Verstappen forum
forum.verstappen.nl

Startpagina » Verstappen » Max & Jos Verstappen » Het grote' Max wordt in 2019 al wereldkampioen' topic
33.gif  Het grote' Max wordt in 2019 al wereldkampioen' topic [bericht #19586] vr, 02 november 2018 07:59 Naar volgende bericht
TweetyV6 is op dit moment afwezig  TweetyV6
Karting

Aanleiding voor dit draadje, zijn de positieve geluiden (nu al, nog voordat seizoen 2018 afgelopen is) vanuit Milton Keynes wat betreft de nieuwe motorpartner en de prestaties van diens krachtbron.

De trigger om het neer te pennen is volgende quote:

"The aim is to have the youngest world champion. Two years we have, but we'll go for it next year."

Dr. Helmut Marko in een interview met Autosport op 1 november 2018.
https://www.autosport.com/f1/news/139801/rbr-honda-can-make- verstappen-2019-champion

Blijkbaar is men al dermate van de kwaliteiten van de krachtbron overtuigd dat men dit nu al de wereld durft in te slingeren.

Het tijdperk Max Verstappen is nu definitief aangebroken.
Ik durf te stellen dat WDC titel no. 5 de laatste van Hamilton was. Hij zal de 7 titels van Schumacher nooit evenaren of zelfs overtreffen. Dat kan maar 1 man: Max Verstappen. hupmax

Laten we hier de weg naar het 1e WDC van Max in geuren en kleuren documenteren.

Spellingfouten gevonden? Je mag ze houden!

[Bijgewerkt op: do, 28 februari 2019 00:05] door moderator

Dit bericht aan een moderator rapporteren

Re: Het grote' Max wordt in 2019 al wereldkampioen' topic [bericht #19595 is een antwoord op bericht #19586] vr, 02 november 2018 10:35 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Shinji
Formula 3

Of het genoeg is om al volgend jaar voor de titel. ... denk het niet, kann hij dichtbij komen. ... mogelijk, ja de gefunden zijn erg goed en laten ook mij hopen, Maar ik ben nog voorzichtig, tenslotte is het de techniek die roet in het eten kan gooien.
Ik zeg het Maar zo als Max na 3 races 3x op het Podium landt en na 5-6 gp 2x 1. Geworden is dan kan het ein heel mooi jaar worden

Het is zoals het is, en niet anders

[Bijgewerkt op: vr, 02 november 2018 10:40]

Re: Het grote' Max wordt in 2019 al wereldkampioen' topic [bericht #19602 is een antwoord op bericht #19595] vr, 02 november 2018 11:21 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Sport is op dit moment afwezig  Sport
Formula 3

Ik geef ferrari, mercedes en red bull honda evenveel kans op de titel in 2019.
het zal gaan ("denk ik") om 2 dingen, betrouwbaarheid, en de courreur die het koppie erbij houd.

Re: Het grote' Max wordt in 2019 al wereldkampioen' topic [bericht #19605 is een antwoord op bericht #19602] vr, 02 november 2018 11:32 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Sieper is op dit moment afwezig  Sieper
GP winner

Ik hoop vooralsnog gewoon. Zou wel pijnlijk zijn als ze er nog niet bij zitten. @016 2e helft kwamen ze echt opzetten, 2017 weer een enorm gat, 2018 wel wat dichterbij en 2e helft weer wat meer aansluiting. Nu weer hopen op meer, net als de winter van 2016/2017. Nu dan natuurlijk wel met Honda.

Re: Het grote' Max wordt in 2019 al wereldkampioen' topic [bericht #19606 is een antwoord op bericht #19586] vr, 02 november 2018 11:37 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
wg
Formula 3

TweetyV6 schreef op vr, 02 november 2018 07:59
Aanleiding voor dit draadje, zijn de positieve geluiden (nu al, nog voordat seizoen 2018 afgelopen is) vanuit Milton Keynes wat betreft de nieuwe motorpartner en de prestaties van diens krachtbron.

De trigger om het neer te pennen is volgende quote:

"The aim is to have the youngest world champion. Two years we have, but we'll go for it next year."

Dr. Helmut Marko in een interview met Autosport op 1 november 2018.
https://www.autosport.com/f1/news/139801/rbr-honda-can-make- verstappen-2019-champion

Blijkbaar is men al dermate van de kwaliteiten van de krachtbron overtuigd dat men dit nu al de wereld durft in te slingeren.

Het tijdperk Max Verstappen is nu definitief aangebroken.
Ik durf te stellen dat WDC titel no. 5 de laatste van Hamilton was. Hij zal de 7 titels van Schumacher nooit evenaren of zelfs overtreffen. Dat kan maar 1 man: Max Verstappen. hupmax

Laten we hier de weg naar het 1e WDC van Max in geuren en kleuren documenteren.
Vergeet asjeblieft even niet dat de meeste, zo niet alle, autosport websites te maken hebben met het click-bait fenomeen, waarbij de neutraliteit regelmatig geheel of gedeeltelijk de deur uitgaat. Vaak worden alleen zinssnedes gequote, of worden zelfs termen volledig uit hun verband gerukt, om alles maar net iets sensationeler te maken dan het is, zolang er maar meer bezoekers op de site komen.

Al met al denk ik dat we het maar gewoon moeten afwachten. En als er dan straks echt maar 10 Kw tussen de RB en Fer / Merc zit, dan is er inderdaad een heel grote kans dat Max wereldkampioen wordt.

Persoonlijk had ik verwacht dat TR ondertussen wel al beter zou presteren dan ze doen, Aan de andere kant zijn ze misschien ook wel deels aan het sandbaggen om nog niet duidelijk te maken aan de andere teams hoe goed de motor al niet is. Het is allemaal niet zo duidelijk, ondanks de altijd positievere geluiden van Helmut Marko en Franz Tost, en de meestal iets meer gematigde toon van Horner.

Wat wel heel duidelijk is, is dat Max een supertalent is, beter dan wie ook van de jongere generatie, en dat de enigen die echt in zijn buurt kunnen komen qua talent, mogelijk Charles Leclerc en Georges Russell zijn, waarbij alleen Charles Leclerc in een Ferrari mogelijk een bedreiging zou kunnen zijn volgend jaar.

Dan zijn er natuurlijk altijd nog LH en SV, dus het zou in principe een goed en spannend jaar kunnen worden. Aan de andere kant dachten we dat ook in 2017, en we dachten dat er meer mogelijk was in 2018. M.a.w., persoonlijk ben ik ook positief gestemd, maar dan wel voorzichtig positief Smile.

Mvg, Wim

Re: Het grote' Max wordt in 2019 al wereldkampioen' topic [bericht #19608 is een antwoord op bericht #19606] vr, 02 november 2018 11:50 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Roelof is op dit moment aanwezig  Roelof
Formula 3

Di is niets nieuws, deze uitspraak was al gedaan door de RB baas toen Max net in de RB zat. Max begon records te maken en de jongste WK titel is het hoogst haalbare.

Re: Het grote' Max wordt in 2019 al wereldkampioen' topic [bericht #19630 is een antwoord op bericht #19608] vr, 02 november 2018 19:54 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Karting

Roelof schreef op vr, 02 november 2018 11:50
Di is niets nieuws, deze uitspraak was al gedaan door de RB baas toen Max net in de RB zat. Max begon records te maken en de jongste WK titel is het hoogst haalbare.
Dan lees 't nog maar eens na.
Bij de aankondiging van Renault naar Honda, werd de hoop uitgesproken om het in 2020 te kunnen proberen.
Nu, waar de prestaties van Honda bij STR blijkbaar veel indruk maken, durft Marko pas te roepen dat het volgend jaar ook het doel zal worden.

2019 is nog niet eerder publiekelijk door wie-dan-ook van RBR uitgesproken.

Re: Het grote' Max wordt in 2019 al wereldkampioen' topic [bericht #19645 is een antwoord op bericht #19630] vr, 02 november 2018 23:09 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Neo33 is op dit moment afwezig  Neo33
Formula 3

Nou na al die sprookjes verhalen van Renault ben ik voorlopig gematigd positief maar zit vooral toch nog in de hoek van "eerst zien dan geloven". Als je echt mee wil doen dan moet je op eigen kracht die wagen op de voorste rij kunnen zetten. Zolang je dat niet kan zal je altijd op de baan risico moeten nemen om een beter resultaat te kunnen behalen en hoe meer risico je moet nemen des te groter de kans dat je tegen puntenverlies aanloopt.

Ik wacht voorlopig even rustig af waarmee Mercedes en Ferrari gaat komen, vooral Mercedes heeft tot nu toe al die jaren een antwoord op de concurrentie gehad en ik verwacht dat ze dat ook voor volgend jaar gaan hebben.

Natuurlijk klinken er positieve geluiden, maar tot het moment dat Max met regelmaat die RB15 op de voorste rij weet te zetten ga ik er pas in geloven. Niet eerder.

Daarnaast is de betrouwbaarheid van de RBR ook niet om over naar huis te schrijven, ja veel was afkomstig van Renault maar er zijn ook behoorlijk wat punten verloren wat van Red Bull afkwam. En als je het tegen Mercedes wil opnemen zal je toch ook iets moeten doen aan de betrouwbaarheid. Hamilton met die Mercedes verspelen niet zo veel punten over een heel seizoen.

Tenzij je natuurlijk veruit de snelste wagen van het veld hebt, dan maakt bovenstaande niet zoveel uit denk ik. Cool

Re: Het grote' Max wordt in 2019 al wereldkampioen' topic [bericht #19649 is een antwoord op bericht #19645] vr, 02 november 2018 23:25 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
GP winner

Dan nog eigenlijk, stel Max is supersnel en wint bijna alles, val je dan een keer of 5 6 uit dan is Lewis alsnog kampioen.

En natuurlijk, ik moet het ook eerst maar zien, gaat Max niet zomaar alles even winnen, en als het al wel close is (dat zou al mooi zijn) dan kun je geen 3 uitvallen hebben.

Re: Het grote' Max wordt in 2019 al wereldkampioen' topic [bericht #19651 is een antwoord op bericht #19649] vr, 02 november 2018 23:47 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Shinji
Formula 3

Sieper schreef op vr, 02 november 2018 23:25
Dan nog eigenlijk, stel Max is supersnel en wint bijna alles, val je dan een keer of 5 6 uit dan is Lewis alsnog kampioen.

En natuurlijk, ik moet het ook eerst maar zien, gaat Max niet zomaar alles even winnen, en als het al wel close is (dat zou al mooi zijn) dan kun je geen 3 uitvallen hebben.
vandaar mijn uitspraak, ze moeten in de eerste 3 races elke keer op het podium staan en/of van de eerste 5 races min. 2x winnen.

Max moet minimaal 86 Punten (2x 1. en 3x 4.)hebben na 5 races anders kan je het vergeten

Re: Het grote' Max wordt in 2019 al wereldkampioen' topic [bericht #19668 is een antwoord op bericht #19651] za, 03 november 2018 11:10 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Singapore2008 is op dit moment afwezig  Singapore2008
Formula 3

Shinji schreef op vr, 02 november 2018 23:47

vandaar mijn uitspraak, ze moeten in de eerste 3 races elke keer op het podium staan en/of van de eerste 5 races min. 2x winnen.

Max moet minimaal 86 Punten (2x 1. en 3x 4.)hebben na 5 races anders kan je het vergeten
Dat is echt niet nodig. 86 pt na 5 wedstrijden is meer dan wie ook dit jaar na 5 races. Het WDC wordt niet in de eerste 5 races beslist. Zolang je de eerste seizoenshelft nog binnen een punt of 50 zit, heb je zeker nog kans.

Kijk maar eens naar 2016, Hamilton won geen 1 van de eerste 5 races, 1 DNF en maar 3 podiums. Hij werd geen WDC, maar was absoluut niet kansloos.

Re: Het grote' Max wordt in 2019 al wereldkampioen' topic [bericht #19670 is een antwoord op bericht #19668] za, 03 november 2018 11:43 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Shinji
Formula 3

Singapore2008 schreef op za, 03 november 2018 11:10
Shinji schreef op vr, 02 november 2018 23:47

Dat is echt niet nodig. 86 pt na 5 wedstrijden is meer dan wie ook dit jaar na 5 races. Het WDC wordt niet in de eerste 5 races beslist. Zolang je de eerste seizoenshelft nog binnen een punt of 50 zit, heb je zeker nog kans.

Kijk maar eens naar 2016, Hamilton won geen 1 van de eerste 5 races, 1 DNF en maar 3 podiums. Hij werd geen WDC, maar was absoluut niet kansloos.
dit jaar hat Hamilton 95 punten na Barcelona(2 overwinning, 1x 2., 3., 4.) dus toch een coureur met meer als 86 punten na 5 races, Vettel hat 78 Punten (2x overwinning, 2x 4. 1x 8.)tot daar aan toe.
En zoals je al zei, Hamilton werd geen kampioen in 2016 en hij kwam zo dichtbij omdat hij van de 10 races daarna 6x won, 2x 3. en 1x 2. en 5. werd (208 Punten), overigens zijn Rosberg en Hamilton gelijk uitgevallen in de 5. race(de beroemde Max Verstappen-dag)

mijn 86 punten zijn 2x overwinning en 3x 4de plaats dus eigentlijk ben ik zelfs nog voorzichtig, en dat is t/m Spanje, dit betekend dat zij verschillende circuits gereden hebben, als zij dit weten te realizeren dan heb je gewoon een hele goeie kans om WK te worden.

[Bijgewerkt op: za, 03 november 2018 11:53]

Re: Het grote' Max wordt in 2019 al wereldkampioen' topic [bericht #19676 is een antwoord op bericht #19670] za, 03 november 2018 12:51 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Jip
GP winner

De eerste races zijn inderdaad belangrijk, maar elke race is belangrijk. Als je WK wilt worden moet je elke race het maximale
aantal punten halen, en consistent rijden. Je hoeft dus niet persee 86 punten te halen, maar als je achteraf een slechte race
had in die races zou dat de reden kunnen zijn dat je een WK verliest. Kijk naar Vettel dit jaar, dat foutje in Duitsland heeft
hem zijn WK gekost. Je moet gewoon altijd het maximale scoren, en er kan van alles gebeuren in het seizoen als je een keertje
achter staat.

begin belangerijk? [bericht #19679 is een antwoord op bericht #19676] za, 03 november 2018 13:51 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Shinji
Formula 3

Natuurlijk Jip is elke race belangerijk maar in de eerste 5 races wordt de grondsteen gelegt voor de verdere verloop van het seizoen ( met 2016 als uitschieter, maar dat had HAM in de volgende 10 races recht getrokken)

kijk maar naar alle andere jaren(puntenstand na 5 races, Barcelona):
2018:
HAM - 95 punten
VET - 78

2017:
HAM - 98
VET - 104

2016
HAM - 57 (daarna 208 punten in 10 races)
ROS - 100

2015:
HAM - 111
ROS - 91

2014:
HAM - 100
ROS - 97

2013:
VET - 102
ALO - 72

Nu zien jullie dat mijn 86 punten helemaal niet zo verkeerd zijn en ligt zelfs nog aan de lage kant ......

[Bijgewerkt op: za, 03 november 2018 13:52]

Re: begin belangerijk? [bericht #19681 is een antwoord op bericht #19679] za, 03 november 2018 17:54 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Jip
GP winner

Shinji schreef op za, 03 november 2018 13:51
Natuurlijk Jip is elke race belangerijk maar in de eerste 5 races wordt de grondsteen gelegt voor de verdere verloop van het seizoen ( met 2016 als uitschieter, maar dat had HAM in de volgende 10 races recht getrokken)

kijk maar naar alle andere jaren(puntenstand na 5 races, Barcelona):
2018:
HAM - 95 punten
VET - 78

2017:
HAM - 98
VET - 104

2016
HAM - 57 (daarna 208 punten in 10 races)
ROS - 100

2015:
HAM - 111
ROS - 91

2014:
HAM - 100
ROS - 97

2013:
VET - 102
ALO - 72

Nu zien jullie dat mijn 86 punten helemaal niet zo verkeerd zijn en ligt zelfs nog aan de lage kant ......
Leuk hoor zo'n overzicht van alle coureurs die WK werden en na 5 races meer dan 86 punten hadden, maar zo simpel werkt het natuurlijk niet. Wat jij zegt is dat als je als coureur geen 86 punten hebt na 5 races, het WK kan vergeten. Dat klopt helemaal niet. Een auto van een team kan beter worden naarmate het seizoen, en coureur kan slechter worden naarmate het seizoen, een coureur of team kan pech krijgen naarmate het seizoen.. Kijk maar naar 2018, jij zegt dat Vettel na 5 races 78 punten had en Hamilton 95 punten. Verder in het seizoen was het anders, toen hadden Vettel en Hamilton zowat dezelfde punten en Vettel ook een paar keer wat meer volgens mij. Tis dat Vettel zoveel fouten maakte en zijn WK had vergooid, anders had Vettel echt wel WK kunnen worden. Alles kan anders lopen en 86 punten zeggen daarom helemaal niks.

Re: begin belangerijk? [bericht #19685 is een antwoord op bericht #19681] za, 03 november 2018 19:30 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Shinji
Formula 3

okay Jip als jij dat denkt .... alles goed, zoals gezegd buiten 2016 en 2012, daar waren zowel Vettel als Alonso slecht in de 1. 5 races (in de tijd van 2011-2018) heeft geen coureur met weiniger als 90 punten een WK gehaald.

Jij gelooft jouw ding, ik mijns drive Cheers

[Bijgewerkt op: za, 03 november 2018 19:34]

Wat zwaar mee gaat tellen [bericht #19692 is een antwoord op bericht #19586] zo, 04 november 2018 13:21 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Mulder is op dit moment afwezig  Mulder
Formula 3

Natuurlijk is de Honda belangrijk, en ook de RB15 zelf..met de 13 zaten ze ook flink mis in het begin..
Maar wat misschien wel het belangrijkste is, gaan de nieuwe vleugels er inderdaad voor zorgen dat ze weer dichter op elkaar kunnen rijden..dus weer makkelijker inhalen?

Zo ja, dan is dat denk ik erg gunstig voor Max.
Zo nee, dan wordt het nog lastig..die Merc blijft echt wel poles binnen harken met die party modus en Lewis aan het stuur.

Re: Wat zwaar mee gaat tellen [bericht #19697 is een antwoord op bericht #19692] zo, 04 november 2018 14:16 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Wouter
GP winner

Mulder schreef op zo, 04 november 2018 13:21
Natuurlijk is de Honda belangrijk, en ook de RB15 zelf..met de 13 zaten ze ook flink mis in het begin..
Maar wat misschien wel het belangrijkste is, gaan de nieuwe vleugels er inderdaad voor zorgen dat ze weer
dichter op elkaar kunnen rijden..dus weer makkelijker inhalen?

Zo nee, dan wordt het nog lastig..die Merc blijft echt wel poles binnen harken met die party modus en Lewis aan het stuur.

Ga maar uit van "Nee".
Hoeft niet lastig te worden, omdat Honda ook een goede "party modus" heeft.
Gaat er dus om hoe groot het gat naar Mercedes nog is volgend seizoen.
Als Honda er in slaagt om meteen op gelijke hoogte te komen, of iets er achter
is het op de eerste circuits misschien een klein probleem, maar daarna niet meer.
En vanaf een tweede startpositie starten zal voor Max geen probleem zijn,
want het is nog maar afwachten hoe het Mercedes volgend seizoen met de banden vergaat,
iets waar de RB geen last van heeft.

Re: Het grote' Max wordt in 2019 al wereldkampioen' topic [bericht #19699 is een antwoord op bericht #19651] zo, 04 november 2018 14:22 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
NothingToLouz
Karting

Als de top6 punten gelijkmatig over de rijders van de 3 topteams worden verdeeld heb je na 5 races 6 rijders bovenaan staan die elk minder dan 50 punten hebben; je eigen resultaat is dus net zo belangrijk als wie de andere punten meepikt tenzij er 1 team duidelijk domineert.

Re: Het grote' Max wordt in 2019 al wereldkampioen' topic [bericht #19700 is een antwoord op bericht #19699] zo, 04 november 2018 15:03 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
GP winner

Die grote voorvleugels, s dat geen enorme vergissing. Lekke achterbanden en kapotte voorvleugels, strafpunten op licenties ipv gevechten om plaatsen.

Re: Wat zwaar mee gaat tellen [bericht #19707 is een antwoord op bericht #19697] zo, 04 november 2018 16:36 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
NextYear is op dit moment afwezig  NextYear
Formula 3

Wouter schreef op zo, 04 november 2018 14:16
Mulder schreef op zo, 04 november 2018 13:21
Maar wat misschien wel het belangrijkste is, gaan de nieuwe vleugels er inderdaad voor zorgen dat ze weer
dichter op elkaar kunnen rijden..dus weer makkelijker inhalen?

Ga maar uit van "Nee".
Hoeft niet lastig te worden, omdat Honda ook een goede "party modus" heeft.
Gaat er dus om hoe groot het gat naar Mercedes nog is volgend seizoen.
Als Honda er in slaagt om meteen op gelijke hoogte te komen, of iets er achter
is het op de eerste circuits misschien een klein probleem, maar daarna niet meer.
En vanaf een tweede startpositie starten zal voor Max geen probleem zijn,
want het is nog maar afwachten hoe het Mercedes volgend seizoen met de banden vergaat,
iets waar de RB geen last van heeft.
Huh?Honda een goede party modus ? Waar blijkt dat uit ?

Re: Wat zwaar mee gaat tellen [bericht #19708 is een antwoord op bericht #19707] zo, 04 november 2018 18:12 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Wouter
GP winner

NextYear schreef op zo, 04 november 2018 16:36

Huh? Honda een goede party modus ? Waar blijkt dat uit ?

Uit meerdere zaken, maar voor jou bv aan de 6e en 7e plaats tijdens de kwalificatie in Japan van Gasly en Hartley.

Wat de andere zaken betreft ga ik niet op jouw vraag in, aangezien je afgelopen week te kennen hebt gegeven
dat, ik citeer je even: " de profeten en grote goeroes zoals Dr.Marko en de zijnen allemaal loze woorden verkondigen,
de wens is de vader van de gedachte zullen we maar zeggen."

Jij bent van "eerst zien en dan geloven", dus dan heeft het hier plaatsen van quotes voor jou geen zin.
Gewoon even afwachten tot maart 2019 en je zult het zien @NextYear. Wink

Re: Het grote' Max wordt in 2019 al wereldkampioen' topic [bericht #19709 is een antwoord op bericht #19700] zo, 04 november 2018 18:32 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Singapore2008 is op dit moment afwezig  Singapore2008
Formula 3

Waren die ooit niet om precies die reden afgeschaft?

Re: Het grote' Max wordt in 2019 al wereldkampioen' topic [bericht #19712 is een antwoord op bericht #19709] zo, 04 november 2018 19:06 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
GP winner

Nextyear wordt Max kampioen. En anders the nextyear there up!

Re: Het grote' Max wordt in 2019 al wereldkampioen' topic [bericht #19713 is een antwoord op bericht #19712] zo, 04 november 2018 20:12 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Zerobyte
Formula 3

Zal nog veel speculaties geven, gelukkig is het bijna 5 december dus er is weer genoeg speculaas in het land Smile

En gaat ook binnenkort de winterslaap weer in, dat het maar snel maart wordt.

[Bijgewerkt op: zo, 04 november 2018 20:13]

icon7.gif  Re: Het grote' Max wordt in 2019 al wereldkampioen' topic [bericht #19715 is een antwoord op bericht #19645] zo, 04 november 2018 20:20 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Grintbak is op dit moment afwezig  Grintbak
Karting

Neo33 schreef op vr, 02 november 2018 23:09

als je het tegen Mercedes wil opnemen zal je toch ook iets moeten doen aan de betrouwbaarheid. Hamilton met die Mercedes verspelen niet zo veel punten over een heel seizoen.

Als merc moet volgen doen ze het nu al niet zo goed, bovendien als de honda sneller is zullen ze ook hun motor op een hogere stand zetten en meer problemen gaan krijgen.

Re: Wat zwaar mee gaat tellen [bericht #19717 is een antwoord op bericht #19708] zo, 04 november 2018 21:33 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
NextYear is op dit moment afwezig  NextYear
Formula 3

Wouter schreef op zo, 04 november 2018 18:12
NextYear schreef op zo, 04 november 2018 16:36

Huh? Honda een goede party modus ? Waar blijkt dat uit ?
Uit meerdere zaken, maar voor jou bv aan de 6e en 7e plaats tijdens de kwalificatie in Japan van Gasly en Hartley.

Wat de andere zaken betreft ga ik niet op jouw vraag in, aangezien je afgelopen week te kennen hebt gegeven
dat, ik citeer je even: " de profeten en grote goeroes zoals Dr.Marko en de zijnen allemaal loze woorden verkondigen,
de wens is de vader van de gedachte zullen we maar zeggen."

Jij bent van "eerst zien en dan geloven", dus dan heeft het hier plaatsen van quotes voor jou geen zin.
Gewoon even afwachten tot maart 2019 en je zult het zien @NextYear. Wink

Van die zgn quotes kopen wij geen brood voor
Wij willen resultaten zien en wel de eerst volgende race in Brazilië ,geen excuses ,geen gridstraffen etc.etc.
Immers Honda zet daar hun laatste spec. in welke de basis is voor het 2019 seizoen we gaan de ware aard van het beest zien !

Ik hoop dat ze (STR) het hele middenveld het snot voor de ogen rijden en dan met name in de qualificatie...

[Bijgewerkt op: zo, 04 november 2018 21:35]

Re: Het grote' Max wordt in 2019 al wereldkampioen' topic [bericht #19725 is een antwoord op bericht #19586] ma, 05 november 2018 04:21 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Griffel is op dit moment afwezig  Griffel
Formula 3

JAAA! 1e
Ik had net een droom waarin Max wereld kampioen werd. Met dit nummer er onder:
&list=RDQMcgmRnHOEhh8&index=27

In een regen race in Brazil besliste hij het kampioenschap tegen Leclerc notabene.
Hahah kl*te zooi dat ik wakker werd, genieten zeg man man man. 1e 1e

[Bijgewerkt op: ma, 05 november 2018 04:22]

De huid van de beer... [bericht #19726 is een antwoord op bericht #19586] ma, 05 november 2018 10:57 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Tizz is op dit moment afwezig  Tizz
Formula 3

is kennelijk al verkocht.

Tizz. Die hoopt dat de airmiles uit deze verkoop geldig blijven.

Re: Wat zwaar mee gaat tellen [bericht #19727 is een antwoord op bericht #19717] ma, 05 november 2018 11:10 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Wouter
GP winner

NextYear schreef op zo, 04 november 2018 21:33
Ik hoop dat ze (STR) het hele middenveld het snot voor de ogen rijden en dan met name in de qualificatie...

Dat zullen ongetwijfeld een heleboel mensen met jou hopen.
Je moet daarbij echter wel rekening houden dat Gasly (Hartley wil ik niet eens mee tellen) het op moet nemen
tegen een Perez, Ocon, Magnussen en Grosjean om maar een paar te noemen, die dit circuit door en door kennen
en met een goed chassis en Ferrari en Mercedes motoren rijden.
Het is voor Gasly nog maar de tweede keer in zijn leven dat hij op dit circuit rijdt.

Bovendien rijdt hij met een chassis dat sinds Australië niet meer gewijzigd is. Misschien mag hij de nieuwe vloer
en voorvleugel gebruiken, daar is echter maar één exemplaar van, maar daar hebben ze nog geen beslissing over genomen.
Die moet hij dan wel heel houden, dus voorzichtig zijn, anders kan hij die tijdens de race niet meer gebruiken.

Vooralsnog lijkt het droog te blijven, dus veel longruns rijden in de VT's zal hem helpen.
Bovendien rijdt STR op vrijdag nooit kwalificatie rondjes, wat de uitslag vertekent. Ze willen dan veel data verzamelen.

Dit zijn geen excuses, maar wel een aantal feiten waar rekening mee gehouden dient te worden bij
"het hele middenveld het snot voor de ogen rijden". Stiekem hoop ik natuurlijk ook dat dat in de kwali gaat gebeuren,
( we hadden het immers over de party modus in de kwalificatie).

Re: Het grote' Max wordt in 2019 al wereldkampioen' topic [bericht #19841 is een antwoord op bericht #19586] do, 08 november 2018 07:48 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Karting

Mooi Stuk over de potentie van Max door Ed Straw
https://www.autosport.com/f1/feature/8614/the-lesson-that-wi ll-make-verstappen-a-champion

The lesson that will make Verstappen a champion.

Max Verstappen's 2018 Formula 1 turnaround has been remarkable, to the extent that his performance level in the second half of the season is second only to Lewis Hamilton's. But there are still flaws he must eliminate if he's to challenge for a title.

nly the most committed contrarian would argue that Lewis Hamilton hasn't been the class of the Formula 1 field this season. No driver has come close to delivering his consistent pace, sound judgement and killer instinct on race day during 2018 - except perhaps one.

To be more precise, we should say four-fifths of a driver. Max Verstappen has performed superbly since the first half-dozen races of the season, when he closely resembled a premium Pastor Maldonado - brilliantly fast but with a self-defeating streak that cost him two potential victories. 'Mad Max', as some rather predictably dubbed him, was all over the place. After the first 28% or so of the campaign, he's performed superbly.

The 21-year-old has spent much of the rest of the year insisting, emphatically, that he was not changed his approach one iota. During a memorable press conference at the Canadian Grand Prix, he joked he would "headbutt someone" if asked one more question about how he had responded to the errors. At least, it seemed like a joke...

Intermittently he has batted away countless such questions (fortunately never with a cranial impact). Even when posed positively, drawing on the fact that he has performed so well, the irritation he's felt at the impertinence of his interlocutor has raged below the surface. He left room for no doubt - nothing had changed.

And yet something clearly did change in Verstappen. Perhaps he considers the constant phrase 'change of approach' and its variants to encapsulate something more fundamental than what he has done. But whatever you choose to call it, there has been a difference in him that has had a very significant impact.

But after his brilliantly executed victory in the Mexican GP last weekend, Verstappen did concede there was a difference now to the difficult early stages of the season in his answer to a question from Autosport's own Scott Mitchell.

"The difference is I just listen to myself," said Verstappen. "I do my own thing. If I was maybe overdriving or something, my dad would always tell me, 'Max, even if you think you are not going fast enough, it's still fast enough'. So basically I just backed it out a little bit and that seems to make me a bit faster."

You might boil that down to one simple aphorism: don't try too hard. A significant lesson, and one that has been at the heart of many great champions fulfilling their potential.

That potential is undeniable. Verstappen is not merely a fast, race-winning grand prix driver, but very likely will become more than that. While a divisive figure, he also has a firm following, as proved by his 16 public vote driver-of-the-day awards since the start of 2016. He made his Formula 1 debut at the mind-blowingly young age of 17 already as a stellar performer, the result of intensive training, from the moment he first sat in a kart, from father Jos.

Verstappen Sr knows everything about unfulfilled potential. His 106-start grand prix career commenced amid great fanfare in 1994, yet he ended up with a CV comprising just two podium finishes. He has talked in the past about his desire to give Max all of the support and wisdom garnered during a racing career that, while still successful by the standards of most, fell short of what was expected partly because of that lack of battle-hardened guidance.

As a result, Max has always been a driver in a hurry. Initially, he used interest from Red Bull's rivals, including Mercedes, to push for a place with Toro Rosso in 2015 and then force promotion to the main team in '16. A megabucks contract followed. It's a distant memory now, but heading into this year there were legitimate aspirations that the Renault engine might be up to powering Red Bull and Verstappen to a title challenge.

Exactly why Verstappen's judgement was so badly awry early this season is impossible to be certain of. But it's possible his expectations were for more than just the odd victory, which perhaps played a part in the impatience of that period. Was it a refusal to accept that he didn't have a car worthy of his talent? Did he try to force the issue too much?

His comment after victory in Mexico hints that this was the case and the on-track evidence supports it. He'd have won in China had he shown the same quality of judgement as team-mate Daniel Ricciardo, rather than going off attempting an ambitious pass on Hamilton, then clattering into Sebastian Vettel. He'd have had every chance of winning in Monaco too. Crashing on a quick lap in Monaco is excusable, but not if you do it in FP3 when the best drivers know to leave a margin.

Had Verstappen let it come to him, relied on the fact in both cases that he already had prodigious speed and that he only needed to be at 99% to beat others at 100%, perhaps he'd have two more victories to his name now. That's the lesson.

Verstappen is very close to the level of a world champion. His speed is unquestionable, he's a great tyre manager, he can execute races well, rarely underachieves in qualifying and can pull immense passing moves out of the bag. But the big question is whether he can deliver that consistently over 21 races and match Hamilton's dependability.

Hamilton lets races come to him when he can and is entirely assured and comfortable in his ability, and that's what makes him such a formidable driver. Occasionally, he forced the issue with an on-track move or a stellar qualifying lap - but it's controlled aggression. He is so accomplished that he must only live right on the edge in the most extreme circumstances.

Verstappen is good enough to be secure in what he can do and not over-reach. He has conclusively outpaced Ricciardo this season and that has surely played a part in the Australian heading off for pastures new. Ricciardo, of course, accepts any number of factors contributed except for that one, but Red Bull has become Verstappen's team.

At 21, Verstappen is still growing as a driver but this is his fourth full season so he doesn't get a free pass for being inexperienced. He's talked up the prospects of Honda providing an engine that can make Red Bull a regular winner next year, albeit urging caution considering it might take time to get to that point. Nobody doubts it's only a matter of time before Verstappen has a run at the title, if not with Red Bull-Honda, then somewhere else. He's too good not to get that chance.

And when he does, the lesson that he's applied this year - that of not forcing the issue - will be critical. He needs to be more like the Hamilton we've seen over the past two years, be a driver who has been there and done that so many times that his judgement is close to impeccable. When fighting for a title, that's critical.

Verstappen is a fascinating character, who demonstrates a real reluctance to admit mistakes. Not all, it must be added. For example, he was quick to accept he made an error in China, so let's not simply cast him as a petulant child. He's more than that. But some of the other errors he will consistently deny were his.

There's something in common with Hamilton here. In his early days, he sometimes found it difficult to come to terms with the odd mistake. Today, Hamilton finds it easier to do so and perhaps that's why he is more willing to. In turn, it's perhaps why he rarely has to these days. The last time Hamilton was held responsible for an incident by stewards was more than two years ago, when he collided with Ricciardo in the 2015 Hungarian GP.

The psyche of a great racing driver is always on a knife-edge. The greats are all intensely driven, many with a ruthless desire to do everything they can to triumph. Some of them have overstepped the mark in doing so. Some have struggled to accept they are fallible because it would make them less than they are. This is a great weapon to have in your armoury, but the wires can get crossed and sometimes they overstep the mark.

But since that early season bad run, Verstappen has danced along the tightrope very effectively. The first race after that sequence was in Canada, where he showed sound judgement by backing out of a potential pass on Valtteri Bottas.

He seized his victory chances in Austria and Mexico brilliantly, and might even have given Hamilton a run for his money in Singapore had engine stutters on his final Q3 lap not denied him a shot at pole position. And there have been plenty of other excellent drives to top-six positions.

There's a 'but' coming, though; Verstappen has not been absolutely perfect. Twice he's been given time penalties for on-track clashes, and justifiably so. Moving in the braking area is a consistent problem and forcing Bottas off the track at Monza was needless. So, too, was giving Kimi Raikkonen no choice but to go off at Suzuka at the exit of the chicane after Verstappen missed his braking point.

These are the errors he must not make in a title fight. Verstappen was working hard to hold off Bottas at Monza and any chance of doing so was eliminated by the penalty. Imagine that happened against a title rival and ultimately cost him a place - and points...

The Suzuka incident is an odd one because it followed Verstappen making an entirely unforced error. But rejoining in the way he did was always going to get him in trouble.

Verstappen is currently able to race in a very different way to how he would have to in a title fight. In the V6 hybrid era, Red Bull has been a team that snipes for occasional victories in the knowledge that it can't be a title contender because of the limitation of the Renault engine package. Verstappen and Ricciardo have excelled at doing so.

This means Red Bull can take risks on reliability, absorb strategic grid penalties and try to make the most of its few chances. The drivers, too, have free rein to lay it on the line. This was done brilliantly in Mexico, where the altitude was always going to create conditions for a shot at victory.

In a title fight you need to be a factor week-in, week-out. Since Hamilton clinched the title, everyone has justifiably waxed lyrical about his brilliant judgement, and in wheel-to-wheel battle he has been impeccable. This is what Verstappen needs to be. In Mexico, despite his complaints about the brakes in qualifying, there was a feeling he still should have taken pole, but knowing it was on the table he slipped back into over-reaching. What happened on Sunday means that, ultimately, didn't matter.

As a sniper, he's a driver that rivals can afford to be wary of. In the United States GP at Austin, Hamilton gave passing Verstappen a good go, but knew he could afford to take no risks. Were Verstappen a title rival, things might be different.

What's more, those non-championship contenders also scrapping with Verstappen will give him much less leeway if he's chasing a title as the boot will be on the other foot. This year, Verstappen can weather some incidents and accidents in his pursuit of results. Whenever he has a run at the title, he won't be able to throw away a single point. If he does, he'll end up in the position Vettel is this year against a foe like Hamilton.

What Verstappen has done this year gives every reason to be confident that he is capable of that good judgement. He still needs to ease his movements under braking in battle, but that's a minor quibble compared to the disasters of early in the season.

In the 13 races from Canada onwards, Verstappen has largely driven superbly. Judged on this run of races, he's second only to Hamilton in terms of his performance, and this is the form he will need to sustain to win a title.

There's every chance Verstappen will win a world championship in the future, probably more than one. He's hugely able, stunningly fast and, when he keeps the right side of the line, great in battle. And if he does so, perhaps the approach he supposedly didn't change after the first half-dozen races will be a big part in his story.

Re: Het grote' Max wordt in 2019 al wereldkampioen' topic [bericht #19843 is een antwoord op bericht #19841] do, 08 november 2018 12:08 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Sport is op dit moment afwezig  Sport
Formula 3

Leuk stuk, en duidelijk verhaal, Max is the coming man!
Maar hij noemt dingen op, die op die momenten toch wel ietwat anders in elkaar zaten.
maar dat is dan weer mijn mening. Laughing

Re: Het grote' Max wordt in 2019 al wereldkampioen' topic [bericht #19847 is een antwoord op bericht #19586] do, 08 november 2018 15:32 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
OllieBB is op dit moment afwezig  OllieBB
Karting

Leuk dat een gerenommeerde engelse journalist zo'n uitgebreid artikel aan Max wijd. Dit geeft aan dat er ook in het buitenland serieus rekening wordt gehouden met Max.
Waar ik me in dit artikel wel erg aan stoorde was dat Ed Straw continue Max en Hamilton met elkaar vergelijkt en de consistentie van rijden aangrijpt om aan te geven dat Max er nog niet is. Hij slaat hier wat in door vind ik. Wat hij vergeet mee te nemen is dat Lewis al jaren bij Mercedes en daarvoor bij McLaren in een kampioensauto rijd en Max nog nooit in een auto heeft gereden die het hele veld het snot voor de ogen rijdt. Laat Ed Straw zo'n artikel nog eens schrijven als Max in een auto rijd die net zo goed is als de Mercedes nu. Dan verschijnt er naar mijn idee een heel ander artikel Laughing Cool

Geniet allen van het komende weekend...heerlijk weer F1 kijken

Gegroet Ollie

Als alles opeens op je afkomt, dan rij je aan de verkeerde kant

Re: Het grote' Max wordt in 2019 al wereldkampioen' topic [bericht #19863 is een antwoord op bericht #19847] vr, 09 november 2018 10:52 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Mulder is op dit moment afwezig  Mulder
Formula 3

Eens..het is makkelijk om Max te vergelijken met Lewis. Laat Lewis een seizoen vanaf p4 tot p6 starten in een wagen die niet snel genoeg is om de leiders onder druk te zetten. En laat Max een seizoen vanaf p1 tot p3 starten in een wagen die snel genoeg is om nagenoeg elke GP mee te doen voor de overwinning.

Zo consistent is Lewis niet als ie niet op P1 rijdt, achter anderen is hij constant aan het mopperen en kan hij meestal niet genoeg aanhaken om ook een actie in te zetten.

Maar los daarvan..wel een mooi stuk over Max...en ik denk wel dat ie de vinger op de zere plek legt..Max moet de ontspanning en het vertrouwen hebben, teveel pushen is waar zijn fouten, voor zover aanwezig, vandaan komen. Duidelijkst in China dit jaar, en ik weet eigenlijk niet of ik meega met dat Bottas verhaal..ja inderdaad als je voor een WK vecht wil je dit niet hebben..maar die Merc was veel en veel sneller en Max moest wel op het randje om hem achter te houden. Kimi vond ik meer Max zijn fout dan met Bottas. In WK strijd pak je daar denk ik eerder even je verlies..zeker als je erop vertrouwd dat je hem terug kan pakken..waar je dan weer die betere wagen voor nodig hebt..die Lewis al jaren heeft.

Re: Het grote' Max wordt in 2019 al wereldkampioen' topic [bericht #19867 is een antwoord op bericht #19863] vr, 09 november 2018 11:40 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
GP winner

Pushen zie ik als ronde na ronde snel willen gaan, hier is Max imho heel goed in, samen met Lambiase houden ze de banden altijd heel. Er zit zelfs nog wat pace in het vat daar denk ik.

In het begin van het seizoen heeft hij gewoon twee duels verloren van Hamilton, China en Bahrein. Beide keren was Max te optimistisch en Lewis zeer getruct. Ik hoop dat hij in dat soort momenten iets slimmer is geworden. Lewis zal de komende tijd de publieke opinie achter zich houden dus Max zal slim moete zijn. Ook in de regels aan je zijde houden, daar moet hij nog iets inbinden/sluwer worden.

Hopelijk volgend seizoen te zien!

een lange winter..... [bericht #21179 is een antwoord op bericht #19586] do, 17 januari 2019 23:48 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
MadMax is op dit moment afwezig  MadMax
Formula 3

Nog heel even dan beginnen de wintertests.....
De afgelopen dagen op YouTube voornamelijk heel veel filmpjes van on board beelden van de races van afgelopen jaar gekeken.....
Een ding word mij dan weer heel duidelijk Max is er klaar voor en heeft minimaal hetzelfde niveau als Lewis, ook zie en voel je dat Lewis weet wie hem te pakken gaat nemen.....het is alleen nog de vraag of dit al in 2019 gaat zijn.....
Maar volg ik Max weer even filmpje na filmpje weet je al wat er gaat gebeuren als hij dadelijk nog maar 20/25 pk achterstand heeft op MB en Ferrari en RB bouwt een vergelijkbaar goede auto als in 2018........dan is max niet meer te stoppen zelfs niet door Lewis.

Re: een lange winter..... [bericht #21187 is een antwoord op bericht #21179] vr, 18 januari 2019 15:19 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
SpeeDirk is op dit moment afwezig  SpeeDirk
Formula 3

en nog koud ook!!!

Formule 1 liefhebber, fan van Max en jarenlang van Jos

Re: Het grote' Max wordt in 2019 al wereldkampioen' topic [bericht #23902 is een antwoord op bericht #19586] vr, 29 maart 2019 11:46 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Draubit is op dit moment afwezig  Draubit
Karting

Hij zal de 7 titels van Schumacher nooit evenaren of zelfs overtreffen.

Re: Het grote' Max wordt in 2019 al wereldkampioen' topic [bericht #23905 is een antwoord op bericht #23902] vr, 29 maart 2019 13:30 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
ForzaOlanda is op dit moment afwezig  ForzaOlanda
Formula 3

wie Max, Hammi of Mick?

Het aantal titels zegt niet zoveel. Het zegt vooral dat je op het juiste moment in de juiste auto zat. en in de meeste gevallen dat je teamgenoot aan de kant moet gaan. Daar heeft Max al een groot nadeel tov van Mercedes en Ferrari.

Als RBR echt wil dat Max Kampioen wordt, hadden ze de laatste race in Australie, Gasly en Kyvat een pitstop moeten geven, dan hadden beide de snelste ronde gereden en was er 1 van hun 2 toch 10e geworden.

Cheers ForzaOlanda

Re: Het grote' Max wordt in 2019 al wereldkampioen' topic [bericht #23906 is een antwoord op bericht #23905] vr, 29 maart 2019 13:39 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
GP winner

Draubit, er klopt grammaticaal niks van je zin.

Re: Het grote' Max wordt in 2019 al wereldkampioen' topic [bericht #23913 is een antwoord op bericht #23902] vr, 29 maart 2019 14:21 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Wouter
GP winner

Draubit schreef op vr, 29 maart 2019 11:46
Hij zal de 7 titels van Schumacher nooit evenaren of zelfs overtreffen.

Fijn dat je voor deze mededeling speciaal een account hebt aangemaakt. Yay
Waar heb je jouw glazen bol gekocht? Ik wil er ook één!!
Jammer dat je je mening niet even onderbouwd hebt.

Re: Het grote' Max wordt in 2019 al wereldkampioen' topic [bericht #23915 is een antwoord op bericht #23906] vr, 29 maart 2019 14:34 Naar vorige bericht
bacodraak
Formula 1

Sieper schreef op vr, 29 maart 2019 13:39
Draubit, er klopt grammaticaal niks van je zin.
Vertaal probleempje ? Verder heeft het weinig zin om op zo'n losse flodder te reageren .
Ik zeg "und weiter gehst" ... (misschien snapt hij dat wel) lol

Honda power !!!

Vorige onderwerp: FORMULA 1 2019 ROLEX AUSTRALIAN GRAND PRIX
Volgende onderwerp: Verwachtingspatroon voor 2019..
Naar forum gaan: