Verstappen forum
forum.verstappen.nl

Startpagina » Verstappen » Max & Jos Verstappen » Alles aangaande het Aston Martin Red Bull Racing team.
Re: Alles aangaande het Aston Martin Red Bull Racing team. [bericht #24301 is een antwoord op bericht #24300] do, 04 april 2019 15:40 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
SpeeDirk is op dit moment niet actief  SpeeDirk
Formula 3

Over een aantal weken zijn we alles weer vergeten als RBR en Max de snelheid hebben gevonden
om te strijden voor een 1e ste 2e de 3e de plaats en wij als fans weer volop kunnen juichen! hupmax

Formule 1 liefhebber, fan van Max en jarenlang van Jos

Re: Key newey [bericht #24302 is een antwoord op bericht #24295] do, 04 april 2019 17:21 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Eagle771 is op dit moment niet actief  Eagle771
Karting

Met 1 groot verschil: Max heeft nu al meer punten dan ooit (dan bedoel ik na 2 races). Ik verwacht dit jaar minder DNF. En Max had in tweede helft van 2018, op Hammilton na, meeste punten bij elkaar gesprokkeld. Kan interessant worden.

@Schummie01 wist gisteren nog te melden [bericht #24303 is een antwoord op bericht #10992] do, 04 april 2019 18:15 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Formula 3

@Schummie01 wist gisteren nog te melden dat er in MK hard werd gewerkt. Wellicht zijn hem vandaag nog andere zaken ter ore gekomen, waardoor de in zak en as zittende Max- en race-fan weer het licht ziet. Aan Max zal het in ieder geval niet liggen die geeft wel (plank)gas. Als fan zie ik het positief in en zal het zeker goed komen. Laughing

[Bijgewerkt op: do, 04 april 2019 18:16]

Dit bericht aan een moderator rapporteren

Newey denkt de fout te snappen en Marko hoopt dat hij het op kan lossen [bericht #24305 is een antwoord op bericht #24303] do, 04 april 2019 20:11 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
raymondwitvoet is op dit moment niet actief  raymondwitvoet
Formula 3

https://www.auto-motor-und-sport.de/formel-1/problem-red-bul l-rb15-aerodynamik-problem/

Die Ingenieure geben interessanterweise der Aerodynamik die Schuld. „Newey war tief in sich versunken. Das heißt, er hat das Problem erkannt", lächelte Marko. Hat er auch schon die Lösung? Der Grazer zuckt mit den Schultern: „Ich hoffe."

Einfach Kurven Machen

Welk soort voorvleugel kiest RBR? [bericht #24306 is een antwoord op bericht #10992] do, 04 april 2019 20:22 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Wouter
GP winner

https://www.bbc.com/sport/formula1/47527705

Aardig stukje leesvoer over de problemen waar RBR mee kampt (downforce) en voor welke soort voorvleugel ze kunnen kiezen.
Een paar alinea's hieruit.

Citaat:
For the car to perform at its optimum, it is important to have a good balance between how much the car pushes down on the front wheels, and how much it pushes down at the rear.

If the aerodynamics don't push down enough on the front, the car won't turn into the corner. This is known as understeer. If you neglect the back of the car, then the rear wheels will slide and the driver will soon find himself pointing in the wrong direction. This is oversteer.

Looking at the cars this season, you can see that the approaches to this problem largely fall into two camps. We call these 'outboard-loaded' and 'inboard loaded'.

Those names refer to the point on the front wing on which the most downforce is exerted, and consequently where the airflow is being directed.

'Outboard' means at the outside edge; 'inboard' towards the middle. What makes things particularly interesting is that Mercedes and Ferrari have opposite styles.
.........
The benefits of Ferrari's design.
.........
Ferrari might not be facing any problems now, and they certainly look to have started the year with a quick car.

But as the season goes on, I wouldn't be surprised to see Mercedes out-develop them, while the Scuderia find themselves stuck down a blind alley.

https://ichef.bbci.co.uk/onesport/cps/624/cpsprodpb/DF23/production/_106032175_hamilton.png

https://ichef.bbci.co.uk/onesport/cps/624/cpsprodpb/15453/production/_106032178_ferrari.png

Re: Welk soort voorvleugel kiest RBR? [bericht #24307 is een antwoord op bericht #24306] do, 04 april 2019 20:32 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Sieper is op dit moment niet actief  Sieper
GP winner

Ik had begrepen dat het juist andersom werkt, Ferrari heeft die vleugels juist zo laag aan de zijkant zodat de lucht daar "naar buiten" (buiten het wiel) kan ontsnappen. RBR heeft de vleugel lager aan de binnenkant zodat de lucht daar juist wegstroomt. rBR heeft dan een inwash en Ferrari een outwash concept. Zo had ik het althans begrepen, dit artikel lijkt juist andersom te duiden.

Re: Welk soort voorvleugel kiest RBR? [bericht #24309 is een antwoord op bericht #24307] do, 04 april 2019 22:27 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Espresso
Formula 3

Sieper schreef op do, 04 april 2019 20:32
Ik had begrepen dat het juist andersom werkt, Ferrari heeft die vleugels juist zo laag aan de zijkant zodat de lucht daar "naar buiten" (buiten het wiel) kan ontsnappen. RBR heeft de vleugel lager aan de binnenkant zodat de lucht daar juist wegstroomt. rBR heeft dan een inwash en Ferrari een outwash concept. Zo had ik het althans begrepen, dit artikel lijkt juist andersom te duiden.
Mercedes en Red Bull creëeren een naar buiten draaiende vortex, outwash.
Op de foto van Wouter gezien aan de linkerzijde een vortex tegen de klok in en aan de rechterzijde met de klok mee.
En de rest creëren een vortex naar het midden toe.
(Let er maar bij de rest op dat de louvres aan de buitenzijde horizontaal staan...)
Waarbij Ferrari en Alfa Romeo de meest extreme oplossing gekozen hebben.

Welk concept net iets beter beter werkt is iedereens vraag. Wel maakt een outwash het lastiger de betreffende auto te volgen en in te halen.... Cool

Re: Welk soort voorvleugel kiest RBR? [bericht #24311 is een antwoord op bericht #24309] vr, 05 april 2019 00:07 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
bernuldi is op dit moment niet actief  bernuldi
Formula 3

Maar gaat Redbull van outwash naar inwash? Het wordt het en der stellig beweerd, maar een echte bron ontbreekt.
En ik zou het ook redelijk gênant vinden.

Gr bernuldi (die blij is met de mogelijkheid een handtekening toe te voegen)

Re: Welk soort voorvleugel kiest RBR? [bericht #24312 is een antwoord op bericht #24311] vr, 05 april 2019 09:03 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
NextYear is op dit moment niet actief  NextYear
Formula 3

bernuldi schreef op vr, 05 april 2019 00:07
Maar gaat Redbull van outwash naar inwash? Het wordt het en der stellig beweerd, maar een echte bron ontbreekt.
Wat RB gaat doen weet bijna niemand wat wel duidelijk is is dat newey de plank enigszins heeft misgeslagen .Als wel van concept wordt veranderd vraagt dat ook grote veranderingen aan bargeboards,vloer, diffuser, achtervleugel en zelfs de rake immers alles staat met elkaar in verbinding
Dus binnenkort op zijn hoogst vanaf race 5 zien we de nieuwe RB15b...
Tot aan die tijd is het billenknijpen en hopen
https:// www.f1technical.net/features/22008?sid=c1af963337d529cf11969 3cf2ebe1284

Re: Welk soort voorvleugel kiest RBR? [bericht #24313 is een antwoord op bericht #24312] vr, 05 april 2019 09:26 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Formula 3

NextYear schreef op vr, 05 april 2019 09:03
Wat RB gaat doen weet bijna niemand wat wel duidelijk is is dat newey de plank enigszins heeft misgeslagen .Als wel van concept wordt veranderd vraagt dat ook grote veranderingen aan bargeboards,vloer, diffuser, achtervleugel en zelfs de rake immers alles staat met elkaar in verbinding
https:// www.f1technical.net/features/22008?sid=c1af963337d529cf11969 3cf2ebe1284
Dan spreek je dus van een nieuwe auto en dat gaat Redbull niet doen volgens Marko. Daarom kan ik me niet voorstellen dat ze van concept veranderen.

Re: Welk soort voorvleugel kiest RBR? [bericht #24314 is een antwoord op bericht #24311] vr, 05 april 2019 09:41 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Singapore2008 is op dit moment niet actief  Singapore2008
Formula 3

De bron is volgens mij dit artikel:

https://nl.motorsport.com/f1/news/red-bull-racing-nieuw-conc ept-voorvleugel-outwash/4364536/

Maar dat artikel is complete onzin. De getoonde afbeeldingen laten een voorvleugel zien die maar minimaal verschilt met die uit Bahrein en volgens mij dezelfde is als die waarmee in Australie gereden is.

Re: Welk soort voorvleugel kiest RBR? [bericht #24316 is een antwoord op bericht #24307] vr, 05 april 2019 10:07 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Espresso
Formula 3

D'r was ergens een overzichtsfoto met alle neuzen ...Daar was duidelijk te zien dat zijn er maar 2 teams met een outwash.
Mercedes en Red Bull. Als iemand daar nog een linkje naar heeft.
Kan hem niet meer vinden.

P.S. De vortex laat los aan de buitenste tip van de luchtstroom...bij een frontwing dus het hoogste punt...
En die 'pijlen' maken het niet duidelijker. Het gaat om de 'rondraaiende luchtstroom - vortex'.

P.S. McLaren reed in 2018 door die 2 zijplaten aan de neus al met een 'in-wash. Wat destijds al vraagtekens opriep hoe & waarom.
Wellicht als voorbereiding op 2019....

[Bijgewerkt op: vr, 05 april 2019 10:15]

Re: Welk soort voorvleugel kiest RBR? [bericht #24317 is een antwoord op bericht #24316] vr, 05 april 2019 10:24 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Wouter
GP winner

Espresso schreef op vr, 05 april 2019 10:07
D'r was ergens een overzichtsfoto met alle neuzen ...Daar was duidelijk te zien dat zijn er maar 2 teams met een outwash.
Mercedes en Red Bull. Als iemand daar nog een linkje naar heeft.
Kan hem niet meer vinden.[/quote]

Bedoel je deze?

https://i.redd.it/x16enrxs54i21.png

Re: Welk soort voorvleugel kiest RBR? [bericht #24318 is een antwoord op bericht #24312] vr, 05 april 2019 10:25 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Mark is op dit moment niet actief  Mark
Formula 3

Het is weer de tijd van het jaar dat de geruchten over de B auto beginnen? Volgende week de geruchten over de RB16 die in Barcelona komt?

Net als altijd bij deze geruchten gaat er geen B auto komen, ze komen gewoon met aeroupdates. Ze gaan niet het hele concept van de auto of vleugel omgooien ook.

En nee, ik heb geen enkele inside info maar dit soort verhalen steken eigenlijk elk jaar op en er klopt eigenlijk nooit iets van..

Re: Welk soort voorvleugel kiest RBR? [bericht #24319 is een antwoord op bericht #24309] vr, 05 april 2019 10:38 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
mbuna is op dit moment niet actief  mbuna
Formula 3

Espresso schreef op do, 04 april 2019 22:27
Op de foto van Wouter gezien aan de linkerzijde een vortex tegen de klok in en aan de rechterzijde met de klok mee.
(Let er maar bij de rest op dat de louvres aan de buitenzijde horizontaal staan...)

Welk concept net iets beter beter werkt is iedereens vraag. Wel maakt een outwash het lastiger de betreffende auto te volgen en in te halen.... Cool
eh.. Er worden hier twee dingen door elkaar gehaald, volgens mij. Het artikel gaat over de downforce op de voorvleugel, en op welke plek er het meeste terecht komt ('frontwing load' wordt het genoemd). Dat heeft dus effect op waar je aan de achterkant de meeste druk moet hebben om een goede balans te hebben. Bij RB en Mercedes ligt de grootste druk dus aan de buitenzijde van de vleugel, bij Ferrari, TR en Alfa duidelijk aan de binnenzijde omdat er aan de buitenzijde weinig vleugel meer te vinden is.

De outwash waar het hier over gaat proberen beide concepten te bereiken. RB en Merc nu door een hap uit de wing end plate te halen, en Ferrari door de buitenkant van de frontwing af te laten lopen zodat de lucht daar uit kan ontsnappen. Het verschil zit 'm nu vooral in de downforce, en wáár deze precies terecht komt. Dit bepaalt de balans van de wagen. Zowel RB als Mercedes hadden relatief veel overstuur in de trainingen, waarschijnlijk door de hardere wind én de plaats waar de extra 'load' terecht komt. Deze landt bij hen aan de buitenzijde van de vleugel, waardoor de wagen makkelijker door de bochten komt. Druk verder van de centerline af heeft door de langere hefboom een sterker effect.

Voor Max zou dit beter moeten werken omdat hij scherper instuurt dan vele anderen en de kont van de wagen 'mee laat draaien'halverwege de bocht. Maar dan moet de balans tussen voor en achter natuurlijk wel kloppen, wat door de harde wind ook nog eens lastig was.

Re: Welk soort voorvleugel kiest RBR? [bericht #24322 is een antwoord op bericht #24319] vr, 05 april 2019 11:06 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Singapore2008 is op dit moment niet actief  Singapore2008
Formula 3

mbuna schreef op vr, 05 april 2019 10:38
Espresso schreef op do, 04 april 2019 22:27

eh.. Er worden hier twee dingen door elkaar gehaald, volgens mij. Het artikel gaat over de downforce op de voorvleugel, en op welke plek er het meeste terecht komt ('frontwing load' wordt het genoemd). Dat heeft dus effect op waar je aan de achterkant de meeste druk moet hebben om een goede balans te hebben. Bij RB en Mercedes ligt de grootste druk dus aan de buitenzijde van de vleugel, bij Ferrari, TR en Alfa duidelijk aan de binnenzijde omdat er aan de buitenzijde weinig vleugel meer te vinden is.

De outwash waar het hier over gaat proberen beide concepten te bereiken. RB en Merc nu door een hap uit de wing end plate te halen, en Ferrari door de buitenkant van de frontwing af te laten lopen zodat de lucht daar uit kan ontsnappen. Het verschil zit 'm nu vooral in de downforce, en wáár deze precies terecht komt. Dit bepaalt de balans van de wagen. Zowel RB als Mercedes hadden relatief veel overstuur in de trainingen, waarschijnlijk door de hardere wind én de plaats waar de extra 'load' terecht komt. Deze landt bij hen aan de buitenzijde van de vleugel, waardoor de wagen makkelijker door de bochten komt. Druk verder van de centerline af heeft door de langere hefboom een sterker effect.

Voor Max zou dit beter moeten werken omdat hij scherper instuurt dan vele anderen en de kont van de wagen 'mee laat draaien'halverwege de bocht. Maar dan moet de balans tussen voor en achter natuurlijk wel kloppen, wat door de harde wind ook nog eens lastig was.
Ik heb het toch weer anders begrepen. Op de plaats waar de meeste downforce wordt gegenereerd, daar daalt onder de vleugel ook de luchtdruk en daar wordt meer lucht heengezogen. Dat kan naar binnen zijn (inwash) of naar buiten (outwash). Maar dat zou dan onder de vleugel gebeuren terwijl op de plaatjes het lijkt alsof de lucht over de vleugel naar buiten wordt geduwd.

Jou verhaal over de invloed van de plek waar de downforce gegenereerd wordt op de balans is nieuw voor mij. Daar had ik nog niet over nagedacht. Is daar ergens meer over te lezen?

Re: Welk soort voorvleugel kiest RBR? [bericht #24327 is een antwoord op bericht #24322] vr, 05 april 2019 13:17 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Griffel is op dit moment niet actief  Griffel
Formula 3

Als je alles op een rijtje zet, vermoed ik dat Red-Bull door de voorvleugel regel verandering het vermogen is kwijtgeraakt om de vloer te sealen. Zo krijg je uiteindelijk een instabiele achterkant. Ik verwacht veel testen te zien met verschillende voorvleugels.

Re: Welk soort voorvleugel kiest RBR? [bericht #24329 is een antwoord op bericht #24327] vr, 05 april 2019 13:33 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Pistoni is op dit moment niet actief  Pistoni
Karting

Griffel schreef op vr, 05 april 2019 13:17
Als je alles op een rijtje zet, vermoed ik dat Red-Bull door de voorvleugel regel verandering het vermogen is kwijtgeraakt om de vloer te sealen.
Die gedachte kwam na afgelopen weekend dus ook bij mij op. Wanneer je een bolide hebt met een hoge rake, dan lijkt me dat het sealen van die vloer een grotere uitdaging wordt. Maar dan zouden Racing Point, Renault en Torro Rosso op basis van dit artikel (halverwege een rake lijstje) daar dezelfde (of nog meer) problemen mee hebben?

Re: Welk soort voorvleugel kiest RBR? [bericht #24330 is een antwoord op bericht #24329] vr, 05 april 2019 14:11 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Formula 3

Pistoni schreef op vr, 05 april 2019 13:33
Griffel schreef op vr, 05 april 2019 13:17
Als je alles op een rijtje zet, vermoed ik dat Red-Bull door de voorvleugel regel verandering het vermogen is kwijtgeraakt om de vloer te sealen.
Die gedachte kwam na afgelopen weekend dus ook bij mij op. Wanneer je een bolide hebt met een hoge rake, dan lijkt me dat het sealen van die vloer een grotere uitdaging wordt. Maar dan zouden Racing Point, Renault en Torro Rosso op basis van dit artikel (halverwege een rake lijstje) daar dezelfde (of nog meer) problemen mee hebben?
Misschien is het concept van deze teams heel anders, en zijn ze hier in mindere mate van afhankelijk? Red-Bull was altijd heel goed in staat te presteren met een PWR unit ver onder het niveau van MERC en ferrari.
De vloer moet bij Red-Bull dus haast wel van levensbelang zijn omdat hier de 'drag penalty' verreweg het laagste is.
Ik vermoed dat ze daarom ook zo giftig waren over die voorvleugel verandering. Ik ben IIG wel blij dat ze nu niet afhankelijk zijn van iemand anders om het probleem op te lossen. Komende 2 races schade-beperking en hopelijk vanaf Barca echt meestrijden.

[Bijgewerkt op: vr, 05 april 2019 14:12]

Re: Welk soort voorvleugel kiest RBR? [bericht #24332 is een antwoord op bericht #24313] vr, 05 april 2019 15:59 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Formula 3

bernuldi schreef op vr, 05 april 2019 09:26
Dan spreek je dus van een nieuwe auto en dat gaat Redbull niet doen volgens Marko. Daarom kan ik me niet voorstellen dat ze van concept veranderen.
Marko is slechts een profeet die praatjes verkoopt ,Adrian newey is geen heilige ontwerpguru en Max is straks snel vertrokken als er niet snel iets veranderd .
https:// thejudge13.com/2019/04/05/red-bull-chief-admits-neweys-got-t his-one-wrong/
Oh en gasley krijgt de schuld...

Lichte paniek in de tent bij RBR.

Re: Welk soort voorvleugel kiest RBR? [bericht #24333 is een antwoord op bericht #24332] vr, 05 april 2019 16:23 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Wouter
GP winner

NextYear schreef op vr, 05 april 2019 15:59
Marko is slechts een profeet die praatjes verkoopt ,Adrian newey is geen heilige ontwerpguru en Max is straks snel vertrokken als er niet snel iets veranderd .

https:// thejudge13.com/2019/04/05/red-bull-chief-admits-neweys-got-t his-one-wrong/

Oh en gasley krijgt de schuld...

Lichte paniek in de tent bij RBR.

Lichte paniek in de tent en Max is straks snel vertrokken? lol

Van de frontpage:

Citaat:
Max vervolgt: "Over het algemeen biedt Shanghai veel mogelijkheden om het gevecht aan te gaan en een inhaalactie te plaatsten. Bijvoorbeeld in bocht zes, waarbij de voorbereiding al plaatsvindt in de eerste bocht. We hebben in Bahrein belangrijke punten gescoord en het resultaat gemaximaliseerd, maar er valt nog steeds veel te leren over de auto. We zijn druk geweest op de fabriek en hopelijk kunnen we het gat in China dichten.

Dat klinkt echt als een paniekerige Max die straks snel vertrokken is.
Max gaat helemaal nergens heen.
Die rijdt nog dit seizoen voor het WK en gaat samen met RBR en Honda genieten van al het welverdiende succes. Coffee

Re: Welk soort voorvleugel kiest RBR? [bericht #24335 is een antwoord op bericht #24333] vr, 05 april 2019 16:47 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Wet! is op dit moment niet actief  Wet!
Formula 1

Als nieuwe onderdelen tijdens het testen tot 2x toe aan gort worden gereden, wie geef je dan anders de schuld dan de gene die achter het stuur zat en zelf toegaf teveel te hebben gewild?

Gasly geeft toe dat ie veel moeite heeft om de auto op de weg te houden.

Let it rain, rain, rain!!

Re: Welk soort voorvleugel kiest RBR? [bericht #24342 is een antwoord op bericht #24335] vr, 05 april 2019 18:07 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Wet! is op dit moment niet actief  Wet!
Formula 1

Heeft dit nog iets te maken met de aanpassingen van de laatste tijd?:

https:// nl.motorsport.com/f1/news/max-verstappen-helm-arai-extreem-o ncomfortabel/4365228/

Let it rain, rain, rain!!

Re: Welk soort voorvleugel kiest RBR? [bericht #24343 is een antwoord op bericht #24335] vr, 05 april 2019 18:08 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Formula 3

Njah bij het ingaan van de bocht met de wielen het gras op rijden heeft weinig met de handling van de auto te maken ook. Dat kan ook alleen als je op het randje rijdt al, en als je dat bij de wintertests al doet is dat geen best teken. Het toont puur aan dat je je tekorten probeert te verschuilen en de druk dan al voelt.

Ik weet nog dat ik die dag echt heel chagrijnig was en het heeft ze een hoop zorgen qua afstelling gegeven laatste 2 races maar gelukkig heeft Max alsnog best goede resultaten gepakt...

Nog 2 races zo door gaan en dan hopelijk een stap vooruit..

Het is stil in Milton Keynes [bericht #24381 is een antwoord op bericht #10992] ma, 08 april 2019 10:54 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Formula 3

Normaliter brengt @Schummie01 nog wat nieuwtjes uit Milton Keynes, maar het blijft verdacht stil ondanks dat de race in China aanstaande is. Ik vraag mij af of de RB15 dit weekend weer mee kan strijden om de ere plaatsen en RBR hun zaakjes nu wel voor elkaar hebben anders wordt het steeds moeilijker om de vooraf gestelde doelen die zij voor Max in petto hadden te halen.

Uiteraard weten wij fans precies wat de tekortkomingen van de RB15 zijn en hoe ze op te lossen. Langzamerhand zijn wij als F1 fans topontwerpers in spe en weten wij te benoemen waar de problemen precies uit voortkomen. Hopelijk gaan we dit weekend een andere RB15 zien waarin Max mee kan strijden voor een plek op het ereschavot. Zoals de meeste F1 fans kijk ik weer uit naar het weekend om plaats te nemen voor de TV op het puntje van mijn stoel. Ik hoop dat we weer eens kunnen juichen!!! Laughing

[Bijgewerkt op: ma, 08 april 2019 11:00]

Re: Het is stil in Milton Keynes [bericht #24383 is een antwoord op bericht #24381] ma, 08 april 2019 11:07 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Wouter
GP winner

SpeeDirk schreef op ma, 08 april 2019 10:54
Normaliter brengt @Schummie01 nog wat nieuwtjes uit Milton Keynes, maar het blijft verdacht stil ondanks dat de race in China aanstaande is.
Ik vraag mij af of de RB15 dit weekend weer mee kan strijden om de ere plaatsen en RBR hun zaakjes nu wel voor elkaar hebben.

Hopelijk gaan we dit weekend een andere RB15 zien waarin Max mee kan strijden voor een plek op het ereschavot.

Ga er maar niet vanuit dat ze de zaken nu wel ineens voor elkaar hebben. Ik zie Max nog niet voor het podium strijden.
Volgens de meeste weerberichten wordt het zondag trouwens maar 17-18 graden. Vrij fris dus.

Re: Het is stil in Milton Keynes [bericht #24384 is een antwoord op bericht #24383] ma, 08 april 2019 11:35 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Mulder is op dit moment niet actief  Mulder
Formula 3

Ik verwacht wel iets..Max zegt niet zomaar dat ze bij het testen dingen hebben ontdekt over waarom de RB15 niet werkte. Vraag is of ze daarmee de oplossing al hebben of nog moeten ontwikkelen. Begrijpen is minimaal genoeg om je setup er op af te stemmen.

Re: Het is stil in Milton Keynes [bericht #24385 is een antwoord op bericht #24383] ma, 08 april 2019 12:06 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Formula 3

Wouter schreef op ma, 08 april 2019 11:07
SpeeDirk schreef op ma, 08 april 2019 10:54
Normaliter brengt @Schummie01 nog wat nieuwtjes uit Milton Keynes, maar het blijft verdacht stil ondanks dat de race in China aanstaande is.
Ik vraag mij af of de RB15 dit weekend weer mee kan strijden om de ere plaatsen en RBR hun zaakjes nu wel voor elkaar hebben.

Hopelijk gaan we dit weekend een andere RB15 zien waarin Max mee kan strijden voor een plek op het ereschavot.
Ga er maar niet vanuit dat ze de zaken nu wel ineens voor elkaar hebben. Ik zie Max nog niet voor het podium strijden.
Volgens de meeste weerberichten wordt het zondag trouwens maar 17-18 graden. Vrij fris dus.
Tussen de regels door lees ik wel dat in Bahrein de hoge temperaturen niet hielpen. Op de koelere dinsdag en vrijdag ging dat ook veel beter dan de hete zondag.

Ik denk dat lagere temperaturen voor Red Bull voorlopig gunstig zijn..

Newey told Sky F1's Natalie Pinkham..... [bericht #24390 is een antwoord op bericht #10992] ma, 08 april 2019 14:26 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Wouter
GP winner

Citaat:
"Honda are really a breath of fresh air," Newey told Sky F1's Natalie Pinkham on her In The Pink Podcast. "They are great people to work with, very straight forward, very well organised.

"It's actually motivated the whole team having this new relationship with them. They always deliver what they say. No complaints at all there.

"They're not quite at Mercedes or Ferrari level yet, but I have every confidence that they will get there quite quickly. They just instil that confidence."

But Newey added: "On the chassis side, I'll be brutally honest we haven't got the car as good as we'd like it to be at the moment. We just need to get on and do our bit.

https://www.skysports.com/f1/news/12433/11687659/adrian-newe y-backs-honda-to-reach-mercedes-and-ferraris-performance

Re: Newey told Sky F1's Natalie Pinkham..... [bericht #24391 is een antwoord op bericht #24390] ma, 08 april 2019 14:49 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
RazorBiteXL
Formula 3

Pierre Gasly's tough start as Daniel Ricciardo's replacement...
"He's had an unfortunate start. In Barcelona he had two big accidents, one in the first week of testing and one in the second week. Psychologically for him it's quite a blow because now he's probably driving just a little bit stiff because he knows if he crashes again, it's going to be really unpopular.
In the race [in Bahrain] if you look at his pace once he was in clear air then it was very close to Max's. He just hasn't got his qualifying sorted yet."

HAHA!

In clean air is hij bijna net zo snel als Max. Dit is ook een manier om te zeggen dat hij er geen hol van kan als hij ergens voorbij moet komen. Gasly rijd namelijk 90% van de tijd in de staart van iemand anders.

[Bijgewerkt op: ma, 08 april 2019 14:52]

Re: Newey told Sky F1's Natalie Pinkham..... [bericht #24393 is een antwoord op bericht #24390] ma, 08 april 2019 15:32 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Frontwinger is op dit moment niet actief  Frontwinger
Formula 3

Linkje naar de volledige podcast...

https://www.listennotes.com/e/a80536fccf4d47008cd2070fcbd876 07

Attack the post, not the poster...

[Bijgewerkt op: ma, 08 april 2019 15:32]

Re: Het is stil in Milton Keynes [bericht #24395 is een antwoord op bericht #24384] ma, 08 april 2019 15:53 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
MadMax is op dit moment niet actief  MadMax
Formula 3

Max is positief......zegt zelfs dat hij hoopt dat ze het gat naar MB en Ferrari gedicht hebben in China......normaal is Max heel erg gereserveerd, had eerder verwacht dat hij zou zeggen we zullen wel zien of we dichterbij zijn gekomen maar hij is veel positiever en Max heeft het 95 van de 100x bij het rechte eind.

Re: Het is stil in Milton Keynes [bericht #24396 is een antwoord op bericht #24395] ma, 08 april 2019 16:38 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Formula 3

Naar Mercedes was het gat niet zo groot, maar het gat naar Ferrari des te meer, al denk ik wel dat ze de PU enigszins terug zullen schroeven omdat ik niks geloof van het losse draadje.

Re: Newey told Sky F1's Natalie Pinkham..... [bericht #24397 is een antwoord op bericht #24393] ma, 08 april 2019 17:19 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
bacodraak
Formula 1

Thanks voor de link , mijn "quote of the day" was dat Newey Max in 1 adem noemt met Alonso en Senna als het gaat over coureurs die boven de rest uitstijgen als het aankomt op presteren met een niet competitieve auto ....

vanaf 1 uur en een paar minuten (spoelen maar ...)

Honda power !!!

Re: Welk soort voorvleugel kiest RBR? [bericht #24398 is een antwoord op bericht #24322] ma, 08 april 2019 17:32 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Espresso
Formula 3

Singapore2008 schreef op vr, 05 april 2019 11:06

Ik heb het toch weer anders begrepen. Op de plaats waar de meeste downforce wordt gegenereerd, daar daalt onder de vleugel ook de luchtdruk en daar wordt meer lucht heengezogen. Dat kan naar binnen zijn (inwash) of naar buiten (outwash). Maar dat zou dan onder de vleugel gebeuren terwijl op de plaatjes het lijkt alsof de lucht over de vleugel naar buiten wordt geduwd.

Jou verhaal over de invloed van de plek waar de downforce gegenereerd wordt op de balans is nieuw voor mij. Daar had ik nog niet over nagedacht. Is daar ergens meer over te lezen?
Late we de hoeveelheid lucht achterwege. Cool Dat maakt het verhaal te complex.
Laten we het erop houden dat de plaatjes soms heel erg grappig zijn.

In hoofdlijnen houden klopt je verhaal: Downforce (inverted lift) door een verschil in luchtdruk.
Andere factoren die meespelen zijn Drag (weerstand) en turbulentie (weerstand).

De hoofdlijnen samengevat:
De voorvleugel moet
1 (direkt) voor downforce zorgen en;
2 (indirekt) door het beïnvloeden luchtstroom langs (afdichten vloer) en onder de vloer voor downforce van de vloer;
3 en door het beïnvloeden van de luchtstroom (langs en over de body) voor downforce door de achtervleugel.

P.S. Had laatst nog een discussie met iemand die bij hoog en laag beweerde dat je altijd minder benzine verbruikte als je sneller van punt A naar B komt (LeClerc)... Cheers Dus sneller rijden was de oplossing...

Re: Welk soort voorvleugel kiest RBR? [bericht #24399 is een antwoord op bericht #24398] ma, 08 april 2019 17:38 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Formula 3

[quote title=Espresso schreef op ma, 08 april 2019 17:32]Singapore2008 schreef op vr, 05 april 2019 11:06

P.S. Had laatst nog een discussie met iemand die bij hoog en laag beweerde dat je altijd minder benzine verbruikte als je sneller van punt A naar B komt (LeClerc)... Cheers Dus sneller rijden was de oplossing...
lolly
sleep

Re: Welk soort voorvleugel kiest RBR? [bericht #24400 is een antwoord op bericht #24398] ma, 08 april 2019 18:46 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Formula 3

Espresso schreef op ma, 08 april 2019 17:32
Singapore2008 schreef op vr, 05 april 2019 11:06

Late we de hoeveelheid lucht achterwege. Cool Dat maakt het verhaal te complex.
Laten we het erop houden dat de plaatjes soms heel erg grappig zijn.

In hoofdlijnen houden klopt je verhaal: Downforce (inverted lift) door een verschil in luchtdruk.
Andere factoren die meespelen zijn Drag (weerstand) en turbulentie (weerstand).

De hoofdlijnen samengevat:
De voorvleugel moet
1 (direkt) voor downforce zorgen en;
2 (indirekt) door het beïnvloeden luchtstroom langs (afdichten vloer) en onder de vloer voor downforce van de vloer;
3 en door het beïnvloeden van de luchtstroom (langs en over de body) voor downforce door de achtervleugel.

https:// www.reddit.com/r/formula1/comments/3lj778/insight_the_floors _of_f1/?utm_medium=android_app&utm_source=share

[Bijgewerkt op: ma, 08 april 2019 18:50]

Re: Het is stil in Milton Keynes [bericht #24403 is een antwoord op bericht #24396] ma, 08 april 2019 20:01 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Formula 3

Ik geloof ook weinig van alles wat er allemaal verteld en geschreven word.......kunnen alleen naar de feiten kijken en dat is dat beide Ferrari's totaal geen racesnelheid hadden van wat men verwachte in Melbourne wat ook met betrouwbaarheid/koeling te maken had en dat Vettel in Bahrein ook weer niet de snelheid had. De Ferrari die wel de snelheid had haalde de finish maar net......
Over 1 ronden is Ferrari onverslaanbaar op dit moment maar over een race gezien nog lang niet, daarom blijft het nog steeds heel spannend hoe de komende races gaan uitzien...

Re: Welk soort voorvleugel kiest RBR? [bericht #24404 is een antwoord op bericht #24398] ma, 08 april 2019 20:05 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
TukkerF1 is op dit moment niet actief  TukkerF1
Karting

Espresso schreef op ma, 08 april 2019 17:32
Ja, logisch toch? Je hebt gewoon minder tijd waarin je benzine verbruikt als je harder gaat rijden. lol

Re: Het is stil in Milton Keynes [bericht #24405 is een antwoord op bericht #24381] ma, 08 april 2019 20:13 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Schummie01 is op dit moment niet actief  Schummie01
Formula 3

Inderdaad, maar niet dat er niets gebeurde. Wellicht zelfs de stilte voor de storm.
Men denkt het lek boven te hebben. De upgrades voor China zijn klaar, en werken. Dat wil zeggen dat een tweede startrij mogelijk wordt geacht.
Max kan dus gewoon meedoen voor het podium. Dat is de bedoeling. Dat verklaard wellicht ook het behoorlijke optimisme van Max, zelfs naar buiten toe.
Ook dat zowel Newey als ook Marko openlijk toegeven dat er met het chassis het nodige moest gebeuren spreekt boekdelen.

Honda levert, en blijft leveren wat ze beloven. Je hoort niet voor niets al meer complimenten richting Honda in 2 races, dan richting Renault in de laatste 4 jaar.

De Barcelona upgrade, die veel meer behelst dan wat er in China gebracht wordt, moet de grote ommekeer gaan brengen.
Indien Max nog steeds aangehaakt is, waar men vanuit gaat, dan wordt een DWC nog steeds mogelijk geacht.
Niet alleen dat, men gaat er intern zeker nog van uit dat dit een zeer reële mogelijkheid is.

Wat we al eerder vaststelden. Nu niet teveel punten verspelen, en dat de wedstrijden die je zelf niet kunt winnen, zoveel mogelijk hopen en wellicht zelfs wat sturen dat die terechtkomen bij verschillende winnaars.

Vorig jaar zorgde een perfect uitgevoerde stack voor kansen op de overwinning, die Ricciardo verzilverde.
De auto is zeker niet slechter dan vorig jaar, dus een overwinning van Max is niet onmogelijk.

Zou hij dat klaarspelen, dan ziet de wereld er ineens al weer heel anders uit.
Max staat ook nu gewoon voor Ferrari in het DWC. Geluk?
Ach, geluk en ook pech horen ook bij de F1, en ook Max heeft meer dan zijn deel van de pech mogen meemaken in verschillende seizoenen.

Laat Ferrari eerst maar eens proberen de zaak heel te houden, en voldoende benzine over te houden.
Er zijn er in MK die met mij van mening zijn dat Ferrari komend weekend wel eens aan de voorzichtige kant zou moeten opereren.
Dus toch maar weer vroeg op om FP1 live te aanschouwen.
Mooi toch dat die F1 toch minder voorspelbaar blijkt dan wel wordt beweerd.
45% kans op een SC volgens de statistieken.

Max rustig vanaf P4. Een lelijk ongeval in bocht 1 waardoor Hamilton en Leclerc uitvallen.
En Max die Vettel nog weet te pakken in de voorlaatste ronde.

Zo ziet mijn poultje op het werk er deze keer uit. Veel te optimistisch?
We zullen zien.

Re: Het is stil in Milton Keynes [bericht #24406 is een antwoord op bericht #24405] ma, 08 april 2019 20:54 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Formula 3

Dat zijn positieve geluiden waar wij als Max fan, maar zeker ook als F1 fan in grote mate vrolijk van worden. Laten we eerst de resultaten in China afwachten daarna gaan we zien waarin de upgrade voor Barcelona resulteert. Wellicht kunnen we weer eens juichen! @Schummie01, uiteraard weer bedankt voor je positieve bijdrage hier zodat wij fans vol vertrouwen de race in China tegemoet kunnen zien. Yay Newey gaf ruiterlijk toe dat het chassis niet top was, maar zeker in orde komt al is dit waarschijnlijk een interview geweest op een eerder tijdstip.!

https://racingnews365.nl/newey-geeft-toe-onze-red-bull-bolid e-is-niet-goed-genoeg

[Bijgewerkt op: ma, 08 april 2019 21:00]

Jos: Toto belt nooit! [bericht #24408 is een antwoord op bericht #10992] ma, 08 april 2019 22:26 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
duif is op dit moment niet actief  duif
Formula 3

Wat is hier voor raar spelletje gaande?
Helmut lekt af en toe wat rare dingen in de media en dat begrijpen de buitenstaanders niet.

Dat Jos reageert in de Telegraaf op de uitlatingen van Helmut Marko begrijp ik dan helemaal niet meer.
Jos kan die ouwe toch zo even bellen? Dus, ja hier zit blijkbaar een bizarre politiek achter.

https://www.telegraaf.nl/sport/3413679/jos-verstappen-toto-w olff-belt-nooit?fbclid=IwAR30ZSfXkGPpmGVVnXW9IC5srhEoSNp3A9_ gb8CZGboAgZK28luYDp0OrhI

When nothing goes right, go left

[Bijgewerkt op: ma, 08 april 2019 22:31]

Re: Jos: Toto belt nooit! [bericht #24413 is een antwoord op bericht #24408] di, 09 april 2019 01:11 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Hugenholz is op dit moment niet actief  Hugenholz
Karting

duif schreef op ma, 08 april 2019 22:26

Helmut lekt af en toe wat rare dingen in de media en dat begrijpen de buitenstaanders niet.

Dat Jos reageert in de Telegraaf op de uitlatingen van Helmut Marko begrijp ik dan helemaal niet meer.
Jos kan die ouwe toch zo even bellen? Dus, ja hier zit blijkbaar een bizarre politiek achter.

https://www.telegraaf.nl/sport/3413679/jos-verstappen-toto-w olff-belt-nooit?fbclid=IwAR30ZSfXkGPpmGVVnXW9IC5srhEoSNp3A9_ gb8CZGboAgZK28luYDp0OrhI
Onderhandelen heet dat

[Bijgewerkt op: di, 09 april 2019 01:12]

Re: Jos: Toto belt nooit! [bericht #24415 is een antwoord op bericht #24413] di, 09 april 2019 09:01 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
MiGi is op dit moment niet actief  MiGi
Karting

Misschien probeert Marko wel druk bij Redbull te leggen, met het idee dat er rap verbetering moet komen.
Anders verliezen we hem dadelijk echt.

Re: Jos: Toto belt nooit! [bericht #24416 is een antwoord op bericht #24415] di, 09 april 2019 09:07 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Dejavu01 is op dit moment niet actief  Dejavu01
Formula 1

Of de eerste terugtrekkende bewegingen van red bull nu ze zich realiseren dat het wdc dit jaar of volgend jaar niet meer te halen is.

Er is een grens... [bericht #24419 is een antwoord op bericht #24405] di, 09 april 2019 10:14 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Tizz is op dit moment niet actief  Tizz
Formula 3

waar optimisme overgaat in zinloos gedroom. De problemen die RB nu heeft, zijn struktureel en vereisen
erg veel CFD, bijna net zoveel windtunnel en een halve nieuwe auto om dat op orde te krijgen. Zelf
denken ze dat in Spanje op orde te hebben, maar het zou me niet verbazen als dat langer gaat duren.
Tot die tijd kan je wat pleisters plakken maar meer niet. Voor jouw onophoudelijke optimisme is dan
ook geen enkele zinnige aanleiding. Het zou me niet verbazen als..., met een beetje geluk... en al
dat soort formuleringen kunnen voorlopig gewoon de prullebak in.

Tizz.

Max... [bericht #24420 is een antwoord op bericht #24416] di, 09 april 2019 10:16 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Formula 3

moet zich afvragen, als hij sowieso al wil verkassen, of het redelijk is te verwachten dat je
het eerste jaar bij Mercedes kampioen kan worden als je ook nog eens tegen Hammi rijdt.

Tizz.

Re: Er is een grens... [bericht #24423 is een antwoord op bericht #24419] di, 09 april 2019 10:33 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Dejavu01 is op dit moment niet actief  Dejavu01
Formula 1

Dat denk ik ook.

Re: op Tizz. [bericht #24424 is een antwoord op bericht #24419] di, 09 april 2019 10:38 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Wouter
GP winner

Tizz schreef op di, 09 april 2019 10:14
De problemen die RB nu heeft, zijn struktureel en vereisen
erg veel CFD, bijna net zoveel windtunnel en een halve nieuwe auto om dat op orde te krijgen. Zelf
denken ze dat in Spanje op orde te hebben, maar het zou me niet verbazen als dat langer gaat duren.
Tot die tijd kan je wat pleisters plakken maar meer niet.

Zo denk ik er dus ook over.

Citaat:
Voor jouw onophoudelijke optimisme [Schummie] is dan ook geen enkele zinnige aanleiding. Het zou me niet verbazen als...,
met een beetje geluk... en al dat soort formuleringen kunnen voorlopig gewoon de prullebak in.

Tizz.

Voor jouw onophoudelijke optimisme IS geen enkele aanleiding? Dat vindt jij!
Als @Schummie optimistisch wordt door wat hij van zijn informant doorkrijgt, is dat zijn volste recht.
Net zo als dat het jouw en mijn goed recht is om iets minder rooskleurig tegen de situatie bij RBR aan te kijken.

Misschien kun je voortaan trouwens het hele bericht in je post plaatsen en niet de eerste paar woorden in de titel, wat jij altijd doet.

Re: op Tizz. [bericht #24425 is een antwoord op bericht #24424] di, 09 april 2019 10:45 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Wingleader is op dit moment niet actief  Wingleader
Karting

Goh jij gelooft het informantverhaal van Schummie? Klinklare nonsens als je het mij vraagt, duimzuigerij en internet afstruinen naar nieuws.

Ferrari is veel sneller dan RBR, heeft echter wat pech. Ze zullen RBR zeer snel voorbijstreven en aan de horizon verdwijnen.

Optimisme is natuurlijk prettig en leuk om te lezen, echter het ontbreekt hier vaak aan realisme.

Wingleader.

Re: op Tizz. [bericht #24426 is een antwoord op bericht #24425] di, 09 april 2019 10:53 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Wouter
GP winner

Wingleader schreef op di, 09 april 2019 10:45
Goh jij gelooft het informantverhaal van Schummie? Klinklare nonsens als je het mij vraagt, duimzuigerij en internet afstruinen naar nieuws.
Wingleader.

Begrijpend lezen is een vak dat niet iedereen op school fatsoenlijk heeft gevolgd, blijkt maar weer.

Lees nogmaals wat ik schreef Wingleader.

"Als @Schummie optimistisch wordt door wat hij van zijn informant doorkrijgt, is dat zijn volste recht.
Net zo als dat het jouw en mijn goed recht is om iets minder rooskleurig tegen de situatie bij RBR aan te kijken."

Schrijf ik hier ergens iets over het feit wat ik van @Schummie geloof of niet geloof? Beter lezen Wingleader, voordat je commentaar levert.
Fijne dag verder.

Re: op Tizz. [bericht #24427 is een antwoord op bericht #24426] di, 09 april 2019 11:07 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
GP winner

En laat elkaar toch gewoon in waarde. Iedereen denkt het zijne van wat een ander schrijft. De meeste van ons zijn prima in staat een eigen mening te vormen. Waarom die behoefte om te verklaren wat jouw mening is over die van een ander, als je dat per se wil, doe het dan aub met respect voor anders mening/karakter.

Re: op Tizz. [bericht #24428 is een antwoord op bericht #24427] di, 09 april 2019 11:53 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Mario is op dit moment niet actief  Mario
Formula 1
Forum_Mod

Op een forum horen juist meningen, speculaties en discussies maar laat inderdaad elkaar in waarde. Ga respectvol met elkaar om.

Moderator www.verstappen.nl

Re: Er is een grens... [bericht #24429 is een antwoord op bericht #24423] di, 09 april 2019 11:54 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Formula 3

Zondag weten we precies hoe het zit dus nog even geduld hebben. Laughing

Re: Jos: Toto belt nooit! [bericht #24430 is een antwoord op bericht #24413] di, 09 april 2019 12:07 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
spark is op dit moment niet actief  spark
Formula 1

Hugenholz schreef op di, 09 april 2019 01:11
duif schreef op ma, 08 april 2019 22:26

Onderhandelen heet dat
Als men wil onderhandelen (al dan niet stiekem), in de F1 of voetbal etc, dan belt men de manager van de sporter i.p.v. de sporter zelf. Daar zijn ze tenslotte voor.

Dus dat Toto Max zelf belt geloof ik ook niet, tenzij hij jarig is Laughing

Re: Er is een grens... [bericht #24431 is een antwoord op bericht #24429] di, 09 april 2019 12:19 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Formula 3

Weer een spannend weekend......
RB weet wat er mis is, de aanpassingen die er komen in China zullen in de windtunnel en simulator waarschijnlijk goed werken en een verbetering brengen.
De vraag is alleen werken ze op het circuit ook en is er in korte tijd ook een afstelling te vinden door Max waarmee hij een fijne balans heeft en belangrijker nog waarmee hij de juiste temperatuur in zijn banden weet te krijgen en weet te houden....
Als Max geluk heeft werken de updates en kan hij 1 of 2 auto's van Ferrari of MB enigzins in het vizier houden en zo bij echte problemen van een van de voorste bij of op het podium komen.....
Ferrari is i.m.o op dit moment onmogelijk bij te houden in de kwali maar ook in de race, het enige wat de Ferrari's kan gaan stoppen om MB weer bij te gaan halen in punten is hun betrouwbaarheid, sterker nog mochten ze dit weekend weer problemen hebben dan lijkt het meer op een structureel probleem welke wel eens zou kunnen resulteren in een stapje terug in performance op dit gebied wat ze weer bereikbaar gaat maken voor de concurrentie....
Ik verwacht weer een P5 in de kwalificatie voor Max en misschien een p4 in de race waarbij hij weer afhankelijk is van een iets minder goede racepace van 1 van de 4 voorste....
Alles wat meer is dit weekend is voor mij onverwacht positief....

Re: op Tizz. [bericht #24432 is een antwoord op bericht #24424] di, 09 april 2019 12:36 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Formula 3

Tsja, ik schrijf geen enkele zinnige aanleiding. Schummi's post bevat eigenlijk maar één reden tot optimisme (de nieuwe delen voor China) en ik denk niet dat vol te houden is dat die het probleem oplossen. Schummi beweert dat de delen voor China klaar zijn en werken maar kennelijk werken ze niet zo geweldig want hij redeneert zelfs tegen zijn eigen optimisme door te stellen dat pas in Barcelona de echte ommekeer komt. Dus tot Barcelona is het winnen van een rit gewoon gebaseert op dom geluk.

En wat betreft de titel... De meesten reageren op een ander bericht en dan kopieer je automatisch de titel. Ik vind
het lastig om dan nog later berichten terug te vinden dus dan pas ik de titel maar aan. Als mensen zich daar aan
storen ben ik altijd te vinden voor andere ideeen.

Tizz.

Re: op Tizz. [bericht #24433 is een antwoord op bericht #24432] di, 09 april 2019 12:49 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Sport is op dit moment niet actief  Sport
Formula 3

Toch heb ik het idee dat de lange verhalen van schumi toch kort gehouden worden,
begrijpelijk als het hele lange verhalen worden, leest men niet meer wat er staat, maar wat men denkt dat er staat.

Tot Barcelona is 't aanpassen en hopen op de daadwerkelijke hele kleine verbeteringen zodat zo goed als mogelijk de aansluiting word gehouden.
In Barcelona komen de echte aanpassingen, aanpassingen die tijd kosten om te construeren.
Dus tot die tijd, kleine dingetjes, dat is wat schumi zegt (denk ik).

Re: op Tizz. [bericht #24434 is een antwoord op bericht #24432] di, 09 april 2019 12:56 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
spark is op dit moment niet actief  spark
Formula 1

Tizz schreef op di, 09 april 2019 12:36
Tsja, ik schrijf geen enkele zinnige aanleiding. Schummi's post bevat eigenlijk maar één reden tot optimisme (de nieuwe delen voor China) en ik denk niet dat vol te houden is dat die het probleem oplossen. Schummi beweert dat de delen voor China klaar zijn en werken maar kennelijk werken ze niet zo geweldig want hij redeneert zelfs tegen zijn eigen optimisme door te stellen dat pas in Barcelona de echte ommekeer komt. Dus tot Barcelona is het winnen van een rit gewoon gebaseert op dom geluk.

En wat betreft de titel... De meesten reageren op een ander bericht en dan kopieer je automatisch de titel. Ik vind
het lastig om dan nog later berichten terug te vinden dus dan pas ik de titel maar aan. Als mensen zich daar aan

Tizz.
Volgens mij komen alle teams tijdens de eerste Europese=Barcelona GP met al dan niet grote updates. Dit is al jaren het geval dus het is een beetje een open deur intrappen van Schummi.

Re: op Tizz. [bericht #24435 is een antwoord op bericht #24432] di, 09 april 2019 13:00 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Wouter
GP winner

Tizz schreef op di, 09 april 2019 12:36

Tizz.

Ik ben het helemaal eens met het feit dat het lastig is om iets terug te vinden, omdat mensen geen passende titel boven hun bericht plaatsen.
Althans als je de vertakte versie gebruikt, want daar zie je immers alleen maar de titels staan.
Goed dat jij dat dus wel doet Yay , alleen maak er dan een hele zin van en begin jouw bericht ook met een hele zin.
Het is lastig een bericht van jou te quoten als het eerste gedeelte van jouw bericht ontbreekt, omdat het in de titel staat. ;-)

Re: op Tizz. [bericht #24436 is een antwoord op bericht #24433] di, 09 april 2019 13:08 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Formula 3

Max krijgt in ieder geval in Barcelona een nagelnieuw en verbeterd chassis. hupmax

[Bijgewerkt op: di, 09 april 2019 13:09]

Re: op Tizz. [bericht #24437 is een antwoord op bericht #24436] di, 09 april 2019 13:39 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
RazorBiteXL
Formula 3

Schummie01 = Helmut Marko ^^

Re: op Tizz. [bericht #24438 is een antwoord op bericht #24437] di, 09 april 2019 14:08 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Formula 3

Een grote stap vooruit in China kan ook al gezet worden door de banden in het juiste window te krijgen. Daar is vooral begrip van de afstelling voor nodig en in mindere mate een upgrade.

Max en Pierre, PR praatje over Honda. [bericht #24439 is een antwoord op bericht #10992] di, 09 april 2019 14:13 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Wouter
GP winner

Max en Pierre, PR praatje over Honda.

Re: op Tizz. [bericht #24440 is een antwoord op bericht #24437] di, 09 april 2019 14:25 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Schummie01 is op dit moment niet actief  Schummie01
Formula 3

Dat verhaal over het bellen met Max is vertaald uit het Duits.
Marko heeft daar gesproken over bellen met de Verstappens. Jos geeft wel aan regelmatig contact te hebben met Toto Wolf.
De kern is de boodschap die Helmut afgeeft. Dat ze Max zeker willen houden, maar ook dat er inderdaad een prestatieclausule bestaat.
Daarmee houdt ie de boel mooi onder druk, en dat kennen we wel van hem.
Jos zelf heeft nog eens aangegeven dat Max zicht momenteel prima thuisvoelt bij RBR, het team waarvan zelfs Villeneuve nu aangeeft dat het om Max is geformeerd momenteel.
Zo'n positie krijg je niet zomaar, en al helemaal niet als je overstapt naar Mercedes of Ferrari.
En nee, ik ben niet Marko, maar lees en spreek wel heel behoorlijk Duits.
Het huidige internet pers verhaal waar elke dag minstens 10 nieuwtjes gepost moeten worden maakt dat interviews, ook nog vaak slecht vertaald in stukjes opnieuw herkauwd wordt en vervolgens met de consument gedeeld.

Mooi voorbeeld de podcast van Newey, voer voor misschien wel 100 uit de context gehaalde statements.
Het kan dus lonen om zoveel mogelijk naar de oorspronkelijke bron te gaan.

Dan nog even over het ongefundeerde optimisme. Laten we het komende weekend eens afwachten.
Bij RBR is dat optimisme er gewoon, gekoppeld aan realisme dat er aan het chassis nog het nodige moest gebeuren.
En daar is men dus mee bezig. En Honda doet hun ding, ook tot tevredenheid van RBR.
En mocht Ferrari inderdaad iets bijzonders gevonden hebben waardoor ze 40 kw meer hebben dan de rest, dan zal het nog moeilijk worden op wereldkampioen te worden.
Da's de wondere wereld van de F1, waar je niet zomaar meervoudig wereldkampioen wordt als je niet steeds op het juiste moment op de juiste plaats zit.

Mijn nachtmerrie scenario in dat kader zou juist zijn dat Max tekent bij Mercedes. Daar in 2020 of 2021 gaat rijden, juist als de periode van dominantie van Mercedes ten einde komt.
En oh gruwel, de dominante periode van RBR aanbreekt.
Een heel belangrijke factor van een succesvol team is stabiliteit. Dat kun je lezen in elke biografie van succesvolle teambazen.
Stabiliteit op het gebied van de coureur, auto en motor.
Kijk maar eens in welke nachtmerrie Ricciardo beland is.
Met een beetje pech eindigt ie dit seizoen ver achter Hulkenberg.

Dus ik blijf voorlopig gewoon optimistisch. Er zijn slechts 6 plaatsen in topteams, waar iedereen wel wil rijden van de rest van het veld.
En Max bezet 1 van die plaatsen, als kopman.
Zoals ie zelf zegt, als ik dit jaar geen wereldkampioen wordt probeer ik het volgend jaar weer.
En zelf weet team Verstappen het best te beoordelen waar dan de beste opties en kansen liggen.
Voorlopig dus gewoon nog bij RBR.

Re: op Tizz. [bericht #24441 is een antwoord op bericht #24440] di, 09 april 2019 15:37 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Formula 3

Helemaal met @Schummie01 eens... als fan van Max is positiviteit een pre. Yay

Re: op Tizz. [bericht #24442 is een antwoord op bericht #24441] di, 09 april 2019 15:59 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
GP winner

Ik ben zelf al snel nogal zwaar op de hand en moet me vaak voor houden dat ongebreideld negativisme of toegeven aan je angsten ook niet constructief is.

De start van dit seizoen lijkt tot nu "slecht" te verlopen (niet qua resultaat maar wel qua competiviteit) maar daarbij moet je wel in het oog houden dat RBR een topteam is en blijft. Die krijgen dit eerder onder de knie dan anderen. Waarom is dat dan elk jaar weer nodig. Nou, vorig jaar hadden ze echt wel het beste chassis, dit jaar moet er relatief veel verandert worden en ondanks dat dat niet geweldig gelukt lijkt te zijn ze zelfs op dit moment toch gewoon de nr3 (iig in handen van Max). Je weet het power en Koppel deficit nu eenmaal niet. Bij Ferrari is iets vreemds aan de gang volgens mij. Die hebben gewoon gezegd (na Melbourne) "*#&@ it" hoe semi legal het is we doen het gewoon (puur speculatie mijnerzijds) maar iig lijken die nu wel erg sterk. Dat waren ze hier in China overigens vorig jaar ook al gewoon.

Mercedes heeft een nog flink veel groter budget bij zo'n team zal het altijd makkelijker gaan. Ik geloof niet zo in Jaren van hegemonie gaan weer weg (tenzij de geldkraan bij Mercedes wordt dichtgeknepen (of bij bv Ferrari verder open). RBR zal nooit die budgetten krijgen vermoed ik.

Neemt niet weg dat hopelijk Honda echt serieus is en er voor gaat, RBR is een prima race team en Max daar nu de kopman, voor mij moet hij hier gewoon blijven en het succes dat het is verder uitbouwen. Hopelijk lukt dat.

Ja dan valt de start toch tegen dit jaar (ondanks de waarschuwingen) en nog een paar van zulke races en ik baal als een stier, maar ja, daar moet je dan maar doorheen.

Re: op Tizz. [bericht #24444 is een antwoord op bericht #24440] di, 09 april 2019 18:13 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Dutch1968 is op dit moment niet actief  Dutch1968
Karting

Schummie01 schreef op di, 09 april 2019 14:25

Dan nog even over het ongefundeerde optimisme. Laten we het komende weekend eens afwachten.
Bij RBR is dat optimisme er gewoon, gekoppeld aan realisme dat er aan het chassis nog het nodige moest gebeuren.
En daar is men dus mee bezig. En Honda doet hun ding, ook tot tevredenheid van RBR.

Heeft RBR enige andere keuze dan optimisme te tonen/veinzen? Wat betreft eigen team; Zeker zo kort in het seizoen (en over het algemeen eigenlijk nooit) kan geen enkele teamleiding het zich permiteren zich publiekelijk negatief uit te laten over team en/of strukturele tekortkomingen aan chassis die niet binnen afzienbare tijd kunnen worden opgelost. Als dat wel zou gebeuren, wordt daar de motivatie van een heel legioen werknemers mee getorpedeerd en werknemers die minder motivatie hebben zijn de doodsteek voor iedere organisatie. Wat betreft Honda, Honda en RBR zitten nog in de wittebroodsweken. Zelfs als er qua vermogen ernstige tekortkomingen zouden zijn zou dat nooit gemeld worden. In het geval dat de Honda niet zou voldoen naar verwachtingen, zal men het er toch mee moeten doen. Er zal nooit een Mercedes, noch een Ferrari en na de vechtscheiding al helemaal nooit meer een Renault in de RBR komen te liggen. Dus ALS er iets mis zou zijn met de Honda, zal men bij elkaar moeten blijven voor de kinderen of zich volledig terugtrekken. Verder is het natuurlijk ook zo dat in het huidige tijdperk het verschrikkelijk makkelijk is om links en rechts geruchten te introduceren en dat wordt volop ge- c.q. misbruikt. Geen enkele organisatie, ongeacht of dat in de sport is of in het bedrijfsleven, laat het achterste van de tong zien en allemaal zijn ze gebaat bij geruchten die onzekerheid bij de concurrentie aanwakkeren.

Re: op Tizz. [bericht #24445 is een antwoord op bericht #24444] di, 09 april 2019 18:40 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Formula 3

... en bovenal: Max heeft het naar zijn zin bij RBR, in zijn RB15 met een Honda PU, en verwacht nog vele mooie dingen in 2019 en daar moeten wij fans het mee doen. En wint hij dan een keer schreeuwt iedereen weer hosanna!!!

[Bijgewerkt op: di, 09 april 2019 18:42]

Re: op Tizz. [bericht #24447 is een antwoord op bericht #24445] di, 09 april 2019 20:18 Naar vorige berichtNaar vorige bericht
Formula 3

Idd Max zit goed in zijn vel, en Red-Bull past op dit moment het beste bij hem by far.
Ik had persoonlijk ook geen dominant seizoen verwacht dit seizoen. Al moet ik toegeven dat door de woorden van Marko ik ietswat op het verkeerde been was gezet. Ik zie het een beetje als, 1 stap achteruit om vervolgens 2 vooruit te gaan.
Voordat het seizoen begon, had ik nagedacht wat ik als een acceptabel seizoen van Red-Bull Honda zou beschouwen als hun eerste jaar als partners.
Ik kwam toen eigenlijk tot de volgende conclusie

Fase 1: t/m Baku: Betrouwbare Honda motor, vasthouden aan 3e positie.

Fase 2: Spanje t/m Hockenheim: regelmatig kwalificeren op 2de startrij, behalen eerste overwinning

Fase 3: Belgie t/m einde. regelmatig kwalificeren op de 1e startrij, standaard kunnen vechten voor overwinning.

Als ik hier nu weer aan denk, gaat het eigenlijk prima.
Zeker ook als je kijkt hoe de punten verdeeld worden. In Bahrein zagen we een dominant Ferrari (Leclerc) qua snelheid. Ik verwacht dan ook een overwinning voor Ferrari komende 2 races mits de betrouwbaarheid gewoon op orde is. Daarbij zien we ook nog eens dat de tweede coureur nog eens punten afsnoepen van de 'eerste' coureurs.

Mocht Red-Bull na Spanje verder afdwalen TOV de concurentie zie ik het somber in. Maar voor mij is nu nog geen gegronde reden om te geloven dat het seizoen al verloren is. Ja het is jammer dat RB niet gelijk voor overwinningen kan vechten, maar in mijn mening is dat ook een onrealistische wens. Hou vertrouwen in het project zou ik zeggen, zeker t/m 2020. Dat zullen Max & zijn team ook doen.

Vorige onderwerp: Max Verstappen schaalmodellen
Volgende onderwerp: Poll functionaliteit: stemmen maar!
Naar forum gaan: