Verstappen forum
forum.verstappen.nl

Startpagina » Verstappen » Max & Jos Verstappen » Alles aangaande het Aston Martin Red Bull Racing team.
Re: Interview Helmut Marko over de race en titelkansen. [bericht #27959 is een antwoord op bericht #27955] di, 30 juli 2019 16:22 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Emilio is op dit moment niet actief  Emilio
Formula 3

Nog een interessant artikeltje over de pk-tjes van voornamelijk Renault, maar ook de aankondiging van de specificatie 4 motor van Honda.

Jammer alleen dat de Renaultjes er nog niet zo goed tegen kunnen lol

https:// www.auto-motor-und-sport.de/formel-1/motorleistung-f1-2019-r enault-1000-ps/

Re: Gasly.... [bericht #27963 is een antwoord op bericht #27950] di, 30 juli 2019 16:53 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
MadMax is op dit moment niet actief  MadMax
Formula 1

Tja Gasly......had het gisteren al willen schrijven maar was er niet van gekomen. Helmut kan dat wel roepen dat Gasly zeker tot eind van het jaar blijft maar stel Max wint in Hongarije en Gasly rijd weer geen deuk in een pakje boter wat moet je dan???
Hamilton rijd zijn slechtste race in jaren en Gasly weet nog niet eens voor Lewis te eindigen in Duitsland dat is toch een schande, had dit keer maar 1 punt gescheeld voor Lewis 10de i.p.v. 9de maar als Max nog een kans maakt op de titel en hij pakt de titel dan zal het waarschijnlijk om enkele puntjes gaan. Het snelheidsverschil blijft i.m.o onacceptabel.....
Enige reden die ik kan bedenken waarom Gasly tot het eind van het seizoen blijft is dat ze een nieuwe coureur van buitenaf gaan halen om volgend seizoen naast Max te zetten, ik denk echt Vettel......als Kvyat een optie is dan kunnen ze hem net zo goed na de zomerstop erin zetten slechter kan het toch niet worden lijkt mij.......en als hij dan toch nog een keer in zijn oude torpedo rol verzeild raakt dan zou het zomaar punten kunnen kosten bij de belangrijkste concurrenten!!!!
SWAP!!!!

Re: Interview Helmut Marko over de race en titelkansen. [bericht #27966 is een antwoord op bericht #27957] di, 30 juli 2019 17:32 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
TukkerF1 is op dit moment niet actief  TukkerF1
Karting

Wouter schreef op di, 30 juli 2019 16:03
Waar lees jij dat hij het over de laatste motor van dit seizoen heeft?
Honda heeft al aangegeven dat er na Japan nog een spec 5 komt met een kleine upgrade.
Daarom had ik er ook "als hij hier bedoeld" bij gezet. Het staat er inderdaad niet letterlijk, maar dit is wel hoe ik het interpreteer met de woorden die hij gebruikt.

Kan ik uiteraard ook fout hebben, maar zo kwam het op mij over...

[Bijgewerkt op: di, 30 juli 2019 17:34]

Dit bericht aan een moderator rapporteren

Kapotte uitlaat Renault. [bericht #27970 is een antwoord op bericht #27966] di, 30 juli 2019 19:51 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
SuperKuup is op dit moment niet actief  SuperKuup
Karting

Volgens Daniel Ricciardo met een interview bij Paddock Pass, was het een uitlaat probleem die de Renault liet uitvallen.

Kan een kapotte uitlaat zoveel rook ontwikkeling veroorzaken? Dacht dat de turbo het voor gezien hield.

Re: Interview Helmut Marko over de race en titelkansen. [bericht #27974 is een antwoord op bericht #27954] di, 30 juli 2019 20:41 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
raymondwitvoet is op dit moment niet actief  raymondwitvoet
Formula 3

Verschil met Bottas zou bij geen straf in Monaco 9 punten beter zijn geweest en beuk door Vettel in Silverstone kostte hem minimaal 5 punten (5e ipv 3e) en als hij Bottas gepakt zou hebben zelfs nog eens 6 punten, 11 dus daar. Verschil met Hamilton ook behoorlijk beter. As is verbrande turf maar komend weekend nog een goed resultaat en ik ga zelfs in een DWC geloven...

Einfach Kurven Machen

Re: Interview Helmut Marko over de race en titelkansen. [bericht #27975 is een antwoord op bericht #27974] di, 30 juli 2019 21:32 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
bacodraak
Formula 1

raymondwitvoet schreef op di, 30 juli 2019 20:41
Verschil met Bottas zou bij geen straf in Monaco 9 punten beter zijn geweest en beuk door Vettel in Silverstone kostte hem minimaal 5 punten (5e ipv 3e) en als hij Bottas gepakt zou hebben zelfs nog eens 6 punten, 11 dus daar. Verschil met Hamilton ook behoorlijk beter. As is verbrande turf maar komend weekend nog een goed resultaat en ik ga zelfs in een DWC geloven...
Heerlijk dit optimisme (dat miste ik 3 GP's terug een beetje) , prachtig ook om te zien dat Honda helemaal opbloeit (zelfs Alonso een sneer geeft op twitter , GP2 victories).
Het momentum is er en waar het eindigt gaan we zien ...
Cheers

Honda power !!!

Re: Interview Helmut Marko over de race en titelkansen. [bericht #27980 is een antwoord op bericht #27975] wo, 31 juli 2019 01:16 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Theo is op dit moment niet actief  Theo
Formula 3

Zoiets dus toch:

spec 3 Hockenheim
spec 3 Hungaroring
spec 3 Spa-Francorchamps
spec 4 Monza (grid straf)
spec 4 Marina Bay
spec 4 Sochi (brandstof update)
spec 4 Suzuka
spec 4 Mexico Stad
spec 4/5 Circuit of the Americas (gridstraf)
spec 4/5 Interlagos
spec 4/5 Yas Marina

Iets anders: waarom maakt iedereen zich zo druk om Gasly? Wat maakt het nou uit hoe goed of slecht hij het doet?

Tuurlijk, voor het team is het constructeurskampioenschap wel interessant en voor Max zou het mooi zijn als Pierre telkens direct achter 'm zou eindigen en zo punten zou afpakken van de concurrent, maar wanneer gebeurt dit nou? Volgens mij komt alleen Mercedes in de buurt, maar zelfs Rosberg en Bottas lukten het niet altijd. Schumachers teamgenoten zaten er ook niet altijd bij (muv de jaren waar de auto extreem goed was en Schumacher bijna elke race won), Alonso bij Renault ook niet. Max gaf zelf ook al aan dat het hem niet uitmaakt.

[Bijgewerkt op: wo, 31 juli 2019 01:18]

Re: Interview Helmut Marko over de race en titelkansen. [bericht #27981 is een antwoord op bericht #27980] wo, 31 juli 2019 02:04 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Singapore2008 is op dit moment niet actief  Singapore2008
Formula 3

Theo schreef op wo, 31 juli 2019 01:16
Zoiets dus toch:

spec 3 Hockenheim
spec 3 Hungaroring
spec 3 Spa-Francorchamps
spec 4 Marina Bay
spec 4 Suzuka
spec 4 Mexico Stad
spec 4/5 Interlagos
spec 4/5 Yas Marina

Iets anders: waarom maakt iedereen zich zo druk om Gasly? Wat maakt het nou uit hoe goed of slecht hij het doet?

Tuurlijk, voor het team is het constructeurskampioenschap wel interessant en voor Max zou het mooi zijn als Pierre telkens direct achter 'm zou eindigen en zo punten zou afpakken van de concurrent, maar wanneer gebeurt dit nou? Volgens mij komt alleen Mercedes in de buurt, maar zelfs Rosberg en Bottas lukten het niet altijd. Schumachers teamgenoten zaten er ook niet altijd bij (muv de jaren waar de auto extreem goed was en Schumacher bijna elke race won), Alonso bij Renault ook niet. Max gaf zelf ook al aan dat het hem niet uitmaakt.
Nou, als jij eerste wordt en je teammaat 2 of 3, dan kaapt ie aardig wat puntjes weg bij de concurrent.

Re: Interview Helmut Marko over de race en titelkansen. [bericht #27982 is een antwoord op bericht #27981] wo, 31 juli 2019 06:40 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
mk10 is op dit moment niet actief  mk10
Formula 3

Singapore2008 schreef op wo, 31 juli 2019 02:04
Theo schreef op wo, 31 juli 2019 01:16
Zoiets dus toch:

spec 3 Hockenheim
spec 3 Hungaroring
spec 3 Spa-Francorchamps
spec 4 Marina Bay
spec 4 Suzuka
spec 4 Mexico Stad
spec 4/5 Interlagos
spec 4/5 Yas Marina

Nou, als jij eerste wordt en je teammaat 2 of 3, dan kaapt ie aardig wat puntjes weg bij de concurrent.
Lijkt me duidelijk!
En Bottas heeft al bij 2 SC situaties een gat laten van vallen van rond de 2 sec. naar 7 sec. zodat hij niet hoeft te wachten op Hamilton en diezelfde Hamilton dus in ieder geval tijd heeft voor een pitstop die dus dan meer op safe kan worden gespeeld.

“Als je in een wagen wordt geplaatst moet je racen om te winnen. Een tweede of derde plaats is altijd onvoldoende”

Re: Interview Helmut Marko over de race en titelkansen. [bericht #27983 is een antwoord op bericht #27982] wo, 31 juli 2019 08:39 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Griffel is op dit moment niet actief  Griffel
Formula 3

Hier mogen ze van mij dus een straf voor geven.

[Bijgewerkt op: wo, 31 juli 2019 08:39]

Mooie opsomming op F1.com [bericht #27984 is een antwoord op bericht #10992] wo, 31 juli 2019 09:57 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Formula 3

https:// www.formula1.com/en/latest/article.dts-10-hot-takes-on-verst appens-greatness-mercedes-meltdown-and-more.M2bCoEdLxqqrE308 2VtH1.html

Be honest, did any of us really see Max Verstappen finishing every race thus far this year? With a Honda power unit?

Einfach Kurven Machen

Re: Interview Helmut Marko over de race en titelkansen. [bericht #27989 is een antwoord op bericht #27983] wo, 31 juli 2019 12:15 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Airbag
Formula 3

Griffel schreef op wo, 31 juli 2019 08:39
Hier mogen ze van mij dus een straf voor geven.
Ben ik niet met je eens, omdat er volgens mij niemand last van heeft want ze sluiten daarna allemaal weer aan achter de safety car. Volgens mij is het eerlijker als je een gat laat zodat beide wagens zonder hinder hun pitstop kunnen maken. Tevens is het binnen de regels denk ik. Hmmm ik ben off topic bezig, sorry. Smile

[Bijgewerkt op: wo, 31 juli 2019 12:16]

Re: Interview Helmut Marko over de race en titelkansen. [bericht #27990 is een antwoord op bericht #27989] wo, 31 juli 2019 12:48 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
mokkie is op dit moment niet actief  mokkie
Formula 3

De regels omtrent de SC.
https://www.fia.com/file/78014/download/26183

39.5
No car may be driven unnecessarily slowly, erratically or in a manner which could be deemed
potentially dangerous to other drivers or any other person at any time whilst the safety car is
deployed. This will apply whether any such car is being driven on the track, the pit entry or the
pit lane.

39.7
All competing cars must reduce speed and form up in line behind the safety car no more than
ten car lengths apart
. In order to ensure that drivers reduce speed sufficiently, from the time
at which all teams have been sent the "SAFETY CAR DEPLOYED" message via the official
messaging system until the time that each car crosses the first safety car line for the second
time, drivers must stay above the minimum time set by the FIA ECU at least once in each
marshalling sector and at both the first and second safety car lines (a marshalling sector is
defined as the section of track between each of the FIA light panels).

The stewards may impose either of the penalties under Article 38.3a), b), c) or d) on any driver
who fails to stay above the minimum time as required by the above.

Expections to overtake:
h) If any car slows with an obvious problem. (dus als je inschat dat bottas een probleem heeft mag je hem voorbij? grijs gebied lijkt me)

Ciao,
Mokkie

Re: Interview Helmut Marko over de race en titelkansen. [bericht #27991 is een antwoord op bericht #27990] wo, 31 juli 2019 12:57 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Formula 3

mokkie schreef op wo, 31 juli 2019 12:48
De regels omtrent de SC.
https://www.fia.com/file/78014/download/26183

39.5
No car may be driven unnecessarily slowly, erratically or in a manner which could be deemed
potentially dangerous to other drivers or any other person at any time whilst the safety car is
deployed. This will apply whether any such car is being driven on the track, the pit entry or the
pit lane.

39.7
All competing cars must reduce speed and form up in line behind the safety car no more than
ten car lengths apart
. In order to ensure that drivers reduce speed sufficiently, from the time
at which all teams have been sent the "SAFETY CAR DEPLOYED" message via the official
messaging system until the time that each car crosses the first safety car line for the second
time, drivers must stay above the minimum time set by the FIA ECU at least once in each
marshalling sector and at both the first and second safety car lines (a marshalling sector is
defined as the section of track between each of the FIA light panels).

The stewards may impose either of the penalties under Article 38.3a), b), c) or d) on any driver
who fails to stay above the minimum time as required by the above.

Expections to overtake:
h) If any car slows with an obvious problem. (dus als je inschat dat bottas een probleem heeft mag je hem voorbij? grijs gebied lijkt me)
Hi Mokkie, dank voor je speurwerk. Dat van 10 auto lengtes wist ik niet. In Monaco kwam hierdoor wel een onveilige situatie omdat de nummer 2 alle auto's opstopt. Met de penalty voor Max als gevolg. Maar aan de andere kant ben je dan als p2 achter je teamgenoot altijd de lul, al zou je gewoon normaal rijden. Voor beide valt wat te zeggen.

Re: Interview Helmut Marko over de race en titelkansen. [bericht #27994 is een antwoord op bericht #27991] wo, 31 juli 2019 14:43 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
mokkie is op dit moment niet actief  mokkie
Formula 3

Geen dank,

Deze regels zijn helaas niet waterdicht en daar maakt mercedes (Bottas) blijkbaar goed gebruik van. zelf vind ik het 2e deel van 39.7 een drama om goed te interpreteren...

Zoals je zegt ontstond er in Monaco een relatief onveilige situatie, maar ik vermoed dat ze pas gaan straffen als er schade wordt gereden. Ik denk dat in het tijdperk waar de schreeuw om minder straffen eindelijk gehoord wordt, dat ze Bottas voor deze handigheid niet kunnen/moeten bestraffen.

Persoonlijk vindt ik de lul of niet de lul als 2e rijder niet echt een discussie. Er is namelijk altijd wel iemand de lul bij een saftycar (afhankelijk van de track positions). drive

Ciao,
Mokkie

Re: Interview Helmut Marko over de race en titelkansen. [bericht #27996 is een antwoord op bericht #27994] wo, 31 juli 2019 16:54 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Sieper is op dit moment niet actief  Sieper
GP winner

er wordt ook niet gehandhaafd. Dit leest als rustig op je plaats blijven rijden met allemaal dezelfde snelheid. Maximaal 10 wagen lengtes en geen gedoe en gevaarlijke situaties creeren. Een beetje zoals op een snelweg met trajectcontrole dus.

Maar in de realiteit geven ze gas, laten ze los en remmen ze zelfs , zitten ze soms zo dicht op de voorganger dat ze naast elkaar zitten en dan weer ver weg, slingeren ze heen en weer. Ging ook ooit eens fout met Lewis en Vettel in Baku (waar Lewis Vettel erin tilde).

Volgens de regels mag niets van dit alles, dat is duidelijk erratical driving. Maar het wordt gewoon altijd toegestaan. Allemaal om warmte in de banden te proberen te hebben en metname om onvoorspelbaar te blijveen om zo weg te kunnen duiken en meteen een gat te slaan bij stoppen SC periode.

[Bijgewerkt op: wo, 31 juli 2019 16:55]

honda.gif  Re: Ook RBR met een B wagen?? [bericht #27997 is een antwoord op bericht #27578] wo, 31 juli 2019 16:55 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
koos is op dit moment niet actief  koos
Karting

Wouter schreef op di, 23 juli 2019 10:48
Jip schreef op di, 23 juli 2019 10:46
Sjorsensjimmie schreef op di, 23 juli 2019 10:37
Ook RedBull Racing gaat met een nieuw chassis komen, als ik Motorsport Italië goed begrepen heb...
.
Heb jij een linkje/bron hiervan?
.

Citaat:
Red Bull: new body to approach the Mercedes

Co-author: Giorgio Piola
July 23, 2019, 10:13 am
Also in the Milton Keynes team they have approved a new chassis that bridges the 2020 machine. The goal is to extend the life of the tires to repeat the success of Austria in Germany or Hungary.
https://it.motorsport.com/f1/news/red-bull-nuova-scocca-per- avvicinare-la-mercedes/4499326/
Iemand een idee of RBR nou wel of niet afgelopen race met een nieuw chassis reden? En zo niet, of deze dan dit weekend wel gebruikt gaat worden?
En of er voor Hongarije nog andere updates worden geïntroduceerd?

Het hardnekkige ferrari gerucht [bericht #28002 is een antwoord op bericht #27997] wo, 31 juli 2019 22:15 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Formula 3

Wat moeten we hier van vinden?

https://www.google.nl/amp/s/grandprix33.nl/gerucht-max-verst appen-naar-ferrari-in-2020-sebastian-vettel-keert-terug-naar -red-bull/amp/

De huidige prestaties matchen niet met dit gerucht. Wellicht politiek van ferrari?
Schummie had wel keer aangegeven dat mensen in de fabriek meenden dat er al een voorcontract kon zijn.
Als die gaat, dan maar met Horner en Newey.

Re: Het hardnekkige ferrari gerucht [bericht #28006 is een antwoord op bericht #28002] wo, 31 juli 2019 23:06 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Singapore2008 is op dit moment niet actief  Singapore2008
Formula 3

Griffel schreef op wo, 31 juli 2019 22:15
Wat moeten we hier van vinden?

https://www.google.nl/amp/s/grandprix33.nl/gerucht-max-verst appen-naar-ferrari-in-2020-sebastian-vettel-keert-terug-naar -red-bull/amp/

De huidige prestaties matchen niet met dit gerucht. Wellicht politiek van ferrari?
Schummie had wel keer aangegeven dat mensen in de fabriek meenden dat er al een voorcontract kon zijn.
Als die gaat, dan maar met Horner en Newey.

Zoals de meeste geruchten niet waar? Lijkt me helemaal niet logisch.

Voorcontract Ferrari [bericht #28007 is een antwoord op bericht #28002] wo, 31 juli 2019 23:19 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Schummie01 is op dit moment niet actief  Schummie01
Formula 3

Volgens mijn info is dat voorcontract met Ferrari er inderdaad.
Het behelst weinig meer dan dat als Verstappen weg zou gaan bij RBR, dat dan Ferrari gedurende een bepaalde periode het recht heeft om met kamp Verstappen tot overeenstemming te komen.
Kamp Verstappen speelt het slim, zoals ze alles tot nu toe slim gespeeld hebben.

Ook de prestatieclausule bestaat, en inmiddels is dat een publiek geheim. Ook ik ken de precieze inhoud natuurlijk niet.

Maar nu Verstappen staat waar ie staat met RBR-Honda is de kans natuurlijk reëel dat in 2020 het DWC behaald kan worden met die combinatie.
Over optimisten gesproken, Helmut Marko wil het voor dit jaar nog niet uitsluiten.

Al dat positivisme van RBR, inclusief de aangekondigde brandstofverbeteringen en de nieuwe Honda specs dienen natuurlijk een doel.
Namelijk kamp Verstappen ervan te overtuigen om zich ook na 2020 wederom voor 3 jaar te verbinden aan RBR.

Op de lange termijn heeft kamp Verstappen de droom om zo mogelijk met 2 of meer DWC's op zak naar Ferrari te gaan om ze daar weer wereldkampioen te maken voor het eerst sinds 2007 met Kimi.

Maar op dit moment is dat totaal niet aan de orde en sterker nog. Het zou een desastreuze zet zijn om op dit moment bij het chaotische Ferrari in te stappen.

Het mankeerde daar al aan 2 van de 4 door mij wel vaker aangehaalde pijlers, namelijk team en organisatie.
Nu lijkt de auto ook nog minder te worden. Betrouwbaarheid wordt geofferd om met nog meer motorvermogen te proberen het falende chassis te compenseren.
Er missen daar dus nu 3 van de 4 pijlers.

Bij RBR is uitsluitend de pijler auto nog voor verbetering vatbaar.
Dit soort dingen ziet en weet Kamp Verstappen nog veel beter dan wij hier samen.
Ik wil wel vast voorspellen dat als Max inderdaad DWC wordt met RBR in 2020, of wellicht zelfs al in 2019, er dan een zeer lucratief 3-jarig contract getekend gaat worden als het aan RBR ligt, en een 2-jarig contract als het aan Kamp Verstappen ligt.

RBR ziet de middenlange termijn met Max als onbetwiste nummer 1, en die status kan hij vastgelegd krijgen.
Dat is iets wat Mercedes, noch Ferrari kamp Verstappen kan of wil aanbieden.

Mijn droom. Max met Horner, Marko en Newey naar Ferrari over een paar jaar. 3 jaar om de zaak op orde te krijgen en daarna een periode van dominantie van een jaar of 3.

Daarna naar het inmiddels kwakkelende Mercedes om dat kunstje nog eens over te doen.

Maar goed.
Eerst maar eens kijken of RBR-Honda kan blijven leveren.
Maar als ze dat doen; en kamp Verstappen heeft al meerder malen aangegeven dit als een project te zien, zal ik nog veel modelauto's in min of meer dezelfde kleur aan mijn verzameling moeten toevoegen.

Op naar Hongarije, waar Honda weer een paar versies van de engine mapping klaar heeft staan om eens te proberen.
Gaat dat niet, kom je binnen en zetten de de mapping weer op de laatste best werkende versie.
Allemaal binnen 5 minuten. De Honda way.
Wel willen experimenteren, maar steeds een veilige back-up achter de hand.

En het blijkt te werken. Op dit moment de betrouwbaarste motor op de grid.

Nu nog een beetje bij Lewis tussen de oren komen, en dan gaan we nog leuke dingen zien in het tweede deel van het seizoen.

En precies daarom blijft Gasly zitten. De gedachte van Marko en Horner is dat een CWC er in elk geval niet meer in zit dit jaar.

En dan is Max gebaat bij een echte tweede man. Een luxe die ze bij Mercedes en Ferrari niet hebben.
Daar kunnen beide koppels nog behoorlijk wat punten van elkaar afsnoepen.
En dan zet je nu niet halverwege het seizoen ene Kvyat in de wagen, die zich dan toch zal willen bewijzen.

Uiteraard is het beter als Gasly zodanig beter gaat presteren, dat ie ingezet kan worden om Max echt te helpen bij het afdekken van Ferrari en Mercedes.
De druk blijft er dus vol opstaan bij Gasly. Maar hij krijgt echt de kans om zich te ontwikkelen tor een Massa, Irvine of Raikkonen.

Het wordt warm op de Hungaroring, en Lewis is bang dat Netflix laat zien dat hij ook maar gewoon een mens is, die gewoon ziek kan worden.
Het gaat weer een heel interessant weekend worden.

Heel veel plezier allemaal.

Re: Voorcontract Ferrari [bericht #28009 is een antwoord op bericht #28007] wo, 31 juli 2019 23:39 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
GP winner

Gasly heeft Max in Oostenrijk en in Engeland vierkante bandjes bezorgd in de 1e stint. Ik zie in hem totaal geen wingman. Zelfs nu nog niet. Maar ik ben het met je eens dat om de genoemde redenen het voor Max gunstig is dat hij aanblijft.

[Bijgewerkt op: wo, 31 juli 2019 23:43]

Re: Voorcontract Ferrari [bericht #28010 is een antwoord op bericht #28007] do, 01 augustus 2019 02:04 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Formula 3

Schummie01 schreef op do, 01 augustus 2019 07:19
Het wordt warm op de Hungaroring, en Lewis is bang dat Netflix laat zien dat hij ook maar gewoon een mens is, die gewoon ziek kan worden.
Bedankt Schummie, altijd fijn om je stukjes te lezen.

Alleen die opmerking over Ham vind ik jammer. Niet zo flauw als die laffe Olaf Mol in de grandprix radio podcast, maar ik wil toch graag opkomen voor Ham.

Netflix bleek vorig jaar alleen op sensatie uit te zijn. De serie had weinig met de werkelijkheid te maken. Zo was Max van tevoren als de zielige verliezer aangewezen en dat kwam in de serie niet meer goed, zelfs niet toen ie vanaf Monaco op Lewis na de best presterende coureur was. Je weet precies hoe deze aflevering neergezet gaat worden:

Citaat:
Afl 11: Hockenheim. Mercedes is aan het feest vieren en vergeet hun best te doen tijdens het weekend. Lewis is de zielige verliezer die zelfs nog (even) laatste ligt in de wedstrijd en vervolgens klaagt. Bottas is zo niet nog zieliger en zeker z'n contract kwijt.
Deze serie is er niet voor de F1 fan, maar voor de niet-F1 kijker die gewoon weer een shot reality-tv sensatie nodig heeft. Dat Ham daar niet aan mee wil doen vind ik volkomen begrijpelijk, zeker na zo'n weekend en gezien het eerste seizoen van de serie. Vorig jaar deden Ferrari en Mercedes al niet mee aan die onzin, waarop veel kritiek volgde, maar ze hadden gewoon dit jaar hetzelfde moeten zeggen.

[Bijgewerkt op: do, 01 augustus 2019 02:05]

Re: Interview Helmut Marko over de race en titelkansen. [bericht #28011 is een antwoord op bericht #27980] do, 01 augustus 2019 02:11 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Formula 3

Theo schreef op wo, 31 juli 2019 09:16
Waarom maakt iedereen zich zo druk om Gasly? Wat maakt het nou uit hoe goed of slecht hij het doet?
Ik hoorde gisteren trouwens dat Gasly een behoorlijk streepje voor bij de Japanners heeft en dat zijn plek mede veilig is dankzij z'n warme banden met Honda. Ik was bijvoorbeeld vergeten dat ie nog een jaartje in Japan heeft geraced en mogelijk daardoor de banden met Honda bij Toro Rosso heeft kunnen verwarmen. Bij gebrek aan een Japanner, zijn ze bij Honda mogelijk tevreden met Gasly als alternatief.

Re: Interview Helmut Marko over de race en titelkansen. [bericht #28012 is een antwoord op bericht #28011] do, 01 augustus 2019 07:04 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Muldoon is op dit moment niet actief  Muldoon
Karting

Voor wat betreft Verstappen naar Ferrari; ik zie dat na 2020 niet direct gebeuren. Leclerc zijn contract loopt door na 2020 en ik zie Verstappen niet samen met dat zure, over het paard getilde mannetje in een team gaan. Een combinatie met jongens zoals Sainz, Vettel, Norris, Ricciardo zie ik nog wel gebeuren. Leclerc, Hamilton en Ocon niet.

Re: Interview Helmut Marko over de race en titelkansen. [bericht #28013 is een antwoord op bericht #28011] do, 01 augustus 2019 07:04 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Formula 3

Theo schreef op do, 01 augustus 2019 02:11
Theo schreef op wo, 31 juli 2019 09:16
Waarom maakt iedereen zich zo druk om Gasly? Wat maakt het nou uit hoe goed of slecht hij het doet?
Ik hoorde gisteren trouwens dat Gasly een behoorlijk streepje voor bij de Japanners heeft en dat zijn plek mede veilig is dankzij z'n warme banden met Honda. Ik was bijvoorbeeld vergeten dat ie nog een jaartje in Japan heeft geraced en mogelijk daardoor de banden met Honda bij Toro Rosso heeft kunnen verwarmen. Bij gebrek aan een Japanner, zijn ze bij Honda mogelijk tevreden met Gasly als alternatief.
Zou het dan kunnen dat er volgend jaar een Japanner in een Toro Rosso zit die wordt klaargestoomd voor een Red Bull zitje.
En dat Gasly het zolang kan uitzitten hierdoor?
Red Bull wacht op Honda om het over te nemen?

“Als je in een wagen wordt geplaatst moet je racen om te winnen. Een tweede of derde plaats is altijd onvoldoende”

33.gif  Re: Interview Helmut Marko over de race en titelkansen. [bericht #28014 is een antwoord op bericht #27994] do, 01 augustus 2019 07:21 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Formula 3

mokkie schreef op wo, 31 juli 2019 14:43
Geen dank,

Deze regels zijn helaas niet waterdicht en daar maakt mercedes (Bottas) blijkbaar goed gebruik van. zelf vind ik het 2e deel van 39.7 een drama om goed te interpreteren...

Zoals je zegt ontstond er in Monaco een relatief onveilige situatie, maar ik vermoed dat ze pas gaan straffen als er schade wordt gereden. Ik denk dat in het tijdperk waar de schreeuw om minder straffen eindelijk gehoord wordt, dat ze Bottas voor deze handigheid niet kunnen/moeten bestraffen.

Persoonlijk vindt ik de lul of niet de lul als 2e rijder niet echt een discussie. Er is namelijk altijd wel iemand de lul bij een saftycar (afhankelijk van de track positions). drive
In principe ben je als 2e rijder altijd de lul bij pitstops..de 1e man krijgt de best mogelijke deltatijd waarin hij naar binnen moet.
Mercedes heeft nu met 2 rijders die 1 en 2 liggen een spelletje kunnen spelen tijdens de Safety Car.
Ik vind het iets dat 1 keer getolereerd mag worden, maar de volgende keer moet je keihard optreden als FIA.
Bottas reed tot 2x toe op 1 a 2 seconde achter Hamilton en laat vervolgens het gat vallen tot 6 a 7 seconde.
Het is gewoon ophouden en anders kappen ze maar met de full safety car en doen ze alleen een virtual safety car van max 100 km/p uur.
Gaat die gene voor je langzamer rijden mag je er gewoon voorbij, doet tie moeilijk of snijd die gene je de pas af en is dat te zien aan de snelheid vermindering....10 seconde stop and go.

Maar ja, de FIA en keihard straffen???
De B-teams wel ja, da's lekker veilig.

icon4.gif  Brandstof Exxon [bericht #28021 is een antwoord op bericht #28014] do, 01 augustus 2019 10:34 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Espresso
Formula 3

Citaat:
Red Bull blijkt nog altijd met het branfstofmengsel te rijden waarmee zij aan het Formule 1-seizoen 2019 is begonnen, wat betekent dat er op dit vlak nog veel ruimte is voor doorontwikkeling. Een team mag tijdens een seizoen namelijk met vijf verschillende mengsels rijden.

"Vorig jaar hebben we rond de Grand Prix van Hongarije een nieuw mengsel geïntroduceerd dat het team naar schatting een tiende tot anderhalve tiende van een seconde tijdwinst opleverde", laat Dario Izzo, de technisch adviseur van ExxonMobil die bij Red Bull is gestationeerd, aan Motorsport.com weten.
"We zouden tevreden zijn als we voor het einde van dit seizoen opnieuw tussen een tiende en anderhalve tiende kunnen vinden."

"De ontwikkeling gaat gedurende het seizoen gewoon door", licht de Italiaan toe. "We werken onophoudelijk aan het verbeteren van onze brandstof en motorolie. Die ontwikkeling vindt plaats in ons laboratorium in Clinton, New Jersey.
Vervolgens sturen we monsters naar de Honda-fabriek in Japan, waar ze worden geprobeerd op de testbank.
Uiteindelijk selecteren we dan het brandstofmengsel dat de meeste performance levert en het beste is voor de betrouwbaarheid van de motor."

De brandstof en olie zijn op maat gemaakt voor de specificatie motor waarmee op dat moment gereden wordt, al lopen de updates voor de motor en brandstof niet altijd helemaal gelijk met elkaar op. "We zijn erin gespecialiseerd om het maximale uit een bepaalde motor te halen", zegt Izzo. "We mogen tijdens een seizoen vijf mengels gebruiken, doordat er in het verleden vijf motoren tijdens een seizoen ingezet mochten worden. Het aantal motoren is inmiddels teruggebracht naar drie, maar we hebben nog steeds vijf mengsels tot onze beschikking. Dit betekent dat we ook een nieuw mengsel kunnen brengen als er geen sprake is van een nieuwe motor. Door te spelen met de verhoudingen tussen bepaalde componenten, krijg je mogelijk iets beters."

Red Bull-motorsportbaas Helmut Marko gaf eerder deze week aan eind september bij de Grand Prix van Rusland een update voor de brandstof te verwachten. Twee races daarvoor moet er een nieuwe versie van de Honda-motor komen, bij de Italiaanse Grand Prix in Monza.
Bron:Motorsport.com

[Bijgewerkt op: do, 01 augustus 2019 10:35]

Re: Interview Helmut Marko over de race en titelkansen. [bericht #28023 is een antwoord op bericht #28012] do, 01 augustus 2019 11:14 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
spark is op dit moment niet actief  spark
Formula 1

Muldoon schreef op do, 01 augustus 2019 07:04
Voor wat betreft Verstappen naar Ferrari; ik zie dat na 2020 niet direct gebeuren. Leclerc zijn contract loopt door na 2020 en ik zie Verstappen niet samen met dat zure, over het paard getilde mannetje in een team gaan. Een combinatie met jongens zoals Sainz, Vettel, Norris, Ricciardo zie ik nog wel gebeuren. Leclerc, Hamilton en Ocon niet.
Ik ben geen Leclerc fan maar ik snap soms niet wat bepaalde mensen tegen hem hebben. Het is pas zijn tweede F1 seizoen. Idd, hij maakt fouten, net als alle andere inclusief Max, in zijn begin jaren. Voorlopig is hij veel meer opgewassen tegen 4 voudig WK Vettel dan een Gasly t.o.v. Max. Komt bij dat het Ferrari team meestal een slangenkuil is en hij houdt zich aardig staande. Ik lees dat zijn ogen raar staan. Tja, daar wordt je mee geboren, die kies je niet zelf uit. Hij geeft zijn fouten publiekelijk toe. Nogmaals, hij is "not my cup of tea" maar over het paard getild zie ik niet zo. Iedereen zijn mening laten we maar zeggen.

Leclerc [bericht #28024 is een antwoord op bericht #28023] do, 01 augustus 2019 11:53 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Dejavu01 is op dit moment niet actief  Dejavu01
Formula 1

Leclerc is een zeer goede coureur, maar straalt iets kunstmatigs uit in zijn reacties. In het centrum van de Todt kliek binnen ferrari waar Vettel (ook vanwege eigen fouten) nu het slachtoffer van wordt. Lijkt mij geen goede randvoorwaarde voor Max om naar toe te gaan.

Re: Leclerc [bericht #28025 is een antwoord op bericht #28024] do, 01 augustus 2019 12:41 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
GP winner

Je hebt het over een slangenkuil. Kijk eens wie het management van Leclerc is en nu ook weer alle geruchten omtrent Max Ferrari, volgens mij is dat om Vettels positive verder aan te vallen vanuit een bepaald kamp gebracht. Kamp Leclerc is zeker een van de slangen. Ik vidn hem personnlijk idd ook sluw en gemaakt.

Re: Leclerc [bericht #28026 is een antwoord op bericht #28024] do, 01 augustus 2019 13:13 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Formula 1

Dejavu01 schreef op do, 01 augustus 2019 11:53
Leclerc is een zeer goede coureur, maar straalt iets kunstmatigs uit in zijn reacties. In het centrum van de Todt kliek binnen ferrari waar Vettel (ook vanwege eigen fouten) nu het slachtoffer van wordt. Lijkt mij geen goede randvoorwaarde voor Max om naar toe te gaan.
Vettel is te aardig, Schumacher was veel harder naar de Ferrari organisatie toe. Of de Schumacher way, Ross Brawn etc binnenhalen, of ik kom niet voor Ferrari rijden. Daar had Schumacher gelijk in om succes te behalen. Kimi was niet bij machte om Seb echt onder druk te zetten dus hebben ze Leclerc binnen gehaald. Waarschijnlijk afgekeken van Red Bull, een jonge hond kan verfrissend werken. Ferrari had weinig te verliezen. Als Leclerc door het ijs gezakte dan was het excuus dat het pas zijn tweede F1 jaar was. Wat we nu zien is dat hij Seb aardig onder druk zet. Ik zie Seb dan ook langzaam richting de exit gaan. Het blijft moeilijk voor een rijder, bij Mercedes en Red Bull kom je in een geoliede organisatie. Bij Ferrari zal je zelf actie moeten ondernemen, als je daar uberhaubt de kans voor krijgt. Nu rijdt Leclerc nog onder de paraplu van de eerste rijder Seb en is alles mooi. Stel dat Seb eind dit seizoen met pensioen gaat en Leclerc moet volgend jaar de Ferrari kar gaan trekken dan kunnen we pas echt zien of hij die capaciteiten heeft, het bekende totaal pakket. Ik betwijfel op dit moment of hij dit kan. De enigste die de Ferrari organisatie echt naar hun hand zouden kunnen zetten zijn Hamilton en Max.

Re: Interview Helmut Marko over de race en titelkansen. [bericht #28028 is een antwoord op bericht #28014] do, 01 augustus 2019 16:39 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Airbag
Formula 3

mk10 schreef op do, 01 augustus 2019 07:21
mokkie schreef op wo, 31 juli 2019 14:43
Geen dank,

Bottas reed tot 2x toe op 1 a 2 seconde achter Hamilton en laat vervolgens het gat vallen tot 6 a 7 seconde.
Het is gewoon ophouden ....
Er wordt niemand opgehouden, want ze sluiten allemaal terug aan achter de safety car waarna ze niet meer dan een 10 car lengths gat mogen laten.

Re: Leclerc [bericht #28029 is een antwoord op bericht #28025] do, 01 augustus 2019 17:55 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Formula 1

Sieper schreef op do, 01 augustus 2019 12:41
Je hebt het over een slangenkuil. Kijk eens wie het management van Leclerc is en nu ook weer alle geruchten omtrent Max Ferrari, volgens mij is dat om Vettels positive verder aan te vallen vanuit een bepaald kamp gebracht. Kamp Leclerc is zeker een van de slangen. Ik vidn hem personnlijk idd ook sluw en gemaakt.
Wat zou de beweegredenen dan kunnen zijn van Leclerc management? Hij heeft al een zitje en Seb wordt ouder en niet sneller meer. Seb vervangen door een Max of Lewis kan alleen maar in zijn nadeel werken. Dan krijgt hij echt competitie.

Re: Leclerc [bericht #28030 is een antwoord op bericht #28029] do, 01 augustus 2019 21:05 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
TukkerF1 is op dit moment niet actief  TukkerF1
Karting

spark schreef op do, 01 augustus 2019 17:55

Wat zou de beweegredenen dan kunnen zijn van Leclerc management? Hij heeft al een zitje en Seb wordt ouder en niet sneller meer. Seb vervangen door een Max of Lewis kan alleen maar in zijn nadeel werken. Dan krijgt hij echt competitie.
Het blijft toch bijzonder dat je de zin "Dan krijgt hij echt competitie" in dit geval (compleet terecht overigens) kunt gebruiken. Alsof er een of andere tweederangs-coureur in de andere auto zit in plaats van een viervoudig wereldkampioen...

Re: Interview Helmut Marko over de race en titelkansen. [bericht #28031 is een antwoord op bericht #28023] do, 01 augustus 2019 21:07 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Karting

spark schreef op do, 01 augustus 2019 11:14
Muldoon schreef op do, 01 augustus 2019 07:04
Ik ben geen Leclerc fan maar ik snap soms niet wat bepaalde mensen tegen hem hebben. Het is pas zijn tweede F1 seizoen. Idd, hij maakt fouten, net als alle andere inclusief Max, in zijn begin jaren. Voorlopig is hij veel meer opgewassen tegen 4 voudig WK Vettel dan een Gasly t.o.v. Max. Komt bij dat het Ferrari team meestal een slangenkuil is en hij houdt zich aardig staande. Ik lees dat zijn ogen raar staan. Tja, daar wordt je mee geboren, die kies je niet zelf uit. Hij geeft zijn fouten publiekelijk toe. Nogmaals, hij is "not my cup of tea" maar over het paard getild zie ik niet zo. Iedereen zijn mening laten we maar zeggen.
Ik heb niets tegen leclerc als coureur. Hij is goed, snel, agressief. Een buitengewoon talent als je het mij vraagt. Het is wat ik zie van zijn persoonlijkheid wat mij tegen staat. Altijd een bitter gezicht tijdens de podiumceremonie, geen contact aangaan met andere rijders op die momenten (lijkt daarin op Hamilton die ook alleen maar zijn mond open doet om steken onder water te geven). Dat gedoe over dat gladde stuk naast de baan dit weekend vond ik ook weer lachwekkend "oh zo gevaarlijk, dit kan echt niet op een F1 circuit". Kom op man, het is het traagste stuk op de baan, het is nou niet bepaald of je er daar met 200 af vliegt. Het komt op mij over als een narcistisch mannetje en een slecht verliezer. En het is precies dat wat maakt dat ik denk dat zulke gasten een vervelende teamgenoot zijn. Als dat naast je in de pitbox staat en je moet op de baan af en toe ook met elkaar vechten is dat denk ik een recept voor een toxische sfeer in een team. (Denk Hamilton rosberg, magnussen grosjean). Maargoed, ik kan me vergissen, ik zie hem ook alleen maar op tv, misschien is het wel een sprankelende open persoonlijkheid als de camera's uit staan.

Re: Leclerc [bericht #28032 is een antwoord op bericht #28029] do, 01 augustus 2019 21:41 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
GP winner

Sieper schreef op do, 01 augustus 2019 12:41
Seb zo veel mogelijk aan het wankelen brengen en zelf zo snel mogelijk de onbetwiste nummer een worden. Het gaat er niet om dat hij weg moet. Als er maar geruchten zijn. Dat werkt dan tegen Seb zijn positie.

Re: Leclerc [bericht #28034 is een antwoord op bericht #28032] do, 01 augustus 2019 22:33 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Wet! is op dit moment niet actief  Wet!
Formula 1

Andersom is het na Hockenheim wel zo dat Vettel daar van achter uit naar het podium is gereden en meneer Leclerc is uitgevallen door een crash. Dat geeft Vettel weer de mogelijkheid om het spelletje om te draaien.

Let it rain, rain, rain!!

Goed stuk AMuS [bericht #28039 is een antwoord op bericht #10992] do, 01 augustus 2019 23:36 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Formula 3

https:// www.auto-motor-und-sport.de/formel-1/red-bull-zuverlaessigke it-bilanz-verstappen-chance-wm-titel/

Seither geht der RB15 unter allen Bedingungen auf jeder Rennstrecke. In der Qualifikation und im Rennen. In der Hitze und im Kühlen. In schnellen und langsamen Kurven. Im Nassen und im Trockenen. Die Schwächen sind kuriert. „Es gibt keine große Baustelle mehr", sagt Verstappen. „Wir müssen im Prinzip nur noch Feintuning mit unserem Auto betreiben."

Zweitmeiste Rennkilometer für Red Bull

Einfach Kurven Machen

Re: Leclerc [bericht #28041 is een antwoord op bericht #28030] vr, 02 augustus 2019 05:52 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Formula 1

TukkerF1 schreef op do, 01 augustus 2019 21:05

Het blijft toch bijzonder dat je de zin "Dan krijgt hij echt competitie" in dit geval (compleet terecht overigens) kunt gebruiken. Alsof er een of andere tweederangs-coureur in de andere auto zit in plaats van een viervoudig wereldkampioen...
Ik bedoel het in de mentale zin. Max en Lewis zijn op dat vlak veel harder dan Seb. Geen verwijt naar Seb toe, gewoon een constatering. Ik twijfel niet aan de rijders kwaliteiten van Seb maar naar mijn mening zit hij bij het verkeerde team.

Re: Leclerc [bericht #28042 is een antwoord op bericht #28025] vr, 02 augustus 2019 06:22 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Formula 3

Sieper schreef op do, 01 augustus 2019 20:41
En hoe is dat anders gegaan toen Max bij Red Bull aan de slag ging? Ric en zijn management waren zeker niet opgewassen tegen Max, met Jos and Raymond. Als het over Max gaat zijn we allemaal eens dat dit een geweldige prestatie van coureur en management is, maar als het over Lecrerc gaat is het een slangenkuil?

Een team naar je hand zetten hoort bij de F1. Dat is wat de allergrootsten deden en nu nog steeds doen.

Re: Brandstof Exxon [bericht #28043 is een antwoord op bericht #28021] vr, 02 augustus 2019 08:25 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
mbuna is op dit moment niet actief  mbuna
Formula 3

[quote title=Espresso schreef op do, 01 augustus 2019 10:34]Citaat:
Red Bull blijkt nog altijd met het branfstofmengsel te rijden waarmee zij aan het Formule 1-seizoen 2019 is begonnen, wat betekent dat er op dit vlak nog veel ruimte is voor doorontwikkeling. Een team mag tijdens een seizoen namelijk met vijf verschillende mengsels rijden.

"Vorig jaar hebben we rond de Grand Prix van Hongarije een nieuw mengsel geïntroduceerd dat het team naar schatting een tiende tot anderhalve tiende van een seconde tijdwinst opleverde", laat Dario Izzo, de technisch adviseur van ExxonMobil die bij Red Bull is gestationeerd, aan Motorsport.com weten.
"We zouden tevreden zijn als we voor het einde van dit seizoen opnieuw tussen een tiende en anderhalve tiende kunnen vinden.".....
quote]
Op zich vind ik dit eigenlijk wel raar. Eerder in het seizoen waren er zát berichten dat Exxon zo blij was met Honda, dat -in tegenstelling tot Renault- Honda zeer snel was met het testen van mengsels enzo. En dat daardoor de ontwikkeling megasnel was. Als ik dan nu lees dat ze nog steeds met de eerste versie van het mengsel rijden terwijl ze er 5 mogen introduceren dan snap ik niet zo goed wat ze dan al die tijd aan het 'ontwikkelen' zijn. Hooguit hebben ze zich eerst gefocust op de smeermiddelen, maar dan nog vind ik dit wel tegenvallen.

[Bijgewerkt op: vr, 02 augustus 2019 08:30]

Re: Brandstof Exxon [bericht #28044 is een antwoord op bericht #28043] vr, 02 augustus 2019 08:29 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Formula 1

Citaat:
Ik bedoel het in de mentale zin. Max en Lewis zijn op dat vlak veel harder dan Seb. Geen verwijt naar Seb toe, gewoon een constatering. Ik twijfel niet aan de rijders kwaliteiten van Seb maar naar mijn mening zit hij bij het verkeerde team.
Vraag dat maar ewns aan Webber dan!

Re: Leclerc [bericht #28045 is een antwoord op bericht #28042] vr, 02 augustus 2019 08:54 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Formula 1

Theo schreef op vr, 02 augustus 2019 06:22
Sieper schreef op do, 01 augustus 2019 20:41
En hoe is dat anders gegaan toen Max bij Red Bull aan de slag ging? Ric en zijn management waren zeker niet opgewassen tegen Max, met Jos and Raymond. Als het over Max gaat zijn we allemaal eens dat dit een geweldige prestatie van coureur en management is, maar als het over Lecrerc gaat is het een slangenkuil?

Een team naar je hand zetten hoort bij de F1. Dat is wat de allergrootsten deden en nu nog steeds doen.
Het Ferrari team is een slangenkuil. Informatie van vele ex-Ferrari coureurs waaronder Lauda. Komt bij dat de media en fans blijkbaar een grote invloed hebben op het team. Vriendjes, lekken, onderbuik gevoelens opwekken etc.

Het management van Max heeft gewoon gehandeld naar de omstandigheden. Max was gewild en dit zijn onze eisen. Aan Red Bull de keuze of ze daar mee akkoord gaan. Blijkbaar had Daniel de verkeerde manager want ze staan nu tegenover elkaar in de rechtbank.
Ik vindt Max een heel nuchter persoon. Deal is deal en de rest kijk ik alleen maar naar me zelf. Liever 1ste op zondag dan pole position.

Re: Brandstof Exxon [bericht #28046 is een antwoord op bericht #28044] vr, 02 augustus 2019 09:04 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Formula 1

Wet! schreef op vr, 02 augustus 2019 08:29
Citaat:
Ik heb helaas zijn boek, Aussie grid, nooit gelezen. Staat hier iets over in?

Re: Brandstof Exxon [bericht #28047 is een antwoord op bericht #28043] vr, 02 augustus 2019 09:08 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Wouter
GP winner

[quote title=mbuna schreef op vr, 02 augustus 2019 08:25]Espresso schreef op do, 01 augustus 2019 10:34
Citaat:

"We zouden tevreden zijn als we voor het einde van dit seizoen opnieuw tussen een tiende en anderhalve tiende kunnen vinden.".....
quote]
.
Op zich vind ik dit eigenlijk wel raar. Eerder in het seizoen waren er zát berichten dat Exxon zo blij was met Honda, dat -in tegenstelling tot Renault- Honda zeer snel was met het testen van mengsels enzo. En dat daardoor de ontwikkeling megasnel was. Als ik dan nu lees dat ze nog steeds met de eerste versie van het mengsel rijden terwijl ze er 5 mogen introduceren dan snap ik niet zo goed wat ze dan al die tijd aan het 'ontwikkelen' zijn. Hooguit hebben ze zich eerst gefocust op de smeermiddelen, maar dan nog vind ik dit wel tegenvallen.

Diezelfde gedachten had ik ook @mbuna. Dit kan toch niet de eerste keer zijn dat ze met een verbeterde brandstof
van +/- 0.1 sec komen dit seizoen?! En de eerste upgrade sinds Hongarije vorig jaar?!
Zou de oorspronkelijke tekst wel goed zijn vertaald?
Naar mijn weten kwamen er vanuit Japan na de eerste paar races ook berichten dat ze een brandstof upgrade kregen,
maar was hier verder niets over te lezen.

Honda
The Power of Dreams

Re: Brandstof Exxon [bericht #28048 is een antwoord op bericht #28043] vr, 02 augustus 2019 10:05 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Indy91 is op dit moment niet actief  Indy91
Karting

[quote title=mbuna schreef op vr, 02 augustus 2019 08:25]Espresso schreef op do, 01 augustus 2019 10:34
Citaat:

quote]
Helemaal mee eens. Daarbij is er dus ook reële kans dat het mengsel pas voor het einde van het seizoen zal worden geïntroduceerd, dus bijvoorbeeld pas bij USA of Brazilië.

@Schummie01:
Wanneer verwacht jij dat het nieuwe chassis (dat de bandenmanagement van RBR15 verbetert) in gebruik wordt genomen?

En verwacht je nog steeds dat de Spec4 in potentie 40KW extra kan leveren? Of wordt het toch "slechts" de 25PK die in de media wordt gerept?

Re: Brandstof Exxon [bericht #28055 is een antwoord op bericht #28047] vr, 02 augustus 2019 13:07 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Wouter
GP winner

Wouter schreef op vr, 02 augustus 2019 09:08
mbuna schreef op vr, 02 augustus 2019 08:25

Diezelfde gedachten had ik ook @mbuna. Dit kan toch niet de eerste keer zijn dat ze met een verbeterde brandstof
van +/- 0.1 sec komen dit seizoen?! En de eerste upgrade sinds Hongarije vorig jaar?!
Zou de oorspronkelijke tekst wel goed zijn vertaald?
Naar mijn weten kwamen er vanuit Japan na de eerste paar races ook berichten dat ze een brandstof upgrade kregen,
maar was hier verder niets over te lezen.

Zojuist een post op het Technical forum, vertaald van de Japanse site. Iets meer gegevens over de brandstof ontwikkeling.

Citaat:
by Snorked » 02 Aug 2019, 11:01
Exxon working on three new fuels, Inc a special blend for Suzuka

https://headlines.yahoo.co.jp/hl?a=2019 ... 8-rcg-moto

Currently, ExxonMobil is developing three new fuels. One is the latest fuel, which can be introduced as soon as possible, which is now in the final stage of development, and it can be put into the Belgian GP at the end of summer vacation as early as possible.

The other is a further upgrade based on the fuel that has entered the final stage of development, and is currently experimenting with six different fuels. And, it is said that this is scheduled for release to the Japanese Grand Prix.

According to Exxon Mobil's David Tulsaki, "These new fuels are not necessarily introduced in line with Honda's power unit upgrades, but will be introduced as soon as they are ready." Then, the specifications to be introduced to the Japanese Grand Prix, with a smile, said, "May I call it Suzuka Special ".

In addition to these two fuels, they are also working on fuel development for 2020.

"With the current 1.6-liter hybrid turbo engine, the fuel upgrade performance improvement is by no means small. We will continue to develop with the cooperation of Honda

Honda
The Power of Dreams

[Bijgewerkt op: vr, 02 augustus 2019 13:16]

Max en zijn clausule [bericht #28073 is een antwoord op bericht #10992] vr, 02 augustus 2019 18:33 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Anonymous

Citaat:
Volgens een ingewijde is de belangrijkste voorwaarde in de clausule simpel: wanneer Verstappen na de Hongaarse GP, de laatste voor de zomerstop, niet in de top-3 van het wereldkampioenschap zou staan, zou hij vrij zijn om in 2020 een deurtje verder (Mercedes heeft een oogje op hem) te gaan kijken. Dat kan overigens nog steeds.
https://www.formule1.nl/nieuws/marko-max-zou-weg-kunnen-als- vettel-wint-en-hij-geen-punt-scoort/

Re: Brandstof Exxon [bericht #28074 is een antwoord op bericht #28046] vr, 02 augustus 2019 18:34 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Formula 1

spark schreef op vr, 02 augustus 2019 09:04
Wet! schreef op vr, 02 augustus 2019 08:29
Citaat:
Ik heb helaas zijn boek, Aussie grid, nooit gelezen. Staat hier iets over in?
Google maar op multi21, dan weet je genoeg.

Re: Max en zijn clausule [bericht #28077 is een antwoord op bericht #28073] vr, 02 augustus 2019 19:13 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
bacodraak
Formula 1

F1-F4N schreef op vr, 02 augustus 2019 18:33
Citaat:
Volgens een ingewijde is de belangrijkste voorwaarde in de clausule simpel: wanneer Verstappen na de Hongaarse GP, de laatste voor de zomerstop, niet in de top-3 van het wereldkampioenschap zou staan, zou hij vrij zijn om in 2020 een deurtje verder (Mercedes heeft een oogje op hem) te gaan kijken. Dat kan overigens nog steeds.
https://www.formule1.nl/nieuws/marko-max-zou-weg-kunnen-als- vettel-wint-en-hij-geen-punt-scoort/
Die clausule lijkt me nu wel duidelijk echter kun je je afvragen of het Verstappen kamp daar dan nu ook echt gebruik van zou willen maken of hebben ze (nu alles bij elkaar begint te komen bij Red Bull en Honda) deze periode gebruikt om :
1 - Alles bij Red Bull en Honda op scherp te zetten ?
2- Om te kijken wat er bij de concurrenten mogelijk is ?
3- Om wat onrust te zaaien bij Ferrari (waar het Leclerc kamp achter de schermen nu schijnbaar ineens de macht wil grijpen) ?
4- Om wat onrust te zaaien bij Mercedes (waar Hamilton , Ocon , Bottas en Russel nu ook weer weten waar ze staan) ?

Of alles wat ik beschreef hierboven ...?
Ik vind het tot op heden briljant gespeeld maar verwacht dat Max gewoon blijft ...

En dat zet die opmerking richting Bottas (achter de Safety car) , "de beste kans om nog te winnen is Verstappen meteen na de herstart inhalen" en dat shot van een op tafel slaande Toto (nadat Bottas hem later in de race in de banden zet) natuurlijk in een heel ander daglicht ...

Cheers

Honda power !!!

[Bijgewerkt op: vr, 02 augustus 2019 19:20]

Re: Max en zijn clausule [bericht #28085 is een antwoord op bericht #28077] za, 03 augustus 2019 00:04 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Anonymous

bacodraak schreef op vr, 02 augustus 2019 19:13
Citaat:
Die clausule lijkt me nu wel duidelijk echter kun je je afvragen of het Verstappen kamp daar dan nu ook echt gebruik van zou willen maken of hebben ze (nu alles bij elkaar begint te komen bij Red Bull en Honda) deze periode gebruikt om :
3- Om wat onrust te zaaien bij Ferrari (waar het Leclerc kamp achter de schermen nu schijnbaar ineens de macht wil grijpen) ?
4- Om wat onrust te zaaien bij Mercedes (waar Hamilton , Ocon , Bottas en Russel nu ook weer weten waar ze staan) ?

Ik vind het tot op heden briljant gespeeld maar verwacht dat Max gewoon blijft ...

En dat zet die opmerking richting Bottas (achter de Safety car) , "de beste kans om nog te winnen is Verstappen meteen na de herstart inhalen" en dat shot van een op tafel slaande Toto (nadat Bottas hem later in de race in de banden zet) natuurlijk in een heel ander daglicht ...

Cheers
als eerste de clausule was niet heel duidelijk als dat jij het omschrijft, men had gedacht dat de clausule grijpt als Max X overwinningen had gehaald.
Dit lijkt niet het geval (wat ik al lang dacht) en het dus een clausule is wat zegt "staat Max op plaats X in de Ranking van het Wereldkampioenschap, blijft Max zeker bij RB in 2020"
dus vervalt de clausule, tenzij Max zondag uitvalt en Vettel wint, want dan is Vettel 3. in het kampioenschap (de kans staat niet zo heel goed voor dit szenario, dit betekent gewoon Max is in 2020 gebonden aan RB of hij het nu wil of niet.
wat weer betekent dat jouw zin "echter kun je je afvragen of het Verstappen kamp daar dan nu ook echt gebruik van zou willen maken" niet meer relevant is.
En daarom ook jouw punten van 1 t/m 4 niet meer relevant zijn, omdat.....
1) Max helemaal niks op scherp wil zetten, hij wil gewoon rijden en een kampioenschap winnen en dit het liefst met RB.

2) het hem nul interesseert wat bij de concurrent mogelijk is wat door de clausule heeft hij de zekerheid gekregen dat alles wel goed zit bij Honda en RB en zij zoals zij verwachten volgend jaar om de kampioenschap gaan strijden

3) Ferrari zeker geen zin heeft in een situatie zoals deze zich voordeed bij Mercedes met Hamilton/Rosberg en daarom Verstappen nooit een optie was voor Ferrari en de Leclerc kamp heeft al de macht gegrepen bij Ferrari, het enige stoorvuurtje is nog steeds Vettel omdat nog niet alle meedoen aan het spelletje wat Leclerc speelt (of zijn managment) maar duidelijk is... Leclerc wil een Schumacher doen... alles naar zijn hand zetten en dan hopen dat de auto goed genoeg is om wereldkampioen te worden.

4) dat Mercedes interesse heeft aan Max is al heel lang duidelijk, maar zolang men nog met Hamilton samenwerkt, zullen wij nooit een duo Hamilton/Verstappen krijgen, want het risico op een herhaling van de al genoemde Hamilton/Rosberg situatie wil ook Mercedes vermijden.

En ja de beste kans voor Bottas in Hockenheim te winnen was inderdaad Verstappen voorbij te komen bij de herstart, maar deze kans van slagen was ongeveer net zo groot als het gat in de Quali tussen Hamilton en Verstappen (0,4%)omdat Max frisse banden hat en Bottas niet, en dus blijft het daglicht precies zoals hij toen ook al was

Zoals gezegd Max gewoon aan zijn contract met RB gebonden is en 2020 100% zeker bij RB rijdt.

Het enige wat ik vanaf nu kan zien gebeuren is dat Vettel inderdaad zijn laatste dagen bij RB ten einde maakt in dienst van .... Max Verstappen om samen met hem ook het team kampioenschap binnen te halen (maar dit is mijn gedachte, ook al geloof ik er nog niet helemaal aan)

Re: Max en zijn clausule [bericht #28086 is een antwoord op bericht #28085] za, 03 augustus 2019 00:25 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Mark is op dit moment niet actief  Mark
Formula 3

Zelfs als Max de kans zou hebben naar Mercedes te wisselen, zal hij denk ik blijven. Red Bull lijkt nu toch kansen te gaan krijgen komend jaar en het zou een veel mooier verhaal zijn dan nu naar de beste auto wisselen (buiten het feit om nog dat Hamilton daar zit), en daarnaast komt een regelwijziging aan die weer alles kan veranderen, al hoop ik persoonlijk dat ze weinig wijzigen. Zoals altijd kruipt de F1 weer dichter bij elkaar en zoals altijd wanneer dat eindelijk gebeurt, komen nieuwe regels en zijn er weer grote gaten.

Ik hoorde Max trouwens net bij het F1 Café zeggen dat in Hockenheim kwali zijn vloer beschadigd was en hij zonder die schade dacht dat hij voor Hamilton had kunnen staan. Dat is voor mij nieuws en als dat zo is, is Red Bull nu nog sterker dan we dachten. Die verklaart ook de boardradio met This is the performance we should have had yesterday.

Maar als hij in Q3 vloerschade had hebben ze dat voor de race wel nog mogen fixen toch?

Bedankt trouwens ook @ F1 F4N voor alle leuke info en artikelen die je post, heel erg gewaardeerd!

Re: Max en zijn clausule [bericht #28087 is een antwoord op bericht #28085] za, 03 augustus 2019 00:36 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
bacodraak
Formula 1

F1-F4N schreef op za, 03 augustus 2019 00:04
bacodraak schreef op vr, 02 augustus 2019 19:13
Citaat:

Cheers
als eerste de clausule was niet heel duidelijk als dat jij het omschrijft, men had gedacht dat de clausule grijpt als Max X overwinningen had gehaald.
Dit lijkt niet het geval (wat ik al lang dacht) en het dus een clausule is wat zegt "staat Max op plaats X in de Ranking van het Wereldkampioenschap, blijft Max zeker bij RB in 2020"
dus vervalt de clausule, tenzij Max zondag uitvalt en Vettel wint, want dan is Vettel 3. in het kampioenschap (de kans staat niet zo heel goed voor dit szenario, dit betekent gewoon Max is in 2020 gebonden aan RB of hij het nu wil of niet.
wat weer betekent dat jouw zin "echter kun je je afvragen of het Verstappen kamp daar dan nu ook echt gebruik van zou willen maken" niet meer relevant is.
En daarom ook jouw punten van 1 t/m 4 niet meer relevant zijn, omdat.....
1) Max helemaal niks op scherp wil zetten, hij wil gewoon rijden en een kampioenschap winnen en dit het liefst met RB.

2) het hem nul interesseert wat bij de concurrent mogelijk is wat door de clausule heeft hij de zekerheid gekregen dat alles wel goed zit bij Honda en RB en zij zoals zij verwachten volgend jaar om de kampioenschap gaan strijden

3) Ferrari zeker geen zin heeft in een situatie zoals deze zich voordeed bij Mercedes met Hamilton/Rosberg en daarom Verstappen nooit een optie was voor Ferrari en de Leclerc kamp heeft al de macht gegrepen bij Ferrari, het enige stoorvuurtje is nog steeds Vettel omdat nog niet alle meedoen aan het spelletje wat Leclerc speelt (of zijn managment) maar duidelijk is... Leclerc wil een Schumacher doen... alles naar zijn hand zetten en dan hopen dat de auto goed genoeg is om wereldkampioen te worden.

4) dat Mercedes interesse heeft aan Max is al heel lang duidelijk, maar zolang men nog met Hamilton samenwerkt, zullen wij nooit een duo Hamilton/Verstappen krijgen, want het risico op een herhaling van de al genoemde Hamilton/Rosberg situatie wil ook Mercedes vermijden.

En ja de beste kans voor Bottas in Hockenheim te winnen was inderdaad Verstappen voorbij te komen bij de herstart, maar deze kans van slagen was ongeveer net zo groot als het gat in de Quali tussen Hamilton en Verstappen (0,4%)omdat Max frisse banden hat en Bottas niet, en dus blijft het daglicht precies zoals hij toen ook al was

Zoals gezegd Max gewoon aan zijn contract met RB gebonden is en 2020 100% zeker bij RB rijdt.

Het enige wat ik vanaf nu kan zien gebeuren is dat Vettel inderdaad zijn laatste dagen bij RB ten einde maakt in dienst van .... Max Verstappen om samen met hem ook het team kampioenschap binnen te halen (maar dit is mijn gedachte, ook al geloof ik er nog niet helemaal aan)
Nou volgens mij heb ik nergens gezegd dat Max dat doet (maar het management) , en in mijn ogen is het niets meer als normaal dat hun continu zoeken naar alternatieven ...
Ook al zitten ze nu goed , het is schaken op een groot bord .
Voor je het weet heb je de boot gemist ....

Cheers

Honda power !!!

Re: Max en zijn clausule [bericht #28091 is een antwoord op bericht #28087] za, 03 augustus 2019 10:27 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Formula 1

Zeker met alle wijzigingen in 2021 moet je alle opties zolang mogelijk open houden, zonder de boot te missen. Als je dan de juiste keuze kunt maken, zit je net zo goed als Hamilton de laatste 5 jaar bij Mercedes. Pas nu komen de teams dichterbij, maar zijn ze er nog steeds niet voorbij.

Re: Max en zijn clausule [bericht #28105 is een antwoord op bericht #28087] za, 03 augustus 2019 14:56 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Roelof is op dit moment niet actief  Roelof
Formula 1

Jawel, want voor 1 jaar naar het sterkste team om daarna in onwetendheid te zitten betreffende de prestaties onder de nieuwe regels is ook niet zo slim.

Re: Max en zijn clausule [bericht #28135 is een antwoord op bericht #28105] za, 03 augustus 2019 19:10 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Formula 1

Als je als Max voor 2020 een overstap maakt is dat niet voor 1 jaar, alle teams die hem zouden willen hebben willen er een meerjarig contract aan hangen. RB en Honda zijn zeer goed bezig en ook Newey kan een auto op de tekentafel redelijk goed ontwerpen en daarna sneller maken. Ik denk dat je dan bij RB juist voor 20121 zeer goed zit. Hoe zou bv. Max het vandaag in een Mercedes en Hamilton in een RB gedaan hebben?

Overigens dat chassis van Renault moet wel heel erg slecht zijn nu ze meer dan 1000pk achterin hebben.

Re: Max en zijn clausule [bericht #28143 is een antwoord op bericht #28135] za, 03 augustus 2019 21:05 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Axelq2 is op dit moment niet actief  Axelq2
Karting

Williams en Racing point hebben ook gewoon een Benz achterin. Dus inderdaad, Renault heeft een slecht chassis.

Geld maakt niet gelukkig, maar gelukkig heb ik geld.

Re: maar even heel eerlijk mensen.... [bericht #28161 is een antwoord op bericht #28135] za, 03 augustus 2019 23:49 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Formula 1

En Max zegt toevallig hetzelfde....
https://grandprix33.nl/burn-max-verstappen-maakt-renault-met -de-grond-gelijk/

Re: maar even heel eerlijk mensen.... [bericht #28164 is een antwoord op bericht #28161] zo, 04 augustus 2019 00:53 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Peter
GP winner
Forum_Mod

Witkwast geweest,ik snapte er helemaal niks meer van en ik zal vast niet de enige zijn ?

grt

Moderator www.verstappen.nl

Re: maar even heel eerlijk mensen.... [bericht #28165 is een antwoord op bericht #28164] zo, 04 augustus 2019 01:05 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
bacodraak
Formula 1

Peter schreef op zo, 04 augustus 2019 00:53
Witkwast geweest,ik snapte er helemaal niks meer van en ik zal vast niet de enige zijn ?

grt
Nee je was niet de enigste ... Cheers

Honda power !!!

Re: maar even heel eerlijk mensen.... [bericht #28228 is een antwoord op bericht #28165] ma, 05 augustus 2019 01:27 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Formula 3

Vettel trouwens tijdens de persconferentie na de Hongarije race over het tweede zitje in de Red Bull (en of het beschikbaar zou zijn voor bijvoorbeeld Alonso):

"dat zouden ze in Japan niet zo leuk vinden.."

Re: maar even heel eerlijk mensen.... [bericht #28238 is een antwoord op bericht #28228] ma, 05 augustus 2019 13:22 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
peter-w
Formula 3

Daar is geen plek voor. Reken maar dat ze zijn opmerking over GP2 motor bij Honda niet vergeten zijn. Angry

Misschien dat ze wachten op volgend jaar en misschien een zekere Japanner uit de F2 klasse gaan inzetten...
Is het niet bij RB dan wel bij Torro Rosso en krijgen we weer een stoeltjes wissel.
Denk dat ze daar een beetje op wachten anders hadden ze bij RB al eerder maatregelen getroffen betreft Gasley.

Re: maar even heel eerlijk mensen.... [bericht #28239 is een antwoord op bericht #28238] ma, 05 augustus 2019 15:18 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Malle Jodokus is op dit moment niet actief  Malle Jodokus
Karting

peter-w schreef op ma, 05 augustus 2019 13:22
Daar is geen plek voor. Reken maar dat ze zijn opmerking over GP2 motor bij Honda niet vergeten zijn. Angry
Misschien dat ze wachten op volgend jaar en misschien een zekere Japanner uit de F2 klasse gaan inzetten...
Is het niet bij RB dan wel bij Torro Rosso en krijgen we weer een stoeltjes wissel.
Denk dat ze daar een beetje op wachten anders hadden ze bij RB al eerder maatregelen getroffen betreft Gasley.
.

Eerlijk gezegd vond ik tot voor deze race in Hongarije dat Gasly het seizoen af moest maken.
Echter na gisteren kan dat eigenlijk niet meer, niet bij een top team als Red Bull.
Gasly had minimaal op p3 moeten rijden en zodoende te voorkomen dat Hamilton die veilige stop kon maken. Nu reed hij zielloos rond op p6 en werd (weer) gelapt door Max.
Ik vrees met grote vreze dat der Helmut dit ook niet meer accepteert.

Nil Volentibus Ardum

Re: maar even heel eerlijk mensen.... [bericht #28240 is een antwoord op bericht #28239] ma, 05 augustus 2019 15:28 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Wouter
GP winner

Malle Jodokus schreef op ma, 05 augustus 2019 15:18
Eerlijk gezegd vond ik tot voor deze race in Hongarije dat Gasly het seizoen af moest maken.
Echter na gisteren kan dat eigenlijk niet meer, niet bij een top team als Red Bull.
Gasly had minimaal op p3 moeten rijden en zodoende te voorkomen dat Hamilton die veilige stop kon maken. Nu reed hij zielloos rond op p6 en werd (weer) gelapt door Max.

Helmut Marko zei eerder dat Gasly het seizoen gewoon afmaakt. Geeft ook wel rust in het team natuurlijk.
Nu ontwijkt hij echter de vraag of Gasly in de vakantie bang moet zijn voor een telefoontje.
"We hebben nu eerst zomer pauze, daarna kijken we verder.

Citaat:
Muss er in der Sommerpause Angst vor Telefonaten haben?
Dr. Helmut Marko: Jetzt gehen wir einmal in die Sommerpause, dann schauen wir weiter.

https://www.motorsport-magazin.com/formel1/news-257313-forme l-1-ungarn-2019-helmut-marko-red-bull-interview-pierre-gasly -pleite-max-verstappen/

Honda
The Power of Dreams

Re: maar even heel eerlijk mensen.... [bericht #28241 is een antwoord op bericht #28239] ma, 05 augustus 2019 15:34 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Formula 1

Malle Jodokus schreef op ma, 05 augustus 2019 15:18
peter-w schreef op ma, 05 augustus 2019 13:22
.

Gasly had geen excuses? Beschadigde vloer, diffuser of iets dergelijks? Of alleen een beschadigde ego?

Re: maar even heel eerlijk mensen.... [bericht #28242 is een antwoord op bericht #28241] ma, 05 augustus 2019 15:53 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Malle Jodokus is op dit moment niet actief  Malle Jodokus
Karting

Citaat:
Gasly had geen excuses? Beschadigde vloer, diffuser of iets dergelijks? Of alleen een beschadigde ego?
Gebrek aan grip was zijn uitleg. Vrije trainingen op vrijdag gingen nog redelijk, daarna werd het steeds minder.
Auto was prima in orde.
tjah...

Nil Volentibus Ardum

Re: maar even heel eerlijk mensen.... [bericht #28243 is een antwoord op bericht #28242] ma, 05 augustus 2019 17:20 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Formula 1

Malle Jodokus schreef op ma, 05 augustus 2019 15:53
Citaat:
Gebrek aan grip was zijn uitleg. Vrije trainingen op vrijdag gingen nog redelijk, daarna werd het steeds minder.
Auto was prima in orde.
tjah...
Ze hebben allemaal een gebrek aan grip😉

Re: Alles aangaande het Aston Martin Red Bull Racing team. [bericht #28245 is een antwoord op bericht #10992] ma, 05 augustus 2019 17:31 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Karting

Ik begin er steeds meer van overtuigd te raken dat Vettel de beste keus is voor het plekje naast verstappen. Ik denk dat hij met alle liefde bij Ferrari vertrekt en hij mag dan de piek van zijn carrière achter zich hebben, maar hij is wel beter als wat er anders als verstappen bij red bull rijdt.

Re: Alles aangaande het Aston Martin Red Bull Racing team. [bericht #28247 is een antwoord op bericht #28245] ma, 05 augustus 2019 17:50 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
bacodraak
Formula 1

Muldoon schreef op ma, 05 augustus 2019 17:31
Ik begin er steeds meer van overtuigd te raken dat Vettel de beste keus is voor het plekje naast verstappen. Ik denk dat hij met alle liefde bij Ferrari vertrekt en hij mag dan de piek van zijn carrière achter zich hebben, maar hij is wel beter als wat er anders als verstappen bij red bull rijdt.
Ik betrap mezelf erop dat ik deze mogelijkheid ook steeds aannemelijker vind .
Als de geruchten kloppen rommelt het flink bij Ferrari , het lijkt niet meer Seb's team en Red Bull is nog altijd zijn familie (zie recente tweets van Red Bull).
Max en Seb kunnen volgens mij prima door 1 deur en Seb zou een perfecte "wingman" zijn voor Max in zijn nadagen van zijn carrière (ala Kimi) .

Ik zie verder (binnen het programma) ook geen geschikte kandidaten op dit moment .

Honda power !!!

Re: Alles aangaande het Aston Martin Red Bull Racing team. [bericht #28248 is een antwoord op bericht #28247] ma, 05 augustus 2019 17:59 Naar vorige berichtNaar vorige bericht
maxtrash is op dit moment niet actief  maxtrash
Formula 3

bacodraak schreef op ma, 05 augustus 2019 17:50
Muldoon schreef op ma, 05 augustus 2019 17:31
Ik betrap mezelf erop dat ik deze mogelijkheid ook steeds aannemelijker vind .
Als de geruchten kloppen rommelt het flink bij Ferrari , het lijkt niet meer Seb's team en Red Bull is nog altijd zijn familie (zie recente tweets van Red Bull).
Max en Seb kunnen volgens mij prima door 1 deur en Seb zou een perfecte "wingman" zijn voor Max in zijn nadagen van zijn carrière (ala Kimi) .

Ik zie verder (binnen het programma) ook geen geschikte kandidaten op dit moment .
ja, Vettel is niet de keiharde meedogenloze coureur die in de Ferrari slangenkuil tot zijn recht komt. Ik denk ook dat hij nog jaren, a la Kimi, bij Red Bull zou kunnen rijden. Echter, zo lang RB niet domineert is het eigenlijk niet de bedoeling dat hij af en toe zijn overwinningen meepakt want dat zou Max schaden. Ik denk niet dat je van een 4-voudig wereldkampioen kan vragen om stelselmatig je teamgenoot voor te laten.
Het zal er dus om spannen.

[Bijgewerkt op: ma, 05 augustus 2019 18:01]

Vorige onderwerp: Max in de media
Naar forum gaan: