Verstappen forum
forum.verstappen.nl

Startpagina » Verstappen » Max & Jos Verstappen » De schaal van Max (Max als vergelijkingsmateriaal)
Vive la France ou dormir la France [bericht #15090 is een antwoord op bericht #219] di, 26 juni 2018 16:42 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Pancake is op dit moment afwezig  Pancake
Berichten: 95
Geregistreerd: maart 2017
Karting

Het begon allemaal nog wel aardig. De eerste GP's waren enerverend, spannend en vermakelijk. Maar Spanje, Monaco, Canada en nu ook Frankrijk weer zijn bijna net zo saai als de meeste poulewedstrijden op het WK. De top 6 staat vast (alleen de volgorde verschilt soms) en buiten een crashje hier of daar gebeurt er verdacht weinig. Daar helpt geen extra DRS zone bij. Ook de grote varieteit aan banden heeft tot op heden nog niet gebracht wat men er van gehoopt had. Het is dat er een verplichte wissel noodzakelijk is want anders zou men van start tot finish op 1 setje banden toe kunnen. Het nadeel is dat de rijders zich ook niet echt kunnen onderscheiden. De start goed doorkomen en vervolgens stabiel en rustig naar de finish cruisen levert al gauw een podium plek op (voor 3 van de 6 coureurs van de topteams). Na een crash terugkomen naar de top van het veld levert een Driver of the day vermelding op. Het is allemaal erg voorspelbaar. Na de top 6 rijders wordt zowat iedereen elke race op een ronde achterstand gezet.

Deze race was het jammer dat Sainz zijn 3de plaats niet kon vasthouden (wat natuurlijk geen verrassing was) en nog maar net voor HULK finishten. (geen stijging op de schaal derhalve), Magnussen sterk gereden met een mooie 6de plaats en natuurlijk Leclerc. Dat is zeker een stijger en iemand om goed in de gaten te houden.
Tsja, en Max; die lijkt de rust gevonden te hebben en te beseffen dat het om de punten gaat. Netjes in het gareel banden gespaard, brandstof gespaard en geen gekke dingen gedaan. Hij brengt inderdaad de punten thuis maar het wordt er allemaal niet spectaculairder op.
Dan moet het de komende GP's maar weer eens gaan regenen. Misschien dat dat het veld wat kan opschudden.....


Met racende groet,
Pancake

[Bijgewerkt op: di, 26 juni 2018 16:44]

Dit bericht aan een moderator rapporteren

 
Let's have a party (mode) [bericht #15444 is een antwoord op bericht #219] ma, 02 juli 2018 15:27 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Pancake is op dit moment afwezig  Pancake
Berichten: 95
Geregistreerd: maart 2017
Karting

Groot feest in de aanloop van de GP Oostenrijk. Want jawel, Red Bull krijgt de beschikking over een heuse party mode. Dat is zo'n knopje dat Mercedes (en Ferrari tegenwoordig ook) gebruikt om het vermogen nog eens lekker op te schroeven tijdens Q3 waardoor óf de kopman van Mercedes (HAM) óf van Ferrari (VET) altijd op pole position de wedstrijd mag starten. Tot dit weekend. Want Renault heeft nu ook zo'n magische knop ontwikkeld waardoor de spanning te snijden zal zijn op deze zaterdag. Voor wie de kwalificatie gevolgd heeft zal begrijpen waarom RB de juiste keuze maakt door naar Honda over te stappen. Daar waar het verschil voor de Bulls van de pole tijd normaal zo'n 0,3-0,4 seconde is was dit nu 0,7 (op de kortste baan van de kalender !). En we vragen ons altijd af hoe een koe en haas vangt maar we hebben nu gezien hoe een Haas een Bull vangt. Wat een droevig begin van het weekend en wat een teleurstelling in de ontwikkelkunsten van Renault. Dat feestje ging als een nachtkaars uit (voordat het begonnen was)

Maar viel er dan helemaal niets te vieren ? Gelukkig wel. Want als de Fransen niet zorgen voor het feest dan doen de Dutchies het wel. Wat een fantastische sfeer en opperste feeststemming is er gemaakt door uitzinnige Nederlanders (tenminste zover vanaf de televisie te beoordelen is). Geweldig om te zien en een stukje Holland promotie van de bovenste plank. Het komt vaak voor dat je in het buitenland niet trots bent als je mede-Nederlanders bezig ziet maar deze groep Max fans hebben letterlijk kleur gegeven aan en om het circuit. Gelukkig deed de hoofdpersoon ook een behoorlijke duit in het zakje. Wat een goede performance van Max. Agressief toen het moest (inhaalactie op RAI) en rustig toen het kon (en eigenlijk ook moest om de banden te sparen). Zo beheerst gereden en de overwinning thuis gebracht zie je maar zelden. Als er nog iemand is die twijfelt waarom Max de voorkeur geniet boven RIC dan werd dat dit weekend wel duidelijk. Om hier te winnen heeft Max van alle kanten goed gedaan. Criticasters voorlopig de mond gesnoerd, sponsor Jumbo en grote baas Mateschitz extreem blij gemaakt en waardevolle punten gepakt voor het kampioenschap. Niet dat hij nu ineens een gooi kan doen naar de eindzege maar een stevige 3de positie moet mogelijk zijn.

Op de schaal van Max ligt de lat na dit weekend weer een stukje hoger. Niemand is kunnen stijgen, simpelweg omdat Max alles goed heeft gedaan wat hij maar kon. Toch zijn er wel positieve ontwikkelingen bij Haas (knappe prestatie; ja zelfs van GRO) en bij Sauber (2 top-10 finishes). Van ERI en GRO verwacht je het niet dus dat is extra knap. Ook de Force India's hebben zich stilletjes in de top gereden, wat gezien de laatste weken opvallend is. En natuurlijk goed gereden door ALO. Het blijft knap dat hij in staat is om met dit materiaal punten te pakken. Maar feit blijft: dit weekend was er maar 1 de baas.......

Ready for the next party ?


Met racende groet,
Pancake
 
Re: Let's have a party (mode) [bericht #15445 is een antwoord op bericht #15444] ma, 02 juli 2018 15:36 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
pottele is op dit moment afwezig  pottele
Berichten: 126
Geregistreerd: maart 2017
Formula 3

Bedankt Pancake voor je leuke stukjes. Helemaal gelijk heb je, ook vwb Renault. Dat is toch een klein drama aan het worden.
 
Re: Let's have a party (mode) [bericht #15450 is een antwoord op bericht #15445] ma, 02 juli 2018 16:51 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Sieper is op dit moment afwezig  Sieper
Berichten: 2102
Geregistreerd: juli 2017
GP winner

Pannekoek je mixt weer iets moois in elkaar! Vraagje als het mag, Is Lec nu echt zo goed (want hij krijgt die Ferrari stoel dus blijkbaar) staat hij echt zo hoog op de schaal van Max, of heeft hij ook geluk dat Sauber dit jaar met de nieuwe Ferrari (IPV een jaar oud model in de Wehrlein dagen) rijd. Eri staat ook een stuk hoger. Voor mij was Wehrlein een echte topper, Leclerc denk ik ook wel maar Wehrlein ligt uit de F1 en Leclerc kan wel eens gewoon eerder WK worden dan Max als hij dat stoeltje krijgt. Moet je dan (als dit gebeurt) de narrative hieromheen en de max haters eens zien.

Ik hoop dat hij hem nog niet krijgt voordat ook Max op een stoel zit waarmee hij ook echt oog om oog kan strijden met Leclerc (dus ook de auto op P1 kan qualifyen, want dat kan nu alleen met een Merc of een Fer (al was Max er hier en daar dichtbij) en op Monaco. Het moist zou zijn als dat de RBR zelf is, ik hoop dat Max zijn contract uitdient en dat Honda dat waar gaat maken voor zichzelf en RBR.

[Bijgewerkt op: ma, 02 juli 2018 16:53]

Dit bericht aan een moderator rapporteren

 
Re: Let's have a party (mode) [bericht #15458 is een antwoord op bericht #15450] ma, 02 juli 2018 21:42 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Singapore2008 is op dit moment afwezig  Singapore2008
Berichten: 119
Geregistreerd: maart 2017
Formula 3

Ik vind Leclerc echt wel goed. Hij lijkt me op basis van de kwalificaties sneller dan Wehrlein in de vergelijking met Ericson, maar hij maakt nog best wel veel foutjes hier en daar (meer dan Wehrlein). Hij vliegt nog wel eens van de baan, is nog wat onbesuisd, maar dat vergeef ik hem, want dat maakt hem leuk om naar te kijken. Ferrari lijkt me echter nog te vroeg.

Als ik het voor het zeggen had eerst nog een jaartje naar Haas, eens kijken hoe die het naast Magnussen doet en nog een jaartje rijpen.
 
Re: Let's have a party (mode) [bericht #15464 is een antwoord op bericht #15450] di, 03 juli 2018 01:06 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Pancake is op dit moment afwezig  Pancake
Berichten: 95
Geregistreerd: maart 2017
Karting

@sieper
In antwoord op je vraag: ik denk een beetje van beiden. Ik geloof dat LEC ook best een uitzonderlijk talent is. Maar het is veel makkelijker je te onderscheiden in een mindere auto dan in een top auto (zie de parallel met Max en de Toro Rosso). Dat komt omdat er geen verwachtingen zijn. Stel dat LEC in de Ferrari zou mogen instappen (wat ik eerst nog moet zien) dan zal hij de zelfde leercurve moeten doorlopen als Max. Ook hij zal moeten leren met de (extreme) druk om te gaan en bepaalde " beginners" fouten maken. Pas als hij dat allemaal goed doorloopt dan zou hij een bedreiging kunnen zijn voor Max. Maar vergeet niet dat Max dan al 3 jaar voorsprong heeft in een topauto bij een top team. Max is nu al zo'n complete coureur en heeft bewezen met de druk om te kunnen gaan. Daarnaast schat ik het ruwe talent van Max nog hoger in dan van LEC of OCO. Ik denk zelf dus dat het niet zo'n vaart zal lopen. Maar je weet nooit. Het is in ieder geval altijd verstandig de concurrentie goed in de gaten te houden.


Met racende groet,
Pancake
 
Re: Let's have a party (mode) [bericht #15472 is een antwoord op bericht #15464] di, 03 juli 2018 12:02 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Sieper is op dit moment afwezig  Sieper
Berichten: 2102
Geregistreerd: juli 2017
GP winner

Max had ook wel het geluk dat in 2015 de auto's veel smaller waren, er minder drag was en hij dus ook makkelijker in kon halen, zijn enorme talent werd daarmee heel zichtbaar. Lec heeft dan weer het geluk de enorme potente nieuwe Ferrari motor onder zijn kont te hebben. Ik vond trouwens dat Wehrlein weldegelijk Ericson verder achter zich liet, maar die auto was toen echt dead last, meer zat er gewoon niet in, terwijl Lec nu in het zeer close middenveld zit, 2 tienden betere ronde tov de rest en je zit zomaar in Q3. Daarmee lijkt het verschil eerder groter
 
Hi Ha Hon..... garoring [bericht #16411 is een antwoord op bericht #219] ma, 30 juli 2018 15:36 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Pancake is op dit moment afwezig  Pancake
Berichten: 95
Geregistreerd: maart 2017
Karting

Soms heb je zin om er een, bij het voetbal bekende, krachtterm die ook begint met HiHa eruit te gooien. Maar we zijn een keurig forum dus dat doen we niet. Maar wat was het weer jammer. Eerst de teleurstelling van de zaterdag, daarna de sof van zondag.

Wat deze Grand Prix wel geleerd heeft is dat het geen zin heeft om de voorbeschouwingen te lezen. De afgelopen weken en de week voorafgaand aan deze GP in het bijzonder heb ik gelezen:

"vanaf nu kunnen we elke race meedoen voor de winst", "er komen nog circuits aan die ons niet goed liggen", "hier kunnen we winnen", "winnen zal moeilijk zijn", "Hongarije en Singapore liggen ons goed", "het wordt lastig hier want we komen tekort op de rechte stukken", "regen maakt voor de afstelling niet veel uit", "in de regen was alle grip weg", "hopen op regen", "laat het zondag maar droog blijven" enzovoort, enzovoort....

Met andere woorden; niets is wat het lijkt en de situatie verandert met het uur. Het heeft geen enkele zin om uitspraken van wie dan ook te lezen. En ondanks dat sommige van deze uitspraken van Max zelf komen zegt hij het eigenlijk zelf altijd al: "we zullen zien". Afgelopen zondag hebben we het toch maar liefst 5 hele rondjes kunnen zien. Na een zeer goede start was het alweer snel voorbij. Jammer maar helaas. Dan maar kijken naar hoe de andere het er vanaf brengen want F1 biedt veel meer dan alleen Max. Het was geen supersaaie race maar ook zeker geen race die nog vaak teruggekeken zal worden. Pluspunten voor Gasly; die vanuit een goede uitgangspositie de punten goed naar huis heeft gebracht. Een ijzersterke Hamilton die weer een belangrijke stap heeft gezet en toch ook goed van Magnussen. We zagen een ongehoord fel rijdende Bottas. Dat zijn we niet echt van hem gewend. Eenmalig of wil hij af van het predicaat "wingman". Wat mij betreft scoort hij hiermee geen punten op de schaal van Max.

Goed dat er nu een pauze komt. Uithuilen en opnieuw beginnen. Relativeren en terugkijken op de eerste seizoenshelft. Even kijken waar de kansen liggen in het tweede deel. Alhoewel; je kunt het van tevoren wel bedenken maar ook dan zal niets zo zijn als van tevoren bedacht of verwacht.........

We zullen zien !

Fijne vakantie allemaal.


Met racende groet,
Pancake

[Bijgewerkt op: ma, 30 juli 2018 15:37]

Dit bericht aan een moderator rapporteren

 
Re: Hi Ha Hon..... garoring [bericht #16412 is een antwoord op bericht #16411] ma, 30 juli 2018 15:48 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Sieper is op dit moment afwezig  Sieper
Berichten: 2102
Geregistreerd: juli 2017
GP winner

Nu was Ric wel aan het uithuilen toe (volgens eigen zeggen) maar na 2 technical KO's voor Max in 3 races mogen wij weer uithuilen. Tja. Mooie post trouwens weer! Ik verheug me altijd op pancake mail.
 
SPActaculaire start GP België [bericht #17199 is een antwoord op bericht #219] ma, 27 augustus 2018 10:15 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Pancake is op dit moment afwezig  Pancake
Berichten: 95
Geregistreerd: maart 2017
Karting

Stel je gaat op vakantie waar ze geen Wifi hebben (ja, die plaatsen zijn er nog op de wereld) omdat de hele F1 wereld een verplichte pauze moet nemen en het dan waarschijnlijk toch rustig is. Dan schrik je je toch de tandjes als je terugkomt. Wat veel verschillend nieuws. Niet alles was onverwacht (exit Alonso, overname Force India) maar de timings en snelheid waarin het nieuws zich opvolgde was wel verrassend. Zeker de aankondiging van RIC sloeg in als een bom. Het is heel lastig om te oordelen als je de feiten niet kent maar ik krijg zo'n gevoel dat hij het niet helemaal chique gespeeld heeft. Als we de berichtgeving moeten geloven was RIC al maanden in gesprek met Renault. Maar ook Red Bull werd steeds aan het lijntje gehouden. Nu snap ik dat je je opties open wil houden maar het kan haast niet anders of RIC moet al lang(er) geweten hebben dat hij voor Renault zou gaan kiezen. Maar waarom dan in Hongarije nogmaals met RedBull onderhandelen en zelfs toezeggingen doen ? Waarom Renault principe afspraken met Ocon laten maken ? Waarom nog testen met 2019 onderdelen bij je toekomstige ex-werkgever ? En, misschien nog wel het belangrijkste, waarom niet face to face je beslissing kenbaar maken bij de mensen die je 10 jaar lang gesteund hebben in je carrière ? Niets ten nadele van de racer Ricciardo maar als mens is hij mij behoorlijk tegengevallen. Maar nogmaals; ik ken de feiten niet.

Want vaak weten we de echte waarheid niet. Mag Stoffel nu wel of niet het seizoen uitrijden. Hoe zit het met de C-spec van Renault. Doet ie het wel of doet ie het niet. Heeft Stroll nu wel of niet een stoeltje gepast bij het new Force India. Heeft Ed Nijpels nu wel of niet iets gehad met Linda de Mol. Heeft Alonso nu wel of niet (recent nog) contract aanbiedingen gehad van RedBull. Als 2 partijen iets tegenovergestelds beweren dan spreekt er een de waarheid dus niet. Wat moeten we daar nu mee. Het maakt het er voor ons in ieder geval niet makkelijker op. Dan maar de aandacht verschuiven naar de dingen die we zelf kunnen aanschouwen. Bijvoorbeeld dit weekend.

Zo zagen we McLaren tot grote hoogte stijgen. Niet helemaal op de manier die zij in gedachte hadden maar het zorgde wel voor een spectaculaire start van de GP van België. Zelden zullen zoveel toeschouwers nerveus zijn geweest voor de start en opgelucht adem hebben gehaald toen Max ongeschonden de eerste paar bochten door kon komen. De bittere nasmaak van vorig jaar in de (voorlopig) enige echte thuisrace van Max was nog niet helemaal weggespoeld. Wat dat betreft was het fantastisch om te zien dat er weer zo enorm veel mensen de moeite hadden genomen om er weer een echt oranje feestje van te maken. En net zoals in Oostenrijk deed de hoofdpersoon er ook alles aan om het de toeschouwers naar de zin te maken. Uitgebreid handtekeningen zetten, even stoppen tijdens de rijdersparade en het publiek te woord staan, wat selfies maken en dankbaarheid tonen voor het feit dat hij zo hartstochtelijk aangemoedigd wordt. Ik ken ook hier alle feiten niet maar als mens lijkt mij Max zeer oké.

Maar ook als racer stelde hij niet teleur. Met een paar prima inhaalacties (met name op Ocon was mooi) reed hij zich naar een maximale haalbare 3de podiumplaats. Zeer stabiel en professioneel gereden. Dat kunnen we niet zeggen van HUL, die op de schaal van Max dit weekend behoorlijk is afgegleden. De slachtoffers hadden pech en konden niet stijgen of dalen op de schaal. Spannender werd het verder niet. BOT die naar voren kwam (maar dat is gezien de auto die hij tot zijn beschikking heeft logisch), VET die nog beter materiaal had en prima gereden heeft en HAM die deed wat hij kon maar dit weekend tekort kwam. Na 10-12 rondes eigenlijk niets spectaculairs meer gezien. Toch zal iedereen die aanwezig was met een goed gevoel naar huis zijn gegaan. Het genot van de podiumplaats blijft langer hangen dan de lange, lange wachttijden om van de parkeerplaats af te komen. En de thuisblijvers; die hebben met plezier de nabeschouwing kunnen kijken.


Met racende groet,
Pancake
 
Re: SPActaculaire start GP België [bericht #17207 is een antwoord op bericht #17199] ma, 27 augustus 2018 11:03 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Sieper is op dit moment afwezig  Sieper
Berichten: 2102
Geregistreerd: juli 2017
GP winner

Ik denk dat Stoffel deze week exit is, Hij mocht Belgie nog doen en ook FI/stroll's hadden nog even tijd nodig maar ik verwacht voor Monza dan daadwerkleijk de grote stoelendans rond Lance naar Racing Point Force India en ik denk dat dat Stoffel fataal wordt (eerder dan Ocon).
 
Re: SPActaculaire start GP België [bericht #17209 is een antwoord op bericht #17199] ma, 27 augustus 2018 11:16 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Jip
Berichten: 1178
Geregistreerd: maart 2017
GP winner

Pancake schreef op ma, 27 augustus 2018 10:15
Stel je gaat op vakantie waar ze geen Wifi hebben (ja, die plaatsen zijn er nog op de wereld) omdat de hele F1 wereld een verplichte pauze moet nemen en het dan waarschijnlijk toch rustig is. Dan schrik je je toch de tandjes als je terugkomt. Wat veel verschillend nieuws. Niet alles was onverwacht (exit Alonso, overname Force India) maar de timings en snelheid waarin het nieuws zich opvolgde was wel verrassend. Zeker de aankondiging van RIC sloeg in als een bom. Het is heel lastig om te oordelen als je de feiten niet kent maar ik krijg zo'n gevoel dat hij het niet helemaal chique gespeeld heeft. Als we de berichtgeving moeten geloven was RIC al maanden in gesprek met Renault. Maar ook Red Bull werd steeds aan het lijntje gehouden. Nu snap ik dat je je opties open wil houden maar het kan haast niet anders of RIC moet al lang(er) geweten hebben dat hij voor Renault zou gaan kiezen. Maar waarom dan in Hongarije nogmaals met RedBull onderhandelen en zelfs toezeggingen doen ? Waarom Renault principe afspraken met Ocon laten maken ? Waarom nog testen met 2019 onderdelen bij je toekomstige ex-werkgever ? En, misschien nog wel het belangrijkste, waarom niet face to face je beslissing kenbaar maken bij de mensen die je 10 jaar lang gesteund hebben in je carrière ? Niets ten nadele van de racer Ricciardo maar als mens is hij mij behoorlijk tegengevallen. Maar nogmaals; ik ken de feiten niet.
Ook dit laat weer zien wat een vreselijk karakter Ricciardo heeft. Tis een sluw mannetje, die achter de camera's heel anders is
dan voor de camera's. Ben blij dat die weg is.
 
Re: SPActaculaire start GP België [bericht #17213 is een antwoord op bericht #17207] ma, 27 augustus 2018 11:56 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Wouter
Berichten: 2574
Geregistreerd: maart 2017
GP winner

Sieper schreef op ma, 27 augustus 2018 11:03
Ik denk dat Stoffel deze week exit is, Hij mocht Belgie nog doen en ook FI/stroll's hadden nog even tijd nodig maar ik verwacht voor Monza dan daadwerkleijk de grote stoelendans rond Lance naar Racing Point Force India en ik denk dat dat Stoffel fataal wordt (eerder dan Ocon).

De Ferran heeft dit weekend gezegd dat er dit seizoen geen rijderswissel bij hen komt.
Ook Stoffel zijn manager heeft gezegd dat Stoffel het seizoen bij McLaren afmaakt.
 
Re: SPActaculaire start GP België [bericht #17219 is een antwoord op bericht #17213] ma, 27 augustus 2018 13:15 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Sieper is op dit moment afwezig  Sieper
Berichten: 2102
Geregistreerd: juli 2017
GP winner

ik houd het deze week gespannen in het oog.
 
Re: SPActaculaire start GP België [bericht #17225 is een antwoord op bericht #17213] ma, 27 augustus 2018 14:37 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
spark is op dit moment afwezig  spark
Berichten: 771
Geregistreerd: maart 2017
Formula 1

Wouter schreef op ma, 27 augustus 2018 11:56
Sieper schreef op ma, 27 augustus 2018 11:03
Ik denk dat Stoffel deze week exit is, Hij mocht Belgie nog doen en ook FI/stroll's hadden nog even tijd nodig maar ik verwacht voor Monza dan daadwerkleijk de grote stoelendans rond Lance naar Racing Point Force India en ik denk dat dat Stoffel fataal wordt (eerder dan Ocon).
De Ferran heeft dit weekend gezegd dat er dit seizoen geen rijderswissel bij hen komt.
Ook Stoffel zijn manager heeft gezegd dat Stoffel het seizoen bij McLaren afmaakt.
Hoorde ik dat nou goed gisteren op de tv? De vriendin van Stoffel is de dochter van De Ferran?
 
Re: SPActaculaire start GP België [bericht #17228 is een antwoord op bericht #17225] ma, 27 augustus 2018 14:56 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Wouter
Berichten: 2574
Geregistreerd: maart 2017
GP winner

spark schreef op ma, 27 augustus 2018 14:37

Hoorde ik dat nou goed gisteren op de tv? De vriendin van Stoffel is de dochter van De Ferran?

Kijk zelf maar. lol

https://www.instagram.com/p/BmEMR6llRoC/?taken-by=svandoorne

https://www.instagram.com/p/BmJVFgAgqza/?taken-by=annadeferr an
 
Re: SPActaculaire start GP België [bericht #17238 is een antwoord op bericht #17228] ma, 27 augustus 2018 17:20 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
spark is op dit moment afwezig  spark
Berichten: 771
Geregistreerd: maart 2017
Formula 1

Wouter schreef op ma, 27 augustus 2018 14:56
spark schreef op ma, 27 augustus 2018 14:37

Hoorde ik dat nou goed gisteren op de tv? De vriendin van Stoffel is de dochter van De Ferran?
Kijk zelf maar. lol

https://www.instagram.com/p/BmEMR6llRoC/?taken-by=svandoorne

https://www.instagram.com/p/BmJVFgAgqza/?taken-by=annadeferr an
Het aero-pakket van Anna ziet er beter en sneller uit dan van Stoffels McLaren lol
 
Re: SPActaculaire start GP België [bericht #17247 is een antwoord op bericht #17238] ma, 27 augustus 2018 18:44 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Sieper is op dit moment afwezig  Sieper
Berichten: 2102
Geregistreerd: juli 2017
GP winner

Hij berijd dan ook het best chassis of the field.
 
Re: SPActaculaire start GP België [bericht #17522 is een antwoord op bericht #17247] ma, 03 september 2018 09:03 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
maxtrash is op dit moment afwezig  maxtrash
Berichten: 172
Geregistreerd: maart 2017
Formula 3

De algehele consensus lijkt te zijn dat Ferrari de betere auto heeft dit jaar. Vettel liet gisteren (uit emotie?) de auto staat aan de binnenkant en spinde waardoor hij weer verder acher kwam te liggen in het kampioenschap.

Als Max meerdere kampioenschappen wil winnen, is hij meer het type Vettel of het type Hamilton?

ook dat antwoord werd gisteren gegeven denk ik.

Maar goed, hij heeft er nu ook de auto niet voor dus het betekent allemaal niets

 
Re: SPActaculaire start GP België [bericht #17524 is een antwoord op bericht #17522] ma, 03 september 2018 10:00 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Jip
Berichten: 1178
Geregistreerd: maart 2017
GP winner

maxtrash schreef op ma, 03 september 2018 09:03
De algehele consensus lijkt te zijn dat Ferrari de betere auto heeft dit jaar. Vettel liet gisteren (uit emotie?) de auto staat aan de binnenkant en spinde waardoor hij weer verder acher kwam te liggen in het kampioenschap.

Als Max meerdere kampioenschappen wil winnen, is hij meer het type Vettel of het type Hamilton?

ook dat antwoord werd gisteren gegeven denk ik.

Maar goed, hij heeft er nu ook de auto niet voor dus het betekent allemaal niets

Het type Vettel.
 
Re: SPActaculaire start GP België [bericht #17537 is een antwoord op bericht #17524] ma, 03 september 2018 13:19 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Sieper is op dit moment afwezig  Sieper
Berichten: 2102
Geregistreerd: juli 2017
GP winner

Max doet in de race duels vaak wel het juiste (op instinct), de inhaalmove van Hamilton op Vettel was schoolboek ook hoe Max het zou hebben gedaan (als zijn wagen competitief zou zijn geweest). Vettel denkt juist te weinig vooruit (Hamilton het verst van allemaal, dat wel, die weet ook al precies hoe hij de opinie bespeelt, of bijvoorbeeld zoals gisteren, omdat hij voor staat in punten kan hij iets eerder een risico nemen, zijn allemaal dingen die Hamilton meeweegt, zo ver is Max nog niet nee).

Vettel zei gisteren ook voor de ziggo NL microfoon (na de race) dat hij Kimi daar al in wilde halen, Hamilton zag dit van mijlen ver aankomen. Max zit eigenlijk ook altijd precies daar waar de actie is. Hij is qua racecraft een echte Hamilton maar qua politiek nog niet. Hij had ook kunnen weten bijvoorbeeld dat gisteren (omdat Vettel door een straf voor Max de P4 kon krijgen) dat de wedstrijdleiding maar al te graag zo'n straf uit zou delen. Daar moet hij nog iets beter leren hoe de kaarten liggen. Maar het blijft natuurlijk zo dat je als de uitdager door meer weerstand heen moet bijten.

Zou de Honda volgend jaar sterk zijn dan krijgt Max dat ook weer voor de kiezen, net zoals Hamilton dit jaar in Bahrein en China al deed. En Gasly gaat geen wingman zijn, dat nadeel heb je ook al tov Hamilton met zijn Bottas.

Max ging in China Hamilton buitenom voorbij, Hamilton gaf toen op het moment supreme een rukje aan het stuur wat Max ook buiten de witte lijnen dwong. Antwoord van internationale fora (veelal Hamilton, Vettel en Ricci fans) Schuld van Max. Nu gaat Bottas buitenom bij Max en is het weer schuld van Max.

Qua racecraft is Max type Hamilton, qua inschatting van zijn standing "schaal van Max" zit hij meer nog op Vettel niveau.

 
Re: SPActaculaire start GP België [bericht #17747 is een antwoord op bericht #17537] di, 11 september 2018 22:41 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
bernuldi is op dit moment afwezig  bernuldi
Berichten: 416
Geregistreerd: maart 2017
Formula 3

Leclerc, waar oo de schaal van Max moeten we die plaatsen? Van Amersfoort vind hem net zon groot talent, en zijnprestatie bij Sauber misschien knapper dan wat Max doet. Ik snap niet precies wat hij daarmee bedoelt (ten op zichte van het debuutjaar van Max?), maar die Sauber is echt geen verkeerde wagen. Het is lastig in te schatten wat de prestaties van Leclerc waard zijn. Maar zij trackrecord is natuurlijk indrukwekkend: kampioen in elk kampioenschap waaraan ie meedeed. Maar zelfs dat is te relativeren, zie Vandoorne, kijk naar het materiaal waar hij mee reed, en tegen wie.
Wat ik tot nu toe concludeer is dat het een andere coureur is dan Max. Ik kan me weinig spectaculairs herinneren van hem dit jaar, behoudens een stevig robbertje met Alonso, maar hij maximaliseert wel.
En als hij volgend jaar de eerste pole pakt voor Max, en misschien wel aan het eind van het jaar met de titel aan de haal gaat, praten we hier misschien wel over de schaal van Charles?

Hoe zien jullie dit?




Gr bernuldi (die blij is met de mogelijkheid een handtekening toe te voegen)
 
Re: SPActaculaire start GP België [bericht #17751 is een antwoord op bericht #17747] di, 11 september 2018 23:52 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
MadMax is op dit moment afwezig  MadMax
Berichten: 480
Geregistreerd: maart 2017
Formula 3

Da's inderdaad een beetje dezelfde gedachte waar ik [--CENSUUR--] al de hele middag mee loop!!
[--CENSUUR--] onze Max word op dit moment even afgetroefd door die Leclerc niet wat betreft pure snelheid maar in het gevecht wie zit er het snelst in een top auto waarmee je de titel kunt winnen!! Ferrari is voor mij op dit moment gewoon DE snelste auto van de hele grid!!!
Of dat volgend jaar nog zo is is nog niet helemaal duidelijk maar op dit moment flikt Leclerc het om naar het team te verkassen met de snelste auto!!
Stiekem ben ik ook een beetje bang dat Leclerc Vettel wel eens bij zou kunnen houden! Waarom? Omdat ik ergens de laatste jaren het gevoel heb dat Vettel een beetje overschat word, puur en alleen omdat Max Ricciardo heeft verslagen en Ricciardo daarvoor Vettel heeft verslagen.( hopelijk komt dit alleen omdat Max extreem goed is) Gelukkig ligt het allemaal niet zo heel simpel maar ik kijk nu wel heel erg met wat extra spanning uit naar 2019. De druk voor Max, RB en Honda ligt nu wel weer een stuk hoger!! RB WIL kosten wat kost met Max de jongste wereldkampioen ooit worden maar daar komt een kaper op de kust!! Charles met als wapen de beste auto van dit moment!!
Ik had het nooit verwacht dat ik dit ook zou schrijven maar ik hoop stiekem dat mocht Ferrari volgend jaar dominant worden dat Vettel dan kampioen word.......sssssttt
 
Re: SPActaculaire start GP België [bericht #17757 is een antwoord op bericht #17751] wo, 12 september 2018 09:11 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Pancake is op dit moment afwezig  Pancake
Berichten: 95
Geregistreerd: maart 2017
Karting

Ik denk dat je 1 ding niet moet onderschatten; de leercurve bij een topteam die Max bij RB al heeft doorlopen en die bij Leclerc pas begint. Rijden kan hij wel maar de druk om te presteren bij een topteam is vele malen hoger dan bij een team waarbij alle punten "mooi meegenomen" zijn. Vergeet niet dat voor een team de constructeurstitel minimaal net zo belangrijk is dan de rijders wereldtitel dus dat er ook veel van de tweede rijder geeist wordt. Veel zal ook afhangen in hoeverre Vettel bereidt is hem te helpen. Het is natuurlijk wel spannend om te kijken hoe het zich ontwikkeld. Het kan ook voor Max weer net dat beetje extra motivatie zijn. En verder moeten we ons maar vasthouden aan het feit dat Max hem in kart de baas was.

Met racende groet,
Pancake
 
Re: SPActaculaire start GP België [bericht #17758 is een antwoord op bericht #17757] wo, 12 september 2018 11:00 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
kwibus is op dit moment afwezig  kwibus
Berichten: 130
Geregistreerd: juni 2018
Formula 3

Ferrari rijdt al sinds jaar en dag met een 1e en 2e rijder systeem. De vraag is dus, wie is de 1e en wie de 2e rijder, of laten ze dit principe los en mogen Leclerc en Vettel het gevecht met elkaar aan gaan? In dat laatste geval ben ik niet zo bang voor Ferrari want Vettel laat naar mijn mening keer op keer zien dat hij echte gevechten niet aan kan en het voor beide coureurs punten zal kosten. Ik vind hem overschat.

Hoe dan ook, 2019 belooft een spannend seizoen te gaan worden.


..... the power of dreams!

[Bijgewerkt op: wo, 12 september 2018 11:01]

Dit bericht aan een moderator rapporteren

 
Re: SPActaculaire start GP België [bericht #17773 is een antwoord op bericht #17758] wo, 12 september 2018 15:34 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
wg
Berichten: 135
Geregistreerd: september 2018
Formula 3

Max was in karting iedereen de baas van de nieuwe lichting, en vanuit dat oogpunt hoeft hij (en hoeven wij) niet bang te zijn. Ocon was hij ook de baas in F3 toen zijn auto het eindelijk goed deed.

Van alle nieuwe coureurs denk ik wel dat Charles Leclerc de grootste bedreiging vormt, maar dat is volgens mij voor Max alleen maar een aansporing om het nog beter te gaan doen Smile.

Mvg, Wim
 
zelfvertrouwen van Leclerc [bericht #17778 is een antwoord op bericht #17773] wo, 12 september 2018 19:13 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Sport is op dit moment afwezig  Sport
Berichten: 302
Geregistreerd: maart 2017
Formula 3

Ik verwacht toch eigenlijk dat het zelfvertrouwen van Leclerc volgend jaar een flinke knauw krijgt.
Er zal vast een enorme prestatie drang zijn, en dat in combi met een toch wel heel snelle ferrari, en het sterke verdedigen van vooral Max, zal het niet anders ervaren worden dan persoonlijk falen als het niet lukt, geloof maar dat de microfoons onder de neus geduwd worden.
Veel hulp hoeft die van Vettel niet te verwachten, andersom word afwachten denk ik.

Kimi gaat verassen met de sauber, ferrari is er alles aan gelegen om een grotere buffer achter zich te hebben.
Die zien de opmars van Honda ook, en het is dan te hopen dat anderen het RB lastig kunnen maken.
Die willen Max echt niet in de buurt hebben, hoe dat dan afloopt weten we inmiddels toch allemaal ;)

[Bijgewerkt op: wo, 12 september 2018 19:13]

Dit bericht aan een moderator rapporteren

 
Re: zelfvertrouwen van Leclerc [bericht #17779 is een antwoord op bericht #17778] wo, 12 september 2018 19:59 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Zerobyte
Berichten: 400
Geregistreerd: maart 2017
Formula 3

En vergeet ook de druk niet die op zijn schouders gaat komen vanuit de Italiaanse media mocht het minder gaan.
Voor Ferrari rijden is leuk maar men verlangt wel dat er punten gaan komen en hij zal dan ook goed gemanaged moeten worden door het team.
Maar goed het is ook een hele eer om er voor te rijden, en hoe vet zou het zijn als die Honda brengt wat iedereen hoopt en Red Bull Max een auto geeft die echt op jacht kan gaan naar die Rode en Zilveren auto's .
 
Re: SPActaculaire start GP België [bericht #17815 is een antwoord op bericht #17773] vr, 14 september 2018 02:30 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
de MAX-fan is op dit moment afwezig  de MAX-fan
Berichten: 78
Geregistreerd: maart 2017
Karting

"...denk ik wel dat Charles Leclerc de grootste bedreiging vormt..."



Het gaat geweldig worden in de F1 volgend jaar met Leclerc erbij. Max versus Charles...fighting for every inch of the way !


https://www.downtowncornerstone.org/wp-content/uploads/2014/06/EveryInch_0614_LD_620x130_f.jpg

 
Re: ..........Hamilton en Max.................... [bericht #18056 is een antwoord op bericht #219] za, 22 september 2018 23:02 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
MadMax is op dit moment afwezig  MadMax
Berichten: 480
Geregistreerd: maart 2017
Formula 3

............Hamilton en Max.............en dan de rest.......
Ik heb mij de afgelopen pak hem beet 3,5 maanden eigenlijk alleen erg goed geconcentreerd op de ontwikkeling van RB........in de hoop dat ze heel misschien nog in buurt gingen komen van zo af en toe een overwinning......helaas......eigenlijk heeft RB geen schijn van kans gehad dit te realiseren met een in ontwikkeling stilstaand Renault PU'tje.....
Maar in de tussentijd zonder hier weekenlijk bij stil te staan heeft Max weer een groeispurt gemaakt van jewelste!!!!
Na veel in mijn ogen overdreven kritiek is Max met 0,05% minder risico gaan rijden, maar tegelijkertijd lijkt hij wel nog sneller te zijn geworden! Hij sloopt Ricciardo gp na gp, en volgens enkele kenners lijkt hij nu al het niveau van Lewis te hebben berijkt! Max is nog net geen 21!!!
Stel je voor hij ontwikkeld zich nog even door in een redelijk tempo.......
Bohhhhh ik kan niet wachten tot Max eindelijk genoeg pk's onder zijn kont heeft dan sloopt hij iedereen!!!👊👊👊33
Go RB Honda, Go Max
 
Re: ..........Hamilton en Max.................... [bericht #18058 is een antwoord op bericht #18056] zo, 23 september 2018 00:21 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Sport is op dit moment afwezig  Sport
Berichten: 302
Geregistreerd: maart 2017
Formula 3

Ben ik raar als ik zeg dat zijn RB niet beter mag zijn dan ferrari of mercedes, maar wel gelijkwaardig.
Ik vrees dat ik anders ga afhaken, en alleen nog samenvattingen ga kijken.
Of hij moet herlings kunstwerk laten zien, en zowat elke race zowat het hele veld op een ronde zetten.
 
Re: ..........Hamilton en Max.................... [bericht #18061 is een antwoord op bericht #18056] zo, 23 september 2018 01:38 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
maxtrash is op dit moment afwezig  maxtrash
Berichten: 172
Geregistreerd: maart 2017
Formula 3

MadMax schreef op za, 22 september 2018 23:02
............Hamilton en Max.............en dan de rest.......
Ik heb mij de afgelopen pak hem beet 3,5 maanden eigenlijk alleen erg goed geconcentreerd op de ontwikkeling van RB........in de hoop dat ze heel misschien nog in buurt gingen komen van zo af en toe een overwinning......helaas......eigenlijk heeft RB geen schijn van kans gehad dit te realiseren met een in ontwikkeling stilstaand Renault PU'tje.....
Maar in de tussentijd zonder hier weekenlijk bij stil te staan heeft Max weer een groeispurt gemaakt van jewelste!!!!
Na veel in mijn ogen overdreven kritiek is Max met 0,05% minder risico gaan rijden, maar tegelijkertijd lijkt hij wel nog sneller te zijn geworden! Hij sloopt Ricciardo gp na gp, en volgens enkele kenners lijkt hij nu al het niveau van Lewis te hebben berijkt! Max is nog net geen 21!!!
Stel je voor hij ontwikkeld zich nog even door in een redelijk tempo.......
Bohhhhh ik kan niet wachten tot Max eindelijk genoeg pk's onder zijn kont heeft dan sloopt hij iedereen!!!👊👊👊33
Go RB Honda, Go Max
denk het ook. Hij is nog geen 21 vind ik alleen geen echt argument meer. Hij is nu een door de wol geverfde f1 rijder, behoort tot de absolute top. Ik geloof niet dat hij nog sneller kan worden maar dat hoeft ook niet, hij is al bloedsnel.
 
Re: ..........Hamilton en Max.................... [bericht #18065 is een antwoord op bericht #18061] zo, 23 september 2018 11:59 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
MadMax is op dit moment afwezig  MadMax
Berichten: 480
Geregistreerd: maart 2017
Formula 3

Hij is zeker nu al een door de wol geverfde f1 coureur met veel ervaring......
Maar ik haal die leeftijd alleen aan omdat er in het verleden kenners waren die kwamen met wetenschappelijk onderzoek over de ontwikkeling van het menselijk brein en de te verwachten ontwikkeling en het standaard leerproces enz.enz.
Hierin kwam steeds naar voren dat Max nog wel een heel aantal jaren voor de boeg had waarin hij nog veel zou kunnen groeien.......Max is gewoon erg vroeg in de F1 terecht gekomen waar andere eerst nog in andere klassen ervaring op deden......maar "als" Max zich daadwerkelijk nog enkele jaren zou kunnen doorontwikkelen ook nog 1 of 2 jaar in pure snelheid dan ben ik heel erg bang voor zijn concurrenten dat hij wel eens totaal onklopbaar kan gaan worden als hij in de snelste of bijna snelste auto komt te zitten....
 
Re: ..........Hamilton en Max.................... [bericht #18080 is een antwoord op bericht #18065] ma, 24 september 2018 13:47 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Sieper is op dit moment afwezig  Sieper
Berichten: 2102
Geregistreerd: juli 2017
GP winner

Reddit user heeft alle data samengevat, redelijke interessante discussie (in het Engels) eronder ook:

https://www.reddit.com/r/formula1/comments/9i0yh1/head_to_he ad_race_pace_analysis/
 
Re: ..........Hamilton en Max.................... [bericht #18083 is een antwoord op bericht #18080] ma, 24 september 2018 16:21 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Annet is op dit moment afwezig  Annet
Berichten: 47
Geregistreerd: maart 2017
Karting

Sieper schreef op ma, 24 september 2018 13:47
Reddit user heeft alle data samengevat, redelijke interessante discussie (in het Engels) eronder ook:

https://www.reddit.com/r/formula1/comments/9i0yh1/head_to_he ad_race_pace_analysis/
Zeker interessant, Sieper. Leuk ook om al de reacties te lezen Coffee RIC-fans zijn het er blijkbaar niet zo mee eens lol
Bedankt voor de link Yay
 
Re: ..........Hamilton en Max.................... [bericht #18089 is een antwoord op bericht #18083] di, 25 september 2018 11:46 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Sport is op dit moment afwezig  Sport
Berichten: 302
Geregistreerd: maart 2017
Formula 3

Thx Sieper, leuk draadje om eens door te lezen.
 
Re: ..........Hamilton en Max.................... [bericht #18101 is een antwoord op bericht #18080] di, 25 september 2018 20:28 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Singapore2008 is op dit moment afwezig  Singapore2008
Berichten: 119
Geregistreerd: maart 2017
Formula 3

Thnx! Leuk artikel en leuke reacties!
 
Re: ..........Hamilton en Max.................... [bericht #18115 is een antwoord op bericht #18080] wo, 26 september 2018 14:41 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
pottele is op dit moment afwezig  pottele
Berichten: 126
Geregistreerd: maart 2017
Formula 3

Sieper schreef op ma, 24 september 2018 13:47
Reddit user heeft alle data samengevat, redelijke interessante discussie (in het Engels) eronder ook:

https://www.reddit.com/r/formula1/comments/9i0yh1/head_to_he ad_race_pace_analysis/
Ik kwam hier ook het volgende topic op een ander forum tegen: https://forums.autosport.com/topic/209221-race-pace-2018/
Race pace voor elke race, maar dan gecorrigeerd voor pitstops (in/out laps), verkeer, banden en benzine. Fantastisch overzicht. Korte samenvatting van dit jaar: Verstaooen 3e race pace, na Hamilton en Vettel. Mooie prestatie!

https://i.postimg.cc/B6mYdS8Y/2018-yearly-pace-plus-explanation.png

Elke race staat in het topic.
 
Re: ..........Hamilton en Max.................... [bericht #18116 is een antwoord op bericht #18115] wo, 26 september 2018 15:13 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
erwin964 is op dit moment afwezig  erwin964
Berichten: 18
Geregistreerd: mei 2018
Karting

Volgend jaar nog beter als het gewicht van de coureur niet meer van invloed is.
 
Re: ..........Hamilton en Max.................... [bericht #18119 is een antwoord op bericht #18116] wo, 26 september 2018 16:50 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Sieper is op dit moment afwezig  Sieper
Berichten: 2102
Geregistreerd: juli 2017
GP winner

very cool! Bedankt voor de link. Grappig om te zien dat in Baku Ric een betere pace had dan Verstappen, maar dan de waarheid achter de cijfers. Elke ronde kreeg hij gratis een gigantische tow van zo maar 3 tienden (als het niet meer was).

Dat is toch uiteindelijk het verneukeratieve van cijfers, het zegt heel veel, maar je moet ook nog altijd kijken mnaar de omstandigheden erachter.
 
USA; jippie yeah jee [bericht #19016 is een antwoord op bericht #219] di, 23 oktober 2018 12:08 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Pancake is op dit moment afwezig  Pancake
Berichten: 95
Geregistreerd: maart 2017
Karting

En ? allemaal genoten van deze GP ? Eindelijk weer eens een race die tot de laatste seconde interessant was. Met een gegunde winnaar en een prachtig slotakkoord van 2 coureurs die mijn ogen momenteel de besten zijn. HAM heeft zich de afgelopen jaren (maar zeker ook dit seizoen) bewezen als een constante topcoureur. Maar hoe goed is Max Verstappen eigenlijk ?

Deze vraag houdt mij al enkele dagen bezig. Want "heel de wereld" (behalve waarschijnlijk ene JV uit C) is lyrisch over de prestaties van Max. Zo erg zelfs dat het bijna oneerlijk is om andere coureurs nog te wegen op de schaal van Max. De laatste races wordt de show toch gemaakt door HAM en Max. Twee uitzonderlijke coureurs in een tijdperk dat Liberty Media worstelt met het juiste format en teveel races als redelijk saai en voorspelbaar worden beschouwd. Zoals het ook voorspelbaar is dat als je bij RB, MER of FER rijdt en je van achteren moet starten je altijd wel in de top 6 gaat eindigen. Tot zover is er niets uitzonderlijks aan. Het briljante zit hem in de manier waarop er naar de top 6 wordt gereden en de snelheid waarin het veld doorkruist wordt. Negen plaatsen winnen in 1 ronde is spectaculair; binnen no time op P5 rijden is grote klasse. Maar de echte bewondering komt daarna. De manier waarop er van P5 naar P2 wordt gereden. Die enorme drive om er zo veel mogelijk en zo snel mogelijk er alles uit te halen maakt Max een uitzonderlijk talent. Even VET inhalen terwijl hij weet dat die een stop gaat maken. Dat doet hij niet omdat hij er dan 300 meter eerder voorbij is, dat doet hij om een statement te maken. Mentaal een plaagstootje uitdelen en laten zien wie de beste van de twee is. Ook de verdedigende acties t.o.v. (polesitter !) HAM oogsten veel waardering. Ik weet niet of Max in staat zou zijn geweest om Kimi nog in te halen als hij HAM niet had hoeven verdedigen maar voor de show was dit scenario vele malen beter. Liberty Media mag deze 2 gladiatoren wel eens een belletje geven en ze uitgebreid bedanken.

Want bellen loont in de racewereld. Was het vorig jaar Brandon Hartley die Helmut Marko belde en een stoeltje kreeg, nu blijkt ook George Russel met Williams gebeld te hebben of hij in aanmerking kon komen voor een racezitje. Toto Wolff die HWA en Stoffel Vandoorne belt om een stoeltje te regelen. En ook belde Kvyat met Helmut Marko om te vertellen dat RIC zou vertrekken (en tegelijkertijd zijn interesse voor een terugkeer bij de RB familie kenbaar te maken). Vroeger zeiden ze het al: "wie tot 10 kan tellen, kan de hele wereld bellen". Zo makkelijk gaat het natuurlijk niet maar het geeft wel een vreemd beeld als je dat allemaal zo leest.

Terug naar Max. Het begint er (ook zonder roze/ oranje bril) op te lijken dat Max inderdaad uitzonderlijk is. Niet alleen vanwege zijn inhaal- en verdedigingskwaliteiten maar ook vanwege het management van de auto. Als allerlei computer rekenmodellen aangeven dat het onmogelijk is om zolang met de supersoft banden te rijden en je spot met de wetenschap dan ben je letterlijk onnatuurlijk goed bezig. Zeker de tweede helft van het seizoen is de inbreng van Max op het entertainmentgehalte van het F1 circus groot geweest.

Nog 3 races te gaan en hopen op dat de winter snel voorbij gaat. Want dan gaat het pas echt beginnen. Als Honda doet wat ze zeggen te kunnen en gaan doen (en blijkbaar twijfelt niemand daar binnen RB nog aan) en de aerodynamica aanpassingen (vleugels) van Newey doen ook hun werk dan kan het wel eens heel speciaal jaar worden. Maar laten we niet te hard van stapel lopen en teveel meegaan in de euforie want er is nog een lange weg te gaan.

En mocht het allemaal onverhoopt niet goed uitpakken dan heeft Max ongetwijfeld ook nog wel wat mensen die hij kan bellen 😊


Met racende groet,
Pancake
 
Re: USA; jippie yeah jee [bericht #19027 is een antwoord op bericht #19016] di, 23 oktober 2018 18:43 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Wet! is op dit moment afwezig  Wet!
Berichten: 491
Geregistreerd: maart 2017
Formula 3

Hopen dat Max volgend jaar ook zo constant is in de eerste helft van het jaar. Zonder de 'fouten' en dat ie heeft geleerd van de manier waarop Hamilton verdedigde in de eerste helft van het seizoen. Dat hij daar een antwoord op heeft in plaats van dat hij of van de baan raakt of tegen Hamilton aan rijdt. Dat hij dus sluwer wordt. Anders vrees ik dat hij het tegen Hamilton met gelijk materiaal nog steeds ontzettend moeilijk zal hebben. Die houdt wel van een sluw spelletje uitlokkerij en de vermoorde onschuld spelen.

Let it rain, rain, rain!!
 
Re: USA; jippie yeah jee [bericht #19030 is een antwoord op bericht #19027] di, 23 oktober 2018 19:37 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
MadMax is op dit moment afwezig  MadMax
Berichten: 480
Geregistreerd: maart 2017
Formula 3

In mijn ogen is Max na de eerste paar races extreem gegroeid, die paar kleine foutjes want i.m.o waren ze heel klein en had hij toen gewoon de pech dat het helemaal verkeerd uitpakte, wat ook anders had kunnen aflopen en dan was het een geweldige actie.....op Monaco na dan dat was gewoon over het randje.
Die kleine foutjes heeft Max niet meer gemaakt exact die foutjes waardoor Max werkelijk helemaal werd afgemaakt die maakt nu een 4 voudig wereldkampioen........en die andere 4 voudig wereldkampioen die kwam nu op het vuil terecht en dat zelfs zonder dat Max een kleine valse stuurbeweging hoefde te maken het tegenovergestelde van China.....
Nee ik maak mij geen zorgen of Max het gevecht met Lewis uiteindelijk gaat winnen.....als Max een vergelijkbare auto krijgt als Lewis zet ik al mijn geld op Max........Lewis mag dan blij zijn als hij af en toe Max een beetje kan pushen en uitdagen. Sorry velen zullen mij nu voor gek verklaren, Lewis is een topper maar kom op zeg, hij had als enige echte serieuze tegenstander de laatste jaren zijn teamgenoot, Bottas een middenmotor en Rosberg die hem zelfs een keer verslagen heeft......en als we al het gevoel hadden dat Ferrari met Vettel erin serieus een kans had dan elimineerde Vettel meerdere malen zichzelf ook als Lewis niet eens in de buurt was....
De schaal van Max, een mooi draadje welke een historisch draadje gaat worden als Max volgend jaar of het jaar daarna een winnende auto gaat krijgen. Als Max nog doorgroeit kan zelf Lewis hem niet meer verslaan want nu is max al minimaal van hetzelfde kaliber!!!
 
Brazilian Max [bericht #20120 is een antwoord op bericht #219] di, 13 november 2018 00:16 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Pancake is op dit moment afwezig  Pancake
Berichten: 95
Geregistreerd: maart 2017
Karting

Max die als een streep(je) van start gaat, het rijdersveld dicht bij elkaar en vechtend voor iedere positie. Wat gaaf dat een race waarbij er niets meer op het spel staat voor wat betreft het rijderskampioenschap toch zo mooi kan. Misschien wel de mooiste race van het jaar. Of toch tenminste een top 3 waardige race. Zeker ook omdat er weinig verwachtingen vooraf waren. MER en FER aan kop en een "zekere" 5de of 6de plaats zou het maximaal haalbare zijn. Misschien eentje meer als er iemand van de top uit zou vallen. Zonder regen zou het wel eens een saaie race kunnen worden.

Hoe anders werd het.

Met een sublieme Max, een fantastische auto en een goede strategie deden de Bulls van zich spreken. Ja, meervoud wat ook RIC heeft een prima race gereden. Maar ik snap nu wel beter waarom hij naar Renault gaat. Want als je voor jou doen een puike wedstrijd rijdt en toch gaat alle aandacht naar je teamgenoot omdat die nu net wat veel beter rijdt dan gaat dat frustreren. Met lede ogen zag hij al een volgende overwinning op de palmares van Max bijgeschreven worden. Totdat een "Mercedes coureur" in ronde 44 de auto met nummer 44 aan de zege hielp. Weg eerste plek, weg feest, weg euforie. Althans voor het moment. Want nu de stof is neergedaald kan het niet anders of iedereen spreekt vol waardering over de prestaties van de Driver of the day. Als zelfs JV uit C complimenten aan Max begint uit te delen dan kan echt niemand er meer omheen.

Er blijft een beetje katerig gevoel hangen. Een overwinning was de kers op de taart geweest. De beloning voor een fantastische wedstrijd. En toch, toch hoeft het uiteindelijk niet verkeerd uit te pakken. Zie het maar als "investering" in de toekomst. Want wie haalt het volgend jaar nog in zijn hoofd om de leider van de baan af te kegelen ? En wie zou er volgend jaar wel eens veel aan de leiding kunnen rijden ? Laten we hopen dat volgend seizoen alles op zijn plaats valt, dat we mooie gevechten (op de baan !) zien en dat op het eind (een paar races daarvoor mag ook) de ultieme schaal omhoog gehouden kan worden;
De schaal van Max !


Met racende groet,
Pancake
 
button_forum1.gif  Re: Brazilian Max [bericht #20122 is een antwoord op bericht #20120] di, 13 november 2018 02:43 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Hunter is op dit moment afwezig  Hunter
Berichten: 2
Geregistreerd: november 2018
Karting

Ik vind dat Max steeds de dupe is wat betreft de (Fia off die regels).
Beloon Max nou een keer voor de race pur san.
Dat is wat ik de wedstrijd leiding opdraag ,ja toch en beetje bek vechten hoort er gewoon bij.
hupmax
 
Re: Brazilian Max [bericht #20124 is een antwoord op bericht #20120] di, 13 november 2018 07:51 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Wouter
Berichten: 2574
Geregistreerd: maart 2017
GP winner

Pancake schreef op di, 13 november 2018 00:16
Max die als een streep(je) van start gaat, het rijdersveld dicht bij elkaar en vechtend voor iedere positie. Wat gaaf dat een race waarbij er niets meer op het spel staat voor wat betreft het rijderskampioenschap toch zo mooi kan. Misschien wel de mooiste race van het jaar. Of toch tenminste een top 3 waardige race. Zeker ook omdat er weinig verwachtingen vooraf waren. MER en FER aan kop en een "zekere" 5de of 6de plaats zou het maximaal haalbare zijn. Misschien eentje meer als er iemand van de top uit zou vallen. Zonder regen zou het wel eens een saaie race kunnen worden.

Hoe anders werd het.

Met een sublieme Max, een fantastische auto en een goede strategie deden de Bulls van zich spreken. Ja, meervoud wat ook RIC heeft een prima race gereden. Maar ik snap nu wel beter waarom hij naar Renault gaat. Want als je voor jou doen een puike wedstrijd rijdt en toch gaat alle aandacht naar je teamgenoot omdat die nu net wat veel beter rijdt dan gaat dat frustreren. Met lede ogen zag hij al een volgende overwinning op de palmares van Max bijgeschreven worden. Totdat een "Mercedes coureur" in ronde 44 de auto met nummer 44 aan de zege hielp. Weg eerste plek, weg feest, weg euforie. Althans voor het moment. Want nu de stof is neergedaald kan het niet anders of iedereen spreekt vol waardering over de prestaties van de Driver of the day. Als zelfs JV uit C complimenten aan Max begint uit te delen dan kan echt niemand er meer omheen.

Er blijft een beetje katerig gevoel hangen. Een overwinning was de kers op de taart geweest. De beloning voor een fantastische wedstrijd. En toch, toch hoeft het uiteindelijk niet verkeerd uit te pakken. Zie het maar als "investering" in de toekomst. Want wie haalt het volgend jaar nog in zijn hoofd om de leider van de baan af te kegelen ? En wie zou er volgend jaar wel eens veel aan de leiding kunnen rijden ? Laten we hopen dat volgend seizoen alles op zijn plaats valt, dat we mooie gevechten (op de baan !) zien en dat op het eind (een paar races daarvoor mag ook) de ultieme schaal omhoog gehouden kan worden;
De schaal van Max !

Heel mooi stukje @Pancake! Goed verwoord! Yay
 
Re: Brazilian Max [bericht #20125 is een antwoord op bericht #20122] di, 13 november 2018 08:34 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
peter-w
Berichten: 184
Geregistreerd: maart 2017
Formula 3

precies, Max is degene die dingen doet die je vooraf niet voor mogelijk houd.
Hij heeft op een nette manier op eigen kracht de zowel de Ferrari,s als de Mercedessen verschalkt.

Hij was goed op koers voor de Overwinning. Alleen de Renault motor was nog de onzekere factor in deze.
Wordt ie bewust door Ocon van achter af aangevallen omdat die zich de snellere coureur wil voelen..

Hij had nog toestemming van zijn team ook voor deze aanval. Lijkt er op dat er een belletje vanuit de Mercedes pits geweest was om Max een beetje te vertragen zodat Hamilton kon terugkomen...

IK zal wel weer complot denken maar voor mij is Max de grote winnaar en de Fia zou dit ook moeten zien en niet zo kinderachtig strafjes verzinnen voor de Grote Smaakmaker van de F1.
 
Re: Brazilian Max [bericht #20129 is een antwoord op bericht #20120] di, 13 november 2018 10:18 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
pottele is op dit moment afwezig  pottele
Berichten: 126
Geregistreerd: maart 2017
Formula 3

Pancake schreef op di, 13 november 2018 00:16
Zie het maar als "investering" in de toekomst. Want wie haalt het volgend jaar nog in zijn hoofd om de leider van de baan af te kegelen ? En wie zou er volgend jaar wel eens veel aan de leiding kunnen rijden ?
Mooi stuk en ik vind dat je helemaal gelijk hebt. Dit hebben we eigenlijk vaker gezien dit jaar. Hamilton en Vettel zijn allebei in aanraking geweest met hem, die kijken echt wel beter uit. Ook Ricciardo weet dat als hij Max voorbij wilt gaan, dat Max altijd zal verdedigen. Max heeft Bottas ook al een aantal keer laten weten dat ie niet goed genoeg is. Nu weer met Ocon, maar inderdaad, een willekeurige backmarker. Die gaan ook uitkijken.

Ik zie het ook al een beetje aan Hamilton - die probeert het spelletje ook te spelen, op zijn manier: met sneaky opmerkingen over Max' rijstijl. Die oorlogsvoering is hard aan de gang, zo viel ik dat!
 
Re: Brazilian Max [bericht #20196 is een antwoord op bericht #20122] wo, 14 november 2018 11:49 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Pancake is op dit moment afwezig  Pancake
Berichten: 95
Geregistreerd: maart 2017
Karting

Precies. Ik ben absoluut tegen geweld maar kom op; een beetje duwen en trekken.
Waar zou de F1 zijn zonder de emotie. Zonder mannen als Max en Hamilton die de strijd aandurven. Dat de FIA daar eens naar gaat kijken in plaats van zich druk te maken om de emoties er uit te krijgen. Of laat ze Ocon dwingen om excuses te maken, of tenminste over aanspreken. Misschien het dikke boek eens aanvullen. Regel vijfduizend driehonderd tachtig van het reglement: "you are not allowed to bowl the leader of the track"

Op deze manier creëren ze cruise-conrollende barbiepoppen (pussies Smile ) En dat is nu net niet wat we willen zien.


Met racende groet,
Pancake
 
Re: Brazilian Max [bericht #20199 is een antwoord op bericht #20196] wo, 14 november 2018 12:21 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Sport is op dit moment afwezig  Sport
Berichten: 302
Geregistreerd: maart 2017
Formula 3

laat Max lekker Max zijn ding doen.
Het voor het eerst dat ik weer net zo enthousiast over F1 word als in het tijdperk Mansel, Prost en Senna.

Heerlijk knokken voor wat ze waard zijn.

Kan niet wachten op 2019, eens zien wat er over blijft van hammilton, ik vrees niet veel meer dan een huilton....
Die gaat echt zijn trukendoos op sociaal media opentrekken, en 't bespelen van de journalisten,
En dat gaat hem nog lukken ook, tenminste in den beginnen, Fans worden dat gedrag heel snel beu.

Ik hoop voor Max dat die een beresterke wagen krijgt.
Ik hoop voor ons dat die net iets minder is dan mercedes en ferrari, zeg nou eerlijk, anders word het poepsaai.
 
Re: Brazilian Max [bericht #20200 is een antwoord op bericht #20199] wo, 14 november 2018 12:36 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
ruttuh is op dit moment afwezig  ruttuh
Berichten: 15
Geregistreerd: maart 2017
Karting

Idd, laat hem zijn ding blijven doen.

Een ding waar de hele F1 het over eens is, is dat Max voor discussie zorgt. Er is een grote groep pro Max, veel Hamilton en Ferrari Fans zijn anti Max, en er is een hele grote groep die hem gaaf vindt, maar niet ten koste van alles.

Sommige kunnen niet tegen zijn uitgesproken en zelfverzekerde manier van praten. Sommige snappen niet dat hij zoveel risico's neemt. Hij trekt aan en stoot af. Hij is de held én de schurk.

Ik blijf hiervan genieten. Niet alleen zijn racen, maar ook de discussie die hierdoor op gang komt. Cool


Agree to disagree, live and let live.
 
Re: Brazilian Max [bericht #20207 is een antwoord op bericht #20200] wo, 14 november 2018 14:32 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
wg
Berichten: 135
Geregistreerd: september 2018
Formula 3

ruttuh schreef op wo, 14 november 2018 12:36
Idd, laat hem zijn ding blijven doen.

Een ding waar de hele F1 het over eens is, is dat Max voor discussie zorgt. Er is een grote groep pro Max, veel Hamilton en Ferrari Fans zijn anti Max, en er is een hele grote groep die hem gaaf vindt, maar niet ten koste van alles.

Sommige kunnen niet tegen zijn uitgesproken en zelfverzekerde manier van praten. Sommige snappen niet dat hij zoveel risico's neemt. Hij trekt aan en stoot af. Hij is de held én de schurk.

Ik blijf hiervan genieten. Niet alleen zijn racen, maar ook de discussie die hierdoor op gang komt. Cool
Dit is precies waarom FIA en Liberty hem prachtig vinden - geeft heel veel aandacht in de media, en is een enorme publiekstrekker hierdoor. Dat is ook de reden waarom ze zelfs de zaken waarvoor hij bestraft wordt zelf ook luid en duidelijk uitmeten en becommentariieren. Een beetje click-bait-achtig als je het mij vraagt, en een beetje achterbaks ook wel eigenlijk. Smile

Mvg, Wim
 
Re: Brazilian Max [bericht #20225 is een antwoord op bericht #20207] wo, 14 november 2018 19:39 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Zerobyte
Berichten: 400
Geregistreerd: maart 2017
Formula 3

Och Max schud de hele F1 beetje bij beetje wakker, waren de laatste jaren wat in gedoezeld.
Duurt even voordat het allemaal wat ingedaald is maar het komt goed, en zelfs de meest starre F1 fans zullen omgaan daar ben ik heilig van overtuigt.
 
Re: Brazilian Max [bericht #20252 is een antwoord op bericht #20199] do, 15 november 2018 08:02 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Hunter is op dit moment afwezig  Hunter
Berichten: 2
Geregistreerd: november 2018
Karting

Ja ik hoop net als jij ook in 2019 dat Max het helemaal gaat maken, ik kan niet wachten iedereen al vast de beste wensen gewenst.
En dat geld ook voor Max en zijn familie.
Zo ik moet aan de slag in het restaurant waar ik werk als algemeen medewerker.
Tot hoors. hupmax
 
Tussen hoop en vrees [bericht #25167 is een antwoord op bericht #219] vr, 03 mei 2019 10:12 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Pancake is op dit moment afwezig  Pancake
Berichten: 95
Geregistreerd: maart 2017
Karting

We zijn 4 GP's onderweg; tijd voor de eerste tussenbalans. Want afgaande op de wintertests was er vooral veel hoop. Niet voor Williams, want daarvan werd al pijnlijk duidelijk dat ze er nog niet klaar voor waren. Toch had vooral Kubica vast op iets anders gehoopt. Hoop dat het mee zou vallen, hoop dat het goed zou komen. En vooral hoopte dat hij zijn F1 carrière enigszins succesvol nieuw leven in kon blazen. Ik vrees dat dat er niet meer van gaat komen.

Hoop was er ook voor Ricciardo. Een keuze voor Renault omdat er bij dat team "meer kansen zijn om wereldkampioen te worden". In het kampioenschap van veelverdieners staat hij wel in de top 5, dat dan weer wel. Maar het lachen zal hem inmiddels ook wel vergaan zijn. Ik kan me haast niet voorstellen dat je sporthart niet groter is dan je portemonnee maar ik vrees van wel. Zelf blijft hij positief maar het kost hem zichtbaar steeds meer moeite.

Hoop was er voor McLaren. Na een tegenvallend seizoen nieuwe ronde, nieuwe kansen. En inderdaad lijkt het erop dat ze de weg naar boven gevonden hebben. Dat de grootspraak ("wij hebben het beste chassis") van vorig jaar nu zijn vruchten begint af te werpen. Ik ben heel benieuwd of ze het volhouden; ik vrees van niet.

En de grootste hoop was er bij Ferrari. De koning van de winter, de beulen van Barcelona. Oppermachtig lieten ze zien dat er maar 1 team aanspraak ging maken op de wereldtitel. Met de zeer ervaren 4-voudig wereldkampioen en "toekomstig kampioen" en rising star aan zijn zijde kon het niet misgaan. Na 4 wedstrijden is de tussenbalans teleurstellend. Er gaan teveel dingen mis die niets eens altijd met de auto te maken hebben. De soms ietwat vreemde tactische beslissingen en coureursfouten dragen niet echt bij aan het gewenste resultaat. Gaat het nog goedkomen met Ferrari ? Ik vrees van niet.

Hoe zit het dan met de mannen van Red Bull. Torenhoge verwachtingen werden er door hen zelf gewekt. Ze zouden er staan. Australië kon haar borst natmaken want de stieren zouden door de straten scheuren als nooit tevoren. Dat de wintertesten al wat huiswerk opleverden werd gezien als ingecalculeerd risico. Kleinigheidjes die snel opgelost konden worden. Het liep even anders. Op zich zijn de prestaties (zeker t.o.v. vorig jaar) helemaal niet slecht. Maar de verwachtingen worden (nog) niet waargemaakt. Het is vooral een kwestie van damage control door in deze fase zo weinig mogelijk achterstand op te lopen. Met een 3de en drie 4de plaatsen lukt dat een van de 2 coureurs prima. De ander moet nog even wennen zullen we maar zeggen. Ik denk dat we hier met zijn alle hopen dat Barcelona inderdaad de ommekeer zal zijn en dat de Bulls op eigen kracht écht mee kunnen strijden om de eerste plaatsen. Misschien dat we dan ook niet meer de tegenstrijdige verhalen van H. Marko t.o.v. C. Horner hoeven te lezen. Of het steeds maar blijven afgeven op Renault. Dat is nu ook wel een beetje klaar. Maar ik vrees dat dat nog wel even door blijft gaan.

Het enige team dat niets te vrezen heeft is Mercedes. Een beetje chillen in de winter wetende dat ze net zoals de afgelopen 5 jaar de zaakjes prima op orde hebben. De enige zorg was om "tweede rijder" Bottas mee te krijgen in het potentieel van Mercedes. Want anders zouden de behaalde resultaten wel erg veel toegeschreven worden op de kwaliteiten van Hamilton terwijl het feestje natuurlijk vooral om Mercedes hoort te draaien. Met een 4-voudige 1-2, netjes verdeeld over beide coureurs is deze missie voorlopig geslaagd. De enige uitdaging nu is om Bottas goed te gaan managen. Want dadelijk gaat hij nog geloven dat hij wereldkampioen kan worden en ik vrees dat dit publicitair minder interessant is dan de 6de voor Hamilton.

En zo kunnen we stellen dat op de schaal van Max, Max zelf de limiet weer wat opgerekt heeft, HAM en BOT prima onderweg zijn, VET en GAS nog veel ruimte hebben om te verbeteren en dat een aantal teams nog behoorlijk wat huiswerk te doen hebben.

Ik hoop dat Barcelona voor een aantal teams en coureurs de ommekeer zal zijn maar ik vrees voor weer een dominant Mercedes seizoen. We gaan het zien. Over een paar GP's weten we meer.....


Met racende groet,
Pancake
 
Re: Tussen hoop en vrees [bericht #25168 is een antwoord op bericht #25167] vr, 03 mei 2019 10:46 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Manual is op dit moment afwezig  Manual
Berichten: 23
Geregistreerd: maart 2017
Karting

Goed stuk tekst Pancake Yay
 
Re: Tussen hoop en vrees [bericht #25169 is een antwoord op bericht #25167] vr, 03 mei 2019 11:29 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
OllieBB is op dit moment aanwezig  OllieBB
Berichten: 58
Geregistreerd: november 2017
Karting

Lekker stukkie Pancake....leest lekker weg Yay

Als alles opeens op je afkomt, dan rij je aan de verkeerde kant
 
Re: Tussen hoop en vrees [bericht #25170 is een antwoord op bericht #25167] vr, 03 mei 2019 11:37 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
SpeeDirk is op dit moment afwezig  SpeeDirk
Berichten: 294
Geregistreerd: maart 2017
Formula 3

Ik hou ervan. Een top geschreven analyse over heden en verleden, thanks!! Yay

Formule 1 liefhebber, fan van Max en jarenlang van Jos
 
Voorjaarsmoeheid [bericht #26672 is een antwoord op bericht #219] ma, 24 juni 2019 22:52 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Pancake is op dit moment afwezig  Pancake
Berichten: 95
Geregistreerd: maart 2017
Karting

Na weer 4 races is het weer tijd voor een tussenbalans. Daar waar de eerste 4 hoogste podiumplaatsen nog evenredig verdeeld werden tussen HAM en BOT is het nu wel duidelijk hoe de kaarten liggen. Superknap natuurlijk van Mercedes en Hamilton maar wat doet dat met de gemiddelde F1 fan. Het is een beetje vervelend aan het worden en (tenminste, dat geldt voor mij) je wordt daar MOE van.

Moe van Hamilton die ieder weekend roept dat het moeilijk wordt, dat Ferrari iets heeft wat zij niet hebben, dat het helemaal niet zo makkelijk is dan dat het lijkt maar vervolgens met 2 vingers in de neus de winst pakt. Volstrekt ongeloofwaardig. En dan overal roepen dat ze <hier> (vul plek van huidige GP in) het beste publiek hebben.
Moe van H. Marko die blijft roepen dat ze het gat naar Mercedes gedicht hebben, dat er zo hard gewerkt wordt en dat podiumplaatsen goed haalbaar moeten zijn maar moet toezien dat zowel motor, chassis én 2de rijder weer tegenvalt. Is deze man nu zo'n ras optimist of probeert hij tegen beter weten in de boel positief te houden
Moe ook van Jack Plooij met steeds weer de zelfde vragen aan Max met steeds dezelfde antwoorden. Maar ook van R. Kamphues die een uur voor en een uur na de race probeert vol te kletsen met veel onzin en zogenaamde spanning
Moe van bandenmanagement, brandstof sparen, remmen sparen waardoor coureurs steeds meer rijrobotten worden
Moe van alle regeltjes en straffen die er uitgedeeld worden waardoor het hele idee van racen om zeep geholpen wordt. Als je een jurysport wilt zien dan gaan we wel naar turnen of paardendresseur kijken.

Met zo'n race als afgelopen weekend is het gewoon moeilijk om enthousiast te blijven over F1. Je zit 7 kwartier naar niets te kijken. Als je lekker op zo'n zonnige zondagmiddag buiten op je buik gaat liggen en kijkt hoe gras groeit heb je een grotere kans dat je vermaakt wordt dan races als afgelopen zondag. Noem het voorjaarsmoeheid of algehele malaise maar het wordt er allemaal niet leuker op. De F1 heeft nu dringend behoefte aan een aantal spannende races. Coureurs die vechten om iedere centimeter, die elkaar nauwelijks ruimte geven, wielbangend de bochten door gaan, af en toe een motor die ploft of een dikke regenbui die het veld door elkaar schudt. Anders ben ik bang dat toeschouwers en TV kijkers massaal de sport de rug toekeren. En dat zou jammer zijn. Want in de basis is het een hele mooie sport. Maar dan moet het wel weer om de coureur gaan draaien, om risico's nemen (en dan bedoel ik geen risico's ten nadele van de veiligheid) de uitdaging en het gevecht aangaan.

Ik hoop zo dat de volgende tussenbalans euforisch wordt. Over teruggekeerde spanning, mooie acties, spannende races met mooie winnaars. Laten we positief blijven. Gelukkig hebben we nu maar een week om er moe van te zijn en kunnen we genieten van de oranjezee in Oostenrijk en bijbehorende resultaten.......


Met racende groet,
Pancake
 
Re: Voorjaarsmoeheid [bericht #26674 is een antwoord op bericht #26672] ma, 24 juni 2019 23:23 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
bacodraak
Berichten: 870
Geregistreerd: maart 2017
Formula 1

Ik geef je weer een dikke "thumbs up" , mooi stukje weer van onze "huiscolumnist" ... , ik ben fan 1e

Honda power !!!
 
Re: Voorjaarsmoeheid [bericht #26677 is een antwoord op bericht #26674] di, 25 juni 2019 01:19 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Malle Jodokus is op dit moment afwezig  Malle Jodokus
Berichten: 79
Geregistreerd: mei 2018
Karting

Als je het wat globaler bekijkt zie je dit probleem in meerdere sporten opdoemen. De techniek is inmiddels zover gevorderd dat we elke actie vanuit elke hoek 20 keer terug kunnen kijken. Dat geeft de stewards/jury's/VAR's de mogelijkheid om elke actie tot in den treure te beoordelen. Een millimeter over de lijn wordt al afgestraft. Je ziet het terug bij het voetbal, het racen,.. eigenlijk bij elke jurysport. Het WK damesvoetbal zal de geschiedenis ingaan als het toernooi vd VAR. Voor, tijdens en na elke race/wedstrijd wordt alles kapot geanalyseerd. Iedereen heeft een mening, Twitter loopt er van over.
Er is steeds meer controle. Alles onder het mom dat het 'eerlijker' moet. Maar we verliezen langzaamaan wel steeds meer de puurheid, de spanning, de charme. We halen de ziel uit de sport.
Het is een beetje een 'catch 22'. Er is alleen geen weg meer terug vrees ik..



Nil Volentibus Ardum
 
Re: Voorjaarsmoeheid [bericht #26678 is een antwoord op bericht #26677] di, 25 juni 2019 02:54 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Dooie is op dit moment afwezig  Dooie
Berichten: 1
Geregistreerd: maart 2017
Karting

Is jurysport tegenwoordig niet eigenlijk een soort van managers/regeltjesmakers/politieke bezigheid los van de techniek. Als dat blijft bestaan in de F1 zal er ook in de toekomst weinig veranderen. Zolang in de F1 veel geld om blijft gaan, blijft het ook veel van dat soort mensen aantrekken (en het budget laat dat ook toe) dus zullen die mensen ook hun wil blijven opleggen. Pas als het financieel heel slecht gaat, zullen die personen gaan verdwijnen uit de sport en F1 in een diep dal terecht komen. Dan zullen de diehards overblijven en als de F1-sport dan ondanks de vele concurrentie nog mag leven, zullen we weer een paar jaar een leuke F1 tegemoet zien. Maar of het ooit zo ver komt en de echte talenten dan in de F1 nog hun rondjes rijden? Ook de talenten worden uiteindelijk gedreven door geld.
 
Re: Voorjaarsmoeheid [bericht #26752 is een antwoord op bericht #26672] vr, 28 juni 2019 14:00 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Pancake is op dit moment afwezig  Pancake
Berichten: 95
Geregistreerd: maart 2017
Karting

En ja hoor daar zijn de calimero geluiden weer vanuit het Mercedes kamp. Toto is bang dat de wagen de hitte niet aan kan (o jee, wat een probleem. Worden we allemaal al zenuwachtig), Lewis vreest de "vele hogere" topsnelheid van Ferrari (heeft zeker niet gelezen dat Ferrari de topsnelheid wat laat varen en kiest voor downforce). Ware kampioenen gaan niet steeds in de underdog positie zitten. Tenminste niet als je 8 uit 8 scoort.
Waar is die Duitse arrogantie gebleven (in dit geval is het niet eens arrogantie, kun je nagaan).

Waarom durven ze niet gewoon te roepen: "Wij zijn Mercedes, wij zijn de beste en we gaan waarschijnlijk dit weekend weer winnen". Ajax en bijv een Micael van Gerwen doen niet anders. En natuurlijk winnen zij ook niet alles (gelukkig niet zelfs) maar zij gedragen zich wel als echte kampioenen, vol zelfvertrouwen.

Als een ander team per ongeluk wint dan hebben ze het gewoon verschrikkelijk goed gedaan, geef ze dan ook die credits. Steeds dat ongeloofwaardige indekken van een mogelijke niet-winst, bah.


Met racende groet,
Pancake
 
helm17spa.gif  GP Oostenrijk 2019 - de declassering van Gasly [bericht #26969 is een antwoord op bericht #219] ma, 01 juli 2019 13:16 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
TweetyV6 is op dit moment afwezig  TweetyV6
Berichten: 36
Geregistreerd: maart 2017
Karting

https://en.mclarenf-1.com/index.php?page=chart&gp=1026&a mp;graf=3&dr1=Max%20Verstappen&dr2=Pierre%20Gasly

Max in 66 ronden sneller dan Gasly.
Snelste ronde van Gasly: 1:08.790
Snelste ronde van Max: 1:07.475 1e

Max was gemiddeld 1.093 sec. per rondje sneller dan Pierre. surprised


Spellingfouten gevonden? Je mag ze houden!
 
Re: GP Oostenrijk 2019 - de declassering van Gasly [bericht #26986 is een antwoord op bericht #26969] ma, 01 juli 2019 17:19 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Wet! is op dit moment afwezig  Wet!
Berichten: 491
Geregistreerd: maart 2017
Formula 3

De wijzer op de schaal van Max gaat steeds hoger. Waar is het eind?

Let it rain, rain, rain!!
 
Re: GP Oostenrijk 2019 - de declassering van Gasly [bericht #26987 is een antwoord op bericht #26986] ma, 01 juli 2019 17:33 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Neo33 is op dit moment afwezig  Neo33
Berichten: 316
Geregistreerd: maart 2017
Formula 3

Ik heb gehoord dat de schaal gebroken is, die kon de race van dit weekend niet meer aan!. Cool
 
Retteketet, het derde kwartet [bericht #28347 is een antwoord op bericht #219] wo, 07 augustus 2019 14:23 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Pancake is op dit moment afwezig  Pancake
Berichten: 95
Geregistreerd: maart 2017
Karting

Hoe anders kan de wereld er uitzien in het volgende kwartet wedstrijden na de GP van Frankrijk. Schreef ik toen nog:

"De F1 heeft nu dringend behoefte aan een aantal spannende races. Coureurs die vechten om iedere centimeter, die elkaar nauwelijks ruimte geven, wielbangend de bochten door gaan, af en toe een motor die ploft of een dikke regenbui die het veld door elkaar schudt."

"Ik hoop zo dat de volgende tussenbalans euforisch wordt. Over teruggekeerde spanning, mooie acties, spannende races met mooie winnaars."


En zo geschiedde; We hebben een spectaculaire regenrace gezien, we hebben wielbangende coureurs gezien, een middenveld dat dicht met elkaar de strijd aan gaat en om posities vecht, we hebben defecte motoren gezien en, niet onbelangrijk voor deze groep hier, we hebben een nieuwe winnaar gezien. Euforie ten top. De F1 is (voor even) gered. Iedereen kan met een goed gevoel de zomerstop in.
Iedereen ? Nou, ik denk dat Gasly niet al te ontspannen op zijn handdoekje op het strand ligt. Elke keer als hij zijn ringtone hoort hoopt hij dat er geen "H. Marko is calling" in beeld verschijnt. Gunter Steiner heeft ook behoorlijk wat cocktails nodig om zijn problemen te vergeten en Bottas zal het liefst zijn strandlaken op zijn racestoeltje leggen om aan te geven dat deze "gereserveerd" is.

Verder vooral tevreden gezichten aan de costa's. Stoll die even als leider van een race heeft rondgereden, Sainz die echt goede wedstrijden heeft gereden, de Toro Rosso coureurs die behoorlijk aan elkaar gewaagd zijn en voorlopig P5 bij de constructeurs staan, Norris die de verwachtingen zeker waarmaakt en ja; zelfs Kubica die (voorlopig) een WK puntje heeft gescoord.
En dan zijn er ook nog mensen die zichzelf een goed gevoel aanpraten. Renault die pocht over 1000+ PK's en Ricciardo die maar blijft zeggen dat Renault zo'n goede keus is. Tsja, als een ander je niet kietelt dan moet je het zelf maar doen.

Toch zijn er maar 2 echte smaakmakers. We kunnen er niet onderuit dat zonder de progressie van RB/ Honda en zonder het fenomenale rijden van Max samen met de immer sterke Mercedes/Hamilton combinatie het nooit zo'n mooie races zouden zijn geweest. Deze twee coureurs staan eenzaam hoog op de schaal van Max. Waarom ? Omdat ze gewoon de beste zijn. Zelf schat ik Max net wat hoger in omdat hij meer haalt uit het materiaal dan dat er eigenlijk in zit. Hamilton rijdt sterk, stabiel en nagenoeg foutloos maar hoeft niet tot over de grens te gaan. Daarnaast denk ik dat Max mentaal sterker is. Hamilton die de race niet wilde uitrijden in Duitsland omdat het eens tegenzat. Of de blijdschap en het ultieme gevoel dat hij had omdat hij Max op de baan verslagen had. Dat soort dingen zal je Max niet snel horen zeggen. Die is stoïcijns met zijn doel bezig en beetje bij beetje komt dat dichterbij. Ongeacht de omstandigheden of wie hij daarvoor moet verslaan. Ik zou zeggen: Hamilton geniet nog maar even van je vakantie want je zult nog behoorlijk aan de bak moeten.





Met racende groet,
Pancake
 
Re: Retteketet, het derde kwartet [bericht #28353 is een antwoord op bericht #28347] wo, 07 augustus 2019 19:43 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
peter-w
Berichten: 184
Geregistreerd: maart 2017
Formula 3

Heel mooi stukje. Yay

Hamilton voelt de druk van Max nu al.

Hij gaat in de vakantie in tegenstelling tot normaal eens niet uitslapen.
Ook gaat hij zich meer richten op de race,s en niet meer op de nevenactiviteiten.

Hij gaat vanaf heden in conditie training want dat liet iets te wensen over.
Gaat met zonsopgang uit bed en stopt met luieren.

Dit alles om over 3 weken klaar te zijn om de strijd met Max te kunnen voortzetten.

Denk dat het hem niet gaat lukken en dat Max hem gaat overklassen. hupmax
 
Re: Retteketet, het derde kwartet [bericht #28354 is een antwoord op bericht #28347] wo, 07 augustus 2019 19:46 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Wouter
Berichten: 2574
Geregistreerd: maart 2017
GP winner

Weer mooi geschreven / verwoord @Pancake! Yay

Honda
The Power of Dreams
 
Re: Retteketet, het derde kwartet [bericht #28355 is een antwoord op bericht #28347] do, 08 augustus 2019 00:55 Naar vorige berichtNaar vorige bericht
Singapore2008 is op dit moment afwezig  Singapore2008
Berichten: 119
Geregistreerd: maart 2017
Formula 3

Mooi!
 
Vorige onderwerp: Alles aangaande het Aston Martin Red Bull Racing team.
Volgende onderwerp: FORMULA 1 JAPANESE GRAND PRIX 2019
Naar forum gaan: