Verstappen forum
forum.verstappen.nl

Startpagina » Verstappen » Max & Jos Verstappen » FORMULA 1 2018 HEINEKEN BRAZILIAN GRAND PRIX (9-11 November)
Re: Gaf Schumacher niet ooit Senna een kaakslag? [bericht #20019 is een antwoord op bericht #20018] zo, 11 november 2018 22:01 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
bacodraak
Formula 1

de MAX-fan schreef op zo, 11 november 2018 21:52
De aanloop van Max en z'n naar buiten benen is nog niet vertoond...dacht ik. En de verbale reactie van de toeschouwers. surprised
Ik zal je even verdedigen want ik weet ook niet welke varianten er hier al te zien zijn geweest , echter dit is het origineel dat ik net na de race al voorbij zag komen ....
Dus misschien voor de mensen hier een aangename toevoeging ...

Cheers

Honda power !!!

Re: Gaf Schumacher niet ooit Senna een kaakslag? [bericht #20021 is een antwoord op bericht #20019] zo, 11 november 2018 22:11 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Wet! is op dit moment afwezig  Wet!
Formula 3

Ze hebben elkaar alweer de hand geschud. Straf zal dus wel los lopen.

Let it rain, rain, rain!!

kunnen we alweer tegen een beetje humor ? [bericht #20022 is een antwoord op bericht #19543] zo, 11 november 2018 22:17 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
bacodraak
Formula 1

Leuke tweet van Connie Montoya ....

https://twitter.com/conniemontoya/status/1061706761202266112

Honda power !!!

Re: Gaf Schumacher niet ooit Senna een kaakslag? [bericht #20023 is een antwoord op bericht #20021] zo, 11 november 2018 22:19 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
mk10 is op dit moment afwezig  mk10
Formula 3

Alleen al het feit dat de straf mega lang op zich liet wachten zegt mij voldoende.
Deze sport is door en door verrot en ingegoten met een dikke laag corruptie.
Voor mij geld maar een ding als je als backmarker betrokken raakt bij een crash met de leider(s)...zwarte vlag en diskwalificatie van de eerstvolgende race.

“Als je in een wagen wordt geplaatst moet je racen om te winnen. Een tweede of derde plaats is altijd onvoldoende”

Re: kunnen we alweer tegen een beetje humor ? [bericht #20024 is een antwoord op bericht #20022] zo, 11 november 2018 22:19 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Roelof is op dit moment afwezig  Roelof
Formula 3

Ik werd op dit oud nieuwtje gewezen:

https://www.gpfans.com/en/amp/article.php?id=1548&fbclid =IwAR2DUH5vyy2N2dNN1-FmGSUWVjXeeZNt6mcv--caKclQSSKHBE5qDN8RD Ig

Het zegt natuurlijk niets maar het zet wel te denken., zeker als je toch al 2 rondes achter ligt.....

Re: kunnen we alweer tegen een beetje humor ? [bericht #20025 is een antwoord op bericht #20022] zo, 11 november 2018 22:21 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Formula 3

bacodraak schreef op zo, 11 november 2018 22:17
Leuke tweet van Connie Montoya ....

https://twitter.com/conniemontoya/status/1061706761202266112

Ik meen iets te herinneren dat de telemetrieinfo aangaf dat Montoya eerder remde?

Waar ik me ook aan erger... [bericht #20026 is een antwoord op bericht #19995] zo, 11 november 2018 22:26 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Dejavu01 is op dit moment afwezig  Dejavu01
Formula 1

Is Louis Dekker van de nos: ergerlijk politiek correct commentaar. De relatie tussen de Verstappens en Dekker was al rond het vriespunt, maar zal nu wel naar het absolute nulpunt zakken! Waar ging het in zijn commentaar voornamelijk over: ja het duwen (fysiek geweld? Laat me niet lachen: Max werd gewoon geprovoceerd door een minkukel en geeft een paar duwtjes) en ja of het nou wel zo verstandig was van Verstappen in de bocht (Max ligt gewoon voor en op de racelijn en heeft een ronde voorsprong!Minkukel!). Over de fabuleuze race nauwelijks commentaar (enkel dat het zijn beste race was). Ook dat dit gedrag van Max niet goed zou zijn voor f1: laat me niet lachen; Max maakt de show in de f1! Tis al het hele seizoen smullen (eerst een paar races in wat negatievere zin, maar 3/4 van het seizoen gewoon geweldig! Ocon is gewoon gefrustreerd als coureur en had kennelijk nog wat recht te zetten. imwithstupid

Re: Max en Ocon naar de stewards: Max twee dagen public service [bericht #20028 is een antwoord op bericht #20012] zo, 11 november 2018 22:28 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Jip
GP winner

Citaat:
Verstappen has to do "two days of public service" to atone for "making deliberate physical contact with" Ocon in the weighing room after the race
https://pbs.twimg.com/media/DrwG_PpWwAY7jov.jpg

[Bijgewerkt op: zo, 11 november 2018 22:29]

Dit bericht aan een moderator rapporteren

was me helemaal ontgaan.. [bericht #20029 is een antwoord op bericht #19543] zo, 11 november 2018 22:30 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
riesje is op dit moment afwezig  riesje
Formula 3

ocon krijgt als straf drivetrough en 10sec dat zal hem wel pijn doen hij lag op dat moment 14e en spinde ook dus wat voelt hij daarvan?? Boink Boink

Paar uurtjes later...... [bericht #20030 is een antwoord op bericht #19543] zo, 11 november 2018 22:38 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
MadMax is op dit moment afwezig  MadMax
Formula 3

Tjonge jonge....
Ik heb gescholden, gescholden ik bleef flippen!!!!
Mijn vrouw vroeg zich af of het nog wel goed met me ging.......
Maar een paar uur later is er maar 1 winnaar!!!
En dat is Max, hoe ongelofelijk knap dat hij niet die grijns van Ocons gezicht heeft gemept.
Iedereen zou hem een tik verkocht hebben.....
Maar wat was Max weer goed, wat is die RB ongelofelijk goed voor de banden.
Er is weer 1 ding zo duidelijk geworden vandaag!!!
En dat is dat als Honda volgend jaar echt een goede PU levert Max onverslaanbaar zal zijn......mits de nieuwe vleugels een ander team geen extra voordeel gaat leveren als ze een maas in de wet gaan vinden. Misschien ook maar goed dat de regels voor de nieuwe vleugels extra goed omschreven zijn geworden. Op het gebied van mechanische grip heeft RB in mijn ogen een gigantische voorsprong welke zich in 2019 zomaar zou kunnen gaan uitbetalen samen met Honda......kan niet wachten!!!

Re: kunnen we alweer tegen een beetje humor ? [bericht #20031 is een antwoord op bericht #20022] zo, 11 november 2018 22:40 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
de MAX-fan is op dit moment afwezig  de MAX-fan
Karting

Lees net dat Max een soort van taakstraf heeft gekregen...

https://www.telegraph.co.uk/content/dam/Travel/2017/August/rio-favela-gondola-xlarge.jpg

100 uur de orde handhaven in Sao Paolo's farvelas of zo?

Re: was me helemaal ontgaan.. [bericht #20032 is een antwoord op bericht #20029] zo, 11 november 2018 22:41 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Formula 3

Dat is inderdaad het trieste van het verhaal, Max verliest een overwinning, Ocon helemaal niks. Dat verklaart die grijns van Ocon.......hij verdient maar 1 ding.....en dat is nooit meer een stoeltje in de formule 1, onsportief mannetje bahhhh

Re: was me helemaal ontgaan.. [bericht #20033 is een antwoord op bericht #20029] zo, 11 november 2018 22:43 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Zerobyte
Formula 3

Als je denkt dat de FIA niet dieper kan zinken, toppen ze hun eigen onnozelheid weer. Boink
Wordt tijd dat ze toch eens een spiegel gaan kopen en er diep in gaan kijken .
Man man man.

Re: was me helemaal ontgaan.. [bericht #20034 is een antwoord op bericht #20033] zo, 11 november 2018 22:45 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Neo33 is op dit moment afwezig  Neo33
Formula 3

Welke straf had Vettel nu eigenlijk gekregen voor die actie tegen Hamilton in Baku. Daar had hij toch ook een soort van taakstraf voor gekregen???

2 Dagen toiletten schoonmaken voor Max, weer eens wat nieuws die hadden we ook nog niet gehad. lol

Re: was me helemaal ontgaan.. [bericht #20035 is een antwoord op bericht #20032] zo, 11 november 2018 22:46 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Sieper is op dit moment afwezig  Sieper
GP winner

Tja, Max zijn talent roept enorm veel weerstand op. Hij heeft vandaag alles goed gedaan, wordt expres gepakt en daar wil iedereen het over hebben. Maar wát een race weer, heel erg steek.

Voortaan gewoon heel voorzichtig met mensen die je expres willen pakken.

Re: Max en Ocon naar de stewards: Max twee dagen public service [bericht #20036 is een antwoord op bericht #20028] zo, 11 november 2018 22:52 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Nickela is op dit moment afwezig  Nickela
Formula 3

Jip schreef op zo, 11 november 2018 22:28
Citaat:
Verstappen has to do "two days of public service" to atone for "making deliberate physical contact with" Ocon in the weighing room after the race
https://pbs.twimg.com/media/DrwG_PpWwAY7jov.jpg
Welke taakstraf krijgt Ocon voor die provocerende grijns op zijn Franse smoel ?

Plastische chirurgie ?

Twee dagen service... [bericht #20037 is een antwoord op bericht #19988] zo, 11 november 2018 22:55 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Tizz is op dit moment afwezig  Tizz
Formula 3

Ze hebben echt hun best gedaan de kleinst mogelijke straf te vinden en het is ze gelukt. Twee dagen public service...

Gewoon mond houden en accepteren.

Tizz.

Re: Max en Ocon naar de stewards: Max twee dagen public service [bericht #20038 is een antwoord op bericht #20036] zo, 11 november 2018 22:57 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Sport is op dit moment afwezig  Sport
Formula 3

serieus zo'n straf kunnen ze opleggen, en daar moet je dan ook aan voldoen?
dit gaat echt te ver, heren coureurs moeten zelf eens in opstand komen, gaat echt nergens meer om.

Re: Twee dagen service... [bericht #20039 is een antwoord op bericht #20037] zo, 11 november 2018 23:00 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
bernuldi is op dit moment afwezig  bernuldi
Formula 3

Tizz schreef op zo, 11 november 2018 22:55
Ze hebben echt hun best gedaan de kleinst mogelijke straf te vinden en het is ze gelukt. Twee dagen public service...

Tizz.
In beroep gaan want dit slaat nergens op.
Sinds wanneer heeft de FIA een maatschappelijke taak? Als je vindt dat Max zich heeft. Isdragen, schors hem dan maar gewoon, maar dat durven ze dan weer niet.

Gr bernuldi (die blij is met de mogelijkheid een handtekening toe te voegen)

Re: Twee dagen service... [bericht #20040 is een antwoord op bericht #20039] zo, 11 november 2018 23:05 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
GP winner

Max moetbdeze straf gewoon lekker accepteren, Ocon heeft zich laten kennen. Hier nu niet tegen protesteren, gewoon met een welgemeende glimlach zieke kinderen helpen oid en weer door.

Re: Twee dagen service... [bericht #20042 is een antwoord op bericht #20039] zo, 11 november 2018 23:13 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Edmund Husserl is op dit moment afwezig  Edmund Husserl
Karting

Jij bent nog niet afgekoeld Bernuldi? lol

De FIA zelf heeft zich onprofessioneel gedragen vandaag dat ze zo'n confrontatie lieten gebeuren net na de race. Blij dat we een jaar van die gast af zijn met z'n k*tgrijns.

Edmund (die ook nog steeds niet is afgekoeld)

Re: Twee dagen service... [bericht #20043 is een antwoord op bericht #20042] zo, 11 november 2018 23:22 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Formula 3

Edmund Husserl schreef op zo, 11 november 2018 23:13
Jij bent nog niet afgekoeld Bernuldi? lol

De FIA zelf heeft zich onprofessioneel gedragen vandaag dat ze zo'n confrontatie lieten gebeuren net na de race. Blij dat we een jaar van die gast af zijn met z'n k*tgrijns.

Edmund (die ook nog steeds niet is afgekoeld)
Was bijna zover, maar dan komt er zon idiote straf overheen. Ik kan daar echt niet bij.
Ik voel me niet serieus genomen door de FIA door dit soort achterlijke beslissingen en de argumentatie die daarvoor wordt gegeven.

Maar laat ik me idd druk maken om andere zaken: zoals het feit dat Max twee Ferrari's en twee Mercedessen op de baan inhaalt. Gewoon briljant. Laat die Honda motor betrouwbaar zijn volgens seizoen....

Re: Twee dagen service... [bericht #20044 is een antwoord op bericht #20043] zo, 11 november 2018 23:29 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Sport is op dit moment afwezig  Sport
Formula 3

https://i.postimg.cc/gc5qMVP0/o-con-er-niet-langs.jpg

Re: Twee dagen service... [bericht #20045 is een antwoord op bericht #20040] zo, 11 november 2018 23:35 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
duif is op dit moment afwezig  duif
Formula 3

Lekker twee dagen meerijden op een ambulance Smile

When nothing goes right, go left

Re: Twee dagen service... [bericht #20046 is een antwoord op bericht #20039] zo, 11 november 2018 23:40 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Cucciolo is op dit moment afwezig  Cucciolo
Karting

bernuldi schreef op zo, 11 november 2018 22:00

Tizz.
Sinds wanneer heeft de FIA een maatschappelijke taak? Als je vindt dat Max zich heeft. Isdragen, schors hem dan maar gewoon, maar dat durven ze dan weer niet.

Deze straf is enkel vanwege de moraalridders die "het geen goed voorbeeld voor de kindertjes gedrag" niet goedgekeurd en getolereerd willen zien worden. Typisch voor deze tijd en te vergelijken met zwarte pieten die ook niet meer kunnen in ene.

Accepteren inderdaad wat mij betreft, gaat nergens over, schorsen is helemaal onzin natuurlijk.

Grtz Cucciolo ( die enkel maar zijn mening en zienswijze hierboven deelt )

Grtz Cucciolo

Re: Twee dagen service... [bericht #20048 is een antwoord op bericht #20046] ma, 12 november 2018 00:01 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Cucciolo is op dit moment afwezig  Cucciolo
Karting

Over het incident zelf,

Ik denk dat Lewis wel een punt had en dat Max hier toch weer een wijze les heeft geleerd.

Waar ik toe bij voegen wil dat Max zijn rijstijl duidelijk sneller is dan die van Lewis en grote winst komt juist uit het feit dat Max elke voorganger opvreet, positie of niet. Dus geef mij maar de mentaliteit van Max.

In het geval van Ocon echter, had bij Max in verband met de zekere winst toch een extra waarschuwingslampje mogen gaan branden. Maar ja Max die maak je niet snel zenuwachtig.

Het is aan Max om op basis van al de ervaringen van dit en voorgaande jaren , in 2019 samen met de Honda Red Bull van kiet af aan in de races de juiste keuzes te maken en zo het hele veld race na race tot stront rijden.

Grtz Cucciolo ( Die achteraf terugkijkend een geweldige GP heeft gezien )

Grtz Cucciolo

Re: Twee dagen service... [bericht #20049 is een antwoord op bericht #20046] ma, 12 november 2018 00:02 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Peter
GP winner
Forum_Mod

Ach kerels, Driver of the Day Max Verstappen. hupmax drive

hupmax 2e

Moderator www.verstappen.nl

Re: Twee dagen service... [bericht #20050 is een antwoord op bericht #20049] ma, 12 november 2018 00:16 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
wg
Formula 3

Peter schreef op ma, 12 november 2018 00:02
Ach kerels, Driver of the Day Max Verstappen. hupmax drive

hupmax 2e
Yup, en maar liefst voor de 7e keer DotD dit jaar.

Dichtsbij in deze "ranking" zijn HAM, VET en RIC met elk driemaal DotD, gevolgd door RAI, ALO, GAS en LEC met elk één Smile. Zegt eigenlijk wel genoeg, dunkt me Smile.

Mvg, Wim

Re: Twee dagen service... [bericht #20056 is een antwoord op bericht #20045] ma, 12 november 2018 07:18 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Tizz is op dit moment afwezig  Tizz
Formula 3

Dat wordt geen ambulance maar waarschijnlijk moet hij opdraven bij rijveiligheidskursussen oid.

En natuurlijk had Hammi gelijk...

Tizz. Maar het blijft een pitpoesfransoos.

Re: Twee dagen service... [bericht #20057 is een antwoord op bericht #20048] ma, 12 november 2018 08:11 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
ForzaOlanda is op dit moment afwezig  ForzaOlanda
Formula 3

wat een race van Max. Heerlijk! Natuurlijk balen van P1, maar iedereen heeft het over Max en de WK construkteurs sneeuwen onder. en terecht.
Mercedes zal Toto wel terecht wijzen dat deze moet ophouden, met teamorders voor Ocon, nu is hun eigen feestje verpest.

En Max? Chapeau dat hij die domme fransoos niet een directe hoek gaf. Toch mooi ingehouden. De volgende keer direct voorbij laten en er 2 ronden achterblijven, zodat deze een straf krijgt voor het niet voorbij laten.

Hamilton was het natuurlijk niet gebeurd. Daar kan Max wat van leren, maar langzaam wordt het bij Hamilton toch echt saai. Het is voor hem te hopen dat ze volgend jaar een mindere Auto hebben.

De commentaren op de fora in Italie zijn ook uiterest positief voor Max. Die Italiaanen begrijpen ook dat ze met Max nog voor de titel mee hadden gedaan.

Cheers Forza (die het jammer vindt dat de Fifa de Toto gate niet onderzoekt)

Day after [bericht #20058 is een antwoord op bericht #20030] ma, 12 november 2018 08:23 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Dejavu01 is op dit moment afwezig  Dejavu01
Formula 1

In de pers gaat het alleen maar over het duwmoment. Dit leidt af van de bizar sterke performence van Max op dit circuit. Een beetje treurig dat het nu gaat over wat vrij onschuldige randzaken. We zullen dit maar weer als een leermomentje beschouwen. Maar weer een record voor Max: een taakstraf, uniek bij de fia volgens mij. Die stewards zijn de weg helemaal kwijt (ook al bij Hamilton en Vettel). Dan de laatste race nog maar eens knallen. Een geweldige reeks in de 2e helft van dit seizoen: jammer van het eerste kwart. Ocon had ik hoog zitten, maar daar is niet zoveel meer van over; de laatste tijd teveel bij aanrijdingen betrokken. Ik blijf overigens vinden dat STR/Honda (op zijn zachtst gezegd) zeer matig presteert: gaat dit goed komen volgend jaar?

Re: Paar uurtjes later...... [bericht #20059 is een antwoord op bericht #20030] ma, 12 november 2018 08:28 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
peter-w
Formula 3

Precies,

Wat heeft Max goed gereden. Iedereen van betekenis op eigen kracht ingehaald. Hamilton incluis.
Dacht echt dat hij op koers was voor een derde overwinning. hupmax

Die grijns van Ocon had ik denkelijk wel even handmatig bewerkt.
Wat denkt dat ventje wel. Wou hij via Max laten zien dat hij nog een beetje kan rijden zodat er misschien volgend jaar toch een stoeltje voor hen vrijgemaakt moet worden... Zal hem niet missen.

Mooi dat Max snel weer van het podium ging. Dat toont zijn karakter.

Nog een Race en dan krijgen wij een lange winter..

Hopelijk is die Honda inderdaad zo goed als ze zeggen want ik vond ze wederom niet imponeren.
Dan zorgt Max voor de rest en wordt hij volgend jaar WK. hupmax

Re: Paar uurtjes later...... [bericht #20060 is een antwoord op bericht #20059] ma, 12 november 2018 08:35 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
GP winner

Max zal Erg op moeten passen, nu deed hij alles in de race werkelijk perfect, Kimi bij de start al pakken, dan Kimi gewoon de ruimte geven (zoals het hoort) toen hij met zijn power er weer langs kon, daarna alle 4 de top wagens veilig en goed on track ingehaald in 1 op 1 en dan wordt je er daarna als de race allang beslist is gewoon met opzet afgerost. Dat had hij dus echt niet aan zien komen.

Helaas zie ik nog wel meer mensen in staat tot dit soort acties.

Het is iig wéér een goed leermoment. Lambiase moet dit ook in het oog houden voortaan. Op de Ocon on board is het 100% duidelijk waar hij mee bezig is. Voortaan geen kans toe geven, niet mee vechten.

Weer een nacht niet geslapen van ellende, de smerigheid, win 6 afgepakt door een backmarker met wraakgevoelens.

Re: Twee dagen service... [bericht #20061 is een antwoord op bericht #20060] ma, 12 november 2018 08:46 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Formula 3

Mooi hoe Marko als een echte fanboy acteert. "Ocon had geluk dat Jos er niet was " 😂😂

Re: Twee dagen service... [bericht #20062 is een antwoord op bericht #20039] ma, 12 november 2018 08:46 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
spark is op dit moment afwezig  spark
Formula 1

bernuldi schreef op zo, 11 november 2018 23:00

Tizz.
Max, het kijkcijfer kanon in de F1, schorsen? De dames en heren van Liberty smullen hiervan dus die zullen de oude heren bij de FIA een kleine hint geven. Dan kijkt er zondagmiddag/avond bijna niemand dus dat zullen ze niet zo gauw doen. Lewis gooit met zijn spelletjes, lees commentaar, weer eens olie op het vuur. Tja, een Mercedes klant had dit waarschijnlijk nooit zo gedaan bij Mercedes. Opnieuw is er iemand die van de pitmuur de coureur pushed om een actie te maken op Max, Daniel in Baku, Ocon in Brazilie.

Lewis stond zijn bolide weer een uitgebreid te kussen, nou Lewis ik zou toch maar eens achter je oren krabben hoe het mogelijk is dat de RB boys geen kans hadden in de Q maar op de wedstrijd dag sneller dan wel slimmer zijn. Je hebt deze GP met veel mazzel gewonnen.

Geweldige GP, de marketing man van Liberty heeft weer een hele mooie dag en week voor de boeg. De clickbaits op vele sites vliegen weer omhoog. Lewis mocht zijn toneelstukje weer opvoeren, ik krijg bijna heimwee naar het vingertje van Seb Laughing En Max? de combinatie Max/RB/Honda wordt een hele geduchte tegenstander voor Mercedes in 2019.

Re: TR Honda [bericht #20063 is een antwoord op bericht #20058] ma, 12 november 2018 09:25 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Formula 3

Iedere race neem ik mij voor om TR goed in de gaten te houden om een beeld te krijgen van de Honda PU.
En iedere race gooit max roet in het eten en heb ik geen moment tijd om naar TR te kijken, tv aan, livetiming en chat nemen allemaal zoveel tijd in beslag om maar geen meter/seconden van Max zijn race te missen.....
Nu kan ik alleen maar naar de uitslag kijken zonder dit te filteren met variabelen als geluk, juiste strategie enz. enz.
Ga ik er vanuit dat het chassis van TR enigszins vergelijkbaar is met dat van McLaren en misschien iets minder is dan dat van Renault dan ben ik heel blij met waar TR is gefinished. beide auto's voor alle Renault bolides (buiten RB dan) op dit circuit waar de power toch zeker wel heel erg belangrijk is. Ook weeg ik even mee dat Hartley in mijn ogen toch wel een matig coureur is dan ben ik echt wel overtuigd dat Honda het erg goed doet.

ik denk steeds waar had max de afgelopen pak hem weg 8 races gereden met net die 30pk meer???

Re: Twee dagen service... [bericht #20064 is een antwoord op bericht #20057] ma, 12 november 2018 09:38 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Formula 3

iedereen heeft het over de reactie van Hamilton na afloop.....
Ik kan mij niet aan de indruk onttrekken dat Lewis toen nog helemaal niet de beelden heeft gezien.
Ik vermoed dat Lewis er voor het gemak vanuit ging dat Max gewoon te snel en roekeloos een achterblijver heeft proberen in te halen en beter geduld had kunnen hebben.
Ik weet zeker dat Lewis was ontploft als hem ditzelfde was overkomen, en waarschijnlijk was Lewis er ook gewoon van uitgegaan dat een achterblijver niet zoiets idioots zou uithalen..........en had hij hetzelfde ingestuurd als Max. Lewis praat altijd heel makkelijk en lijkt er sterk van overtuigd dat hij echt de allerbeste is, maar diep van binnen weet ook hij heel goed dat hij nu het beste is samen met zijn auto.
Kan niet wachten totdat 2019 gaat beginnen, go Max go RB Honda!!!

Re: Twee dagen service... [bericht #20066 is een antwoord op bericht #20064] ma, 12 november 2018 09:53 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
spark is op dit moment afwezig  spark
Formula 1

MadMax schreef op ma, 12 november 2018 09:38
Ik kan mij niet aan de indruk onttrekken dat Lewis toen nog helemaal niet de beelden heeft gezien.
Ik vermoed dat Lewis er voor het gemak vanuit ging dat Max gewoon te snel en roekeloos een achterblijver heeft proberen in te halen en beter geduld had kunnen hebben.
Ik weet zeker dat Lewis was ontploft als hem ditzelfde was overkomen, en waarschijnlijk was Lewis er ook gewoon van uitgegaan dat een achterblijver niet zoiets idioots zou uithalen..........en had hij hetzelfde ingestuurd als Max. Lewis praat altijd heel makkelijk en lijkt er sterk van overtuigd dat hij echt de allerbeste is, maar diep van binnen weet ook hij heel goed dat hij nu het beste is samen met zijn auto.

Lewis heeft een heel groot ego'tje. Als Max wint moet hij toch even commentaar geven zoals: ik heb Max laten gaan, ik ga voor het WK etc. Het Kingdom Lewis loopt langzaam naar zijn einde. Die 7 wk's van Schumi gaat hij niet verbeteren tenzij de Honda een duidelijk mindere motor blijkt te zijn.

Lewis over Ocon en Max. [bericht #20068 is een antwoord op bericht #20064] ma, 12 november 2018 10:04 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Wouter
GP winner

Lewis reed er achter en zag het gebeuren. Uit zijn woorden maak ik op dat Max meer ruimte had moeten laten,
want hij had een boel te verliezen. Ocon mocht dit doen, een race incident als gevolg.
Op Motorsport:

Citaat:
"Ik zag het gebeuren", zei Lewis Hamilton na de race over de touché tussen Max Verstappen en Esteban Ocon. De Brit reed vlak achter het tweetal. "Het was niet iets dat...ik was er niet door verrast. Ik zag ze racen, maar ze streden niet om dezelfde positie. Ik had het anders gedaan."

Verstappen spinde door de touché met Ocon en moest uiteindelijk genoegen nemen met de tweede plaats, achter Hamilton. "Gelukkig kon hij verder. Volgens mij was het een race-ongeluk", oordeelde Hamilton. "Max is een doorzetter, maar zo nu en dan nekt je dat. Ikzelf ben heel trots op deze overwinning, ik maak me niet druk over anderen."

In de ruimte achter het podium nam Hamilton het in gesprek met Verstappen op voor Ocon. "Je mag jezelf van een ronde achterstand ontdoen", zei de Brit tegen de Red Bull-coureur. Daarmee was Verstappen het op zich eens. "Alleen mag je niet crashen", vulde de Nederlander aan. Hamilton zei ook nog: "Jij had meer te verliezen dan hij. Hij had niets te verliezen."
.

Re: Lewis over Ocon en Max. [bericht #20069 is een antwoord op bericht #20068] ma, 12 november 2018 10:19 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
mokkie is op dit moment afwezig  mokkie
Formula 3

Wat me verbaast is dat de regels over het "ontlappen" zo vaag zijn.
Ik begrijp goed dat Max Ocon niet voorbij wil laten. dan rijd hij de komende paar ronden in vuile lucht terwijl hij juist zijn race aan het managen is. Daarnaast was Hamilton, dichtbij en zorgt dit voor extra dreiging.

Ciao,
Mokkie

Re: FORMULA 1 2018 HEINEKEN BRAZILIAN GRAND PRIX [bericht #20070 is een antwoord op bericht #19985] ma, 12 november 2018 10:25 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Griffel is op dit moment afwezig  Griffel
Formula 3

wg schreef op zo, 11 november 2018 20:28
wg schreef op di, 06 november 2018 19:33
Griffel schreef op di, 06 november 2018 19:21
De kwalificatie van vorig jaar bevestigd dit ook. Als je puur alleen naar de lay-out kijkt van de baan, is het een echt power circuit. De helft van sector 3 zijn bochten, de rest is bijna allemaal vol gas. Het feit dat Max er dan maar 0.6 seconden van de pole af zat is dan in mijn optiek knap.
De RB14 is echt veel beter dan de RB13, echter is het relatieve vermogensverschil op dit moment groter dan in 2017. (aanname) Mijn schatting is dus, dat ze weer zo rond de 0.5 sec van de pole af zullen zitten. Maar in de race qua race-pace niks onder zullen doen, en echte kansen hebben. Zou mij dan ook niks verbazen dat ze gewoon weer de B spec gaan gebruiken omdat die beter is op de zondag van de C spec.
Omdat de RB14 zoveel beter is, zou het me niks verbazen dat het verschil in kwalificatie wel eens minder dan 0.5 sec kan zijn. Ik schat het in op 0,3 tot 0,4 sec Smile. We gaan het zien. Spannend wordt het zeker!

Mvg, Wim
Ok, ik had gerekend op de Spec-C, dus 0,5 sec voor kwalificatieverschil is ok, beter dan verwacht zelfs, en het ziet ernaar uit dat als Max er niet door Ocon uitgekegeld was, hij zo'n 10 sec voorsprong op Hamilton zou hebben gehad, m.a.w., mijn berekening/schatting voor de Spec-B. Niet gek denk ik.

P.S.: Ik had rekening gehouden met deze baan, in zoverre dat deze korter is dan Mexico, en ik had daarvoor mijn berekeningen aangepast. Ik zal dit ook eens gaan doen voor Abu Dhabi - wordt leuk Smile, ofschoon ik niet denk dat ze daar zo hoog zullen eindigen.

Mvg, Wim

Wim, we zaten aardig in de buurt. Voor Abu-Dhabi mis je het voordeel van de hoogte dat zal aardig wat schelen denk ik. Los van het Ocon (dwaas) echt genoten van Max zijn performance deze race, wat een monster. Kijk hoelang die anderen er over doen om Bottas voorbij te gaan.

Re: FORMULA 1 2018 HEINEKEN BRAZILIAN GRAND PRIX [bericht #20071 is een antwoord op bericht #20070] ma, 12 november 2018 10:27 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Formula 3

Villeneuve staat voor de verandering 100% achter Max.

Re: Paar uurtjes later...... [bericht #20072 is een antwoord op bericht #20060] ma, 12 november 2018 10:32 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Formula 3

ik had ook wel een beetje het idee dat ocon een beetje copygedrag vertoonde om ff te laten zien dat hij ook niet zo makkelijk in te halen is zoals max ook altijd laat zien alleen had de sukkel het tijdstip verkeerd gekozen hij deed nl alleen maar mee als veldvulling.

Re: Twee dagen service... [bericht #20073 is een antwoord op bericht #20061] ma, 12 november 2018 10:34 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Formula 3

nou dat is wel zeker want jos heeft daar weinig te verliezen en heeft een zeeeeer kort lontje.

Re: FORMULA 1 2018 HEINEKEN BRAZILIAN GRAND PRIX [bericht #20074 is een antwoord op bericht #20071] ma, 12 november 2018 10:45 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
NextYear is op dit moment afwezig  NextYear
Formula 3

Goh , ik wist niet dat Peppi en kokki ook beroemd waren in GB. Oe-da-lolly Laughing Laughing

"Het was een onfortuinlijk moment voor beide coureurs, maar we hebben nu wel iets om over te praten", zegt Coulthard over het incident op de baan tegen Motorsport.com. "Dat Max vervolgens een paar duwen uitdeelt aan Esteban, hoort ook bij de show. Als alles altijd maar op een Peppi en Kokki-achtige manier en conform de regels verloopt, waar is dan de passie en entertainment? We hebben dit soort dingen nodig."

Persconferentie | Verstappen, Hamilton & Raikkonen [bericht #20075 is een antwoord op bericht #20030] ma, 12 november 2018 11:21 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Wouter
GP winner

&feature=player_embedded

Re: FORMULA 1 2018 HEINEKEN BRAZILIAN GRAND PRIX [bericht #20076 is een antwoord op bericht #19543] ma, 12 november 2018 11:25 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Nickela is op dit moment afwezig  Nickela
Formula 3

Wie weet hoeveel strafpunten Ocon op zijn licentie heeft gekregen.

Ben ik nu toch wel eens benieuwd naar

Re: FORMULA 1 2018 HEINEKEN BRAZILIAN GRAND PRIX [bericht #20077 is een antwoord op bericht #20076] ma, 12 november 2018 11:30 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
erwin964 is op dit moment afwezig  erwin964
Karting

3 punten

Re: FORMULA 1 2018 HEINEKEN BRAZILIAN GRAND PRIX [bericht #20078 is een antwoord op bericht #20074] ma, 12 november 2018 11:34 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
TRT is op dit moment afwezig  TRT
Karting

Als een gelapte rijder veel sneller is dan een rijder voor hem met een ronde voorsprong, dan is het logisch dat je deze mag inhalen als je rondetijd structureel veel sneller is. Als deze gelapte rijder echter DRS nodig heeft om die rijder voor hem in te halen is daar geen sprake van.

Het zou niet onlogisch zijn om een regel in te stellen om geen DRS mogelijk te maken voor een backmarker die een rijder met een ronde voorsprong wil inhalen. In dat geval had Ocon nooit Max kunnen inhalen en na een paar ronden teruggevallen zijn met z'n reguliere langzamere rondetijden.

Re: FORMULA 1 2018 HEINEKEN BRAZILIAN GRAND PRIX [bericht #20079 is een antwoord op bericht #20070] ma, 12 november 2018 11:38 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
wg
Formula 3

Griffel schreef op ma, 12 november 2018 10:25
wg schreef op zo, 11 november 2018 20:28
wg schreef op di, 06 november 2018 19:33
Griffel schreef op di, 06 november 2018 19:21
De kwalificatie van vorig jaar bevestigd dit ook. Als je puur alleen naar de lay-out kijkt van de baan, is het een echt power circuit. De helft van sector 3 zijn bochten, de rest is bijna allemaal vol gas. Het feit dat Max er dan maar 0.6 seconden van de pole af zat is dan in mijn optiek knap.
De RB14 is echt veel beter dan de RB13, echter is het relatieve vermogensverschil op dit moment groter dan in 2017. (aanname) Mijn schatting is dus, dat ze weer zo rond de 0.5 sec van de pole af zullen zitten. Maar in de race qua race-pace niks onder zullen doen, en echte kansen hebben. Zou mij dan ook niks verbazen dat ze gewoon weer de B spec gaan gebruiken omdat die beter is op de zondag van de C spec.
Omdat de RB14 zoveel beter is, zou het me niks verbazen dat het verschil in kwalificatie wel eens minder dan 0.5 sec kan zijn. Ik schat het in op 0,3 tot 0,4 sec Smile. We gaan het zien. Spannend wordt het zeker!

Mvg, Wim
Ok, ik had gerekend op de Spec-C, dus 0,5 sec voor kwalificatieverschil is ok, beter dan verwacht zelfs, en het ziet ernaar uit dat als Max er niet door Ocon uitgekegeld was, hij zo'n 10 sec voorsprong op Hamilton zou hebben gehad, m.a.w., mijn berekening/schatting voor de Spec-B. Niet gek denk ik.

P.S.: Ik had rekening gehouden met deze baan, in zoverre dat deze korter is dan Mexico, en ik had daarvoor mijn berekeningen aangepast. Ik zal dit ook eens gaan doen voor Abu Dhabi - wordt leuk Smile, ofschoon ik niet denk dat ze daar zo hoog zullen eindigen.

Mvg, Wim
Wim, we zaten aardig in de buurt. Voor Abu-Dhabi mis je het voordeel van de hoogte dat zal aardig wat schelen denk ik. Los van het Ocon (dwaas) echt genoten van Max zijn performance deze race, wat een monster. Kijk hoelang die anderen er over doen om Bottas voorbij te gaan.
Absoluut, wat een race!

M.b.t. tot mijn berekeningen, die heb ik al gedaan Smile. Gebaseerd op "hoogteverschillen" lijkt het erop dat RB nog steeds mee kan rijden, alleen zal de quali wel een grotere achterstand opleveren (in theorie Spec-B ongeveer 0.85 sec, Spec-C 0.6 sec). Ik zal de komende week ook nog eens wat andere analyses doen, met meer factoren. Ik stond er namelijk wel van te kijken dat er nog steeds een (kleine) voorsprong overbleef. M.a.w., ik moet eens even rustig kijken naar sectortijden. Abu Dhabi is tenslotte een erg snelle baan.

Mvg, Wim

Re: FORMULA 1 2018 HEINEKEN BRAZILIAN GRAND PRIX [bericht #20080 is een antwoord op bericht #19543] ma, 12 november 2018 11:41 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
VroemTFSI is op dit moment afwezig  VroemTFSI
Karting

Ik zat net even op de site van L'Equipe - Franse sportkrant - te kijken en daar zijn toch aardig wat reacties van Fransen te vinden die Ocon een flinke pannenkoek vinden! Er zijn meer Max-fans in Frankrijk dan je zou denken! Natuurlijk ook genoeg azijnpissers, maar ik had veel meer chauvinisme verwacht!

Wordt weer leuk vanavond bij Peptalk. ik hoop alleen dat ze Max niet weer uitspraken gaan ontlokken die dan weer de hele wereld overgaan.

Ayrton would have loved to race against Max Smile

Re: FORMULA 1 2018 HEINEKEN BRAZILIAN GRAND PRIX [bericht #20081 is een antwoord op bericht #20074] ma, 12 november 2018 12:15 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Formula 3

NextYear schreef op ma, 12 november 2018 10:45
Goh , ik wist niet dat Peppi en kokki ook beroemd waren in GB. Oe-da-lolly Laughing Laughing

"Het was een onfortuinlijk moment voor beide coureurs, maar we hebben nu wel iets om over te praten", zegt Coulthard over het incident op de baan tegen Motorsport.com. "Dat Max vervolgens een paar duwen uitdeelt aan Esteban, hoort ook bij de show. Als alles altijd maar op een Peppi en Kokki-achtige manier en conform de regels verloopt, waar is dan de passie en entertainment? We hebben dit soort dingen nodig."
Bedoelde hij niet Mini en Maxi?

Als zelfs Sjaak het 100% met Max eens is... [bericht #20084 is een antwoord op bericht #20030] ma, 12 november 2018 12:56 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
FB01 is op dit moment afwezig  FB01
Karting

... dan heb je het toch wel erg slecht gedaan.
https://www.planetf1.com/news/jv-ocon-an-embarrassment-for-m ax-crash/

Moet ook nog ff kwijt dat Hamilton z'n opmerkingen mbt dit incident een kampioen onwaardig zijn. Laat toch wel erg blijken dat wat hem betreft de zaken precies gingen zoals ze zouden moeten en Ocon niets te verwijten valt.

Tja.

Re: Als zelfs Sjaak het 100% met Max eens is... [bericht #20085 is een antwoord op bericht #20084] ma, 12 november 2018 13:07 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Mulder is op dit moment afwezig  Mulder
Formula 3

Doen ze goed bij de FIA..jammer dat er vroeger geen boordradio onder zat Smile

Re: FORMULA 1 2018 HEINEKEN BRAZILIAN GRAND PRIX [bericht #20086 is een antwoord op bericht #20071] ma, 12 november 2018 13:28 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
DeNak
Formula 3

bernuldi schreef op ma, 12 november 2018 10:27
Villeneuve staat voor de verandering 100% achter Max.
Dit is het moment om je echt zorgen te gaan maken. Sjaak die fanboy van Max is. Confused

Groet,
DeNak

Re: FORMULA 1 2018 HEINEKEN BRAZILIAN GRAND PRIX [bericht #20087 is een antwoord op bericht #20086] ma, 12 november 2018 14:08 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Formula 3

dit is ook wel een fan van Max

Re: Lewis over Ocon en Max. [bericht #20089 is een antwoord op bericht #20068] ma, 12 november 2018 14:21 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
GP winner

Wouter schreef op ma, 12 november 2018 10:04
Lewis reed er achter en zag het gebeuren. Uit zijn woorden maak ik op dat Max meer ruimte had moeten laten,
want hij had een boel te verliezen. Ocon mocht dit doen, een race incident als gevolg.
Op Motorsport:

Citaat:
"Ik zag het gebeuren", zei Lewis Hamilton na de race over de touché tussen Max Verstappen en Esteban Ocon. De Brit reed vlak achter het tweetal. "Het was niet iets dat...ik was er niet door verrast. Ik zag ze racen, maar ze streden niet om dezelfde positie. Ik had het anders gedaan."

Verstappen spinde door de touché met Ocon en moest uiteindelijk genoegen nemen met de tweede plaats, achter Hamilton. "Gelukkig kon hij verder. Volgens mij was het een race-ongeluk", oordeelde Hamilton. "Max is een doorzetter, maar zo nu en dan nekt je dat. Ikzelf ben heel trots op deze overwinning, ik maak me niet druk over anderen."

In de ruimte achter het podium nam Hamilton het in gesprek met Verstappen op voor Ocon. "Je mag jezelf van een ronde achterstand ontdoen", zei de Brit tegen de Red Bull-coureur. Daarmee was Verstappen het op zich eens. "Alleen mag je niet crashen", vulde de Nederlander aan. Hamilton zei ook nog: "Jij had meer te verliezen dan hij. Hij had niets te verliezen."
.
Lewis zat daar al de hele tijd idd maar een paar seconden achter Max, er staat een heel mooi filmpje op twitter van Ocon's boordcamera vanaf het moment dat hij net achter Max (en net voor Lewis) de pits uit komt. Daarna 1,5 ronde lang is Ocon vol aan het racen (en deelt al een prikje uit) en vraagt alles van zijn banden. Max negeert dit als het ware en blijft rijden (verdedigt zijn bocht). ocon kon dit maximaal 3 ronden doen dan waren zijn nieuwe Supersofts oververhit geweest en had hij geen enkele pace meer gehad. Hij had in feite één kans om Max te nekken en heeft deze gepakt. Max had dit gewoon nooit verwacht, dat zie je ook aan hoe hij die bocht instuurt. Lewis zag vlak voor hem Ocon als een malle jagen op Max en wist al hoe dit af ging lopen (hij weet ook wel hoe de mentale staat van Ocon is). In zoverre heeft lewis gewoon gelijk. Jammer dat Max het toch nog niet had verwacht. Volgende keer hopelijk wel en ook Lambiase moet op zijn que vive zijn. Die moet het ook aan zien komen en Max waarschuwen ("Ocon komt eraan als een malle, laat hem maar gaan dan heeft hij over 2 rondes maximaal alweer blue flags en moet hij aan de kant"). Weer een goede leer voor Max. Er zijn nog wel een paar rijders die ik hiertoe in staat zie namelijk.

[Bijgewerkt op: ma, 12 november 2018 14:25]

Re: Lewis over Ocon en Max. [bericht #20090 is een antwoord op bericht #20089] ma, 12 november 2018 14:27 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Wouter
GP winner

@Sieper, kun je dat Twitter onboard filmpje hier even posten middels een link? Alvast bedankt.

Re: Lewis over Ocon en Max. [bericht #20091 is een antwoord op bericht #20089] ma, 12 november 2018 14:27 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
GP winner

Overigens ben ik nog steeds doodziek hiervan, het mag bekend zijn dat ik Ocon altidj al zo inschatte en hoe hij nu Max zijn prachtige overwinning doorstreept en Max ook nog weer een beetje in het beklaagden bankje komt is een gruwel van de sport. Bedankt Jacques Villeneuve dat je ook hier nu geen doekjes om windt.

Re: Lewis over Ocon en Max. [bericht #20092 is een antwoord op bericht #20090] ma, 12 november 2018 14:28 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
GP winner

Wouter schreef op ma, 12 november 2018 14:27
@Sieper, kun je dat Twitter onboard filmpje hier even posten middels een link? Alvast bedankt.
Vanavond even zoeken, stond op een van de vele sites die ik bezoek gelinkt.

Re: Lewis over Ocon en Max. [bericht #20093 is een antwoord op bericht #20090] ma, 12 november 2018 14:54 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
FB01 is op dit moment afwezig  FB01
Karting

Denk dat je deze bedoelt.

https://twitter.com/RemcovdReest/status/1061958077396799489

Hij komt dus vol op, alsof hij 2e ligt, via DRS gaat hij dan een move maken van ver, maar komt net niet uit en ziet zn actie stranden in tranen. Het heeft ook totaal geen zin, max hield hem niet op of zo, het was puur bedoelt om max af te remmen. Ik denk dat hij ervoor wilde komen en dan max ophouden voor Lewis.

Max zag hem aankomen, verdedigt de binnenbocht en zal gedacht hebben: "Geen idee wat die kloothommel van plan is, maar dit moet genoeg zijn". Hij had wellicht wat ruimte moeten laten in de 2e bocht waar ze elkaar raakten, maar goed, dit gaat hoe dan ook nergens over. Als Ocon er voor komt, dan krijgt hij accuut blauwe vlaggen en moet hij op de rem en aan de kant, gaat hij dan weer hetzelfde herhalen, weer ervoorbij, weer blauwe vlag, aan de kant, er weer voorbij etc.

Irrante gast.

[Bijgewerkt op: ma, 12 november 2018 14:57]

Re: Lewis over Ocon en Max. [bericht #20095 is een antwoord op bericht #20093] ma, 12 november 2018 15:16 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
GP winner

Het filmpje wat ik bedoelde heette geloof ik OCon wrecks Verstappen en begint op het moment dat hij de pitstraat uitkomt (na de wissel naar supersofts). Daarin zie je hem al een keer eerder prikken (op het 1e rechte stuk na turn 3). maar voor de rest is het dan natuurlijk deze idd. thans FB01.

Wat Ocon hier geflikt heeft is gewoon een schande. Was het eerste dat ik gisteren typte. Toen ik Max zag staan en toen daie roze wagen in beeld kwam ontplofte ik van woede.

Re: Lewis over Ocon en Max. [bericht #20096 is een antwoord op bericht #20095] ma, 12 november 2018 15:43 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Formula 3

https://www.geenstijl.nl/5144794/max-versus-ocon-een-ererond je-over-de-rel/

Re: Lewis over Ocon en Max. [bericht #20097 is een antwoord op bericht #20093] ma, 12 november 2018 17:01 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Wouter
GP winner

FB01 schreef op ma, 12 november 2018 14:54
Denk dat je deze bedoelt.

https://twitter.com/RemcovdReest/status/1061958077396799489

Bedankt FB01, er komen steeds meer beelden vrij, het gesprek van de dag. Razz

joker2.gif  Ocon was sneller??? [bericht #20099 is een antwoord op bericht #20097] ma, 12 november 2018 18:44 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Formula 3

Ocon die even doodleuk aangeeft dat hij sneller was. lol Ik had gisteren al het gevoel dat Ocon helemaal niet sneller was dan Max voor zover ik dat van de livetiming kon volgen en volgende bevestigd eigenlijk ook alleen maar mijn beeld ervan:

https://en.mclarenf-1.com/index.php?page=chart&gp=1016&a mp;graf=3&dr1=Max%20Verstappen&dr2=Esteban%20Ocon

Ik ga het niet eens analyseren, de ronden tijden zeggen meer dan genoeg. Ik zou die pit out van Ocon wel eens willen zien hoe dat er aan toe ging, dat was ook het rondje wat Sieper al beschrijft dat Ocon hem er al langs prikte. Toevallig het rondje dat Max vervolgens een 13,6 rijd terwijl hij daarvoor op 12,1 tot 12,6 zat. Misschien dat Ocon hier het idee had dat hij sneller was,.. maar die tijden zeggen toch iets heel anders.

[Bijgewerkt op: ma, 12 november 2018 18:51]

Re: Ocon was sneller??? [bericht #20100 is een antwoord op bericht #20099] ma, 12 november 2018 18:48 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Formula 3

Max meldt op de radio wel dat er een Force India achter hem zit te pushen vlak voor het incident, Ocon ging op verse banden even snel.

Re: Ocon was sneller??? [bericht #20101 is een antwoord op bericht #20100] ma, 12 november 2018 18:57 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Formula 3

Mulder schreef op ma, 12 november 2018 18:48
Max meldt op de radio wel dat er een Force India achter hem zit te pushen vlak voor het incident, Ocon ging op verse banden even snel.
Max reed 12,1 - 12,6 - 12,1 - 12,3 en vervolgens Ocon achter hem die de eerste keer al prikt rijd Max een 13,6 omdat hij defensief moest. Snelste ronde van Ocon was een 12,8 tijdens datzelfde rondje, daarna niet eens in de buurt ervan. Misschien door de slipstream op het rechte stuk dat hij dacht dat hij sneller was, maar hij was het niet.

Re: Ocon was sneller??? [bericht #20102 is een antwoord op bericht #20101] ma, 12 november 2018 19:03 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
GP winner

Oh jongens wat baal ik hier nog steeds van, hopelijk gebeurt dit nooit meer. Wat een pijn en wat een Smeerpijperij.

Hopelijk gaan ze een volgende rammer weten te ontwijken.

Re: Ocon was sneller??? [bericht #20107 is een antwoord op bericht #20102] ma, 12 november 2018 20:16 Naar vorige berichtNaar volgende bericht
Zerobyte
Formula 3

Ben nu weer wat rustiger, maar ik bedenk me wel beter nu als in een kampioensjaar.
Dit slaat hij op en maakt hem weer wat sterker.

Nog een ding we gaan volgend jaar nog lachen als Hamilton achter Max rijd, kan nu al niet wachten op de radio berichten.

Dus Red Bull een Honda geef die jongen een winnende auto a.u.b. drive

Re: Ocon was sneller??? [bericht #20111 is een antwoord op bericht #20107] ma, 12 november 2018 21:11 Naar vorige berichtNaar vorige bericht
mk10 is op dit moment afwezig  mk10
Formula 3

De teams kunnen alles heel goed berekenen, want ik dus opmerkelijk vind is dat Ocon een pit-stop maakt en ze moeten geweten hebben waar hij dan ongeveer terug de baan op komt.
Iets zegt mij dat ze hadden gehoopt dat hij voor Max de baan opkwam op snellere banden en hij dus Max kon ophouden voor Hamilton.
Nu kwam hij er achter en moest tie dusdanig aanvallen om Max in te halen, vind dat zeer opmerkelijk.
Mijn vermoeden is dat er een heel vies spelletje is gespeeld door Mercedes.
Vond de straf uitspraak ook heel erg lang op zich wachten.
Ook de reactie's daarna gaan nergens over, want welke achterblijver komt nou in botsing met de leider.
Er is al zoveel kritiek op het negeren van blauwe vlaggen.
Red Bull icm Honda moet dus een auto bouwen die 120% is want elke vorm van twijfel valt in het vat van de grote merken.
En die Toro Rosso's mogen van mij vanaf nu aan zich ook als een rijdende chicane gedragen voor elke andere auto die concurreert met Red Bull.

“Als je in een wagen wordt geplaatst moet je racen om te winnen. Een tweede of derde plaats is altijd onvoldoende”

Vorige onderwerp: FORMULA 1 2018 MEXICAN GRAND PRIX
Volgende onderwerp: FORMULA 1 2018 ETIHAD AIRWAYS ABU DHABI GRAND PRIX
Naar forum gaan: