Verstappen forum
forum.verstappen.nl

Startpagina » Verstappen » Max & Jos Verstappen » Alles aangaande het Aston Martin Red Bull Racing team.
Re: op Tizz. [bericht #24448 is een antwoord op bericht #24442] di, 09 april 2019 20:19 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Schummie01 is op dit moment niet actief  Schummie01
Formula 3

Sieper schreef op di, 09 april 2019 15:59

Mercedes heeft een nog flink veel groter budget bij zo'n team zal het altijd makkelijker gaan. Ik geloof niet zo in Jaren van hegemonie gaan weer weg (tenzij de geldkraan bij Mercedes wordt dichtgeknepen (of bij bv Ferrari verder open). RBR zal nooit die budgetten krijgen vermoed ik.

Sinds RBR met Honda rijdt is dat niet meer juist.
RBR hoeft niet meer voor haar motoren te betalen, terwijl Honda tussen de 200 en 300 miljoen per jaar investeert in de motoren.
Zowel Mercedes als ook Ferrari maken hun eigen motoren, en de daaraan bestede bedragen zijn dan ook opgenomen in het budget.

Dat laat tevens zien hoe lastig het is om een budgetplafond te bewaken. Dan is het ineens een sponsor die in natura levert.

Ik kan mij hierin wel vinden [bericht #24449 is een antwoord op bericht #24447] di, 09 april 2019 20:45 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Dejavu01 is op dit moment niet actief  Dejavu01
Formula 1

Ik kan mij wel vinden in de reactie van Griffel. Maar het is verdomd lastig in een hyperomgeving waarin de ontwikkelingen rond RBR constant bewierookt zijn in het preseizoen. Nu we weer met onze neus op de feiten zijn gedrukt is het uitkijken naar de doorontwikkeling van de rb15 en doorontwikkeling van de hondapower. Eens kijken of er in de loop van het seizoen een echte strijd om de titel ontstaat tussen de drie teams. Max was tot nu redelijk gereserveerd (in tegenstelling tot anderen) maar lijkt de laatste week toch wat postiever gestemd. En Max is toch het enige echte referentiepunt voor de positie van red bull.

Nieuws over Zandvoort uit MK [bericht #24450 is een antwoord op bericht #24448] di, 09 april 2019 20:49 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Formula 3

Te leuk om niet te delen, en waarschijnlijk snel te controleren.
In MK zegt men te weten dat ze in 2020 naar Zandvoort komen.
Dan kan het niet anders dan dat FOM binnenkort een en ander officieel zal bevestigen.

Ik kan alvast niet wachten. Dan maar in de file, of een lange strandwandeling !!!
De cirkel is rond. Na Niki Lauda kan ik weer, gewoon in eigen land.
Er komen vast nog leuke acties van Heineken, Shell en Jumbo.

eerste wagen dominant [bericht #24453 is een antwoord op bericht #24451] di, 09 april 2019 23:43 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Sport is op dit moment niet actief  Sport
Formula 3

de eerste wagen is blijkbaar al jaren dominant, de 2e doet het gelijk een stuk slechter.
Vraag me af hoe max het doet, als die vrijwel gelijk aan het begin van de race voorop ligt, trouwens hebben we dat al niet gezien?

Nee F1 is echt alleen leuk voor de max fan, en degene die alle ins en outs volgen.
maar voor de doorsnee..........

Eerlijk is eerlijk, mijn interesse is er alleen vanwege Max, voor de rest kan die hele F1 me gestolen worden.
Ik hoop echt dat Max nooit in dat politiek correct gelul van bv Lewis terecht komt.

En Gasly moet eens wat druk gaan opbouwen, Max heeft uitdaging nodig.
dat "save" rijden wat die nu doet is leuk, maar geen reet aan eerlijk gezegt, maar ik snap het wel, daar niet van.

Als je eenmaal het seizoen met een achterstand begint... [bericht #24464 is een antwoord op bericht #24405] wo, 10 april 2019 12:33 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Fangio007 is op dit moment niet actief  Fangio007
Karting

Dan hou je toch die achterstand? De rest staat toch ook niet stil qua ontwikkeling?
Heeft RB al de beoogde opvolger van Newey in huis? Maw wat als newey aan vervanging toe is mocht hij het niet meer in zich hebben? Vers bloed...

Re: Als je eenmaal het seizoen met een achterstand begint... [bericht #24477 is een antwoord op bericht #24464] do, 11 april 2019 13:33 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
PRLamers is op dit moment niet actief  PRLamers
Karting

Max geeft aan dat de problemen in Bahrein simpelweg waren veroorzaakt door een verkeerd gemonteerd onderdeel. Was al in de fabriek gebeurd. Als Schummie01 nou ook echt banden met MK had zou hij dat toch al lang gehoord moeten hebben lijkt me. Anyway, klinkt hoopvol. Zeker nu er ook nieuwe onderdelen komen en er 2 dagen testtijd is geweest. Ze zitten er dit weekend vast veel dichterbij.

Re: Als je eenmaal het seizoen met een achterstand begint... [bericht #24478 is een antwoord op bericht #24477] do, 11 april 2019 13:45 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Sieper is op dit moment niet actief  Sieper
GP winner

Zo las ik dat niet, verkeerde afstelling. Dus in de fabriek simuleer je een scenario, dan kies je een afstelling. Dan blijkt dat scenario niet helemaal te kloppen (achteraf) en was een bepaalde afstelling dus niet goed, maar dat begrepen ze pas na het raceweekend.

[Bijgewerkt op: do, 11 april 2019 13:45]

Dit bericht aan een moderator rapporteren

Max over Bahrein. [bericht #24484 is een antwoord op bericht #10992] do, 11 april 2019 14:14 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Wouter
GP winner

Citaat:
Red Bull Racing is erachter waarom het team zoveel moeite had om een goede snelheid te vinden tijdens de Grand Prix van Bahrein. Volgens Max Verstappen was er sprake van een fout in de mechanische set-up van de auto.

"We zijn veel te weten gekomen tijdens de test en zijn er ook achter gekomen dat we een fout hadden gemaakt met de set-up, waar we helaas het hele weekend last van hebben gehad", zei Verstappen donderdag op het circuit van Shanghai, tegen onder andere Motorsport.com. "Zo gaat het soms. Het belangrijkste is dat we nu weten waar het aan lag."

Verstappen bevestigde vervolgens dat het een fout bij de mechanische set-up betrof en dat beide wagens hier last van hadden. "Ik denk dat als we een goede balans in de auto hadden gehad, we er dichter bij hadden kunnen zitten. Dan waren we zeker als derde aan de finish gekomen in Bahrein", aldus de Nederlander, die twee weken geleden genoegen moest nemen met een vierde plek, achter Lewis Hamilton, Valtteri Bottas en Charles Leclerc. "Ik was geen moment tevreden met de balans. We waren de hele tijd op zoek naar een goede balans, maar hebben die nooit gevonden. Nu we weten wat de oorzaak is, begrijpen we ook waarom we er niet in geslaagd zijn om een goede balans te vinden."

Volgens Verstappen was het probleem eenvoudig te verhelpen voor de Grand Prix van China, die dit weekend wordt gehouden. Over zijn verwachtingen voor de derde race van het Formule 1-seizoen 2019, zei de Limburger: "Het is hier een nieuw verhaal. Er kan dus weer van alles gebeuren. We moeten er gewoon voor zorgen dat we de zaken waarop we invloed hebben, onder controle hebben. Vervolgens zien we wel hoe competitief we kunnen zijn."

Het Engelse artikel.

[Bijgewerkt op: do, 11 april 2019 14:16]

Re: Als je eenmaal het seizoen met een achterstand begint... [bericht #24485 is een antwoord op bericht #24477] do, 11 april 2019 14:31 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Formula 3

PRLamers schreef op do, 11 april 2019 13:33
Max geeft aan dat de problemen in Bahrein simpelweg waren veroorzaakt door een verkeerd gemonteerd onderdeel. Was al in de fabriek gebeurd. Als Schummie01 nou ook echt banden met MK had zou hij dat toch al lang gehoord moeten hebben lijkt me. Anyway, klinkt hoopvol. Zeker nu er ook nieuwe onderdelen komen en er 2 dagen testtijd is geweest. Ze zitten er dit weekend vast veel dichterbij.
Kijk maar even terug naar mijn post van 8 april.
Ben ik nu weer terecht optimistisch?

We gaan het snel zien. Ik ga in elk vannacht zelf kijken voor de eerste indicaties.

Re: Als je eenmaal het seizoen met een achterstand begint... [bericht #24486 is een antwoord op bericht #24485] do, 11 april 2019 14:43 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Tizz is op dit moment niet actief  Tizz
Formula 3

Onwaarschijnlijk. Het probleem is meerdere malen beschreven als een gebrek aan
downforce en Horner heeft openlijk toegegeven dat Newey een misser heeft begaan.
Max zei echter dat het verkeerd gemonteerde onderdeel een mechanisch probleem was.
Ze zullen vast dichterbij zitten en minder problemen maar met minder downforce
en minder motorvermogen dan de konkurrenten zie ik weinig kans op een daverend succes.

Tizz.

Re: Als je eenmaal het seizoen met een achterstand begint... [bericht #24489 is een antwoord op bericht #24486] do, 11 april 2019 15:17 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Jip
GP winner

Dus het is niet een probleem waarbij er een nieuwe voorvleugel nodig is, maar het was gewoon een setup fout? Waarom wisten we dat niet eerder...

Verkeerd gemonteerd onderdeel [bericht #24490 is een antwoord op bericht #24486] do, 11 april 2019 15:31 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Mark is op dit moment niet actief  Mark
Formula 3

Tizz schreef op do, 11 april 2019 14:43
downforce en Horner heeft openlijk toegegeven dat Newey een misser heeft begaan.
Max zei echter dat het verkeerd gemonteerde onderdeel een mechanisch probleem was.
en minder motorvermogen dan de konkurrenten zie ik weinig kans op een daverend succes.

Tizz.

Heeft iemand een bron voor dit verkeerd gemonteerde onderdeel? Ik zie dit al meerdere mensen zeggen maar ik zie Max zelf alleen over een verkeerde setup praten?

Re: Verkeerd gemonteerd onderdeel [bericht #24491 is een antwoord op bericht #24490] do, 11 april 2019 15:43 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Wouter
GP winner

Mark schreef op do, 11 april 2019 15:31

Heeft iemand een bron voor dit verkeerd gemonteerde onderdeel? Ik zie dit al meerdere mensen zeggen maar ik zie Max zelf alleen over een verkeerde setup praten?

Weet niet of je dit als bron bedoelt Mark. Van de Formule 1 site:

Citaat:
"We hebben eigenlijk tijdens de tweedaagse test in Bahrein gelijk al veel geleerd", vertelt Verstappen in Red Bulls mediaonderkomen op het Shanghai International Circuit. "We hadden in Bahrein helaas een fout gemaakt met de setup, gedurende het hele weekend." Verstappen heeft er dus vertrouwen in dat het lek boven is sterker: van een lek wil hij niet spreken. "Het was een easy fix, dat wat in Bahrein fout zat." Geen fundamenteel probleem, dus. "Dat denk ik niet. Met testen was het al goed, ik denk ook dat dat ons nu een stuk dichterbij brengt."

Wat verder nou precies was in Bahrein? "Er was iets fout gemonteerd." Wat, laat hij uiteraard in het midden, maar: "Het is zeker niet de voorvleugel", grinnikt hij een beetje, omdat ze dat natuurlijk wel hadden gemerkt. Iets intern dan, wellicht? "Het is iets wat je op de fabriek monteert en waar je daarna tijdens het weekend niet meer aankomt. Maar ik heb wel aangegeven dat ze dat dit weekend even dubbel checken ja, al zei ik dat alleen om even te lachen."

Re: Verkeerd gemonteerd onderdeel [bericht #24492 is een antwoord op bericht #24491] do, 11 april 2019 15:51 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Formula 3

Bedankt Smile Hopelijk scheelt dat ook nog iets.

Omstandigheden dit weekend zijn wel veel constanter dus qua afstelling moet dat de boel toch een stuk eenvoudiger maken...

Re: Als je eenmaal het seizoen met een achterstand begint... [bericht #24493 is een antwoord op bericht #24485] do, 11 april 2019 16:47 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
SpeeDirk is op dit moment niet actief  SpeeDirk
Formula 3

Ik weet niet of ik voor de VT1 op tijd wakker wordt/ben, maar vertrouwen heb ik er wel in Yay

Formule 1 liefhebber, fan van Max en jarenlang van Jos

[Bijgewerkt op: do, 11 april 2019 16:47]

Re: Verkeerd gemonteerd onderdeel [bericht #24494 is een antwoord op bericht #24490] do, 11 april 2019 16:49 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
NextYear is op dit moment niet actief  NextYear
Formula 3

Tizz.

Het gaat niet om een verkeerd gemonteerd onderdeel maar om iets dat op last van de FIA moest verwijderd ,heeft kennelijk grote gevolgen...

Re: Verkeerd gemonteerd onderdeel [bericht #24495 is een antwoord op bericht #24494] do, 11 april 2019 16:52 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
bacodraak
Formula 1

NextYear schreef op do, 11 april 2019 16:49

Tizz.

Het gaat niet om een verkeerd gemonteerd onderdeel maar om iets dat op last van de FIA moest verwijderd ,heeft kennelijk grote gevolgen...
Bron ?

Honda power !!!

Re: Verkeerd gemonteerd onderdeel [bericht #24496 is een antwoord op bericht #24495] do, 11 april 2019 17:08 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Wouter
GP winner

bacodraak schreef op do, 11 april 2019 16:52
NextYear schreef op do, 11 april 2019 16:49

Tizz.

.
Bron ?
.
Daar had ik ook graag de bron van @NextYear.

[Bijgewerkt op: do, 11 april 2019 17:15]

Re: Verkeerd gemonteerd onderdeel [bericht #24497 is een antwoord op bericht #24496] do, 11 april 2019 17:20 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
chaotica is op dit moment niet actief  chaotica
Karting

Bron:
https://www.formule1.nl/nieuws/verstappen-probleem-uit-bahre in-opgelost-verder-niks-fundamenteel-mis-met-rb15/

Uit het betreffende artikel:

Wat verder nou precies was in Bahrein? "Er was iets fout gemonteerd." Wat, laat hij uiteraard in het midden, maar: "Het is zeker niet de voorvleugel", grinnikt hij een beetje, omdat ze dat natuurlijk wel hadden gemerkt. Iets intern dan, wellicht? "Het is iets wat je op de fabriek monteert en waar je daarna tijdens het weekend niet meer aankomt. Maar ik heb wel aangegeven dat ze dat dit weekend even dubbel checken ja, al zei ik dat alleen om even te lachen."

Re: Verkeerd gemonteerd onderdeel [bericht #24498 is een antwoord op bericht #24497] do, 11 april 2019 17:27 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
GP winner

Het enige dat mij bekend is is dat ze een gurney flap gebruikte op ik meen het bovenste element van de voorvleugel en deze na de kwalificatie en voor de race begon verplaatste. Er stond namelijk in de regels wel dat je er geen onderdelen af of op mocht zetten maar niet expliciet dat je flapjes niet mocht verschuiven. De FIA heeft hier nu een stokje voor gestoken. Maar of Nextyear dit nu bedoeld? Ik vermoed van niet.

Re: Verkeerd gemonteerd onderdeel [bericht #24500 is een antwoord op bericht #24497] do, 11 april 2019 17:36 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
bacodraak
Formula 1

chaotica schreef op do, 11 april 2019 17:20
Bron:
https://www.formule1.nl/nieuws/verstappen-probleem-uit-bahre in-opgelost-verder-niks-fundamenteel-mis-met-rb15/

Uit het betreffende artikel:

Thanks voor de moeite maar deze bron hadden we al (ergens hierboven) , Wouter en ik (en waarschijnlijk de rest van dit forum) zijn benieuwd naar de bron over het verhaal dat er op last van de FIA iets verwijderd zou zijn wat grote prestatie gevolgen heeft (had) .
Dat is nieuw voor mij ... Cheers

Honda power !!!

Re: Verkeerd gemonteerd onderdeel [bericht #24501 is een antwoord op bericht #24500] do, 11 april 2019 17:42 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Mario is op dit moment niet actief  Mario
Formula 1
Forum_Mod

Staat ook op Verstappen.nl: "Er was gewoon iets fout gemonteerd. Iets wat je in de fabriek al monteert en waar je vervolgens het hele raceweekend niet meer aankomt. En zet je iets verkeerd, dan is het heel lastig een goede balans te vinden. Goed dat we het probleem gevonden hebben."

Moderator www.verstappen.nl

Re: Verkeerd gemonteerd onderdeel [bericht #24502 is een antwoord op bericht #24498] do, 11 april 2019 18:11 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Formula 3

Sieper schreef op do, 11 april 2019 17:27
Het enige dat mij bekend is is dat ze een gurney flap gebruikte op ik meen het bovenste element van de voorvleugel en deze na de kwalificatie en voor de race begon verplaatste. Er stond namelijk in de regels wel dat je er geen onderdelen af of op mocht zetten maar niet expliciet dat je flapjes niet mocht verschuiven. De FIA heeft hier nu een stokje voor gestoken. Maar of Nextyear dit nu bedoeld? Ik vermoed van niet.
Ik heb de klok horen luiden maar wist niet waar de klepel hangt , het gaat idd om dat flapje

Re: Verkeerd gemonteerd onderdeel [bericht #24503 is een antwoord op bericht #24502] do, 11 april 2019 18:32 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
bacodraak
Formula 1

NextYear schreef op do, 11 april 2019 18:11
Sieper schreef op do, 11 april 2019 17:27
Ik heb de klok horen luiden maar wist niet waar de klepel hangt , het gaat idd om dat flapje

Oke fair enough , ook weer uit de wereld Yay

Honda power !!!

Re: Verkeerd gemonteerd onderdeel [bericht #24504 is een antwoord op bericht #24503] do, 11 april 2019 20:01 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Wet! is op dit moment niet actief  Wet!
Formula 1

Dus de Red Bull gaat als de brandweer dit weekend?

Let it rain, rain, rain!!

Re: Verkeerd gemonteerd onderdeel [bericht #24506 is een antwoord op bericht #24504] do, 11 april 2019 20:15 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Wouter
GP winner

Wet! schreef op do, 11 april 2019 20:01
Dus de Red Bull gaat als de brandweer dit weekend?

Nee, als een ........

https://emojipedia-us.s3.dualstack.us-west-1.amazonaws.com/thumbs/120/apple/198/rocket_1f680.png

lol lol lol

Re: Alles aangaande het Aston Martin Red Bull Racing team. [bericht #24507 is een antwoord op bericht #10992] do, 11 april 2019 20:24 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Axelq2 is op dit moment niet actief  Axelq2
Karting

Met een flapje zo veel verliezen? Ik weet het niet hoor... Personen met interne bronnen hadden dit misschien wel eerder kunnen melden. Als die er zijn... We gaan het dit weekend wel zien. Er valt nu niet meer de schuilen achter een smoes.

Geld maakt niet gelukkig, maar gelukkig heb ik geld.

Re: Alles aangaande het Aston Martin Red Bull Racing team. [bericht #24508 is een antwoord op bericht #24507] do, 11 april 2019 21:55 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
koos is op dit moment niet actief  koos
Karting

Daarmee is het probleem van te weinig downforce nog niet opgelost. Of de update die ze meebrengen moet voor meer downforce zorgen. Desniettemin denk ik dat Max toch voor een podium kan gaan.

Re: Alles aangaande het Aston Martin Red Bull Racing team. [bericht #24513 is een antwoord op bericht #24507] do, 11 april 2019 23:15 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
bernuldi is op dit moment niet actief  bernuldi
Formula 3

Axelq2 schreef op do, 11 april 2019 20:24
Met een flapje zo veel verliezen? Ik weet het niet hoor... Personen met interne bronnen hadden dit misschien wel eerder kunnen melden. Als die er zijn... We gaan het dit weekend wel zien. Er valt nu niet meer de schuilen achter een smoes.
Dat flapje is volgens mij niet waar Max op doelt...maar we gaan het zien.

Gr bernuldi (die blij is met de mogelijkheid een handtekening toe te voegen)

Re: Alles aangaande het Aston Martin Red Bull Racing team. [bericht #24514 is een antwoord op bericht #24513] do, 11 april 2019 23:42 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
GP winner

Nee, dat flapje is wat de FIA heeft verboden en wat maar een klein effect zal zijn geweest. wat vorig raceweekend mis is gegaan was iets binnenin de auto wat ze voor het weekend gekozen hadden en daar niets meer aan konden doen (mede omdat ze denk ik nog niet wisten). Dat hebben ze dog weekend weer voor elkaar (hoop ik). Ik sta straks om 04:00 op.

Re: Jos: Toto belt nooit! [bericht #24515 is een antwoord op bericht #24430] vr, 12 april 2019 02:27 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Marco is op dit moment niet actief  Marco
Karting

Inderdaad, veel mensen kunnen kennelijk niet goed lezen: "Toto belt Max nooit" zegt Jos. Klopt als een bus. Hij belt Jos: "„Ik spreek Toto af en toe wel, maar dat is ook logisch." En dan is het dus alleen een kwestie van wat "af en toe" is.

Onderdeel niet goed gemonteerd [bericht #24517 is een antwoord op bericht #24515] vr, 12 april 2019 08:08 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Formula 3

Net op sky, Horner meld dat het sensor die niet, of niet goed op de wagen zat.

Re: Onderdeel niet goed gemonteerd [bericht #24518 is een antwoord op bericht #24517] vr, 12 april 2019 08:46 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Karting

Kvyat nieuwe PU, ben benieuwd of die nu ook sneller is met eventuele updates.

https://twitter.com/HondaRacingF1/status/1116580488062226432 ?s=19

Re: Onderdeel niet goed gemonteerd [bericht #24519 is een antwoord op bericht #24517] vr, 12 april 2019 09:02 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Formula 3

Sport schreef op vr, 12 april 2019 08:08
Even de huid verkopen voor de beer geschoten is: het lijkt er inderdaad op dat Redbull weer mee doet en de problemen in Bahrein opgelost zijn.
Even de longruns afwachten maar de kwalificatierun inclusief foutje is veelbelovend.

Re: Onderdeel niet goed gemonteerd [bericht #24521 is een antwoord op bericht #24517] vr, 12 april 2019 09:21 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Formula 3

Tractioncontrol?? Vandaar de doorslaande wielen tijdens de start in Bahrein.

Re: Onderdeel niet goed gemonteerd [bericht #24528 is een antwoord op bericht #24521] vr, 12 april 2019 10:20 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
mokkie is op dit moment niet actief  mokkie
Formula 3

NextYear schreef op vr, 12 april 2019 09:21
Tractioncontrol?? Vandaar de doorslaande wielen tijdens de start in Bahrein.
Nee dat heeft Max al toegelicht ergens, hij had de koppeling te agressief afgesteld. er was simpelweg minder grip bij de start als verwacht. drive

Ciao,
Mokkie

Re: Onderdeel niet goed gemonteerd [bericht #24538 is een antwoord op bericht #24528] vr, 12 april 2019 10:54 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Mulder is op dit moment niet actief  Mulder
Formula 3

Is het iemand anders opgevallen dat Gasly zegt niet te kunnen pushen met de wagen omdat ie zo moeilijk is terwijl Max zegt dat ie zich in deze wagen lekkerder voelt dan in die van vorig jaar... Politiek? of is Gasly echt zoveel minder dan Max? het zou kunnen..we weten niet wat Hartley verslaan precies waard is.

Re: Onderdeel niet goed gemonteerd [bericht #24543 is een antwoord op bericht #24538] vr, 12 april 2019 11:24 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
GP winner

Weet iemand welke spec er nu bij Kvyat in is gegaan? Hopelijk is het oude torretje wel nog gewoon OK, dan kunnen ze daar de FPs mee blijven rijden.

Updates RB15 uitgesteld?! [bericht #24545 is een antwoord op bericht #24543] vr, 12 april 2019 11:38 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Karting

Marko meldt dat de updates aan zowel chassis als motor pas in Monaco komen. Een race later dan gepland dus.
@Sieper ik denk dus ook dat de PU van Kvyat een 1.1 versie is.

https://www.blick.ch/sport/formel1/alfa-sauber-noch-diskret- in-shanghai-bulle-max-nervt-mercedes-und-ferrari-beim-china- auftakt-id15268597.html

Re: Updates RB15 uitgesteld?! [bericht #24552 is een antwoord op bericht #24545] vr, 12 april 2019 15:01 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Formula 3

Zowel Merc als Red Bull zijn teruggefloten over hun nieuwe voorvleugel...

FIA geeft aan RBR door dat voorvleugel aangepast dient te worden [bericht #24553 is een antwoord op bericht #10992] vr, 12 april 2019 15:06 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Indy91 is op dit moment niet actief  Indy91
Karting

Quote:

Citaat:
Germany's Auto Motor und Sport first reported that a cut-out at the top of the endplate on the new Mercedes concept doesn't adhere to the rule that all main elements of the front wing must not be visible when viewed from the side.

However, RaceFans.net called this claim wide of the mark, instead stating that at the FIA's request both teams changed the front edges of their endplates to prevent puncturing other cars' tyres.

Either way, both Mercedes and Red Bull will now be forced to adapt or switch back to an old spec for qualifying on Saturday. Williams it is believed have also had similar designs prohibited by the FIA.
bron:https:// www.planetf1.com/news/fia-tell-mercedes-red-bull-to-change-i llegal-wings/?fbclid=IwAR3JglHOFIC1u2e4UJX9nkWKwOgMZk_MmiyQH HzVkGYcjASML1tQV0bZyRs

Geldt dit voor de voorvleugel van Verstappen of van Gasly?
Of is dit een gevalletje van oud nieuws?

[Bijgewerkt op: vr, 12 april 2019 15:08]

Re: Updates RB15 uitgesteld?! [bericht #24554 is een antwoord op bericht #24552] vr, 12 april 2019 15:07 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Wouter
GP winner

Mulder schreef op vr, 12 april 2019 15:01
Zowel Merc als Red Bull zijn teruggefloten over hun nieuwe voorvleugel...

[Bijgewerkt op: vr, 12 april 2019 15:09]

Re: Updates RB15 uitgesteld?! [bericht #24555 is een antwoord op bericht #24554] vr, 12 april 2019 15:09 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Indy91 is op dit moment niet actief  Indy91
Karting

Pff...bedankt voor je snelle reactie.

Dan is planetf1 gelukkig niet zo heel actueel meer. Smile

Re: Updates RB15 uitgesteld?! [bericht #24556 is een antwoord op bericht #24555] vr, 12 april 2019 15:11 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Formula 3

Excuses..te snel gelezen..ze zijn nu gecorrigeerd..was het (non) nieuws

komt door deze..Merc blijkbaar nog niet goed na hun udate en RB wel.

https://www.insideracing.com/index.php/formula-1/6787-merced es-front-wing-update-deemed-illegal-in-china-report

[Bijgewerkt op: vr, 12 april 2019 15:12]

Re: Updates RB15 uitgesteld?! [bericht #24557 is een antwoord op bericht #24555] vr, 12 april 2019 15:15 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Wouter
GP winner

Indy91 schreef op vr, 12 april 2019 15:09
Pff...bedankt voor je snelle reactie.

Dan is planetf1 gelukkig niet zo heel actueel meer. Smile

Hahaha, en ik had mijn reactie weer verwijderd, omdat jij mij aan het twijfelen bracht. lol

Red Bull is weer op het goede spoor. [bericht #24558 is een antwoord op bericht #10992] vr, 12 april 2019 15:41 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Wouter
GP winner

Citaat:
Red Bull wieder auf Kurs
RB15 im Abstimmungsfenster

Red Bull versteht endlich sein Auto. Am Trainingsfreitag von Shanghai drehte Max Verstappen die drittschnellste Runde.
Die Longruns stimmen Red Bull optimistisch. Nur der Zeitverlust auf den Geraden auf Ferrari schmerzt.

Red Bull is weer op het goede spoor
RB15 in het juiste raamwerk

Red Bull begrijpt eindelijk zijn auto. Tijdens de vrijdag training reed Max Verstappen de derde snelste ronde.
Red Bull is optimistisch over de longruns . Alleen het tijdverlies op de rechte stukken op Ferrari doet pijn.

https://www.auto-motor-und-sport.de/formel-1/training-gp-chi na-2019-redbull-auf-kurs/

Re: Red Bull is weer op het goede spoor. [bericht #24559 is een antwoord op bericht #24558] vr, 12 april 2019 16:03 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Formula 3

Op het rechte stuk is het verschil met Ferrari gigantisch... als RBR daar de helft vanaf zou krijgen... ja dan...? hupmax

Re: Red Bull is weer op het goede spoor. [bericht #24566 is een antwoord op bericht #24559] vr, 12 april 2019 19:39 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Wet! is op dit moment niet actief  Wet!
Formula 1

Laughing Dan wint de rest dat ook weer Laughing #

Re: Red Bull is weer op het goede spoor. [bericht #24570 is een antwoord op bericht #24566] vr, 12 april 2019 22:28 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Zerobyte
Formula 3

Eerst ook maar eens kijken of de Ferrari's dit een hele race volhouden, en waar ik meer naar benieuwd ben wie gaat het beste met zijn banden om , want die heeft een hele goede kans de race te winnen.

Re: Als je eenmaal het seizoen met een achterstand begint... [bericht #24638 is een antwoord op bericht #24485] za, 13 april 2019 19:06 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Formula 3

Max en de RB15 gingen als een speer alleen jammer van het getreuzel van Max, anders... dat zullen we nooit weten, maar morgen is tie gemotiveerd tot op het bot. drive drive

[Bijgewerkt op: za, 13 april 2019 19:06]

Re: Als je eenmaal het seizoen met een achterstand begint... [bericht #24669 is een antwoord op bericht #24638] zo, 14 april 2019 10:51 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Formula 3

Honda komt met een upgrade in Baku? Hoordemik datbKamphues nu zeggen?

Re: Als je eenmaal het seizoen met een achterstand begint... [bericht #24670 is een antwoord op bericht #24669] zo, 14 april 2019 10:53 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Formula 3

Dat hoorde je goed! Yay

Honda in Baku met upgrade? [bericht #24672 is een antwoord op bericht #24669] zo, 14 april 2019 11:09 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Wouter
GP winner

bernuldi schreef op zo, 14 april 2019 10:51

Wat heeft Kamphues daar precies over gezegd? Komen ze met een nieuwe spec of wordt aan de spec 1.0 iets veranderd/toegevoegd of iets anders?
Wat zei hij precies?

Re: Honda in Baku met upgrade? [bericht #24676 is een antwoord op bericht #24672] zo, 14 april 2019 11:12 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Formula 3

Wouter schreef op zo, 14 april 2019 11:09
Wat heeft Kamphues daar precies over gezegd? Komen ze met een nieuwe spec of wordt aan de spec 1.0 iets veranderd/toegevoegd of iets anders?
Wat zei hij precies?
Kamphues reageerde op pre race interview met Marko waarin die zij dat ze upgrades van Honda verwachten en toen Kamphues daarover begon zei Doornbos dat hij gehoord had dat er in Baku al meer zou komen

Re: Honda in Baku met upgrade? [bericht #24677 is een antwoord op bericht #24676] zo, 14 april 2019 11:15 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Wouter
GP winner

Mark schreef op zo, 14 april 2019 11:12
Wouter schreef op zo, 14 april 2019 11:09
Wat zei hij precies?
Kamphues reageerde op pre race interview met Marko waarin die zij dat ze upgrades van Honda verwachten en toen Kamphues daarover begon zei Doornbos dat hij gehoord had dat er in Baku al meer zou komen

Dank je Mark. Normaal gesproken komt Honda elke race met een upgrade, zonder een nieuwe spec in te zetten.
Misschien is het gewoon dát, dus geen nieuwe spec.

Re: Honda in Baku met upgrade? [bericht #24684 is een antwoord op bericht #24677] zo, 14 april 2019 12:24 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Formula 3

Lijkt me ook erg vroeg voor een nieuwe motor al ja. Zeker gezien Marko gisteren nog ergens zei dat de updates pas in Monaco komen lijkt het me dat ze al moeite hebben om Barcelona te halen.

Ik verwacht daar van Ferrari ook een grote update gezien ze nu te weinif aero hebben en wachten op een nieuw pakket dus ik hoop dat Red Bull er wel ook wat mee opschiet. Hopelijk komen ze wel dichter bij Mercedes dan.

Wat heeft RBR in petto voor de race in Baku? [bericht #24687 is een antwoord op bericht #10992] zo, 14 april 2019 13:22 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Formula 3

Ik ben benieuwd wat RBR voor de race in Baku in petto heeft zoals updates in motorvermogen, verbeterde party-mode et cetera?
Max ligt na drie races al 29 punter achter Hamilton dus om wereldkampioen te worden moet je die toch maar weer inlopen. Wellicht weet @Schummie01 wat meer waaraan gewerkt wordt in MK en wat we de komende periode kunnen verwachten, want eerlijk is eerlijk @Schummie01 zat er dichtbij, want de Ferrari's stelden teleur en de snelheid van de Mercedessen was bovenverwachting, vandaar een 1/2-je. Max finishte op 27 sec van de winnaar. Dat is 0,5 sec per rondje en dat moet minder.

Re: Wat heeft RBR in petto voor de race in Baku? [bericht #24692 is een antwoord op bericht #24687] zo, 14 april 2019 17:05 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Formula 3

@ SpeeDirk,

Voor Baku niets meer dan weer wat meer ruimte in het huidige pakket wat maximaal vermogen betreft. Dus wat meer vermogen voor de kwalificatie en in de inhaal stand.

China was helemaal niet zo slecht gezien de lange rechte stukken. Kijk eens naar Ferrari, die niemand bij zou kunnen houden.
Na de derde race staat Max gewoon nog steeds voor beide Ferrari's met 39 punten. Vorig jaar na 3 races stond hij op 18 punten.
En zoals ik had aangekondigd, begint het gedonder bij Ferrari alweer.
Daar worden voorlopig de hoogste punten afgewisseld tussen hun twee rijders als dat zo doorgaat. Slechte organisatie, en zo wordt je dus geen wereldkampioen.

Zoals ik ertegenaan kijk lijkt de situatie bij Mercedes nu op de periode Rosberg-Hamilton in hun slechtere tijd.
Bottas gaat namelijk voor z'n laatste kans, en geeft absoluut geen kadootjes meer aan Hamilton.

In de tijd van Rosberg-Hamilton begonnen ze elkaar toen in de wielen te rijden.

Max heeft dat probleem niet. Weliswaar kost dat RBR sowiso het CWC, maar voor Max en zijn gooi naar het DWC is het veel beter dat Gasley de onbetwiste nummer 2 is.

Ik blijf bij mijn analyse dat Ferrari in elk geval te pakken blijft. Wat Max nu gedaan heeft, maximaliseren als je niet kunt winnen, kenmerkt een coureur met wereldkampioenpotentie.

Hij houdt de druk er zo goed op. Hij presteert, dus hij jaagt Honda en RBR ook op tot hogere prestaties.
Honda die bij de eerste echte upgrade van de motor bij de wisseling heeft beloofd 30 KW te brengen. Tot nu toe doen ze wat ze beloofd hebben.

Zoals al eerder aangegeven heeft RBR het lek boven, en zal bij de komende grote aero update een grote sprong voorwaarts maken.

En soms heb je voor die tijd gewoon een beetje geluk nodig.

Stel dat Hamilton en Bottas elkaar eens ouderwets afrossen in Baku, en Max zou weten te winnen. Als dat ergens mogelijk is, is dat in Baku.
Dan ziet de stand in het DWC er al weer heel wat rooskleuriger uit.
Niet om te dromen, maar om aan te tonen dat op dit moment 1 race de zaak nog behoorlijk kan keren.

Vraag maar eens aan Vettel, die had vorig jaar om deze tijd 64 punten, en Hamilton 45.

De rest ontwikkelt ook door. Maar als RBR zoals altijd beter en sneller ontwikkelt, en Honda levert wat ze beloven dan is de strijd nog lang niet gestreden.
Natuurlijk was het aardig geweest als Max nu op 78 punten had gestaan, maar ik vind het leuker als in de laatste race van het jaar Max z'n eerste DWC voor de poorten van de hel wegsleept.
Dan maar een paar keer een hoge hartslag.

Op naar Baku.

Re: Wat heeft RBR in petto voor de race in Baku? [bericht #24694 is een antwoord op bericht #24692] zo, 14 april 2019 18:46 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Formula 3

Vettel had vorig jaar 54 punten, niet 64, en dus maar 9 punten voor ipv 19 of laat staan 29 zoals nu op Max ;)

Ik zie helemaal geen aanwijzingen dat Bottas samen met Hamilton eraf zou gaan, maar ik laat me graag verrassen.

Hopelijk zetten ze in Spanje een stap vooruit maar vooralsnog zijn ze wel echt duidelijk het 3e team en de rest zal in Spanje ook stappen zetten. Zelf geloof ik wel dat ze het gat gedurende het seizoen kunnen dichten maar dat het kwaad tegen die tijd al geschied is.

Re: Wat heeft RBR in petto voor de race in Baku? [bericht #24695 is een antwoord op bericht #24694] zo, 14 april 2019 19:17 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Griffel is op dit moment niet actief  Griffel
Formula 3

Mark schreef op zo, 14 april 2019 18:46
Vettel had vorig jaar 54 punten, niet 64, en dus maar 9 punten voor ipv 19 of laat staan 29 zoals nu op Max ;)

Ik zie helemaal geen aanwijzingen dat Bottas samen met Hamilton eraf zou gaan, maar ik laat me graag verrassen.

Hopelijk zetten ze in Spanje een stap vooruit maar vooralsnog zijn ze wel echt duidelijk het 3e team en de rest zal in Spanje ook stappen zetten. Zelf geloof ik wel dat ze het gat gedurende het seizoen kunnen dichten maar dat het kwaad tegen die tijd al geschied is.
Van de 3 teams zie ik Red-Bull wel echt de meeste progressie maken. Ferrari lijkt te hebben gekozen voor een concept waar niet veel ontwikkelings potentieel in zit, dit is bevestigd door 2 verschillende bronnen; namelijk Newey, en Rosberg via een team-lid van ferrari.
Red-Bull heeft nog altijd minder vermogen dan mercedes en ferrari, als het klopt dat ze 30 kw kunnen vinden samen met een update aan het chassis, kan dat zo maar 0.8- 1.0 seconden per ronde op leveren. Ik zie mercedes en ferrari niet zo snel 40 pk vinden eerlijk gezegd. Vorige seizoenen zat die update tussen de 10 & 20 pk in season per nieuwe spec.
Ik ben dus echt heel benieuwd naar de GP van spanje. Tot nu toe doet Max wat die moet doen, maximaal gepresteerd in alle 3 de races.
Mercedes blijft wel een machine, ik vind het zo knap dat ze na al die jaren het nog steeds elke keer kunnen presteren om een geweldig pakket af te leveren. Waar ze eerst hun dominantie PWR unit het wat slechtere chassis compenseerde, lijkt het nu dat ze het verschil maken met het chassis TOV van ferrari.
Baku hopelijk weer gewoon in de damage control stand, ik zie daar trouwens gewoon weer makkelijk een 1 & 2 scoren omdat ze daar mega snel zullen zijn in sector 2.
Red-Bull (Max) zie ik daar als tweede team, omdat ferrari daar teveel gaat verliezen in de bochtige langzame combinaties.
Baku, van de 3 edities waren er 2 echt knotsgek dus wie weet.

Re: Wat heeft RBR in petto voor de race in Baku? [bericht #24698 is een antwoord op bericht #24695] zo, 14 april 2019 19:31 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Formula 3

Op zich ben ik het helemaal met je eens, maar na 2-3 winters vol hoop en 2-3 lentes met teleurstelling ben ik toch wat huiverig geworden met alle positieve berichten hehe. Ik ben ook heel benieuwd naar Spanje. Dan moet er wel echt een flinke stap worden gezet anders gaat het te lang duren om serieus mee te komen.

Zelfs met P3 in Baku zou Max dan 36 punten al achter staan en met een langzame teamgenoot gaat het goedmaken van punten ook langzamer.

Re: Wat heeft RBR in petto voor de race in Baku? [bericht #24700 is een antwoord op bericht #24692] zo, 14 april 2019 20:12 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Formula 3

Ik ben ook zeer benieuwd naar de updates en de mate ervan richting Barcelona, want ik wil weer eens juichen en wie eigenlijk niet? De toekomst zal het leren dus positief blijven is dus een pre! Yay

[Bijgewerkt op: zo, 14 april 2019 20:13]

Re: Wat heeft RBR in petto voor de race in Baku? [bericht #24711 is een antwoord op bericht #24692] ma, 15 april 2019 08:05 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Formula 3

20 pk erbij in Baku volgens de Telegraaf...hoe dan? Gewoon door meer vermogen vrij te geven? Noem je dat dan wel een upgrade?
Als dit softwarematig erbij komt, ben ik geneigd te geloven dat Hinda dit seizoen nog Mercedes voorbij gaat....

Re: Wat heeft RBR in petto voor de race in Baku? [bericht #24712 is een antwoord op bericht #24711] ma, 15 april 2019 08:40 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Wouter
GP winner

bernuldi schreef op ma, 15 april 2019 08:05
20 pk erbij in Baku volgens de Telegraaf...hoe dan?

Waar lees je dat 20 pk erbij, in welk artikel? In het laatste artikel staat hier ook niets over.

Vanmorgen.

[Bijgewerkt op: ma, 15 april 2019 08:42]

Re: Wat heeft RBR in petto voor de race in Baku? [bericht #24713 is een antwoord op bericht #24711] ma, 15 april 2019 08:42 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Formula 3

Nou hoorde ik laatst iemand zeggen dat gasly meer vermogen heeft, gewoonweg wat omhoog geschroefd zodat die Max beter kan bijbenen, ik kan dat nergens terug vinden, doornbos zou dat gezegd hebben, iemand die daar iets meer over weet?

Hoe lang zit Gasly er nog [bericht #24715 is een antwoord op bericht #10992] ma, 15 april 2019 09:07 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
TweetyV6 is op dit moment niet actief  TweetyV6
Karting

GP van China 2019

Max was in 47 van de gereden 56 ronden sneller dan Gasly
En niet zo'n beetje ook... gemiddeld was Max 1,02 sec. per ronde sneller

https://en.mclarenf-1.com/index.php?page=chart&gp=1020&a mp;graf=3&dr1=Max%20Verstappen&dr2=Pierre%20Gasly

Hoe lang duurt het voordat Albon naast Max in de RB zit?

Spellingfouten gevonden? Je mag ze houden!

Re: Wat heeft RBR in petto voor de race in Baku? [bericht #24716 is een antwoord op bericht #24712] ma, 15 april 2019 09:20 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Formula 3

Wouter schreef op ma, 15 april 2019 08:40
Waar lees je dat 20 pk erbij, in welk artikel? In het laatste artikel staat hier ook niets over.

Vanmorgen.
Der Doctor, unser Hauptprophet, hat gesprochen
https:// www.telegraaf.nl/sport/3444467/goed-nieuws-voor-verstappen-e n-gasly

[Bijgewerkt op: ma, 15 april 2019 09:26]

Re: Wat heeft RBR in petto voor de race in Baku? [bericht #24717 is een antwoord op bericht #24716] ma, 15 april 2019 09:53 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Wouter
GP winner

NextYear schreef op ma, 15 april 2019 09:20
Wouter schreef op ma, 15 april 2019 08:40

Vanmorgen.

Der Doctor, unser Hauptprophet, hat gesprochen
https:// www.telegraaf.nl/sport/3444467/goed-nieuws-voor-verstappen-e n-gasly

Bedankt NextYaer. Heb er compleet overheen gelezen.
Waarschijnlijk zetten ze nu eindelijk de nieuwe brandstof in, die in Bahrein al ingezet zou worden. Die zou voor 20 pk meer zorgen.

Honda levert eerste motorupgrade voor verstappen al tijdens GP Azerbeidzjan [bericht #24718 is een antwoord op bericht #24717] ma, 15 april 2019 10:07 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Formula 3

Red Bull lijkt over twee weken in Azerbeidzjan al te kunnen beschikken over een eerste motorupgrade van Honda. De vermogensboost, naar verluidt goed voor zo'n twintig pk, zou daarmee vroeger worden geïntroduceerd dan verwacht.

https://racingnews365.nl/honda-levert-eerste-motorupgrade-vo or-verstappen-al-tijdens-gp-azerbeidzjan

Re: Honda levert eerste motorupgrade voor verstappen al tijdens GP Azerbeidzjan [bericht #24719 is een antwoord op bericht #24718] ma, 15 april 2019 10:18 Naar vorige berichtNaar vorige bericht
Wouter
GP winner

SpeeDirk schreef op ma, 15 april 2019 10:07
Red Bull lijkt over twee weken in Azerbeidzjan al te kunnen beschikken over een eerste motorupgrade van Honda. De vermogensboost, naar verluidt goed voor zo'n twintig pk, zou daarmee vroeger worden geïntroduceerd dan verwacht.

https://racingnews365.nl/honda-levert-eerste-motorupgrade-vo or-verstappen-al-tijdens-gp-azerbeidzjan

Net wakker SpeeDirk? De laatste 4-5 berichten over dit nieuws in de Telegraaf hier net niet gelezen?
Was de race gisteren zo slaapverwekkend, dat je nu nog half slaapt? Smile

Vorige onderwerp: Max Verstappen schaalmodellen
Volgende onderwerp: Poll functionaliteit: stemmen maar!
Naar forum gaan: