon ook in Simulator heel duidelijk Gasly zoek rijd.....
Voor volgend jaar zou Hulkenberg misschien echt wel een heel goed alternatief kunnen zijn mits hij niet of maar net verslagen gaat worden door Ricciardo.....
Het grootste voordeel van Gasly is ook dat hij Max niet in de weg rijd en dat met deze start van RB het constructeurs kampioenschap nu eigenlijk al uit zicht lijkt.....

Re: Wat heeft RBR in petto voor de race in Baku? [bericht #24751 is een antwoord op bericht #24745] ma, 15 april 2019 21:23 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
koos is op dit moment niet actief  koos
Karting

Klinkt goed Schummie!! Weet jij toevallig ook of ze bij STR nu ook met een verbeterde motor rijden. Omdat dit hun tweede exemplaar is?

Re: Jos en Micheal Max en Gasly [bericht #24756 is een antwoord op bericht #24749] di, 16 april 2019 00:26 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Neo33 is op dit moment niet actief  Neo33
Formula 3

MadMax schreef op ma, 15 april 2019 21:02
Ook ik denk dat het heel goed is dat Gasly nog genoeg tijd gaat krijgen.......er zijn op dit moment geen echte alternatieve......tenzij Albon ook in Simulator heel duidelijk Gasly zoek rijd.....
Voor volgend jaar zou Hulkenberg misschien echt wel een heel goed alternatief kunnen zijn mits hij niet of maar net verslagen gaat worden door Ricciardo.....
Het grootste voordeel van Gasly is ook dat hij Max niet in de weg rijd en dat met deze start van RB het constructeurs kampioenschap nu eigenlijk al uit zicht lijkt.....
Ik denk niet dat Hulk daar ooit zal komen te rijden, het probleem wat hij heeft is dat hij een van de langere rijders is. Met name door de kleine cockpit afmetingen en voorheen ook met name zijn gewicht is hij eigenlijk nooit echt in de picture geweest bij de top3 teams. Wel jammer, ik denk wel dat hij top materiaal is maar niet absolute top. Meer het type Bottas, Ricciardo zeg maar.

Waar Gasly in dat plaatje staat, ik denk dat eerlijk gezegd hij nog veel trager is dan de 0.2 die ik op voorhand voorspelde. Dat je je niet comfortabel voelt in de wagen dat kan, maar zelfs dan bijna 1 sec per rondje op de broek krijgen van je team genoot is best zorgelijk.

Ook het feit dat hij zegt dat hij zijn rijstijl moet aanpassen is geen goed teken. Idealiter wil je 2 rijders hebben met een soortgelijke rijstijl en die zeer gelijkwaardig aan elkaar zijn en die had je met Ricciardo. Max zegt dat de wagen ok is, zelfs beter aanvoelt dan vorig jaar! En Gasly zegt dat het ruk is en er niet mee overweg kan.

Betekent dat alles van Max zal moeten afkomen, daar waar je vorig jaar met 2 rijders verschillende programma's kon afwerken om tot een betere setup te komen zal nu alles van Max afhangen omdat je op dit moment niet op Gasly kan bouwen omdat hij zijn eigen problemen heeft.

Hopelijk krijgt Gasly de boel zo snel mogelijk op de rit want anders zie ik het somber voor hem in.

Re: Jos en Micheal Max en Gasly [bericht #24759 is een antwoord op bericht #24756] di, 16 april 2019 09:32 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
RazorBiteXL
Formula 3

Gelukkig neemt niemand bij RB Gasly serieus. Hij zal eerst aan zichzelf moeten werken en dan commentaar op de auto hebben.

Re: Wat heeft RBR in petto voor de race in Baku? [bericht #24760 is een antwoord op bericht #24745] di, 16 april 2019 10:24 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Formula 3

lol lol lol Yay Yay Yay

Re: Jos en Micheal Max en Gasly [bericht #24761 is een antwoord op bericht #24759] di, 16 april 2019 10:31 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Formula 3

Gasly zou het ff in de RB15 gaan maken want hij was minstens net zo snel als Max. Wie hoog van de toren blaast kan diep vallen.
Toen Max van de Torro Rosso in de RB stapte heb ik dergelijke pietpraat uitspraken van Max nooit gehoord. Dus geen woorden maar daden. forumpliesie

Re: Jos en Micheal Max en Gasly [bericht #24762 is een antwoord op bericht #24761] di, 16 april 2019 10:41 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
DeNak
Formula 3

Gasly vertelde na afloop van de GP van China dat hij tijdens de race op zoek is gegaan naar antwoorden waarom hij zoveel langzamer is dan Max. Dat wordt een lange zoektocht

Groet,
DeNak

Re: Jos en Micheal Max en Gasly [bericht #24763 is een antwoord op bericht #24762] di, 16 april 2019 11:16 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Formula 3

Tja, ik hoop dat hij een kompas bij zich heeft anders raakt hij de weg kwijt. Soms heb ik een beetje medelijden met die jongen zoals hij zich presenteert in de racen scene. Ik hoop voor hem dat hij beter gaat presteren in plaats van alsmaar te zeuren over de RB15.

[Bijgewerkt op: di, 16 april 2019 11:17]

Re: Jos en Micheal Max en Gasly [bericht #24764 is een antwoord op bericht #24763] di, 16 april 2019 12:46 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
RazorBiteXL
Formula 3

Hij heeft een serie resultaten nodig voor goed zelfvertrouwen. Bij RB is dat: voor Max eindigen. Dat zie ik alleen heel incidenteel gebeuren. Daar zit het probleem. Max is net zo'n "moordenaar" als Lewis aan het worden zo langzamerhand.

Re: Jos en Micheal Max en Gasly [bericht #24765 is een antwoord op bericht #24764] di, 16 april 2019 13:49 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Formula 3

Dat is helemaal waar! Max heeft een winnaars- en killer mentaliteit en geen tijd om zoete broodjes te bakken! Yay Mad

Re: Wat heeft RBR in petto voor de race in Baku? [bericht #24767 is een antwoord op bericht #24745] di, 16 april 2019 18:07 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Billgates307 is op dit moment niet actief  Billgates307
Karting

Dus ik had toch gelijk dat die 15/20pk er niet was in Bahrein?

Max: Geen team-orders en gelijke behandeling coureurs het beste voor het team [bericht #24771 is een antwoord op bericht #10992] wo, 17 april 2019 14:55 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Formula 3

Max laat weten dat Ricciardo en hij ten alle tijden gelijk werden behandeld en dat hij ook geen voorstander is van team-orders. Dit alles na de commotie naar aanleiding teamorders Ferrari aangaande Leclerc / Vettel.

"In al die jaren dat we samen hebben gereden is er door het team nooit onderscheid tussen ons gemaakt. We hebben altijd met gelijk materiaal gestreden tegen elkaar", aldus Verstappen.

Ik vraag mij in alle ernst af of Ferrari in Baku Leclerc ook door Vettel in laat halen middels een team-order of zijn ze eindelijk tot de conclusie gekomen dat dit niet meer kan en mag? Vettel moet voorgoed op stal want incasseren gaat hem slecht af en foutjes snel gemaakt.

In Baku 20 Kw erbij en wat andere kleine updates is/zijn wellicht nog niet genoeg om zich te kunnen meten met Mercedes en Ferrari.
Er zal door RBR in MK en bij Honda best hard gewerkt worden aan grotere updates van zowel de RB15 als van de Honda PU.

Max zegt dat hij geduld moet hebben en dat de grotere updates en aanpassingen pas later komen, maar wanneer zegt hij niet. Ik hoop dat hij in Barcelona voor het podium kan gaan en wij weer eens mogen juichen.

Over Gasly is al genoeg gezegd en wellicht ook al te veel. Ondanks alles zou ik niet in zijn schoenen willen staan want dan zijn er zeker muren te veel en onderdelen te weinig.

Langzaam verstrijken de uren richting Baku en kunnen wij ons in die tijd weer opmaken voor een hopelijk spannende race.

[Bijgewerkt op: wo, 17 april 2019 14:57]

helm18.gif  Max na drie race weekenden. [bericht #24779 is een antwoord op bericht #10992] wo, 17 april 2019 20:21 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Wouter
GP winner

Een positieve en realistische Max na de eerste drie race weekenden:

Citaat:
"Ik ben nu vooral bezig schade te beperken door zoveel mogelijk punten te scoren. Dat ik derde sta, is redelijk goed. Beter zelfs dan wat normaal gesproken realistisch is. Daar ben ik blij mee, maar we moeten dichter bij Ferrari en Mercedes komen."

"We staan natuurlijk nog niet waar we willen staan, maar dat was ook niet te verwachten. Honda heeft tijd nodig en wij snel nieuwe onderdelen. En ongeveer dertig pk. Maar ik heb er vertrouwen in. Het zou fout zijn na drie races het gevecht al op te geven."

"We zitten er sowieso dichterbij dan vorig seizoen. En er zit nog veel tijdwinst in een nieuwe voorvleugel. Natuurlijk zitten de andere teams niet stil, maar ik denk dat wij meer potentie hebben om progressie te boeken."

"Iedereen weet dat we qua vermogen niet op het niveau van Ferrari en Mercedes zitten. Ik begrijp dat mensen denken dat dat hetzelfde klinkt als de afgelopen jaren, maar er zit nu een plan achter."

"Er komt een nieuwe update aan en we zetten kleine stapjes. Op de achtergrond werkt Honda keihard om meer vermogen te leveren, maar dat is enorm complex. Een motor moet ook betrouwbaar zijn. Als het makkelijk was, had iedereen het voor elkaar."

"Het team moet de auto nog beter maken. We hebben nog te weinig grip, zowel voor als achter. Daar moeten we stappen zetten."

"Ze [Honda] hebben een hele zware tijd gehad, maar zijn nu de goede weg ingeslagen. Dat motiveert mij ook. Er is genoeg geld, er zijn genoeg onderdelen, er werken goede mensen en er is een goed plan."

"Ze hoeven zich maar op twee teams te richten, die ook nog eens dezelfde eigenaar hebben: Red Bull en Toro Rosso. Heel overzichtelijk."

"Ik wil geen mensen afzeiken , maar het is prettig werken met Japanners. Ze zijn rustig en gefocust. Als ik een probleem meld, lossen ze het pijlsnel op op de testbank in Japan. Het is heel goed georganiseerd. Dat zie je zelfs in de details; zoals stekkertjes die naadloos op elkaar passen."

Bron: NOS.

Re: Wat heeft RBR in petto voor de race in Baku? [bericht #24782 is een antwoord op bericht #24692] do, 18 april 2019 01:04 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Tomaz is op dit moment niet actief  Tomaz
Karting

Dua gewoon weer "hopen op". De wereld van de F1 in het algemeen en RBR in het bijzonder zag er een paar races geleden veel positiever en was men overtuigd dat Max wereldkampioen werd. En nu "hpen op" dat Max derde wordt achter de Mercedessen.....pffff

Re: Wat heeft RBR in petto voor de race in Baku? [bericht #24788 is een antwoord op bericht #24782] do, 18 april 2019 11:53 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Formula 3

Positief blijven als fan is het devies hupmax

Re: Wat heeft RBR in petto voor de race in Baku? [bericht #24789 is een antwoord op bericht #24788] do, 18 april 2019 12:22 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Wouter
GP winner

Citaat:
Tomaz
Dua gewoon weer "hopen op". De wereld van de F1 in het algemeen en RBR in het bijzonder zag er een paar races geleden veel positiever en was men overtuigd dat Max wereldkampioen werd. En nu "hopen op" dat Max derde wordt achter de Mercedessen.....pffff

SpeeDirk schreef op do, 18 april 2019 11:53
Positief blijven als fan is het devies hupmax

Positief blijven is altijd goed, maar je hoeft je kop niet in het zand te steken voor de werkelijke feiten.
Ja, het is idd weer eens hopen dat ze de achterstand met het chassis aan het begin snel in kunnen halen, zoals gewoonlijk.
Vooralsnog ziet het er goed uit, als de plannen kloppen, maar of het nog op tijd is? Ondertussen loopt Mercedes flink uit.
We zullen zien en het blijft zoals gewoonlijk weer hopen.

Re: Wat heeft RBR in petto voor de race in Baku? [bericht #24793 is een antwoord op bericht #24789] do, 18 april 2019 13:53 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Formula 3

Ik mag dan vlakbij het strand wonen, maar wel zonder mijn kop in het zand te steken.
Een terrasje pakken lijkt mij met zulk weer een beter idee Cheers Cheers

Re: Max en Pierre [bericht #24797 is een antwoord op bericht #24756] do, 18 april 2019 17:43 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
MaluM is op dit moment niet actief  MaluM
Karting

"Dat je je niet comfortabel voelt in de wagen dat kan, maar zelfs dan bijna 1 sec per rondje op de broek krijgen van je team genoot is best zorgelijk."

Die 1 seconde per rondje moet wel genuanceerd worden. In de euforie wordt vergeten dat Pierre 3 stops heeft gemaakt en Max maar 2. Scheelt dus 23 seconden. Trek je die van het gemiddelde af dan zit je op 0,6 seconde per rondje.....Ruim een halve seconde dus...

MaluM

Re: Max en Pierre [bericht #24799 is een antwoord op bericht #24797] do, 18 april 2019 17:57 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Sieper is op dit moment niet actief  Sieper
GP winner

En dat zat Ricciardo ook gemiddeld vorig jaar. Alleen heeft Gasly de pech dat het middenvel der wat dichter op zit. Daarmee wil ik niet zeggen dat hij evengoed presteert als Ric want dat is niet zo maar inderdaad, zo dramatisch is het nu ook weer niet.

Het was trouwens 42 seconden voor Pistop 3 en daarna had hij ook nog supersnelle en bijna nieuwe rode banden dus als hij op zijn oude setje geel was doorgereden was het nog meer dan 42 seconden geworden. Als je dan gaat nuanceren moet je dit ook meenemen. Je kunt dan niet die snelste ronde zomaar laten staan als je de pitstop er zo af trekt.

Ik denk dus dat het nog meer was dan 0.6 seconde.

bstar.gif  Re: Max en Pierre [bericht #24809 is een antwoord op bericht #24797] vr, 19 april 2019 10:21 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Espresso
Formula 3

MaluM schreef op do, 18 april 2019 17:43
"Dat je je niet comfortabel voelt in de wagen dat kan, maar zelfs dan bijna 1 sec per rondje op de broek krijgen van je team genoot is best zorgelijk."

Die 1 seconde per rondje moet wel genuanceerd worden. In de euforie wordt vergeten dat Pierre 3 stops heeft gemaakt en Max maar 2. Scheelt dus 23 seconden. Trek je die van het gemiddelde af dan zit je op 0,6 seconde per rondje.....Ruim een halve seconde dus...

MaluM
Max is als Kimmi (en Albon heeft dat ook een tikkie) die rijdt om de problemen heen. En haalt zo net dat stukje performance eruit wat erin zit.

En laat Gasly zich maar langzaam en substantieel ontwikkelen. Dan hebben we tenminste een goed team die elkaar ondersteunt.

Een LeClerc/Ocon/Abiteboul situatie/karakter is niet zo fijn voor het team dat met ze moet samenwerken. Cool

Re: Max en Pierre [bericht #24811 is een antwoord op bericht #24809] vr, 19 april 2019 15:32 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Formula 3

De aërodynamische aanpassingen voor Baku hebben zoals te verwachten is betrekking op de snelheid van het circuit als ook op de doorontwikkeling van de voorvleugel.
Men gaat niet over op een ander concept, dus niet van out-wash naar in-wash. Zag de vraag ergens langskomen op het forum.

De grote aanpassing komt in Barcelona en betreft wederom voorvleugel, maar ook de barge-boards, bodemplaat, diffuser en achtervleugel.
Ziet er zeer goed uit in de windtunnel, en zou wat aero betreft in 1 keer het gat moeten dichten.
Uiteraard staan Ferrari en Mercedes ook niet stil, dus hoe het relatief gezien uitpakt is nog even afwachten.

Honda gaat gestaag door; 20 PK erbij in Baku, gaat gewoon om mappings, en iets meer van de limieten vrijgeven.
Betrouwbaarheid voor alles. Honda bepaalt moment van inzet nieuwe specificaties. Niet RBR.

Horner put zich nog eens uit om te verklaren dat zijn opmerkingen over de brandstof van Ferrari niet zijn bedoeld om illegaliteit te suggereren.
Dat kan ook niet anders, omdat juist op brandstofgebied binnen bepaalde grenzen nog uitgebreid ontwikkeld mag worden.
Exxon Mobile speelt ook een grote rol bij de verdere ontwikkeling van Honda.
Gaat zoals altijd om de klopvastheid, het voorkomen van te vroege ongecontroleerde ontbranding van het mengsel.
Hoe de brandstof dan ruikt doet er niet toe. Maar ik zou het niet in je eigen auto gooien. De basis moet weliswaar een benzine achtig product zijn, maar de additieven zouden de leidingen in een normale auto aantasten of oplossen.

Normaal gesproken is Baku geen circuit voor de Bulls, dus zonder bijzonderheden weer gewoon een vierde plaats.
Nu wil het toeval dat juist in Baku wel vaak sprake is van bijzonderheden.
Van Max mag inmiddels worden verwacht een eventuele buitenkans maximaal uit te nutten.
Op naar het volgende race weekend.
Bij RBR is men niet pessimistisch, dus waarom zouden wij dat wel zijn.
Derde in de stand om het DWC, van de 6 van de 3 topteams. Voor Ferrari.

Dat is helemaal niet zo slecht.

Re: Aanpassingen aan de RB15 in Barcelona [bericht #24812 is een antwoord op bericht #24811] vr, 19 april 2019 16:27 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Wouter
GP winner

Schummie01 schreef op vr, 19 april 2019 15:32
Men gaat niet over op een ander concept, dus niet van out-wash naar in-wash. Zag de vraag ergens langskomen op het forum.

De grote aanpassing komt in Barcelona en betreft wederom voorvleugel, maar ook de barge-boards, bodemplaat, diffuser en achtervleugel.
Ziet er zeer goed uit in de windtunnel, en zou wat aero betreft in 1 keer het gat moeten dichten.

Honda gaat gestaag door; 20 PK erbij in Baku, gaat gewoon om mappings, en iets meer van de limieten vrijgeven.

Bedankt voor deze stavaza @Schummie.
* Heb jij ook iets vernomen over een aanpassing van de achterwiel ophanging, naast alle andere aanpassingen?
Max heeft dit jaar niet zulke goede starts en dat zou op te lossen zijn door de achterwiel ophanging aan te passen.

* Krijgen ze door dit grote pakket veranderingen alle downforce die ze tekort komen?

* Overal valt te lezen dat die 20 PK grotendeels door een vernieuwde brandstof komt. Die was in Bahrein al klaar.
Al iets over gehoord?

Re: Max en Pierre [bericht #24813 is een antwoord op bericht #24811] vr, 19 april 2019 16:47 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Formula 3

Heb je enig idee wat voor tijdwinst we dan aan moeten denken? Want hoe veel Red Bull op aero verliest nu is best lastig in te schatten. Hebben we het dan over 0.3 of wat?

En weet je al of Red Bull in Barcelona al een 2e motor inzet? Zo ja, met het voorzichtig brengen van extra PKs, op hoeveel extra tegenover Baku kunnen we dan ongeveer rekenen? 10 van de 30 kW?

Re: Max en Pierre [bericht #24814 is een antwoord op bericht #24813] vr, 19 april 2019 17:03 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Wouter
GP winner

Mark schreef op vr, 19 april 2019 16:47
En weet je al of Red Bull in Barcelona al een 2e motor inzet?

Heb vanmorgen op een Japanse site gelezen, dat Honda in Sakura eerst moet bekijken wat er met de eerste motor
van Kvyat aan de hand is. RBR rijdt momenteel met dezelfde spec.
Het kan een fabricage fout zijn in één onderdeel dat alleen bij Kvyat in zijn motor zat,
maar het kan ook aan iets liggen dat in alle vier de motoren zit.
Voordat ze daar een uitsluitsel over hebben, zullen ze [Honda] nog niet kunnen beslissen hoe het verder moet.

Re: Max en Pierre [bericht #24815 is een antwoord op bericht #24814] vr, 19 april 2019 17:30 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
NextYear is op dit moment niet actief  NextYear
Formula 3

Van het Honda forumtopic op F1 technical
https:// www.f1technical.net/forum/viewtopic.php?p=829757&f=4#p82 9757

The time limit for making a PU update decision is April 21

That's about the power unit of Danil Kvyat, who had a problem near the end of the first free practice of the Chinese Grand Prix. Because the power unit used by Toro Rosso and the power unit mounted on Red Bull are the same specifications.

The trouble that an abnormality was found in the data is that there is a high possibility that somewhere in the engine is physically damaged, as can be imagined from the tone of the technical director of Toyoharu Tanabe that the temperature sensor was not at a desired level.

The problem is what is the cause of the trouble. If the cause is a batch trouble in which a defective product exists in a specific lot, there is no problem if it can be confirmed that the parts of that lot are not used in the Red Bull power unit.

However, if it turns out that it is not a batch problem but a problem that occurred because the combustion system has a fundamental problem, if you try to increase power with that specification, even if you put spec 2, some sort of review will be required.

Another problem is that you don't have much time to make that decision. Kvyat's power unit, which caused troubles on Friday of the Chinese Grand Prix, can only leave the country after the Chinese Grand Prix due to customs clearance, and finally arrive at HRD Sakura on April 17 (Wednesday).

Because Azerbaijan also has complex customs clearance, if you bring an upgraded power unit to Azerbaijan GP, ​​you have to transport it from the UK to Azerbaijan after transporting it from HRD Sakura in Japan to HRD MK in Milton Keynes, England. In that case, we have to ship from Japan to the UK on April 21 (Sun).

In other words, it takes only four days from April 17th to 20th to investigate and draw conclusions.

Re: Max en Pierre [bericht #24816 is een antwoord op bericht #24811] vr, 19 april 2019 17:37 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Formula 3

Algemeen verhaal kan van toepassing zijn voor elk team op de grid....
Niks nieuws onder de Azerbeidzjaanse zon dus .

Re: Max en Pierre [bericht #24817 is een antwoord op bericht #24815] vr, 19 april 2019 18:20 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Formula 3

Maar 21 april is dan de deadline voor de GP van Azerbeidzjan, leid ik ook uit dit verhaal af? In dat geval zou je voor Spanje dus nog zo'n 2.5 week langer hebben om die keuze te maken.

Bedankt ook @Wouter voor de info!

Re: Max en Pierre [bericht #24818 is een antwoord op bericht #24815] vr, 19 april 2019 18:43 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Formula 3

NextYear schreef op vr, 19 april 2019 17:30
Van het Honda forumtopic op F1 technical
https:// www.f1technical.net/forum/viewtopic.php?p=829757&f=4#p82 9757

The time limit for making a PU update decision is April 21

That's about the power unit of Danil Kvyat, who had a problem near the end of the first free practice of the Chinese Grand Prix. Because the power unit used by Toro Rosso and the power unit mounted on Red Bull are the same specifications.

The trouble that an abnormality was found in the data is that there is a high possibility that somewhere in the engine is physically damaged, as can be imagined from the tone of the technical director of Toyoharu Tanabe that the temperature sensor was not at a desired level.

The problem is what is the cause of the trouble. If the cause is a batch trouble in which a defective product exists in a specific lot, there is no problem if it can be confirmed that the parts of that lot are not used in the Red Bull power unit.

However, if it turns out that it is not a batch problem but a problem that occurred because the combustion system has a fundamental problem, if you try to increase power with that specification, even if you put spec 2, some sort of review will be required.

Another problem is that you don't have much time to make that decision. Kvyat's power unit, which caused troubles on Friday of the Chinese Grand Prix, can only leave the country after the Chinese Grand Prix due to customs clearance, and finally arrive at HRD Sakura on April 17 (Wednesday).

Because Azerbaijan also has complex customs clearance, if you bring an upgraded power unit to Azerbaijan GP, ​​you have to transport it from the UK to Azerbaijan after transporting it from HRD Sakura in Japan to HRD MK in Milton Keynes, England. In that case, we have to ship from Japan to the UK on April 21 (Sun).

In other words, it takes only four days from April 17th to 20th to investigate and draw conclusions.
Vaag verhaal. Waarom zouden ze uberhaupt overwegen de motoren te wisselen als er met betere mapping al 20 pk te vinden is. Dat is softwarematig dus kan je ook de 26e nog besluiten achterwege te laten.

Re: Max en Pierre [bericht #24819 is een antwoord op bericht #24811] za, 20 april 2019 04:01 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
duif is op dit moment niet actief  duif
Formula 3

Quote:

Dat vindt ik wel buitengewoon optimistisch gesteld. Nu heeft RBR daar wel vaker last van.

Goed dat ze hard aan het werk zijn want het is niet te verteren dat ze elk jaar met achterstand beginnen aan een seizoen.
Zou Adrian Newey, ondanks zijn grote naam, achterstand hebben opgelopen in de strijd?

When nothing goes right, go left

Re: Max en Pierre [bericht #24820 is een antwoord op bericht #24819] za, 20 april 2019 06:30 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
spark is op dit moment niet actief  spark
Formula 1

duif schreef op za, 20 april 2019 04:01
Quote:

Dat vindt ik wel buitengewoon optimistisch gesteld. Nu heeft RBR daar wel vaker last van.

Goed dat ze hard aan het werk zijn want het is niet te verteren dat ze elk jaar met achterstand beginnen aan een seizoen.
Zou Adrian Newey, ondanks zijn grote naam, achterstand hebben opgelopen in de strijd?
Elk team komt met de eerste grote update in Barcelona, dat is al jaren het geval. De achterstand ingelopen t.o.v van wat of wie? In Australie was Ferrari de referentie maar in China was het Mercedes. Mercedes en Ferrari gaan in Barcelona ook stappen maken.
Speculeren doen we op de beurs. Het RB/Honda project loopt volgens de planning. Geen betrouwbaarheid problemen en volop punten scoren. Een onverwachte tegenvaller was het vertrek van Daniel. Hoe je ook over hem denkt, hij was snel, ervaren en gaf veel technische input. Daar kwam Gasly voor in de plaats. Ongetwijfeld talentvol maar niet iedereen, gelukkig maar, heeft de leercurve die een Max had of heeft.
Anyway, je moet eerst leren kruipen, dan leren lopen voordat je kan rennen. Het kruipen was tijdens de Mclaren/Honda periode. We zijn nu aan het hardlopen en hopen spoedig te gaan rennen. Geduld heren, is een schone zaak. Het glas is al meer dan half vol. 😋

Re: Max en Pierre [bericht #24821 is een antwoord op bericht #24820] za, 20 april 2019 09:19 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Formula 3

@Spark, mooi om te lezen dat er ook F1 fans zijn zonder roze bril en het geheel op de juiste manier weten samen te vatten. Yay

Re: Max en Pierre [bericht #24822 is een antwoord op bericht #24819] za, 20 april 2019 09:55 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Formula 3

duif schreef op za, 20 april 2019 04:01
Quote:

Volgens van den heijkant heeft de aerodynamische/technische afdeling van RB moeite de visie van newey in de praktijk te brengen

Het is de laatste jaren vaak het geval geweest dat Red Bull Racing met een achterstand op Mercedes en Ferrari aan het seizoen begint en dat het daardoor in het restant van het seizoen een inhaalrace in moet zetten. Ook dit seizoen is dat weer het geval.

Aerodynamicus Rob van den Heijkant weet waar dit wellicht aan kan liggen. 'Waar dat aan ligt? Misschien doordat ze tot laat in het seizoen doorontwikkelen en dus minder aandacht voor de auto van het nieuwe jaar hebben', zegt hij tegenover Formule 1 Magazine.

Van den Heijkant vindt de methode van Red Bull apart. 'Technisch directeur Adrian Newey doet soms een stapje terug. Ik vind het apart dat ze zo werken, maar blijkbaar is dat hoe Newey scherp en geprikkeld blijft. Ik weet ook dat Newey heel stellig is over zijn filosofie, maar misschien hebben ze soms moeite om zijn visie in de praktijk te brengen en moet hij teruggeroepen worden om het uit te leggen.'

'Ik weet dat er bij Mercedes meer vrijheid is'
De aerodynamicus zegt dan ook niet te weten of de methode van Red Bull de juist is. 'Hij is de enige die de beginselen van een auto nog met de hand tekent. Doen wat de baas zegt zonder veel eigen input, moet je als technisch team wel liggen. Ik weet dat er bij Mercedes meer vrijheid is, dat mensen meer hun gang mogen gaan. Uiteindelijk zit je kracht ook in je personeel hè.'

Re: Max en Pierre [bericht #24823 is een antwoord op bericht #24822] za, 20 april 2019 11:58 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Formula 3

@nextyear,
Op dit moment is Newey volledig gecommitteerd aan het F1 team van RBR. RBR is juist in staat geweest om Newey te behouden door hem ook andere zaken te laten doen.
Projecten met zeiljachten en het Valcery project bijvoorbeeld.
Dat gaat voor de 2019 wagen niet op. Daaraan kan en wil Newey al zijn tijd besteden.

Ook leeft hier en daar kennelijk het idee dat de auto nog vrijwel op papier ontworpen wordt.
Dat klopt niet. Inderdaad tekent Newey z'n eerste concepten nog op een grote tekentafel.
Voor verdere uitwerking gewoon in computers, waarbij medewerkers veel ruimte krijgen in het hoe, en op welke wijze.
Het hoofdontwerp wordt uiteraard bepaald door de technisch directeur. In het geval van RBR dus Newey.

De bedrijfscultuur van RBR verschilt in basis niet van de Mercedes cultuur.
Wel enorm van de McLaren cultuur waar men in "cellen" allerlei zaken min of meer zelfstandig ontwerpt en bedenkt.
Minder een centrale visie. Die er wel was toen Ron Dennis nog alles bepaalde.
Nu moeten die "cellen" andere cellen overtuigen dat hun visie de beste is.
Dat leidt tot compromissen.
Dat blijkt nu niet te werken, dus moet nu een hele bedrijfscultuur omgedraaid worden bij McLaren. En dat gaat nog wel even duren.

Het nadeel van een Mercedes en RBR structuur kan zijn dat als Newey de plank helemaal misslaat, je dus ook meteen een groot probleem hebt.
Voordeel dan weer, dat als je dit herkent, en erkent dus ook redelijk snel grote aanpassingen kunt doorvoeren.

Zowel Mercedes als RBR kunnen dat. mcLaren nog niet, en Ferrari heeft dat nooit gekund, buiten de Schumacher-Brawn-Todt periode.

Als we nu stellen dat RBR in het begin van het seizoen altijd wat langzaam op gang komt, dan klopt dat ook deze keer weer.
Maar dan zou je kunnen aannemen dat de snellere ontwikkeling die RBR weet te bewerkstelligen gedurende een seizoen ook deze keer weer aannemelijk is.

En dan is deze keer anders dat de seizoensstart voor 1 van de coureurs in elk geval heel veel beter is dan de afgelopen hybride jaren.
En dan zitten we ook nog eens in het eerste RBR-Honda jaar.
Er is geduld en tijd nodig om tot dominantie te komen. Schumacher had vele jaren nodig met Ferrari. Senna ook. En ook Mercedes heeft vele jaren nodig gehad.

Ik ben inderdaad optimist, maar heb zeker geen Max roze bril op. Maar Max heeft wel het team inmiddels zodanig rond zich gevormd dat er nauwelijks nog een topcoureur te vinden zal zijn die naast hem wil rijden.
De auto is inmiddels volledig rond zijn rijstijl ontwikkeld, en als je niet dezelfde rijstijl hebt kun je een lelijk probleem hebben.
Ik denk dat daar het probleem van Gasley zit.
Ook naast Schumacher was het bijna onmogelijk om even snel te zijn.

Het RBR-Honda project is als een meer-jaren project gestart, en ook Max is daar volledig aan gecommitteerd.
En zal dat ook blijven als voldoende progressie wordt geboekt.

Alles gaat zeker op z'n plaats vallen. En ik schrijf zelfs dit seizoen nog niet af.

We hebben 70 jaar moeten wachten tot er een Nederlander gewoon met enige regelmaat races ging winnen in een topteam.
Ik heb er daar 45 jaar van bewust gevolgd.
En dan weet je dat we getuige zijn van een heel bijzondere en unieke periode met Max.

Dat is wat anders dan een roze Max bril. En zoals hierboven nog eens terecht werd opgemerkt. Dan is een paar jaar geduld hebben voor 1 of meer DWC's helemaal niet zo lang.
Als het volgend jaar zou gebeuren wordt Max nog steeds de jongste wereldkampioen ooit. Boeien... zoals ie zelf zegt.
Als het er maar van komt.

Als je de F1 pas volgt sinds Max, waar overigens helemaal niets mis mee is, kan het lijken of het allemaal wel erg lang duurt.
Nu alweer aan het vijfde volledige seizoen bezig.

Max hoort tot de vaste komende generatie, en heeft anders dan de vele passanten die een paar jaar figureren nog vele jaren de tijd om het doel van wereldkampioen te bereiken.

Ik heb in elk geval na die 45 jaar nog wel een paar jaar geduld.
En soms moet je ook gewoon wat geluk hebben.
Bijvoorbeeld en getergde Bottas die eens niet uit de weg gaat voor Lewis, en elkaar uitschakelt. Bijvoorbeeld in Baku.
Waarna alles voor altijd anders wordt bij Mercedes. Het waren al veel te lang "vrienden" die twee.

Realisme vs optimisme... [bericht #24824 is een antwoord op bericht #24823] za, 20 april 2019 12:30 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Frontwinger is op dit moment niet actief  Frontwinger
Formula 3

Citaat:
Als we nu stellen dat RBR in het begin van het seizoen altijd wat langzaam op gang komt, dan klopt dat ook deze keer weer.
Maar dan zou je kunnen aannemen dat de snellere ontwikkeling die RBR weet te bewerkstelligen gedurende een seizoen ook deze keer weer aannemelijk is.

En daar neemt de perceptie een verkeerde afslag... De spec auto waar Red Bull het seizoen mee begint, is simpelweg te kaal/basic waardoor je wel sneller moet ontwikkelen om überhaupt de achterstand goed te maken. Plus...Red Bull zit er dit jaar (net als in 2017) gewoon weer naast qua aero. Het geluk wat ze nu hebben, is dat de Honda PU hun mispeer ietwat compenseert en Max het standaardgestuntel van Ferrari in punten vertaald.

Dus Schummie, wellicht is het slim om je 'glazenbolcup' (ook al is het optimisme leuk om te lezen) tot na Barcelona op mute te zetten en gewoon ff af te wachten of Red Bull de aero eindelijk goed krijgt + de auto in balans. Dan heeft het optimisme namelijk een realistische basis.

Attack the post, not the poster...

[Bijgewerkt op: za, 20 april 2019 12:30]

Re: Realisme vs optimisme... [bericht #24825 is een antwoord op bericht #24824] za, 20 april 2019 14:26 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Espresso
Formula 3

Frontwinger schreef op za, 20 april 2019 12:30
Citaat:
En daar neemt de perceptie een verkeerde afslag... De spec auto waar Red Bull het seizoen mee begint, is simpelweg te kaal/basic waardoor je wel sneller moet ontwikkelen om überhaupt de achterstand goed te maken. Plus...Red Bull zit er dit jaar (net als in 2017) gewoon weer naast qua aero. Het geluk wat ze nu hebben, is dat de Honda PU hun mispeer ietwat compenseert en Max het standaardgestuntel van Ferrari in punten vertaald.

Dus Schummie, wellicht is het slim om je 'glazenbolcup' (ook al is het optimisme leuk om te lezen) tot na Barcelona op mute te zetten en gewoon ff af te wachten of Red Bull de aero eindelijk goed krijgt + de auto in balans. Dan heeft het optimisme namelijk een realistische basis.
Verslik je er niet in.....

Een zo kaal mogelijk design (clean) is een veel veel beter ontwerp dan al die kleine dingetjes erop en eraan. De kracht zit hem in het schijnbaar eenvoudig uiterlijk.

Wat velen zich niet realiseren is dat een deel van de aanpassingen nodig is om de optimale 'werkingsgebied' van de banden te vergroten.

Dat is het probleem van alle teams behalve Mercedes.
Mercedes heeft daar de laatste 2 seizoenen mee geworsteld en begrijpt hoe dit te benutten.

Re: Realisme vs optimisme... [bericht #24826 is een antwoord op bericht #24825] za, 20 april 2019 14:45 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Sieper is op dit moment niet actief  Sieper
GP winner

Plus de regels worden telkens in Mercedes haar voordeel verandert, metname de dunnnere loopvlakken dit jaar. Mercedes betaald het meeste dus is FIA het meest gebaat bij haar tevreden te houden. Zonder je grootste speler(s) zakt het geheel weg.

[Bijgewerkt op: za, 20 april 2019 14:45]

Re: Realisme vs optimisme... [bericht #24830 is een antwoord op bericht #24826] za, 20 april 2019 19:47 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
RazorBiteXL
Formula 3

Vergeet ook niet dat de nieuwe voorvleugel reglementen zéér in het voordeel zijn van Mercedes.

icon6.gif  Re: geen idee meer waarop [bericht #24832 is een antwoord op bericht #24823] zo, 21 april 2019 01:11 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Grintbak is op dit moment niet actief  Grintbak
Karting

Schummie01 schreef op za, 20 april 2019 11:58

Wel enorm van de McLaren cultuur waar men in "cellen" allerlei zaken min of meer zelfstandig ontwerpt en bedenkt.
Minder een centrale visie. Die er wel was toen Ron Dennis nog alles bepaalde.
Ron Dennis heeft die cellen structuur ingevoerd. Grote bedrijven als Boeing gebruiken dat. Het idee erachter is dat als er iemand wegvalt zoals overlijden (of vul maar een reden in) het miljardenbedrijf niet op z'n gat gaat zoals RedBull als Helmut of Dietrich of Newey wegvallen.

Kijk maar naar Tesla. Musk geeft ze veel problemen die ze niet hadden als ze hem makkelijker aan de kant hadden kunnen schuiven.

Oude idealen... [bericht #24833 is een antwoord op bericht #24832] zo, 21 april 2019 09:06 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Tizz is op dit moment niet actief  Tizz
Formula 3

Dit (management-) principe is al weer in de prullenbak beland.
Wat iedereen zelf kan zien in zijn eigen omgeving is dat er
altijd uitzonderlijke krachten zijn die meer bereiken. Soms
is dat een verkoper, soms een techneut of wat dan ook. De
kunst is om die mensen de middelen te geven zodat ze zoveel
mogelijk anderen in daarin mee trekken.

Tizz.

Horner na drie race weekenden. [bericht #24853 is een antwoord op bericht #24779] di, 23 april 2019 08:59 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Wouter
GP winner

Citaat:
Horner on Max Verstappen's F1 form and team's new Honda era.

"He's done a remarkable job. During the course of last year, he really selected another gear and pretty much since Montreal onwards," Horner told Sky Sports F1.

After Verstappen finished fourth in China last weekend, Horner also told reporters: "He's driven three very strong grands prix this year.

The Red Bull boss added: "It's about points accumulation at this stage. It's still not that big a gap to the guys ahead, he's still third ahead of both Ferrari drivers in the championship at the moment, and there's a still long, long way to go.

"So it's important you don't give away too much ground at this stage of the year."

Verstappen is now in his fifth season of F1 but is just 21 years old, and Horner added: "The exciting thing about him is that he will only develop and get better from here.

ExxonMobil working with Honda are making great gains.
"It's a totally different relationship," said Horner. "With our previous supplier, it was very much a customer-driven scenario where we were allowed to look at two candidates a year for fuel upgrades.

"This is constant evolution and development. ExxonMobil working with Honda are making great gains.

"Fuel is such an important factor in the development of these engines now that there's real benefit and real lap time that is on the table that fuel companies are responsible for."

Asked about Honda's impact on the team, Horner added: "It's been a real injection of enthusiasm, passion and shared goals and visions. We are very happy with how the relationship has started and what's in the pipeline."

Bron.

https://pbs.twimg.com/media/D4x8w2jW0AQaM-f.jpg

Re: Horner na drie race weekenden. [bericht #24855 is een antwoord op bericht #24853] di, 23 april 2019 11:03 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Airbag
Formula 3

[quote title=Wouter schreef op di, 23 april 2019 08:59]Citaat:

..

Bedankt voor het delen.

Re: Horner na drie race weekenden. [bericht #24857 is een antwoord op bericht #24855] di, 23 april 2019 11:27 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Wouter
GP winner

[quote title=Airbag schreef op di, 23 april 2019 11:03]Wouter schreef op di, 23 april 2019 08:59
Citaat:
.
Bedankt voor het delen.

You're welcome. Kleine moeite.

Re: Alles aangaande het Aston Martin Red Bull Racing team. [bericht #24858 is een antwoord op bericht #10992] di, 23 april 2019 12:39 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Axelq2 is op dit moment niet actief  Axelq2
Karting

Aldus Doornbos via GPupdate.net

Citaat:
De oud-coureur van Red Bull en Minardi legde verder uit dat Verstappen komend weekend in Azerbeidzjan naar zijn tweede krachtbron van het seizoen wisselt, om zo op het zeer lange rechte stuk van Baku te kunnen profiteren van de extra pk's. De motor van de eerste races keert later in het seizoen nog wel terug in de auto. "Je hebt drie motoren voor 21 races, dus in principe moet je zeven races volhouden met een motor. Max gaat nu wisselen naar een andere power unit, dus dat is iets sneller dan normaal, maar dat maakt niet uit want zijn eerste motor blijf wel in de pool zitten", aldus Doornbos. Verstappen krijgt in Baku dus geen gridstraf voor het wisselen naar een andere motor, maar volgens Doornbos is het niet uitgesloten dat er later in het jaar nog wel een motorpenalty moet worden geïncasseerd. "Ergens achter in het jaar zal hij wel ergens een penalty pakken. Het is niet heel ondenkbaar dat dat gaat gebeuren."

Geld maakt niet gelukkig, maar gelukkig heb ik geld.

Max wisselt naar zijn tweede krachtbron [bericht #24859 is een antwoord op bericht #24858] di, 23 april 2019 12:46 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Formula 3

Citaat:
De oud-coureur van Red Bull en Minardi legde verder uit dat Verstappen komend weekend in Azerbeidzjan naar zijn tweede krachtbron van het seizoen wisselt, om zo op het zeer lange rechte stuk van Baku te kunnen profiteren van de extra pk's. De motor van de eerste races keert later in het seizoen nog wel terug in de auto. "Je hebt drie motoren voor 21 races, dus in principe moet je zeven races volhouden met een motor. Max gaat nu wisselen naar een andere power unit, dus dat is iets sneller dan normaal, maar dat maakt niet uit want zijn eerste motor blijf wel in de pool zitten", aldus Doornbos. Verstappen krijgt in Baku dus geen gridstraf voor het wisselen naar een andere motor, maar volgens Doornbos is het niet uitgesloten dat er later in het jaar nog wel een motorpenalty moet worden geïncasseerd. "Ergens achter in het jaar zal hij wel ergens een penalty pakken. Het is niet heel ondenkbaar dat dat gaat gebeuren."
Het is (dus) niet bekend of Gasly eveneens maar een nieuwe krachtbron wisselt?

[Bijgewerkt op: di, 23 april 2019 12:49]

Re: Max wisselt naar zijn tweede krachtbron ? [bericht #24860 is een antwoord op bericht #24859] di, 23 april 2019 13:04 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Wouter
GP winner

SpeeDirk schreef op di, 23 april 2019 12:46
Citaat:
.
Het is (dus) niet bekend of Gasly eveneens maar een nieuwe krachtbron wisselt?

Als het al waar zou zijn, wat Doornbos in Peptalk vertelde, zou dat dus zijn vanwege het feit dat er in de motor van Kvyat
iets is gevonden de afgelopen dagen, waar alle vier de motoren een probleem mee kunnen krijgen.
Dan krijgt Gasly ook een nieuwe motor. Albon had al een nieuwe spec 1.0, maar die kan dat probleem dan dus ook krijgen.
Kvyat trouwens ook met zijn tweede spec 1.0.

[Bijgewerkt op: di, 23 april 2019 13:06]

Re: Max wisselt naar zijn tweede krachtbron ? [bericht #24861 is een antwoord op bericht #24860] di, 23 april 2019 13:19 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Formula 3

Ik vraag mij weleens af hoe Doornbos aan deze informatie komt... vertellen ze soms alles aan oud RBR-coureurs?

Update:
https://racingnews365.nl/verbeterde-honda-motor-moet-verstap pen-succes-bezorgen-in-bakoe

[Bijgewerkt op: di, 23 april 2019 13:22]

Re: Max en Pierre [bericht #24862 is een antwoord op bericht #24811] di, 23 april 2019 13:38 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
il_leone is op dit moment niet actief  il_leone
Karting

De brandstof voor de F1 is in principe dezelfde als de standaard benzine voor je auto. Zie het technisch reglement. De tijd dat de keringen wegsmolten is van vroeger toen er nog exotische chemicaliën werden gebruikt en middelen zoals bijvoorbeeld touleen.

Veel gespeculeer over update chassis en 20 pk motor [bericht #24863 is een antwoord op bericht #10992] di, 23 april 2019 14:03 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Formula 3

Ondanks dat de grote updates in Barcelona zijn te verwachten komt RBR met een aantal kleinere updates voor het chassis en een nieuwe 20 pk sterkere motor. Je kunt je afvragen of 20 pk wel een zodanige verbetering dat je daarmee zoden aan de dijk zet of moeten we stellen dat alle kleine beetjes helpen zowel aan het chassis als het aantal pk's.
Wellicht heeft @Schummie01 hieromtrent nog het een en ander te vermelden en wellicht heeft hij nog informatie over andere, hier (nog) niet vermelde nieuwtjes c.q. zaken. Dat het een spannend raceweekend wordt is wel duidelijk. Belangrijker is dat Max de aansluiting met Mercedes en Ferrari behoud, maar leuker nog: zich naar een podiumplaats weet te rijden. We gaan het dit weekend als F1-fan meebeleven en wellicht mogen we weer een keer nagelbijten en daarna uitbundig juichen!!! drive 1e 2e 3e hupmax hupmax hupmax

Update 20 pk [bericht #24864 is een antwoord op bericht #24811] di, 23 april 2019 14:28 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Karting

Betrouwbaarheid voor alles. Honda bepaalt moment van inzet nieuwe specificaties. Niet RBR.

Schummie schreef dit over de update van 20 PK en Doornbos heeft het over een nieuwe PU. Ben benieuwd wie van de twee nou gelijk heeft.

Re: Update 20 pk [bericht #24865 is een antwoord op bericht #24864] di, 23 april 2019 15:44 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Formula 3

koos schreef op di, 23 april 2019 14:28

Schummie schreef dit over de update van 20 PK en Doornbos heeft het over een nieuwe PU. Ben benieuwd wie van de twee nou gelijk heeft.
Ja de een zegt nieuwe bougies en een beetje meer voorontsteking de ander zegt een compleet nieuwe brommer in het vooronder ...
We gaan het zien !

Re: Update 20 pk [bericht #24866 is een antwoord op bericht #24864] wo, 24 april 2019 07:47 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Formula 3

Honda
Officially confirmed Spec 2 for Baku.
This weekend, we will introduce the Spec 2 version of our internal combustion engine (ICE) across all four cars right from the start of the weekend. One of the reasons for bringing it to this race is that we found that Kvyat's PU problem in China was down to a quality control issue. The main benefits of Spec 2 are improved durability and life and better reliability. It also offers a slight improvement in performance.

https:// en.hondaracingf1.com/races/2019/azerbaijan-grand-prix.html?t ab=setup
Doornbos had dus gelijk
En schummi....

[Bijgewerkt op: wo, 24 april 2019 07:55]

Re: Update 20 pk [bericht #24867 is een antwoord op bericht #24866] wo, 24 april 2019 08:22 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Formula 3

NextYear schreef op wo, 24 april 2019 07:47

Honda
This weekend, we will introduce the Spec 2 version of our internal combustion engine (ICE) across all four cars right from the start of the weekend. One of the reasons for bringing it to this race is that we found that Kvyat's PU problem in China was down to a quality control issue. The main benefits of Spec 2 are improved durability and life and better reliability. It also offers a slight improvement in performance.

Doornbos had dus gelijk
En schummi....
Dat is toch sneller dan gedacht en een penalty later in het seizoen lijkt onvermijdelijk. Het jammerlijke is dat de motorwissel niet met prestatie te maken heeft maar met betrouwbaarheid. Wat betekent dit voor de planning van de volgende upgrade van de motor?

Re: Update 20 pk [bericht #24868 is een antwoord op bericht #24867] wo, 24 april 2019 08:39 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Axelq2 is op dit moment niet actief  Axelq2
Karting

Mogen ze nu dan ook kleine onderdelen vervangen of aanpassen in de eerste PU? Of blijft die gewoon geseald?

@NextYear, thanks for the info!

Geld maakt niet gelukkig, maar gelukkig heb ik geld.

Re: Update 20 pk [bericht #24869 is een antwoord op bericht #24867] wo, 24 april 2019 08:45 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Karting

bernuldi schreef op wo, 24 april 2019 08:22

Dat is toch sneller dan gedacht en een penalty later in het seizoen lijkt onvermijdelijk. Het jammerlijke is dat de motorwissel niet met prestatie te maken heeft maar met betrouwbaarheid. Wat betekent dit voor de planning van de volgende upgrade van de motor? [/quote]
Vd Grint zei in slipstream halverwege het jaar een grote update. Dit was afkomstig van Marko. Het zijn nu nog 9 races tot de zomerstop dus dat lijkt me wat lang. Zal wel een paar races daarvoor zijn. Ik vind het eerlijk gezegd niet erg ook een extra motorupdate in het seizoen. Laat die Japanners maar lekker ontwikkelen. hupmax

Re: Update 20 pk [bericht #24870 is een antwoord op bericht #24869] wo, 24 april 2019 08:59 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Formula 3

Honda blijft dus voorzichtig en zet Spec 2 in, verder gaan ze de Spec 1 later in het seizoen weer inzetten. Ook nu is het een tactisch spelletje.

Re: Update 20 pk [bericht #24871 is een antwoord op bericht #24866] wo, 24 april 2019 08:59 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Emilio is op dit moment niet actief  Emilio
Formula 3

NextYear schreef op wo, 24 april 2019 07:47

Honda

Doornbos had dus gelijk
En schummi....

Betekend dit dat de Toro Rosso's dit weekend de 3e PU krijgen?

Van de ene kant ziet dit misschien niet goed uit. Van de andere kant, Honda krijgt zo wel het snelst de betrouwbaarheid op orde. Ze zullen nu een goede analyse kunnen maken van de gebruikte PU's....

Re: Update 20 pk [bericht #24872 is een antwoord op bericht #24871] wo, 24 april 2019 09:36 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Formula 3

Volgens mijn bronnen zit het als volgt; eigenlijk nog steeds hetzelfde consequente verhaal.
Honda wil absoluut geen ploffende motoren op de baan. Bij elke echte twijfel wordt de zaak vervangen. Liever een gridstraf dan rook op de baan.
Spec 2 is zoals Honda zelf zegt betrouwbaarder. Die extra 20 pk komen gewoon van de eerder genoemde agressievere mappings. Alles een tandje meer zeg maar.
Volgens mijn info is dit nog niet de grote volgende stap. Er komt dus nog steeds een volgende spec met 30 KW potentie. Daar heeft Marko het onder andere over als hij zegt dat Max weet wat er nog in de pipeline zit.
Deze spec 2 is dus een extra spec ten behoeve van de betrouwbaarheid. Waardoor tevens het in principe laatste deel van de potentie van deze motor ingezet gaat worden.
En uiteraard, en een beetje helaas, maar wel logisch is Toro Rosso ook nog steeds tevens een rijdende testbank.
Van Honda hoor je niet veel, en zeker geen juichende verhalen. Noest doorwerken, geen woorden maar daden.
Precies tegengesteld aan wat Renault doet.
Volgens Prost wordt dat 1 van de beste motoren van het veld.
Ach, en dat ze niet betrouwbaar zijn hoort bij de snelle ontwikkeling van dat extra vermogen.

We zullen zien, maar ik zie meer in de filosofie van Honda.

Re: Update 20 pk [bericht #24873 is een antwoord op bericht #24872] wo, 24 april 2019 09:44 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Formula 3

@Schummie01 dus spec 1 zien we niet meer terug in de RB 15 en TR 14? Dat kunnen we gevoeglijk wel aannemen!

[Bijgewerkt op: wo, 24 april 2019 09:54]

Re: Update 20 pk [bericht #24874 is een antwoord op bericht #24873] wo, 24 april 2019 10:06 Naar vorige berichtNaar vorige bericht
RazorBiteXL
Formula 3

Dit hele verhaal is volkomen coherent met wat Marko eerder in 2018 al riep. Liever een keer extra wisselen en die gridstraffen zien we einde van het jaar wel!

Vorige onderwerp: Max Verstappen schaalmodellen
Volgende onderwerp: Poll functionaliteit: stemmen maar!
Naar forum gaan: