Verstappen forum
forum.verstappen.nl

Startpagina » Verstappen » Max & Jos Verstappen » Alles aangaande het Aston Martin Red Bull Racing team.
Over de spec 2 introductie. [bericht #25255 is een antwoord op bericht #25254] di, 07 mei 2019 21:18 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Wouter
Berichten: 2446
Geregistreerd: maart 2017
GP winner

Sieper schreef op di, 07 mei 2019 20:37
Ik hoorde wel een onwaarheid voorbij komen. Ze wisten de oorzaak van kvyat spec2.0 probleem nog niet
voor de beslissing de natuurlijk al lang gemaakte spec2.0 te introduceren werd genomen.

Ik begrijp niet helemaal wat je met deze zinnen wilt zeggen Sieper. Misschien heb je hier iets aan.

https://forum.verstappen.nl/index.php?t=tree&goto=25142& amp; amp;rid=86#msg_25142

[Bijgewerkt op: di, 07 mei 2019 21:19]

Dit bericht aan een moderator rapporteren

 
Re: Over de spec 2 introductie. [bericht #25257 is een antwoord op bericht #25255] di, 07 mei 2019 22:57 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Sieper is op dit moment afwezig  Sieper
Berichten: 2008
Geregistreerd: juli 2017
GP winner

Ze zeggen in het filmpje dat ze wisten wat het probleem was in spec 1.0 (oorzaak kvyat probleem in China) voor spec 2.0 erin kwam. Maar volgens mij was dat nog niet bekend toen de beslissing werd genomen om toch al wel voor 2.0 te gaan.
 
Re: Over de spec 2 introductie. [bericht #25258 is een antwoord op bericht #25257] di, 07 mei 2019 23:20 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Wouter
Berichten: 2446
Geregistreerd: maart 2017
GP winner

Sieper schreef op di, 07 mei 2019 22:57
Ze zeggen in het filmpje dat ze wisten wat het probleem was in spec 1.0 (oorzaak kvyat probleem in China) voor spec 2.0 erin kwam. Maar volgens mij was dat nog niet bekend toen de beslissing werd genomen om toch al wel voor 2.0 te gaan.


Nu snap ik wat je bedoelde met:
"Ze wisten de oorzaak van kvyat spec2.0 probleem nog niet voor de beslissing de natuurlijk al lang gemaakte spec2.0 te introduceren werd genomen."
Je wist dus wel dat het probleem nog niet bekend was. Mijn link was dus overbodig. Embarrassed

[Bijgewerkt op: di, 07 mei 2019 23:21]

Dit bericht aan een moderator rapporteren

 
Re: Over de spec 2 introductie. [bericht #25259 is een antwoord op bericht #25258] di, 07 mei 2019 23:36 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Sieper is op dit moment afwezig  Sieper
Berichten: 2008
Geregistreerd: juli 2017
GP winner

Ja, dat was niet een heel fijne zin. Smile Soms lukt het me gewoon niet om het duidelijk op te schrijven.
 
Nieuw Energy Station, The Holzhaus. [bericht #25267 is een antwoord op bericht #10992] wo, 08 mei 2019 10:56 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Wouter
Berichten: 2446
Geregistreerd: maart 2017
GP winner

"This week, we're changing the game again with the unveiling of the new Energy Station, better known in Austria as the Holzhaus."

Citaat:
The original Red Bull Holzhaus is a MotoGP motorhome that debuted last year. It made a one-off F1 appearance at the 2018 Austrian Grand Prix in the middle of our first-ever triple header, bookended by the Energy Station at Paul Ricard and Silverstone. This year, Aston Martin Red Bull Racing and Toro Rosso get a Holzhaus to call their own. It will be bigger than the original but still made of sustainably sourced Austrian timber.

The new Energy Station will be unveiled at this week's Spanish Grand Prix, and it can be erected in less than two days and taken down in one. It's built from sustainably sourced Austrian timber (mostly larch and spruce), and uses a natural convection design intended to do away with the need for air conditioning.

It will be something of a behemoth and, at 1221m2, it offers 27 percent more floor space than the old Energy Station. Despite this, it can be assembled by a crew of 25, with a 32-hour build, and an even faster pack down.

https://pbs.twimg.com/media/D6B--K6X4AAaPu-?format=jpg&name=360x360

https://redbullracing.redbull.com/assets/gallery/images/11-gal-es-2019.jpg?fit=around%7C760%3A430&crop=760%3A428%3B*%2C*

https://pbs.twimg.com/media/D6B-PebWsAAUNZt?format=jpg&name=360x360
 
Re: Nieuw Energy Station, The Holzhaus. [bericht #25272 is een antwoord op bericht #25267] wo, 08 mei 2019 13:51 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
spark is op dit moment afwezig  spark
Berichten: 722
Geregistreerd: maart 2017
Formula 1

Wouter schreef op wo, 08 mei 2019 10:56
"This week, we're changing the game again with the unveiling of the new Energy Station, better known in Austria as the Holzhaus."

Citaat:
The original Red Bull Holzhaus is a MotoGP motorhome that debuted last year. It made a one-off F1 appearance at the 2018 Austrian Grand Prix in the middle of our first-ever triple header, bookended by the Energy Station at Paul Ricard and Silverstone. This year, Aston Martin Red Bull Racing and Toro Rosso get a Holzhaus to call their own. It will be bigger than the original but still made of sustainably sourced Austrian timber.

The new Energy Station will be unveiled at this week's Spanish Grand Prix, and it can be erected in less than two days and taken down in one. It's built from sustainably sourced Austrian timber (mostly larch and spruce), and uses a natural convection design intended to do away with the need for air conditioning.

It will be something of a behemoth and, at 1221m2, it offers 27 percent more floor space than the old Energy Station. Despite this, it can be assembled by a crew of 25, with a 32-hour build, and an even faster pack down.
https://pbs.twimg.com/media/D6B--K6X4AAaPu-?format=jpg&name=360x360

https://redbullracing.redbull.com/assets/gallery/images/11-gal-es-2019.jpg?fit=around%7C760%3A430&crop=760%3A428%3B*%2C*

https://pbs.twimg.com/media/D6B-PebWsAAUNZt?format=jpg&name=360x360
Dat wordt even slikken voor Zandvoort om deze afmetingen kwijt te kunnen, staat het paddock gelijk voor de helft vol. Het Holzhaus wordt dan al snel een Strandhaus waar plaats genoeg is. Confused
 
Re: Alles aangaande het Aston Martin Red Bull Racing team. [bericht #25274 is een antwoord op bericht #10992] wo, 08 mei 2019 14:31 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Espresso
Berichten: 217
Geregistreerd: maart 2017
Formula 3





 
Re: Alles aangaande het Aston Martin Red Bull Racing team. [bericht #25285 is een antwoord op bericht #25274] do, 09 mei 2019 10:36 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
rellie is op dit moment afwezig  rellie
Berichten: 3
Geregistreerd: februari 2019
Karting

https://twitter.com/tgruener/status/1126402908189274113

''Here's a close up pic of the new Mercedes rear view mirror. I heard half of the car will be new for Barcelona. More pics later after scrutineering ''

Betekent dat RBR mooi aan de bak mag, mits de updates bij Mercedes natuurlijk werken. Ben zeer benieuwd naar dit weekend, hopelijk een vijf (eventueel Gasly = 6)-strijd in de race
 
Re: Het gaat best goed in MK. [bericht #25371 is een antwoord op bericht #25222] za, 11 mei 2019 12:04 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
NextYear is op dit moment afwezig  NextYear
Berichten: 194
Geregistreerd: maart 2017
Formula 3

kwibus schreef op ma, 06 mei 2019 17:34
NextYear schreef op ma, 06 mei 2019 12:38
SpeeDirk schreef op zo, 05 mei 2019 10:32
Geen enkele renstal verklapt het geheim van de smid na gedane arbeid. Komend weekend gaan we zien wat deze updates hebben opgeleverd.
Kijk eens goed wat op het tafeltje staat links achter James hier wordt toch enigszins een tipje van de sluier opgelicht van het grote geheim van de Smit van Mercedes ...
https://youtu.be/WDIePnJEcTA

Zandzakje
Wow, dat lijkt echt een zandzak. Zitten ze nou serieus te trollen? Laughing
Ben benieuwd wat er volgende week op het tafeltje ligt.
 
Re: Het gaat best goed in MK. [bericht #25399 is een antwoord op bericht #25371] za, 11 mei 2019 17:07 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Neo33 is op dit moment afwezig  Neo33
Berichten: 289
Geregistreerd: maart 2017
Formula 3

NextYear schreef op za, 11 mei 2019 12:04
kwibus schreef op ma, 06 mei 2019 17:34
NextYear schreef op ma, 06 mei 2019 12:38
SpeeDirk schreef op zo, 05 mei 2019 10:32
Geen enkele renstal verklapt het geheim van de smid na gedane arbeid. Komend weekend gaan we zien wat deze updates hebben opgeleverd.
Kijk eens goed wat op het tafeltje staat links achter James hier wordt toch enigszins een tipje van de sluier opgelicht van het grote geheim van de Smit van Mercedes ...
https://youtu.be/WDIePnJEcTA

Zandzakje
Wow, dat lijkt echt een zandzak. Zitten ze nou serieus te trollen? Laughing
Ben benieuwd wat er volgende week op het tafeltje ligt.
Een spiegeltje zou een leuke zijn. 1e
 
Re: Het gaat best goed in MK. [bericht #25417 is een antwoord op bericht #25399] za, 11 mei 2019 21:10 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
raymondwitvoet is op dit moment afwezig  raymondwitvoet
Berichten: 156
Geregistreerd: maart 2017
Formula 3

Een hoge toverhoed...

Einfach Kurven Machen
 
Re: Het gaat best goed in MK. [bericht #25421 is een antwoord op bericht #25417] za, 11 mei 2019 21:58 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Sieper is op dit moment afwezig  Sieper
Berichten: 2008
Geregistreerd: juli 2017
GP winner

Een enorme zak geld. Alleen leeg.
 
Re: Het gaat best goed in MK. [bericht #25427 is een antwoord op bericht #25188] zo, 12 mei 2019 08:13 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
duif is op dit moment afwezig  duif
Berichten: 118
Geregistreerd: maart 2017
Formula 3

We gaan het zien

When nothing goes right, go left
 
Re: Alles aangaande het Aston Martin Red Bull Racing team. [bericht #25458 is een antwoord op bericht #10992] zo, 12 mei 2019 18:10 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
harrienac is op dit moment afwezig  harrienac
Berichten: 23
Geregistreerd: maart 2017
Karting

@schummie, weet jij wanneer er weer een honda update komt
ik bedoel dan die update van die 30kw
 
Re: Alles aangaande het Aston Martin Red Bull Racing team. [bericht #25459 is een antwoord op bericht #25458] zo, 12 mei 2019 18:19 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Roelof is op dit moment aanwezig  Roelof
Berichten: 439
Geregistreerd: maart 2017
Formula 3

Nou, als je de kwali modus voor 40% van de race mag gebruiken vind ik dat een aardige update, nu wachten dat de kwali modes vernieuwd wordt en de oude kwali modus de race modus wordt.
 
Re: Alles aangaande het Aston Martin Red Bull Racing team. [bericht #25462 is een antwoord op bericht #25459] zo, 12 mei 2019 19:23 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Indy91 is op dit moment afwezig  Indy91
Berichten: 48
Geregistreerd: februari 2018
Karting

Roelof schreef op zo, 12 mei 2019 18:19
Nou, als je de kwali modus voor 40% van de race mag gebruiken vind ik dat een aardige update, nu wachten dat de kwali modes vernieuwd wordt en de oude kwali modus de race modus wordt.
Daar Illien toch voor aangetrokken, als we de geruchten mogen geloven.
Naar verluid wordt er aan de quali modus gewerkt. Rond Silverstone zou deze beschikbaar worden.

[Bijgewerkt op: zo, 12 mei 2019 19:23]

Dit bericht aan een moderator rapporteren

 
Re: Alles aangaande het Aston Martin Red Bull Racing team. [bericht #25465 is een antwoord op bericht #25462] zo, 12 mei 2019 19:27 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Sieper is op dit moment afwezig  Sieper
Berichten: 2008
Geregistreerd: juli 2017
GP winner

Eindelijk de oil burn truc. Mario het Mercedes feestje zat? Very Happy
 
Honda: POWERING TWO TEAMS. [bericht #25490 is een antwoord op bericht #10992] ma, 13 mei 2019 14:31 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Wouter
Berichten: 2446
Geregistreerd: maart 2017
GP winner

Leesvoer over "Honda: POWERING TWO TEAMS."

https://en.hondaracingf1.com/insights/Powering_Two_Teams.htm l
 
Pure speculatie [bericht #25493 is een antwoord op bericht #25490] ma, 13 mei 2019 15:43 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Mark is op dit moment afwezig  Mark
Berichten: 204
Geregistreerd: mei 2017
Formula 3

Dit is pure speculatie en nergens echt op gebaseerd en het zal ook wel niet gebeuren, maar een echte stunt zou zijn als Alonso midden in het seizoen Gasly vervangt. Gisteren verloor Gasly ook al in de eerste 40 ronden weer 32 seconden op Max, dus 0.8 per ronde nog altijd. Hij mag wel zeggen dat hij dichterbij komt, en in de kwali's klopt dat wel, maar in de races zie ik elke race weer die 0.8 terug. Je kan je momenteel afvragen of Gasly niet de zwakste van de 4 Red Bull coureurs is - ik denk dat in ieder geval wel. Misschien dat Gasly zich nog wat verbetert, maar inmiddels is heel duidelijk dat hij niet goed genoeg is voor Red Bull en daarmee voor Red Bull ook niet goed genoeg voor Toro Rosso. Kvyat en Albon nu in een Toro Rosso zetten zou niet handig zijn ook qua timing.

Maar als je ziet wat Max nu doet en daar een goede coureur naast zet, dan is P2 bij de constructeurs wel mogelijk, dat is het nu niet. Dat zou 10-15M extra opleveren en 1 van de 2 concurrenten diezelfde 10-15M kosten.

Alonso heeft een lege kalender, rijdt geen WEC meer ook. Bij Ferrari komt hij nooit meer terug, Mercedes gaat hem nooit overwegen zeker niet nu Bottas het zo goed doet, McLaren is niet competitief genoeg om terug te gaan. Max en Alonso kán botsen, echter: (1) Max heeft meermaals gezegd dat als hij 1 voorbeeld als coureur zou hebben buiten Jos, dat dat Alonso wel is, (2) Max staat al op 66 punten en Alonso op 0, dus die druk is er voor dit seizoen vanaf, (3) het levert gigantisch goede reclame op, Red Bull kan Alonso sponsoren als hij IndyCar of wat voor klasses ook wil doen, daar zullen ze heel open voor staan, (4) er is weinig te verliezen, want gaat het niet goed, dan worden ze alsnog 3e bij de constructeurs, gooien ze Alonso er weer uit en mag volgend jaar Kvyat of Albon het proberen, en gaat het wel goed, dan is het helemaal ideaal.

Daarnaast zou Red Bull qua ontwikkeling enorm profiteren. Je hebt 2 goede coureurs die je bijv met verschillende vleugels kan laten rijden in de VTs en dan vergelijken, zoals met Ricciardo, terwijl de data van Gasly nutteloos is. Ook voor Max is het beter, hij heeft nu niks aan de overlay met Gasly omdat hij overal sneller is, dus wat ze bij Ferrari en Mercedes hebben kan Max nu niet.

Ik zie uiteraard ook de problemen hoor: (1) Alonso en Honda natuurlijk, maar dat dachten we ook ooit van Alonso en McLaren... (2) wil Alonso wel bij Red Bull rijden? en (3) is Red Bull bereid een niet Red Bull coureur te contracteren? Gezien de contractbesprekingen die ze eerdere jaren gehad hebben zou je zeggen van wel.

Ik weet dat dit heel extreem en vergezocht zou zijn, maar als Helmut Marko Gasly ook als zwakste van de 4 ziet kan hij heel hard zijn en is hij wel degene die zoiets extreems zou kunnen uitvoeren...
 
icon14.gif  Re: Pure speculatie [bericht #25494 is een antwoord op bericht #25493] ma, 13 mei 2019 15:48 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Manual is op dit moment afwezig  Manual
Berichten: 23
Geregistreerd: maart 2017
Karting

Prima gedachtegang.
 
Wat heeft RBR voor de race in Monaco nog in petto? [bericht #25495 is een antwoord op bericht #10992] ma, 13 mei 2019 15:55 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
SpeeDirk is op dit moment afwezig  SpeeDirk
Berichten: 291
Geregistreerd: maart 2017
Formula 3

Ik vraag mij af wat RBR voor de race in Monaco nog voor de RB15 in petto heeft. Hebben zij nog ideeën voor aanpassingen aan de RB15 om dichter bij Mercedes te geraken of zit RBR in zak en as betreffende de snelheid en het banden management van MB.
Vanaf morgen wordt er in Barcelona door Gasly en Ticktum getest en hopelijk vinden RBR en Newey de oplossing om dichter bij de Mercedessen te komen. Wellicht is dit alles ijdele hoop, maar de wonderen zijn de wereld niet uit. Newey zal in tijgersluipgang op strooptocht moeten gaan om de oplossing voor meer snelheid en de juiste window voor het bandenmanagement te vinden c.q. te doorgronden. Een ding is zeker: RBR en consorten zijn tot nu toe goed bezig! Cool Yay


Formule 1 liefhebber, fan van Max en jarenlang van Jos
 
Re: Pure speculatie [bericht #25496 is een antwoord op bericht #25493] ma, 13 mei 2019 15:59 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
MadMax is op dit moment afwezig  MadMax
Berichten: 464
Geregistreerd: maart 2017
Formula 3

Eindelijk alles weer goed kunnen volgen met de livetiming app, voor 27,- per jaar heel veel inzicht erbij.....
Het verschil in racepace tussen Max en Gasly was inderdaad schrikbarend, natuurlijk moet je iemand de tijd geven, maar met zulk groot verschil weet je eigenlijk al genoeg. Gasly gaat nooit echt in de buurt van Max komen en is gewoon een middelmatig talent. Hij zal de komende races echt iedere race een zichtbare stap moeten maken wil hij het einde van het seizoen wel halen.......eigenlijk heeft hij grote pech dat hij zo snel in de RB terecht is gekomen en vraag je je af welk jong talent je dit op dit moment aan moet doen.......Ik blijf toch Hulkenberg een zeer geschikte kandidaat vinden om volgend jaar naast Max plaats te nemen, veel ervaring rustig en geen kapsones....
 
Re: Pure speculatie [bericht #25497 is een antwoord op bericht #25496] ma, 13 mei 2019 16:21 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Nickela is op dit moment afwezig  Nickela
Berichten: 101
Geregistreerd: maart 2017
Formula 3

Als we dan toch gaan speculeren, dan doe ik ook graag een duit in het zakje.......

Er gaat veel afhangen van het wel of niet kampioen worden van Hamilton, maar die wil graag zijn uitdaging aangaan bij Ferrari. Die wil laten zien dat hem het wel lukt bij Ferrari, pas dan is hij de allergrootste....
Zelfs Toto gaf op deze vraag al serieus antwoord op Sky.

Als dat gebeurt, dan gaat Vettel weg en als die niet stopt, zou die best terug naar Red Bull willen. Of naar Mercedes, maar die willen Max. Max kan en wil alleen weg als hij gaat inzien dat het bij Red Bull niet gaat lukken. Misschien dat Mercedes Ocon wel wil laten gaan naar Red Bull naast Vettel in ruil voor Max (naast Bottas).

Zo, het pak koekjes is op......
 
Re: Pure speculatie [bericht #25498 is een antwoord op bericht #25497] ma, 13 mei 2019 17:09 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
a1ring is op dit moment afwezig  a1ring
Berichten: 23
Geregistreerd: maart 2017
Karting

Speculaas in mei lol lol lol
 
Re: Pure speculatie [bericht #25501 is een antwoord op bericht #25496] ma, 13 mei 2019 17:17 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Sieper is op dit moment afwezig  Sieper
Berichten: 2008
Geregistreerd: juli 2017
GP winner

MadMax schreef op ma, 13 mei 2019 15:59
Eindelijk alles weer goed kunnen volgen met de livetiming app, voor 27,- per jaar heel veel inzicht erbij.....
Het verschil in racepace tussen Max en Gasly was inderdaad schrikbarend, natuurlijk moet je iemand de tijd geven, maar met zulk groot verschil weet je eigenlijk al genoeg. Gasly gaat nooit echt in de buurt van Max komen en is gewoon een middelmatig talent. Hij zal de komende races echt iedere race een zichtbare stap moeten maken wil hij het einde van het seizoen wel halen.......eigenlijk heeft hij grote pech dat hij zo snel in de RB terecht is gekomen en vraag je je af welk jong talent je dit op dit moment aan moet doen.......Ik blijf toch Hulkenberg een zeer geschikte kandidaat vinden om volgend jaar naast Max plaats te nemen, veel ervaring rustig en geen kapsones....
De timing app, zet je die dan op de ipad oid? is dat niet super afleidend, je wil toch graag de wedstrijd zelf zien? Hoe ervaar je dat?

Vorig jaar was Max ook gemiddeld 0,6 seconde sneller als Ricciardo in race pace toch? Gasly mist wel echt overzicht in spannende situaties. Liet Vettel echt zomaar voorbij rijden. ik zat vol ongeloof te kijken. Hulkenberg zo te zien na de eerste races toch langzamer dan Ricci (en flink ook) hij is wel een aardige gozer maar ik weet niet of je daarvoor Gasly's carrier moet beeindigen. Hij zit gewoon naast een monsterlijk goede teammaat.
 
Re: Pure speculatie [bericht #25506 is een antwoord op bericht #25501] ma, 13 mei 2019 18:57 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
MadMax is op dit moment afwezig  MadMax
Berichten: 464
Geregistreerd: maart 2017
Formula 3

Vorig jaar nog niet de betaalde app dus zonder sector tijden.....
Maar Ricciardo was toen in veel races vaak maar 0,2 tot 0,3 sec per ronden langzamer eigenlijk nooit opgevallen dat het verschil in groten delen van de race meer was dan 0,4 per ronden......
De racepace van Riccairdo was i.m.o ook vaak gewoon goed.
Tja hoe doe je dat, waarschijnlijk zegt dat alles over de huidige formule1, ik vind de rondentijden volgen op dit moment spannender dan de race kijken. Je hebt dan veel meer overzicht en hebt 10x meer inzicht over het verloop van de race en wie waar terecht kan komen.......helaas krijg je dan ook heel erg in de gaten hoe slecht Mol eigenlijk is, hij moet natuurlijk meer doen dan alleen ronden rijden volgen maar hij kraamt echt de hele race onzin uit over wie waar rijd "virtueel" enz...
Het is spannend om te volgen hoe dicht iemand tegen de DRS zone (1sec) rijd en ook ala bv het gevecht tussen Max en Vettel niet in beeld is, is het met de livetiming gewoon spannend. Op het moment dat iemand binnen de DRS rijd hoef je eigenlijk pas naar de tv te kijken. Heb gisteren de timing maar op de laptop erbij gezet want dan kan ik tenminste appen met vrienden over de race en alles op de f1 chats volgen waar vaak ook interessante info voorbij komt van mensen die bv wel naar zenders kijken waar commentatoren zitten die er wel verstand van hebben en meer up-to-date info krijgen van achter de schermen......dit alles maakt ook slechte races nog dragelijk....alleen de extreme dominantie van MB is nog duidelijker met de livetiming......
 
Re: Wat heeft RBR voor de race in Monaco nog in petto? [bericht #25507 is een antwoord op bericht #25495] ma, 13 mei 2019 18:58 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
bernuldi is op dit moment afwezig  bernuldi
Berichten: 406
Geregistreerd: maart 2017
Formula 3

SpeeDirk schreef op ma, 13 mei 2019 15:55
Ik vraag mij af wat RBR voor de race in Monaco nog voor de RB15 in petto heeft. Hebben zij nog ideeën voor aanpassingen aan de RB15 om dichter bij Mercedes te geraken of zit RBR in zak en as betreffende de snelheid en het banden management van MB.
Vanaf morgen wordt er in Barcelona door Gasly en Ticktum getest en hopelijk vinden RBR en Newey de oplossing om dichter bij de Mercedessen te komen. Wellicht is dit alles ijdele hoop, maar de wonderen zijn de wereld niet uit. Newey zal in tijgersluipgang op strooptocht moeten gaan om de oplossing voor meer snelheid en de juiste window voor het bandenmanagement te vinden c.q. te doorgronden. Een ding is zeker: RBR en consorten zijn tot nu toe goed bezig! Cool Yay
Balen dat ze het met Gasly en Ticktum moeten doen. Waar is Max er niet?


Gr bernuldi (die blij is met de mogelijkheid een handtekening toe te voegen)
 
Waarom Red Bull achter de feiten aanhobbelt... [bericht #25508 is een antwoord op bericht #10992] ma, 13 mei 2019 19:00 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Frontwinger is op dit moment afwezig  Frontwinger
Berichten: 201
Geregistreerd: maart 2017
Formula 3

Komt Red Bull aan met hun subtiele veranderingen. Mercedes wint ook de ontwikkelingsrace met overmacht...

Quote van Mark Hughes uit z'n race report:

Citaat:
The Mercedes W10 carried a revised front wing that worked in conjunction with a radically reconfigured barge board. There were three extravagant vortex generators within that hideous-looking complexity where before there'd been one, suggesting that a major unblocking of the airflow passage up and/or downstream had been achieved (enabling extra vortices to work in creating more downforce without losing the advantage of that with more drag). The implication was the speed of the flow down the lower flanks of the bodywork and through the gap between the rear wheel and diffuser had been significantly increased, pulling harder on the underfloor flow and increasing downforce that way. It was one of the most powerful aero upgrades Merc has ever conceived, reckoned to be worth at least 0.3sec


Attack the post, not the poster...
 
Re: Pure speculatie [bericht #25509 is een antwoord op bericht #25501] ma, 13 mei 2019 19:02 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
SuperKuup is op dit moment afwezig  SuperKuup
Berichten: 44
Geregistreerd: juli 2017
Karting

Sieper schreef op ma, 13 mei 2019 17:17
MadMax schreef op ma, 13 mei 2019 15:59
Eindelijk alles weer goed kunnen volgen met de livetiming app, voor 27,- per jaar heel veel inzicht erbij.....
Het verschil in racepace tussen Max en Gasly was inderdaad schrikbarend, natuurlijk moet je iemand de tijd geven, maar met zulk groot verschil weet je eigenlijk al genoeg. Gasly gaat nooit echt in de buurt van Max komen en is gewoon een middelmatig talent. Hij zal de komende races echt iedere race een zichtbare stap moeten maken wil hij het einde van het seizoen wel halen.......eigenlijk heeft hij grote pech dat hij zo snel in de RB terecht is gekomen en vraag je je af welk jong talent je dit op dit moment aan moet doen.......Ik blijf toch Hulkenberg een zeer geschikte kandidaat vinden om volgend jaar naast Max plaats te nemen, veel ervaring rustig en geen kapsones....
De timing app, zet je die dan op de ipad oid? is dat niet super afleidend, je wil toch graag de wedstrijd zelf zien? Hoe ervaar je dat?
Zelf heb ik ook de timing app(echt een toegevoegde waarde!) op mijn iPad staan. Loopt bijna gelijk aan de tv beelden. Eerlijk gezegd kijk ik vaker naar de iPad dan naar de beelden op tv. Perfect om o.a. sector en rondetijden te vergelijken met de andere coureurs! Op mijn iPhone keek ik ook naar onboardcamera beeld van Max, maar die loopt zo'n 20 a 25 sec. achter. Dat vind ik niet echt een succes.
 
Re: Wat heeft RBR voor de race in Monaco nog in petto? [bericht #25511 is een antwoord op bericht #25507] ma, 13 mei 2019 19:08 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
SpeeDirk is op dit moment afwezig  SpeeDirk
Berichten: 291
Geregistreerd: maart 2017
Formula 3

Max zit wellicht in MK in de simulator. drive drive

Formule 1 liefhebber, fan van Max en jarenlang van Jos
 
Re: Wat heeft RBR voor de race in Monaco nog in petto? [bericht #25513 is een antwoord op bericht #25507] ma, 13 mei 2019 19:36 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
peter-w
Berichten: 175
Geregistreerd: maart 2017
Formula 3


Balen dat ze het met Gasly en Ticktum moeten doen. Waar is Max er niet?[/quote]


Max is zich al aan het voorbereiden op Zandvoort. hupmax hupmax
 
Live timing. [bericht #25514 is een antwoord op bericht #25506] ma, 13 mei 2019 19:39 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Wouter
Berichten: 2446
Geregistreerd: maart 2017
GP winner

MadMax schreef op ma, 13 mei 2019 18:57
Vorig jaar nog niet de betaalde app dus zonder sector tijden.....
Maar Ricciardo was toen in veel races vaak maar 0,2 tot 0,3 sec per ronden langzamer eigenlijk nooit opgevallen dat het verschil in groten delen van de race meer was dan 0,4 per ronden......
De racepace van Riccairdo was i.m.o ook vaak gewoon goed.
Tja hoe doe je dat, waarschijnlijk zegt dat alles over de huidige formule1, ik vind de rondentijden volgen op dit moment spannender dan de race kijken. Je hebt dan veel meer overzicht en hebt 10x meer inzicht over het verloop van de race en wie waar terecht kan komen.......helaas krijg je dan ook heel erg in de gaten hoe slecht Mol eigenlijk is, hij moet natuurlijk meer doen dan alleen ronden rijden volgen maar hij kraamt echt de hele race onzin uit over wie waar rijd "virtueel" enz...
Het is spannend om te volgen hoe dicht iemand tegen de DRS zone (1sec) rijd en ook ala bv het gevecht tussen Max en Vettel niet in beeld is, is het met de livetiming gewoon spannend. Op het moment dat iemand binnen de DRS rijd hoef je eigenlijk pas naar de tv te kijken. Heb gisteren de timing maar op de laptop erbij gezet want dan kan ik tenminste appen met vrienden over de race en alles op de f1 chats volgen waar vaak ook interessante info voorbij komt van mensen die bv wel naar zenders kijken waar commentatoren zitten die er wel verstand van hebben en meer up-to-date info krijgen van achter de schermen......dit alles maakt ook slechte races nog dragelijk....alleen de extreme dominantie van MB is nog duidelijker met de livetiming......


Ik gebruik al jaren onderstaande site tijdens de kwalificatie en race, zodat ik over alle beschikbare informatie beschik.
Wie rijdt op welke band en hoe lang al, DRS detectie punt/waarschuwing/open/dicht, sectortijden, afstand voorganger, etc. Je kunt het zo gek niet bedenken of het is aan te klikken.
De eerste drie races hadden ze problemen. Vreselijk om een race te bekijken zonder al deze gegevens.
Heb vandaag nog weer even een stukje gegevens bekeken ivm sector 3 tussen RBR, Fer, Merc, STR en McLaren. De vijf snelsten van de race in deze sector. Heel interessant. En nog geheel gratis ook. Razz

https://f1.tfeed.net/live Inloggen kan op heeeel veel manieren zonder iets in te vullen, alleen icoontje aanklikken, Twitter of zo.

Race terugkijken. https://f1.tfeed.net Rechts in archief jaar kiezen en vervolgens de race.

Ook staat rechts het circuit afgebeeld met de bewegende auto's incl rijders naam. Leuk in de kwalificatie.
 
Re: Wat heeft RBR voor de race in Monaco nog in petto? [bericht #25515 is een antwoord op bericht #25507] ma, 13 mei 2019 19:48 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Wouter
Berichten: 2446
Geregistreerd: maart 2017
GP winner

bernuldi schreef op ma, 13 mei 2019 18:58

Balen dat ze het met Gasly en Ticktum moeten doen. Waar is Max er niet?

Max liet vanmorgen om 11.00 uur al zien waar hij heeeel druk mee is. 🤣 🤣 🤣

https://www.instagram.com/p/BxZeIY1BWRQ/
 
Re: Wat heeft RBR voor de race in Monaco nog in petto? [bericht #25516 is een antwoord op bericht #25515] ma, 13 mei 2019 19:59 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Sieper is op dit moment afwezig  Sieper
Berichten: 2008
Geregistreerd: juli 2017
GP winner

Mooie kans voor Ticktum en goede oefening voor Gasly, hopelijk vind hij meer pace & vertrouwen. De feedback zal best, deze jongens voelen ook wat er gebeurt en het gaat metname om de data.

Bedankt voor die linkjes trouwens Wouter, ik heb ze gebookmarked.

[Bijgewerkt op: ma, 13 mei 2019 19:59]

Dit bericht aan een moderator rapporteren

 
Re: Wat heeft RBR voor de race in Monaco nog in petto? [bericht #25517 is een antwoord op bericht #25516] ma, 13 mei 2019 20:16 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Wouter
Berichten: 2446
Geregistreerd: maart 2017
GP winner

Sieper schreef op ma, 13 mei 2019 19:59
Bedankt voor die linkjes trouwens Wouter, ik heb ze gebookmarked.

You're welcome. Hoop dat je er net zo veel plezier van hebt als ik.
 
Re: Aankondiging Circuit Zandvoort GP voor 2020, live PC. [bericht #25530 is een antwoord op bericht #10992] di, 14 mei 2019 10:51 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Wouter
Berichten: 2446
Geregistreerd: maart 2017
GP winner

https://media.nhnieuws.nl/cache/i/371000/images/371784.w1600.r16-9.8857ee4.q90.jpg
 
Re: Aankondiging Circuit Zandvoort GP voor 2020, live PC. [bericht #25531 is een antwoord op bericht #10992] di, 14 mei 2019 10:56 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Wouter
Berichten: 2446
Geregistreerd: maart 2017
GP winner

Wouter schreef op di, 14 mei 2019 10:49
Volg hier live de persconferrentie van de aankondiging. 11.00 uur. Zou Max aanwezig zijn? Zou leuk zijn.

<object width="425" height="366"><param name="movie" value="https://www.youtube.com/v/1K3vLoCJ9y8"></param><embed src="https://www.youtube.com/v/1K3vLoCJ9y8" type="application/x-shockwave-flash" width="425" height="366"></embed></object>&feature=youtu.be

Nou zeg, verwijderd!! Hier een nieuwe mogelijkheid.


 
Re: Aankondiging Circuit Zandvoort GP voor 2020, Olav Mol en Chase Carey. [bericht #25535 is een antwoord op bericht #25531] di, 14 mei 2019 12:04 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Wouter
Berichten: 2446
Geregistreerd: maart 2017
GP winner

Wouter schreef op di, 14 mei 2019 10:56
Wouter schreef op di, 14 mei 2019 10:49
Volg hier live de persconferrentie van de aankondiging. 11.00 uur. Zou Max aanwezig zijn? Zou leuk zijn.

Nou zeg, verwijderd!! Hier een nieuwe mogelijkheid.

Je kunt de Nu.nl live stream terug kijken.

Hier een interview met Chase Carey en Olav Mol.

https://www.ziggosport.nl/nieuws/159299-olav-met-chase-carey -over-grand-prix-op-zandvoort.html?utm_source=headliner.nl&a mp;a mp;utm_medium=link&utm_term=free&utm_content=textlin k&utm_campaign=Headliner.nl

[Bijgewerkt op: di, 14 mei 2019 12:09]

Dit bericht aan een moderator rapporteren

 
Dat gebeurt niet. [bericht #25537 is een antwoord op bericht #25493] di, 14 mei 2019 13:48 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Tizz is op dit moment afwezig  Tizz
Berichten: 401
Geregistreerd: maart 2017
Formula 3

Alonso heeft in alle teams waar hij gereden heeft, problemen veroorzaakt.
Dat heeft Horner ook al meerdere malen geantwoord op vragen over Alonso.
Daarnaast is een swap met Kvyat de meest voor de hand liggende als ze
Gasly al kwijt willen.

Tizz.
 
Re: Aankondiging Circuit Zandvoort GP voor 2020, live PC. [bericht #25539 is een antwoord op bericht #10992] di, 14 mei 2019 14:18 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Airbag
Berichten: 108
Geregistreerd: maart 2017
Formula 3

Wouter schreef op di, 14 mei 2019 10:49
Volg hier live de persconferrentie van de aankondiging. 11.00 uur. Zou Max aanwezig zijn? Zou leuk zijn.

En wat heeft dit met "Aston Martin Red Bull Racing team" te maken? Of heeft alles met RB te maken? Dit topic gaat steeds meer over bijzaken heb ik de indruk. Waarschijnlijk omdat er niet veel meer te melden valt over RBR. Smile

[Bijgewerkt op: di, 14 mei 2019 14:19]

Dit bericht aan een moderator rapporteren

 
Re: Aankondiging Circuit Zandvoort GP voor 2020, live PC. [bericht #25540 is een antwoord op bericht #25539] di, 14 mei 2019 14:39 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Wouter
Berichten: 2446
Geregistreerd: maart 2017
GP winner

Airbag schreef op di, 14 mei 2019 14:18
Wouter schreef op di, 14 mei 2019 10:49
Volg hier live de persconferrentie van de aankondiging. 11.00 uur. Zou Max aanwezig zijn? Zou leuk zijn.

.
En wat heeft dit met "Aston Martin Red Bull Racing team" te maken? Of heeft alles met RB te maken? Dit topic gaat steeds meer over bijzaken heb ik de indruk. Waarschijnlijk omdat er niet veel meer te melden valt over RBR. Smile
.

Dit heeft zeer zeker wel met RBR te maken , aangezien Max voor dat team rijdt.
Je weet wel, Max Verstappen die onder de Nederlandse vlag rijdt.
Ik probeer hier dagelijks nieuwsberichten te plaatsen, zodat mensen die enkel lezen iets te lezen hebben.
Als dit topic steeds meer over bijzaken gaat, lees je het toch niet?!
Of plaats zelfs eens een nieuwsbericht hier. Heb ik je nog niet zien doen. De beste stuurlui staan aan wal.


Citaat:
Ook is de populariteit van een zekere Nederlandse coureur de reden voor de terugkomst van de Grand Prix: "We hebben een enorme groei
van de populariteit van de sport in Nederland de afgelopen jaren waargenomen. Dit komt vooral door het enthousiaste support
voor de getalenteerde Max Verstappen. Dit kun je terug zien in de zee van Oranje tijdens veel races.
Ik weet zeker dat Oranje ook de dominante kleur zal zijn in Zandvoort" concludeert Chase.

[Bijgewerkt op: di, 14 mei 2019 14:48]

Dit bericht aan een moderator rapporteren

 
Re: Aankondiging Circuit Zandvoort GP voor 2020, live PC. [bericht #25555 is een antwoord op bericht #25539] di, 14 mei 2019 17:15 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Espresso
Berichten: 217
Geregistreerd: maart 2017
Formula 3

Airbag schreef op di, 14 mei 2019 14:18
Wouter schreef op di, 14 mei 2019 10:49
Volg hier live de persconferrentie van de aankondiging. 11.00 uur. Zou Max aanwezig zijn? Zou leuk zijn.

En wat heeft dit met "Aston Martin Red Bull Racing team" te maken? Of heeft alles met RB te maken? Dit topic gaat steeds meer over bijzaken heb ik de indruk. Waarschijnlijk omdat er niet veel meer te melden valt over RBR. Smile
Off-Topic:
Altijd vervelend als je berichten van een aantal gebruikers niet leuk vindt.
Gelukkig geeft dit forum je de mogelijkheid dit subiet op te lossen.
Je kan alle berichten van betreffende gebruiker(s) subiet verbergen.
Hoe dan? Klik dan op betreffende topic rechtsboven op: alle berichten van deze gebruiker negeren

Mocht je geheel overtuigd zijn dat het geheel off-topic is kan je dit altijd nog rapporteren.
Klik dan rechtsonder op betreffende topic op: Dit bericht aan een moderator rapporteren

We hebben prima moderators die dit forum mooi schoon houden. forumpliesie


 
Re: Dat gebeurt niet. [bericht #25558 is een antwoord op bericht #25537] di, 14 mei 2019 17:21 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
NextYear is op dit moment afwezig  NextYear
Berichten: 194
Geregistreerd: maart 2017
Formula 3

Tizz schreef op di, 14 mei 2019 13:48
Alonso heeft in alle teams waar hij gereden heeft, problemen veroorzaakt.
Dat heeft Horner ook al meerdere malen geantwoord op vragen over Alonso.
Daarnaast is een swap met Kvyat de meest voor de hand liggende als ze
Gasly al kwijt willen.

Tizz.
Yess !Een echte torpedo om de Mercedessen uit te schakelen .

I Love It...
 
Stavaza vanuit MK. [bericht #25574 is een antwoord op bericht #10992] di, 14 mei 2019 20:53 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Schummie01 is op dit moment afwezig  Schummie01
Berichten: 249
Geregistreerd: maart 2017
Formula 3

Op veler verzoek de laatste nieuwtjes uit MK.

Op een dag waar RBR de eerder gedane reserveringen van hun geprefereerde verblijf in Zandvoort kan gaan bevestigen.
Ook de dag waar ik voor het eerst in mijn leven een verblijf heb weten te boeken, waarvandaan ik met de bijgeleverde elektrische fiets naar mijn volgende Nederlandse GP kan gaan.
35 jaar nadat ik daar de laatste keer was.
Op een elektrische fiets, als dat niet groen is, weet ik het ook niet meer.
Met F1 auto's die minder lawaai maken dan vroeger, en zuiniger zijn dan ooit.

Dit alles heeft mijn optimisme niet minder gemaakt, en gelukkig dat van RBR racing ook niet. En als je het niet wil lezen, dan kun je me gewoon blokken las ik zojuist.
Ook Jos, ook een realist, bevindt zich in het optimistische kamp.

RBR heeft vandaag getest, en de input daarvan zal gebruikt worden ten behoeve van de aanpassingen voor Monaco. Alle upgrades van Barcelona hebben gewerkt, en exact gebracht wat Newey daarvan voorspelde.
Inderdaad, Mercedes maakte een iets grotere stap, maar meteen daarop volgde RBR.
Blijkens de cijfers hebben die van Ferrari niet gewerkt, en die zijn achteruit gegaan.
Voor wie zin heeft in de cijfermatige details, kan ik Autosport plus aanraden, waar voor de puristen e.e.a. nog eens goed en onderbouwd wordt uitgelegd.

Op dit moment ligt RBR voor op hun eigen prognose als het gaat om de ontwikkeling dit jaar. Volledig in tegenspraak met wat ik zo hier en daar lees over dat Newey dit jaar de plank zou hebben misgeslagen.
Voor Monaco dus nog de nodige aanpassingen.

Wederom evolutie. En zoals al voorspeld blijkt de revolutie van Ferrari dus helemaal niet zo goed te werken, en geboren uit paniek.
Ook na die fantastische wintertests voorspelde ik al dat Ferrari het toch weer niet zou redden.
Niet doordat ik een glazen bol heb, maar omdat bij Ferrari 2 van de 4 peilers die nodig zijn om wereldkampioen te worden ontbreken. Namelijk de peilers Team en Organisatie. De achilleshiel van Ferrari.

Dus nu moet Max zo snel mogelijk naar Mercedes?
Om net op tijd in te stappen om het verval mee te maken. Zetsche gaat weg. Mercedes begint last te krijgen van negatieve sentimenten rondom het merk. Dit zal uitmonden in gejuich langs de baan als er een Mercedes uitvalt, en niet alleen door in oranje gehulde fans.
Verder vertrouw ik Mercedes absoluut niet als ze zeggen dat ze de F1 niet zullen verlaten.
Maar Toto wordt al gelinkt aan een nieuwe baan. En voor wie de historie van de F1 kent weet wat er staat te gebeuren na harde, openlijke ontkenningen.

Nee, Max moet gewoon blijven, en mee blijven bouwen aan het RBR-Honda project.
Net zoals Schumacher 5 jaar bouwde voordat de succesperiode aanbrak.
Pas echt een rampscenario als Max naar Mercedes op de terugtocht vertrekt, terwijl ene Albon er vervolgens met de RBR buit vandoor zou gaan.

Dat brengt me op Honda. De komende update gaat de vaak genoemde 30 KW potentieel brengen.
Wanneer? Misschien al Canada, maar RBR wil het in elk geval heel graag voor haar thuis GP.
Dat vermogen wordt niet allemaal gelijk vrijgegeven, maar wederom zoals Honda steeds doet langzaam opgevoerd om vooral betrouwbaar te blijven.

Nogmaals, absoluut geen pessimisme in MK, het tegendeel is waar. Nog steeds voor Ferrari, en eerder aansluiting dan vooraf verwacht.
En in de wetenschap dat ze beschikken over 1 van de beste, zo niet de beste coureur van het moment.
Die vierde wordt als ie geen derde kan worden, en derde als ie geen tweede kan worden.
Een combi van Prost,Schumacher en Senna, waarvan het eind van de ontwikkeling nog niet in zicht is.

Ik voorspel dat nog dit jaar Max er hoogstpersoonlijk voor gaat zorgen dat de wereld naar de F1 blijft kijken, omdat ik de strijd met de Mercedessen aankan.
En als dat dan iets te laat is om in dit eerste RBR-Honda jaar meteen al DWC te worden, ach dat moet dan maar.
2020 is een mooi jaar om de jongste wereldkampioen ooit te worden, nota bene met onze eigen Dutch GP op de kalender.

Hoeveel mooier kan het worden?

Op naar Monaco, waar ik het zeker niet uitgeloten acht dat RBR een rol van betekenis gaat spelen.
Misschien wel een mooiere plaats voor de eerste 2019 winst dan Barcelona.
 
Re: Stavaza vanuit MK. [bericht #25576 is een antwoord op bericht #25574] di, 14 mei 2019 22:03 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Zerobyte
Berichten: 396
Geregistreerd: maart 2017
Formula 3

Bedankt weer @Schummie voor je opbeurende info, ik zou al blij zijn als ze dichter bij die voor nu super snelle Mercedes komen.
Voor mij als race fan is het bijna niet te pruimen bij al die 1/2tjes van Mercedes, en ja ze hebben het zeer goed voor elkaar
maar op een gegeven moment is er niet meer naar te gluren.
En dat gevoel zou ik ook hebben als Red Bull een killer auto bouwt en hun alles keer op keer winnen dat haalt namelijk alle plezier weg van het racen,er moet wel enige strijd zijn en niet van pole naar winst elke race weer.

Dus Red Bull en Honda kom op met die updates en breng die strijd naar Mercedes/Ferrari !
 
Re: Stavaza vanuit MK. [bericht #25577 is een antwoord op bericht #25574] di, 14 mei 2019 22:14 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Tizz is op dit moment afwezig  Tizz
Berichten: 401
Geregistreerd: maart 2017
Formula 3

Ik denk dat het volstaat met te constateren dat als Red Bull med 4 auto's
had gereden ze nog steeds achter Mercedes hadden gestaan in het cwc.

Tizz.
 
Re: Stavaza vanuit MK. [bericht #25579 is een antwoord op bericht #25574] di, 14 mei 2019 22:41 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Wouter
Berichten: 2446
Geregistreerd: maart 2017
GP winner

Schummie01 schreef op di, 14 mei 2019 20:53
Op veler verzoek de laatste nieuwtjes uit MK.

Dat brengt me op Honda. De komende update gaat de vaak genoemde 30 KW potentieel brengen.
Wanneer? Misschien al Canada, maar RBR wil het in elk geval heel graag voor haar thuis GP.
Dat vermogen wordt niet allemaal gelijk vrijgegeven, maar wederom zoals Honda steeds doet langzaam opgevoerd om vooral betrouwbaar te blijven.

Wederom bedankt voor de stavaza @Schummie.
Dit zag ik op Speedweek en wil ik er nog even aan toevoegen. Bedenk wel dat Honda altijd heel terughoudend is in hun uitspraken.

Citaat:
«Wir haben uns bislang auf die Balance von PS und Zuverlässigkeit konzentriert. Ich denke, dass wir jetzt definitiv mehr PS benötigen», sagte Yamamoto: «Wir müssen also weiter den Kopf unten behalten und uns verbessern.»

Wie ist der Vergleich zur Konkurrenz? Yamamoto glaubt, dass man den Rückstand auf Mercedes und Ferrari im Vergleich zum Vorjahr zumindest ein wenig verkürzen konnte.

Aber: «Mit der Hilfe von Red Bull und Toro Rosso sind wir im Moment in einer besseren Verfassung als Renault, ich glaube aber nicht, dass wir weit vor ihnen liegen.»

Die angestrebten Verbesserungen sollen im Sommer bereit sein. «Wir müssen hart arbeiten, um die Power zu erhöhen und gleichzeitig die Zuverlässigkeit auf einem hohen Niveau zu halten. Das benötigt viel Entwicklungsarbeit, aber ohne die ist es schwierig, aufzuholen.»
 
Re: Stavaza vanuit MK. [bericht #25580 is een antwoord op bericht #25577] di, 14 mei 2019 22:50 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Frontwinger is op dit moment afwezig  Frontwinger
Berichten: 201
Geregistreerd: maart 2017
Formula 3

Tizz schreef op di, 14 mei 2019 22:14
Ik denk dat het volstaat met te constateren dat als Red Bull med 4 auto's
had gereden ze nog steeds achter Mercedes hadden gestaan in het cwc.

Tizz.

Yep, maar op planeet Schummie werken de 'laws of racing' blijkbaar anders. De stopwatch liegt niet op aarde, dus de realiteit is dat onze vrienden van Red Bull en Ferrari 9 tienden mogen gaan zoeken om weer ietwat in de buurt te komen.


Attack the post, not the poster...
 
Re: Stavaza vanuit MK. [bericht #25582 is een antwoord op bericht #25580] di, 14 mei 2019 23:03 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Sieper is op dit moment afwezig  Sieper
Berichten: 2008
Geregistreerd: juli 2017
GP winner

Ik vind het opvallend dat Max zo rustig en positief blijft. Hij blijft ook sprokkelen. Als Max niet zou geloven in RBR Honda was hij wellicht allang weer op de vol risico modus overgeschakeld. Max heeft ook altijd gezegd, hopelijk 2e helft weer aansluiten en ik heb Max nog weinig horen downplayen en nog nooit onzin horen verklaren.

RBR heeft ook wel eens op 1,5 seconde gestaan. Al geef ik toe dat ook bij mij de hoop hoog was en de klap vrijdag wel aankwam.

[Bijgewerkt op: di, 14 mei 2019 23:04]

Dit bericht aan een moderator rapporteren

 
Re: Stavaza vanuit MK. [bericht #25583 is een antwoord op bericht #25582] wo, 15 mei 2019 00:27 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Airbag
Berichten: 108
Geregistreerd: maart 2017
Formula 3

Sieper schreef op di, 14 mei 2019 23:03
Ik vind het opvallend dat Max zo rustig en positief blijft. Hij blijft ook sprokkelen. Als Max niet zou geloven in RBR Honda was hij wellicht allang weer op de vol risico modus overgeschakeld. Max heeft ook altijd gezegd, hopelijk 2e helft weer aansluiten en ik heb Max nog weinig horen downplayen en nog nooit onzin horen verklaren.

RBR heeft ook wel eens op 1,5 seconde gestaan. Al geef ik toe dat ook bij mij de hoop hoog was en de klap vrijdag wel aankwam.
Als er idd 30kW bijkomt, dan is dat toch zo'n 0.4 seconde per rondje wat ze inlopen. De kwalificatie zal misschien nog lastig worden, maar in de race is vier tiende toch best veel.
 
Re: Stavaza vanuit MK. [bericht #25584 is een antwoord op bericht #25583] wo, 15 mei 2019 00:28 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Jip
Berichten: 1110
Geregistreerd: maart 2017
GP winner

Airbag schreef op wo, 15 mei 2019 00:27
Sieper schreef op di, 14 mei 2019 23:03
Ik vind het opvallend dat Max zo rustig en positief blijft. Hij blijft ook sprokkelen. Als Max niet zou geloven in RBR Honda was hij wellicht allang weer op de vol risico modus overgeschakeld. Max heeft ook altijd gezegd, hopelijk 2e helft weer aansluiten en ik heb Max nog weinig horen downplayen en nog nooit onzin horen verklaren.

RBR heeft ook wel eens op 1,5 seconde gestaan. Al geef ik toe dat ook bij mij de hoop hoog was en de klap vrijdag wel aankwam.
Als er idd 30kW bijkomt, dan is dat toch zo'n 0.4 seconde per rondje wat ze inlopen. De kwalificatie zal misschien nog lastig worden, maar in de race is vier tiende toch best veel.
Mercedes komt binnenkort ook wel weer met een motor upgrade, wat die 4 tiende waarschijnlijk compleet weg speelt. Niet weer gaan lopen hopen om niks.
 
Re: Stavaza vanuit MK. [bericht #25585 is een antwoord op bericht #25584] wo, 15 mei 2019 00:34 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Airbag
Berichten: 108
Geregistreerd: maart 2017
Formula 3

Jip schreef op wo, 15 mei 2019 00:28
Airbag schreef op wo, 15 mei 2019 00:27
Sieper schreef op di, 14 mei 2019 23:03
Ik vind het opvallend dat Max zo rustig en positief blijft. Hij blijft ook sprokkelen. Als Max niet zou geloven in RBR Honda was hij wellicht allang weer op de vol risico modus overgeschakeld. Max heeft ook altijd gezegd, hopelijk 2e helft weer aansluiten en ik heb Max nog weinig horen downplayen en nog nooit onzin horen verklaren.

RBR heeft ook wel eens op 1,5 seconde gestaan. Al geef ik toe dat ook bij mij de hoop hoog was en de klap vrijdag wel aankwam.
Als er idd 30kW bijkomt, dan is dat toch zo'n 0.4 seconde per rondje wat ze inlopen. De kwalificatie zal misschien nog lastig worden, maar in de race is vier tiende toch best veel.
Mercedes komt binnenkort ook wel weer met een motor upgrade, wat die 4 tiende waarschijnlijk compleet weg speelt. Niet weer gaan lopen hopen om niks.
Goed advies, want er waren veel teleurgestelde mensen na de kwalificatie. Smile
 
Re: Stavaza vanuit MK. [bericht #25586 is een antwoord op bericht #25585] wo, 15 mei 2019 00:47 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Sieper is op dit moment afwezig  Sieper
Berichten: 2008
Geregistreerd: juli 2017
GP winner

Red bull is in acht weken Ferrari bijna volledig ingelopen. Noem dat maar niets. Het is allemaal steeds in beweging. Mercedes heeft dit jaar een enorme stap gemaakt. En het schijnt complotdenken te zijn als je denkt dat Mercedes haar invloed heeft aangewend bij de twee regelwijzigingen die daar dit jaar een enorme rol bij gespeeld hebben.

Ik heb de indruk dat Max weldegelijk weet, of sterk verwacht, dat Honda nog dit jaar stappen gaat zetten.
 
Re: Stavaza vanuit MK. [bericht #25588 is een antwoord op bericht #25586] wo, 15 mei 2019 07:25 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
spark is op dit moment afwezig  spark
Berichten: 722
Geregistreerd: maart 2017
Formula 1

Sieper schreef op wo, 15 mei 2019 00:47
Red bull is in acht weken Ferrari bijna volledig ingelopen. Noem dat maar niets. Het is allemaal steeds in beweging. Mercedes heeft dit jaar een enorme stap gemaakt. En het schijnt complotdenken te zijn als je denkt dat Mercedes haar invloed heeft aangewend bij de twee regelwijzigingen die daar dit jaar een enorme rol bij gespeeld hebben.

Ik heb de indruk dat Max weldegelijk weet, of sterk verwacht, dat Honda nog dit jaar stappen gaat zetten.
Als ik de info mag geloven is Ferrari erop achteruit gegaan tov de wintertesten. RB stapjes en MB stappen vooruit.
 
Re: Stavaza vanuit MK. [bericht #25589 is een antwoord op bericht #25586] wo, 15 mei 2019 09:11 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Tizz is op dit moment afwezig  Tizz
Berichten: 401
Geregistreerd: maart 2017
Formula 3

Sieper schreef op wo, 15 mei 2019 00:47
Red bull is in acht weken Ferrari bijna volledig ingelopen. Noem dat maar niets. Het is allemaal steeds in beweging. Mercedes heeft dit jaar een enorme stap gemaakt. En het schijnt complotdenken te zijn als je denkt dat Mercedes haar invloed heeft aangewend bij de twee regelwijzigingen die daar dit jaar een enorme rol bij gespeeld hebben.

Ik heb de indruk dat Max weldegelijk weet, of sterk verwacht, dat Honda nog dit jaar stappen gaat zetten.
Tsja, je kan je afvragen of dat geheel en al Red Bulls verdienste is. Je kan iig vaststellen dat RB in de races hulp heeft gehad van Ferrari's strategen.

Dat Mercedes regelwijzigingen er door heeft gedrukt is voor mij iid complotdenken. Datr zou alleen zin hebben als ze de nieuwe auto al volledig klaar hadden ten tijde van het beslut. En ik denk niet dat dat zo was.

We zullen zien of Mercedes nog een race mist of dat het een komplete cleansweep wordt.

Tizz.
 
Re: Stavaza vanuit MK. [bericht #25590 is een antwoord op bericht #25589] wo, 15 mei 2019 09:47 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Emilio is op dit moment afwezig  Emilio
Berichten: 107
Geregistreerd: maart 2017
Formula 3

Tizz schreef op wo, 15 mei 2019 09:11


We zullen zien of Mercedes nog een race mist of dat het een komplete cleansweep wordt.

Tizz.
Het zou me niet verbazen als Mercedes in de 2e helft van het seizoen RB of Ferrari een paar races gunt, zodat het lijkt of het toch weer spannend gaat worden..... Om vervolgens volgend jaar de twee concurenten gewoon weer op afstand te rijden.
 
Re: Stavaza vanuit MK. [bericht #25593 is een antwoord op bericht #25590] wo, 15 mei 2019 11:55 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Jarno77 is op dit moment afwezig  Jarno77
Berichten: 31
Geregistreerd: maart 2018
Karting

Emilio schreef op wo, 15 mei 2019 09:47
Tizz schreef op wo, 15 mei 2019 09:11


We zullen zien of Mercedes nog een race mist of dat het een komplete cleansweep wordt.

Tizz.
Het zou me niet verbazen als Mercedes in de 2e helft van het seizoen RB of Ferrari een paar races gunt, zodat het lijkt of het toch weer spannend gaat worden..... Om vervolgens volgend jaar de twee concurenten gewoon weer op afstand te rijden.
Het gemopper op Mercedes wordt steeds luider dus ik denk dat ze binnenkort het kraantje wel weer een stukje dichtdraaien. Tot de storm weer is gaan liggen en dan draaien ze 'm weer open.

Ik las vandaag overigens dat er bij Mercedes nog een hoop updates aankomen dus ze kunnen nog veel sneller.
 
Re: Stavaza vanuit MK. [bericht #25595 is een antwoord op bericht #25589] wo, 15 mei 2019 13:10 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Sieper is op dit moment afwezig  Sieper
Berichten: 2008
Geregistreerd: juli 2017
GP winner

Tizz schreef op wo, 15 mei 2019 09:11
Sieper schreef op wo, 15 mei 2019 00:47
Red bull is in acht weken Ferrari bijna volledig ingelopen. Noem dat maar niets. Het is allemaal steeds in beweging. Mercedes heeft dit jaar een enorme stap gemaakt. En het schijnt complotdenken te zijn als je denkt dat Mercedes haar invloed heeft aangewend bij de twee regelwijzigingen die daar dit jaar een enorme rol bij gespeeld hebben.

Ik heb de indruk dat Max weldegelijk weet, of sterk verwacht, dat Honda nog dit jaar stappen gaat zetten.
Tsja, je kan je afvragen of dat geheel en al Red Bulls verdienste is. Je kan iig vaststellen dat RB in de races hulp heeft gehad van Ferrari's strategen.

Dat Mercedes regelwijzigingen er door heeft gedrukt is voor mij iid complotdenken. Datr zou alleen zin hebben als ze de nieuwe auto al volledig klaar hadden ten tijde van het beslut. En ik denk niet dat dat zo was.

We zullen zien of Mercedes nog een race mist of dat het een komplete cleansweep wordt.

Tizz.
Waarom zou de auto al compleet klaar moeten zijn. Het was vorig jaar toch al overduidelijk dat Mercedes last had van blistering (extreem) terwijl in de 4 races die vorig jaar zijn verreden met de dunnere loopvlakken dat problem opgelost/veel minder erg was. Dunnere banden zijn gewoon een enorm voordeel bij een lange auto (met low rake) omdat die intrinsiek meer wrijving heeft dan een kortere auto met high rake.

Het zou mij juist enorm verbazen als Mercedes NIET alles op alles heeft gezet om de dunnere banden in alle races te krijgen.
 
Re: Stavaza vanuit MK. [bericht #25596 is een antwoord op bericht #25595] wo, 15 mei 2019 14:06 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Tizz is op dit moment afwezig  Tizz
Berichten: 401
Geregistreerd: maart 2017
Formula 3

Maar de auto van Merc is toch langer geworden ?

Tizz.
 
Re: Stavaza vanuit MK. [bericht #25597 is een antwoord op bericht #25584] wo, 15 mei 2019 14:24 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Wouter
Berichten: 2446
Geregistreerd: maart 2017
GP winner

Jip schreef op wo, 15 mei 2019 00:28
Airbag schreef op wo, 15 mei 2019 00:27
Sieper schreef op di, 14 mei 2019 23:03
Ik vind het opvallend dat Max zo rustig en positief blijft. Hij blijft ook sprokkelen. Als Max niet zou geloven in RBR Honda was hij wellicht allang weer op de vol risico modus overgeschakeld. Max heeft ook altijd gezegd, hopelijk 2e helft weer aansluiten en ik heb Max nog weinig horen downplayen en nog nooit onzin horen verklaren.

RBR heeft ook wel eens op 1,5 seconde gestaan. Al geef ik toe dat ook bij mij de hoop hoog was en de klap vrijdag wel aankwam.
.
Als er idd 30kW bijkomt, dan is dat toch zo'n 0.4 seconde per rondje wat ze inlopen. De kwalificatie zal misschien nog lastig worden, maar in de race is vier tiende toch best veel.
.
Mercedes komt binnenkort ook wel weer met een motor upgrade, wat die 4 tiende waarschijnlijk compleet weg speelt. Niet weer gaan lopen hopen om niks.

Denk dat die volgende motor upgrade van Mercedes geen 0.4 sec oplevert. Is maar goed ook, want die is al veel te snel. Razz

Citaat:
Asked by Motorsport.com about how much more there is to come from the engine and car, Mercedes boss Toto Wolff said: "There are steps on the power to come, but with mature regulations it's not those immense steps that we have seen in the past. But still some really good work that is being done for engine number two.

"In terms of unleashing more performance of the chassis, I think we still have good ideas. It's still just the fifth race with these new regulations and more potential to unlock.

"This is also why we decided to go that way. We felt that with the front wing concept we have followed there is more potential long-term, maybe with the risk of a short-term struggle."
 
Re: Stavaza vanuit MK. [bericht #25598 is een antwoord op bericht #25597] wo, 15 mei 2019 14:49 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Jip
Berichten: 1110
Geregistreerd: maart 2017
GP winner

Wouter schreef op wo, 15 mei 2019 14:24
Jip schreef op wo, 15 mei 2019 00:28
Airbag schreef op wo, 15 mei 2019 00:27
Sieper schreef op di, 14 mei 2019 23:03
Ik vind het opvallend dat Max zo rustig en positief blijft. Hij blijft ook sprokkelen. Als Max niet zou geloven in RBR Honda was hij wellicht allang weer op de vol risico modus overgeschakeld. Max heeft ook altijd gezegd, hopelijk 2e helft weer aansluiten en ik heb Max nog weinig horen downplayen en nog nooit onzin horen verklaren.

RBR heeft ook wel eens op 1,5 seconde gestaan. Al geef ik toe dat ook bij mij de hoop hoog was en de klap vrijdag wel aankwam.
.
Als er idd 30kW bijkomt, dan is dat toch zo'n 0.4 seconde per rondje wat ze inlopen. De kwalificatie zal misschien nog lastig worden, maar in de race is vier tiende toch best veel.
.
Mercedes komt binnenkort ook wel weer met een motor upgrade, wat die 4 tiende waarschijnlijk compleet weg speelt. Niet weer gaan lopen hopen om niks.
Denk dat die volgende motor upgrade van Mercedes geen 0.4 sec oplevert. Is maar goed ook, want die is al veel te snel. Razz

Citaat:
Asked by Motorsport.com about how much more there is to come from the engine and car, Mercedes boss Toto Wolff said: "There are steps on the power to come, but with mature regulations it's not those immense steps that we have seen in the past. But still some really good work that is being done for engine number two.

"In terms of unleashing more performance of the chassis, I think we still have good ideas. It's still just the fifth race with these new regulations and more potential to unlock.

"This is also why we decided to go that way. We felt that with the front wing concept we have followed there is more potential long-term, maybe with the risk of a short-term struggle."
Mercedes downplayed altijd alles, dus dit zegt nog steeds helemaal niks. Denk dat Mercedes op een gegeven moment met een motor upgrade weer iedereen verbijsterd over wat ze kunnen.
 
Re: Stavaza vanuit MK. [bericht #25600 is een antwoord op bericht #25596] wo, 15 mei 2019 17:32 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Sieper is op dit moment afwezig  Sieper
Berichten: 2008
Geregistreerd: juli 2017
GP winner

Tizz schreef op wo, 15 mei 2019 14:06
Maar de auto van Merc is toch langer geworden ?

Tizz.
Nee, de Merc is zelfs iets korter dit jaar (tov 2018). Dat zal ook een rol spelen bij de gewonnen tractie/wendbaarheid in slow speed corners.
 
Re: Alles aangaande het Aston Martin Red Bull Racing team. [bericht #25603 is een antwoord op bericht #10992] wo, 15 mei 2019 20:50 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Mulder is op dit moment afwezig  Mulder
Berichten: 420
Geregistreerd: maart 2017
Formula 3

Mijn redenering is vrij logisch..

Het hele jaar roept Helmut dat RB de strijd aankan met Merc, terwijl dat steeds heel duidelijk niet zo is.
Nu roept Helmut ineens dat Merc in Monaco ook de snelste gaat zijn omdat ze echt te snel zijn..

reken het zelf maar uit.
 
Re: Alles aangaande het Aston Martin Red Bull Racing team. [bericht #25604 is een antwoord op bericht #25603] wo, 15 mei 2019 22:40 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
peter-w
Berichten: 175
Geregistreerd: maart 2017
Formula 3

Hij snapt eindelijk dat hij beter uit een underdog positie kan communiceren. hupmax

Of hij zit opeens zonder Redbull.. Cheers

[Bijgewerkt op: wo, 15 mei 2019 22:45]

Dit bericht aan een moderator rapporteren

 
Re: Alles aangaande het Aston Martin Red Bull Racing team. [bericht #25605 is een antwoord op bericht #25604] do, 16 mei 2019 08:47 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
spark is op dit moment afwezig  spark
Berichten: 722
Geregistreerd: maart 2017
Formula 1

peter-w schreef op wo, 15 mei 2019 22:40
Hij snapt eindelijk dat hij beter uit een underdog positie kan communiceren. hupmax

Of hij zit opeens zonder Redbull.. Cheers
Ik hoop dat Helmut net zo hard is voor zijn eigen ik als hij is voor zijn rijders. Soms slaat hij de plank helemaal mis. Albon bijvoorbeeld was afgeserveerd als RB junior jaren geleden en is nu opeens een openbaring. De beste man zou dit seizoen gaan racen in de Formule E! Om van Kvyat en Hartley maar te zwijgen.
 
Re: Alles aangaande het Aston Martin Red Bull Racing team. [bericht #25606 is een antwoord op bericht #25605] do, 16 mei 2019 09:34 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Espresso
Berichten: 217
Geregistreerd: maart 2017
Formula 3

spark schreef op do, 16 mei 2019 08:47
peter-w schreef op wo, 15 mei 2019 22:40
Hij snapt eindelijk dat hij beter uit een underdog positie kan communiceren. hupmax

Of hij zit opeens zonder Redbull.. Cheers
Ik hoop dat Helmut net zo hard is voor zijn eigen ik als hij is voor zijn rijders. Soms slaat hij de plank helemaal mis. Albon bijvoorbeeld was afgeserveerd als RB junior jaren geleden en is nu opeens een openbaring. De beste man zou dit seizoen gaan racen in de Formule E! Om van Kvyat en Hartley maar te zwijgen.
...zonder Helmut geen Kvyat terug
...zonder Helmut geen Albon in de F1
...zonder Helmut geen Max in de STR
...zonder Helmut geen roccade en Max P1 in Barcelona.... drive

Hard brullen (á la Trump) ging Helmut niet zo goed af, die is gelukkig weer naar zijn oude ik.

Vergis je niet maar Helmut durft wel beslissingen te nemen en ook zijn fouten toe te geven.
Hij geeft rijders kansen en herkansingen....zie je bij andere teams niet gebeuren.
Ballen hebben om young guns in de F1 te plaatsen, maar ook ballen hebben om ze eruit te zetten voor een ander prodigy.

Zonder Helmut/Red Bull hadden we nooit zoveel jonge rijders in het F1 veld zien rijden.
Hard voor de één maar een kans voor de ander.
Nu heeft nagenoeg elk team een 'young drivers program'.
 
Re: Alles aangaande het Aston Martin Red Bull Racing team. [bericht #25607 is een antwoord op bericht #25606] do, 16 mei 2019 09:47 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Wouter
Berichten: 2446
Geregistreerd: maart 2017
GP winner

Espresso schreef op do, 16 mei 2019 09:34
...zonder Helmut geen Kvyat terug
...zonder Helmut geen Albon in de F1
...zonder Helmut geen Max in de STR
...zonder Helmut geen roccade en Max P1 in Barcelona.... drive

Hard brullen (á la Trump) ging Helmut niet zo goed af, die is gelukkig weer naar zijn oude ik.

Vergis je niet maar Helmut durft wel beslissingen te nemen en ook zijn fouten toe te geven.
Hij geeft rijders kansen en herkansingen....zie je bij andere teams niet gebeuren.
Ballen hebben om young guns in de F1 te plaatsen, maar ook ballen hebben om ze eruit te zetten voor een ander prodigy.

Zonder Helmut/Red Bull hadden we nooit zoveel jonge rijders in het F1 veld zien rijden.
Hard voor de één maar een kans voor de ander.
Nu heeft nagenoeg elk team een 'young drivers program'.

Precies dát! De spijker op z'n kop @Espresso!
 
Re: Gaat het nog goed komen met de RB15? [bericht #25608 is een antwoord op bericht #10992] do, 16 mei 2019 10:31 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
MadMax is op dit moment afwezig  MadMax
Berichten: 464
Geregistreerd: maart 2017
Formula 3

Gaat het nog goed komen met de RB15? Sorry dat ik met deze gedachten rondloop......niet omdat de RB15 zo'n slechte auto is zeker niet, maar alleen omdat de MB zo extreem goed is......
Heeft de F1 zich voor de 2de keer laten piepelen door MB? Eerst met het doordrukken van de V6 hybride en nu met de bredere vleugels en dunnere banden.
Ik wil hier eigenlijk niet discussiëren over een complot theorie maar meer over de vraag gaat het voordeel van het MB concept van veel minder rake en een langere wielbasis er niet voor zorgen dat we 2020 ook maar moeten vergeten. Ik lees vandaag voor het eerst berichten in de media met de koptekst "Hebben de teams niet gewoon gekozen voor een verkeerd concept" en Horner die hardop zegt de dunnere banden en de bredere voorvleugel hebben ons flink teruggeworpen en kosten ons nu heel veel werk om terug te komen........
En dan komt bij mij die vraag naar boven gaat het ze wel lukken om voordeel te hebben van zoveel rake met deze nieuwe regels??? Is het wel mogelijk met deze simpelere voorvleugels om het concept zo te laten werken als dat het lukte in 2018?
Ik ben bang dat alleen de toekomst kan uitwijzen of dit echt gaat lukken, hopelijk ga ik niet binnen korte tijd berichten lezen dat ook de technische mensen van het team hieraan beginnen te twijfelen.....
Een nieuwe auto bouwen met een langere wielbasis en minder rake voor 2020 is natuurlijk ook zinloos, MB heeft dan 5 jaar meer ervaring met dit concept en in 2021 krijgen we toch andere wagens......
Gaan we de komende weken wat meer gegrom horen uit de kampen RB en Ferrari over de regelwijzigingen van dit seizoen en zijn er nog mogelijkheden aanpassingen te doen in het voordeel van RB en Ferrari met het oog op 2020?
Of zijn er mensen die gewoon verwachten dat RB het gat gewoon gaat dichten de komende 4-5 races??
Heel veel vragen sorry, maar als je je zo verheugd op een seizoen en je krijgt zo'n dreun van een irritant dominant team dan ga je malen in je hoofd.....
 
Re: Gaat het nog goed komen met de RB15? [bericht #25609 is een antwoord op bericht #25608] do, 16 mei 2019 10:50 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Sieper is op dit moment afwezig  Sieper
Berichten: 2008
Geregistreerd: juli 2017
GP winner

het woord "complot" zou ook gewoon niemand moeten gebruiken. Dat is gewoon je gesprekspartner belachelijk maken omdat je van mening verschilt. Beter is zoals jij ook doet gewoon te discussieren over de inhoud.

Persoonlijk denk ik niet dat RBR op het verkeerde concept zit (of beter gezegd, zat) want ook vorig jaar was de merc motor al een beest en toch was het toen overduidelijk (in mijn ogen) dat het RBR chassis het betere was, elek circuit waar power iets minder belangrijk was zaten ze er (meer dan) bij.

Alleen is dat door deze 2 regelwijzigingen nu maar zeer de vraag of het nog wel het juiste concept is (kortere auto met high rake). In feite wordt het fundament gewoon onder je weggetrokken.
 
Re: Gaat het nog goed komen met de RB15? [bericht #25610 is een antwoord op bericht #25609] do, 16 mei 2019 11:14 Naar vorige berichtNaar vorige bericht
Jarno77 is op dit moment afwezig  Jarno77
Berichten: 31
Geregistreerd: maart 2018
Karting

Sieper schreef op do, 16 mei 2019 10:50
het woord "complot" zou ook gewoon niemand moeten gebruiken. Dat is gewoon je gesprekspartner belachelijk maken omdat je van mening verschilt. Beter is zoals jij ook doet gewoon te discussieren over de inhoud.

Persoonlijk denk ik niet dat RBR op het verkeerde concept zit (of beter gezegd, zat) want ook vorig jaar was de merc motor al een beest en toch was het toen overduidelijk (in mijn ogen) dat het RBR chassis het betere was, elek circuit waar power iets minder belangrijk was zaten ze er (meer dan) bij.

Alleen is dat door deze 2 regelwijzigingen nu maar zeer de vraag of het nog wel het juiste concept is (kortere auto met high rake). In feite wordt het fundament gewoon onder je weggetrokken.
Maar dat weten ze bij RB toch ook, neem ik aan? Wat houdt ze tegen om ook een auto met lange wielbasis en weinig rake te bouwen?
Bij Mercedes hebben ze gewoon hun huiswerk beter gedaan.
 
Vorige onderwerp: FORMULA 1 JOHNNIE WALKER BELGIAN GRAND PRIX 2019
Volgende onderwerp: FORMULA 1 GRAN PREMIO HEINEKEN D'ITALIA 2019
Naar forum gaan: