Verstappen forum
forum.verstappen.nl

Startpagina » Verstappen » Max & Jos Verstappen » Alles aangaande het Aston Martin Red Bull Racing team.
Re: En merc is legaal? [bericht #24183 is een antwoord op bericht #24179] di, 02 april 2019 08:59 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
FB01 is op dit moment afwezig  FB01
Berichten: 56
Geregistreerd: mei 2018
Karting

Sorry maar dat is toch maar gespeculeer in het luchtledige? Hoezo Williams geen geld? En met een klein budget kun je best een auto bouwen. Racing point heeft de afgelopen jaren een prima auto gehad en nu ineens snappen ze niet hoe het moet? Geloof er geen reet van.

Mijn punt is dat Mercedes al jaren sneller is dan iedereen, ook de teams met dezelfde motor maar dat is 'legaal', maar wanneer Ferrari wat sneller is, dan is het ineens een truuk.
 
Re: En merc is legaal? [bericht #24184 is een antwoord op bericht #24183] di, 02 april 2019 09:14 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Nickela is op dit moment afwezig  Nickela
Berichten: 102
Geregistreerd: maart 2017
Formula 3

Je hebt gelijk, maar toch is idd het gevoel. Vorig jaar klopte dit gevoel
 
Re: En merc is legaal? [bericht #24185 is een antwoord op bericht #24183] di, 02 april 2019 10:38 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Sieper is op dit moment afwezig  Sieper
Berichten: 2021
Geregistreerd: juli 2017
GP winner

FB01 schreef op di, 02 april 2019 08:59
Sorry maar dat is toch maar gespeculeer in het luchtledige? Hoezo Williams geen geld? En met een klein budget kun je best een auto bouwen. Racing point heeft de afgelopen jaren een prima auto gehad en nu ineens snappen ze niet hoe het moet? Geloof er geen reet van.

Mijn punt is dat Mercedes al jaren sneller is dan iedereen, ook de teams met dezelfde motor maar dat is 'legaal', maar wanneer Ferrari wat sneller is, dan is het ineens een truuk.
Ik probeer je wat input te geven op je vraag, over hoe en waarom van gedachte gangen. Maar bedankt voor de belediging Boink.

 
Re: En merc is legaal? [bericht #24186 is een antwoord op bericht #24185] di, 02 april 2019 12:09 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
RazorBiteXL
Berichten: 190
Geregistreerd: december 2018
Formula 3

#Doeslief
 
Ondertussen in Milton Keynes.. [bericht #24188 is een antwoord op bericht #10992] di, 02 april 2019 13:53 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Schummie01 is op dit moment afwezig  Schummie01
Berichten: 249
Geregistreerd: maart 2017
Formula 3

.. zijn ze niet in een depressie belandt zoals men zo hier en daar verwacht.
Uiteraard had men er iets meer van verwacht, maar met name de prestaties van Ferrari op motorgebied heeft niet alleen Red Bull verrast.
Men is bij RBR onverminderd optimistisch of euforisch over de Honda motor.
Wel is men nu uiteraard bezig de input van met name Max te verwerken in de updates aan het chassis.
Wat klaar is wordt gebruikt, en ik kan alvast verklappen dat we niet helemaal tot Barcelona hoeven te wachten voordat er updates ingezet gaan worden.
Ook is het zo dat China nog meegenomen wordt om het eerste beeld van de RB15 in de races helder te krrijgen.
Indien je nu te snel grote aanpassingen doet, gebaseerd uitsluitend op Bahrain, loop je het risico dat je ten opzichte van komende circuits input mist. Bijvoorbeeld als in China de RB15 weer beter voor de dag komt.
Overigens heeft RBR zelf meer dan eens verklaard dat het zaak is om aan het begin niet teveel punten te verliezen.
Dit om een niet meer in te lopen achterstand te vermijden.
Welnu, daar slaagt met name Max heel aardig in. Nu 27 punten, vorig jaar 8.
Verder hebben we nu meer verschillende winnaars.
En wat je er ook allemaal van vindt, feit is dat Max in de stand voor beide Ferrari's staat.
Vergelijk dat eens met vorig seizoen.
Max zal zijn punten niet hoeven te delen met Gasley, dat lijkt me helder.
Bij Mercedes en Ferrari is dat op dit moment nog steeds anders.
Komt Bottas nog terug, en geeft Vettel zich nu al gewonnnen?
Mij mag dan een teveel aan positivisme worden verweten, maar voor negativisme is feitelijk helemaal geen plaats op dit moment.

Als Max China zou winnen, ziet de wereld er ineens al weer heel anders uit, met Leclerc als goede tweede, of Vettel.
Mooi trouwens, zo'n 1000-ste race.

Dus absoluut nog geen paniek in MK.
Want mooi dat vermogen van Ferrari, maar Vettel hield dat vermogen niet op de baan, en ook de betrouwbaarheid is er daar nog niet helemaal.

Persoonlijk geloof ik net zoals RBR dat die missende cilinder een smoes was. Aanvankelijk hoorde ik op de de F1TV app heel duidelijk dat aan hem gemeld werd dat de MGU-H de accu niet meer oplaadde.
Belangrijk verlies van 120 Kw gedurende een groot deel van de ronde. En vervolgens nog een probleem met het benzineverbruik wat natuurlijk veel hoger wordt als je probeert zonder de bijstand van de electro motor zo hard mogelijk door te trappen.
Ook daar werd Ferrari gered door de safety car.
Leclerc had anders nog veel langzamer moeten rijden om met voldoende benzine het einde te halen.
Misschien moet die extra sensor van de FIA weer eens geinstalleerdworden bij Ferrari op het electrische deel zoals vorig jaar.
Ze ontdekten toen niets illegaals, maar Ferrari was wel gelijk een deel van het gewonnen vermogen kwijt.

RBR heeft helder waar het meest te winnen valt, en heeft de middelen om dat ook snel te kunnen doen.
Maar als we nu eens aannemen dat RBR wederom aan het begin traditioneel wat achterloopt.
Mogen we dan ook aannemen dat ze even traditioneel als afgelopen seizoenen sneller weten te ontwikkelen dan Ferrari en Mercedes?
Da's dan weer de realist of optimist in mij.
En gelukkig ook hier in MK.

Helder is ook dat de vraag of de overstap naar Honda een goede was inmiddels wel beantwoord, toch.
Die ontwikkelen conform beloften door, en blijven daarnaast inzetten op betrouwbaarheid.

Als Ferrari in het streven naar extra vermogen de zaak niet betrouwbaar weet te houden is dat extra vermogen niets waard, in elk geval geen punten.

Hard doorwerken dus, en dat kunnen ze wel in MK.
Voorlopig dus zeker geen saai seizoen, en ook geen optocht.

Op naar China.



 
Re: Alles aangaande het Aston Martin Red Bull Racing team. [bericht #24189 is een antwoord op bericht #10992] di, 02 april 2019 13:59 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Mulder is op dit moment afwezig  Mulder
Berichten: 421
Geregistreerd: maart 2017
Formula 3

We gaan eerst China wel bekijken, en ook de huidige test is voor RB natuurlijk een geschenk uit de hemel..juist hier, waar de wagen zo onhandelbaar is, mogen ze extra praktijkonderzoek doen 2 dagen lang.. TOP!
 
Re: Ondertussen in Milton Keynes.. [bericht #24191 is een antwoord op bericht #24188] di, 02 april 2019 14:07 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
SpeeDirk is op dit moment afwezig  SpeeDirk
Berichten: 291
Geregistreerd: maart 2017
Formula 3

@Schummie01 bedankt voor alle positieve informatie en de RB15 zal het zeker goed gaan doen. Aan de Honda PU zal het zeker niet liggen alhoewel we nog wel een aantal Kw kunnen gebruiken. We blijven dus positief uitkijken naar de race in China! drive hupmax

Formule 1 liefhebber, fan van Max en jarenlang van Jos
 
Re: Ondertussen in Milton Keynes.. [bericht #24193 is een antwoord op bericht #24191] di, 02 april 2019 14:17 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Jip
Berichten: 1122
Geregistreerd: maart 2017
GP winner

Schummie, weet jij al of het binnen RB bekend is waarom de achterkant steeds uitbreekt? Dat is wat Max noemt als pijnlijkste punt van de RB15. Zo ja, wanneer kunnen we dan de update verwachten die dat hopelijk gaat oplossen?
 
Re: Ondertussen in Milton Keynes.. [bericht #24195 is een antwoord op bericht #24188] di, 02 april 2019 14:42 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Billgates307 is op dit moment afwezig  Billgates307
Berichten: 25
Geregistreerd: december 2017
Karting

Wil je nog even uit de doeken doen waarom de upgrade van 15pk op de Honda motor niet doorging?
Alvast bedankt Yay
 
Re: Ondertussen in Milton Keynes.. [bericht #24196 is een antwoord op bericht #24195] di, 02 april 2019 15:17 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Schummie01 is op dit moment afwezig  Schummie01
Berichten: 249
Geregistreerd: maart 2017
Formula 3

@Bilgates307,

Ja hoor. Die is niet, niet doorgegaan. Dat betekent dat die upgrade, of meer specifiek iets meer opendraaien van de systemen zonder in de betrouwbaarheidsproblemen te komen wel is doorgegaan.
Dat meerdere vermogen was dus ter beschikking in de race. Voor alle 4 de wagens. En alles keurig weer in het groen gebleven.
Ge gemiddelde race speed van RBR was helemaal niet zo slecht als wel gesuggereerd wordt.
Inmiddels staat een van die tabellen in het andere draadje van de race zelf. Kijk daar maar eens naar.
En er gaat nog veel meer vermogen aankomen. Bij de eerstvolgende update waarbij ook veranderingen aan de systemen gedaaan kunnen worden.
 
Re: Ondertussen in Milton Keynes.. [bericht #24197 is een antwoord op bericht #24196] di, 02 april 2019 16:13 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
SpeeDirk is op dit moment afwezig  SpeeDirk
Berichten: 291
Geregistreerd: maart 2017
Formula 3

@Schummieo1 over welke systemen hebben wij het dan?

Formule 1 liefhebber, fan van Max en jarenlang van Jos
 
Re: Ondertussen in Milton Keynes.. [bericht #24198 is een antwoord op bericht #24197] di, 02 april 2019 16:17 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
RazorBiteXL
Berichten: 190
Geregistreerd: december 2018
Formula 3

Hij bedoelt de hardware van de motor.

De 15kw was gewoon vermogen wat ten opzichte van het begin van het seizoen nog veiligheidshalve was achtergehouden.

De volgende upgrades zullen bij de introductie van de 2 motor van het seizoen dan logischerwijs ook in de hardware van de PU zitten.
 
Re: Ondertussen in Milton Keynes.. [bericht #24199 is een antwoord op bericht #24197] di, 02 april 2019 16:20 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Schummie01 is op dit moment afwezig  Schummie01
Berichten: 249
Geregistreerd: maart 2017
Formula 3

@ SpeeDirk,

Brandstofsysteem, met name de injectie en verbrandingsruimte. I.c.m. aangepaste brandstof van onze Excon vrienden.
Die moeten voorkomen dat de motor gaat "pingelen" bij hogere compressieverhoudingen.
Schjnt er op de testbank al erg goed uit te zien.
Nog even afwachten dus.
Maar verbeterde brandstof is ook voor die tijd nog weer te verwachten.
 
Re: Ondertussen in Milton Keynes.. [bericht #24200 is een antwoord op bericht #24199] di, 02 april 2019 16:29 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
SpeeDirk is op dit moment afwezig  SpeeDirk
Berichten: 291
Geregistreerd: maart 2017
Formula 3

Oke... ook dat zijn weer zaken die bijdragen aan een snelle R(ose)B(ril)15 Yay

Formule 1 liefhebber, fan van Max en jarenlang van Jos

[Bijgewerkt op: di, 02 april 2019 16:29]

Dit bericht aan een moderator rapporteren

 
Re: Ondertussen in Milton Keynes.. [bericht #24218 is een antwoord op bericht #24200] di, 02 april 2019 23:18 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Roelof is op dit moment afwezig  Roelof
Berichten: 439
Geregistreerd: maart 2017
Formula 3

Het mag duidelijk zijn dat we na 2 races mogen concluderen dat de Ferrari motor niet zo betrouwbaar is en de Renault al helemaal niet, Mercedes en Honda lijken tot zover redelijk probleemloos. En het klinkt gek maar met minder spul dat heel blijft kan je ook prima competities winnen.
 
Re: Ondertussen in Milton Keynes.. [bericht #24219 is een antwoord op bericht #24200] di, 02 april 2019 23:20 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
bernuldi is op dit moment afwezig  bernuldi
Berichten: 406
Geregistreerd: maart 2017
Formula 3

Zeer mee eens dat er nog niks verloren is..zolang Max zijn punten blijft pakken en De de auto doorontwikkeld wordt, cq de sweetspot wordt gevonden, kan het nog heel interessant worden dit seizoen. Maar enerzijds zou het goed zijn als Ferrari komende races ook gaat winnen, omdat anders Mercedes te ver wegloopt, anderzijds vrees ik dat Ferrari té sterk is als die nu echt gaan winnen.

Enige remedie is als de RB14 zsm.een winnende auto wordt, of minstens een hele goede, dan maakt Max er wel.een winnende van.


Gr bernuldi (die blij is met de mogelijkheid een handtekening toe te voegen)
 
Re: Alles aangaande het Aston Martin Red Bull Racing team. [bericht #24221 is een antwoord op bericht #24189] wo, 03 april 2019 00:31 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Singapore2008 is op dit moment afwezig  Singapore2008
Berichten: 113
Geregistreerd: maart 2017
Formula 3

Mulder schreef op di, 02 april 2019 13:59
We gaan eerst China wel bekijken, en ook de huidige test is voor RB natuurlijk een geschenk uit de hemel..juist hier, waar de wagen zo onhandelbaar is, mogen ze extra praktijkonderzoek doen 2 dagen lang.. TOP!
Vraagje over die testen: Mag je daar een nieuwe motor inzetten? Zou dat dan de al klaar staande sterkere specificatie zijn? Niet de geplande spec 2, maar al wel een verbeterde?

Ik vond de tijd wel goed, al zegt dat ook niet zoveel. Het was sneller dan de vrije trainingen, maar nog niet zo snel als in de kwalificatie. En die was niet goed. De omstandigheden zouden slechter zijn dan in het weekend, dus vergelijken is lastig. Verstappen was in ieder geval positief.

FP1:
5 33 Max Verstappen RED BULL RACING HONDA 1:31.673 +1.319s
FP2:
6 33 Max Verstappen RED BULL RACING HONDA 1:29.725 +0.879s
FP3:
8 33 Max Verstappen RED BULL RACING HONDA 1:30.959 +1.390s
Quali:
5 33 Max Verstappen RED BULL RACING HONDA 1:29.579 1:29.109 1:28.752
Test:
1 33 Max Verstappen RED BULL RACING HONDA 1.29.379


<edit> Hmm, Verkeerd topic denk ik. Kan iemand of ikzelf hem verplaatsen naar testen Bahrein??

[Bijgewerkt op: wo, 03 april 2019 00:33]

Dit bericht aan een moderator rapporteren

 
Re: Alles aangaande het Aston Martin Red Bull Racing team. [bericht #24223 is een antwoord op bericht #24221] wo, 03 april 2019 01:11 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Theo is op dit moment afwezig  Theo
Berichten: 160
Geregistreerd: maart 2017
Formula 3

Singapore2008 schreef op wo, 03 april 2019 09:31
Vraagje over die testen: Mag je daar een nieuwe motor inzetten? Zou dat dan de al klaar staande sterkere specificatie zijn? Niet de geplande spec 2, maar al wel een verbeterde?
Je mag doen wat je wil tijdens een test, de auto hoeft niet eens legaal te zijn. En ja, het zou best kunnen zijn dat ze wat op motorgebied hebben geprobeerd.
 
Re: Alles aangaande het Aston Martin Red Bull Racing team. [bericht #24224 is een antwoord op bericht #24223] wo, 03 april 2019 01:18 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Theo is op dit moment afwezig  Theo
Berichten: 160
Geregistreerd: maart 2017
Formula 3

Toch Schummie01, Red Bull is zowel in Melbourne als in Bahrein achteruit gegaan ten opzichte van de concurrentie. In Bahrein is het verschil verdubbeld. Hopelijk hebben we een uitzonderlijk weekend gezien, maar tot nu toe hebben we nog geen bewijs gezien dat de motor of de auto beter of zelfs gelijk is aan de Renault krachtbron en RB14.

Red Bull Pole Verschil
Melbourne 2018 1:21,879 1:21,164 0,715
Melbourne 2019 1:21,320 1:20,486 0,834
Bahrain 2018 1:28,398 1:27,958 0,440
Bahrain 2019 1:28,752 1:27,866 0,886


(bron: formula1.com)
 
Re: Alles aangaande het Aston Martin Red Bull Racing team. [bericht #24225 is een antwoord op bericht #24224] wo, 03 april 2019 07:29 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Wet! is op dit moment afwezig  Wet!
Berichten: 465
Geregistreerd: maart 2017
Formula 3

Wat mij meer zorgen baart is de marginale progressie in tijden in Bahrain ten opzichte van vorig jaar. Het scheelt maar een tiende, terwijl andere teams veel harder gaan dan vorig jaar.

Let it rain, rain, rain!!
 
Re: Alles aangaande het Aston Martin Red Bull Racing team. [bericht #24227 is een antwoord op bericht #24225] wo, 03 april 2019 07:53 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Mulder is op dit moment afwezig  Mulder
Berichten: 421
Geregistreerd: maart 2017
Formula 3

Baart dat je zorgen terwijl je overal kunt lezen dat de RB niet werkte het hele weekend? een niet werkende wagen die maar 1/10 langzamer is dan een werkende vorig jaar. Het is juist een opsteker.
 
Re: Alles aangaande het Aston Martin Red Bull Racing team. [bericht #24228 is een antwoord op bericht #24224] wo, 03 april 2019 07:54 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Mulder is op dit moment afwezig  Mulder
Berichten: 421
Geregistreerd: maart 2017
Formula 3

Theo schreef op wo, 03 april 2019 01:18
nog geen bewijs gezien dat de motor of de auto beter of zelfs gelijk is aan de Renault krachtbron en RB14.
Vraag maar aan Ric en Hulk hoe de Renault het deed.
 
Re: Alles aangaande het Aston Martin Red Bull Racing team. [bericht #24229 is een antwoord op bericht #24227] wo, 03 april 2019 08:24 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
bernuldi is op dit moment afwezig  bernuldi
Berichten: 406
Geregistreerd: maart 2017
Formula 3

Mulder schreef op wo, 03 april 2019 07:53
Baart dat je zorgen terwijl je overal kunt lezen dat de RB niet werkte het hele weekend? een niet werkende wagen die maar 1/10 langzamer is dan een werkende vorig jaar. Het is juist een opsteker.
Een opsteker wil ik het niet noemen als je langzamer bent Smile

Feit is wel dat er alle reden lijkt te zijn om aan te nemen dat er veel meer in zit dan er tot nu toe uit komt. De motor is goed, nu de afstelling nog.


Gr bernuldi (die blij is met de mogelijkheid een handtekening toe te voegen)
 
Re: Alles aangaande het Aston Martin Red Bull Racing team. [bericht #24230 is een antwoord op bericht #24229] wo, 03 april 2019 10:05 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
spark is op dit moment afwezig  spark
Berichten: 731
Geregistreerd: maart 2017
Formula 1

bernuldi schreef op wo, 03 april 2019 08:24
Mulder schreef op wo, 03 april 2019 07:53
Baart dat je zorgen terwijl je overal kunt lezen dat de RB niet werkte het hele weekend? een niet werkende wagen die maar 1/10 langzamer is dan een werkende vorig jaar. Het is juist een opsteker.
Een opsteker wil ik het niet noemen als je langzamer bent Smile

Feit is wel dat er alle reden lijkt te zijn om aan te nemen dat er veel meer in zit dan er tot nu toe uit komt. De motor is goed, nu de afstelling nog.
RB heeft een gehele nieuwe aandriving en de ideale situatie zou zijn dat gelijk alles perfect op elkaar afgestemd is. Nieuwe motor en regels etc en alles werkt onmiddelijk bij de RB15. Helaas is dit niet het geval dus we moeten nog even geduld hebben. We zagen de Ferrari wel heel hard gaan het afgelopen weekend maar ook problemen hebben. De switch van Renault naar Honda is in ieder geval de juiste gebleken.



 
Re: Alles aangaande het Aston Martin Red Bull Racing team. [bericht #24231 is een antwoord op bericht #24230] wo, 03 april 2019 10:33 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Dejavu01 is op dit moment afwezig  Dejavu01
Berichten: 550
Geregistreerd: maart 2017
Formula 1

De switch naar Honda was al bij voorbaat de juiste gelet op de controverse met renault en gelet op het commitment van Honda. Of dit rbr ook wat sportief gaat brengen is een andere vraag.
 
Re: Alles aangaande het Aston Martin Red Bull Racing team. [bericht #24233 is een antwoord op bericht #24224] wo, 03 april 2019 10:44 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Dejavu01 is op dit moment afwezig  Dejavu01
Berichten: 550
Geregistreerd: maart 2017
Formula 1

Max zegt zelf dat er nog veel meer in zit. Is dat dan niet een betere referentie?
 
Re: Alles aangaande het Aston Martin Red Bull Racing team. [bericht #24234 is een antwoord op bericht #24233] wo, 03 april 2019 10:48 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
RazorBiteXL
Berichten: 190
Geregistreerd: december 2018
Formula 3

Hij was gisteren heel tevreden over de test. Hij heeft aangegeven dat Bahrein echt de onderkant van de prestatie van RB was.
 
Re: Alles aangaande het Aston Martin Red Bull Racing team. [bericht #24235 is een antwoord op bericht #24231] wo, 03 april 2019 10:49 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Wouter
Berichten: 2463
Geregistreerd: maart 2017
GP winner

Dejavu01 schreef op wo, 03 april 2019 10:33
De switch naar Honda was al bij voorbaat de juiste.
Of dit rbr ook wat sportief gaat brengen is een andere vraag.

Waarom is dat een vraag? Wacht maar eens tot het chassis in orde is, dan gaan we de potentie van de Honda motor pas zien.
 
Re: Alles aangaande het Aston Martin Red Bull Racing team. [bericht #24236 is een antwoord op bericht #24231] wo, 03 april 2019 11:12 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
SpeeDirk is op dit moment afwezig  SpeeDirk
Berichten: 291
Geregistreerd: maart 2017
Formula 3

Natuurlijk gaat het RBR sportief wat brengen daar twijfel ik niet aan. Jammer dat sommige fans zo negatief zijn. Een beetje meer vertrouwen zou wel op z'n plaats zijn.

Formule 1 liefhebber, fan van Max en jarenlang van Jos

[Bijgewerkt op: wo, 03 april 2019 11:13]

Dit bericht aan een moderator rapporteren

 
Re: Alles aangaande het Aston Martin Red Bull Racing team. [bericht #24238 is een antwoord op bericht #24235] wo, 03 april 2019 12:11 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
duif is op dit moment afwezig  duif
Berichten: 118
Geregistreerd: maart 2017
Formula 3

Dat geldt voor elke auto op de grid ;-)

Als het chassis optimaal is, zie je ook een motor optimaal gebruikt worden (hangende de coureur).

Ik ben enorm verbaasd over de progressie in betrouwbaarheid van het Honda aggregaat.


When nothing goes right, go left
 
Re: Alles aangaande het Aston Martin Red Bull Racing team. [bericht #24240 is een antwoord op bericht #24224] wo, 03 april 2019 12:44 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Wouter
Berichten: 2463
Geregistreerd: maart 2017
GP winner

Theo schreef op wo, 03 april 2019 01:18
Toch Schummie01, Red Bull is zowel in Melbourne als in Bahrein achteruit gegaan ten opzichte van de concurrentie. In Bahrein is het verschil verdubbeld. Hopelijk hebben we een uitzonderlijk weekend gezien, maar tot nu toe hebben we nog geen bewijs gezien dat de motor of de auto beter of zelfs gelijk is aan de Renault krachtbron en RB14.

Red Bull Pole Verschil
Melbourne 2018 1:21,879 1:21,164 0,715
Melbourne 2019 1:21,320 1:20,486 0,834
Bahrain 2018 1:28,398 1:27,958 0,440
Bahrain 2019 1:28,752 1:27,866 0,886

Tja, deze cijfers zijn niet representatief, aangezien er veel meer variabelen meespelen, zoals bv het "slechte" chassis van de RB15.
Zeker nog niets van meegekregen daarginds in Melbourne?!
Dat is natuurlijk ook moeilijk te bevatten voor "iemand die in een binaire wereld leeft", iets waarvan je mij vorige week betichtte.

De pot verwijt de ketel dat hij zwart ziet.
 
Re: Alles aangaande het Aston Martin Red Bull Racing team. [bericht #24241 is een antwoord op bericht #24240] wo, 03 april 2019 13:21 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Griffel is op dit moment afwezig  Griffel
Berichten: 234
Geregistreerd: juli 2017
Formula 3

Wouter schreef op wo, 03 april 2019 12:44
Theo schreef op wo, 03 april 2019 01:18
Toch Schummie01, Red Bull is zowel in Melbourne als in Bahrein achteruit gegaan ten opzichte van de concurrentie. In Bahrein is het verschil verdubbeld. Hopelijk hebben we een uitzonderlijk weekend gezien, maar tot nu toe hebben we nog geen bewijs gezien dat de motor of de auto beter of zelfs gelijk is aan de Renault krachtbron en RB14.

Red Bull Pole Verschil
Melbourne 2018 1:21,879 1:21,164 0,715
Melbourne 2019 1:21,320 1:20,486 0,834
Bahrain 2018 1:28,398 1:27,958 0,440
Bahrain 2019 1:28,752 1:27,866 0,886
Tja, deze cijfers zijn niet representatief, aangezien er veel meer variabelen meespelen, zoals bv het "slechte" chassis van de RB15.
Zeker nog niets van meegekregen daarginds in Melbourne?!
Dat is natuurlijk ook moeilijk te bevatten voor "iemand die in een binaire wereld leeft", iets waarvan je mij vorige week betichtte.

De pot verwijt de ketel dat hij zwart ziet.
Hohoho, laten we het netjes houden pitbulls. Mad

Laughing

Bijna iedereen zegt hier dat RB een slecht chassis heeft, ik ben van mening dat je dit helemaal nog niet kan weten. Beide races hebben ze nog geen goede balans gevonden. Ik denk dat ze in de windtunnel en CFD gewoon goede cijfers over het chassis binnen krijgen, op 1 of andere manier kunnen ze alleen niet de juiste afstelling vinden om alles uit het chassis te halen. Pas als max zegt dat de auto goed aanvoelde, en dan het gat alsnog 0.8 seconden is, geloof ik pas dat het een slecht chassis is.

 
Re: Alles aangaande het Aston Martin Red Bull Racing team. [bericht #24242 is een antwoord op bericht #24241] wo, 03 april 2019 13:33 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Sieper is op dit moment afwezig  Sieper
Berichten: 2021
Geregistreerd: juli 2017
GP winner

Dat is ook zo. We hebben alllemaal gezegd minstens die eerste drie races voor een eerste beeld. maar de conclusies vliegen al. Logisch op zich hoor maar inderdaad, dat maakt ze nog niet waar!
 
Re: Alles aangaande het Aston Martin Red Bull Racing team. [bericht #24243 is een antwoord op bericht #24241] wo, 03 april 2019 13:49 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Wouter
Berichten: 2463
Geregistreerd: maart 2017
GP winner

Griffel schreef op wo, 03 april 2019 13:21
Bijna iedereen zegt hier dat RB een slecht chassis heeft, ik ben van mening dat je dit helemaal nog niet kan weten. Beide races hebben ze nog geen goede balans gevonden. Ik denk dat ze in de windtunnel en CFD gewoon goede cijfers over het chassis binnen krijgen, op 1 of andere manier kunnen ze alleen niet de juiste afstelling vinden om alles uit het chassis te halen. Pas als max zegt dat de auto goed aanvoelde, en dan het gat alsnog 0.8 seconden is, geloof ik pas dat het een slecht chassis is.

Bijna iedereen heeft het over een "slecht" chassis, tussen aanhalingstekens dus.
Dat wil zeggen dat het chassis niet zo goed is als dat het zou moeten zijn, aangezien ze altijd over een zeer goed chassis beschikten.
Het feit dat ze de juiste afstelling niet kunnen vinden, geeft al aan dat er ergens iets niet goed zit.
Normaal vinden ze die afstelling al grotendeels op de simulator en wordt deze op het circuit gefinetuned.

Gelukkig kunnen ze nu 1 1/2 dag aan één stuk rijden, (ze rijden al heel veel ronden) en hopelijk tot een oplossing komen.
Nog even een paar races geduld en dan denk ik dat ze weer als vanouds een top wagen hebben en deze keer met een betrouwbare motor!
Je zal maar met de Renault motor moeten rijden dit seizoen. Daar is de betrouwbaarheid dit jaar ver te zoeken.
 
Re: Ondertussen in Milton Keynes.. [bericht #24244 is een antwoord op bericht #24219] wo, 03 april 2019 14:41 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Schummie01 is op dit moment afwezig  Schummie01
Berichten: 249
Geregistreerd: maart 2017
Formula 3

Of het al helemaal the magic key is weet ik niet.
Maar bij het testen is al wel een veel beter werkende afstelling gevonden is me ter ore gekomen.
Ook de uitlatingen van Max passen daarbij als hij zegt dat hij in China een beter resultaat verwacht.
Ik weet het, heus waar; het is maar testen. Dat zullen ze bij Williams ook zeggen.

Maar de RB 15 heeft feitelijk heel redelijke tijden gereden op een opdrogende baan. Ook als je kijkt naar de tijd die Vettel vandaag heeft neergezet.
Dus zullen we eens lekker optimistisch doen?
Max heeft een vierde plaats gehad, en een derde. Dus ik zou zeggen, pak dan nu die tweede plek maar.
Dan mag Leclerc die eerste plek, al was het maar om die niet naar Mercedes te laten gaan.

Of gaan we gewoon voor de eerste overwinning van de RB15.
We gaan een mooi, heel mooi seizoen tegemoet.
Ook Honda met de brandstofleverancier schijnt weer een duit in het zakje te doen. Al bij China. Alle beetjes helpen toch?
Volgende week maar eens horen of Olav daar ook iets van meegekregen heeft.
 
Re: Ondertussen in Milton Keynes.. [bericht #24245 is een antwoord op bericht #24244] wo, 03 april 2019 15:02 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
SpeeDirk is op dit moment afwezig  SpeeDirk
Berichten: 291
Geregistreerd: maart 2017
Formula 3

Ik heb ook gelezen dat ze gisteren ook een nieuwe Honda motor hebben getest. @Schummie01 wat weet jij daarvan?

Formule 1 liefhebber, fan van Max en jarenlang van Jos

[Bijgewerkt op: wo, 03 april 2019 15:06]

Dit bericht aan een moderator rapporteren

 
Re: Ondertussen in Milton Keynes.. [bericht #24246 is een antwoord op bericht #24245] wo, 03 april 2019 15:16 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Wouter
Berichten: 2463
Geregistreerd: maart 2017
GP winner

SpeeDirk schreef op wo, 03 april 2019 15:02
Ik heb ook gelezen dat ze gisteren ook een nieuwe Honda motor hebben getest. @Schummie01 wat weet jij daarvan?

Waar heb je dat gelezen @SpeeDirk? Heb je een link voor mij? Alvast bedankt.
 
Re: Ondertussen in Milton Keynes.. [bericht #24247 is een antwoord op bericht #24246] wo, 03 april 2019 15:30 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
SpeeDirk is op dit moment afwezig  SpeeDirk
Berichten: 291
Geregistreerd: maart 2017
Formula 3

@Wouter hier de link https://racingnews365.nl/honda-experimenteerde-met-motor-tij dens-testdag-verstappen

Formule 1 liefhebber, fan van Max en jarenlang van Jos
 
Re: Ondertussen in Milton Keynes.. [bericht #24248 is een antwoord op bericht #24247] wo, 03 april 2019 15:57 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Emilio is op dit moment afwezig  Emilio
Berichten: 107
Geregistreerd: maart 2017
Formula 3

Ik vind het wel allemaal heel erg positief hier. Hamilton reed 10 ronden voor het eine met een 35 seconden voorsprong op Max. Hij reed tussen ronde 37 en 47 met zo'n seconde per ronde sneller als Max. Daarna liet hij zijn snelheid zakken. En LeClerc reed daar zelfs 9 seconden voor Hamilton. Die motor van Honda haalt het ook nog lang niet vergeleken met Mercedes.


In ronde 44 had Max 35 seconden achterstand op Hamilton, == 0,8 Sec per ronde
https:// en.mclarenf-1.com/index.php?page=chart&gp=1019&graf= 3&dr1=Lewis%20Hamilton&dr2=Max%20Verstappen


In ronde 45 had Max 44seconden achterstand op LeClerc, == 0,98 Sec per ronde
https:// en.mclarenf-1.com/index.php?page=chart&gp=1019&graf= 3&dr1=Lewis%20Hamilton&dr2=Max%20Verstappen
 
Re: Ondertussen in Milton Keynes.. [bericht #24249 is een antwoord op bericht #24248] wo, 03 april 2019 17:06 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Sieper is op dit moment afwezig  Sieper
Berichten: 2021
Geregistreerd: juli 2017
GP winner

Ja, in Bahrein ging het zeer slecht. Ik ben daar ook van geschrokken. maargoed, het kan verkeren en het devies was ook vantevoren toch altijd minstens die eerste 3 races afwachten.

Ik zit ook niet te wachten op gevechten met "best of the rest" tijdens de race en billenknijper Q1 en Q2s (en buitenmenselijke prestaties in Q3 om uerberhaupt op P5 te komen).

[Bijgewerkt op: wo, 03 april 2019 17:06]

Dit bericht aan een moderator rapporteren

 
Re: Ondertussen in Milton Keynes.. [bericht #24250 is een antwoord op bericht #24248] wo, 03 april 2019 17:19 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
RazorBiteXL
Berichten: 190
Geregistreerd: december 2018
Formula 3

Emilio schreef op wo, 03 april 2019 15:57
Ik vind het wel allemaal heel erg positief hier. Hamilton reed 10 ronden voor het eine met een 35 seconden voorsprong op Max. Hij reed tussen ronde 37 en 47 met zo'n seconde per ronde sneller als Max. Daarna liet hij zijn snelheid zakken. En LeClerc reed daar zelfs 9 seconden voor Hamilton. Die motor van Honda haalt het ook nog lang niet vergeleken met Mercedes.


In ronde 44 had Max 35 seconden achterstand op Hamilton, == 0,8 Sec per ronde
https:// en.mclarenf-1.com/index.php?page=chart&gp=1019&graf= 3&dr1=Lewis%20Hamilton&dr2=Max%20Verstappen


In ronde 45 had Max 44seconden achterstand op LeClerc, == 0,98 Sec per ronde
https:// en.mclarenf-1.com/index.php?page=chart&gp=1019&graf= 3&dr1=Lewis%20Hamilton&dr2=Max%20Verstappen
Wauw wat is dit nou weer voor berekening. Na ronde 1 lag Max al zo'n 10 seconden achter ivm z'n startpositie.. Je houdt totaal geen rekening met pitstops die al dan niet al geweest zijn (en mislukt: 2,5 sec extra voor RB totale verlies tov Hamilton zo'n 11 seconden door diverse niet pace gerelateerde oorzaken). Kijk even in het Bahrein topic voor wat betere data die ik daar geplaatst heb.


 
Testdagen Bahrein prima verlopen. [bericht #24251 is een antwoord op bericht #10992] wo, 03 april 2019 17:30 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Wouter
Berichten: 2463
Geregistreerd: maart 2017
GP winner

Beide testdagen in Bahrein zijn prima verlopen voor zowel RBR als STR.
De coureurs hebben enorm veel ronden kunnen rijden en dus testen. De teams en Honda hebben veel te analyseren nu.

Dinsdag, 1/2 dag vanwege regen.

Citaat:
Honda Racing F1 @HondaRacingF1

133 combined laps between Max and Alex today for the Honda power units,
plus a further 45 from Daniil doing the @pirellisport test 👏🏻

Woensdag

Citaat:
Honda Racing F1 @HondaRacingF1

389 laps for Honda power units on day 2✌🏻

@alex_albon 143 laps
@DanTicktum 135 laps
@kvyatofficial 111 laps

A great effort by the entire team
 
Re: Ondertussen in Milton Keynes.. [bericht #24254 is een antwoord op bericht #24249] wo, 03 april 2019 17:54 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
SpeeDirk is op dit moment afwezig  SpeeDirk
Berichten: 291
Geregistreerd: maart 2017
Formula 3

Het wordt alsmaar erger en erger terwijl er weinig of niets aan de hand blijkt te zijn... overdrijven is ook een kunst, hahaha!!

Formule 1 liefhebber, fan van Max en jarenlang van Jos
 
Re: Ondertussen in Milton Keynes.. [bericht #24255 is een antwoord op bericht #24254] wo, 03 april 2019 17:59 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Sieper is op dit moment afwezig  Sieper
Berichten: 2021
Geregistreerd: juli 2017
GP winner

Please mensen, de azijnfactor graag laag houden. Doe er bewust je best voor aub. Er zijn al zoveel huilen met de pet op forums waar naar naar elkaar doen de norm is. meningsverschil helemaal prima maar niet elkaar naar beneden halen aub.
 
Re: Ondertussen in Milton Keynes.. [bericht #24257 is een antwoord op bericht #24255] wo, 03 april 2019 18:34 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Sport is op dit moment afwezig  Sport
Berichten: 288
Geregistreerd: maart 2017
Formula 3

Zelfs in het forum is een competitie lol
 
Re: Ondertussen in Milton Keynes.. [bericht #24259 is een antwoord op bericht #24257] wo, 03 april 2019 19:15 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Peter
Berichten: 1114
Geregistreerd: januari 2017
GP winner
Forum_Mod

Griffels posting op zijn verzoek gewit.

grt




Moderator www.verstappen.nl
 
Andere voorvleugel getest. [bericht #24260 is een antwoord op bericht #10992] wo, 03 april 2019 19:57 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Wouter
Berichten: 2463
Geregistreerd: maart 2017
GP winner

Iemand op F1Technical plaatste deze foto's van de oude en de nieuwe vleugel op de RB15 tijdens de test.

Oud

https://uploads.tapatalk-cdn.com/20190220/53799109686889692ceea9c137416b9b.jpg

Nieuw

https://cdn-1.motorsport.com/images/amp/YW73P11Y/s6/red-bull-racing-rb15-front-win.jpg


Kort verslag van Honda, Albon en Ticktum.

https://en.hondaracingf1.com/insights/Bahrain_Test_Day_02.ht ml

[Bijgewerkt op: wo, 03 april 2019 20:07]

Dit bericht aan een moderator rapporteren

 
Re: Andere voorvleugel getest. [bericht #24263 is een antwoord op bericht #24260] wo, 03 april 2019 20:09 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
bernuldi is op dit moment afwezig  bernuldi
Berichten: 406
Geregistreerd: maart 2017
Formula 3

Wouter schreef op wo, 03 april 2019 19:57
Iemand op F1Technical plaatste deze foto's van de oude en de nieuwe vleugel op de RB15 tijdens de test.

Oud

https://uploads.tapatalk-cdn.com/20190220/53799109686889692ceea9c137416b9b.jpg

Nieuw

https://cdn-1.motorsport.com/images/amp/YW73P11Y/s6/red-bull-racing-rb15-front-win.jpg


Kort verslag van Honda, Albon en Ticktum.

https://en.hondaracingf1.com/insights/Bahrain_Test_Day_02.ht ml
Moeilijk verschil te zien, als ik het al zie kan het ook aan de hoek liggen waarin de foto's genomen zijn.


Gr bernuldi (die blij is met de mogelijkheid een handtekening toe te voegen)
 
Re: Andere voorvleugel getest. [bericht #24265 is een antwoord op bericht #24263] wo, 03 april 2019 20:15 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Wouter
Berichten: 2463
Geregistreerd: maart 2017
GP winner

bernuldi schreef op wo, 03 april 2019 20:09
Wouter schreef op wo, 03 april 2019 19:57
Iemand op F1Technical plaatste deze foto's van de oude en de nieuwe vleugel op de RB15 tijdens de test.

Oud

https://uploads.tapatalk-cdn.com/20190220/53799109686889692ceea9c137416b9b.jpg

Nieuw

https://cdn-1.motorsport.com/images/amp/YW73P11Y/s6/red-bull-racing-rb15-front-win.jpg


Kort verslag van Honda, Albon en Ticktum.

https://en.hondaracingf1.com/insights/Bahrain_Test_Day_02.ht ml
.
Moeilijk verschil te zien, als ik het al zie kan het ook aan de hoek liggen waarin de foto's genomen zijn.

Kijk nog maar eens goed naar de bovenste drie delen, links. De onderste heeft een inkeping en de bovenste is een stuk korter.
De middelste buigt meer om de onderste heen of hoe zeg je dat. Razz
 
Re: Andere voorvleugel getest. [bericht #24267 is een antwoord op bericht #24265] wo, 03 april 2019 20:21 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Wet! is op dit moment afwezig  Wet!
Berichten: 465
Geregistreerd: maart 2017
Formula 3

De nieuwe is 'vierkanter'waar de andere vloeiender naar binnen afloopt.

Let it rain, rain, rain!!
 
Re: Andere voorvleugel getest. [bericht #24268 is een antwoord op bericht #24267] wo, 03 april 2019 20:30 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Wouter
Berichten: 2463
Geregistreerd: maart 2017
GP winner

Even door google translate gehaald.

https://it.motorsport.com/f1/news/red-bull-provata-la-nuova- ala-anteriore-sulla-rb15-che-favorisce-loutwash/4364378/

https://translate.google.com/translate?hl=nl&sl=auto& ;tl=nl&u=https%3A%2F%2Fit.motorsport.com%2Ff1%2Fnews%2Fr ed-bull-provata-la-nuova-ala-anteriore-sulla-rb15-che-favori sce-loutwash%2F4364378%2F
 
Re: Andere voorvleugel getest. [bericht #24269 is een antwoord op bericht #24265] wo, 03 april 2019 20:35 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
NextYear is op dit moment afwezig  NextYear
Berichten: 194
Geregistreerd: maart 2017
Formula 3

Wouter schreef op wo, 03 april 2019 20:15
bernuldi schreef op wo, 03 april 2019 20:09
Wouter schreef op wo, 03 april 2019 19:57
Iemand op F1Technical plaatste deze foto's van de oude en de nieuwe vleugel op de RB15 tijdens de test.

Oud

https://uploads.tapatalk-cdn.com/20190220/53799109686889692ceea9c137416b9b.jpg

Nieuw

https://cdn-1.motorsport.com/images/amp/YW73P11Y/s6/red-bull-racing-rb15-front-win.jpg


Kort verslag van Honda, Albon en Ticktum.

https://en.hondaracingf1.com/insights/Bahrain_Test_Day_02.ht ml
.
Moeilijk verschil te zien, als ik het al zie kan het ook aan de hoek liggen waarin de foto's genomen zijn.
Kijk nog maar eens goed naar de bovenste drie delen, links. De onderste heeft een inkeping en de bovenste is een stuk korter.
De middelste buigt meer om de onderste heen of hoe zeg je dat. Razz
RB gaat Ferrari style volgens Giorgio piola
https:// it.motorsport.com/f1/news/red-bull-provata-la-nuova-ala-ante riore-sulla-rb15-che-favorisce-loutwash/4364378/?utm_source= RSS&utm_medium=referral&utm_campaign=RSS-F1&utm_ term=News&utm_content=it
 
Re: Andere voorvleugel getest. [bericht #24271 is een antwoord op bericht #24265] wo, 03 april 2019 20:57 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
bernuldi is op dit moment afwezig  bernuldi
Berichten: 406
Geregistreerd: maart 2017
Formula 3

Die inkeping zie ik inderdaad.

Gr bernuldi (die blij is met de mogelijkheid een handtekening toe te voegen)
 
Re: Andere voorvleugel getest. [bericht #24272 is een antwoord op bericht #24271] wo, 03 april 2019 21:16 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
RazorBiteXL
Berichten: 190
Geregistreerd: december 2018
Formula 3

Die "nieuwe" voorvleugel is al in Australië gebruikt. Er is een hapje uit, vlak voor het einde van de endplate, net als bij Mercedes. Giorgio praat deze keer ook onzin dus.

https://pbs.twimg.com/media/D1qN0UAU4AIGR-W.jpg
Via @AlbertFabrega

Het enige verschil wat ik mogelijk kan zien is de hoek waarin de onderdelen staan en een klein extra spleetje in het 3e element.

Mercedes en Red Bull zijn de enigen die outwash proberen te genereren zonder FW downforce op te geven. Newey heeft zelf aangegeven dat hier meer potentie in zit (volgens hem dan) en onafhankelijke aerodynamici zijn het met hem eens.

[Bijgewerkt op: wo, 03 april 2019 21:18]

Dit bericht aan een moderator rapporteren

 
Re: Andere voorvleugel getest. [bericht #24274 is een antwoord op bericht #24272] wo, 03 april 2019 22:03 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
bernuldi is op dit moment afwezig  bernuldi
Berichten: 406
Geregistreerd: maart 2017
Formula 3

RazorBiteXL schreef op wo, 03 april 2019 21:16
Die "nieuwe" voorvleugel is al in Australië gebruikt. Er is een hapje uit, vlak voor het einde van de endplate, net als bij Mercedes. Giorgio praat deze keer ook onzin dus.

https://pbs.twimg.com/media/D1qN0UAU4AIGR-W.jpg
Via @AlbertFabrega

Het enige verschil wat ik mogelijk kan zien is de hoek waarin de onderdelen staan en een klein extra spleetje in het 3e element.

Mercedes en Red Bull zijn de enigen die outwash proberen te genereren zonder FW downforce op te geven. Newey heeft zelf aangegeven dat hier meer potentie in zit (volgens hem dan) en onafhankelijke aerodynamici zijn het met hem eens.
Ik word ook niet heel enthousiast van de gedachte dat Newey binnen een maand zijn hele concept omgooit.


Gr bernuldi (die blij is met de mogelijkheid een handtekening toe te voegen)
 
Re: Ondertussen in Milton Keynes.. [bericht #24276 is een antwoord op bericht #24248] wo, 03 april 2019 23:11 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Dejavu01 is op dit moment afwezig  Dejavu01
Berichten: 550
Geregistreerd: maart 2017
Formula 1

Je kunt toch verdorie wel met droge ogen zien dat die rbr niet goed door de bochten kwam? Wat heeft die vergelijking dan voor zin? Het was een k- weekend voor rbr vanwege de slechte grip en niet vanwege tekort aan vermogen.
 
Nieuwe voorvleugel uitgebreid getest. [bericht #24282 is een antwoord op bericht #24268] do, 04 april 2019 11:49 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Wouter
Berichten: 2463
Geregistreerd: maart 2017
GP winner

Wouter schreef op wo, 03 april 2019 20:30
Even door google translate gehaald.

Italiaans
https://it.motorsport.com/f1/news/red-bull-provata-la-nuova- ala-anteriore-sulla-rb15-che-favorisce-loutwash/4364378/

Nederlands
https://translate.google.com/translate?hl=nl&sl=auto& ;amp ;tl=nl&u=https%3A%2F%2Fit.motorsport.com%2Ff1%2Fnews%2Fr ed-bull-provata-la-nuova-ala-anteriore-sulla-rb15-che-favori sce-loutwash%2F4364378%2F

Het blijkt nu dat de nieuwe voorvleugel , waarover in het bovenstaande artikel wordt gesproken, al tijdens het race weekend is gebruikt.
Tijdens het testen heeft men echter pas allerlei andere zaken icm deze nieuwe vleugel kunnen uitproberen.
 
Re: Andere voorvleugel getest. [bericht #24285 is een antwoord op bericht #24272] do, 04 april 2019 12:11 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Curbstone is op dit moment afwezig  Curbstone
Berichten: 5
Geregistreerd: maart 2017
Karting

De wijzigingen lijken mij niet anders dan wat we al in Bahrain hebben gezien, daar is in ieder geval in FP1 al door Max mee gereden.
https://pbs.twimg.com/media/D21wKeRW0AEITyH.jpg
 
icon14.gif  Eerste pakket aan updates in China. [bericht #24286 is een antwoord op bericht #10992] do, 04 april 2019 12:36 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Wouter
Berichten: 2463
Geregistreerd: maart 2017
GP winner

Citaat:
Een wild gerucht in de paddock in Bahrein: Red Bull zou in het geheim een compleet nieuwe auto ontwerpen. Flauwekul, volgens topman Helmut Marko, al wordt er wel met man en macht aan aerodynamische verbeteringen gewerkt. Het eerste pakket moet in China komen, het volgende in Spanje.

"Er komt geen nieuwe auto", laat Marko daar tegenover FORMULE 1 geen twijfel over bestaan. Wel wordt er aan een ander concept gewerkt volgens Max Verstappen is vooral de voorvleugel een aandachtspunt. Want, zoals Marko erkent: "We hebben een aerodynamisch probleem. Dat zit 'm in het chassis."

Dat oplossen is niet het werk van een weekje, geeft Marko toe. Het eerste pakket aan updates komt volgende week, in China, op de noodzakelijke aerodynamische aanpassingen voor de RB15 is het wachten tot de eerste Europese race, half mei in Spanje.

Red Bull zoekt de fout ook echt bij zichzelf, aan motorleverancier Honda ligt het niet, vertelt Verstappen. "Honda verricht goed werk. Er gaat niets kapot. Daar kunnen we helemaal niets van zeggen. Wij zitten er zelf qua balans naast." Kortom: "Het moet beter, we missen pure snelheid."

Verstappen heeft er echter 'vertrouwen in dat er vlot gereageerd wordt' aan de tekentafels in het ontwerpbureau en op de fabriek, waar volgens Marko topontwerper Adrian Newey, diens peloton aan technici en de windtunnel al overuren draaien.
 
Re: Eerste pakket aan updates in China. [bericht #24290 is een antwoord op bericht #24286] do, 04 april 2019 13:01 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
NextYear is op dit moment afwezig  NextYear
Berichten: 194
Geregistreerd: maart 2017
Formula 3

Wouter schreef op do, 04 april 2019 12:36
Citaat:
Een wild gerucht in de paddock in Bahrein: Red Bull zou in het geheim een compleet nieuwe auto ontwerpen. Flauwekul, volgens topman Helmut Marko, al wordt er wel met man en macht aan aerodynamische verbeteringen gewerkt. Het eerste pakket moet in China komen, het volgende in Spanje.

"Er komt geen nieuwe auto", laat Marko daar tegenover FORMULE 1 geen twijfel over bestaan. Wel wordt er aan een ander concept gewerkt volgens Max Verstappen is vooral de voorvleugel een aandachtspunt. Want, zoals Marko erkent: "We hebben een aerodynamisch probleem. Dat zit 'm in het chassis."

Dat oplossen is niet het werk van een weekje, geeft Marko toe. Het eerste pakket aan updates komt volgende week, in China, op de noodzakelijke aerodynamische aanpassingen voor de RB15 is het wachten tot de eerste Europese race, half mei in Spanje.

Red Bull zoekt de fout ook echt bij zichzelf, aan motorleverancier Honda ligt het niet, vertelt Verstappen. "Honda verricht goed werk. Er gaat niets kapot. Daar kunnen we helemaal niets van zeggen. Wij zitten er zelf qua balans naast." Kortom: "Het moet beter, we missen pure snelheid."

Verstappen heeft er echter 'vertrouwen in dat er vlot gereageerd wordt' aan de tekentafels in het ontwerpbureau en op de fabriek, waar volgens Marko topontwerper Adrian Newey, diens peloton aan technici en de windtunnel al overuren draaien.
Daar heeft onze profeet Dr.Marko ons toch even lelijk op het verkeerde been gezet afgelopen winter dus we mogen nu al een hevig gemodificeerde RB15B verwachten reeds vanaf Spanje

Mede forummer rc escoire kwam met de juiste info en had dus toch gelijk ...
 
Re: Eerste pakket aan updates in China. [bericht #24291 is een antwoord op bericht #24290] do, 04 april 2019 13:22 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Wouter
Berichten: 2463
Geregistreerd: maart 2017
GP winner

NextYear schreef op do, 04 april 2019 13:01

Daar heeft onze profeet Dr.Marko ons toch even lelijk op het verkeerde been gezet afgelopen winter dus we mogen nu al een hevig gemodificeerde RB15B verwachten reeds vanaf Spanje

Mede forummer rc escoire kwam met de juiste info en had dus toch gelijk ...


De juiste info??
Met de uitspraak van @Escoire kun je alle kanten op.

"Red Bull communiceert graag positief, maar de spanning is voelbaar, want qua aerodynamica en engine zou het natuurlijk ook tegen kunnen zitten. We denken de juiste weg ingeslagen te zijn, maar weten pas meer als Max zijn 1e rondje heeft gereden."

Qua aerodynamica en engine zou het natuurlijk ook tegen kunnen zitten. We denken de juiste weg ingeslagen te zijn.
 
Re: Eerste pakket aan updates in China. [bericht #24292 is een antwoord op bericht #24286] do, 04 april 2019 13:25 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
MadMax is op dit moment aanwezig  MadMax
Berichten: 465
Geregistreerd: maart 2017
Formula 3

Newey......resultaten uit het verleden geven geen garantie, tijd voor een nieuwe hamer dan slaat hij misschien weer eens raak.....
Gelukkig is RB de snelste 3D formule1 wagen printer van de hele wereld en hoeft Newey alleen de gestolen dingen vaak maar iets te verbeteren om het beste chassis te bouwen .......waarom moeilijk doen als het ook makkelijk kan, ze vertrouwen wel heel erg op Max dat hij die valse starts wel een keer goed gaat maken....op naar China en Ga nu en dan effe wachten op Barcelona dan maar......
 
Key newey [bericht #24293 is een antwoord op bericht #24292] do, 04 april 2019 14:02 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Sport is op dit moment afwezig  Sport
Berichten: 288
Geregistreerd: maart 2017
Formula 3

rare gedachte, maar soms denk ik, had james key eens wat vaker erbij gehaald, samen met newey was er waarschijnlijk een meer vruchtbaar chassis uit voor gekomen.
Newey loopt de laatste jaren achter de feiten aan, zijn meesterlijke oplossingen werken niet meer, de wagens evolueren blijkbaar te snel.
 
Re: Vanaf race 5 wordt het beter... [bericht #24294 is een antwoord op bericht #24118] do, 04 april 2019 14:11 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Wouter
Berichten: 2463
Geregistreerd: maart 2017
GP winner

Frontwinger schreef op ma, 01 april 2019 00:42
Recent gepost door de RBR medewerker op het forum van autosport... Ga dus maar uit van P5 in China en Baku...beter is mooi meegenomen.

Citaat:
Not to make excuses but over the last few years we've been used to trimming downforce off the car to help the PU perform more effectively. Now we have a more powerful and certainly more drivable engine we have a chance to add aero performance. Which we'll be doing in race 5.

Honestly, we thought we'd be closer at this point and we're not. That's cool though, it's why we love this sport. Combine that with a seemingly more condensed midfield and it goes some way to showing why Pierre has looked less than awesome thus far.

Helmut Marko heeft dit bericht van de RB medewerker van het Autosport forum vanmorgen dus bevestigd, zie artikel Formula 1.

"Op de noodzakelijke aerodynamische aanpassingen voor de RB15 is het wachten tot de eerste Europese race, half mei in Spanje.", aldus Marko.
 
Re: Key newey [bericht #24295 is een antwoord op bericht #24293] do, 04 april 2019 14:34 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Jip
Berichten: 1122
Geregistreerd: maart 2017
GP winner

Red Bull lijkt elke keer aan de start van het seizoen achter te lopen, waardoor komt dit? Om kampioen te worden moet dat wel. Vanaf race 1 een hele snelle wagen hebben. Nu weer wachten tot race 5, en dan misschien weer wachten tot een race later op een motor upgrade. Zo gaat het altijd. Na een tijdje zitten we al over de helft en is het te laat.
 
Re: Alles aangaande het Aston Martin Red Bull Racing team. [bericht #24296 is een antwoord op bericht #10992] do, 04 april 2019 14:40 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
bonensoep is op dit moment afwezig  bonensoep
Berichten: 3
Geregistreerd: maart 2017
Karting

Hier ben ik het totaal niet eens. Behoudens de windtunnel correlatie perikelen een paar jaar terug heeft Newey de afgelopen jaren steevast het beste chassis op de grid gebouwd.

Zonder dat chassis had Max nu geen 5 overwinningen achter zijn naam staan.

Komt wel goed. Binnen een paar races doet Max gewoon mee voor de hoofdprijzen.
 
Re: Alles aangaande het Aston Martin Red Bull Racing team. [bericht #24297 is een antwoord op bericht #24296] do, 04 april 2019 14:59 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Wouter
Berichten: 2463
Geregistreerd: maart 2017
GP winner

bonensoep schreef op do, 04 april 2019 14:40
Hier ben ik het totaal niet eens. Behoudens de windtunnel correlatie perikelen een paar jaar terug heeft Newey de afgelopen jaren steevast het beste chassis op de grid gebouwd.

Zonder dat chassis had Max nu geen 5 overwinningen achter zijn naam staan.

Komt wel goed. Binnen een paar races doet Max gewoon mee voor de hoofdprijzen.

Ik neem aan dat je op Jip zijn bericht reageert (of op @Sport?). Dan ben ik het volkomen met jou eens.
Tuurlijk zou het mooier zijn als het vanaf de eerste race oké zou zijn, maar er is nog heel veel mogelijk,
helemaal nu ze een veel betere motor hebben!
 
Re: Alles aangaande het Aston Martin Red Bull Racing team. [bericht #24298 is een antwoord op bericht #24296] do, 04 april 2019 15:03 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Jip
Berichten: 1122
Geregistreerd: maart 2017
GP winner

bonensoep schreef op do, 04 april 2019 14:40
Hier ben ik het totaal niet eens. Behoudens de windtunnel correlatie perikelen een paar jaar terug heeft Newey de afgelopen jaren steevast het beste chassis op de grid gebouwd.

Zonder dat chassis had Max nu geen 5 overwinningen achter zijn naam staan.

Komt wel goed. Binnen een paar races doet Max gewoon mee voor de hoofdprijzen.
'Komt wel goed' 'hij doet binnenkort wel mee'

Waar baseer je dat op? Laatste 2 jaar heb ik precies hetzelfde gehoord. Hij doet inderdaad uiteindelijk wel mee. Maar wat is een paar races. Aan het einde van het jaar wanneer het kampioenschap al gelopen is? Ik hoor nu dat het race 5 is, in de winter was het dat vanaf race 1 M en F en RB op gelijke hoogte zou zijn, elke keer worden er excuusjes gegeven en wij allemaal verwachtingen stellen.
 
Re: Key newey [bericht #24299 is een antwoord op bericht #24293] do, 04 april 2019 15:20 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Mark is op dit moment afwezig  Mark
Berichten: 204
Geregistreerd: mei 2017
Formula 3

Sport schreef op do, 04 april 2019 14:02
rare gedachte, maar soms denk ik, had james key eens wat vaker erbij gehaald, samen met newey was er waarschijnlijk een meer vruchtbaar chassis uit voor gekomen.
Newey loopt de laatste jaren achter de feiten aan, zijn meesterlijke oplossingen werken niet meer, de wagens evolueren blijkbaar te snel.
Het probleem voor Newey is dat zijn tekentafelskills ongeveer even goed blijven terwijl computers steeds beter worden. Hoe geavanceerder computers worden, hoe lastiger het dus wordt voor Newey om dat bij te houden. Hij zal nog steeds met zo geniaal zijn als eerst maar de technici die meer vertrouwen op computers krijgen steeds betere tools.
 
Re: Alles aangaande het Aston Martin Red Bull Racing team. [bericht #24300 is een antwoord op bericht #24298] do, 04 april 2019 15:24 Naar vorige berichtNaar vorige bericht
Mark is op dit moment afwezig  Mark
Berichten: 204
Geregistreerd: mei 2017
Formula 3

Jip schreef op do, 04 april 2019 15:03
bonensoep schreef op do, 04 april 2019 14:40
Hier ben ik het totaal niet eens. Behoudens de windtunnel correlatie perikelen een paar jaar terug heeft Newey de afgelopen jaren steevast het beste chassis op de grid gebouwd.

Zonder dat chassis had Max nu geen 5 overwinningen achter zijn naam staan.

Komt wel goed. Binnen een paar races doet Max gewoon mee voor de hoofdprijzen.
'Komt wel goed' 'hij doet binnenkort wel mee'

Waar baseer je dat op? Laatste 2 jaar heb ik precies hetzelfde gehoord. Hij doet inderdaad uiteindelijk wel mee. Maar wat is een paar races. Aan het einde van het jaar wanneer het kampioenschap al gelopen is? Ik hoor nu dat het race 5 is, in de winter was het dat vanaf race 1 M en F en RB op gelijke hoogte zou zijn, elke keer worden er excuusjes gegeven en wij allemaal verwachtingen stellen.
Mwah, Helmut Marko misschien maar Horner en vooral Max zijn altijd realistisch gebleven. Max heeft altijd gezegd dat ze begin van het jaar waarschijnlijk de schade moeten beperken.

En hoe lang het duurt voordat het opgelost is, is lastig te zeggen omdat er op basis van afgelopen 2 races nauwelijks weten hoeveel ze tekort komen met een goede afstelling. Als dat maar 0.4 is ongeveer dan kan vanaf Spanje Red Bull al in the mix zijn.

Ik verwacht niet dat ze dit seizoen de titels al winnen, maar het is erg vroeg en lastig om al te zeggen wat wel en niet haalbaar is.
 
Vorige onderwerp: Max Verstappen schaalmodellen
Volgende onderwerp: Max in de media
Naar forum gaan: