Verstappen forum
forum.verstappen.nl

Startpagina » Verstappen » Max & Jos Verstappen » Alles aangaande het Aston Martin Red Bull Racing team.
Re: beide beentjes weer op de grond.... [bericht #24025 is een antwoord op bericht #24020] zo, 31 maart 2019 01:49 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Airbag
Formula 3

Annet schreef op zo, 31 maart 2019 00:39
De c3 band is dat niet juist de band waarop ze het meest gereden hebben tijdens de wintertest in Barcelona?
Sterker nog, dat is de band die twee weken terug nog zo goed was. Quote Max: "De auto voelde redelijk goed aan, vooral op de gele, medium banden". Ik had er op voorhand meer van verwacht. Misschien valt het mee morgen?

Re: beide beentjes weer op de grond.... [bericht #24026 is een antwoord op bericht #24025] zo, 31 maart 2019 03:13 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
RikRace is op dit moment afwezig  RikRace
Karting

Was gewoon Renault trouw gebleven mensen.............. Sainz in een McLaren net achter je......... met een Renault PU had Max voor Mercedes gestaan!!!

-RenaultSport-

Re: beide beentjes weer op de grond.... [bericht #24029 is een antwoord op bericht #24026] zo, 31 maart 2019 07:30 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Griffel is op dit moment afwezig  Griffel
Formula 3

RikRace schreef op zo, 31 maart 2019 03:13
Was gewoon Renault trouw gebleven mensen.............. Sainz in een McLaren net achter je......... met een Renault PU had Max voor Mercedes gestaan!!!
Ja en had je een pwr unit fail in Melbourne.

Re: beide beentjes weer op de grond.... [bericht #24033 is een antwoord op bericht #24029] zo, 31 maart 2019 09:23 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Schummie01 is op dit moment afwezig  Schummie01
Formula 3

Het circuit heeft een zeer afwijkende asfaltlaag. Gemengd met graniet uit Engeland. Redelijk unieke omstandigheden voor de banden dus. Op China zou de C3 weer uitstekend kunnen werken voor RBR.
Op de gele band van dit weekend heefr de RB15 een uitstekende snelheid.
Met een goede start en een goede strategie is nog steeds een uitstekend resultaat mogelijk.
Verder ben ik erg benieuwd naar Leclerc en Vettel in de eerste bocht.
Er is absoluut nog geen reden voor negativisme. Uiteraard was er wat teleurstelling bij Max.
Maar het is niet de eerste keer dat ie van plek 5 naar het podium moet rijden.
Veel plezier straks, en sterkte met die hartslag 200 bij de start.

Re: beide beentjes weer op de grond.... [bericht #24034 is een antwoord op bericht #24033] zo, 31 maart 2019 09:47 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Sport is op dit moment afwezig  Sport
Formula 3

Juist Shummie, beide benen op de grond houden, we hebben nog altijd max die het uiteindelijk verschil maakt.

Re: beide beentjes weer op de grond.... [bericht #24036 is een antwoord op bericht #24034] zo, 31 maart 2019 09:59 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Axelq2 is op dit moment afwezig  Axelq2
Karting

Ik was ook vrij positief, toch even met feiten op de neus gedrukt. iedereen heeft last van dat graniet uit Engeland, geen excuus...

Geld maakt niet gelukkig, maar gelukkig heb ik geld.

Re: beide beentjes weer op de grond.... [bericht #24037 is een antwoord op bericht #24026] zo, 31 maart 2019 09:59 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Zerobyte
Formula 3

Meen je dat nu echt ?
Ik ben er namelijk van overtuigd dat de Honda motor nu al beter is, Red Bull is naar mijn mening nog zoekende
en daar zit het probleem.

Re: beide beentjes weer op de grond.... [bericht #24039 is een antwoord op bericht #24034] zo, 31 maart 2019 10:08 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Wouter
GP winner

Sport schreef op zo, 31 maart 2019 09:47
Juist Shummie, beide benen op de grond houden, we hebben nog altijd max die het uiteindelijk verschil maakt.

Max moet echter wel starten op de rode band, waarmee hij naar eigen zeggen over het asfalt glijdt en glibbert.
Dan weer overstuur en dan weer onderstuur. En als je dan ziet wie er op de startgrid allemaal om hem heen staan,
die dat probleem niet hebben, zie ik hem deze keer in de eerste ronden terugvallen, iets zeldzaams voor Max.
Zodra de Mediums er onder zitten zal het goed gaan, maar zit hij dan in het middenveld?
Een pitstop duurt hier trouwens 25 sec. Hij heeft nog 2 Mediums, maar dat loont zich niet.
Ferrari heeft ook nog 2 Mediums, als die móeten wisselen zou dat wel eens gunstig kunnen zijn.
Mercedes heeft nog maar 1 setje.
Dat de Soft bij de RB15 niet werkt door dit asfalt is geen excuus, want bij andere teams werkt de Soft prima.
Heeft met het ontwerp van de RB15 te maken. De updates hier zijn blijkbaar niet de juiste.

Re: beide beentjes weer op de grond.... [bericht #24040 is een antwoord op bericht #24039] zo, 31 maart 2019 10:44 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Sieper is op dit moment afwezig  Sieper
GP winner

Het zou kunnen dat de RB15 niet super is, maar daarvoor is het nog steeds te vroeg. In Melbourne liepen ze steeds achter de feiten aan, de wintertest werd 2 dagen voor het einde (de high spoed run tests) afgebroken en ook hier met die temperatuurwisselingen hebben ze moeite gehad de afstelling te vinden. Laten we iig nog tot China wachten met dat soort conclusies. Dat is ook wat we vantevoren steeds zeggen, dan moet je nu ook even dat geduld opbrengen, al is het moeilijk. Als in China de afstelling ook niet gevonden wordt zou het kunnen zijn dat er een probleem is wat dat betreft, maar dan werken ze daar hard aan.

Voor vandaag wordt de start en eerste rondes penibel, dat denk k ook. Hopelijk doet Max het top, en mocht hij ingehaald worden, hopelijk kan hij er goed mee omgaan.

Re: beide beentjes weer op de grond.... [bericht #24042 is een antwoord op bericht #24025] zo, 31 maart 2019 11:06 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Dodgev8 is op dit moment afwezig  Dodgev8
Karting

De gele band van de vorige race, is niet de zelfde als deze race. Dus kan je die niet vergelijken. Ze blijven met die kleuren rijden, alleen het compound veranderd.

Neem het leven niet te serieus, je overleeft het toch niet.

Re: beide beentjes weer op de grond.... [bericht #24045 is een antwoord op bericht #24042] zo, 31 maart 2019 11:16 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
TukkerF1 is op dit moment afwezig  TukkerF1
Karting

Dodgev8 schreef op zo, 31 maart 2019 11:06
De gele band van de vorige race, is niet de zelfde als deze race. Dus kan je die niet vergelijken. Ze blijven met die kleuren rijden, alleen het compound veranderd.
Volgens mij is dat wel dezelfde band, de C3.
Pirelli heeft 5 compounds, waarbij de gele medium altijd C3 is. Bij hard kan het varieren tussen de C1 en C2, en bij soft tussen C4 en C5, maar ik dacht begrepen te hebben dat Pirelli de C3 altijd als medium zou gebruiken.

Re: beide beentjes weer op de grond.... [bericht #24046 is een antwoord op bericht #24042] zo, 31 maart 2019 11:16 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Formula 3

Dit vind ik dus heel verwarrend, ik vond het vorig jaar duidelijker met alle kleuren van de regenboog. Soms kon je alleen het verschil niet goed zien tussen de hyper en de ultra maar that's it.

Re: beide beentjes weer op de grond.... [bericht #24048 is een antwoord op bericht #24046] zo, 31 maart 2019 11:19 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
GP winner

Het maakt niet zo veel uit welke band het is, in deze qualificatie kregen ze de banden niet aan het werk. Onder deze set omstandigheden was dat dan de C3.

Ik denk eerder dat het zit in volledig op de limiet heeft RB de set-up nog niet te pakken, op welke band dat dan ook is.

Re: beide beentjes weer op de grond.... [bericht #24050 is een antwoord op bericht #24045] zo, 31 maart 2019 11:33 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Wouter
GP winner

TukkerF1 schreef op zo, 31 maart 2019 11:16
Volgens mij is dat wel dezelfde band, de C3.
Pirelli heeft 5 compounds, waarbij de gele medium altijd C3 is. Bij hard kan het varieren tussen de C1 en C2, en bij soft tussen C4 en C5, maar ik dacht begrepen te hebben dat Pirelli de C3 altijd als medium zou gebruiken.

Iedereen zat me uit te lachen toen ik zei dat deze benamingen veel verwarring zou scheppen. Lekker makkelijk, alleen maar wit, geel, rood!

De C3 is niet altijd de Medium. Het kan de Hard zijn, de Medium en de Soft.
Als ze nu gewoon de banden bij de C benamingen benoemen, zou het al een stuk duidelijker zijn.
In Melbourne reed Max idd heel goed op de C3 en deze keer heel slecht op dezelfde C3.

Re: beide beentjes weer op de grond.... [bericht #24051 is een antwoord op bericht #24039] zo, 31 maart 2019 11:33 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
bernuldi is op dit moment afwezig  bernuldi
Formula 3

Wouter schreef op zo, 31 maart 2019 10:08
Sport schreef op zo, 31 maart 2019 09:47
Max moet echter wel starten op de rode band, waarmee hij naar eigen zeggen over het asfalt glijdt en glibbert.
Dan weer overstuur en dan weer onderstuur. En als je dan ziet wie er op de startgrid allemaal om hem heen staan,
die dat probleem niet hebben, zie ik hem deze keer in de eerste ronden terugvallen, iets zeldzaams voor Max.

De longruns op de software waren op zich ook niet slecht. Het probleem zit hem in de kwalificatie in. Met volle tanks, niet op de limiet, zal het probleem minder groot zijn.

Gr bernuldi (die blij is met de mogelijkheid een handtekening toe te voegen)

Re: beide beentjes weer op de grond.... [bericht #24053 is een antwoord op bericht #24026] zo, 31 maart 2019 12:23 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Wouter
GP winner

Je bedoelt deze Renault motor @RikRace? Sainz is vrijdag aan zijn 2e MGU-K, MGU-H, Turbo en ICE begonnen in de 2e race.
Ook Hulkenberg baalde van de Renault motor.

Citaat:
Nico Hülkenberg was het hele weekend sneller dan zijn Renault-collega Daniel Ricciardo, maar op het moment suprême tijdens de kwalificatie ging het mis. De Duitser kwam niet door Q1 en start de Grand Prix van Bahrein vanaf een tegenvallende zeventiende plaats.

Volgens Hülkenberg zat het probleem 'm in de krachtbron: "We verloren vermogen en we konden het in de korte tijd die we hadden niet meer herstellen. We moeten dit echt oplossen en er voor zorgen dat dit niet vaker gebeurt. Ik voelde me het hele weekend prima in de auto, dus het is zuur dat we een top-tien kwalificatie mislopen."

Renault bevestigde later op de avond dat er inderdaad iets mis was met de motor van Hülkenberg.

Re: beide beentjes weer op de grond.... [bericht #24054 is een antwoord op bericht #24039] zo, 31 maart 2019 12:27 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
MadMax is op dit moment afwezig  MadMax
Formula 3

Ben ik het mee eens is gewoon een belachelijk excuus.....
En er is geen reden om negatief te zijn?
Er is ook geen enkele reden meer om eufories te zijn dat is wel duidelijk lijkt mij zo.....

Re: beide beentjes weer op de grond.... [bericht #24055 is een antwoord op bericht #24054] zo, 31 maart 2019 12:36 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
bernuldi is op dit moment afwezig  bernuldi
Formula 3

MadMax schreef op zo, 31 maart 2019 12:27
Ben ik het mee eens is gewoon een belachelijk excuus.....
En er is geen reden om negatief te zijn?
Er is ook geen enkele reden meer om eufories te zijn dat is wel duidelijk lijkt mij zo.....
Er was alle reden om positief te zijn, dat is wat anders dan euforisch, en dat was ook niet de teneur.
En er is reden om dat postivisme wat te temperen, maar tegelijkertijd zijn er voldoende aanknopingspunten om niet te wanhopen.
Ik snap die behoefte aan extremen niet zo.

Gr bernuldi (die blij is met de mogelijkheid een handtekening toe te voegen)

Re: beide beentjes weer op de grond.... [bericht #24056 is een antwoord op bericht #24055] zo, 31 maart 2019 12:43 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
GP winner

Ik heb de behoefte om vanmiddag na de race extreem gelukkig te zijn!

Niks aan de hand toch? [bericht #24060 is een antwoord op bericht #24056] zo, 31 maart 2019 13:28 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
leenstr is op dit moment afwezig  leenstr
Karting

Vanuit team en Max heb ik alleen maar gehoord dat ze in de eerste periode zo veel mogelijk punten willen pakken om niet te ver achterop te raken zodat ze in de tweede helft v.h.seizoen misschien om de titel kunnen strijden.
I.M.O. is dat de eerste race gelukt. Vandaag gaan we kijken wat het wordt, en als het tegenvalt en er is een aanwijsbare reden voor is er niks aan de hand.
Belangrijkste blijft toch de finish halen want met zo'n nieuwe combinatie is het toch afwachten.

Re: beide beentjes weer op de grond.... [bericht #24070 is een antwoord op bericht #24053] zo, 31 maart 2019 16:25 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Karting

Wouter schreef op zo, 31 maart 2019 12:23
Je bedoelt deze Renault motor @RikRace? Sainz is vrijdag aan zijn 2e MGU-K, MGU-H, Turbo en ICE begonnen in de 2e race.
Ook Hulkenberg baalde van de Renault motor.

Citaat:
Nico Hülkenberg was het hele weekend sneller dan zijn Renault-collega Daniel Ricciardo, maar op het moment suprême tijdens de kwalificatie ging het mis. De Duitser kwam niet door Q1 en start de Grand Prix van Bahrein vanaf een tegenvallende zeventiende plaats.

Volgens Hülkenberg zat het probleem 'm in de krachtbron: "We verloren vermogen en we konden het in de korte tijd die we hadden niet meer herstellen. We moeten dit echt oplossen en er voor zorgen dat dit niet vaker gebeurt. Ik voelde me het hele weekend prima in de auto, dus het is zuur dat we een top-tien kwalificatie mislopen."

Renault bevestigde later op de avond dat er inderdaad iets mis was met de motor van Hülkenberg.
We zullen het zien......hoe het verder loopt. Ben vooralsnog niet erg positief.

-RenaultSport-

Re: beide beentjes weer op de grond.... [bericht #24071 is een antwoord op bericht #24070] zo, 31 maart 2019 16:28 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Mulder is op dit moment afwezig  Mulder
Formula 3

Ik hoor net dat er guerneys verboden zijn op de voorvleugels per direct, maar kan het nergens terug vinden, is dat nu voor de race of was dat al voor dit weekend en zitten ze daarom misschien met die balans?

Was gewoon Renault trouw gebleven mensen.... [bericht #24075 is een antwoord op bericht #24026] zo, 31 maart 2019 18:46 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Sport is op dit moment afwezig  Sport
Formula 3

Denk je dat nu nog steeds ..............

Re: Was gewoon Renault trouw gebleven mensen.... [bericht #24092 is een antwoord op bericht #24075] zo, 31 maart 2019 20:07 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
harrienac is op dit moment afwezig  harrienac
Karting

lol

Re: beide beentjes weer op de grond.... [bericht #24097 is een antwoord op bericht #24071] zo, 31 maart 2019 20:35 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
TukkerF1 is op dit moment afwezig  TukkerF1
Karting

Mulder schreef op zo, 31 maart 2019 16:28
Ik hoor net dat er guerneys verboden zijn op de voorvleugels per direct, maar kan het nergens terug vinden, is dat nu voor de race of was dat al voor dit weekend en zitten ze daarom misschien met die balans?
Guerneys zijn niet verboden. Er zat echter een "loophole" in de regelementen die zeiden dat je geen onderdelen mocht toevoegen, verwijderen of vervangen tussen Quali en Race. De mogelijkheid die niet beschreven was is "verplaatsen". Daarvan heeft de FIA nu aangegeven dat dat ook niet mag.

Zie ook: https://www.motorsport.com/f1/news/fia-moves-gurney-flap-tri ck/4362128/

Re: beide beentjes weer op de grond.... [bericht #24107 is een antwoord op bericht #24097] zo, 31 maart 2019 22:09 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Mulder is op dit moment afwezig  Mulder
Formula 3

thanks, helder!

Vanaf race 5 wordt het beter... [bericht #24118 is een antwoord op bericht #10992] ma, 01 april 2019 00:42 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Frontwinger is op dit moment afwezig  Frontwinger
Formula 3

Recent gepost door de RBR medewerker op het forum van autosport... Ga dus maar uit van P5 in China en Baku...beter is mooi meegenomen.

Citaat:
Not to make excuses but over the last few years we've been used to trimming downforce off the car to help the PU perform more effectively. Now we have a more powerful and certainly more drivable engine we have a chance to add aero performance. Which we'll be doing in race 5.

Honestly, we thought we'd be closer at this point and we're not. That's cool though, it's why we love this sport. Combine that with a seemingly more condensed midfield and it goes some way to showing why Pierre has looked less than awesome thus far.

Attack the post, not the poster...

Re: Vanaf race 5 wordt het beter... [bericht #24122 is een antwoord op bericht #24118] ma, 01 april 2019 07:41 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Roelof is op dit moment afwezig  Roelof
Formula 3

Maar Riciardo heeft een goede keuze gemaakt met Renault, daar zijn in de 1e 2 races al de nodige motoren gestopt.

Re: Vanaf race 5 wordt het beter... [bericht #24126 is een antwoord op bericht #24118] ma, 01 april 2019 08:45 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Wouter
GP winner

Frontwinger schreef op ma, 01 april 2019 00:42
Recent gepost door de RBR medewerker op het forum van autosport... Ga dus maar uit van P5 in China en Baku...beter is mooi meegenomen.

Citaat:
Not to make excuses but over the last few years we've been used to trimming downforce off the car to help the PU perform more effectively. Now we have a more powerful and certainly more drivable engine we have a chance to add aero performance. Which we'll be doing in race 5.

Honestly, we thought we'd be closer at this point and we're not. That's cool though, it's why we love this sport. Combine that with a seemingly more condensed midfield and it goes some way to showing why Pierre has looked less than awesome thus far.

Zoals gebruikelijk kwam er kritiek van @A3, waar op @Charles Chornley antwoord gaf. Mooi dat je het hier geplaatst hebt @Frontwinger,
zodat we over een paar races kunnen kijken of het allemaal klopt. Tot nu toe klopt alles nog van deze persoon.

Citaat:
@A3, on 31 Mar 2019 - 23:56, said:
Yeah sorry but I call BS. The engine was in there in winter testing. There's either a flaw in the car or the team screwed up winter testing by being arrogant.

Antwoord @Charles Chornley:
Do you think you can change the aero ethos of an entire car between winter testing and the start of the season? Yes the engine power/performance was evident in Barcelona but we then had to go racing less than a month from then. Not only is there the logistic side of getting 2 fully built F1 cars plus spares to the other side of the planet but you're actually still manufacturing those parts up to the Friday before the Melbourne race weekend. As soon as we went testing we knew we needed down force on the car and since then CFD and design have been modifying our entire package. That, in turn, will be ready to run at Race 5 and hopefully then we'll be a lot closer to the front and the front won't have galloped away in to the sunset.

Re: Vanaf race 5 wordt het beter... [bericht #24128 is een antwoord op bericht #24126] ma, 01 april 2019 09:20 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
DeNak
Formula 3

Het blijft verbazingwekkend dat men bij RBR telkens een slowmotion start van het seizoen heeft. Wanneer zoiets je telkens overkomt ga je processen toch aanpassen?

Groet,
DeNak

Re: Vanaf race 5 wordt het beter... [bericht #24130 is een antwoord op bericht #24128] ma, 01 april 2019 10:26 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Formula 3

Jup, dit zal Max en zijn management ook wel aan het denken zetten. Als ze volgend jaar weer zo slecht beginnen is het denk einde Red-Bull voor hem mits er een plekje bij Merc of ferrari is....
Echter het seizoen is nog lang, ik wacht nog even met mijn oordeel tot barcelona.

Re: Vanaf race 5 wordt het beter... [bericht #24131 is een antwoord op bericht #24128] ma, 01 april 2019 10:28 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Wouter
GP winner

DeNak schreef op ma, 01 april 2019 09:20
Het blijft verbazingwekkend dat men bij RBR telkens een slowmotion start van het seizoen heeft. Wanneer zoiets je telkens overkomt ga je processen toch aanpassen?

RBR was niet anders gewend dan steeds tijdens de winter de wagen te bouwen, aangepast aan het opgegeven Renault vermogen.
Er werd meestal rond 20 Pk beloofd, maar werd dan meteen teruggeschroefd omdat de boel niet betrouwbaar was.
Een goede wagen kon dus op een makkelijke manier door ontwikkeld worden.

Ineens krijgen ze een Honda motor met veel meer betrouwbaar vermogen, een compleet andere drivebility, de wagen reageert meteen
op het gaspedaal en nog veel meer andere zaken. Ook kregen ze meer KW vermogen dan wat Honda zelf verwacht had.
Denk dat RBR de impact van dit alles erg onderschat heeft. Er moet dus nu een heleboel veranderd worden aan de wagen.
Dat los je niet even op door een andere vleugel oid.
Gelukkig zijn ze bij RBR meestal in staat heel snel veranderingen door te voeren. Ze zijn daar vanaf de testweken al mee bezig kennelijk.
Ik denk dat er in Barcelona een compleet andere wagen staat, die goed om zal kunnen gaan met de Honda karakteristieken.

Max rijdt nu echt heel anders dan vorig seizoen, hij is bezig zoveel mogelijk punten veilig te stellen, neemt geen risico's. Top!
Dat Gasly zo afgebrand wordt vind ik zeer onterecht. Max heeft met al zijn ervaring en talent het waanzinnig moeilijk
om deze wagen over de streep te krijgen, met al dat geglij door over- en onderstuur. Dit is Gasly's 2e seizoen nog maar.
Gisteren heeft hij bovendien meerdere malen laten zien dat hij ook best een potje sturen kan en dat in zo'n onhandelbare wagen.

Deze situatie is niet leuk, maar er is nog niets verloren. Ferrari zal de boel toch echt een stuk terug moeten schroeven
en de Honda motor is de Mercedes motor al behoorlijk dicht genaderd, qua alles. Bovendien liggende de upgrades al weer klaar,
maar eerst moet de RB15 instaat zijn om daar mee om te gaan. Kortom, het ziet er gewoon goed uit, nog even door de zure appel heen.

Re: Vanaf race 5 wordt het beter... [bericht #24132 is een antwoord op bericht #24131] ma, 01 april 2019 10:32 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Formula 3

Ik ben trouwens benieuwd wat de bron van Schummie nu naar buiten ventileerd.
Ik vermoed dat de euforische stemming heeft plaatsgemaakt voor keihard realisme.
Alle hands aan dek.

Re: Vanaf race 5 wordt het beter... [bericht #24133 is een antwoord op bericht #24126] ma, 01 april 2019 10:48 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Formula 3

Dank voor de aanvulling, Wouter... Hoop dat iedereen nu beseft dat ze nog even moeten wachten met hun titelconclusies.

Re: Vanaf race 5 wordt het beter... [bericht #24135 is een antwoord op bericht #24132] ma, 01 april 2019 11:24 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
SpeeDirk is op dit moment afwezig  SpeeDirk
Formula 3

@Schummie01 zal zeker van zich laten horen.

Formule 1 liefhebber, fan van Max en jarenlang van Jos

Re: Vanaf race 5 wordt het beter... [bericht #24138 is een antwoord op bericht #24128] ma, 01 april 2019 11:43 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Formula 3

Begint een beetje het gevoel te krijgen dat RB en Newey al jaren niet meer het beste chassis bouwen maar dat ze kampioen zijn in het zo snel mogelijk kopieeren en eventueel verbeteren van wat ze zien bij andere ook natuurlijk een sport en hard werken......dan nog wat Max erbij die nog wat extra brengt en je staat dichtbij of op het podium.

Re: Vanaf race 5 wordt het beter... [bericht #24139 is een antwoord op bericht #24135] ma, 01 april 2019 11:46 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
RazorBiteXL
Formula 3

Red Bull en Max Verstappen hebben zich de hele winter uitgelaten over 2019. Het is een overgangsjaar.

Ik ben alleen wel echt verbijsterd over het gebrek aan grip van deze wagen. Lijkt de RB13 wel. Max heeft meerdere keren scheef gestaan in bocht 10 in Bahrein en spinde daar zelfs in de uitloop ronde. Ook krijgen ze de banden niet in het juiste window. Dit alles duidt op een gebrek aan downforce. Dit konden ze allemaal prima uitrekenen van te voren. Ik denk dat er toch wéér een miskleun zit in deze berekeningen. (Vergeet ook niet dat de RB14 een correlatieprobleem had met de diffuser -> regenraces anyone?)

Ik vond Max gisteren ook behoorlijk pissig over de situatie, en terecht. Helmut Marko moet een spreekverbod krijgen met z'n titelaspiraties, want 0,8 in de kwalificatie is een lichtjaar. Iedereen heeft zich verbeterd behalve Red Bull. Mercedes staat al weer stevig vooraan en Ferrari gaat ze op deze manier niets in de weg leggen (ook al zijn ze sneller).

[Bijgewerkt op: ma, 01 april 2019 11:49]

Dit bericht aan een moderator rapporteren

Re: Alles aangaande het Aston Martin Red Bull Racing team. [bericht #24141 is een antwoord op bericht #21493] ma, 01 april 2019 12:12 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
kwibus is op dit moment afwezig  kwibus
Formula 3

whoeps, foutje....

..... the power of dreams!

[Bijgewerkt op: ma, 01 april 2019 12:12]

Re: Vanaf race 5 wordt het beter... [bericht #24142 is een antwoord op bericht #24132] ma, 01 april 2019 12:12 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
kwibus is op dit moment afwezig  kwibus
Formula 3

Griffel schreef op ma, 01 april 2019 10:32
Ik ben trouwens benieuwd wat de bron van Schummie nu naar buiten ventileerd.
Ik vermoed dat de euforische stemming heeft plaatsgemaakt voor keihard realisme.
Alle hands aan dek.
De andere "insider" (RC Escoire) die hier wel eens post was een stuk negatiever in zijn verhaal:

RC Escoire schreef op vr, 08 februari 2019 10:59

Nog even en de winter testen beginnen weer. De vooruitzichten worden zeer positief voorgesteld, echter intern zijn er toch wat mindere geluiden waarneembaar. Het vermogen is op papier beter dan bij Renault, echter is van belang wanneer de motor dat vermogen oppakt. De drive ability van de Renault motor was uitstekend in het laatste seizoen, de betrouwbaarheid niet. Bij Honda is vooral dat eerste aspect behoorlijk verschillend van de Renault. De wijze van opbouw van het vermogen en snelheid past qua karakter niet bij het ontwerp van 2018, en voor 2019 is er erg veel veranderd aan de auto, mede door de nieuwe motor.
Dit lijkt wel wat beter aan te sluiten bij het huidige beeld.

Persoonlijk ben ik nog steeds wel positief. Ze lijken er op dit moment nog steeds beter voor te staan dan aan de start van het vorige seizoen. Er is nog niets kapot gegaan en Max rijdt inmiddels als een echte kerel!
Het kan dus alleen nog maar beter worden. 1e

..... the power of dreams!

Re: Vanaf race 5 wordt het beter... [bericht #24143 is een antwoord op bericht #24138] ma, 01 april 2019 12:13 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Matazurka is op dit moment afwezig  Matazurka
Karting

Vergeet niet dat Mercedes en Ferrari over meerdere fabrieken beschikken, zelf de motorleverancier zijn, qua budget x factor 2 tov Red Bull werken.
Realistisch gezien wordt het met de huidige regelgeving en onduidelijkheid over de budgetcap een bijna onmogelijke opgave voor Red Bull om met Max de jongste werelskampioen ooit te gaan leveren.

Re: Hamilton sees Red Bull as a much bigger threat with Honda [bericht #24144 is een antwoord op bericht #23882] ma, 01 april 2019 13:06 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
NextYear is op dit moment afwezig  NextYear
Formula 3

NextYear schreef op do, 28 maart 2019 17:49
bacodraak schreef op do, 28 maart 2019 15:55
Mindgames , politieke spelletjes of zijn oprechte mening ?

Citaat:
They were both really strong here last year and Red Bull look like they're really stepping it up," Hamilton said. "I'm really hoping it's closer this weekend. I know some people think we were sandbagging or whatever in testing but, honestly, we came into the first race thinking it would be a lot closer than that and from the information I had we were behind.

"Coming into this weekend we had the pleasant surprise of being faster in the last race but it could absolutely change here. Maybe the tires weren't working for (others) or something in the last race, maybe it will work here, so I'm just as excited as you are to see how that pans out.

"Without doubt the Red Bulls have a much better power unit this year. Their engine performance is very, very close -- I think it's within 10 horsepower or something within the top cars, so if you look at their GPS speed on the straights they're pretty much just as quick as us in some places. That's a great start for them and I just really hope the reliability is good for them so they can stay in the fight."
Hele artikel https://racer.com/2019/03/28/hamilton-sees-red-bull-as-a-muc h-bigger-threat-with-honda/
Aha ik ga ook even meerekenen met het 'wie heeft de grootste ' speculaas ,HAM zegt Honda vorige race -10 HP ,Exxon zegt aankomende race +15 HP erbij dus Honda is de grootste als ik me niet vergis.

When the flag drops the (red)bullshit stops.

Nieuwe stand,Ferrari heeft de grootste !

Update 12.32u - Mercedes loopt flink achter in pk's
Motorsport Italië claimt te weten hoe groot de achterstand is van Mercedes ten opzichte van Ferrari in pk's. Volgens de site gaat het om 38 'cavalli', oftewel 38 pk. Dit is die vier tienden waar in het stuk van AMS over gesproken wordt hierboven.

Zoals eerder vermeld op deze site is het verschil tussen Honda en Mercedes tien pk in het voordeel van het team uit Stuttgart. Dit is in Bahrein zo gebleven. Renault is de hekkensluiter op het gebied van motoren en levert zeven pk minder dan de Honda-power unit.

De vraag is waar komt dat vermogen vandaan het zal wel een slimmigheidje op het electrische gedeelte zijn zoals vorig jaar maar toen werden ze teruggefloten...

[Bijgewerkt op: ma, 01 april 2019 13:09]

Re: Hamilton sees Red Bull as a much bigger threat with Honda [bericht #24145 is een antwoord op bericht #24144] ma, 01 april 2019 13:14 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Emilio is op dit moment afwezig  Emilio
Formula 3

NextYear schreef op ma, 01 april 2019 13:06

Motorsport Italië claimt te weten hoe groot de achterstand is van Mercedes ten opzichte van Ferrari in pk's. Volgens de site gaat het om 38 'cavalli', oftewel 38 pk. Dit is die vier tienden waar in het stuk van AMS over gesproken wordt hierboven.

Zoals eerder vermeld op deze site is het verschil tussen Honda en Mercedes tien pk in het voordeel van het team uit Stuttgart. Dit is in Bahrein zo gebleven. Renault is de hekkensluiter op het gebied van motoren en levert zeven pk minder dan de Honda-power unit.

Ze schrijven juist dat Ferrari en Mercedes gelijk liggen, en dat Honda 38 pk op die 2 achter ligt, en Honda idd weer 7 pk voor op Renault.

https:// it.motorsport.com/f1/news/power-unit-2019-da-990-cavalli-fer rari-e-mercedes-pari-sono-honda-e-renault-staccate/4362961/

Re: Hamilton sees Red Bull as a much bigger threat with Honda [bericht #24146 is een antwoord op bericht #24144] ma, 01 april 2019 13:17 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Apex33 is op dit moment aanwezig  Apex33
Karting

Citaat:
De vraag is waar komt dat vermogen vandaan het zal wel een slimmigheidje op het electrische gedeelte zijn zoals vorig jaar maar toen werden ze teruggefloten...
Precies! Zoals al meerdere jaren het geval, Ferrari is altijd illegaal aan het begin van het seizoen.
En de Fia dan? Ach.. zolang er geen andere teams zijn (Merc.) die de vinger op de zere plek weten te leggen is er geen reden tot haast laat staan afkeuring. Het mooie is dan weer wel dat ze al twee races last hebben van dat slimmigheidje.. of het werkt niet goed, of het gaat voortijdig kapot ;-)

-- .- -..- ..-. --- .-. -.. .-- -.-.

Re: Vanaf race 5 wordt het beter... [bericht #24147 is een antwoord op bericht #24126] ma, 01 april 2019 16:31 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
maxtrash is op dit moment afwezig  maxtrash
Formula 3

Citaat:
@A3, on 31 Mar 2019 - 23:56, said:
Yeah sorry but I call BS. The engine was in there in winter testing. There's either a flaw in the car or the team screwed up winter testing by being arrogant.

Antwoord @Charles Chornley:
Do you think you can change the aero ethos of an entire car between winter testing and the start of the season? Yes the engine power/performance was evident in Barcelona but we then had to go racing less than a month from then. Not only is there the logistic side of getting 2 fully built F1 cars plus spares to the other side of the planet but you're actually still manufacturing those parts up to the Friday before the Melbourne race weekend. As soon as we went testing we knew we needed down force on the car and since then CFD and design have been modifying our entire package. That, in turn, will be ready to run at Race 5 and hopefully then we'll be a lot closer to the front and the front won't have galloped away in to the sunset.
Ik vind het allemaal een tikje bullshit. Stel Honda had niet het extra vermogen geleverd, was de Red Bull dan wel een perfect gebalanceerde auto geweest? Nee, dan hadden ze nu op de 10e plaats rond gereden.

De aero is gewoon niet up to par punt. Dat zou kunnen komen omdat ze nu bijvoorbeeld een ander formaat motor hebben dan voorheen of dat andere zaken bij Honda anders zijn dan bij een Renault-aangedreven wagen, maar het ligt niet sec aan het vermogen.

Re: Vanaf race 5 wordt het beter... [bericht #24150 is een antwoord op bericht #24147] ma, 01 april 2019 17:02 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Jip
GP winner

Ben na dit weekend heel anders er naar gaan kijken, RB heeft het niet voor elkaar. Ben benieuwd wat Schummie zijn bron zegt en wat nu de stemmeng is binnen MK, lijkt mij dat ze daar ook anders denken.

Re: Vanaf race 5 wordt het beter... [bericht #24151 is een antwoord op bericht #24147] ma, 01 april 2019 17:04 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
duif is op dit moment afwezig  duif
Formula 3

@maxtrash

Exact, hoop geneuzel.

De RB15 is wel de kortste bolide in de F1 dit jaar en dat is ook ontstaan door een visie,
die blijkbaar niet wordt gedeeld door de meerderheid van F1 designers.

Je ziet een hoop wannabee's en pundits hun mening geven maar niemand die het exact weet.
Ben echt benieuwd hoe het nu echt zit. Zijn er fouten gemaakt en waarom begint Red Bull de laatste paar jaren met een inhaalrace?

De koelingsproblemen van het Honda aggregaat bij McLaren zijn blijkbaar geheel verdwenen, ondanks dat dit de meest strakke engine fitting was bij RBR ooit.

When nothing goes right, go left

[Bijgewerkt op: ma, 01 april 2019 17:10]

Re: Vanaf race 5 wordt het beter... [bericht #24152 is een antwoord op bericht #24147] ma, 01 april 2019 17:23 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Formula 3

Ehhh maxtrash...dat (te weinig areo performance) staat er (in bovenstaande post van Wouter) ook gewoon. Niemand twijfelt aan de in-season ontwikkeling van Red Bull, maar hun startniveau aan het begin van het seizoen is gewoon te laag. Feitelijk is de 'race 5 spec' de auto waar ze in Melbourne mee hadden moeten beginnen en op een 1 of andere manier krijgen ze dat niet voor elkaar.

Re: Hamilton sees Red Bull as a much bigger threat with Honda [bericht #24154 is een antwoord op bericht #24145] ma, 01 april 2019 17:40 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Formula 3

Emilio schreef op ma, 01 april 2019 13:14
NextYear schreef op ma, 01 april 2019 13:06

Ze schrijven juist dat Ferrari en Mercedes gelijk liggen, en dat Honda 38 pk op die 2 achter ligt, en Honda idd weer 7 pk voor op Renault.

https:// it.motorsport.com/f1/news/power-unit-2019-da-990-cavalli-fer rari-e-mercedes-pari-sono-honda-e-renault-staccate/4362961/
Als we de woorden van schummie kunnen geloven zal Honda na de eerste update dus bijna op het niveau van Mercedes en ferrari moeten zitten, mits ze zelf helemaal niet verbeteren wat natuurlijk niet het geval is. Laten we hopen dat ze niet veel vinden. Ik kan mij herinneren dat Mercedes vorig jaar 12 PK vond tijdens canada. Hoe kan het er dan uit zien?

-37 pk + ( 34 PK = 25 KW) -12 PK = - 15 PK

Red-Bulls probleem is nu eigenlijk dat ze de filosofie achter de wagen moeten heroverwegen. Misschien was het low-drag concept harstikke goed voor de Renault PWR Unit maar werkt het niet meer als je meer vermogen hebt. Dit kan wellicht de instabiliteit aan de achterkant verklaren. De vraag is of ze dat met het huidige chassis kunnen doen door middel van add-ons. Als je bijvoorbeeld een hele nieuwe wielbasis nodig hebt, ben je de sjaak. Alles begint bij de monocoque, dit kan je niet meer aanpassen.

[Bijgewerkt op: ma, 01 april 2019 17:41]

Re: Hamilton sees Red Bull as a much bigger threat with Honda [bericht #24156 is een antwoord op bericht #24154] ma, 01 april 2019 19:12 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
maxtrash is op dit moment afwezig  maxtrash
Formula 3

Griffel schreef op ma, 01 april 2019 17:40
Red-Bulls probleem is nu eigenlijk dat ze de filosofie achter de wagen moeten heroverwegen. Misschien was het low-drag concept harstikke goed voor de Renault PWR Unit maar werkt het niet meer als je meer vermogen hebt. Dit kan wellicht de instabiliteit aan de achterkant verklaren. De vraag is of ze dat met het huidige chassis kunnen doen door middel van add-ons. Als je bijvoorbeeld een hele nieuwe wielbasis nodig hebt, ben je de sjaak. Alles begint bij de monocoque, dit kan je niet meer aanpassen.
hier geloof ik dus niet zo in. Stel, Honda heeft nu 7 PK meer dan Renault en meer dan verwacht. Die pk's hadden ze anders gedurende het seizoen ook wel gevonden en daar hoef je echt niet het concept van je auto op aan te passen. Het gaat nu gewoon binnen het concept dat gekozen is niet helemaal conform verwachting.

Wat wel zo is, is dat Red Bull (met name in het verleden) bewust voor het concept korte wielbasis gekozen heeft om overwinningen te kunnen halen. Stel er zijn 15 circuits geschikt voor een wat langere wielbasis en 6 (Monaco, Singapore etc.) beter voor een kortere wielbasis. Als je vermogen tekort komt is het slim om bewust te kiezen voor een kortere wielbasis. Je kunt dan meestrijden om de overwinning op 6 circuits. Op de andere 15 had je toch geen kans gemaakt vanwege het vermogensdeficit.

Stel je hebt op een gegeven moment een motor die net zo goed of beter is als die van Mercedes/Ferrari. Je zou dan op termijn kunnen besluiten ook voor een langere wielbasis te gaan omdat je ze op hun eigen terrein kunt aanvallen. Dit is nu nog niet het geval. Maar dat is nog geen excuus om nu verder weg te staan dan in 2018 en het minste progressie te boeken over de winter.

Maar nogmaals, het waarom doet allemaal niet ter zake. Het valt wat tegen, het seizoen is nog lang en Red Bull kan snel ontwikkelen. We zien wel waar het schip strandt.

[Bijgewerkt op: ma, 01 april 2019 19:13]

Re: Hamilton sees Red Bull as a much bigger threat with Honda [bericht #24157 is een antwoord op bericht #24156] ma, 01 april 2019 19:19 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
GP winner

Het lijkt er ook wel op dat de Renault nu eindelijk ook eens een grote stap heeft gemaakt. Ik ben alleen benieuwd hoe lang ze de gaskraan openhouden met alle die mgu ploffers.

Wat vind men in MK ervan ? [bericht #24158 is een antwoord op bericht #10992] ma, 01 april 2019 19:21 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Nickela is op dit moment afwezig  Nickela
Formula 3

Waarvan ? Nou dit:

Ik weet dat dit complot denken is, maar toch.....
In Australie reed Ferrari 1 sec qchter de Mercs aan. Nu reden ze er een seconde voor. Dat zijn twee seconden !!
RBR hangt daar weer een stukje achter, met daarbij de opmerking dat zij nog een grote stap kunnen maken zodra zij de balans wel vinden.
Noem mij maar paranoia, maar ik vertrouw die snelheid van Ferrari niet. Het is altijd iets met die gasten, zoals vorig jaar met die batterij. Ik verdenk ze er gewoon van dat ze weer een of andere truc hebben uitgehaald in het hybride systeem. Gisteren hoorde je toch duidelijk dat ze een recovery probleem hadden maar nu wordt dat ontkend door Ferrari en reed Leclerc met 5 cylinders. Maar dat zou je dan toch moeten horen ? Ik heb daar niks geks gehoord bij de onboards.
Wat vinden de kenners onder ons hiervan ? Waarom wordt er nu gelogen over het probleem wat ze hadden ? Wat proberen ze te verbloemen. Als de accu niet mee deed gisteren dan kun je zo uitrekenen wat de verbrandingsmotor levert en zo indirect ookwat het hybride systeem levert.
Ik neem aan dat men in Stuttgart en MK al driftig aan het rekenen zijn. En als er dan protest komt, krijgen wij dat dan mee of wordt dan weer achter de schermen afgehandeld.
Wie kan hier nog iets over zeggen ?

Re: Hamilton sees Red Bull as a much bigger threat with Honda [bericht #24159 is een antwoord op bericht #24156] ma, 01 april 2019 19:21 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
de MAX-fan is op dit moment afwezig  de MAX-fan
Karting

"We zien wel waar het schip strandt."

Yep.

https://www.mailce.com/wp-content/uploads/pavvel1.jpg

Desondanks gaat het leven gewoon door.

Re: Wat vind men in MK ervan ? [bericht #24160 is een antwoord op bericht #24158] ma, 01 april 2019 19:36 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Formula 3

Indien het iets unieks is, is de vraag is het een maas in de regelgeving of is het echt over de grens...
Feiten zijn op dit moment dat Ferrari volgens verschillende bronnen veel meer pk's heeft gevonden dan vele kenners en de concurrentie had verwacht.....
Kan het ook zonder buiten de regels te treden? Als ik hoor wat Honda nog verwacht te ontwikkelen dit jaar zou je zeggen het kan ook legaal....

Re: Wat vind men in MK ervan ? [bericht #24161 is een antwoord op bericht #24160] ma, 01 april 2019 19:56 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Formula 3

Maar Honda komt van ver en Ferrari zat al aan de top. Er is ook geen sprake van een nieuw motor concept en dan komt Ferrari met zo'n mega stap. Kan zijn dat t iets vernuftigs is, maar ik vind het maar verdacht. Vooral nu Ferrari de reden probeert te verdraaien in mijn ogen. Een motor die op 5 cilinders ipv 6 draait maakt een heel ander geluid volgens mij en dat heb ik in ieder geval niet kunnen horen. Maar misschien klopt het niet wat ik zeg van dat geluid en dat laat ik me graag uitleggen hier.....

[Bijgewerkt op: ma, 01 april 2019 19:57]

Re: Wat vind men in MK ervan ? [bericht #24162 is een antwoord op bericht #24161] ma, 01 april 2019 20:01 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
GP winner

Nou, ik heb alle cilinders wel, maar niet op een rijtje. Dus ik ka het je niet vertellen. Mijn Ferrari radar gaat ook wel af. Mercedes zal wel klagen als er iets is en aangezien die net zo belangrijk zijn gaat de FIA dan wat doen (waar wij nooit iets van gaan horen).

Re: Hamilton sees Red Bull as a much bigger threat with Honda [bericht #24163 is een antwoord op bericht #24146] ma, 01 april 2019 20:41 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
NextYear is op dit moment afwezig  NextYear
Formula 3

Apex33 schreef op ma, 01 april 2019 13:17
Citaat:
Precies! Zoals al meerdere jaren het geval, Ferrari is altijd illegaal aan het begin van het seizoen.
En de Fia dan? Ach.. zolang er geen andere teams zijn (Merc.) die de vinger op de zere plek weten te leggen is er geen reden tot haast laat staan afkeuring. Het mooie is dan weer wel dat ze al twee races last hebben van dat slimmigheidje.. of het werkt niet goed, of het gaat voortijdig kapot ;-)

[url=The reason for Ferrari's new top speed/power advantage. Uproar from rivals the day after the Bahrain GP a secret AF duct (aereo frizione - air clutch) uses air compressed by the clutch to boost turbo pressure by up to 0104% https://t.co/LaOB557P9t][/url]

Re: Hamilton sees Red Bull as a much bigger threat with Honda [bericht #24164 is een antwoord op bericht #24163] ma, 01 april 2019 21:09 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Wouter
GP winner

NextYear schreef op ma, 01 april 2019 20:41
Apex33 schreef op ma, 01 april 2019 13:17
Citaat:

The reason for Ferrari's new top speed/power advantage. Uproar from rivals the day after the Bahrain GP a secret AF duct (aereo frizione - air clutch) uses air compressed by the clutch to boost turbo pressure by up to 01-04% 🤣 🤣 🤣 🤣 🤣 🤣 🤣
https://t.co/LaOB557P9t

Re: Hamilton sees Red Bull as a much bigger threat with Honda [bericht #24165 is een antwoord op bericht #24164] ma, 01 april 2019 21:35 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Formula 3

April fools... lol

Re: Hamilton sees Red Bull as a much bigger threat with Honda [bericht #24166 is een antwoord op bericht #24165] ma, 01 april 2019 21:48 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
GP winner

Die 401% gaf het wel weg heh, maar een steengoede grap!

Re: Wat vind men in MK ervan ? [bericht #24167 is een antwoord op bericht #24162] ma, 01 april 2019 21:56 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
peter-w
Formula 3

Op 5 cilinders zou die motor niet zo lang volhouden ( 10 ronden.) zonder verdere schade.
Die motor wordt dan niet gelijkmatig belast en daar zijn ze niet op gebouwd.

Ook kwam op de boordradio dat de motor vreemd deed....

Zouden ze eigenlijk de volgende race een vers exemplaar moeten inzetten....

Als het iets om de motor is die extra vermogen geeft zouden ze het kunnen oplossen.
Anders voorzie ik de volgende race een andere motor en hebben ze misschien toch iets te veel gevraagd van het materiaal.

Re: Wat vind men in MK ervan ? [bericht #24168 is een antwoord op bericht #24167] ma, 01 april 2019 22:08 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
GP winner

Overduidelijk hetzelfde als Ricci in Monaco vorig jaar. Engineer zegt ook tijdens de race "we've lost h recovery". Mgu h (de overtollige toeren van de turbo) laadde dus niet meer bij, dan win je dus nog alleen energie terug door het remmen.

Re: Was gewoon Renault trouw gebleven mensen.... [bericht #24169 is een antwoord op bericht #24075] ma, 01 april 2019 22:21 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Karting

Sport schreef op zo, 31 maart 2019 18:46
Denk je dat nu nog steeds ..............
Ehmmmmmm, hahahhaha......

-RenaultSport-

Re: Wat vind men in MK ervan ? [bericht #24170 is een antwoord op bericht #24167] ma, 01 april 2019 22:22 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Formula 3

Heb geen verstand van motoren maar dit is exact wat ik ook dacht, deze verbrandings motoren zijn zo extreem dat er i.m.o veel meer slijtage of andere schade moet zijn als hij zo zwaar belast word als hij maar loopt op 5 cilinders i.p.v 6....
Blijft gewoon een heel vreemd verhaal, maar we gaan het zien. Persoonlijk verwacht ik dat er wel nieuwe onderdelen komen bij de PU van Leclerc en als hij op 5 cilinders liep dan is de kans op een nieuwe verbrandingsmotor 99%....?

Re: Wat vind men in MK ervan ? [bericht #24171 is een antwoord op bericht #24168] ma, 01 april 2019 22:24 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Formula 3

Precies, maar waarom roepen ze nu dan dat het niks met de batterij was maar dat 1 cylinder het niet meer deed ?

[Bijgewerkt op: ma, 01 april 2019 22:25]

Re: Wat vind men in MK ervan ? [bericht #24173 is een antwoord op bericht #24170] ma, 01 april 2019 22:25 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
GP winner

100% maar het was de mgu-h dus de ice is nog prima vermoed ik.

En merc is legaal? [bericht #24177 is een antwoord op bericht #24158] ma, 01 april 2019 23:16 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
FB01 is op dit moment afwezig  FB01
Karting

Kennelijk is het legaal als Mercedes snel is, maar als Ferrari snel is dan is het 'verdacht'. Let wel: geen een mercedes klantenteam rijdt een deuk in een pak boter. Racing point doet nog een 'beetje' mee maar het is erbarmelijk tov het Mercedes team, een team die dezelfde motor en versnellingsbak heeft (want dat is de regel: er zijn geen verschillen meer tussen hoofdteam en klantenteams qua motor).

Is het chassis zo intens goed van de mercedes? Ik geloof er geen fluit van. Dus hoe kan het met dezelfde motor en versnellingsbak je ineens supersnel bent wanneer deze in een Mercedes chassis liggen, maar wanneer deze in een Racing point liggen dan is het een waardeloze motor.

Daartegenover staat dat de Ferrari klantenmotor het aardig doet bij de klantenteams.

Re: Vanaf race 5 wordt het beter... [bericht #24178 is een antwoord op bericht #24128] ma, 01 april 2019 23:16 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
ForzaOlanda is op dit moment afwezig  ForzaOlanda
Formula 3

DeNak schreef op ma, 01 april 2019 09:20
Wat zouden ze na de laatste race doen bij Redbull? Vakantie? Wel een opvallend slechte ontwikkeling tov de rest. nee het ligt niet aan het vermogen van de Honda, deze is nauwelijks hoger. De laatste jaren zijn ze telkens slecht gestart. Hopelijk kunnen ze dit jaar ook snel kopieeren. Max is wel super bezig. Nou China nog afwachten en dan weten we meer.

na alle verhalen van Schummi had ik een RBR verwacht alle Leclerc de laatste race, snel maar noch niet betrouwbaar. dream on, helaas.

Forzaolanda

Re: En merc is legaal? [bericht #24179 is een antwoord op bericht #24177] di, 02 april 2019 00:05 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
GP winner

FB01 schreef op ma, 01 april 2019 23:16
Kennelijk is het legaal als Mercedes snel is, maar als Ferrari snel is dan is het 'verdacht'. Let wel: geen een mercedes klantenteam rijdt een deuk in een pak boter. Racing point doet nog een 'beetje' mee maar het is erbarmelijk tov het Mercedes team, een team die dezelfde motor en versnellingsbak heeft (want dat is de regel: er zijn geen verschillen meer tussen hoofdteam en klantenteams qua motor).

Is het chassis zo intens goed van de mercedes? Ik geloof er geen fluit van. Dus hoe kan het met dezelfde motor en versnellingsbak je ineens supersnel bent wanneer deze in een Mercedes chassis liggen, maar wanneer deze in een Racing point liggen dan is het een waardeloze motor.

Daartegenover staat dat de Ferrari klantenmotor het aardig doet bij de klantenteams.
Williams heeft op hoop van zege een auto gebouwd, zonder financiën en die is slecht. Racing point heeft ook een klein budget en de pech dat de Renault en Honda motoren ook stappen hebbben gemaakt. Zonder goede motor ben je nergens maar die 1000pk is niks, het chassis is zo belangrijk, luchtweerstand neemt exponentieel toe heh. Elke mm en elke geoptimaliseerde flow telt. De Ferrari klantenteams hebben én meer budget, en óf een geweldige windtunnel (bmw erfenis van Sauber) of ze kopiëren gewoon doodleuk het Ferrari chassis van vorig jaar (doet Dallara voor Haas) en dat dan verder combineren met alles wat mag van 2019 van Ferrari.

Ferrari is naar alle waarschijnlijkheid vorig seizoen ook teruggefloten, ik verdenk ze idd weer van een truc.

Re: Vanaf race 5 wordt het beter... [bericht #24180 is een antwoord op bericht #24131] di, 02 april 2019 01:40 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Theo is op dit moment afwezig  Theo
Formula 3

Wouter schreef op ma, 01 april 2019 19:28
Ferrari zal de boel toch echt een stuk terug moeten schroeven
en...
Wat bedoel je?

Re: Hamilton sees Red Bull as a much bigger threat with Honda [bericht #24181 is een antwoord op bericht #24146] di, 02 april 2019 01:46 Naar vorige berichtNaar vorige bericht
Theo is op dit moment afwezig  Theo
Formula 3

Apex33 schreef op ma, 01 april 2019 22:17

En de Fia dan? Ach..
Dat hoort ook wel bij F1. Ik vind het juist mooi als teams de regels zoveel mogelijk proberen uit te buiten. Een geweldige vondst van blown diffuser, die er uiteindelijk voor zorgde dat Button kampioen werd in de Brawn-Mercedes, is juist wat F1 nodig heeft.

Vorige onderwerp: Max Verstappen schaalmodellen
Volgende onderwerp: Max in de media
Naar forum gaan: